Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-10-2024
Jbee81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:
Sinds deze week mag ik mij trotse eigenaar noemen van een Ioniq 5 58 kWh Connect met WP in Phantom Black. Ik heb de auto niet van tevoren gezien (kleur wel, uitvoering niet) en heb proefgereden in een Lounge. Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik een paar opties en heb deze besteld in oktober. Ik heb er een trekhaak bijbesteld, maar kreeg de auto zonder trekhaak geleverd. (zonder info van de dealer…) Deze staat nog in backorder.

Hierbij mijn ervaringen tot nu toe:
Plus:
- Comfortabel
- Heel ruim
- Stil
- Fijne stoelen

Min:
- Wat een hoop plastic, en dan ook nog met een nepstiksel... :'(
- Waarom die gloeilampen in de richtingsaanwijzers?
- HDA2 is verschrikkelijk, ik kan een ritje op de snelweg verkopen als kermisattractie.
- LFA idem.
- In het donker zoek ik me rot naar de handgrepen.
- Carplay niet draadloos…?

Ik heb nog geen kans gehad om de auto te updaten, ik hoop dat HDA en LFA wat verbeterd zijn. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel verschillen zijn in de ervaringen met HDA.
Bij aflevering (eind nov.) was mijn afneembare trekhaak wel gemonteerd. Snap niet dat hier zoveel verschil in zitten, wel/ niet gemonteerd bij aflevering.
Hij mag echter terug want de bumper staat op spanning. De trekhaak zit er tussen gedrukt waardoor een soort vouw is ontstaan in de bumper plaats van de rechte strakke lijnen van de Ioniq 5. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-04 14:33
de meester01 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:54:
[...]

Ik heb het in mijn E-klasse uit 2003 en daarvoor in een Lexus. Als het goed afgestemd is dan is het een super optie maar dit is echt te veel van het goede.
Misschien is het dan iets van Hyundai, aangezien ik nu ook een IONIQ Electric 38,kWh rijdt, waar op standje 1 die verkoeling ook veelste hard bezig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:46

MicheldeGoey

Project 45

de meester01 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:23:
[...]

De stoelventilatie blaast zo achterlijk hard in de Ioniq dat je een soort van hoovercraft effect krijgt. Dat is dus zo afgekoeld. Als ik een RFC zou mogen indienen: laat die ventilator op halve snelheid draaien.
Snap ik niets van. Op standje 1 is de werking onhoorbaar en subtiel merkbaar, zowel bij koelen als verwarmen. Heerlijke functie!

Klinkt als een defect (de regelchips waren op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

Ik loop tegen een probleem aan met de Ioniq. Bij het onderweg bijladen, laat ik nog wel eens mijn hond achter in de auto. Alleen triggered de hond het alarmsysteem. Is het mogelijk de binnensensoren standaard uit te schakelen voor mensen met huisdieren of kleine kinderen? De auto van slot laten is ook niet de oplossing

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silasje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:40:
Ik loop tegen een probleem aan met de Ioniq. Bij het onderweg bijladen, laat ik nog wel eens mijn hond achter in de auto. Alleen triggered de hond het alarmsysteem. Is het mogelijk de binnensensoren standaard uit te schakelen voor mensen met huisdieren of kleine kinderen? De auto van slot laten is ook niet de oplossing
Heb je de Sangl video's wel allemaal bekeken :+

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

TIP:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MicheldeGoey schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:05:
[...]

Snap ik niets van. Op standje 1 is de werking onhoorbaar en subtiel merkbaar, zowel bij koelen als verwarmen. Heerlijke functie!

Klinkt als een defect (de regelchips waren op).
Klinkt als flauwekul :o

Nee, ze blazen gewoon veel harder dan in andere auto's die ik gehad heb en waarin ik heb gereden (heb in redelijk wat Benzen gereden). Als in meer lucht, niet meer lawaai.

Stand 1 had best 2 of 2,5 kunnen zijn. Dat was ook al zo in de demo waarin we de proefrit hebben gedaan en toen was het 22 graden dus gebruikt.

Ook jammer dat je niet zoals bij Mercedes de verwarming en de ventilatie tegelijkertijd aan kunt hebben. De bips lekker warm maar op lange ritten geen zweetr€€t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Nou, ik dacht even vlot een update te draaien.... 😳

Na valideren vd bestanden ging de uploaden vrij rap maar nu staat hij nogmaals de update bestanden te valideren en dat duurt al 40 minuten.... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5WQ0thFc1ArKxV5Zhkh_AfVbTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DT4yOlyRsnFc7nM71QgyZAv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGlS-kF_H4sr0GhY4CluetOWhdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMSGTaMoQvryjOORLrpDWq32.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
de meester01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:54:
Nou, ik dacht even vlot een update te draaien.... 😳

Na valideren vd bestanden ging de uploaden vrij rap maar nu staat hij nogmaals de update bestanden te valideren en dat duurt al 40 minuten.... :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan zelfs een uur duren, althans dat was bij mij het geval. Geduld is een schone zaak 😂

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:58:
[...]
Kan zelfs een uur duren, althans dat was bij mij het geval. Geduld is een schone zaak 😂
Inmiddels 1,5 uur onderweg :/

De tweede auto er maar achter gezet en naar binnen voor een tosti

[ Voor 12% gewijzigd door de meester01 op 11-12-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
de meester01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:14:
[...]

Inmiddels 1,5 uur onderweg :/

De tweede auto er maar achter gezet en naar binnen voor een tosti
Oeps, dat is wel erg lang ! Wel snelle update gekozen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Luft op 11-12-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ja snelle update, vandaar de irritatie

Komende vanaf de maart versie volgens mij

[ Voor 34% gewijzigd door de meester01 op 11-12-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Reset gedaan met een paperclip, update mislukt bericht. Nogmaals gestart maar nu als een gewone update. Auto afgesloten en nu de laatste James Bond aan het kijken in de thuisbioscoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TOMm1e schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:38:
[...]

Bij aflevering (eind nov.) was mijn afneembare trekhaak wel gemonteerd. Snap niet dat hier zoveel verschil in zitten, wel/ niet gemonteerd bij aflevering.
Hij mag echter terug want de bumper staat op spanning. De trekhaak zit er tussen gedrukt waardoor een soort vouw is ontstaan in de bumper plaats van de rechte strakke lijnen van de Ioniq 5. :'(
Ai, dat moet toch wel een montagefout zijn? Hopelijk blijft er geen permanente schade achter.

Ik wacht zelf ook nog op de trekhaak. Ben erg blij dat ik een aantal sleep klussen nog even met de oude auto heb gedaan... Geen enkele indicatie wanneer het wordt geleverd en gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevink78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11-2023
Dag allen,

Ik heb een vraag waar vind ik mijn Vin nummer?

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kevink78 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:09:
Dag allen,

Ik heb een vraag waar vind ik mijn Vin nummer?

Dank
linksonder voorruit, rechtsonder als je er voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Op je kentekencard is makkelijker.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 07:14
Na een proefrit in de Ioniq 5 ben ik verkocht voor wat betreft het rijden (minus het al veel besproken LKA) en het interieur/exterieur van de wagen.
Echter twijfel ik nog wel over de ruimte in de kofferbak, aangezien we 2 kinderen hebben van 4 jaar en 5 maanden oud, dus nog steeds veel spullen mee zeulen iedere keer en vooral op vakantie of weekendjes weg.

Iemand die ook 2 kinderen in die leeftijdscategorie heeft en wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen met o.a. grote kinderwagens en koffers/tassen? Gelukkig wel gehoord van de dealer dat Hyundai binnenkort met eigen dakrails komt voor ~200 euro, dus dat scheelt al voor vakanties i.c.m. een dak koffer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 23-10-2024
Arachnan schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:08:
Na een proefrit in de Ioniq 5 ben ik verkocht voor wat betreft het rijden (minus het al veel besproken LKA) en het interieur/exterieur van de wagen.
Echter twijfel ik nog wel over de ruimte in de kofferbak, aangezien we 2 kinderen hebben van 4 jaar en 5 maanden oud, dus nog steeds veel spullen mee zeulen iedere keer en vooral op vakantie of weekendjes weg.

Iemand die ook 2 kinderen in die leeftijdscategorie heeft en wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen met o.a. grote kinderwagens en koffers/tassen? Gelukkig wel gehoord van de dealer dat Hyundai binnenkort met eigen dakrails komt voor ~200 euro, dus dat scheelt al voor vakanties i.c.m. een dak koffer.
Hier ook 4 en 2 jaar oud. Ik kom van een Octavia Combi af dus de kofferruimte is dan wel een stapje achteruit. Echter kun je de achterbank redelijk ver naar voren schuiven (kids komen nauwelijks met de voeten over de bank). Hierdoor ontstaat er wel een diep gat tussen bank en koffer waar redelijk wat spul ik kan.

Echte test komt met de zomervakantie 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:29
Ik stap morgen over van een VW Touran Highline-R in een Ioniq 5 en mijn enige bedenking was inderdaad ook de kofferruimte. Ben benieuwd hoe anderen het oplossen; ik denk voor de vakantie - met drie tieners van rond de 1m80 - inderdaad aan een dakkoffer. Maar ja, wat doet dat met het bereik.... Ga in ieder geval ook wat experimenteren met die verschuifbare bank. Maar ja, ze zijn bij mij wel verwend met de mega-beenruimte die ze nu ook al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulpvraag...

Zojuist vertrokken op weg terug naar NL, en het infotainment werkt niet. Het scherm lijkt eerst zwart te blijven, maar via de cameraknop gaat het wel aan. Alleen kan ik er eigenlijk niets doen (wel piepje als ik op een icon tik, maar geen respons).

Ik kan ook via spraakbesturing geen bestemming invoeren. Hij geeft wel een keuze terug, maar als ik die kies loopt de boel weer vast.

HDA2 wordt ook niet actief, maar cruise control en Lane Follow Assist doen het wel. In het scherm en HUD staat steeds 50 als maximum snelheid.

We zijn al eens gestopt, auto uitgezet en weer opgestart. Proberen het zo nog eens na de laadbeurt bij Ionity (gaat maar met 44 kW bij 57%).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:45

-CJ

Not remastered

bilgy_no1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:35:
Hulpvraag...

Zojuist vertrokken op weg terug naar NL, en het infotainment werkt niet. Het scherm lijkt eerst zwart te blijven, maar via de cameraknop gaat het wel aan. Alleen kan ik er eigenlijk niets doen (wel piepje als ik op een icon tik, maar geen respons).

Ik kan ook via spraakbesturing geen bestemming invoeren. Hij geeft wel een keuze terug, maar als ik die kies loopt de boel weer vast.

HDA2 wordt ook niet actief, maar cruise control en Lane Follow Assist doen het wel. In het scherm en HUD staat steeds 50 als maximum snelheid.

We zijn al eens gestopt, auto uitgezet en weer opgestart. Proberen het zo nog eens na de laadbeurt bij Ionity (gaat maar met 44 kW bij 57%).

Iemand een idee?
Infotainment al gereset? Kan met een paperclip onder de knop van de camera.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hulpvraag...

Iemand een idee?
'Even' de 12v Accu loskoppelen, halve minuut wachten en dan weer aansluiten, je hebt toch wel een sleuteltje 10 bij de hand.....sterkte.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

de meester01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:57:
Reset gedaan met een paperclip, update mislukt bericht. Nogmaals gestart maar nu als een gewone update. Auto afgesloten en nu de laatste James Bond aan het kijken in de thuisbioscoop :)
Vandaag een 'scheduled update' uitgevoerd en eindelijk succes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EEuzENSaXU4K3McMuPCl8dMTIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IcwLqkERPP3N1zlxpvGJ5C9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks everyone!

Het is gelukkig weer goed gekomen. Sensoren schoongeveegd van de HDA2, na laadbeurt opnieuw opgestart en het werkt allemaal weer.

Batterij was waarschijnlijk ook erg koud na paar dagen op de berg in -16. Volgende laadbeurt weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:41:
Thanks everyone!

Het is gelukkig weer goed gekomen. Sensoren schoongeveegd van de HDA2, na laadbeurt opnieuw opgestart en het werkt allemaal weer.

Batterij was waarschijnlijk ook erg koud na paar dagen op de berg in -16. Volgende laadbeurt weer OK.
Fijn dat het weer werkt...heb je toevallig gezien of de batterij verwarming werkt bij deze lage temperaturen?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +7 Henk 'm!
kor952 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:55:
[...]

Fijn dat het weer werkt...heb je toevallig gezien of de batterij verwarming werkt bij deze lage temperaturen?
Ik heb geen dongle mee, dus kan het niet checken. Maar na een aantal laadbeurt en 130+ op de Autoroute lijkt de laadsnelheid nu normaal. Aangekomen met 6%, bij inpluggen meteen naar 100+ kW. Bij 20% nu naar 180 kW. Misschien tikken we de 225 nog wel aan...

Update... 213 kW nu!
Update 2: 6 > 90% in 29 minuten.

Het kan dus wel bij lage temperaturen. Het is nu 3°C hier.

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-12-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
de meester01 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:22:
[...]

Vandaag een 'scheduled update' uitgevoerd en eindelijk succes.[Afbeelding]
Kun je uitleggen wat je hier gedaan hebt? Ik snap het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:52:
[...]

Kun je uitleggen wat je hier gedaan hebt? Ik snap het niet 8)7
Je hebt 3 mogelijkheden bij een update: snel, normaal en uitgesteld. Snel duurde bij mij 3 uur zonder geslaagde update, normaal pakte hij niet omdat ik te weinig geduld had denk ik dus uitgesteld gekozen. Die wordt gestart nadat je het contact afzet of een X aantal uren daarna (kun je instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Hulpvraag...

Een wedervraag, heb jij wellicht muziek via een USB stick in de auto? Ik heb het idee dat dit bij mij bovenstaande situatie veroorzaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Manzana020
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Over precies een week mag ik mijn Ioniq 5 (Lounge RW, 73 kWh, zwart) in ontvangst nemen. Het lezen van dit forum zorgt voor VEEL voorpret. Het voelt alsof ik weer 7 ben en het is een paar dagen voor pakjesavond. :9

Een vraag voor de rijders: ik vroeg me af hoe jullie de programmeerbare 'favorite' knop in het midden hebben benut.

Zijn er al geniale en/of onmisbare 'short cuts' gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 15:21
@manzana020, Ik gebruik de Scherm uit feature bij lange ritten zonder navi.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Woosh schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:41:
[...]

Een wedervraag, heb jij wellicht muziek via een USB stick in de auto? Ik heb het idee dat dit bij mij bovenstaande situatie veroorzaakt.
Sorry dat ik me er even tegen aan bemoei...Ik gebruik altijd een USB stick met muziek, die moet er natuurlijk uit als ik ga updaten, dat doe ik en direct daarna de USB stick erin met de update en dat geeft geen enkel probleem.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Manzana020 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:50:
Over precies een week mag ik mijn Ioniq 5 (Lounge RW, 73 kWh, zwart) in ontvangst nemen. Het lezen van dit forum zorgt voor VEEL voorpret. Het voelt alsof ik weer 7 ben en het is een paar dagen voor pakjesavond. :9

Een vraag voor de rijders: ik vroeg me af hoe jullie de programmeerbare 'favorite' knop in het midden hebben benut.

Radio. Meestal muziek via Carplay, maar zo kan ik eenvoudig wisselen naar de radio. Toen ik de auto net had, probeerde ik op 'Tuning' te drukken, maar dat is helemaal geen knop :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Op het stuur: gesprek beëindigen / weigeren en op de middenconsole is telefoon projectie (AA/carplay)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sinds zaterdag rijden wij in de IONIQ 5 73 kWh Connect uitvoering met WP. Ik zal binnenkort wat bevindingen posten, maar ik heb nu een prangende vraag.

Hoe haal ik de auto van het slot of open ik de laadpoort? Want als ik naar de auto loop met sleutel in de zak dan klappen de spiegels wel open maar ik krijg de auto niet open als ik aan de hendel van de deur trek. Ook niet als ik eerst op dat 'vakje/knopje' op de deur druk. Verder krijgen wij het kapje van de laadpoort ook niet open als we er op drukken. Zowel als de auto op slot zit of handmatig van het slot is gehaald klapt deze niet open als we er op drukken. De enige manier om die open te krijgen is lang op de autosleutel op het laadpoort-knopje drukken.

Ik heb de indruk dat onze sensors op de deuren en laadpoort niet werken. Doe ik iets fout of is het tijd om de dealer te bellen? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
LuPo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:39:
Sinds zaterdag rijden wij in de IONIQ 5 73 kWh Connect uitvoering met WP. Ik zal binnenkort wat bevindingen posten, maar ik heb nu een prangende vraag.

Hoe haal ik de auto van het slot of open ik de laadpoort? Want als ik naar de auto loop met sleutel in de zak dan klappen de spiegels wel open maar ik krijg de auto niet open als ik aan de hendel van de deur trek. Ook niet als ik eerst op dat 'vakje/knopje' op de deur druk. Verder krijgen wij het kapje van de laadpoort ook niet open als we er op drukken. Zowel als de auto op slot zit of handmatig van het slot is gehaald klapt deze niet open als we er op drukken. De enige manier om die open te krijgen is lang op de autosleutel op het laadpoort-knopje drukken.

Ik heb de indruk dat onze sensors op de deuren en laadpoort niet werken. Doe ik iets fout of is het tijd om de dealer te bellen? :)
M.b.t. de laadklep: Gaat deze wel dicht d.m.v. het knopje naast de laadingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
art-core schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:48:
[...]

M.b.t. de laadklep: Gaat deze wel dicht d.m.v. het knopje naast de laadingang?
Ja, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:32
De laadklep gaat bij mij vaak ook lastig open met de hand. De hele palm er hard op drukken werkt soms. Soms werkt met 1 vinger drukken al.
Afgelopen weekend zat de laadklep vastgevroren. Moest ik een paar minuten met de hand opwarmen om hem te kunnen sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
Dan verwacht ik dat je gewoon wat meer druk moet zetten om de laadklep te openen. Ben er van bewust dat er geen sensor zit op de laadklep, maar dat je simpelweg via de laadklep op het knopje daarachter drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
art-core schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:59:
[...]

Dan verwacht ik dat je gewoon wat meer druk moet zetten om de laadklep te openen. Ben er van bewust dat er geen sensor zit op de laadklep, maar dat je simpelweg via de laadklep op het knopje daarachter drukt.
Getest en klopt. Ik moest harder drukken :D

En zou de deur wel keyless open moeten kunnen? Op de voordeuren zit zo'n vierkant vakje waar ik op druk. Maar er gebeurt niks en de auto blijft op slot, terwijl de spiegels wel open zijn geklapt als ik aan kom lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
LuPo schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:08:
[...]

En zou de deur wel keyless open moeten kunnen? Op de voordeuren zit zo'n vierkant vakje waar ik op druk. Maar er gebeurt niks en de auto blijft op slot, terwijl de spiegels wel open zijn geklapt als ik aan kom lopen.
Wat exact het voordeel is van spiegels die openklappen als je komt aanlopen is, weet ik niet. De auto blijft immers op slot, terwijl je de indruk krijgt dat de auto opent. Het automatisch openklappen van de spiegels kan je overigens uitzetten in de instellingen.

Je zou de auto inderdaad wel moeten kunnen openen d.m.v. druk zetten op het 'vierkant vakje' op de hendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Je moet echt stevig drukken op het vakje als in je klink een paar millimeter naar binnen duwen tot de deur hoort ontgrendelen. Heeft de dealer dat niet gedemonstreerd?

Vrij lomp kracht zetten dus. Iets wat niet meer van deze tijd zou moeten zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik open vaak de laadklep via stemcommando: Laadklep openen. En anders via de sleutel. Ik gebruik nooit het drukken op de laadklep om deze te openen. Volgens mij is het zelfs zo dat je binnen een bepaalde tijd na ontgrendelen (binnen 20 seconden?) op die plek moet drukken en het werkt niet wanneer de auto vergrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:46

MicheldeGoey

Project 45

art-core schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:08:
[...]

Radio. Meestal muziek via Carplay, maar zo kan ik eenvoudig wisselen naar de radio. Toen ik de auto net had, probeerde ik op 'Tuning' te drukken, maar dat is helemaal geen knop :+ .
Jawel hoor, in-/uitzoomen bij navigatiescherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
[...]

Heb je automatisch uitklapbare deurgrepen of handmatig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik voel precies hetzelfde, aangezien ik een zelfde auto (zelfde uitvoering ook) in ontvangst hoop te nemen woensdag! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
de meester01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:30:
[...]

Je moet echt stevig drukken op het vakje als in je klink een paar millimeter naar binnen duwen tot de deur hoort ontgrendelen. Heeft de dealer dat niet gedemonstreerd?

Vrij lomp kracht zetten dus. Iets wat niet meer van deze tijd zou moeten zijn >:)
Nou, nog een poging gedaan en je moet inderdaad flink drukken zeg. Maar het werkt allemaal haha
Thanks in ieder geval!
Luft schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:55:
[...]

Handmatig, het is een Connect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:55:
[...]

Hij heeft een Connect, daar zijn automatische grepen nooit op beloofd of geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:09:
[...]

Nou, nog een poging gedaan en je moet inderdaad flink drukken zeg. Maar het werkt allemaal haha
Thanks in ieder geval!
Dat is nieuwigheid oOo

:+

Bij onze Toyota hoefde je alleen de klink maar vast te pakken en sluiten ging door over 2 op-liggende streepjes op de deurklink te aaien. Alleen contact maken was voldoende. Dit voelt wel als een stap terug op dit punt.

[ Voor 28% gewijzigd door de meester01 op 13-12-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb trouwens even op deze site (https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/) mijn VIN nummer ingetoetst en er zijn geen dealerupdates benodigd. Dus die hebben ze blijkbaar netjes gedraaid!

Ik zag wel in de auto dat de navigatiesoftware achter loopt, dus die ga ik straks maar even zelf updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:11:
Ik heb trouwens even op deze site (https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/) mijn VIN nummer ingetoetst en er zijn geen dealerupdates benodigd. Dus die hebben ze blijkbaar netjes gedraaid!

Ik zag wel in de auto dat de navigatiesoftware achter loopt, dus die ga ik straks maar even zelf updaten.
Bij mij idem. Vorige week afgeleverd maar de navi update mag je zelf doen. Zou wel mooi zijn als dat overgaat op OTA. Hoef je niet te klieren met een usb stick. Op zich geen probleem maar de rest van de EV fabrikanten lukt het wel om OTA in te implementeren waarbij Tesla zelfs firmware updates OTA uitvoert.

Van mij mag de Hi5 best met mijn thuis wifi verbinden als datakosten een issue zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

[...]

Thanks in ieder geval!

[...]

Werkt het ook voor het vergrendelen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
  • Laatst online: 08-07-2024
kor952 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:06:
[...]

Sorry dat ik me er even tegen aan bemoei...Ik gebruik altijd een USB stick met muziek, die moet er natuurlijk uit als ik ga updaten, dat doe ik en direct daarna de USB stick erin met de update en dat geeft geen enkel probleem.
E.e.a. heeft bij mij niets met updaten van doen. Mijn scherm staat met enige regelmaat op zwart, net zoals bilgy_no1 omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
-CJ schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:34:
[...]

Werkt het ook voor het vergrendelen van de auto?
Ja, flink drukken op hetzelfde vierkante knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
[...]

Thanks in ieder geval!

[...]

Staat “Approach unlock” aangevinkt ?

[ Voor 12% gewijzigd door Luft op 13-12-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 26-04 13:37
mystici5 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:41:
[...]

Maandag worden mijn banden gebalanceerd middels een Hunter road force balanceer apparaat. Hier bij zou het eruit moeten komen als het aan de banden ligt. Ik laat het weten wat de uitkomst is.
De banden zijn gebalanceerd. Ik heb wel minder trillingen in de armsteun, alleen ben ik het nog niet kwijt bij 110-120 km/uur. De banden waren een beetje in onbalans maar wel netjes rond.
Als er nog iemand ideeën heeft om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
de meester01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:10:
[...]

Dat is nieuwigheid oOo

:+

Bij onze Toyota hoefde je alleen de klink maar vast te pakken en sluiten ging door over 2 op-liggende streepjes op de deurklink te aaien. Alleen contact maken was voldoende. Dit voelt wel als een stap terug op dit punt.
Vreemd dat jullie hard moeten drukken op de deurgreep om te openen/ontgrendelen. Ik hoef er echt maar lichtjes mijn vinger op te leggen. Is dan wel een Lounge met gemotoriseerde deurgrepen maar dat zou geen verschil moeten maken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

lackaday schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:57:
[...]

Vreemd dat jullie hard moeten drukken op de deurgreep om te openen/ontgrendelen. Ik hoef er echt maar lichtjes mijn vinger op te leggen. Is dan wel een Lounge met gemotoriseerde deurgrepen maar dat zou geen verschil moeten maken toch?
Als je hem alleen aanraakt sta je uren te vingeren zonder dat je erin komt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

mystici5 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:50:
[...]

De banden zijn gebalanceerd. Ik heb wel minder trillingen in de armsteun, alleen ben ik het nog niet kwijt bij 110-120 km/uur. De banden waren een beetje in onbalans maar wel netjes rond.
Toen ik eerder deze week in de auto zat te wachten tot de update klaar was voelde ik ook een 'schuddende' middenconsole. Even de ventilatie uitgezet en het was weg en kwam niet terug.

Simpele test voor jou denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb automatische handgrepen en hoef ook slechts de vinger erop te leggen om te locken of unlocken.
Het is volgens mij alleen de handmatige handgrepen die flink ingedrukt willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
mystici5 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:50:
[...]

De trilling heb ik helaas ook ervaren en bij exact dezelfde snelheid, zo rond 120km/h. Je ziet de armsteun en bijrijdersstoel flink trillen. Ik ga de dealer in ieder geval hierover informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Heeft iemand de sport service in Bluelink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
art-core schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:27:
[...]

De trilling heb ik helaas ook ervaren en bij exact dezelfde snelheid, zo rond 120km/h. Je ziet de armsteun en bijrijdersstoel flink trillen. Ik ga de dealer in ieder geval hierover informeren.
Mijn auto heeft al een paar weken bij de dealer gestaan om dit op te lossen en naar mijn mening is het nog niet goed. Ik heb het al weer aangegeven bij de dealer. Ik zou graag van iemand horen die hier ook last van heeft gehad en waarbij het opgelost is en wat het probleem was/is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Zojuist de software geüpdatet van 210603 naar 211117.

Tip: gebruik de onderste optie. Dus niet normale of snelle installatie. Zodoende kan je het contact uitzetten, de auto op slot doen en lekker naar binnen. De auto doet het werk dan voor je. Zodra hij klaar is krijg je een pushbericht in de Bluelink app :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

mystici5 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:16:
[...]

Mijn auto heeft al een paar weken bij de dealer gestaan om dit op te lossen en naar mijn mening is het nog niet goed. Ik heb het al weer aangegeven bij de dealer. Ik zou graag van iemand horen die hier ook last van heeft gehad en waarbij het opgelost is en wat het probleem was/is.
Op het Ioniqforum las ik dit: https://www.ioniqforum.co...ays-thanks-hyundai.34340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Laatst online: 02-01 16:43
de meester01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:09:
[...]

Hij heeft een Connect, daar zijn automatische grepen nooit op beloofd of geleverd.
Onder de deurgrepen zit ook gewoon een knopje wat je ook zou kunnen indrukken. Dit is inderdaad ten opzichte van vele europeese merken en stap terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
LuPo schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:46:
Zojuist de software geüpdatet van 210603 naar 211117.

Tip: gebruik de onderste optie. Dus niet normale of snelle installatie. Zodoende kan je het contact uitzetten, de auto op slot doen en lekker naar binnen. De auto doet het werk dan voor je. Zodra hij klaar is krijg je een pushbericht in de Bluelink app :)
Dit werkt met een snelle update ook hoor. Ik heb de update aangezet, contact uit, auto op slot en ikben de hond uit gaan laten. Toen ik terugkwam was hij weer klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
Naaldhak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:20:
[...]

Tja ook al is de auto gebalanceerd de trilling blijft en wordt gemarginaliseerd als kleine trilling. Deze vrijdag zouden ze hem op een rollerbank zetten om er dieper naar te kijken. Nu al wordt er ingedekt dat ik het waarschijnlijk zou moeten accepteren als het binnen de fabrieksopgave blijft. Ben bang dat het de aandrijving is, het ding is gewoon gevallen of beschadigd tijdens het vervoer en je krijgt als koper dan een kutwagen geleverd en ben er al helemaal klaar mee.

De achterklep stond er ook al scheef in bij aflevering. Het hoort gewoon niet, het HDA2 gezwabber wordt afgedaan als een eigenschap van de auto.
Hebben ze iets gevonden nadat je auto op de rollen bank is geweest. Zou wel fijn als de trillingen in ieder geval weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:05:
[...]

Dit werkt met een snelle update ook hoor. Ik heb de update aangezet, contact uit, auto op slot en ikben de hond uit gaan laten. Toen ik terugkwam was hij weer klaar :)
Oké, bij alle how-to's die ik zag moet je de auto op Ready laten staan bij de snelle update

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgens SonicSpinner zou er 16 december een update komen die OTA zou activeren voor IONIQ 5. Van een privé mail van een dealer. Nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
Matdehaas schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:28:
[...]

Ik heb je raad (nog) niet opgevolgd. Eerst nog een poging gewaagd bij een Fastned 300kw lader. Daar kon ik laden tot 100%. Schiet mij maar lek.
Ik heb je raad opgevolgd: helaas, geen verandering.

Vandaag maar weer eens een rondje laadstations gedaan. De laadproblemen blijven.
Bij een openbare EVbox kan ik niet laden. Contact gezocht met EVbox: laden zou geen probleem moeten zijn. De laadproblemen blijven ook bij Shell Recharge en Tango. Het laden bij Shell Recharge lukt helemaal niet. De auto heeft contact met de paal en de laadpas, maar laden ho maar. Contact met de aanbieder van de paal gezocht. Geen soelaas. Herstarten van de paal werkt ook niet. Een Shell Recharge geprobeerd 5km verderop: zelfde verhaal.
Door naar een 2e Tango laadstation. Hier kan ik net als eerder bij een ander Tango laadstation wel laden, maar wederom na 9% krijg ik de melding dat het laden is beëindigd door het voertuig. De Bluelink app geeft de melding: Opladen volgens schema voltooid. Ik heb geen schema actief.
Sterker nog, bij andere laadstations (Fastned, Ecotap) heb ik deze melding niet en laden deze gewoon door tot 100%.

Ik denk dat het aan de auto ligt. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFeJan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
de meester01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:15:
[...]

Bij mij idem. Vorige week afgeleverd maar de navi update mag je zelf doen. Zou wel mooi zijn als dat overgaat op OTA. Hoef je niet te klieren met een usb stick. Op zich geen probleem maar de rest van de EV fabrikanten lukt het wel om OTA in te implementeren waarbij Tesla zelfs firmware updates OTA uitvoert.

Van mij mag de Hi5 best met mijn thuis wifi verbinden als datakosten een issue zouden zijn.
Ik krijg mijn auto morgen uitgeleverd. Toch even op de site gekeken. Ik had gevraagd om alle updates die er zijn te installeren. Betekent de volgende regels dat dit is gedaan?

Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV)

Valid until: May 28th, 2024

Campaign code : 10D157

Lane Keeping Assistant (LKA), Driver Assistance System (ADAS) and Electronic Steering

Valid until: 07.06.2024

Campaign code : 10D154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MaFFeJan schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:49:
[...]

Ik krijg mijn auto morgen uitgeleverd. Toch even op de site gekeken. Ik had gevraagd om alle updates die er zijn te installeren. Betekent de volgende regels dat dit is gedaan?

Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV)

Valid until: May 28th, 2024

Campaign code : 10D157

Lane Keeping Assistant (LKA), Driver Assistance System (ADAS) and Electronic Steering

Valid until: 07.06.2024

Campaign code : 10D154
Geen idee, die website met de VIN checker gaf aan dat alles actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@MaFFeJan De update is nog niet gedaan of nog niet verwerkt. Als het verwerkt is dan staat er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
Het is hier misschien wel eens aan de orde geweest, maar ik kreeg het vandaag toch niet voor elkaar en kon het zo snel niet vinden. Ik heb Apple Carplay aan de praat gekregen, maar alleen volledig scherm. Wat ik graag wil is dat Spotify aan de zijkant naast de navigatie in beeld komt. Is dit mogelijk en zo ja, hoe dan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
Het is hier misschien wel eens aan de orde geweest, maar ik kreeg het vandaag toch niet voor elkaar en kon het zo snel niet vinden. Ik heb Apple Carplay aan de praat gekregen, maar alleen volledig scherm. Wat ik graag wil is dat Spotify aan de zijkant naast de navigatie in beeld komt. Is dit mogelijk en zo ja, hoe dan? Alvast bedankt!
Zo uit mijn hoofd moet je splitscreen aan vinken maar dat kan alleen als je telefoon niet verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
de meester01 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:04:
[...]

Zo uit mijn hoofd moet je splitscreen aan vinken maar dat kan alleen als je telefoon niet verbonden is.
Ah, dan is dat het probleem. De telefoon was al verbonden. Ik heb een draadloze receiver ertussen zitten dus die gaat direct aan als ik de auto instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Matdehaas schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
[...]

Vandaag maar weer eens een rondje laadstations gedaan. De laadproblemen blijven.
Bij een openbare EVbox kan ik niet laden. Contact gezocht met EVbox: laden zou geen probleem moeten zijn. De laadproblemen blijven ook bij Shell Recharge en Tango. Het laden bij Shell Recharge lukt helemaal niet. De auto heeft contact met de paal en de laadpas, maar laden ho maar. Contact met de aanbieder van de paal gezocht. Geen soelaas. Herstarten van de paal werkt ook niet. Een Shell Recharge geprobeerd 5km verderop: zelfde verhaal.
Door naar een 2e Tango laadstation. Hier kan ik net als eerder bij een ander Tango laadstation wel laden, maar wederom na 9% krijg ik de melding dat het laden is beëindigd door het voertuig. De Bluelink app geeft de melding: Opladen volgens schema voltooid. Ik heb geen schema actief.
Sterker nog, bij andere laadstations (Fastned, Ecotap) heb ik deze melding niet en laden deze gewoon door tot 100%.

Ik zou eens een andere kabel proberen, misschien maken de communicatie pinnen slecht contact, soms helpt het om om de connector goed aan te drukken.

Sorry niet goed nagedacht..Bij een snellader zit de kabel natuurlijk aan de lader.....dom. Toch zou het een communicatie probleem kunnen zijn omdat bv één van de pinnetjes te diep zit, maar daar kom je dan niet zo makkelijk zelf achter.

[ Voor 8% gewijzigd door kor952 op 13-12-2021 21:10 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woosh schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:41:
[...]

Sorry voor het late antwoord. Maar nee, geen USB met muziek.

Wel het gevoel dat er misschien een aantal zaken tegelijk speelde:
- langzaam laden: max 44 kW. batterij is waarschijnlijk erg koud geworden na een paar heel koude nachten op de berg. Dit is gaandeweg de rit opgelost en bij de laatste laadpauze zelfs 215 kW aangetikt.

- geen HDA beschikbaar: er was bij het starten een melding 'Controleer rijwisselstrook assistent'. Ik had eerst de camera's schoongemaakt, wat niet hielp. Later alle sensoren rondom even schoongeveegd en daarna werkte het weer.

- een of andere storing. We reden weg uit de parkeergarage om de auto nog even op een parkeerplaats te zetten voor een paar laatste uurtjes in de sneeuw. Toen we wegliepen bij de auto zag ik dat de achterruiten allebei een stukje naar beneden waren. Ik moest de auto starten om ze weer omhoog te doen. Na het skiën heeft de auto een tijdje open gestaan (omkleden, inpakken, wat drinken) voordat we uiteindelijk startten en de bestemming wilden invoeren. Ik gebruikte de voice command om een Ionity te zoeken, maar kon niet de juiste selecteren (alles behalve de eerste was greyed out). Toen bleek dat het scherm nergens op reageerde. We konden via de cameraknop wel beeld krijgen en dan via de Terugknop naar het home screen. Dat reageerde dan weer wel, en ik kon ook naar het EV scherm. Maar op geen enkele manier kregen we de navigatie aan de praat (ook geen reactie op de NAV en MAP knoppen). Twee keer even de auto stopgezet, uitgezet en weer aangezet. Nu bleef het scherm lange tijd zwart. Maar nog steeds niet responsief en geen toegang tot navigatie. Pas na het laden bij Ionity deed alles het weer (mijn bericht was tijdens die laadbeurt).

Rest van de rit geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matdehaas schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
[...]

Balen dat het nog niet lukt.

Ik ben net terug van een lange reis. Alle Ionity stations werkten snel en foutloos. Super betrouwbaar. Vandaag één stop bij een Allego 320 kW paal en die deed niets (een andere Ioniq 5 rijder reed net weg en waarschuwde al. Gelukkig stond er ook een 160 kW exemplaar en die deed het direct.

De melding van Bluelink krijg ik ook steeds als ik het laden stop via de laadpaal.

Verder nog geen snellaad ervaring met de Ioniq 5. Ik weet dat er nog wel eens gedoe is met niet-functionerende laders, maar wat jij beschrijft is wel bizar.

Even voor de zekerheid: is het steeds met dezelfde laadpas, of gebruik je een andere laadpas op degenen waar het wel werkt? Dan misschien met die pas ook proberen bij de anderen?

Als dat ook niet werkt zou ik naar de dealer gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 13-12-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Laatst online: 19-02 18:27
bilgy_no1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:28:
[...]

Sorry voor het late antwoord. Maar nee, geen USB met muziek.

Wel het gevoel dat er misschien een aantal zaken tegelijk speelde:
- langzaam laden: max 44 kW. batterij is waarschijnlijk erg koud geworden na een paar heel koude nachten op de berg. Dit is gaandeweg de rit opgelost en bij de laatste laadpauze zelfs 215 kW aangetikt.

- geen HDA beschikbaar: er was bij het starten een melding 'Controleer rijwisselstrook assistent'. Ik had eerst de camera's schoongemaakt, wat niet hielp. Later alle sensoren rondom even schoongeveegd en daarna werkte het weer.

- een of andere storing. We reden weg uit de parkeergarage om de auto nog even op een parkeerplaats te zetten voor een paar laatste uurtjes in de sneeuw. Toen we wegliepen bij de auto zag ik dat de achterruiten allebei een stukje naar beneden waren. Ik moest de auto starten om ze weer omhoog te doen. Na het skiën heeft de auto een tijdje open gestaan (omkleden, inpakken, wat drinken) voordat we uiteindelijk startten en de bestemming wilden invoeren. Ik gebruikte de voice command om een Ionity te zoeken, maar kon niet de juiste selecteren (alles behalve de eerste was greyed out). Toen bleek dat het scherm nergens op reageerde. We konden via de cameraknop wel beeld krijgen en dan via de Terugknop naar het home screen. Dat reageerde dan weer wel, en ik kon ook naar het EV scherm. Maar op geen enkele manier kregen we de navigatie aan de praat (ook geen reactie op de NAV en MAP knoppen). Twee keer even de auto stopgezet, uitgezet en weer aangezet. Nu bleef het scherm lange tijd zwart. Maar nog steeds niet responsief en geen toegang tot navigatie. Pas na het laden bij Ionity deed alles het weer (mijn bericht was tijdens die laadbeurt).

Rest van de rit geen problemen meer gehad.
Weird. Ik had vandaag ook dat beide achterruiten een stukje naar beneden waren toen ik terugkwam bij de auto. Hoewel ik zeker wist dat ik ze niet omlaag had gedaan dacht ik “laat maar” maar lees net jouw bericht. Ik sta op een camping 10km onder Nice dus van vergelijkbare kou is geen sprake. Wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
bilgy_no1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:38:
[...]

Balen dat het nog niet lukt.

Ik ben net terug van een lange reis. Alle Ionity stations werkten snel en foutloos. Super betrouwbaar. Vandaag één stop bij een Allego 320 kW paal en die deed niets (een andere Ioniq 5 rijder reed net weg en waarschuwde al. Gelukkig stond er ook een 160 kW exemplaar en die deed het direct.

De melding van Bluelink krijg ik ook steeds als ik het laden stop via de laadpaal.

Verder nog geen snellaad ervaring met de Ioniq 5. Ik weet dat er nog wel eens gedoe is met niet-functionerende laders, maar wat jij beschrijft is wel bizar.

Even voor de zekerheid: is het steeds met dezelfde laadpas, of gebruik je een andere laadpas op degenen waar het wel werkt? Dan misschien met die pas ook proberen bij de anderen?

Als dat ook niet werkt zou ik naar de dealer gaan.
Ik gebruik dezelfde laadpas bij alle laadstations. Een bezoekje aan de dealer dus. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
kor952 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:12:
[...]

Ik zou eens een andere kabel proberen, misschien maken de communicatie pinnen slecht contact, soms helpt het om om de connector goed aan te drukken.

Sorry niet goed nagedacht..Bij een snellader zit de kabel natuurlijk aan de lader.....dom. Toch zou het een communicatie probleem kunnen zijn omdat bv één van de pinnetjes te diep zit, maar daar kom je dan niet zo makkelijk zelf achter.
Wellicht, ik zal het melden bij de dealer. Dank! Bij Fastned laad je overigens met een vaste kabel en bij het ecotap laadstation gebruik mijn eigen kabel. Beide werken feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:39
Misschien wil een andere ioniq rijder alhier eens met je afspreken en dan samen dezelfde laadpaal(/palen) bezoeken en kijken of het probleem alleen bij jouw speelt, of bij beide auto's.
Dan weet je waar het aan ligt.
(en als je er een filmpje van maakt, is de dealer ook makkelijk overtuigd)

[ Voor 14% gewijzigd door Motorfret op 14-12-2021 00:30 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 23:53
Luft schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:50:
Heeft iemand de sport service in Bluelink?
De wat? Heb je een foto?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lackaday schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:14:
[...]

Weird. Ik had vandaag ook dat beide achterruiten een stukje naar beneden waren toen ik terugkwam bij de auto. Hoewel ik zeker wist dat ik ze niet omlaag had gedaan dacht ik “laat maar” maar lees net jouw bericht. Ik sta op een camping 10km onder Nice dus van vergelijkbare kou is geen sprake. Wtf?
Ik dacht eerst dat het een feature was ipv een bug. Dat ie detecteert dat er iets of iemand op de achterbank zit en dan de raampjes opendoet voor ventilatie. Maar het maffe was dat ik de achterportieren ook niet open kon doen van buitenaf, terwijl de voorportieren open waren. Moest echt de auto helemaal aan zetten om de portieren te openen en de ramen te kunnen sluiten.

Nu waren we ook druk bezig, dus ik heb niet alles helemaal precies zien gebeuren. Ik weet dus ook niet precies hoe en wanneer het is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik daar lees lijkt de voorruiten te betreffen, terwijl het bij mij en @lackaday de achterruiten en ook maar voor een stukje is (zo'n 10 cm open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Zoals eerder gezegd heb ik net een wat langere reis achter de rug: retourtje Franse Alpen. Dit was onze eerste langere reis sinds dat we de auto in november hebben opgehaald. Hier wat observaties:

Om maar met de conclusie te beginnen:
De Ioniq 5 is een prima auto om lange ritten mee te maken en ook in de winter is het prima te doen qua afstanden en laden. We zijn er erg blij mee, hoewel we even wat nerveus werden van de bug aan het begin van de terugreis (bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"). Gelukkig was dat opgelost en hebben we verder een hele goede reis gehad. Veel rustiger, comfortabeler dan met welke ICE dan ook. En qua totale reissnelheid ging het ook heel goed.

Verbruik:
Het verbruik is enorm afhankelijk van de omstandigheden en snelheid. Vooral boven de 120 gaat het rap. Wij hebben als hoogste verbruik op een etappe de 300 Wh/km aangetikt. Dat was met wind, regen, iets bergop rijdend, 3*C (verwarming op 19*C) en gemiddeld een hoge snelheid (stukken 140 waar 130 was toegestaan en op andere punten 110, paar tunnels met 90). Maximaal bereik is dan ongeveer 250 km.

Laatste stuk in Nederland reden we van Geleen naar Haarlem, 219 km met verbruik van ongeveer 53% van de batterij. Oftewel 413 km bereik op 100%. Dit was bij temperatuur oplopend van 5*C tot 12*C, af en toe een lichte bui. Snelheid meest op 105 ingesteld, gemiddeld 93 km/h. Hij gaf een verbruik aan van 180 Wh/km of zo.

Etappe daarvoor (Metz - Geleen) was 258 km, vertrokken met 100% en zouden volgens ABRP met 5% aankomen. Dat werd 19%. Dit stuk was met flinke stukken 120 km/h en gemiddeld 100 km/h. Regen, heuvels, temperatuur van 3*C - 6*C en wat wind tegen. Gemiddeld verbruik dus iets van 228 Wh/km.

NB ik heb de LR RWD Lounge.

Laden:
We hebben bijna uitsluitend Ionity gebruikt onderweg. Dit is heel goed bevallen: betrouwbaar starten van het laadproces. De laadsnelheid was meestal niet het maximaal haalbare, maar ook in de kou tikten we de 180 kW aan. Zo waren de laadpauzes vaak nog best kort: net genoeg tijd om allemaal even te gaan plassen.

Ik had een Nespresso mee, maar die uiteindelijk niet gebruikt. Tijdens het laden werkt de V2L niet en als de auto opgeladen is wil je weer door. Althans ik wil dan weer door.

Reis plannen
Een van de meestgenoemde minpunten van de Ioniq 5 is dat deze geen slimme route plant met laadbeurten en optimaliseren van het verbruikt. En dat blijft ook wel overeind. Van een moderne elektrische auto verwacht ik dat deze de route dynamisch voor je plant, rekening houdend met verkeer, SOC en aanwezigheid van laadpunten.

Desondanks ging het nu goed. Op de mobiel de route gepland met ABRP en dan steeds het volgende laadpunt ingevoerd. We hielden eigenlijk steeds iets meer over dan ABRP had berekend, dus we hebben geen enkele range anxiety ervaren. Wij maakten het onszelf ook erg makkelijk door alleen Ionity te gebruiken ivm de 12 maanden lage tarief.

Maar als je onderweg toch met een omleiding te maken krijgt of je rijdt ergens verkeerd, waardoor je misschien toch een ander laadpunt moet invoeren dan is dit niet de beste manier. Je kunt gelukkig wel via de navigatie zoeken naar een laadpunt (inclusief filteren op HPC) en dan zoeken langs de route, maar eigenlijk wil je toch gewoon dat de auto het voor je uitrekent, de alternatieven aanbiedt en je keuze overneemt.

Dus ja, het werkt, maar het kan nog beter.

Rij-assistenten
Gedurende deze reis hebben we de auto ook echt beter leren kennen. Ik ben eigenlijk best tevreden met de LFA. Ja, hij trekt wel een beetje om de middellijn van de rijbaan heen, maar als je een beetje tegendruk geeft valt dat wel mee en wordt de auto rustiger.

HDA2 met de rijstrook wissel assistent heb ik nu ook onder de knie: je moet een beetje het gevoel krijgen van hoe je een wissel initieert en onder welke omstandigheden hij het wel/niet doet. Dit werkt vooral fijn op langere stukken waar het niet te druk is. Je moet ook op tijd de wissel initiëren met de richtingaanwijzer, zodat de auto niet begint te remmen ivm de voorganger.

Wat mij betreft mag het systeem ook wel iets 'agressiever' ingesteld worden. Nu laat ie echt auto's voorgaan die nog een flink eind achter je zitten, terwijl er naar mijn inschatting ruim voldoende afstand is om naar links te gaan en te versnellen.

Ik snap nu ook de NAV en dat die alleen activeert als je op de aangegeven snelheid zit. Dit houdt in dat de auto automatisch de toegestande snelheid gaat volgen obv de Navigatiekaarten en Snelheidsbord herkenning. Deels is dit een fijne functie, want als je een snelheidsbord mist loop je minder kans op een bekeuring. Maar het wordt een beetje teniet gedaan door het niet goed herkennen van de borden die bij de snelheidsborden horen. Dus rijd je ergens 130 km/h en passeer je een bord met 80 km/h en daaronder een auto met caravan, dan gaat hij toch afremmen naar 80, ook al rijd je zonder aanhanger. En dat doet hij ook nog eens best abrupt, wat potentieel gevaarlijk is.
Dit is makkelijk uit te schakelen door 1 km/h boven of onder de limiet te gaan rijden.

Al met al dus goed te doen en doet het wel wat ik er van verwacht had: relaxt rijden en vooral het verkeer in de gaten houden.

Comfort:
Prima en niets te klagen.

De Zero Gravity stoelen zijn erg fijn en geven over de lengte van je lichaam overal ondersteuning. Ik heb twee standen van de bestuurdersstoel voor mezelf ingesteld, zodat ik makkelijk kan wisselen. Een stand iets meer naar achteren gekanteld, een andere iets meer rechtop.

Ruimte:
We zijn met z'n drieën gaan rijden en hadden allemaal voldoende plaats. Skispullen mee; waardoor het rechterdeel van de achterbank plat moest. In de rest van de achterbak ruimte zat voor 2x AH krat met boodschappen, 2x koffer (formaat max. handbagage), Grote backpack, Koelbox, 2 paar ski's, skischoenen, 2 tassen met speelgoed/boeken, nog wat tassen met eten voor onderweg, laadkabel in tas en sneeuwkettingen in tas, etc.

Het paste allemaal prima. We hadden de achterbank niet eens helemaal naar voren.

Het zou wel beter zijn geweest als de achterklep wat minder vlak was geweest, maar uiteindelijk zal dit voor ons wel afdoende zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

cooper_s1

MINI's rule

Mooi om te lezen dat de Ioniq 5 dus gewoon erg goed bruikbaar is, ook op vakantie ritten.
Eigenlijk net zo goed als een ICE auto. Wat mij betreft is dat het belangrijkste.
Ik kan haast niet wachten tot ik de mijne geleverd krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Mooi verhaal (y)

Heb je 20 inch? In welke mode heb je gereden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor diegene die problemen hebben met de snelheid van snelladen, misschien is dit een oplossing voor sommige. Op Facebook wordt er gesuggereerd dat er een bug zit in het infotainment update, zodat de batterijverwarming bij snelladen niet meehelpt.

https://m.facebook.com/gr...57/?anchor_reactions=true

Google translate:
Heb je het Eco-pakket?
Heeft u (of dealer) een infotainment-software gedaan?
Ervaar je langzaam DC-laden?
Dit zou je moeten interesseren.
Het lijkt erop dat de schakelaar voor het controleren van de wintermodus/batterijwarmer vastloopt als ingeschakeld na een software-update, terwijl de batterijverwarmer in feite is uitgeschakeld ondanks de melding als AAN.
Dit is dezelfde fout die velen kregen met het mph/kph-display na een software-update.
Het is gemakkelijk te repareren
Schakel wintermodus/batterijverwarming uit.
Menu's verlaten
Ga terug door de menu-opties en zet de verwarming aan.
Dit maakte een enorm verschil voor mij, de batterij ging nu van 12-25 graden in een paar minuten, met de verwarming rond de 30 graden, dus de batterij werd nog steeds verder opgewarmd
Vandaag laadde mijn auto 3 keer sneller van 85-100% dan voorheen van 35-80%
Orgineel:
Do you have the Eco pack?
Have you (or dealer)done a infotainment software?
Are you experiencing slow DC charging?
This should interest you.
It seems the winter mode/ battery warmer check switch gets stuck as switched on following a software update, when in actual fact the battery warmer is switched OFF despite reporting as ON.
This is the same error many got with the mph/kph display following a software update.
It’s easily fixed
Turn off winter mode/ battery heater.
Exit menus
Go back through menu options and turn on heater.
This made a huge difference for me, the battery now went from 12-25 deg in a few minutes, with the heater running around 30deg- so still warming the battery further
Today my car charged 3 times quicker from 85-100% than it did before from 35-80%
Weet niet of dit een broodje aap is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:17:
Mooi verhaal (y)

Heb je 20 inch? In welke mode heb je gereden?
Ik heb 19" Hankook winterbanden eronder. De Duitse set. Deze zijn voor aflevering op de auto gemonteerd. Als zomerbanden liggen de 20" Michelins in de opslag met de originele velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:38:
Voor diegene die problemen hebben met de snelheid van snelladen, misschien is dit een oplossing voor sommige. Op Facebook wordt er gesuggereerd dat er een bug zit in het infotainment update, zodat de batterijverwarming bij snelladen niet meehelpt.

Google translate:

[...]

Orgineel:

[...]

Weet niet of dit een broodje aap is :+
Het is nogal verwarrend opgeschreven in de handleiding. Maar ik maak eruit op dat de Winter Mode vooral bedoeld is om de batterij te beschermen tegen te lage temperatuur (schade aan de cellen) en werkt tijdens het rijden en/of het voorverwarmen van de auto aan de laadpaal. Verder heb ik van andere Hyundai modellen begrepen dat de Winter Mode alleen werkt onder zeer lage temperatuur, bij 0*C of lager.

Hoewel er ook staat 'improve DC charging perfomances' is dit meer een bijkomstigheid dan dat de batterij wordt opgewarmd tot de ideale temperatuur voor HPC-laden.

De 'High Voltage Battery Warmer' is wel volledig gericht op laadsnelheid en werkt alleen als de batterij aan een lader is gekoppeld.

Logischerwijs klopt het bovenstaande verhaal dus niet, want Winter Mode is niet het systeem dat werkt tijdens het laden. Dat is de Battery Warmer. En ook werkt het niet boven 0*C, want dan gaat de Winter Modus niet aan.

Maar het kan ook zijn dat beide gewoon dezelfde hardware gebruiken, want er staat bij Winter Mode ook: "This mode is available for the vehicles equipped with the battery heater".

Kortom, ik vind het bijzonder verwarrend opgeschreven en je zou willen dat er gewoon een vinkje komt 'Pre heat battery when navigating to a HPC charger' en dat de auto dan gewoon zorgt dat de batterij op temperatuur is...

Uit de Manual...

Winter Mode:
The Winter mode is efficient during the winter time when the high voltage battery temperature is low. This mode is recommended to improve driving and DC charging performances during winter by raising the battery temperature to an adequate level.

However, the driving distance may be reduced as the energy is required to increase battery temperature.
Also, if the battery temperature is low during driving or when scheduled air conditioner/heater is activated, this mode is operated to improve driving performance.

However, the mode is not operated to ensure driving distance when the battery level is low.
High Voltage Battery Warmer System:
The high voltage battery warmer system prevents reduction of battery output when battery temperature is low. If the charging connector is connected, the warmer system automatically operates according to the battery temperature.

Charging time may shorten compare to vehicles without the high voltage battery warmer system. But, electricity charge may increase because of high voltage battery warmer system operation.

The high voltage battery warmer system operates when the charging connector is connected to the vehicle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Laatst online: 30-04-2023
[b]bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:00:

Ruimte:
We zijn met z'n drieën gaan rijden en hadden allemaal voldoende plaats. Skispullen mee; waardoor het rechterdeel van de achterbank plat moest. In de rest van de achterbak ruimte zat voor 2x AH krat met boodschappen, 2x koffer (formaat max. handbagage), Grote backpack, Koelbox, 2 paar ski's, skischoenen, 2 tassen met speelgoed/boeken, nog wat tassen met eten voor onderweg, laadkabel in tas en sneeuwkettingen in tas, etc.
Welke sneeuwkettingen heb je ervoor genomen? Moeten hier ook van die loopvlak sneeuwkettingen op ivm gebrek aan ruimte in de wielkast?

Voor mijn huidige Passat GTE moest dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bilgy_no1 het verhaal zou zijn dat de batterijverwarmer tijdens snelladen niet mee zou doen, ondanks dat deze wintermode setting daar eigenlijk niets mee te maken heeft. En alleen voor diegene die een update van navi/infotainment hebben. Blijkbaar een programmeerfout met dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:17:
Mooi om te lezen dat de Ioniq 5 dus gewoon erg goed bruikbaar is, ook op vakantie ritten.
Eigenlijk net zo goed als een ICE auto. Wat mij betreft is dat het belangrijkste.
Ik kan haast niet wachten tot ik de mijne geleverd krijg :)
Ja, het is prima te doen, ook al moet je iets anders plannen, omdat je van lader naar lader gaat.

Qua reistijd denk ik dat we bijvoorbeeld op de terugweg 1 pauze hadden kunnen uitsparen; effectief zou dat ongeveer 20-30 minuten hebben gescheeld op 1000+ km. Verwaasloosbaar dus. Die 1000 km challenges zijn niet echt natuurgetrouw, zeker niet als je met een gezin onderweg bent.

Maar om de 200 km een station met 4 laders (zoals nu in Frankrijk) is op drukke dagen niet afdoende. Dus ik zou zelf niet op een zwarte zaterdag naar het zuiden rijden... In Duitsland is het netwerk langs de snelwegen al veel beter, met Ionity, Fastned, EnBW, Aral, Shell en nog wat aanbieders. Er zijn meer stations en ook meer laders per station.

Zelf plan ik op een lange rit graag een overnachting en als je dan een hotel met lader uitzoekt bespaar je jezelf nog een extra break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:01:
[...]

Zelf plan ik op een lange rit graag een overnachting en als je dan een hotel met lader uitzoekt bespaar je jezelf nog een extra break.
Let op als je dat bijvoorbeeld in Duitsland doet. Daar kennen ze tijdstarieven.

Je auto een hele nacht aan de lader laten hangen kan een dure hobby blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerrit-GTi schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:45:
[...]

Welke sneeuwkettingen heb je ervoor genomen? Moeten hier ook van die loopvlak sneeuwkettingen op ivm gebrek aan ruimte in de wielkast?

Voor mijn huidige Passat GTE moest dit.
Ik heb deze besteld:
https://www.bol.com/nl/nl...ZJZA.4_34.39.ProductTitle

Lijken nu alleen niet meer leverbaar, maar deze set werkt prima, is soepel om de band te leggen en zelfspannend.

Ruimte in de wielkast is geen probleem. Je monteert ze op de achterwielen, dus hebt niet te maken draaiende wielen waarbij de kettingen ergens tegenaan komen. Je hebt ook van die 'sokken' die nog dunner zijn, mocht je je daar zorgen om maken.
Pagina: 1 ... 51 ... 259 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic