Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:16:
[...]

Let op als je dat bijvoorbeeld in Duitsland doet. Daar kennen ze tijdstarieven.

Je auto een hele nacht aan de lader laten hangen kan een dure hobby blijken.
Inderdaad even controleren via Charge My Hyundai oid. Maar er zijn ook hotels die gratis laden aanbieden. De twee hotels waar ik afgelopen week verbleef stonden niet op de laadpaalkaarten, want werkten niet met een tarief.

Het zoekfilter op Booking.com is niet betrouwbaar. Ik heb zelf wat andere 'EV charge hotel' sites gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Welke rijmodus heb je de auto in gehad tijdens de reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:27:
Welke rijmodus heb je de auto in gehad tijdens de reis?
Meest Eco. Soms ook even Normaal en heel kort Sport. Maar ik denk dat het tijdens een lang stuk snelweg op constante snelheid niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb deze besteld:
https://www.bol.com/nl/nl...ZJZA.4_34.39.ProductTitle

Lijken nu alleen niet meer leverbaar, maar deze set werkt prima, is soepel om de band te leggen en zelfspannend.

Ruimte in de wielkast is geen probleem. Je monteert ze op de achterwielen, dus hebt niet te maken draaiende wielen waarbij de kettingen ergens tegenaan komen. Je hebt ook van die 'sokken' die nog dunner zijn, mocht je je daar zorgen om maken.
Bedankt! Dit zijn gelukkig andere prijzen dan die loopvlak set dat ik nu voor mijn auto heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:38:
Voor diegene die problemen hebben met de snelheid van snelladen, misschien is dit een oplossing voor sommige. Op Facebook wordt er gesuggereerd dat er een bug zit in het infotainment update, zodat de batterijverwarming bij snelladen niet meehelpt.

Google translate:

[...]

Orgineel:

[...]

Weet niet of dit een broodje aap is :+
Interessant, ga ik zeker eens testen.

Tijdens het laden kan het infotainment dat scherm niet laten zien waar het verbruik van rijden, airco, elektronica en batterijverwarming op staat.

Is er een manier om te zien of de batterijverwarming effectief gebruikt wordt tijdens het laden? Of moet je daarvoor OBD en bv. Carscanner voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:45:
@bilgy_no1 het verhaal zou zijn dat de batterijverwarmer tijdens snelladen niet mee zou doen, ondanks dat deze wintermode setting daar eigenlijk niets mee te maken heeft. En alleen voor diegene die een update van navi/infotainment hebben. Blijkbaar een programmeerfout met dit effect.
Zou je die FB link hier even willen droppen? Dan kan ik het mee volgen.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdj schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:
[...]

Zou je die FB link hier even willen droppen? Dan kan ik het mee volgen.
Thanks!
https://m.facebook.com/gr...57/?anchor_reactions=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdj schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:37:
[...]

Interessant, ga ik zeker eens testen.

Tijdens het laden kan het infotainment dat scherm niet laten zien waar het verbruik van rijden, airco, elektronica en batterijverwarming op staat.

Is er een manier om te zien of de batterijverwarming effectief gebruikt wordt tijdens het laden? Of moet je daarvoor OBD en bv. Carscanner voor gebruiken?
Jawel, maar moet je de auto "aan" zetten tijdens het laden. Er is ook een bug, zodat je het submenu met energieverbruik niet hebt wanneer je 1/3 scherm ook getoond wordt. Dus even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Luft schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:50:
Heeft iemand de sport service in Bluelink?
Helaas in NL niet beschikbaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Sjoerdvt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:35:
[...]

Helaas in NL niet beschikbaar :-(
Hmm, wel raar dat het in het infotainment wel aanwezig is maar in Bluelink niet.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Matdehaas schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ik gebruik dezelfde laadpas bij alle laadstations. Een bezoekje aan de dealer dus. Thanks.
Ik begrijp van Hyundai dat er inmiddels meerdere meldingen binnen zijn vwb laadproblemen. De stekker van bv Shell Recharge connect niet goed met de Ioniq 5. Deze stekker sluit niet goed aan. Vandaag nogmaals naar een laadpaal van Shell Recharge gereden. De stekker in de auto gestopt, goed stevig vastgehouden en de laadkabel omhoog gehouden. Nu ontstond er connectie met de auto en kon ik laden.

Binnenkort ook maar eens een Tango laadpaal opzoeken. Het probleem ontstaat daar na 9% laden. Wellicht dat warmte ook iets doet met de connectiviteit.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Matdehaas schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:03:
[...]

Ik begrijp van Hyundai dat er inmiddels meerdere meldingen binnen zijn vwb laadproblemen. De stekker van bv Shell Recharge connect niet goed met de Ioniq 5. Deze stekker sluit niet goed aan. Vandaag nogmaals naar een laadpaal van Shell Recharge gereden. De stekker in de auto gestopt, goed stevig vastgehouden en de laadkabel omhoog gehouden. Nu ontstond er connectie met de auto en kon ik laden.

Binnenkort ook maar eens een Tango laadpaal opzoeken. Het probleem ontstaat daar na 9% laden. Wellicht dat warmte ook iets doet met de connectiviteit.

Wordt vervolgd.
Meerdere malen bij verschillende Shells geladen zonder enig probleem.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Voor wie het nog niet heeft gezien: gratis snelladen bij een aantal BP stations in Amsterdam tot 10 januari:

https://www.bp.com/nl_nl/...ulse_snellaadpleinen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:08:
Voor wie het nog niet heeft gezien: gratis snelladen bij een aantal BP stations in Amsterdam tot 10 januari:

https://www.bp.com/nl_nl/...ulse_snellaadpleinen.html
Wel jammer dat het 150kWh laders zijn, maar een super goed initiatief die gratis kennismaking d:)b
Zal vast een drukke boel worden daar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Gerrit-GTi schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:13:
[...]

Wel jammer dat het 150kWh laders zijn, maar een super goed initiatief die gratis kennismaking d:)b
Wat gebeurt er nadat er 150kWh geladen is? Zijn ze dan leeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

borft schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:12:
[...]

Wat gebeurt er nadat er 150kWh geladen is? Zijn ze dan leeg?
Ja inderdaad dan zijn ze leeg >:) , het is maar goed dat ze niet echt in mijn buurt staan, die proeflocaties, heb ik ook geen last van de files er naar toe

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:04
[...]

voor jou en anderen

Afbeeldingslocatie: https://chargemap-blog.s3.amazonaws.com/uploads/2020/09/bathtub-artwork-en-1024x553.png

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IONIQ 5 is nu ook auto van het jaar 2022 geworden in Spanje.
Deze keer is het Spanje. Hyundai Motor Company's op E-GMP gebaseerde eerste elektrische auto 'IONIQ 5' werd gevolgd door de VS en Duitsland tot '2022 Spain Car of the Year'.

Volgens de branche heeft de Spaanse Automobile Press Association (APMC) van Catalonië onlangs de Hyundai Ioniq 5 uitgeroepen tot 'auto van het jaar 2022'. Dit is de eerste keer dat een elektrisch voertuigmodel in Spanje is verkozen tot 'Auto van het Jaar'.

In de finale behaalde Ioniq 5 in totaal 109 punten en werd daarmee kampioen. Hij kreeg lovende kritieken vanwege zijn lange wielbasis, interieurontwerp met milieuvriendelijke materialen, supersnel opladen en V2L-functie (Vehicle-to-Load). Cupra Bon, die samen de finale bereikte, scoorde 87 punten en Kia EV6 scoorde 64 punten.

In de vorige kwalificatieronde namen naast deze voertuigen ook △Audi e-tron GT △BMW iX △Dacia Spring △Port Mustang Mach-e △Nissan Kashkai △Opel Mocha-e △Renault Megan E-Tech deel. Drieëndertig functionarissen van de Spaanse auto-industrie namen deel aan de vertoning.

Voorafgaand aan de Spaanse Auto van het Jaar-selectie is de Ioniq 5 ook actief in de Verenigde Staten en Duitsland, onder meer als Auto van het Jaar. Het werd ook geselecteerd als de beste auto bij de '2021 Pocket-lint Awards', georganiseerd door de Britse IT-site 'Pocket-lint'. Bovendien bereikte hij onlangs de finale van '2022 European Car of the Year' (Europa COTY 2022). Die wordt in februari volgend jaar bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top dat plaatje met uitleg! Er moet eigenlijk alleen nog een afvoer-putje bij, ook met kW, en de beschrijving 'Energy Consumption'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
dvdj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:20:
Die blauwe balk: dat is toch het momentaan verbruik? Moet dat (ongeveer 50 kWh) dan niet overeenkomen met de optelsom van hetgeen rechts in de kader (ongeveer 14 kWh) staat?

[Afbeelding]
Even het moment om op mijn onbeantwoorde vraag terug te komen. Kan toch niet dat jullie dit niet weten zeker?

Die blauwe balk is dus 50 kW en niet 50 kWh, leer ik net. Maar weet iemand nu al wat het verschil is tussen de blauwe balk en het energieverbruik volgens infotainment? Beiden zijn momentaan verbruik, maar het verschil is enorm. Ter info: het getal rechts van de blauwe balk is het gemiddelde, dus kWh is daar juist. Maar die waarde slaat niet op de balk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:46:
[...]

Even het moment om op mijn onbeantwoorde vraag terug te komen. Kan toch niet dat jullie dit niet weten zeker?

Die blauwe balk is dus 50 kW en niet 50 kWh, leer ik net. Maar weet iemand nu al wat het verschil is tussen de blauwe balk en het energieverbruik volgens infotainment? Beiden zijn momentaan verbruik, maar het verschil is enorm. Ter info: het getal rechts van de blauwe balk is het gemiddelde, dus kWh is daar juist. Maar die waarde slaat niet op de balk.
Natuurlijk weten we dat O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym3Ci_17uIjZji9d2L5hA9cjXLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uOI5S3BdoqctcVDW43LI3poS.jpg?f=user_large

De blauwe balk is het momentane verbruik kWh/100 km. Er staat ook een schuifbalkje op het blauwe balkje, wat het gemiddelde verbruik is vanaf laatste start/laad, zodat je weet of je momentaan meer of minder gebruikt dan het gemiddelde. Die staat bij jou nu helemaal op nul, zie ik (pas 0.2 km gereden). In het infotainment wordt de momentane absolute stroom die uit de batterijen gehaald wordt getoond: 13 kW. Maar dat is bij jouw dus bij 29 km/uur :+ Dus kom ik uit op 45 kW omrekenend naar 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van feestboek :+
Hyundai Ioniq 5 - charge speed 8°c 46°f at Ionity 350kW charger - including 10-80% times.

Test of 10-80% lightning speed, at 8°C outside temperature, on 350 kW Ultra Fast linear plates.
after 4 minutes of battery heating with 65 kW:
The battery is therefore 15°C hot, at the start of 10%.
It's receiving the max. only 190 kW charging effect, after only 8 minutes, at only 23°C battery temperature.
Then the battery temperature rises to 41°C - and therefore the charging effect drops further to 101 kW,
until 80% charge is reached, after a total of 25.5 minutes.
The marketed 10-80% charging with at least 240 kW, on a 350 kW lightning stand,
in 18 minutes, was not achieved - despite the heating of the battery, to 15°C - and because the battery cooling apparently cannot keep the temperature down to about 20-25°C - resulting in a significantly lower charging effect, from only 147 kW to 101 kW, remaining 17 minutes of the linear charging.
If the battery does not heat up before charging, the linen charging can take 2-5 times longer, depending on what outside temperature = battery temperature the linen charging starts with.
Google translate:
Test van 10-80% bliksemsnelheid, bij 8°C buitentemperatuur, op 350 kW Ultra Fast lineaire platen.
na 4 minuten batterijverwarming met 65 kW:
De batterij is dus 15°C heet, aan het begin van 10%.
Het ontvangt de max. slechts 190 kW laadeffect, na slechts 8 minuten, bij slechts 23°C batterijtemperatuur.
Dan stijgt de accutemperatuur tot 41°C - en daarmee daalt het laadeffect verder tot 101 kW,
totdat 80% is opgeladen, na in totaal 25,5 minuten.
De op de markt gebrachte 10-80% opladen met minimaal 240 kW, op een 350 kW bliksemstandaard,
in 18 minuten werd niet bereikt - ondanks de verwarming van de batterij, tot 15°C - en omdat de batterijkoeling de temperatuur blijkbaar niet tot ongeveer 20-25°C kan houden - wat resulteert in een aanzienlijk lager laadeffect, van slechts 147 kW tot 101 kW, resterende 17 minuten van het lineaire opladen.
Als de batterij niet opwarmt voordat hij wordt opgeladen, kan het opladen van het linnen 2-5 keer langer duren, afhankelijk van met welke buitentemperatuur = batterijtemperatuur het opladen van het linnen begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:43:
[...]

Natuurlijk weten we dat O-)

[Afbeelding]

De blauwe balk is het momentane verbruik kWh/100 km. Er staat ook een schuifbalkje op het blauwe balkje, wat het gemiddelde verbruik is vanaf laatste start/laad, zodat je weet of je momentaan meer of minder gebruikt dan het gemiddelde. Die staat bij jou nu helemaal op nul, zie ik (pas 0.2 km gereden). In het infotainment wordt de momentane absolute stroom die uit de batterijen gehaald wordt getoond: 13 kW. Maar dat is bij jouw dus bij 29 km/uur :+ Dus kom ik uit op 45 kW omrekenend naar 100 km.
Ik snap het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Mn trekhaak zit er eindelijk onder!! Het is de wegklapbare en ben erg blij mee, mooiere oplossing dan de vorige afneembare, ook fijn dat het stekkerblok gelijk in de haak zelf zit en niet meer op een apart subblokje dat je apart onder de auto uit moet klappen. En gelijk een vraag… Ik weet dat er een trailer modus submenu zat op de I5, in het ECO menu als laatste keuze onder het laadklep vergrendelings submenu. Die is dus weg. Je kon o.a. het type aanhanger (gewicht) instellen. Toch maar eens de garage gebeld. Zijn meer dan een uur aan het zoeken geweest maar hebben ook geen idee. 🤓 Gelukkig wordt bij aankoppeling wel automatisch de sleutel detectie op de achterklep uitgeschakeld, dus hij ziet wel dat er is aangekoppeld. Heeft 1 van de andere trekhaak gebruikers een idee wat er met het trailer modus submenu is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
Ik verwacht eigenlijk dat de Ioniq 5 ook de European Car of the Year 2022 titel gaat binnen halen ;). Dat is nog even wachten, bekendmaking is begin maart.

Kunnen we allemaal weer stickers op de achterruit plakken. oOo

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Hadden jullie ook dat alle instellingen kwijt waren na de update? Al mijn pictogrammen stonden op een andere plek, de achterklep ging niet meer open als ik erachter ging staan, gaat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 13:06
Sjoerdvt schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:02:
Mn trekhaak zit er eindelijk onder!! Het is de wegklapbare en ben erg blij mee, mooiere oplossing dan de vorige afneembare, ook fijn dat het stekkerblok gelijk in de haak zelf zit en niet meer op een apart subblokje dat je apart onder de auto uit moet klappen. En gelijk een vraag… Ik weet dat er een trailer modus submenu zat op de I5, in het ECO menu als laatste keuze onder het laadklep vergrendelings submenu. Die is dus weg. Je kon o.a. het type aanhanger (gewicht) instellen. Toch maar eens de garage gebeld. Zijn meer dan een uur aan het zoeken geweest maar hebben ook geen idee. 🤓 Gelukkig wordt bij aankoppeling wel automatisch de sleutel detectie op de achterklep uitgeschakeld, dus hij ziet wel dat er is aangekoppeld. Heeft 1 van de andere trekhaak gebruikers een idee wat er met het trailer modus submenu is gebeurd?
Ik geloof dat de trailer mode onder het kopje EV staat. Dit is voor het aanpassen van de range als er iets achter de ioniq 5 hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
mystici5 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:39:
[...]

Ik geloof dat de trailer mode onder het kopje EV staat. Dit is voor het aanpassen van de range als er iets achter de ioniq 5 hangt.
Ja, ik weet precies waar die stond. Maar nu dus niet meer 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

Matdehaas schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
[...]

Ik heb je raad opgevolgd: helaas, geen verandering.

Vandaag maar weer eens een rondje laadstations gedaan. De laadproblemen blijven.
Bij een openbare EVbox kan ik niet laden. Contact gezocht met EVbox: laden zou geen probleem moeten zijn. De laadproblemen blijven ook bij Shell Recharge en Tango. Het laden bij Shell Recharge lukt helemaal niet. De auto heeft contact met de paal en de laadpas, maar laden ho maar. Contact met de aanbieder van de paal gezocht. Geen soelaas. Herstarten van de paal werkt ook niet. Een Shell Recharge geprobeerd 5km verderop: zelfde verhaal.
Door naar een 2e Tango laadstation. Hier kan ik net als eerder bij een ander Tango laadstation wel laden, maar wederom na 9% krijg ik de melding dat het laden is beëindigd door het voertuig. De Bluelink app geeft de melding: Opladen volgens schema voltooid. Ik heb geen schema actief.
Sterker nog, bij andere laadstations (Fastned, Ecotap) heb ik deze melding niet en laden deze gewoon door tot 100%.

Ik denk dat het aan de auto ligt. Iemand ook deze ervaring?
ja heb ik ook, laden bij shell recharge lukt niet idd…
FastNed gaat prima.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vielleicht schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:53:
Hadden jullie ook dat alle instellingen kwijt waren na de update? Al mijn pictogrammen stonden op een andere plek, de achterklep ging niet meer open als ik erachter ging staan, gaat soort dingen
Nee, alle instellingen waren gebleven. Alleen wanneer de volgende service actie moest zijn, was gereset naar niets. Ik heb wel eens gezien dat de pictogrammen in het instellingen menu anders was, maar weet niet of dit was door de update. Dacht namelijk dat dit gewoon een keer van volgorde veranderd was.

P.S. vandaag moest ik nieuwe bluelink voorwaarden accepteren in de auto. Later was er ook een update van de Android bluelink app. En nu was de AC laadlimiet gezet op 100%, hoewel ik bijna zeker weet dat deze op 70% stond. Zou dat iets gereset hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door ZuinigeRijder op 15-12-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En gelijk een vraag… Ik weet dat er een trailer modus submenu zat op de I5, in het ECO menu als laatste keuze onder het laadklep vergrendelings submenu. Die is dus weg. Je kon o.a. het type aanhanger (gewicht) instellen. Toch maar eens de garage gebeld. Zijn meer dan een uur aan het zoeken geweest maar hebben ook geen idee. 🤓 Gelukkig wordt bij aankoppeling wel automatisch de sleutel detectie op de achterklep uitgeschakeld, dus hij ziet wel dat er is aangekoppeld. Heeft 1 van de andere trekhaak gebruikers een idee wat er met het trailer modus submenu is gebeurd?
Misschien dezelfde bug als dat het submenu van energieverbruik weg is, wanneer je 1/3 scherm geactiveerd hebt :? In ieder geval het proberen waard, om even dat 1/3 scherm weg te doen en het volledige scherm tonen. Misschien dat dat submenu dan wel verschijnt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
cvanmansom schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:48:
Ik stap morgen over van een VW Touran Highline-R in een Ioniq 5 en mijn enige bedenking was inderdaad ook de kofferruimte. Ben benieuwd hoe anderen het oplossen; ik denk voor de vakantie - met drie tieners van rond de 1m80 - inderdaad aan een dakkoffer. Maar ja, wat doet dat met het bereik.... Ga in ieder geval ook wat experimenteren met die verschuifbare bank. Maar ja, ze zijn bij mij wel verwend met de mega-beenruimte die ze nu ook al hebben.
Om hier nog op aan te haken.

Ik ben aan het kijken naar een zogeheten 'trekhaakkoffer'. Dat lijkt me echt ideaal. Amper invloed op het rijbereik en je kunt er een stuk eenvoudiger bij met in- en uitladen vergeleken met een dakkoffer. Ik heb mijn ogen gericht op de Thule Backspace XT.

Hier het gerelateerde artikel:
https://www.anwb.nl/auto/...eboxen-trekhaak-test-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

ppscherm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:45:
[...]

Om hier nog op aan te haken.

Ik ben aan het kijken naar een zogeheten 'trekhaakkoffer'. Dat lijkt me echt ideaal. Amper invloed op het rijbereik en je kunt er een stuk eenvoudiger bij met in- en uitladen vergeleken met een dakkoffer. Ik heb mijn ogen gericht op de Thule Backspace XT.

[YouTube: Trekhaak- vs. Dakkoffer (ALLE BALLEN VERZAMELEN!) | ANWB]

Hier het gerelateerde artikel:
https://www.anwb.nl/auto/...eboxen-trekhaak-test-2021
Ik heb hier inderdaad ook naar gekeken, maar mijn bezwaren waren vooral de prijs (plus trekhaak) en nog een extra box die ik ergens kwijt moet. Ik heb al een dakkoffer en kan voor een relatief laag bedrag de dakdragers kopen. Als ik nog tussen de 200-250 km kan rijden per etappe, bij bijvoorbeeld 100-110 km/uur, is het voor mij wel goed te doen. Ben benieuwd naar de wintersporters die met dakkoffer op de IONIQ 5 naar de sneeuw zijn gereden. Als dat kan, moet mijn zomervakantie ook gemakkelijk kunnen.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
cvanmansom schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:12:
[...]

Ik heb hier inderdaad ook naar gekeken, maar mijn bezwaren waren vooral de prijs (plus trekhaak) en nog een extra box die ik ergens kwijt moet. Ik heb al een dakkoffer en kan voor een relatief laag bedrag de dakdragers kopen. Als ik nog tussen de 200-250 km kan rijden per etappe, bij bijvoorbeeld 100-110 km/uur, is het voor mij wel goed te doen. Ben benieuwd naar de wintersporters die met dakkoffer op de IONIQ 5 naar de sneeuw zijn gereden. Als dat kan, moet mijn zomervakantie ook gemakkelijk kunnen.
ik herken deze gedachte wel ja, wij hebben ook een trekhaakkoffer overwogen, maar de beperkte inhoud (hebben nu een hapro dakkoffer van 550liter) is toch wel een dingetje en dan idd de opslag. we hebben nu maar besloten dat we de paar jaar dat de kinderen nog meegaan op vakantie wel een bagagewagentje huren.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

cvanmansom schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:12:
[...]

Ik was vorige week op wintersport, maar met 3 personen waarvan 1 die bijna 5 is. Wij hadden de bank rechts (40% gedeelte) plat en daar de ski's gelegd. Geen dakkoffer gebruikt dus. Verbruik op hoge snelheid (130-140 km/h) ging naar 280-300 Wh/km, dit was bij lage temperatuur (3°C), regen, wind. Dus echt heel slechte omstandigheden. Bereik is dan 250-275 km obv 100%.

Met een dakkoffer weet ik niet wat er precies zou gebeuren, maar dan ga je misschien wel richting de 350 Wh/km in dezelfde omstandigheden en is je bereik 200 km.

Maar zoals je schrijft: ga je langzamer rijden dan daalt het verbruik hard. Ga je in de zomer rijden en zijn de omstandigheden gunstiger, dan daalt het verbruik nog meer. Ik denk dus dat je die 200-250 km wel kunt halen met een dakkoffer in de winter als je de snelheid beperkt tot 100-110 km/h. In de zomer moet dat nog veel makkelijker lukken.

Als je met 3 grote pubers gaat (dus 5 personen met eigen koffer/tas, rugzakje etc) wordt het wel erg krap denk ik. Ik heb zelf de achterbank getest met mijn 1,80 en als het helemaal naar voren staat heb ik genoeg beenruimte. In/uitstappen is dan iets lastiger, maar wel te doen. Desondanks is met 5 personen in totaal een dakkoffer of andere oplossing eigenlijk wel nodig voor een langere reis denk ik.

EDIT:
Nog even ter verduidelijking over de kilometers. Onderweg rijd je meestal niet op 100% van de batterij. De meeste auto's laden na 80% erg langzaam, maar de Ioniq 5 kun je prima tot 90% laden (is alsnog sneller dan een ID.4 tot 80%). Dus als je plant om met 5% aan te komen bij de lader en dan laadt tot 90% heb je in totaal 85% van de batterij beschikbaar.

Maar het makkelijkst is om gewoon A Better Routeplanner te gebruiken en de route uit te laten rekenen. En dan de betreffende laadstop steeds in te voeren in de navigatie. Mijn ervaring is dat dit programma een beetje te conservatief is qua bereik (ik hield altijd wel meer over dan berekend). Dan hoef je ook niet vast te houden aan een bepaalde afstand tussen de stops; soms zal het iets korter zijn, soms iets langer.

[ Voor 17% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-12-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik was er gisteravond en het viel heel erg mee. Ik was aan de Oude Haagseweg. Daar staan 7 zuilen met in totaal 14 stekkers. Keurig een paar emmertjes met ruitenreiniger en wissers, speciaal voor de achterruiten van de Ioniq 5 rijders... :X

Laden met de 150 kW laders ging nog best snel; na een opwarmperiode zag ik uiteindelijk een maximum van 125 kW, wat ie best lang volhield. Uiteindelijk tot 90% geladen, waar het nog ongeveer 40 kW was.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
bilgy_no1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:18:
[...]

Ik was er gisteravond en het viel heel erg mee. Ik was aan de Oude Haagseweg. Daar staan 7 zuilen met in totaal 14 stekkers. Keurig een paar emmertjes met ruitenreiniger en wissers, speciaal voor de achterruiten van de Ioniq 5 rijders... :X
Denk eerder dat het voor de IONIQ Electric rijders is xD De achterruit van de IONIQ 5 is echt een stuk beter dan deze (dubbele achterruit, eentje schuin (1), dan een horizontale balk en dan een recht naar beneden lopende achterruit (2)) en dus ook geen achterruitenwisser. Vooral (2) wordt echt zoooo snel vies en zie je niks meer door. Meerdere malen wel eens bij een tankstation gestopt om dus de ruit schoon te maken met zo'n emmertje.

Bij heel slecht weer heb ik in de IONIQ 5 proefgereden en zicht was echt stukke beter dan in mijn IONIQ Electric.

Zo zie je maar weer dat het heel erg uitmaakt wat je gewend bent qua achterruit, hoe slecht/goed je de achterruit van de IONIQ 5 vindt :)

[ Voor 8% gewijzigd door AkakoMinami op 16-12-2021 09:24 . Reden: Wat vergeten ]

AkakoMinami schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:23:
[...]

Denk eerder dat het voor de IONIQ Electric rijders is xD De achterruit van de IONIQ 5 is echt een stuk beter dan deze (dubbele achterruit, eentje schuin (1), dan een horizontale balk en dan een recht naar beneden lopende achterruit (2)) en dus ook geen achterruitenwisser. Vooral (2) wordt echt zoooo snel vies en zie je niks meer door. Meerdere malen wel eens bij een tankstation gestopt om dus de ruit schoon te maken met zo'n emmertje.

Bij heel slecht weer heb ik in de IONIQ 5 proefgereden en zicht was echt stukke beter dan in mijn IONIQ Electric.

Zo zie je maar weer dat het heel erg uitmaakt wat je gewend bent qua achterruit, hoe slecht/goed je de achterruit van de IONIQ 5 vindt :)
Ik heb geen ervaring met de Classic Ioniq, maar ik vind de zichtbaarheid van de I5 wel echt ondermaats. Ik heb er ook twee lagen RainX op gesmeerd en hoewel het water er makkelijker vanaf spoelt blijf de ruit gewoon vol druppels liggen.

Het valt me op dat ook de spiegels veel meer last hebben van regen dan wat ik ooit bij andere moderne auto's heb meegemaakt. Ook de camera's zijn erg vatbaar voor regen en vuil, waardoor het vaak niet veel toevoegt aan de zichtbaarheid. Dit maakt het issue met de achterruit nog wat prangender.

Ik denk haast dat Hyundai de spoiler achterop zou moeten herontwerpen en in een recall moet vervangen om de luchtstroom beter langs de ruit te geleiden.

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
ibrator schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:51:
[...]

ja heb ik ook, laden bij shell recharge lukt niet idd…
FastNed gaat prima.
Je zou ook Tango eens kunnen proberen. Daar stopt het laden na 9%. De monteur denkt dat dit te maken kan hebben met het warm worden vd stekker en de kabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Hierbij wat foto's van het Light Grey/Dark Grey two tone interieur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJOIULAQ-9qEX4HK_7usPVFteGM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBP1Lk4f48dKRKsZVMpu7jGb.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTG-dWfNtljvKQoyDQngu1mk2pA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Y0ujlIN9b8IuafVFBDeAQDO.jpg?f=fotoalbum_medium

En de buitenkant van de Mystic Olive Green mica (Connect uitvoering)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOBrNy6UBAi9NKkLYz4UpLYp7O0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSRE9A5VZDpe7xdAPQxpJUik.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3SFIEhjQcs37PnmXzUmive8ZKQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOrI805LHLtSbKC3GRswcv2G.jpg?f=fotoalbum_medium

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Mn trekhaak zit er eindelijk onder!! Het is de wegklapbare en ben erg blij mee, mooiere oplossing dan de vorige afneembare, ook fijn dat het stekkerblok gelijk in de haak zelf zit en niet meer op een apart subblokje dat je apart onder de auto uit moet klappen.
Gefeliciteerd met de trekhaak!!
Mag ik vragen bij elke dealer dit was? Misschien is dit dan hoopgevend voor mijn trekhaak oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
Er is een nieuwe prijslijst met als datum 1 januari 2022. Prijzen zijn gelijk gebleven. Naast enkele tekstuele wijzigingen is het volgende veranderd:

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Toch apart dat de prijzen gelijk blijven. De prijs van demo's 2021 kenteken neemt alleen maar toe.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Amersfoort schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:08:
Er is een nieuwe prijslijst met als datum 1 januari 2022. Prijzen zijn gelijk gebleven. Naast enkele tekstuele wijzigingen is het volgende veranderd:
Hmm, onder die bluelink link staat 3 jaar voor Ioniq 5, niet alleen style, maar wat t gaat kosten staat er ook niet bij.

Nothing to see here

• Amersfoort
  • Laatst online: 18:50
itsme schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:58:
[...]

Hmm, onder die bluelink link staat 3 jaar voor Ioniq 5, niet alleen style, maar wat t gaat kosten staat er ook niet bij.
De wijzigingen in de prijslijst betrekking hebbend op een uitvoering (bijv. Style) betekenen, dat vanaf deze uitvoeringen (en luxer) de optie aanwezig is.

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 18:21
Mijn eerste post op dit topic.
Ik ben namelijk actief op het Kia EV6 topic, want ik ben bezig met aanschaf van een EV6.

Omdat de Ioniq5 en EV6 hetzelfde platform hebben en de Ioniq5 ook zonder warmtepomp geleverd wordt stel ik mijn vraag hier.

Is er iemand die bewust gekozen heeft voor een Ioniq5 zonder warmtepomp.
En zo ja, waarom.

Ik twijfel namelijk of ik € 1.000,00 extra uit moet geven voor een warmtepomp.
Range is voor mij normaliter geen issue. ik wil de 77 kWh versie aanschaffen.

Alvast bedankt voor je / jullie reactie(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supreme1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 11:54
BobTL schreef op zondag 7 november 2021 @ 04:49:
Mijn Ultimate RWD is bij dealer aangekomen echter deze is niet helemaal perfect.
1. Gat van deurgreep is gedeukt
2. Paneel van deur aan beiden kanten heeft verkeerde kleur.

Heeft iemand dit eerder gezien of gemeld? Wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn? De dealer zegt over het paneel dat het zo hoort en over het gedeukt gat dat ze niet weten wat ze er mee moeten.
Help!:([Afbeelding]
Ik heb inmiddels ook mijn Ioniq 5 in ontvangst mogen nemen. Wat een geweldige auto zeg. Kreeg gelijk op de terugweg van de dealer al een duim omhoog op de snelweg haha.

Maar die van mij heeft helaas ook van deze roze panelen voor (achter niet). Ik heb het two-tone grijs interieur. Heeft de dealer hier bij jou (of iemand anders) al iets aan gedaan?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:17:

Is er iemand die bewust gekozen heeft voor een Ioniq5 zonder warmtepomp.
En zo ja, waarom.

Ik twijfel namelijk of ik € 1.000,00 extra uit moet geven voor een warmtepomp.
Range is voor mij normaliter geen issue. ik wil de 77 kWh versie aanschaffen.
ik heb bewust gekozen voor een 73kw Connect zonder warmtepomp.
Waarom?
De range is voor mij groot zat om dat beetje extra verbruik niet te missen qua range.
Ik rij nu een classic ioniq en daar ben ik uitermate tevreden mee en de range daarvan is al voldoende voor mij.
Weet dus uit ervaring dat ik dat laatste beetje range niet nodig heb.
Ook snelladen doe ik (nu al) slechts sporadisch, dus dat zal ook niet snel veranderen.
(en ik ga niet op wintersport. de auto gaat alleen in de zomer naar Italie)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Sjoerdvt
Gerrit-GTi schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:45:
[...]

Gefeliciteerd met de trekhaak!!
Mag ik vragen bij elke dealer dit was? Misschien is dit dan hoopgevend voor mijn trekhaak oOo
Vd Linden Waddinxveen. Alleen zitten er nog wel storingen op. Hij herkent eigenlijk de uitgeklapte modus niet. I-pedal blijft mogelijk, bij achteruitrijden met de fietsdrager erop wordt de noodrem geactiveerd en de sleuteldetectie voor de achterklep blijft werken. Dat hoort allemaal niet bij een juiste werking.

• asennamm
Motorfret schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:35:
[...]

ik heb bewust gekozen voor een 73kw Connect zonder warmtepomp.
Waarom?
De range is voor mij groot zat om dat beetje extra verbruik niet te missen qua range.
Ik rij nu een classic ioniq en daar ben ik uitermate tevreden mee en de range daarvan is al voldoende voor mij.
Weet dus uit ervaring dat ik dat laatste beetje range niet nodig heb.
Ook snelladen doe ik (nu al) slechts sporadisch, dus dat zal ook niet snel veranderen.
(en ik ga niet op wintersport. de auto gaat alleen in de zomer naar Italie)
Bedankt voor je reactie.
Mijn vakantiegedrag ziet er hetzelfde uit.

Mag ik vragen wat voor range je nu gemiddeld haalt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
LuPo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:27:
Hierbij wat foto's van het Light Grey/Dark Grey two tone interieur

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de buitenkant van de Mystic Olive Green mica (Connect uitvoering)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! In de style is het Light Grey/Dark Grey two tone interieur weer heel anders. Ik zal hier ook nog eventjes een foto van posten.

//Edit: hierbij. Vind het in het echt nog wat chiquer eruit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVdLWG1r7QQo8Ol12t-jx-DzH1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oleo0J1ekxNTaBRDxHBGAnKo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoW5oAVn2kPHQnslV4V00IM5ZZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoVFhr2eQwbIr6FfTQGwYJs0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tweakx op 16-12-2021 14:31 ]

• Gerrit-GTi
Sjoerdvt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:
[...]

Vd Linden Waddinxveen. Alleen zitten er nog wel storingen op. Hij herkent eigenlijk de uitgeklapte modus niet. I-pedal blijft mogelijk, bij achteruitrijden met de fietsdrager erop wordt de noodrem geactiveerd en de sleuteldetectie voor de achterklep blijft werken. Dat hoort allemaal niet bij een juiste werking.
Oei dat is balen... Ik krijg straks de afneembare. Misschien hebben ze vergeten wat software matig te doen ofzo zodat de auto ook daadwerkelijk weet dat er een trekhaak onder zit?

• Sjoerdvt
Gerrit-GTi schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:37:
[...]

Oei dat is balen... Ik krijg straks de afneembare. Misschien hebben ze vergeten wat software matig te doen ofzo zodat de auto ook daadwerkelijk weet dat er een trekhaak onder zit?
Zit bij de dealer as we speak. Hij herkent in ieder geval niet dat er een 13 polige stekker is aangesloten, ben benieuwd.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Sjoerdvt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:
[...]

Zit nu in de auto en de aanhanger modus vind je in Instellingen EV onder Instellingen. Ik heb een verwijderbare trekhaak en het menu is er anders had ik het niet gevonden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Mijn vakantiegedrag ziet er hetzelfde uit.

Mag ik vragen wat voor range je nu gemiddeld haalt?
Als je zoekt op Warmtepomp in dit Topic (zie zoekfunctie bovenaan de pagina). Dan kom je wat pro-forma berekeningen tegen voor de range.

De EV6 haalt in alle gevallen net even iets meer range dan de Ioniq 5, want grotere batterij en lager profiel (kleiner frontaal oppervlak).

Misschien nog een overweging is dat bij de Ioniq 5 (en ik vermoed daarom ook bij de EV6) de batterijverwarmer gekoppeld is aan de warmtepomp. Die batterijverwarmer zorgt ervoor dat je ook bij lagere temperatuur een hoger laadvermogen kunt krijgen. Dat werkt nog niet perfect volgens enkele reviews, maar wellicht dat je zonder de warmtepomp/batterijverwarmer nog lagere vermogens krijgt.

Of dit alles van belang is hangt natuurlijk af van hoeveel je rijdt en hoe vaak je verwacht op langere reizen te gaan met een snellaad behoefte.

• Sjoerdvt
kor952 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:26:
[...]

Zit nu in de auto en de aanhanger modus vind je in Instellingen EV onder Instellingen. Ik heb een verwijderbare trekhaak en het menu is er anders had ik het niet gevonden.
Ja, klopt. Maar tot verwondering van de hele werkplaats hier niet meer. Ik weet waar het hoort te zitten. Monteur heeft nu alles gefilmd en het gaat naar de importeur. Er lijkt een heel stuk software verdwenen te zijn. To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:02:
[...]

Ja, klopt. Maar tot verwondering van de hele werkplaats hier niet meer. Ik weet waar het hoort te zitten. Monteur heeft nu alles gefilmd en het gaat naar de importeur. Er lijkt een heel stuk software verdwenen te zijn. To be continued.
Maar was niet het probleem van 1/3 scherm actief?

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Whoohoo!! Ik kan mijn Lounge Gravity Gold op de 29ste ophalen! De dealer had helaas nog even geen VIN of kenteken bij de hand. Maar, erg blij, wél de lagere bijtelling gelukkig... pffff.
Nu nog maar 13 dagen wachten.....

• Sjoerdvt
Nee, het is schijnbaar een stukje ernstiger. 1/3 scherm stond overigens al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
bilgy_no1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:53:
[...]

Als je zoekt op Warmtepomp in dit Topic (zie zoekfunctie bovenaan de pagina). Dan kom je wat pro-forma berekeningen tegen voor de range.

De EV6 haalt in alle gevallen net even iets meer range dan de Ioniq 5, want grotere batterij en lager profiel (kleiner frontaal oppervlak).

Misschien nog een overweging is dat bij de Ioniq 5 (en ik vermoed daarom ook bij de EV6) de batterijverwarmer gekoppeld is aan de warmtepomp. Die batterijverwarmer zorgt ervoor dat je ook bij lagere temperatuur een hoger laadvermogen kunt krijgen. Dat werkt nog niet perfect volgens enkele reviews, maar wellicht dat je zonder de warmtepomp/batterijverwarmer nog lagere vermogens krijgt.

Of dit alles van belang is hangt natuurlijk af van hoeveel je rijdt en hoe vaak je verwacht op langere reizen te gaan met een snellaad behoefte.
Waarom weet ik niet, maar bij de EV6 is batterijverwarming altijd aanwezig.
Raar dat dat bij de Ioniq5 dan weer aan de warmtepomp gekoppeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

bilgy_no1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:04:
[...]

Ik was vorige week op wintersport, maar met 3 personen waarvan 1 die bijna 5 is. Wij hadden de bank rechts (40% gedeelte) plat en daar de ski's gelegd. Geen dakkoffer gebruikt dus. Verbruik op hoge snelheid (130-140 km/h) ging naar 280-300 Wh/km, dit was bij lage temperatuur (3°C), regen, wind. Dus echt heel slechte omstandigheden. Bereik is dan 250-275 km obv 100%.

Met een dakkoffer weet ik niet wat er precies zou gebeuren, maar dan ga je misschien wel richting de 350 Wh/km in dezelfde omstandigheden en is je bereik 200 km.

Maar zoals je schrijft: ga je langzamer rijden dan daalt het verbruik hard. Ga je in de zomer rijden en zijn de omstandigheden gunstiger, dan daalt het verbruik nog meer. Ik denk dus dat je die 200-250 km wel kunt halen met een dakkoffer in de winter als je de snelheid beperkt tot 100-110 km/h. In de zomer moet dat nog veel makkelijker lukken.

Als je met 3 grote pubers gaat (dus 5 personen met eigen koffer/tas, rugzakje etc) wordt het wel erg krap denk ik. Ik heb zelf de achterbank getest met mijn 1,80 en als het helemaal naar voren staat heb ik genoeg beenruimte. In/uitstappen is dan iets lastiger, maar wel te doen. Desondanks is met 5 personen in totaal een dakkoffer of andere oplossing eigenlijk wel nodig voor een langere reis denk ik.

EDIT:
Nog even ter verduidelijking over de kilometers. Onderweg rijd je meestal niet op 100% van de batterij. De meeste auto's laden na 80% erg langzaam, maar de Ioniq 5 kun je prima tot 90% laden (is alsnog sneller dan een ID.4 tot 80%). Dus als je plant om met 5% aan te komen bij de lader en dan laadt tot 90% heb je in totaal 85% van de batterij beschikbaar.

Maar het makkelijkst is om gewoon A Better Routeplanner te gebruiken en de route uit te laten rekenen. En dan de betreffende laadstop steeds in te voeren in de navigatie. Mijn ervaring is dat dit programma een beetje te conservatief is qua bereik (ik hield altijd wel meer over dan berekend). Dan hoef je ook niet vast te houden aan een bepaalde afstand tussen de stops; soms zal het iets korter zijn, soms iets langer.
Dank voor je reactie. Het wordt denk ik inderdaad een combinatie van dakkoffer, ietsje schuiven met de achterbank maar vooral de discipline dat je in een huisje met wasmachine en droger misschien iets minder nodig hebt ;-). Als ik afga op ABRP en een heel voorzichtige planning volg, is het goed te doen met elke 1,5 uur een stop = 4x.

Ik rijd inmiddels een paar dagen in een Galactic Grey Lounge op 20 inch (hoewel dat volgens het typenummer bij RDW 19 inch zou zijn). Heb deze ongezien besteld - en ook zonder proefrit - als leaseauto en moet zeggen dat deze blind date me goed bevalt. Ben ook erg tevreden met zowel de kleur aan de buitenkant als het two-tone grijs in het interieur. Geen problemen met trillingen, zwabberen, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqFVtLuPDMev0Gcpqkz7PCFaU6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu39avqjNaXTUNjMwX3lZ0pJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Vwb het zwabberen met HDA2...Mijn auto heeft gisteren de updates, die je niet zelf kunt uitvoeren, bij de dealer gehad. Heb vanmiddag/vanavond 2 x 10km snelweg gedaan met HDA2 actief, voor mijn gevoel is het zwabberen verdwenen.
Op het Duitse GoingElectric.de forum was het meerdere mensen opgevallen dat dealer update plus update 20211117 het zwabberen doet verdwijnen op zijn minst sterk verbeteren, er was één iemand die suggereerde dat het ook wellicht met 'goed zicht' te maken heeft. Het was hier vanmiddag/vanavond helder en geen al te natte wegen.
Tot zover ben ik tevreden hoop dat dat zo blijft.
De beloofde OTA update die op 16 december zou worden gereleased heb ik helaas nog niet kunnen downloaden.

3000Wp op 't dak

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
kor952 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:12:
[...]

Ik zou eens een andere kabel proberen, misschien maken de communicatie pinnen slecht contact, soms helpt het om om de connector goed aan te drukken.

Sorry niet goed nagedacht..Bij een snellader zit de kabel natuurlijk aan de lader.....dom. Toch zou het een communicatie probleem kunnen zijn omdat bv één van de pinnetjes te diep zit, maar daar kom je dan niet zo makkelijk zelf achter.
Ik heb deze ervaring vanaf dag1, zowel Shell, Fastned en Ionity.
Zelfs een keer, vlak voor de Poolse grens, 3 verschillende palen van Ionity en niet werken. Bij terug komst in Nl verschillende standjes getest bij de 3 vermelde providers. Blijkt dat de Ioniq5 onder een hoek van 45 graden met de Ionity paal wel werkt, dus voortaan eens schuin parkeren proberen. Het lijkt erop dat de stugheid van de kabel de steker scheef trekt.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

hunter3315nl schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:10:
[...]

Ik heb deze ervaring vanaf dag1, zowel Shell, Fastned en Ionity.
Zelfs een keer, vlak voor de Poolse grens, 3 verschillende palen van Ionity en niet werken. Bij terug komst in Nl verschillende standjes getest bij de 3 vermelde providers. Blijkt dat de Ioniq5 onder een hoek van 45 graden met de Ionity paal wel werkt, dus voortaan eens schuin parkeren proberen. Het lijkt erop dat de stugheid van de kabel de steker scheef trekt.
Het is dus precies wat ik suggereerde nl. geen goede communicatie tussen auto en lader. Via de twee bovenste dunne pennetjes verloopt de communicatie, één van de twee pennetjes zit heel diep in de connector de kans is dus groot dat er makkelijk een slecht contact is waardoor geen communicatie mogelijk is en het laden niet start.

3000Wp op 't dak

asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:46:
[...]

Waarom weet ik niet, maar bij de EV6 is batterijverwarming altijd aanwezig.
Raar dat dat bij de Ioniq5 dan weer aan de warmtepomp gekoppeld is.
Ik denk dat het gekoppeld is aan de warmtepomp, aangezien deze bij koud weer de warmte van de batterij gebruikt voor het verwarmen van de cabine. Hij onttrekt dus warmte aan de batterij, waardoor deze na een tijdje rijden niet/minder is opgewarmd.

Maar goed, als je hem toch standaard krijgt bij de EV6, dan is dat geen argument om voor de warmtepomp te kiezen.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
De beloofde OTA update die op 16 december zou worden gereleased heb ik helaas nog niet kunnen downloaden.
Vandaag wel tweemaal melding gekregen van gewijzigde voorwaarden. Pas na het lezen en akkoord gaan kwam de melding niet meer opnieuw.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:55:
[...]

Vandaag wel tweemaal melding gekregen van gewijzigde voorwaarden. Pas na het lezen en akkoord gaan kwam de melding niet meer opnieuw.
Die gewijzigde voorwaarden had ik ook vandaag, ik had het idee dat dat met de dealer updates van gisteren te maken had?? Maar weet het niet zeker.
OTA ziet er anders uit, zie wireless update in het webmanual.....http://webmanual.hyundai....T/KOR/English/index.html#

edit:
De url die ik in een bericht op pag 199 postte werkt niet meer, nu is er alleen nog wireless update en de usb update is in het (koreaanse) webmanual niet meer te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door kor952 op 16-12-2021 22:46 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Die gewijzigde voorwaarden waren volgens mij van Bluelink, was verder geen update in de software (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Weet iemand of het handig is om alvast een Bluelink account aan te maken op voorhand? En is het mogelijk om per profiel een bluelink account te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
Als jullie allemaal de voorwaarde gelezen hadden, zoals de bedoeling was, dan hadden we het nu geweten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray_alcalde
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 08:21
cvanmansom schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:25:
[...]

Dank voor je reactie. Het wordt denk ik inderdaad een combinatie van dakkoffer, ietsje schuiven met de achterbank maar vooral de discipline dat je in een huisje met wasmachine en droger misschien iets minder nodig hebt ;-). Als ik afga op ABRP en een heel voorzichtige planning volg, is het goed te doen met elke 1,5 uur een stop = 4x.

Ik rijd inmiddels een paar dagen in een Galactic Grey Lounge op 20 inch (hoewel dat volgens het typenummer bij RDW 19 inch zou zijn). Heb deze ongezien besteld - en ook zonder proefrit - als leaseauto en moet zeggen dat deze blind date me goed bevalt. Ben ook erg tevreden met zowel de kleur aan de buitenkant als het two-tone grijs in het interieur. Geen problemen met trillingen, zwabberen, etc.
[Afbeelding]
Mooie wagen! Ik zou hier best wat meer foto’s voorbij willen zien komen:-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vielleicht
ray_alcalde schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:06:
[...]

Mooie wagen! Ik zou hier best wat meer foto’s voorbij willen zien komen:-)
Dat hoef je hier geen twee keer te zeggen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs8EapM5KIi1a43NyS_5kIiN-l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFteRQNlGmtKVlDszwx5kvI5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 07:25
Vielleicht schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:21:
[...]

Dat hoef je hier geen twee keer te zeggen [Afbeelding]
fraaie bus hoor, jammer dat die hyundai er een beetje voor staat :X })

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
Over de veranderde voorwaarden gesproken. Na accepteren is de abonnementsduur van bluelink gereduceerd naar 3 jaar, ipv 5. Te minste dit vermeen ik me te herinneren bij de ontvangt in Juni.

Is dit iemand anders ook opgevallen?

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 21:09
Codeaction schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:28:
Over de veranderde voorwaarden gesproken. Na accepteren is de abonnementsduur van bluelink gereduceerd naar 3 jaar, ipv 5. Te minste dit vermeen ik me te herinneren bij de ontvangt in Juni.

Is dit iemand anders ook opgevallen?
Ja, ik dacht ook al dat dit stiekem veranderd was. Maar niet sinds deze update van de voorwaarden volgens mij; het was op 1 december ook al zo (toen kreeg ik bij registratie de contractduur te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Op de IONIQ 5 is de "gratis" Bluelink periode altijd al 3 jaar geweest. Op alle andere modellen is dit 5 jaar.
Dus dat heeft niks te maken met de veranderende condities.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat de dealer mij vertelde is dat het Bluelink abonnement steeds verlengd wordt wanneer je je onderhoud bij de dealer laat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
kor952 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:07:
Vwb het zwabberen met HDA2...Mijn auto heeft gisteren de updates, die je niet zelf kunt uitvoeren, bij de dealer gehad. Heb vanmiddag/vanavond 2 x 10km snelweg gedaan met HDA2 actief, voor mijn gevoel is het zwabberen verdwenen.
Op het Duitse GoingElectric.de forum was het meerdere mensen opgevallen dat dealer update plus update 20211117 het zwabberen doet verdwijnen op zijn minst sterk verbeteren, er was één iemand die suggereerde dat het ook wellicht met 'goed zicht' te maken heeft. Het was hier vanmiddag/vanavond helder en geen al te natte wegen.
Tot zover ben ik tevreden hoop dat dat zo blijft.
Hier ook totaal geen problemen met HDA2. Rijdt voortreffelijk met de assistentiesystemen, minimale stuurcorrecties. Auto heeft alle dealerupdates al gehad voordat wij hem geleverd kregen. Wellicht zit daar verschil. Ik heb vervolgens zelf direct 211117 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
iemand die toevallig een V2L adaptor verkoopt? zou nog een leuk kerstcadeau zijn maar overal uitverkocht :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Zit de v2l er niet standaard bij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:11

-CJ

Not remastered

Kevink78 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:11:
Bij de Style niet, plus dat het in het buitenland ook niet bij alle uitvoeringen is opgenomen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
-CJ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:28:
[...]

Bij de Style niet, plus dat het in het buitenland ook niet bij alle uitvoeringen is opgenomen.
Is het dan zo dat die adapter wel werkt? Niet dat dit dan softwaretechnisch geblokkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_alcalde
Vielleicht schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:21:
[...]

Dat hoef je hier geen twee keer te zeggen [Afbeelding]
Echt wel een mooie kleur die gravity gold. Moet zeggen dat ik nu toch wel aan het balen ben dat ik voor cyber grey gegaan ben (tenzij er iemand ook nog wat gave foto's van post om me van gedacht te doen veranderen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
ray_alcalde schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:38:
[...]

Echt wel een mooie kleur die gravity gold. Moet zeggen dat ik nu toch wel aan het balen ben dat ik voor cyber grey gegaan ben (tenzij er iemand ook nog wat gave foto's van post om me van gedacht te doen veranderen ;-)
Ach, het is altijd wat. Zo baal ik dat ik toch niet voor de Lounge ben gegaan i.p.v. de Connect+.
Al met al ben ik super tevreden, laten we wel wezen >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Article in Norwegian, but in short terms it states;

"A new update will come in the first half of 2022 that enables battery pre-heating run by the navigation. This means that when you select a charger in the cars navigation the car will start pre-heating the battery before reaching the charging station to allow better charging performance. This will drasticly improve rapid charging in the winter and eliminate "cold gating"."

Van FeestBoek geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:23:
Article in Norwegian, but in short terms it states;

"A new update will come in the first half of 2022 that enables battery pre-heating run by the navigation. This means that when you select a charger in the cars navigation the car will start pre-heating the battery before reaching the charging station to allow better charging performance. This will drasticly improve rapid charging in the winter and eliminate "cold gating"."

Van FeestBoek geplukt.
Ik had liever een handmatige mogelijkheid gehad. Zeker als je een ander navigatiesysteem wil gebruiken via Carplay of Android Auto. Of wel naar de snellader, maar geen pre-heating wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:26:
[...]

Ik had liever een handmatige mogelijkheid gehad. Zeker als je een ander navigatiesysteem wil gebruiken via Carplay of Android Auto. Of wel naar de snellader, maar geen pre-heating wil.
Ja hetzelfde hier. Ik gebruik nooit onboard navi, maar altijd Google Maps of Apple Maps

Maar ik hoop wel dat OTA voor infotainment wel snel mogelijk wordt hoor, heb zo geen zin om met een usb stickje aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:26:
[...]

Ik ben vooral heel blij dat Hyundai responsief is op deze kritiek en dat er nog volop aan de software wordt ontwikkeld.

Volgende is dus dat we een petitie moeten starten voor het toevoegen van lange-afstand navigatie met automatische en dynamische planning van laadstops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AkakoMinami schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:38:
[...]

Maar ik hoop wel dat OTA voor infotainment wel snel mogelijk wordt hoor, heb zo geen zin om met een usb stickje aan de slag te gaan.
Ik hoop het ook. Maar als het niet zo is ook prima. Het was echt een peace of cake, dat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

ppscherm schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:27:
[...]

Ach, het is altijd wat. Zo baal ik dat ik toch niet voor de Lounge ben gegaan i.p.v. de Connect+.
Al met al ben ik super tevreden, laten we wel wezen >:)
Ik had ook wel een AWD gewild nu ik zie dat er toch een handvol worden uitgeleverd in 2021. Maar ja...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sayguy
  • Laatst online: 31-08 21:47
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrtpJv6G8fF7YNTldnztSN5yTkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W44Lq3DAP6BrpHXeZoDO76MA.jpg?f=fotoalbum_large

De licht- en weersomstandigheden zijn niet ideaal, maar hier een foto van onze Cyber Grey. Ik vind het best wel een chique kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Kevink78 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:11:
Hey, neen helaas niet, softwaretechnisch is het wel zo dat deze werkt, v2l kan ik gewoon aan of uit zetten. Dus als iemand weet waar ik zo een adaptor kan kopen hit me up ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
[...]

Hier ook een cyber grey en dik tevreden met de kleur :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCq77CbtdDnEtMk95ldQhWiruOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnznqJwq1R3zP1lrfiWZyTVt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 21:09
[...]

Astu, in wat verschillende lichtomstandigheden. Ik ben heel blij met mijn keuze, vind het een erg mooie kleur. En blij dat ik niet hoef te letten op zorg voor de matte lak, zou niets voor mij zijn hoe mooi ik Gravity Gold ook vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmRKoz7L4NTPCfjVhoU3CfoTwII=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvhYxMJTMFpwCmLrbm9QV1p5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW3w3ZXHnraMiTRVlnZoljeCspk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4xi5kUJGo8BC7JQRbdk6D1e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxjkV-Wu9rrqRjqcfQUQqCZAq9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYJdb8CPWxJT3Pg420Q4oeZ9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr_VqAxXwqvedEqvYe7vepGewVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXKNopKVGcFxC672qxGimcIu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFDIcRWtqR1r9OE0DRMiSNtrdAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vzhw7odxGKM2QV9qqxG9cZL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:14
Tot nu toe nog niet voorbij zien komen: rijd deze nu ong. 2 weken (Connect - Shooting Star):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1Xx4ojmKwb0Ccb5LU3KS_RIGo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOQSdBWM7fAu8qMGdkwSkxou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcAFZIreZo9lVTYbnt3JcdbO0YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z97JGq300f0gnueEFVKPd6G7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko3KzrDahGdSlfogOWbKK1pwVG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSrWODSQirvvpClbgfxYoSgb.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:54

dgb

Ik denk dat elke kleur iets moois in zich heeft, ik had eigenlijk de gold besteld maar die is niet doorgegaan dus het werd de galatic gray waar ik ook inmiddels heel blij mee ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cnf-hsulPGMp6-0Ks0uy649HXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y8Wlt2ai3zfTU8qYeC7jYUoT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOAW15e7BivI0Y_VYBFcQHfNbMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yf1dWiwyVtpvsytFk6hsF4S1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8zKu6tzUhqV53PWnlQ3dJveRmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EaszBgCN4Y0u4nEg1SW010NR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Sinds woensdag rij ik ook in een prachtige Phantom Black 73kw RWD Lounge Ioniq 5. Wat een geweldige auto. Dacht eerst zwart niet zo mooi te vinden maar toch wel in het echt heel mooi hoor.
Verder erg comfortabel, uitstekende stoelen, ruim interieur, superieure aandrijving, stille cabine, etc.

Helaas wel last van slingeren tussen de lijnen.
Lijkt bij mij vooral te zijn met onderbroken strepen. Bij dubbele strepen veel minder last.
Daarnaast ook last van trilling. Lijkt het wiel rechtsachter te zijn. Je merkt het vooral bij snelheid rond de 60km per uur en vanaf 115 km per uur. Dan trilt het stuur ook. Bandenspanning is goed. Volgende week maar werkplaats afspraak maken.
Of weet iemand nog iets?
Auto is begin september geproduceerd dacht ik.
Zelf de laatste versie van navigatie erop gezet. Dealer heeft geloof ik alle andere updates gedaan. (kun je dat ergens checken?)

Overigens nog een nadeel dat de deurgrepen echt niet zichtbaar zijn in het donker. Je moet er een lamp bij pakken. Weet iemand daar nog wat op?

En het is al eerder besproken maar het Bose audio system is echt ondermaats vindt ik.
Nu heb ik uit de vorige auto nog een goede versterker (M5DSP 5- kanaals) liggen + subwoofer. Zou zo'n versterker weer in te bouwen zijn in de Ioniq? Bij mijn vorige auto, Peugeot, gaf het echt een geweldige upgrade aan de standaard boxjes.

Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_alcalde
Ja ok, ik ben overtuigd en terug blij 😀
Wel mooi om de verschillende kleuren zo eens te zien (niet in persfoto’s dan)
Ik merk wel bij bijna iedereen 19 inch wielen. Hebben jullie dan Express hiervoor gekozen ipv de 20-ers?
En al iemand een dutje gedaan in de zero gravity Seats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
HJ92 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:49:
Sinds woensdag rij ik ook in een prachtige Phantom Black 73kw RWD Lounge Ioniq 5. Wat een geweldige auto. Dacht eerst zwart niet zo mooi te vinden maar toch wel in het echt heel mooi hoor.
Verder erg comfortabel, uitstekende stoelen, ruim interieur, superieure aandrijving, stille cabine, etc.

Helaas wel last van slingeren tussen de lijnen.
Lijkt bij mij vooral te zijn met onderbroken strepen. Bij dubbele strepen veel minder last.
Daarnaast ook last van trilling. Lijkt het wiel rechtsachter te zijn. Je merkt het vooral bij snelheid rond de 60km per uur en vanaf 115 km per uur. Dan trilt het stuur ook. Bandenspanning is goed. Volgende week maar werkplaats afspraak maken.
Of weet iemand nog iets?
Auto is begin september geproduceerd dacht ik.
Zelf de laatste versie van navigatie erop gezet. Dealer heeft geloof ik alle andere updates gedaan. (kun je dat ergens checken?)

Overigens nog een nadeel dat de deurgrepen echt niet zichtbaar zijn in het donker. Je moet er een lamp bij pakken. Weet iemand daar nog wat op?

En het is al eerder besproken maar het Bose audio system is echt ondermaats vindt ik.
Nu heb ik uit de vorige auto nog een goede versterker (M5DSP 5- kanaals) liggen + subwoofer. Zou zo'n versterker weer in te bouwen zijn in de Ioniq? Bij mijn vorige auto, Peugeot, gaf het echt een geweldige upgrade aan de standaard boxjes.

Alvast dank voor het meedenken.
Hoe is de kleur in de zon? Is het meer een uni zwart of echt een mica/parelmoer achtige glans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Markprinsen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:15:
[...]

Hoe is de kleur in de zon? Is het meer een uni zwart of echt een mica/parelmoer achtige glans?
Ik heb nog geen zon gezien sinds ik er in rij 8)
Maar hoop dan wel even een foto te sturen.
Tot op heden heb ik er niet anders op gekeken dan dat hij diep zwart is.
Pagina: 1 ... 52 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic