Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Dank, ik ben benieuwd. Ik heb al wel eens vaker een unizwarte auto gehad maar daar bleef je echt op poetsen en door de zachte lak zaten de krassen daar zo in. Daarom nu gekozen voor mica zwart, daar zou je dat een stuk minder hebben.

Links of rechtsom zal er wel een glascoating op moeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Markprinsen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:15:
[...]

Hoe is de kleur in de zon? Is het meer een uni zwart of echt een mica/parelmoer achtige glans?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBhmf6KLOXYx9mMt35rTlksDtK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMkiezPAcXidXqtuxBwgSc7z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppie35
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Ioniqi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:00:
Tot nu toe nog niet voorbij zien komen: rijd deze nu ong. 2 weken
Cool! Dezelfde versie besteld. Dank voor de foto's! Zelf positief over de kleur (en auto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Sjoerdvt schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:55:
[...]

Ja, ik weet precies waar die stond. Maar nu dus niet meer 😬
Na het lezen van de berichten over de aanhanger, van de week de verwijderbare trekhaak maar eens uitgeprobeerd. Geen idee hoe dit moest, maar ging eigenlijk soepel. De trekhaak duw je er zo in en het stopcontact draai je naar beneden. Overal voldoende ruimte, prima dus. Aanhanger erachter gehangen en weggereden eigenlijk. Geen meldingen en alles werkte naar behoren. De volgende keer eens kijken in het EV menu of daar nog instellingen te zien zijn.

Mijn auto is een P45 die 2 maanden geleden nog dealer updates heeft gehad en ik heb zelf het infotainment voorzien van de laatste update. De HDA op de snelweg werkte prima. De aanhanger is kleiner dan de auto, dus zorgde niet voor een grote toename van de luchtweerstand. Verbruik ging wel iets omhoog. Maar om eerlijk te zijn was het alweer enkele weken geleden dat ik op de snelweg had gereden (thuiswerken).

De aanhanger zit inmiddels vol troep, dus van de week naar de milieustraat en misschien nog eens een stukje snelweg proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
Problemen met de aanhanger zijn er vooral als je achteruit rijdt, als ik het Duitse forum zo lees.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Goed om te weten, dat gaat zeker gebeuren deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
ook ik heb de afneembare trekhaak, heb het idee dat deze niet goed gemonteerd is (volgens dealer wel)
De contatdoos kan niet vergenoeg naar beneden zodat de 7 polige verloop er bijna niet in kan, Als de stekker er dan inzit kan je niet meer bij de hulpkoppeling deze zit vlak naast de stekkerdoos. De dealer zegt zo hoort het. Tevens ook het probleem met achteruirijden, staat de auto vol op de rem, bij kruipsnelheid lukt het nog net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:16
Voor mij ook een reden om geen Hyundai meer aan te schaffen na de Ioniq. Service van de dealer (Veenendaal) is flut.

En dan elke keer als ik voor een beurt kwam probeerde de receptioniste op voorhand de tevredenheidsenquete omhoog te praten met het kulverhaal dat ze bij de Koreaans georiënteerde importeur een 8 zien als een onvoldoende.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
peacelord schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:27:
Voor mij ook een reden om geen Hyundai meer aan te schaffen na de Ioniq. Service van de dealer (Veenendaal) is flut.

En dan elke keer als ik voor een beurt kwam probeerde de receptioniste op voorhand de tevredenheidsenquete omhoog te praten met het kulverhaal dat ze bij de Koreaans georiënteerde importeur een 8 zien als een onvoldoende.
Ja, precies datzelfde kulverhaal hoorde ik in Velserbroek. En als je dan een probleem hebt met niet geleverde uitrusting, dan is de 'Koreaans georiënteerde importeur' opeens een botte gierige Hollandse kaaskop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:37:
[...]

Ja, precies datzelfde kulverhaal hoorde ik in Velserbroek. En als je dan een probleem hebt met niet geleverde uitrusting, dan is de 'Koreaans georiënteerde importeur' opeens een botte gierige Hollandse kaaskop.
Misschien zijn Koreanen nog wel gieriger dan Hollanders, who knows....

Maar het omgekeerde kan ook, ik was tot nu toe uiterst ontevreden over mijn dealer tot ze me van de week verbaasde toen ik er was voor de updates meldde ik een kapotte drukknop van de rechter rubberen vloermat...hele mat vervangen...m'n broek zakte af...had verwacht dat ze met wat kit zouden proberen de drukknop te herstellen maar niet dus. Het kan verkeren.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 10-09 10:30
Gisteren voor het eerst sinds september (met alle dealerupdates en navigatie-updates) ook een probleem ervaren: na het instellen van de navigatie. Het hele rechterscherm liep vast na de eerste navigatie aanwijzing.
Auto gestopt, uitgezet en weer aangezet. Scherm bleef nu geheel zwart. Achteruitcamera aangezet en die gaf wel beeld. Camera weer uit, en nu had ik het startscherm met alle icoontjes in beeld. Maar niets was te bedienen (ook niet met de fysieke knoppen), en de eerste navigatie-aanwijzing stond nog steeds in de HUD.

Thuisgekomen geparkeerd, nogmaals getest maar het bleef hetzelfde. Na een half uur nogmaals geprobeerd, en alles werkte weer. Maar nog steeds start alles anders dan normaal. Na het starten staat krijg ik het scherm met icoontjes niet in beeld. Ook de home knop is er niet. Als ik dan met een fysieke knop bijvoorbeeld kaart selecteer, komt de kaart in beeld en ook de home knop. Via die knop kom ik dan weer in het scherm met de icoontjes. Erg vreemd. Misschien moet ik maar een reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:37:
[...]

Dat kulverhaal heb ik ook gehoord, maar zit wel een kern van waarheid in. Het rapportcijfer is namelijk direct gekoppeld aan de commissie die de dealer krijgt. Hoe hoger het cijfer, hoe meer de dealer en dus de medewerkers er aan over houden. Ik snap dus dat ze het vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU_dQx_omZ_To_jcYELU7RrzKs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huQnPUiC9QBIYYHeiccBHYZn.jpg?f=fotoalbum_large
Even een leuk plaatje over de grootte van de Ioniq 5. Op foto's lijkt het een auto te zijn van fornaat Golf, maar niets is minder waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:08
Ik heb de navigatie update van november gedaan. Maar krijg nu op home screen geen tijd, weer en profiel meer te zien. Iemand dezelfde ervaringen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Zonnekamp schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:03:
Gisteren voor het eerst sinds september (met alle dealerupdates en navigatie-updates) ook een probleem ervaren: na het instellen van de navigatie. Het hele rechterscherm liep vast na de eerste navigatie aanwijzing.
Auto gestopt, uitgezet en weer aangezet. Scherm bleef nu geheel zwart. Achteruitcamera aangezet en die gaf wel beeld. Camera weer uit, en nu had ik het startscherm met alle icoontjes in beeld. Maar niets was te bedienen (ook niet met de fysieke knoppen), en de eerste navigatie-aanwijzing stond nog steeds in de HUD.

Thuisgekomen geparkeerd, nogmaals getest maar het bleef hetzelfde. Na een half uur nogmaals geprobeerd, en alles werkte weer. Maar nog steeds start alles anders dan normaal. Na het starten staat krijg ik het scherm met icoontjes niet in beeld. Ook de home knop is er niet. Als ik dan met een fysieke knop bijvoorbeeld kaart selecteer, komt de kaart in beeld en ook de home knop. Via die knop kom ik dan weer in het scherm met de icoontjes. Erg vreemd. Misschien moet ik maar een reset doen.
De volgende keer even een paperclip in het reset gaatje prikken.

De paperclip kun je vast in auto leggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
peacelord schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:27:

Wat die 8 betreft, dat is helaas geen kulverhaal, dat heet NPS.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Net_promoter_score
Doen ze bij de dealers van de Volkswagengroep in Nederland ook en op heel veel andere plekken.

Het komt er op neer, dat als je niet bereid bent om een 9 of 10 te geven, dan kun je de waardering beter achterwege laten.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard-I5
Mijn auto is sinds donderdag bij de dealer en vandaag even langs geweest en onderstaande foto's gemaakt.

Kleur: Mystic Olive Green, Lounge, 19" velgen, met light grey / teal interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEDbccyQcxebTPRgxe6K_5gu4EI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ps2b9pvxR8PA3dXPjxPWmOta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZllFXmrZMw9CpT1J0XcqRWZhXJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ml2SVfxJRKyMFgeXyFP48QWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0DxBlbTcVXwi7Ed5jASFZCeZU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9nWzAxiYC1kkOxtBMW0B8BQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aog485kfRwD2IUV2Ov2DCXSqWqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIKryWjGgGb4NLgym4MkcpEB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kB6xM3YBN62CsqSg26PzERCnHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaB9l9FdNo7qRTLFoUwa9TQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMxlzaF0QnQFp3ITTtkA4hxYbWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DljjZXdpbyam88pgLEbVDUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnfQu2pDWOPdgTdehd9a8ZavILA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbfCdZEeVxdDMzmRx0Bl4OzY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8vu4dm_vJr1WuO-k9xnrYHbcGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOqLkX6w5xKUSX2IuIxdvbVp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de auto in deze kleur echt super gaaf. Ik kan niet wachten totdat ik 'm aanstaande vrijdag ga ophalen.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Nog een vraagje, krijgen we nu bij oplevering van de auto, ook een laadpas?
Die ik dan ter plekke kan activeren?

Ik wil die vrijdag gelijk een tour gaan maken om de auto beter te leren kennen. Zou wel jammer zijn als ik dan bij de eerste beste laadpaal tegen allemaal uitdagingen oploop. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:35:
Nee, geen laadpas. Dus tenzij je iets via de dealer geregeld hebt mag je het allemaal zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 06:28
Ioniqi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:00:
Tot nu toe nog niet voorbij zien komen: rijd deze nu ong. 2 weken (Connect - Shooting Star):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt ook mijn kleur in een rwd lounge uitvoering en two tone grijs interieur. Erg mooi de donkergrijze matte lak. Volgens de dealer wordt ie ½ maart geleverd. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Inmiddels 900 km erop zitten en nog geen één Ioniq 5 tegengekomen. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wel veel Mach-E's en nog meer Polestar 2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
Tweakx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:29:
Inmiddels 900 km erop zitten en nog geen één Ioniq 5 tegengekomen. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wel veel Mach-E's en nog meer Polestar 2's.
Hetzelfde. Of nou ja, vanmiddag in Veenendaal kwam een Lounge me tegemoet, maar ik zag toen ik er langs reed dat het om een model van een dealer ging, met alle reclame er op.

Maar op zich is het ook niet heel gek, volgens de teller van de RDW zijn er pas 1000 op kenteken gezet. Dus de kans dat je er een tegen komt is niet heel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:35:

Ik wil die vrijdag gelijk een tour gaan maken om de auto beter te leren kennen. Zou wel jammer zijn als ik dan bij de eerste beste laadpaal tegen allemaal uitdagingen oploop. ;).
Kijk dit is de aanbieding van Hyundai, maar je moet het zelf regelen....
https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl/tariffs
Flex is niet interessant, Easy wel mits je meer dan 100-110 kWh per maand gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 18-12-2021 16:09 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
emcore schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:46:
[...]

Hetzelfde. Of nou ja, vanmiddag in Veenendaal kwam een Lounge me tegemoet, maar ik zag toen ik er langs reed dat het om een model van een dealer ging, met alle reclame er op.

Maar op zich is het ook niet heel gek, volgens de teller van de RDW zijn er pas 1000 op kenteken gezet. Dus de kans dat je er een tegen komt is niet heel groot.
Achja, beter dan een Tesla die je elke 5 auto's ziet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nog 9 nachtjes slapen en ik mag ook foto's plaatsen...
Vraagje, denken jullie dat raam tint folie zou kunnen werken om het de scherm bezels te wrappen naar zwart/ donker? Standaard wrap kan volgens mij niet op kunststof, ik weet ik niet welk materiaal de bezels zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:31:
Mijn auto is sinds donderdag bij de dealer en vandaag even langs geweest en onderstaande foto's gemaakt.

Kleur: Mystic Olive Green, Lounge, 19" velgen, met light grey / teal interieur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de auto in deze kleur echt super gaaf. Ik kan niet wachten totdat ik 'm aanstaande vrijdag ga ophalen.
Hij is mooi hoor die kleur. Ik ben er ook erg tevreden mee, net als met de kleuren van het interieur.

Veel plezier alvast vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:54:
[...]

Misschien zijn Koreanen nog wel gieriger dan Hollanders, who knows....

Maar het omgekeerde kan ook, ik was tot nu toe uiterst ontevreden over mijn dealer tot ze me van de week verbaasde toen ik er was voor de updates meldde ik een kapotte drukknop van de rechter rubberen vloermat...hele mat vervangen...m'n broek zakte af...had verwacht dat ze met wat kit zouden proberen de drukknop te herstellen maar niet dus. Het kan verkeren.....
Ja, dat kan ook nog... Ik weet niet hoe Koreanen in Azië bekend staan...

Maar dat van die mat vervangen vind ik niet meer dan normaal. Dat hoort net zolang als de auto mee te gaan en als het binnen een half jaar kapot is vind ik een beetje kit geen goede oplossing. Dat houdt echt niet lang. En die rubberen matten zijn er juist om regelmatig los te halen en af te spoelen, dus het moet wel stevig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Ik rijd inmiddels 3 weken rond en ruim 4000km gereden. Ben twee ‘collega’s’ in het wild tegengekomen. 1x zwart en 1x gold.
Blijf je toch een beetje uniek op de weg :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:13:
[...]

Het komt er op neer, dat als je niet bereid bent om een 9 of 10 te geven, dan kun je de waardering beter achterwege laten.
Ik zou dan alsnog gewoon het cijfer geven wat Ik vind dat ze verdienen.
Want alleen dan spoort de dealer de importeur ook aan om de benodigde verbeteringen door te voeren.

(al is dat hele punten systeem eigenlijk zo fout als wat, want het zet niet aan tot betere service, maar een dealer die punten wil scoren en/of 'afpersing' door een klant)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dea.bakker
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Op de valreep zijn de 19 inch wintervelgen met Dunlop uit Duitsland binnengekomen. Vandaag eronder laten zetten en meteen de auto van onder, buiten en binnen gepoetst. Deze week naar Polen en zal met ChargemyHyundai in Duitsland goed gebruik maken van de Ionity palen

Heb er nu 10.000km zonder problemen mee gereden. Geen gestuiter, trillingen, zwarte schermen of vastlopers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUhu_wscCYob2X4_o0ZEflbQsjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgkSSVgn41PEEbJzens6htKr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kbBX8PvnpiODIRq4YIAtuI_P5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O127Z8vRQ5D3frhS2AMk4Az6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A3B7nFvm5Ak5XMW0sTui2wRkao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrlCZ1VUPbWsthqVhJwEfQDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
TOMm1e schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik rijd inmiddels 3 weken rond en ruim 4000km gereden. Ben twee ‘collega’s’ in het wild tegengekomen. 1x zwart en 1x gold.
Rij nu ruim 5 maanden en ben pas 1x een witte tegen gekomen. Ook heb ik een grijze ergens in een straat zien staan.

Wel veel verdraaide nekken onderweg 😂👍

[ Voor 5% gewijzigd door Luft op 18-12-2021 19:10 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
19000km erop zitten en nogsteeds geen andere Ioniq 5 gezien, behalve demoauto's bij de dealer geparkeerd. Maar goed ik zit al een poosje in zuid Europa
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/npGrOmIh.jpg?1

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
kor952 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:07:
[...]

Kijk dit is de aanbieding van Hyundai, maar je moet het zelf regelen....
https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl/tariffs
Flex is niet interessant, Easy wel mits je meer dan 100-110 kWh per maand gebruikt.
Dank, het ging in dit geval om de pas zelf. Bij het aanvragen van Charge My Hyundai geven ze aan dat de dealer een pas verstrekt. Blijkbaar niet dus.

Ik heb nu een paar passen aangevraagd en apps geïnstalleerd. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Verschillende apps kunnen ook QR codes scannen (Charge My Hyundai en Fast Ned bijvoorbeeld). Betekent dat dat ik simpelweg de QR kan scannen en geen laadpas meer nodig heb?`

Er is zoveel onduidelijkheid op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
bilgy_no1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:30:
[...]

Hij is mooi hoor die kleur. Ik ben er ook erg tevreden mee, net als met de kleuren van het interieur.

Veel plezier alvast vrijdag!
Gaat helemaal goed komen. Ik heb een grote ronde door NL gepland. Om de auto in te wijden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
Motorfret schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:56:
[...]

Ik zou dan alsnog gewoon het cijfer geven wat Ik vind dat ze verdienen.
Want alleen dan spoort de dealer de importeur ook aan om de benodigde verbeteringen door te voeren.

(al is dat hele punten systeem eigenlijk zo fout als wat, want het zet niet aan tot betere service, maar een dealer die punten wil scoren en/of 'afpersing' door een klant)
Goed punt @Motorfret. Weet wel dat bij NPS 7 en 8 gelijkzijn aan een 6 en alles lager als een 7 gelijk staat aan zeg maar een 4.

En helemaal eens dat een dergelijk puntensysteem zo fout als wat is en leidt tot afpersing van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
TOMm1e schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik nu 4 weken en 1600+km en in Den Bosch heb ik er 2 in het wild gezien, 1 midden in de stad en de ander (een Lounge - grey) reed achter mij aan de ring op vanaf de A59. Verder inderdaad zeldzaam. Alleen maar mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

ppscherm schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:23:
[...]

Ik nu 4 weken en 1600+km en in Den Bosch heb ik er 2 in het wild gezien, 1 midden in de stad en de ander (een Lounge - grey) reed achter mij aan de ring op vanaf de A59. Verder inderdaad zeldzaam. Alleen maar mooi :)
In Vianen bij Utrecht toevallig een gezien een paar dagen terug, en nu vandaag 1 bij Woerden..
Hopelijk gaat de aflevering van die van mij de 29ste nog wel door ondanks de lockdown.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 07:25
Ik kwam toevallig afgelopen woensdag een andere ioniq 5 tegen op de A6 bij Almere buiten, maar dat was pas de 3e die ik dit jaar in het wild heb gezien :)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Ben er in Eindhoven 2 tegen gekomen. 's Avonds is moeilijk te zien welke kleur ze precies hebben. In iedergeval een P45 in Teal Green.
Vanaf maandag rijdt er in ieder geval een RWD LR Lounge in Teal Green in Eindhoven rond ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Kun je de IONIQ 5 accessoires zoals een mat voor de kofferruimte nog ergens online kopen? Ik kan dat niet echt vinden.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Sinds vorige week ben ik ook een trotse eigenaar van deze prachtbak.De "gewone" style 58kwh versie in Mica Black, die paste nog prima in het leasebudget. Ik had de kleine frustraties al gezien/gelezen (geen achterruitwisser?).

Ik had vandaag echter ook last met laden. Nog net thuis weten te komen vanuit schoonouders (33 km over) omdat de Allego paal niet mee werkte. Ik moet iets fout gedaan hebben maar ik snap het echt niet.

Heb een "tankpas" (sleutelhanger) van Leaseplan. Zet de auto in Parking. Laadklepje open, Kabels in auto en laadpaal en haal pasje langs de sensor. De kleur verandert na paar seconden van groen naar blauw en Bluelink geeft aan dat hij gaat laden. Doe de auto op slot en ga naar binnen. 10 minuten later check ik; zelfde percentage en "not charging". Loop naar de auto, pas langs sensor en weer "charging". Blijf dit keer staan en wederom "not charging" na een minuutje. De laadpaal blijf inmiddels wel blauw.

Frustrerend dus morgen nog een keer proberen.

Erger nog is dat ik probeerde thuis op de openbare laadpaal te gaan staan, maar die is "bezet" door een benzinewagen. Grote zucht .....

Ontopic: ding rijdt wel erg lekker. Adaptive cruise ook fijn. Veel ruimte voor spulletjes voor binnenlandse vakanties is ook erg fijn.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
  • Laatst online: 11-05-2022
mdeiman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:36:
Kun je de IONIQ 5 accessoires zoals een mat voor de kofferruimte nog ergens online kopen? Ik kan dat niet echt vinden.
Ik heb hier wat vandaan, wellicht staat er wat voor je tussen: https://www.hyundai-zubehoer.com/de/ of hier https://hyundaizubehoer.de/en/386-ioniq-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
mdeiman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:36:
https://hyundaizubehoer.de/de/386-ioniq-5?page=1

Zelf daar de winterbanden besteld en ontvangen. Nu nog de auto krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vermeer10 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:50:
[...]

https://hyundaizubehoer.de/de/386-ioniq-5?page=1

Zelf daar de winterbanden besteld en ontvangen. Nu nog de auto krijgen
Je kunt de wielen vast in de tuin zetten, 4 tuinstoeltjes er tussen, linksvoor gaan zitten en bzzzzzzz zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
de meester01 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:54:
[...]

Je kunt de wielen vast in de tuin zetten, 4 tuinstoeltjes er tussen, linksvoor gaan zitten en bzzzzzzz zeggen :+
Bedankt voor de tip.
Dinsdag krijgen we de auto. Kunnen we met de V2L de heater aan zetten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vermeer10 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor de tip.
Dinsdag krijgen we de auto. Kunnen we met de V2L de heater aan zetten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
:)

Mooi man, alvast veel plezier ermee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Vandaag veel gereden (ong. 500km, verschillende ritten), dus geen reis.

Qua accu/laden, dat was wennen en zeker voor mn vrouw. Die vond het toch maar gedoe om even 10 minuten ergens bij te laden. Terwijl tanken een vergelijkbare tijd kost. Dus daar moet ik nog mee in gesprek :)

Maar begin van de middag kreeg ik ineens de melding: "Controleer actief luchtklep systeem", inclusief de spatiefout. Geen idee wat dat was, maar had verder geen problemen en kon gewoon doorrijden.
Tijdens mn eerste laadbeurt even opgezocht wat deze melding betekend. Wat blijkt, deze melding betreft de klepjes aan de voorkant. Dus ik ff naar kijken.

Ik had een knipogende auto :). Een van de klepjes stond open, en daarin lag wat wits.

Een mooi klein wit steentje, dat het klepje blokkeerde. Steentje weg, melding weg. En ik gok dat dit iets is, waar meer mensen last van kunnen gaan krijgen.

Wel opvallend, dat klepje, is oerdegelijk gebouwd lijkt het. Voelde veel meer solide aan dan ik had verwacht. en wel prettig dat het mechanisme een blokkade herkend en niet gaat forceren (met eventueel wel schade tot gevolg)

Dus ondanks de eerste storing positief verrast

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Khaine schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:44:
Sinds vorige week ben ik ook een trotse eigenaar van deze prachtbak.De "gewone" style 58kwh versie in Mica Black, die paste nog prima in het leasebudget. Ik had de kleine frustraties al gezien/gelezen (geen achterruitwisser?).

Ik had vandaag echter ook last met laden. Nog net thuis weten te komen vanuit schoonouders (33 km over) omdat de Allego paal niet mee werkte. Ik moet iets fout gedaan hebben maar ik snap het echt niet.

Heb een "tankpas" (sleutelhanger) van Leaseplan. Zet de auto in Parking. Laadklepje open, Kabels in auto en laadpaal en haal pasje langs de sensor. De kleur verandert na paar seconden van groen naar blauw en Bluelink geeft aan dat hij gaat laden. Doe de auto op slot en ga naar binnen. 10 minuten later check ik; zelfde percentage en "not charging". Loop naar de auto, pas langs sensor en weer "charging". Blijf dit keer staan en wederom "not charging" na een minuutje. De laadpaal blijf inmiddels wel blauw.

Frustrerend dus morgen nog een keer proberen.

Erger nog is dat ik probeerde thuis op de openbare laadpaal te gaan staan, maar die is "bezet" door een benzinewagen. Grote zucht .....

Ontopic: ding rijdt wel erg lekker. Adaptive cruise ook fijn. Veel ruimte voor spulletjes voor binnenlandse vakanties is ook erg fijn.
Allego is enigszins berucht in de EV wereld vanwege het hoge storingspercentage. Dus het kan zomaar ook aan die paal hebben gelegen.

Wat ik in je beschrijving zelf alleen anders doe is de auto eerst in P zetten en dan UIT. Verder de instructies op de laadpaal volgen.

De ene paal zegt eerst je kaart lezen, dan de stekker selecteren en als die blauw knippert de stekker in de auto doen. De andere heeft het juist precies andersom.

In sommige gevallen kan het helpen om de stekker tijdens het opstarten van het laden te ondersteunen en goed in de laadpoort vast te houden totdat het laden echt begint.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Er komt een oplossing voor het langzame laden in de winter:

YouTube: Nach Car Maniac Ladeflop-Video: Hyundai HAT REAGIERT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ik heb iets geks ervaren en ben benieuwd of iemand anders dat ook al heeft gehad. als ik van de A6 (vanuit lelystad) de A27 op rij ( lange snelle 270graden bocht) heb ik nu 2 keer gahad dat de auto een korte schok geeft in de bocht, alsof er een korte rem actie plaats vind. in beide gevallen was de navigatie en stuurhulp actief en reed ik zo 115-120km/u (adviessnelheid is lager). kan dit te maken hebben met de nav based sneheids systemen? ACC was uit en na dat schokje was de stuurhulp uiteraard ook uit. zonder navigatie heb ik het niet gehad in die bocht. ik heb het ook 1 x gehad bij een afslag (rechts-links cicane zegmaar) waarbij ook de navigatie actief was en ik wat harder dan de adviessnelheid reed.

2e helft van komende week heb ik vrij dus ik ben van plaan te kijken of ik het kan reproduceren, maar dit was best een nare ervaring vond ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLcFrehzWOEX-bQuAXybF626-yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFDSYSQ7YSsCgMLFDBBTEtvG.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tiggy80 op 19-12-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:04
ben je levensmoe dat je zo'n bocht met een adviessnelheid van 70 met 120 neemt?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Coasterfreak schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:46:
ben je levensmoe dat je zo'n bocht met een adviessnelheid van 70 met 120 neemt?
neuh, dat gaat prima daar, snap die 70km/u echt niet. meestal met 100 erin en 115 eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:44:
[...]
...

Verschillende apps kunnen ook QR codes scannen (Charge My Hyundai en Fast Ned bijvoorbeeld). Betekent dat dat ik simpelweg de QR kan scannen en geen laadpas meer nodig heb?`

Er is zoveel onduidelijkheid op dit punt.
Mijn enige succesvolle snellaadervaring is bij FastNed. Alles vanuit de app geregeld, wist ik veel dat aan de andere kant van die zwarte monoliet een display zat. Niet gezien en niet nodig gehad.
Bij Allego werkte niets, ook na reset van de zuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Tiggy80 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:29:
[...]

Ik kwam toevallig afgelopen woensdag een andere ioniq 5 tegen op de A6 bij Almere buiten, maar dat was pas de 3e die ik dit jaar in het wild heb gezien :)
Ik heb er nu 5 in het wild gezien. Laatst een zwarte die langs de weg op een parkeerplaats stond. Even ernaast gestopt, maar de makker zat aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Tiggy80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:42:
ik heb iets geks ervaren en ben benieuwd of iemand anders dat ook al heeft gehad. als ik van de A6 (vanuit lelystad) de A27 op rij ( lange snelle 270graden bocht) heb ik nu 2 keer gahad dat de auto een korte schok geeft in de bocht, alsof er een korte rem actie plaats vind. in beide gevallen was de navigatie en stuurhulp actief en reed ik zo 115-120km/u (adviessnelheid is lager). kan dit te maken hebben met de nav based sneheids systemen? ACC was uit en na dat schokje was de stuurhulp uiteraard ook uit. zonder navigatie heb ik het niet gehad in die bocht. ik heb het ook 1 x gehad bij een afslag (rechts-links cicane zegmaar) waarbij ook de navigatie actief was en ik wat harder dan de adviessnelheid reed.

2e helft van komende week heb ik vrij dus ik ben van plaan te kijken of ik het kan reproduceren, maar dit was best een nare ervaring vond ik.[Afbeelding]
Ik heb de ervaring dat wanneer je op SCC rijdt dat de auto de snelheid aanpast en langzamer gaat rijden. Heb dit namelijk op de A2 thv Best ook zo’n bocht die je met 120kmh kan nemen. Had overigens de SCC op 110kmh ingesteld maar zakt dan langzaam terug naar ca. 90/ 100kmh.
Geen grote schokken maar gewoon geleidelijk langzamer, wanneer je uit de bocht komt dan pakt hij de ingestelde snelheid weer op en versnelt hier weer naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb dit forum afgelopen tijd gevolg voor de vele handige tips. Heb mijn Ioniq5 sinds 10 december in bezit. Kleur is de Shooting Star Grey Matte. Doet bijna niet onder voor een Model S qua lengte ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqrajDKI_8A4r51ogxuYXoRrnR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjLCfEwg0owuCgttxvQb6x1I.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren voor het eerst aan de snellader gehangen: van 20% tot 70% in 24 minute (Allego Veenendaal). Tot de 30% trok ik rond de 60kW, daarna ging die naar 114 kW tot de 60%. Tot de 70% vervolgens weer circa 95kW. Ik heb de rit naar het laadpunt wel gepoogd de batterij te verwarmen door wat harder te rijden, maar de echt hoge snelheden haalde ik nog niet.

Met 5 man in de auto had ik wel moeite om achterin de beslagen ramen te voorkomen. De airco/verwarming heeft hierin nog wel een eigen wil. Iemand de gouden tip qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Tiggy80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:51:
[...]

neuh, dat gaat prima daar, snap die 70km/u echt niet. meestal met 100 erin en 115 eruit
Ja klopt, rijd daar heel vaak en eigenlijk rijd ik in die bocht ech tniet trager dan 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Ik rijd mijn P45 sinds eind Juli, heb er nog net geen 3000 km meegereden, en kwam afgelopen donderdag de eerste Ioniq5 in het wild tegen op de Provincialeweg tussen A'dam ZO en Driemond afslag Gaasperplas, een witte met iemand erin met zo'n rood/oranje wegwerkers jas aan, volgens mij was het een huurauto van UrsemBarten gezien de letters op de achterruit.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
TOMm1e schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:00:
[...]

Ik heb de ervaring dat wanneer je op SCC rijdt dat de auto de snelheid aanpast en langzamer gaat rijden. Heb dit namelijk op de A2 thv Best ook zo’n bocht die je met 120kmh kan nemen. Had overigens de SCC op 110kmh ingesteld maar zakt dan langzaam terug naar ca. 90/ 100kmh.
Geen grote schokken maar gewoon geleidelijk langzamer, wanneer je uit de bocht komt dan pakt hij de ingestelde snelheid weer op en versnelt hier weer naar.
ik had dus helemaal geen CC aan staan, dat vond ik juist het gekke.

ik vermoed dat het met de autosteer te maken heeft, maar goed ik zal van de week nog eens een paar rondjes doen daar :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Tiggy80 op 19-12-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Tiggy80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:09:
[...]

Ik heb gemerkt dat de auto ingrijpt als de detectie in een bocht de weg niet meer ziet, of juist objecten detecteert zoals bomen. Op een provinciale weg heb ik regelmatig dat de auto inhoudt, om daarna weer gewoon door te rijden. Ik heb een Europese racelicentie van de FIA en mag graag een beetje strak sturen. Mijn P45 stribbelt dan vaak tegen.
Heb al een keer een harde ingreep gehad bij een tegenligger en tegelijkertijd een fietser op mijn rijhelft. Vol in de ankers met knipperlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

bilgy_no1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:36:
[...]

Allego is enigszins berucht in de EV wereld vanwege het hoge storingspercentage. Dus het kan zomaar ook aan die paal hebben gelegen.

Wat ik in je beschrijving zelf alleen anders doe is de auto eerst in P zetten en dan UIT. Verder de instructies op de laadpaal volgen.

De ene paal zegt eerst je kaart lezen, dan de stekker selecteren en als die blauw knippert de stekker in de auto doen. De andere heeft het juist precies andersom.

In sommige gevallen kan het helpen om de stekker tijdens het opstarten van het laden te ondersteunen en goed in de laadpoort vast te houden totdat het laden echt begint.
Thnx, het lag aan de paal gok ik. Zojuist ingeplugd in de Allego paal in de buurt. Kreeg meteen charging en de lampjes bij de ingang gingen ook knipperen. Hij staat nu vrolijk te laden.

Overigens zet ik de auto ook eerst uit hoor, maar dat leek mij vanzelfspreken.

Zie wel heel veel in de wijk dat ze nog niet bedacht zijn op elektrische wagens. Staan nu 3 plekken "bezet" met hybride's die niet aan het laden zijn ....

Vindt dat redelijk asociaal, maar ik merk ook dat er echt veel te weinig parkeerplek uberhaupt is. Woon er dan ook al 15 jaar dus dat is geen verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

MicheldeGoey schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb gemerkt dat de auto ingrijpt als de detectie in een bocht de weg niet meer ziet, of juist objecten detecteert zoals bomen. Op een provinciale weg heb ik regelmatig dat de auto inhoudt, om daarna weer gewoon door te rijden. Ik heb een Europese racelicentie van de FIA en mag graag een beetje strak sturen. Mijn P45 stribbelt dan vaak tegen.
Heb al een keer een harde ingreep gehad bij een tegenligger en tegelijkertijd een fietser op mijn rijhelft. Vol in de ankers met knipperlichten aan.
Gisteren had ik een weg waarbij je geen middenstreep hebt (50 km/h). Ik reedt daar rechts omdat ik een tegemoetkomende auto had maar de Ioniq besloot best dat ik in het midden kon gaan rijden. Snel maar die lane assist daar uit gemikt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khaine schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:38:
[...]

Thnx, het lag aan de paal gok ik. Zojuist ingeplugd in de Allego paal in de buurt. Kreeg meteen charging en de lampjes bij de ingang gingen ook knipperen. Hij staat nu vrolijk te laden.

Overigens zet ik de auto ook eerst uit hoor, maar dat leek mij vanzelfspreken.

Zie wel heel veel in de wijk dat ze nog niet bedacht zijn op elektrische wagens. Staan nu 3 plekken "bezet" met hybride's die niet aan het laden zijn ....

Vindt dat redelijk asociaal, maar ik merk ook dat er echt veel te weinig parkeerplek uberhaupt is. Woon er dan ook al 15 jaar dus dat is geen verrassing.
Mooi dat je het nu aan de praat hebt gekregen!

Qua bezette laadplekken: inderdaad irritant. Ik zou zelf een vriendelijk briefje bij die auto's achterlaten met het verzoek om weer plek te maken na het laden. En als ze het blijven doen zou ik de parkeerdienst bellen.

En verder kun je bij je gemeente informeren over additionele laadpalen. Ik weet niet waar je woont, maar vaak plaatst de gemeente een laadpaal als er binnen x meter van je huis geen paal is of de aanwezige palen te vaak bezet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Afgelopen vrijdag had mijn Ioniq 5 (Style 73kW) het helaas begeven. Bij het ontgrendelen van de deur via de afstandsbediening merkte ik al dat ik rode lichtjes zag op de smart key, dus dat voorspelde weinig goeds. Met de mechanische sleutel lukte het mij nog om de auto handmatig te ontgrendelen, maar de auto was helemaal dood. Die ochtend naar mijn werk gereden, wat ongeveer een rit is van 25 minuten. Dag ervoor nog opgeladen tot 93% via de laadpaal.

Hierop Hyundai Mobiliteitsgarantie ingeschakeld. Binnen een half uur was iemand terplekke, dus dat was top geregeld. Al snel was duidelijk dat de 12v accu leeg was. Bekend fenomeen wat kan voorkomen bij korte autoritten, ook bij niet-elektrische auto's. Garagemedewerker gaf aan dat de 12v accu o.a. voor de display's gebruikt wordt en dat na de initiele start de normale batterij het overneemt. Medewerker gaf aan minimaal een half uurtje te rijden om de 12v accu weer te laden.

Eenmaal thuis aangekomen (~33km gereden, 45 minuten) gaf mijn accu nog steeds een warning in de Bluelink app, dus ben daarna nog een 45 minuten in de auto gestapt en heb toen wat langere stukken snelweg gereden. Bij thuiskomst Bluelink app weer gebruikt en toen was de accu weer 'OK'. Vanmorgen weer direct de Bluelink app gebruikt en gelukkig alles nog oké. Er stond nog geen 1000km op de teller, dus hopelijk blijft dit een eenmalig probleem.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

FREAKJAM schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:01:
Afgelopen vrijdag had mijn Ioniq 5 (Style 73kW) het helaas begeven. Bij het ontgrendelen van de deur via de afstandsbediening merkte ik al dat ik rode lichtjes zag op de smart key, dus dat voorspelde weinig goeds. Met de mechanische sleutel lukte het mij nog om de auto handmatig te ontgrendelen, maar de auto was helemaal dood. Die ochtend naar mijn werk gereden, wat ongeveer een rit is van 25 minuten. Dag ervoor nog opgeladen tot 93% via de laadpaal.

Hierop Hyundai Mobiliteitsgarantie ingeschakeld. Binnen een half uur was iemand terplekke, dus dat was top geregeld. Al snel was duidelijk dat de 12v accu leeg was. Bekend fenomeen wat kan voorkomen bij korte autoritten, ook bij niet-elektrische auto's. Garagemedewerker gaf aan dat de 12v accu o.a. voor de display's gebruikt wordt en dat na de initiele start de normale batterij het overneemt. Medewerker gaf aan minimaal een uurtje te rijden om de 12v accu weer te laden.

Eenmaal thuis aangekomen (~33km gereden, 45 minuten) gaf mijn accu nog steeds een warning in de Bluelink app, dus ben daarna nog een 45 minuten in de auto gestapt en heb toen wat langere stukken snelweg gereden. Bij thuiskomst Bluelink app weer gebruikt en toen was de accu weer 'OK'. Vanmorgen weer direct de Bluelink app gebruikt en gelukkig alles nog oké. Er stond nog geen 1000km op de teller, dus hopelijk blijft dit een eenmalig probleem.
Goed om te weten, eigenlijk wel apart dat de 12Volt accu alleen laadt met rijden. Je zou zeggen dat het de rij-accu zou kunnen gebruiken als druppellader.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik bespaar jullie even 15 min. gelul met 1 screenshot waar alles in staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NS0PGs7AD4xUtYzZ0OIDjj_204=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oi5Lk2z29ODk0TSvOpCMDnej.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Bluelink App is ook niet heel betrouwbaar. Maar je hoeft alleen de auto "Aan" te zetten (Ready Mode) in parkeerstand. De 12V accu laadt dan bij d.m.v. het batterijenpakket. Dus je hoeft echt niet rond te rijden. Ik heb een 12Volt 3 in 1 Voltmeter - Thermometer - USB-Lader in de sigarettenaansteker als niet roker :7
Dan zie je dat deze de 12V gewoon oplaadt met meer dan 14 Volt.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mqGEDPRGxAA3/124x91.jpg

Als er niet meer geladen wordt, geeft deze onder de 13 Volt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

FREAKJAM schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:01: Bij thuiskomst Bluelink app weer gebruikt en toen was de accu weer 'OK'. Vanmorgen weer direct de Bluelink app gebruikt en gelukkig alles nog oké. Er stond nog geen 1000km op de teller, dus hopelijk blijft dit een eenmalig probleem.
Sinds gisteren is het accu icoon in Bluelink verdwenen bij mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Heeft iemand al met die berijder profielen 1 bluelink account per profiel ingesteld?
Kan dat überhaupt? Dit omdat ik straks ook mijn vrouw de auto wil laten bedienen vanaf de app
onder haar profiel als dat al zo zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:32:
[...]

Misschien is de 12V accu gestolen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Tiggy80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:09:
[...]

ik vermoed dat het met de autosteer te maken heeft, maar goed ik zal van de week nog eens een paar rondjes doen daar :-)
Ik heb het twee keer gehad, de eerste keer op de bocht van de A10 naar de A1 bij Diemen. Toen stond volgens mij wel de CC aan. De tweede keer was de bocht van de A2 naar de A9 vanuit richting Amsterdam, toen had ik de CC uitstaan maar volgens mij nog wel autosteer aan. Mijn theorie was dat autosteer niet scherp genoeg stuurde (ik zat voor mijn gevoel al mee te sturen) en daardoor de lane assist ingreep. Zal het ook eens in de gaten houden. Dat knooppunt A6-A27 is heel vlakbij, dus zal ook in mijn vakantie (voorzichtig) eens kijken wat die van mij daar doet. Als je rond dat knooppunt een Galactic Grey lounge ziet rijden, ben ik dat waarschijnlijk ;-).

Ander vraagje: Het valt me op dat af en toe de Bluelink app aangeeft dat de ventilatie aanstaat in de auto. De eerste paar keer dacht ik dat ik bij het scrollen per ongeluk met mijn rechterduim het icoontje voor de ventilatie had aangeklikt, maar net zag ik het weer en weet 100% zeker dat dit niet gebeurd was. Als ik het dan uit probeert te zetten, geeft de app een foutmelding. Ik heb ook even bij de auto gekeken, maar ben er vrij zeker van dat die gewoon uitstond en er airco/verwarming niets deden. Foutje in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:01:
[...]

Misschien is de 12V accu gestolen :+
Of de marter is weer terug :|

Wel vreemd toch? Ik zal de zaak wel even resetten, kijken of het ding weer terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
dvdj schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:26:
[...]

Ik bespaar jullie even 15 min. gelul met 1 screenshot waar alles in staat:
[Afbeelding]
Inderdaad, hij had dit in één minuutje kunnen afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 10-09 10:30
de meester01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:32:
[...]

ja dat heb ik ook gezien, het vakje met de accu is opeens leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
de meester01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:22:
[...]

Of de marter is weer terug :|

Wel vreemd toch? Ik zal de zaak wel even resetten, kijken of het ding weer terugkomt
Bij mij is de accu ook regelmatig weg maar komt ook weer vanzelf terug. Zal wel met fluctuerende communicatie te maken hebben oid.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

cvanmansom schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:13:
[...]

Ander vraagje: Het valt me op dat af en toe de Bluelink app aangeeft dat de ventilatie aanstaat in de auto. De eerste paar keer dacht ik dat ik bij het scrollen per ongeluk met mijn rechterduim het icoontje voor de ventilatie had aangeklikt, maar net zag ik het weer en weet 100% zeker dat dit niet gebeurd was. Als ik het dan uit probeert te zetten, geeft de app een foutmelding. Ik heb ook even bij de auto gekeken, maar ben er vrij zeker van dat die gewoon uitstond en er airco/verwarming niets deden. Foutje in de app?
Ook ik heb dat in den beginne 1 of 2 keer gehad. Nu al tijden niet meer. Blijft software...en in software zitten per definitie fouten. Vele fouten.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

MBam schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:02:

<knip>

Met 5 man in de auto had ik wel moeite om achterin de beslagen ramen te voorkomen. De airco/verwarming heeft hierin nog wel een eigen wil. Iemand de gouden tip qua instellingen?
Klopt, heb ik ook last van. De airco/verwarming is niet al te best op dit vlak. Knullig. |:(

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Er stond nog geen 1000km op de teller, dus hopelijk blijft dit een eenmalig probleem.
Ik hoop echt dat die een maandag-ochtend model is. Na 1000 KM zulke problemen is echt onacceptabel imho.

Goed om zoiets in de gaten te houden. Ik doe voornamelijk korte ritjes tot zover, wil niet dat ik er zo ook bij sta binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:03
bilgy_no1 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ja, mooie business waarbij van de in totaal €9000 subsidie (€3000 'korting' van de fabrikant en €6000 subsidie van de Duitse overheid) er uiteindelijk 1/3e terecht komt bij iemand die hem ook echt gaat rijden...

Maar uiteindelijk is het alsnog flink voordeliger en snap ik dat je het zo doet.

En het voordeel dat je in Duitsland dus bij Uniq wel die elektrische handgrepen krijgt, maar dat onze NL importeur ze uit de Lounge configuratie heeft gegooid om een of andere reden. Ook heb je in NL voor die €57000 nog niet het panoramadak of zonnedak erbij, dus die €54.000 is echt een goede prijs. Daarvoor heb je in NL net de Connect+ (incl. afleverkosten).

En inderdaad verwacht ik dat de prijzen en beschikbaarheid van elektrische auto's nog wel even problematisch blijft.
Ik zat een beetje te kijken op mobile.de maar hier komen een hoop advertenties voorbij van dezelfde Duitse toko (HVT/Neuwagen) waar je de Ioniq 5 "nieuw" kunt bestellen vanaf 32,5k met 6 maanden "wachttijd". Het is mij alleen onduidelijk of ze die 6 maanden dan opslag voor je regelen ivm de BAFA premie en hoe duur dit (extra?) is...
Waar gaat naar jouw ervaring die 6000 euro aan op? Import kosten lijken, afhankelijk van het service niveau, rond de 600-2000 te zitten.
Ben trouwens ook een beetje huiverig om zoveel geld over te maken aan zo`n soort toko. Heeft wel 8 vestigingen in DE maar muv de showroom op allemaal van die achteraf locaties. Iemand interesse om daar eens een kijkje te gaan nemen? ;) (woon zelf tijdelijk in het buitenland).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
Haodeyoude schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:01:
[...]

Ik zat een beetje te kijken op mobile.de maar hier komen een hoop advertenties voorbij van dezelfde Duitse toko (HVT/Neuwagen) waar je de Ioniq 5 "nieuw" kunt bestellen vanaf 32,5k met 6 maanden "wachttijd". Het is mij alleen onduidelijk of ze die 6 maanden dan opslag voor je regelen ivm de BAFA premie en hoe duur dit (extra?) is...
Waar gaat naar jouw ervaring die 6000 euro aan op? Import kosten lijken, afhankelijk van het service niveau, rond de 600-2000 te zitten.
Ben trouwens ook een beetje huiverig om zoveel geld over te maken aan zo`n soort toko. Heeft wel 8 vestigingen in DE maar muv de showroom op allemaal van die achteraf locaties. Iemand interesse om daar eens een kijkje te gaan nemen? ;) (woon zelf tijdelijk in het buitenland).
Mij is altijd geleerd dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:03
Vielleicht schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:02:
[...]

Mij is altijd geleerd dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, het dat waarschijnlijk ook is...
Mij ook ;) van de andere kant zijn het (bijna) dezelfde prijzen als op hyundai.de .....lijkt me logisch dat zo`n handelaar wat geld wilt zien voor de subsidie papierwinkel en 6 maanden opslag, vandaar dat ik mij afvroeg of hier iemand ervaring daarmee heeft. Uiteindelijk zoek je iemand (betrouwbaars) die happig is op deze constructie wat in theorie elke Hyundai verkoper in DE zou kunnen zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:39:
Heeft iemand al met die berijder profielen 1 bluelink account per profiel ingesteld?
Kan dat überhaupt? Dit omdat ik straks ook mijn vrouw de auto wil laten bedienen vanaf de app
ik moet daar ook nog mee aan de slag. ook de L1/L2 stoelgeheugens moet ik nog mee rommelen want nu is het nog wat mysterieus vind ik :? settings uit de 2 profielen kopieren zou ook wel echt heeeeel handig zijn, maar ik heb daar nog geen optie voor gevonden. komende weken in de vakantie maar een dagje in de auto op de parkeerplek doorbrengen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:08:
[...]

ik moet daar ook nog mee aan de slag. ook de L1/L2 stoelgeheugens moet ik nog mee rommelen want nu is het nog wat mysterieus vind ik :? settings uit de 2 profielen kopieren zou ook wel echt heeeeel handig zijn, maar ik heb daar nog geen optie voor gevonden. komende weken in de vakantie maar een dagje in de auto op de parkeerplek doorbrengen :+
Als jij het uitgevogeld heb sta ik helemaal open voor een duidelijk stappenplan om:

Een extra profiel + app te maken voor vrouwlief
Aparte stoelinstellingen voor haar profiel te maken (dus als haar profiel actief is dat de twee knoppen andere posities hebben dan wanneer mijn profiel actief is).

:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sayguy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-08 21:47
cooper_s1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:39:
Ja en het werkt. Zodra je de auto geregistreerd hebt op je bluelink account in de app, dan kun je de auto in de app delen onder Meer > Voertuigselectie. Met 'Auto delen' kun je vervolgens een andere persoon via een telefoonnummer inbrengen. Als het delen gelukt is en je via het bluelink account van je vrouw de auto gekoppeld hebt, kun je onder Meer > Voertuig- & service-instellingen > Gebruikersprofiel > Instelling bestuurdersaccount de accounts koppelen aan de 2 profielen. Je moet volgens mij wel in de auto zitten om het een en ander te bevestigen op het systeem zelf.

Waar ik wel op gehoopt had, maar eerder in dit forum ook al aangegeven, is dat je profiel niet aan een sleutel gekoppeld kan worden. Dat zou helemaal ideaal zijn, want dan hoef je geen profiel te kiezen bij het instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Vandaag bij de bp oude Haagse weg geladen. Vrijwel alle plekken waren bezet door taxi's. De eerste paal herkende niet dat de ccs stekker al in de auto zat. Gebeld naar BP, maar niemand nam op binnen 10 minuten. Daarna andere paal geprobeerd en die werkte wel. Erg vervelend dat laadpalen zo onbetrouwbaar zijn, zelf als ze net nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:06:
Vandaag bij de bp oude Haagse weg geladen. Vrijwel alle plekken waren bezet door taxi's. De eerste paal herkende niet dat de ccs stekker al in de auto zat. Gebeld naar BP, maar niemand nam op binnen 10 minuten. Daarna andere paal geprobeerd en die werkte wel. Erg vervelend dat laadpalen zo onbetrouwbaar zijn, zelf als ze net nieuw zijn.
Op de paal stond: eerst de pas erlangs halen, daarna pas de stekker insteken. Dit is anders dan bij bijv. Ionity. Wellicht dat het daarom niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
[...]

Bij mij in de straat alleen al 3 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Blittkit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:11:
ook ik heb de afneembare trekhaak, heb het idee dat deze niet goed gemonteerd is (volgens dealer wel)
De contatdoos kan niet vergenoeg naar beneden zodat de 7 polige verloop er bijna niet in kan, Als de stekker er dan inzit kan je niet meer bij de hulpkoppeling deze zit vlak naast de stekkerdoos. De dealer zegt zo hoort het. Tevens ook het probleem met achteruirijden, staat de auto vol op de rem, bij kruipsnelheid lukt het nog net.
Dan ben je waarschijnlijk aan een software update toe. Dat blijkt in ieder geval bij mij het probleem te zijn. Best merkwaardig want een paar weken geleden zijn alle updates nog uitgevoerd.
Mijn dealer heeft wel snel geschakeld met de importeur. Hierbij de uitslag van mijn checkup.
Check je software versie bij algemene instellingen.
Mijn foute versie is: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211110
De juiste versie is: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211117

Dus indien je een 7 op het eind hebt staan is het volgens de importeur de juiste versie en zou alles naar behoren moeten werken en komt in mijn geval ook weer de ontbrekende software voor de trailer modus terug. Schijnbaar lost het ook nog een paar andere problemen op zoals de valse melding dat de HDA niet naar behoren werkt maar daar kreeg ik niet echt een helder eenduidig antwoord op, dus ben benieuwd.
Morgen of overmorgen rijd ik even langs voor de update. Ik laat weten of alles daarna idd in orde is.

EDIT
Nou, dat was echt een succes. NOT!! Ik heb update 21117 er vanavond zelf opgezet. Werkelijk 0 verandering voor de trekhaak malfunction. Morgen maar weer bellen met de dealer :?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerdvt op 20-12-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Sjoerdvt schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:07:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk aan een software update toe. Dat blijkt in ieder geval bij mij het probleem te zijn. Best merkwaardig want een paar weken geleden zijn alle updates nog uitgevoerd.
Mijn dealer heeft wel snel geschakeld met de importeur. Hierbij de uitslag van mijn checkup.
Check je software versie bij algemene instellingen.
Mijn foute versie is: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211110
De juiste versie is: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211117

Dus indien je een 7 op het eind hebt staan is het volgens de importeur de juiste versie en zou alles naar behoren moeten werken en komt in mijn geval ook weer de ontbrekende software voor de trailer modus terug. Schijnbaar lost het ook nog een paar andere problemen op zoals de valse melding dat de HDA niet naar behoren werkt maar daar kreeg ik niet echt een helder eenduidig antwoord op, dus ben benieuwd.
Morgen of overmorgen rijd ik even langs voor de update. Ik laat weten of alles daarna idd in orde is.
Hoe lang zijn ze eigenlijk bezig met zo'n update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
cooper_s1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:03:
[...]

Goed om te weten, eigenlijk wel apart dat de 12Volt accu alleen laadt met rijden. Je zou zeggen dat het de rij-accu zou kunnen gebruiken als druppellader.
Die 12V accu's zijn te licht uitgevoerd. Ik had met de Kona Electric hetzelfde probleem. In 3 jaar tijd 2 nieuwe accu's gehad. Onder garantie, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
cooper_s1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:12:
[...]

Volgens mijn dealer een uur. Ik heb heb de dealer overigens gevraagd of dit een infotainment update betreft of dat het om meer (interne) systemen gaat. Werd een heel onduidelijk antwoord. Hij zei letterlijk "van alles wat". Maar wanneer ik eerdere posts zie dan gaat het daar ook over de "7" update die o.a. het wiebelende sturen oploste (waar ik ook veel last van heb) . Dus ik denk dat ik straks eerst zelf nog een update met de usb stick doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Sjoerdvt schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:22:
[...]

Volgens mijn dealer een uur. Ik heb heb de dealer overigens gevraagd of dit een infotainment update betreft of dat het om meer (interne) systemen gaat. Werd een heel onduidelijk antwoord. Hij zei letterlijk "van alles wat". Maar wanneer ik eerdere posts zie dan gaat het daar ook over de "7" update die o.a. het wiebelende sturen oploste (waar ik ook veel last van heb) . Dus ik denk dat ik straks eerst zelf nog een update met de usb stick doe.
Ik vermoed meer het rijgedeelte wat zij updaten, het infotainment kan je zelf doen toch? En straks zelfs OTA?
Maar dan niet het rijgedeelte vermoed ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
Matdehaas schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:38:
[...]

Ik heb je raad opgevolgd: helaas, geen verandering.

Vandaag maar weer eens een rondje laadstations gedaan. De laadproblemen blijven.
Bij een openbare EVbox kan ik niet laden. Contact gezocht met EVbox: laden zou geen probleem moeten zijn. De laadproblemen blijven ook bij Shell Recharge en Tango. Het laden bij Shell Recharge lukt helemaal niet. De auto heeft contact met de paal en de laadpas, maar laden ho maar. Contact met de aanbieder van de paal gezocht. Geen soelaas. Herstarten van de paal werkt ook niet. Een Shell Recharge geprobeerd 5km verderop: zelfde verhaal.
Door naar een 2e Tango laadstation. Hier kan ik net als eerder bij een ander Tango laadstation wel laden, maar wederom na 9% krijg ik de melding dat het laden is beëindigd door het voertuig. De Bluelink app geeft de melding: Opladen volgens schema voltooid. Ik heb geen schema actief.
Sterker nog, bij andere laadstations (Fastned, Ecotap) heb ik deze melding niet en laden deze gewoon door tot 100%.

Ik denk dat het aan de auto ligt. Iemand ook deze ervaring?
Bij mij precies hetzelfde, Shell Recharge de witte molen langs de A28 in Haren geen enkele van de stations werkte, wel communicatie en dan gewoon niks, de leds gaan dan knipperen. Bij Shell Recharge Staphorst werkte het wel goed maar kwam niet op snelheid bleef op 50 KW. Dus wordt er niet vrolijk van.

[ Voor 13% gewijzigd door Naaldhak op 21-12-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
cooper_s1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:27:
[...]

Ik vermoed meer het rijgedeelte wat zij updaten, het infotainment kan je zelf doen toch? En straks zelfs OTA?
Maar dan niet het rijgedeelte vermoed ik....
Klopt, alleen infotainment kan je zelf doen (en wordt idd OTA, overige software niet). Maar die software versie die ik van de importeur moest opzoeken bij mijn instellingen is de infotainment software versie voor zover ik nu begrijp. Vandaar dat ik het nu zelf ook nog een x probeer. Over een half uurtje staat alles op de USB stick en dan straks maar een uurtje updaten in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
Sjoerdvt schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:51:
IK heb een vraag aan de i5 rijders. Ik heb de auto sinds een paar dagen als opvolger van de Kona electric. De HDA in die auto beviel mij altijd erg goed. Met LKA aan was de auto erg stabiel en het stuurwiel bij een rechte weg idem. Zat nagenoeg geen beweging in. Met de i5 is nu mijn ervaring met HDA 2 dat de LKA bloednerveus is. Continue stuurreacties bij een rechte weg en lijn, totaal niet comfortabel en deze ervaring staat haaks op die van de Kona LKA. Die was minder geavanceerd en probeerde niet continue het exacte midden tussen de witte strepen te houden maar dat was geen enkel probleem. Maar deze voortdurende stuurcorrecties in de I5 en het wiebelende stuur verpesten echt de ervaring en zo hoeft het voor mij niet. Nu hoop ik eigenlijk dat het bij mij een storing is. Ik kan het mij ook niet van de demo P45 herinneren. Wat zijn jullie ervaringen met LKA?
Het is gewoon een drama, mijn RWD 73KW Lounge slingert en zwabbert heen en weer en ik moet het aldoor uitzetten ben er flink klaar mee dat dit gewoon niet werkt. De
dealer ontkende het in eerste instantie maar dat is niet houdbaar ik hoop dat er meerdere rijders reageren op facebook want daar reageren ze in elk geval op negatieve beleving. Er moet echt wat gebeuren het lukt me niet goed er een video van te maken om te publiceren in de internationale fora.

[ Voor 5% gewijzigd door Naaldhak op 20-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
emcore schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:29:
[...]

Nu we het hier toch over hebben, is er al iemand achter gekomen hoe je dat automatisch sturen kan uitschakelen? Of moet je dan heel HDA uitschakelen?
Want man wat is dat een vervelend systeem. Als hij het al doet, moet je tegendruk blijven geven om niet door elkaar geschud te worden. Dan is hij ook nog om de haverklap de belijning kwijt (op de A12 en A15, niet echt de meest bijzondere situaties) en stopt hij, om het soms binnen 5 seconden 3 keer opnieuw te proberen en meteen weer te stoppen, met nog meer geschud tot gevolg (ik noem het maar horizontaal headbangen).
In de huidige staat is dit geen hulpsysteem maar een dwarsligsysteem wat mij betreft, dus als iemand weet hoe ik het uit krijg dan ben ik u zeer erkentelijk :)
Het is waardeloos, ik zet alles maar uit, vanwege dat heen en weer slingeren krijg je ook nog de DAW melding dat je moet rusten. Kom op Hyundai doe hier wat aan!! Heb update 117 maar helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Naaldhak schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:36:
[...]

Het is waardeloos, ik zet alles maar uit, vanwege dat heen en weer slingeren krijg je ook nog de DAW melding dat je moet rusten. Kom op Hyundai doe hier wat aan!! Heb update 117 maar helpt niets.
Alle cameras goed schoon?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:36:
[...]

Heb je gecontroleerd of de dealer zijn updates correct heeft uitgevoerd? Zie hier de URL waar je het kunt bekijken, als hij alle updates goed heeft uitgevoerd krijg je de melding die begint met 'Keine Rückrufe und....'
Zonder die dealer updates helpt infotainment-update 211117 maar half is mijn ervaring.

https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
bilgy_no1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Op de paal stond: eerst de pas erlangs halen, daarna pas de stekker insteken. Dit is anders dan bij bijv. Ionity. Wellicht dat het daarom niet werkte?
Ik heb de pas er eerst langs gehouden, want anders blijft de stekker vastzitten in de paal. Uiteindelijk wel door de beveiliging heen getrokken, want je moet een keuze maken uit 2 ccs stekkers maar weet niet welke bij de keuze hoort. Er is een groene en blauwe lamp, maar geen uitleg erbij. Uiteindelijk na drie uren terug gebeld door de klantenservice. Hoe kun je het als klantenservice zo druk hebben als er maar twee laadpalen in Nederland staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
cooper_s1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:12:
[...]

Heeft niet gewerkt. Vanavond er zelf opgezet en geen enkel verschil. Morgen weer met dealer bellen.
Pagina: 1 ... 53 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic