Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Sjoerdvt schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:19:
[...]

Heeft niet gewerkt. Vanavond er zelf opgezet en geen enkel verschil. Morgen weer met dealer bellen.
Reset gedaan ?

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Sjoerdvt schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:19:
[...]

Heeft niet gewerkt. Vanavond er zelf opgezet en geen enkel verschil. Morgen weer met dealer bellen.
Vreemd en balen.... Hopelijk zitten de laatste updates er al op als ik hem ga afhalen....
en dat ik m'n laadpas enzo van mijn lease toko binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Naaldhak schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:14:
[...]

Bij mij precies hetzelfe langs de A28 in Haren geen enkele van stations werkte, wel communicatie en dan gewoon niks, de leds gaan dan knipperen. Bij Staphorst werkte de Recharge wel goed maar kwam niet op snelheid. Dus wordt er niet vrolijk van.
Bij mij wordt het “stopcontact” van de auto vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:52:
[...]

Ik heb de pas er eerst langs gehouden, want anders blijft de stekker vastzitten in de paal. Uiteindelijk wel door de beveiliging heen getrokken, want je moet een keuze maken uit 2 ccs stekkers maar weet niet welke bij de keuze hoort. Er is een groene en blauwe lamp, maar geen uitleg erbij. Uiteindelijk na drie uren terug gebeld door de klantenservice. Hoe kun je het als klantenservice zo druk hebben als er maar twee laadpalen in Nederland staan.
Dan is wellicht het 'door de beveiliging heen trekken' niet zo handig geweest. Ik haalde de pas erlangs, en moest daarna een stekker kiezen. Ik koos de meest rechtse en dat werd de 'blauwe' stekker. Deze kon ik zonder kracht loshalen en inpluggen. Daarna begon het laden.

Wel vond ik het onhandig dat het scherm waarop je de keuze maakt aan een andere zijde van de zuil is dan waar de stekkers hangen. Daardoor is het niet helemaal evident welke je moet pakken. Ook mis je daardoor wellicht een stap in het proces.

Eens over die klantenservice. Dat moet direct beantwoord worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 11:54
Ok misschien een stomme vraag maar ik ben nu aan het laden en het dashboard gaat om de paar minuten uit zodat ik niet meer zie hoe snel het laden gaat :) Is er een snelle manier om het scherm met info terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supreme1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:00:
Ok misschien een stomme vraag maar ik ben nu aan het laden en het dashboard gaat om de paar minuten uit zodat ik niet meer zie hoe snel het laden gaat :) Is er een snelle manier om het scherm met info terug te krijgen?
bestuurdersdeur op kiertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Naaldhak schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:26:
[...]

Het is gewoon een drama, mijn RWD 73KW Lounge slingert en zwabbert heen en weer en ik moet het aldoor uitzetten ben er flink klaar mee dat dit gewoon niet werkt. De
dealer ontkende het in eerste instantie maar dat is niet houdbaar ik hoop dat er meerdere rijders reageren op facebook want daar reageren ze in elk geval op negatieve beleving. Er moet echt wat gebeuren het lukt me niet goed er een video van te maken om te publiceren in de internationale fora.
Hier zelfde probleem..
Heb jij ook last van trillen rond bepaalde snelheden?
En als het geluid afgespeeld wordt trillen de deuren ook:(..
Zo jammer van deze verder heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme1
Ja dat doe ik nu inderdaad maar het is best fris haha, had gehoopt dat er een betere manier zou zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Supreme1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:10:
[...]

Ja dat doe ik nu inderdaad maar het is best fris haha, had gehoopt dat er een betere manier zou zijn..
dan toch een obd2 dongle kopen en een app gebruiken, bijvoorbeeld carscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supreme1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:10:
[...]

Er zijn toch betere manieren om je tijd door te brengen dan continu naar het schermpje te staren tijdens het laden? Als je voor het laden begint een limiet instelt voor DC laden, dan stopt ie vanzelf en krijg je een bericht in de app. Kun je met een gerust hart gaan shoppen in het winkeltje van het tankstation... *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:49:
[...]

Er zijn toch betere manieren om je tijd door te brengen dan continu naar het schermpje te staren tijdens het laden? Als je voor het laden begint een limiet instelt voor DC laden, dan stopt ie vanzelf en krijg je een bericht in de app. Kun je met een gerust hart gaan shoppen in het winkeltje van het tankstation... *O*
Vroeger keek hij waarschijnlijk ook naar de benzinemeter tijdens het tanken ! 😂👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@bilgy_no1 en @Luft Waarom deze minachting??? Laat iedereen doen wat hij of zij prettig vindt en ook op de manier die hem of haar het best bevalt!!

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supreme1
bilgy_no1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:49:
[...]

Ik zou graag af en toe even willen zien hoe snel de auto aan het laden is. Dat lijkt me toch niet zo vreemd?
We zitten hier tenslotte op tweakers. Ik denk dat er hier wel meer mensen zijn die het interessant vinden om te zien hoe snel de auto aan het laden is, hoe de laadcurve er uit ziet etc.
Luft schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:19:
[...]

Vroeger keek hij waarschijnlijk ook naar de benzinemeter tijdens het tanken ! 😂👍
Ja tijdens het benzine tanken keek ik inderdaad af en toe even op de pomp om te kijken hoeveel liter er al in zat en hoeveel het me nu weer ging kosten. Beetje vreemde reacties? :F

Voor de geïnteresseerden: van 8% naar 81% in ongeveer 30 minuten. Tot 25% bleef hij hangen op 50kw en schoot toen snel door naar 145kw om vervolgens weer terug te zakken naar 90kw. (Ik heb een 58kw Lounge overigens). Niet de geadverteerde 18 minuten, maar toch vond ik het nog best snel gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Supreme1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:53:
[...]

Ik zou graag af en toe even willen zien hoe snel de auto aan het laden is. Dat lijkt me toch niet zo vreemd?
We zitten hier tenslotte op tweakers. Ik denk dat er hier wel meer mensen zijn die het interessant vinden om te zien hoe snel de auto aan het laden is, hoe de laadcurve er uit ziet etc.

[...]

Ja tijdens het benzine tanken keek ik inderdaad af en toe even op de pomp om te kijken hoeveel liter er al in zat en hoeveel het me nu weer ging kosten. Beetje vreemde reacties? :F

Voor de geïnteresseerden: van 8% naar 81% in ongeveer 30 minuten. Tot 25% bleef hij hangen op 50kw en schoot toen snel door naar 145kw om vervolgens weer terug te zakken naar 90kw. (Ik heb een 58kw Lounge overigens). Niet de geadverteerde 18 minuten, maar toch vond ik het nog best snel gaan.
Oh jee, het was niet onvriendelijk of minachtend bedoeld. Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in het verloop van het laden, maar denk dat ik daar na een tijdje niet echt meer op ga letten. Als je maar weet wanneer je ver genoeg bent opgeladen om weer door te gaan. Dat bedoelde ik er mee*. En eerlijk gezegd zijn die winkeltjes nou ook niet zodanig dat ze boeiender zijn dan het volgen van de laadvoorgang... Excuses als dat anders overkwam.

Maar om op je vraag terug te komen. Wat ik zelf nog niet heb geprobeerd is om na het laden de auto te starten (zonder voet op de rem, dus alleen de ACC stand) en dan in het EV menu te kijken of er ergens is te vinden is qua laadvermogen.

En anders via een dongle en EV Notify of Carscanner. Maar dan moet de auto ook aan staan geloof ik.

*Ik vind het zelf ook jammer dat die LEDjes bij de laadklep niet preciezer zijn. Dus 10% per pixel ipv dat de hele bovenste rij met 4 pixels betekent dat je tussen 75 en 100% zit. Dan kun je iig aan de buitenkant ook snel zien of je ver genoeg bent.

[ Voor 9% gewijzigd door bilgy_no1 op 21-12-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:35:
@bilgy_no1 en @Luft Waarom deze minachting??? Laat iedereen doen wat hij of zij prettig vindt en ook op de manier die hem of haar het best bevalt!!
Is geen minachting maar gewoon humor. Er stond niet voor niks een 😂 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Matdehaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:01:
[...]

Het vervelende is dat nu bij mij alle updates er ook op zitten. Nog een keer de site gecheckt en er staat ook echt niets meer open. De dealer is weer aan het puzzelen en belt vandaag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Kun je zelf veilig in één keer updaten, of moet dit in tussenstapjes? Ik heb zelf versie 210603 (en hij zou up to date zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Nee maar dat doet het systeem zelf bij het initialiseren van de nieuwe software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
ckoopmanschap schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
Kun je zelf veilig in één keer updaten, of moet dit in tussenstapjes? Ik heb zelf versie 210603 (en hij zou up to date zijn).
Kan in 1x. De 211117 is volgens de importeur de laatste. En die kreeg ik gisteren idd ook op de USB stick bij het downloaden vanaf de officiële Hyundai update site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Sjoerdvt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:23:
[...]

Nee maar dat doet het systeem zelf bij het initialiseren van de nieuwe software versie.
Normaal is dat een soft reset, met een hard reset weet je zeker dat alles is gereset. Proberen kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:55:
[...]

Normaal is dat een soft reset, met een hard reset weet je zeker dat alles is gereset. Proberen kan geen kwaad
Zou je dan alles weer opnieuw moeten instellen of wordt je profiel met instellingen dan bewaard in je bluelink account/app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:19
Al een tijdje aan het meelezen hier, sinds 6 december ook trotse eigenaar van een Lounge, Galatic Grey, Two Tone grijs interieur.

Heerlijke auto en al redelijk wat mensen die hem bewonderen als hij geparkeerd staat of als je langsrijdt hun nek in een onnatuurlijke houding houden.

Wat betreft de LKA/HDA, ik merk wel redelijk wat correcties aan het stuur, maar echt slingeren doet hij niet. Als ik het aan mn vrouw vraagt als ze naast me zit, merkt zij niks van het slingeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
Sjoerdvt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
[...]

Het vervelende is dat nu bij mij alle updates er ook op zitten. Nog een keer de site gecheckt en er staat ook echt niets meer open. De dealer is weer aan het puzzelen en belt vandaag terug.
Bij mij zijn ook alle updates gedraaid. Het ligt aan het contact wat de laadstekker maakt met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Tweakx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:29:
Inmiddels 900 km erop zitten en nog geen één Ioniq 5 tegengekomen. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wel veel Mach-E's en nog meer Polestar 2's.
Vanochtend eindelijk één (een Duitser) op de weg gezien. Heel tof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Tweakx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:29:
Inmiddels 900 km erop zitten en nog geen één Ioniq 5 tegengekomen. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wel veel Mach-E's en nog meer Polestar 2's.
Inmiddels 2100KM gereden en mijn stand is:
- Kia EV 6 - 2 keer.
- Ioniq 5 - 1 keer.
Ik reed een keer gezellig achter de EV 6 op de snelweg, toen kon men ze beiden bewonderen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

cooper_s1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
[...]

Zou je dan alles weer opnieuw moeten instellen of wordt je profiel met instellingen dan bewaard in je bluelink account/app?
Je kunt in Bluelink iig wel je profiel back-uppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Gisteren mijn I5 opgehaald en de eerste 180 km gereden. Superrelaxte auto om mee te rijden. Heb helaas wel het trekken en zwabberen, met name op de snelweg, ervaren. Jammer maar dan hoeft het voor mij niet :|

Iemand een idee of/hoe het volume van de navi omhoog kan ? Wordt aardig overstemt door de radio andere media. Kon het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Killemall schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:51:
Gisteren mijn I5 opgehaald en de eerste 180 km gereden. Superrelaxte auto om mee te rijden. Heb helaas wel het trekken en zwabberen, met name op de snelweg, ervaren. Jammer maar dan hoeft het voor mij niet :|

Iemand een idee of/hoe het volume van de navi omhoog kan ? Wordt aardig overstemt door de radio andere media. Kon het zo snel niet vinden.
Bij de meeste auto's kun je het Navi volume aanpassen door tijdens een uitgesproken Navi instructie aan de volumeknop te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
https://www.theverge.com/...rging-station-driving-map

Iemand dit al geprobeerd? :)

//Edit: wellicht alleen nog in de US..

[ Voor 15% gewijzigd door Tweakx op 21-12-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
momenteel alleen beschikbaar in de USA

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Motorfret schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:06:
momenteel alleen beschikbaar in de USA
Helaas helaas.. maar zie dat zowel Google (waze) als Apple ermee bezig zijn. Kwestie van tijd voordat we het hier ook krijgen verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
cooper_s1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
[...]

Je drukt het resetknopje rechts naast de Parkeersensor knop met een puntig voorwerp in. Er gaan geen gegevens verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
Killemall schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:51:

in het navigatie scherm op het speakertje klikken, daar kun je het volume van de instructies en waarschuwingen aanpassen. je kunt ook aanvinken dat de radio moet worden gedempt (dat heb ik weer uitgezet, vond het irritant)

het tijdelijk muten van instructies (bijv als je net weg bent; mijn wijk ken ik wel namelijk) heb ik nog niet gevonden, dus als iemand anders dat weer weet.... :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borislav
  • Laatst online: 18-01-2024
Bij het configureren van de Ioniq 5 'Style' 58kwh probeer ik de V2L optie erbij te doen. Voor mij is de uitrustig dan perfect en blijft hij net onder de €45.000 voor de subsidie.

Alleen helaas staat er dat je een warmtepomp en batterijverwarming er bij 'moet' nemen. Ik ga leasen dus dan kost de V2L functie €80 per maand extra (+€25 warmtepomp en V2L + €55 misgelopen subsidie)

Dealer legde uit dat bepaalde hardware nodig is voor V2L en ze daarom samen moeten.
Weet misschien iemand of dit klopt? Ik zou ontzettend graag die V2L willen voor werkzaamheden en kamperen, kan er zelfs mijn electrische bootje mee opladen, geweldig! Alleen 60x€80=€4800 is mij te veelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOCfIh_pDPzUuTK4xXBNxkvYkjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J70Ih58NNNCl22r2s1syoiWe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Supreme1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:00:
Ik zet altijd gewoon de auto weer aan, dat werkt prima. Krijg je eerst de melding dat je stekker er uit moet, daarna blijft het dashboard wel gewoon in beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
Volgende week krijg ik mijn Ioniq 5 lounge 73kwh, dat is een voorraad model met 20inch velgen. Ik zou graag die velgen willen ruilen met 19inch velgen. Is hier iemand die zijn 19 inch velgen wil ruilen voor splinter nieuwe 20 inch velgen? Ik had het ook al aan de dealer gevraagd maar die vind mij alleen maar lastig met al mijn vragen en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Borislav schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:26:
Bij het configureren van de Ioniq 5 'Style' 58kwh probeer ik de V2L optie erbij te doen. Voor mij is de uitrustig dan perfect en blijft hij net onder de €45.000 voor de subsidie.

Alleen helaas staat er dat je een warmtepomp en batterijverwarming er bij 'moet' nemen. Ik ga leasen dus dan kost de V2L functie €80 per maand extra (+€25 warmtepomp en V2L + €55 misgelopen subsidie)

Dealer legde uit dat bepaalde hardware nodig is voor V2L en ze daarom samen moeten.
Weet misschien iemand of dit klopt? Ik zou ontzettend graag die V2L willen voor werkzaamheden en kamperen, kan er zelfs mijn electrische bootje mee opladen, geweldig! Alleen 60x€80=€4800 is mij te veel[Afbeelding]
Vreemd verhaal. Ik heb een Connect 73 kWh zonder warmtepomp en batterijverwarming. Wel gewoon een V2L stekker erbij gekregen. Nog niet getest of het werkt, maar geloof dat het er bij een Connect gewoon opzit. De Connect is standaard zonder warmtepomp en batterijverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borislav
revo37 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:08:
[...]

Vreemd verhaal. Ik heb een Connect 73 kWh zonder warmtepomp en batterijverwarming. Wel gewoon een V2L stekker erbij gekregen. Nog niet getest of het werkt, maar geloof dat het er bij een Connect gewoon opzit. De Connect is standaard zonder warmtepomp en batterijverwarming
Heb je ook een V2L binnen? Of alleen buiten. Zou kunnen dat die warmtepomp nodig is voor het binnen-stopcontact maar kan mij het niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme1
revo37 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zet altijd gewoon de auto weer aan, dat werkt prima. Krijg je eerst de melding dat je stekker er uit moet, daarna blijft het dashboard wel gewoon in beeld
Ja dat had ik ook geprobeerd, maar het scherm met info over het laden gaat dan ook weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borislav schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:19:
[...]

Heb je ook een V2L binnen? Of alleen buiten. Zou kunnen dat die warmtepomp nodig is voor het binnen-stopcontact maar kan mij het niet voorstellen...
Raar verhaal. Die opties kosten samen €2000 en daar betaal je dan bij elkaar €4800 voor als ik het goed begrijp?

De V2L adapter is los te bestellen, bijvoorbeeld bij hyundaizubehoer.de voor €400 geloof ik. Ik weet alleen niet of die bij alle auto's ongeacht niveau werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borislav
bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:05:
[...]

Raar verhaal. Die opties kosten samen €2000 en daar betaal je dan bij elkaar €4800 voor als ik het goed begrijp?

De V2L adapter is los te bestellen, bijvoorbeeld bij hyundaizubehoer.de voor €400 geloof ik. Ik weet alleen niet of die bij alle auto's ongeacht niveau werkt.
€3350 van de €4800 is misgelopen subsidie doordat de catalogusprijs door de V2L met verplichte warmtepomp boven de €45.000 komt. Zonder warmtepomp is de auto onder de €45.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 18:21
Haodeyoude schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:01:
[...]

Ik zat een beetje te kijken op mobile.de maar hier komen een hoop advertenties voorbij van dezelfde Duitse toko (HVT/Neuwagen) waar je de Ioniq 5 "nieuw" kunt bestellen vanaf 32,5k met 6 maanden "wachttijd". Het is mij alleen onduidelijk of ze die 6 maanden dan opslag voor je regelen ivm de BAFA premie en hoe duur dit (extra?) is...
Waar gaat naar jouw ervaring die 6000 euro aan op? Import kosten lijken, afhankelijk van het service niveau, rond de 600-2000 te zitten.
Ben trouwens ook een beetje huiverig om zoveel geld over te maken aan zo`n soort toko. Heeft wel 8 vestigingen in DE maar muv de showroom op allemaal van die achteraf locaties. Iemand interesse om daar eens een kijkje te gaan nemen? ;) (woon zelf tijdelijk in het buitenland).
Daar heb ik een maand geleden geïnformeerd voor een EV6.
Ze verkopen alleen aan inwoners van Duitsland voor die prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
Borislav schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:26:

Weet misschien iemand of dit klopt? Ik zou ontzettend graag die V2L willen voor werkzaamheden en kamperen, kan er zelfs mijn electrische bootje mee opladen, geweldig! Alleen 60x€80=€4800 is mij te veel[Afbeelding]
Ik verbaasde mij nogal over de harde grens van €45.000, maar blijkbaar is dit voor particulieren wel het geval.
Wat ik in onderstaand blog tegen kwam was het volgende:
  • De catalogusprijs (oorspronkelijke nieuwprijs) zoals geregistreerd in het kentekenregister (RDW) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
EV subsidie particulieren

De €45000 is op basis van dit artikel de catalogusprijs, zoals bepaald door de importeur. De prijs waarvoor je de auto koop, is een kleine € 1000 hoger.
Daarnaast heb ik begrepen dat de prijzen voor dit en voor volgend jaar gelijk blijven.
Dit wel even uitzoeken, maar het verschil is volgens mij precies het verschil waar jij naar op zoek bent.

Kijk in het leveringen topic:
Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
daar worden door @ZuinigeRijder meerdere keren per week lijsten getoond van auto's op kenteken. Daar kun je precies zien welk model voor welke catalogusprijs bij de RDW staat geregistreerd. Dit geeft jouw inzicht in wat je kunt bestellen om nog steeds aan die subsidie voorwaarde te voldoen.

Volgens mij heb je dan drie opties om onder de catalogus van € 45.000 te blijven:
  • Een Style + WP + V2L in Mystic Olive Green, deze kleur heeft geen meerprijs en het is een kleur die zeker de moeite waard is (ik heb 'm zelf ook). Dan zit je onder de € 45000 catalogusprijs.
    Zie deze: Euro44500 Mystic Olive 58 kWh Style met WP en V2L
  • Een Style + WP en de kleur die jij wilt en overleg met de dealer om de V2L later als optie te kopen (of via Duitsland of zo). Kan wel zijn dat er software matig nog iets moet gebeuren. Ook iets om even uit te zoeken.
  • Een Style in de kleur die jij wilt en bestel de V2L later als optie uit het buitenland. Net zoals hierboven aangegeven, het kan zijn dat er een software wijziging vereist is om dit werkend te krijgen. Check dit dus even.
Goed, nu heb je twee opties waarmee je wellicht wat kunt. Het vereist sowieso wat uitzoek werk om daadwerkelijk te krijgen wat je wilt, maar volgens mij ben je daar al mee begonnen door je vraag op dit forum te stellen. Doe je goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard-I5 op 21-12-2021 13:30 ]

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richard-I5 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ik verbaasde mij nogal over de harde grens van €45.000, maar blijkbaar is dit voor particulieren wel het geval.
  • De catalogusprijs (oorspronkelijke nieuwprijs) zoals geregistreerd in het kentekenregister (RDW) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
Ja, die regeling is eigenlijk schandalig in het benadelen van de particuliere koper t.o.v. de lease rijder:

- Is je auto iets te duur, krijg je niets. Bij een lease auto krijg je bijtellingsvoordeel tot het maximale bedrag, daarboven betaal je de gewone bijtelling. Logischerwijs krijg je als particulier gewoon het maximale bedrag als de auto duurder is.
- Voor particuliere kopers is er een zeer kleine pot. Meestal binnen een paar dagen alweer op. Voor leaserijders geldt er geen maximum.

Ik heb wel een idee om voor de vorm een aanvraag te doen met mijn Lounge, die dan wordt afgewezen, en dan eens goed in de pen te kruipen voor een mooi bezwaarschrift. Kijken waartoe dat leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:37:
[...]

Ja, die regeling is eigenlijk schandalig in het benadelen van de particuliere koper t.o.v. de lease rijder:

- Is je auto iets te duur, krijg je niets. Bij een lease auto krijg je bijtellingsvoordeel tot het maximale bedrag, daarboven betaal je de gewone bijtelling. Logischerwijs krijg je als particulier gewoon het maximale bedrag als de auto duurder is.
- Voor particuliere kopers is er een zeer kleine pot. Meestal binnen een paar dagen alweer op. Voor leaserijders geldt er geen maximum.

Ik heb wel een idee om voor de vorm een aanvraag te doen met mijn Lounge, die dan wordt afgewezen, en dan eens goed in de pen te kruipen voor een mooi bezwaarschrift. Kijken waartoe dat leidt.
jij hebt nog meer tijd over dan ik :*) . maar je hebt jouw auto toch al lang binnen? 1 van de voorwaarden is ook dat het koopcontract niet langer dan 1 (?) maand voor de aanvraag is getekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:13
asennamm schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
[...]

Daar heb ik een maand geleden geïnformeerd voor een EV6.
Ze verkopen alleen aan inwoners van Duitsland voor die prijs.
Ai, ben je uiteindelijk voor een import gegaan ergens anders of toch nieuw in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:37:
[...]

Ook in vergelijking met ZZP. Ik ben zelf ZZP en ga de subsidies ook aanvragen. De subsidies zijn echter allemaal boekhoudkundige verrekeningen, waardoor ik mij niet druk hoef te maken of er ergens een potje beschikbaar is, zodat ik mijn geld krijg. De regeling houd namelijk in, dat er meer over blijft van mijn eigen potje, ik hoef namelijk minder belasting te betalen.
Er is wel een limiet, maar over dat wat ik meer uitgeef, krijg ik gewoon geen subsidie. Dat vind ik fair. Deze regeling voor particulieren is redelijk ruk. Je zou (als je dan geen gedoe met je werkgever krijgt) bijna een eigen KvK nummer gaan aanvragen om de auto van je eigen keus te kunnen kopen.
En dat bedrijf dan weer weg doen op het moment dat je een woning wilt kopen. >:)

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 13:06
Naaldhak schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:26:
[...]

Het is gewoon een drama, mijn RWD 73KW Lounge slingert en zwabbert heen en weer en ik moet het aldoor uitzetten ben er flink klaar mee dat dit gewoon niet werkt. De
dealer ontkende het in eerste instantie maar dat is niet houdbaar ik hoop dat er meerdere rijders reageren op facebook want daar reageren ze in elk geval op negatieve beleving. Er moet echt wat gebeuren het lukt me niet goed er een video van te maken om te publiceren in de internationale fora.
Je hebt eerder aangegeven dat je last had van trillingen. Als dit nu opgelost is zou je dan willen delen wat de oplossing geweest is of hoe dit verder afgehandeld wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Luft schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:55:
[...]

Ook gedaan, geen enkel verschil.

EDIT
Nou wordt het echt leuk, probleem opgelost dankzij een forum in Australië.
Daar hebben meer berijders dit probleem met hun trekhaak. Blijkt dat de soft reset op het infotainment met dit soort klachten geen zin heeft. Nieuwe software installeren is de volgende optie en geeft een hardere reset. Maar werkt in dit geval dus ook niet, de ultieme harde reset blijkt de accu pool los koppelen. En verdraaid, gedaan en gelijk het hele submenu van de aanhanger terug! Het hele infotainment loopt gelijk een stuk beter, de mijne deed er erg lang over om het hoofdscherm vrij te geven, dit reageert nu ook weer direct.

Uit het internationale forum blijkt dat deze harde reset (loskoppelen 12V accu) met enige regelmaat de oplossing is voor onverklaarbare zaken in de software. Tis maar dat je het weet.
Het loskoppelen veroorzaakt overigens geen verlies van overige instellingen, ook je profiel blijft behouden.

[ Voor 63% gewijzigd door Sjoerdvt op 21-12-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

revo37 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:03:
[...]

In Ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
kor952 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:07:
Vwb het zwabberen met HDA2...Mijn auto heeft gisteren de updates, die je niet zelf kunt uitvoeren, bij de dealer gehad. Heb vanmiddag/vanavond 2 x 10km snelweg gedaan met HDA2 actief, voor mijn gevoel is het zwabberen verdwenen.
Op het Duitse GoingElectric.de forum was het meerdere mensen opgevallen dat dealer update plus update 20211117 het zwabberen doet verdwijnen op zijn minst sterk verbeteren, er was één iemand die suggereerde dat het ook wellicht met 'goed zicht' te maken heeft. Het was hier vanmiddag/vanavond helder en geen al te natte wegen.
Tot zover ben ik tevreden hoop dat dat zo blijft.
De beloofde OTA update die op 16 december zou worden gereleased heb ik helaas nog niet kunnen downloaden.
Toch heel bijzonder dit. Ik heb alle updates die er te krijgen zijn en de auto zwabbert nog net zo erg als toen ik hem 2 maanden geleden kreeg. Lijkt dus toch op exemplarische verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:41:
[...]

jij hebt nog meer tijd over dan ik :*) . maar je hebt jouw auto toch al lang binnen? 1 van de voorwaarden is ook dat het koopcontract niet langer dan 1 (?) maand voor de aanvraag is getekend.....
Ja, maar dat is dus nog een beperking die de particuliere koper beperkt en benadeelt.

De pot was destijds toch al op, dus dat maakte ook al niet uit...

Op naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrz_
  • Laatst online: 17-04-2024
cvanmansom schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:25:
[...]

Dank voor je reactie. Het wordt denk ik inderdaad een combinatie van dakkoffer, ietsje schuiven met de achterbank maar vooral de discipline dat je in een huisje met wasmachine en droger misschien iets minder nodig hebt ;-). Als ik afga op ABRP en een heel voorzichtige planning volg, is het goed te doen met elke 1,5 uur een stop = 4x.

Ik rijd inmiddels een paar dagen in een Galactic Grey Lounge op 20 inch (hoewel dat volgens het typenummer bij RDW 19 inch zou zijn). Heb deze ongezien besteld - en ook zonder proefrit - als leaseauto en moet zeggen dat deze blind date me goed bevalt. Ben ook erg tevreden met zowel de kleur aan de buitenkant als het two-tone grijs in het interieur. Geen problemen met trillingen, zwabberen, etc.
[Afbeelding]
Toevallig in de omgeving van Almere??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Marrz_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:26:
[...]

Toevallig in de omgeving van Almere??
Jazeker, in Almere zelfs. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Sjoerdvt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:12:
[...]

Toch heel bijzonder dit. Ik heb alle updates die er te krijgen zijn en de auto zwabbert nog net zo erg als toen ik hem 2 maanden geleden kreeg. Lijkt dus toch op exemplarische verschillen.
Hier hetzelfde helaas.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrz_
Tiggy80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:42:
ik heb iets geks ervaren en ben benieuwd of iemand anders dat ook al heeft gehad. als ik van de A6 (vanuit lelystad) de A27 op rij ( lange snelle 270graden bocht) heb ik nu 2 keer gahad dat de auto een korte schok geeft in de bocht, alsof er een korte rem actie plaats vind. in beide gevallen was de navigatie en stuurhulp actief en reed ik zo 115-120km/u (adviessnelheid is lager). kan dit te maken hebben met de nav based sneheids systemen? ACC was uit en na dat schokje was de stuurhulp uiteraard ook uit. zonder navigatie heb ik het niet gehad in die bocht. ik heb het ook 1 x gehad bij een afslag (rechts-links cicane zegmaar) waarbij ook de navigatie actief was en ik wat harder dan de adviessnelheid reed.

2e helft van komende week heb ik vrij dus ik ben van plaan te kijken of ik het kan reproduceren, maar dit was best een nare ervaring vond ik.[Afbeelding]
Nu je het zegt, ik woon zelf in de omgeving en heb dat een keer gehad. Wist niet waar het aan lag. Daarna ook niet meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borislav
Richard-I5 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:22:
[...]

De €45000 is op basis van dit artikel de catalogusprijs, zoals bepaald door de importeur. De prijs waarvoor je de auto koop, is een kleine € 1000 hoger.
Daarnaast heb ik begrepen dat de prijzen voor dit en voor volgend jaar gelijk blijven.
Dit wel even uitzoeken, maar het verschil is volgens mij precies het verschil waar jij naar op zoek bent.

Kijk in het leveringen topic:
Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
daar worden door @ZuinigeRijder meerdere keren per week lijsten getoond van auto's op kenteken. Daar kun je precies zien welk model voor welke catalogusprijs bij de RDW staat geregistreerd. Dit geeft jouw inzicht in wat je kunt bestellen om nog steeds aan die subsidie voorwaarde te voldoen.

Volgens mij heb je dan drie opties om onder de catalogus van € 45.000 te blijven:
  • Een Style + WP + V2L in Mystic Olive Green, deze kleur heeft geen meerprijs en het is een kleur die zeker de moeite waard is (ik heb 'm zelf ook). Dan zit je onder de € 45000 catalogusprijs.
    Zie deze: Euro44500 Mystic Olive 58 kWh Style met WP en V2L
  • Een Style + WP en de kleur die jij wilt en overleg met de dealer om de V2L later als optie te kopen (of via Duitsland of zo). Kan wel zijn dat er software matig nog iets moet gebeuren. Ook iets om even uit te zoeken.
  • Een Style in de kleur die jij wilt en bestel de V2L later als optie uit het buitenland. Net zoals hierboven aangegeven, het kan zijn dat er een software wijziging vereist is om dit werkend te krijgen. Check dit dus even.
Goed, nu heb je twee opties waarmee je wellicht wat kunt. Het vereist sowieso wat uitzoek werk om daadwerkelijk te krijgen wat je wilt, maar volgens mij ben je daar al mee begonnen door je vraag op dit forum te stellen. Doe je goed.
Wow! Ja ik zie je beredenering. De 58kwh Style met WP en V2L standaard kleur is precies die ik 5 jaar wil private leasen en is dus 44.500 euro catalogusprijs! Het private lease bedrijf vertelde mij dat deze uitvoering 45.500 euro was en daardoor dus niet in aanmerking kwam voor subsidie. Blijkbaar kan het dus wel want zij keken naar de consumenteprijs. De dealer gaf ook aan dat er geen verwachte prijsstijgingen zijn in komende maanden dus dat is prima. Had dus omdat hij niet in aanmerking kwam de 73kwh besteld maar nu geanulleerd, de 58kwh Style met WP en V2L is besteld, scheelt 4500 euro minder kosten in 5 jaar (soort voorbestelling om 1 januari gelijk te kunnen tekenen en zo de subsidie te ontvangen). Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrz_
Stond jij toevallig vanochtend rond 10 bij de tandarts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
.

[ Voor 99% gewijzigd door asennamm op 21-12-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Haodeyoude schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:43:
[...]

Ai, ben je uiteindelijk voor een import gegaan ergens anders of toch nieuw in NL?
Ik ben bezig met een demo/Vorführwagen.

Let op dat de auto die je invoert en minimaal 6 maanden oud is en minimaal 6.000 kilometer gelopen heeft. Anders mag je nog een keer BTW betalen bij import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
is het dan toch de WTC garage op de foto (als ik op kantoor ben werk ik daar namelijk)? het leek er wel op, maar ja het is een garage.... dat ik je nog niet heb gespot dan :+

zag wel gisteren een gravity gold passeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Tiggy80 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:07:
[...]

is het dan toch de WTC garage op de foto (als ik op kantoor ben werk ik daar namelijk)? het leek er wel op, maar ja het is een garage.... dat ik je nog niet heb gespot dan :+

Dit was in de garage van ITO / Gustav Mahlerplein in Amsterdam Zuid. Helaas ga ik bij zeer hoge uitzondering naar kantoor. Ik woon in Almere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Marrz_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:43:
[...]

Stond jij toevallig vanochtend rond 10 bij de tandarts :P
Ja dat was ik! Ik was net zo verbaasd als jij dat ik een andere IONIQ 5 tegenkwam. Overigens had ik die van mij vooraf verwarmd zodat ik de ramen niet meer hoefde schoon te maken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
cvanmansom schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:28:
[...]

Dit was in de garage van ITO / Gustav Mahlerplein in Amsterdam Zuid. Helaas ga ik bij zeer hoge uitzondering naar kantoor. Ik woon in Almere.
nou zie je, toch een gelijkende, maar wel degelijk andere garage 8)7 .ik woon ook in almere, maar we hebben elkaar dus bijbaar nog niet "ontmoet" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Tiggy80 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:52:
[...]

nou zie je, toch een gelijkende, maar wel degelijk andere garage 8)7 .ik woon ook in almere, maar we hebben elkaar dus bijbaar nog niet "ontmoet" :+
Dan zijn er in ieder geval al drie IONIQ 5 berijders in Almere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 22:04
Richard-I5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:31:
Mijn auto is sinds donderdag bij de dealer en vandaag even langs geweest en onderstaande foto's gemaakt.

Kleur: Mystic Olive Green, Lounge, 19" velgen, met light grey / teal interieur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de auto in deze kleur echt super gaaf. Ik kan niet wachten totdat ik 'm aanstaande vrijdag ga ophalen.
Gaaf om deze combi qua kleur en bekleding te zien, dit is namelijk dezelfde exact dezelfde uitvoering als ik aankomende maandag mag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik kan het niet echt vinden in het topic (want het is nogal moeilijk te omschrijven), maar als ik de auto start (dus instappen, rem induwen en Start indrukken) dan hoor ik 4 "pingetjes" alsof er iets aan de hand is. Is dit standaard gedrag en heeft iedereen die (vrij irritante) geluiden als je de auto start, of is er echt wat aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
Sjoerdvt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:12:
[...]

Hier precies hetzelfde heb de Ioniq 5 RWD 73KW Lounge 3 weken waarbij meer dan een week bij de dealer, zwabberen blijft, en nog een belangrijk nieuw probleem waar ik nu achter kom is het niet werken bij snelladers met name die van Shell Recharge al twee keer een vreemde situatie alles lijkt goed te gaan, betaal proces etc. en dan gebeurt er na de communicatie niets meer en gaan de laadpoort leds knipperen. Ook haal ik niet meer dan 40-50KW op bij de snelladers, ik weet niet waar dit aan ligt, heb ik een slecht exemplaar waar niks werkt?

Eerst al ernstige trillingen vanwege vervormde banden dan dat HDA2 gezwabber en nu ook nog problemen met laden. Ik ben niet blij met deze situatie. En deze komt er ook nog bij, soms krijg ik de wagen niet in Drive, en moet ik hem aan en uitzetten om na lang proberen de wagen weer in Drive te krijgen. Het schiet niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Naaldhak op 21-12-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Sjoerdvt schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:57:
[...]

Laat svp weten of het hierna goed is opgelost, ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder de trilling. Mocht jouw dealer het weten op te lossen dan breng ik de mijne ook terug. En mochten ze het idd oplossen, zou je dan willen vragen wat de remedie is bij jouw dealer? In mijn ervaring kennen ze niet allemaal dezelfde tips en trucs.
nee het is niet opgelost de zwabber mode is knap irritant en ik moet hem steeds weer uitzetten, de dealer geeft geen oplossing want is waarschijnlijk een software issue.(hoop ik) ze hebben een ticket ingeschoten bij Hyundai NL nadat ik ze eindelijk kon overtuigen dat dit niet aan mij ligt en door er zelf honderden kilometers mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Hier ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheJVH schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:41:
Ik kan het niet echt vinden in het topic (want het is nogal moeilijk te omschrijven), maar als ik de auto start (dus instappen, rem induwen en Start indrukken) dan hoor ik 4 "pingetjes" alsof er iets aan de hand is. Is dit standaard gedrag en heeft iedereen die (vrij irritante) geluiden als je de auto start, of is er echt wat aan de hand?
Altijd eerst autogordel omdoen en dan auto starten. Scheelt wat pingeltjes O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
Matdehaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:01:
[...]

Kun je me op de hoogte houden want ik heb ook een sterk vermoeden dat er bij mij ook iets fout zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard-I5
Borislav schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:42:
[...]

Wow! Ja ik zie je beredenering. De 58kwh Style met WP en V2L standaard kleur is precies die ik 5 jaar wil private leasen en is dus 44.500 euro catalogusprijs! Het private lease bedrijf vertelde mij dat deze uitvoering 45.500 euro was en daardoor dus niet in aanmerking kwam voor subsidie. Blijkbaar kan het dus wel want zij keken naar de consumenteprijs. De dealer gaf ook aan dat er geen verwachte prijsstijgingen zijn in komende maanden dus dat is prima. Had dus omdat hij niet in aanmerking kwam de 73kwh besteld maar nu geanulleerd, de 58kwh Style met WP en V2L is besteld, scheelt 4500 euro minder kosten in 5 jaar (soort voorbestelling om 1 januari gelijk te kunnen tekenen en zo de subsidie te ontvangen). Bedankt! :)
Graag gedaan. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard-I5
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:41:
[...]

Gaaf om deze combi qua kleur en bekleding te zien, dit is namelijk dezelfde exact dezelfde uitvoering als ik aankomende maandag mag ophalen.
Veel plezier met je auto dan as. maandag. Ik mag as. vrijdag al op. *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BCol
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-12-2024
Grappig. Schijnbaar is nu echt een batch 73kWh RWD 19 inch Lounge Mystic Olive met Teal interieur aan de beurt. Ik a.s. Donderdag, enige verschil is het panoramadak wat ik erbij heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSLRipZBa0Hc6qr_lwVOUKCD73o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OuFZKOVLSixDuaAF6wIU3zZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5JPQEBABquIbxuYicAkQucNKgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxwV6Pw1z2LuSHyLJt8blScH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkPoNTG1yX_bQdKEidwtG7R6cR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ah9c6Kail2MnQtCQThh0AVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDIPsBfptq3TURbUuaztFen0TLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C12he7Jn7S4UtsnE3OhVIdGW.jpg?f=fotoalbum_large

Veel plezier iedereen!

[ Voor 81% gewijzigd door BCol op 21-12-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrz_
cvanmansom schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ja dat was ik! Ik was net zo verbaasd als jij dat ik een andere IONIQ 5 tegenkwam. Overigens had ik die van mij vooraf verwarmd zodat ik de ramen niet meer hoefde schoon te maken ;-).
Hahah, wat een toeval! Auto kwam mij al zo bekend voor. Werken wij ook nog eens allebei op de Zuidas. Voortaan maar even voorverwarmen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrz_
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:07:
[...]

Grote kans dat ik dit was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Weet een van jullie of het mogelijk is om zelf te kiezen welk scherm het infotainment toont na het opstarten. Bijvoorbeeld dat altijd het scherm om stoel/stuurverwarming of juist navigatie ofzo getoond wordt na de veiligheidsmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Naaldhak schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:47:
[...]

Hier precies hetzelfde heb de Ioniq 5 RWD 73KW Lounge 3 weken waarbij meer dan een week bij de dealer, zwabberen blijft, en nog een belangrijk nieuw probleem waar ik nu achter kom is het niet werken bij snelladers met name die van Shell Recharge al twee keer een vreemde situatie alles lijkt goed te gaan, betaal proces etc. en dan gebeurt er na de communicatie niets meer en gaan de laadpoort leds knipperen. Ook haal ik niet meer dan 40-50KW op bij de snelladers, ik weet niet waar dit aan ligt, heb ik een slecht exemplaar waar niks werkt?

Eerst al ernstige trillingen vanwege vervormde banden dan dat HDA2 gezwabber en nu ook nog problemen met laden. Ik ben niet blij met deze situatie. En deze komt er ook nog bij, soms krijg ik de wagen niet in Drive, en moet ik hem aan en uitzetten om na lang proberen de wagen weer in Drive te krijgen. Het schiet niet op.
Allemaal herkenbare dingen.
Zijn bij jouw de trillingen inmiddels verholpen? Zo ja, hoe? Want ik heb daarvoor een afspraak staan bij de dealer.
Daarnaast merk ik ook trillingen in de voor portieren. Hou je de deur vervolgens strak vast, is het over.
Ben dat op Duitse forum ook tegengekomen, maar wellicht heeft hier ook iemand daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Ja cameras schoon, droog wegdek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naaldhak
HJ92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:50:
[...]

Allemaal herkenbare dingen.
Zijn bij jouw de trillingen inmiddels verholpen? Zo ja, hoe? Want ik heb daarvoor een afspraak staan bij de dealer.
Daarnaast merk ik ook trillingen in de voor portieren. Hou je de deur vervolgens strak vast, is het over.
Ben dat op Duitse forum ook tegengekomen, maar wellicht heeft hier ook iemand daar last van?
Ik rijd nu op de 20" wielen van een demo wagen, voor mijn 19" velgen zijn nieuwe banden besteld. Heb nu geen trillingen meer, schijnt een known problem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
BCol schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:48:
Grappig. Schijnbaar is nu echt een batch 73kWh RWD 19 inch Lounge Mystic Olive met Teal interieur aan de beurt. Ik a.s. Donderdag, enige verschil is het panoramadak wat ik erbij heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel plezier iedereen!
Inderdaad grappig, allemaal achter elkaar door hetzelfde verfbad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
Naaldhak schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:01:
[...]

Kun je me op de hoogte houden want ik heb ook een sterk vermoeden dat er bij mij ook iets fout zit.
Het onderdeel is niet op voorraad. Kan een paar dagen tot 6 weken duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
amw82 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:04:
Wat betreft de LKA/HDA, ik merk wel redelijk wat correcties aan het stuur, maar echt slingeren doet hij niet. Als ik het aan mn vrouw vraagt als ze naast me zit, merkt zij niks van het slingeren...
Dat is interessant. Het is een bekend gegeven vanuit de psychologie en neurowetenschappen dat je acties van 'anderen' meer (als soort van verrassing) opmerkt dan die van jezelf. Probeer bijvoorbeeld jezelf maar eens te kietelen, dat gaat je niet lukken. Dat komt doordat je hersenen altijd vooraf een predictie genereren voor het effect van een actie die je gaat ondernemen, dus dan verwacht je het effect al en gaat de aandacht ervoor omlaag.

Misschien vinden die kleine stuurbewegingen in veel gevallen ook wel plaats als je zelf het stuur bedient en is voor een objectieve buitenstaander/ je vrouw of man als passagier het verschil niet te merken maar alleen voor jou als bestuurder wel. Dat maakt het natuurlijk niet minder reeel. Het betekent wel dat het in principe zo kan zijn dat je aan het rijgedrag van de auto hogere eisen stelt (en moet stellen om niet verstoord te raken) dan aan dat van jezelf. In principe moet de techniek van de auto daaraan kunnen voldoen, want kan veel sneller zijn vergeleken met de veel tragere 'techniek' van je hersenen.

Eenzelfde verschijnsel kan trouwens ook optreden als je bij iemand anders in de auto zit. Nogal wat mensen zitten liever zelf achter het stuur dan op de bijrijderstoel. Degenen die dat het sterkst hebben, zullen waarschijnlijk ook degenen zijn die het meest last hebben van stuurbewegingen van de auto.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan Treur op 22-12-2021 04:44 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luft
Er is een nieuwe infotainment versie uit:

NE.S5W_L.001.001.211214 is now out for all gen5wide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Jan Treur schreef op woensdag 22 december 2021 @ 03:48:
[...]

Dat is interessant. Het is een bekend gegeven vanuit de psychologie en neurowetenschappen dat je acties van 'anderen' meer (als soort van verrassing) opmerkt dan die van jezelf. Probeer bijvoorbeeld jezelf maar eens te kietelen, dat gaat je niet lukken. Dat komt doordat je hersenen altijd vooraf een predictie genereren voor het effect van een actie die je gaat ondernemen, dus dan verwacht je het effect al en gaat de aandacht ervoor omlaag.

Misschien vinden die kleine stuurbewegingen in veel gevallen ook wel plaats als je zelf het stuur bedient en is voor een objectieve buitenstaander/ je vrouw of man als passagier het verschil niet te merken maar alleen voor jou als bestuurder wel. Dat maakt het natuurlijk niet minder reeel. Het betekent wel dat het in principe zo kan zijn dat je aan het rijgedrag van de auto hogere eisen stelt (en moet stellen om niet verstoord te raken) dan aan dat van jezelf. In principe moet de techniek van de auto daaraan kunnen voldoen, want kan veel sneller zijn vergeleken met de veel tragere 'techniek' van je hersenen.

Eenzelfde verschijnsel kan trouwens ook optreden als je bij iemand anders in de auto zit. Nogal wat mensen zitten liever zelf achter het stuur dan op de bijrijderstoel. Degenen die dat het sterkst hebben, zullen waarschijnlijk ook degenen zijn die het meest last hebben van stuurbewegingen van de auto.
Ik merk zelf ook eigenlijk alleen aan de stuurcorrecties dat er iets gebeurd. Als ik als proef het stuur even loslaat, merk ik ook niks van het slingeren... Maar door al die kleine stuurcorrecties met mn handen aan het stuur, rijdt het wel irritant en zet ik de LDA al snel uit.

Maar verder voorlopig nog vol lof over de auto.

Vooralsnog heb ik eigenlijk (tegen mijn verwachting in) ook geen last van het missen van een ruitenwisser achter. Ik rij iedere dag over een soort bouw weg die onder de modder ligt en achterruit blijft eigenlijk redelijjk schoon en droog.

Hopelijk krijg ik binnenkort ook de wegklapbare trekhaak... helaas kunnen ze voorlopig nog geen datum roepen. Dan zal ik de dealer ook weer vragen om de laatste updates te installeren, kijken of de stuurcorrecties dan minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
amw82 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:38:
[...]

Vooralsnog heb ik eigenlijk (tegen mijn verwachting in) ook geen last van het missen van een ruitenwisser achter. Ik rij iedere dag over een soort bouw weg die onder de modder ligt en achterruit blijft eigenlijk redelijjk schoon en droog.
wat heb jij voor speciale ruit dan? ik had laatst ook een dergelijke weg, hele auto grijs (dat is niet de eigen kleur) incl achterruit. gelijk een ritje wasbox gedaan.

met regen ook standaard druppels (heel veel) op de achterruit en ook wazig beeld in het 3d view door druppels op de verschilllende cameras. ik betrap mij er al op dat ik regelmatig voor het weg gaan mijn duim over de achter camera haal (ik loop achter de auto langs naar de bestuurdersplek en kom er dus standaard langs :*) )
ik mis mijn achterwisser dus echt wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Marrz_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:58:
[...]

Grote kans dat ik dit was :)
was op de salandse kant (bij de bouwmaat) ik rij een olive mystic green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Luft schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:23:

Is er ook ergens een changelog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tweakx schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:59:
[...]

Is er ook ergens een changelog?
Nog niet, maar het gerucht is dat deze nieuwe versie OTA updates introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
wian schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:05:
[...]

Nog niet, maar het gerucht is dat deze nieuwe versie OTA updates introduceert.
Oeh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
amw82 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:38:
[...]

Ik merk zelf ook eigenlijk alleen aan de stuurcorrecties dat er iets gebeurd. Als ik als proef het stuur even loslaat, merk ik ook niks van het slingeren... Maar door al die kleine stuurcorrecties met mn handen aan het stuur, rijdt het wel irritant en zet ik de LDA al snel uit.

Hopelijk krijg ik binnenkort ook de wegklapbare trekhaak... helaas kunnen ze voorlopig nog geen datum roepen. Dan zal ik de dealer ook weer vragen om de laatste updates te installeren, kijken of de stuurcorrecties dan minder worden.
Ik heb ook geen last van de missende achterruitwisser. Had hem op mijn vorige auto maar gebruikte die ook nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
[...]

Zou kunnen, en goeie uitleg, maar bij mij hebben de passagiers er wel degelijk last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De beleving ervan is ook heel subjectief. Waar de ene er nauwelijks last van heeft vindt een ander het verschrikkelijk.

Ik ben dan ook benieuwd of er werkelijk technische variatie is tussen de auto's, of dat het puur de beleving is.

En het maakt in mijn ervaring verschil of je het stuur z'n gang laat gaan, of een beetje in toom houdt door lichte tegendruk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Tiggy80 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:54:
[...]

wat heb jij voor speciale ruit dan? ik had laatst ook een dergelijke weg, hele auto grijs (dat is niet de eigen kleur) incl achterruit. gelijk een ritje wasbox gedaan.

met regen ook standaard druppels (heel veel) op de achterruit en ook wazig beeld in het 3d view door druppels op de verschilllende cameras. ik betrap mij er al op dat ik regelmatig voor het weg gaan mijn duim over de achter camera haal (ik loop achter de auto langs naar de bestuurdersplek en kom er dus standaard langs :*) )
ik mis mijn achterwisser dus echt wel een beetje.
Ik vind de achterwisser ook echt een gemis. Al een paar keer een enorme vieze achterruit gehad waar bijna niks meer door te zien was, behalve de koplampen van andere auto's. De camera is in dat soort situaties inderdaad ook vaak wazig door regendruppels of vuil..
Ik heb eigenlijk niet echt veel ergernissen aan deze auto, erg tevreden mee. Maar die achterwisser vind ik wel echt enorm irritant. Ik woon midden in de stad en met deze donkere dagen en het gebrek aan fietslichten of iets herkenbaars, is file parkeren etc. toch iets waar je echt verdomd goed moet opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Luft schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:23:

Ik ga 'm straks gelijk updaten. :9
Laat wel weten als ik wat changelogs oid kan zien voor of na het installeren.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
revo37 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:00:
[...]

Ik vind de achterwisser ook echt een gemis. Al een paar keer een enorme vieze achterruit gehad waar bijna niks meer door te zien was, behalve de koplampen van andere auto's. De camera is in dat soort situaties inderdaad ook vaak wazig door regendruppels of vuil..
Ik heb eigenlijk niet echt veel ergernissen aan deze auto, erg tevreden mee. Maar die achterwisser vind ik wel echt enorm irritant. Ik woon midden in de stad en met deze donkere dagen en het gebrek aan fietslichten of iets herkenbaars, is file parkeren etc. toch iets waar je echt verdomd goed moet opletten
Inderdaad, wordt heel smerig, snap ook niet waarom die wisser is weggelaten. De camera klapt niet weg in een behuizing zoals bij andere auto' s in deze prijsklasse, dus wordt aldoor nat. Hier is niet over nagedacht door Hyundai en echt een gemis. Ik had een Santa Fe als leenwagen die ook een vleugel heeft maar dan wel een wisser op de achterruit en nog belangrijker een werkende HDA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Heeft er iemand al een Brodit Proclip besteld en deze aan de linkerkant van het stuur geprobeerd te monteren (dus op het magneetstukje)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
bilgy_no1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:18:
[...]

De beleving ervan is ook heel subjectief. Waar de ene er nauwelijks last van heeft vindt een ander het verschrikkelijk.

Ik ben dan ook benieuwd of er werkelijk technische variatie is tussen de auto's, of dat het puur de beleving is.

En het maakt in mijn ervaring verschil of je het stuur z'n gang laat gaan, of een beetje in toom houdt door lichte tegendruk te geven.
Heren dat is hier echt niet het geval of ook maar aan de orde, de HDA2 zwabbert over de weg tussen de belijning en je moet echt blij zijn dat je deze faal niet hebt.

Ik had een Santa Fe die perfect reed en waarbij de pilot rustig in het midden van de weg reed. Dus helemaal niet subjectief maar gewoon vergelijkbaar en een feitelijke constatering. Dit is een beetje de discussie waar ik eerder in terecht kwam met mijn dealer, maar gelukkig hebben ze het zelf mogen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

bilgy_no1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het - net als bij de trillingen die sommige berijders ervaren - een technische variatie kan zijn. Het zwabberen bij gebruik van HDA2 herken ik eerlijk gezegd niet. Mijn auto is geproduceerd in juni 2021 en vorige week uitgeleverd.

Ander topic: Is er iemand in deze groep die al de zomerbanden rond de 20 inch wielen heeft laten vervangen door winterbanden bij Profile of één van de andere bandenleveranciers? Ik vraag me af of ze weten hoe ze de velgen moeten losmaken... Kon er niets over vinden in de handleiding ook.
Mijn leasemaatschappij stuurt me naar Profile, liever had ik het bij de dealer laten doen (zoals bij mijn vorige leaseauto).
Pagina: 1 ... 54 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic