Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine449
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
YouTube: 2022 Hyundai IONIQ5 Digital Key and updated Blue Link App

Interessant! Dan moet het toch ook mogelijk zijn dat de deur ontgrendeld wanneer de Phone in de buurt is?

[ Voor 27% gewijzigd door Toine449 op 08-12-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-04 13:37
tomcornet schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:33:
nog iemand het probleem dat bij 100kmu de middenconsole wat trilt? vooral bij koude banden, in het stuur voel ik weinig of geen trilling. helpt balanceren van de wielen? ik rij nu op de winterkit 19inch met michelin alpin suv.

Ook bij 130kmu een "woooooooo" geluid, lijkt op windgeruis of iets van de banden maar is echt enkel en alleen bij 130, bij 132 of 128 is het alweer weg, ik vermoed zelf de motor of aandrijving die bij dat toerental resoneert.

Gister geupdate naar de 1117 navi software, bijsturen van de hda/lka gaat een pak soepeler, maar bij een scherpere bocht kapt ie er gelijk mee, best jammer, maar al bij al minder irritant. rest van de software net even wat vloeiender en mooier geworden, top.

Gemerkt dat de laatste week dus zowel met de oude als nieuwe software de auto start van de climate control niet werkt terwijl deze wel geprogrammeerd staat, de auto is vol dan en aangesloten aan een laadpaal, zelfde als ervoor maar toch doet ie het niet, de remote start met bluelink 15min op voorhand werkt dan weer wel.

Tips? bedankt alvast.
Ik heb mijn twijfels als normaal balanceren helpt. Als het goed is hebben wij toch allemaal nieuwe banden onder onze auto zitten die gebalanceerd zijn. Die van mij zijn extra gecontroleerd en de trillingen boven de 100 zijn nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Het probleem is waarschijnlijk de banden...er is een recente partij Michelin banden die zo erg in onbalans is dat ze niet goed te balanceren zijn....gelezen op goingelectric.de

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 08-12-2021 17:23 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 26-04 13:37
kor952 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:26:
Het probleem is waarschijnlijk de banden...er is een recente partij Michelin CC banden zo erg in onbelans is dat ze niet goed te balanceren zijn....ook weer gelezen op goingelectric.de
Maandag worden mijn banden gebalanceerd middels een Hunter road force balanceer apparaat. Hier bij zou het eruit moeten komen als het aan de banden ligt. Ik laat het weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 26-04 21:01
Goedendag, ik had een vraag, voor het gebruik van de voorverwarming van de Ioniq 5 moet deze aangesloten zijn op een laadpaal. Nu is het volgens mij niet raadzaam om de auto iedere dag aan de stekker te leggen als je een kleine afstand hebt afgelegd. Ik krijg mijn auto pas half maart (Lounge RWD, Shooting Star Grey) maar voor de volgende winter zou ik het wel fijn vinden om m'n auto voor te verwarmen. Is het een idee om de auto aan de laadpaal te zetten en dan een tijd in te stellen om te beginnen met opladen (bijv. 07:30) en dan 5 min. daarna de voorverwarming te laten beginnen? Heeft iemand daar toevallig ervaring mee en of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@maax Je hoeft niet te laden en voor te verwarmen tegelijk of gelijk achter elkaar. Je stelt een oplaadlimiet in, van bijvoorbeeld 70%, en dat voorverwarmen klaar moet zijn om 0730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@maax de auto hoeft niet aan de laadpaal te staan om voor te verwarmen. Gewoon 5 minuten voor vertrek via de Bluelink App de auto voorverwarmen, dus helemaal geen tijdschema instellen (wel aan denken natuurlijk om 5 minuten van tevoren voorverwarmen aan te zetten via Bluelink App).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-04 14:33
ZuinigeRijder schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:53:
@maax de auto hoeft niet aan de laadpaal te staan om voor te verwarmen. Gewoon 5 minuten voor vertrek via de Bluelink App de auto voorverwarmen, dus helemaal geen tijdschema instellen (wel aan denken natuurlijk om 5 minuten van tevoren voorverwarmen aan te zetten via Bluelink App).
Met mijn huidige IONIQ 38,3kWh moet ik het echt 10-15min aanzetten vantevoren om het helemaal te laten voorverwarmen momenteel.

Is de IONIQ 5 zoveel sneller? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
Top, thxs voor het antwoord. Kan je ook de stuur verwarming ook via de Bluelink app aanzetten?sorry kan het zelf nog niet inzien, m’n auto moet nog worden geproduceerd (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 19:24

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Dan kun je ws alsnog krabben als er een goede laag ijs op de ruiten zit. Als je via het tijdschema voorverwarmd dan gaat de auto 30 minuten aan de slag ipv 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

maax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:27:
[...]

Top, thxs voor het antwoord. Kan je ook de stuur verwarming ook via de Bluelink app aanzetten?sorry kan het zelf nog niet inzien, m’n auto moet nog worden geproduceerd (denk ik)
Ja dat kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOkX0fYER11aMBbR_2XnS-LXURc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFqAjrPAFImqglRtkZn2tz2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Weet iemand welke eisen er aan de USB stick die gebruikt wordt bij update gesteld worden? Want een 8 gb is te klein, 1 tb SSD is blijkbaar te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Vielleicht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:38:
Weet iemand welke eisen er aan de USB stick die gebruikt wordt bij update gesteld worden? Want een 8 gb is te klein, 1 tb SSD is blijkbaar te groot?
32Gb

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:38:
Zie reactie hierboven.

Let op dat de updater je usb stick formateert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2JSfLV5h.jpg?1

Vandaag iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Uit het niks de melding 'Wrong way! Please turn around safely'. Klik je op OK dan gaat de melding weg maar is 5 seconde later weer terug. Zelfs tijdens het laden in een parkeervak.
Uiteindelijk was de oplossing om de Hyundai navigatie in te stellen naar een random adres. Rare bug en kon er nog niks over vinden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-04 07:09
Heb mijn auto (nog lang) niet. Maar begrijp ik het goed dat stand 3 meer regenereert dan de 1-pedal stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 25-04 14:36
Ik krijg maandag de sleutels van mijn 73 kwh RWD Lounge in Galactic Grey. Ga morgen nog even voor de zekerheid vragen of alle dealerupdates er al opstaan bij afhalen. Navigatie en infotainment kan ik eventueel zelf wel. Zijn er nog andere zaken waar ik op zou moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
Toine449 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:47:
YouTube: 2022 Hyundai IONIQ5 Digital Key and updated Blue Link App

Interessant! Dan moet het toch ook mogelijk zijn dat de deur ontgrendeld wanneer de Phone in de buurt is?
Ik kan de digital key nog niet in de AppStore vinden, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
maax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:18:
[...]

Ik kan de digital key nog niet in de AppStore vinden, klopt dat?
Volgens mij is het alleen beschikbaar in USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine449
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
Luft schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:25:
[...]

Volgens mij is het alleen beschikbaar in USA
Daar lijkt het vooralsnog wel op. Zie alleen niet waarom dit niet in Europa zou kunnen functioneren. Zelfde hard- en software. Wordt misschien op een later moment hier uitgerold. Weer een mooie toevoeging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb geen android maar dit lijkt de link?

https://play.google.com/s...italcarkey&hl=en_US&gl=US

en dan gok ik dat de NL link is:

https://play.google.com/s...italcarkey&hl=en_GB&gl=NL

[ Voor 32% gewijzigd door itsme op 08-12-2021 20:51 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:06
Weet iemand wat er gebeurt als je tijdens het updaten van de software de auto verlaat en de sleutel mee neemt?
Ontploft de boel dan of werkt dat gewoon?
Ik zit momenteel in de auto te wachten tot hij klaar is, maar het is best koud, dus binnen zitten zou relaxter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Vandaag ook eens een eigen #coldgate test gedaan.

RWD, 73kw, batterijverwarming, 7° buiten, min batterij 11°, max batterij 13°

Half uurtje normaal gereden voor ik aankwam. Nog 10% lading over.

Aangesloten en direct op 66kwh. Daarna is het langzaamaan gestegen tot 77kwh en dat was het dan eigenlijk. Op 67% ben ik ermee gestopt want de doorbraak ging toch niet meer komen.

Resultaat:
  • op 33 minuten 42kwh geladen en 57% erbij om op 67% uit te komen
  • volgens de auto ging ik op 38 min naar 80% gaan, maar zelfs dat ging dus zeker niet haalbaar zijn
  • bij het stoppen: min batterij 26°, max batterij 31%
Teleurstellend, en met 7° buiten was het nu ook weer niet zo koud.

Ik zag overigens nog een waarschuwing dat je best de airco (en dan ook de heater?) uitzet tijdens het laden. Dat komt dus overeen met eerdere discussies hier. Echt helpen doet het wel niet, dat belooft voor de wintersport.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKnJDwRPYLDEmzbMMaaAwPCtrBg=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ozFlyn4AkP8dSVy31wj102w0.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDLfYZ1ipKTxGEMa6M8CfgqyPEs=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/WMmhhO7r0SBsJDkGXEWl1IPt.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPNgWMORUaP8FwL8nKjxWtXh0Pc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/b3WoXcHmOMcfZ7U38lnGzb5N.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvf1nAM-P2881snIi4j6C4iBL2o=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/8SGM6GiDlMlTcSSzo9lWrANg.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A_0Rk-WxLTgesfVdNytRcvRKRI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/icrjfr35coQJN5DChDv5S4Pm.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXjNjK68oKM3hFAVAExOVQo8jvU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9vOAu0JAkb4KVmU9krVecYF0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
portefam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:08:
Heb mijn auto (nog lang) niet. Maar begrijp ik het goed dat stand 3 meer regenereert dan de 1-pedal stand?
Nee, meeste regen heb je in i-pedal stand. Dan komt de auto in zijn geheel tot stilstand met auto hold.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
emcore schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:08:
Weet iemand wat er gebeurt als je tijdens het updaten van de software de auto verlaat en de sleutel mee neemt?
Ontploft de boel dan of werkt dat gewoon?
Ik zit momenteel in de auto te wachten tot hij klaar is, maar het is best koud, dus binnen zitten zou relaxter zijn.
Ik heb geupdate met de auto aan, dan is het prima vertoeven. Wat ik hier gelezen heb is dat de update gewoon door gaat, ook als je de update start en daarna de auto uit zet.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Berichtje van onderweg naar de Franse Alpen...

Onze eerste lange rit met de Ioniq 5 bevalt echt heel goed. We zijn nu bijna 9 uur onderweg en ik voel me nog helemaal fris in het hoofd dankzij het relaxte rijden.

Wel wat last van cold gating, maar het laden gaat alsnog super snel. Eigenlijk nog te weinig tijd om alle dingen te doen die we normaal tijdens een stop doen...

Wat verder opvalt: bij 140 km/h op de Autoroute valt er van gezwabber niets te merken met de HDA...

Nu weer verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alles wat je wilde weten over snelladen.....in de video wordt ook de IONIQ 5 vergeleken met andere snellaad monsters })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Laatst online: 17:12
bilgy_no1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:34:
Berichtje van onderweg naar de Franse Alpen...

Onze eerste lange rit met de Ioniq 5 bevalt echt heel goed. We zijn nu bijna 9 uur onderweg en ik voel me nog helemaal fris in het hoofd dankzij het relaxte rijden.

Wel wat last van cold gating, maar het laden gaat alsnog super snel. Eigenlijk nog te weinig tijd om alle dingen te doen die we normaal tijdens een stop doen...

Wat verder opvalt: bij 140 km/h op de Autoroute valt er van gezwabber niets te merken met de HDA...

Nu weer verder
Wel benieuwd wat je verbruik is over deze route, en bij 140 km/h!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
dvdj schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:11:
Vandaag ook eens een eigen #coldgate test gedaan.

RWD, 73kw, batterijverwarming, 7° buiten, min batterij 11°, max batterij 13°

Half uurtje normaal gereden voor ik aankwam. Nog 10% lading over.

Aangesloten en direct op 66kwh. Daarna is het langzaamaan gestegen tot 77kwh en dat was het dan eigenlijk. Op 67% ben ik ermee gestopt want de doorbraak ging toch niet meer komen.

Resultaat:
  • op 33 minuten 42kwh geladen en 57% erbij om op 67% uit te komen
  • volgens de auto ging ik op 38 min naar 80% gaan, maar zelfs dat ging dus zeker niet haalbaar zijn
  • bij het stoppen: min batterij 26°, max batterij 31%
Teleurstellend, en met 7° buiten was het nu ook weer niet zo koud.

Ik zag overigens nog een waarschuwing dat je best de airco (en dan ook de heater?) uitzet tijdens het laden. Dat komt dus overeen met eerdere discussies hier. Echt helpen doet het wel niet, dat belooft voor de wintersport.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor vermogen had de paal waaraan je stond? Met deze batterij temperatuur zou je maximaal snelheid moeten kunnen halen (alhoewel dat vanaf 67% niet haalbaar is). 13% in 5 minuten laden klinkt namelijk niet onmogelijk, dat zou met een snelheid van +- 115kW moeten lukken. Die snelheid zou ook met een 300kW lader haalbaar moeten zijn bij 67%.
Vind het gek, want ik zie daadwerkelijk bij 15C batterij en 20C batterij een verhoging in snelheid. Bij 15C batterij haal ik ook 100kW

Trouwens, die airco melding krijg ik ook altijd. Ik heb een auto zonder warmtepomp. Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je dan dus stroom verbruikt waardoor het langer kan duren

[ Voor 5% gewijzigd door revo37 op 08-12-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revo37 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:07:
[...]

Wel benieuwd wat je verbruik is over deze route, en bij 140 km/h!
Verbruik was best wisselend.
Eerste stuk tot bij Luik kwam geloof ik op 213 Wh/km (vooral 100 km/h in NL, droog maar wel winderig).
Tweede stuk tot onder Metz was 220 Wh/km (vooral 120 km/h in België, maar ook nog wat B-wegen ivm vermijden file in Luxemburg).
Derde stuk met veel 110 en 130 km/h in Frankrijk kwam op 245 Wh/km. Nog steeds droog en de wind leek daar wat rustiger.

We merkten ook dat ABRP best conservatief was, dus hadden dan nog veel over. Daarom wat harder gaan rijden (warmt ook de batterij nog wat op).

Op het vierde en vijfde stuk dus wat harder gereden, er kwam ook weer wat meer wind en het begon af en toe te regenen. Temperatuur ook richting 2°C. Toen kwam het verbruik op 300 resp. 280 Wh/km (NB niet exact geregistreerd).

Laatste stuk met regen en sneeuw, stukken snelweg 130 en 110, wat hoogtemeters gemaakt, maar ook werkzaamheden en daardoor soms langzamer gereden, rond 250 Wh/km (gemiddelde snelheid 96 km/h).

Niks wetenschappelijk vastgelegd overigens. Het is wel vakantie...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
portefam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:08:
Deze simpele vraag wijst mogelijk op twee misverstanden die nogal eens voorkomen:

1. De hoeveelheid geregenereerde energie hangt af van de manier van bedienen van de auto
2. Het is het best om zoveel mogelijk energie te regenereren.

Wat betreft 1.: De hoeveelheid geregenereerde energie hangt alleen af van de mate waarin je de auto snelheid laat verminderen. Via welke bediening je dat vaart minderen doet, heeft daar geen invloed op (tenzij je keihard je rempedaal totaal intrapt). De mate van snelheid verminderen wordt vaak vooral bepaald door de verkeersomstandigheden waar je in belandt.

Wat betreft 2.: Het is juist het best om zo weinig mogelijk energie te regenereren (economisch en ecologisch), want regenereren gaat toch samen met een verliespercentage. Het best is om zoveel mogelijk de auto te laten uitrollen, uiteraard afhankelijk van de verkeersomstandigheden. Per geval kun je het best kiezen voor zo weinig en geleidelijk mogelijk snelheid verminderen, gegeven de verkeerssituatie, bijvoorbeeld door te anticiperen en zo vroeg mogelijk de druk op je stroompedaal iets te verminderen.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
revo37 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:10:
[...]

Wat voor vermogen had de paal waaraan je stond? Met deze batterij temperatuur zou je maximaal snelheid moeten kunnen halen (alhoewel dat vanaf 67% niet haalbaar is). 13% in 5 minuten laden klinkt namelijk niet onmogelijk, dat zou met een snelheid van +- 115kW moeten lukken. Die snelheid zou ook met een 300kW lader haalbaar moeten zijn bij 67%.
Vind het gek, want ik zie daadwerkelijk bij 15C batterij en 20C batterij een verhoging in snelheid. Bij 15C batterij haal ik ook 100kW

Trouwens, die airco melding krijg ik ook altijd. Ik heb een auto zonder warmtepomp. Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je dan dus stroom verbruikt waardoor het langer kan duren
Paal kan 320kw geven. Ik ben beginnen laden vanaf 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Jan Treur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:09:
[...]

Deze simpele vraag wijst mogelijk op twee misverstanden die nogal eens voorkomen:

1. De hoeveelheid geregenereerde energie hangt af van de manier van bedienen van de auto
2. Het is het best om zoveel mogelijk energie te regenereren.

Wat betreft 1.: De hoeveelheid geregenereerde energie hangt alleen af van de mate waarin je de auto snelheid laat verminderen. Via welke bediening je dat vaart minderen doet, heeft daar geen invloed op (tenzij je keihard je rempedaal totaal intrapt). De mate van snelheid verminderen wordt vaak vooral bepaald door de verkeersomstandigheden waar je in belandt.

Wat betreft 2.: Het is juist het best om zo weinig mogelijk energie te regenereren (economisch en ecologisch), want regenereren gaat toch samen met een verliespercentage. Het best is om zoveel mogelijk de auto te laten uitrollen, uiteraard afhankelijk van de verkeersomstandigheden. Per geval kun je het best kiezen voor zo weinig en geleidelijk mogelijk snelheid verminderen, gegeven de verkeerssituatie, bijvoorbeeld door te anticiperen en zo vroeg mogelijk de druk op je stroompedaal iets te verminderen.
Hyundai maakt het er ook niet gemakkelijker op door al die opties van regenereren aan te bieden. Ik heb ondertussen geleerd dat je die opties moet gebruiken om ze te laten overeenstemmen met je persoonlijke voorkeur. Maar het maakt dus geen bal uit of je remt door aan de linker flipper te trekken of door het rempedaal te gebruiken. Tenzij je dus echt hard remt en de schijven nodig hebt.

Ik ga op de snelweg eens experimenteren met Level 0 en de linker flipper. Want Level 0 is de enigste stand waarbij het rempedaal ook altijd de schijfremmen gebruikt. Als ik goed anticipeer kan ik dan zo veel mogelijk uitbollen en bepaal ik zelf wanneer ik wat afrem door regeneratie.

Wel goed dat je eraan herinnert dat uitbollen nog altijd efficiënter is dan regenereren. Verschil zal wel niet groot zijn maar goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
dvdj schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:38:
[...]

Hyundai maakt het er ook niet gemakkelijker op door al die opties van regenereren aan te bieden. Ik heb ondertussen geleerd dat je die opties moet gebruiken om ze te laten overeenstemmen met je persoonlijke voorkeur. Maar het maakt dus geen bal uit of je remt door aan de linker flipper te trekken of door het rempedaal te gebruiken. Tenzij je dus echt hard remt en de schijven nodig hebt.

Ik ga op de snelweg eens experimenteren met Level 0 en de linker flipper. Want Level 0 is de enigste stand waarbij het rempedaal ook altijd de schijfremmen gebruikt. Als ik goed anticipeer kan ik dan zo veel mogelijk uitbollen en bepaal ik zelf wanneer ik wat afrem door regeneratie.

Wel goed dat je eraan herinnert dat uitbollen nog altijd efficiënter is dan regenereren. Verschil zal wel niet groot zijn maar goed.
Het is voor mij ook een stuk gemak en comfort. Je moet er even aan wennen, maar uiteindelijk rijdt het heerlijk (level 3) doordat je enkel het 'gaspedaal' nodig hebt. Het laten uitrollen voelt dan toch als een stap terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-04 18:17
[...]

ik neem aan dat je bedoeld de linker flipper vasthouden? het vasthouden komt overeen met level 3 of ipedal regenereren, en das best stevig als je dat vanuit level 0 doet....beetje als bij 100km/u vanuit 5e naar 3e versnelling terugschakelen.

met i-pedal bepaal je je wat gedoseerder hoe hard je regenereert (tenzij je het pedaal in 1x loslaat natuurlijk)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04 20:35
Spiller schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb geupdate met de auto aan, dan is het prima vertoeven. Wat ik hier gelezen heb is dat de update gewoon door gaat, ook als je de update start en daarna de auto uit zet.
Dit kan ik beamen. Ik heb de update gestart, uit de auto gestapt, auto op slot gezet, van buiten de auto bekeken of de update nog liep en ik ben weggegaan. Na een ~uur was hij klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
dvdj schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:25:
[...]

Paal kan 320kw geven. Ik ben beginnen laden vanaf 10%.
Erg vreemd, zou het te maken kunnen hebben met de paal dan in dit geval? Je bent dus geen moment boven de 70-80 kW gekomen? Bij een Fastned 300kW lader zou je bij 67% en jouw batterij temperatuur ook nog gewoon 120kW moeten halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
art-core schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:49:
[...]

Het is voor mij ook een stuk gemak en comfort. Je moet er even aan wennen, maar uiteindelijk rijdt het heerlijk (level 3) doordat je enkel het 'gaspedaal' nodig hebt. Het laten uitrollen voelt dan toch als een stap terug.
Ik doe precies hetzelfde, rijd gewoon heerlijk op die manier. Wat een afknapper als je dan weer eens in een verbrander rijdt 😱

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik gebruik de AUTO regeneratie stand, daar kun je met de flippers ook Level 0 kiezen, maar dan niet met het probleem dat bij remmen altijd de remschijven gebruikt worden.

Uit de handleiding (pagina 324, 6-19):
Het Smart Recuperation-systeem (slimme terugwinning) regelt automatisch de regeneratieve remwerking op basis van de helling van de weg en de manier van rijden van een voorligger. Het systeem minimaliseert de onnodige bediening van het rem- en gaspedaal, waardoor de elektrische energie-efficiëntie wordt verhoogd en de bestuurder wordt ondersteund.
Instelling Smart Recuperationsysteem (slimme terugwinning)
Houd de rechter paddle shifter langer dan 1 seconde aangetrokken om de automatische verandering van de regeneratieve remfunctie in en uit te schakelen.
Je kunt dus de flippers blijven gebruiken om te veranderen binnen AUTO tussen de levels, maar bij b.v. voorliggers remt deze sterker af bij loslaten stroompedaal wanneer je er dichter bij komt. Enige nadeel is dat je na de "Ready Mode" de laagste stand moet kiezen (AUTO 0), wil je die hebben, die wordt niet onthouden. In de instellingen kun je trouwens wel de AUTO 1, 2 of 3 stand instellen als standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Nu online
@dvdj @revo37 Twee weken geleden heb ik ook bij ongeveer 10% accuniveau, 15,62 kWh bijgeladen in 14 minuten. Dat ging met een vermogen van 64 tot 69 kW en was bij een 175kW laadpaal van Shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier een video waar duidelijk gemaakt wordt dat koudere temperaturen veel invloed heeft op de laadsnelheid van de IONIQ 5.

Nu nog wachten op een mogelijkheid om wel de batterijen op te warmen (manueel op weg naar snellaad station). Je kunt een petitie tekenen hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://assets.change.org/photos/1/pp/tq/eZppTQwcRXSjRac-800x450-noPad.jpg?1618839051

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-12-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
revo37 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:33:
[...]

Erg vreemd, zou het te maken kunnen hebben met de paal dan in dit geval? Je bent dus geen moment boven de 70-80 kW gekomen? Bij een Fastned 300kW lader zou je bij 67% en jouw batterij temperatuur ook nog gewoon 120kW moeten halen
Was bij Porsche, dus die laders zijn wel in orde.
Overigens aan 30 cent per kWh, niet slecht voor een 320kw lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:14:
@dvdj @revo37 Twee weken geleden heb ik ook bij ongeveer 10% accuniveau, 15,62 kWh bijgeladen in 14 minuten. Dat ging met een vermogen van 64 tot 69 kW en was bij een 175kW laadpaal van Shell.
Da's dus, helaas, redelijk vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-01 14:08
bilgy_no1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:32:
[...]

Dit staat er op de website van Profile:

[...]

Maar, zoals gezegd: de Ioniq 5 heeft directe sensoren. Als het een indirect systeem zou zijn gingen ze die sensoren niet monteren op de winterbanden sets.
Zijn de de door de sensoren gemeten waarden ook terug te vinden in een Ioniq 5 scherm of de BLueLink app?
Is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
EngbertT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:33:
[...]

Zijn de de door de sensoren gemeten waarden ook terug te vinden in een Ioniq 5 scherm of de BLueLink app?
Is mij nog niet gelukt.
Die kun je zien als je 2x op het linker boven knopje rechts op het stuur (volg je hem nog? :*) Drukt, dan zou je de bandenspanning moeten zien die de sensoren meten

Correctie: 3x drukken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tiggy80 op 09-12-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-04 19:30
Ik heb al meerdere keren gezocht maar ik kan niet vinden waar ik keyless entry kan aanzetten. Iemand een idee? Op dit moment klappen alleen de spiegels open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Tweakx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:33:
Ik heb al meerdere keren gezocht maar ik kan niet vinden waar ik keyless entry kan aanzetten. Iemand een idee? Op dit moment klappen alleen de spiegels open..
Wilde precies hetzelfde vragen. Keyless op slot doen lukt wel (wel erg langzaam en moet tegen de auto aanstaan).

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:43:
[...]

Wilde precies hetzelfde vragen. Keyless op slot doen lukt wel (wel erg langzaam en moet tegen de auto aanstaan).
Jongens, hebben jullie de handleiding niet ? Keyless op slot is er niet, wel gaat hij op slot als je hem van slot haalt en niet een deur opent binnen een bepaalde tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Luft op 09-12-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:12
64 Gb werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Precies, moet minimaal 32gb zijn. Groter mag uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Luft schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:13:
[...]

Jongens, hebben jullie de handleiding niet ? Keyless op slot is er niet, wel gaat hij op slot als je hem van slot haalt en niet een deur opent binnen een bepaalde tijd.
Zeker wel, maar vaak werkt het niet, ik moet tegen de auto aanstaan en dan duurt het vaak 2 seconden. Vroeg me af of dat normaal is. Dat is bij op slot doen, openen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:20:
[...]

Zeker wel, maar vaak werkt het niet, ik moet tegen de auto aanstaan en dan duurt het vaak 2 seconden. Vroeg me af of dat normaal is. Dat is bij op slot doen, openen werkt niet.
Even voor de duidelijkheid: je komt aanrijden, stopt, schakelt de auto uit, stapt uit en na 2 sec. gaat hij op slot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Luft schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:24:
[...]

Even voor de duidelijkheid: je komt aanrijden, stopt, schakelt de auto uit, stapt uit en na 2 sec. gaat hij op slot ?
Nee gaat dan niet op slot maar na 1 minuut krijg je een sms op de bluelink app dat de deuren niet op slot zijn en dan kun je hem alsnog met de app op slot zetten. Belachelijk dat dit wel kan en dat er geen optie is om hem automatisch te laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

wimtim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:28:
[...]

Nee gaat dan niet op slot maar na 1 minuut krijg je een sms op de bluelink app dat de deuren niet op slot zijn en dan kun je hem alsnog met de app op slot zetten. Belachelijk dat dit wel kan en dat er geen optie is om hem automatisch te laten sluiten.
Dat wist ik wel.

Gaat inderdaad om uitstappen, deuren dicht en op slot doen. Moet met de sleutel in de zak tegen de auto aanstaan en de deurklink 2 seconden op de sensor vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
wimtim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:28:
[...]

Ja, dat klopt maar daar gaat het nu niet over. Er wordt beweerd dat keyless locking soms wel soms niet werkt. Terwijl die functie er helemaal niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstvanderwal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-04 11:48
Nog even een tip m.b.t. het Bose geluidssysteem. Het viel mij op dat er onevenredig veel 'mid' in de standaard instellingen zit. Als je in de equalizer de mid flink naar beneden schroeft (-6), vind ik het geluid echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:31:
[...]

Dat wist ik wel.

Gaat inderdaad om uitstappen, deuren dicht en op slot doen. Moet met de sleutel in de zak tegen de auto aanstaan en de deurklink 2 seconden op de sensor vasthouden.
Op slot doen gaat normaal met de keyfob. Ook is het mogelijk door de sensor op de deurgreep. Keyless locking (autom op slot) is niet mogelijk.

Via Bleulink kun je eea instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2SLXZwGamY-Wd5pxdrZoKC9Vek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YZsWj63kFiyyHFxewiLOgSYD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Luft op 09-12-2021 20:51 ]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
Zo, eerste nacht kamperen in de IONIQ 5 begint :) Hoop dat ik morgen kan melden dat het een comfortabele nacht was.

Zo ziet het er uit in mijn camper:
(Autogordijntjes van Amazon, een zonnescherm op de voorruit en een geïmproviseerde kartonnen blindering van de achterruit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdHbLf7QBxYTDOliDD_mBPLwVMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iT2Og37d2sbXAeV0GXdQ3HSu.jpg?f=fotoalbum_large

Diner wordt netjes gebakken via de V2L op een inductieplaatje van €35,- (werkt voortreffelijk!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBT1dJP6TKy-1iPZz54VlBvPjLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE7IQufXGDr8myy8D8dMMAtM.jpg?f=fotoalbum_large

En Cinema-for-one met de beste bioscoopstoel ever :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFg4AbGpzygeEtt6-MP0nB43guQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjFP583Hx8vQW3xwNU9TA8CS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
lackaday schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:45:
Zo, eerste nacht kamperen in de IONIQ 5 begint :) Hoop dat ik morgen kan melden dat het een comfortabele nacht was.

(Autogordijntjes van Amazon, een zonnescherm op de voorruit en een geïmproviseerde kartonnen blindering van de achterruit)
[Afbeelding]

Diner wordt netjes gebakken via de V2L op een inductieplaatje van €35,- (werkt voortreffelijk!)
[Afbeelding]

En Cinema-for-one met de beste bioscoopstoel ever :)
[Afbeelding]
Nice, hoeveel lengte heb je in je bed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
TheJVH schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:07:
[...]

Nice, hoeveel lengte heb je in je bed?
Er ligt een 2 meter matras in (Outwell Dreamboat XL 12cm). Het is een beetje proppen maar met de bijrijdersstoel wat naar voren past het net. Ik ben 1m82 en veel langer zou niet comfortabel zijn, al zou de bijrijdersstoel wat verder naar voren kunnen als de koelbox daar niet voor stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:31:
[...]

Dat wist ik wel.

Je hoeft enkel de knop op de deur even in te drukken, dan gaat hij op slot. Je hoeft hem niet 2 seconden ingedrukt te houden. Ik snap wel dat je dat denkt, want het reageert met een vertraging (wat ik weer uitermate onbegrijpelijk vind van Hyundai).

Ik las hier eerder ook van mensen die denken dat je het heel hard moet indrukken, maar dat is dus ook niet zo.

Even de deurgreep op de sensor indrukken is genoeg. Je hoeft niet te wachten tot je hem op slot hoort gaan.

Maar dit alles neemt niet weg dat het gewoon uitermate stom is dat het niet automatisch kan. Renault kan dit al decennia en bij Tesla zelfs obv je telefoon. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-01 14:08
Tiggy80 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:37:
[...]

Die kun je zien als je 2x op het linker boven knopje rechts op het stuur (volg je hem nog? :*) Drukt, dan zou je de bandenspanning moeten zien die de sensoren meten

Correctie: 3x drukken O-)
Dank,
proberen we ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:39

MicheldeGoey

Project 45

Die AH-krat kost je in ieder geval €5,-. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag de CrossClimate SUV eronder laten leggen voor de Nederlandse winter. De zomerbanden in de opslag - die hebben inderdaad een schuim voering aan de binnenzijde.

Zo op het eerste gehoor zijn de CC SUV ietsjes luider op slecht wegdek maar op de snelweg ervaar ik geen onderscheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:01:
[...]

Die AH-krat kost je in ieder geval €5,-. :o
Het AH-krat is een verbazingwekkend fijne en goedkope inpakoplossing. Wij hebben ze eigenlijk altijd wel in gebruik. En achterin de Ioniq passen ze prima, mede door de breedte van de kofferruimte. We hebben wel het rolgordijn eruit gehaald en twee kratten op elkaar komen precies tot de bovenrand van de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:00
Even door het slechte Engels heenluisteren, maar de Ioniq5 heeft een oranje-randje:

[ Voor 30% gewijzigd door Marber op 10-12-2021 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
bilgy_no1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:09:
[...]

Het AH-krat is een verbazingwekkend fijne en goedkope inpakoplossing. Wij hebben ze eigenlijk altijd wel in gebruik. En achterin de Ioniq passen ze prima, mede door de breedte van de kofferruimte. We hebben wel het rolgordijn eruit gehaald en twee kratten op elkaar komen precies tot de bovenrand van de achterbank.
Precies dit. Als je goed kijkt zie je er ook twee op de bijrijdersstoel staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lackaday
Heerlijk geslapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:00

cooper_s1

MINI's rule

@lackaday Hoe deed je dat qua ventilatie, slapen in je Ioniq 5?
Je raampje een kiertje open lijkt me verstandig, maar wat dan als het regent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
cooper_s1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:36:
@lackaday Hoe deed je dat qua ventilatie, slapen in je Ioniq 5?
Je raampje een kiertje open lijkt me verstandig, maar wat dan als het regent?
Inderdaad 1 raam op een klein kiertje. Alles was nog steeds flink beslagen vanochtend, maar de automatische ontwaseming werkt erg goed. Het heeft ook flink geregend vannacht, dus het gordijntje aan dat raam is wat vochtig maar geen regen in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:21
Morgen de ioniq5 73kWh RWD ophalen. Ben benieuwd! Gelijk een goede proef voor de boeg: 157km enkele reis. Dus 314km, zou moeten lukken zonder te laden. Nog wel even aan de dealer vragen of ze hem tot 100% willen laden :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
was er iemand die de airbag warning sticker heeft verwijderd van de rechter zonneklep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
LuPo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:15:
Morgen de ioniq5 73kWh RWD ophalen. Ben benieuwd! Gelijk een goede proef voor de boeg: 157km enkele reis. Dus 314km, zou moeten lukken zonder te laden. Nog wel even aan de dealer vragen of ze hem tot 100% willen laden :)
Je gaat hem toch niet meteen weer terugbrengen, of begrijp ik het verkeerd? :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

OTA schijnt er nu toch aan te komen....

http://webmanual.hyundai....vigation_5.html#dd26e8663

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:21
lackaday schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:41:
[...]

Je gaat hem toch niet meteen weer terugbrengen, of begrijp ik het verkeerd? :X
Nee, gelijk door vanaf de dealer naar familie :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Iets anders wat ons gisteren voor het eerst opviel was dat op weg van A'dam richting Utrecht op de A2 bij iedere camera van de traject controle er een bliepje klonk en er een camera symbool in het navi scherm werd getoond. Kan zo snel niet vinden waar je dit in kunt stellen, iemand dit al gevonden?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:26:
Iets anders wat ons gisteren voor het eerst opviel was dat op weg van A'dam richting Utrecht op de A2 bij iedere camera van de traject controle er een bliepje klonk en er een camera symbool in het navi scherm werd getoond. Kan zo snel niet vinden waar je dit in kunt stellen, iemand dit al gevonden?
Heb je de Sangl video's wel allemaal bekeken :+

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

TIP:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ja dat heb ik, maar inmiddels vier of meer maanden geleden.....en duidelijk niet alles goed onthouden.
Bedankt.
Mijn zoon had ipv de SCC de speed limiter geactiveerd (te lang op het knopje gedrukt), dan krijg je dus echt een kermis attractie van geluid en een knipperende oranje scherm als je te hard onder zo'n camera portaal door rijdt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marber schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:39:
Even door het slechte Engels heenluisteren, maar de Ioniq5 heeft een oranje-randje:

[YouTube: Largest Vehicle-To-Grid Charging Project On The Planet?]
Ja, ze zijn bezig met Hyundai om de 'standaard' IONIQ 5 geschikt te maken voor bi-directioneel AC laden. Dus de laadpaal moet dit kunnen, maar ook de auto. Ik neem aan dat er alleen software aanpassingen nodig zijn bij de IONIQ 5, aangezien de auto al V2L heeft. Ze testen met deze auto, neem ik aan:

L428TJ 20210817 E58000 Digital Teal PROJECT45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-04 19:30
Luft schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:34:
[...]

Op slot doen gaat normaal met de keyfob. Ook is het mogelijk door de sensor op de deurgreep. Keyless locking (autom op slot) is niet mogelijk.

Via Bleulink kun je eea instellen
[Afbeelding]
Ik wist niet van het bestaan van het knopje op de deurgreep af.. :+ Heeft mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Nu online
In de handleiding staat:
Monteer sneeuwkettingen alleen in
paren en op de achterwielen. Tijdens
het rijden met sneeuwkettingen is meer
kracht nodig om te sturen, maar zo
wordt wel voorkomen dat de auto kan
gaan slingeren.
Installeer sneeuwkettingen die stroken
met de specificaties van elke bandmaat om
schade aan de auto te voorkomen.
- 19 inch banden hebben ladderkettingen
van minder dan 12 mm (0,47 inch).
- 20 inch banden gebruiken AutoSock
(stoffen sneeuwketting)
Zou dat ook voor de AWD gelden? Of mag je ze daar om alle wielen doen?
Want autosocks geeft aan:
De AutoSocks moeten op de aangedreven as van de auto gemonteerd worden. Bij de meeste auto’s zijn dit de voor- óf achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:00

cooper_s1

MINI's rule

Heeft er al iemand RainX of Aquapel toegepast op de achterruit? Of zijn er nog andere waterafstotende oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

cooper_s1 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:29:
Heeft er al iemand RainX of Aquapel toegepast op de achterruit? Of zijn er nog andere waterafstotende oplossingen?
Ik sta op het punt om RainX erop te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:39

MicheldeGoey

Project 45

Rainex en Lenano geprobeerd. Marginale verbetering. Blijft een ramp, zonder wisser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 10:12
[...]

[...]
[/quote]

Hangt denk ik van de stand af waar je de auto inzet.
De achterwielen worden sowieso altijd aangedreven, dus met achter zit je altijd goed.

In standje sneeuw heb je permanente aandrijving op 4 wielen.
Bij de algemene adviezen over sneeuwkettingen icm een 4x4 lees ik dat je als je de bergen in rijdt je de kettingen voor moet leggen en als je de bergen uit rijdt achter.

Maar goed, ik ben verder geen expert. Wellicht de vraag aan je dealer voorleggen.

[ Voor 65% gewijzigd door WilliamGeluk op 10-12-2021 15:26 ]

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:15:
Een volle accu zit in het afleverpakket (ok, 96% in mijn geval). Mijn auto gaf heel optimistisch 464 km aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 14:51
Sinds deze week mag ik mij trotse eigenaar noemen van een Ioniq 5 58 kWh Connect met WP in Phantom Black. Ik heb de auto niet van tevoren gezien (kleur wel, uitvoering niet) en heb proefgereden in een Lounge. Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik een paar opties en heb deze besteld in oktober. Ik heb er een trekhaak bijbesteld, maar kreeg de auto zonder trekhaak geleverd. (zonder info van de dealer…) Deze staat nog in backorder.

Hierbij mijn ervaringen tot nu toe:
Plus:
- Comfortabel
- Heel ruim
- Stil
- Fijne stoelen

Min:
- Wat een hoop plastic, en dan ook nog met een nepstiksel... :'(
- Waarom die gloeilampen in de richtingsaanwijzers?
- HDA2 is verschrikkelijk, ik kan een ritje op de snelweg verkopen als kermisattractie.
- LFA idem.
- In het donker zoek ik me rot naar de handgrepen.
- Carplay niet draadloos…?

Ik heb nog geen kans gehad om de auto te updaten, ik hoop dat HDA en LFA wat verbeterd zijn. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel verschillen zijn in de ervaringen met HDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Gloeilampen is omdat je niet het LED pakket hebt.

Je ziet her en der dat door de updates HDA en LFA echt wel stukken beter worden. Dat zal als het goed is in de komende maanden nog alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
Jbee81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:
Sinds deze week mag ik mij trotse eigenaar noemen van een Ioniq 5 58 kWh Connect met WP in Phantom Black. Ik heb de auto niet van tevoren gezien (kleur wel, uitvoering niet) en heb proefgereden in een Lounge. Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik een paar opties en heb deze besteld in oktober. Ik heb er een trekhaak bijbesteld, maar kreeg de auto zonder trekhaak geleverd. (zonder info van de dealer…) Deze staat nog in backorder.

Plus:
- Comfortabel
- Heel ruim
- Stil
- Fijne stoelen

Min:
- HDA2 is verschrikkelijk, ik kan een ritje op de snelweg verkopen als kermisattractie.
- LFA idem.

Ik heb nog geen kans gehad om de auto te updaten, ik hoop dat HDA en LFA wat verbeterd zijn. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel verschillen zijn in de ervaringen met HDA.
Carplay kan in de toekomst misschien draadloos worden, aangezien de hardware ervoor aanwezig is.
Het hoop plastic komt helaas door de uitvoering die je hebt. Connect+ en Lounge hebben een stuk meer leder in het interieur.

Extra jammer dat mijn bestelde Connect+ dan ook niet dit jaar komt en ik voor de bijtelling voor een alternatief de Connect met WP heb moeten kiezen

Bij mij gaat het ook een 58kWh zijn trouwens. Zou je updates kunnen geven over je range die je GOM aanheeft. Ik ben wel benieuwd hoeveel die zakt in de winter op de 58kWh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Jbee81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:

Plus:
- Comfortabel
- Heel ruim
- Stil
- Fijne stoelen

Min:
- LFA idem.

Het interieur vind ik vrij OK. Had ook liever meer leer gezien / luxere afwerking, maar dan had ik maar niet moeten kiezen voor een voorraadauto (Style) :+ .

De gloeilampen stoor ik me inderdaad ook aan (al zie je dat niet als je in de auto zit 8)7 ) en is behoorlijk contrasterend met de futuristische look van de auto. Benieuwd of er alternatieven zijn voor de gloeilamp.

Draadloze Carplay heb ik nog geen ervaring mee, gebruik het al jaren bekabeld. Voordeel is dat mijn mobiel vrijwel altijd is opgeladen zodra ik niet in de auto zit. Bij langere ritten lijkt het me sowieso een must.
(Vanaf Connect versie volgens mij draadloos laden, dus dan gaat bovenstaande niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
art-core schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:56:
[...]

Het interieur vind ik vrij OK. Had ook liever meer leer gezien / luxere afwerking, maar dan had ik maar niet moeten kiezen voor een voorraadauto (Style) :+ .

De gloeilampen stoor ik me inderdaad ook aan (al zie je dat niet als je in de auto zit 8)7 ) en is behoorlijk contrasterend met de futuristische look van de auto. Benieuwd of er alternatieven zijn voor de gloeilamp.

Draadloze Carplay heb ik nog geen ervaring mee, gebruik het al jaren bekabeld. Voordeel is dat mijn mobiel vrijwel altijd is opgeladen zodra ik niet in de auto zit. Bij langere ritten lijkt het me sowieso een must.
(Vanaf Connect versie volgens mij draadloos laden, dus dan gaat bovenstaande niet op).
Ik gebruik Carplay ook altijd bedraad en dan is dat opladen ook altijd fijn op lange ritten.

Denk wel dat het enige voordeel van stoffen stoelen (Style) of stof/leder stoelen (Connect) in de zomer wel fijn gaat zijn.
Niet je benen of je blote armen branden als je in de auto stapt. (Zelfs met voorkoelen blijven de leren stoelen nog warm tbh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

AkakoMinami schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:03:
[...]

Ik gebruik Carplay ook altijd bedraad en dan is dat opladen ook altijd fijn op lange ritten.

Denk wel dat het enige voordeel van stoffen stoelen (Style) of stof/leder stoelen (Connect) in de zomer wel fijn gaat zijn.
Niet je benen of je blote armen branden als je in de auto stapt. (Zelfs met voorkoelen blijven de leren stoelen nog warm tbh)
De stoelventilatie blaast zo achterlijk hard in de Ioniq dat je een soort van hoovercraft effect krijgt. Dat is dus zo afgekoeld. Als ik een RFC zou mogen indienen: laat die ventilator op halve snelheid draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 14:51
Markprinsen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:34:

Je ziet her en der dat door de updates HDA en LFA echt wel stukken beter worden. Dat zal als het goed is in de komende maanden nog alleen maar beter worden.
Ik wist natuurlijk bij het bestellen dat het LED-pakket er niet op zat. Ik snap alleen de keuze van Hyundai niet om toch nog gebruik te maken van de gloeilampen. Het doet zo af aan de futuristische look.

Ik ga er ook vanuit dat HDA en LFA verbeterd zal worden!
AkakoMinami schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:38:
[...]

Carplay kan in de toekomst misschien draadloos worden, aangezien de hardware ervoor aanwezig is.
Het hoop plastic komt helaas door de uitvoering die je hebt. Connect+ en Lounge hebben een stuk meer leder in het interieur.

Extra jammer dat mijn bestelde Connect+ dan ook niet dit jaar komt en ik voor de bijtelling voor een alternatief de Connect met WP heb moeten kiezen

Bij mij gaat het ook een 58kWh zijn trouwens. Zou je updates kunnen geven over je range die je GOM aanheeft. Ik ben wel benieuwd hoeveel die zakt in de winter op de 58kWh :)
Zal ik doen!
art-core schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:56:
[...]

Het is meer de hardheid van het plastic waar ik me aan stoor, het stuk bij de deuren (bij het raam) en het gedeelte bij het scherm hadden prima van zachter materiaal gemaakt kunnen worden. Het hoeft niet perse leer te zijn. Het doet me denken aan mijn oude 206je, die had ook overal hard plastic. Alle auto's daarna waren wat beter afgewerkt.
AkakoMinami schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:03:
[...]

Het is fijn om je auto in te stappen en gelijk weg te kunnen rijden zonder dat je eerst je telefoon aan hoeft te sluiten. Net als dat je geen sleutel meer nodig hebt.

Ik heb niet eerder last gehad van te warm leer in andere autos, wel van een kokendhete pook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:13:
In de handleiding staat:
[...]

[...]

[...]
In de basis is de Ioniq 5 een achterwiel aangedreven auto, dus moeten kettingen altijd op de achterwielen gemonteerd worden.

Mijn vorige auto een MB GLC 4motion had een fixed AWD met 55% achter bij deze auto mochten de kettingen ook alleen maar achter gebruikt worden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
voor wie het nog niet gezien had op het duitse forum:
De eerste alternatieve aanbieders voor een trekhaak komen er aan.
https://www.aukup.de/AHK-...yundai-IONIQ-5::7558.html

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Markprinsen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:34:

Ik heb alle updates er op zitten en HDA en LFA is alles behalve beter. Heb inmiddels een klacht bij de dealer ingediend. Die had naar eigen zeggen nog geen enkele klacht gehad.... Nu heeft toevallig mijn buurman exact dezelfde uitvoering (met updates) en dezelfde dealer. En dus ook exact dezelfde klacht, ik denk dat de dealer of niet of nauwelijks door klanten wordt geïnformeerd of de klachten niet structureel vastlegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Onze Ioniq 5 op TikTok:

https://vm.tiktok.com/ZM87WeRAD/

Mijn zoon Roy heeft 5 dagen geleden dit filmpje op TikTok gezet over het ontwerpen en maken van het eerste kledingstuk voor zijn streetwear-fashion bedrijfje. Met stukjes van onze auto erin (let ook op de spiegeling). Het is enigszins viraal gegaan en hij heeft in 5 dagen al 50 verzoeken binnen gekregen voor preorders.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 12-12-2021 09:18 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
de meester01 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:23:
[...]

De stoelventilatie blaast zo achterlijk hard in de Ioniq dat je een soort van hoovercraft effect krijgt. Dat is dus zo afgekoeld. Als ik een RFC zou mogen indienen: laat die ventilator op halve snelheid draaien.
Ja dat is ook wel zo. Reden waarom ik hem in mijn huidige auto maar heel kort gebruik en het liefst zo min mogelijk xD

Maar mijn man zal het in mijn IONIQ 5 wel gaan missen.

Maarja hij heeft de 73kWh Lounge besteld die in maart komt waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er afgelopen week voor vertrek RainX opgedaan. Eerst goed schoongemaakt met ruitenreiniger, daarna nog met Isopropyl Alcohol. Goed drooggemaakt en dan RainX in twee lagen aangebracht.

Het doet wel iets, want water rolt er wat makkelijker vanaf. Maar op de snelweg bleef het bij veel regen en sneeuw problematisch. De camera helpt in die omstandigheden niet echt, want die kan ook nat en vies worden.

Maar ik moet zeggen dat we het zicht naar achteren ook wat geblokkeerd hadden met bagage, dus niet alles was goed te zien of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

AkakoMinami schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:51:
[...]

Ja dat is ook wel zo. Reden waarom ik hem in mijn huidige auto maar heel kort gebruik en het liefst zo min mogelijk xD

Maar mijn man zal het in mijn IONIQ 5 wel gaan missen.

Maarja hij heeft de 73kWh Lounge besteld die in maart komt waarschijnlijk :P
Ik heb het in mijn E-klasse uit 2003 en daarvoor in een Lexus. Als het goed afgestemd is dan is het een super optie maar dit is echt te veel van het goede.
Pagina: 1 ... 50 ... 258 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic