Vind het toch verbazingwekkend hoeveel gloeilampen ze hebben gebruikt in de i5. Gelukkig kan je de gloeilampen van het interieur relatief makkelijk vervangen voor led, maar... why.
Fastned gaat bij mij goed.hunter3315nl schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:00:
[...]
In september naar Polen en Tsjechie en bij 3 Ionity stations zelfde laad/connect probleem. Moest vlakbij Poolse grens een stads centrum in om te laden met 50kW. Zelfde probleem ook gehad met Shell en Fastned, maar dan in NL.
Ik heb je raad (nog) niet opgevolgd. Eerst nog een poging gewaagd bij een Fastned 300kw lader. Daar kon ik laden tot 100%. Schiet mij maar lek.Wild Chocolate schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:36:
[...]
Zou het wellicht helpen om die waarde dan nu in te stellen op 80% en te kijken wat er dan gebeurt? En dan weer uitzetten, en kijken of hij dan wel tot 100% laadt? Wellicht staat er ergens een waarde verkeerd, en "reset" je dat door de waarde eens aan te passen en weer terug te zetten.
Is dat in alle uitvoeringen zo?HollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:20:
Vind het toch verbazingwekkend hoeveel gloeilampen ze hebben gebruikt in de i5. Gelukkig kan je de gloeilampen van het interieur relatief makkelijk vervangen voor led, maar... why.
En maakt het echt verschil uit in range denk je? Dat kan toch bijna niet?
Nee, alleen de Lounge heeft ook de richtingaanwijzers in LED. Voor range zal het geen verschil maken. Het punt is vooral dat het lelijk is, en niet past bij zo'n hypermoderne autoray_alcalde schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:29:
[...]
Is dat in alle uitvoeringen zo?
Maakt niets uit. Als je een gloeilampje van 3 Watt vervangt voor een LED lampje van 3 Watt verandert niets. Zelfs al zou de gloeilamp een paar Watt meer zijn ga je daarvan niets merken.ray_alcalde schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:29:
[...]
Het is puur esthetisch voor ons en prijstechnisch voor de fabrikant
[ Voor 6% gewijzigd door Luft op 06-12-2021 20:06 ]
9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2
Ik had ook liever geen logo's, zeker niet de enorm grote gevallen. Maar het logo is echt verzonken in het metaal. En er zitten twee gaatjes waar het logo inprikt. Oftewel onmogelijk te verwijderen en er een strakke kap aan over te houden.HollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:56:
[...]
Mooi man! Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik mijn logo mat grijs (gravity gold) wil of zwart. Het liefst wil ik helemaal geen logo maar dat is denk ik geen optie
Ik overweeg zelf ook deze kapjes te spuiten in de carrosserie kleur. Als iemand weet waar je een busje Mystic Olive Green Pearl Mica kunt verkrijgen, dan houd ik me aanbevolen...
[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-12-2021 20:34 ]
Range niet, maar led past gewoon wat beter qua type licht zag ik. Het schijnt dat bij de niet-lounge modellen er ook gloeilampen in de richtingaanwijzers zijn gebruikt van de bumper, dat weet ik niet zeker.ray_alcalde schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:29:
[...]
Op mijn to-do list qua aanpassingen wanneer ik mijn i5 krijg:
- Logo wrappen
- Uitzoeken of ambient lighting er een beetje natuurlijk in kan
- Het wit van de dashboard zwart of grijs maken. Heb een zwarte interieur model en vind de witte randen van de dash niet zo mooi.
Hoe ik dit ga doen weet ik niet want ik heb twee linker handen. Overigens weet ik niet wat de lease maatschappij hiervan gaan vinden want het is geen eens mijn auto haha.
[ Voor 52% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-12-2021 20:55 ]
Vandaag mijn Hi5 opgehaald en na een f#ckup met instellingen (eerst alles instellen, dan een driver profile aanmaken en: poef begin maar opnieuw) krijg ik de contacten van de Sony Experia Z1 van mijn wederhelft niet overgezet.
Iemand nog tips voor een Android 9 toestel?
Iemand nog tips voor een Android 9 toestel?
Wrappen van de rand rond de beeldschermen ben ik ook wel benieuwd naar. Tot nu toe op YouTube 1 poging gezien maar die was niet heel succesvol.
All I had to do was follow the damn train.
Wil je ons op de hoogte houden? Ik ben vooral benieuwd naar de ambient lightningHollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:48:
[...]
Range niet, maar led past gewoon wat beter qua type licht zag ik. Het schijnt dat bij de niet-lounge modellen er ook gloeilampen in de richtingaanwijzers zijn gebruikt van de bumper, dat weet ik niet zeker.
Op mijn to-do list qua aanpassingen wanneer ik mijn i5 krijg:
- Logo wrappen
- Uitzoeken of ambient lighting er een beetje natuurlijk in kan
- Het wit van de dashboard zwart of grijs maken. Heb een zwarte interieur model en vind de witte randen van de dash niet zo mooi.
Hoe ik dit ga doen weet ik niet want ik heb twee linker handen. Overigens weet ik niet wat de lease maatschappij hiervan gaan vinden want het is geen eens mijn auto haha.
Zo, eerste serieuze rit is werkelijkheid: vandaag van Utrecht tot Macon (stukje boven Lyon) gereden. Je raadt het al: top
Hier wat bevindingen:
Verbuik
In Nederland netjes 100km/u gereden met een verbruik rond de 20kwh/100km. In België en Frankrijk de maximum snelheid gereden en dan gaat, zeker als je veel bergop moet, het verbruik snel omhoog. Veel rond de 25kw/100km gezeten en sommige stukken Peage lekker doorgereden met 140km/u (en even gekeken hoe hard 'ie nou echt kan). Dan schiet je verbruik wel angstaanjagend omhoog.
Laden
Eerste IONITY-sessie was wat matig, tussen de 65 en 80kw. Daarna geprobeerd telkens met een zo warm mogelijke accu aan te komen (verwaming omlaag, snelheid omhoog
) en dat resulteerde in drie sessies die elk tot ongeveer 145kw kwamen. Geen 220kw, maar vond het prima aangezien ik toch minimaal een half uur pauze neem tussen de ritten. Buitentemperatuur was tussen de 3º en de 6º en ik begon telkens te laden met 20+ % SoC, dus het was ook wel te verwachten.
Ik heb gereden met de combi van Tronity en ABRP, zodat ABRP "live" de accustatus meekrijgt. Het functioneert, maar het wordt slechts af en toe geüpdatet waardoor ABRP er het grootste deel van de tijd zijn eigen GOM op nahoudt. Soms wijken auto en ABRP wel 20% af. Werkte verder best oké, maar ik zou toch erg graag zien dat Hyundai zelf iets vergelijkbaars maakt of gewoon ABRP licentiëert en integreert.
Rijcomfort
Geweldig.
- Na 8 uur rijden zat de stoel nog steeds perfect, echt top.
- HDA 2 vind ik het voortreffelijk doen, alleen het automatisch wisselen van rijstrook ben ik nog niet zo'n fan van. Werkt op een rustige autosnelweg op zich aardig, maar het kost me meer moeite en aandacht om het automatische systeem te gebruiken dan dat ik zelf van baan wissel.
- Erg leuk om langs de snelweg even je eigen Nespresso'tje te zetten
- Please Hyundai, geef een optie om automatisch obv tijdstip/lichtsensor licht of donker thema te kiezen. Carplay op het rechter scherm doet dat netjes maar dat is een beetje raar als het linkerscherm dan knalwit blijft.
- Please Hyundai, laat iPedal aanstaan wanneer ik de auto uit- en aanzet
- Nog nooit had ik een auto met zoveel handige opbergvakjes en plekjes, heerlijk!
- Mijn gepolariseerde zonnebril (Rayban) combineert helaas niet echt lekker met de HUD, die neemt sterk in helderheid af. Workaround die enigszins werkt is de HUD wat te draaien, zodat 'ie een beetje scheef staat. Maar optimaal is dat niet, dus ga ook even kijken voor een dedicated autozonnebril
Verbuik
In Nederland netjes 100km/u gereden met een verbruik rond de 20kwh/100km. In België en Frankrijk de maximum snelheid gereden en dan gaat, zeker als je veel bergop moet, het verbruik snel omhoog. Veel rond de 25kw/100km gezeten en sommige stukken Peage lekker doorgereden met 140km/u (en even gekeken hoe hard 'ie nou echt kan). Dan schiet je verbruik wel angstaanjagend omhoog.
Laden
Eerste IONITY-sessie was wat matig, tussen de 65 en 80kw. Daarna geprobeerd telkens met een zo warm mogelijke accu aan te komen (verwaming omlaag, snelheid omhoog
Ik heb gereden met de combi van Tronity en ABRP, zodat ABRP "live" de accustatus meekrijgt. Het functioneert, maar het wordt slechts af en toe geüpdatet waardoor ABRP er het grootste deel van de tijd zijn eigen GOM op nahoudt. Soms wijken auto en ABRP wel 20% af. Werkte verder best oké, maar ik zou toch erg graag zien dat Hyundai zelf iets vergelijkbaars maakt of gewoon ABRP licentiëert en integreert.
Rijcomfort
Geweldig.
- HDA 2 vind ik het voortreffelijk doen, alleen het automatisch wisselen van rijstrook ben ik nog niet zo'n fan van. Werkt op een rustige autosnelweg op zich aardig, maar het kost me meer moeite en aandacht om het automatische systeem te gebruiken dan dat ik zelf van baan wissel.
- Please Hyundai, geef een optie om automatisch obv tijdstip/lichtsensor licht of donker thema te kiezen. Carplay op het rechter scherm doet dat netjes maar dat is een beetje raar als het linkerscherm dan knalwit blijft.
- Nog nooit had ik een auto met zoveel handige opbergvakjes en plekjes, heerlijk!
- Mijn gepolariseerde zonnebril (Rayban) combineert helaas niet echt lekker met de HUD, die neemt sterk in helderheid af. Workaround die enigszins werkt is de HUD wat te draaien, zodat 'ie een beetje scheef staat. Maar optimaal is dat niet, dus ga ook even kijken voor een dedicated autozonnebril
Bedankt voor t delen van je bevindingen! Met welke uitvoering heb je de trip gemaakt?lackaday schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:38:
Zo, eerste serieuze rit is werkelijkheid: vandaag van Utrecht tot Macon (stukje boven Lyon) gereden. Je raadt het al: topHier wat bevindingen:
Verbuik
Laden
Eerste IONITY-sessie was wat matig, tussen de 65 en 80kw. Daarna geprobeerd telkens met een zo warm mogelijke accu aan te komen (verwaming omlaag, snelheid omhoog) en dat resulteerde in drie sessies die elk tot ongeveer 145kw kwamen. Geen 220kw, maar vond het prima aangezien ik toch minimaal een half uur pauze neem tussen de ritten. Buitentemperatuur was tussen de 3º en de 6º en ik begon telkens te laden met 20+ % SoC, dus het was ook wel te verwachten.
Rijcomfort
Geweldig.
Ja, dat kan. Het is mogelijk om voet verlichting als accessoire door de dealer te laten inbouwen voor 170eu dacht ik. Bekijk op de site de officiële accessoire brochure.HollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:42:
Weten jullie of het misschien mogelijk is om interieur verlichting achteraf in te bouwen in een uitvoering die deze niet standaard heeft? Mijn connect komt over een paar weken en zoiets zou ik aan mijn huidige auto wel missen..
Ik heb hetzelfde ervaren toen ik een iPad mini ging gebruiken als navigatie systeem. Je ziet geen mieter meer. De oplossing is inderdaad een niet-gepolariseerde zonnebril.lackaday schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:38:
Z
Ik rijd jou woensdag precies diezelfde route achterna... maar dan iets verder nog naar Chambéry. Donderdag dan vroeg de bergen in.lackaday schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:38:
Zo, eerste serieuze rit is werkelijkheid: vandaag van Utrecht tot Macon (stukje boven Lyon) gereden. Je raadt het al: topHier wat bevindingen:
Verbuik
Laden
Eerste IONITY-sessie was wat matig, tussen de 65 en 80kw. Daarna geprobeerd telkens met een zo warm mogelijke accu aan te komen (verwaming omlaag, snelheid omhoog) en dat resulteerde in drie sessies die elk tot ongeveer 145kw kwamen. Geen 220kw, maar vond het prima aangezien ik toch minimaal een half uur pauze neem tussen de ritten. Buitentemperatuur was tussen de 3º en de 6º en ik begon telkens te laden met 20+ % SoC, dus het was ook wel te verwachten.
Rijcomfort
Geweldig.
Ik ben wel benieuwd naar welke Ionity's je hebt gebruikt. Vooral in België kom ik niet zo lekker uit en lijkt het alsof ik een stop zou moeten kunnen uitsparen, maar helemaal overtuigd ben ik er niet van. Wat zijn we in Nederland toch goed bedeeld met snelladers vergeleken met onze Zuiderburen...
Ik wil toch proberen het zsm te rijden, want zit met gezin in de auto. Ik vrees wel dat de lage temperatuur wat roet in het eten gaat gooien als ik jouw ervaringen zo hoor. Nou ja, ik reken gewoon op de tijd die Ionity aangeeft (ABRP rekent toch al niet met heel snelle laadsessies) en dan komen we er iets na middernacht aan.
Goed om te horen dat het iets helpt om de verwarming al wat lager te stellen en wat harder te rijden. Ik had wel gehoopt dat het effect wat sterker zou zijn.
Qua zonnebril kan ik Serengeti aanraden. Kost een flinke duit, maar polariseert niet en heeft super heldere en scherpe lenzen.
Goede reis nog!
Is er ook een lijst met Nederlandse stem commando's voor de Hi5?
Gepolariseerd vind ik wel een must voor in de auto, maar verschillende merken gebruiken volgens mij anders georiënteerde polarisatiefilters. Wat ik eigenlijk nodig heb, is een bril waar de polarizer 90° gedraaid is tov de Rayban. Kan ik in de winkel zien door de brillen voor elkaar te houden met 1 van de twee 90° gedraaid, de combi zou dan ondoorzichtig moeten zijn.de meester01 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:07:
[...]
Ik heb hetzelfde ervaren toen ik een iPad mini ging gebruiken als navigatie systeem. Je ziet geen mieter meer. De oplossing is inderdaad een niet-gepolariseerde zonnebril.
We mogen inderdaad in onze handjes wrijven vergeleken met landen om ons heen. Maar troost je: in 2019 reed ik in een Nissan Leaf naar de Dordogne, dat was pas afzien met baby in de auto. Dan is het nu al stukken verbeterd, laat staan met onze nieuwe auto’sbilgy_no1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:23:
[...]
Ik rijd jou woensdag precies diezelfde route achterna... maar dan iets verder nog naar Chambéry. Donderdag dan vroeg de bergen in.
Ik ben wel benieuwd naar welke Ionity's je hebt gebruikt. Vooral in België kom ik niet zo lekker uit en lijkt het alsof ik een stop zou moeten kunnen uitsparen, maar helemaal overtuigd ben ik er niet van. Wat zijn we in Nederland toch goed bedeeld met snelladers vergeleken met onze Zuiderburen...
Ik wil toch proberen het zsm te rijden, want zit met gezin in de auto. Ik vrees wel dat de lage temperatuur wat roet in het eten gaat gooien als ik jouw ervaringen zo hoor. Nou ja, ik reken gewoon op de tijd die Ionity aangeeft (ABRP rekent toch al niet met heel snelle laadsessies) en dan komen we er iets na middernacht aan.
Goed om te horen dat het iets helpt om de verwarming al wat lager te stellen en wat harder te rijden. Ik had wel gehoopt dat het effect wat sterker zou zijn.
Qua zonnebril kan ik Serengeti aanraden. Kost een flinke duit, maar polariseert niet en heeft super heldere en scherpe lenzen.
Goede reis nog!
Helaas zijn de laadstops nog niet zichtbaar in de ChargeMyHyundai-app (al heb ik ze daarmee allemaal gestart en gestopt omdat de Hyundai-pas niet werkte) maar denk dat ik het kan reproduceren.
- Eerste stop Bierset (let op: toiletten zijn hier permanent dicht vanwege corona. Ik koos een bosje maar daar zijn vrouw en kids misschien niet zo blij mee). Misschien pak je beter Tignee, zou qua tijd niet veel moeten schelen aangezien de route bij mij van de één naar de ander ging om ~10min te sparen.
- Hauconcourt (bij een Hypermarche, winkelcentrum en kleine Playmobil-tentoonstelling)
- Aire de Langres Perrogney
- Aire de Macon st Albain (deze was niet noodzakelijk, maar heb hier een hotel om morgen verder te rijden naar de Camargue).
Ook handig om te weten: je betaalt hier met je Hyundai-abo €0,29 per minuut. Dus is het zaak om vooral bóven de 60kw te komen, dan wordt het pas echt interessant
Goede reis!
Een Lounge 74kwh RWDhessas schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:51:
[...]
Bedankt voor t delen van je bevindingen! Met welke uitvoering heb je de trip gemaakt?
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"de meester01 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 01:54:
Is er ook een lijst met Nederlandse stem commando's voor de Hi5?
Thanks! Ik denk inderdaad langs Tignee (Luik) in de eerste plaats om Antwerpen en Brussel te omzeilen. Dat kan op een regenachtige dag al snel vastlopen bij die steden (wat ik helaas bij Antwerpen al veel te regelmatig meemaak). Daarnaast hebben we dan een wat langer stukje in NL met meer opties in Limburg als het toch wat krap wordt. Dan kunnen we in het eerste stuk wat beter zien hoe het verbruik is.lackaday schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:14:
[...]
We mogen inderdaad in onze handjes wrijven vergeleken met landen om ons heen. Maar troost je: in 2019 reed ik in een Nissan Leaf naar de Dordogne, dat was pas afzien met baby in de auto. Dan is het nu al stukken verbeterd, laat staan met onze nieuwe auto’s![]()
Helaas zijn de laadstops nog niet zichtbaar in de ChargeMyHyundai-app (al heb ik ze daarmee allemaal gestart en gestopt omdat de Hyundai-pas niet werkte) maar denk dat ik het kan reproduceren.
- Eerste stop Bierset (let op: toiletten zijn hier permanent dicht vanwege corona. Ik koos een bosje maar daar zijn vrouw en kids misschien niet zo blij mee). Misschien pak je beter Tignee, zou qua tijd niet veel moeten schelen aangezien de route bij mij van de één naar de ander ging om ~10min te sparen.
- Hauconcourt (bij een Hypermarche, winkelcentrum en kleine Playmobil-tentoonstelling)
- Aire de Langres Perrogney
- Aire de Macon st Albain (deze was niet noodzakelijk, maar heb hier een hotel om morgen verder te rijden naar de Camargue).
Ook handig om te weten: je betaalt hier met je Hyundai-abo €0,29 per minuut. Dus is het zaak om vooral bóven de 60kw te komen, dan wordt het pas echt interessantik startte een paar keer op 50-60kw maar daarna liep het al vlot op. Boven de 80% zakt het al snel weer naar 50 of lager.
Goede reis!
Tweede stop Hauconcourt is dan eigenlijk perfect. Omdat het daar iets langer laden is komt het prima uit rond etenstijd.
Verder eigenlijk geen keuze gezien de afstanden tussen de laders...
En ik zag inderdaad die prijzen per minuut staan. Ik vind dat eigenlijk een heel mooie manier: snelle laders worden beloond en dat klopt ook, want die houden de lader minder lang bezet zodat er meer auto's kunnen laden per uur. Met 18 minuten laden van 10-80% krijg je dan zo'n 50 kWh voor €5,22...
Geladen bij Aire De Ressons Est, 64,61kWh voor 4,91 eurobilgy_no1 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:57:
[...]
Thanks! Ik denk inderdaad langs Tignee (Luik) in de eerste plaats om Antwerpen en Brussel te omzeilen. Dat kan op een regenachtige dag al snel vastlopen bij die steden (wat ik helaas bij Antwerpen al veel te regelmatig meemaak). Daarnaast hebben we dan een wat langer stukje in NL met meer opties in Limburg als het toch wat krap wordt. Dan kunnen we in het eerste stuk wat beter zien hoe het verbruik is.
Tweede stop Hauconcourt is dan eigenlijk perfect. Omdat het daar iets langer laden is komt het prima uit rond etenstijd.
Verder eigenlijk geen keuze gezien de afstanden tussen de laders...
En ik zag inderdaad die prijzen per minuut staan. Ik vind dat eigenlijk een heel mooie manier: snelle laders worden beloond en dat klopt ook, want die houden de lader minder lang bezet zodat er meer auto's kunnen laden per uur. Met 18 minuten laden van 10-80% krijg je dan zo'n 50 kWh voor €5,22...
Ioniq 5 P45
Het Ionity tarief per minuut in Frankrijk begrijp ik niet heel goed. Met je laadpas betaal je toch je eigen tarief, maar of dat dan ook per minuut is of per kWh is niet duidelijk.
Ik heb twee maal geladen bij Hauconcourt, (Centre E.Leclerc, A31) en gebruik gemaakt van mijn Shell laadpas in juli dit jaar.
Volume 60,70 kWh, tijd 21 minuten, kosten 14,443 exclusief btw
Volume 42,61 kWh, tijd 31 minuten, kosten 21,054 exclusief btw.
Verder nog een keer bij Aire du Jura A39
Volume 48,35 kWh, tijd 26 minuten, kosten 17,381 exclusief btw.
Je ziet dat meer laden soms goedkoper is, dus ik verwacht een tijdselement, maar dat komt niet overeen met 0,66 euro per minuut of kWh van de laadpas.
Ik heb twee maal geladen bij Hauconcourt, (Centre E.Leclerc, A31) en gebruik gemaakt van mijn Shell laadpas in juli dit jaar.
Je ziet dat meer laden soms goedkoper is, dus ik verwacht een tijdselement, maar dat komt niet overeen met 0,66 euro per minuut of kWh van de laadpas.
€14,443 / 21 minuten = €0,687 per minuutditbenikecht schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:20:
Het Ionity tarief per minuut in Frankrijk begrijp ik niet heel goed. Met je laadpas betaal je toch je eigen tarief, maar of dat dan ook per minuut is of per kWh is niet duidelijk.
€21,054 / 31 minuten = €0,679 per minuut
€17,381 / 26 minuten = €0,669 per minuut
Wellicht dat het verschil zit in afrekenen per seconde of afgeronde minuut. Maar wel apart dat er nog €0,02 per minuut verschil is.
Er is een starttarief van 0,35 cent bij Shell. Maar normaal in het 0,66 cent tarief inclusief btw toch?
Ionity zelf rekent 0,79 cent per minuut. Die 5,22 euro per laadbeurt lukt alleen in de zomer met het Ionity abonnement via Hyundai. Via Ionity zelf is het tarief bij een abonnement ook hoger.
Ionity zelf rekent 0,79 cent per minuut. Die 5,22 euro per laadbeurt lukt alleen in de zomer met het Ionity abonnement via Hyundai. Via Ionity zelf is het tarief bij een abonnement ook hoger.
[ Voor 58% gewijzigd door ditbenikecht op 07-12-2021 10:55 ]
Ik heb hier ook belangstelling voor. Heb je een link naar deze poging? Kan ik zien waar je op moet letten.-CJ schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:07:
Wrappen van de rand rond de beeldschermen ben ik ook wel benieuwd naar. Tot nu toe op YouTube 1 poging gezien maar die was niet heel succesvol.
Ik ben nu twee weken aan het rijden in mijn Connect+, en wat een genot! Vooralsnog wel vooral woon-werk verkeer, en nog niet echt langere stukken waarbij opladen onderweg nodig was.
Alle instellingen moet ik ook nog even uitvogelen, maar wellicht weet iemand hier alvast het volgende: is het mogelijk om de parkeersensoren automatisch aan te laten gaan onder een bepaalde snelheid? Nu moet ik ze elke keer bewust aanzetten met het knopje bij het parkeren, en ik ben er vrij zeker van dat m'n vrouw dit gaat vergeten..
Alle instellingen moet ik ook nog even uitvogelen, maar wellicht weet iemand hier alvast het volgende: is het mogelijk om de parkeersensoren automatisch aan te laten gaan onder een bepaalde snelheid? Nu moet ik ze elke keer bewust aanzetten met het knopje bij het parkeren, en ik ben er vrij zeker van dat m'n vrouw dit gaat vergeten..

Ja, dat kan. Heb de auto nu niet onder handbereik om te vertellen hoe maar je kunt ze altijd aan laten gaan onder een bepaalde snelheid.niekovk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:12:
Ik ben nu twee weken aan het rijden in mijn Connect+, en wat een genot! Vooralsnog wel vooral woon-werk verkeer, en nog niet echt langere stukken waarbij opladen onderweg nodig was.
Heeft iedereen last van af en toe gigantische lag in het infotainment systeem? Als ik op de Warmer-toets druk, duurt het soms enkele seconden voordat het scherm verschijnt. Omdat het een touch-toets is, ga ik dan twijfelen of ik wel gedrukt heb, druk nog een keer en vervolgens verschijnt het scherm maar verdwijnt het ook direct omdat ik 2x gedrukt heb
Deze traagheid had ik toch niet verwacht anno 2021. Al lijkt het vooral te spelen bij eerste gebruik van die knop na aanzetten van de auto.

Deze traagheid had ik toch niet verwacht anno 2021. Al lijkt het vooral te spelen bij eerste gebruik van die knop na aanzetten van de auto.
Ik heb een vraag over keyless entry. Zodra ik in de buurt kom, klappen mijn spiegels open maar de deuren unlocken niet. Is dit een configuratie of..?
waarom niet permanent aanzetten?niekovk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:12:
Dat is dus m'n vraag, of dat kan
Ik heb het nu in ieder geval nog niet kunnen vinden, en als ik op het knopje druk is ie de volgende keer als ik start weer uit.
Ja, weet nu niet welke instelling het is maar is gewoon permanent aan te zettenniekovk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:31:
[...]
Ik heb het nu in ieder geval nog niet kunnen vinden, en als ik op het knopje druk is ie de volgende keer als ik start weer uit.
Heb je al alle Sangl video's gekekenniekovk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:31:
[...]
TIP: kijk ook dit gedeelte
[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-12-2021 13:38 ]
Dat komt omdat het infotainment nog van alles aan het doen is, remedy is iets langer wachten voor je de 'warmer' toets indrukt na het starten.lackaday schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:
Heeft iedereen last van af en toe gigantische lag in het infotainment systeem? Als ik op de Warmer-toets druk, duurt het soms enkele seconden voordat het scherm verschijnt. Omdat het een touch-toets is, ga ik dan twijfelen of ik wel gedrukt heb, druk nog een keer en vervolgens verschijnt het scherm maar verdwijnt het ook direct omdat ik 2x gedrukt heb![]()
3000Wp op 't dak
Parking Distance Warning Auto Onniekovk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:31:
[...]
To use Parking Distance Warning Auto
On function, select ‘Driver Assistance > Parking Safety > Parking Distance Warning Auto On
[ Voor 13% gewijzigd door Vielleicht op 07-12-2021 13:40 ]
Deze dus:Vielleicht schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:38:
[...]
Parking Distance Warning Auto On
To use Parking Distance Warning Auto
On function, select ‘Driver Assistance > Parking Safety > Parking Distance Warning Auto On
:strip_exif()/f/image/I0tzmpDOSrFRAOSf9UNDBDak.jpg?f=fotoalbum_large)
Parkeerveiligheid
Gefeliciteerd!!de meester01 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:00:
Gisteren de auto opgehaald bij Herwers in Apeldoorn. Hierbij het statie-portret![]()
[Afbeelding]
Ligt ook aan zijn software versie die geïnstalleerd is....

Ja, dat plaatje heb ik niet ondanks dat ik de auto gisteren pas afgeleverd kreeg.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:45:
[...]
Correct, maar het blijft dan ook bestuurdershulp/parkeerveiligheid als ik het nog goed herinnerdZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:45:
[...]
Dat is inderdaad een config optie. Opklappen van de spiegels bij naderen auto heb ik uitgezet omdat de auto relatief dicht op de muur staat en je dan een kleinere doorgang hebt.Tweakx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:30:
Ik heb een vraag over keyless entry. Zodra ik in de buurt kom, klappen mijn spiegels open maar de deuren unlocken niet. Is dit een configuratie of..?
Even zelf updaten dan….de meester01 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:
[...]
Ja, dat plaatje heb ik niet ondanks dat ik de auto gisteren pas afgeleverd kreeg.
Ja dat is duidelijk alleen zou het kunnen dat ik wat hogere verwachtingen had bij de aflevering van een auto van 57K
Ja, ik ook. Met name na de laatste update is het heel erg. En vanaf dat moment helaas ook met regelmaat nu de HDA en lane assist warning malfunction. Erg irritant. Er is nog veel te doen aan zowel de infotainment als besturings software.lackaday schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:
Heeft iedereen last van af en toe gigantische lag in het infotainment systeem? Als ik op de Warmer-toets druk, duurt het soms enkele seconden voordat het scherm verschijnt. Omdat het een touch-toets is, ga ik dan twijfelen of ik wel gedrukt heb, druk nog een keer en vervolgens verschijnt het scherm maar verdwijnt het ook direct omdat ik 2x gedrukt heb![]()
- HDA 2 vind ik het voortreffelijk doen,
Wow, bijzonder, bij mij is het een ramp. Erg wiebelig en over corrigerend. Heb je de handen ook weleens los van het stuur? Dat kon bij de Kona perfect, die bleef snaarstrak rijden alleen relatief iets te dicht tegen de linker witte streep aan. Daarmee wil ik niet het rijden met losse handen propageren maar het maakt wel duidelijk hoe groot het verschil is.
Zit erop! Bij de instellingen kan je zelf het tijdstip voor omschakelen kiezen, op lichtsensor werkt helaas niet.
Helemaal mee eens
[/quote]
Dat probleem had ik idd ook
Wow, bijzonder, bij mij is het een ramp. Erg wiebelig en over corrigerend. Heb je de handen ook weleens los van het stuur? Dat kon bij de Kona perfect, die bleef snaarstrak rijden alleen relatief iets te dicht tegen de linker witte streep aan. Daarmee wil ik niet het rijden met losse handen propageren maar het maakt wel duidelijk hoe groot het verschil is.
Zit erop! Bij de instellingen kan je zelf het tijdstip voor omschakelen kiezen, op lichtsensor werkt helaas niet.
Helemaal mee eens
[/quote]
Help!
Ik probeerde mijn I5 vanmiddag op te laden via de Bluelink app maar die werk niet. Volgens de app kan ik 307 km rijden maar als ik in de auto zit staat er dat ik nog 75 km kan rijden. Ook geeft de app aan dat hij geen antwoord krijgt.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En weet er iemand een oplossing?
Alvast bedankt!!
Ik probeerde mijn I5 vanmiddag op te laden via de Bluelink app maar die werk niet. Volgens de app kan ik 307 km rijden maar als ik in de auto zit staat er dat ik nog 75 km kan rijden. Ook geeft de app aan dat hij geen antwoord krijgt.
Alvast bedankt!!
Het gebeurt ook als ik al lang en breed onderweg benkor952 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:36:
[...]
Dat komt omdat het infotainment nog van alles aan het doen is, remedy is iets langer wachten voor je de 'warmer' toets indrukt na het starten.
- Met losse handen doet hij het ook gewoon goed, kan mijn handen gewoon los houden tot hij begint te vragen om mijn handenSjoerdvt schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:38:
- HDA 2 vind ik het voortreffelijk doen,
Helemaal mee eens
[/quote]
- dank, ga de licht/donker-timer proberen!
- En ik laat het weten als ik een compatible merk gepolariseerde bril heb gevonden 😎
Heb gezocht maar lijkt inmiddels verwijderd.wimtim schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:
[...]
Ik heb hier ook belangstelling voor. Heb je een link naar deze poging? Kan ik zien waar je op moet letten.
All I had to do was follow the damn train.
Reset van infotainment door gaatje naast de Parkeren knopPedroootje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:15:
Help!
Alvast bedankt!!
Iemand nog een tip om de contacten van een Android 9 telefoon wél te laten synchen? Ik krijg wel de vragen omtrent bellen en sms-jes maar geen vraag of de auto de contacten mag downloaden.
Deze heb ik, non-polarisedlackaday schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:24:
[...]
En ik laat het weten als ik een compatible merk gepolariseerde bril heb gevonden 😎
https://www.zonnebrillen....S1BLO--emBa8aAmZVEALw_wcB
Bedankt voor de tip! Alles doet het weer.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:34:
[...]
Reset van infotainment door gaatje naast de Parkeren knop
Ik laat maar voor de zekerheid een satéprikker in de auto liggen.
Mijn nieuwe Ioniq 5 staat bij de dealer (sinds 3 december) en wordt nog onderzocht op de trilling die er in zit als je boven de 100 rijdt.
De vreugde die ik had om de auto te rijden is inmiddels compleet weg. Ik lees overigens veel negatieve reacties over de Highway Driving Assist II. Veel meer eigenaren hebben het over het heen en weer zwabberen en zetten het maar uit, het ping-pongen is zeer irritant.
Ik rijdt nu als leenwagen een Santa Fe, die het probleem niet heeft, ook mijn collega's waarvan 1 een Kona rijd en twee een Niro hebben het probleem ook niet.
De dealer wist me te vertellen dat hun demo model ook "zwabbert" en dat het een eigenschap is van het model. (dus ik moet het maar accepteren dat het feitelijk niet werkt)
Het is dus vreemd dat de Hyundai IONIQ 5, de eerste Hyundai met HDA II, dit probleem heeft. Met alle respect maar vindt het niet acceptabel dat je het maar uit moet zetten, je koopt dus iets wat niet werkt.
Ben me aan het bezinnen wat ik hier me aan moet, want het staat me helemaal niet aan.
De dealer is zich al aan het indekken door me te vertellen dat niemand er last van heeft en dat ze het voor het eerst horen.
De vreugde die ik had om de auto te rijden is inmiddels compleet weg. Ik lees overigens veel negatieve reacties over de Highway Driving Assist II. Veel meer eigenaren hebben het over het heen en weer zwabberen en zetten het maar uit, het ping-pongen is zeer irritant.
Ik rijdt nu als leenwagen een Santa Fe, die het probleem niet heeft, ook mijn collega's waarvan 1 een Kona rijd en twee een Niro hebben het probleem ook niet.
De dealer wist me te vertellen dat hun demo model ook "zwabbert" en dat het een eigenschap is van het model. (dus ik moet het maar accepteren dat het feitelijk niet werkt)
Het is dus vreemd dat de Hyundai IONIQ 5, de eerste Hyundai met HDA II, dit probleem heeft. Met alle respect maar vindt het niet acceptabel dat je het maar uit moet zetten, je koopt dus iets wat niet werkt.
Ben me aan het bezinnen wat ik hier me aan moet, want het staat me helemaal niet aan.
De dealer is zich al aan het indekken door me te vertellen dat niemand er last van heeft en dat ze het voor het eerst horen.
[ Voor 7% gewijzigd door Naaldhak op 07-12-2021 17:11 ]
Ach ja, het is daarom lastig dealers serieus te nemen door dit soort uitspraken. Als er geen oplossing voor het probleem is dan is het een eigenschap van de auto.Naaldhak schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:04:
Mijn nieuwe Ioniq 5 staat bij de dealer (sinds 3 december) en wordt nog onderzocht op de trilling die er in zit als je boven de 100 rijdt.

Ben ik dan de enige die er totaal geen last van heb ? Rijd gewoon strak tussen de lijnen. Ook nu met de winterbanden.Naaldhak schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:04:
Daar lijkt het wel op, want of je nu de oude of de nieuwste software hebt, er is altijd wat (zie mijn bevindingen die ik een paar dagen geleden gepost heb).Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:
[...]
Ben ik dan de enige die er totaal geen last van heb ? Rijd gewoon strak tussen de lijnen. Ook nu met de winterbanden.
Eigenlijk zou iedereen die een probleem heeft met HDA(2) een klacht moeten indienen. WIe weet waar en hoe dat het beste kan?
Nu ik dit zo schrijf heb jij wel HDA2? er waren toch ook modellen met HDA?! Misschien zit daar wel het probleem, omdat Kona's en Niro's er ook geen last van hebben, die hebben volgens mij de standaard HDA.
Sorry zie nu je Subscript waarin P45 staat. dus dat is het niet...of je weet stiekum een manier om hem op HDA te zetten....
[ Voor 8% gewijzigd door kor952 op 07-12-2021 17:44 ]
3000Wp op 't dak
Nee hoor, gewoon HDA2 met een P45kor952 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:42:
[...]
Daar lijkt het wel op, want of je nu de oude of de nieuwste software hebt, er is altijd wat (zie mijn bevindingen die ik een paar dagen geleden gepost heb).
Eigenlijk zou iedereen die een probleem heeft met HDA(2) een klacht moeten indienen. WIe weet waar en hoe dat het beste kan?
Nu ik dit zo schrijf heb jij wel HDA2? er waren toch ook modellen met HDA?! Misschien zit daar wel het probleem, omdat Kona's en Niro's er ook geen last van hebben, die hebben volgens mij de standaard HDA.
Sorry zie nu je Subscript waarin P45 staat. dus dat is het niet...of je weet stiekum een manier om hem op HDA te zetten....
Weet je welke software versie je hebt? Is dat 211117 of één of meer versies daarvoor? En heeft de dealer de updates al bij jouw auto uitgevoerd die je niet zelf kunt uitvoeren?
[ Voor 15% gewijzigd door kor952 op 07-12-2021 17:52 ]
3000Wp op 't dak
ik heb ook niet te klagen over HDA2 met mijn P45 en laatste infotainment update 211117. Donderdag worden de service acties uitgevoerd.
strak tussen de lijnen; nee niet met de handjes op de knieen. heb ik er last van; ook niet. zolang ik 1 hand aan het stuur hou dan is er geen gezwabber. als ik het stuur echt los laat, ja dan wiebelt het stuur iets, maar niet out of control.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:
[...]
Ben ik dan de enige die er totaal geen last van heb ? Rijd gewoon strak tussen de lijnen. Ook nu met de winterbanden.
ik heb nog geen updates gedaan, wellicht dat dat ook helpt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat wanneer ik hier op een 50km weg rijd en niet op CC, dan krijg ik over een afstand van pakweg 1 km ook geen "handen aan het stuur" reminder terwijl ik dat op de snelweg wel binnen no time heb (zelfs met 1 hand aan het stuur). mogelijk dat het dan idd is wat al eerder werd geoppert; controle of je wakker bent. met CC aan heb je geen snelheids input dus zou de auto daaruit niet kunnen concluderen dat je wakker bent en het dus via het stuur proberen.
het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wie weet wat de koreaanse vrienden hebben bedacht
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Nee hoor, ik herken het wel. Ik heb de auto nu 3 weken en naast 2x een zombiemode (in het begin en opgelost met een update) en wat laadproblemen herken ik dat zwabberen wel. Ik moet wel zeggen dat het voor de update veel erger was. Wel balen. Ik word overigens bij de Hyundaidealer in Nijmegen prima geholpen.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:
[...]
Het werkt pas vanaf 60km/h. Ik heb voorlaatste software en nog geen firmware updates gehad. Wel schakel ik altijd de LKA/LFA direct uit bij wegrijden. Eenmaal op de snelweg schakel ik CC (HDA2) in.Tiggy80 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:01:
[...]
strak tussen de lijnen; nee niet met de handjes op de knieen. heb ik er last van; ook niet. zolang ik 1 hand aan het stuur hou dan is er geen gezwabber. als ik het stuur echt los laat, ja dan wiebelt het stuur iets, maar niet out of control.
ik heb nog geen updates gedaan, wellicht dat dat ook helpt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat wanneer ik hier op een 50km weg rijd en niet op CC, dan krijg ik over een afstand van pakweg 1 km ook geen "handen aan het stuur" reminder terwijl ik dat op de snelweg wel binnen no time heb (zelfs met 1 hand aan het stuur). mogelijk dat het dan idd is wat al eerder werd geoppert; controle of je wakker bent. met CC aan heb je geen snelheids input dus zou de auto daaruit niet kunnen concluderen dat je wakker bent en het dus via het stuur proberen.
het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wie weet wat de koreaanse vrienden hebben bedacht
Ah, dan is dat de verklaringLuft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:21:
[...]
Het werkt pas vanaf 60km/h. Ik heb voorlaatste software en nog geen firmware updates gehad. Wel schakel ik altijd de LKA/LFA direct uit bij wegrijden. Eenmaal op de snelweg schakel ik CC (HDA2) in.
ik druk eigenlijk bij het wegrijden gelijk de i-pedal en het stuurtje (LFA?) in.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Gisteren mijn Ioniq opgehaald en tot nu toe ook echt geen problemen. Wel mijn eerste auto met lane assist, maar ik houd mijn stuur maar heel licht vast.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:
[...]
Ik hoop dat alle Ioniq 5 berijders die het zwabberen moe zijn een klacht indienen over de falende HDA2.
De snelste weg is de facebook pagina van Hyundai Nederland daar reageren ze direct.
De snelste weg is de facebook pagina van Hyundai Nederland daar reageren ze direct.
[ Voor 10% gewijzigd door Naaldhak op 07-12-2021 18:48 ]
Het meest irritante is juist bij mij dat ik regelmatig de handen aan het stuur melding krijg omdat ik klaarblijkelijk het stuur te licht vast heb.Tweakx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:40:
[...]
Gisteren mijn Ioniq opgehaald en tot nu toe ook echt geen problemen. Wel mijn eerste auto met lane assist, maar ik houd mijn stuur maar heel licht vast.
Ga ik dat ook eens proberen, want ik zet niets uit en op de snelweg zet ik de CC aan wat vaak maar niet altijd tot gevolg heeft dat het HDA lampje gaat branden.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:21:
[...]
Het werkt pas vanaf 60km/h. Ik heb voorlaatste software en nog geen firmware updates gehad. Wel schakel ik altijd de LKA/LFA direct uit bij wegrijden. Eenmaal op de snelweg schakel ik CC (HDA2) in.
3000Wp op 't dak
Die van mij is ook in orde, zowel met zomerbanden als nu met winterbanden.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:
[...]
Ik woon aan een 60km weg met aan beide zijden een rode fietsstrook. Je moet tussen de fietsstroken rijden en bij een tegenligger uitwijken over de fietsstrook. Als je dat doet met de lane assist aan dan gaat het niet goed. Hij probeert je tussen de stroken te houden. Vandaar dat ik altijd de lane assist (door een paar sec op het stuurtje de drukken ) direct uitschakel. Alleen in NL zijn er fietsstroken denk ik 😂kor952 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:24:
[...]
Ga ik dat ook eens proberen, want ik zet niets uit en op de snelweg zet ik de CC aan wat vaak maar niet altijd tot gevolg heeft dat het HDA lampje gaat branden.
[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 07-12-2021 19:38 ]
Op weg naar kantoor kom ik ook zo'n situatie tegen maar dan een heel stuk langs een kanaal. Dat is wel de laatste plek waar ik bemoeienis wil van de auto.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:37:
[...]
Ik woon aan een 60km weg met aan beide zijden een rode fietsstrook. Je moet tussen de fietsstroken rijden en bij een tegenligger uitwijken over de fietsstrook. Als je dat doet met de lane assist aan dan gaat het niet goed. Hij probeert je tussen de stroken te houden. Vandaar dat ik altijd de lane assist (door een paar sec op het stuurtje de drukken ) direct uitschakel. Alleen in NL zijn er fietsstroken denk ik 😂
Herkenbaar. Wij wonen in een buitengebied en rijden ook na twee afslagen op een 60km weg met fietsstroken. Het eerste dat we doen bij wegrijden in onze Kona is het uitzetten van de kansloze stuurhulpjes die erop zitten. Als we het doen worden we er meteen aan herinnerd door een auto die de hele tijd aan het stuur loopt te trekken en je in botsing probeert te brengen met tegenliggers of fietsers. Blijkbaar is het niet beter in een Ioniq 5.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:37:
[...]
Ik woon aan een 60km weg met aan beide zijden een rode fietsstrook. Je moet tussen de fietsstroken rijden en bij een tegenligger uitwijken over de fietsstrook. Als je dat doet met de lane assist aan dan gaat het niet goed. Hij probeert je tussen de stroken te houden. Vandaar dat ik altijd de lane assist (door een paar sec op het stuurtje de drukken ) direct uitschakel. Alleen in NL zijn er fietsstroken denk ik 😂
Het is juist de bedoeling dat hij wel op de accu aangesloten is omdat dit model een Sentry mode heeft.ckoopmanschap schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:37:
[...]
Zojuist bevestigd door de dealer. Hij is niet aangesloten op de accu, omdat de accu anders leeg loopt. Dan moet hij denk ik een paar weken stil staan.
power usage: 5 watt.
Als de voeding er niet op staat werkt dit dus niet.
Hij staat bij mij aan de constante voeding, ik heb de P45 nu 4.5 maand, heb 7200 km gereden en nog helemaal nergens last van gehad terwijl de auto soms dagenlang niet gebruikt wordt.
Voor mij gewoon een kwestie van kiezen en de dealer vertellen dat de Costante spanning gebruikt moet worden. Dat is wat mijn dealer ook heeft gedaan.
Het probleem is dat het systeem de vreemde ( voor Koreanen) markeringen en gekleurde stroken niet kent. Maar goed, op de snelweg werkt het prima.Femme schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:17:
[...]
Herkenbaar. Wij wonen in een buitengebied en rijden ook na twee afslagen op een 60km weg met fietsstroken. Het eerste dat we doen bij wegrijden in onze Kona is het uitzetten van de kansloze stuurhulpjes die erop zitten. Als we het doen worden we er meteen aan herinnerd door een auto die de hele tijd aan het stuur loopt te trekken en je in botsing probeert te brengen met tegenliggers of fietsers. Blijkbaar is het niet beter in een Ioniq 5.
Ik herken dit. HDA2 vind ik niet optimaal, continu zwabberen tussen de lijnen. Gebruik het niet meer.Naaldhak schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:04:
Evenals de SCC het automatisch afstand houden vind ik niet anticiperend werken. Hij laat op de korste afstand nog veel ruimte waardoor er in de spitsuren nog even snel een auto ervoor wordt geplemd. Hierdoor grijpt het systeem in en trapt op de rem. Volgens de dealer is dit niet uit te schakelen en “ouderwets” cruise control te rijden (zonder automatische afstand)??
Herkent iemand dit probleem? Bij het openen van de achterklep (met sleutel of handmatig op de knop drukken) opent de klep. Wanneer hij op max. hoogte is sluit hij weer direct zonder dat ik iets doe. Hierna moet ik de klep weer opnieuw openen om iets uit het kofferruim te pakken.
[ Voor 198% gewijzigd door TOMm1e op 07-12-2021 21:25 ]
Toch 2 keer op de cruise control knop of 1 x lang? Dan heb je ouderwetse cruise control zonder adaptive gedeelte.TOMm1e schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:16:
[...]
Ik herken dit. HDA2 vind ik niet optimaal, continu zwabberen tussen de lijnen. Gebruik het niet meer.
Evenals de SCC het automatisch afstand houden vind ik niet anticiperend werken. Hij laat op de korste afstand nog vee ruimte waardoor er in de spitsuren nog even snel een auto ervoor wordt geplemd. Hierdoor grijpt het systeem in en trapt op de rem. Volgens de dealer is dit niet uit te schakelen en “ouderwets” cruise control te rijden (zonder automatische afstand)??
Maar dan houdt de auto nog steeds automatisch afstand tot de voorligger. In HUD zichtbaar twee lijnen en één horizontale streep. Deze krijg ik niet uitgeschakeld bij ingeschakelde cruise control.de meester01 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:48:
[...]
Toch 2 keer op de cruise control knop of 1 x lang? Dan heb je ouderwetse cruise control zonder adaptive gedeelte.
Dit is wel herkenbaar inderdaad. Ik geef hem een mini duwtje naar links of rechts en dan is het voor even weer in orde. Maar dat zou inderdaad wel wat gevoeliger kunnen.Luft schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:03:
[...]
Het meest irritante is juist bij mij dat ik regelmatig de handen aan het stuur melding krijg omdat ik klaarblijkelijk het stuur te licht vast heb.
En toch nog ruim op tijd:dea.bakker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:28:
Ja, ik ben bang dat we moeten wachten, ik ben naarstig opzoek naar een oplossing om wel winterbanden te hebben voor mijn vertrek. Mijn rubbervloermatten waren er wel binnen 3 dagen...
Your order has been completed and is now ready for shipment.
Delivery will be made shortly by a forwarding agent. The freight forwarder will contact you to arrange a date.
Deze e-mail heeft ook het certificaat met de "expert opinion" voor de sneeuwaanduiding van de banden in de bijlage.
Mijn auto lijkt ook last te hebben van zombie mode. Ik weet dat er een fix voor is, maar kan deze niet vinden. Google stuurt mij naar een tweakers pagina waar het woord zombie niet in voor komt en de tweakers zoekmachine helpt ook niet. Dus als iemand een tip heeft.. heel graag
Als je op de Topic pagina zoekt op 'Zombie' krijg je wel hits toch?Tweakx schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
Mijn auto lijkt ook last te hebben van zombie mode. Ik weet dat er een fix voor is, maar kan deze niet vinden. Google stuurt mij naar een tweakers pagina waar het woord zombie niet in voor komt en de tweakers zoekmachine helpt ook niet. Dus als iemand een tip heeft.. heel graag
Dat werkt! Ik deed het via de homepage. Ik ga het even doornemen. Dankbilgy_no1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:26:
[...]
Als je op de Topic pagina zoekt op 'Zombie' krijg je wel hits toch?
Weet iemand vanaf welk uitrustingsniveau de auto is uitgerust met een automatisch inparkeren mogelijkheid? Op mijn Connect+ kon ik het niet vinden...
Volgens mij is dat alleen bij de loungeVielleicht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:40:
Weet iemand vanaf welk uitrustingsniveau de auto is uitgerust met een automatisch inparkeren mogelijkheid? Op mijn Connect+ kon ik het niet vinden...

De Lounge is t.o.v. de Connect+ extra uitgerust met:Vielleicht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:40:
....
• Remote Smart Parking Assist (RSPA)
Remote Smart Parking Assist (RSPA) inderdaad in NL alleen vanaf de Lounge
Tja ook al is de auto gebalanceerd de trilling blijft en wordt gemarginaliseerd als kleine trilling. Deze vrijdag zouden ze hem op een rollerbank zetten om er dieper naar te kijken. Nu al wordt er ingedekt dat ik het waarschijnlijk zou moeten accepteren als het binnen de fabrieksopgave blijft. Ben bang dat het de aandrijving is, het ding is gewoon gevallen of beschadigd tijdens het vervoer en je krijgt als koper dan een kutwagen geleverd en ben er al helemaal klaar mee.Toine449 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:16:
[...]
Ach ja, het is daarom lastig dealers serieus te nemen door dit soort uitspraken. Als er geen oplossing voor het probleem is dan is het een eigenschap van de auto.Nooit accepteren en er gewoon een halszaak van maken. Succes
De achterklep stond er ook al scheef in bij aflevering. Het hoort gewoon niet, het HDA2 gezwabber wordt afgedaan als een eigenschap van de auto.
Ik heb mijn auto ook sinds een week weer terug vanwege trillingen en het zou goed moeten zijn was het antwoord van de dealer. Ik ervaar het nog steeds als hinderlijk. Ik heb nu eerst een afspraak gemaakt bij een banden bedrijf voor roadforce balanceren. Als dit niet helpt ga ik weer terug naar de dealer.Naaldhak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:20:
[...]
Tja ook al is de auto gebalanceerd de trilling blijft en wordt gemarginaliseerd als kleine trilling. Deze vrijdag zouden ze hem op een rollerbank zetten om er dieper naar te kijken. Nu al wordt er ingedekt dat ik het waarschijnlijk zou moeten accepteren als het binnen de fabrieksopgave blijft. Ben bang dat het de aandrijving is, het ding is gewoon gevallen of beschadigd tijdens het vervoer en je krijgt als koper dan een kutwagen geleverd en ben er al helemaal klaar mee.
De achterklep stond er ook al scheef in bij aflevering. Het hoort gewoon niet, het HDA2 gezwabber wordt afgedaan als een eigenschap van de auto.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Ik zou daar eens informeren wat je mogelijkheden zijn, Je kunt beginnen met ze schriftelijk op de hoogte te brengen van je klachten, want anders wordt het achteraf zo'n wellesnietes gedoe. Ik denk dat het probleem met de HDA2 nog het minste is want één of twee software updates verder is het misschien verdwenen. Over dat trillen heb ik op het Duitse forum Goingelectric.de meerdere mensen gehoord.Naaldhak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:20:
[...]
Tja ook al is de auto gebalanceerd de trilling blijft en wordt gemarginaliseerd als kleine trilling. Deze vrijdag zouden ze hem op een rollerbank zetten om er dieper naar te kijken. Nu al wordt er ingedekt dat ik het waarschijnlijk zou moeten accepteren als het binnen de fabrieksopgave blijft. Ben bang dat het de aandrijving is, het ding is gewoon gevallen of beschadigd tijdens het vervoer en je krijgt als koper dan een kutwagen geleverd en ben er al helemaal klaar mee.
3000Wp op 't dak
Dat trillen doet mijn connect ook (niet altijd naar mijn idee). Ik dacht dat het normaal was.
Nope. De i5 kan volgens mij op vrijwel alle versies automatisch parkeren. Alleen de Lounge heeft de feature dat hij dat op afstand kan/ wanneer je auto uit gestapt bent.
Edit: Oh, ik begin nu te twijfelen omdat ik deze functie mis in de prijslijst. Mag toch hopen dat het er op zit...
Vraag: ik heb mijn i5 nog niet dus kan het helaas niet checken, maar kan een van jullie checken van welk materiaal de bezels van het infotainment scherm is? Dat witte gedeelte zeg maar. Ik heb begrepen als dat kunststof is, het lastig wordt om dat te wrappen.
Wat misschien een alternatief is, is daar een soort raamtint folie overheen te plakken, moet ik met een expert bespreken.
[ Voor 43% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-12-2021 12:58 ]
Toch even melden dat in België op de Core (basisversie) geen enkele automatische parkeerfunctie zit.HollovVpo1nt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:34:
[...]
Nope. De i5 kan volgens mij op vrijwel alle versies automatisch parkeren. Alleen de Lounge heeft de feature dat hij dat op afstand kan/ wanneer je auto uit gestapt bent.
Vraag: ik heb mijn i5 nog niet dus kan het helaas niet checken, maar kan een van jullie checken van welk materiaal de bezels van het infotainment scherm is? Dat witte gedeelte zeg maar. Ik heb begrepen als dat kunststof is, het lastig wordt om dat te wrappen.
Wat misschien een alternatief is, is daar een soort raamtint folie overheen te plakken, moet ik met een expert bespreken.
Ik mis die optie ook in de prijslijst zie ik nu... Twijfel.FunkStar_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:52:
[...]
Toch even melden dat in België op de Core (basisversie) geen enkele automatische parkeerfunctie zit.
nog iemand het probleem dat bij 100kmu de middenconsole wat trilt? vooral bij koude banden, in het stuur voel ik weinig of geen trilling. helpt balanceren van de wielen? ik rij nu op de winterkit 19inch met michelin alpin suv.
Ook bij 130kmu een "woooooooo" geluid, lijkt op windgeruis of iets van de banden maar is echt enkel en alleen bij 130, bij 132 of 128 is het alweer weg, ik vermoed zelf de motor of aandrijving die bij dat toerental resoneert.
Gister geupdate naar de 1117 navi software, bijsturen van de hda/lka gaat een pak soepeler, maar bij een scherpere bocht kapt ie er gelijk mee, best jammer, maar al bij al minder irritant. rest van de software net even wat vloeiender en mooier geworden, top.
Gemerkt dat de laatste week dus zowel met de oude als nieuwe software de auto start van de climate control niet werkt terwijl deze wel geprogrammeerd staat, de auto is vol dan en aangesloten aan een laadpaal, zelfde als ervoor maar toch doet ie het niet, de remote start met bluelink 15min op voorhand werkt dan weer wel.
Tips? bedankt alvast.
Ook bij 130kmu een "woooooooo" geluid, lijkt op windgeruis of iets van de banden maar is echt enkel en alleen bij 130, bij 132 of 128 is het alweer weg, ik vermoed zelf de motor of aandrijving die bij dat toerental resoneert.
Gister geupdate naar de 1117 navi software, bijsturen van de hda/lka gaat een pak soepeler, maar bij een scherpere bocht kapt ie er gelijk mee, best jammer, maar al bij al minder irritant. rest van de software net even wat vloeiender en mooier geworden, top.
Gemerkt dat de laatste week dus zowel met de oude als nieuwe software de auto start van de climate control niet werkt terwijl deze wel geprogrammeerd staat, de auto is vol dan en aangesloten aan een laadpaal, zelfde als ervoor maar toch doet ie het niet, de remote start met bluelink 15min op voorhand werkt dan weer wel.
Tips? bedankt alvast.
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic