Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
kor952 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:46:
Hier nog een fotootje om wat mensen hier jaloers te maken....
Vannacht bij de AC lader ( op ong.15 meter van mijn voordeur verwijderd) opgeladen van 16%-100%.

[Afbeelding]
Ik moet toch mijn rijstijl aanpassen 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdltl49Hl8XqPHdKY_gzFOJE3I0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FIKHdR9ELUu1G0zYqJRsWfS7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJCNL
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-03 14:41
SJCNL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:21:
[...]

Ik heb een set op Black Friday gekocht met dezelfde leverindicatie en heb gisteren deze update gekregen via DHL:

We, 01.12.2021, 11:35, Neumünster, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin

Mo, 29.11.2021, 17:56
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

Betreft dit set:
4x Hyundai IONIQ 5 Winter complete wheel, HMD04EV Black 7,5x19 ET49,5 + Dunlop WInter Sport 5 + TPMS
De DHL status bevatte geen packing slip, het bleek voor nu enkel om de gratis Black Friday sleutelhanger te gaan i.p.v. de daadwerkelijke set banden :+ @dea.bakker nog even geduld dus, aangezien de huidige status 2e week 2022 aangeeft op de website:
https://hyundaizubehoer.d...495-5x1143-671-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik heb vandaag ook een verzendbevestiging ontvangen van mijn bestelde winterbanden tijdens black-friday uit Duitsland. Het zou wel enorm teleurstellend zijn als het alleen de sleutelhanger betreft. Bij mijn velgen staat namelijk levertijd onbekend.
Ik vraag mij af hoe ik dan nog enige leveringszekerheid heb, aangezien de levering dan buiten de 30 dagen Paypal garantie gaat vallen. Het is toch een groot bedrag wat ze renteloos misschien maanden kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
Ja, ik ben bang dat we moeten wachten, ik ben naarstig opzoek naar een oplossing om wel winterbanden te hebben voor mijn vertrek. Mijn rubbervloermatten waren er wel binnen 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Vannacht bij de AC lader ( op ong.15 meter van mijn voordeur verwijderd) opgeladen van 16%-100%.

[Afbeelding]
Jaloersssss.

Ik zat gisteravond op 310km bij 100%. Ook dus een P45.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

mdeiman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:42:
[...]

Jaloersssss.

Ik zat gisteravond op 310km bij 100%. Ook dus een P45.
Volgens jouw onderschrift heb je een Projet 45, die heeft een kleine accu.. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
De connect in black mica

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lA1s2Cji8d4M3jZXGC1SnLCGtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDp46MHEFSOynYMZ8TG6PUrr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_LqJ75gRz-KiXtjm9W6_Igr1uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQOjK2E5DkmoaIaASGCYk7R1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzml-f562Wl_dE0uJv1qSiL2Rb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF5Fos8y9A9Ils0H7fAabFjP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
chrvdbos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Ik heb dat ook uitvoerig nagevraagd tijdens de bestelling van mijn P45. Het antwoord was telkens dat dit alleen op de Koreaanse markt bestelbaar was en dat dit zo zou blijven.
Via Hyundai.de heb ik toen (die werd daar aangeboden) deze dashcam gekocht en bij de onderhandelingen met de dealer af kunnen spreken dat hij het na levering zou inbouwen.
Dat heeft hij gedaan, het werkt uitstekend en bezit ook de Sentry mode (onder andere).
ben er zeer tevreden over.
https://www.pioneer-car.eu/uk/products/vrec-dz700dc
Ik heb dezelfde dashcam nu ook ingebouwd, maar hij heeft alleen stroom als ik rijdt. Als ik de auto uit zet, dan piept hij en kraakt hij tot hij uit is.

Heb jij dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58

[Afbeelding]
Netjes! _/-\o_ Dat red ik (nog) niet met mijn RWD. Terwijl ik al zuinig dacht te rijden. Nog even oefenen blijkbaar. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGzKwWEtRyiKsDO5MWpxZZahnCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WonXmHsCmWDAp4jZfjbWCs8d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-08 16:57

tsk

Mooi! Ik had de phantom black niet gekozen omdat bij de Lounge dan alle elementen zilverkleurig zijn maar in deze combi is het heel sjiek :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17
Dag allen, ik volg dit topic ( en de Kia EV6) al een tijdje.
Vandaag de keuze gemaakt. Het wordt een Lounge AWD 73 kWh, Phantom black met zwart interieur.
Levering 4 tot 6 maanden vanaf nu....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:
Ik heb vandaag ook een verzendbevestiging ontvangen van mijn bestelde winterbanden tijdens black-friday uit Duitsland. Het zou wel enorm teleurstellend zijn als het alleen de sleutelhanger betreft. Bij mijn velgen staat namelijk levertijd onbekend.
Ik vraag mij af hoe ik dan nog enige leveringszekerheid heb, aangezien de levering dan buiten de 30 dagen Paypal garantie gaat vallen. Het is toch een groot bedrag wat ze renteloos misschien maanden kunnen gebruiken.
Toen ik besteld had heb ik ze even gebeld. Ze reageren ook best goed op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ze reageren heel erg snel op de mail ja, heb binnen een paar minuten antwoord gekregen. Dit pakket is alleen de sleutelhanger en dat kan ook niet anders want de banden komen rechtstreeks vanuit de fabrikant bij de klant. Als bonus wel een levertijd gekregen, eerste week van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Mooi ding!

Ik denk dat ik de grijze bumperdelen en wielkastranden mooier vind afsteken bij zwart.

En jij hebt dus niet het lichtpakket/LED pakket? Lijkt daarom je achterkant anders qua pixels in de verlichtingsbalk?

Hoe is de mica zwart? Mica is soms met een glittering en soms bijna uni zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Markprinsen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:56:
[...]

Mooi ding!

Ik denk dat ik de grijze bumperdelen en wielkastranden mooier vind afsteken bij zwart.

En jij hebt dus niet het lichtpakket/LED pakket? Lijkt daarom je achterkant anders qua pixels in de verlichtingsbalk?

Hoe is de mica zwart? Mica is soms met een glittering en soms bijna uni zwart.
Wat is er bij jou anders? Het verschil heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
Ik zie bij @ckoopmanschap de blokjes heel duidelijk (en die 3 blokjes horizontaal).

Bij andere foto's viel mij dat minder op. Bijv:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Lj69de4NO1Z_BXZ706mQTWHPMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrDiZiU2YnebiQAeQwMViKtT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 07:25
Markprinsen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:24:
Ik zie bij @ckoopmanschap de blokjes heel duidelijk (en die 3 blokjes horizontaal).

[Afbeelding]
klopt, de pixel balk is bij de lounge anders uitgevoerd waardoor het verschil tussen de oplichtende pixels en de niet oplichtende pixels minder groot is

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15
Markprinsen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:24:

[Afbeelding]
Alleen de Lounge heeft het doorlopende LED achterlicht en geïntegreerde knipperlichten zowel voor als achter. De Style, Connect en Connect+ hebben de verlichting zoals op de foto van @ckoopmanschap
In de Lounge uitvoering vond ik kleur zwart niet zo mooi, maar deze ziet er wel gelikt uit hoor! _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:46

-CJ

Not remastered

Vreemd is wel dat de niet top-uitvoeringen in het buitenland, zoals Duitsland en Verenigd Koninkrijk, bijna altijd de luxe Ledarmaturen hebben.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
dea.bakker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:24:
[...]

Ik moet toch mijn rijstijl aanpassen 😂

[Afbeelding]
Bij een benzine auto kijk je toch ook niet per tankbeurt naar het verbruik.
Bij een ev zijn de totale km stand en het kWh/100km verbruik de juiste gegevens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaKx-9R64z3JZ_SZJrdTWmDxajI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MChgJpfQa9ynEdUvvUmOIn24.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
17.2 Kwh/100km lijkt mij heel netjes! RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hunter3315nl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:56:
[...]

Bij een ev zijn de totale km stand en het kWh/100km verbruik de juiste gegevens.
Ik vind het aantal km per kWh fijner met rekenen, dat heb ik dan ook ingesteld. 6822 km met een gemiddeld verbruik van 6.1 km per kWh.

Dat is 16.4 kWh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
bilgy_no1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:18:
[...]

Dat is goed om te weten. Dank hiervoor.

Kun je ook testen wat er gebeurt als je een half uur voor je bij de lader aankomt de verwarming op 17*C zet en de stoelverwarming gebruikt tijdens het rijden?

Ik ga zelf komende week een langere rit langs meerdere Ionity's maken (fingers crossed qua reisbeperkingen O-) ) en dan ga ik dit ook proberen. Ik denk dat het tijdens het laden zelf niet zoveel uithaalt, maar als de batterij bij aankomst een paar graden warmer is kan het wel wat schelen, omdat je eerder de drempels haalt (5*, 10*, 15*, 20* en 25*).
Ik heb vandaag getest met twee laadsessies en lees nu net je bericht.
Heb dus niet je testverzoek kunnen uitvoeren. Maar ben wel benieuwd naar jouw bevindingen binnenkort ;)
Ik post zo mijn bevindingen van vandaag.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
ckoopmanschap schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb dezelfde dashcam nu ook ingebouwd, maar hij heeft alleen stroom als ik rijdt. Als ik de auto uit zet, dan piept hij en kraakt hij tot hij uit is.

Heb jij dit ook?
Nee, als de auto "uit" is kan ik nog gewoon met de unit communiceren en ook de optie event staat gewoon aan. Er zijn ook totaal geen bijgeluiden. Ligt mogelijk aan het aansluitpunt van de voeding dat door de inbouwen is gekozen. is dat continue voeding of gekoppeld aan de status van de auto is de vraag dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Zo, vandaag snellaadtest twee bij koudere omstandigheden.

Rit 1 ging grotendeels door NL om net over de grens bij Oldenzaal bij Ionity Salzbergen te laden.
Vertrokken met 70% accu en na 220km met 9% aangesloten.
Rustig gereden met de cruisecontrol op 105.
Binnentemperatuur 20 graden.

Laden tot 80% ging 3 minuten sneller dan gisteren. Denk dat de accu iets warmer was doordat ik er nu 220km mee gereden had t.o.v. de 25km van gisteren. Zag een hele korte piek tot 180 kW. Tijdens het laden enkel de stoelverwarming aangehad.

Daarna door Duitsland naar Venlo gereden. Daar de grens over en geladen bij Ionity Sevenum.
Accu van 80 tot 6% leeggereden over een afstand van 189km. Continu tegenwind en ook best wat regen gehad. Cruisecontrol op 130km, verwarming op 20 graden en net voor de grens nog even flink doorgetrapt.

Laadsessie 2 was een vlotte sessie. van 6 - 80% in 23 minuten. De accu was blijkbaar nog goed op temperatuur. Vanaf de start gelijk 108 kW en daarna stapsgewijs omhoog tot 225 kW. Tijdens het laden stond de auto uit omdat ik met een Kia EV 6 eigenaar ervaringen aan het uitwisselen was.

Laadsessie 2 geeft de burger moed, laat de wintersport maar komen :-)

Tijdens de terugreis kwam ik rond Eindhoven zowaar nog een Ioniq 5 rijder tegen. Na 5 maanden en 16k kilometers ben ik nog maar een handvol Ioniq rijders tegengekomen. We zijn blijkbaar nog steeds een exclusieve verschijning op de weg 8)

En respect voor de mensen die 400+ kilometers uit hun accu weten te persen. Dat zou voor mij wat aanpassingen van de rijstijl vergen :)

Hierbij de screenshots van sessie 1 en 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_4IEQhZgB2zcH-uxzdqk7dfuRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F70nc23tDYJ4uFmJPmHtsslJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCMPKCpTfWDyn9thwKfc70aM1sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE6YWz3Yx5thXqkuSyZALNrK.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
WilliamGeluk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:21:
Zo, vandaag snellaadtest twee bij koudere omstandigheden.

Rit 1 ging grotendeels door NL om net over de grens bij Oldenzaal bij Ionity Salzbergen te laden.
Vertrokken met 70% accu en na 220km met 9% aangesloten.
Rustig gereden met de cruisecontrol op 105.
Binnentemperatuur 20 graden.

Laden tot 80% ging 3 minuten sneller dan gisteren. Denk dat de accu iets warmer was doordat ik er nu 220km mee gereden had t.o.v. de 25km van gisteren. Zag een hele korte piek tot 180 kW. Tijdens het laden enkel de stoelverwarming aangehad.

Daarna door Duitsland naar Venlo gereden. Daar de grens over en geladen bij Ionity Sevenum.
Accu van 80 tot 6% leeggereden over een afstand van 189km. Continu tegenwind en ook best wat regen gehad. Cruisecontrol op 130km, verwarming op 20 graden en net voor de grens nog even flink doorgetrapt.

Laadsessie 2 was een vlotte sessie. van 6 - 80% in 23 minuten. De accu was blijkbaar nog goed op temperatuur. Vanaf de start gelijk 108 kW en daarna stapsgewijs omhoog tot 225 kW. Tijdens het laden stond de auto uit omdat ik met een Kia EV 6 eigenaar ervaringen aan het uitwisselen was.

Laadsessie 2 geeft de burger moed, laat de wintersport maar komen :-)

Tijdens de terugreis kwam ik rond Eindhoven zowaar nog een Ioniq 5 rijder tegen. Na 5 maanden en 16k kilometers ben ik nog maar een handvol Ioniq rijders tegengekomen. We zijn blijkbaar nog steeds een exclusieve verschijning op de weg 8)

En respect voor de mensen die 400+ kilometers uit hun accu weten te persen. Dat zou voor mij wat aanpassingen van de rijstijl vergen :)

Hierbij de screenshots van sessie 1 en 2:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top !
Komt aardig overeen met mijn ervaring, 9% naar 80% in 28 minuten bij een 175kW lader.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Zit de interieur ambiance bij elk pakket of alleen de lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
chrvdbos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:15:
[...]

Nee, als de auto "uit" is kan ik nog gewoon met de unit communiceren en ook de optie event staat gewoon aan. Er zijn ook totaal geen bijgeluiden. Ligt mogelijk aan het aansluitpunt van de voeding dat door de inbouwen is gekozen. is dat continue voeding of gekoppeld aan de status van de auto is de vraag dan.
Ik vermoed dat hij onjuist is geïnstalleerd, dus zal de dealer een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuSt
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03-2022
Vandaag voor het eerst last gehad van de zombie modus. Onmogelijk om de wagen in de READY stand te krijgen. Enkel schakelen tussen P en N nog mogelijk. Verschillende keren vruchteloos de wagen aan en uit gezet. Ook de "Duitse" acties uitgeprobeerd met het aanzetten van de verwarming via de Bluelink app. Geen enkel resultaat.

Vervolgens twee minuten weggewandeld van de wagen, daarna opnieuw in de wagen gaan zitten en... probleem weg. Wagen gaat terug in de READY stand.

In zombie modus gaf de wagen een lege 12V accu aan en werd de sleutel zogezegd niet erkend. Maar de 12V batterij werkt gewoon en ook de sleutel wordt gewoon herkend (als ik wegstapte gaf de wagen ook aan dat de sleutel uit de wagen verwijderd was). Het lijkt alsof er softwarematig iets misloopt waarbij niet alle checks bij het opstarten worden uitgevoerd.

Toch vervelend. Ik vermoed dat iedereen er vroeg of laat eens mee te maken gaat krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@MathieuSt op goingelectric hielp het voor sommige ook om het licht en de ruitenwissers helemaal uit te zetten. Toen ging de auto gewoon in D of R 8)7

In ieder geval ook het proberen waard. Nu snap ik ook waarom ze een prikbord links naast het instrumentenscherm hebben gemaakt. Om al die post-it's met workarounds op te hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MathieuSt schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:41:
Vandaag voor het eerst last gehad van de zombie modus. Onmogelijk om de wagen in de READY stand te krijgen. Enkel schakelen tussen P en N nog mogelijk. Verschillende keren vruchteloos de wagen aan en uit gezet. Ook de "Duitse" acties uitgeprobeerd met het aanzetten van de verwarming via de Bluelink app. Geen enkel resultaat.

Vervolgens twee minuten weggewandeld van de wagen, daarna opnieuw in de wagen gaan zitten en... probleem weg. Wagen gaat terug in de READY stand.

In zombie modus gaf de wagen een lege 12V accu aan en werd de sleutel zogezegd niet erkend. Maar de 12V batterij werkt gewoon en ook de sleutel wordt gewoon herkend (als ik wegstapte gaf de wagen ook aan dat de sleutel uit de wagen verwijderd was). Het lijkt alsof er softwarematig iets misloopt waarbij niet alle checks bij het opstarten worden uitgevoerd.

Toch vervelend. Ik vermoed dat iedereen er vroeg of laat eens mee te maken gaat krijgen.
Dat is mooi naadje. Zou het in het algemeen verstandig zijn om de 12V accu na aflevering even helemaal vol te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Is er trouwens een manier om de veiligheidswaarschuwing bij het starten uit te schakelen? Na een paar dagen heb ik die wel genoeg gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuSt
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:52:
@MathieuSt op goingelectric hielp het voor sommige ook om het licht en de ruitenwissers helemaal uit te zetten. Toen ging de auto gewoon in D of R 8)7

In ieder geval ook het proberen waard. Nu snap ik ook waarom ze een prikbord links naast het instrumentenscherm hebben gemaakt. Om al die post-it's met workarounds op te hangen :+
Dat zal ik de volgende keer proberen. Licht en ruitenwissers stonden nu gewoon aan. Nu goed... hopelijk komt er gewoon geen volgende keer.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze de wagen lanceren in de VS met deze bug er in. Van zodra iemand zijn enkel verzwikt omdat hij te voet moest vanwege een wagen die niet meer wilde starten, krijgen ze onmiddellijk een miljoenenclaim. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Vielleicht schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:04:
Is er trouwens een manier om de veiligheidswaarschuwing bij het starten uit te schakelen? Na een paar dagen heb ik die wel genoeg gezien...
Dit is niet m’n eerste wagen met zo’n melding. Went vanzelf, op een gegeven moment is t een automatische handeling die je niet meer opmerkt.

Enige jammere is, is dat bij de Ioniq de tijd varieert van de knop. Dus het is net anders iedere keer wanneer je m weg mag drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vielleicht schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:04:
gaat vanzelf uit, gewoon niet naar kijken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Ik weet nu niet of het bij iedereen het geval is maar sommige hebben waarschijnlijk geen last van "zombie" modus.

Ik heb namelijk ook al enkele keren enkel naar "N" en "P" kunnen gaan met een vast stuur. Ik heb namelijk een "secred" wallet en als mijn sleutel daarachter zit... je kan het al raden... Enige manier om dat op te merken is op je dashboard links onderaan kijken en daar staat een oranje sleuteltje. Voor de rest geen melding of waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
Markprinsen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:07:
17.2 Kwh/100km lijkt mij heel netjes! RWD?
Ja, project 45, vanaf 10 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:37:
[...]

Ik vind het aantal km per kWh fijner met rekenen, dat heb ik dan ook ingesteld. 6822 km met een gemiddeld verbruik van 6.1 km per kWh.

Dat is 16.4 kWh/100km
Mee eens, maar is reeds mijn 3de Hyundai ev en dat kon je vroeger niet anders instellen.
Ben nu gewend om dit, in mijn hersenpan, automatisch om te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blawax
  • Laatst online: 29-02-2024
Een nieuw probleem: Bluelink lijkt auto niet meer te kunnen vinden. De I5 staat op de zelfde plek als altijd, tijdens het rijden geen enkel probleem, ook navigatie en radio werken goed. Tips & adviezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sngAbU6i3cLzG7QhhIZ0R1ny_5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1kBJxNw1IQwjzxxOd1j602S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
Mijn week oude IONIQ 5 is terug naar de dealer, de Highway Driving Assist II is absoluut geen succes, hij zwabbert als een kermis attractie en trilt ook nog eens extreem boven de 100. Ik hoop dat het maar niets ernstigs is. Het is geen lease auto en het was lang sparen.

Ik wil de auto pas terug als zaken ook werken, zaken die je al op de koop toe moet nemen zoals het aldoor uitzetten van irritante veiligheidssystemen okay dan.

Ondanks de overwegend positieve ervaringen die je overal leest, ik heb ze nog niet mogen beleven tot mijn spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:31:
[...]

gaat vanzelf uit, gewoon niet naar kijken :F
Klopt, maar wel vervelend als je van profiel moet wisselen. Je zit echt te wachten. :O

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
hunter3315nl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:56:
[...]

Bij een benzine auto kijk je toch ook niet per tankbeurt naar het verbruik.
[Afbeelding]
Het is geen probleem of ergernis. Ik weet dat ik rap rij, korte stukjes en met verwarming aan en dit is ook nog eens een koude week… sta gewoon iets vaker te laden :)

Gemiddelde staat nog wel op 20kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond iets opvallends gemerkt met de GOM.

Heb tot 90% geladen en in Bluelink stond 409 km bereik. Omgerekend naar 100% is dat wel 454 km...

Maar toen ik hem losgekoppeld en wegreed stond er in het display 372 km bereik, omgerekend 413 km.

Kortom, er zit een flink verschil tussen. Denk zelf dat de 414 realistischer is in deze tijd van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:57:

Heb tot 90% geladen en in Bluelink stond 409 km bereik. Omgerekend naar 100% is dat wel 454 km...

Maar toen ik hem losgekoppeld en wegreed stond er in het display 372 km bereik, omgerekend 413 km.

Kortom, er zit een flink verschil tussen. Denk zelf dat de 414 realistischer is in deze tijd van het jaar.
Zo'n verschil had ik ook van de week (zie bericht hierboven met screenprint) maar binnen een paar minuten gaf het display in de auto hetzelfde aan als de Bluelink app.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
kor952 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:14:
[...]

Zo'n verschil had ik ook van de week (zie bericht hierboven met screenprint) maar binnen een paar minuten gaf het display in de auto hetzelfde aan als de Bluelink app.
Het zijn berekeningen en eea moet ook gesynchroniseerd worden tussen de auto, server en Bluelink. Gisteren had ik nog 200km bij 60% soc, erg veel korte ritjes gereden. Mijn auto staat binnen in een loods, half uur na ritje geeft display 218km bij 59% soc aan.Batterij komt tot rust en/of temperatuur verandert ? Kortom, het lijkt een dynamisch iets.

[ Voor 4% gewijzigd door Luft op 04-12-2021 11:46 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Blawax schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:10:
Een nieuw probleem: Bluelink lijkt auto niet meer te kunnen vinden. De I5 staat op de zelfde plek als altijd, tijdens het rijden geen enkel probleem, ook navigatie en radio werken goed. Tips & adviezen?

[Afbeelding]
Het advies staat er al;neem contact op met de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Naaldhak schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:09:
Mijn week oude IONIQ 5 is terug naar de dealer, de Highway Driving Assist II is absoluut geen succes, hij zwabbert als een kermis attractie en trilt ook nog eens extreem boven de 100. Ik hoop dat het maar niets ernstigs is. Het is geen lease auto en het was lang sparen.

Ik wil de auto pas terug als zaken ook werken, zaken die je al op de koop toe moet nemen zoals het aldoor uitzetten van irritante veiligheidssystemen okay dan.

Ondanks de overwegend positieve ervaringen die je overal leest, ik heb ze nog niet mogen beleven tot mijn spijt.
Da's wel super k. Hopelijk vinden ze wat. Hou ons op de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Blawax schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:10:

[Afbeelding]
Voorzover ik begrepen heb gaat dit via het Vodafone netwerk. Je kunt even checken er bij hun een storing wordt gemeld in jouw regio en daar houdt het dan wel op qua zelf te ondernemen actie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Je kan ook de headunit resetten, dat wekte bij mij. Met een scherp puntje even het kleinie knopje indrukken boven de P parkassist knop. Mijn P45 was twee weken offline, dit werkte,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08

Laat svp weten of het hierna goed is opgelost, ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder de trilling. Mocht jouw dealer het weten op te lossen dan breng ik de mijne ook terug. En mochten ze het idd oplossen, zou je dan willen vragen wat de remedie is bij jouw dealer? In mijn ervaring kennen ze niet allemaal dezelfde tips en trucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

kor952 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:14:
[...]

Bij mij klopt de app in eerste instantie nooit met de auto. Na een start past de app zich aan aan de auto. Nooit andersom (helaas).

In de app vanochtend bij 100% 330km. In de auto 309km.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-09 23:42
Ik zie de verschillen ook in de Niro denk dat het komt door de spanning belast te meten. Denk dat de lading en dus ook het rijbereik wordt bepaald door de spanning van de cellen te meten ,als je de wagen opstart belast je de batterij en kakt de spanning een beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Laatst online: 10-09 08:16
MathieuSt schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:41:

Ik heb dit ook twee keer gehad. Het probleem is dat de auto de sleutel niet herkend. Wat bij mij werkte is om de sleutel fysiek tegen de aan/uit knop te houden. Er schijnt nog een RFID chip ofzo in te zitten waardoor die hem dan herkent. Op deze manier gaat ook het oranje symbool van auto met een sleutel erin weg, het rode symbool van de accu blijft. Vervolgens auto uit zetten, voet goed op de rem en weer aan zetten. Probleem opgelost voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

mdeiman schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:
[...]

Bij mij klopt de app in eerste instantie nooit met de auto. Na een start past de app zich aan aan de auto. Nooit andersom (helaas).

In de app vanochtend bij 100% 330km. In de auto 309km.
De auto stond op 3 honderd nog wat km, de app zei 439 km na het laden, een paar minuten later zei de auto 437 km, zie bewijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PIv8JicFF_8wFa-JMrkBGndFec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXAeTyvhDyJ6yDKgDJefDsZN.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blawax
  • Laatst online: 29-02-2024
McRizzo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:42:
Je kan ook de headunit resetten, dat wekte bij mij. Met een scherp puntje even het kleinie knopje indrukken boven de P parkassist knop. Mijn P45 was twee weken offline, dit werkte,
Top! Bedankt voor de tip, werkt meteen!
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuSt
revo37 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb dit ook twee keer gehad. Het probleem is dat de auto de sleutel niet herkend. Wat bij mij werkte is om de sleutel fysiek tegen de aan/uit knop te houden. Er schijnt nog een RFID chip ofzo in te zitten waardoor die hem dan herkent. Op deze manier gaat ook het oranje symbool van auto met een sleutel erin weg, het rode symbool van de accu blijft. Vervolgens auto uit zetten, voet goed op de rem en weer aan zetten. Probleem opgelost voor mij.
Ja, dat had ik ook geprobeerd, maar het werkte niet. Het blijft een bizar probleem. Het rode accu symbool kreeg ik weg door de Duitse oplossing met de remote start van de verwarming. Maar ook dan bleef het probleem tot ik de wagen een paar minuten liet staan. De opstart van de schermen duurde vervolgens een stuk langer dan normaal en toen kon ik 'm gewoon weer in de READY stand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Laatst online: 10-09 08:16
MathieuSt schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
[...]

Ja, dat had ik ook geprobeerd, maar het werkte niet. Het blijft een bizar probleem. Het rode accu symbool kreeg ik weg door de Duitse oplossing met de remote start van de verwarming. Maar ook dan bleef het probleem tot ik de wagen een paar minuten liet staan. De opstart van de schermen duurde vervolgens een stuk langer dan normaal en toen kon ik 'm gewoon weer in de READY stand zetten.
Ah vreemd probleem dan inderdaad. Wellicht heb ik dan niet de 'echte' zombie mode gehad, of gewoon 2x geluk gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 13:06

Ik heb ook last gehad van trillingen boven de 100 km/uur. Ik vond dat voornamelijk hinderlijk bij de midden armsteun. Bij mij waren eerst de banden gebalanceerd. Dit was toen nog niet naar tevredenheid opgelost maar wel iets beter. Hierna 2 andere banden achter. Het is nu veel beter. Ik ben er nog niet helemaal over uit als het nu is zoals het hoort.
Ik heb een ioniq 5 met de verstelbare midden console.

Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden hoe de dealer dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:57:

Heb ik reeds in 2 Hyundai's ev mee gemaakt, ook met de oude BL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Laatst online: 16-02 16:18
Ik blijf het apart vinden. Ik wil de batterij even bijladen van 61% naar 80%. Dat gaat met 36kw bij 160kw lader, lees 20 minuten. Dat komt niet overeen met het geschetste plaatje van 100km per 5 minuten. Ik snap dat het buiten koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
Matdehaas schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:23:
Ik blijf het apart vinden. Ik wil de batterij even bijladen van 61% naar 80%. Dat gaat met 36kw bij 160kw lader, lees 20 minuten. Dat komt niet overeen met het geschetste plaatje van 100km per 5 minuten. Ik snap dat het buiten koud is.
Nabrander: laden stopt bij 70%, ondanks dat bij de instellingen (DC en AC) 100% staat. Melding op de snellader: laden gestopt door voertuig, melding bluelink: melding opladen volgens schema voltooid.
3 nieuwe pogingen tot laden gedaan, maar er komt 1 procent bij en vervolgens stopt de lader er weer mee.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Matdehaas schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:23:
Je kunt bij een snellader het best inpluggen bij een lagere batterij stand.

Iedere EV heeft een zgn 'laadcurve'. Die van de Ioniq 5 vind je bijv hier: https://support.fastned.n...-Charging-with-an-IONIQ-5

Daar zie je dat het maximale laadvermogen tot zo'n 55% kan worden vastgehouden, daarna wordt het minder. Maar deze curve geldt voor een laadsessie vanaf minder dan 10%. De batterij is dan optimaal op temperatuur voor vol vermogen.

Als je met nog 61% begint te laden moet eerst de batterij nog op temperatuur komen. En dan is het nu ook nog eens koud.

En dan nog zul je onder optimale omstandigheden die 100 km in 5 minuten niet redden met een 160 kW lader. Dat lukt alleen aan een 800V / 350 kW lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matdehaas
bilgy_no1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:45:
[...]

Je kunt bij een snellader het best inpluggen bij een lagere batterij stand.

Iedere EV heeft een zgn 'laadcurve'. Die van de Ioniq 5 vind je bijv hier: https://support.fastned.n...-Charging-with-an-IONIQ-5

Daar zie je dat het maximale laadvermogen tot zo'n 55% kan worden vastgehouden, daarna wordt het minder. Maar deze curve geldt voor een laadsessie vanaf minder dan 10%. De batterij is dan optimaal op temperatuur voor vol vermogen.

Als je met nog 61% begint te laden moet eerst de batterij nog op temperatuur komen. En dan is het nu ook nog eens koud.

En dan nog zul je onder optimale omstandigheden die 100 km in 5 minuten niet redden met een 160 kW lader. Dat lukt alleen aan een 800V / 350 kW lader.
Snap ik, dank voor je reactie. Leeg rijden dus (of in ieder geval leger..).

Toevoeging op mijn nabrander op mijn eerdere post:
Een deel van mijn ergernis zat ook in het feit dat de auto bij 2 Shell Recharge-laders wel connectie had met de paal, maar dat het laden niet lukte. Door naar een andere snellader (weer Shell). Wederom wel connectie, maar niet laden (batterij zat voor 69% vol). Door naar een Tango-station: daar lukte het laden wel. Batterij was inmiddels terug naar 60%. Hier stopte het laden automatisch bij 70% vol. Nog wat pogingen gedaan om wat bij te laden door te ontkoppelen en te koppelen. Er kwam 1% of 2% bij per laadbeurt. De melding “opladen volgens schema voltooid” kwam in beeld. Maar ik heb helemaal geen schema ingesteld en daarnaast zijn de instellingen voor DC en AC laden ingesteld op laden tot 100%. Laden tot 100% was eerder overigens wel gewoon mogelijk bij Fastned.

Ik rij nu 3 weken met deze auto rond en kan niet zeggen dat ik tevreden ben: 2x afgesleept vanwege een “zombie” en nu weer dat gedoe met laden. Morgen maar eens contact zoeken met de dealer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tiggy80
Vandaag de v2l gesprobeerd; de kerstverlichting doet het er prima op O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUffVyQ8XGZe6F1gCRg0eCMciqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEXVkAVt0vzYJCrBLwELcO0X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matdehaas schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:07:
[...]

Een deel van mijn ergernis zat ook in het feit dat de auto bij 2 Shell Recharge-laders wel connectie had met de paal, maar dat het laden niet lukte. Door naar een andere snellader (weer Shell). Wederom wel connectie, maar niet laden (batterij zat voor 69% vol). Door naar een Tango-station: daar lukte het laden wel. Batterij was inmiddels terug naar 60%. Hier stopte het laden automatisch bij 70% vol. Nog wat pogingen gedaan om wat bij te laden door te ontkoppelen en te koppelen. Er kwam 1% of 2% bij per laadbeurt. De melding “opladen volgens schema voltooid” kwam in beeld. Maar ik heb helemaal geen schema ingesteld en daarnaast zijn de instellingen voor DC en AC laden ingesteld op laden tot 100%. Laden tot 100% was eerder overigens wel gewoon mogelijk bij Fastned.

Ik rij nu 3 weken met deze auto rond en kan niet zeggen dat ik tevreden ben: 2x afgesleept vanwege een “zombie” en nu weer dat gedoe met laden. Morgen maar eens contact zoeken met de dealer.
Ja, vervelend dat het zo'n gedoe is. Ik weet niet wat er met die 70% limiet aan de hand is. Hopelijk kan de dealer je daarmee helpen. Misschien dat er per ongeluk in de app iets is ingesteld?

Bij het opstarten van het snelladen kan het soms helpen om de de stekker even aan te duwen totdat de verbinding is gemaakt en het laden begint.

Ik hoop dat alles snel in orde komt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
bilgy_no1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:33:
[...]

Ja, vervelend dat het zo'n gedoe is. Ik weet niet wat er met die 70% limiet aan de hand is. Hopelijk kan de dealer je daarmee helpen. Misschien dat er per ongeluk in de app iets is ingesteld?

Bij het opstarten van het snelladen kan het soms helpen om de de stekker even aan te duwen totdat de verbinding is gemaakt en het laden begint.

Ik hoop dat alles snel in orde komt voor je.
Thanks! Mocht ik meer weten dan meld ik het hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 10-09 23:33
[...]

Zou het wellicht helpen om die waarde dan nu in te stellen op 80% en te kijken wat er dan gebeurt? En dan weer uitzetten, en kijken of hij dan wel tot 100% laadt? Wellicht staat er ergens een waarde verkeerd, en "reset" je dat door de waarde eens aan te passen en weer terug te zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 21:09
Zo, zwarte logo’s er op en de IONIQ 5 is klaar voor zijn eerste echte reis. Next stop: Provence!

Bij het inladen was wel goed te merken dat de kofferbak in de hoogte niet echt overhoudt. Oppervlak is echter dik in orde, dus uiteindelijk echt goed te doen. Heb nog overwogen mijn fiets op de achterklep te hangen met een Thule Clipon, maar ben blij dat het uiteindelijk allemaal mooi achterin past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaIrwls7dDZ0HvSwiJeQh-Z9fnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66nzC13JFoSTQyaUtSmaJf9h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfIr7uj1OZ3RQ-JRGtsql96ZvdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZ9cukwot0vVxAtA7HXDBCKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lackaday schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:32:
Zo, zwarte logo’s er op en de IONIQ 5 is klaar voor zijn eerste echte reis. Next stop: Provence!

Bij het inladen was wel goed te merken dat de kofferbak in de hoogte niet echt overhoudt. Oppervlak is echter dik in orde, dus uiteindelijk echt goed te doen. Heb nog overwogen mijn fiets op de achterklep te hangen met een Thule Clipon, maar ben blij dat het uiteindelijk allemaal mooi achterin past.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Hele goede reis en ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik vertrek woensdag naar de Alpen voor een vroege skitrip. Eerste langere reis met de Ioniq.

Ik vind die zwarte logo's wel mooi staan bij die kleur. Ik overweeg om ze ook te bestellen, maar heb dan het idee om ze in Mystic Olive te spuiten voor ik ze erop plak. Nou ja, ideetje voor later... Kan die kleur lak ook nog niet vinden in een los verkrijgbare spuitbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Veel plezier. Heb je een matras liggen of slaap je buiten de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 21:09
Tweakx schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:11:
[...]

Leuk! Veel plezier. Heb je een matras liggen of slaap je buiten de auto?
Ik heb een luchtbed en een self-inflatable matras (12cm dik) en kies ter plekke wat het comfortabelst is. Plan is inderdaad deels in de auto te slapen maar ga dat niet twee weken la g doen, dus ga ook in wat hotels slapen. Wil vooral even ontdekken hoe het gaat met kamperen in de auto gaat, om in de toekomst af en toe spontaan ergens een nachtje te kamperen icm fietsen.

Zal foto’s posten van de hele setup met gordijntjes, bed etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
lackaday schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:18:
[...]

Ik heb een luchtbed en een self-inflatable matras (12cm dik) en kies ter plekke wat het comfortabelst is. Plan is inderdaad deels in de auto te slapen maar ga dat niet twee weken la g doen, dus ga ook in wat hotels slapen. Wil vooral even ontdekken hoe het gaat met kamperen in de auto gaat, om in de toekomst af en toe spontaan ergens een nachtje te kamperen icm fietsen.

Zal foto’s posten van de hele setup met gordijntjes, bed etc :)
Helder. En heel graag _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nog weer even over HDA2, sinds software versie 211117 reageert de auto echt anders als daarvoor.
'Vroeger', met de oude software, corrigeerde hij doorlopend, weliswaar kleine correcties maar tig keer per minuut. Nu corrigeert hij nauwelijks maar als hij begint te corrigeren dan worden de uitslagen steeds heftiger en de auto begint echt vreselijk te zigzaggen je moet nu echt ingrijpen anders gaat het uiteindelijk fout.
Het lijkt er sterk op of ze nog niet de juiste 'kijk' en 'corrigeer' frequentie hebben gevonden. 'Vroeger' was de frequentie te hoog en nu te laag.
Redelijk scherpe bochten was 'vroeger' een ramp hij wist zo'n bocht niet te volgen, hij begon te scherp en liet hem vervolgens aan de andere kant de bocht uit lopen, nu begint hij er niet meer aan hij schakelt het zelfstandig sturen in HDA2 bij zo'n scherpe bocht vrijwel direct uit.
Ben benieuwd of anderen soortgelijke ervaringen hebben.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcos45
  • Laatst online: 26-07-2022
Staat er ergens een howto om, de navi software te upgraden met de usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Marcos45 Stop de usb stick in het juiste gat en volg de vragen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Marcos45 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:14:
Met bewegende beelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Wat is jullie ervaring met steenslag? Zeker de hoogglans zwarte (kunststof) grill lijkt me vrij gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Markprinsen schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:16:
Wat is jullie ervaring met steenslag? Zeker de hoogglans zwarte (kunststof) grill lijkt me vrij gevoelig.
Kreeg zo'n witte terreurbestelbus als tegenligger die met 100 km/u op een smalle weg deels door een natte berm uitweek. Een regen van steentjes en modder over de auto. De hele voorruit vol kleine putjes net als de hoogglans zwarte lak.
Zal een grote poetsbeurt moeten afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weten jullie of het misschien mogelijk is om interieur verlichting achteraf in te bouwen in een uitvoering die deze niet standaard heeft? Mijn connect komt over een paar weken en zoiets zou ik aan mijn huidige auto wel missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
HollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:42:
Weten jullie of het misschien mogelijk is om interieur verlichting achteraf in te bouwen in een uitvoering die deze niet standaard heeft? Mijn connect komt over een paar weken en zoiets zou ik aan mijn huidige auto wel missen..
Toevallig hebben ze het daar nu ook over in het Enyaq topic. Kitje van Ali en vind het zelf er op de foto gelikt uitzien: Wootism in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Hoor graag als je het gaat doen of een andere oplossing hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
chrvdbos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:15:
[...]

Zojuist bevestigd door de dealer. Hij is niet aangesloten op de accu, omdat de accu anders leeg loopt 8)7. Dan moet hij denk ik een paar weken stil staan.

power usage: 5 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tweakx schreef op maandag 6 december 2021 @ 06:51:
[...]

Toevallig hebben ze het daar nu ook over in het Enyaq topic. Kitje van Ali en vind het zelf er op de foto gelikt uitzien: Wootism in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Hoor graag als je het gaat doen of een andere oplossing hebt!
Hmm ik wacht het denk ik toch even af. Ik zal ook eens bij de dealer informeren bij het ophalen.
Voor zover ik weet heeft de i5 toch al bescheiden ambient lighting rondom de speakers alleen.
Maar ik hou mijn ogen open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Zeg, hoe lang duurde het bij jullie voordat je de activatie mail kreeg om je VIN te checken bij Hyundai?

Kwartier geleden (2x ) een account aangemaakt. maar nog steeds niet die activatie mail gehad, waardoor ik nog steeds niet kan inloggen....

Spam folder ook al meermaals gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023

[Afbeelding]
Wauw wat een mooie wagen... Precies de kleur die ik straks ook heb maar dan met een zwart interieur!

De logo is dat zwart gespoten of kan je dat zwart bestellen?
Had de dealer gesproken maar die wist niks van zwarte logo's en wilde het niet spuiten. Hun advies was om het te laten wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Gerrit-GTi schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
[...]

Wauw wat een mooie wagen... Precies de kleur die ik straks ook heb maar dan met een zwart interieur!

De logo is dat zwart gespoten of kan je dat zwart bestellen?
Had de dealer gesproken maar die wist niks van zwarte logo's en wilde het niet spuiten. Hun advies was om het te laten wrappen.
Ebay! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man! Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik mijn logo mat grijs (gravity gold) wil of zwart. Het liefst wil ik helemaal geen logo maar dat is denk ik geen optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:46

-CJ

Not remastered

HollovVpo1nt schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:52:
[...]

Hmm ik wacht het denk ik toch even af. Ik zal ook eens bij de dealer informeren bij het ophalen.
Voor zover ik weet heeft de i5 toch al bescheiden ambient lighting rondom de speakers alleen.
Maar ik hou mijn ogen open :)
Rond de speakers maar ook achter de armsteunen in elk deurpaneel.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
Is dat een beetje makkelijk zelf te doen?
De dealer waar ik hopelijk straks mijn auto op mag gaan halen is niet om de hoek. Kan dus niet ff snel de logo's langs brengen om ze te laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Gerrit-GTi schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:00:
Is dat een beetje makkelijk zelf te doen?
De dealer waar ik hopelijk straks mijn auto op mag gaan halen is niet om de hoek. Kan dus niet ff snel de logo's langs brengen om ze te laten monteren.
Je krijgt er een tubetje siliconenlijm bij, zoals altijd met lijmen.....niet te veel gebruiken, en ze zijn behoorlijk dun dus een beetje voorzichtig zijn....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!
En nog een manier om te proberen om uit de zombie mode te komen (auto gaat niet in D of R)

- 10 seconden start knop indrukken en dan loslaten
- start knop indrukken
- rempedaal en start knop indrukken (Ready mode)

[YouTube: Kia EV6 - easy fix for deactivating the Zombie mode ! 😉]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
kor952 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:06:
[...]

Je krijgt er een tubetje siliconenlijm bij, zoals altijd met lijmen.....niet te veel gebruiken, en ze zijn behoorlijk dun dus een beetje voorzichtig zijn....
Hmmm klinkt niet als iets dat ik zelf zou willen doen. Misschien dat Ursem Barten het voor een klein bedrag wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Gerrit-GTi schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:53:
[...]

Hmmm klinkt niet als iets dat ik zelf zou willen doen. Misschien dat Ursem Barten het voor een klein bedrag wilt vervangen.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van het zwarte logo over de oorspronkelijke te plakken en niet zozeer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
art-core schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:57:
[...]

Volgens mij is het gewoon een kwestie van het zwarte logo over de oorspronkelijke te plakken en niet zozeer vervangen.
Ow het is een kapje over de bestaande logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Gerrit-GTi schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ow het is een kapje over de bestaande logo?
"Ersparrt die Demontage der originalem Embleme". Ja dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Laatst online: 31-10-2024
kor952 schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:50:
Nog weer even over HDA2, sinds software versie 211117 reageert de auto echt anders als daarvoor.
'Vroeger', met de oude software, corrigeerde hij doorlopend, weliswaar kleine correcties maar tig keer per minuut. Nu corrigeert hij nauwelijks maar als hij begint te corrigeren dan worden de uitslagen steeds heftiger en de auto begint echt vreselijk te zigzaggen je moet nu echt ingrijpen anders gaat het uiteindelijk fout.
Het lijkt er sterk op of ze nog niet de juiste 'kijk' en 'corrigeer' frequentie hebben gevonden. 'Vroeger' was de frequentie te hoog en nu te laag.
Redelijk scherpe bochten was 'vroeger' een ramp hij wist zo'n bocht niet te volgen, hij begon te scherp en liet hem vervolgens aan de andere kant de bocht uit lopen, nu begint hij er niet meer aan hij schakelt het zelfstandig sturen in HDA2 bij zo'n scherpe bocht vrijwel direct uit.
Ben benieuwd of anderen soortgelijke ervaringen hebben.
Ik zal zo eens kijken waar mijne op staat, maar ik heb het gevoel alsof mijne de laatste update nog niet gehad heeft. Hij is wel nerveus, maar eigenlijk alleen als je het stuur volledig loslaat. Als je het stuur gewoon vast hebt (wat in principe zou moeten) is het al een heel stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
art-core schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:06:
[...]

"Ersparrt die Demontage der originalem Embleme". Ja dus ;)
Beter!! d:)b

Had google translate er nog niet overheen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
[...]

In september naar Polen en Tsjechie en bij 3 Ionity stations zelfde laad/connect probleem. Moest vlakbij Poolse grens een stads centrum in om te laden met 50kW. Zelfde probleem ook gehad met Shell en Fastned, maar dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Marcos45 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:14:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateGuide

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Pagina: 1 ... 48 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic