Zo, vandaag snellaadtest twee bij koudere omstandigheden.
Rit 1 ging grotendeels door NL om net over de grens bij Oldenzaal bij Ionity Salzbergen te laden.
Vertrokken met 70% accu en na 220km met 9% aangesloten.
Rustig gereden met de cruisecontrol op 105.
Binnentemperatuur 20 graden.
Laden tot 80% ging 3 minuten sneller dan gisteren. Denk dat de accu iets warmer was doordat ik er nu 220km mee gereden had t.o.v. de 25km van gisteren. Zag een hele korte piek tot 180 kW. Tijdens het laden enkel de stoelverwarming aangehad.
Daarna door Duitsland naar Venlo gereden. Daar de grens over en geladen bij Ionity Sevenum.
Accu van 80 tot 6% leeggereden over een afstand van 189km. Continu tegenwind en ook best wat regen gehad. Cruisecontrol op 130km, verwarming op 20 graden en net voor de grens nog even flink doorgetrapt.
Laadsessie 2 was een vlotte sessie. van 6 - 80% in 23 minuten. De accu was blijkbaar nog goed op temperatuur. Vanaf de start gelijk 108 kW en daarna stapsgewijs omhoog tot 225 kW. Tijdens het laden stond de auto uit omdat ik met een Kia EV 6 eigenaar ervaringen aan het uitwisselen was.
Laadsessie 2 geeft de burger moed, laat de wintersport maar komen :-)
Tijdens de terugreis kwam ik rond Eindhoven zowaar nog een Ioniq 5 rijder tegen. Na 5 maanden en 16k kilometers ben ik nog maar een handvol Ioniq rijders tegengekomen. We zijn blijkbaar nog steeds een exclusieve verschijning op de weg
En respect voor de mensen die 400+ kilometers uit hun accu weten te persen. Dat zou voor mij wat aanpassingen van de rijstijl vergen
Hierbij de screenshots van sessie 1 en 2: