Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Superpioneer schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik zie er nog steeds geen groen in. Volgens mijn vrouw wel, maar die lust geeneens olijven. Ik ga het meemaken, die van mij zou nu op de boot staan.
haha daarom heet het "Mystic" olive green. ik heb ook nog geen hoek gevonden waarop ik er groen in zag; wel brons, grijs, bruin en nog wat tinten :+ maar ik vind het wel echt een prima kleur, zeker niet saai iig

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Amersfoort schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:38:
[...]

Kun je nog wat meer foto's van deze bijzondere kleur vanuit verschillende hoeken posten? Ik heb dezelfde kleur besteld, en heb het idee dat de lichtinval een groot effect heeft op de kleur.
Heb even geprobeerd met het zonnetje een paar foto's te maken om het kleurverloop goed te laten zien. Op deze eerste zie je het vanaf de achterkant (waar een hint van olijfgroen in zit, zie bij de laadklep en C-stijl) verlopen naar de voorkant toe (waar er een hint van aubergine in zit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGOhaH5gk1qqDAaEBZ3m7i1oUW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ58UTAWot5mIsW2tcVrqGHS.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe het verloopt is dus volledig afhankelijk van de kijkhoek en de lichtinval. Een beetje zoals je de afgelopen jaren ook wel op smartphones zag, maar dan zonder dat het er als speelgoed uit begint te zien... De volgende foto is vanaf de voorkant genomen en dan zie je het groenige een beetje rond de wielkast en het aubergine wat meer naar achteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d50wdkCp_jjWtHjclvX0NQRysz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7inojmqCD8zKBiQKMqCzDEJO.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik in de showroom genomen. Daar staan Digital Teal en Mystic Olive naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcNeWXQNiwf_jszb1mMoW6uCmaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4F61zTKfMpLS7txdiudqIMF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de kleur icm de side skirts echt heel erg geslaagd. Mooier eigenlijk dan bij sommige andere combinaties, al is dat uiteraard een kwestie van smaak. Ik denk dat het ook in de lagere versies mooi staat met de zwarte side skirts. In dat geval had ik dan wel voor de zwarte winterset gekozen.

Ik vind het een top service van Hyundai dat de standaard kleur gewoon een mooie kwaliteitslak is. Zo'n Mica lak is meestal flink duurder. En bijv. bij de VW ID.4 is de standaard kleur een solid grijze lak. Kan ook mooi zijn uiteraard, maar niet erg aanspreken. Bij de Enyaq is het een solid blauwe lak, zoals in de jaren '90 nog net door de beugel kon... Daar zou ik wel voor metallic hebben gekozen, maar bij Hyundai hoeft dat dus niet en dat scheelt dus al snel €800-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:57:
Je kunt nu zelf je infotainment en navi updates downloaden en installeren, hier download je de 'updater', nieuwste versie is 21-11-10,

https://oem-setup.map-car...ationUpdaterInstaller.exe

Binnenkort ook hier verkrijgbaar

https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
Mijn internationale versie voor Rusland zag vandaag ook een update en die kan ik nu op Europa zetten.
Ineens staan er veel meer autotypes tussen waaronder de Ioniq 5.
Mijn dealer erkent ineens dat er updates zijn, maar wil dat pas uitvoeren bij een onderhoudsbeurt.

Bedankt allemaal voor het uitzoeken van de winterbanden/velgen. Mijn dealer komt op 2163 euro met Michelin banden. Ik ga dus waarschijnlijk ook voor de set uit Duitsland. Ik neem aan dat daar de originele TPMS sensoren van Hyundai inzitten en geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:38:
[...]

Heb even geprobeerd met het zonnetje een paar foto's te maken om het kleurverloop goed te laten zien. Op deze eerste zie je het vanaf de achterkant (waar een hint van olijfgroen in zit, zie bij de laadklep en C-stijl) verlopen naar de voorkant toe (waar er een hint van aubergine in zit):

[Afbeelding]

Maar hoe het verloopt is dus volledig afhankelijk van de kijkhoek en de lichtinval. Een beetje zoals je de afgelopen jaren ook wel op smartphones zag, maar dan zonder dat het er als speelgoed uit begint te zien... De volgende foto is vanaf de voorkant genomen en dan zie je het groenige een beetje rond de wielkast en het aubergine wat meer naar achteren:

[Afbeelding]

Deze heb ik in de showroom genomen. Daar staan Digital Teal en Mystic Olive naast elkaar:
[Afbeelding]

Ik vind de kleur icm de side skirts echt heel erg geslaagd. Mooier eigenlijk dan bij sommige andere combinaties, al is dat uiteraard een kwestie van smaak. Ik denk dat het ook in de lagere versies mooi staat met de zwarte side skirts. In dat geval had ik dan wel voor de zwarte winterset gekozen.

Ik vind het een top service van Hyundai dat de standaard kleur gewoon een mooie kwaliteitslak is. Zo'n Mica lak is meestal flink duurder. En bijv. bij de VW ID.4 is de standaard kleur een solid grijze lak. Kan ook mooi zijn uiteraard, maar niet erg aanspreken. Bij de Enyaq is het een solid blauwe lak, zoals in de jaren '90 nog net door de beugel kon... Daar zou ik wel voor metallic hebben gekozen, maar bij Hyundai hoeft dat dus niet en dat scheelt dus al snel €800-1000.
Ja nu zie ik inderdaad ook iets van olijfgroen aan de linkerzijde.
De beschikbare kleuren zijn inderdaad allemaal best onderscheidend. Ik heb destijds voor deze kleur gekozen omdat ik op youtube zag dat Connect+ met zwart plastic geleverd zou worden. Deze kleur staat goed bij zwart en zilver. Ook natuurlijk vanwege de kosten.
Bedankt nog voor de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt vanaf vandaag zelf updates downloaden voor je Ioniq 5 van de Hyundai website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:01:
[...]

Mijn internationale versie voor Rusland zag vandaag ook een update en die kan ik nu op Europa zetten.
Ineens staan er veel meer autotypes tussen waaronder de Ioniq 5.
Mijn dealer erkent ineens dat er updates zijn, maar wil dat pas uitvoeren bij een onderhoudsbeurt.

Bedankt allemaal voor het uitzoeken van de winterbanden/velgen. Mijn dealer komt op 2163 euro met Michelin banden. Ik ga dus waarschijnlijk ook voor de set uit Duitsland. Ik neem aan dat daar de originele TPMS sensoren van Hyundai inzitten en geen problemen opleveren.
Bij worden de sensoren van deze set gewoon uitgelezen en geven een waarde aan in de cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]

Bij worden de sensoren van deze set gewoon uitgelezen en geven een waarde aan in de cockpit.
Ik heb inmiddels een fijne Tweaker gevonden die mijn 20 inch velgen wil ruilen voor 19 inch. De operatie vergt 2 bruggen tegelijk en daarom even contact gehad met de werkplaats. De chef wist mij te vertellen dat de velgen niet zonder meer konden worden overgezet maar dat de TPMS sensoren overgezet moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]

Top, want ik heb geen kennis/ervaring met TPMS sensoren aanmelden, inleren of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
weet iemand of je in de bluelink app ook de ritten uit kunt zetten? vind het wel handig dat mijn vrouw ook de app heeft, maar niet dat ze gelijk de max snelheid kan zien :X O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb inmiddels een fijne Tweaker gevonden die mijn 20 inch velgen wil ruilen voor 19 inch. De operatie vergt 2 bruggen tegelijk en daarom even contact gehad met de werkplaats. De chef wist mij te vertellen dat de velgen niet zonder meer konden worden overgezet maar dat de TPMS sensoren overgezet moesten worden.
Volgens mij is dat weer zo'n OH verhaal van een dealer die niet weet hoe het werkt. Bij nieuwe sensoren hoeft er ook niets gedaan te worden, waarom nu dan wel. Het enige verschil met de reeds bekende sensoren is dat het tussen de 4 en 10 km duurt voor ze herkent worden.

Laat de dealer voor alle zekerheid de betelnummers van de sensoren van beide auto's checken, als die gelijk zijn hoeft er niet gewisseld te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door kor952 op 12-11-2021 13:42 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:38:
[...]

Volgens mij is dat weer zo'n OH verhaal van een dealer die niet weet hoe het werkt. Bij nieuwe sensoren hoeft er ook niets gedaan te worden, waarom nu dan wel. Het enige verschil met de reeds bekende sensoren is dat het tussen de 4 en 10 km duurt voor ze herkent worden.

Laat de dealer voor alle zekerheid de betelnummers van de sensoren van beide auto's checken, als die gelijk zijn hoeft er niet gewisseld te worden.
Chef werkplaats... dus niet een verkoper die heeft zitten snurken tijdens de cursus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:45:
[...]

Chef werkplaats... dus niet een verkoper die heeft zitten snurken tijdens de cursus oid.
Ik zou ook niet weten wat het verschil tussen die sensoren zou zijn. ff een meetlintje om de beide wielen leggen om de omtrek te vergelijken voor het geval de sensoren voor snelheid zouden worden gebruikt,maar dat zou ik al vergezocht vinden. dan zouden alle 19" winterset gebruikers ook een probleem hebben... misschien kan die chef dat nog aan je uitleggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:45:
[...]

Bij mij stond de chef werkplaats te vertellen dat je nu niet en nooit niet zelf de navi mag updaten, sinds vandaag is de 'updater' van de officiële Hyundai site te downloaden.
Ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde chef-werkplaats van Hyundai dealers.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:02:
[...]

Bij mij stond de chef werkplaats te vertellen dat je nu niet en nooit niet zelf de navi mag updaten, sinds vandaag is de 'updater' van de officiële Hyundai site te downloaden.
Klopt toch? Je kunt vanaf nu nooit niet meer zelf updaten. :D

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:02:
[...]

Bij van de week:

"Maar mag ik vragen waarom u dan de motorkap heeft geopend?"
> omdat daar ook een bagageruimte onder zit die juist handig is om de laadkabels in op te bergen...
"ooh?"
8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:54:
[...]

Bij van de week:

"Maar mag ik vragen waarom u dan de motorkap heeft geopend?"
> omdat daar ook een bagageruimte onder zit die juist handig is om de laadkabels in op te bergen...
"ooh?"
8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(
Serieus?? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ik zou ook niet weten wat het verschil tussen die sensoren zou zijn. ff een meetlintje om de beide wielen leggen om de omtrek te vergelijken voor het geval de sensoren voor snelheid zouden worden gebruikt,maar dat zou ik al vergezocht vinden. dan zouden alle 19" winterset gebruikers ook een probleem hebben... misschien kan die chef dat nog aan je uitleggen?
De ABS sensoren meten de snelheid. Tpms doet enkel en alleen bandenspanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Voor wie het zich trouwens ook afvroeg:
- Verkeersbordherkenning (style 2022)
- HDA 2 (connect en verder)

Het verschil is dat HDA 2 zelf de snelheid aanpast, verkeersbordherkenning laat enkel het bord zien in beeld.

Op zich best logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:04:
[...]

De ABS sensoren meten de snelheid. Tpms doet enkel en alleen bandenspanning.
....en de temperatuur, al wordt die niet in het display getoond maar is wel uitleesbaar met b.v. de CarScanner app.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:27:
[...]

....en de temperatuur, al wordt die niet in het display getoond maar is wel uitleesbaar met b.v. de CarScanner app.
Vanmiddag zelf de winterbanden er op gezet. Na 5km werden de sensoren herkent en aangegeven in het display. 👍

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wian schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:28:
Je kunt vanaf vandaag zelf updates downloaden voor je Ioniq 5 van de Hyundai website.
De Nederlandse link is deze:

Ik heb vanmiddag ook zelf geupdate en mijn versies zijn nu:

Platform: Standard-class Gen5W Navigation
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.211110.94cc7c5
Kaartversie: EUR.14.47.48.631.401.5
MKBDSoftware: 02.38
Model: NEAE.S5BLC.AEU
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211110
Firmwareversie: NE_E.EUR.02.211110.MICOM

Hier worden de verschillen besproken op goingelectric.de

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yep... Maar dit is nog niets vergeleken met de Renault dealer die mij ooit probeerde een Zoe te verkopen: "Ik raad u aan om ook het onderhoudspakket te nemen, dan is het olieverversen ook inbegrepen"... :F :F :F ;w ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:08:
[...]

De Nederlandse link is deze:

Ik heb vanmiddag ook zelf geupdate en mijn versies zijn nu:

Platform: Standard-class Gen5W Navigation
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.211110.94cc7c5
Kaartversie: EUR.14.47.48.631.401.5
MKBDSoftware: 02.38
Model: NEAE.S5BLC.AEU
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.211110
Firmwareversie: NE_E.EUR.02.211110.MICOM

Hier worden de verschillen besproken op goingelectric.de
Hmm zo te zien is de update vandaag niet goed gegaan bij mij? Ik zie nog software uit maart, toch?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5BPzZ9.jpg?1

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Spiller schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:35:
[...]

Hmm zo te zien is de update vandaag niet goed gegaan bij mij? Ik zie nog software uit maart, toch?
[Afbeelding]
Daar lijkt het wel op, heb je wel gezien dat de update herkent werd nadat je de USB stick er in gestoken hebt? Met de update is hij zo'n 35 minuten bezig dat moet je dan ook op je scherm gezien hebben?!

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog een vraagje mbt de App.

Als je vanaf de homepage het volgende pad volgt kom ik hier terecht:

User Profile > Vehicle Settings > Vehicle Settings > Convenience > CameraMonitor

Met de menu's DaylightMode en NightMode. Alleen als ik daarop klik gebeurt er niets. Iemand enig idee wat dit zou moeten doen? Bij CameraMonitor dacht ik aan een Sentry Mode... Er valt dus alleen niets in te stellen, dus misschien volgt hier nog iets op termijn. Er zijn meer van die open eindjes aan de app waaruit ik opmaak dat er nog veel goeds gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
kor952 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:39:
[...]

Daar lijkt het wel op, heb je wel gezien dat de update herkent werd nadat je de USB stick er in gestoken hebt? Met de update is hij zo'n 35 minuten bezig dat moet je dan ook op je scherm gezien hebben?!
De dealer in Girona heeft de updates gedaan; ik niet zelf.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiller schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:43:
[...]

De dealer in Girona heeft de updates gedaan; ik niet zelf.
De update site is pas om 12:00 uur vandaag opengesteld, dus ligt eraan wanneer het gebeurd is? Of de dealer heeft op de verkeerde plek de software opgehaald of had nog een oude USB liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:46:
[...]

De update site is pas om 12:00 uur vandaag opengesteld, dus ligt eraan wanneer het gebeurd is? Of de dealer heeft op de verkeerde plek de software opgehaald of had nog een oude USB liggen 8)7
Zij krijgen het intern gepusht volgens Hyundai Espana.

Hoe dan ook zijn er volgens mij eerdere versies uitgekomen in juli en augustus dus ook al zouden ze een oude versie hebben gehad, dan vind ik het nogsteeds vreemd dat er maart 2021 op is gezet. De auto heeft 4 uur bij de dealer gestaan en ze zijn daadwerkelijk flink bezig geweest. Ruitenwisservloeistof bijgevuld en kreeg een Tucson leenauto mee, hoefde niks af te rekenen.

[ Voor 33% gewijzigd door Spiller op 12-11-2021 17:54 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Ik heb een probleem met de trekhaak, deze wordt wel herkend maar als ik achteruit rij staat de auto vol op de rem, als ik dan even op de rem sta kan ik weer stapvoets een stukje rijden maar als het even te snel gaat begint alles weer te piepen en staat de auto weer op de rem. Is er iemand die dezelfde problemen ervaart.
In het infotainment systeem staat de trekhaak in de automatische stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Spiller schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:52:
[...]

Zij krijgen het intern gepusht volgens Hyundai Espana.

Hoe dan ook zijn er volgens mij eerdere versies uitgekomen in juli en augustus dus ook al zouden ze een oude versie hebben gehad, dan vind ik het nogsteeds vreemd dat er maart 2021 op is gezet. De auto heeft 4 uur bij de dealer gestaan en ze zijn daadwerkelijk flink bezig geweest. Ruitenwisservloeistof bijgevuld en kreeg een Tucson leenauto mee, hoefde niks af te rekenen.
Als je een 32GB USB-stick hebt dan zou ik het zelf proberen, zie hierboven voor de URL naar Navigation UpdateInstaller.exe.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
Wanneer ik de airco aanzet met de app en na 10 minuten bij mijn auto ben is de hele binnenkant beslagen.
Het lijkt wel alsof de verwarming aangaat zonder airco-functionaliteit.

Ik kan ook nergens in de app een manier vinden om dit te forceren.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:17
Blittkit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:14:
Ik heb een probleem met de trekhaak, deze wordt wel herkend maar als ik achteruit rij staat de auto vol op de rem, als ik dan even op de rem sta kan ik weer stapvoets een stukje rijden maar als het even te snel gaat begint alles weer te piepen en staat de auto weer op de rem. Is er iemand die dezelfde problemen ervaart.
Is deze trekhaak fabrieksaf of achteraf gemonteerd? Ik meen te hebben gelezen in dit topic dat aftermarket trekhaken voor dit gedrag kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Blittkit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:14:
Probeer het eens met de stand 'uit' in het infotainment, als er dan geen probleem is dan is 'control box' van de trekhaak niet goed aangesloten.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09 13:06
Eliseth schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:35:
Wanneer ik de airco aanzet met de app en na 10 minuten bij mijn auto ben is de hele binnenkant beslagen.
Het lijkt wel alsof de verwarming aangaat zonder airco-functionaliteit.

Ik kan ook nergens in de app een manier vinden om dit te forceren.

Hebben meer mensen dit?
Ik heb dit alleen gehad mijn eerste keer voorverwarmen op afstand. Hierna is dit niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Blittkit ik heb begrepen dat de veiligheidssystemen niet automatisch uitgezet worden bij de aanhanger, ondanks dat deze gedetecteerd wordt. Misschien dat dit in een toekomstige software update verholpen wordt. Je moet het volgende doen: P knop van parkeren uitzetten (eenmaal drukken) en daarna deze knop een paar seconden inhouden. Dit zou het probleem met achteruitrijden met een aanhanger oplossen. Dus iedere keer aan denken bij aanhanger en Ready mode.

Maar ik heb (nog) geen trekhaak, dus kan dit niet controleren.

Dus de meeste rechtse P knop onder het infotainment, niet de P van de versnellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 12-11-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Update uitgevoerd. In 3D-weergave 'groeien' nu gebouwen uit de grond, die weer wegzakken als je voorbij bent. Ik mag nu '80' in mijn 30 km-zone en moet '50' op de provinciale weg ipv '80'. Maar die rotonde die er al 2 jaar ligt, zit er nu wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Malware Cleaner HitmanPro kenmerkt een file van de nieuwe Hyundai Navigation updater als verdacht, ook na mijn herhaalde nieuwe installatie van de updater. De updater werkt wel goed. Hebben jullie ook soortgelijke meldingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ic5CUICpNAitwzzGGQR6rye-KL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eJ8leD3P2FwF84uJkxR9N395.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Amersfoort schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:54:
Malware Cleaner HitmanPro kenmerkt een file van de nieuwe Hyundai Navigation updater als verdacht, ook na mijn herhaalde nieuwe installatie van de updater. De updater werkt wel goed. Hebben jullie ook soortgelijke meldingen?
[Afbeelding]
Ik werk ook met Hitman Pro, geen melding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tiggy80
Vanochtend de dakdragers maar gemonteerd, de beugels gaan vrij strak om de dakrand, je moet het voetje echt een beetje induwen en dan de klembeugel aanduwen. Verder ziet er er wel prima uit vind ik. Voor de Solar en panorama daken zou Yakima wel echt andere voetjes moeten hebben denk ik. Maar bij bestellen van de dragers had ik daar geen keuze voor...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3lxisaBY1GIOr8UaO_dCH-S-Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1shi89Xsm1AsEfb3FfqsEUx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qsb74IE2aNlRxWdn6VNnJ5lqMGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iduFneemA4nIWFLpcwR2MPyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27XkCv6T8WRZMNMhtfhXZWWJ5kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yETHsAos6Wiq33R9gLnf2j8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOh4R2NapXTC9nt2b7Z-nBb1gEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqDSRSdGFoiSw28WQJKCAVEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLc-UrddZkgGoFnq_4Ftdsalps4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwZqDTFxxvPbsqHPk67VfWRd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:20:
@Blittkit ik heb begrepen dat de veiligheidssystemen niet automatisch uitgezet worden bij de aanhanger, ondanks dat deze gedetecteerd wordt. Misschien dat dit in een toekomstige software update verholpen wordt. Je moet het volgende doen: P knop van parkeren uitzetten (eenmaal drukken) en daarna deze knop een paar seconden inhouden. Dit zou het probleem met achteruitrijden met een aanhanger oplossen. Dus iedere keer aan denken bij aanhanger en Ready mode.

Maar ik heb (nog) geen trekhaak, dus kan dit niet controleren.

Dus de meeste rechtse P knop onder het infotainment, niet de P van de versnellingen.
bedankt voor de tip deze ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
Feni schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:54:
[...]

Is deze trekhaak fabrieksaf of achteraf gemonteerd? Ik meen te hebben gelezen in dit topic dat aftermarket trekhaken voor dit gedrag kunnen zorgen.
het is een achteraf gemonteerde trekhaak (wel via de dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinjkok schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:32:
Afgelopen zondag is de Ioniq 5 van mijn collega weggetakeld nadat de auto bij de supermarkt niet meer in de versnelling wilde. Deze is vandaag door de dealer onderzocht, maar het updaten van de software heeft niet geholpen. De auto had de eerste 350 km zonder problemen gereden, maar wil nu niet meer in de versnelling gaan en blijft op park of neutral staan. Iemand iets soortgelijks gehad of gehoord?
Voor iemand die met deze situatie te maken heeft dat de auto niet in D of R gaat, is er een tussenoplossing gevonden, mocht het een aantal keren aan- en uitzetten van de IONIQ 5 niet helpen.
Ik nam de volgende stappen en kon de auto bevrijden:
1) Zet ​​de auto eerst in zombiemodus zoals gisteren beschreven, open de BL App laadklep, druk op Sluiten, enz. De eerste keer dat hij start werkt hij nog, daarna wordt hij opnieuw ingesteld, opnieuw opgestart en "dood"
2) Daarna weer uitgeschakeld met de startknop
3) Ik bleef zitten maar deed de auto op slot met de afstandsbediening.
4) De airconditioning is gestart met de Bluelink-app. In de auto begon het vrijwel direct.
5) De auto werd weer ontgrendeld met de afstandsbediening en startte normaal met het rempedaal en de startknop.
6) Rennend, klaar daar, alsof er nooit iets was gebeurd.
Een andere oplossing is om de 12 Volt accu even los te halen en weer vast te maken. Daarvoor heb je wel een steeksleutel 10 nodig, dus handig om die dan bij je te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-11-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
De oplossing is om naar je dealer te gaan en de software update te laten installeren die hiervoor is.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvdgaag schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:11:
De oplossing is om naar je dealer te gaan en de software update te laten installeren die hiervoor is.
Nope, ook na de firmware updates van de garage bestaat het probleem nog volgens goingelectric.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:59:
[...]

Nope, ook na de firmware updates van de garage bestaat het probleem nog volgens goingelectric.de
En hier op tweakers ergens in het KIA EV6 kamp ook iemand die na updates nog steeds af en toe een Zombie ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
ckoopmanschap schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Was dit nou de beste webcam om achteraf in te bouwen?, of raden mensen andere dashcams aan?
Na een lange onderzoek ben ik op de blackvue 750x 2ch plus gekomen. Deze heb ik zelf geïnstalleerd en de dealer heeft voor 25 euro de dashcam op de zekeringskast aangesloten.
Het is trouwens erg makkelijk om kabels in de panelen weg te werken bij de ioniq.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
We hebben afgelopen week onze I5 "unwrapped" bij de dealer. Aanstaande vrijdag gaan we 'm ophalen!
De kleur is Digital Teal Green en deze kleur is echt heel veranderlijk afhankelijk van het licht. Binnen ziet het er heel donkergroen uit, maar buiten gaat het naar grijs-blauw toe. Net een toverbal. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDVxLcguS5qLqHeqcUcvSMkY2lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCa1VnnFZ6uY1s0kp5wLq1lB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag over de update. Heb het hele pakket op een portable disk geïnstalleerd. En deze in de USB poort vooraan gestoken. Op de pagina "Info versie/update" blijft de knop 'Bijwerken' echter grijs. Er staat geen knop 'Updates zoeken' of zoiets.

De disk staat wel aan (lichtje brandt) en bij het inpluggen komt er een boodschap 'geen media gevonden'. Dat klopt ook want er staat alleen de update op. Maar de auto kan hem dus wel lezen.

Iemand enig idee?

Wat me wel opvalt is dat er MKBD Software 02.42 staat, wat een hogere versie lijkt dan de 02.38 in het overzicht van @ZuinigeRijder hierboven. Alle andere pakketten lijke de wel ouder dan wat er in het overzicht hierboven staat. Software/kaarten versies van 210603.

Scratching my head here...

[ Voor 18% gewijzigd door bilgy_no1 op 13-11-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Even denken, ik heb de volgende visuele aanpassingen van de Ioniq 5 gezien hier:
- Hyundai logo spuiten
- Ioniq letters achterkant verwijderen

Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bilgy_no1 heb je een Mac systeem? Zorg ervoor dat ook de bestanden beginnend met een . in de hoofddirectorie staan.

Zorg dat de files in de top directorie staan en daaronder de HU folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:26:
Even denken, ik heb de volgende visuele aanpassingen van de Ioniq 5 gezien hier:
- Hyundai logo spuiten
- Ioniq letters achterkant verwijderen

Mis ik iets?
Project 45 stickers verwijderen
HTRAC verwijderen bij AWD.
Hyundai logo op stuurwiel verwijderen (morsecode) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag toevallig weer gehad dat de auto niet in de versnelling wilde. Na twee keer uit en weer aan werkte het weer. Ik heb de update direct maar geïnstalleerd. Is de update die zelf te doen is alleen navigatie of worden die 4 updates die bij de garage zijn hiermee ook geïnstalleerd?

De laatste weken heb ik steeds na het starten de eerste paar honderd meter een verbruik van 50kW/100km.
Ondanks voorverwarmen bij bepaalde vertrektijd via de app. Volgens mij wordt er niet regelmatig gesynchroniseerd met de app.
Vandaag zag ik dat de wintermodus aanstond, dus die maar uitgezet. Hopelijk scheelt dat enorm met mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
-MD- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:27:
Nieuwe prijslijst?
Ik keek vanochtend op de site van Hyundai en geen prijslijst te vinden. Nu weer wel. Er staat nog steeds 'Modelprijslijst per 1 mei 2021'. Geen idee, wat de verschillen zijn, had de vorige versie niet gedownload maar hij is dus opnieuw geplaatst.

Had een klein beetje gehoopt op aanpassing naar de 77 kWh variant.
Prijslijst is weer verwijderd😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klPOWgKp-9uxOmtzBgd1EG6zCFs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wszKpRVro971a5LklYkVe3Pc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:00:
Vandaag toevallig weer gehad dat de auto niet in de versnelling wilde. Na twee keer uit en weer aan werkte het weer. Ik heb de update direct maar geïnstalleerd. Is de update die zelf te doen is alleen navigatie of worden die 4 updates die bij de garage zijn hiermee ook geïnstalleerd?

De laatste weken heb ik steeds na het starten de eerste paar honderd meter een verbruik van 50kW/100km.
Ondanks voorverwarmen bij bepaalde vertrektijd via de app. Volgens mij wordt er niet regelmatig gesynchroniseerd met de app.
Vandaag zag ik dat de wintermodus aanstond, dus die maar uitgezet. Hopelijk scheelt dat enorm met mijn verbruik.
De 4 serviceacties moeten bij de garage gebeuren, dat zijn firmware updates van hardware en software van BMS.

De updates die je zelf kunt doen zijn van het infotainment en navigatiesysteem, inclusief nieuwe kaarten.

Wintermodus springt pas aan bij -5 dus daar zal het hoge verbruik niet aan liggen.

Rijd je in ECO? Heb je een WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:27:
@bilgy_no1 heb je een Mac systeem? Zorg ervoor dat ook de bestanden beginnend met een . in de hoofddirectorie staan.

Zorg dat de files in de top directorie staan en daaronder de HU folder.
Gewoon Windows. Heb het programma alle files direct op laten slaan in een leeg opslagmedium. Het is wel een externe hdd ipv een USB stick; wellicht is die te groot voor het systeem. Maar hij gaat dus wel aan en wordt gescand op media.

Volgens de handleiding staat er ook eerst 'Druk op Bijwerken', dus nog voor je iets zou moeten inpluggen. Alleen die knop blijft dus grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:09:
[...]

De 4 serviceacties moeten bij de garage gebeuren, dat zijn firmware updates van hardware en software van BMS.

De updates die je zelf kunt doen zijn van het infotainment en navigatiesysteem, inclusief nieuwe kaarten.

Wintermodus springt pas aan bij -5 dus daar zal het hoge verbruik niet aan liggen.

Rijd je in ECO? Heb je een WP?
Ik rijd meestal in normale modus. Het is een P45, dus de WP zou erin moeten zitten. Enig idee hoe ik dat kan controleren?

@bilgy_no1 Heb je de hdd wel in de juiste usb poort van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:23:
[...]

Ik rijd meestal in normale modus. Het is een P45, dus de WP zou erin moeten zitten. Enig idee hoe ik dat kan controleren?

@bilgy_no1 Heb je de hdd wel in de juiste usb poort van de auto?
Die voorin, naast de 12V aansluiting.

Maar klopt het dat jij bij het updaten wel eerst op de knop 'Bijwerken' kon/moest drukken voor je het opslagmedium moest aansluiten?

Ik denk alleen nog aan opnieuw formatteren en nogmaals proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 13-11-2021 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik sluit de USB stick aan op het moment dat de auto op 'uit' staat, daarna zet ik de auto 'aan' met de voet op de rem. Het mag niet uitmaken dat het een grote externe HDD is. Na het 'aan' zetten vind hij de update vanzelf en kun je kiezen uit snelle update of....weet ik niet meer... ik kies altijd snelle update. Hierna gaat hij de bestanden scannen en daarna updaten, als je denkt dat hij klaar is begint hij nog een keer maar duurt alles niet zo lang. In totaal duurt het ongeveer 35 minuten. Het is ook normaal dat je één of twee meldingen krijgt oa. van lane change assist

[ Voor 29% gewijzigd door kor952 op 13-11-2021 21:02 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb de auto aangezet, toen usb erin, en toen kwam er al een pop-up om te updaten voordat ik naar de instellingen kon gaan. Tijdens de update de auto toch maar uitgezet, want lampen bleven daarmee aan terwijl ik binnen ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:05:
Ik heb de auto aangezet, toen usb erin, en toen kwam er al een pop-up om te updaten voordat ik naar de instellingen kon gaan. Tijdens de update de auto toch maar uitgezet, want lampen bleven daarmee aan terwijl ik binnen ging zitten.
Je moet echt de auto aan laten (Ready) staan tijdens het updaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:05:
Gaat het goed nu je hem hebt uit gezet? Volgens mij moet hij aan blijven staan tijdens de update, echt aan en niet alleen op contact. dit om in ieder geval de 12v accu niet leeg te trekken tijdens het updaten.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:49
“Leuk” voor de IONIQ 5 liefhebbers! :)

https://www.autoreview.nl...-bmw-ix3-en-audiq4-e-tron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Dat wisten wij als I5 bezitters al lang 😂😂👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kor952 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:57:
Ik sluit de USB stick aan op het moment dat de auto op 'uit' staat, daarna zet ik de auto 'aan' met de voet op de rem. Het mag niet uitmaken dat het een grote externe HDD is. Na het 'aan' zetten vind hij de update vanzelf en kun je kiezen uit snelle update of....weet ik niet meer... ik kies altijd snelle update. Hierna gaat hij de bestanden scannen en daarna updaten, als je denkt dat hij klaar is begint hij nog een keer maar duurt alles niet zo lang. In totaal duurt het ongeveer 35 minuten. Het is ook normaal dat je één of twee meldingen krijgt oa. van lane change assist
Dit en nog even de tip van @ZuinigeRijder gelezen. De bestanden stonden toch in een sub-map. Heb alles naar de top directory verplaatst en en opnieuw geprobeerd. Kreeg toen wel de pop-up en heb gekozen voor standaard update. Nu lijkt ie bestanden te kopiëren. Er draait ook een update wieltje rechtsboven in het scherm. Ben benieuwd...

Edit: update geslaagd!

Blauw licht filter erg fijn. Die had ik eerder nog niet gezien.

Overigens was het wachten op de update geen bezwaar met de heerlijke verwarmde stoel in de relax stand... Zo'n lekkere stoel heb ik thuis niet eens...

Hele proces kostte ongeveer 2-3% SOC. Voornamelijk verwarming en ventilatie neem ik aan.

[ Voor 15% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-11-2021 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Is er geen enkele manier om te zien of je de dealer updates al gekregen hebt?
Ik bedoel updates als deze, die je niet zelf kan downloaden en installeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8qKA7OnFRTTjPE1ZLOeCFzc-W8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Q6OUHhsdzMlIb3O6FpwGQlw.png?f=fotoalbum_large

Op de Duitse Hyundai site kan je je VIN opgeven om te kijken voor welke acties je in aanmerking komt. Geldt dat enkel voor Duitse wagens? Je krijgt geen foutmelding als je gelijk welke 17 karakters ingeeft. En ik veronderstel dat dit systeem enkel weet waarvoor je in aanmerking komt, niet of je ze al gehad hebt (?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dvdj op het Duitse forum wordt er geschreven dat deze serviceacties verdwijnen wanneer die gedaan zijn. Bij sommige duurde het wel een tijdje. Weet niet of dit ook voor Nederlandse updates bijgewerkt wordt, wanneer ze uitgevoerd zijn. Misschien kan iemand controleren die de updates al zou moeten hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:08
Werkt ook voor Nederlandse auto's. Duurt wel ongeveer een week voordat het zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:59:
Is er geen enkele manier om te zien of je de dealer updates al gekregen hebt?
Ik bedoel updates als deze, die je niet zelf kan downloaden en installeren:
[Afbeelding]

Op de Duitse Hyundai site kan je je VIN opgeven om te kijken voor welke acties je in aanmerking komt. Geldt dat enkel voor Duitse wagens? Je krijgt geen foutmelding als je gelijk welke 17 karakters ingeeft. En ik veronderstel dat dit systeem enkel weet waarvoor je in aanmerking komt, niet of je ze al gehad hebt (?).
Die van mij is woensdag afgeleverd en zou de updates moeten hebben meegekregen. Op die site staat ook inderdaad dat er geen updates zijn op mijn VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
bilgy_no1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:42:
[...]
Als je 1x per week 50 kWh laadt (200 kWh per maand) kom je gemiddeld op €0,34 uit. Ter vergelijking: bij Fastned kom je met een abonnement uit op €0,41 per kWh incl. abonnement.
Vaak op DC laden zou toch slechte zijn voor je batterij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditbenikecht
De update is gewoon geslaagd nadat ik de auto uit had gezet tijdens de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
De Ioniq 5 is besteld en komt helaas pas in het nieuwe jaar. Nu zit ik wel met een vraag. Ik krijg een laadpaal van NewMotion. Is het verstandig om daarvoor mijn zekering te verzwaren? Ik heb nu 1 x 35 en dan zou ik naar 3 x 25 gaan. Kosten zijn eenmalig 297 euro. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstvanderwal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 13:42
slvans schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:33:
De Ioniq 5 is besteld en komt helaas pas in het nieuwe jaar. Nu zit ik wel met een vraag. Ik krijg een laadpaal van NewMotion. Is het verstandig om daarvoor mijn zekering te verzwaren? Ik heb nu 1 x 35 en dan zou ik naar 3 x 25 gaan. Kosten zijn eenmalig 297 euro. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Je kan hier even verder kijken:

Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luft
3x25A is eigenlijk een nobrainer maar met die €300 ben je er nog niet. Je zekeringkast moet ook naar 3 fasen omgebouwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Luft schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:42:
[...]

3x25A is eigenlijk een nobrainer maar met die €300 ben je er nog niet. Je zekeringkast moet ook naar 3 fasen omgebouwd.
ja 3x25 is zoizo wat je wil. Ook voor andere zaken als ooit zonnenpanelen of andere "van het gas af" dingen.
Meterkastje, als je ook maar een heel klein beetje handig bent, kan je zelf plaatsen. Ik laat de mijne altijd maken door:
https://www.groepenkastbestellen.nl/
gewoon aanklikken wat je nodig hebt en hij wordt netjes en proffesioneel afgemonteerd geleverd. alleen zelf de kast in en uit nog doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bastanl schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:35:
[...]

ja 3x25 is zoizo wat je wil. Ook voor andere zaken als ooit zonnenpanelen of andere "van het gas af" dingen.
Meterkastje, als je ook maar een heel klein beetje handig bent, kan je zelf plaatsen. Ik laat de mijne altijd maken door:
https://www.groepenkastbestellen.nl/
gewoon aanklikken wat je nodig hebt en hij wordt netjes en proffesioneel afgemonteerd geleverd. alleen zelf de kast in en uit nog doen.
Als je een klein beetje onhandig bent fikt de keet af. Ik snap dat we hier op tweakers zitten maar het moet me wel even van het hart dat al die knutsel adviezen dan ook minimaal gepaard moeten gaan met een advies om rook- en brandmelders te plaatsen en even te wijzen op het feit dat als je schade krijgt de verzekering kan weigeren om uit te keren. Zoals een electricien laatst tegen mij zei: dat het in eerste instantie werkt wil niet zeggen dat het goed zit.

https://schadeoplossing.n...nd-meterkast-verzekering/

Dat gezegd hebbende staat het iedereen vrij om je eigen keet in de as te leggen, ik heb een vrijstaand huis dus veel last zal ik er niet van hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
@zuinige rijder, ik kan mij herinneren dat ik in de je screenshots van de dealer mode de autohold functie voorbij zag komen. is dat een preset of een status die daar werd weergegeven? maw zou de dealer de auto hold functie default aan kunnen zetten? ik zou het best prettig vinden dat die altijd aan staat (al dan niet afhankelijk van je gebruikersprofiel). net als de i-pedal, best irritant dat die altijd wordt uitgeschakeld bij het parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tiggy80 Auto Hold is alleen een status in engineering mode. Maar bij mij blijft Auto Hold gewoon aanstaan, wanneer je de Auto Hold knop aangezet hebt met de knop linksonder naast het stuur. Ook na uitzetten, parkeren en starten. Je zult het stroompedaal moeten drukken wil je dan wegrijden. Waarom werkt dat dan bij jouw niet 8)7 Ik gebruikte toen echter niet i-Pedal. i-Pedal wordt niet onthouden, dat klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 15-11-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:13:
@Tiggy80 Auto Hold is alleen een status in engineering mode. Maar bij mij blijft Auto Hold gewoon aanstaan, wanneer je de Auto Hold knop aangezet hebt met de knop linksonder naast het stuur. Ook na uitzetten, parkeren en starten. Je zult het stroompedaal moeten drukken wil je dan wegrijden. Waarom werkt dat dan bij jouw niet 8)7 Ik gebruikte toen echter niet i-Pedal. i-Pedal wordt niet onthouden, dat klopt.
ja dat is een goede vraag, ik zal het eens in de gaten houden. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luft
de meester01 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:06:
[...]

Als je een klein beetje onhandig bent fikt de keet af. Ik snap dat we hier op tweakers zitten maar het moet me wel even van het hart dat al die knutsel adviezen dan ook minimaal gepaard moeten gaan met een advies om rook- en brandmelders te plaatsen en even te wijzen op het feit dat als je schade krijgt de verzekering kan weigeren om uit te keren. Zoals een electricien laatst tegen mij zei: dat het in eerste instantie werkt wil niet zeggen dat het goed zit.

https://schadeoplossing.n...nd-meterkast-verzekering/

Dat gezegd hebbende staat het iedereen vrij om je eigen keet in de as te leggen, ik heb een vrijstaand huis dus veel last zal ik er niet van hebben 8)
Bij mijn zoon heeft de netbeheerder eea omgebouwd van 1 naar 3 fasen. Vervolgens ‘s-avonds kortsluiting ! Gelukkig deden de zekeringen hun werk. Monteur kwam en had de opmerking “welke beunhaas heeft dat gedaan ?” Helaas jullie zelf ! Toen liep hij rood aan. Gaf wel toe dat hij eens stevig met zijn collega ging praten. Alles gelukkig netjes opgelost. Kortom, ook bij professionals gaat het weleens mis. Maar dan ben je wel gedekt door de verzekering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
slvans schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:33:
Ik heb 3 jaar geleden een newmotion paal laten installeren. 1x35 en niets laten verzwaren. Draait al 3 jaar probleemloos. De laatste 6 weken met de I5 ook probleemloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb 3 jaar geleden een newmotion paal laten installeren. 1x35 en niets laten verzwaren. Draait al 3 jaar probleemloos. De laatste 6 weken met de I5 ook probleemloos.
Ja, het hangt dus af van wat @slvans nodig heeft. Nu en in de toekomst.

Met 1x 35A heb je maximaal 8 kW voor de hele installatie en kun je met maximaal 3,6 kW laden. Voor veel mensen is dat genoeg op dit moment. Maar al je bijvoorbeeld elektrisch gaat koken (beetje kookplaat heeft maximaal 7,2 kW als alle platen aan staan) en je hebt een wasje draaien en de droger staat aan, dan kun je al snel in de knel komen.

En als je vervolgens ook een warmtepomp wilt kunnen installeren en/of zonnepanelen, dan is de 3x 25A aansluiting welhaast noodzakelijk. Dan heb je in totaal 17 kW beschikbaar en kun je dus de auto ook op 11 kW vol knallen. Zelfs dan moet je overigens wel het overige verbruik in de gaten houden en is load-balancing wel prettig. Onze warmtepomp heeft bijvoorbeeld een maximaal vermogen van 7,5 kW, dus als die vol zou moeten draaien is 11 kW voor de auto al te hoog.

Gelukkig draait de warmtepomp niet zo vaak voluit (eigenlijk alleen wanneer we in bad zijn geweest en het boilervat opnieuw moet worden opgewarmd), dus het loopt eigenlijk meestal wel los. Maar toch goed om een idee te hebben van de grote verbruikers.

Moet inderdaad wel ook de meterkast worden aangepast. Dat kan inclusief montage al voor €500 - 750, beetje afhankelijk van merk, type, aantal groepen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
[quote]bilgy_no1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:04:
[...]

Met 1x 35A heb je maximaal 8 kW voor de hele installatie en kun je met maximaal 3,6 kW laden. Voor veel mensen is dat genoeg op dit moment. Maar al je bijvoorbeeld elektrisch gaat koken (beetje kookplaat heeft maximaal 7,2 kW als alle platen aan staan) en je hebt een wasje draaien en de droger staat aan, dan kun je al snel in de knel komen.

[i]Eens, overigens laad ik met plusminus 6 KWh. Verder gebruikt ons huishouden veel stroom (bijvoorbeeld hele nacht meerdere buitenlampen aan, geen elektrische kookplaat). En er zit toch echt maar 1x35 in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
de meester01 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:06:
[...]

Als je een klein beetje onhandig bent fikt de keet af.[...] minimaal gepaard moeten gaan met een advies om rook- en brandmelders te plaatsen en even te wijzen op het feit dat als je schade krijgt de verzekering kan weigeren om uit te keren.
Dit is absoluut een valide opmerking. En de adviezen in die link zijn ook zeer aan te raden. Vooral de "de meterkast is geen opberg kast" zie ik maar al te vaak mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
bilgy_no1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:04:
[...]

En als je vervolgens ook een warmtepomp wilt kunnen installeren en/of zonnepanelen, dan is de 3x 25A aansluiting welhaast noodzakelijk. Dan heb je in totaal 17 kW beschikbaar en kun je dus de auto ook op 11 kW vol knallen. Zelfs dan moet je overigens wel het overige verbruik in de gaten houden en is load-balancing wel prettig. Onze warmtepomp heeft bijvoorbeeld een maximaal vermogen van 7,5 kW, dus als die vol zou moeten draaien is 11 kW voor de auto al te hoog.

Gelukkig draait de warmtepomp niet zo vaak voluit (eigenlijk alleen wanneer we in bad zijn geweest en het boilervat opnieuw moet worden opgewarmd), dus het loopt eigenlijk meestal wel los. Maar toch goed om een idee te hebben van de grote verbruikers.

Moet inderdaad wel ook de meterkast worden aangepast. Dat kan inclusief montage al voor €500 - 750, beetje afhankelijk van merk, type, aantal groepen, etc.
Ik kan dit beamen inderdaad. Wij zijn van 1x40A naar 3x25A gegaan en wij hebbenn ook zonnepanelen en dergelijke. En neem een load balancer bij bij je laappaal als dat kan!

Als wij de oven op snel voorverwarmen hebben staan en de elektrische kookplaat staat aan en als dan ook nog onze 1-fase IONIQ oplaad, dan stopt de IONIQ met laden en als het voorverwarmen klaar is, gaat de auto weer netjes verder.

Onderschat het niet hoeveel piekvermogen sommige apparaten in huis hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

AkakoMinami schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:17:
[...]
Onderschat het niet hoeveel piekvermogen sommige apparaten in huis hebben. :)
Alleen een airfryer trekt al 2,2kWh :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Hmmm, vandaag op de snelweg om de haverklap "Controleer rijstrookassistent", met een oranje gevarendriehoek, de kaartweergave valt weg en algemene instellingen opent. Wat nu weer?
Update van oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
de meester01 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:36:
[...]

Alleen een airfryer trekt al 2,2kWh :)
Hoe vaak heb jij je Airfryer een uur op vol vermogen aan staan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

MicheldeGoey schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:01:
Hmmm, vandaag op de snelweg om de haverklap "Controleer rijstrookassistent", met een oranje gevarendriehoek, de kaartweergave valt weg en algemene instellingen opent. Wat nu weer?
Update van oktober.
Heb je de infotainment/kaart update van afgelopen vrijdag gedaan? Ik krijg sindsdien ook foutmeldingen betreffende de HDA en de rijstrookwisselassistent, even op OK drukken en hij is weg, maar het blijft vervelend. Misschien dat de software update die door de dealer uitgevoerd moet worden verbetering brengt, ik krijg die pas 15 december.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

lackaday schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:18:
[...]

Hoe vaak heb jij je Airfryer een uur op vol vermogen aan staan? ;)
Onderschat dat niet :+

Maar we hadden over piekvermogens toch? Dus de kippenpoten in de airfryer, de groenten aan de kook brengen op de inductieplaat en de aardappel gratin in de oven. Ben je zo 5-6 kWh verder. Geen ondenkbare situatie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
de meester01 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:42:
[...]

Onderschat dat niet :+

Maar we hadden over piekvermogens toch? Dus de kippenpoten in de airfryer, de groenten aan de kook brengen op de inductieplaat en de aardappel gratin in de oven. Ben je zo 5-6 kWh verder. Geen ondenkbare situatie toch?
Dat is zeker geen gekke situatie (en die kippenpoten in de Airfryer ga ik zeker eens proberen :9) maar doelde meer op het verschil tussen kW en kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

lackaday schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:49:
[...]
doelde meer op het verschil tussen kW en kWh.
Oh daar doe ik niks mee, we weten allemaal wat er bedoeld wordt en als er dan behoefte bestaat om over futiliteiten een opmerking te maken om te laten zien dat de één slimmer of accurater is op enig punt dan de ander... Het zij zo. Zo heb je op fora ook mensen die elkaars taalgebruik of taalfouten de hele poos bekritiseren. Kan ik ook niet zo veel mee.

Beetje zonde van de tijd toch (tenzij je in een kerncentrale werkt en er levens mee gemoeid zijn bij een juiste annotatie) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Update van oktober.
Ik heb ook hetzelfde. Ik denk ook door de laatste update en dat het Navi gebaseerd is. De melding komt steeds op dezelfde locatie. In mijn geval op de A28 bij Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

mystici5 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb ook hetzelfde. Ik denk ook door de laatste update en dat het Navi gebaseerd is. De melding komt steeds op dezelfde locatie. In mijn geval op de A28 bij Assen.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben maar dan ook maar één kant op 'terug' heb ik er geen last van althans niet op datzelfde punt. Misschien toch de camera die iets raars ziet?! Ben benieuwd of auto's die de 'dealer updates' al hebben er ook last van hebben.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

mystici5 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:02:
[...]

Bij mij eerst op de A50, daarna op de A73 en de A77. Telkens als ik op de linkerrijstrook rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Heeft iemand Netflix al werkend gekregen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tweakx schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:29:
Is toch alleen een kwestie van de TV aansluiten op het stopcontact van de IONIQ 5 en streamen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Update van oktober.
Had ik vandaag ook samen met nog een paar veiligheidsmeldingen. Kwam echter ook al voor de update voor.

Vandaag het energiescherm er de hele rit voorgehad. Bij het wegrijden slurp ik 50kW, 4,4kW airco en 0,7kW elektronica (vind ik best veel voor 2 schermpjes, wat sensoren en de radio) en 0W voor de accuverzorging.
Pedaal helemaal indrukken trekt 200kW 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Tweakx schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:29:
Krijgen we straks een nieuwe boete er bij voor Netflixen achter het stuur 🤪

Sorry, zie het nut er niet van in…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Luft schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:43:
[...]

Krijgen we straks een nieuwe boete er bij voor Netflixen achter het stuur 🤪

Sorry, zie het nut er niet van in…
Tijdens de 18 minuten laden kan ik wel wat vermaak in de vorm van een video gebruiken. Of op het wachten op een beschikbare snellader.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakx op 15-11-2021 16:44 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic