Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

.....toen ik vorige week bij het maken van een afspraak voor de software updates vertelde dat ze zich niet druk hoefde te maken over navigatie updates omdat ik helemaal bij was.....brak de hel los....dat mocht ik niet zelf doen en weet je wel dat je garantie kunt verliezen en .....zo ging het nog een tijdje door.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:28:
Ik vrees dat de Hyundai Europe de mogelijkheid nog blokkeerd omdat er te veel dealers het er niet mee eens zijn dat de klant zelf updates kan uitvoeren.
Nog een reden om van de dealers af te komen...

Het is bizar: Hyundai is op technisch vlak best vooruitstrevend, maar op veel andere vlakken merk je dat het een heel traditioneel bedrijf is met een behoorlijk starre organisatie. Nu zie je bij VW hoeveel moeite het kost om de spreekwoordelijke olietanker van koers te veranderen, maar ik geloof echt dat de traditionele fabrikanten geen andere keuze hebben. Eenvoudige en betrouwbare OTA updates voor de hele auto (en niet alleen het Navi-systeem zoals bij Hyundai nu), een simpel koopproces zonder irritante dealers/verkopers, betrouwbare integratie van slimme technologie. De verwachtingen van de klant zijn snel aan het veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:32:
.....toen ik vorige week bij het maken van een afspraak voor de software updates vertelde dat ze zich niet druk hoefde te maken navigatie updates omdat ik helemaal bij was.....brak de hel los....dat mocht ik niet zelf doen en weet je wel dat je garantie kunt verliezen en .....zo ging het nog een tijdje door.
Doet me denken aan het geleuter over garantie verliezen als ik niet de wintersets van de dealer zou kopen. irritante flauwekul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:53:
[...]

Krijgt iemand die software updater al gedownload? Elke keer als ik op de download button For Windows klik krijg ik dat blije hoera scherm opnieuw. Zelfde bij Mac overigens.

https://update.hyundai.com/EU/E1/navigationUpdate
De zelf update van kaarten komt er bijna aan, dit is de vooraankondiging:

https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
De nieuwste kaart en software zullen binnenkort beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Lijkt erop dat HyundaiSmartCharging de weg kwijt is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sGnGqTbQvTSPDi4AS2gzy3OIds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogD4NSdqS8kAZQgn9z7SqXb2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:55:
[...]

[...]
Maar dit zou eigenlijk OTA moeten gaan toch? Dat heeft de dealer mij wel zo verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:33:
[...]

Maar dit zou eigenlijk OTA moeten gaan toch? Dat heeft de dealer mij wel zo verteld.
Klopt, maar er zou sprake zijn dat er eenmaal een update van het infotainment systeem nodig was om OTA te activeren. In hoeverre dit waar is :? Maar dan zou je dit (eenmalig) zelf kunnen doen, waarbij je dan niet naar de dealer hoeft. Maar ik moet eigenlijk toch langs de dealer voor 4 firmware updates, die buiten het kaart/infotainment update zit. En sommige hebben die 4 updates al gehad O-)

Ik neem aan dat de OTA kaart updates ook slim moeten zijn, want Hyundai wil natuurlijk niet 32 GB aan data via de SIM ophalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:41:
[...]

Klopt, maar er zou sprake zijn dat er eenmaal een update van het infotainment systeem nodig was om OTA te activeren. In hoeverre dit waar is :? Maar dan zou je dit (eenmalig) zelf kunnen doen, waarbij je dan niet naar de dealer hoeft. Maar ik moet eigenlijk toch langs de dealer voor 4 firmware updates, die buiten het kaart/infotainment update zit. En sommige hebben die 4 updates al gehad O-)

Ik neem aan dat de OTA kaart updates ook slim moeten zijn, want Hyundai wil natuurlijk niet 32 GB aan data via de SIM ophalen :X
Mijn router hangt ongeveer 4 meter van de auto vandaan als hij er staan zou. Kom maar op, 32 GB via 500mbit moet een eitje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:55:
[...]

[...]
Geduld is niet mijn sterkste eigenschap O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:43:
[...]

Mijn router hangt ongeveer 4 meter van de auto vandaan als hij er staan zou. Kom maar op, 32 GB via 500mbit moet een eitje zijn ;)
Ja, maar dan moet de auto een (software) mogelijkheid hebben om met jouw Wifi te verbinden en die is er (nog) niet (niet gevonden, alleen hardware matig zou het wel kunnen volgens de engineering mode met password 0652).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:48:
[...]

Ja, maar dan moet de auto een (software) mogelijkheid hebben om met jouw Wifi te verbinden en die is er (nog) niet (niet gevonden, alleen hardware matig zou het wel kunnen volgens de engineering mode met password 0652).
Het stond mij inderdaad bij dat er wel Wi-Fi aan boord is. Dus dat zal de moeite niet zijn, je zit alleen met de beveiliging denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
** Offtopic **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:08:
Alles wat je wil weten over HUD. Trouwens zal ook eens HUD normal mode proberen i.p.v. Augmented Reality, dan kan er blijkbaar in de HUD getoond worden welke rijbaan gekozen moet worden i.p.v. alleen een augmented reality pijl.

[YouTube: Hyundai IONIQ 5 - Head-Up Display (HUD) system in Action- Augmented Reality & Normal Mode @ night]
Eigenlijk vind ik de HUD in normal mode beter, aangezien in de HUD dan de rijstroken en welke rijstrook je moet hebben getoond wordt, inclusief de straatnaam. En in cruise control mode zie je ook de gedetecteerde objecten links, voor, rechts (en ook achter?) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:41:
[...]

Maar ik moet eigenlijk toch langs de dealer voor 4 firmware updates, die buiten het kaart/infotainment update zit. En sommige hebben die 4 updates al gehad O-)
Kan je ergens zien of je die al gehad hebt? Ik heb mijn auto een paar dagen geleden opgehaald. Volgens dealer is alles geüpdatet. Eerst zien en dan geloven natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Download link voor de Mac versie:
https://oem-setup.map-car...ationUpdaterInstaller.zip

Voor Windows:
https://oem-setup.map-car...ationUpdaterInstaller.exe

Dat kan je in de broncode zien zoals @jorismathijssen al opgemerkt had.

Op Mac krijg ik wel deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0r3lpXQK5BLlfTQ85u7SG8ruEs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O3nMqMeJk6PFr0liyH8SlJRt.png?f=fotoalbum_large

Ofwel is dit dan toch nog niet de definitieve versie, ofwel hebben ze de software niet ge-notarized, wat redelijk amateuristisch zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
** Offtopic **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:23 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:47:
[...]
Kernenergie is geen echte optie, of zijn we Tsernobyl of engeland en japan alweer vergeten.

En weer terug naar de topic…
Een bommetje gooien en dan 'terug OT' is wel wat kort door de bocht.

Tjernobyl was een ontwerpfout en die reactoren zijn alleen in de USSR gebruikt. Bij Fukushima was sprake van een zeebeving. Niet echt scenario's die vergelijkbaar zijn met NL maar mensen die tegen kernenergie zijn gebruiken die voorbeelden maar wat graag om anderen op de kast te krijgen. Soort van 'hoe graag wil je dood' vraag.

Hoeveel West-Europese reactoren zijn ooit 'de lucht in gegaan' ? Frankrijk alleen heeft er al 56 die niet zijn ontploft en al tientallen jaren draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 09-11-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chrvdbos schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:10:
[...]

Sorry hoor en met alle respect, maar het verhaal van de windmolens is een groot sprookje waar alle nadelen handig worden weggewerkt door het zgn groene wensdenken.
Ik weet het is off topic, maar hernieuwbare energiebronnen in een vraag gestuurde markt is een gotspe.
Dat moet ik toch even kwijt.
Geen leverzekerheid, onbalans in het netwerk, niet passend in het systeem, alleen rendabel met oneindige subsidie, vreselijk voor landschap en omwonenden, ga zo maar door.
Als we echt voldoende CO2 arme energie willen, is de nucleaire optie de enige die op termijn kan werken.
OK dan moet ik ook even wat kwijt... ;) Hierna ga ik er in deze thread niet meer op in...

Om te beginnen: ik ben hartstikke voor kernenergie; probleem is alleen dat de investeringen gigantisch zijn en er (althans in NL) geen bedrijven zijn die het willen oppakken.

Fossiele energie wordt op wereldwijde schaal nog veel meer gesubsidieerd dan alle duurzame energie bij elkaar. Deels indirect: doordat de schade als gevolg van klimaatverandering en luchtvervuiling op de maatschappij wordt afgewenteld. Deels direct met belastingkortingen voor exploratie, prijssubsidies, vrijstelling kerosine, exportsubsidies, etc. In NL is dit in totaal zo'n €4,5 miljard per jaar (2020) volgens het kabinet, maar daarbij is een aantal grote posten nog niet eens meegerekend. Doe je dat wel, dan komt het totaal tot wel 4x zoveel als wat het kabinet heeft becijferd: ruim €17 miljard aan subsidies voor fossiele brandstoffen in 2019. Per jaar en dus alleen in Nederland! Zie hier: https://www.mejudice.nl/a...andstoffen-ongekend-groot

De wisselvalligheid van duurzame bronnen is prima te organiseren. Deels met opslag, deels met overcapaciteit van zon+wind, deels door interconnecties met andere streken (bijv. waterkracht uit Noorwegen, Alpen; PV Oost/West), aanbodgestuurd energieverbruik (Zie Hyundai smart charge app, Jedlix) etc.

En dat duurzame energie op subsidies draait is ook allang achterhaald. In heel veel streken is PV+batterijopslag al goedkoper dan kolen verbranden. Als nou ook nog eens alle subsidies op fossiele brandstoffen wordt afgeschaft zijn per direct alle duurzame technologieën goedkoper (en nucleair ook waarschijnlijk).

En het voordeel van windmolens vind ik dat ze weer makkelijk te verwijderen zijn. Stel dat we nu voor de komende 20 jaar even heel veel windmolens neerzetten, dan kunnen we die weghalen wanneer we in 2040 een paar extra nucleaire centrales hebben. De CO2 die we in die tussentijd uitstoten kunnen we helaas niet zo makkelijk verwijderen. Ik kijk liever 20 jaar tegen een paar windmolens aan dan dat we over 60 jaar klimaatvluchteling worden en massaal naar Duitsland moeten emigreren.

Maar goed... nu weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:29:
[...]
De wisselvalligheid van duurzame bronnen is prima te organiseren. Deels met opslag, deels met overcapaciteit van zon+wind, deels door interconnecties met andere streken (bijv. waterkracht uit Noorwegen, Alpen; PV Oost/West), aanbodgestuurd energieverbruik (Zie Hyundai smart charge app, Jedlix) etc.
Interconnecties met andere streken zijn er ook nu al. Er is altijd import/export van energie.
Je hebt 3 miljoen Tesla model 3 LR nodig om 1 dag de basis last energie van Nederland op te kunnen slaan. Wat ga je met je overschot zon+wind doen als je het nergens kwijt kan? Het elektriciteitsnet moet altijd in balans zijn. Kerncentrales zet je niet zo maar eventjes aan of uit, dus die zullen gebruikt worden voor een basislast aan energie te leveren. Daar los je het problemen van een fluctuerende vraag(piek en dal) naar elektra niet mee op. Je zult altijd flexibel, betrouwbaar en regelbaar vermogen nodig blijven hebben.
In bepaalde gebieden in Nederland is het nu al overbelast. Op het moment dat mensen daar hun eigen zonnepanelen allemaal aan het produceren hebben, bestaat de mogelijkheid dat deze gewoon afgeschakeld moeten worden.
Het zal een mix van allerlei zaken moeten worden, er is geen 1 gouden oplossing. Hoe je het hier voorspiegelt ben je mijns inziens echt veel te kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door revo37 op 09-11-2021 16:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Zullen we anders weer gewoon ontopic gaan?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ervaren jullie ook, zoals bij de EV6 volgens deze test, problemen met langzaam laden in koud weer doordat de accu niet goed voorverwarmd wordt?

YouTube: Does the Kia EV6 have a battery problem?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:08:
Ervaren jullie ook, zoals bij de EV6 volgens deze test, problemen met langzaam laden in koud weer doordat de accu niet goed voorverwarmd wordt?

Dit is al meerdere keren teruggekomen een paar pagina's terug. Het korte antwoord is ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:08:

Zie deze post.

Test results in IONIQ 5 by Bjorn Nyland and James Cheung:
minimum temperature of the battery pack:
(new: below 10°C - probably only 55 kW in other tests)
below 15°C - charging speed 70kW
over 15°C - charging speed 115kW
over 20°C - charging speed 180kW (140W in James Cheung's test)
over 25°C - charging speed 215kW

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-11-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:14:
[...]

Zie deze post.

Test results in IONIQ 5 by Bjorn Nyland and James Cheung:
minimum temperature of the battery pack:
(new: below 10°C - probably only 55 kW in other tests)
below 15°C - charging speed 70kW
over 15°C - charging speed 115kW
over 20°C - charging speed 180kW (140W in James Cheung's test)
over 25°C - charging speed 215kW
Ok, dat lijkt me wel een major issue. Zou dat met software op te lossen zijn? En gaan ze dat doen is de vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:23:
[...]

Ok, dat lijkt me wel een major issue. Zou dat met software op te lossen zijn? En gaan ze dat doen is de vraag...
Nee. Bij het laden gaat de batterijverwarming aan en warmt de batterij ook op door het snellere laden en na een aantal (tiental?) procenten laden ga je naar de volgende temperatuurrange met hogere laadsnelheid.

P.S. andere auto's laden maar heel kort snel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:26:
[...]

Nee. Bij het laden gaat de batterijverwarming aan en warmt de batterij ook op door het snellere laden en na een aantal (tiental?) procenten laden ga je naar de volgende temperatuurrange met hogere laadsnelheid.

Als het door ervaren reviewers wordt aangehaald als issue lijkt me dit dan op zijn minst een merkwaardig design, als het by design is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:26:
[...]

Weet jij toevallig het effect van batterijverwarming VS geen batterijverwarming? Ik heb zonder namelijk. De enige invloed zal zijn de tijd die het duurt voor deze op temperatuur is lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Gerrit-GTi schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:01:
[...]

goodluck. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Ik ook, alleen de 1e productie batch voor NL heeft die automatische hendels en de dealer verschuilt zich achter de importeur en doet zelfs geen enkele compensatie op andere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
ZuinigeRijder schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]

zwarte Ducttape erover plakken O-)
De dealer gaat het irritante airbag lampje in het dakconsole verwijderen en ook de stickers van de airbag! Dat valt mij dan weer mee....

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerdvt op 09-11-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
revo37 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:39:
[...]

Weet jij toevallig het effect van batterijverwarming VS geen batterijverwarming? Ik heb zonder namelijk. De enige invloed zal zijn de tijd die het duurt voor deze op temperatuur is lijkt me?
Warmtepomp is niet de batterijverwarming hè. Zonder batterijverwarming bestaat niet volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:44:
[...]

Warmtepomp is niet de batterijverwarming hè. Zonder batterijverwarming bestaat niet volgens mij?
In de brochure staat dat de Connect+ batterijverwarming als extra uitrusting tov de Connect heeft ergo: de uitvoeringen lager in het programma niet.

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 09-11-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:12:
[...]

Eigenlijk vind ik de HUD in normal mode beter, aangezien in de HUD dan de rijstroken en welke rijstrook je moet hebben getoond wordt, inclusief de straatnaam. En in cruise control mode zie je ook de gedetecteerde objecten links, voor, rechts (en ook achter?) O-)
Ditto! Vanochtend ook omgezet en de hele layout is idd een stuk prettiger. Dat verkeersbord zit nu ook niet meer zo irritant hoog in het zicht rechtsboven. Zeker in het donker was dit storend. Daarnaast beter zicht op ingestelde cruise snelheid en of autosteer actief is. Ik zie nu ook de waarschuwing dat ik het stuur moet aanraken in de hud. Dat was volgens mij niet in de AR mode.
Die gedetecteerde objecten vind ik persoonlijk dan weer irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
MicheldeGoey schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:22:
Lijkt erop dat HyundaiSmartCharging de weg kwijt is.[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde, misschien een effect van "balancing"? Ze geven aan dat ze voortdurend tussen aan/uit zullen switchen voor optimalisatie van het netwerk. En garanderen dat de auto in ieder geval op het ingestelde percentage is geladen op het moment van vertrek. Tot nu toe klopt dit idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:44:
[...]

Wat ik me kan voorstellen is dat het trage laden zonder warmtepomp mogelijk minder snel optreedt. De warmtepomp haalt namelijk de restwarmte uit o.a. de batterij, waardoor deze dus kouder is wanneer je gaat laden. Zonder warmtepomp gaat wel ten koste van bereik, omdat je minder efficiënt de cabine verwarmt.

Hoe het bij veel andere auto's werkt: een tijdje voordat je bij een snellader aankomt (via navigatie) gaat de batterijverwarming aan (kost dus iets bereik) en dan laadt de auto gewoon snel op. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de Ioniq 5 ook zoiets zou doen, maar vooralsnog is dit niet het geval en snap ik niet zo goed waarom het er dan in zit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:40:
[...]

Ik ook, alleen de 1e productie batch voor NL heeft die automatische hendels en de dealer verschuilt zich achter de importeur en doet zelfs geen enkele compensatie op andere vlakken.
Mocht het bij mij ook niet werken, dan neem ik contact met je op om te kijken of we gezamenlijk iets kunnen regelen via de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:15:
[...]

Wat ik me kan voorstellen is dat het trage laden zonder warmtepomp mogelijk minder snel optreedt. De warmtepomp haalt namelijk de restwarmte uit o.a. de batterij, waardoor deze dus kouder is wanneer je gaat laden. Zonder warmtepomp gaat wel ten koste van bereik, omdat je minder efficiënt de cabine verwarmt.
Wat ik begrepen heb zijn dat 2 gescheiden koelsystemen. Ik weet alleen niet of ze dezelfde warmtewisselaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Dank voor de reacties. Ik mag mijn Connect volgende week ophalen, dus ik zal mijn ervaringen binnenkort delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:59

mdeiman

Projet 45

Sjoerdvt schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:50:
[...]

Ditto! Vanochtend ook omgezet en de hele layout is idd een stuk prettiger. Dat verkeersbord zit nu ook niet meer zo irritant hoog in het zicht rechtsboven. Zeker in het donker was dit storend. Daarnaast beter zicht op ingestelde cruise snelheid en of autosteer actief is. Ik zie nu ook de waarschuwing dat ik het stuur moet aanraken in de hud. Dat was volgens mij niet in de AR mode.
Die gedetecteerde objecten vind ik persoonlijk dan weer irritant :P
Inderdaad dat verkeersbord lager. Beter. Nog beter zou zijn dat deze permanent weg kan. Ik kan het wel bij de instellingen uitzetten, maar bij de volgende keer staat ie weer aan. Jammer.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:15:
[...]

Hoe het bij veel andere auto's werkt: een tijdje voordat je bij een snellader aankomt (via navigatie) gaat de batterijverwarming aan (kost dus iets bereik) en dan laadt de auto gewoon snel op. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de Ioniq 5 ook zoiets zou doen, maar vooralsnog is dit niet het geval en snap ik niet zo goed waarom het er dan in zit...
de warmtepomp haalt de energie gewoon uit de lucht (omgekeerde airco) met een COP rond de 3. De spiraalverwarming heeft een COP van 1, dus verwarmen met earmtepomp is ongeveer 3 maal efficiënter.

Hyundai heeft de filosofie om niet onnodig energie te verspillen aan batterijverwarming, dus gaat deze nu pas verwarmen bij snelladen. Misschien dat er in de toekomst een (handmatige) optie komt om toch de batterij voor te verwarmen, ondanks dat dit bereik kost.

Bij VW is in de winter het verbruik heel slecht, omdat de batterijverwarming op korte stukken ook aanspringt. En dan kom je mogelijk op verbruiken uit van 50 kW/100 km :o

Bij Tesla wordt er voorverwarmd wanneer je een snellader in de navigatie instelt. Maar ook dat is niet altijd goed, misschien wil je wel een lange stop en is langzamer laden geen probleem.

Handmatige optie lijkt me wel een goede verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb begrepen dat de Genesis GV60 wel preheating doet, dus wellicht een toekomstige update voor de EV6 en Ioniq 5. Aangezien dat hetzelfde platform is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:52:
[...]
Handmatige optie lijkt me wel een goede verbetering.
Mij ook en de meest flexibele. Rij je op de laatste wattjes van de accu naar een lader dan laat je het uit en anders zet je het aan. Nog even een voice command aanmaken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ZuinigeRijder en @de meester01

Zie mijn eerdere post met link naar informatie over het warmtepomp systeem van Hyundai:

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Hier staat duidelijk in dat de warmtepomp ook warmte onttrekt aan de batterij. Dat is best slim, want normaal gesproken is dat restwarmte en snelladen doen de meeste mensen slechts sporadisch.
Bij Tesla wordt er voorverwarmd wanneer je een snellader in de navigatie instelt. Maar ook dat is niet altijd goed, misschien wil je wel een lange stop en is langzamer laden geen probleem.
Dan nog is het voor de capaciteit van de laadinfra toch beter als een auto eerder klaar is en dan kan de volgende laden.

Handmatig is een goede optie, naast ook een prompt als je een snellader instelt in de navigatie: "would you like to precondition the battery for optimal charging speed? This will increase energy consumption and may decrease range." Zoiets...

[ Voor 42% gewijzigd door bilgy_no1 op 09-11-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:15:
@ZuinigeRijder en @de meester01

Zie mijn eerdere post met link naar informatie over het warmtepomp systeem van Hyundai:

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Hier staat duidelijk in dat de warmtepomp ook warmte onttrekt aan de batterij. Dat is best slim, want normaal gesproken is dat restwarmte en snelladen doen de meeste mensen slechts sporadisch.
Ik neem aan dat je deze quote bedoeld van het artikel:
The new system scavenges significantly more energy by recycling additional waste heat not only from power electrics (PE) modules (such as drive motors, on-board chargers, and inverters), but also from the battery pack and slow charger.
Ik lees het al volgt: overtollige warmte wordt onttrokken van de batterij

Neem aan dat ze geen warmte onttrekken, wanneer de batterijen niet in de optimale temperatuur range zitten. Daarom praten ze expliciet over "waste".
Dan nog is het voor de capaciteit van de laadinfra toch beter als een auto eerder klaar is en dan kan de volgende laden.
Kijken wij zuinige Nederlanders daarnaar :+ Milieutechnisch is het efficiënter om geen extra energie te gebruiken de weg naar de snellader toe en iets langzamer te laden. Hoe langzamer er geladen wordt, hoe beter het elektriciteitsnetwerk de pieken en dalen kan opvangen. Dat zie je al bij load balancing van AC palen O-)
Handmatig is een goede optie, naast ook een prompt als je een snellader instelt in de navigatie: "would you like to precondition the battery for optimal charging speed? This will increase energy consumption and may decrease range." Zoiets...
De energie die tijdens het rijden gebruikt wordt om later sneller te kunnen laden, moet ook bijgeladen worden. En het blijkt ook dat de batterij niet heel snel opwarmt.

Zie deze Duitse post van het meten van de heater temperatuur/batterij temperatuur bij snelladen.

Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=121340

Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=121341

Wanneer ik nog maar een beetje hoef bij te laden om thuis te komen, ga ik niet extra energie gebruiken tijdens het rijden (gaat van bereik af) om sneller (meer) bij te laden, dat scheelt dan maar een paar minuten. Dus een handmatige optie is volgens mij het beste. Keuze aan de rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:
[...]

Ik neem aan dat je deze quote bedoeld van het artikel:

[...]

Ik lees het al volgt: overtollige warmte wordt onttrokken van de batterij

Neem aan dat ze geen warmte onttrekken, wanneer de batterijen niet in de optimale temperatuur range zitten. Daarom praten ze expliciet over "waste".

[...]

Kijken wij zuinige Nederlanders daarnaar :+ Milieutechnisch is het efficiënter om geen extra energie te gebruiken de weg naar de snellader toe en iets langzamer te laden. Hoe langzamer er geladen wordt, hoe beter het elektriciteitsnetwerk de pieken en dalen kan opvangen. Dat zie je al bij load balancing van AC palen O-)

[...]

De energie die tijdens het rijden gebruikt wordt om later sneller te kunnen laden, moet ook bijgeladen worden. En het blijkt ook dat de batterij niet heel snel opwarmt.

Zie deze Duitse post van het meten van de heater temperatuur/batterij temperatuur bij snelladen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wanneer ik nog maar een beetje hoef bij te laden om thuis te komen, ga ik niet extra energie gebruiken tijdens het rijden (gaat van bereik af) om sneller (meer) bij te laden, dat scheelt dan maar een paar minuten. Dus een handmatige optie is volgens mij het beste. Keuze aan de rijder.
Ja, een handmatige mogelijkheid is zeer gewenst. Ik heb nu het idee dat die batterij warmer alleen werkt tijdens het laden en dan maar zeer beperkt helpt.

Want wat je in die grafieken ziet is dat het lang duurt voordat de batterij ook echt opwarmt. Het is immers een enorme massa, dus veel energie.

Maar ik denk dus wel dat de warmtepomp warmte onttrekt aan de batterij, tot ergens aan een voor de batterij nog 'prettige' ondergrens. En dat is waarschijnlijk lager dan de optimale temperatuur voor heel snel laden.

Ik vind dat ook een goede keuze, want voor de meeste mensen is de extra range in >95% van de gevallen meer gewenst dan het wat snellere laden. Alleen wil je voor die 5% van de gevallen de optie hebben km snel laden voorrang te geven.

Het valt me in de range tests overigens op dat bij lagere temperatuur het verbruik snel oploopt. En dat is dus bij 12°C al het geval. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn met echte wintertemperaturen. Hyundai Kona zou met dit systeem in extreme kou nog 91% van de nominale range halen: https://chargedevs.com/ne...-ev-heat-pump-technology/

In de tests van Battery Life, Kris Rifa en anderen lijkt dat niet te kloppen voor de Ioniq 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
** Offtopic **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 10-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Als de auto thuis aan de lader hangt, en het laden is gestopt en ik zet dan via de app de verwarming op, dan neemt hij energie uit de batterij ipv uit het net.

Hoe kan ik dat vermijden? Want het zou net een voordeel moeten zijn dat je kan opwarmen via het net om de batterij te sparen en alsnog met 100% te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dvdj bij mij met de bijgeleverde stopcontact lader werd bij het voorverwarmen toch stroom uit het stopcontact getrokken, ondanks dat het laden tot het ingestelde percentage gestopt was. Weet niet of het door de laadpaal komt.

Bij mijn vorige Kia Soul EV had ik ook het probleem dat wanneer ik een starttijd had ingesteld en de laadpaal op het werk ging even stroom eraf en weer op, ging de auto ook niet meer opnieuw laden. Dan moest ik de stekker eruit en erin doen.

Heb je laadtijden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Nee, ik ga dat ook nooit doen denk ik. Ik heb niet echt een vast schema qua autorijden, dus het zal meestal een kwartier ervoor manueel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Volgende week mag ik mijn RWD connect ophalen. Hij wordt op zomerbanden geleverd dus kan eigenlijk meteen een afspraak maken voor bandenwissel. Van de leasemaatschappij kan ik bellen met Profile, Euromaster of Kwikfit. Iemand enige tips over welke beter is dan de andere? LM geeft ook aan dat zij wel weten wat de goede banden zijn, iemand nog suggesties om dat een bepaalde richting in te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
revo37 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
Volgende week mag ik mijn RWD connect ophalen. Hij wordt op zomerbanden geleverd dus kan eigenlijk meteen een afspraak maken voor bandenwissel. Van de leasemaatschappij kan ik bellen met Profile, Euromaster of Kwikfit. Iemand enige tips over welke beter is dan de andere? LM geeft ook aan dat zij wel weten wat de goede banden zijn, iemand nog suggesties om dat een bepaalde richting in te sturen?
Ik mocht naar profile en Kwikfit (afspraak overigens zonder kenteken kunnen maken), ik hoopte de Goodyear banden bij profile te kunnen krijgen, maar dat mocht niet (waren een aantal vaste merken, Michelen, piretti en nog een). Kwikfit had ze geloof ik niet. Het is denk ik om het even.

Leasemaatschappij ALD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

revo37 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
Hier de actuele stand van zaken: https://www.tyrereviews.c...view-Winter-Tyre-Test.htm

De Conti's lijken een mooi compromis tussen range en geluidsproductie

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 10-11-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02-2023

niz

tip:

Ik heb voor mijn IO5 RWD 19"velgen de volgende sneewkettingen besteld:

https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch

Het zijn eigenlijk de Pewag RS9 18813 sneeuwkettingen, maar dan met een Skoda label.
De prijs is vrij gunstig vergeleken met andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
@de meester01 en @ckoopmanschap dank voor de antwoorden! Ga ik mee aan de slag. Benieuwd of ik überhaupt input mag/kan geven op banden keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
revo37 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:38:
@de meester01 en @ckoopmanschap dank voor de antwoorden! Ga ik mee aan de slag. Benieuwd of ik überhaupt input mag/kan geven op banden keuze
Ik mocht een voorkeur opgeven (zolang ik maar bij die banden merken bleef). Dit was bij Profile Apeldoorn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag de Lounge + Panoramadak opgehaald. Nu dus aan het studeren op de handleiding om alle features te snappen...

Handgrepen zijn dus helaas handmatig ipv automatisch. De dealer gaat hier achteraan bij de importeur; wordt dus vervolgd.

Verder ook de rozige/vlekkerige deurpanelen. Ook hiervan is melding gemaakt en wordt ook vervolgd.

Verder lijkt de auto wel in orde en ook al hebben we nog maar een kort ritje gemaakt, het rijdt echt zoveel beter dan de oude Megane... (low bar, I know...).

Wel nog een irritant geval na thuiskomst. Wilde even de kabels in de Frunk leggen, maar bij het openen van de motorkap hoorde ik een klikje. Nu gaat motorkap niet meer open. En de laadkabbels liggen dus voorin... Morgen maar weer even langs de dealer. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen, maar dus wel een risico met de kabels voorin.

Wel nog een lichtpuntje: er lijkt toch iets te gaan gebeuren met Ionity. Geen idee wat en waarom het zo lang moet duren, maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 10-11-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:01:
Vandaag de Lounge + Panoramadak opgehaald. Nu dus aan het studeren op de handleiding om alle features te snappen...

Handgrepen zijn dus helaas handmatig ipv automatisch. De dealer gaat hier achteraan bij de importeur; wordt dus vervolgd.

Verder ook de rozige/vlekkerige deurpanelen. Ook hiervan is melding gemaakt en wordt ook vervolgd.

Verder lijkt de auto wel in orde en ook al hebben we nog maar een kort ritje gemaakt, het rijdt echt zoveel beter dan de oude Megane... (low bar, I know...).

Wel nog een irritant geval na thuiskomst. Wilde even de kabels in de Frunk leggen, maar bij het openen van de motorkap hoorde ik een klikje. Nu gaat motorkap niet meer open. En de laadkabbels liggen dus voorin... Morgen maar weer even langs de dealer. Hopelijk is het eenvoudig op te lossen, maar dus wel een risico met de kabels voorin.

Wel nog een lichtpuntje: er lijkt toch iets te gaan gebeuren met Ionity. Geen idee wat en waarom het zo lang moet duren, maar toch.
Even een keertje goed na duwen (extra hard in het slot drukken) op de motorkap of juist de kap fors omhoog trekken? Dit is toch gewoon met een kabeltje en een handle.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
dvdj schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:03:
Nee, ik ga dat ook nooit doen denk ik. Ik heb niet echt een vast schema qua autorijden, dus het zal meestal een kwartier ervoor manueel gebeuren.
Daarin zit wel de oplossing. De auto blijft dan bijladen terwijl de airco gaat voorverwarmen.

ehhhh..HOI

de meester01 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:33:
[...]

Even een keertje goed na duwen (extra hard in het slot drukken) op de motorkap of juist de kap fors omhoog trekken? Dit is toch gewoon met een kabeltje en een handle.
De hendel binnen doet niets meer, ondanks dat de motorkap goed dicht zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Iemand hier al een goede wireless adapter gevonden voor CarPlay?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!
krizzziz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:09:
Iemand hier al een goede wireless adapter gevonden voor CarPlay?
volgens deze Duitse post gaat wireless binnenkort komen...

https://www.goingelectric...ic.php?p=1722132#p1722132

Ook worden daar wireless adapters besproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 19:26
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:20:
[...]

Van het Kia EV6 topic:
marcovit schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:47:
YouTube: Wireless Android Auto Apple CarPlay Questions Answered! Our most fre...

Deze video bevestigt dat de EV6 geen draadloze AA/AC krijgt via een update in de toekomst.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:01:
Hoe bedoel je precies? Is er wellicht toch sprake van een kortingsperiode bij Ionity zoals bij EV6?

• revo37
de meester01 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:37:
[...]

Hier de actuele stand van zaken: https://www.tyrereviews.c...view-Winter-Tyre-Test.htm

De Conti's lijken een mooi compromis tussen range en geluidsproductie
Leasemaatschappij hanteert in principe Michelin. Dus ik krijg de Michelin pilot Alpine 5 eronder, volgens de test niks mis mee dus

• Richard-I5
  • Laatst online: 16-06 16:28
@niroot bedankt voor het doorsturen van de video. Wat mij betreft geeft de video geen uitsluitsel op de vraag of wireless Android Auto of Apple Car Play naar de EV6 komt. Dus ik denk dat het nog minder zegt over de situatie voor de Ioniq 5.

In het filmpje wordt gezegd dat diverse KIA modellen met oa. een 12.3" scherm geen AA of AC krijgen. De EV6 wordt in het filmpje niet expliciet genoemd. Het filmpje is van 10 nov. op het zelfde kanaal geven ze ook aan dat ze de EV6 in december verwachten.

Ik geloof er in ieder geval nog in, dat de Ioniq 5 wireless AC (en AA) gaat krijgen. Ook omdat de wireless chip hiervoor zichtbaar is in het monteurs menu. Zie hiervoor specifieke berichten van @ZuinigeRijder

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • +5 Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:44:
[...]

Geduld is niet mijn sterkste eigenschap O-)
Ik was toegevoegd aan een telegram groep, omdat ik uitgevonden had hoe je in de IONIQ 5 engineering mode kon komen. Deze groep vervolgd onder andere de nieuwste kaart/software downloads. Gisteren ontplofte het aantal groepsberichten (meer dan 700 in korte tijd), nadat SonicSpinner via een truc de navigationUpdater voor Europa via Korea kon downloaden, vóórdat deze online is. Dus kunnen je niet wachten op de nieuwste kaart/infotainment updates, hier meer informatie.
Software: S5W_L.001.001.211029
Map: EUR.14.47.48.631.401.5
Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=121782

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-11-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:28:
Dus kunnen je niet wachten op de nieuwste kaart/infotainment updates, hier meer informatie.
[Afbeelding]
In ditzelfde forum is ook het eerste gewijzigde instellingen scherm te zien.
Op de Hyundai NL site is nu de melding te lezen, dat de nieuwste kaarten en software binnenkort via officiële weg te downloaden zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM0c7QKD2E8s0-YtKqhLYvEq1E4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JITxkLtWnaPUURr99T99IQAl.jpg?f=user_large

• de meester01

de meester01

Amersfoort schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:41:
[...]

In ditzelfde forum is ook het eerste gewijzigde instellingen scherm te zien.
Heb je een direct linkje naar dat topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:44:
[...]

Heb je een direct linkje naar dat topic?
Stond al in mijn post:

https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=173&t=73115

Voor diegene die een ZIP willen downloaden en niet willen wachten:

https://www.ioniqforum.co....38300/page-7#post-462927

• de meester01

de meester01

Ik was in full awe blijven steken op pagina 1 van dat topic ;)

• Amersfoort
Een snelle internet verbinding is wenselijk, want file is 27 GB groot.
@Amersfoort dat niet willen wachten ging over wachten totdat de Europa update site echt open was :+

• de meester01

de meester01

Ach, mijn HI5 krijg ik op 6 december dus die zal wel ge-update zijn tegen die tijd. Hoop ik...

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Nieuwe prijslijst?
Ik keek vanochtend op de site van Hyundai en geen prijslijst te vinden. Nu weer wel. Er staat nog steeds 'Modelprijslijst per 1 mei 2021'. Geen idee, wat de verschillen zijn, had de vorige versie niet gedownload maar hij is dus opnieuw geplaatst.

Had een klein beetje gehoopt op aanpassing naar de 77 kWh variant.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Vraag.. wat kan Highway Driving Assist allemaal? Dus niet de 2.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
-MD- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:27:
Nieuwe prijslijst? [...]
Geen idee, wat de verschillen zijn, had de vorige versie niet gedownload maar hij is dus opnieuw geplaatst.
Bij de Lounge staan de "Deurgrepen exterieur, automatisch" er weer bij, maar ook "Raamomlijsting, chroom" is weer terug van weggeweest (terwijl dit volgens mij onjuist is).
Bij de Style uitvoering wordt nu extra " Snelheidsbordenherkenning (ISLW)" vermeld. Bij Style staat nu expliciet zwarte kunststof elementen en bij de Lounge zilverkleurige.

Opmerkelijk is, dat bij een vernieuwde versie de datum op de laatste pagina van de prijslijst niet (meer) gewijzigd wordt, terwijl de samenstelling van de uitvoeringen toch enigszins wijzigt. De prijzen blijven hetzelfde, waardoor de datum op de eerste pagina ongewijzigd blijft.

• ckoopmanschap
Amersfoort schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:55:
[...]

Bij de Lounge staan de "Deurgrepen exterieur, automatisch" er weer bij, maar ook "Raamomlijsting, chroom" is weer terug van weggeweest (terwijl dit volgens mij onjuist is).
Bij de Style uitvoering wordt nu extra " Snelheidsbordenherkenning (ISLW)" vermeld. Bij Style staat nu expliciet zwarte kunststof elementen en bij de Lounge zilverkleurige.

Opmerkelijk is, dat bij een vernieuwde versie de datum op de laatste pagina van de prijslijst niet (meer) gewijzigd wordt, terwijl de samenstelling van de uitvoeringen toch enigszins wijzigt. De prijzen blijven hetzelfde, waardoor de datum op de eerste pagina ongewijzigd blijft.
De datum wordt heel vaak niet gewijzigd, stoor ik mij ook aan. Betekend dit nu dan de Style HDA 2 heeft?

Toen ik vroeg wat het verschil was tussen HDA en HDA 2 kreeg ik met name te horen "bordherkening".
lackaday schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je precies? Is er wellicht toch sprake van een kortingsperiode bij Ionity zoals bij EV6?
Ja, precies. Daar had ik naar gevraagd en het antwoord was dat er dit kwartaal meer bekend zou worden.
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:59:
[...]

De hendel binnen doet niets meer, ondanks dat de motorkap goed dicht zit.
Vanochtend een uurtje bij de dealer gewacht. Hendel deed het weer. Snel de laadkabels eruit gehaald. Echter toen ik daarna nogmaals wilde openen om het te checken functioneerde het weer niet. Mag dus nogmaals terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amersfoort schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:55:
[...]

Nou, dat is weer een argument erbij om het ontbreken van de automatische deurgrepen niet te accepteren. Ik ga hem snel downloaden voor het dossier.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
de optie voor solar roof staat er nu ook bij trouwens (voor de lounge)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Amersfoort
Tiggy80 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:43:
de optie voor solar roof staat er nu ook bij trouwens (voor de lounge)
Hier was eerder ook al sprake van; zie mijn post hieronder:
Amersfoort schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:36:
Op de Hyundai site is een herziene versie van de prijslijst te vinden (herziening per 1 september 2021)
  • prijzen zijn ongewijzigd, waardoor de Titel nog altijd "Modelprijslijst per 1 mei 2021" is
  • aanscherping tekst van Style uitvoering: "verlichting vóór en achter, volledig LED (m.u.v. knipperlichten en achteruitrijverlichting)". In dit forum was hierover al wat verwarring.
  • Lounge uitvoering: vervallen is "Deurgrepen exterieur, automatisch" (blijkbaar niet meer beschikbaar) en "Raamomlijsting, chroom" (is volgens mij nooit leverbaar geweest)
  • Weer terug: Solar Roof (alleen beschikbaar op Lounge en levering in 2022) voor €1200
  • Los leverbaar voor Style: Vehicle to Load (V2L), 230V-aansluiting binnen & buiten
  • Nuanceringen in laadtijden en bagageruimte (ruimte in Style is groter dan in andere uitvoeringen)

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
-MD- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:27:
Nieuwe prijslijst?
Ik keek vanochtend op de site van Hyundai en geen prijslijst te vinden. Nu weer wel. Er staat nog steeds 'Modelprijslijst per 1 mei 2021'. Geen idee, wat de verschillen zijn, had de vorige versie niet gedownload maar hij is dus opnieuw geplaatst.

Had een klein beetje gehoopt op aanpassing naar de 77 kWh variant.
Is wel een stuk duidelijker geworden die nieuwe lijst qua opties enzo

• Tiggy80
Amersfoort schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:56:
[...]

Hier was eerder ook al sprake van; zie mijn post hieronder:

[...]
ah ja, ik had er overheen gelezen in mijn snelheid :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ckoopmanschap schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:00:
[...]

De datum wordt heel vaak niet gewijzigd, stoor ik mij ook aan. Betekend dit nu dan de Style HDA 2 heeft?

Toen ik vroeg wat het verschil was tussen HDA en HDA 2 kreeg ik met name te horen "bordherkening".
Wat ik heb begrepen is dat het verschil vooral zit in de Automatic Lane Change Assist. Daarvoor heeft HDA2 meer sensoren dan HDA.

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
kor952 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:18:
Nu de lendesteun genoemd is....Klopt het dat je bijna iedere keer dat je gaat zitten hem op nieuwe moet instellen? Lijkt er op of de lucht iedere keer uit de 'ballon' verdwijnt. Heb inmiddels begrepen dat er geen hoogte verstelling is.
Zelfde probleem, op lange rit alweer pompen.

• hunter3315nl
Zonnekamp schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:22:
[...]

Twee keer gehad idd. En een paar keer dat ik een waarschuwing kreeg dat ik de bestemming niet zou halen met de accu, terwijl deze vol was (en ik maar 50 km hoefde te rijden). Volgende week krijg ik de 4 dealerupdates.
Sinds 2 weken zelfde probleem, daarvoor met ritten naar Polen en Tsjechië geen last van.

• hunter3315nl
Ben naar garage geweest en die hebben het opgelost.
Op de vraag "wat was het" zeiden ze, "was niet gepersonaliseerd"
Wát ze gedaan hebben weet ik niet.
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:18:
[...]

Vanochtend een uurtje bij de dealer gewacht. Hendel deed het weer. Snel de laadkabels eruit gehaald. Echter toen ik daarna nogmaals wilde openen om het te checken functioneerde het weer niet. Mag dus nogmaals terug...
Hij doet het weer. Advies om heel voorzichtig aan de hendel te trekken. Hopelijk blijft het nu wel werken, want nogal vervelend als je de laadkabels erin hebt en het gaat niet open...

Weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar het lijkt een zwak punt in het ontwerp. Waarom daar niet ook gewoon een servootje op is gezet snap ik ook niet. Met zo'n frunk ga je de motorkap veel vaker gebruiken en dan moet het makkelijk en betrouwbaar zijn.

• Luft
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:03:
[...]

Hij doet het weer. Advies om heel voorzichtig aan de hendel te trekken. Hopelijk blijft het nu wel werken, want nogal vervelend als je de laadkabels erin hebt en het gaat niet open...

Weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar het lijkt een zwak punt in het ontwerp. Waarom daar niet ook gewoon een servootje op is gezet snap ik ook niet. Met zo'n frunk ga je de motorkap veel vaker gebruiken en dan moet het makkelijk en betrouwbaar zijn.
Servomotor heeft ook zijn nadelen, zie James May Tesla failed.
https://youtu.be/NsKwMryKqRE 😂

Dan heeft Hyundai het beter voor elkaar

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 11-11-2021 19:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tiggy80
Duitse winterwielen zijn hier ook binnen. Netjes verpakt en zien er prima uit vind ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LQrcjKx-Gl_0mRQEwblr7Ws9is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FF6LoMsPSnx9Pq505NNSS8Bp.jpg?f=fotoalbum_large

• Luft
Tiggy80 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:18:
Duitse winterwielen zijn hier ook binnen. Netjes verpakt en zien er prima uit vind ik [Afbeelding]
Ik heb ze ook binnen 👍

Luft schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:03:
[...]

Servomotor heeft ook zijn nadelen, zie James May Tesla failed.
https://youtu.be/NsKwMryKqRE 😂

Dan heeft Hyundai het beter voor elkaar
True... Niets is helemaal 100% feilloos... Maar goed, de omstandigheden die JM noemt zijn ook wel redelijk uniek.

Best zou toch zijn om het dubbel te hebben: een druk op het scherm of in de app om te openen en een hendeltje voor wanneer dat niet werkt. Ik vraag me af of zoiets in te bouwen is door een handige harrie...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:18:
Duitse winterwielen zijn hier ook binnen. Netjes verpakt en zien er prima uit vind ik [Afbeelding]
Bij mij zijn ze er direct voor aflevering al onder gemonteerd, maar dan in de zilveren variant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyDeSqvekwCEam0kNMzTdN45U7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtlGtnQPRZm9lqUP8KegXvRP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben erg content met de keuze voor deze wielen. Ik vind ze mooier dan wat hier door Hyundai wordt aangeboden en de kleurkeuze komt naar mijn mening ook goed uit met de kleur van de auto (Mystic Olive) en de Zilvergrijze bodytrim.

Ik ben benieuwd hoe de Dunlops bevallen. Ik heb de Hankooks besteld en die waren vergelijkbaar qua specs (volgens het bandenlabel). Ik vind ze niet heel stil, maar heb er ook nog maar weinig mee gereden eerlijk gezegd.

De auto zelf trekt enorm veel bekijks. Hij staat hier voor de deur en er lopen/fietsen/rijden de hele dag mensen langs die even om kijken naar deze bijzondere verschijning. Mijn vrouw kijkt vanachter haar thuiswerkbureau de straat op en ziet het allemaal gebeuren...

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 11-11-2021 20:46 ]

• krizzziz
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:20:
[...]

Die Hyundai pagina gaat over alle modellen, en op een i20 wordt bijvoorbeeld al draadloos Apple CarPlay aangeboden. Maar alleen zonder de combinatie met navigatie. Met navigatie wordt het bedrade CarPlay.
Ik geloof ook dat het er echt voorlopig niet aan zit te komen.

ehhhh..HOI

krizzziz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:54:
[...]

Die Hyundai pagina gaat over alle modellen, en op een i20 wordt bijvoorbeeld al draadloos Apple CarPlay aangeboden. Maar alleen zonder de combinatie met navigatie. Met navigatie wordt het bedrade CarPlay.
Ik geloof ook dat het er echt voorlopig niet aan zit te komen.
Enig idee vanwaar dan die beperking? Een directe wifi verbinding moet ruimschoots genoeg bandbreedte hebben om de data van telefoon naar auto te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:43:
[...]
De auto zelf trekt enorm veel bekijks. Hij staat hier voor de deur en er lopen/fietsen/rijden de hele dag mensen langs die even om kijken naar deze bijzondere verschijning. Mijn vrouw kijkt vanachter haar thuiswerkbureau de straat op en ziet het allemaal gebeuren...
Kun je nog wat meer foto's van deze bijzondere kleur vanuit verschillende hoeken posten? Ik heb dezelfde kleur besteld, en heb het idee dat de lichtinval een groot effect heeft op de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Amersfoort schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:38:
[...]

Kun je nog wat meer foto's van deze bijzondere kleur vanuit verschillende hoeken posten? Ik heb dezelfde kleur besteld, en heb het idee dat de lichtinval een groot effect heeft op de kleur.
Bij Hyundai Wittenberg in Amersfoort hebben ze deze kleur in de showroom staan :)
In het zonlicht is die kleur echt heel mooi donkergroen en dan met bewolking ineens grijs.

Toen ik hem daar zeg, wilde ik ineens die kleur hebben xD

OEPS: Dit ging over Mystic Olive, niet over Digital Teal

[ Voor 5% gewijzigd door AkakoMinami op 12-11-2021 09:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Je kunt nu zelf je infotainment en navi updates downloaden en installeren, hier download je de 'updater', nieuwste versie is 21-11-10,

https://oem-setup.map-car...ationUpdaterInstaller.exe

Vanaf nu Binnenkort is de NaviUpdaterInstaller ook hier verkrijgbaar

[ Voor 24% gewijzigd door kor952 op 12-11-2021 12:43 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Amersfoort schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:38:
[...]

Ik zie er nog steeds geen groen in. Volgens mijn vrouw wel, maar die lust geeneens olijven. Ik ga het meemaken, die van mij zou nu op de boot staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PNL-2V0p4fdV_U4YjhGQri4rW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/17bdnRP75yUAZbfRUPq8LCXi.jpg?f=user_large

Voor de liefhebber, de Digital Teal waar ik in heb proef heb gereden bij Herwers in Arnhem.
Pagina: 1 ... 38 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic