Heb dezelfde keuze gemaakt en een Connect+ besteld (lease). Kom ook uit de Kona en bij de proefrit viel me dit ook op. Wat een zenuwachtig systeem is de autosteer op dit moment zeg in de I5 (is ook mijn enige minpunt, verder een geweldige auto). Kona stuurt daarentegen super rustig en stabiel.Sjoerdvt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:33:
...Dan auto steer. Pffff, wat een teleurstelling. Let op, referentie is de Kona! Met zeer stabiel autosteer, hield doorgaans iets teveel rechts en klapte er niet snel uit in bochten of bij hobbels. I5 daarentegen…. Klapt er eerder uit maar wat ronduit een pain in the ass is…. Keep your lane! Omdat hij perfect het midden wil houden zit je met een uiterst nerveuze auto en te vaak met een continue wiebelend stuur, vooral bij een beetje spoorvorming in het wegvak. Met enige regelmaat snijdt hij ook te scherp de bocht aan en komt de vangrail angstaanjagend dichterbij. Of maakt hij in de eerde genoemde lange bocht a20/a16 vrij abrupte correcties. Echt een flinke domper en het voelt simpelweg niet meer zo veilig en comfortabel als bij de Kona. Ik hoop echt op een forse update.
Ja, de nodige kritiek dus maar onder aan de streep heb ik geen spijt en is het een heerlijke reisauto. Met de door mij genoemde mindere punten is allemaal prima te leven behalve autosteer/keep your lane. Dat moet echt anders.
Ik ga er van uit dat dit in de nabije toekomst verbeterd wordt en minimaal op niveau van de Kona komt te liggen. Is er al iemand die gemerkt heeft dat door de laatste updates er (grote?) verbetering te merken is in de autosteer?