• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:12
Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:53:
[...]

Ik ben zelf altijd heel kieskeurig, wil allemaal automaten van hetzelfde merk en niet wat er de monteur in de auto heeft liggen. Shit (Chint) automaat komt er sowieso niet in.
Ik ga deze na jullie opmerkingen zeker vervangen, is het type wel het juiste? De installatie was gedaan door Vattenfall via de Hyundai dealer die dit bij de aankoop aanprees, en ik op dat moment nog helemaal van niets wist over EV's. In het begin klapte hij er vaak uit, maar ik ben daarna alleen nog maar op 60% stroomsterkte gaan laden, en zelden tot 100% vol. De afgelopen jaren veel geleerd op deze site!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
BlackMesa schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:11:
[...]

Met OBD scanner alles gecheckt, alle cellen groen, 1 foutcode die wijst op batterijtje voor SOS. Hier een foto van de aardlek - lijkt dit een goede of heeft de Vattenfall monteur er een goedkope op gezet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Chint! Exact!
Vage Chinees. Die had ik ook. Die klapte er uit.
Nadat ik die had vervangen door een hager nooit meer gebeurd.
Ik heb er toen meteen 20A in gezet. Aannemende dat je loadbalancing hebt heb je geen risico dat de hoofdstop eruit vliegt.
Op zich “kan” laden op 16A automaat maar bij langdurige afname is het advies de belasting op Maximaal 80% van de specificatie te houden. 80% van 20A is precies 16A.

Edit, a deze is al 20A. Dat moet dus weer.

B20 is goed. 20 ampere , type B kortsluitcurve

[ Voor 3% gewijzigd door Stefannn op 03-10-2026 20:08 ]

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

Pagina: 1 ... 306 307 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic