• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00
IonniUnique schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:25:
[...]

Ik kwam tot twee keer toe nieuw aanzetten bij een dealer: ik heb de auto zelf uit Duitsland als demo geïmporteerd. De Duitse dealer heeft de laadklep onder garantie vervangen bij 6.000 km. Daarna bij dealer 1 in NL het garantie gevalletje van de stuurkolom gehad terwijl al een interval (door zijn capaciteitsproblemen) overschreden was. Toen overgeschakeld naar dealer 2 in NL. Daarna bij dealer 2 een garantie gevalletje gehad met de achteras zonder dat er gewezen is op het overschrijden van het onderhoudsinterval bij de vorige dealer.

Dealer 1 liet me indertijd bij aanmelding wel duidelijk merken dat hij niet blij was met een uit Duitsland geïmporteerde auto, die hij zelf niet had verkocht. Maar verder gold steeds dat als het probleem en de oplossing bekend waren (dus vastgelegd waren in een TSB) Hyundai NL niet moeilijk deed. De dealer kreeg zijn arbeidsloon vergoed van Hyundai NL, maar kon geen marge pakken op de onderdelen. Uit dit forum komt verder het beeld naar voren, dat als het probleem niet bij Hyundai NL bekend is, je een boel gezeur kunt hebben - ook onder garantie. Je BOVAG garantie is een hele andere garantie dan de fabrieksgarantie. Die dekt namelijk ook verborgen gebreken die niet onder de fabrieksgarantie vallen.

Op basis van mijn ervaring geloof ik daarom niet dat het Hyundai NL het iets uitmaakt of je een trouwe klant bent of niet. Alleen mijn dealer vond het een dingetje - maar heeft me verder wel steeds keurig geholpen .
De dealer vertelde me dat bij garantie gekeken wordt naar de ernst van de overschrijding in verhouding tot de klachten.

Voor coulance nemen de dealer en hyundai een deel voor hun rekening qua kosten. Dealer zei wel dat voor een nieuwe klant geen coulance gaat toepassen.

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:14
Heeft iemand de N-Line business in cyber gray gezien? Ik twijfel een beetje tussen cyber en econtronic, maar ik kan nergens echt goede foto's van de cyber gray vinden.

Is het wat? Ik had hem al besteld in die kleur, maar begin nu een beetje huuverig te worden.
Pagina: 1 ... 304 305 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic