Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:34
Zojuist een Musway M6v4 geinstalleerd. Een 512k versie. Hierbij gelijk een BTA-HD dongel aangeplugd, waarmee je direct vanaf de telefoon (via een stabiele Musway app) muziek kunt afspelen en de instellingen van de Musway kunt wijzigen. In de app kan je tot 6 instellingen opslaan.

Let op er zijn meerdere versies inmiddels, de M6v3 is al wat ouder en van de M6v4 zijn varianten die niet allemaal dezelfde functionaliteiten hebben. Bij Carhifi Twente zie je op de website de verschillende opties. Daarnaast had ik ook een plug&play kabel nodig. De kabel die met de Musway meekomt wordt niet gebruikt. Nieuwer is uiteraard iets duurder. Ik was in totaal ca € 850 kwijt.

Installeren is te doen maar het is wat gepriegel onder de rechterachterzitting. Met name de achterste stekker in de Bose versterker losmaken en later weer inklikken is lastig. Er is weinig bewegingsruimte. Op YT gezien dat soms de zitting wordt losgebout, dat was niet nodig.

Het is een exemplaar af fabriek dus zonder voorgeprogrammeerde instellingen. Met behulp van ChatGPT probeer ik de instellingen te tunen maar dat valt niet mee. Het aantal instelbare opties is heel groot en al snel verpruts je meer dan dat verbeterd.
Is er een tweaker onder ons die zijn instellingen wil delen? Een export zou ik kunnen importeren.

Zonder getweak klinkt het geluid iig al een stukje rijker. Ik heb niet de middelen en de tijd om een voor- en-na filmpje te maken maar als een Bose eigenaar in de regio Rijnmond het leuk vindt om eens te vergelijken met zijn eigen Ioniq 5 dan is een meet&greet mogelijk. De beste vergelijking is toch met je eigen muziek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vXUqYlEBioP5sA3j3Jhnzk3Q4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48ib2EuDU9Ctwb6l47oRaHAO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM1un0Fpg-LedZ_6k8VYLGQe0cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQlYlyCEaZ5CpX3pXwmwg97j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3raMa_afUBQsMK1wl7MbzIFfq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mA2RKG3ugSJoN57Kabt05djq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi7b4gX8wmDllkkMc5GP-itemdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcDYNWk1tEyFUWh6aOVHful3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxu6L8vRiPJTqf51ZC0iI7MUWzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZcTkz47CCYebFEX5SudMUcE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGipfMoH3GcqiLvZQKJ2zQwnN24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGevLyUoZhIgDj7YO0WzMdoK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door joepie de p op 17-10-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:02
de meester01 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:41:
[...]

Kan het aan je laadpaal liggen? Bij het inprikken gaat mijn laadpaal even een klein stukje laden (30-60 seconden) en stopt dan om op de aangegeven tijd slots de accu af te toppen. Van dat eerste krijg ik dan ook een berichtje maar dat is voor mij dan wel een fijne bevestiging dat alles goed aangesloten zit en dat mijn vrouw de volgende ochtend niet staat te sakkeren bij het instappen omdat er niet of onvoldoende geladen is. Dat laatste gebeurde bij Frank Energie. Die laadde de accu nooit vol tot de ingestelde max. Met als gevolg dat je dan op de terugweg aan de dure snellader kunt :X
ik heb niets veranderd in de instellingen van de laadpaal, dus ik had het eigenlijk een beetje uitgesloten. ik heb geen backend service bij de laadpaal, dus alle updates en instellingen doe ik in eigen beheer en tot vorige week dus ook niets geks.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Stefannn schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:41:
[...]

Gebeurt als de "load protectie" van de laadpaal ingrijpt.
Ik neem aan dat jouw laadpaal dat heeft, dat hij dus kijkt naar het elektriciteitsverbruik en de laadpaal daarmee "regelt".
Hij regelt dan de laadstroom terug zodanig dat de meterkast niet overbelast wordt. Meestal alleen "lager" maar als "andere afnemers" erg veel stroom trekken schakelt hij de laadpaal helemaal af en dan krijg je inderdaad de melding dat laden voltooid is (heb ik ook).
Heb je andere verbruikers die dit kunnen veroorzaken?
- warmtepomp
- electrische bijverwarming van SSW voor legionellarun
- Nespresso apparaat
- close-in boiler of qoocker
- wasmachine, droger, afwasmachine

Je kan een paar keer de laadstroom checken in de app. Als die constant op 16A staat dan is bovenstaande onwaarschijnlijk. Als je ziet dat hij veelvuldig naar lagere waardes wordt terug geregeld dan is bovenstaande heel waarschijnlijk. 6A is de laagste waarde die het protocol toestaat, daaronder wordt de laadpaal afgeschakeld.
uiteraard heb ik loadbalancing, maar mijn laadpaal staat ingesteld op "groen met 1,4kW comfort". dus als de zonnepanelen meer leveren dan gaat hij sneller laden en anders met 1,4kW. zeker in het geval van vorige week kan loadbalansing niet de oorzaak zijn aangezien dit gedeurende de nacht was en dan verbruikt mijn huishouden net zoveel dat het de laadpaal in de weg kan zitten O-) geen warmtepomp hier en de droger is normaal gesproken ook geen probleem al zou hij aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:26
@Tiggy80 Mogelijk is hier je 12V accu de 'boosdoener', als die vaker geladen moet worden uit de HV accu, zou dat het percentage in de HV accu dat kleine beetje omlaag kunnen brengen waardoor het laden weer begint. Maar het volgende kan ook de oorzaak zijn, al dan niet in combinatie.
Ik heb pas de navi bijgewerkt terwijl de auto aan de lader stond en bijna vol was, ik bleef in de auto zitten wachten voor die update, en zag dat het laden bij 80% stopte, en enkele seconden (zeker geen minuut) later weer begon. Dat bleef gebeuren (het stoppen en opnieuw beginnen) tot ik de update afgerond had.
Kennelijk is het 'stop-percentage' heel exact dedefinieerd, en reageert de boordlader dan al op heel kleine verschillen.
Overigens is mijn auto ook een Ioniq 5 lounge met de 73kWh accu.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 16:40
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:12:
[...]

met 6 graden verschil vind ik het wel bijzonder. de vorige keer dat het gebeurde was het tot 12.15 (toen heb ik de laadkabel er maar uit gehaald) en was het over de gehele ochtend niet bijzonder veel warmer geworden, dus ook op basis daarvan zou ik de temperatuurinvloed eigenlijk uitsluiten. tot voor kort heb ik dat ook in de 4 jaar dat ik de auto heb eigenlijk nooit meegemaakt dat het laden weer werd "hervat" en afgerond. als het ingestelde percentage was gehaald, dan was het laden ook echt klaar.
Ik heb dat in juni ook een paar dagen gehad, is toen uiteindelijk ook weer over gegaan.
jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Mijn conclusie was dat er aan bluelink een bugje was die zelfde notificatie bleef sturen of de auto steeds "wakker" maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Peter-036 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:11:
@Tiggy80 Mogelijk is hier je 12V accu de 'boosdoener', als die vaker geladen moet worden uit de HV accu, zou dat het percentage in de HV accu dat kleine beetje omlaag kunnen brengen waardoor het laden weer begint. Maar het volgende kan ook de oorzaak zijn, al dan niet in combinatie.
Ik heb pas de navi bijgewerkt terwijl de auto aan de lader stond en bijna vol was, ik bleef in de auto zitten wachten voor die update, en zag dat het laden bij 80% stopte, en enkele seconden (zeker geen minuut) later weer begon. Dat bleef gebeuren (het stoppen en opnieuw beginnen) tot ik de update afgerond had.
Kennelijk is het 'stop-percentage' heel exact dedefinieerd, en reageert de boordlader dan al op heel kleine verschillen.
Overigens is mijn auto ook een Ioniq 5 lounge met de 73kWh accu.
de 12v is vrij recent vervangen in de serviceactie (toen was de 12v wel kaduuk namelijk)

eigenwijs als ik ben heb ik gewijgerd de laadkabel er al uit te halen vandaag en inmiddels zijn er n12 uur nog meldingen gekomen om 14.19 en 15.39. het lijkt dus ook niet een soort reminder bericht te zijn. over 2 weken staat een servicebeurt gepland, dan ook maar even bij de dealer aangeven...... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 17:53
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:14:
Ik krijg bij het opladen thuis wel heel vaak de melding van bluelink dat het laden is voltooid, vanochtend om 6.22 7.50 9.15 en 1038.
vorige week had ik ook al een keer dat ik tussen 23 uur en 12.15 16x een melding kreeg (elke 45min ongeveer). de limiet staat gewoon ingesteld op 90% en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de temperatuur in de tussentijd zoveel invloed heeft dat de accu steeds iets meer capaciteit kreeg dat er bijgeladen kon worden danwel dat er een verbruik is wat de HV accu gebruikt en weer bijgeladen moet worden..

Krijgen jullie deze melding ook zo vaak tegenwoordig? lijkt mij potentieel ook een 12v issue worden als bluelink dit zo vaak wil gaan doorgeven
Ik had hier ook last van toen ik de laadlimiet op 90% had ingesteld. Werd er gek van. Daarom staat de laadlimiet nu maar weer op 100%. Ben benieuwd of hier iets aan te doen is, voor het behoud van de accu zet ik de limiet toch liever op 90%.

Met de limiet op 100% heb ik incidenteel ook weleens dat de auto 's nachts nogmaals kort begint te laden. Dit lijkt temperatuurgerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:25
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de Style en Connect uitvoeringen van het MY22 model? Ik lees op autoweek dat de style vanaf 2022 wel vehicle to load heeft, dat zou voor ons de reden kunnen zijn om toch voor de style te kiezen voor het MY22 model met 77.4kWh ipv de duurdere connect.

Zijn er naast V2L nog andere redenen om voor een connect of betere uitvoering te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-10 19:26
k0enf0rNL schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:46:

Zijn er naast V2L nog andere redenen om voor een connect of betere uitvoering te kiezen?
Volgens mij heeft de connect ook elektrisch verstelbare stoelen, waar de style handmatig bediend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-10 18:34
Hier de oude brochure, daar staan de verschillen in.

https://www.zeeuwenzeeuw....st-Hyundai-IONIQ-5pdf.pdf

Let op dat dit voor de NL uitvoeringen geld, import auto’s kunnen anders geconfigureerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld een Franse Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:25
KnarfX schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:19:
Hier de oude brochure, daar staan de verschillen in.

https://www.zeeuwenzeeuw....st-Hyundai-IONIQ-5pdf.pdf

Let op dat dit voor de NL uitvoeringen geld, import auto’s kunnen anders geconfigureerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld een Franse Creative.
Met welke partij heb je de import gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-10 18:34
Ik heb de auto bij https://gogreencars.com/ vandaan. Dus niet zelf laten importeren, wel goeie ervaring.
Ik hou niet van gladde mannetjes met mooie praatjes en 5 verschillende afleverpakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-10 19:26
Vanochtend viel me iets opmerkelijks op, dat ik nog niet eerder heb gezien. Ik had de auto aan de thuislader staan, met laadlimiet van 80%. Gisterenavond gaf hij ook 80% lading aan, maar vanochtend was hij opeens 82%. Heeft dit te maken met de meting van de lading / temperatuur oid? Of heeft hij per ongeluk een beetje erbij geladen voordat hij door had dat hij aan de limiet zat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-10 22:10
Takenzo schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:48:
Vanochtend viel me iets opmerkelijks op, dat ik nog niet eerder heb gezien. Ik had de auto aan de thuislader staan, met laadlimiet van 80%. Gisterenavond gaf hij ook 80% lading aan, maar vanochtend was hij opeens 82%. Heeft dit te maken met de meting van de lading / temperatuur oid? Of heeft hij per ongeluk een beetje erbij geladen voordat hij door had dat hij aan de limiet zat?
‘s nachts wordt het kouder en de batterij zelf zal wellicht ook afkoelen na het opladen.
Daardoor kom je onder de 80% en zal de auto weer bijladen tot 80%.
Als het dan ‘s morgens weer wat warmer wordt kom je iets boven de 80% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 15:45

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@ZuinigeRijder
Helaas kom ik hier niet uit. Ja, je hebt iets van een 'handleiding' geschreven bij de Ritbeheertools, maar dat is alleen voor gevorderden. k ben redelijk digitaal vaardig, maar er zijn helaas wel grenzen.
Nou werk ik ook nog op een MacBook, maar die verschillen kom ik meestal wel uit (behalve als ik een .exe moet installeren uiteraard).

Zo zeg je
Download het Python-script voor Hyundai:
https://gist.github.com/M...8fb06937da18482ddf35171ac
-> RAW-modus inschakelen
-> kopiëren/plakken in bestand: HyundaiFetchApiTokens.py
Dat Python-script downloaden lukt wel, das redelijk eenvoudig, maar dan dat 'RAW-modus inschakelen'. Wáár doe je dat (browser, app)? En hoe schakel je de RAW-modus in?

En dan dat plakken in het bestand: HyundaiFetchApiTokens.py. Is dat niet alleen een bestand voor jouw ritbeheertools? Maar die gebruik ik niet. Ik gebruik alleen de Hyundai/Kia-integratie in HA.

Ik heb ook verder gezocht, want in de diverse fora en topics wordt naar elkaar verwezen, maar ik heb nix gevonden dat me verder heeft geholpen.

Samengevat: ik kan mijn integratie met die instructie niet aan de praat krijgen. Heb ik iets gemist?
Kan iemand me verder helpen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hippe Lip

Download het Python-script voor Hyundai:
-> RAW-modus inschakelen -> Op de webpagina staat rechts boven het python script een knopje Raw, hier op drukken en dan open je een nieuwe pagina met alleen de tekst. Die kun je kopiëren in een bestand en opslaan als HyundaiFetchApiTokens.py.

Deze kun je in een willekeurige map zetten, heeft geen relatie tot hyundai_kia_connect_monitor of hyundai_kia_connect_api.

Dan moet je natuurlijk python geïnstalleerd hebben. Maar daarnaast ook de volgende pakketten: selenium en requests.

Voor de Mac staan er ook instructies op deze pagina (specifiek voor Kia), maar is volgens mij alleen maar uitvoeren van het Python script die hierboven bewaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:17:
Dan moet je natuurlijk python geïnstalleerd hebben. Maar daarnaast ook de volgende pakketten: selenium en requests.
Wáár moet dat geïnstalleerd zijn, op mijn Mac of op HA?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wanneer je het uitvoert op de Mac, moet het op Mac geïnstalleerd zijn. Het script geeft het token als tekst, welke je dan kunt kopiëren en gebruiken in HA. Waarschijnlijk kun je het script ook uitvoeren op HA, welke Linux is. Dan moet je kijken naar de Linux stappen. Maar op de Mac is waarschijnlijk eenvoudiger.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-10-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

In dat script staat nog een CLIENT_ID en CLIENT_SECRET. Moeten die nog aangepast worden aan mijn gegevens? Dat lijken niet mijn loginnaam en wachtwoord voor Bluelink...

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:37:
[...]

In dat script staat nog een CLIENT_ID en CLIENT_SECRET. Moeten die nog aangepast worden aan mijn gegevens? Dat lijken niet mijn loginnaam en wachtwoord voor Bluelink...
Nee, bij het uitvoeren van het script wordt er een browser gestart met de juiste browser settings naar een Hyundai site, daar moet je jouw loginnaam en wachtwoord invoeren.
Dat komt neer op de volgende stappen:
Doe dan het volgende:

- Voer uit: python HyundaiFetchApiTokens.py

- Er wordt een Chrome-venster geopend met de juiste mobiele user-agent die Hyundai nodig heeft.

- Accepteer cookies en log in (gebruik niet 'maak een account aan') op uw Hyundai-account en los de reCAPTCHA op.

- Op de nieuwe pagina: sta toegang tot cookies toe en sta toegang tot Click2By toe.

- Zodra het inloggen slaagt, voltooit het script de OAuth-flow en print het:
Vernieuwingstoken: gebruik dit als uw "wachtwoord" in monitor.cfg
Toegangstoken: (meestal niet nodig voor clients)

- Bewaar de vernieuwingstoken op een veilige plaats (bijv. in een wachtwoordbeheerder of monitor.cfg). Plaats of deel deze niet.

- Download hyundai_kia_connect_api v3.48.1 of nieuwer: https://github.com/Hyunda..._api/releases/tag/v3.48.1

- Vervang de submap hyundai_kia_connect_api onder hyundai_kia_connect_monitor door de submap hyundai_kia_connect_api onder hyundai_kia_connect_api-3.48.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

OK, dat helpt. Thnx.

Helemaal onderaan wordt een nieuw script genoemd, waarbij er geen andere modules geïnstalleerd hoeven worden.

Maar dan de laatste (?) hobbel: hoe run ik een script in python? Ik kan op de commandline python starten. Dan kom ik op de prompt van python. Maar hoe start ik dat script dan? Gewoon de bestandsnaam HyundaiTokenTerminal intikken? Dat werkt niet. Ook niet met extensie; HyundaiTokenTerminal.py

En ja, voordat ik python startte ben ik wel al met cd-commando's naar de juiste directory gegaan...

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:59
Hippe Lip schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:13:
[...]

OK, dat helpt. Thnx.

Helemaal onderaan wordt een nieuw script genoemd, waarbij er geen andere modules geïnstalleerd hoeven worden.

Maar dan de laatste (?) hobbel: hoe run ik een script in python? Ik kan op de commandline python starten. Dan kom ik op de prompt van python. Maar hoe start ik dat script dan? Gewoon de bestandsnaam HyundaiTokenTerminal intikken? Dat werkt niet. Ook niet met extensie; HyundaiTokenTerminal.py

En ja, voordat ik python startte ben ik wel al met cd-commando's naar de juiste directory gegaan...
Alternatieve methode met dit script

Usage:
- Can use on any terminal without GUI (like SSH on remote computer).
- Run with python. Tested with python3.9. No need for any extra package.
- Start script as python3 HyundaiTokenTerminal.py.
- Script is self explaining. It provides some url's to paste into the address-bar of a browser on your main computer and requires you to paste back the response in the script. Script finalises with providing refresh-token (to be used as password in the api) and access-token (not necessary to use).
- Be sure to set the user-agent of the browser as per instruction of the script. Without correct user-agent the script does not work.

[ Voor 30% gewijzigd door Stefannn op 18-10-2025 16:20 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste script gaat veel minder automatisch, je zult zelf Chrome moeten starten en manueel settings moeten aanmaken.

Ik zou verwachten op MacOs in een terminal window: python3 HyundaiFetchApiTokens.py
Of eventueel de stappen :

python3 -m venv .venv
source .venv/bin/activate
pip3 install selenium requests
python3 HyundaiFetchApiTokens.py

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
nb,.. laatste script is van mijn hand :)
is minder automatisch
maar geen extra pakketten
werkt als je python op een headless computer hebt (alleen terminal dus, zonder gui)
je hoeft dan geen python op je windows of Mac pc te hebben.

starten gaat dus:
- open terminal commandine op de machine waar je python op hebt staan
- typ: python3 HyundaiTokenTerminal.py
- of: python HyundaiTokenTerminal.py (hangt er een beetje vanaf hoe python geïnstalleerd is)

daarmee doe je:
- start python met als argument het HyundaiTokenTerminal.py script

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:18:
Dat laatste script gaat veel minder automatisch, je zult zelf Chrome moeten starten en manueel settings moeten aanmaken.

Ik zou verwachten op MacOs in een terminal window: python3 HyundaiFetchApiTokens.py
Of eventueel de stappen :

python3 -m venv .venv
source .venv/bin/activate
pip3 install selenium requests
python3 HyundaiFetchApiTokens.py
klopt op zich...
Maar dan moet je wel eerst python op je Mac zetten want dat zit er standaard niet op
Ik ben geen fan van python op Mac zetten want het verweeft zich aardig door de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn
Helaas:
Traceback (most recent call last):
File "/Users/hippelip/Downloads/HyundaiTokenTerminal.py", line 3, in <module>
import requests
ModuleNotFoundError: No module named 'requests'

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
ah.... dan is de "requests" module kennelijk minder universeel als ik dacht.
niet getest maar op zich moet je dat kunnen installeren met

pip3 install requests

vanuit de terminal prompt. dus NIET vanuit python

[ Voor 7% gewijzigd door Stefannn op 18-10-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:33:
[...]

ah.... dan is de "requests" module kennelijk minder universeel als ik dacht.
niet getest maar op zich moet je dat kunnen installeren met

pip3 install requests

vanuit de terminal prompt. dus NIET vanuit python
Dat installeren van 'requests' ging eenvoudig. Script draait nu, maar ik loop vast op stap 4.
❌ Could not extract authorization code query from the URL https://idpconnect-eu.hyundai.com....
De captcha kom ik door, en kom dan op een pagina in het Pools. Dat is eenvoudig aan te passen door 2x 'pl' in de url te wijzigen in 'nl'.
Ik zie dan een pagina "Welkom Hippe Lip. Je account is aangemaakt. Accepteer de algemene voorwaarden".
Dat doe ik, maar dan blijf ik dezelfde pagina zien. In de vakken staan mijn gegevens (naam en mailadres), maar nix is te wijzigen.

Dan loop ik vast op de stap erna, stap 4. Ik krijg niet de errorcode 4010 maar 400 (error=Bad+Request).
Moet ik die tweede url (van stap 4 dus) in hetzelfde tabblad openen als van stap 3, of in een nieuw tabblad van dezelfde browser; ernaast dus?
Edit: niet goed gelezen: in dezelfde browsertab.
Het overnemen van de rl van die foutpagina in het script werkt niet. Das ook wel logisch, want het moet beginnen met "idpconnect-eu.hyundai.com" en eindigen op "login_success=y", en dat doet het niet.

Nu nog eens in Chrome gedaan en daar de pagina laten vertalen.
Stap 4 loopt nog steeds vast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5_kzkBIUbY8JPUsuEPnVocGxeg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UGa7YFDQPLL0puinHxzLm8Kq.png?f=user_large

En dan na het overnemen van de url van die foutpagina:
❌ Could not extract authorization code query from the URL https://idpconnect-eu.hyu...oginUrl=&ui_locales=en-US. Please try again: 'code'

[ Voor 65% gewijzigd door Hippe Lip op 18-10-2025 17:30 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:41:
[...]

Dat installeren van 'requests' ging eenvoudig. Script draait nu, maar ik loop vast op stap 4.

[...]

De captcha kom ik door, en kom dan op een pagina in het Pools. Dat is eenvoudig aan te passen door 2x 'pl' in de url te wijzigen in 'nl'.
Ik zie dan een pagina "Welkom Hippe Lip. Je account is aangemaakt. Accepteer de algemene voorwaarden".
Dat doe ik, maar dan blijf ik dezelfde pagina zien. In de vakken staan mijn gegevens (naam en mailadres), maar nix is te wijzigen.

Dan loop ik vast op de stap erna, stap 4. Ik krijg niet de errorcode 4010 maar 400 (error=Bad+Request).
Moet ik die tweede url (van stap 4 dus) in hetzelfde tabblad openen als van stap 3, of in een nieuw tabblad van dezelfde browser; ernaast dus?
Edit: niet goed gelezen: in dezelfde browsertab.
Het overnemen van de rl van die foutpagina in het script werkt niet. Das ook wel logisch, want het moet beginnen met "idpconnect-eu.hyundai.com" en eindigen op "login_success=y", en dat doet het niet.

Nu nog eens in Chrome gedaan en daar de pagina laten vertalen.
Stap 4 loopt nog steeds vast:

[Afbeelding]

En dan na het overnemen van de url van die foutpagina:

[...]
Ik gok dat de user agent niet goed gezet is.
Daar heb ik totaal,geen verstand van, ik heb dat ook maar gewoon overgenomen.
Bij mij kreeg ik exact diezelfde reacties in Chrome op mijn MacBook. Maar ik was er ook niet helemaal zeker van dat ik de usr agent echt goed had ingesteld.
Daarna met Safari op MacBook gedaan en toen werkte het wel.

Tja…
Het is best wazig allemaal…
“We hebben er ook niet om gevraagd” zal ik maar zeggen.

Als ik het goed begrijp zorgt die user agent ervoor “dat hij zich gedraagt als een mobiele telefoon” zodat hij de bluelink kan accepteren. Maar goed… dat is speculatie…

Je bent er wel bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn
Ja, ik ben er bijna. En met jouw opmerking dat de user agent ervoor zorgt “dat hij zich gedraagt als een mobiele telefoon” ben ik nog eens goed gaan kijken naar dat script.

In het begin staan er wat opmerkingen die wel van belang lijken, maar die meteen uit beeld floepen (door naar boven scrollen):
Step 1: Open a new window from your browser, only to be used for this procedure
Chrome: press CTRL+SHIFT+I, press CTRL-SHIFT+P
type 'network conditions', uncheck 'Use browser default' next to 'User agent'
and set the following user agent:
Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS

Safari: Safari/Settings/Advanced > at bottom tick 'show features for web developers'
menubar of dedicated window: Develop/User Agent > Other, and fill in:
Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS
Die had ik nog niet eerder gezien en dus ook niet uitgevoerd. Daar zal het mis gaan.
Bij de instructies voor Chrome staat alleen CTRL+SHIFT+I en CTRL-SHIFT+P, zonder erbij te zetten om welke functies dat gaat. Daar kwam ik niet uit met zoeken. Chrome is voor mij daardoor onbruikbaar.

Voor Safari lukte het jou wel, dus dat zal mij ook moeten lukken. Die "Toon functies voor webontwikkelaars" (show features for web developers) vind ik wel en heb ik aangevinkt, maar waar ik die Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS kwijt moet is me volledig duister. Ik heb overal in die instellingen (Cmd-,) gezocht naar een veld daarvoor wat geschikt leek, maar heb nix gevonden.

Hoe deed jij dat?

Edit:
Ik zocht bij diezelfde instellingen, maar het gaat via pulldown-menu's: Ontwikkel > Gebruikersagent > Overig.

En dan gaat het voorspoedig. Dan krijg ik idd een vrijwel lege pagina met
{"errId":"4286c285-bcaf-4f1c-b7ca-41bd7d6fc198","errCode":"4010","errMsg":"Require authentication"}
Nu ist gelukt en heb ik de Refresh Token (=password) en de Access Token (niet nodig).
Kia Uvo / Hyundai Bluelink
reauth_successful
Dank voor alle hulp!

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Hippe Lip op 18-10-2025 23:25 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:06:
@Stefannn
Ja, ik ben er bijna. En met jouw opmerking dat de user agent ervoor zorgt “dat hij zich gedraagt als een mobiele telefoon” ben ik nog eens goed gaan kijken naar dat script.

In het begin staan er wat opmerkingen die wel van belang lijken, maar die meteen uit beeld floepen (door naar boven scrollen):

[...]

Die had ik nog niet eerder gezien en dus ook niet uitgevoerd. Daar zal het mis gaan.
Bij de instructies voor Chrome staat alleen CTRL+SHIFT+I en CTRL-SHIFT+P, zonder erbij te zetten om welke functies dat gaat. Daar kwam ik niet uit met zoeken. Chrome is voor mij daardoor onbruikbaar.

Voor Safari lukte het jou wel, dus dat zal mij ook moeten lukken. Die "Toon functies voor webontwikkelaars" (show features for web developers) vind ik wel en heb ik aangevinkt, maar waar ik die Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.1.1; Galaxy Nexus Build/JRO03C) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/18.0.1025.166 Mobile Safari/535.19_CCS_APP_AOS kwijt moet is me volledig duister. Ik heb overal in die instellingen (Cmd-,) gezocht naar een veld daarvoor wat geschikt leek, maar heb nix gevonden.

Hoe deed jij dat?

Edit:
Ik zocht bij diezelfde instellingen, maar het gaat via pulldown-menu's: Ontwikkel > Gebruikersagent > Overig.

En dan gaat het voorspoedig. Dan krijg ik idd een vrijwel lege pagina met

[...]

Nu ist gelukt en heb ik de Refresh Token (=password) en de Access Token (niet nodig).

[...]

Dank voor alle hulp!

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
Cool!
Eerlijk gezegd had ik het op mijn Mac ook alleen met Safari aan de praat gekregen. Vandaar de redelijk precieze uitleg mbt Safari. Erg prettig dat het daar dus ook “echt werkt met betreffende instructie”. Ik zal de tekst nog wat aanpassen naar aanleiding van jouw speurtocht.
De chrome instructie had ik 1-1 overgenomen van het Kia script. Ik had eigenlijk het gevoel dat dat op Mac niet echt werkte. Ik zal toch nog eens kijken of ik de Chrome ook aan de praat krijg. En in ieder geval de short cut eruit, dat is niet echt handig.

[edit] @Hippe Lip, ik heb scripts aangepast. zowel safari als chrome instructie is nu duidelijker hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn
Misschien kun je een post met volledige instructie hier neerzetten en dat die dan met een bookmark naar de OP gaat?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn
En nog en tip:
zet een pauze in het script na de instructie voor aanpassing van de browser (Chrome, Safari of wat dan ook), zodat de gebruiker een toets in moet drukken. Zo van "Ja, dit heb ik gelezen".

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:42:
@Stefannn
Misschien kun je een post met volledige instructie hier neerzetten en dat die dan met een bookmark naar de OP gaat?
Script is geupdate, gebruiksaanwijzing is nog steeds zoals hier
Inderdaad zit er nu een “must confirm” na stap 1.
Beschrijving voor user agent voor zowel Chrome en Safari is preciezer gemaakt,

Verder wil ik het hier maar bij laten. Het is welliswaar voor de ioniq5 maar het worden nu wel heel veel posts op dit onderwerp.

Pagina: 1 ... 275 276 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic