Ik had gisteravond iets heel raars:
We wilden/moesten laden bij Fastned "Het Veen" bij Heerde.
Bij een vrije paal aangesloten, laden start en na een paar seconden de melding van de paal: "stekker defect, gebruik een andere".
Na 4 andere stekkers met dezelfde melding besloten we dat het maar moesten blijven proberen, bij iedere poging kwam er namelijk wel iets van lading in de accu (nu teruglezend, ~ 0,3 kWh).
Op een gegeven moment (poging 11) bleef de melding uit, maar bleef het geleverde vermogen springen tussen iets en niets (van het display van de laadpaal):
Toen het vermogen bleef steken op 3 kW hebben we besloten om het nog een keer te proberen, en ziedaar wel normaal vemogen:
Tussendoor met Fastned gebeld, maar die zagen alleen maar communicatiefouten, dus konden ook niks doen aan hun kant.
Uiteindelijk konden we na 3 kwartier laden met 88km range naar huis, en daar ging het laden aan de eigen AC paal zonder problemen.
Mijn vraag na dit verhaal: Hebben meer mensen dit gehad? Is dit iets om op te nemen met de dealer? Zouden jullie iets anders hebben gedaan?
Als het niet was gaan werken, dan had ik waarschijnlijk nog de 12V akku losgekoppeld, en uiteindelijk maar laten afslepen.
If you don’t have enough time, stop watching TV.