• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:45
Er zal in het VIN wel een (afwijkende) code voor rechtsgestuurde Ioniq's zitten.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Volgens deze video krijg je twee nieuwe sleutels. Het zou gelden voor alle IONIQ 5 modellen van vóór model 2025. Ik weet niet welk model sleutel ze daar terugkrijgen (van model 2025?).

[YouTube: Hyundai - Stop Your Car Getting Stolen For An Optional Price]
Andere sleutel met een andere encryptie sleutel? En als daar de master van lekt (net zoals met de oude sleutel), heb je exact hetzelfde probleem? Aanname hoor, maar zonder nieuwe hardware in de auto vraag ik me af of er echt wat veranderd qua lange termijn veiligheid.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:37

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

De automatische anti-bots-rem zit al heel wat jaren in moderne auto’s. Heel langzaam rijdend heb ik wel eens een ingreep gehad als een fietsen die van rechts kwam en (voor hem) linksafsloeg en zijn bocht wat krap nam. Die kwam zó dicht bij de hoek van mijn auto dat de auto ingreep en op de rem stampte. Ik reed nog niet eens stapvoets, maar toch.
Het echte werk bij iets serieuzere snelheiden heb ik nog niet bij de hand gehad. Gelukkig was ik tot nu toe altijd alert genoeg om zelf op tijd te reageren op wat dan ook.

Toch ben ik al jaren nieuwsgierig hoe die ingreep gaat zijn. Grijpt de auto op tijd in om helemaal geen contact met ‘het object’ voor je te maken, of grijpt die nét iets later in en vermindert die de schaden ten opzichte van helemaal nix doen?
En ook hoor ik wel eens zeggen dat die remingreep door de auto onmiddellijk afgebroken wordt zodra ik zelf mijn rempedaal gebruik; hard of zacht. Zo van: jij bent nu bezig, zoek het zelf dan ook maar uit.

Nu heb ik een grote kartonnen doos (>1x1 m zijkant) en wil dat wel eens gaan proberen op een lege weg of groot parkeerterrein. Met ca. 30 km/h op afrijden en kijken wat de auto doet om het zo IRL eens zelf te ervaren. Geen probleem als er niet op tijd geremd wordt, want ik verwacht geen schade van tegen een lege doos aan rijden. Die geeft aan alle kanten mee.
Ik heb het er met twee buurtgenoten over gehad en die gaan meedoen. Die zijn ook nieuwsgierig.

MAAR. Vannacht vroeg ik me opeens af –zo gaat dat als je weer eens even wakker ligt– zou bij een eventuele botsing met die doos ook een airbag kunnen ploffen? De auto weet niet of die tegen een betonnen blok aan rijdt of een lichte kartonnen doos van nix.

Is er een drempelsnelheid, waaronder die luchtzak niet ploft? Hangt het ploffen af van de werkelijke (=gemeten) vertraging of van het feit dat de auto detecteert dat je met snelheid X ‘ergens’ tegenaan rijdt?

Wie weet de antwoorden?
Want het zou jammer (=erg kostbaar) zijn als dit onschuldige spelletje eindigt in een paar geplofte zakken… :henk

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:04
Airbags gaan alleen af bij een gemeten vertraging. Er zijn ook filmpjes waar ze tegen kartonnen objecten botsen om de radar te testen.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-12 02:34
_eLMo_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Andere sleutel met een andere encryptie sleutel? En als daar de master van lekt (net zoals met de oude sleutel), heb je exact hetzelfde probleem? Aanname hoor, maar zonder nieuwe hardware in de auto vraag ik me af of er echt wat veranderd qua lange termijn veiligheid.
Met dank aan ChatGPT:

Veiligheidsrisico’s bij keyless entry
Ondanks het gebruik van rolling codes is de Ioniq 5 toch kwetsbaar gebleken voor geavanceerde diefstaltechnieken:
• Criminelen gebruiken zogenaamde emulator- of Game-Boy-style apparaten waarmee ze het signaal van de keyfob nabootsen om de auto te ontgrendelen en te starten
• In reactie daarop biedt Hyundai in het VK een optionele upgrade aan (hardware + software) om deze beveiligingslekken te mitigeren. Hiervoor wordt een bijdrage van £49 (~€57) gevraagd

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CharlieBulldog schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

Met dank aan ChatGPT:

Veiligheidsrisico’s bij keyless entry
Ondanks het gebruik van rolling codes is de Ioniq 5 toch kwetsbaar gebleken voor geavanceerde diefstaltechnieken:
• Criminelen gebruiken zogenaamde emulator- of Game-Boy-style apparaten waarmee ze het signaal van de keyfob nabootsen om de auto te ontgrendelen en te starten
• In reactie daarop biedt Hyundai in het VK een optionele upgrade aan (hardware + software) om deze beveiligingslekken te mitigeren. Hiervoor wordt een bijdrage van £49 (~€57) gevraagd
Lekker nutteloze regurgitatie van alles wat hier al gezegd is en online staat xD

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:37
Hippe Lip schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:44:

Toch ben ik al jaren nieuwsgierig hoe die ingreep gaat zijn. Grijpt de auto op tijd in om helemaal geen contact met ‘het object’ voor je te maken, of grijpt die nét iets later in en vermindert die de schaden ten opzichte van helemaal nix doen?
En ook hoor ik wel eens zeggen dat die remingreep door de auto onmiddellijk afgebroken wordt zodra ik zelf mijn rempedaal gebruik; hard of zacht. Zo van: jij bent nu bezig, zoek het zelf dan ook maar uit.
Uit ervaring bij rijden door hoge begroeiing (veld met plekken hoog gras en zo) kan dat wel eens stevig in de remmen gaan ... maar de vraag of dat nu net op tijd is, net te laat of soms gewoon totaal door rijdt ...
De auto weet natuurlijk niet wat de remafstand zal zijn (gezien ongekende ondergrond enzo) ... al kan ik zeggen dat die hogere grassen het wel overleefd hebben :-)
Ik was wel aan het vloeken want met momenten toch wat te veel van het goede ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:58
Stefannn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Zie 2de foto. Die heb ik er bij gedaan.
Ik heb er nu zo’n 400km mee gereden en heb 0.0 verschil ontdekt met de voorjaars update. Het zal dan in de kaart zitten maar dat merk je alleen op stukken waar je het goed kent.
ik weet niet hoe het anderen vergaat maar mijn ervaringen zijn vergelijkbaar;

- de verkeersbordherkenning werkt nog steeds ruk, ja het juiste bord word herkend maar de onuiste snelheid word weergegeven....(ding kiest 120 of 130 overdag en 100 in de nacht, TomTom heeft dat al jaren op orde zonder kamera, Hyundai fix this...
Onderborden worden in het NL nog steeds genegeerd, in D werkt dat vls mij wel.

- de navigatie 'hangt' erg lang bij herberekening omdat je een andere route kiest

De situatie in de wijk waar ik woon is nog steeds niet geactualiseerd (nu 3 jaar opgeleverd), al diverse fouten doorgegeven aan TomTom. Minder een issue omdat ik weet waar ik woon ;-)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12 22:10
Weet iemand waarom bij de basisversie het trekgewicht geremd/ongeremd niet verschilt?

• Jwjg
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:03
Mijn 2025 Lounge LR RWD Ioniq5 heeft af fabriek een AGM accuAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH8A37uxQE3HaGIvOqj7U26wkIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqcxUEvkE9pDlu4t3PR8jSI8.jpg?f=fotoalbum_large

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11 15:26

oks

Ik heb eigenlijk een vraag ik lees nogal eens dat er wat met loodaccu gaande is. Heeft iemand al eens overwogen of heeft het gedaan om deze accu door een lfp auto accu te vervangen? Volgens mij zou het nogal wat voordelen moeten hebben: vele kilo’s lichter, minder slijtage, zou langer mee moeten gaan?

• Simon59
  • Laatst online: 15-12 10:37
Jwjg schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:17:
Mijn 2025 Lounge LR RWD Ioniq5 heeft af fabriek een AGM accu[Afbeelding]
Heb de zelfde auto met dezelfde accu.

• Marcel2020
oks schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:00:
Ik heb eigenlijk een vraag ik lees nogal eens dat er wat met loodaccu gaande is. Heeft iemand al eens overwogen of heeft het gedaan om deze accu door een lfp auto accu te vervangen? Volgens mij zou het nogal wat voordelen moeten hebben: vele kilo’s lichter, minder slijtage, zou langer mee moeten gaan?
er is niet per se veel gaande met de loodaccu....punt is dat de loodaccu die Hyundai inkoopt niet erg best is, en dat het ding nogal zwaar belast word in een EV...dat laatste geld voor alle EV en hybrides...
Een ouderwetse loodaccu mag je niet heel ver ontladen anders loopt het ding schade op en slijt dus rap en al helemaal omdat de logika die HY gebruikt om de `12v accu bij te laden zuigt.

een AGM accu kan al beter tegen verder ontladen, en wordt dus in veel hybrides en auto's met stop and go startmechanisme ingebouwd.

m,i, zou een EV eigenlijk een 48 (of hoger) accusysteem moeten hebben....in stilstand met contact uit even de laadklep een paar keer open en dicht ontlaad die loodaccu al zodanig dat het schadelijk is, alle boord electronica is nog op 12V gebouwd....dus je in rust gebruik is hoog.....en m,i, hoger dan wenselijk voo een gewone accu

een LiFePo accu is een klap duurder en heeft een eigen BMS nodig omdat de auto er niet op is voorbereid, het kan vast is zal ongetwijfeld beter zijn....ik durfde het niet aan en koos voor een AGM.

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17
Het is ook maar hoe je met de auto omgaat. Als je de auto aan laat staan in ACC- of ON-mode, dan trekt hij de 12 Volt accu leeg. In Ready-mode schakelt de grote accu bij en wordt de 12 Volt accu op peil gehouden.

Tegenwoordig wordt inderdaad standaard een AGM-accu geleverd. Wat de kwaliteit hiervan is, is mij niet bekend.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12 17:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik dacht dat de Bluelink issue opgelost was... Als ik mijn auto probeer toe te voegen aan de Bluelink app krijg ik deze melding:"This import request failed because the network connection of this car is unstable."

Oh.. Blijkbaar moet dat via een mail naar Bluelink customer service. Zijn zullen bluelink activeren op afstand. Je kunt je abonnement alleen weer afsluiten als je dat vanuit een geactiveerde Bluelink situatie doet. Als je eenmaal geen bluelink meer hebt kan het niet meer.

Wat is dit nou weer voor onzin

[ Voor 42% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-08-2025 20:43 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
stuffie123 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:35:
Het is ook maar hoe je met de auto omgaat. Als je de auto aan laat staan in ACC- of ON-mode, dan trekt hij de 12 Volt accu leeg. In Ready-mode schakelt de grote accu bij en wordt de 12 Volt accu op peil gehouden.

Tegenwoordig wordt inderdaad standaard een AGM-accu geleverd. Wat de kwaliteit hiervan is, is mij niet bekend.
Ehh… “wat exact”?
Ik zet hem altijd uit als ik hem niet gebruik.
Ik heb wel een keer gekampeerd met de caravan op de V2L connector aan de buitenkant.
Ik weet niet goed hoe eea gaat in de kampeer modus.
En dus zeer zeker zorgen voor meer dan 20% accu als je de nacht in gaat.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Marcel2020
met de laatste updates word de 12v Accu geladen tot 10% vd HV accu....
Wanneer je de V2L gebruikt is er niets aan de hand vwb de 12V accu, maar doe de achterklep een paar keer open en dicht wanneer de auto niet in 'ready mode' is dan ontlaad de 12V accu best ver...

• edvanleeuwen
Ik weet dat die een kleinere accu heeft. Maar wat maakt dat er geen verschil in zit in geremd of ongeremd?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jwjg schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:17:
Mijn 2025 Lounge LR RWD Ioniq5 heeft af fabriek een AGM accu[Afbeelding]
Goh! Ik was zo verbaasd dat ik net (23:25 uur en donker) toch ff naar buiten ging om het ook te aanschouwen.
En ja hoor ook hier (MY25) een AGM-accu. Een 60 Ah-versie.

Hebben ze er kennelijk tóch wat van geleerd? Dat stemt dan wel positief d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amUCqnyXDq-DxpMbFOHhJThYSeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3SGmV8Wxuys6Qj60rhECQQf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Hippe Lip op 15-08-2025 23:59 ]

<John O`Mill>

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:29:
[...]

Goh! Ik was zo verbaasd dat ik net (23:25 uur en donker) toch ff naar buiten ging om het ook te aanschouwen.
En ja hoor ook hier (MY25) een AGM-accu. Een 60 Ah-versie.

Hebben ze er kennelijk tóch wat van geleerd? Dat stemt dan wel positief d:)b
nouja...eeeeh, het ICCU issue is er niet helemaal afdoende mee opgelost lijkt het (zie de lijst op goingelectric, er staan ook MY 25 in de lijst met ICCU defecten)....het zal vast schelen....en 'gewone' 12V accu issues zullen er minder zijn...

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-12 21:24

mdeiman

Projet 45

Zijn er dan ook accu's door garages vervangen door AGM accu's?

Shit happens.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:00:
[...]

nouja...eeeeh, het ICCU issue is er niet helemaal afdoende mee opgelost lijkt het (zie de lijst op goingelectric, er staan ook MY 25 in de lijst met ICCU defecten)....het zal vast schelen....en 'gewone' 12V accu issues zullen er minder zijn...
@Marcel2020 Ik refereerde niet aan de ICCU-zaken, maar dacht meer aan mijn eigen ervaringen met mijn e-Niro ca. 6 jaar geleden. Toen had ik problemen met de 12V-accu (regelmatig dooie auto) en die bleek een kapotte cel te hebben. Onder garantie vervangen, maar er waren vele anderen die vergelijkbare problemen hadden.

Vandaar dat het mooi vind dat Hyundai (zelfde concern als Kia) ervan geleerd lijkt te hebben en standaard een AGM-accu monteert.

<John O`Mill>

edvanleeuwen schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:21:
[...]

Ik weet dat die een kleinere accu heeft. Maar wat maakt dat er geen verschil in zit in geremd of ongeremd?
De kleine accu + zwakkere motor is technisch en qua veiligheid minder geschikt om 1600 kg te trekken. Met de grote accu heb je meer massa, meer vermogen en betere koeling, waardoor Hyundai het aandurft (en mag) om 1600 kg trekgewicht toe te staan.

Hyundai vraagt per uitvoering een typegoedkeuring voor trekgewicht aan.
Ze zullen voor de instapversie bewust een lager trekgewicht hebben opgegeven om verschillen tussen uitvoeringen te creëren en omdat ze anders uitgebreide (dure) tests zouden moeten doen die de kleine motor/accu misschien niet goed zou doorstaan.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:29
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 07:44:
[...]
Ze zullen voor de instapversie bewust een lager trekgewicht hebben opgegeven om verschillen tussen uitvoeringen te creëren
Ik denk vooral dit. Eerder een marketing dingetje dan een technisch dingetje. Zes jaar geleden waren die twijfels en overwegingen misschien nog reëel maar anno 2025 zou het mij verbazen als die er nog zijn.

• Marcel2020
mdeiman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:12:
Zijn er dan ook accu's door garages vervangen door AGM accu's?
Niet dat mij bekend is....kan zomaar dat de nieuwe infotainment hardware die keuze heeft meegebracht (krachtiger CPU en ws meer power nodig...maar dat is een veronderstelling)

zelf vervangen is een eitje.

• Stefannn
  • Nu online
Ook naar aanleiding van wat ik op het inster forum lees.
Weet iemand hoe het “exact” met de keyfob zit?
Ik weet dat als je daarmee vaak langs de auto loopt dat daarmee de 12V accu leeg kan lopen omdat de auto steeds wakker wordt.
Hoe zit dat echter als de sleutel niet beweegt maar constant binnen range blijft?
Ik ben in het voorjaar 5 weken met de ioniq5 en caravan op stap geweest en heb nergens last van gehad.
Toch zou ik wel willen weten “hoe ik me dan het beste kan gedragen”.
Nu had ik de sleutel eigenlijk altijd op zak. Dat lijkt me bij nader inzien geen goed idee.
Maar “constant in de caravan opbergen en dus binnen range”. Is dat slecht?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Marcel2020
de sleutel gaat in rust modus als die niet verplaatst word, oa om het signaal oppikken voor dieven moeilijker te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Marcel2020 op 16-08-2025 13:22 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

De botsproeven, of eigenlijk de proeven met de automatische noodremfunctie (AEB) zijn flink tegengevallen.

We zijn met drie auto's van verschillende merken, die alle drie over AEB beschikken, met een vaartje van ca. 30 km/h op een grote doos afgereden. Tot onze stomme verbazing heeft geen van de drie auto's ingegrepen! Wel liep ik vlak voor een van de auto's langs die nét niet stil stond, en die ging toen wel in de ankers.

Het was een grote kartonnen doos met een frontaal oppervlak van ruim een vierkante meter. Dat zou toch voldoende moeten zijn, lijkt me. En als de auto daar niet op reageert, zou die dan ook niet reageren als dit een blok beton van dezelfde afmetingen was geweest?
We moeten een betere methode zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBHagiNOcIGNwpnXAeTUI65dfHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpDu9L8AaGvILElxP0Te5ub9.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-12 08:56
Zijn er issues vandaag met LIVE-Service?

Heb een abonnement, gisteren deed alles prima. Vandaag de hele dag geen LIVE-Service. Beetje vervelend als je op vakantie bent ☹️

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:31:
De botsproeven, of eigenlijk de proeven met de automatische noodremfunctie (AEB) zijn flink tegengevallen.

We zijn met drie auto's van verschillende merken, die alle drie over AEB beschikken, met een vaartje van ca. 30 km/h op een grote doos afgereden. Tot onze stomme verbazing heeft geen van de drie auto's ingegrepen! Wel liep ik vlak voor een van de auto's langs die nét niet stil stond, en die ging toen wel in de ankers.

Het was een grote kartonnen doos met een frontaal oppervlak van ruim een vierkante meter. Dat zou toch voldoende moeten zijn, lijkt me. En als de auto daar niet op reageert, zou die dan ook niet reageren als dit een blok beton van dezelfde afmetingen was geweest?

[Afbeelding]
Ik dacht al dat het niet ging werken..... de radar waar de AEB mee werkt moet wel iets hebben om op te reflecteren....een kartonnen doos is dat niet...probeer het eens met een stalen zeecontainer, dan werkt het vast wel O-)

• Marcel2020
IwanVb schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:06:

Heb een abonnement, gisteren deed alles prima. Vandaag de hele dag geen LIVE-Service. Beetje vervelend als je op vakantie bent ☹️
het lijkt er op alsof de server kreunt onder de OTA en evt manuele updates....de service is wat aan/uit de laatste dagen....

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:22

Daar lijkt het wel op. In de middag hier ook geen live services.
Deze week vaker problemen met live services gehad. De ene keer werkt het en later weer niet.

• edvanleeuwen
Ik zie wel verkeersinfo en de status van laadpalen, maar de route is grijs.

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:00

Dat viel mij vandaag ook op. Route vinden duurde minuten lang en daarna de meling "geen live-service"

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:33

Gehele dag ook last van gehad. Net om 18:40 deed hij het wel weer goed.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

virus.elektro

profesionele monitor sloper

[Afbeelding]
Het is RADAR. dus moet er iets zijn dat RADAR golven reflecteerd. Aluminiumfolie. Met wat tape vastzetten en nog een keer proberen.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12 20:30
Marcel2020 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:39:
[...]

Ik dacht al dat het niet ging werken..... de radar waar de AEB mee werkt moet wel iets hebben om op te reflecteren....een kartonnen doos is dat niet...probeer het eens met een stalen zeecontainer, dan werkt het vast wel O-)
Misschien eerst wat aluminium folie erop plakken 😂

• Marcel2020
iRenik schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Misschien eerst wat aluminium folie erop plakken 😂
dat werkt zeker wel

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-12 02:34
Vanmiddag de OTA update gehad.
Bluelink start nu veel sneller op dan voorheen (nu in 4 seconden).
Hebben jullie dat ook gemerkt?

• Simon59
  • Laatst online: 15-12 10:37
CharlieBulldog schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:50:
Heb de update nog niet.
Merkte wel bij de vorige update Bluelink juist een stuk trager opstartte. Blijkbaar hebben ze nu die “fout” weer hersteld. 🤔🤔

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17
virus.elektro schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:55:
[...]

Het is RADAR. dus moet er iets zijn dat RADAR golven reflecteerd. Aluminiumfolie. Met wat tape vastzetten en nog een keer proberen.
Hippe Lip geeft aan dat de auto remde voor een persoon. En je wilt toch ook dat een auto remt voor een stenen muur?

Radar, camera, parkeersensoren... Er speelt vast meer.

Dit is wel leuk om een keer te zien:

YouTube: Mark Rober Debunked - You can't fool a HW4 Tesla using FSD!

• Marcel2020
stuffie123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Hippe Lip geeft aan dat de auto remde voor een persoon. En je wilt toch ook dat een auto remt voor een stenen muur?

Radar, camera, parkeersensoren... Er speelt vast meer.

Dit is wel leuk om een keer te zien:

YouTube: Mark Rober Debunked - You can't fool a HW4 Tesla using FSD!
https://duckduckgo.com/?q...2Fwatch%3Fv%3DKUNGDwb1okY
is in een ioniq 6 maar het systeem is vls mij identiek

in het kort, de kamera en de radar doen mee...ik verwacht dat er bij de kamera beeldherkenning word gebruikt om een voetganger/fietser te herkennen....ms eens met een loslopend schaap testen ;-)
edit; de kamera herkent kennelijk ook een auto, dus je moet creatief met radar reflecterend karton worden

BTW er is een ondergrens voor de snelheid, beneden de x km/h werkt het niet
YouTube: Testing the emergency braking system on the Hyundai Ioniq Electric 2...

[ Voor 32% gewijzigd door Marcel2020 op 17-08-2025 13:34 ]

• Stefannn
  • Nu online
Help..
Net vanuit peak district UK naar Manchester gereden. Gedurende een uur lang geen Bluelink live services. “Geen ontvangst”. Op zich geen ramp.
Morgen ga ik echter naar Nederland. Dat is een 11 uur trip en dan wil ik toch wel heel graag live verkeer en laadpaal status hebben.
Tips om het aan de praat te krijgen?
Bij Bluelink instellingen kan ik “herconfigureren”. Wat gebeurt er dan? Als ik dan account of password dingen moet doen begin ik er niet aan.
Morgen 8:00 op stap dus ik ga geen risico dingen doen.
Alle tips welkom.
Ik zet de boel nu uit. Met beetje mazzel is het na een uurtje vanzelf ok als de auto helemaal uit is geweest. Peakdistrict had slechte ontvangst ook op mobiel. Hij blijft wellicht hangen op een 2G verbinding oid.
Tips welkom.
(Verwacht reactie pas morgen)

• Marcel2020
Stefannn schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:21:
Help..
Net vanuit peak district UK naar Manchester gereden. Gedurende een uur lang geen Bluelink live services. “Geen ontvangst”. Op zich geen ramp.
Morgen ga ik echter naar Nederland. Dat is een 11 uur trip en dan wil ik toch wel heel graag live verkeer en laadpaal status hebben.
Tips om het aan de praat te krijgen?
Bij Bluelink instellingen kan ik “herconfigureren”. Wat gebeurt er dan? Als ik dan account of password dingen moet doen begin ik er niet aan.
Morgen 8:00 op stap dus ik ga geen risico dingen doen.
Alle tips welkom.
Ik zet de boel nu uit. Met beetje mazzel is het na een uurtje vanzelf ok als de auto helemaal uit is geweest. Peakdistrict had slechte ontvangst ook op mobiel. Hij blijft wellicht hangen op een 2G verbinding oid.
Tips welkom.
(Verwacht reactie pas morgen)
gewoon even afwachten, momenteel is de server service nogal wisselend...bluelink herconfigureren kan ook, je hebt voorzover ik weet niks aan passwords enzo nodig...

success.....google maps op je foon mee laten lopen doet ook wonderen om piece of mind te krijgen...live verkeer heb je dan iig...laadpaal status is wmb niet zalig makend, worst case wacht je een half uur op een traaglader....

• Stefannn
  • Nu online
Marcel2020 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

gewoon even afwachten, momenteel is de server service nogal wisselend...bluelink herconfigureren kan ook, je hebt voorzover ik weet niks aan passwords enzo nodig...

success.....google maps op je foon mee laten lopen doet ook wonderen om piece of mind te krijgen...live verkeer heb je dan iig...laadpaal status is wmb niet zalig makend, worst case wacht je een half uur op een traaglader....
Dank,
Yep op zich kom ik er wel. Mijn vrouw zit naast me en heeft echt wel Google. Minder fijn alleen.
Even gekeken.., herconfigureren kan eindigen in “moet reset doen”.
Als je de infotainment reset, wat is er dan allemaal weg?
Adressen is niet zo erg.
Heads-up display opnieuw afstellen doe ik liever niet vlak voor zo’n trip

@Stefannn een infotainment reset met de paperclip, dan is er niets weg.

Wanneer er helemaal geen bluelink verbinding is, naast geen live services, is soms het laatste redmiddel de 12 volt accu met een 10 sleutel even los te halen.

Maar dat helpt niet bij alleen live service problemen.

[ Voor 60% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-08-2025 23:09 ]

• Stefannn
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 23:06:
@Stefannn een infotainment reset met de paperclip, dan is er niets weg.

Wanneer er helemaal geen bluelink verbinding is, naast geen live services, is soms het laatste redmiddel de 12 volt accu met een 10 sleutel even los te halen.

Maar dat helpt niet bij alleen live service problemen.
Ouch.. dat heb ik.
Laatste status in app is van 14 augustus.
Refresh in app werkt niet. Ik krijg melding dat er geen contact met voertuig kan worden gemaakt.
Accu loshalen zit er voor morgen niet in.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37
Gisteren weer 12V probleem gehad, ondanks de reparatie van de DAS een paar weken geleden, heeft het dus niet geholpen voor het 12V probleem.
Na het AC laden en starten van de auto, direct het 12V symbool. De auto direct uitgelezen met ODB dongle en kon geen storing vinden. Na 5 minuten rijden kreeg ik de melding, "Stop voertuig en controleer voeding". Onder het rijden weer een scan gemaakt, maar nog steeds stond er geen storing in het systeem.
Een minuut later viel het display en HUD uit, iets later begon het display weer op te starten en liet een deel niet meer zien. Dat is nieuw! Gelukkig ook hier snel een foto van gemaakt. Na weer een minuut rijden de auto aan de kant gezet en opnieuw uitgelezen. Nog steeds geen fout beschikbaar en door het stationair staan van de auto laadde de accu spontaan weer op en kwam het display weer volledig terug.
De auto uitgezet en pechhulp gebeld. ANWB heeft de accu gemeten, die was goed, zelfs beter dan gespecificeerd (540 ipv 520 CCA). Ook met het ODB uitlezen door ANWB was alles goed. En bij het starten van de auto was de melding weg, de accu vol en stond er 14,7V laadspanning op de accu.
Zoals je op de foto's hieronder ziet, zie je het aantal minuten en km gereden. Wat opvalt is dat tijdens het wegvallen van informatie op het scherm, de hoofdaccu inzakt naar 47% ipv 59%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afIJAQcXtsVCvTq-s1IAjefQrQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwOp8Z7So2AwGPCRmKGkHNAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjPEjBJp1ScwSwXRHG5zSD1OZ38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpCtFquxBj96jT5Wp8cqFAzj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E3sbeOlbzJhwgSTLE9dKmk3mmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZzeBSxvo03JzM3CVLw9cfhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wATswDaLg1q9sMX-5VZEVeuaWyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNmpsVbLlY7c0WP2x336lM9S.jpg?f=fotoalbum_large

• Stefannn
  • Nu online
@ZuinigeRijder , @Marcel2020
Tjonge, ik rijd over een half uur weg vanuit Manchester, op naar Nederland…
Maar…
Het is gelukt!

Recap: de Bluelink deed het al 4 dagen niet meer. Geen ontvangst.

Wat ik gedaan heb…..

Bluelink > herconfigureren:
Gaf geen soelaas, hij klaagde weer over geen ontvangst.

Vervolgens heb ik bij Bluelink>privacy settings de boel op “offline” gezet. Dat ging wel. En aangezien ik geen ontvangst had maakte dat niet veel uit.

Daarna in hetzelfde menu de offline modus weer uit geklikt (dus naar online). Dat werkte ook.

Daarna Bluelink>activeren.
Inmiddels was de ontvangst door bovenstaande stappen gerepareerd. De activatie verbond de auto weer met mijn account.
Niks voor hoeven invullen. Ik zag wel dat mijn e-mail weer werd gekoppeld.

Alles bij elkaar: hij doet het weer.
En bovenstaande procedure kan aan het troubleshoot lijstje worden toegevoegd.

Dank @ZuinigeRijder en @Marcel2020 voor de pointers en geruststelling mbt “dat er geen settings kwijt raken”

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:39
Simon59 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:24:
[...]

Heb de update nog niet.
Merkte wel bij de vorige update Bluelink juist een stuk trager opstartte. Blijkbaar hebben ze nu die “fout” weer hersteld. 🤔🤔
Met de navigatie aan, en je rijdt op de snelweg, krijg je nu altijd de melding "alternatieve" route, waarbij het voorstelt de afrit te nemen om dan parallel te rijden. DIt bij elke afrit...

Anderzijds heb ik opgemerkt dat bij de kaartupdate Antwerpen-West (het nieuwe complex aan de Kennedytunnel) nu wel correct is.

• Marcel2020
Creokr schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:30:
[...]

Met de navigatie aan, en je rijdt op de snelweg, krijg je nu altijd de melding "alternatieve" route, waarbij het voorstelt de afrit te nemen om dan parallel te rijden. DIt bij elke afrit...

Anderzijds heb ik opgemerkt dat bij de kaartupdate Antwerpen-West (het nieuwe complex aan de Kennedytunnel) nu wel correct is.
die alternatieve routes zie ik al een hele tijd, ver voor deze augustus update....
Dat zijn meestal wel aardig onzinnige opties....6 km langer en 10 min langzamer, tuurlijk ;-)

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Ik rijd al een tijdje Ioniq 5, maar vind het volgende nog steeds onduidelijk:
  • maximaal 4 witte of blauwe streepjes van de afstandsradar. Wat is het verschil in werking tussen deze 2 kleuren streepjes?
  • auto regeneratie; wat is het verschil met de normale regeneratie
  • knop laadklep; met de afstandsbediening kan ik de laadklep prima openen en sluiten, maar met het knopje naast de stekker niet meer (kon voorheen wel), hoe hard of zacht ik ook druk. Is de knop stuk of is het ergens een instelling?
Graag bij een reactie geen verwijzing naar de handleiding, want blijkbaar is die op deze punten voor mij onduidelijk.

• ditbenikecht
Amersfoort schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:46:
  • maximaal 4 witte of blauwe streepjes van de afstandsradar. Wat is het verschil in werking tussen deze 2 kleuren streepjes?
  • knop laadklep; met de afstandsbediening kan ik de laadklep prima openen en sluiten, maar met het knopje naast de stekker niet meer (kon voorheen wel), hoe hard of zacht ik ook druk. Is de knop stuk of is het ergens een instelling?
Graag bij een reactie geen verwijzing naar de handleiding, want blijkbaar is die op deze punten voor mij onduidelijk.
1. Waarschijnlijk wel of geen HDA aan.
2. normale regeneratie remt altijd dezelfde hoeveelheid af. Auto regen remt steeds harder af als je in de buurt van andere auto/object komt. Op die manier weet je nooit van tevoren hoe hard hij af gaat remmen, maar is wel zuiniger omdat je eerst zolang mogelijk uitrolt ipv regen doet.

[ Voor 3% gewijzigd door ditbenikecht op 18-08-2025 13:08 ]

• Peter-036
@Amersfoort Als het knopje naast de laadpoort niet meer werkt om de klep te openen, kun je aan de binnenkant van de klep iets (dik genoeg) op de plek van die knop plakken.
Er is/was een reparatie voor, die op mijn 2022 model is uitgevoerd, (maar wat dat behelsde, weet ik niet meer)
wellicht beter je dealer ernaar vragen.

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
ditbenikecht schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:18:
Gisteren weer 12V probleem gehad, ondanks de reparatie van de DAS een paar weken geleden, heeft het dus niet geholpen voor het 12V probleem.
Na het AC laden en starten van de auto, direct het 12V symbool. De auto direct uitgelezen met ODB dongle en kon geen storing vinden. Na 5 minuten rijden kreeg ik de melding, "Stop voertuig en controleer voeding". Onder het rijden weer een scan gemaakt, maar nog steeds stond er geen storing in het systeem.
Een minuut later viel het display en HUD uit, iets later begon het display weer op te starten en liet een deel niet meer zien. Dat is nieuw! Gelukkig ook hier snel een foto van gemaakt. Na weer een minuut rijden de auto aan de kant gezet en opnieuw uitgelezen. Nog steeds geen fout beschikbaar en door het stationair staan van de auto laadde de accu spontaan weer op en kwam het display weer volledig terug.
De auto uitgezet en pechhulp gebeld. ANWB heeft de accu gemeten, die was goed, zelfs beter dan gespecificeerd (540 ipv 520 CCA). Ook met het ODB uitlezen door ANWB was alles goed. En bij het starten van de auto was de melding weg, de accu vol en stond er 14,7V laadspanning op de accu.
Zoals je op de foto's hieronder ziet, zie je het aantal minuten en km gereden. Wat opvalt is dat tijdens het wegvallen van informatie op het scherm, de hoofdaccu inzakt naar 47% ipv 59%.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@ditbenikecht, dit vind ik griezelig want dat riekt naar een of andere half beschadigde kabelboom. Typisch voor problemen die opduiken en vanzelf weer verdwijnen. Ik hoop het echt niet, voor jou, want die zijn moeilijk te vinden. Ook zie ik dat op scherm 4 de rode cirkel verdwenen is, raar. En de HV batterij die 12% verliest naargelang het display, ook raar.

Hou de foto's goed bij voor uw dealer want ik heb zo het gevoel dat ge die nodig gaat hebben. Ik zou zelfs niet wachten en onmiddellijk langs gaan. Defecte kabelbomen zijn geen grapje en kunnen brand veroorzaken. Mijn vader heeft het meegemaakt, in de stuurkolom.
Amersfoort schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:46:
1. MicheldeGoey in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
2. ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
3. ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:18
Ik heb een probleem met de blind spot camera. Hij geeft soms groen beeld, soms knippert hij tussen groen en camera beeld, en meestal werkt hij gewoon. Ik heb tijdens dit groene beeld in dashboard ook de top view camera getest en daar werkt de volledige view, dus signaal lijkt wel binnen te komen van de camera's aan de zijkant.

Het betreft een ioniq 5 lounge uit 2024 (my25)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38FQkQdRvAxq2v-_tD1WQAYn0IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNJCoqw8cJ92kIzZVRXj20Rz.jpg?f=fotoalbum_large

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12 17:15

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[Afbeelding]
Bekleed de doos eens met alufolie aan de crash kant?

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Takenzo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:38:
Ik heb een probleem met de blind spot camera. Hij geeft soms groen beeld, soms knippert hij tussen groen en camera beeld, en meestal werkt hij gewoon. Ik heb tijdens dit groene beeld in dashboard ook de top view camera getest en daar werkt de volledige view, dus signaal lijkt wel binnen te komen van de camera's aan de zijkant.

[Afbeelding]
Nog nooit gehad. Ik zou even bij de dealer langsgaan.

ehhhh..HOI

• Xmoo
  • Laatst online: 20-12 11:35
Recent reed ik op de snelweg bij Arnhem, viel (of werd gegooid, onduidelijk op de dashcam https://imgur.com/a/7Nad5by) iets van een appel tegen de voorkant van mijn auto aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EbrAC5K.jpeg

Nu heb ik vorig week maandag het onderdeel via Zuid-Korea besteld "Genuine OEM 86351GI010CA Radiator Grille for Hyundai Ioniq 5 2022-2024" en vandaag ontvangen (toch wel bijzonder dat het voor de dealer 3 tot 6 maanden duurt altijd :P ) Ik wilde deze net gaan vervangen en zag dat het niet zo eenvoudig is als dat het lijkt. Iemand dit al eens vervangen? Of een manual beschikbaar waarin dit beschreven staat?
Op Youtube een video kunnen vinden en die zegt eenvoudig heel de bumper eraf halen. Lijkt mij teveel werk voor iets dat simpel (lijkt). Als ik de bouten open die je ziet als je de frunk opent, lijkt er toch nog ergens een schroefje vast te zitten vanuit onder waar ik niet zomaar bij kom.

Alle informatie en tips zijn welkom.
@Xmoo Staat er niet iets van in de Service Manual (zie topic start).

• Xmoo
ZuinigeRijder schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:07:
@Xmoo Staat er niet iets van in de Service Manual (zie topic start).
Na wat zoekwerk ben ik op Reddit een post tegen gekomen

"For everyone like me still looking at how to do this.

Turns out it's incredibly easy. The company in the USA that imports them from Korea ship to the UK, I had the one with the camera cut out.

150£ cost from eBay
416£ cost from dealer
FOR A BIT OF PLASTIC!!

lift the hood/bonnet, pull off the rubber strip, it's held in with these small white plastic clips things, easy to remove. Start from one end, you'll understand.

Two large gaps show up underneath, you can get a pry tool, anything shaped like the back end of a hammer, though not as wide, straight into them, and the piece pops right off.

New one pops right in, and replace the rubber weather strip.

Entire job took less than 5 minutes."

Straks eens proberen. Zal foto's maken en hier delen.

Nvm, nu ook video gevonden: YouTube: Ioniq 5 Grill replacement 2023

[ Voor 5% gewijzigd door Xmoo op 18-08-2025 16:16 ]

• Peter-036
Het viel me op dat na de laatste USB update (2022 Ioniq 5) de OTA update weer actief stond, en die heb ik altijd 'uit' staan.
Maar vóór die update stond 'ie ook uit, dus dat is kennelijk door de USB update naar actief gezet.
Controleer dat nog even wanneer je een update hebt uitgevoerd.
Ik heb 'm weer uitgezet.

• Marcel2020
heeft er al iemand in detail gekeken naar de implicaties rond privacy nu we google search (gaan) gebruiken?
Als ik de marketingspeak lees 'met meer vertrouwen restaurants bezienswaardigheden en bedrijven ontdekken' op basis van gedetailleerde beschrijvingen, beoordelingen, filters en merklijsten begin ik te vermoeden dat tante Google graag meeleest met wat ik zoek....
Dus vraag ik me af hoe dat is afgehandeld, zijn de algemene instellingen (in de setup informatie delen uitzetten) daar dekkend?

• Xmoo
Xmoo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:03:
Recent reed ik op de snelweg bij Arnhem, viel (of werd gegooid, onduidelijk op de dashcam https://imgur.com/a/7Nad5by) iets van een appel tegen de voorkant van mijn auto aan.

[Afbeelding]

Nu heb ik vorig week maandag het onderdeel via Zuid-Korea besteld "Genuine OEM 86351GI010CA Radiator Grille for Hyundai Ioniq 5 2022-2024" en vandaag ontvangen (toch wel bijzonder dat het voor de dealer 3 tot 6 maanden duurt altijd :P ) Ik wilde deze net gaan vervangen en zag dat het niet zo eenvoudig is als dat het lijkt. Iemand dit al eens vervangen? Of een manual beschikbaar waarin dit beschreven staat?
Op Youtube een video kunnen vinden en die zegt eenvoudig heel de bumper eraf halen. Lijkt mij teveel werk voor iets dat simpel (lijkt). Als ik de bouten open die je ziet als je de frunk opent, lijkt er toch nog ergens een schroefje vast te zitten vanuit onder waar ik niet zomaar bij kom.

Alle informatie en tips zijn welkom.
Het was uiteindelijk heel eenvoudig, paar minuten werk. Foto’s gedeeld op de socials: https://www.instagram.com/p/DNgQXSEMD28/

• Hippe Lip

Hippe Lip

Xmoo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:03:
[...]
Het was uiteindelijk heel eenvoudig, paar minuten werk. Foto’s gedeeld op de socials: https://www.instagram.com/p/DNgQXSEMD28/
Mooi dat het eenvoudig was, maar die beelden zijn niet te zien voor de niet-instagrammers.

<John O`Mill>

• Xmoo
Hippe Lip schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:46:
[...]

Mooi dat het eenvoudig was, maar die beelden zijn niet te zien voor de niet-instagrammers.
Zal ze morgen even uploaden

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
CharlieBulldog schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:50:
Heb gekeken of er voor mijn I5 project 45 ook een update was. Op het scherm staat dat OTA in de app uitgeschakeld is. In de blue link app kan ik echter geen OTA funktie zien, die in- en uitgeschakeld zou kunnen worden. Iemand die weet hoe dat zit?
@wimtim Heb je een Bluelink Plus abbo? Dan krijg je geen OTA meer en zul je moeten wachten tot er een update via USB komt op de navigatie update website.

• Hippe Lip

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:06:
@wimtim Heb je een Bluelink Plus abbo? Dan krijg je geen OTA meer en zul je moeten wachten tot er een update via USB komt op de navigatie update website.
Toch zegt de omschrijving van Bluelink Pro:
Geniet met PRO van volledige connectiviteit: de nieuwste infotainmentsysteemupdates, muziekstreaming via Amazon Music en Soundcloud, en Bluelink PLUS-functies zoals online routeplanning, spraakherkenning, remote control, OTA-updates en sleutelloze toegang met de Hyundai Digital Key.
Maar bij de omschrijving van Plus staat die OTA er weer niet bij.
Ra ra … :?

<John O`Mill>

• Xmoo

Vervangen van de radiator Grill

Benodigdheden:
  • 86351GI010CA Radiator Grille for Hyundai Ioniq 5 2022-2024 (met front camera)
  • 86351GI000CA (zonder front camera)
  • Platte dunne schroevendraaier
  • 5 Minuten
Prijs:
  • Radiator Grill 120,- +/- (ex. montage)
  • Via de dealer 400,- +/- (incl. montage)
Actie
Schade en hoe het ontstaan is: https://imgur.com/a/7Nad5by
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Po7ye45.jpeg

Nieuw onderdeel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CuyjXSc.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0pSO74I.jpeg

Leg de nieuwe radiator grill voor de huidige (kapotte). Hierdoor weet je waar de lipjes zitten die je mbv de platteschroeven draaier los kunt krijgen. Let op, enkel boven is nodig. Beneden zit eenvoudig vastgeklikt en komt eenvoudig los als je de bovenkant los hebt. Beetje mee schudden en het komt los.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NqwasXn.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rohqlcr.jpeg

Eraf
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8LFRKDH.jpeg

De nieuwe klik je er eenvoudig op. Hier wel eerst de onderkant en vervolgens de boven kant. Duw het goed aan tot je meerdere kliks hoort.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vTg02jd.jpeg

Nu mag de auto weer langs de wasstraat :P Geniet ervan!
Ps. Rode strip is een LED strip.

[ Voor 12% gewijzigd door Xmoo op 19-08-2025 12:51 ]

Hippe Lip schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:

Maar bij de omschrijving van Plus staat die OTA er weer niet bij.
Ra ra … :?
Dat zijn OTA updates voor de firmware, niet voor infotainment. Echter de modellen van vóór 2025 ondersteunen geen OTA updates voor firmware, daarvoor heb je (mogelijk) een ccNC systeem nodig. Oftewel, dat OTA slaat nergens op voor modellen vóór 2025.

• wimtim
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:06:
Nee ik heb gewoon Pro met de zelfde functionaliteit als voorheen...

• wimtim
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Dat zijn OTA updates voor de firmware, niet voor infotainment. Echter de modellen van vóór 2025 ondersteunen geen OTA updates voor firmware, daarvoor heb je (mogelijk) een ccNC systeem nodig. Oftewel, dat OTA slaat nergens op voor modellen vóór 2025.
Heb een ongeveer een half jaar geleden nog wel een OTA update gehad, toen werkte het nog wel

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:39
Takenzo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:38:

[Afbeelding]
Groen beeld heb ik nog niet gehad. Maar wel al paar keer dat ze het helemaal geen beeld gaven in het display. Moest dan echt de auto uitzetten en dan deden ze het wel weer. Dealer heeft al gekeken maar natuurlijk doen ze het dan elke keer wel.

• Hippe Lip

Hippe Lip

wimtim schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:49:
[...]
Heb een ongeveer een half jaar geleden nog wel een OTA update gehad, toen werkte het nog wel
Ja, die heb ik toen ook gehad. Ik had de auto nog niet zo lang. Toen is er dacht ik de functie bijgekomen dat de navigatie er zelf laadstops tussen plant als dat nodig is, inclusief voorwarmen/koelen. Heb dat ook al in de praktijk zien werken bij de rit naar Normandië.

Toen had ik nog gratis het grootste abonnement. Nu heb ik Plus en dan zit die OTA er niet meer in volgens het infoscherm?
Ik heb een MY25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoKMLaJ0F2nyP4qwpa23-1CB1-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6wrnFe04DgA8qOKXlEiBfIi.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12 13:41
Xmoo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:

Vervangen van de radiator Grill

Benodigdheden:
  • 86351GI010CA Radiator Grille for Hyundai Ioniq 5 2022-2024 (met front camera)
  • 86351GI000CA (zonder front camera)
  • Platte dunne schroevendraaier
  • 5 Minuten
Prijs:
  • Radiator Grill 120,- +/- (ex. montage)
  • Via de dealer 400,- +/- (incl. montage)
Actie
Schade en hoe het ontstaan is: https://imgur.com/a/7Nad5by
[Afbeelding]

Nieuw onderdeel
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Leg de nieuwe radiator grill voor de huidige (kapotte). Hierdoor weet je waar de lipjes zitten die je mbv de platteschroeven draaier los kunt krijgen. Let op, enkel boven is nodig. Beneden zit eenvoudig vastgeklikt en komt eenvoudig los als je de bovenkant los hebt. Beetje mee schudden en het komt los.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eraf
[Afbeelding]

De nieuwe klik je er eenvoudig op. Hier wel eerst de onderkant en vervolgens de boven kant. Duw het goed aan tot je meerdere kliks hoort.
[Afbeelding]

Nu mag de auto weer langs de wasstraat :P Geniet ervan!
Ps. Rode strip is een LED strip.
Kun je ook een link geven waar je de gril hebt besteld? En ik ben ook wel benieuwd naar de informatie van de LED strip.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Xmoo
wfveennl schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Kun je ook een link geven waar je de gril hebt besteld? En ik ben ook wel benieuwd naar de informatie van de LED strip.
Ik heb hem via Ebay besteld: https://www.ebay.nl/itm/306390849446

LED: https://www.amazon.com/Fl...Sequential/dp/B0CPJN5L1W/

EDIT:
79 inches moet je kiezen, dan past het perfect.

Laat je ook niet gek maken dat die dingen snel kapot gaan. Ik heb mijn al sinds september 2023. Nu met het lostrekken (omdat ik dacht dat het nodig was ivm andere handleidingen) heb ik een klein stukje dat niet meer op brandt. Is enkel in de avond uren zichtbaar als je goed oplet.

[ Voor 29% gewijzigd door Xmoo op 20-08-2025 11:11 ]

• domoor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 08:38
Vraagje, hoe hoe heb je de ledstrip aangesloten in de auto?

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:27

H12

domoor schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:19:
Vraagje, hoe hoe heb je de ledstrip aangesloten in de auto?
Ik heb zelfs iets soortgelijks, zie post.
Die is hier [EV-Vida] besteld, met daarbij de door hun aangeboden tussen-stekker (wel bijbetalen). Dan haal je een aansluitende stekker van een koplampunit er uit en zet je deze er tussen. Ze hebben ook een prima installatievideo.

Ik zal later beeldmateriaal van de aansluiting maken, nu de auto even niet beschikbaar,

• Wammeswaggel
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-08 21:39
Sinds de laatste OTA update die deze week is geïnstalleerd kan ik geen flitswaarschuwingen meer aanzetten. Het is een MY2024. Hebben meer mensen hier last van?

• domoor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 08:38
@H12 Dank je wel, je optie voor de tussenstekkers is een interessante. Ik beschadig liever niet de originele kabelboom met wiretaps etc.

• rebdeg
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 21:59
Sinds enkele weken heb ik 9 van 10 keer dat als ik mijn Ioniq 5 2022 power on zet, in een minuut alle 6 rijhulpsystemen na elkaar melden dat er een storing is. Vorige week heb ik Hyundai PechService aan de deur gehad (ANWB) die de kleine accu even 5 minuten los hebben gelegd, waarna ik een week geen storingen heb gezien. Nu zijn de storingen weer 9 van de 10 keer bij aanzetten van de auto terug. Bij de dealer kan ik pas over heel lange tijd terecht en willen mij niet op korte termijn helpen.
Wat is de mogelijke oorzaak van dit probleem en heb ik recht op vervangend vervoer als ik de auto bij de dealer moet inleveren?

• Hippe Lip

Hippe Lip

@rebdeg Als ik je goed begrijp is je auto nu zo'n 3 jaar oud. En de 12V-accu dus ook. Het eerste dat door me heen schoot bij het lezen van je storingen is namelijk een 'versleten' 12V-accu, maar dat zou na 3 jaar toch wel wat vroeg zijn, tenzij die in de tussentijd op z'n donder heeft gehad.
Heb je ook met een lege 12V-accu gestaan?

En kijk eens wat er voor type accu in zit? Sinds kort weten we hier dat er in de MY25 een AGM-accu in zit, maar of dat bij jou ook het geval is?
Mocht je die accu gaan vervangen, kies dan voor een AGM-accu. Het lijkt steeds duidelijker te worden dat die beter bij een EV past dan een standaardaccu.

<John O`Mill>

• rebdeg
Klopt, 3 jaar oud (juli 2022). De 12 V accu heeft nooit leeg gestaan en ook niet extreem belast geweest. Er zit (zover ik kan zien) geen AGM accu in.
Dus als ik de ANWB weer vraag langs te komen dan zouden zij die accu kunnen meten en kunnen zien of ie aan vervanging toe is? Is dat dan ook garantie? En als de auto toch naar de dealer moet, is het dan allemaal garantie en heb ik dan recht op vervangend vervoer?
Dank voor het meedenken!!

• Hippe Lip

Hippe Lip

rebdeg schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:12:
Klopt, 3 jaar oud (juli 2022). De 12 V accu heeft nooit leeg gestaan en ook niet extreem belast geweest. Er zit (zover ik kan zien) geen AGM accu in.
Dus als ik de ANWB weer vraag langs te komen dan zouden zij die accu kunnen meten en kunnen zien of ie aan vervanging toe is? Is dat dan ook garantie?
@rebdeg Als je aanspraak op garantie wil maken zul je naar de dealer moeten. Die moeten van Hyundai een procedure doorlopen om zelf ook aanspraak te kunnen maken op garantie.
Dus de ANWB kan mss wel de accu vervangen (al betwijfel ik of je dan een AGM-accu krijgt), maar dat is dan buiten de garantie.
En als de auto toch naar de dealer moet, is het dan allemaal garantie en heb ik dan recht op vervangend vervoer?
Dat zul je aan je dealer moeten vragen!

<John O`Mill>

• Marcel2020
ik durf te stellen dat een gewone 12V accu het zwaar heeft in een EV, en al helemaal met de laadstrategie die tot voor kort door de Ioniq 5 werd gehanteerd, en zeker wanneer je zonder de auto in ready mode te zetten electronika gebruikt.

die 12V AGM kost je net iets meer dan 100 euro, en inbouw duurt geen 10 minuten, wachten op een dealer afspraak en er heen rijden...mwah....cut your losses zou ik zeggen

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allemaal,
Een update over de inbraakbeveiliging (zie hier). Mijn lokale Hyundai Dealer heeft mijn vraag doorgestuurd naar Hyundai Motor Nederland, waarbij zij dit hebben gemaild:
`Wij willen u graag informeren dat wij in ons systeem hebben gekeken en geen aanvullende informatie hier over hebben kunnen vinden

Wij gaan ervan uit dat dit iets is wat in de UK wordt aangeboden.
´

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Technisch zouden de auto´s toch niet anders moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-08-2025 13:10 ]

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12 12:21

MicheldeGoey

Project 45

Hoe lang duurt de navigatie-update? Ik heb al twee dagen de melding "Navigatiesoftware wordt voorbereid", met van die dansende heipalen daaronder.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:15
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:09:
Hallo allemaal,
Een update over de inbraakbeveiliging (zie hier). Mijn lokale Hyundai Dealer heeft mijn vraag doorgestuurd naar Hyundai Motor Nederland, waarbij zij dit hebben gemaild:
`Wij willen u graag informeren dat wij in ons systeem hebben gekeken en geen aanvullende informatie hier over hebben kunnen vinden

´

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Technisch zouden de auto´s toch niet anders moeten zijn.
verbaasd mij niets, alle internationaal gemelde problemen van klein tot groot waren niet van toepassing op nederlandse autos, tot het moment dat het toch zo was....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Hippe Lip

Hippe Lip

HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:09:
Hallo allemaal,

´

@HollovVpo1nt Waarom zouden die technisch gelijk moeten zijn? Elke importeur stelt zijn eigen modellen samen. Als je in Duitsland een auto bestelt krijg je ws opties voorgeschoteld die je hier in NL niet eens kunt kiezen. Dat zal in de UK niet anders zijn. Dus daar kunnen best dingen in de auto zitten die hier niet mogelijk zijn.

<John O`Mill>

Dus als ik de ANWB weer vraag langs te komen dan zouden zij die accu kunnen meten en kunnen zien of ie aan vervanging toe is? Is dat dan ook garantie? En als de auto toch naar de dealer moet, is het dan allemaal garantie en heb ik dan recht op vervangend vervoer?
Op de 12 volt accu zit maar 2 jaar garantie.
Is er bij jou de volgende service actie uitgevoerd:
40D112 - NE 12V BATTERY INSPECTION AND REPLACEMENT

Zo niet, zou misschien de 12 volt accu onder die service actie vervangen worden door eenzelfde soort accu.
Zo ja, koop zelf een 12 volt AGM accu en zet hem zelf erin, voordat deze helemaal stuk is.

• Stefannn
  • Nu online
Marcel2020 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:49:
ik durf te stellen dat een gewone 12V accu het zwaar heeft in een EV, en al helemaal met de laadstrategie die tot voor kort door de Ioniq 5 werd gehanteerd, en zeker wanneer je zonder de auto in ready mode te zetten electronika gebruikt.
“Tot voor kort”?
Wat heb ik gemist (of ontgaat me de connectie)?
(En op 12V accu en ICCU ben ik erg kien om alles exact te weten)

• ditbenikecht
Anwb had direct de eerste keer al de accu moeten doormeten. Had je zelf ook kunnen vragen uiteraard. Als er zoveel systemen in storing staan is vaak de 12v geen 12v meer.
Er staat al sinds laatste winter een serviceactie uit om de 12v accu te testen en eventueel te vervangen. Heb je in de tussentijd nog geen bezoekje aan de dealer gehad?
Je hebt pas recht op vervangend vervoer als de dealer of importeur zegt dat er niet in je auto gereden mag worden vanwege veiligheid.

• Stefannn
  • Nu online
MicheldeGoey schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:23:
Hoe lang duurt de navigatie-update? Ik heb al twee dagen de melding "Navigatiesoftware wordt voorbereid", met van die dansende heipalen daaronder.
Bij mij ongeveer 3 uur (al ben ik na een uur minder frequent gaan checken)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hippe Lip schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:45:
[...]

@HollovVpo1nt Waarom zouden die technisch gelijk moeten zijn? Elke importeur stelt zijn eigen modellen samen. Als je in Duitsland een auto bestelt krijg je ws opties voorgeschoteld die je hier in NL niet eens kunt kiezen. Dat zal in de UK niet anders zijn. Dus daar kunnen best dingen in de auto zitten die hier niet mogelijk zijn.
Qua opties zullen er wel nuances zijn ja. Maar ik ga ervan uit dat een inbraakmethode niet op landsspecifieke modellen werkt. Anders gezegd, ik zou niet weten wat er aan vergrendeling van de auto's in de UK technisch anders zou moeten zijn dan in Nederland. De oplossing zit hem namelijk in het aanpassen van de hardware van je auto, geen software update. Dus waarom zouden NL'se modellen wel de juiste hardware bevatten en de UK modellen niet?

Ik heb ook reactie gehad op mijn direct vraag aan Hyundai Nederland zojuist:

"Bedankt voor uw contact met Hyundai.
Naar aanleiding van uw vraag willen wij u graag informeren dat deze update op dit moment nog niet beschikbaar in Nederland.
Mocht de update in de toekomst beschikbaar komen, dan zal dit worden gecommuniceerd."

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-08-2025 13:57 ]

• Marcel2020
Stefannn schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

“Tot voor kort”?
Wat heb ik gemist (of ontgaat me de connectie)?
(En op 12V accu en ICCU ben ik erg kien om alles exact te weten)
je moet even de historie van alle updates (service akties) erop na lezen, er zijn wat wijzigingen geweest, o.a. van de 12V niet meer laden beneden de 20% SOC.

Een 12V accu die 12V geeft is al ver ontladen
https://nl.redwaypower.co...2V-batterij-lezen%3F/?g=1

• rebdeg
ditbenikecht schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Anwb had direct de eerste keer al de accu moeten doormeten. Had je zelf ook kunnen vragen uiteraard. Als er zoveel systemen in storing staan is vaak de 12v geen 12v meer.
Er staat al sinds laatste winter een serviceactie uit om de 12v accu te testen en eventueel te vervangen. Heb je in de tussentijd nog geen bezoekje aan de dealer gehad?
Je hebt pas recht op vervangend vervoer als de dealer of importeur zegt dat er niet in je auto gereden mag worden vanwege veiligheid.
Eens! Mijn laatste dealer bezoek is 12 maanden geleden, dus die service actie heeft mijn auto niet gezien. De kosten van vervanging blijven natuurlijk dan wel voor eigen rekening neem ik aan? Geen garantie?

• ditbenikecht
rebdeg schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:59:
[...]

Eens! Mijn laatste dealer bezoek is 12 maanden geleden, dus die service actie heeft mijn auto niet gezien. De kosten van vervanging blijven natuurlijk dan wel voor eigen rekening neem ik aan? Geen garantie?
Serviceactie inclusief nieuwe accu is helemaal gratis. En op die nieuwe accu heb je weer 6 maanden of langer garantie. Op die manier heb ik dus al 3 gratis accu’s in een half jaar tijd.
Pagina: 1 ... 269 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic