Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Die van mij is van 23 dus zou idd veranderd kunnen zijn. Zou je foto kunnen plaatsen van de achterkant van het deksel van je fusebox onder het stuur? Dan vergelijk ik even
EDIT
:strip_exif()/f/image/UZJeqpqM2rkK1Z4LCPkeWYZ4.jpg?f=fotoalbum_large)
de box indeling met gemarkeerde fuses, geel op de linker (30), rood op de rechter (35)
[ Voor 67% gewijzigd door Jirnsum op 10-07-2025 21:29 ]
Steam profiel UPlay JirnsumNL
@JirnsumJirnsum schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:30:
De post van PharAstro
Die van mij is van 23 dus zou idd veranderd kunnen zijn. Zou je foto kunnen plaatsen van de achterkant van het deksel van je fusebox onder het stuur? Dan vergelijk ik even
Die indeling staat hierboven ook al bij mijn post van 16:01 uur. Maar dank voor de vraag, want ik had nog niet door dat dit overzicht ook op de binnenkant van dat klepje staat.
En hoe nummer je? Die rechtsboven is nummer 8 en de onderste is nummer 59?
:strip_exif()/f/image/67rlruFd8ba8NU9Hj9Oauv10.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Hippe Lip op 10-07-2025 23:08 ]
<John O`Mill>
Die ziet er inderdaad totaal anders uit dus...Hippe Lip schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:30:
[...]
@Jirnsum
Die indeling staat hierboven ook al bij mijn post van 16:10 uur. Maar dank voor de vraag, want ik had nog niet door dat dit overzicht ook op de binnenkant van dat klepje staat.![]()
[Afbeelding]
En diezelfde worden hier genoemd:
EDIT: nog een domme vraag, maar had je een goede schroef/moer op de auto te pakken als nul? Hoop dat je eruit komt. Mij hebben in ieder geval dit filmpje en dit filmpje goed geholpen met een vlotte installatie van de bedrading door de auto* I have a MY2025 Ioniq 5
* using my multimeter, I've identified Spare6 as connected to the battery. 12.5V always on, I've connected the BAT cable to it
* I've identified Spare2 as only on when the ignition is on, so I've connected the ACC cable to it
* I've hooked up the ground to a random screw on the dash
[ Voor 87% gewijzigd door Jirnsum op 10-07-2025 21:44 ]
@de meester01de meester01 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:17:
[...]
Ik heb een Dongar adapter. Even terug zoeken in dit topic. Je lust je voeding van de achteruitkijkspiegel door en tapt daar de prik voor de dashcam vanaf.
Dank. Dat heb ik teruggelezen en het lijkt erop dat daar alleen de geschakelde 12V te halen is. Ik heb voor mijn dashcam zowel 12V continu als de geschakelde 12V (alleen aan bij ‘lopende motor’) nodig.
Bovendien is er voor mijn dashcam een speciale kabelset nodig (hardwire kit) die niet zomaar in te korten is. Dan zou ik die 2 tot 3 meter kabel daar achter de spiegel weg moeten werken. Dat zie ik nog niet zo zitten.
Dat nog los van de kosten, die bij Ali mss een stuk lager zijn dan direct in de VS, maar dan nog steeds onnodig zijn. Het is nagenoeg geen moeite om de kabel even onder de rand van de hemel te geleiden en langs de raamstijl naar beneden. Dan ben je zo bij de zekeringkast.
<John O`Mill>
Nou dank voor het uitzoeken! En meteen maar geprobeerd en HET WERKT
Nu alleen nog maar de zekeringaftakkingen ingeprikt om te testen. Morgen zal ik die aan de kabelset aansolderen. Liever dan met zo’n knijpverbinding, want die vertrouw ik niet.
En nu dan ook hier maar goed documenteren voor anderen die een dashcam in hun MY25 (of later) willen aansluiten.
@ZuinigeRijder Mss een bookmark waard voor je OP?
12V BATT = continu 12V, ook als de auto uit staat.
12V ACC = geschakeld, alleen aan als de auto aan staat.
:strip_exif()/f/image/OG22eP6WyVwt3HLxLLRwiEhd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 10-07-2025 22:30 ]
<John O`Mill>
@Jirnsum Domme vragen bestaan niet. Maar de garage had al een bedrading voorbereid voor ‘een dashcam’, maar die was maar tweeaderig en dus niet bruikbaar voor mijn Viofo. Daaraan zag ik hoe een (en welke) chassisschroef gebruikt werd voor de massa-aansluiting. Dat was dus het makkelijkste deel.Jirnsum schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:38:
EDIT: nog een domme vraag, maar had je een goede schroef/moer op de auto te pakken als nul?
<John O`Mill>
Dashcam inbouwen, constante 12V en geschakelde 12V in zekeringenkastje voor model 2025 en voor ouder model.
Die twee zie ik beide in de diverse topics op dit platform voorbij komen. Ik neem aan dat die hetzelfde betekenen, dat er hetzelfde mee bedoeld wordt?
<John O`Mill>
@Hippe Lip Heb je toevallig een foto van het eindresultaat? ben benieuwd waar je hem hebt bevestigd.Hippe Lip schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:01:
Vanmiddag bezig geweest mijn Viofo dashcam in te bouwen. Voor de speciale kabelset heb ik zowel constante 12V als geschakelde 12V (alleen aan bij contact aan) nodig. Ik heb de nodige posities in de stoppenkast geprobeerd, maar óf ze zijn dood (spare doet helaas nix), óf ze geven constant 12V (zelfs die van de ramen).
Iemand suggesties?
[Afbeelding]
instagram: ioniq5nline
Rechts van de binnenspiegel. Het ruimtebeslag op de voorruit valt me toch wel tegen. Vanuit mijn positie achterbhet stuur (derde foto) zie ik het grootste deel wel. De buisvormige BlackVue die ik hiervoor had is weliswaar breder, maar veel minder hoog en blokkeert daarmee veel minder van het zicht in die hoek.
Ik koos uiteindelijk voor deze Viofo 329 boven de BlackVue vanwege de externe opslag. Ik heb er een 2TB Samsung aan gehangen die ik ergens weggestopt heb in de auto. Bij een geschil kan iemand uit woede mijn dashcam van de ruit rukken, maar mijn opnames blijven dan mooi bewaard. Die krijgt hij (m/v/x) dan niet te pakken.
:strip_exif()/f/image/ESYpKULYlkCVaOzhnfpDswID.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pARMjLlQKjCLu3bqSmOFuCx6.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
"oude situatie"
:strip_exif()/f/image/3OOsX60RVyAN3gRTUByl1Iop.jpg?f=fotoalbum_large)
en nu heb ik het zo:
:strip_exif()/f/image/7NwWsdWgP8h13NvrZw4JgrGF.jpg?f=fotoalbum_large)
en dan ziet het er zo uit:
[ Voor 11% gewijzigd door JerryVR op 12-07-2025 21:23 ]
@JerryVRJerryVR schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:40:
@Hippe Lip ik zie dat jij daar bij je spiegel ook zo'n ruitentikker / gordelsnijder heb zitten, ik wild eigenlijk op die plek de camera monteren, maar was bang dat ik dat hele ding stuk zou trekken. ik heb hem links boven bij mijn bovenspiegel gedaan.Jouw oplossing is ook wel mooi, maar het blijven onhandig grote dingen, die toch blijven opvallen.
Die ruitentikker heeft de garage voor aflevering daar gemonteerd. Het was nou niet de eerste plek waar ik aan dacht, maar heb tot nu toe nog geen betere kunnen verzinnen.
Ik vraag me overigens af hoeveel zin die tikker heeft, want in onze gelaagde ruiten krijg je mss wel een barst, maar er doorheen komen doe je niet. Niet de voorruit en niet de zijruiten. Ontsnappen zal dus door de achterruit moeten, wanneer ramen en deuren niet gewoon meer open willen. Tis maar een weetje
En die wat die nieuwe dashcam van je betreft: mooi dat die 360 graden opneemt! Liefst zou ik een koppeling met de camera’s van de auto willen. Ik heb een 360 graden beeld bij parkeren (ook camera’s in de zijspiegels) en moet daarmee dan ook zoiets als bij jou kunnen genereren als die koppeling er is. Je mist dan alleen nog het beeld van het interieur. Kan als bewijs (voor of tegen je) ook interessant zijn.
Het enige waar ik nogal eens aan zit te denken is dat het mooi zou zijn als het beeld van het instrumentarium (en nog wat dingen?) mee opgenomen zou worden. Dan is duidelijk of je je richtingaanwijzer gebruikte, wat de auto aan waarschuwingen wel of niet weergaf en op welk punt in de geschiedenis je begon met sturen en remmen. Soort black box dus.
[/daydreaming]
<John O`Mill>
Wanneer je de ruit op meerdere plaatsen stuk slaat dan kun je met wat kracht de ruit wel dusdanig vervormen dat je hem eruit kunt drukken (met je voeten). Maar via de achterruit zal meestal sneller/makkelijker zijn.Hippe Lip schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:05:
[...]
@JerryVR
Die ruitentikker heeft de garage voor aflevering daar gemonteerd. Het was nou niet de eerste plek waar ik aan dacht, maar heb tot nu toe nog geen betere kunnen verzinnen.
Ik vraag me overigens af hoeveel zin die tikker heeft, want in onze gelaagde ruiten krijg je mss wel een barst, maar er doorheen komen doe je niet. Niet de voorruit en niet de zijruiten. Ontsnappen zal dus door de achterruit moeten, wanneer ramen en deuren niet gewoon meer open willen. Tis maar een weetje![]()
Het (door)breken mss wel, maar daar komen van voorin de auto is een andere zaak. Zeker als je lijf niet meer zo soepel is en ook niet als de auto niet meer rechtop staat…ASW1 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:16:
[...] Maar via de achterruit zal meestal sneller/makkelijker zijn.
<John O`Mill>
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/GhsFQ4
[ Voor 18% gewijzigd door rvdgaag op 13-07-2025 13:03 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
vls mij heeft de auto al zo'n black box, alleen is die niet zomaar uit te lezenHippe Lip schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:05:
[...]
@JerryVR
Ik vraag me overigens af hoeveel zin die tikker heeft, want in onze gelaagde ruiten krijg je mss wel een barst, maar er doorheen komen doe je niet. Niet de voorruit en niet de zijruiten. Ontsnappen zal dus door de achterruit moeten, wanneer ramen en deuren niet gewoon meer open willen. Tis maar een weetje![]()
![]()
En die wat die nieuwe dashcam van je betreft: mooi dat die 360 graden opneemt! Liefst zou ik een koppeling met de camera’s van de auto willen. Ik heb een 360 graden beeld bij parkeren (ook camera’s in de zijspiegels) en moet daarmee dan ook zoiets als bij jou kunnen genereren als die koppeling er is. Je mist dan alleen nog het beeld van het interieur. Kan als bewijs (voor of tegen je) ook interessant zijn.
Het enige waar ik nogal eens aan zit te denken is dat het mooi zou zijn als het beeld van het instrumentarium (en nog wat dingen?) mee opgenomen zou worden. Dan is duidelijk of je je richtingaanwijzer gebruikte, wat de auto aan waarschuwingen wel of niet weergaf en op welk punt in de geschiedenis je begon met sturen en remmen. Soort black box dus.
[/daydreaming]
https://www.ad.nl/auto/bl...bij-de-gegevens~a4c6fb68/
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
@trippelb De handleiding heb ik zo niet bij de hand, maar in mijn MY25 kan ik dat idd instellen. Niet traploos maar ‘gewoon’ of ‘zwaar’. Dat laatste heet dan de sportstand meen ik. Ik heb het even geprobeerd, maar vind dat niet prettig rijden.trippelb schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:01:
Andere vraag: in de Amerikaanse handleiding zie ik een filmpje van een my drive mode: hierin kan je zelf de mate van stuurbekrachtiging instellen in de nieuwe ccnc versie. Is dit ook in de Europese versie aanwezig? Ik kan er niets over vinden namelijk.
<John O`Mill>
Dat is dezelfde als hier al gemeld:rvdgaag schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:01:
Er is weer een update voor de GEN5W modellen, alle Ioniq 5 voor 2025. gedateerd 9-7-2025
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Nou dat geeft weer een goed gevoelZuinigeRijder schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:26:
Zo gemakkelijk kan een IONIQ 5 gestolen worden, in ieder geval de oudere modellen (zie timestamp van 10 minuten)
[YouTube: Das Millionengeschäft der Kfz-Diebe | SPIEGEL TV]
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Woei! Als ik dat zo snel zie dan lijkt dit op een systeem dat intern bij de fabrikant/merk-dealers wordt gebruikt om vervangende sleutels/codes te genereren, en dat z'n weg naar de zwarte markt heeft gevonden...ZuinigeRijder schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:26:
Zo gemakkelijk kan een IONIQ 5 gestolen worden, in ieder geval de oudere modellen (zie timestamp van 10 minuten)
[YouTube: Das Millionengeschäft der Kfz-Diebe | SPIEGEL TV]
Overigens is de gameboy diefstal methode al even bekend, dit lijkt een variant daarop....ben wel benieuwd of keyless entry uitzetten diefstal met deze methode voorkomt
Mijn vorige auto was bij de ANWB verzekerd en die wilde dat alarm ook voor mijn nieuwe I5. Ik hoor echter vervelende verhalen over een na-ingebouwd alarm en stapte daarom over naar een verzekeraar waar dat niet hoefde (en die is nog goedkoper ook).Marcel2020 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:07:
mijn verzekeraar stelde een klasse 3 alarm met extra startonderbreker verplicht voor de I5, voor mijn vorige auto (zelfde prijsklasse) was dat geen eis.
Heb jij wel zo’n alarm ingebouwd, @Marcel2020 ?
Voor zover ik weet kan je dat met het MY25-model niet meer uitzetten.Overigens is de gameboy diefstal methode al even bekend, dit lijkt een variant daarop....ben wel benieuwd of keyless entry uitzetten diefstal met deze methode voorkomt
En hoe kan ik er achter komen of ik een (nieuw type) sleutel heb die nix meer uitzend als die stilligt?
<John O`Mill>
Auto afsluiten. Sleutel kwartiertje op het dak leggen en dan kijken of de deur open gaat of niet?Hippe Lip schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:39:
[...]
En hoe kan ik er achter komen of ik een (nieuw type) sleutel heb die nix meer uitzend als die stilligt?
Ik heb idd een Alarm in laten bouwen, ik had de berichten over diefstal al gezien dus 1 en 1 was 3
Nou, dat ziet er weer uit als een update die een tientje per maand waard is.rvdgaag schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:01:
Er is weer een update voor de GEN5W modellen, alle Ioniq 5 voor 2025. gedateerd 9-7-2025
Dacht dat ik aan de beurt was maar na een paar uur, tijdens het rijden, waren de foutmeldingen weg en alles werkte weer.
All I had to do was follow the damn train.
Ik heb exact dat gehad toen ik de auto 1 maand had.-CJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:03:
Vraagje aan degene die een kapotte front radar hebben gehad; zijn er bepaalde voortekenen? Vandaag lange rit gehad met een paar uur lang zonder cruise control na een flinke stortbui, daarna de bekende foutmeldingen.
Dacht dat ik aan de beurt was maar na een paar uur, tijdens het rijden, waren de foutmeldingen weg en alles werkte weer.
Dat was juli 2023. Sindsdien geeneen keer meer voor gekomen.
Geen garantie… maar wel een ervaring.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Vorig jaar tijdens de zomervakantie ook hetzelfde fenomeen gehad tijdens een flinke stortbui in Frankrijk. Daarna nooit meer.-CJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:03:
Vraagje aan degene die een kapotte front radar hebben gehad; zijn er bepaalde voortekenen? Vandaag lange rit gehad met een paar uur lang zonder cruise control na een flinke stortbui, daarna de bekende foutmeldingen.
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
@Marcel2020Marcel2020 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:48:
@Hippe Lip
Ik heb idd een Alarm in laten bouwen, ik had de berichten over diefstal al gezien dus 1 en 1 was 3
Hoe lang heb je dat alarm al?
En ooit storingen of valse meldingen? Ik las daar allerlei nare dingen over, zoals een alarm dat midden in de nacht vervelend gaat doen…
<John O`Mill>
sinds de aankoop, nouja 8 dagen er na, okt 2023.....nog nooit storing of een vals alarm gehad.Hippe Lip schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:05:
[...]
@Marcel2020
En ooit storingen of valse meldingen? Ik las daar allerlei nare dingen over, zoals een alarm dat midden in de nacht vervelend gaat doen…
Cobra
https://www.fleetaccess.n...hellingshoekdetectie.html
Ik heb ervaring met bokken / stotteren, vanaf 120km/u, zie een eerdere post van mij. Had eerst idee dat frontradar vals signaal gaf. Daarna dacht ik aan een fractie van een seconde vertraging in het aan en afkoppelen van de voorste aandrijfas.usac085 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:04:
Ik reed vandaag van Rotterdam naar Haarlem, en had drie keer dat de auto begon te 'bokken'. Ik heb de navigatie gebaseerde snelheidsbegrenzer uitstaan, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Tijdens het bokken ging het groene stuurwiel-icoontje van de lane assist knipperen. Heeft iemand dat bokken ook al eens meegemaakt?
Want in sportmodus kreeg ik hem vrijwel niet in bok gedrag.
Uiteindelijk bokte hij nog met beide aandrijfassen afgekoppeld, dus nu wijst alles weer op de banden.
Ik heb helaas wel te maken gehad met een defecte frontradar in 2023, op de heenreis tijdens mijn vakantie. In de weken ervoor kreeg ik zo nu en dan de foutmelding, en dit was onder alle weersomstandigheden. Wat me wel opviel was dat het meestal in een bocht was en daarom besteedde ik er toen niet zo veel aandacht aan.Stefannn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:34:
[...]
Ik heb exact dat gehad toen ik de auto 1 maand had.
Dat was juli 2023. Sindsdien geeneen keer meer voor gekomen.
Geen garantie… maar wel een ervaring.
Dat dus, ben ik bang. Die van mij is vervangen en daarna geen enkele foutmelding meer,-CJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:03:
Nou dat, valt uit tijdens de regen, daarna doet hij het weer. Totdat het definitief stuk is.-CJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:03:
Werd wel onder garantie gerepareerd.
Nooit meldingen gehad bij slecht weer. Op enig moment viel de ACC uit tijdens een rit na ca 30 min rijden. Even alles gepoetst enzo (joeneverknoow) maar helaas. 3 kwartier verder gereden, auto geparkeerd voor de lunch, daarna deed alles het weer... voor 25 minuten. Op de terugweg zelfde verhaal - na 3 kwartier stopte het ding ermee.-CJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:03:
Daarna random uitval. Soms een klein uurtje wel, vaak een week niet tot de complete uitval een feit was.
@Marcel2020Marcel2020 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:28:
[...]
sinds de aankoop, nouja 8 dagen er na, okt 2023.....nog nooit storing of een vals alarm gehad.
Cobra
https://www.fleetaccess.n...hellingshoekdetectie.html
Oh mooi, dat geeft vertrouwen. Kennelijk zijn die dingen tegenwoordig een stuk beter.
En hoe (de)activeer je dat alarm? Met aparte afstandsbediening, dus dan heb je er twee? Dat is dan weer minder, als dat zo is.
En de keyless bediening (tiptoets op de deurklink) zal dan wel niet meer werken, neem ik aan?
<John O`Mill>
Tiptoets werkt. Kastje bij je hebben is voldoende. Alleen als het aparte kastje niet op tijd herkend wordt is het nodig om apart op een knopje te drukken. Doet zich voor als je op grote afstand de deuren ontgrendeld. De sleutel heeft namelijk een groter bereik dan het alarmkastje.
Eigenlijk heb ik er geen omkijken naar. Heb wel beide aan dezelfde sleutelbos zitten, wat niet perse het meest veilig is.
Dat dus....StarC schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:56:
Hier ook een apart alarm. Merk moet ik opzoeken maar ook geen problemen.
Tiptoets werkt. Kastje bij je hebben is voldoende. Alleen als het aparte kastje niet op tijd herkend wordt is het nodig om apart op een knopje te drukken. Doet zich voor als je op grote afstand de deuren ontgrendeld. De sleutel heeft namelijk een groter bereik dan het alarmkastje.
Eigenlijk heb ik er geen omkijken naar. Heb wel beide aan dezelfde sleutelbos zitten, wat niet perse het meest veilig is.
De unstable connection belemmert nog steeds mijn toegang tot Bluelink.krizzziz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:26:
[...]
Werkt niet, enige mogelijkheid is een abonnement aanschaffen. Je dient bluelink@hyundai-europe.com te mailen en te vragen om een tijdelijke toegang. Dan kan je Bluelink in en je abbo aanschaffen.
De hulp van bluelink@hyundai-europe.com leek te werken, maar toch: de verbinding is te unstable.
Zijn er al andere oplossing gevonden? De dealer kan ook geen oplossing vinden.
Ik heb ook een alarm (verplicht door verzekering) laten inbouwen, en vanaf mei 2023 geen enkel probleem. (alleen een keer een batterijtje vervangen)Hippe Lip schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 00:05:
[...]
@Marcel2020
Ja, ook uitgevoerd.ZuinigeRijder schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:33:
@EngbertT Ik neem aan dat je de 12 volt accu al eens losgehaald hebt?
[YouTube: 🔧Verbindungsprobleme mit der Bluelink-App? 👉 Dieser Tipp kann helfen! 🚗📱]
Maar helaas, er blijkt een verschil te zijn tussen “kann helfen” en “hilft”.
Ik heb na 50.000 km nog een SOH van 100% (via OBDII gemeten).JerryVR schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:06:
tijdje geleden had ik een screenshot geplaatst van de soh van mijn accu. advies was om hem eens helemaal leeg te rijden en dan naar 100% te laden en dan eens kijken. Gisteren mijn 84KWH accu van mijn ioniq 5 uit februari 2025 met 16500 KM tot 7% leeggereden en naar 100 % geladen( vlgs de app van de laadpaal heb ik 82,43 kwh geladen) en weer even een nieuwe screenshot gemaakt van mijn Home Assistent...de soh staat nog steeds op 96%.. ik vind dat toch best snel al...
[Afbeelding]
Je kunt ook daarmee de cell voltages uitlezen, het kan zo maar zijn dat een van de cellen stuk is.
@ZuinigeRijder ik heb ook een obdII dongle, die zal ik er morgen eens even inhangenZuinigeRijder schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:17:
[...]
Ik heb na 50.000 km nog een SOH van 100% (via OBDII gemeten).
Je kunt ook daarmee de cell voltages uitlezen, het kan zo maar zijn dat een van de cellen stuk is.
Direct naar de dealer gereden en daar 45 minuten gewacht tot de monteur tijd had om uit te lezen.
Door het lange wachten ging de accu helemaal plat. Lampen wilden niet meer uit, maar begonnen te knipperen, kofferbak wilde niet dicht etc. Dus die waarschuwing is toch niet voor niks, ook al kon ik voorheen door de auto uit te doen en daarna weer aan, de melding weg krijgen en de accu zat dan raadselachtig weer vol.
Bij het uitlezen kwam de DAS naar voren als probleem. Disconnector Actuator System. Ook de dealer had geen idee wat het is.
Gelukkig heeft Hyundai er zelf wel wat over geschreven.
https://www.hyundaimotorgroup.com/tag/1464
https://www.hyundai-trans...rtrain/ev-disconnector.do
A Disconnector Actuator System (DAS) is a device that separates or connects a motor and a drive shaft depending on driving conditions. It was applied to the Hyundai Ioniq 5 for the first time globally, and the actuator activates the clutch located on the driveshaft to switch from 2WD to AWD in 0.4 seconds. Its compact design makes it easy to mount and features excellent space utilization. Through this process, DAS minimizes unnecessary power loss and improves driving efficiency. For reference, the power efficiency of AWD electric vehicles to which DAS is applied has been enhanced by about 6-8%.
The Key to Increase the Mileage of Electric Vehicles
The disconnector system developed by HYUNDAI TRANSYS can reduce the unnecessary power loss and improve power efficiency (electric fuel efficiency) by about 6% to 8%. The vehicle mileage also increases by this much. For example, if you have a vehicle that can travel 400 kilometers with a single charge, mounting the disconnection system will allow you to travel about 430 kilometers with the same battery. In addition, if the battery capacity is reduced, the battery space is freed up by this much so that the space inside the vehicle can be enlarged.
HYUNDAI TRANSYS Disconnector System
AWD is superior in driving performance and safety. Even in the difficult driving conditions such as snow, rain, and icy roads, it has excellent grip force between the road surface and the wheels, making it essential for the drivers who place emphasis on safety. Particularly, 30% of vehicles sold are AWD in North America. It is also expected that people who choose the AWD system will continue to increase in the future due to the safety in electric vehicles.
The AWD system in an electric vehicle consists of main drive wheels and auxiliary drive wheels. HYUNDAI TRANSYS' disconnector system developed this time was installed in Hyundai's IONIQ for the first time. In the rear wheel-based IONIQ, the rear wheels are the main drive wheels and the front wheels are the auxiliary drive wheels. At this time, the disconnector system is attached to the front wheels, which are the auxiliary driving wheels, and serves to cut off the power between the motor and the wheels.
Advantages of HYUNDAI TRANSYS Disconnector System
At first, it failed repeatedly because it was the first technology applied in electric vehicles. During the first endurance test, only 20% of the target level was achieved, and excessive wear of the teeth of the gear or poor meshing occurred. Then we had a doubt on whether the design concept can be the same as the existing method since the electric vehicle's power source is the motor, not the engine. So we went back to the beginning and redesigned the product by digging into the power source. It was possible to control the meshing synchronization speed according to the motor speed, change the mesh length, and increase the meshing success rate. In addition, we were able to complete the first disconnector system technology for electric vehicles by solving “differential noise” and “squeaking (switching shock)” that were not found in existing internal combustion engines.
Excellent Decelerator System of HYUNDAI TRANSYS
The era of electric vehicles is fast approaching. Our company is the only company with a full lineup of transmissions in the world, and is a company specializing in decelerators that have continuously made special decelerators for electric vehicles, trains and subways. It is often said that decelerators are less complicated than conventional transmissions and no special skills are required, but this is actually not the case. Rather, it is considered to have many more possibilities and opportunities in the future as a component which is the key to improving fuel efficiency. HYUNDAI TRANSYS will continue to develop and introduce reducers that are suitable for the electric vehicle era, including integrated decelerators.
[ Voor 53% gewijzigd door ditbenikecht op 16-07-2025 23:21 ]
Ik heb geen AWD, enige tijd geleden wel enkele keren last van plotseling leeggelopen 12V-accu. Bij de garage was de accu altijd goed, ze konden zelfs een plotje laten zien dat de vulling nooit onder de 80% kwam.ditbenikecht schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:15:
Vandaag weer een lege 12V accu symbool en na enkele minuten stop voertuig waarschuwing.
Direct naar de dealer gereden en daar 45 minuten gewacht tot de monteur tijd had om uit te lezen.
Door het lange wachten ging de accu helemaal plat. Lampen wilden niet meer uit, maar begonnen te knipperen, kofferbak wilde niet dicht etc. Dus die waarschuwing is toch niet voor niks, ook al kon ik voorheen door de auto uit te doen en daarna weer aan, de melding weg krijgen en de accu zat dan raadselachtig weer vol.
Bij het uitlezen kwam de DAS naar voren als probleem. Disconnector Actuator System. Ook de dealer had geen idee wat het is.
Gelukkig heeft Hyundai er zelf wel wat over geschreven.
Gelukkig is ie wel vervangen en heb nu geen problemen meer.
Enkele gedachtes van mijn kant:
- als een accu snel leegloopt kan ie ook weer snel gevuld zijn: de beschikbare lading is gereduceerd
- blijkbaar houdt de auto het verloop bij, maar niet realtime. Als er 1x per dag gemeten wordt fluctueert het niet veel
- probeer het toch eens met een andere accu. Al meerdere keren is hier gepost dat de accu vanuit de fabriek niet zo'n beste is.
Ik zit volgens de dongle na 63.000 km/bijna 4 jaar op 2,2% degradatie. Het valt me op dat dat percentage wel eens op en neer wil gaan en voornamelijk gedurende de zomervakantie omhoog gaat (autovakantie in het zuiden). Lange periodes in warm weer en relatief veel snelladen.ZuinigeRijder schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:17:
[...]
Valt me op zich niet tegen, gezien metingen bij Tesla's waarbij er na 5 jaar nog 82% over is.
Hier na 3,5 jaar met 90.000 km nu SOH 95,1 %, ik laad vrijwel altijd thuis op 11 kW en 2x per jaar een lange vakantie rit (2000km plus) met alleen snelladers.McRizzo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:14:
[...]
Ik zit volgens de dongle na 63.000 km/bijna 4 jaar op 2,2% degradatie. Het valt me op dat dat percentage wel eens op en neer wil gaan en voornamelijk gedurende de zomervakantie omhoog gaat (autovakantie in het zuiden). Lange periodes in warm weer en relatief veel snelladen.
Valt me op zich niet tegen, gezien metingen bij Tesla's waarbij er na 5 jaar nog 82% over is.
met mijn AWD wil ik regelmatig een stoprit sprintje doen, wat ook voor de accu wel een belasting is dus het valt me echt niet tegen.
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Bij mij na 100.000 km en vier jaar ook een SOH van 100% via de obdII-dongle en carscanner. Funfact: ongeveer twee jaar geleden heeft hij een paar maanden lang een SOH van 96% aangegeven. Na een update van de software van de ICCB stond hij weer op 100%. Misschien is er toen iets gereset. In ieder geval het lange termijn verbruik is toen gereset.ZuinigeRijder schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:17:
[...]
Ik heb echter mijn twijfels bij de 100% SOH. Als ik de capaciteit bereken volgens de methode van TeslaBjorn, kom ik onder verschillende temperaturen uit op 96%. (Bij een oorspronkelijke capaciteit 70,6 kWh netto).
[ Voor 25% gewijzigd door IonniUnique op 17-07-2025 11:15 ]
https://www.auto-motor-un...se-macht-den-unterschied/rvdgaag schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:08:
[...]
Hier na 3,5 jaar met 90.000 km nu SOH 95,1 %, ik laad vrijwel altijd thuis op 11 kW en 2x per jaar een lange vakantie rit (2000km plus) met alleen snelladers.
met mijn AWD wil ik regelmatig een stoprit sprintje doen, wat ook voor de accu wel een belasting is dus het valt me echt niet tegen.
Volgens dit artikel zijn stoplichtsprintjes juist goed voor de levensduur van je HV-accu
Af en toe even een sprint trekken of even flink hard rijden is inderdaad goed voor het accupakket!tvc15 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:07:
[...]
https://www.auto-motor-un...se-macht-den-unterschied/
Volgens dit artikel zijn stoplichtsprintjes juist goed voor de levensduur van je HV-accu
https://www.autoblog.nl/n...ometer-langer-mee-7133299
Ook interessant is dit artikel over actieradius:
https://www.autoblog.nl/n...170-000-kilometer-7133712
inderdaad.....dus....ja meneer agent, het moet, om de accu in goede conditie te houden.... ;-)CharlieBulldog schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:37:
[...]
Af en toe even een sprint trekken of even flink hard rijden is inderdaad goed voor het accupakket!![]()
https://www.autoblog.nl/n...ometer-langer-mee-7133299
Ook interessant is dit artikel over actieradius:
https://www.autoblog.nl/n...170-000-kilometer-7133712
<John O`Mill>
Ik heb ze daar ook laten monteren met uitleg, dat was gratis en nuttig.
https://www.dakdragerwink...undai-ioniq-5-vanaf-2021/
Fijn tentje buiten om in te slapen, dan naar de volgende camping en alles oningepakt achter in de auto pleuren inc fietsen.
Misschien is het al eens voorbij gekomen, de interne 220 blijft aan als je buiten de v2l stekker aangesloten hebt. Dan kan de koelkast binnen blijven nl.
De kampeermodus heb ik nog niet gebruikt, ik denk dat de ontwerpers nog nooit gekampeerd hebben.
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
We hebben het hier nog niet zo lang geleden gehad over de 220V-aansluiting binnen en wanneer die wel/niet werkt. Punt was dat die tijdens het laden aan de snellader niet werkt, zodat je dan niet even koffie kunt zetten.joezzt schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:41:
Misschien is het al eens voorbij gekomen, de interne 220 blijft aan als je buiten de v2l stekker aangesloten hebt. Dan kan de koelkast binnen blijven nl.
Maar een paar weken geleden kwam ik er tijdens een trip naar Frankrijk in warm weer achter dat je de auto in kampeermodus kunt zetten voordat je de snellader aansluit. Dan blijft de auto gekoeld.
En dan blijft dat interne stopcontact dus werken (want in kampeermodus)!
Nu zeg jij dat dit stopcontact binnen ook werkt als de auto uit is en je de V2K-stekker buiten hebt aangesloten.
Die stekker hoeft dan niet ‘aan’ te staan, maar alleen ingeplugd?
Oh, waarom denk je dat? Alles in de auto blijft werken, wat wel zo fijn is als je daarin kampeert: klimaat (verwarming/koeling), ventilatie (geen beslagen ramen of muffe lucht) en dus dat stopcontact.De kampeermodus heb ik nog niet gebruikt, ik denk dat de ontwerpers nog nooit gekampeerd hebben.
Alle auto-elektronica (nodig voor motor, remmen, sensoren e.d.) staat dan uit.
<John O`Mill>
R6, 7D2 en wat L-lenzen
A.. dat is goede info. Dan ga ik voor de volgende lange trip een verlengsnoer van het binnen stopcontact naar achter leggen. Dan kan je dus tijdens laden lekker droog onder de achterklep Nespresso maken.Hippe Lip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 23:29:
[...]
We hebben het hier nog niet zo lang geleden gehad over de 220V-aansluiting binnen en wanneer die wel/niet werkt. Punt was dat die tijdens het laden aan de snellader niet werkt, zodat je dan niet even koffie kunt zetten.
Maar een paar weken geleden kwam ik er tijdens een trip naar Frankrijk in warm weer achter dat je de auto in kampeermodus kunt zetten voordat je de snellader aansluit. Dan blijft de auto gekoeld.
En dan blijft dat interne stopcontact dus werken (want in kampeermodus)!
Nu zeg jij dat dit stopcontact binnen ook werkt als de auto uit is en je de V2K-stekker buiten hebt aangesloten.
Die stekker hoeft dan niet ‘aan’ te staan, maar alleen ingeplugd?
[...]
Oh, waarom denk je dat? Alles in de auto blijft werken, wat wel zo fijn is als je daarin kampeert: klimaat (verwarming/koeling), ventilatie (geen beslagen ramen of muffe lucht) en dus dat stopcontact.
Alle auto-elektronica (nodig voor motor, remmen, sensoren e.d.) staat dan uit.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
De kampeer modus is bedoeld voor het in de auto overnachten.
Bij “kamperen” denk ik persoonlijk toch in eerste instantie aan buiten slapen, niet in een blikje ;-)
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
Ik heb een kras op het buitendeel van de buitenspiegel. De kleur is blauw groen en het witte deel van het plastic is zichtbaar. Ongeveer 1mm breed en een paar centimeter lang.
Waarschijniijk van een fiets. Dader heeft zich niet gemeld.
[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 20-07-2025 11:06 ]
Snap ik. Je wilt dan je koelkast gewoon in de auto aan laten staan en de auto ‘s nachts of overdag kunnen afsluiten.joezzt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:34:
@Hippe Lip de stekker moet wel aan staan inderdaad.
Bij “kamperen” denk ik persoonlijk toch in eerste instantie aan buiten slapen, niet in een blikje ;-)
Sensoren in de wielen.Jwjg schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:09:
Heeft de Ioniq 5 2025 TPMS sensoren in de wielen of werkt de TPMS indirect via de ABS? Vraag ivm aanschaf winterband velgen. De huidige ventielen lijken gewoon rubberen standaard ventielen. Wie weet het?
oks schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:09:
Is er eigenlijk een manier om de koffie pauze routine in de ioniq 5 uit te schakelen of op een of ander manier meteen te stoppen. Laat ik zeggen dat er momenten zijn dat ik me er wild aan erger... wat is dat een slecht algoritme...
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
Dan slinger te teveel, of doorbreek je de lijn zonder richting aan te geven. Ik krijg die melding zo goed als nooit. Alleen als ik een paar keer om het voortuig voor me kijk en dus de lijn doorkruis zonder richting aan te geven.oks schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:09:
Is er eigenlijk een manier om de koffie pauze routine in de ioniq 5 uit te schakelen of op een of ander manier meteen te stoppen. Laat ik zeggen dat er momenten zijn dat ik me er wild aan erger... wat is dat een slecht algoritme...
Nou in mijn 84kw 2025 model word ik er ook gek van. Ook als ik netjes binnen de lijntjes kleur en niks geks doe gebeurd het regelmatig. Volgens mij ook niet uit te zetten in dit type, althans ik kan het niet vinden onder de menu opties zoals hierboven gemeld.ditbenikecht schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Dan slinger te teveel, of doorbreek je de lijn zonder richting aan te geven. Ik krijg die melding zo goed als nooit. Alleen als ik een paar keer om het voortuig voor me kijk en dus de lijn doorkruis zonder richting aan te geven.
@KryTech inderdaad heb zelfde specificatie van de auto en inderdaad heb ik dezelfde ervaring. Je kunt wat spelen met de modes voor automatisch rijden. Alle opties van automatisch rijden helpt. Maar bijvoorbeeld als je met een aanhanger rijdt wordt je om de haverklap weer geconfronteerd: neem koffie pauze. Zelfs als je net bent weggereden. Ik dacht nog even dat met de ok knop op het stuurwiel dat dat hielp. Maar het lijkt op een soort zelf lerend algoritme? Na een tijdje helpt het niet meer. Of is in ieder geval niet consistent in het gedrag... Het is met name op landelijke wegen op het platteland erg. Veel bochten in Nederland en daar lijkt deze auto niet echt op 'getrained'.
[ Voor 78% gewijzigd door oks op 20-07-2025 15:21 ]
Hier op 114.000 KM, bijna 4 jaar en ook een SOH van 100%. Het lijkt mij wat sterk, als ik een lange rit voor de boeg heb dan zal ik hem eens meten volgens de TeslaBjorn methode.IonniUnique schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:53:
[...]
Bij mij na 100.000 km en vier jaar ook een SOH van 100% via de obdII-dongle en carscanner. Funfact: ongeveer twee jaar geleden heeft hij een paar maanden lang een SOH van 96% aangegeven. Na een update van de software van de ICCB stond hij weer op 100%. Misschien is er toen iets gereset. In ieder geval het lange termijn verbruik is toen gereset.
Ik heb echter mijn twijfels bij de 100% SOH. Als ik de capaciteit bereken volgens de methode van TeslaBjorn, kom ik onder verschillende temperaturen uit op 96%. (Bij een oorspronkelijke capaciteit 70,6 kWh netto).
Zie de foto's voor toelichting.
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
:strip_exif()/f/image/jsVCc9v9eSrTBKq4XpfVKWK8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vertaald naar Nederlands:
Mijn korte webonderzoek naar 51D105 laat het volgende zien:
Terugroepactie Hyundai Ioniq 5 N juli 2025
Fabrikant: Hyundai
Modellen: Ioniq 5 N
Productieperiode: 13 maart 2023 - 11 december 2024
Redenen/maatregelen:
De reden is een defecte elektrische verbinding met de generator, wat kan leiden tot een thermische reactie in de zekeringkast. Dit kan brandgevaar opleveren. / Om het probleem te verhelpen, zullen erkende Hyundai-werkplaatsen de betreffende elektrische onderdelen vervangen.
Gepubliceerd in: Juli 2025
Module: remsysteem
Promotiecode: 51D105
Voltooiing herkenbaar aan:
SW-versie (Er wordt een software-update uitgevoerd bij erkende Hyundai-werkplaatsen. Hierbij wordt de besturing van de IEB- (Integrated Electric Brake) en VCU-systemen (Vehicle Control Unit) herzien.)
Nee, hoor. Er staan 91 IONIQ 5 N op kenteken in Nederland.wim1955 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:01:
Een terugroep call in een ander land (met andere regelgeving en wetten) hoeft nog niets te betekenen in Nederland.
Ik heb even bij rdw.nl de eerste IONIQ 5 N opgevraagd met kenteken Z-597-JK, en daar staat die terugroepactie óók.
Status terugroepactie(s)
Openstaande terugroepacties: 1Referentiecode producent
51D105
Omschrijving van het defect
In de circuit modus LFB (Left Foot Braking) kan in bepaalde situaties de regelunit de remdruk verlagen, wat tot een langere remweg leiden dan verwacht
Materiële gevolgen
Bij gelijktijdig bediening van gas- en rempedaal waarbij de remdruk wordt verlaagd, wordt de remweg langer waardoor het risico op een ongeval toeneemt.
Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer, deze zal een software update uitvoeren. Bij een geactiveerde Bluelink zal de update draadloos (OTA) plaatsvinden.
Contactinformatie consument
Telefoonnummer:
(Nog) niet bekend
Website:
(Nog) niet bekend
E-mailadres:
klantenservice@hyundai-motor.nl
Details terugroepactie
Referentiecode producent 51D105Meldende producent/distributeur Hyundai Motor Netherlands b.v.
Referentiecode RDW MGP250151
Publicatiedatum RDW 05-05-2025
Merk/Type HYUNDAI IONIQ
Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting
Omschrijving defect In de circuit modus LFB (Left Foot Braking) kan in bepaalde situaties de regelunit de remdruk verlagen, wat tot een langere remweg leiden dan verwacht
Materiële gevolgen Bij gelijktijdig bediening van gas- en rempedaal waarbij de remdruk wordt verlaagd, wordt de remweg langer waardoor het risico op een ongeval toeneemt.
Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer, deze zal een software update uitvoeren. Bij een geactiveerde Bluelink zal de update draadloos (OTA) plaatsvinden.
Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief
Meer informatie op internet (Nog) niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer (Nog) niet bekend
Opmerkingen RDW Geen
@Rugby82Rugby82 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:29:
Waarschijnlijk omdat je de auto niet op slot kunt doen omdat de kampeermodus dan weer uit gaat. Dat vind ik persoonlijk een mindere ontwerpkeuze. Juist met de kampeermodus wil je de auto naast je tent zetten en alles van stroom voorzien en als ik dan weg ben wil ik deze wel op slot hebben.
Waarom denk je dat de kampeermodus dan weer uitgaat?
Daar had ik in mijn MY25 in elk geval geen last van.
Je kunt de auto dan alleen niet zomaar met de sleutel of touch afsluiten. Je moet in de auto zitten, alle deuren dicht, op het knopje drukken om alle deuren te sluiten, uitstappen (alleen jouw portier gaat van het slot), en dan met de fysieke sleutel je deur afsluiten.
Openen moet dan ook met de fysieke sleutel.
Werkt uitstekend.
<John O`Mill>
@joezztjoezzt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:34:
@Hippe Lip de stekker moet wel aan staan inderdaad.
Nou, in het verleden heb ik dat wel gedaan. Met tweeën in een Ford Sierra station, ook zo’n lang ding. Daar wordt het wel snel muf en moet je zeker een paar raampjes op een kiertje zetten als je dat wilt overleven.
Maar in de I5 kun je dus de klimaatregeling aan laten staan en lijkt me dat best wel comfortabel. Heb je meteen een temperatuurgeregelde nachtrust.
<John O`Mill>
Tipje; Als je het bestuurdersraam open laat staan en daarna uitstapt, kun je, terwijl je buiten staat, via het open raam op de centrale vergrendelknop in de auto drukken. Alle deuren worden dan vergrendeld. Daarna kun je ook het raam van buiten dichtdoen.Hippe Lip schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:07:
[...]
Je kunt de auto dan alleen niet zomaar met de sleutel of touch afsluiten. Je moet in de auto zitten, alle deuren dicht, op het knopje drukken om alle deuren te sluiten, uitstappen (alleen jouw portier gaat van het slot), en dan met de fysieke sleutel je deur afsluiten.
Openen moet dan ook met de fysieke sleutel.
Werkt uitstekend.
Op die manier hoef je bij het afsluiten niet te pielen met de fysieke sleutel, die heb je dan alleen nog nodig om de auto later weer te openen.
Heel vreemd.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Front radar probleemRazwer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:43:
Gisteren op de snelweg stopte de SCC er ineens mee en kreeg 4 meldingen dat SCC, HDA, lane change en nog iets het niet meer deed. Gek genoeg na ongeveer 15 mins begon alles spontaan weer te werken.
Heel vreemd.
Zie hier
En hier
En hier
Ik had het afgelopen zondag in een “code geel stortbui” ook weer. 2 jaar niet gehad en nu dus wel.
Fingers crossed
[ Voor 25% gewijzigd door ZuinigeRijder op 23-07-2025 08:24 ]
Ja dat vermoedde ik al, bedankt voor het delen.Stefannn schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:49:
[...]
Front radar probleem
Zie hier
En hier
En hier
Ik had het afgelopen zondag in een “code geel stortbui” ook weer. 2 jaar niet gehad en nu dus wel.
Fingers crossed
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Die tijd is instelbaar tot 30 minuten.ZuinigeRijder schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:15:
@iRenik Bij je de IONIQ 5 kun je de klimaatregeling aanzetten via de Bluelink App ("Start klimaat" in de Start-tab of Remote-tab van de Bluelink App), maar die doet het dan maar 15 minuten. Dan moet je na die tijd deze wéér handmatig aanzetten via de Bluelink App, wil je het nog eens 15 minuten.
<John O`Mill>
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic