Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Jirnsum schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:56:
[...]
Gisteravond succesvol een VIOFO ingebouwd dus vers van de pers. Ik heb op basis van deze post gebruik gemaakt van F30 en F35. Werkte in een keer.

Vwb de hemel: ik heb de draden er aan de voorkant met het tooltje tussen gewrot en heb met de A stijl verwijderd verder gewerkt
@Jirnsum Nou, das wel toevallig dan!

Ik zie in die link van jou niet waar je de info vandaan haalt welke zekeringen je moet hebben. Kijk ik niet goed?

En welke zekeringen zijn nr. 30 en 35 bij jou?
Dan hoop ik maar dat dit dezelfde zijn als bij mij, want ik heb het faceliftmodel (MY25) en dan kan het zomaar anders zijn.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
De post van PharAstro

Die van mij is van 23 dus zou idd veranderd kunnen zijn. Zou je foto kunnen plaatsen van de achterkant van het deksel van je fusebox onder het stuur? Dan vergelijk ik even

EDIT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmdgLH7IqECUUyxpD6feeWE_r3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZJeqpqM2rkK1Z4LCPkeWYZ4.jpg?f=fotoalbum_large
de box indeling met gemarkeerde fuses, geel op de linker (30), rood op de rechter (35)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6WWRVBobEx4oJef8D8EWkoKDPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNt8L8OEuhJWMpy4gmYE3oOS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Jirnsum op 10-07-2025 21:29 ]

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jirnsum schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:30:
De post van PharAstro

Die van mij is van 23 dus zou idd veranderd kunnen zijn. Zou je foto kunnen plaatsen van de achterkant van het deksel van je fusebox onder het stuur? Dan vergelijk ik even
@Jirnsum
Die indeling staat hierboven ook al bij mijn post van 16:01 uur. Maar dank voor de vraag, want ik had nog niet door dat dit overzicht ook op de binnenkant van dat klepje staat. :?

En hoe nummer je? Die rechtsboven is nummer 8 en de onderste is nummer 59?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX1cEc0zYP1AoBSDC39U7KoZ1Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67rlruFd8ba8NU9Hj9Oauv10.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WPXOklcr6KabD8A2A1n6rkru18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrhFQNlHPivUmSYzFU3aPwL0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Hippe Lip op 10-07-2025 23:08 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
Hippe Lip schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:30:
[...]
@Jirnsum
Die indeling staat hierboven ook al bij mijn post van 16:10 uur. Maar dank voor de vraag, want ik had nog niet door dat dit overzicht ook op de binnenkant van dat klepje staat. :?

[Afbeelding]
Die ziet er inderdaad totaal anders uit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Jirnsum Ja, en ik heb ze niet allemaal geprobeerd, maar die SPARE dingen lijken spanningsloos te zijn helaas. Bij jou niet dus?

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 10-07-2025 21:33 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
Hier zegt iemand dat ie spare 2 en 6 gebruikt

En diezelfde worden hier genoemd:
* I have a MY2025 Ioniq 5
* using my multimeter, I've identified Spare6 as connected to the battery. 12.5V always on, I've connected the BAT cable to it
* I've identified Spare2 as only on when the ignition is on, so I've connected the ACC cable to it
* I've hooked up the ground to a random screw on the dash
EDIT: nog een domme vraag, maar had je een goede schroef/moer op de auto te pakken als nul? Hoop dat je eruit komt. Mij hebben in ieder geval dit filmpje en dit filmpje goed geholpen met een vlotte installatie van de bedrading door de auto

[ Voor 87% gewijzigd door Jirnsum op 10-07-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

de meester01 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:17:
[...]
Ik heb een Dongar adapter. Even terug zoeken in dit topic. Je lust je voeding van de achteruitkijkspiegel door en tapt daar de prik voor de dashcam vanaf.
@de meester01
Dank. Dat heb ik teruggelezen en het lijkt erop dat daar alleen de geschakelde 12V te halen is. Ik heb voor mijn dashcam zowel 12V continu als de geschakelde 12V (alleen aan bij ‘lopende motor’) nodig.

Bovendien is er voor mijn dashcam een speciale kabelset nodig (hardwire kit) die niet zomaar in te korten is. Dan zou ik die 2 tot 3 meter kabel daar achter de spiegel weg moeten werken. Dat zie ik nog niet zo zitten.

Dat nog los van de kosten, die bij Ali mss een stuk lager zijn dan direct in de VS, maar dan nog steeds onnodig zijn. Het is nagenoeg geen moeite om de kabel even onder de rand van de hemel te geleiden en langs de raamstijl naar beneden. Dan ben je zo bij de zekeringkast.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Jirnsum
Nou dank voor het uitzoeken! En meteen maar geprobeerd en HET WERKT d:)b
Nu alleen nog maar de zekeringaftakkingen ingeprikt om te testen. Morgen zal ik die aan de kabelset aansolderen. Liever dan met zo’n knijpverbinding, want die vertrouw ik niet.

En nu dan ook hier maar goed documenteren voor anderen die een dashcam in hun MY25 (of later) willen aansluiten.
@ZuinigeRijder Mss een bookmark waard voor je OP?

12V BATT = continu 12V, ook als de auto uit staat.
12V ACC = geschakeld, alleen aan als de auto aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf2gov2_t4nNpcqLApGwG8AwbM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OG22eP6WyVwt3HLxLLRwiEhd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzvRF94A2McRYK5AFiaJzcFB9B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hR62GmuReJX1GEQt2QYavrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 10-07-2025 22:30 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jirnsum schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:38:
EDIT: nog een domme vraag, maar had je een goede schroef/moer op de auto te pakken als nul?
@Jirnsum Domme vragen bestaan niet. Maar de garage had al een bedrading voorbereid voor ‘een dashcam’, maar die was maar tweeaderig en dus niet bruikbaar voor mijn Viofo. Daaraan zag ik hoe een (en welke) chassisschroef gebruikt werd voor de massa-aansluiting. Dat was dus het makkelijkste deel.

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Hippe Lip Ik heb in de topic start het volgende toegevoegd:
Dashcam inbouwen, constante 12V en geschakelde 12V in zekeringenkastje voor model 2025 en voor ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@ZuinigeRijder Jij hebt het over de topic start (TS), waar ik de OP (openings post) noemde.
Die twee zie ik beide in de diverse topics op dit platform voorbij komen. Ik neem aan dat die hetzelfde betekenen, dat er hetzelfde mee bedoeld wordt?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hippe Lip Ja, deze betekenen hetzelfde. Het eerste bericht in dit topic bevat de tekst en links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38

oks

@Stefannn Met mijn 2024 84kw ioniq5 kan ik 127 kw laden bij elke tesla snellader die ik tot nog toe heb gebruikt. Het gaat niet harder omdat de snelladers niet helemaal compatibel zijn met de 800 volt architectuur van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:32

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:01:
Vanmiddag bezig geweest mijn Viofo dashcam in te bouwen. Voor de speciale kabelset heb ik zowel constante 12V als geschakelde 12V (alleen aan bij contact aan) nodig. Ik heb de nodige posities in de stoppenkast geprobeerd, maar óf ze zijn dood (spare doet helaas nix), óf ze geven constant 12V (zelfs die van de ramen).

Iemand suggesties?

[Afbeelding]
@Hippe Lip Heb je toevallig een foto van het eindresultaat? ben benieuwd waar je hem hebt bevestigd.

instagram: ioniq5nline

Pagina: 1 ... 265 266 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic