Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:34
Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:13:
[...]

@Hippe Lip
Ik gebruik het automatisch plannen niet.
Ik zet de navigatie gewoon naar mijn einddoel.
Daarna via “laadpalen op route” een stop kiezen.
De range is dermate groot dat ik eigenlijk bijna altijd eerder stop dan dat de accu leeg is.
Tijdens het laden kan je ook al spieken wat een geschikte volgende stop is.
Tijdens rijden beetje in de gaten houden of marge groter of kleiner wordt en eventueel een laadpaal verder of dichterbij kiezen.
Met adaptive cruise ontrol en zelf sturen heb je sowieso tijd zat om dit tijdens het rijden uit te vogelen.
ik gebruik deze methode ook....alleen laatst met de caravan er achter moest ik even goed opletten _/-\o_

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexerox
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-07 20:34
Iemand een idee wat de huidige (realistische) levertijd van een iccu is? Binnenkort nieuwe ioniq 5 (MY23) van de parkingvoorraad, maar ze gaan toch maar proactief de iccu vervagen. Met men huidige (MY21) duurde het helaas 14 weken ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:13
Marcel2020 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:16:
[...]

ik gebruik deze methode ook....alleen laatst met de caravan er achter moest ik even goed opletten _/-\o_
Ik rijd nu sinds 1 juni met de caravan in Noorwegen.
Het is een kleine kip shelter.
De range bij 100% batterij is ongeveer 240km. Ik maak stints van 200km.
Ik plan het eigenlijk nog steeds stint-voor-stint. Eindpunt intypen en daarna geschikte stop selecteren.
Eerste stop meestal na 100 a 150km. Dan laden we tijdens het ontbijten.
Noorwegen is wel een walhalla voor elektrische auto’s. Heel veel laadpalen, eigenlijk altijd meer dan 50% vrij.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Scherm met alle laadpalen.
Dus als je op het meest rechtse scherm de kaart hebt het “charge” symbool aanklikken.
Ik bedoel dus het scherm met de laadpalen “zonder filter” .. de trechter is het filter
Bij mij zit het kennelijk iets anders in elkaar, maar jouw route (ongeveer) werkt ook en komt op hetzelfde punt uit als wat ik beschreef.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NZAMO4tSu8hbeDg68g_34SncMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8HDqyelBh3feHsHGleQ3eBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCQnyV_CJe2chvtPSRS1MMpkGps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OFfuMG5mQxLBI62kwlOowwm.jpg?f=fotoalbum_large

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

jouwheld schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:09:
[...]
@Hippe Lip heeft MY2025 en volgens mij kan je daar nu zelfs aangeven met welke min en max percentage er gepland dient te worden.
Ja inderdaad. Dat ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KitAbACOw3QBzR0sQZcbb0dznM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHSVmT5kiBuuALgW3HH2ZVoG.jpg?f=fotoalbum_large

En dank voor alle hulp en steun hier! d:)b

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:07:
[...]

Bij mij zit het kennelijk iets anders in elkaar, maar jouw route (ongeveer) werkt ook en komt op hetzelfde punt uit als wat ik beschreef.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wow.. dat is echt compleet anders.
Maar goed….
De trechter zit er wel op.
Die vind je zonder dat iemand je het vertelt nooit (ik heb het 2 jaar geleden ook in dit forum moeten vragen)
Veel plezier met de vakantie!
Ik ben dus sinds 1 juni weg. De ioniq5 is echt een meesterlijke vakantie auto.
Het plannen van laadstops is met de onboard navigatie echt subliem.
Ik zit ook op het “lange ritten met elektrische auto in Europa” forum en dan lees je van heel veel merken dat die een absoluut onbruikbare onboard navigatie hebben en dat ze abrp nodig hebben.
Met de ioniq5 nooit behoefte aan gehad. Na een poosje krijg je er vanzelf handigheid in. Subliem.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:23
Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Maar goed….
Die vind je zonder dat iemand je het vertelt nooit (ik heb het 2 jaar geleden ook in dit forum moeten vragen)
Veel plezier met de vakantie!
Ik ben dus sinds 1 juni weg. De ioniq5 is echt een meesterlijke vakantie auto.
Het plannen van laadstops is met de onboard navigatie echt subliem.
Ik zit ook op het “lange ritten met elektrische auto in Europa” forum en dan lees je van heel veel merken dat die een absoluut onbruikbare onboard navigatie hebben en dat ze abrp nodig hebben.
Met de ioniq5 nooit behoefte aan gehad. Na een poosje krijg je er vanzelf handigheid in. Subliem.
@Hippe Lip heeft een nieuwere IONIQ 5. Dus die heeft een ander systeem en dus andere menus.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:11
Over een paar weken voor de eerste keer op vakantie met de Ioniq 5. We kunnen (en mogen) laden met de granny charger, maar hoe kan ik goed bijhouden hoeveel stroom ik heb gebruikt voor het laden? Daar wil ik wel voor betalen. Ik denk zelf telkens begin en eind % noteren en wat erbij doen voor het laadverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
StarC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:29:
Over een paar weken voor de eerste keer op vakantie met de Ioniq 5. We kunnen (en mogen) laden met de granny charger, maar hoe kan ik goed bijhouden hoeveel stroom ik heb gebruikt voor het laden? Daar wil ik wel voor betalen. Ik denk zelf telkens begin en eind % noteren en wat erbij doen voor het laadverlies?
Yep.
Of een kWh meter kopen bij bijvoorbeeld de praxis
Met standen opschrijven is echter niks mis.
Op die manier hielden we ooit in ons studenten huis de telefoonkosten bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

StarC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:29:
Wat ik met mijn vorige EV (e-Niro) deed was percentages voor en ba het laden noteren. Dan kun je het aantal kWh’s uitrekenen en daar doe je 20% bij. Door de lage laadstroom (10-12A) zijn de laadverliezen hoger.
Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:56:
[...]

Yep.
Of een kWh meter kopen bij bijvoorbeeld de praxis
Met standen opschrijven is echter niks mis.
Op die manier hielden we ooit in ons studenten huis de telefoonkosten bij.
Let wel op als je zo’n losse tussenmeter gaat gebruiken, dat he de grannylader instelt op 10, hooguit 12A. Die losse meters zijn niet gebouwd op echt langdurig grote stromen. Er staat mss wel op dat die 16A aankan, maar dat houdt die zeker geen uren lang vol. Het zou me niet verbazen als die wegsmeltven mss zelfs voor kortsluiting zorgt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 23:11
Met mijn e-niro is 12A de max, zeg 2,5 kW. We noteren de tijd en vermenigvuldigen 2,5 kW met het het aantal uur dat de auto aangeplugd staat. Ik vind een kWh-prijs met een kleine opslag acceptabel dus rond e.e.a. al snel naar boven af. Het gemak is ook iets waard. Voor mij geen reden om bij wijze van spreken een geijkte kWh meter voor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:23
Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Maar goed….
Wij hebben ook het "oude" model en volgens mij is het trechtertje niet beschikbaar als de routebegeleiding actief is.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
LT1970 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:30:
[...]

Wij hebben ook het "oude" model en volgens mij is het trechtertje niet beschikbaar als de routebegeleiding actief is.
Zoals eerder gezegd: ik gebruik de laadpaal planning niet. Bestemming planning wel. Dat trechtertje is er dan altijd tijdens het rijden op navigatie. Ik gebruik het vaak tijdens het rijden om alternatieven te overwegen. MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-07 14:02
[...]

Ja inderdaad. Dat ziet er zo uit

[Afbeelding]

En dank voor alle hulp en steun hier! d:)b
[/quote]

Helaas deze optie voor de laadplanning heeft mijn MY23 niet. Hopelijk komt deze nog in een toekomstige update.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tweede stop onderweg naar Normandië. Bij de eerste stop zette ik de auto in kampeermodus om ‘m koel te houden. Nu bij de tweede stop lukt dat niet: “Kampeermodus is niet beschikbaar.”

Wat zou de reden kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imi6oBBnvdbYze01iVOLwDtttac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL1N7CzCb88XCctkdYsT0QmP.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:06
Hippe Lip schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:21:
Tweede stop onderweg naar Normandië. Bij de eerste stop zette ik de auto in kampeermodus om ‘m koel te houden. Nu bij de tweede stop lukt dat niet: “Kampeermodus is niet beschikbaar.”

Wat zou de reden kunnen zijn?

[Afbeelding]
Accu onder de 20%? Weet eigenlijk ook niet zeker of je hem aan kan zetten wanneer je aan het laden bent.
Ik zet auto gewoon aan, als ik hem koel/warm wil houden tijdens laden, maar dan zit ik er wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hippe Lip Controleer ook de minimum SOC% waarboven kampeermodus/V2L actief mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_DH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:44
@Hippe Lip Heb ik ook wel eens gehad. Na meerdere keren uit en aanzetten van auto lukte het opeens wel weer. SOC was rond de 55%. Kon toen de oorzaak ook niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:36:
@Hippe Lip Controleer ook de minimum SOC% waarboven kampeermodus/V2L actief mag zijn.
@Hippe Lip
Wat @ZuinigeRijder bedoelt is dat je dat ergens kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

jouwheld schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Accu onder de 20%? Weet eigenlijk ook niet zeker of je hem aan kan zetten wanneer je aan het laden bent.
Ik zet auto gewoon aan, als ik hem koel/warm wil houden tijdens laden, maar dan zit ik er wel in.
@jouwheld ee, niet onder de 20%.
En ik heb het deze rit nu twee keer gedaan vanwege de hitt (wil auto koel houden): kampeermodus aan, van binnenuit alle deuren op slot, uitstappen en met de mechanische sleutel op slot doen.
Je kunt dan prima laden en daarna kom je in een koele auto terug.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:36:
Voor zover ik weet kan ik dat niet instellen. Wel tot welk accupercentage je de V2L kunt gebruiken (standaard = 20%).

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Bij de derde stop lukte het weer wel. Bij de laadpaal aangekomen eerst auto in kampeermodus en pas daarna aan de laadpaal gehangen.
Dat werkt echt prima.

En ik had nix meegenomen om op het stopcontact in de auto aan te sluiten, maar ik geef het een goede kans dat die dan ook aan blijft tijdens het laden. Let wel: éérst in kampeermodus zetten (stopcontact zou dan moeten werken) en daarna pas aansluiten op de laadpaal. Ik kan me niet voorstellen dat het stopcontact uit gaat als de laadpaal eraan gekoppeld wordt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-07 03:54

MicheldeGoey

Project 45

Zo, de eerste APK zit erop, P45 van juli '21. Uiteraard alles in orde, maar ook allerlei software updates uitgevoerd, met als gevolg dat vrijwel alle instellingen zijn gereset. Dan kom je er pas achter hoeveel kleine tweaks je in 4 jaar maakt. Op de terugweg van de dealer maar op de autopiloot achter een vrachtwagen gaan rijden en in 40 minuten de meeste instellingen weer hersteld. Voor het eerst de zoekfunctie in de menu's gebruikt om instellingen te vinden, dat werkt verrassend goed. Sommige instellingen zoals de tweede snelheidsmeter op het rechter scherm zitten diep in de menu's.

Het systeem van de dealer registreert niet dat ik een abonnement heb bij Hyundai waarin de APK gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-07 10:07
Ik wilde net vragen wie er al een APK had gehad en wat de ervaring was;) Ik ben over 4 weken aan de beurt namelijk :) Heel mooi dat het goed is afgelopen! Ik dacht al aan remschijven etc.

[ Voor 23% gewijzigd door McRizzo op 02-07-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 16:55
Ik heb ook net APK gehad, natuurlijk niets aan de hand, kosten €49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:55
weet iemand een leuk bedrijf, die spuitbusjes verkopen om het zilver bij te werken van de trimline achter.
kleurcode is YEV. Hyundai verkoopt alleen lakstiftjes.....voor grotere opp heb je niets aan.
iets van 100, 250 ml is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wim1955 Even zoeken op YEV en je vindt een paar dagen geleden een link naar goingelectric met namen van mogelijke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
ja, klopt......maar dat zijn usa bedrijfjes. heb ik niet zo heel veel aan, allemaal lakstiftjes ook.

[ Voor 24% gewijzigd door wim1955 op 02-07-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wim1955 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:34:
ja, klopt......maar dat zijn usa bedrijfjes. heb ik niet zo heel veel aan, allemaal lakstiftjes ook.
Deze set heb ik gevonden op amazon.nl voor de metallic bumper delen, kleur YEV:
TRISTARcolor Autolak Retoucheerstick set voor Hyundai YEV

Blijkbaar moet je drie lagen aanbrengen :?
50 ml grondverf in professionele kwaliteit voor kleurcode Hyundai YEV Hyper Silver Metallic Mat
50 ml basis-/effectlak in professionele kwaliteit voor Hyundai YEV Hyper Silver Metallic Mat
50 ml blanke lak matt
Minipenseel, per stuk geïntegreerd in het deksel
Verder geen ervaring mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Vandaag viel me op in het “energy consumption schermpje rechts”.
Direct na het laden aan een ionity
De eerste 20minuten rapporteert hij een “batterij consumptie” van 1200W, dat wordt minder maar blijft hangen op 700 a 800W.
Na ongeveer 20minuten was het gebruik terug naar 0.

In eerste instantie had ik de airco uit. Toen ik de airco aan zette verminderde het gerapporteerde gebruik bij batterij met 500W maar die kwam er bij de airco bij dus op het totaal maakt dat niet uit.

Ik vermoed dat de batterij direct na het snelladen heet is geworden en koeling nodig heeft? En dat die koeling op de airco wordt geadministreerd als die aan staat?

Ik heb het 2x gezien. De eerste keer viel het me op. Bij de tweede keer laden speciaal op gelet. Meer heb ik vandaag niet geladen.

Iemand met vergelijkbare ervaring?
Dit zorgt er ook voor het gebruik tijdens het eerste half uur behoorlijk hoog is maar later enorm bij trekt.
Echt erg is het niet. Maar wel interessant om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:38

H12

Stefannn schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:35:
Vandaag viel me op in het “energy consumption schermpje rechts”.
Direct na het laden aan een ionity
De eerste 20minuten rapporteert hij een “batterij consumptie” van 1200W, dat wordt minder maar blijft hangen op 700 a 800W.
Na ongeveer 20minuten was het gebruik terug naar 0.

....

Ik vermoed dat de batterij direct na het snelladen heet is geworden en koeling nodig heeft?

.....

Iemand met vergelijkbare ervaring?
Dit zorgt er ook voor het gebruik tijdens het eerste half uur behoorlijk hoog is maar later enorm bij trekt.
Echt erg is het niet. Maar wel interessant om te weten.
Dat heb ik recent ook gehad. Na het snellader bij warm weer, waarbij ik daarvoor redelijk snel gereden had. Duurde iets van een kwartier, verder vergelijkbare waarden.
Ik vermoedde ook dat de batterij gekoeld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn
Nee, ik had op weg naar Normandië wel wat anders. Dit was de eerste echt lange rit met deze auto En ik had het aan de planner van de auto overgelaten waar er geladen moest worden. Er reed nog iemand mee met interesse in EV’s en die wees opeens op een plots toegenomen verbruik (kWh/100km).

Op het split scherm van de navi toen het schermpje met energieverbruik van de verschillende onderdelen aangezet, waar te zien was dat de auto bezig was met conditionering van de accu. Opvallend was dat die conditionering al ruim 10 min vóór aankomst bij de snellader ophield. Bij aansluiting ging het laden wel meteen naar de 256 kW.
Daarna niet gekeken of er energie naar de accuconditionering ging.

Wat is het max dat de MY25 kan laden? Is dat 256 kW of kan het hoger? En wanneer zou je dat hogere dan kunnen halen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gffema4UOxtWZOsZS25c7ZjCB10=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TJlymsWNzpzN0GMJfEkV5sHW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEZQyUpQquqKH0thCB11g7FY9eA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WwivoGlueTW2cWcGeH6XcFCL.png?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:29:
@Stefannn
Nee, ik had op weg naar Normandië wel wat anders. Dit was de eerste echt lange rit met deze auto En ik had het aan de planner van de auto overgelaten waar er geladen moest worden. Er reed nog iemand mee met interesse in EV’s en die wees opeens op een plots toegenomen verbruik (kWh/100km).

Op het split scherm van de navi toen het schermpje met energieverbruik van de verschillende onderdelen aangezet, waar te zien was dat de auto bezig was met conditionering van de accu. Opvallend was dat die conditionering al ruim 10 min vóór aankomst bij de snelkader ophield. Bij aansluiting ging het laden wel meteen naar de 256 kW.
Daarna niet gekeken of er energie naar de accuconditionering ging.

Wat is het max dat de MY25 kan laden? Is dat 256 kW of kan het hoger? En wanneer zou je dat hogere dan kunnen halen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meestal begint conditioneren 20 tot 30 minuten voor je bij de laadpaal bent. Vaak stopt het inderdaad 10 minuten van te voren. Kennelijk is dat een soort “marge”. Conditioneren is immers niet dimbaar. Het is aan of uit.
256kW is heel veel. Ik haal Max rond de 225. Ik heb een my23 77kWh. Wellicht heb jij een grotere accu, die laad dan sneller. (Meer cellen parallel).
Het verbaast me wel dat hij überhaupt conditioneert. Ik neem aan dat het daar lekker warm is. Je kan het ergens uitzetten. Vanaf een graad of 15 is het niet echt nodig (maar bij mij staat het ook gewoon aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:37
McRizzo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:28:
Ik wilde net vragen wie er al een APK had gehad en wat de ervaring was;) Ik ben over 4 weken aan de beurt namelijk :) Heel mooi dat het goed is afgelopen! Ik dacht al aan remschijven etc.
Remschijven?
Die slijten nauwelijks op een EV dus die zullen heel erg lang mee gaan :)
Je remt bijna volledig via regenereren; alleen bij heel hard afremmen zullen de remschijven aangesproken worden.
Overigens is softwarematig geregeld dat de remschijven af en toe automatisch gebruikt worden om de boel “gangbaar” te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:34
@Stefannn
Op het split scherm van de navi toen het schermpje met energieverbruik van de verschillende onderdelen aangezet, waar te zien was dat de auto bezig was met conditionering van de accu. Opvallend was dat die conditionering al ruim 10 min vóór aankomst bij de snelkader ophield.
Heb zelf ook meegemaakt dat conditioning ruim voor de stop ophield. En zelfs als ik de door de auto geplande laadstop voorbij reed om nog een stuk door te rijden, en handmatig de conditionering aan probeerde te zetten gaf de auto aan dat dat niet nodig was. Dus blijkbaar is de interne temperatuur vrij stabiel (in mijn geval bij koel weer, niet extreem koud ofzo).
@Stefannn
Uit mijn hoofd 263-264 kW. Kan zijn dat de absolute piek bij een iets lager batterijpercentage ligt dan de 49% van jouw screenshots. En de lader moet het op dat moment ook kunnen leveren natuurlijk. Heb zelf paar keer 259 max gehaald tot nu toe. Maar die paar kW is natuurlijk niet meer dan een leuk getal - hoe dan ook gaat het laden met deze auto achterlijk indrukwekken snel 8)
Stefannn schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:09:
[...]

Meestal begint conditioneren 20 tot 30 minuten voor je bij de laadpaal bent. Vaak stopt het inderdaad 10 minuten van te voren. [...]
Het verbaast me wel dat hij überhaupt conditioneert. Ik neem aan dat het daar lekker warm is. Je kan het ergens uitzetten. Vanaf een graad of 15 is het niet echt nodig (maar bij mij staat het ook gewoon aan).
Auto bepaald zelf of het nodig is voor optimale laadsnelheid (als uitzetten kan, zou je dat kunnen doen als je zuiniger wil rijden en laadtijd niet uitmaakt). Eerder in het jaar werd de batterij verwarmd (~4 kW verbruik gedurende grofweg een half uur), bij wat hogere temperatuur gebeurde er niets. Ik vermoed dat het bij deze temperaturen eerder koeling is geweest bij Hippe Lip. Heb ik zelf nog niet gehad vóór het laden, wel gezien dat na het laden de conditionering ~1 kW verbruikte, vermoedelijk omdat de accu (te) warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:37
Stefannn schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:09:
[...]

Meestal begint conditioneren 20 tot 30 minuten voor je bij de laadpaal bent. Vaak stopt het inderdaad 10 minuten van te voren. Kennelijk is dat een soort “marge”. Conditioneren is immers niet dimbaar. Het is aan of uit.
256kW is heel veel. Ik haal Max rond de 225. Ik heb een my23 77kWh. Wellicht heb jij een grotere accu, die laad dan sneller. (Meer cellen parallel).
Opgezocht via ChatGPT:
-De Ioniq 5 is uitgerust met actieve batterijkoeling én verwarming.
-Bij hoge buitentemperaturen zal het systeem automatisch koelen om oververhitting van de batterij te voorkomen.
-Dit koelsysteem werkt ook wanneer de auto stilstaat, bijvoorbeeld tijdens het laden.
-Tijdens DC-snelladen (bijvoorbeeld bij Ionity) treedt batterijkoeling extra actief in werking, omdat de temperatuur dan snel oploopt.
-Koeling kan ook al voor het laden beginnen als “laadvoorbereiding” is ingeschakeld in de navigatie (indien een snellader als bestemming is ingesteld in het systeem of via Bluelink).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Eddey schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:51:
[...]
Auto bepaald zelf of het nodig is voor optimale laadsnelheid (als uitzetten kan, zou je dat kunnen doen als je zuiniger wil rijden en laadtijd niet uitmaakt). Eerder in het jaar werd de batterij verwarmd (~4 kW verbruik gedurende grofweg een half uur), bij wat hogere temperatuur gebeurde er niets. Ik vermoed dat het bij deze temperaturen eerder koeling is geweest bij Hippe Lip. Heb ik zelf nog niet gehad vóór het laden, wel gezien dat na het laden de conditionering ~1 kW verbruikte, vermoedelijk omdat de accu (te) warm was.
@Eddey
Het zou koeling geweest kunnen zijn. Het vermogen was rond de 2,5 kW, als ik het me goed herinner. Helaas geen foto van gemaakt. En het duurde ook niet zo lang, zeker geen 20 minuten.
Uit mijn hoofd 263-264 kW. Kan zijn dat de absolute piek bij een iets lager batterijpercentage ligt dan de 49% van jouw screenshots. En de lader moet het op dat moment ook kunnen leveren natuurlijk. Heb zelf paar keer 259 max gehaald tot nu toe. Maar die paar kW is natuurlijk niet meer dan een leuk getal - hoe dan ook gaat het laden met deze auto achterlijk indrukwekken snel 8)
Ja, dat laden gaat idd retesnel. Ik heb daarom bij de snelladerkeuze alleen Ionity-laders aangevinkt. Met het rijbereik van een 84 kWh-accu blijft er keuze genoeg over.
Dit zijn nu met recht snelladers te noemen. Ik geniet daar extra van, mede doordat de e-Niro (MY19) die ik hiervoor had niet verder dan 77 kW kwam; en dat was een theoretisch maximum dat je in de praktijk nooit haalde. Meestal zo’n 50 kW, als je geluk had. Nu dus VIJF keer zo snel!

[ Voor 34% gewijzigd door Hippe Lip op 04-07-2025 18:06 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wim1955
wim1955 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:20:
weet iemand een leuk bedrijf, die spuitbusjes verkopen om het zilver bij te werken van de trimline achter.
kleurcode is YEV. Hyundai verkoopt alleen lakstiftjes.....voor grotere opp heb je niets aan.
iets van 100, 250 ml is ruim voldoende.
Na hardnekkig zoeken vond ik onderstaande link....misschien voor meerdere mensen interessant ??
Ik heb ze allebei gekocht. Als het lukt zal ik wat fotoos posten.

https://www.nonpaints.com...ak-spuitbus-400ml?sqr=yev
https://www.nonpaints.com...att-18ml-lakstift?sqr=yev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16-07 22:28

JerryVR

ioniq5 N-Line

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dafrVrfMkEHWpQWZR8OpUzJ7pfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7MAETasVAnwLjqv9EbswgWy.jpg?f=fotoalbum_large
even in mijn home assistent gekeken hoe de ioniq 5 er in staat.
auto is ioniq 5 N-line van 5 februari 2025, heeft nu 16.000 kilometer gereden in 5 maanden en volgens dit is mijn s.o.h. van de accu 96%...daar vind ik best wel wat van in zo'n korte tijd...misschien even een keer naar 10% rijden en dan naar 100% laden en kijken wat ie dan doet? of is zo'n home assistent zowiezo maar een schatting?

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:52
Heb ik een pieklaadrecordje in handen met mijn 84kWh ioniq 5 (bij fastned)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn49wKLCnEpURheZ6GLEu2eGTOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnmBsil0YniT8FZU2zSabZIv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JerryVR schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:02:
[Afbeelding]
auto is ioniq 5 N-line van 5 februari 2025, heeft nu 16.000 kilometer gereden in 5 maanden en volgens dit is mijn s.o.h. van de accu 96%...daar vind ik best wel wat van in zo'n korte tijd...misschien even een keer naar 10% rijden en dan naar 100% laden en kijken wat ie dan doet? of is zo'n home assistent zowiezo maar een schatting?
Ik denk dat dit de State Of Health van de 12 Volt batterij is O-)
Naar mijn weten stuurt de Hyundai Kia Connect API niet de SOH% van de hoogvolt batterij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:34
SOH van de 12v accu....lijkt me stug, dan was er geen serie brede serviceaktie in de werkplaats nodig geweest.

de SOH vd HV accu kan best variëren, idd even checken of dit echt de SOH is en dan leegrijden en vol laden en dan bekijken.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
CharlieBulldog schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:47:
[...]

Remschijven?
Die slijten nauwelijks op een EV dus die zullen heel erg lang mee gaan :)
Je remt bijna volledig via regenereren; alleen bij heel hard afremmen zullen de remschijven aangesproken worden.
Overigens is softwarematig geregeld dat de remschijven af en toe automatisch gebruikt worden om de boel “gangbaar” te houden.
Het ging me juist om afkeur vanwege teveel roest omdat ze zo weinig gebruikt worden. Schijn bij Tesla's vaker voor te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
JerryVR schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:02:
[Afbeelding]
Ik heb deze sensor ook in mijn Home Assistant staan. De SoH sensor.
Ooit heb ik een SOH test bij de dealr laten uitvoeren. Die kwam niet overeen met wat in HA werd gerapporteerd. Ik denk ook dat deze niet betrouwbaar is. Of zoals hierboven beschreven van de 12v Accu is.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-07 09:38
McRizzo schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Het ging me juist om afkeur vanwege teveel roest omdat ze zo weinig gebruikt worden. Schijn bij Tesla's vaker voor te komen.
Zet een poosje de regeneratie op level '0' en rem alsof je een ICE hebt, in het begin zal het wat lawaai (schurend geluid) maken, maar wanneer dat er niet meer is, zijn je schijven weer 'schoon'.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:24
Takenzo schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:04:
Heb ik een pieklaadrecordje in handen met mijn 84kWh ioniq 5 (bij fastned)?

[Afbeelding]
Ik haalde een tijdje geleden volgens de Fastned app 213kw met mijn SR. De SR haalt volgensmij theoretisch maximaal ~175kw daardoor denk ik dat de Fastned app niet altijd de juiste waardes geeft.. Maar hé, het ziet er wel cool uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddey
Hippe Lip schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:12:
[...]
Ja, dat laden gaat idd retesnel. Ik heb daarom bij de snelladerkeuze alleen Ionity-laders aangevinkt. Met het rijbereik van een 84 kWh-accu blijft er keuze genoeg over.
Retesnel is ook een goede aanduiding ja. Dit is mijn eerste EV, daarvoor benzine. Rij een paar keer per jaar dezelfde lange rit van ruim 800km. Was 1x tanken, maar met eigen pauze deed ik 2-3 stops totaal. Nu 3 tot 2 laadstops afhankelijk van temperatuur. Natuurlijk ben je ietwat beperkter omdat je bij een (snelle) laadpaal moet stoppen, maar het laden gaat zo snel dat ik totaal niet het gevoel heb dat de auto me ophoudt! Reistijd is ook vergelijkbaar als met benzine.

Heb langs die route een aantal favorietladers in de auto gezet. Aantal daarvan zijn EnBW, met name waar 10+ 400 kW laders staan. Die kunnen 2 auto's tegelijk laden met 200 kW elk, maar omdat het er zoveel zijn sta je meestal alleen bij een paal en is het volledige vermogen beschikbaar. Maar Ionity heeft idd alleen enkele laders volgens mij, dus dan valt dat "risico" weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Eddey schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:28:
[...]

Retesnel is ook een goede aanduiding ja. Dit is mijn eerste EV, daarvoor benzine. Rij een paar keer per jaar dezelfde lange rit van ruim 800km. Was 1x tanken, maar met eigen pauze deed ik 2-3 stops totaal. Nu 3 tot 2 laadstops afhankelijk van temperatuur. Natuurlijk ben je ietwat beperkter omdat je bij een (snelle) laadpaal moet stoppen, maar het laden gaat zo snel dat ik totaal niet het gevoel heb dat de auto me ophoudt! Reistijd is ook vergelijkbaar als met benzine.

Heb langs die route een aantal favorietladers in de auto gezet. Aantal daarvan zijn EnBW, met name waar 10+ 400 kW laders staan. Die kunnen 2 auto's tegelijk laden met 200 kW elk, maar omdat het er zoveel zijn sta je meestal alleen bij een paal en is het volledige vermogen beschikbaar. Maar Ionity heeft idd alleen enkele laders volgens mij, dus dan valt dat "risico" weg.
Vorig jaar in Engeland had ik een IONITY lader op halve kracht omdat de paal ernaast ook in gebruik was. Toe betreffende auto weg ging was er full power.
Maar goed…. Ik heb idee dat dat wel iets van Engeland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-07 12:34
Vandaag staat de Ioniq 5 bij de dealer voor de 90k km beurt. Naast een hele rits aan (gratis) terugroepacties en garantie dingetjes wilden ze de batterij van het emergency call systeem vervangen want dat moet elke 3 jaar (gek, want de auto is bijna 4 jaar oud). Kosten: 183 euro. Ik heb vooralsnog geweigerd omdat ik dit systeem nutteloos vindt. Ik ben wel even benieuwd of er hier al ervaringen zijn met dit batterijtje en of er gekke storingen komen als de batterij leeg raakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-07 09:38
@saabfanatic Hier een youtube filmpje om het zelf te kunnen doen:
YouTube: Bytte av eCall batteri på Ioniq 5 Long Range Premium 2023 del 2

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:56
Ik heb het filmpje eens op 2x speed gekeken; WTF, het hele dashboard demonteren om een F-ing batterij te vervangen die volgens de specs dus elke 3 jaar zou moeten worden vervangen?? wat dachten ze op de engineering afdeling bij hyundai? "laten we de monteurs eens pesten? als ik zoiets zou ontwerpen heb ik echt een goed gesprek op het werk hoor. wat een waanzin :(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:03
wim1955 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:34:
@wim1955, zoek eens op CROP, Nonpaint.com. Die hebben/maken YEV voor je. Ik heb ze besteld, zie hieronder. Moet nog zien wat het geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMRYYLhX2tc2Zlav8MpGz2KBz8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7cffS22hVnOIv8GZ2BQNoFu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:11
Tiggy80 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:08:
[...]

[...] als ik zoiets zou ontwerpen heb ik echt een goed gesprek op het werk hoor. wat een waanzin :(
Ja, of dit komt wel goed uit zodat de dealers, ondanks het feit dat er minder onderhoud nodig is aan een EV, toch de prijs van het vervangen kunnen rechtvaardigen. Of is dat heel cynisch gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
MY GOD!!! Wie heeft de positie van die batterij bedacht?!? Half het dashboard moet eruit! A+ voor serviceability! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:56
StarC schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Ja, of dit komt wel goed uit zodat de dealers, ondanks het feit dat er minder onderhoud nodig is aan een EV, toch de prijs van het vervangen kunnen rechtvaardigen. Of is dat heel cynisch gedacht?
die dealers kunnen wat extra tijd wel gebruken, door dit soort onzin werkzaamheden moet je dus 3 maanden van te voren een beurt (of wat dan ook anders) bij een dealer inplannen, want voor die tijd zitten ze vol.....laat ik het zo zeggen; dat doet wel wat met mijn klant ervaring.....
zolang ze volgepland zitten maakt het niet uit of het aan 1 of aan 10 autos is per dag, die dag brengt hetzelfde op

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Peter-036 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:03:
[...]

Zet een poosje de regeneratie op level '0' en rem alsof je een ICE hebt, in het begin zal het wat lawaai (schurend geluid) maken, maar wanneer dat er niet meer is, zijn je schijven weer 'schoon'.
@Peter-036
Zo werkt dat niet. Regeneratie kun je wel op een aantal niveau’s instellen, maar dat bepaalt hoe hard de auto afremt als je het gaspedaal volledig loslaat. Het remsysteem van Kia en Hyundai is zodanig ontwikkeld dat als je op de rem trapt, dat je bij normaal gebruik nog steeds afremt door regenereren. Pas als je een noodstop maakt zullen de schijfremmen in actie komen.
Plus, zoals @CharlieBulldog al zei, zo nu en dan een klein beetje softwaregestuurd remschijfgebruik om de schijven schoon te houden.

Als je per se zelf je remschijven wilt aanspreken kun je de auto rijdend in de vrijstand zetten en dan remmen. Dan wordt er niet geregenereerd.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tiggy80 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:08:
[...]
Ik heb het filmpje eens op 2x speed gekeken; WTF, het hele dashboard demonteren om een F-ing batterij te vervangen die volgens de specs dus elke 3 jaar zou moeten worden vervangen?? wat dachten ze op de engineering afdeling bij hyundai? "laten we de monteurs eens pesten? als ik zoiets zou ontwerpen heb ik echt een goed gesprek op het werk hoor. wat een waanzin :(
Ik meen ook ergens de suggestie gelezen te hebben om de boel één keer open te maken en eigen bedrading te solderen op de aansluitingen van de batterij, zodat je een batterijhouder op een normalere plek kunt hebben, zoals in het handschoenenkastje of zo.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:40
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:24:
Ik meen ook ergens de suggestie gelezen te hebben om de boel één keer open te maken en eigen bedrading te solderen op de aansluitingen van de batterij, zodat je een batterijhouder op een normalere plek kunt hebben, zoals in het handschoenenkastje of zo.
Dat hadden ze natuurlijk bij Hyundai ook kunnen bedenken...
Ik weet niet waar het interieurfilter zit, maar bij veel auto's zitten die ergens bovenin of achter het handschoenenkastje. Daar direct naast zou de perfect plek zijn, want daar moet je met zo'n onderhoudsbeurt toch al bij.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Andrehj schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:29:
[...]

Dat hadden ze natuurlijk bij Hyundai ook kunnen bedenken...
Ik weet niet waar het interieurfilter zit, maar bij veel auto's zitten die ergens bovenin of achter het handschoenenkastje. Daar direct naast zou de perfect plek zijn, want daar moet je met zo'n onderhoudsbeurt toch al bij.
Nee, niet echt. Ik heb het filmpje net ook nog eens bekeken en het is een ‘losse’, aparte module die niet specifiek voor deze auto ontworpen is. Die werkt volledig stand-alone en heeft alles aan boord wat nodig is voor het functioneren.
Omdat het om een alarmfunctie gaat moet die fail safe zijn en dus met zo min mogelijk kansen op storingen, fouten en beïnvloeding (op welke manier ook) van buitenaf. Dus ook na een flinke impact en vervorming van de auto mag de module niet beschadigen en geen bedrading kunnen losraken, in de knel komen of door vervorming van de auto losgetrokken worden.

Dus nee, we zijn er niet blij mee, maar snappen doe ik het wel.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Laatst online: 18-07 15:23
[b]

Waardoor het systeem misschien niet meer werkt bij een ongeval.

Omdat de kans op een draadbreuk tussen batterij en module bij een enstig ongeval toeneemt als je de bedrading langer maakt

Het is niet zonder reden dat de power source zo dicht mogelijk bij de module zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Crocidolite schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:45:
[...]

Waardoor het systeem misschien niet meer werkt bij een ongeval.

Omdat de kans op een draadbreuk tussen batterij en module bij een enstig ongeval toeneemt als je de bedrading langer maakt

Het is niet zonder reden dat de power source zo dicht mogelijk bij de module zit.
Dan zijn we het eens (zie hierboven).

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 04-07-2025 18:48 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 21:02
In steeds meer landen wordt 2G uitgeschakeld, terwijl de E-call module tot MY2024 alleen 2G verbinding heeft.
Kunnen we een nieuwe versie claimen? Bij de aankoop werd niet aangegeven dat de E-call module op 2G werkt, anders had ik de auto natuurlijk nooit gekocht. ;)
https://www.hyundai.com/no/no/2gnett-ecall.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:20:
[...]

@Peter-036
Zo werkt dat niet. Regeneratie kun je wel op een aantal niveau’s instellen, maar dat bepaalt hoe hard de auto afremt als je het gaspedaal volledig loslaat. Het remsysteem van Kia en Hyundai is zodanig ontwikkeld dat als je op de rem trapt, dat je bij normaal gebruik nog steeds afremt door regenereren. Pas als je een noodstop maakt zullen de schijfremmen in actie komen.
Plus, zoals @CharlieBulldog al zei, zo nu en dan een klein beetje softwaregestuurd remschijfgebruik om de schijven schoon te houden.

Als je per se zelf je remschijven wilt aanspreken kun je de auto rijdend in de vrijstand zetten en dan remmen. Dan wordt er niet geregenereerd.
@Peter-036 heeft wel gelijk.
Voor alle regeneratie Nivos heeft @Hippe Lip gelijk, behalve voor 0.
Bij 0 regenereert hij niet maar remt. Ik meen alleen de eerste 10 of 20 keer, dat weet ik niet zeker.
Simpel proberen. Je ziet het aan de rechter balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ditbenikecht schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:02:
In steeds meer landen wordt 2G uitgeschakeld, terwijl de E-call module tot MY2024 alleen 2G verbinding heeft.
Kunnen we een nieuwe versie claimen? Bij de aankoop werd niet aangegeven dat de E-call module op 2G werkt, anders had ik de auto natuurlijk nooit gekocht. ;)
Dat 2G uitgefaseerd wordt is al heel lang bekend. De NL wetgeving stelt wel dat iets een ‘normale levensduur’ mee moet gaan en dat de leverancier op z’n minst deels aansprakelijk is als er iets is dat eerder stopt met functioneren.

Er is echter wel een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Iets voor een groepsclaim via de #Consumentenbond?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
Stefannn schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:40:
[...]
@Peter-036 heeft wel gelijk.
Voor alle regeneratie Nivos heeft @Hippe Lip gelijk, behalve voor 0.
Bij 0 regenereert hij niet maar remt. Ik meen alleen de eerste 10 of 20 keer, dat weet ik niet zeker.
Simpel proberen. Je ziet het aan de rechter balk.
Nou, volgens mij klopt dit niet, in ieder geval voor MY25. Ik rij namelijk meestal in regeneratieniveau 0, en zie 'm wel degelijk terugladen als ik rem.

Volgens de MY25 handleiding is er een functie "Remschijf reinigen", door de Auto-Hold toets 3 seconden ingedrukt te houden. Dan wordt regeneratief remmen beperkt gedurende ongeveer 10x remmen tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:20:
[...]

@Peter-036

In de Ioniq 6 kan je dit doen, zou me verwonderen als de 5 dit ook niet heeft

https://tinyurl.com/4eswbvrn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnarfX
Jullie hebben allemaal gelijk,

De eerste generatie gebruikt in stand 0 bij het remmen de eerste 10 keer alleen de mechanische remmen zodat je deze kan reinigen.

De nieuwe generatie heeft een speciale modus om de remschijven te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

KnarfX schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:04:
Jullie hebben allemaal gelijk,

De eerste generatie gebruikt in stand 0 bij het remmen de eerste 10 keer alleen de mechanische remmen zodat je deze kan reinigen.

De nieuwe generatie heeft een speciale modus om de remschijven te reinigen.
Je lijkt te willen zeggen dat dit iets nieuws is op de nieuwste generatie. Maar de eerste generatie Kia e-Niro (MY19) had dat al. Die heb ik nooit kunnen betrappen op roest op de remschijven. En ik kan niet aannemen dat als neefje Kia (van hetzelfde concern als Hyundai) dat heeft, dat Hyundai dat dan niet zou hebben. Roesten de schijven van de oudere I5’s dan?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
Nope, wat ik wél wilde zeggen, is dat de auto’s anders werken. Mijn auto reageert dus anders dan die van jou, en dat is helemaal niet erg.

Bij mij gebeurt er bijvoorbeeld niks als ik de auto-hold-knop ingedrukt houd. Als ik ’m in stand 0 zet, remt mijn auto de eerste tien keer alleen op de mechanische schijven, zonder regeneratie.

Waarom die keuze is gemaakt, zul je aan Hyundai/Kia moeten vragen.

En daarom hebben we allemaal gelijk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

KnarfX schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:56:
[…]
En daarom hebben we allemaal gelijk. :*)
Het gaat ‘m mij er niet om wie er gelijk heeft. De discussie hier voeren en de verschillen boven water halen lijkt me een stuk zinvoller. Erg nuttig voor ons allen. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gisteren opende ik mijn ‘motorkap’ (die grote klep voor de voorruit :+ ) en zag zandachtige strepen bovenop een deksel. Alsof iemand met een natte, zanderige vaatdoek er wat afgeveegd had. De rest ziet er nog schoon uit.

Lijkt dit op marterbezoek? Heeft iemand dit soort kenmerken eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTPwg0NWIrezYeBLWjKk_OQbnHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzwPYJjJZyN0J3xkHQOnfTOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAfA0TFNSLkDBJeGVeYBW33lL0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjILhVhEwkeoQ49BePnjhGq2.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
@Hippe Lip Dat is 100% een marterbezoek. Snel een goede marterverschrikker inbouwen. Die met hoogspanningspads werken het best (hier bij beide auto's ingebouwd). Best snel doen voordat een tweede marter boos over het bezoek van de eerste al je bedrading gaat aanvreten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Andrehj schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:24:
@Hippe Lip Dat is 100% een marterbezoek. Snel een goede marterverschrikker inbouwen. Die met hoogspanningspads werken het best (hier bij beide auto's ingebouwd). Best snel doen voordat een tweede marter boos over het bezoek van de eerste al je bedrading gaat aanvreten.
Nou, fijn dat dit bevestigd wordt, hoewel dat marterbezoek natuurlijk niet zo fijn is. Dus thnx @Andrehj

Voor nu ga ik het alleen schoonmaken om het te monitoren. Ik zit nu nl in Normandië en weet niet of die marter hier in F of eerder in NL op bezoek kwam.
Als het thuis in NL nog eens gebeurt weet ik wat ik doen moet.

Er zijn meerdere soorten marterverschrikkers. Op batterijen en op 12V-accu. Met plaatjes, met draden of met geluid.
Moet het maar eens grondig uitzoeken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 18-07 21:02
Vandaag mijn Bose speakers in de voorste deuren vervangen voor JBL CLUB 605CSQ.
Het is mijn eerste auto en ook eerste keer dat ik speakers vervang. (In een oude auto is het de tijd niet waard, maar in een nieuwe auto wil je niets beschadigen)
De deurpanelen verwijderen gaat vrij makkelijk.
Toch ben ik ruim 2 uren per deur bezig geweest om te monteren bedraden en isoleren.
Ik had een keer gelezen dat alleen de voorste speakers van Bose zouden zijn en de rest niet. Dat klopt niet, op alle speakers staat een logo van Bose en van Kia en Hyundai.
Het geluid vond ik vrij vlak, dof en rommelig. Door met de positie te spelen hoorde ik het verschil tussen de nieuwe speakers in de ene deur en de oude in de andere deur.
Met de positie kun je het geluid echt verpesten. Gaat de positie helemaal naar links of rechts dan doet de subwoofer niet meer mee. De luisterpositie in het midden geeft veel middentonen (door de centerspeaker) en veel bass van de subwoofer. De luisterpositie naar achteren geeft minder signaal naar de tweeters en centerspeaker waardoor alleen de woofers in de achterdeuren werken. Hiermee hoor je rommelig de woofers zijn. Het beste geluid komt dus echt vanuit een middenpositie.
De oude woofer krijgt alle frequenties voor de kiezen en klinkt daardoor onrustig /rommelig. De tweeter heeft alleen een condensator als hoogdoorlaatfilter.
Bij de nieuwe speakers zit een beter filter, deze heb ik op de woofer aansluiting gezet. De tweeter krijgt via nieuwe bekabeling alleen de hogere tonen. De crossover frequentie is 5kHz. De bestaande bedrading voor de tweeter doet niets meer.
Als ik de nieuwe speakers alleen laat spelen klinkt het strakker maar nog steeds redelijk goedkoop en mis ik vooral het midden. De tweeter is bijna tegen het schelle aan, de woofer is heel rustig en resoneert minder dan de Bose. Alleen in het midden (luisterpositie) met de centerspeaker erbij klinkt het een stuk voller.
In de deuren heb ik glaswol gestopt wat ik nog had liggen. Daarmee creëer ik hopelijk een betere klankkast.
Niet te vol natuurlijk want het raam moet nog open kunnen. Op de bodem was het wat viezig en heeft er geregeld water gestaan. Hopelijk wordt het niet te nat binnenin, want ik wil niet dat het glaswol gaat schimmelen.
Het monteren van de tweeter was onmogelijk. De nieuwe tweeter paste net niet in de bestaande bracket. Ondanks meerdere meegeleverde brackets paste er niets. Uiteindelijk heb ik de tweeter met tape vastgeplakt. Achter de tweeter heb ik het opgevuld met filterdoek (iets gezonder dan glaswol).
Voor de woofer past zowel het meegeleverde bracket uit de doos als de bracket die ik via Ali had besteld.
Alleen de connector bij het Ali bracket paste net niet. Uiteindelijk dus moeten knippen en met Wago lasklemmen gewerkt.
Ondanks de hoge gevoeligheid van 93dB is het volume bij de nieuwe speakers niet hoger geworden.
Al met al tevreden. Nu moeten de achterste deuren nog eens, maar omdat daar geen tweeters zitten kan ik misschien het filter overslaan, dat scheelt weer wat werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Hippe Lip schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:41:
Voor nu ga ik het alleen schoonmaken om het te monitoren. Ik zit nu nl in Normandië en weet niet of die marter hier in F of eerder in NL op bezoek kwam.

Er zijn meerdere soorten marterverschrikkers. Op batterijen en op 12V-accu. Met plaatjes, met draden of met geluid.
Moet het maar eens grondig uitzoeken.
Beste is een systeem op je accu, verbruik is bijna niks (de mijne verbruikt minder dan 1 mA, maar nu niet meer leverbaar, was te mooi uitgedacht, maar te duur voor de massa).
Je hebt ze ook op batterijen, voor degenen voor wie het maken van een extra afgezekerd 12V circuit op de accu te lastig is. Topmerk is het Duitse K&K (https://www.kuk-marderabwehr.de)
Dan ben je denk ik te laat, want die Nederlandse marter gaat niet blij zijn met de geursporen van zijn Franse soortgenoot... Er zijn speciale sprays om die geursporen uit te wissen (Google op Marterspray), maar of die werken en je daarmee overal in je motorruimte alles bereikt is maar de vraag.

[ Voor 27% gewijzigd door Andrehj op 05-07-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Vraagje,
Een poos terug kwam hier met regelmaat de onmogelijkheid van laden bij nieuwe tesla palen langs. Ik hoor daar niks meer over. Is dat inmiddels opgelost?
Ik weet dat de ioniq5 op de oude palen maximaal 100kW haalde hetgeen “niet superb” maar “alleszins bruikbaar” is. De nieuwe palen deden het echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Laatst online: 08:52
PhilippeJoris schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:22:
[...]

@wim1955, zoek eens op CROP, Nonpaint.com. Die hebben/maken YEV voor je. Ik heb ze besteld, zie hieronder. Moet nog zien wat het geeft.

[Afbeelding]
Ik heb de CROP YEV gisteren binnengekregen en meteen geprobeerd. Kleur matched perfect, maar is imho wel erg dunne lak. Maar ik ben geen schade hersteller en het krasje op de bumper (een gevallen schroevendraaier) was misschien wat te diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ditbenikecht schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:02:
Het valt allemaal nog wel mee hoor. Auto’s zijn niet de enige productgroep die 2g nog nodig heeft.

KPN houdt in ieder geval zijn netwerk omhoog tot 1-12-2027 en Vodafone tot en met eind 2026 (https://tweakers.net/nieu...langer-online-houden.html). En ook de ACM is ermee bezig )(https://www.acm.nl/system...en-afschakeling-2g-3g.pdf

We kunnen nog even door met onze ecall dus.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 11:44
krizzziz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:50:
[...]

Het valt allemaal nog wel mee hoor. Auto’s zijn niet de enige productgroep die 2g nog nodig heeft.

KPN houdt in ieder geval zijn netwerk omhoog tot 1-12-2027 en Vodafone tot en met eind 2026 (https://tweakers.net/nieu...langer-online-houden.html). En ook de ACM is ermee bezig )(https://www.acm.nl/system...en-afschakeling-2g-3g.pdf

We kunnen nog even door met onze ecall dus.
Gebruikt het e-call systeem van HYundai geen 3G of 4G ?? Ik vraag dat omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je over-the-air 5Gb aan navigatie updates binnen kan krijgen met 2G.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
IonniUnique schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Ik heb de CROP YEV gisteren binnengekregen en meteen geprobeerd. Kleur matched perfect, maar is imho wel erg dunne lak. Maar ik ben geen schade hersteller en het krasje op de bumper (een gevallen schroevendraaier) was misschien wat te diep.
@IonniUnique, heb je ook de blanke lak erbij besteld (zie mijn lijst in vorige post)? Die kleur lak is éénlaags dus een deklaag is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Laatst online: 08:52
PhilippeJoris schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:58:
[...]

@IonniUnique, heb je ook de blanke lak erbij besteld (zie mijn lijst in vorige post)? Die kleur lak is éénlaags dus een deklaag is nodig.
Nee dat heb ik niet gedaan, omdat ik die nog had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
rvdgaag schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:57:
[...]

Gebruikt het e-call systeem van HYundai geen 3G of 4G ?? Ik vraag dat omdat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je over-the-air 5Gb aan navigatie updates binnen kan krijgen met 2G.
Van de videos die ik gezien heb waarbij de eCall uit elkaar werd gehaald zit er dus een apart (e)sim voor de ecall en een aparte (e)sim voor de nav. Die updates worden dus waarschijnlijk gedownload met de (e)sim van de nav die wel 4/5g doet.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-07 16:50

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

rvdgaag schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:57:
[...]

Volgens mij is enkele posts/pagina's geleden aangegeven dat het e-call systeem loststaand is van de rest van de auto.

Edit: Krizz was sneller en vollediger in zijn antwoord hierboven :twk

[ Voor 8% gewijzigd door FijneKnul op 07-07-2025 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Stefannn schreef op zondag 6 juli 2025 @ 06:37:
Vraagje,
Een poos terug kwam hier met regelmaat de onmogelijkheid van laden bij nieuwe tesla palen langs. Ik hoor daar niks meer over. Is dat inmiddels opgelost?
Ik weet dat de ioniq5 op de oude palen maximaal 100kW haalde hetgeen “niet superb” maar “alleszins bruikbaar” is. De nieuwe palen deden het echter niet.
Ik heb zelf het antwoord gezocht.
Op basis van onderstaande quotes concludeer ik:
V2 werkt, 98kW
V3 werkt, 41kW
V4 werkt nu ook, 100kW

Andere inzichten?
Op zich ben ik geen grote fan van tesla maar ik probeer eigenlijk uit te vogelen of tesla "in deze drukke zomer periode" een waardige uitwijk mogelijkheid is of dat ik kans heb daar het laatste restje SOC aan te spenderen om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet werkt.
stenbk schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Overigens eergisteren de Tesla supercharger (v4) getest in Heerlen. Tot nog toe altijd vermeden maar vanwege de prijs (€0,33) de moeite waard. Helaas wel last van de typische problemen, dus max 100kW en bij 80% drop naar 6kW. Daarna weggegaan dus geen idee of het na een paar minuten weer beter zou zijn. Accu was min temp op 24 graden.
Xmoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:50:
[...]
Probleem is deels complex en deels eenvoudig. Ik heb het een keer hier geplaatst inclusief de foutcodes etc vanuit Tesla zelf (via een maat van mij die daar werkt). Ze krijgen het maar niet opgelost. Tot enkele weken terug werkte de v4 chargers nog steeds niet bij mij. V2 98kW en v3 41kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 17-07 08:48
Stefannn schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:08:
[...]

Ik heb zelf het antwoord gezocht.
Op basis van onderstaande quotes concludeer ik:
V2 werkt, 98kW
V3 werkt, 41kW
V4 werkt nu ook, 100kW

Andere inzichten?
Op zich ben ik geen grote fan van tesla maar ik probeer eigenlijk uit te vogelen of tesla "in deze drukke zomer periode" een waardige uitwijk mogelijkheid is of dat ik kans heb daar het laatste restje SOC aan te spenderen om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet werkt.

[...]

[...]
Je zou zeggen gezien dat hele NACS gebeuren in Amerika dat het hier opgelost zou zijn maar blijkbaar niet dus. Ikzelf heb het eigenlijk ook nooit meer getest. Als ik op vakantie ga zet ik Ionity aan en als prio 1. Heel jaar door in Nederland staat Fastned aan en buiten Nederland als prio 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-07 19:23
Laadstress? Nog 900 meter over!
Rij in een 2023 ioniq 5.
58kWh accu.

Heb bij Fastned 57.82kWh geladen. Theoretisch nog 900 meter te gaan!
(Ik weet de clue. Wie ook?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYItsz0u-HjlTZ1fUHa_l257ptI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvRYrMqaXzUZsuf7ebVhYWmI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Geen idee. Prijzig hoor, zo laden bij Fastned.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:34:
Ik heb gisteren ook een OTA update melding gekregen. Geaccepteerd en de auto een tijdje laten aanstaan. Vanmorgen de OTA installatie laten voltooien.

De geïnstalleerde versies:
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.250226
Firmware version: NE_E.EUR.02.241203
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.250123.b7eaa86
Kaartversie: EUR.17.50.49.026.631.5.
Vanaf vandaag is deze versie ook via USB te updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-07-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agroman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 12:20
McRizzo
De laadverliezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Ik bedoel de standaard tarieven zonder korting. Thuisladen betekent een fractie van de kosten en op vakantie nemen we een Ionity power abbonnement. 40ct max. In Frankrijk zelfs 33ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
irab schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:25:
Laadstress? Nog 900 meter over!
Rij in een 2023 ioniq 5.
58kWh accu.

Heb bij Fastned 57.82kWh geladen. Theoretisch nog 900 meter te gaan!
(Ik weet de clue. Wie ook?)
[Afbeelding]
58 kWh - 57.82 kWh = 0.18 kWh resterend. Met een verbruik van 5 km per kWh, is dat 900 meter over. Maar er zijn ook laadverliezen, dus waarschijnlijk meer over :? Mits je tot 100% volgeladen hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Ah… afgezien van de timing.
Dit betekent dus bevestiging dat in de tijd van een betaald abonnement voor ota update de usb route zonder kosten beschikbaar blijft.
Waardevolle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
Inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:18:
[...]

58 kWh - 57.82 kWh = 0.18 kWh resterend. Met een verbruik van 5 km per kWh, is dat 900 meter over. Maar er zijn ook laadverliezen, dus waarschijnlijk meer over :? Mits je tot 100% volgeladen hebt :+
Inderdaad. Helaas moet je die ook betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:55
https://www.autoweek.nl/a...tion-puur-maar-niet-kaal/

Mooie aanbieding, vergeleken met de Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vanmiddag bezig geweest mijn Viofo dashcam in te bouwen. Voor de speciale kabelset heb ik zowel constante 12V als geschakelde 12V (alleen aan bij contact aan) nodig. Ik heb de nodige posities in de stoppenkast geprobeerd, maar óf ze zijn dood (spare doet helaas nix), óf ze geven constant 12V (zelfs die van de ramen).

Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMfyCRB3eKUQApJPNBZxTdSOJ0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6GdBORcigK7TZxB7ysGjaGd.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16-07 22:28

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:01:
Vanmiddag bezig geweest mijn Viofo dashcam in te bouwen. Voor de speciale kabelset heb ik zowel constante 12V als geschakelde 12V (alleen aan bij contact aan) nodig. Ik heb de nodige posities in de stoppenkast geprobeerd, maar óf ze zijn dood (spare doet helaas nix), óf ze geven constant 12V (zelfs die van de ramen).

Iemand suggesties?

[Afbeelding]
ik had hetzelfde probleem en je hebt er niks aan, maar ik kwam er ook niet uit, dus heb uiteindelijk maar een kabel gebruikt die direct in de obd poort kan(oh en ik heb het laten doen ;) )

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Oh, en dag geval op de hemel krijg ik ook niet los. Dacht dat het geklemd zou zitten, maar ik wil er nou ook weer niet aan gaan hangen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUgI0v-Abr_Wa8Xf1zWlNv167FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lklE2Cue4b6aTZ6oQp8PD3m6.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 16:45

Iemand suggesties?

[Afbeelding]
Gisteravond succesvol een VIOFO ingebouwd dus vers van de pers. Ik heb op basis van deze post gebruik gemaakt van F30 en F35. Werkte in een keer.

Vwb de hemel: ik heb de draden er aan de voorkant met het tooltje tussen gewrot en heb met de A stijl verwijderd verder gewerkt

[ Voor 6% gewijzigd door Jirnsum op 10-07-2025 17:57 ]

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Iemand suggesties?

[Afbeelding]
Ik heb een Dongar adapter. Even terug zoeken in dit topic. Je lust je voeding van de achteruitkijkspiegel door en tapt daar de prik voor de dashcam vanaf.

Op Ali staan vergelijkbare dingen voor 1/3e van de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door de meester01 op 10-07-2025 20:26 ]

Pagina: 1 ... 265 266 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic