Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:47
Driekussie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:24:
Volgens dit bericht zou je verwachten dat het hier ook zo zal zijn, ook al is de garantie bij ons twee jaar korter (maar wel 160.000 km/100.00 miles). Ze rekenen de ICCU kennelijk als onderdeel van het batterij systeem.
[Afbeelding]
assumption is the mother of all FU's...

ander land, andere wetgeving enzomeer...idd, graag zwart op wit hoe coulant men zal zijn...Hyundai heeft onderdeelprijs en het aantal werkplaatsuren in de hand.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 23:44
Bluelink is gelukkig weer te activeren!
Nu een maand lang gratis Bluelink Pro Proefabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKor4K5XbKQkZbp6Py7rSZioQgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlWs3t1aMRuLp2URP00J7qc9.jpg?f=fotoalbum_large
Hmm deze is nieuw, auto staat ingesteld op laden tot 80% en was gisteravond vol (80%), maar lijkt erop dat die hem continue heeft bijgeladen. Uiteindelijk is de automaat in de meterkast eruit geschoten voor de laadpaalgroep vandaar dat 4:36 de laatste keer was.
Ik heb niks nieuws in de auto hangen die sluipverbruik kan hebben, volgende laadbeurt maar even de carlinkit loshalen om die iig uit te sluiten.

Nog even verder teruggescrold in notifications en zondagnacht is het blijkbaar ook al gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
ws kun je in de app vd laadpaal zien of er stroom is geleverd...ik kan me voorstellen dat bluelink het zelfde bericht herhaald als er daar iets fout gaat (en dat is bij bluelink geregeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Goeie, ik ging er vanuit dat er ook geladen was. Zal vanavond even checken wat de laadpaal heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:51
dat lijkt op een interne automatische beveiliging bij overbelasting / storing die steeds af gaat.
Laadpaal of auto in fout ... ik gok laadpaal.
Het feit dat de laatste gepaard gaat met d zekering in de zekeringskast die er uit gaat sterkt dat vermoeden ... (goede) laadpalen hebben intern automtische zekeringen die net wat sneller werken dan deze dat men in de zekeringskast steken ... )

Kan je uw wagen op een andere lader normaal laden? Kan een andere wagen op uw laadpaal normaal laden?

[ Voor 15% gewijzigd door vifra op 19-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:28
Het volgende bericht van Hyundai in mijn mailbox gekregen m.b.t. de problemen met de Bluelink heractivatie problemen.

Geachte klant,

Uw gratis Bluelink-periode is onlangs verlopen.

Hierdoor zijn functies zoals vergrendelen/ontgrendelen op afstand, live verkeersinformatie en andere services momenteel niet beschikbaar. Ook zijn uw opgeslagen instellingen gereset.

Wij hebben vernomen dat het heractivatieproces voor verwarring heeft gezorgd. Daarom hebben wij het eenvoudiger gemaakt – u hoeft geen contact op te nemen met de klantenservice.

Uw Bluelink-herstel is eenvoudig.

Van 18.06.2025 tot en met 19.07.2025 kunt u Bluelink heractiveren en een nieuw abonnement kiezen in de Bluelink Store:

Open het infotainmentsysteem van uw voertuig (Start → Instellingen → Bluelink-instellingen) om de service te heractiveren.
Scan in de Bluelink-app de QR-code onder Bluelink-instellingen → Modeminformatie om uw voertuig toe te voegen.
Kies en koop het gewenste abonnement in de Bluelink Store.
Belangrijk: Als u vóór 19.07.2025 geen abonnement kiest of dit op een later moment wilt doen, dient u contact op te nemen met de klantenservice om Bluelink opnieuw te activeren.

Na aankoop blijft uw abonnement in “preorder” staan tot 19.07.2025 – maar alle functies werken direct.

U kunt uw abonnement of de preorderstatus op elk moment beheren via de Bluelink Store: ga naar Menu → Mijn pagina's → Bestelgegevens.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
vifra schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:46:
dat lijkt op een interne automatische beveiliging bij overbelasting / storing die steeds af gaat.
Laadpaal of auto in fout ... ik gok laadpaal.
Het feit dat de laatste gepaard gaat met d zekering in de zekeringskast die er uit gaat sterkt dat vermoeden ... (goede) laadpalen hebben intern automtische zekeringen die net wat sneller werken dan deze dat men in de zekeringskast steken ... )

Kan je uw wagen op een andere lader normaal laden? Kan een andere wagen op uw laadpaal normaal laden?
uit wat maak je dat op?
De auto zal toch het bereiken van het doel bewaken en het laden beëindigen, overbelasting door de paal gedetecteerd zou m.i. een andere melding via bluelink geven....( iets als "laden gestopt")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:16

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Driekussie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:24:
Volgens dit bericht zou je verwachten dat het hier ook zo zal zijn, ook al is de garantie bij ons twee jaar korter (maar wel 160.000 km/100.00 miles). Ze rekenen de ICCU kennelijk als onderdeel van het batterij systeem.
[Afbeelding]
Ik heb de vraag maar aan Hyundai Nederland gesteld:
Ik heb een IONIQ 5 Project 45 die bijna 4 jaar oud is. Echter is er een probleem met vele ICCU's die kapot gaan, in Nederland, maar ook in andere landen. Er zijn al meerdere service acties en terugroepacties geweest, maar de ICCU's blijven stuk gaan. Ik maak me zorgen dat mijn ICCU stuk gaat ná 5 jaar en NIET onder de 8 jaar/160.000 km garantie valt.

In Amerika heeft Hyundai duidelijk gemaakt dat de ICCU valt onder de 10 jaar/100.000 mijl garantie.

Ik zou het in Nederland verwachten dat de ICCU ook onder de 8 jaar garantie valt, zeker omdat dit een gekend probleem is van de IONIQ 5 (en ook IONIQ 6).

Kunnen jullie zwart op wit duidelijkheid geven over de garantie van de ICCU?
En hoe zit het met vervangend vervoer, bij uitval? Namelijk kunnen reparaties wéken duren (door ICCU tekorten).
Het antwoord was teleurstellend:
Hartelijk dank voor uw bericht en het delen van uw zorgen met betrekking tot de ICCU van uw Hyundai IONIQ 5 Project 45.

Wij begrijpen dat u zich zorgen maakt over mogelijke defecten aan de ICCU en de garantiedekking na afloop van de standaard garantieperiode. Graag geven wij u hierbij duidelijkheid:

De ICCU (Integrated Charging Control Unit) valt niet onder de 8 jaar / 160.000 km garantie op het hoogspanningsbatterijpakket. Deze component wordt gerekend tot de algemene elektrische aandrijflijncomponenten en valt daarmee onder de reguliere fabrieksgarantie van 5 jaar zonder kilometerbeperking, zoals vermeld in de Hyundai garantievoorwaarden.

In tegenstelling tot de situatie in de Verenigde Staten, waar Hyundai andere garantieduur hanteert, gelden in Europa en Nederland andere (lokale) garantievoorwaarden, die zijn afgestemd op Europese regelgeving en marktbeleid.

Vervangend vervoer:
Indien uw voertuig onverhoopt uitvalt en reparatie noodzakelijk is, zal in overleg met de Hyundai-dealer bekeken worden of er recht is op vervangend vervoer. Dit is afhankelijk van de aard van het probleem, de garantie-status en de beschikbare onderdelen. Uw Hyundai-dealer is uw eerste aanspreekpunt om hierin met u mee te denken en passende ondersteuning te bieden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij uiteraard graag tot uw beschikking.

감사합니다 | Best regards | Met vriendelijke groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
kijk, heel flexibel zijn ze voor hun klanten.....5 jaar voorbij...ff@#ck you.
Beschamend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 21:42

YJB

Marcel2020 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:38:
kijk, heel flexibel zijn ze voor hun klanten.....5 jaar voorbij...ff@#ck you.
Beschamend
Benieuwd hoe hard ze dit gaat spelen. Volgens het conformiteitsbeginsel dient een verkochte zaak te voldoen aan de verwachtingen van de koper. Een ICCU is niet aantoonbaar aan slijtage onderhevig, dus als consument mag je er vanuit gaan dat deze langer dan 5 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 09:13

mdeiman

Projet 45

Komt er na 5 jaar ook nog een aanbod om voor een bepaald bedrag de garantie te verlengen?

Shit happens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:51
Als je een ICCU probleem hebt buiten de 5 jaar garantie kan het nog een rompslomp zijn om je gelijk te halen, tenminste dat vermoed ik.

Ik ben zelf aan het twijfelen om de verlengde garantie aan te schaffen. Het schept een hoop zekerheid en voorkomt stress. En mocht de ICCU toch stuk gaan, heb je het er dubbel en dwars uit. Daarnaast heb je ook garantie op overige onderdelen.

https://www.hyundai.com/n...e/verlengde-garantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
YJB schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Benieuwd hoe hard ze dit gaat spelen. Volgens het conformiteitsbeginsel dient een verkochte zaak te voldoen aan de verwachtingen van de koper. Een ICCU is niet aantoonbaar aan slijtage onderhevig, dus als consument mag je er vanuit gaan dat deze langer dan 5 jaar meegaat.
dat is....alleen ....ga je gelijk maar halen met een advocaat tegen 150 €/h....ICCU "kost" tegen de 4k, da's 26 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
Marcel2020 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:10:
ws kun je in de app vd laadpaal zien of er stroom is geleverd...ik kan me voorstellen dat bluelink het zelfde bericht herhaald als er daar iets fout gaat (en dat is bij bluelink geregeld)
In de logs van de paal zie ik dat die geen stroom meer heeft geleverd na 10:45 toen de auto "vol" was. Dus hij heeft niet bijgeladen, ik zie wel dat de paal steeds uit standby is gegaan, waardoor waarschijnlijk de auto ook weer wakker wordt. Ik gok dat dat door een integratie in Home Assistant komt, die integratie maar even uit laten kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:13:
[...]

In de logs van de paal zie ik dat die geen stroom meer heeft geleverd na 10:45 toen de auto "vol" was. Dus hij heeft niet bijgeladen, ik zie wel dat de paal steeds uit standby is gegaan, waardoor waarschijnlijk de auto ook weer wakker wordt. Ik gok dat dat door een integratie in Home Assistant komt, die integratie maar even uit laten kijken wat dat doet.
lijkt idd waarschijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:24
Marcel2020 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:06:
[...]

dat is....alleen ....ga je gelijk maar halen met een advocaat tegen 150 €/h....ICCU "kost" tegen de 4k, da's 26 uur
1-op-1 geeft doorgaans lange procedures, hoge individuele kosten en weinig resultaat. Ik denk dat in de V.S. consumentenorganisaties of instanties druk zetten op dit dossier.
Of op zijn minst I5 vloggers, zoals Ioniq guy.

Als het gaat om via B2C gekochte artikelen dan zou een consumentenbond (400 000 leden) misschien ook aandacht hieraan kunnen besteden. Om het onder de aandacht van een CB te brengen helpt het als de klanten zich al op enige wijze georganiseerd hebben.

Wat lastig is to zoverre, is dat de termijn van 5 jaar nog voor geen enkele I5 verstreken is. Sommigen zullen ook 6 of 7 jaar hebben bijgekocht. Wat is er nu op dit moment te claimen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:53
KnarfX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:05:
Als je een ICCU probleem hebt buiten de 5 jaar garantie kan het nog een rompslomp zijn om je gelijk te halen, tenminste dat vermoed ik.

Ik ben zelf aan het twijfelen om de verlengde garantie aan te schaffen. Het schept een hoop zekerheid en voorkomt stress. En mocht de ICCU toch stuk gaan, heb je het er dubbel en dwars uit. Daarnaast heb je ook garantie op overige onderdelen.

https://www.hyundai.com/n...e/verlengde-garantie.html
Hij is nu 2 jaar oud.
Ik heb bij aanschaf geen extra garantie gekocht.
Ik heb een principe “alle risico die je zelf kan dragen moet je niet verzekeren want daar verdient de verzekeraar aan”.
Maar…. Ik begin heel erg te denken dat ik inderdaad toch 2jaar extra garantie bijkoop.
Nb… voor de consument is dit een verzekering, voor Hyundai is dit een stabiele inkomstenbron op een service netwerk dat ze toch al moeten hebben.
Wat ik daarmee wil zeggen: “het is niet raar dat dit een gunstige verzekering is”.
Anyway… ik hoef pas over 3jaar te beslissen,

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
joepie de p schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:28:
[...]

1-op-1 geeft doorgaans lange procedures, hoge individuele kosten en weinig resultaat. Ik denk dat in de V.S. consumentenorganisaties of instanties druk zetten op dit dossier.
Of op zijn minst I5 vloggers, zoals Ioniq guy.

Als het gaat om via B2C gekochte artikelen dan zou een consumentenbond (400 000 leden) misschien ook aandacht hieraan kunnen besteden. Om het onder de aandacht van een CB te brengen helpt het als de klanten zich al op enige wijze georganiseerd hebben.

Wat lastig is to zoverre, is dat de termijn van 5 jaar nog voor geen enkele I5 verstreken is. Sommigen zullen ook 6 of 7 jaar hebben bijgekocht. Wat is er nu op dit moment te claimen?
6 of 7 jaar bijkopen?

Met de Verlengde Garantie van Hyundai kun je de garantietermijn tegen betaling uitbreiden tot maximaal 7 jaar. Doe dat wel op tijd, uiterlijk een maand vóórdat de fabrieksgarantie eindigt. Wanneer je al direct bij aanschaf van jouw nieuwe Hyundai kiest voor het afsluiten van de Hyundai Verlengde Garantie, ontvang je 10 % korting.

je verzekeren werkt niet op het moment dat je het probleem hebt...het gaat hier niet om de US maar EU...en hoe HY ons denkt af te schepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
YJB schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Hoe kan je zeggen dat " Een ICCU is niet aantoonbaar aan slijtage onderhevig,"?

Elke keer als je AC laadt is deze DC naar AC aan het omzetten. Als er iets op een EV aan slijtage onderhevig kan zijn dan is het een ICCU wel?

Misschien is het geen mechanise slijtage maar wel functionele of elektronische slijtage – veroudering of degradatie van elektronische componenten (bijvoorbeeld door warmte, spanningspieken, of herhaald gebruik).

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Laatst online: 15:51
Marcel2020 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:14:
[...]

uit wat maak je dat op?
De auto zal toch het bereiken van het doel bewaken en het laden beëindigen, overbelasting door de paal gedetecteerd zou m.i. een andere melding via bluelink geven....( iets als "laden gestopt")
Als de zekering er uit gaat dan is het toch wel iets dat dat riggerd. ik vermoed (er zijn al anderen die gelijkaardige zaken gedocumenteerd hebben) dat bij 80% checks er even (kort) een hoge piek gevraagd wordt en dat dit dan de zekering heeft getriggered ... Die 80% is gehaald en de lading wordt gestopt. Na x tijd (iedere 15 minuten) gaat de auto weer eens checken of er geladen moet worden of niet ... en dat veroorzaakt kort een piek vraagje van de laadpaal ...

Dus dat er om de 15 minuten iets gebeurd, niet abnormaal. Dat de zekering er uit gaat, dat is wel abnormaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
vifra schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Als de zekering er uit gaat dan is het toch wel iets dat dat riggerd. ik vermoed (er zijn al anderen die gelijkaardige zaken gedocumenteerd hebben) dat bij 80% checks er even (kort) een hoge piek gevraagd wordt en dat dit dan de zekering heeft getriggered ... Die 80% is gehaald en de lading wordt gestopt. Na x tijd (iedere 15 minuten) gaat de auto weer eens checken of er geladen moet worden of niet ... en dat veroorzaakt kort een piek vraagje van de laadpaal ...

Dus dat er om de 15 minuten iets gebeurd, niet abnormaal. Dat de zekering er uit gaat, dat is wel abnormaal ...
maar er werd niet geladen....de automaat in de meterkast is ws ook een aardlek, dus er is vast IETS aan de hand, maar het laden heeft altijd de wc zelfde logika gehad en die zekeringsautomaat is niet veranderd....grote vraag is waar dit issue veroorzaakt is, iccu,bms of laadpaal
.
Andere paal, zelfde auto...andere auto, zelfde paal...

[ Voor 7% gewijzigd door Marcel2020 op 20-06-2025 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudW
  • Laatst online: 08-07 21:30
RuudW schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:05:
Na 25 zorgeloze maanden, doet de Ioniq sinds zondagmorgen helemaal niks meer, zo dood als een pier. Wegenwacht kon 'm niet repareren en constateerde een storing in het elektrische systeem (iccu?). Auto wordt nu afgesleept naar de dealer. Balen!
Probleem veroorzaakt door marter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:14
@RuudW dat is dan wel beter nieuws dan een dode iccu! Dank voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:37
RuudW schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Marters zijn idd ook dol op de Ioniq5. Daar ben ik vorig jaar al achter gekomen.
Op een dag deed de sproeier voor ruitenwisser vloeistof het niet meer, toen ik die bij wou vullen zag ik dat er een paar kabels waren doorgebeten waren en er lag ook wat isolatie materiaal onder de motorkap. Gelukkig verder niks ernstigs aan de hand.

Toen toch maar een antimarter dingetje laten monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
RuudW schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:37:
[...]

kan zomaar net zo vervelend zijn als een dode iccu en valt zeker niet onder de garantie (kabelboom repa araties kunnen kostbaar zijn), tegen marters helpen veel van de verkochte oplossingen niet..doe research voor het kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-07 22:37
Marcel2020 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:06:
[...]

Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het is dan wel de vraag hoezeer die verzekeraar zich in dit soort gevallen zal “uitsloven” :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 22:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sinds een week of twee kan kan ik de klimaatregeling niet meer remote starten. Verder geen enkele melding te zien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWcCFoBa1TH7IG6mBaQxkO76FtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hKQAlIrBOFvf8CGhxTZabsr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
CharlieBulldog schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb een rechtsbijstandverzekering.
Het is dan wel de vraag hoezeer die verzekeraar zich in dit soort gevallen zal “uitsloven” :?
ms eens uitzoeken...beter nu dan wanneer het moment daar is en een evt garantievverenging geen optie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Daniel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:32:
Sinds een week of twee kan kan ik de klimaatregeling niet meer remote starten. Verder geen enkele melding te zien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? [Afbeelding]
Heel raar, hier werkt het.
Ik zou er even een punt van maken via klantenservice Hyundai NL. Die kunnen vast dieper in de auo kijken om te zien wat er gebeurd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Sinds eergisteren werkt BlueLink weer, maar als ik bij 'profiel' ga in de auto staat er BlueLink linken via GSM nummer! Maar dat lukt niet? Raar dat bluelink werkt maar syncen met mijn telefoonnummer gaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 23:44
@multipasser

Dit probleem had ik vanmiddag ook.
Bleek dat in de BlueLink app mijn telefoonnummer staat genoteerd inclusief +316
Probeer die even eraan toe te voegen. Bij mij is het toen gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjespower
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06 09:35
Weet iemand wat de terugroepactie Kk TRA 50D113 is?
Duurt een half uurtje is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 12:54
Als ik mijn klimaatregeling op afstand aanzet, wordt de stoelverwarming ook aangezet. Hoe kan ik dit fixen want het is niet prettig een koude auto en een warme stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:21
Groentjespower schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:03:
Weet iemand wat de terugroepactie Kk TRA 50D113 is?
Duurt een half uurtje is verteld.
Ik vond dit:
"50D113 - NE VCMS-Update (bis 22.10.2027)"
Waarbij VCMS staat voor Vehicle Charging Management System.
Wellicht heeft het iets met de ICCU van doen?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Even voor de zekerheid: morgenochtend vertrekken we voor een reis met tussenstops. Ik heb zo’n klein kantoorkoelkastje en overweeg die mee te nemen.

Als ik de auto in kampeermodus parkeer, dan blijft de 230V binnen toch aan?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:13:
Even voor de zekerheid: morgenochtend vertrekken we voor een reis met tussenstops. Ik heb zo’n klein kantoorkoelkastje en overweeg die mee te nemen.

Ik dacht dat dat niet helemaal ging (dat de binnen outlet op een gegeven moment uit gaat).
Wat zeer zeker wel gaat is via de V2L via de adapter op de laadpoort aan de buitenkant
Ik zit nu in Noorwegen met een kleine kip shelter caravan die ik “full electric” heb gemaakt met inductie kookplaat, Nespresso apparaat, airfryer en peltier koelkast.
Meestal is er stroom.
We hebben tot nog toe 1 nacht op de V2L overnacht.
- yep blijft gewoon aan.
- van 20:00 tot 9:00 5% accu gebruikt. Het grootste deel daarvan gaat op aan het stand-by gebruik van de auto van 150 a 200watt.

Eerst dacht ik dat je 10% per dag kwijt zou zijn in geval van “off-grid” kamperen maar overdag hangt de caravan meestal niet aan de V2L van de auto dus je hebt meestal geen 24uur maar slechts 12uur belasting per etmaal = 5% accu per dag.
En ‘s nachts als je gaat slapen en het best koud is zou je de V2L ook uit kunnen zetten. Dan ben je maar 3% per dag kwijt.

Nb: best is je “preferred setup” een nachtje te testen op de oprit. Inclusief voor&na checken van batterij status.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yCsqJPyYTcE_tBJcW87JIrDfzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LMNMVPqGlnUJNFSIQnF7OPm.jpg?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dank @Stefannn voor je uitgebreide verhaal.

Wel vreemd als het buiten blijft werken maar juist binnen uitschakelt. Dan ga ik toch maar afzien van die koelkast, want dat heeft niet veel nut met een uitschakelende stroomvoorziening.

En doe je de auto ‘s nachts op slot? Dat gaat op de gewone manier, ook als de auto in kampeermodus staat om je V2L aan de praat te houden?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:30:
Dank @Stefannn voor je uitgebreide verhaal.

Wel vreemd als het buiten blijft werken maar juist binnen uitschakelt. Dan ga ik toch maar afzien van die koelkast, want dat heeft niet veel nut met een uitschakelende stroomvoorziening.

En doe je de auto ‘s nachts op slot? Dat gaat op de gewone manier, ook als de auto in kampeermodus staat om je V2L aan de praat te houden?
Ik weet niet exact hoe het met het binnen stopcontact zit, maar ik meen te herinneren dat dat uit gaat,weet het niet zeker. Als hij op slot gaat geloof ik.
De buiten V2L blijft gewoon werken met de auto op slot. En de adapter is dan ook vergrendeld dus die kan niet gejat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-07 21:48

Ik heb zo een kleine compressor diepvries/frigo.
Met de Ioniq 6 werkt dit ook in kampeermodus,
is ook handig als je gaat winkelen en vlees en ijsjes wil meenemen.
Afsluiten van de auto doe ik eerst vanbinnen, centrale vergrendeling aan, stap uit en sluit bestuurdersportier handmatig met sleutel

[ Voor 11% gewijzigd door Buske op 21-06-2025 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:45
Buske schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:34:
[...]

Ik heb zo een kleine compressor diepvries/frigo.
Met de Ioniq 6 werkt dit ook in kampeermodus,
is ook handig als je gaat winkelen en vlees en ijsjes wil meenemen.
Afsluiten van de auto doe ik eerst vanbinnen, centrale vergrendeling aan, stap uit en sluit bestuurdersportier handmatig met sleutel
Zo werkt het ook in de Ioniq 5. Want als je auto in kampeermodus staat kun je hem niet met remote afsluiten (niet met sleutel en niet met de app). Dat moet met de fysieke sleutel is mijn eigen ervaring (wel al twee jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-07 15:31

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

cvanmansom schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:53:
Excuses vooraf als dit niet de juiste plek is, maar misschien dat ik één van mijn mede-IONIQ 5 berijders zo vlak voor de zomervakantie een plezier kan doen.

Ik heb een paar ongebruikte Thule WingBar Edge dakdragers liggen voor de IONIQ 5 met glad dak (geen zonnepanelen of panoramadak). De kofferbak bleek veel groter dan ik op het oog had ingeschat, dus ik heb ze de afgelopen jaren niet nodig gehad. Stuur me even een berichtje bij interesse.
Het gaat om deze: https://www.travelproshop...ragers-hyundai-ioniq.html
*** De dakdragers zijn vandaag verkocht - kan helaas het bericht niet wijzigen of verwijderen ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 20:12
Daniel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:32:
Sinds een week of twee kan kan ik de klimaatregeling niet meer remote starten. Verder geen enkele melding te zien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? [Afbeelding]
Ik had ditzelfde probleem. Met een paperclip het systeem resetten werkte niet, maar wat wel werkte is om in instellingen onder bluelink op herconfigureren te drukken . Ik weet niet wat er precies gebeurt, maar je verliest geen gegevens oid en daarna deed hij het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 11-07 10:55

@Hippe Lip, janmer maar het contact binnen levert enkel wanneer de auto aanstaat. Ik heb een soort elektrische hefkraan gemaakt om mijn mobility scooter in en uit te laden en ik moet de auto aanzetten om die te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PhilippeJoris schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:08:
[...]

@Hippe Lip, janmer maar het contact binnen levert enkel wanneer de auto aanstaat. Ik heb een soort elektrische hefkraan gemaakt om mijn mobility scooter in en uit te laden en ik moet de auto aanzetten om die te gebruiken.
@PhilippeJoris Goh, wéér nieuwe info voor me. Ik dacht dat die beide V2L-aansluitingen (binnen en buiten) juist alleen werkten als de auto in kampeermodus staat. Tenminste, voor de buitenaansluiting in elk geval. Nou wil je die sowieso niet gebruiken tijdens het rijden… :+
Maar binnen zal toch ook in kampeermodus werken, neem ik aan?

En zou die binnen ook werken als je rijdt (dan staat de auto immers ook aan)? Dat al eens geprobeerd? Dat zou wel fijn zijn voor een lange trip, zoals naar Zuid-Frankrijk of zo. Altijd koelkast aan. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Hippe Lip schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:51:
[...]

@PhilippeJoris Goh, wéér nieuwe info voor me. Ik dacht dat die beide V2L-aansluitingen (binnen en buiten) juist alleen werkten als de auto in kampeermodus staat. Tenminste, voor de buitenaansluiting in elk geval. Nou wil je die sowieso niet gebruiken tijdens het rijden… :+

En zou die binnen ook werken als je rijdt (dan staat de auto immers ook aan)? Dat al eens geprobeerd? Dat zou wel fijn zijn voor een lange trip, zoals naar Zuid-Frankrijk of zo. Altijd koelkast aan. 8)
@Hippe Lip, tijdens het rijden denk ik wel aangezien het werkt wanneer in Park. Ik wil het morgen wel eens testen in Drive. Kampeermodus heb ik nog nooit gebruikt, zal morgen dat ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:45
Hippe Lip schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:51:
[...]

Of je Nespresso-apparaat èn je magnetron! Werkt ook onder het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ironman78 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:44:
@multipasser

Dit probleem had ik vanmiddag ook.
Bleek dat in de BlueLink app mijn telefoonnummer staat genoteerd inclusief +316
Probeer die even eraan toe te voegen. Bij mij is het toen gelukt!
Bij mij +32 maar lukt niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
PhilippeJoris schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:56:
[...]

@Hippe Lip, tijdens het rijden denk ik wel aangezien het werkt wanneer in Park. Ik wil het morgen wel eens testen in Drive. Kampeermodus heb ik nog nooit gebruikt, zal morgen dat ook eens bekijken.
@Hippe Lip, dus, ja, de stekker geeft stroom zodra uw auto aanstaat (en je meer dan 20% batterij hebt), ook als je rijdt. Maar, NIET als je aan het laden bent. Dus eerst koffie maken, dan laden starten.

Als je Utility (kampeer) Mode wil, die werkt enkel in Car On & Park. Je moet uw auto aanzetten (NIET accessories) en in Park. Enkel dan kan je het EV menu bereiken waarin dan de Utility Mode aangeschakeld kan worden. Zodra dat gebeurd is, kan je niet meer in Drive of Reverse gaan. Utility Mode uitschakelen kan door op Start te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Ik heb sinds een week of 2-3 een vervelende resonantie boven het raam aan de bestuurderszijde. Als ik de sierlijst aan de buitenkant aandruk, voel ik dat het meegeeft. Omdat het precies op oorhoogte zit, is het nogal een storend geluid bij het rijden. Iedere beweging / trilling vertaalt zich in een krakend geluid.

Iemand in de groep die dit herkent? Ik heb in ieder geval vast een afspraak gepland bij de garage en dan helpt het als het een bekend euvel is ;-). Mij IONIQ 5 is een MY22 Lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:14

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Werkt bij 'de rest' van de Hi5 rijders Bluelink wel? Ik krijg Error 5153 Netwerkfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:43:
Ik heb sinds een week of 2-3 een vervelende resonantie boven het raam aan de bestuurderszijde. Als ik de sierlijst aan de buitenkant aandruk, voel ik dat het meegeeft. Omdat het precies op oorhoogte zit, is het nogal een storend geluid bij het rijden. Iedere beweging / trilling vertaalt zich in een krakend geluid.

Iemand in de groep die dit herkent? Ik heb in ieder geval vast een afspraak gepland bij de garage en dan helpt het als het een bekend euvel is ;-). Mij IONIQ 5 is een MY22 Lounge.
Zelfde uitvoering hier maar geen herkenning van het probleem. Zit het deurrubber nog netjes op de plek waar het hoort te zitten?

Als het rubber droog wordt kan het kraken, een likje siliconenspray of wat vaseline (van die sticks speciaal voor auto's) zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

de meester01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:14:
Werkt bij 'de rest' van de Hi5 rijders Bluelink wel? Ik krijg Error 5153 Netwerkfout
Bij mij werkt Bluelink prima op dit moment, zelfs nog even een statusupdate gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

de meester01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Zelfde uitvoering hier maar geen herkenning van het probleem. Zit het deurrubber nog netjes op de plek waar het hoort te zitten?

Als het rubber droog wordt kan het kraken, een likje siliconenspray of wat vaseline (van die sticks speciaal voor auto's) zou kunnen helpen?
Het is de hard-kunststof sierlijst boven het raam, misschien inderdaad op te lossen met siliconenspray maar dan blijf ik die speling gek vinden. Het voelt alsof het vastgeklikt hoort te zitten maar dat op één gebied niet is. Je kunt het aanduwen, maar het klikt niet vast.
De deurrubbers weer goed zetten is inmiddels bijna routine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Bij mij werkt Bluelink prima op dit moment, zelfs nog even een statusupdate gevraagd
Paperclip reboot gedaan, nu kan ik mijn auto weer stalken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Het is de hard-kunststof sierlijst boven het raam, misschien inderdaad op te lossen met siliconenspray maar dan blijf ik die speling gek vinden. Het voelt alsof het vastgeklikt hoort te zitten maar dat op één gebied niet is. Je kunt het aanduwen, maar het klikt niet vast.
De deurrubbers weer goed zetten is inmiddels bijna routine ;)
Dan lijkt er inderdaad wat meer aan de hand te zijn.

De rubbers heb ik iig nog nooit hoeven aanduwen en de lijsten liggen vlak op de carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

de meester01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:32:
[...]
De rubbers heb ik iig nog nooit hoeven aanduwen en de lijsten liggen vlak op de carrosserie.
Dat van die rubbers is niet de schuld van de auto: de parkeervakken bij mij in de straat zijn vrij smal en dan schuur je gemakkelijk even langs het rubber aan de binnenzijde van de auto (niet bij het raam). Het rubber draait dan een kwart slag en er steekt een puntje uit. Kost een seconde om terug te duwen en ik denk dat die flexibiliteit juist voorkomt dat je het rubber op den duur beschadigt.

Ik laat bij de garage in ieder geval die lijst wel even nakijken en vastzetten. Aangezien ik verder al heel lang probleemloos rijd (geen ICCU problemen, geen andere storingen), is dit een probleempje van niks. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Avondje voorpret

Gisteravond een beetje online zitten grasduinen in de open data van Rdw.
Zie ik daar dat op 20 juni 2025 een grijze Ioniq5 84 kWh RWD* met mijn trekgewicht, mijn rijklaargewicht van 1970 kg en met mijn cataloguswaarde op kenteken is gezet. (Deze combi komt in de lijst niet vaak voor).

Zou het, zou het?

De dealer stuurde de zondag erna (22 juni) een redelijk betekenisloos maitje met daarin de aankondiging 'uw auto is er nog niet', maar hier leest u meer over de historie van Hyundai'.

Auto besteld op 28 april, dus het zou nét kunnen. Ik heb ook een dagabbo op Vesselfinder genomen maar ik kan eigenlijk geen goede match vinden tussen een vertrekdatum uit Ulsan en lossing in Rotterdam. (Of Ulsan en Zeebrugge, of Ulsan en Antwerpen, of andere steden in Z-Korea en deze Europese havens).

Opvallend is trouwens de kleine verschillen in voertuiggewicht, zo komt 1960, 1970 en 1980 kg voor met ongeveer dezelfde prijsklasse. Zoveel af-fabriek opties waren er niet, ben benieuwd waar die verschillen inzitten. Ik heb gekozen voor de 19" velgen, vanwege iets hogere actieradius en naar verluidt nog iets minder rolgeluid. Dat zou een rol kunnen spelen wellicht.

* i.t.t. eerdere berichtgeving op het laatste moment toch besloten voor een upgrade naar 84 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
KnarfX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:05:
Dacht mijn keuze gevonden te hebben met een tweedehands Ioniq 5, maar nu ik lees dat die ICCU enkel binnen de 5 jaar garantie valt ga ik naar een ander merk kijken. Geen zin om na 1 jaar al €4000 - €5000 neer te moeten tellen voor nieuwe ICCU die ook elk moment weer kan stuk gaan. Spijtig want de rest van de auto is echt perfect. Maar dit debacle hebben ze toch slecht opgelost. Ik snap dat je niet preventief alle ICCU's kan vervangen, maar een verlengde garantie erop had toch meer zekerheid gegeven. Gezien de Ioniq 6 en Kia zelfde probleem hebben zal dus in geheel een ander merk EV worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:11
Mijn Hi5 inmiddels ingeleverd, na 3 maanden met een kapotte ICCU rondgereden te hebben en nog geen prognose van levertijd van dat ding. Nu rijd ik een Model Y, en eerlijk ik heb de Hi5 nog geen moment gemist.

Geen uitvallende bluelink, geen verdwenen profiel iedere 2 maanden, geen rammeltjes bij 104km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Dacht mijn keuze gevonden te hebben met een tweedehands Ioniq 5, maar nu ik lees dat die ICCU enkel binnen de 5 jaar garantie valt ga ik naar een ander merk kijken. Geen zin om na 1 jaar al €4000 - €5000 neer te moeten tellen voor nieuwe ICCU die ook elk moment weer kan stuk gaan. Spijtig want de rest van de auto is echt perfect. Maar dit debacle hebben ze toch slecht opgelost. Ik snap dat je niet preventief alle ICCU's kan vervangen, maar een verlengde garantie erop had toch meer zekerheid gegeven. Gezien de Ioniq 6 en Kia zelfde probleem hebben zal dus in geheel een ander merk EV worden...
Waar komt die kosteninschatting vandaan? Als ik chatgpt grondig laat zoeken dan komen dit soort bedragen niet naar boven. Heeft überhaupt al eens een I5 eigenaar zelf de kosten moeten ophoesten? O.b.v. andere merken ligt max 3000 meer voor de hand. Nog een smak geld natuurlijk. Succes met de zoektocht, hou wel in gedachten dat de garantietermijn tegen kan vallen bij andere merken. (BMW 2 jaar....) en dat je alsnog kosten kunt krijgen voor dure reparaties (ook bij andere merken gaan ICCU's kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
joepie de p schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:05:
[...]
Waar komt die kosteninschatting vandaan? Als ik chatgpt grondig laat zoeken dan komen dit soort bedragen niet naar boven. Heeft überhaupt al eens een I5 eigenaar zelf de kosten moeten ophoesten? O.b.v. andere merken ligt max 3000 meer voor de hand. Nog een smak geld natuurlijk. Succes met de zoektocht, hou wel in gedachten dat de garantietermijn tegen kan vallen bij andere merken. (BMW 2 jaar....) en dat je alsnog kosten kunt krijgen voor dure reparaties (ook bij andere merken gaan ICCU's kapot).
Ergens dat bedrag zien passeren, ben vergeten waar. Maar zelfs al zou het maar €3000 zijn is het nog een smak geld (zeker omdat geen definitieve fix is). Inderdaad veel merken met ICCU problemen, dus zie even de bomen niet meer door het bos :X Nog nooit grote kosten aan auto reparatie gehad, dus die bedragen geven wel schrik moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:14
@Avenger 2.0 dat maakt het allemaal ook zo lastig. Er zijn mensen en ook op dit forum die jaren al zonder problemen rijden en mensen die meerdere problemen hebben ervaren. Zwager van mij rijdt een Skoda (nieuw en lease) en heeft al 4 keer in een jaar stil gestaan. Daarnaast heb ik een collega, die een model Y kocht en ook problemen had met interieur en laden. Kortom, het blijft een (dure) gok.
Ik rij nu 2 maanden een Ioniq5 en het is wel erg prettig rijden.
Zelf heb ik het geluk dat ik thuis kan laden en dat doe ik nu nog zelfs met een granny lader en ben 3 keer naar fastned geweest. Dus de maandelijkse kosten zijn lager dan mijn benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:56:
[...]

Ergens dat bedrag zien passeren, ben vergeten waar. Maar zelfs al zou het maar €3000 zijn is het nog een smak geld (zeker omdat geen definitieve fix is). Inderdaad veel merken met ICCU problemen, dus zie even de bomen niet meer door het bos :X Nog nooit grote kosten aan auto reparatie gehad, dus die bedragen geven wel schrik moet ik zeggen.
Voordat de 5 jaar afloopt kan je nog 2 jaar garantie bijkopen. Tegen die tijd gok ik dat er wel een definitieve iccu fix zal zijn. Al heb je daar dan weer niks aan als de iccu NIET voor die tijd stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Stefannn schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Voordat de 5 jaar afloopt kan je nog 2 jaar garantie bijkopen. Tegen die tijd gok ik dat er wel een definitieve iccu fix zal zijn. Al heb je daar dan weer niks aan als de iccu NIET voor die tijd stuk gaat.
Ja als je nieuw koopt uiteraard, bij een tweedehands (van bv 4 jaar) heb je maar 1 jaar garantie meer. Zoals ik begrijp doet de software fix softstart van 12V batterij laden (om spanningspiek te voorkomen) en agressievere koeling ICCU in algemeen. Maar dat zal reeds gedeeltelijke of gedane schade natuurlijk niet oplossen, dus geen garantie dat deze in (nabije) toekomst niet kan stuk gaan. Hoop alvast nog dat ze extra garantie geven, dan is het nog te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Misschien kan je de 2 jaar extra garantie uitonderhandelen met de dealer. Het maakt Hyundai niet uit wie de factuur betaalt. Ik heb uiteindelijk een model 25 gekocht maar was daarvoor bezig met een voorraadmodel 24. Scheelde 8k en trekhaak en verlengde garantie was bespreekbaar. Ik durfde uiteindelijk niet door te zetten omdat die auto mogelijk 1,5 jaar met een erg lege tractiebatterij had stilgestaan. Daar zag ik risico voor de langere termijn. Misschien niet terecht gedacht, maar hier speelde psychologie voor mij iig een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:44
Deze maand al twee maal een foutmelding met onmiddellijk voertuig stoppen.
De 12V accu lijkt dan niet te leveren. Airco werkt dan soms ook niet. Na het uitzetten van de auto en direct erna weer aan is de foutmelding weg, en raadselachtig is de 12V accu weer vol genoeg.
De huidige 12V accu is 1 maand oud, ter vervanging van serviceactie accu van 3 maanden geleden die de originele van 3,5 jaar oud verving. Of de 12V accus zijn zeer slecht, of mijn ICCU vergeet ze soms op te laden.
Met deze lijst begin ik mijn Iccu te verdenken, omdat ik ook nog steeds een stotterende auto heb bij hoge snelheden (150 tot 190 km/u). De auto lijkt dan vermogen tekort te komen en vervolgens levert die wel weer.
Het stotteren kan ook nog onbalans zijn die door mijn nieuwe banden van 3 maanden oud komen. Mogelijk zit er hoogteslag in.
Mijn actieradius wordt ook minder, 300km nog maar met deze ideale accu temperaturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0_WDcXWFv-vLZz58VRJCEvVdBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GXUEJlnqDRkP4ZSGVjHdiLU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ditbenikecht op 28-06-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:11

-CJ

Not remastered

ditbenikecht schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:44:
Deze maand al twee maal een foutmelding met onmiddellijk voertuig stoppen.
De 12V accu lijkt dan niet te leveren. Airco werkt dan soms ook niet. Na het uitzetten van de auto en direct erna weer aan is de foutmelding weg, en raadselachtig is de 12V accu weer vol genoeg.
De huidige 12V accu is 1 maand oud, ter vervanging van serviceactie accu van 3 maanden geleden die de originele van 3,5 jaar oud verving. Of de 12V accus zijn zeer slecht, of mijn ICCU vergeet ze soms op te laden.
Met deze lijst begin ik mijn Iccu te verdenken, omdat ik ook nog steeds een stotterende auto heb bij hoge snelheden (150 tot 190 km/u). De auto lijkt dan vermogen tekort te komen en vervolgens levert die wel weer.
Het stotteren kan ook nog onbalans zijn die door mijn nieuwe banden van 3 maanden oud komen. Mogelijk zit er hoogteslag in.
Mijn actieradius wordt ook minder, 300km nog maar met deze ideale accu temperaturen.

[Afbeelding]
Heb je de grote of kleine accu? Ik heb de grote en met deze temperaturen haal ik nog goed 400km op een accu, en ik rij niet perse heel zuinig. Iets meer kilometers gereden dan jij.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@-CJ Ik heb de grote 72,6 kWh accu. Dus bij mij mist wat actieradius. Aan de celspanningen niet veel bijzonders te zien, 20mV onderling verschil. Voor garantie heb ik 40mV verschil nodig. Ook is al eens een module vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 22:34
@ditbenikecht Wat is gemiddelde verbruik? Ik zie een verbruik ‘na het laden’ van 25kwh/100km op je foto, in dat geval klopt het toch dat je auto 300km rijbereik weergeeft? Dat verbruik lijkt me vooral gigantisch. In deze tijd van het jaar loop ik zo rond de 15-16kwh/100km gemiddeld. Weliswaar met 54kwh RWD versie (waarmee ik nu dus rond de 330km haal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:07
Interessant: https://www.ad.nl/auto/ge...lemaal-onderaan~a54b8af5/

Hyundai in top 3 betrouwbaarheid. Elektronisch beter dan pluginhybride.

[ Voor 22% gewijzigd door edvanleeuwen op 29-06-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Dat plug-in meer storingen heeft klinkt voor mij niet gek. Je stapelt de potentiële gebreken van electrisch en de potentiële gebreken van ICE bij elkaar op.

Het ICE bestand in de VS vergrijst. Gemiddelde leeftijd ICE is 12,6 jaar. Voor plug-in en BEV is dit ca 3,5 jaar. Jammer dat er geen break-down per per model is. Hyundai verkoopt veel ICE in de VS. Daardoor kan je moeilijk conclusies trekken over de I5/I6.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hyundai        | 2024 verkoop | 2023 verkoop
--------------|--------------|--------------
Tucson        | 206.126      | 209.624
Elantra       | 136.698      | 134.149
Santa Fe      | 119.010      | 131.574
Palisade      | 110.055      | 89.509
Sonata        | 69.343       | 45.344
Kona          | 82.172       | 79.116
IONIQ 5       | 44.400       | 33.918
IONIQ 6       | 12.264       | 12.999
Santa Cruz    | 32.033       | 36.675
Venue         | 24.607       | 28.009
--------------|--------------|--------------
Totaal        | 836.802      | 801.195

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Alle merken      | 2024 verkoop (VS)
----------------|------------------
Toyota          | 1.986.954
Ford            | 1.960.338
Chevrolet       | 1.730.075
Honda           | 1.291.490
Nissan          |   865.938
Hyundai         |   836.802
Kia             |   782.451
Subaru          |   667.725
GMC             |   614.177
Jeep            |   587.725
Ram Trucks      |   439.039
Mazda           |   424.382
Volkswagen      |   379.178
BMW             |   371.346
Lexus           |   345.669
Mercedes-Benz   |   324.528
Audi            |   196.576

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-07 03:54

MicheldeGoey

Project 45

@ZuinigeRijder
Ik overweeg om 2 jaar verlenging van de garantie te kopen. Kost ruim €500,- maar dat kan goed uitpakken als de ICCU het alsnog begeeft. Soort loterij.
Auto wordt binnenkort 4 jaar, maar geen storingen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@MicheldeGoey
Je kunt het ook zien als verzekeringspremie.

Vergelijk: Hoe lang betaal je al premie voor je brandverzekering en hoe vaak heb je daar al gebruik van gemaakt?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-07 11:40
Rij door het jaar heen tussen de 16 en 17 kwh per 100 km. Deze week voor de eerste keer onder de 16 kwh per 100 km (15,9 kwh per 100 km. Rij altijd ipedal, veel binnenwegen en snelweg 100 km. Climate control uit tussen 15 en 20 graden buiten en slimme ventilatie aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/an3x8OUSSWaYzSEmo1UdAoYoCWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbdlRZWKndWS3fTX3TxBPN3K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:21
Hippe Lip schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:39:
[...]

@MicheldeGoey
Je kunt het ook zien als verzekeringspremie.

Vergelijk: Hoe lang betaal je al premie voor je brandverzekering en hoe vaak heb je daar al gebruik van gemaakt?
In dat kader: ik verzeker alleen die dingen die ik niet 'direct' zelf kan (laten) repareren/vervangen.
Opstalverzekering? ja! Een woning 'vervangen' kan ik financieel niet aan ;) .
Extra (betaalde) garantie op 'kleinere dingen? Nee, een ICCU,of een warmtepomp (thuis) kost me de kop niet.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:34:
@ZuinigeRijder
Ik overweeg om 2 jaar verlenging van de garantie te kopen. Kost ruim €500,- maar dat kan goed uitpakken als de ICCU het alsnog begeeft. Soort loterij.
Auto wordt binnenkort 4 jaar, maar geen storingen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
2 jaar verlengde garantie is 924 euro. 1 jaar verlenging is iets van 500 euro. Of weet jij waar het goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-07 03:54

MicheldeGoey

Project 45

@ZuinigeRijder

Je hebt gelijk, ik zag dat 6e jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@pietjansen Je hebt gelijk met je berekening, maar na volledig opladen behoud ik een berekende 320km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWcZaQVZ4Zqki7SPorB4ZTgXkx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJlHaV8TsO9BR7CSjG8nlNtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Als je tijdelijk wat meer hebt verbruikt voor een poosje, dan kan het zijn dat de actieradius tijdelijk lager is omdat met dat recente verbruik wordt gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
joepie de p schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:46:
Als je tijdelijk wat meer hebt verbruikt voor een poosje, dan kan het zijn dat de actieradius tijdelijk lager is omdat met dat recente verbruik wordt gerekend?
idd, is vls mij te resetten door de 'dagteller' te resetten.

maar met de huidige temperatuur zou je bij 100% meer verwachten, ik zie 248 km bij 62%..(73kwh awd, gemiddeld op 33Kkm 19.5 kwh/100km, waar 800km caravan met 35-40 bij zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Marcel2020 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:28:
[...]

idd, is vls mij te resetten door de 'dagteller' te resetten.

maar met de huidige temperatuur zou je bij 100% meer verwachten, ik zie 248 km bij 62%..(73kwh awd, gemiddeld op 33Kkm 19.5 kwh/100km, waar 800km caravan met 35-40 bij zit)
Juist daarom heb ik de aanhanger modus niet op automatisch staan. Ik ben nu op vakantie met de caravan en heb hem handmatig op “zwaar” gezet. Voorspelling van range werkt redelijk goed. Als ik de caravan inplug geeft hij de range met caravan aan (ongeveer 240km met 100% soc). als ik een dagje met enkel de auto ga Touren krijg ik de range zonder caravan.
Betreffende instelling stelt enkel de zwaarte van de aanhanger handmatig in in plaats van dat de auto dat zelf probeert te bepalen. Omschakelen “dat de aanhanger er wel of niet aanhangt” is nog steeds automatisch, OOK bij handmatige instelling van de zwaarte.

Buiten de vakantie staat het aanhanger gewicht bij mij handmatig op “licht”, normalitair gaat er namelijk alleen van tijd tot tijd een fietsdrager op de trekhaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefannn op 30-06-2025 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag na het gebruik van het remote aanzetten van de airco: zombie modus :( Nou doet hij dat soms als hij aan de laadpaal hangt en je activeert de airco via de app. Dan is de oplossing remote weer de airco uitzetten.

Na 20 minuten klooien (uit, aan, uit, 5 minuten wachten, sleutel bij de startknop) etc ging het ding eindelijk weer aan. Vrouw over de zeik (ik stond thuis 9 liter kippensoep te brouwen :9) Ze had netjes gewacht met de versnelling inleggen tot het Ready lampje (wat niet kwam).

Maar wel vreemd, 12V accu was ramvol bleek bij thuiskomst (heb een bloetoet gadget op de accu zitten).

Iemand een tip voor een mogelijke oorzaak?

[ Voor 7% gewijzigd door de meester01 op 30-06-2025 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Laatst online: 12:34
Heeft er iemand de kleurcode van de grijze bumperdelen? Ik heb een kleine lakschade en wil graag een bijpunt stiftje gaan bestellen om dat te verhelpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
saabfanatic schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:50:
Heeft er iemand de kleurcode van de grijze bumperdelen? Ik heb een kleine lakschade en wil graag een bijpunt stiftje gaan bestellen om dat te verhelpen
YEV zou de kleurcode zijn voor de zilver bumperdelen. Zie dit topic op goingelectric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 00:59:
Vandaag na het gebruik van het remote aanzetten van de airco: zombie modus :( Nou doet hij dat soms als hij aan de laadpaal hangt en je activeert de airco via de app. Dan is de oplossing remote weer de airco uitzetten.

Na 20 minuten klooien (uit, aan, uit, 5 minuten wachten, sleutel bij de startknop) etc ging het ding eindelijk weer aan. Vrouw over de zeik (ik stond thuis 9 liter kippensoep te brouwen :9) Ze had netjes gewacht met de versnelling inleggen tot het Ready lampje (wat niet kwam).

Maar wel vreemd, 12V accu was ramvol bleek bij thuiskomst (heb een bloetoet gadget op de accu zitten).

Iemand een tip voor een mogelijke oorzaak?
Toevallig had ik gisteren óók een zombie mode }) Ik had de voorramen via de sleutel open gedaan (open knop en dan lang op open knop drukken). Maar een half uurtje later, bij het aanzetten van de auto inclusief rempedaal, werd de sleutel niet herkend (sleutel symbool linksonder op display). Ik had geen zin om de accuklemmen los te maken, dus maar de auto weer uitgezet, uitgestapt en afgesloten en 10 minuten naar binnen gegaan. Bij terugkomst was de zombie mode over. Niet geprobeerd om de remote airco aan te zetten, misschien iets voor de volgende keer.

Een aantal weken geleden had ik ook de zombie mode. Bij het instappen en meteen na aanzetten auto de voorramen open gedaan. Zou het daar mee te maken hebben :? Maar in het algemeen komt het bij mij niet heel vaak voor.

P.S. ik heb alle service-acties gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
raar, de remote airco functie gebruik ik heel veel ...zonder zombie mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Morgen gaan we naar Normandië, de eerste echt lange rit met onze MY25.

Nu meen ik dat je ergens je favoriete laadstations (aanbieders) ik kon stellen in de navi van de auto, maar ik kan het nergens vinden.

Ik zou graag Ionity als eerste en Fastned als tweede voorkeur hebben. Hoe doe ik dat, of kan dat niet?
Ben alle menu’s doorgelopen, maar kan het nergens vinden.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:43:
Morgen gaan we naar Normandië, de eerste echt lange rit met onze MY25.

Nu meen ik dat je ergens je favoriete laadstations (aanbieders) ik kon stellen in de navi van de auto, maar ik kan het nergens vinden.

Ik zou graag Ionity als eerste en Fastned als tweede voorkeur hebben. Hoe doe ik dat, of kan dat niet?
Ben alle menu’s doorgelopen, maar kan het nergens vinden.
Op het lader scherm links boven op de trechter klikken.
Dat verzin je inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:58:
[...]

Op het lader scherm links boven op de trechter klikken.
Dat verzin je inderdaad niet.
@Stefannn
Ehh, het laderscherm?
Hoe kom ik daar?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:33
MicheldeGoey schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:57:
@ZuinigeRijder

Je hebt gelijk, ik zag dat 6e jaar niet.
Ik heb dezelfde situatie. P45 uit augustus. Het is een smak geld, maar een ICCU of frontradar (allebei al gehad) haal je het er wel weer uit.

Maar is de jury eruit? Valt de ICCU eronder?

[ Voor 6% gewijzigd door McRizzo op 30-06-2025 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gevonden!

Route (voor MY25; eerdere modellen hebben ander menu?):
  1. Home
  2. Home
  3. EV
  4. Stations in omgeving
  5. Trechter = filter
  6. Dan aanbieders aanvinken
Thnx 4 tip d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Hippe Lip op 30-06-2025 20:43 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Hippe Lip schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:57:
Gevonden!

Route (voor MY25; eerdere modellen hebben ander menu?):
  1. Home
  2. Home
  3. EV
  4. Stations in omgeving
  5. Trechter
  6. Dan aanbieders aanvinken
Thnx 4 tip d:)b
Vergeet niet je maximale DC % op 80 te zetten.

Als die op 100% staat (standaard) dan krijg je de raarste routes met laadsessies.

Je kunt natuurlijk wel even de zaak op 100% zetten als je bij de lader staat, dat doe ik doorgaans ook en dan ga je even pinkelen en wat drinken of eten. Als dat iets langer duurt dan is het alleen maar handig dat de auto niet op 80% afslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:48:
[...]

@Stefannn
Ehh, het laderscherm?
Hoe kom ik daar?
Scherm met alle laadpalen.
Dus als je op het meest rechtse scherm de kaart hebt het “charge” symbool aanklikken.
Ik bedoel dus het scherm met de laadpalen “zonder filter” .. de trechter is het filter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jouwheld
de meester01 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:00:
[...]

Vergeet niet je maximale DC % op 80 te zetten.

Als die op 100% staat (standaard) dan krijg je de raarste routes met laadsessies.

Je kunt natuurlijk wel even de zaak op 100% zetten als je bij de lader staat, dat doe ik doorgaans ook en dan ga je even pinkelen en wat drinken of eten. Als dat iets langer duurt dan is het alleen maar handig dat de auto niet op 80% afslaat.
Bij mij plant die tegenwoordig prima, ook al heb ik max op 100% staan, weet niet meer sinds welke update of sinds wanneer dit het geval is, maar ik heb hem nu dus standaard op 100% staan. Te vaak iets langer weg gebleven en toen was die bij 80% afgeslagen, omdat ik vergeten was aan te passen.
@Hippe Lip heeft MY2025 en volgens mij kan je daar nu zelfs aangeven met welke min en max percentage er gepland dient te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
McRizzo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Ik heb dezelfde situatie. P45 uit augustus. Het is een smak geld, maar een ICCU of frontradar (allebei al gehad) haal je het er wel weer uit.

Maar is de jury eruit? Valt de ICCU eronder?
Frontradar valt er volgens mij NIET onder, wel ICCU. Maar beste kun je het navragen, zwart-op-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Frontradar valt er volgens mij NIET onder, wel ICCU. Maar beste kun je het navragen, zwart-op-wit.
HUH, hier las ik het tegendeel , je eigen post zelfs :? EDIT: lamaar....de standaard 8 jaar op de HV accu
https://www.goingelectric...p?f=531&t=96899&start=330

Die ICCU (Integrated Charging Control Unit) ist nicht von der 8-Jahres-/160.000-km-Garantie auf den Hochvolt-Akku abgedeckt. Diese Komponente gilt als allgemeine Komponente des elektrischen Antriebsstrangs und unterliegt daher der regulären 5-Jahres-Werksgarantie ohne Kilometerbegrenzung, wie in den Hyundai-Garantiebedingungen festgelegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel2020 op 30-06-2025 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefannn
jouwheld schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:09:
[...]

Bij mij plant die tegenwoordig prima, ook al heb ik max op 100% staan, weet niet meer sinds welke update of sinds wanneer dit het geval is, maar ik heb hem nu dus standaard op 100% staan. Te vaak iets langer weg gebleven en toen was die bij 80% afgeslagen, omdat ik vergeten was aan te passen.
@Hippe Lip heeft MY2025 en volgens mij kan je daar nu zelfs aangeven met welke min en max percentage er gepland dient te worden.
@Hippe Lip
Ik gebruik het automatisch plannen niet.
Ik zet de navigatie gewoon naar mijn einddoel.
Daarna via “laadpalen op route” een stop kiezen.
De range is dermate groot dat ik eigenlijk bijna altijd eerder stop dan dat de accu leeg is.
Tijdens het laden kan je ook al spieken wat een geschikte volgende stop is.
Tijdens rijden beetje in de gaten houden of marge groter of kleiner wordt en eventueel een laadpaal verder of dichterbij kiezen.
Met adaptive cruise ontrol en zelf sturen heb je sowieso tijd zat om dit tijdens het rijden uit te vogelen.

Pagina: 1 ... 264 ... 266 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic