It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Precies wat ik zeg: "Als de vergrendelingsmodus van de laadstekker is ingesteld op Altijd of Tijdens laden, ontgrendelt u het portier door op de knop op de slimme sleutel of de knop op het bestuurdersportier te drukken en koppelt u de laadstekker los van de laadingang."Peter-036 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:12:
@usac085 Instructieboekje/manual van de Ioniq al eens ingekeken?
Daar staat netjes hoe het werkt/zou moeten werken.
Staat overigens nog meer nuttige info in..........
Wat de slimme (kuch) sleutel doet, is dat als ik de auto benader de deuren open gaan, maar de laadkabel dus niet van het slot gaat. Dan moet ik nog een keer op de 'slimme' sleutel drukken.
Maar sowieso is het al van de zotte dat de vergrendeling niet goed werkt met de standaard meegeleverde kabel omdat die te zwaar is. Ik vind het een heerlijke auto, maar dit is gepruts.
Ik moet voor beide acties even op de knop in de handgreep drukken, en ik was vergeten dat dat een instelling is.
Wellicht heb jij een andere (standaard/meegeleverde) laadkabel, want de vergrendeling van de mijne werkt na 60 duizend km nog vlekkeloos....of dat na 160 of 260 duizend km nog zo is? ....Afwachten.
Wij zijn afgelopen voorjaar met een grote aanhanger naar Italië geweest, alleen bij Ionity geladen en ongeveer 80% kunnen laden zonder de aanhanger los te koppelen. We pakten bewust de wat grotere laadplekken iets van de snelweg af en blokkeerden dan andere laadpalen.sander121 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:41:
[...]
Ik ga het meemaken, dit wordt m’n eerste reis met een elektrische auto. Ik gok dat het in de nacht geen probleem is om iets asocialer te staan? En anders wordt het afkoppelen.
Af en toe rare blikken of iemand die een foto maakte, maar dat waren allemaal ICE rijders

PS, om onnodige discussies te voorkomen, ik bleef bij de auto en als de laatste laadplek bezet was stond ik buiten klaar om direct te vertrekken als er een volgende aankwam.
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Je auto gaat niet van slot, de portiergrepen komen automatisch naar buiten.usac085 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:19:
[...]
Precies wat ik zeg: "Als de vergrendelingsmodus van de laadstekker is ingesteld op Altijd of Tijdens laden, ontgrendelt u het portier door op de knop op de slimme sleutel of de knop op het bestuurdersportier te drukken en koppelt u de laadstekker los van de laadingang."
Wat de slimme (kuch) sleutel doet, is dat als ik de auto benader de deuren open gaan, maar de laadkabel dus niet van het slot gaat. Dan moet ik nog een keer op de 'slimme' sleutel drukken.
Maar sowieso is het al van de zotte dat de vergrendeling niet goed werkt met de standaard meegeleverde kabel omdat die te zwaar is. Ik vind het een heerlijke auto, maar dit is gepruts.
2 verschillende grootheden.
Dat het nu gebeurt terwijl je voor het eerst de Granny gebruikt..... zou het toeval zijn of oorzakelijk verband?
Geen idee, ik heb over meer gevallen gelezen, dat het gebeurde tijdens het laden met de granny. Maar kan ook toeval zijn.joepie de p schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:31:
Dat is balen @Zonnekamp
Dat het nu gebeurt terwijl je voor het eerst de Granny gebruikt..... zou het toeval zijn of oorzakelijk verband?

Ik laad al tijden thuis alleen met een granny lader (wacht op uitbereiding groep en laadpaal) en sporadisch DC. Ik heb ook wel gelezen dat het met AC laden kan gebeuren, maar lees nergens iets over de granny lader en het optreden hiervan. De granny lader die ik erbij kreeg is 12a en gaat niet sneller dan 2.5 - 2.7 kwh. Lijkt dus pech/toeval
Bijna nooit meer. Wij maken in Nederland dagtochtjes. Dus heel sporadisch, op een hand te tellen de laatste jaren.rem_hopster schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:41:
@ZuinigeRijder ik duim met je mee....maar laad je nooit DC? Als ik op vakantie ga, zal ik wel moeten...
Shit! @Zonnekamp, jammer dit te horen. Gelukkig kan je nog DC laden. Check wel even of uw *12V batterij* nog geladen wordt. Wij hebben onze ICCU ook defect gehad (nochtans enkel granny charger of DC geladen; helpt dus niet) en bij ons werd de 12V batterij niet meer geladen dus rondrijden was er niet meer bij. Gelukkig thuis gebeurd met de dealer op 4km afstand. Met nog 5 ICCU defecten vóór ons, toch in 18 calenderdagen hersteld.Zonnekamp schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:48:
Na 50.000 km heeft mijn ICCU het ook begeven. Voor het eerst met een granny-lader geladen en na 5 kW kreeg ik een foutmelding. Andere AC laders werken ook niet meer met mijn auto. Gelukkig wel de snelladers, want ik stond in Frankrijk..
Is dit normaal?
Af- en aankoppelen wordt je vanzelf handig in. Houdt er wel de aandacht bij en check de koppeling goed en verlichting (de ioniq gaat trouwens klagen als er iets niet brandt)
Tip: 13p krul/verlengsnoer zodat je niet telkens op de grond hoeft te zitten (breekkabel moet je uiteraard nog vast/los maken)
Frankrijk: langs de Route du soleil kon ik vaak dwars staan en dus aangekoppeld opladen (dat was wel buiten het seizoen!). Daar zijn veel hele grote oplaadstations (soms wel meer dan 16 stalls)
Noord-Italie: Het is te doen, maar vaak moet je omrijden om een snellader te vinden. Grote stations langs de autosnelweg zijn zeldzaam. Waar ik geweest ben (Turijn, bloemen riviera), lopen ze flink achter op bijv. Frankrijk. Altijd afkoppelen
Duitsland: Veel kleinere laadstations (2 stalls) ook wel wat grotere (4-8), maar niet zo groot als in Frankrijk. Dus bijna altijd afkoppelen.
Belgie: Weinig opladers in Wallonie. Fastned bij Baraque de Fraiture; eventueel (een paar meter) spookrijden zodat je laadpoort aan de goede kant zit.
Zwitserland: Bij Gofast deed geen van mijn laadpassen het. Uiteindelijk mbv creditcard kunnen opladen. Ook hier niet zo veel snelladers te vinden. Afkoppelen.
sander121 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:41:
[...]
Ik ga het meemaken, dit wordt m’n eerste reis met een elektrische auto. Ik gok dat het in de nacht geen probleem is om iets asocialer te staan? En anders wordt het afkoppelen.
Normaal. Ja. Heb het zelf ook.Daniel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:17:
Gisteren een nieuw (?) issue ontdekt met de cruise control icm de verkeersborddetectie. Cruise stond ingesteld op 131 km/uur, maar telkens probeerde de auto op random momenten af te remmen naar 100. Als verkeersbord werd 120 gedetecteerd terwijl die borden er niet stonden: er stonden alleen 100-borden (en na 19:00 dus 130 toegestaan). Bij de afrempogingen ging het NAV-lampje ook aan. In het verleden gebeurde dit nooit als de cruise stond ingesteld op een andere snelheid dan een normale snelheidslimiet (dus bijv 100 of 120). In het menu stond bij het snelheidslimietsysteem alleen waarschuwen aan, dus hij zou dit gedrag uberhaupt niet mogen vertonen? Aardig onveilig als de auto zonder reden en totaal onvoorspelbaar forse snelheidsveranderingen doorvoert. Gelukkig was het rustig op de weg...
Is dit normaal?
Volgens mij een feature van hda2. Of je het uit kunt zetten. Vast wel maar geen idee hoe. Als je het weet laat het horen. (En of je dan niet meer uitzet)
Nee. Blijft nagenoeg stabiel.turkeyhakan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:47:
Beste Ioniq 5 gebruikers, ik heb een vraagje: wij hebben sinds kort een Hyundai Inster en de auto verliest per dag ongeveer 1% aan acculading als die stil staat. Herkennen jullie dit ook bij jullie Ioniq 5?
Maar… er zijn wel een aantal notoire oorzaken.
1/ iets op de usb aansluiting. Een dongle voor bijvoorbeeld CarPlay of iets dergelijks.
2/ frequent opvragen van Bluelink status. Dat zal je wellicht niet zelf doen maar misschien heb je een automatisch zonnestroom optimaliseer programma of app actief
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Want na opladen ('s middags) is mijn Ioniq 5 de volgende morgen ook 1% kwijt, maar meer wordt dat niet, ook na enkele dagen.
Geluk bij een ongeluk: de dealer had een ICCU teveel binnen gekregen. Dus die gaat nu in mijn auto!Zonnekamp schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:48:
Na 50.000 km heeft mijn ICCU het ook begeven. Voor het eerst met een granny-lader geladen en na 5 kW kreeg ik een foutmelding. Andere AC laders werken ook niet meer met mijn auto. Gelukkig wel de snelladers, want ik stond in Frankrijk..
Ik heb inderdaad een dongle voor CarPlay aangesloten op de USB-aansluiting. Echter is mijn bevinding/ervaring dat de USB-sluiting uit gaat nadat de auto een tijdje op slot is gezet. Is dat niet zo?Stefannn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Nee. Blijft nagenoeg stabiel.
Maar… er zijn wel een aantal notoire oorzaken.
1/ iets op de usb aansluiting. Een dongle voor bijvoorbeeld CarPlay of iets dergelijks.
2/ frequent opvragen van Bluelink status. Dat zal je wellicht niet zelf doen maar misschien heb je een automatisch zonnestroom optimaliseer programma of app actief
Inderdaad, per dag.Peter-036 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:58:
Is dat per dag?
Want na opladen ('s middags) is mijn Ioniq 5 de volgende morgen ook 1% kwijt, maar meer wordt dat niet, ook na enkele dagen.
Zijn de nieuwe ICCU's die nu worden gemonteerd dan wel probleemloos? Of sta je over 50k km weer met hetzelfde euvel?Zonnekamp schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:01:
[...]
Geluk bij een ongeluk: de dealer had een ICCU teveel binnen gekregen. Dus die gaat nu in mijn auto!
Andere vraag, longshot denk ik gezien de aantallen maar heeft iemand ervaring met het verlagen van de 5N?
Ik weet dat er een KW schroefset bestaat maar m'n voorkeur gaat uit naar alleen de H&R veren. In Korea bestaat er een specifieke N performance set (rode) voor maar kan die in NL niet vinden...
Thnx vast!
Het SOC% varieert bij de IONIQ 5 met de temperatuur. Het kan wel 2% schelen op de 74 kWh accu. Bij de Inster zal dit ook zo kunnen zijn, bij warme temperaturen hoger ('s middags) en bij lagere temperaturen lager ('s morgens).turkeyhakan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:47:
Beste Ioniq 5 gebruikers, ik heb een vraagje: wij hebben sinds kort een Hyundai Inster en de auto verliest per dag ongeveer 1% aan acculading als die stil staat. Herkennen jullie dit ook bij jullie Ioniq 5?
Bij een kleinere accu is 1% minder veel minder kWh. 1% van 74 kWh = 740 Wh. 1% van 49 kWh = 490 Wh.
Er zal ook wel sluipverbruik zijn tot een uur na uitzetten, omdat nog niet alle systemen in diepe slaap zijn (200 Watt?)
Ik durf het niet te zeggen, maar 4% vind ik best veel in 4 dagen. Wij gaan binnenkort op vakantie en de auto zal dan een lange tijd stil blijven staan. Het is dus wel verstandig om de accu goed op te laden.. Maar wat ik zo van jullie begrijp is dat het hoogstens 1% zal zijn i.v.m. temp verschillen.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:43:
[...]
Het SOC% varieert bij de IONIQ 5 met de temperatuur. Het kan wel 2% schelen op de 74 kWh accu. Bij de Inster zal dit ook zo kunnen zijn, bij warme temperaturen hoger ('s middags) en bij lagere temperaturen lager ('s morgens).
Bij een kleinere accu is 1% minder veel minder kWh. 1% van 74 kWh = 740 Wh. 1% van 49 kWh = 490 Wh.
Er zal ook wel sluipverbruik zijn tot een uur na uitzetten, omdat nog niet alle systemen in diepe slaap zijn (200 Watt?)
Inderdaad, over 4 dagen is het géén 4%!turkeyhakan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:45:
[...]
Ik durf het niet te zeggen, maar 4% vind ik best veel in 4 dagen. Wij gaan binnenkort op vakantie en de auto zal dan een lange tijd stil blijven staan. Het is dus wel verstandig om de accu goed op te laden.. Maar wat ik zo van jullie begrijp is dat het hoogstens 1% zal zijn i.v.m. temp verschillen.
Of de Inster gaat niet in diepe slaap.
[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-06-2025 12:47 ]
Interessante feature wel dat de auto de eigen instellingen negeert en naar eigen goeddunken op willekeurige momenten een andere snelheid kiestinternet4me schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:41:
[...]
Normaal. Ja. Heb het zelf ook.
Volgens mij een feature van hda2. Of je het uit kunt zetten. Vast wel maar geen idee hoe. Als je het weet laat het horen. (En of je dan niet meer uitzet)

Past op zich wel geheel bij de gebrekkige kwaliteit van deze auto (en het bijbehorende dealernetwerk), dit is mijn eerste en meteen m'n laatste Hyundai.
Nee, alleen een CarPlay dongle die ingeplugd blijft. Maar wat ik heb gezien is dat de stroom naar deze USB poort wordt uitgeschakeld nadat de auto een x aantal minuten op slot is gedaan.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:49:
@turkeyhakan Gebruik je nog iets van Home Assistant of iets dergelijks, die de Inster regelmatig wakker maakt via Bluelink?
Dus of het heeft met de temperatuurverschillen te maken, of een producteigenschap of noem maar op.. vandaar even de vraag hier of er mogelijk andere Hyundai bezitters zijn met een soortgelijk issue.
Ik weet niet of dit bij de Inster net zo is als bij de Ioniq5, maar ik heb de power van mijn dongle moeten opsplitsen en voeden via een andere USB poort.turkeyhakan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:52:
[...]
de stroom naar deze USB poort wordt uitgeschakeld nadat de auto een x aantal minuten op slot is gedaan.
De poort wordt gedeactiveerd na x aantal minuten zonder dataconnectie.
Maar wanneer mijn wagen op de oprit staat, bleef ik om de x aantal minuten eens verbinding maken met de bluetooth van mijn dongle waardoor mijn wagen nooit in diepe slaap ging.
Dat is voor jou snel testbaar door enkele dagen de dongel uit te trekken na gebruik en te kijken of je inster nog dergelijk verlies heeft.
Maar dan zou ik toch op mijn telefoon moeten zien dat de dongle verbonden is met mijn telefoon? :-) Maar je hebt gelijk, die test is eenvoudig te doen.eyegraphic schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:07:
[...]
Ik weet niet of dit bij de Inster net zo is als bij de Ioniq5, maar ik heb de power van mijn dongle moeten opsplitsen en voeden via een andere USB poort.
De poort wordt gedeactiveerd na x aantal minuten zonder dataconnectie.
Maar wanneer mijn wagen op de oprit staat, bleef ik om de x aantal minuten eens verbinding maken met de bluetooth van mijn dongle waardoor mijn wagen nooit in diepe slaap ging.
Dat is voor jou snel testbaar door enkele dagen de dongel uit te trekken na gebruik en te kijken of je inster nog dergelijk verlies heeft.
Niet altijd, misschien lig je net in de range om wanneer je langs een raam loopt even voor 3 seconden connectie te maken. Daarna kan je wagen terug 20 minuten 'wakker blijven', tenzij je binnen die 20 minuten terug langsloopt, dan starten de 20 minuten opnieuw natuurlijk.turkeyhakan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:12:
[...]
Maar dan zou ik toch op mijn telefoon moeten zien dat de dongle verbonden is met mijn telefoon?
ik wil de gekkigheden van de Ioniq 5 niet goedpraten, maar ik ben wel erg benieuwd wat de opvolger dan gaat worden, wat ik zo om mij heen hoor en lees is hyundai zeker niet uniek in gekke onhebbelijkheden. dus waar het gras groener zou moeten zijn weet ik zo snel niet (uitgaande van dezelfde prijscategorie natuurlijk)Daniel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:50:
[...]
Past op zich wel geheel bij de gebrekkige kwaliteit van deze auto (en het bijbehorende dealernetwerk), dit is mijn eerste en meteen m'n laatste Hyundai.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Bij mij doet ie het elke keer op sommige plekken. Hij gaat dan altijd naar de advies snelheid. Het is zeker niet willekeurig en altijd bij een punt waarbij je moet “opletten”.Daniel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:50:
[...]
Interessante feature wel dat de auto de eigen instellingen negeert en naar eigen goeddunken op willekeurige momenten een andere snelheid kiestHij doet dit dus op momenten dat er helemaal geen borden staan, dat is het gekke. Een misdetectie van een bord kan ik nog op zich nog vergeven, maar dat is het niet.
Nee, geen verbeterde versie.Zijn de nieuwe ICCU's die nu worden gemonteerd dan wel probleemloos? Of sta je over 50k km weer met hetzelfde euvel?
En dat heeft er denk ik mee te maken dat als Hyundai wel een verbeterde versie van de ICCU zou maken dat ze daarmee het probleem erkennen en dat ze dan van alle Ioniq 5's wereldwijd de ICCU's zullen moeten vervangen.
Dat is vele malen duurder voor Hyundai dan van maar 1 a 2% van alle Ioniq's waar de ICCU van kapot gaat te vervangen.
De ICCU vervangen loopt al gauw in de duizenden euro's.
Je hebt Navigation-based smart cruise control waarschijnlijk aan staan, zie de on-line handleiding, pagina 7-98 en 7-99. Het oplichtende groene NAV symbool geeft aan dat tijdelijke vertraging gewenst is, bijvoorbeeld ten gevolge van een bocht in de snelweg. https://storagehyundai.bl...ioniq/IONIQ_5_NE_2022.pdfDaniel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:17:
Gisteren een nieuw (?) issue ontdekt met de cruise control icm de verkeersborddetectie. Cruise stond ingesteld op 131 km/uur, maar telkens probeerde de auto op random momenten af te remmen naar 100. Als verkeersbord werd 120 gedetecteerd terwijl die borden er niet stonden: er stonden alleen 100-borden (en na 19:00 dus 130 toegestaan). Bij de afrempogingen ging het NAV-lampje ook aan. In het verleden gebeurde dit nooit als de cruise stond ingesteld op een andere snelheid dan een normale snelheidslimiet (dus bijv 100 of 120). In het menu stond bij het snelheidslimietsysteem alleen waarschuwen aan, dus hij zou dit gedrag uberhaupt niet mogen vertonen? Aardig onveilig als de auto zonder reden en totaal onvoorspelbaar forse snelheidsveranderingen doorvoert. Gelukkig was het rustig op de weg...
Is dit normaal?
:strip_exif()/f/image/McTAYSGqzPvnakHdC71uYBso.png?f=user_large)
Je kan dit uitzetten.Daniel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:50:
[...]
Interessante feature wel dat de auto de eigen instellingen negeert en naar eigen goeddunken op willekeurige momenten een andere snelheid kiestHij doet dit dus op momenten dat er helemaal geen borden staan, dat is het gekke. Een misdetectie van een bord kan ik nog op zich nog vergeven, maar dat is het niet.
En dan trek ik de deur zo open. Hoe is dat niet van het slot gaan?de meester01 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Je auto gaat niet van slot, de portiergrepen komen automatisch naar buiten.
2 verschillende grootheden.
Pas als de deur van slot gaat kun je de laadstekker eruit halen. Dus je verhaal 'als ik aan kom lopen en de deuren gaan open' klopt dus niet en daarmee ontgrendelt de laadstekker dus ook niet want je auto gaat op dat moment niet van slot.usac085 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:13:
[...]
En dan trek ik de deur zo open. Hoe is dat niet van het slot gaan?
Dat ontgrendelen van de laadstekker gebeurt pas als je in jouw geval daadwerkelijk het portier opent of met de sleutel de auto van slot haalt.
[ Voor 19% gewijzigd door de meester01 op 11-06-2025 01:36 ]
Na 30 seconden vergrendelen de portieren weer, wanneer geen van de portieren geopend is.
[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-06-2025 07:55 ]
Idem hier bij mijn Belgische Balance Vision '22ZuinigeRijder schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:53:
Loop altijd meteen naar rechtsachter van de auto, de sleutel wordt gedetecteerd en de deurgrepen open gaan. Ik heb dan ongeveer 10 seconden de tijd om de laadstekker eruit te halen.
Wat betekent dit voor de restwaarde bij doorverkoop? als er sluimerend een ICCU risico is bij wederverkoop dan lijkt me dat dit voor de verkoper minder goed uitpakt. Tenzij Hyundai het ICCU probleem ook na de garantieperiode nog kosteloos blijft reparerenCrocidolite schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:28:
[...]
Nee, geen verbeterde versie.
En dat heeft er denk ik mee te maken dat als Hyundai wel een verbeterde versie van de ICCU zou maken dat ze daarmee het probleem erkennen en dat ze dan van alle Ioniq 5's wereldwijd de ICCU's zullen moeten vervangen.
Dat is vele malen duurder voor Hyundai dan van maar 1 a 2% van alle Ioniq's waar de ICCU van kapot gaat te vervangen.
De ICCU vervangen loopt al gauw in de duizenden euro's.
en idem met mijn Duitse versie met automatisch uitklappen handgrepen.eyegraphic schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:38:
[...]
Idem hier bij mijn Belgische Balance Vision '22
Andere vraag: Iemand enig idee over ICCU vervangen gedekt wordt door de aanvullende garantie die je kunt afsluiten? Onze iccu doet het nog na 70k (sowieso geen problemen gehad met de auto), geen zin om net na aflopen van de garantie zelf een nieuwe te moeten betalen ;-)
Zul je net zien dat deze kapot gaat na 24 maanden (jaar 6 en 7).Electronic Power Control Unit, hoogvoltage junction box, batterijpakket ECU, Onboard Charger, laadaansluiting, Charge Control Module
Aangezien dit een bekend gebrek is, mét service-acties én terugroepactie, zou ik verwachten dat dit ook zonder verlengde garantie gerepareerd wordt (ten minste onder coulance).
Kun je wel krijgen als optie. Ik heb een style met warmtepomp.hansvanhengel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:39:
Kan iemand hier mij vertellen of het klopt dat de Ioniq 5 pas geleverd word met een warmtepomp vanaf het Lounge pakket? Zelfs de Connect+ lijkt geen warmtepomp te hebben, als ik kijk op de site van Hyundai zelf.
Warmtepomp lijkt geen losse optie meer te zijn.keko12 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:32:
[...]
Kun je wel krijgen als optie. Ik heb een style met warmtepomp.
@hansvanhengel Volgens de prijslijst zit er vanaf de Connect standaard warmtepomp en batterijverwarming. In de configurator spreekt men alleen van batterijverwarming bij de connect en inderdaad vanaf de lounge pas warmtepomp. Het is niet heel duidelijk, ik zou eens checken bij een dealer, zou kunnen dat de prijslijst outdated is.
Ah, ik heb het gevonden. De naamgeving in het Nederlandse menu is zeer onduidelijk, bij mij heet het 'Automatische snelheidsaanpassing (snelweg)' met als beschrijving 'vertraagt automatisch in zone van snelheidscontrole op de snelweg'. Dat is voor mij best wel wat anders dan het Engelse 'highway curve zone auto slowdown' waar expliciet bij staat dat het gaat om snelheidsaanpassing op basis van bochteninformatie van de navigatie. De term snelheidscontrole impliceert eerder een trajectcontrole.tvc15 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:01:
[...]
Je hebt Navigation-based smart cruise control waarschijnlijk aan staan, zie de on-line handleiding, pagina 7-98 en 7-99. Het oplichtende groene NAV symbool geeft aan dat tijdelijke vertraging gewenst is, bijvoorbeeld ten gevolge van een bocht in de snelweg. https://storagehyundai.bl...ioniq/IONIQ_5_NE_2022.pdf[Afbeelding]
Hoe dan ook heb ik het maar uitgezet, ik vind het een nogal gevaarlijke 'hulp'. Je bent vrolijk iemand aan het inhalen en totaal onverwacht remt de auto uit zichzelf stevig af omdat gevonden wordt dat je een bocht maar met 100 (of minder?) kunt nemen in plaats van met 120 of 130 - een snelheid die ter plaatse door Rijkswaterstaat geen probleem wordt gevonden. Waar en of het werkt is tijdens het rijden volgens mij nergens uit af te leiden:
"Het Navigation-based Smart Cruise Control-systeem is alleen beschikbaar op delen van snelwegen met
gecontroleerde toegang.
'Wegen met gecontroleerde toegang'
verwijst naar wegen waarvan de open afritten beperkt zijn, zodat ze een ononderbroken verkeersstroom met
hoge snelheid mogelijk maken. Op wegen met gecontroleerde toegang zijn alleen personenwagens en motorfietsen toegestaan.• Er kunnen meer snelwegen beschikbaar komen in de toekomst door navigatieupdates.
Blijkbaar valt de A4 boven Bergen op Zoom hier wel onder, maar andere wegen niet

Ja geen ideeTiggy80 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:25:
[...]
ik wil de gekkigheden van de Ioniq 5 niet goedpraten, maar ik ben wel erg benieuwd wat de opvolger dan gaat worden, wat ik zo om mij heen hoor en lees is hyundai zeker niet uniek in gekke onhebbelijkheden. dus waar het gras groener zou moeten zijn weet ik zo snel niet (uitgaande van dezelfde prijscategorie natuurlijk)
Er zijn zeker eigenschappen waar ik over te spreken ben (rijcomfort, bereik, laadsnelheid, ruimte) maar het gedrag van met name de rijhulpen is af en toe om gek van te worden, en de kwaliteit van het interieur is voor een auto van bijna 65.000 euro nieuw naar mijn mening zeer matig. Om het over de dealers maar niet te hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 11-06-2025 15:49 ]
Ik ben benieuwd waarom je de kwaliteit van het interieur “zeer matig” vindt; ik ben daarover heel tevreden.Daniel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:08:
[...]
Er zijn zeker eigenschappen waar ik over te spreken ben (rijcomfort, bereik, laadsnelheid, ruimte) maar het gedrag van met name de rijhulpen is af en toe om gek van te worden, en de kwaliteit van het interieur is voor een auto van bijna 65.000 euro nieuw naar mijn mening zeer matig. Om het over de dealers maar niet te hebben.
Mooie materialen en goede afwerking (ik heb overigens een Lounge met licht interieur).
En het is niet zo dat ik geen hoge eisen stel; ik heb 3 Lexussen gehad….
Heel snel verkleurende bekleding (heb ook een Lounge met licht interieur), bestuurdersstoel en armsteun zien er na 35k rijden een stuk slechter uit dan de BMW die ik hiervoor had na 160k km. Panelen beschadigen makkelijk, met name op de portieren. Gekraak achterin, toevallig belde vandaag de dealer dat na 4 maanden wachten eindelijk de onderdelen binnen zouden komen om anderhalf jaar gerammel van de achterklep te verhelpen. Een usb-poort in de middenconsole was na 3 maanden al kapot. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes. Het is niet zeer matig full stop, maar het is best wel een dure auto en daarvoor valt het mij wel tegen eigenlijk.CharlieBulldog schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:09:
[...]
Ik ben benieuwd waarom je de kwaliteit van het interieur “zeer matig” vindt; ik ben daarover heel tevreden.
Mooie materialen en goede afwerking (ik heb overigens een Lounge met licht interieur).
En het is niet zo dat ik geen hoge eisen stel; ik heb 3 Lexussen gehad….
Even checken of de derde iccu update is gedaan....software ENE1E3-IES14R000, klopt dat?
denk het wel
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCRIT-24V868-2367.pdf
[ Voor 20% gewijzigd door Marcel2020 op 11-06-2025 19:15 ]
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Veelgehoorde klachten bij de concurrentie ( die allemaal zoveel vertrouwen in hun product hebben dat maar liefst 2 jaar garantie geven):
BMW iX3
Relatief trage DC-laadcurve, weinig innovatie (klassiek iDrive), geen frunk, prijzig t.o.v. wat je krijgt
BMW i4
Krap achterin, harde afstemming op slecht wegdek, lage instap, gevoelig voor steenslag, hoge bandenslijtage achter
VW ID.5 Pro
Matige software (ID.OS traag en onlogisch), haperende USB-C poorten, piepjes zonder reden, incidenteel losse interieurpanelen, windgeluid rond A-stijl
Škoda Enyaq
Matige respons infotainment, af en toe lichte rammels A-stijl of kofferruimte, krasgevoelige kunststofdelen, enkele klachten over laadklepmechanisme en losse sierlijsten
Ook bij andere merken kunnen kleine hindernissen ondervonden worden. Eerlijk is eerlijk, bij BMW lijkt de afwerking beter. Maar dan heb je toch een stuk minder auto voor je geld.
[ Voor 9% gewijzigd door joepie de p op 11-06-2025 19:24 ]
Al met al ziet er er nogal snel afgeleefd uit, wat echt zonde is voor een auto in deze prijsklasse.
All I had to do was follow the damn train.
Beschadigingen, krassen, doffe plekken...ze zijn er op veel plekken na 2 jaar (30K), waar de benz er na 6 jaar (160K) er nog bijna als nieuw uit zag.
@usac085 En hoe stel je die bij? Welke waardes maak je er dan van? Ik ben niet zo goed in het uitvlooien wat het dan moet worden, maar vind mooi geluid wel fijn.usac085 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:25:
[...]
Bij de Bose set merk je al een verschil van dag en nacht als je. de equaliser een beetje tweakt.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Die krassen op het harde plastic zijn idd niet fijn. Ze ontstaan al vrij snel en springen erg in het oog. In de kofferbak heb ik daarom meteen na aanschaf een passend setje vilt van Ali-Express geplakt. Ziet er keurig uit. Ook de rubberen kofferbakmat doet keurig zijn werk. Achterin is het nog als nieuw. De rest heb ik na 95k km geen klagen over (m.n. het leer). Ook geen doffe plekken. Waar ontstaan die bij jullie?Marcel2020 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:36:
ik vind.de kwaliteit van het interieur ook maar zo zo, maar dat is na een mercedes C klasse ms niet heel vreemd.
Beschadigingen, krassen, doffe plekken...ze zijn er op veel plekken na 2 jaar (30K), waar de benz er na 6 jaar (160K) er nog bijna als nieuw uit zag.
Ik heb geen klagen over het (grijze) leer,maar de armleuningen en de middenarmsteun zien er niet heel fris meer uit, en het kunststof naast de armleuningen is best gekrast (en dat zonder ringen of horloge)IonniUnique schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:04:
[...]
Die krassen op het harde plastic zijn idd niet fijn. Ze ontstaan al vrij snel en springen erg in het oog. In de kofferbak heb ik daarom meteen na aanschaf een passend setje vilt van Ali-Express geplakt. Ziet er keurig uit. Ook de rubberen kofferbakmat doet keurig zijn werk. Achterin is het nog als nieuw. De rest heb ik na 95k km geen klagen over (m.n. het leer). Ook geen doffe plekken. Waar ontstaan die bij jullie?
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
- I5 - 42k
- ID4 - 52k
- Audi Q3 - 54k
- BMW iX1 - 51k
- mercedes EQB - 60k
- tesla 3 of Y - 40k
Die van 40k hebben allen een wat meer plastieke interieur - die van >50k hebben een kwalitatiever interieur ...
Nu zelf >2 jaar met de I5 en interieur is nog best in orde.
- Ja de harde plastieken krassen gemakkelijk - ik gebruik beschermdoeken als ik wat inlaad ...
- Zetels af en toe eens met een vochtige doek afkuisen ... niet doorweekt nat ... geen problemen mee
Voor wat je betaald krijg je een ruime wagen met goede prestaties met een kwalitaiteve (goed zit, mee dan OK geluidsinstallatie, .... ) maar op plekken wat plastieke interieur (deurpanelen, deurhandels, knoppen, ... ).
niceMicheldeGoey schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:04:
@Hippe Lip
Probeer dit eens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en als je kinderen muziek willen opzetten en jij wilt met uw partner vooraan kunnen praten zet je het geluid volledig naar achteren ... die geluidscheiding werkt top in de i5 ...
Equalizer - dat is volgens smaak en muziekgenres ...
@MicheldeGoeyMicheldeGoey schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:04:
@Hippe Lip
Probeer dit eens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank, dat helpt.
Die positie had ik idd al iets naar achteren ingesteld, zodat het geluid ook van alle kanten komt. Bas heb ik iets minder, want anders wordt het naar verhouding teveel bijnlagere volumes. Ik heb de radio meestal niet hard staan: 4-7 en 10 is al hard (MY25, mocht dat uitmaken). En heb jij ook een basluidspreker achterin? Dat zou het verschil in bas uit kunnen maken.
Hmm, dan houd je wel een heel erg blikkerig geluid over. De bas doet dan helemaal niet meer mee merk ik.vifra schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:08:
[...]
en als je kinderen muziek willen opzetten en jij wilt met uw partner vooraan kunnen praten zet je het geluid volledig naar achteren ... die geluidscheiding werkt top in de i5 ...
Equalizer - dat is volgens smaak en muziekgenres ...
Ik zit nu in de auto te wachten en kan het dus rustig testen
<John O`Mill>
Mee eens. “Value for money”vifra schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:59:
Wat een nodeloze discutie - you pay what you get - instapprijzen van +- zelfde categorie wagens EV:
- I5 - 42k
- ID4 - 52k
- Audi Q3 - 54k
- BMW iX1 - 51k
- mercedes EQB - 60k
- tesla 3 of Y - 40k
Die van 40k hebben allen een wat meer plastieke interieur - die van >50k hebben een kwalitatiever interieur ...
Nu zelf >2 jaar met de I5 en interieur is nog best in orde.
- Ja de harde plastieken krassen gemakkelijk - ik gebruik beschermdoeken als ik wat inlaad ...
- Zetels af en toe eens met een vochtige doek afkuisen ... niet doorweekt nat ... geen problemen mee
Voor wat je betaald krijg je een ruime wagen met goede prestaties met een kwalitaiteve (goed zit, mee dan OK geluidsinstallatie, .... ) maar op plekken wat plastieke interieur (deurpanelen, deurhandels, knoppen, ... ).
Dat gezegd hebbende,
Wat ik persoonlijk vrij superieur aan de ioniq5, maar defacto elke e-Hyundai vind is de “laadpalen planning software”.
Op fora over laden en planning lees Ik een hoop “problemen” en noodzaak voor extra apps zoals abrp.
Die noodzaak heb ik nog nooit gevoeld. Vrijwel zonder vooraf plannen kan je in de Hyundai stappen en het met de boord navigatie tijdens het rijden uitzoeken.
Dat is wel een fikse berg “afwezige ergernis en zorg”.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Instelbaar - zie handleiding:de meester01 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:32:
[...]
Pas als de deur van slot gaat kun je de laadstekker eruit halen. Dus je verhaal 'als ik aan kom lopen en de deuren gaan open' klopt dus niet en daarmee ontgrendelt de laadstekker dus ook niet want je auto gaat op dat moment niet van slot.
Dat ontgrendelen van de laadstekker gebeurt pas als je in jouw geval daadwerkelijk het portier opent of met de sleutel de auto van slot haalt.
Modus ‘Altijd vergrendelen’:
De stekker wordt vergrendeld
wanneer de laadstekker in de
laadaansluiting wordt gestoken.
De stekker blijft vergrendeld tot
alle portieren door de bestuurder
ontgrendeld zijn. Deze modus
is handig om kabeldiefstal te
voorkomen.
- Als de laadstekker ontgrendeld
wordt terwijl alle portieren
ontgrendeld zijn, maar de laadkabel
wordt niet binnen 15 seconden
ontkoppeld, dan wordt de stekker
automatisch weer vergrendeld.
- Als de laadstekker ontgrendeld
wordt terwijl alle portieren
ontgrendeld zijn, maar alle portieren
meteen weer vergrendeld worden,
wordt de stekker automatisch weer
vergrendeld.
Dus als je wagen ingesteld staat om alle deuren te ontgrendelen bij aanlopen dan is de laadkabel ook ontgrendeld met bovenstaande instelling.
Laden in het algemeen - de planning en route aspect in EU versies is top. De snelheid is top. De planning "'teegn dat ik vertrek en daluren' is top, ...Stefannn schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:43:
[...]
Mee eens. “Value for money”
Dat gezegd hebbende,
Wat ik persoonlijk vrij superieur aan de ioniq5, maar defacto elke e-Hyundai vind is de “laadpalen planning software”.
Op fora over laden en planning lees Ik een hoop “problemen” en noodzaak voor extra apps zoals abrp.
Die noodzaak heb ik nog nooit gevoeld. Vrijwel zonder vooraf plannen kan je in de Hyundai stappen en het met de boord navigatie tijdens het rijden uitzoeken.
Dat is wel een fikse berg “afwezige ergernis en zorg”.
Ik denk het wel, ik heb dezelfde versie sinds de laatste update in maart:Marcel2020 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:07:
gister de 30Kkm beurt laten doen...(duurde eenorm lang)
Even checken of de derde iccu update is gedaan....software ENE1E3-IES14R000, klopt dat?
denk het wel
:strip_exif()/f/image/eFBPnzZn0DaabyeMM73bbBct.png?f=user_large)
Grappig, via deze TSB ontdekte ik het bestaan van de Ioniq 5 ROBOTAXI (NER). ChatGPT vertelde er een interessant verhaal over - ervanuitgaande dat het dit keer wel klopt. 😅Marcel2020 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:07:
gister de 30Kkm beurt laten doen...(duurde eenorm lang)
denk het wel
@IonniUnique Kun je de ChatGPT-link naar dat verhaal hier delen? Dan kunnen wij het ook lezen.IonniUnique schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:23:
[...]
ChatGPT vertelde er een interessant verhaal over - ervanuitgaande dat het dit keer wel klopt. 😅
Elk resultaat van ChatGPT heeft een link die je kunt delen. Dan kunnen anderen dat ook lezen.
<John O`Mill>
https://www.hyundai.com/e...on/robotics/robotaxi.html
Google levert een oppervlakkig praatje van Hyundai. ChatGPT bakt er dit van: https://chatgpt.com/share...dc-8004-81c8-220eb5a21931Hippe Lip schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:45:
[...]
@IonniUnique Kun je de ChatGPT-link naar dat verhaal hier delen? Dan kunnen wij het ook lezen.
Elk resultaat van ChatGPT heeft een link die je kunt delen. Dan kunnen anderen dat ook lezen.
Mocht je een fietsendrager gebruiken, dan raad ik aan de automatische opening van de achterklep uit te zetten!
Wat dom! Je zou verwachten dat dit auto weet dat er iets op de trekhaak staat via de 13p plug. Nog niet meegemaakt maar zal het maar af zetten.Sarion schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:41:
Vandaag schade aan de achterklep opgelopen. De klep van mijn Lounge gaat (iig soms) automatisch open als je er achter staat. Ook als je een fietsendrager gemonteerd hebt inclusief stekker. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Mocht je een fietsendrager gebruiken, dan raad ik aan de automatische opening van de achterklep uit te zetten!
Heb je zware schade?
Oh, das balen!Sarion schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:41:
Vandaag schade aan de achterklep opgelopen. De klep van mijn Lounge gaat (iig soms) automatisch open als je er achter staat. Ook als je een fietsendrager gemonteerd hebt inclusief stekker. Onbegrijpelijk eigenlijk.
En gebruik je dat automatisch openen nou regelmatig? Ik heb het vanaf het begin bewust uit gezet (of gelaten), want ik ga er vanuit dat ik nogal eens achter de auto zal staan om een praatje te maken, afscheid te nemen of wat dan ook en dan hoeft die klep van mij echt niet open. Mijn inschatting was dat ik er meer last dan lol van zou hebben.
Maar ws erg persoonlijk?
<John O`Mill>
Gebruik het toch regelmatig als ik mn handen vol heb. En je hebt tijd genoeg om in te grijpen als je niet wil dat het gebeurd. Het is niet alsof hij onmiddellijk open gaat, je wordt flink gewaarschuwd door een stuk of 5x gepiep.Hippe Lip schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:53:
[...]
Oh, das balen!
En gebruik je dat automatisch openen nou regelmatig? Ik heb het vanaf het begin bewust uit gezet (of gelaten), want ik ga er vanuit dat ik nogal eens achter de auto zal staan om een praatje te maken, afscheid te nemen of wat dan ook en dan hoeft die klep van mij echt niet open. Mijn inschatting was dat ik er meer last dan lol van zou hebben.
Maar ws erg persoonlijk?
Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit niet zou moeten gebeuren met iets op de trekhaak. Heb dit zelf nog niet meegemaakt, maar ga het maar ook niet opzoeken.
Dat kan dus alleen als je automatisch uitklappende portiergrepen hebt.[b]vifra schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:38:[/
Dus als je wagen ingesteld staat om alle deuren te ontgrendelen bij aanlopen dan is de laadkabel ook ontgrendeld met bovenstaande instelling.
Meer mensen last van?
<John O`Mill>
Ik ben lang (1,94m) en daarom staat mijn binnenspiegel in de hoogste stand, tegen het plafond zo’n beetje, maar betwijfel of dat iets uitmaakt. Ik kijk nogal tegen het ongewiste stuk ruit bovenin aan. Waarom is dat wisserblad niet langer?
Anderen die daar ook last van hebben?
<John O`Mill>
Wat ik niet begrijp is dat de auto wel in trailer mode gaat, dus hij weet wel dat er iets aan de trekhaak zit. Maar ze hebben dus niet ingebouwd dat dan de klep niet automatisch open gaat.
Deze heb ik inderdaad ook al meerdere keren gehad. Er is aan het trekhaak gedeelte inderdaad nog genoeg te verbeteren...trippelb schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:35:
Ja de logica van ook die functie is ver te zoeken. Net zoals dat de parkeersensoren en de collision detection niet uitgaan met een aanhanger. Ik heb al te vaak een noodstop gehad met het manoeuvreren met de aanhanger.
Uiteraard voor allebei een mailtje naar Hyundai/BlueLink gestuurd met het VIN erin, maar daar komt -zoals we inmiddels gewend zijn- geen enkele reactie van Hyundai op.
Oftewel: We hebben nu bijna 3 weken geen BlueLink meer en de puinhoop van Hyundai's klantenservice heeft er voor gezorgd dat we het nu ook niet meer hoeven. We missen namelijk helemaal niks, nu we de auto niet meer op afstand kunnen zien/bedienen!
Goede strategie om zo min mogelijk BlueLink abonnementjes te verkopen, dat wel.
Had de klep ook gewoon tegen kunnen houden. Zo heb ik ook wel eens op tijd kunnen reageren.Sarion schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:26:
Tja de schade valt nog mee, een kras met name. Ik was er zelf niet bij 😬, misschien was het te voorkomen geweest door snel weg te wezen met de sleutel. Maar als je met een fiets in je handen staat is dat misschien minder makkelijk.
Wat ik niet begrijp is dat de auto wel in trailer mode gaat, dus hij weet wel dat er iets aan de trekhaak zit. Maar ze hebben dus niet ingebouwd dat dan de klep niet automatisch open gaat.
De auto piept wel eerst vijf keer voordat de klep open gaat, dus er is wel meer dan genoeg waarschuwing.
Last is een groot woord, bij mij is het net-aan maar eigenlijk vond & vind ik ook dat het blad zo'n 5-7cm langer had mogen zijn. Er is ook ruimte genoeg voor...Hippe Lip schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 01:57:
Nu valt me alleen op dat het wisserblad te kort lijkt.
[...]Ik kijk nogal tegen het ongewiste stuk ruit bovenin aan. Waarom is dat wisserblad niet langer?
Anderen die daar ook last van hebben?
das idd balen....RuudW schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:05:
Na 25 zorgeloze maanden, doet de Ioniq sinds zondagmorgen helemaal niks meer, zo dood als een pier. Wegenwacht kon 'm niet repareren en constateerde een storing in het elektrische systeem (iccu?). Auto wordt nu afgesleept naar de dealer. Balen!
heb je.via bluelink geen waarschuwing van een issue gekregen?
Elke keer dat mijn auto 'stierf' kreeg ik ook geen waarschuwing.Marcel2020 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:03:
[...]
heb je.via bluelink geen waarschuwing van een issue gekregen?
Bij mij plonsde de 12V accu telkens ineens van 12-13V in elkaar naar 5-7V als hij langer dan 26 uur aan de laadpaal hing.
De ANWB verklaarde hem dood, de dealer: ooh die kunnen we wel reanimeren.Marcel2020 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:30:
een normale accu is toch al wel klaar na 1 keer zo ver ontladen te zijn geweest...maar daar moet de anwb wel wat mee kunnen verwacht ik.
Nu 3,5 jaar oud en doet het nog steeds.
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Dit heb ik ook sinds enkele weken dus denk gefixt! Nu nog tijdens het ontkoppelen van de laadkabel, maar dat zal wel te maken hebben met het schakelen van de stroomvoorziening van de airco.Rembooooo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:04:
Vandaag had ik de climate control via de app aan staan en deed ik de kofferbak open.. en de CC bleef gewoon aan! Fluke of daadwerkelijk aangepast in een bluelink of fw-update? Zou fantastisch zijn, ik snapte al niks van de logica achter deze 'feature'. Nu kan ik tenminste rustig boodschappen inladen terwijl de kids lekker koel achterin kruipen
Op de deuren reageer 'ie wel en schakelt dan de airco uit.
Huh. Airco uit bij deur open heeft ie dan bij mij weer nooit gedaan. Hier een MY22 Lounge (uit '21) met de handmatige deurklinken. Dit soort eigenaardigheden/verschillen blijft me toch verbazen.Peter-036 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:02:
De achterklep openen schakelt bij mijn ('22) Ioniq 5 de airco niet uit, dat deed 'ie vorig jaar ook al niet.
Op de deuren reageer 'ie wel en schakelt dan de airco uit.
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
5 weken niet kunnen AC laden (gelukkig wel DC).
€329 vergoeding. Geen idee hoe dat berekend wordt.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik heb een paar ongebruikte Thule WingBar Edge dakdragers liggen voor de IONIQ 5 met glad dak (geen zonnepanelen of panoramadak). De kofferbak bleek veel groter dan ik op het oog had ingeschat, dus ik heb ze de afgelopen jaren niet nodig gehad. Stuur me even een berichtje bij interesse.
Het gaat om deze: https://www.travelproshop...ragers-hyundai-ioniq.html
YouTube: Hyundai Says There's Flexibility With Out Of Warranty ICCU Failures ...
[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-06-2025 17:19 ]
:strip_exif()/f/image/RS9ctbbER44oFdbfBsgt92CC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Driekussie op 18-06-2025 17:26 ]
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic