Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:23
@usac085 Instructieboekje/manual van de Ioniq al eens ingekeken?
Daar staat netjes hoe het werkt/zou moeten werken.
Staat overigens nog meer nuttige info in..........

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-06 12:19
Peter-036 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:12:
@usac085 Instructieboekje/manual van de Ioniq al eens ingekeken?
Daar staat netjes hoe het werkt/zou moeten werken.
Staat overigens nog meer nuttige info in..........
Precies wat ik zeg: "Als de vergrendelingsmodus van de laadstekker is ingesteld op Altijd of Tijdens laden, ontgrendelt u het portier door op de knop op de slimme sleutel of de knop op het bestuurdersportier te drukken en koppelt u de laadstekker los van de laadingang."
Wat de slimme (kuch) sleutel doet, is dat als ik de auto benader de deuren open gaan, maar de laadkabel dus niet van het slot gaat. Dan moet ik nog een keer op de 'slimme' sleutel drukken.

Maar sowieso is het al van de zotte dat de vergrendeling niet goed werkt met de standaard meegeleverde kabel omdat die te zwaar is. Ik vind het een heerlijke auto, maar dit is gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:23
Sorry, misverstand: ik heb het bij mijn auto zo ingesteld dat de deuren niet ontgrendelen bij nadering, zelfs het uitklappen van de buitenspiegels heb ik uitgezet omdat dat niet elke keer wanneer ik langs de auto loop, nodig is.
Ik moet voor beide acties even op de knop in de handgreep drukken, en ik was vergeten dat dat een instelling is.
Wellicht heb jij een andere (standaard/meegeleverde) laadkabel, want de vergrendeling van de mijne werkt na 60 duizend km nog vlekkeloos....of dat na 160 of 260 duizend km nog zo is? ....Afwachten.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:05
sander121 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:41:
[...]

Ik ga het meemaken, dit wordt m’n eerste reis met een elektrische auto. Ik gok dat het in de nacht geen probleem is om iets asocialer te staan? En anders wordt het afkoppelen.
Wij zijn afgelopen voorjaar met een grote aanhanger naar Italië geweest, alleen bij Ionity geladen en ongeveer 80% kunnen laden zonder de aanhanger los te koppelen. We pakten bewust de wat grotere laadplekken iets van de snelweg af en blokkeerden dan andere laadpalen.

Af en toe rare blikken of iemand die een foto maakte, maar dat waren allemaal ICE rijders |:(

PS, om onnodige discussies te voorkomen, ik bleef bij de auto en als de laatste laadplek bezet was stond ik buiten klaar om direct te vertrekken als er een volgende aankwam.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

usac085 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Precies wat ik zeg: "Als de vergrendelingsmodus van de laadstekker is ingesteld op Altijd of Tijdens laden, ontgrendelt u het portier door op de knop op de slimme sleutel of de knop op het bestuurdersportier te drukken en koppelt u de laadstekker los van de laadingang."
Wat de slimme (kuch) sleutel doet, is dat als ik de auto benader de deuren open gaan, maar de laadkabel dus niet van het slot gaat. Dan moet ik nog een keer op de 'slimme' sleutel drukken.

Maar sowieso is het al van de zotte dat de vergrendeling niet goed werkt met de standaard meegeleverde kabel omdat die te zwaar is. Ik vind het een heerlijke auto, maar dit is gepruts.
Je auto gaat niet van slot, de portiergrepen komen automatisch naar buiten.

2 verschillende grootheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:00
Na 50.000 km heeft mijn ICCU het ook begeven. Voor het eerst met een granny-lader geladen en na 5 kW kreeg ik een foutmelding. Andere AC laders werken ook niet meer met mijn auto. Gelukkig wel de snelladers, want ik stond in Frankrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:32
Dat is balen @Zonnekamp
Dat het nu gebeurt terwijl je voor het eerst de Granny gebruikt..... zou het toeval zijn of oorzakelijk verband?
Pagina: 1 ... 262 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic