Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
ZuinigeRijder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:50:
[...]
Blijkbaar is er ook een service-actie: NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik ... Kampagnencode: 50D033
Was vanochtend bij de garage voor deze update, kreeg de auto (MY2025) terug met de mededeling dat 'ie er niet op kon: "óf de update was niet relevant óf hij was OTA gedaan". Er was contact geweest met Hyundai.

Vaag, OTA lijkt me sterk voor een veiligheidssysteem, en als de update niet relevant is waarom vind ik 'm dan bij het VIN number terug via de link van de startpost (nog steeds)?

Voorlopig laad ik het maar even zo, heb ESC ingreep-bug 2x gehad tijdens één rit in maart, verder niet met 7000km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Eddey schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Vaag, OTA lijkt me sterk voor een veiligheidssysteem, en als de update niet relevant is waarom vind ik 'm dan bij het VIN number terug via de link van de startpost (nog steeds)?
De update kan een paar (werk)dagen duren voordat die is doorgevoerd. Kijk over een week nog eens of het nog bij je VIN staat.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:29:
[...]

Dat kan… en is gedaan… zie hier.
In betreffend topic nog op auteur “grotegok” zoeken en dan vind je meer details.
Het geeft aan “dat het dus kan”, maar ik heb zelf al besloten dat ik dit zeker niet ga doen. De kans dat je ergens iets verkeerd doet en de auto stuk maakt is veel te groot.
Dank. Dan heb ik dit weekend weer wat te lezen … :+
Wat ik wel zie zitten,
- ik heb de laadpaal zelf gebouwd (smartevse, zie elders op tweakers) en de controller zit in de meterkast.
- met vrij weinig moeite kan ik de V2L in de meterkast laten leveren.
- in de simpelste variant maak ik een stopcontact in de meterkast waar ik in geval van nood met wat verlengsnoeren het huis van stroom mee kan voorzien.
- in de “wat meer werk” variant zorg ik dat ik een aantal groepen handmatig op de V2L kan schakelen.
Staat op het lijstje “leuke klusjes”
Hmm, leuk en uitdagend idee. Ik heb een Zappi aan de muur hangen en ga niet over naar eigenbouw laadpaal. Lijkt me wel een leuk project, maar ik héb al teveel hobbies. :?

Maar om die eigen V2L het huis in te brengen heb ik er al eens aan gedacht om naast mijn laadpaal een (male) stopcontact te maken dat binnen in huis op een of een paar plaatsen bij een los stopcontact uitkomt. Dan kan ik die V2L-adapter van de auto daar makkelijk op aansluiten in geval van nood en hoef ik ook geen snoer door een raam of zo te laten lopen. Gewoon via vaste bekabeling, die uiteraard nergens op het net is aangesloten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-05 15:16
Hippe Lip schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Dank. Dan heb ik dit weekend weer wat te lezen … :+

[...]

Hmm, leuk en uitdagend idee. Ik heb een Zappi aan de muur hangen en ga niet over naar eigenbouw laadpaal. Lijkt me wel een leuk project, maar ik héb al teveel hobbies. :?

Maar om die eigen V2L het huis in te brengen heb ik er al eens aan gedacht om naast mijn laadpaal een (male) stopcontact te maken dat binnen in huis op een of een paar plaatsen bij een los stopcontact uitkomt. Dan kan ik die V2L-adapter van de auto daar makkelijk op aansluiten in geval van nood en hoef ik ook geen snoer door een raam of zo te laten lopen. Gewoon via vaste bekabeling, die uiteraard nergens op het net is aangesloten.
zet in de meterkast tussen de meter en de rest van de kast een on/off grid switch knop ... en die dien je dan één groep extra aan te hebben voor de V2L te koppelen ... denk wel dat je moet nagaan of dit mag volgesn de regelgeving in een normaal huis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

vifra schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:16:
[...]

zet in de meterkast tussen de meter en de rest van de kast een on/off grid switch knop ... en die dien je dan één groep extra aan te hebben voor de V2L te koppelen ... denk wel dat je moet nagaan of dit mag volgesn de regelgeving in een normaal huis ...
Bij de bouw 10 jaar geleden liet ik de installateur al twee bakken monteren voor mijn groepenkast. Die dacht dat 1 bak voldoende was. Inmiddels zitten die twee bakken echt nokkievol en zou ik niet weten hoe ik daar nog een on/off-grid schakelaar bij zou moeten maken. De hele meterkast zit trouwens afgeladen met van alles. Die heb ik al anderhalf keer breder laten maken omdat ik wist dat ik er van alles in ging bouwen: internetrouter, paar switches (doe alles liever bedraad), domotica (2 systemen), telecom waterontharder en nog meer.

Maar hoe doe je dat, zo’n on/off-grid switch? Dat zou dan een wisselschakelaar moeten zijn die de laadpaal van het net afhaalt en ergens anders aan koppelt dat (ook) niet aan het net hangt.

Of je maakt een groep die met die (wissel)schakelaar óók een groep van het net haalt en die dan aan die laadpaal hangt?

Ik zie overigens geen bezwaren in de regelgeving. Een schakelaar mag je altijd monteren, zolang die maar aan de geldende eisen voldoet. en als die een groep van het net haalt en die groep dan ergens anders aan koppelt valt het buiten de regels zoals NEN1010, lijkt me. Corrigeer me als dat anders is.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 20:05

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Vorige week vertrokken op vakantie naar Frankrijk. Eerste laadstop bij Ionity in België. Werkt snelladen niet. Langzaam laden wel. Leasemaatschappij gebeld dat ik niet 5 uur per laadstop ging spenderen met een zwangere vrouw van 30 weken. Was blijkbaar toch echt mijn probleem. De auto “functioneert” nog.

Hebben de auto omgewisseld met de EX30 van mijn ouders door halverwege in Breda te meeten (wonen in Nijmegen).

Lijkt op een ICCU? Heb het al eens gehad maar dan andersom geen langzaam wel snel. Nu geen snel wel langzaam.

In ieder geval. Donderdag langs de dealer en een flinke klacht naar VWPFS.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:24
@P86 wat bedoel je met snelladen werkt niet? Hoeveel batterij had je nog toen je ging laden en wat voor lader was het precies? Ik dacht dat het bij mij ook niet werkte, maar dit kwam omdat ik met 70 procent batterij ging laden aan een snellader van 150kw. Laden gaat dan sneller dan thuis. Laatst had ik 50 procent over en ging toen bij dezelfde lader, ging het lekker snel. Op dit forum is er wel meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Loop al een tijdje te zoeken hoe ik digital key 2 op m’n Connect+ 2025 op m’n iPhone krijg. Is dat iemand al gelukt? Volgens instructies zou ik in Bluelink app onder ‘more’ een optie moeten hebben voor digital keys, en ook in de auto, maar beiden zie ik die optie niet…

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 20:05

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

rem_hopster schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:17:
@P86 wat bedoel je met snelladen werkt niet? Hoeveel batterij had je nog toen je ging laden en wat voor lader was het precies? Ik dacht dat het bij mij ook niet werkte, maar dit kwam omdat ik met 70 procent batterij ging laden aan een snellader van 150kw. Laden gaat dan sneller dan thuis. Laatst had ik 50 procent over en ging toen bij dezelfde lader, ging het lekker snel. Op dit forum is er wel meer over te vinden.
60% en heb het bij 5 laders geprobeerd op 3 plekken. Naar de Hyundai dealer gereden in de buurt. Communicatie storing. Verwijdert. Nieuwe snellader wederom negatief.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
Hippe Lip schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:52:
[...]
De update kan een paar (werk)dagen duren voordat die is doorgevoerd. Kijk over een week nog eens of het nog bij je VIN staat.
Nou, er stond nog een andere fabrieksupdate bij mijn VIN (iets met vervanging van labels van een of ander (koel?)vloeistof systeem), en die is wel al verdwenen. Dus dat in combi met de feedback van de dealer zegt me dat die update inderdaad niet gebeurd/gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01
Wat is het te betalen kwartaalbedrag wegenbelasting voor de Ioniq 5? Heeft iemand al een factuur ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amersfoort Afhankelijk van de provincie kan het bedrag verschillen i.v.m. opcenten. Maar ik betaal 96 euro per kwartaal in provincie Noord-Brabant. IONIQ 5 Project 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:23
P86 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:09:
[...]

60% en heb het bij 5 laders geprobeerd op 3 plekken. Naar de Hyundai dealer gereden in de buurt. Communicatie storing. Verwijdert. Nieuwe snellader wederom negatief.
\

de ICCU heeft niets met snelladen te doen vls mij

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05:50

JerryVR

ioniq5 N-Line

Joba schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:28:
Loop al een tijdje te zoeken hoe ik digital key 2 op m’n Connect+ 2025 op m’n iPhone krijg. Is dat iemand al gelukt? Volgens instructies zou ik in Bluelink app onder ‘more’ een optie moeten hebben voor digital keys, en ook in de auto, maar beiden zie ik die optie niet…
was ook een van de eerste dingen die ik probeerde, stond namelijk in de gebruiksaanwijzing....
Hyundai dealer heeft contact opgenomen met Hyundai...." zit niet op de ioniq 5 my2025!, dus dat..

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik lease mijn Ioniq 5 zakelijk en over een paar maanden is het einde contract. Al jaren rij ik naar tevredenheid. Ik wil wel een wat groter accupakket (nu 58kw) zodat langere afstanden makkelijker te overbruggen zijn. Verder met rij en passagierscomfort, laadruimte en oplaadsnelheid helemaal tevreden.

Ik heb eens gekeken of de concurrentie al aantrekkelijke alternatieven heeft, maar of deze zijn fors duurder, of een Tesla Model Y (wil ik niet vanwege Elon). Dus ik kom telkens weer terug bij Ioniq 5 (2025 versie - mét achterruitenwisser 😬)

Overweeg nog wel even een proefrit in het nieuwe model en in het zusje van de i5, de KIA EV6.

Iemand anders die ook zakelijk leased en deze (luxe) overweging ook heeft mogen maken?
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic