Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
ZuinigeRijder schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:50:
[...]
Blijkbaar is er ook een service-actie: NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik ... Kampagnencode: 50D033
Was vanochtend bij de garage voor deze update, kreeg de auto (MY2025) terug met de mededeling dat 'ie er niet op kon: "óf de update was niet relevant óf hij was OTA gedaan". Er was contact geweest met Hyundai.

Vaag, OTA lijkt me sterk voor een veiligheidssysteem, en als de update niet relevant is waarom vind ik 'm dan bij het VIN number terug via de link van de startpost (nog steeds)?

Voorlopig laad ik het maar even zo, heb ESC ingreep-bug 2x gehad tijdens één rit in maart, verder niet met 7000km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:36

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Eddey schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Vaag, OTA lijkt me sterk voor een veiligheidssysteem, en als de update niet relevant is waarom vind ik 'm dan bij het VIN number terug via de link van de startpost (nog steeds)?
De update kan een paar (werk)dagen duren voordat die is doorgevoerd. Kijk over een week nog eens of het nog bij je VIN staat.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:29:
[...]

Dat kan… en is gedaan… zie hier.
In betreffend topic nog op auteur “grotegok” zoeken en dan vind je meer details.
Het geeft aan “dat het dus kan”, maar ik heb zelf al besloten dat ik dit zeker niet ga doen. De kans dat je ergens iets verkeerd doet en de auto stuk maakt is veel te groot.
Dank. Dan heb ik dit weekend weer wat te lezen … :+
Wat ik wel zie zitten,
- ik heb de laadpaal zelf gebouwd (smartevse, zie elders op tweakers) en de controller zit in de meterkast.
- met vrij weinig moeite kan ik de V2L in de meterkast laten leveren.
- in de simpelste variant maak ik een stopcontact in de meterkast waar ik in geval van nood met wat verlengsnoeren het huis van stroom mee kan voorzien.
- in de “wat meer werk” variant zorg ik dat ik een aantal groepen handmatig op de V2L kan schakelen.
Staat op het lijstje “leuke klusjes”
Hmm, leuk en uitdagend idee. Ik heb een Zappi aan de muur hangen en ga niet over naar eigenbouw laadpaal. Lijkt me wel een leuk project, maar ik héb al teveel hobbies. :?

Maar om die eigen V2L het huis in te brengen heb ik er al eens aan gedacht om naast mijn laadpaal een (male) stopcontact te maken dat binnen in huis op een of een paar plaatsen bij een los stopcontact uitkomt. Dan kan ik die V2L-adapter van de auto daar makkelijk op aansluiten in geval van nood en hoef ik ook geen snoer door een raam of zo te laten lopen. Gewoon via vaste bekabeling, die uiteraard nergens op het net is aangesloten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-07 13:59
Hippe Lip schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Dank. Dan heb ik dit weekend weer wat te lezen … :+

[...]

Hmm, leuk en uitdagend idee. Ik heb een Zappi aan de muur hangen en ga niet over naar eigenbouw laadpaal. Lijkt me wel een leuk project, maar ik héb al teveel hobbies. :?

Maar om die eigen V2L het huis in te brengen heb ik er al eens aan gedacht om naast mijn laadpaal een (male) stopcontact te maken dat binnen in huis op een of een paar plaatsen bij een los stopcontact uitkomt. Dan kan ik die V2L-adapter van de auto daar makkelijk op aansluiten in geval van nood en hoef ik ook geen snoer door een raam of zo te laten lopen. Gewoon via vaste bekabeling, die uiteraard nergens op het net is aangesloten.
zet in de meterkast tussen de meter en de rest van de kast een on/off grid switch knop ... en die dien je dan één groep extra aan te hebben voor de V2L te koppelen ... denk wel dat je moet nagaan of dit mag volgesn de regelgeving in een normaal huis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

vifra schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:16:
[...]

zet in de meterkast tussen de meter en de rest van de kast een on/off grid switch knop ... en die dien je dan één groep extra aan te hebben voor de V2L te koppelen ... denk wel dat je moet nagaan of dit mag volgesn de regelgeving in een normaal huis ...
Bij de bouw 10 jaar geleden liet ik de installateur al twee bakken monteren voor mijn groepenkast. Die dacht dat 1 bak voldoende was. Inmiddels zitten die twee bakken echt nokkievol en zou ik niet weten hoe ik daar nog een on/off-grid schakelaar bij zou moeten maken. De hele meterkast zit trouwens afgeladen met van alles. Die heb ik al anderhalf keer breder laten maken omdat ik wist dat ik er van alles in ging bouwen: internetrouter, paar switches (doe alles liever bedraad), domotica (2 systemen), telecom waterontharder en nog meer.

Maar hoe doe je dat, zo’n on/off-grid switch? Dat zou dan een wisselschakelaar moeten zijn die de laadpaal van het net afhaalt en ergens anders aan koppelt dat (ook) niet aan het net hangt.

Of je maakt een groep die met die (wissel)schakelaar óók een groep van het net haalt en die dan aan die laadpaal hangt?

Ik zie overigens geen bezwaren in de regelgeving. Een schakelaar mag je altijd monteren, zolang die maar aan de geldende eisen voldoet. en als die een groep van het net haalt en die groep dan ergens anders aan koppelt valt het buiten de regels zoals NEN1010, lijkt me. Corrigeer me als dat anders is.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-06 14:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Vorige week vertrokken op vakantie naar Frankrijk. Eerste laadstop bij Ionity in België. Werkt snelladen niet. Langzaam laden wel. Leasemaatschappij gebeld dat ik niet 5 uur per laadstop ging spenderen met een zwangere vrouw van 30 weken. Was blijkbaar toch echt mijn probleem. De auto “functioneert” nog.

Hebben de auto omgewisseld met de EX30 van mijn ouders door halverwege in Breda te meeten (wonen in Nijmegen).

Lijkt op een ICCU? Heb het al eens gehad maar dan andersom geen langzaam wel snel. Nu geen snel wel langzaam.

In ieder geval. Donderdag langs de dealer en een flinke klacht naar VWPFS.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:23
@P86 wat bedoel je met snelladen werkt niet? Hoeveel batterij had je nog toen je ging laden en wat voor lader was het precies? Ik dacht dat het bij mij ook niet werkte, maar dit kwam omdat ik met 70 procent batterij ging laden aan een snellader van 150kw. Laden gaat dan sneller dan thuis. Laatst had ik 50 procent over en ging toen bij dezelfde lader, ging het lekker snel. Op dit forum is er wel meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Loop al een tijdje te zoeken hoe ik digital key 2 op m’n Connect+ 2025 op m’n iPhone krijg. Is dat iemand al gelukt? Volgens instructies zou ik in Bluelink app onder ‘more’ een optie moeten hebben voor digital keys, en ook in de auto, maar beiden zie ik die optie niet…

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

rem_hopster schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:17:
@P86 wat bedoel je met snelladen werkt niet? Hoeveel batterij had je nog toen je ging laden en wat voor lader was het precies? Ik dacht dat het bij mij ook niet werkte, maar dit kwam omdat ik met 70 procent batterij ging laden aan een snellader van 150kw. Laden gaat dan sneller dan thuis. Laatst had ik 50 procent over en ging toen bij dezelfde lader, ging het lekker snel. Op dit forum is er wel meer over te vinden.
60% en heb het bij 5 laders geprobeerd op 3 plekken. Naar de Hyundai dealer gereden in de buurt. Communicatie storing. Verwijdert. Nieuwe snellader wederom negatief.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
Hippe Lip schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:52:
[...]
De update kan een paar (werk)dagen duren voordat die is doorgevoerd. Kijk over een week nog eens of het nog bij je VIN staat.
Nou, er stond nog een andere fabrieksupdate bij mijn VIN (iets met vervanging van labels van een of ander (koel?)vloeistof systeem), en die is wel al verdwenen. Dus dat in combi met de feedback van de dealer zegt me dat die update inderdaad niet gebeurd/gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:10
Wat is het te betalen kwartaalbedrag wegenbelasting voor de Ioniq 5? Heeft iemand al een factuur ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amersfoort Afhankelijk van de provincie kan het bedrag verschillen i.v.m. opcenten. Maar ik betaal 96 euro per kwartaal in provincie Noord-Brabant. IONIQ 5 Project 45.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:35
P86 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:09:
[...]

60% en heb het bij 5 laders geprobeerd op 3 plekken. Naar de Hyundai dealer gereden in de buurt. Communicatie storing. Verwijdert. Nieuwe snellader wederom negatief.
\

de ICCU heeft niets met snelladen te doen vls mij

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-07 06:40

JerryVR

ioniq5 N-Line

Joba schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:28:
Loop al een tijdje te zoeken hoe ik digital key 2 op m’n Connect+ 2025 op m’n iPhone krijg. Is dat iemand al gelukt? Volgens instructies zou ik in Bluelink app onder ‘more’ een optie moeten hebben voor digital keys, en ook in de auto, maar beiden zie ik die optie niet…
was ook een van de eerste dingen die ik probeerde, stond namelijk in de gebruiksaanwijzing....
Hyundai dealer heeft contact opgenomen met Hyundai...." zit niet op de ioniq 5 my2025!, dus dat..

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 15:45
Ik lease mijn Ioniq 5 zakelijk en over een paar maanden is het einde contract. Al jaren rij ik naar tevredenheid. Ik wil wel een wat groter accupakket (nu 58kw) zodat langere afstanden makkelijker te overbruggen zijn. Verder met rij en passagierscomfort, laadruimte en oplaadsnelheid helemaal tevreden.

Ik heb eens gekeken of de concurrentie al aantrekkelijke alternatieven heeft, maar of deze zijn fors duurder, of een Tesla Model Y (wil ik niet vanwege Elon). Dus ik kom telkens weer terug bij Ioniq 5 (2025 versie - mét achterruitenwisser 😬)

Overweeg nog wel even een proefrit in het nieuwe model en in het zusje van de i5, de KIA EV6.

Iemand anders die ook zakelijk leased en deze (luxe) overweging ook heeft mogen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@GoodPeople
De Kia EV6 viel voor mij af vanwege de aflopende daklijn. Ik ben 1,94m en wil ook achterin mijn eigen auto kunnen zitten. Dat gaat daar helaas niet.

In mijn overwegingen voor de nieuwe auto stond ook heel lang de Renault Scenic. Ook een zeer ruime auto!

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat is er loos met bluelink?
Mijne bluelink abo is afgelopen, paar keer melding gehad om te verlengen.
Niet gedaan, dus eergisteren stap ik in (in een haast). Krijg ik melding dat bluelink verlopen is.
Hij kan geen activatie vinden dus hij reset gewoon heel je profiel! Alles terug naar fabrieksinstelligen!
Niets werkte nog! Moest eerste een nieuwe driver aanmaken vooraleer ik terug radio/nav had.

Ondertussen al 2 dagen geprobeerd om via de QR of VIN de bluelink te activeren, lukt niet.
Reddit staat ook vol met mensen waar het niet lukt. Waarschijnlijk een server probleem?
Want hij stuurt de QR verify code naar de auto via de app, dus er is een connectie. Als je dan de code wilt verifiëren via de app zegt hij dat de auto 'unstable internet' heeft.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07 08:21
GoodPeople schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:48:
Ik lease mijn Ioniq 5 zakelijk en over een paar maanden is het einde contract. Al jaren rij ik naar tevredenheid. Ik wil wel een wat groter accupakket (nu 58kw) zodat langere afstanden makkelijker te overbruggen zijn. Verder met rij en passagierscomfort, laadruimte en oplaadsnelheid helemaal tevreden.

Ik heb eens gekeken of de concurrentie al aantrekkelijke alternatieven heeft, maar of deze zijn fors duurder, of een Tesla Model Y (wil ik niet vanwege Elon). Dus ik kom telkens weer terug bij Ioniq 5 (2025 versie - mét achterruitenwisser 😬)

Overweeg nog wel even een proefrit in het nieuwe model en in het zusje van de i5, de KIA EV6.

Iemand anders die ook zakelijk leased en deze (luxe) overweging ook heeft mogen maken?
Ik lease dan weliswaar niet zakelijk maar privé, contract wordt na 3 jaar beëindigd in augustus en de afgelopen tijd in verschillende auto’s proef gereden. O.a. de Polestar 4, BYD Sealion 7, Pegeuot 3008e (werd me notabene afgeraden door de dealer om te doen, was volgens hem in techniek en functionaliteit echt een paar stappen terug), Tesla Y, de Audi E tron maar kwam toch iedere keer weer terug bij de I5. Bevalt simpelweg te goed. Kia EV6 had ik de vorige keer al meegenomen in mijn overweging en viel af vanwege de stoelen die voor mij minder prettig zaten. Dus 2 weken geleden een nieuwe I5 besteld, deze keer gekocht. Heb mezelf de luxe kado gedaan van de N line (niet te verwarren met de N line edition en ook zeker niet met de I5 N), met panoramadak.
Nu aftellen naar augustus of september…..

Ik ga overigens ook die Musway bestellen waar ik hier op het forum een paar collega rijders enthousiast over zag zijn.

Succes met de keuze

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 08:39
multipasser schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:12:
Niet gedaan, dus eergisteren stap ik in (in een haast). Krijg ik melding dat bluelink verlopen is.
Hij kan geen activatie vinden dus hij reset gewoon heel je profiel! Alles terug naar fabrieksinstelligen!
Niets werkte nog! Moest eerste een nieuwe driver aanmaken vooraleer ik terug radio/nav had.

Ondertussen al 2 dagen geprobeerd om via de QR of VIN de bluelink te activeren, lukt niet.
Reddit staat ook vol met mensen waar het niet lukt. Waarschijnlijk een server probleem?
Want hij stuurt de QR verify code naar de auto via de app, dus er is een connectie. Als je dan de code wilt verifiëren via de app zegt hij dat de auto 'unstable internet' heeft.
Misschien eens de laatste paar pagina's goed doorlezen. Is daarin al meermaals behandeld.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-07 16:15
GoodPeople schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:48:

Ik lease mijn I5 ook zakelijk. Heb de i5 en EV6 beiden proefgereden. Voor mij was de i5 de fijnere reiswagen omdat hij iets meer op comfort is afgestemd dan de EV6. Daarnaast spreekt het lichte interieur van de i5 me veel meer aan dan het donkere interieur van de Kia. En als je een hond in de kofferbak wilt vervoeren dan is de i5 daar ook net wat handiger voor. En de EV6 vind ik nog steeds ronduit lelijk, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Nooit spijt gehad van m’n keuze, zelfs als wel eens een tweede i5 overwogen voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:31
Ook hier een zakelijk geleasede I5. December loopt contract (4 jaar) af, ben er sterk over aan het nadenken om deze nog een jaar te verlengen tegen de gunstige bijtelling en dan te hopen op een mooie vervanger volgend jaar...
Zou nu niet weten wat het anders zou worden. Wellicht een xpeng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-07 13:59
Hippe Lip schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Bij de bouw 10 jaar geleden liet ik de installateur al twee bakken monteren voor mijn groepenkast. Die dacht dat 1 bak voldoende was. Inmiddels zitten die twee bakken echt nokkievol en zou ik niet weten hoe ik daar nog een on/off-grid schakelaar bij zou moeten maken. De hele meterkast zit trouwens afgeladen met van alles. Die heb ik al anderhalf keer breder laten maken omdat ik wist dat ik er van alles in ging bouwen: internetrouter, paar switches (doe alles liever bedraad), domotica (2 systemen), telecom waterontharder en nog meer.

Maar hoe doe je dat, zo’n on/off-grid switch? Dat zou dan een wisselschakelaar moeten zijn die de laadpaal van het net afhaalt en ergens anders aan koppelt dat (ook) niet aan het net hangt.

Of je maakt een groep die met die (wissel)schakelaar óók een groep van het net haalt en die dan aan die laadpaal hangt?

Ik zie overigens geen bezwaren in de regelgeving. Een schakelaar mag je altijd monteren, zolang die maar aan de geldende eisen voldoet. en als die een groep van het net haalt en die groep dan ergens anders aan koppelt valt het buiten de regels zoals NEN1010, lijkt me. Corrigeer me als dat anders is.
Ben een amateur in elektriek - ooit een cursus gevolgd voor thuisinstallaties maar dergelijke zaken zijn net wat verder dan het gebruikelijke en daar mis ik dan kennis rond wettelijk kader.
Dergelijke schakelaars zijn bedoeld voor UPS setups in bvb. ziekenhuizen ... dus dat kan zeker een kast, een groep, ... afzonderen ... . Weet niet of dat zomaar standaard in huishoudens mag opgezet worden, maar zie er inderdaad geen (technische) problemen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 11:33
souris schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:58:
Geen routeplanning met laadstops na april update

Ik kwam er deze week achter dat er geen laadstops meer ingepland worden bij een lange route. Het systeem zegt dan dat er geen laadstations op de route gevonden zijn. Je krijgt dan de optie om zonder te plannen of om laadstations te zoeken. Die worden dan zonder problemen gevonden.

Ik meende dat ik er hier ook iets over gelezen had, maar kan het niet terugvinden. Zijn er anderen met dit probleem? Op goingelectric.de is er wel iets te vinden.

Het gaat om standaard Gen5 (oude infotainment hardware) met de April 2025 update.
Okay, het probleem is 'verdwenen'. Ik schrijf het maar toe aan de overgang naar Bluelink Plus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 18:39
Even een vraag mbt draadloos Android Auto verbinding in een Ioniq 2023 model, via een usb-dongle.

Ik heb dit net in gebruik genomen, werkt prima! Echter 1 groot nadeel (vind ik), dat deze ook na afsluiten van de auto blijft werken (stroom naar usb dongle wordt niet gelijk uitgeschakeld). Het lijkt erop dat deze wel uitgaat naar zo'n 10min, maar wordt vervolgens opnieuw geactiveerd als je iets met je Bluelink app doet, bijvoorbeeld status van opladen checken oid....

Hebben meer gebruikers dit, en zo ja, eventueel tips en truuks om dit op te lossen? Alvast dank!

p.s. heb wel wat gezocht natuurlijk, sommigen gebruiken een simpel aan/uit knopje ertussen voor in/uitschakelen van stroom, of dongle eruit halen, maar dat lijkt me een het doel van zo'n dongle een beetje voorbij gaan (plug-and-play).

[ Voor 7% gewijzigd door mcauseway op 02-06-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 08:29
mcauseway schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:56:
Even een vraag mbt draadloos Android Auto verbinding in een Ioniq 2023 model, via een usb-dongle.

Ik heb dit net in gebruik genomen, werkt prima! Echter 1 groot nadeel (vind ik), dat deze ook na afsluiten van de auto blijft werken (stroom naar usb dongle wordt niet gelijk uitgeschakeld). Het lijkt erop dat deze wel uitgaat naar zo'n 10min, maar wordt vervolgens opnieuw geactiveerd als je iets met je Bluelink app doet, bijvoorbeeld status van opladen checken oid....

Hebben meer gebruikers dit, en zo ja, eventueel tips en truuks om dit op te lossen? Alvast dank!

p.s. heb wel wat gezocht natuurlijk, sommigen gebruiken een simpel aan/uit knopje ertussen voor in/uitschakelen van stroom, of dongle eruit halen, maar dat lijkt me een het doel van zo'n dongle een beetje voorbij gaan (plug-and-play).
Hij gaat uit, maar inderdaad best vaak weer even aan. De auto staat voor de deur dus ik zie iedere keer mijn telefoon weer connectie maken. Ik heb mij er nog niet genoeg aan ge-ergerd, maar sommige hebben een usb splitter, waarbij data via de datapoort gaat, maar stroom via een adapter in de "cigarettenaansteker". Die gaat namelijk wel direct uit en blijft ook uit. Ik zal even zoeken of ik een linkje heb.

Edit: ik kan het niet terugvinden, maar het is een USB Y splitter en dan zelf de powerpin verwijderen van een male plug, of een power blocker erbij doen. Ik dacht dat er kant en klare Y-splitters waren, maar kan ze zo snel niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door jouwheld op 02-06-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
jouwheld schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Hij gaat uit, maar inderdaad best vaak weer even aan. De auto staat voor de deur dus ik zie iedere keer mijn telefoon weer connectie maken. Ik heb mij er nog niet genoeg aan ge-ergerd, maar sommige hebben een usb splitter, waarbij data via de datapoort gaat, maar stroom via een adapter in de "cigarettenaansteker". Die gaat namelijk wel direct uit en blijft ook uit. Ik zal even zoeken of ik een linkje heb.

Edit: ik kan het niet terugvinden, maar het is een USB Y splitter en dan zelf de powerpin verwijderen van een male plug, of een power blocker erbij doen. Ik dacht dat er kant en klare Y-splitters waren, maar kan ze zo snel niet vinden.
Goeie tip, ga ik naar kijken!

Had een stille hoop dat de laatste software update hier iets in zou betekenen, maar dat zal vast een naïeve gedachte zijn (en als het hardware-matig niet aanwezig is dan is dat sowieso niet mogelijk natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-07 11:07
mh514452 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 06:56:
[...]

Ik lease dan weliswaar niet zakelijk maar privé, contract wordt na 3 jaar beëindigd in augustus en de afgelopen tijd in verschillende auto’s proef gereden. O.a. de Polestar 4, BYD Sealion 7, Pegeuot 3008e (werd me notabene afgeraden door de dealer om te doen, was volgens hem in techniek en functionaliteit echt een paar stappen terug), Tesla Y, de Audi E tron maar kwam toch iedere keer weer terug bij de I5. Bevalt simpelweg te goed. Kia EV6 had ik de vorige keer al meegenomen in mijn overweging en viel af vanwege de stoelen die voor mij minder prettig zaten. Dus 2 weken geleden een nieuwe I5 besteld, deze keer gekocht. Heb mezelf de luxe kado gedaan van de N line (niet te verwarren met de N line edition en ook zeker niet met de I5 N), met panoramadak.
Nu aftellen naar augustus of september…..

Ik ga overigens ook die Musway bestellen waar ik hier op het forum een paar collega rijders enthousiast over zag zijn.

Succes met de keuze
Ik heb precies dezelfde N-line (AWD vision) al op 8 feb besteld. Staat nog steeds "on factory", moet dus nog gebouwd worden. Ook bij mij zei de dealer "levering binnen 2 a 3 maanden". Ben bang dat het levermoment dus iets bijgesteld moet worden.
Wel een hele mooie auto overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07 08:21
chrvdbos schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:29:
[...]

Ik heb precies dezelfde N-line (AWD vision) al op 8 feb besteld. Staat nog steeds "on factory", moet dus nog gebouwd worden. Ook bij mij zei de dealer "levering binnen 2 a 3 maanden". Ben bang dat het levermoment dus iets bijgesteld moet worden.
Wel een hele mooie auto overigens.
Oops…. Dat is een tegenvaller dan zeg. Nou ja, we gaan het wel zien. Anders wordt het vanaf augustus even “afzien” in de 308 cabrio totdat de I5 geleverd wordt, is het daarna weer extra genieten 7(8)7

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012

Dit hangt ook af van welke jij hebt. Ik heb die van Aawireless en die heeft een instelling dat hij zelf uit gaat. Sindsdien geen continue automatische verbinding maken meer. Ideaal ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:28

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wilde er net over posten, maar zie dat jij dat al hebt gedaan. Toen ik er over belde met mijn dealer kreeg ik het advies om een reset uit te voeren van het infotainment systeem. Dat heeft nog geen oplossing gebracht. Heb jij of heeft iemand anders hier inmiddels een oplossing voor? Anders ga ik het uitzetten bij de dealer.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-06 09:18
Sinds 3 weken ben ik net als velen van hier ook aan het aanmodderen met de BlueLink app na het aflopen van mijn abonnement. Eerst zelf geprobeerd in diverse delen van NL de Ioniq 5 proberen te registeren, maar de melding "Onstabiele verbinding met de auto" bleef maar te voorschijn komen.
Na een communicatieomweg via mijn lokale dealer (Alkmaar) , naar de landelijke dealer en uiteindelijk naar BlueLink NL heb ik nog steeds niks.

Het initiatie moet van de klant zelf komen, ze verwijzen door naar de ander. Ik heb ook nog geen reactie mailtje van bluelink gekregen.

Ben benieuwd of BlueLink of Hyundai nog wat van zich laten horen....
Opvallende, zeer matig service vind ik dit.

Ik blijf het forum hier volgen voor info van anderen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:28
Dit is wat ik van mijn dealer doorkreeg. Een andere klant met vergelijkbare problemen was daarmee en daardoor geholpen:

---

U kunt onderstaande (ingevulde) mail toesturen naar: bluelink@hyundai-europe.com

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij verzoek ik u de Bluelink diensten op mijn voertuig met chassisnummer(VIN) XXXXXXXXXXXXXXXXX te her-activeren en mij een bevestiging te sturen zodra dit is uitgevoerd, zodat ik binnen de gestelde periode van 10 dagen mijn abonnement naar wens kan aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

---

Blijkbaar moeten ze bij deze externe partij (de leverancier van de app en achterliggende systemen) iets resetten.

Ik ga dat mailtje maar eens versturen en kijken wat het vervolg is.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Ik heb net mijn bestelde vgate icar2 dongle binnen. In de instructie staan een waslijst aan apps voor android: torque pro or lite, obd fusion, dashcommand, car scanner ELM Obd en nog meer. Ik heb heb er een paar bekenen, maar ben heel benieuwd of er mede tweakers zijn die een app aan zouden bevelen. Alvast dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 21:08

Zoals anderen al gemeld hebben, een "y-kabel" gebruiken. waarmee de "power" uit een 12v usb-lader komt, en de alleen data uit de normale USB.

Ik heb er zelf 1 gemaakt van 2 kabels met haakse USB pluggen, zodat de kabels minder ver uitsteken:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76667952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Changie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Dit hangt ook af van welke jij hebt. Ik heb die van Aawireless en die heeft een instelling dat hij zelf uit gaat. Sindsdien geen continue automatische verbinding maken meer. Ideaal ding.
Ik heb de Ottocast mini, lekker compact, maar terugsturen zou nog kunnen...Dit is wel een goeie tip, de standby mode zoals ik op de website van AAwireless lees. Ga ik naar kijken, thanks!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
DrChair schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:41:
[...]

Zoals anderen al gemeld hebben, een "y-kabel" gebruiken. waarmee de "power" uit een 12v usb-lader komt, en de alleen data uit de normale USB.

Ik heb er zelf 1 gemaakt van 2 kabels met haakse USB pluggen, zodat de kabels minder ver uitsteken:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76667952
Bedankt voor deze tip en ervaring! Aangezien ik m'n usb dongle nog kan terugsturen, ga ik denk ik toch m'n usb dongle omruilen voor eentje die dit softwarematig kan afvangen (standy mode van aawireless).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P45
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 21:19

P45

Vanochtend Ioniq5 P45 weggebracht bij Herwers voor APK/periodiek onderhoud (4jr/60K). Stond er 'hoogspanningsaccukoelvloeistof vervangen' op de bon voor 470Eur ex btw! Dat had ik niet verwacht en kan ik ook niet terugvinden in de onderhoudschecklists van Hyundai.
Hetzelfde geldt voor de remvloeistof vervangen a 170 Euro. Dat gaat een dure beurt worden.

Is dit inderdaad standaard onderhoud? Is het wel noodzakelijk? Ervaringen?
Hoor graag!

UPDATE
Auto weer opgehaald en geen van beide vloeistoffen (hoogspanningsaccuvloeistof en remvloeistof) hoefden te worden vervangen. Ze hebben een meting gedaan en kwamen tot de conclusie dat het niet nodig was.
Kosten voor periodiek onderhoudsbeurt en APK nu een schappelijke 309 EUR.

Wel moet ik terugkomen om een onderdeel van de laadklep te laten vervangen. Die gaat niet meer open als je erop drukt. Kosten zijn meer dan 1000 Eur werd mij verteld. Onder garantie gelukkig...

[ Voor 36% gewijzigd door P45 op 04-06-2025 16:03 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jawel.
Remsysteem: remvloeistof vervangen: Elke 30.000 km/24 maanden (hebben ze bij mij niet gedaan bij 2 jaar)
Koelvloeistof van hoogspanningsaccu vervangen: iedere 60.000 km of 4 jaar vervangen

Batterij van het noodoproepsysteem vervangen: Op advies. Elke 36 maanden; indien gemonteerd (staat bij mij gelukkig niet op de prijsopgave, is ook duur grapje).

zie mijn prijsopgave:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Remvloeistof moet bij iedere auto periodiek worden vervangen, het watergehalte/geleidbaarheid is meten om te voorkomen dat het onnodig vroeg gebeurt..maar elke 4 jaar is niks mis mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 09:08
P45 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:54:
vanochtend Ioniq5 P45 weggebracht bij Herwers voor APK/periodiek onderhoud (4jr/60K). Stond er 'hoogspanningsaccukoelvloeistof vervangen' op de bon voor 470Eur ex btw! Dat had ik niet verwacht en kan ik ook niet terugvinden in de onderhoudschecklists van Hyundai.
Hetzelfde geldt voor de remvloeistof vervangen a 170 Euro. Dat gaat een dure beurt worden.

Is dit inderdaad standaard onderhoud? Is het wel noodzakelijk? Ervaringen?
Hoor graag!
wij hadden dezelfde posten bij deze 60k beurt, ook bij Herwers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 15:16

In de e-mails die je gekregen hebt over het verlengen van Bluelink staat ook dat als je niet doet, alles herstelt naar fabrieksinstellingen...

Maar het juiste antwoord is hierboven al gegeven. Even mailen naar bluelink@hyundai-europe.com en dan komen ze erop terug. Ik hoor alleen dat er 10 werkdagen gewacht moet worden voordat je antwoord krijgt.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:40
Weet iemand hoe het kan dat mijn auto de caravan niet automatisch herkent? Ik heb laatst voor het eerst met een caravan gereden. Nu lees ik op een website van Hyundai dat hij automatisch de caravan moet herkennen
Zelfs de gewichtscategorie van je aanhanger is in te stellen, daarop wordt het verwachte rijbereik al voor de rit aangepast.https://hyundai-pers.nl/i...r%20de%20rit%20aangepast.
Maar dit doet hij bij mij niet. Ik heb een afneembare trekhaak welke is geplaatst door de dealer. Alleen is er ooit iemand bij mij achterop geklapt en heb ik sindsdien dezelfde trekhaak maar dan door de schadehersteller geplaatst. Voor die tijd heb ik nooit met caravan gereden. Moet ik nog iets doen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 19:50
ZuinigeRijder schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:58:
[...]

Een aantal weken geleden gebeurde dat ook soms. Echter nu lijkt de server of auto? de laatste locatie veel vaker niet te sturen bij uitzetten auto.

In de app kun je op de kaart de auto deselecteren en selecteren om de huidige locatie geforceerd op te halen.

Weet niet of dit in verband met privacy veranderd is of door weer een programmeerfout 8)7
Wilde net dezelfde vraag gaan stellen als pinquin21 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic", maar na een keer de zoekfunctie goed te gebruiken vond ik jouw antwoord (en daarmee ook de vraag).
Dank voor je tip! Mij was dit de laatste tijd ook opgevallen doordat Hyundai Smart Charging denkt dat de auto heel ergens anders staat dan bij ons thuis. Ik ga het de volgende keer gelijk uitproberen.

Iets anders, wat ik niet kon vinden in dit topic: de USB-poorten achter die laden geen iPhones op met een lighting-kabel. Ik heb verschillende kabels geprobeerd: die werken wel in de voorste USB-poorten, maar achter niet. Dus dat dit aan de kabels ligt, zelf lijkt me onwaarschijnlijk (ik kon alleen geen originele Apple lightning kabel meer vinden, dus die heb ik niet uit kunnen proberen).

De achterste poorten werken wel op mijn iPhone 15 met USB-C, dus er lijkt ergens een incompabiliteit te zijn tussen de achterste poorten en lighting kabels. Of misschien heel specifiek lighting kabels van het merk Anker.

Iemand anders die dit ook heeft, of bij wie het juist wel werkt? Ik meen me ter herinneren dat in het begin iPhones met lighting wel gewoon via de achterste USB-poorten konden laden, maar op een gegeven moment is een centraal elektronica-deel vervangen in onze auto, en misschien ook de USB-poorten (dat weet ik niet zeker meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dextertje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:51:
[...]

Wilde net dezelfde vraag gaan stellen als pinquin21 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic", maar na een keer de zoekfunctie goed te gebruiken vond ik jouw antwoord (en daarmee ook de vraag).
Dank voor je tip! Mij was dit de laatste tijd ook opgevallen doordat Hyundai Smart Charging denkt dat de auto heel ergens anders staat dan bij ons thuis. Ik ga het de volgende keer gelijk uitproberen.
Deze discussie loopt ook hier verder:

ZuinigeRijder in "Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect"

Lijkt erop dat de server niet meer de actuele locatie opvraagt (of de auto die niet opstuurt) bij uitzetten van de auto. Ik ben een workaround aan het testen in mijn tool.

[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-06-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:47:
Remvloeistof moet bij iedere auto periodiek worden vervangen, het watergehalte/geleidbaarheid is meten om te voorkomen dat het onnodig vroeg gebeurt..maar elke 4 jaar is niks mis mee
Dat die remvloeistof regelmatig vervangen moet worden omdat die hygroscopisch is, dat is gevoeglijk bekend. Wat wel opvalt is dat dit vroeger veel vaker moest dan tegenwoordig. Is die remvloeistof tegenwoordig minder hygroscopisch?

En ook vraag ik me dan af hoe dat bij Tesla gaat, want die auto’s kennen voor zover ik weet geen onderhoudsschema, toch? Die kunnen rustig 5 jaar, 100k km of meer rijden zonder verversen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:40
Dank je wel. Die kende ik nog niet. Ik heb het gedaan en haal morgen de caravan op.

Edit:
Het is gelukt. Hij doet het gelukkig. Bedankt @ZuinigeRijder

[ Voor 10% gewijzigd door slvans op 05-06-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:33:
[...]

Dat die remvloeistof regelmatig vervangen moet worden omdat die hygroscopisch is, dat is gevoeglijk bekend. Wat wel opvalt is dat dit vroeger veel vaker moest dan tegenwoordig. Is die remvloeistof tegenwoordig minder hygroscopisch?

En ook vraag ik me dan af hoe dat bij Tesla gaat, want die auto’s kennen voor zover ik weet geen onderhoudsschema, toch? Die kunnen rustig 5 jaar, 100k km of meer rijden zonder verversen?
de modernere varianten zijn eerder meer hygroscopisch, vroegah werd het gewoon vervangen...meten is weten.

VWB Tesla, vraag dat Elon maar.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:32:
[...]
de modernere varianten zijn eerder meer hygroscopisch, vroegah werd het gewoon vervangen...meten is weten.
Ben benieuwd dan wanneer de niet-hygroscopische remvloeistof ontwikkeld gaat worden. Dan pas is er sprake van échte vooruitgang!

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Er is al eerder eens wat over gepost maar heeft iemand toevallig ooit eens onderzocht of het mogelijk is originele parkeersensoren voor te plaatsen op een style? Is de software er wel op aangepast?

Dealer raadt universele set (terecht) af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:22
P45 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:54:.

Wel moet ik terugkomen om een onderdeel van de laadklep te laten vervangen. Die gaat niet meer open als je erop drukt. Kosten zijn meer dan 1000 Eur werd mij verteld. Onder garantie gelukkig...
Gelukkig voor jou heb je hier geen problemen door gehad. Die is bij mij al in 2021 vervangen. De klep ging handmatig niet meer open omdat hij krom was en tegen het ‘open’-knopje bleef drukken. Gevolg: als ik de auto 24 uur liet staan was de 12v accu leeg en stuk. Tip: praat iedere dag even met je auto (bv. laad hem even op, start hem even of zet hem in camper modus) totdat de laadklep is vervangen. Dan blijft de 12v accu in leven. Zelf open ik sindsdien de laadklep alleen nog maar met de sleutel. Ik weet het, paranoia…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07 13:51
Wat een hoop onzin wordt op die site verkondigd.
Typisch gevalletje klok en klepel.

[ Voor 6% gewijzigd door nietwijk op 05-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-07 03:54

MicheldeGoey

Project 45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZvw8jDBxKAOweOkpH0bcQRPtlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oH6pjCCAVF1EGIlZUoNzGHST.jpg?f=fotoalbum_large

Rij al dagen rond met dit scherm. Er gebeurt niets, de updateknop is niet selecteerbaar.
Bluelink Pro.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
MicheldeGoey schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:52:
[Afbeelding]

Rij al dagen rond met dit scherm. Er gebeurt niets, de updateknop is niet selecteerbaar.
Bluelink Pro.

Iemand een suggestie?
Reset met een paperclip gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
nietwijk schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Wat een hoop onzin wordt op die site verkondigd.
Typisch gevalletje klok en klepel.
care to elaborate?

dit beter?

https://www.anwb.nl/auto/...o-onderdelen/remvloeistof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Veeeeel beter. het lijkt wel of gaspedaal.nl dat gekopieerd heeft en er allerlei onzin aan toegevoegd heeft.

Ik zou nog steeds niet eerst de vloeistof er uithalen, vervolgens vullen en daarna ontluchten..... 8)7
Gewoon reservoir (bijna) leegpompen via de wielremcilinder rechts-achter (de verste), reservoir vullen en net zo lang blijven doorspoelen tot het rechts-achter er schoon uit komt. Daarna links-achter, rechts-voor en uiteindelijk links-voor. Als je het goed doet komt er geen lucht in en hoef je dus ook niet te ontluchten. Er zijn zat hulpmiddelen. Ik gebruik al jaren een EZ-bleedEezibleed, dan stelt het helemaal niks voor, maar er zijn tegenwoordig goedkopere hulpmiddelen minstens zo goed werken.

Aanvulling:
Eezibleed werkt op overdruk, eventueel kan je het flesje vullen met vloeistof, maar dat doe ik meestal niet. gewoon reservoir zelf af en toe bijvullen geeft minder geklieder en meer controle. Wel goed controleren dat je hem niet te ver leegtrekt, dan komt er lucht in je systeem.
Er zijn ook hulpmiddelen die werken op onderdruk. Dan kan je makkelijker bijvullen, maar trek je vaak valse lucht aan via de schroefverbinding van de ontluchtingsnippel, waardoor je niet ziet of de bellen uit het systeem komen en je kan minder goed zien als je opeens schone vloeistof krijgt.
Het kan ook zonder hulpmiddelen, maar dan moet iemand in de auto af en toe het rempedaal intrappen. Prima relatietest overigens. Dan hoef je alleen maar een ringsleutel te hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door nietwijk op 05-06-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
In de MY2025 is - zoals ik nu kan zien - accu preconditioning en warmtepomp pas beschikbaar in de Connect versie en niet in de Style. Bij mijn MY2021 kon ik deze apart als optie erbij bestellen. Dat is echter nu niet mogelijk - of kijk ik verkeerd? Niet zo sterk dat dit niet standaard meegeleverd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ga4ADcmbtGZEIsI9_CBtHEfOSP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JjURx6lv3ErYQw5sf4AKDfYV.png?f=fotoalbum_large

Mijn leasebudget is de afgelopen 4 jaar helaas niet zo hard gegroeid dat ik de 84kwh Connect versie kan bestellen, alleen de 84kw Style is voor mij beschikbaar.

Daarom ga ik volgende week toch maar eens kijken naar de Renault Scenic Long Range. Die is rijker uitgerust, wat voordeliger geprijst, maar heeft natuurlijk geen 800V architectuur - èn is natuurlijk geen i5 :/

[ Voor 19% gewijzigd door GoodPeople op 05-06-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
GoodPeople schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:30:
In de MY2025 is - zoals ik nu kan zien - accu preconditioning en warmtepomp pas beschikbaar in de Connect versie en niet in de Style. Bij mijn MY2021 kon ik deze apart als optie erbij bestellen. Dat is echter nu niet mogelijk - of kijk ik verkeerd? Niet zo sterk dat dit niet standaard meegeleverd wordt.

[Afbeelding]

Mijn leasebudget is de afgelopen 4 jaar helaas niet zo hard gegroeid dat ik de 84kwh Connect versie kan bestellen, alleen de 84kw Style is voor mij beschikbaar.

Daarom ga ik volgende week toch maar eens kijken naar de Renault Scenic Long Range. Die is rijker uitgerust, wat voordeliger geprijst, maar heeft natuurlijk geen 800V architectuur - èn is natuurlijk geen i5 :/
Klopt, maar rijd je zoveel kilometer op een dag dat je Long Range én preconditiong nodig hebt? Ik snap dat het best weleens van pas komt hoor....Zelf ben ik zo gelukkig dat ik er slechts 2 keer gebruik van heb kunnen maken in 45.000 km met 58 kWh. Heeft me toch 2x 5 minuten bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Snap ook niet waarom batterijverwarming niet standaard is, is toch gewoon een ptc heatertje? Dat kunnen ook niet de kosten zijn. Je adverteert met een auto die 200+kw kan laden, maar vervolgens haal je de helft van het jaar die snelheid niet. Vooral aangezien het in de EV6 wel in alle uitvoeringen zit.

[ Voor 11% gewijzigd door jouwheld op 05-06-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jouwheld schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:44:
Snap ook niet waarom batterijverwarming niet standaard is, is toch gewoon een ptc heatertje? Dat kunnen ook niet de kosten zijn. Je adverteert met een auto die 200+kw kan laden, maar vervolgens haal je de helft van het jaar die snelheid niet. Vooral aangezien het in de EV6 wel in alle uitvoeringen zit.
Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Aangezien die 5 kW trekt als die gaat preconnen ging er altijd vanuit dat het een ptc was. Ik weet dat je bij de ioniq5 alleen precon had als je ook de warmtepomp nam. Bij EV6 is de batterijverwarming standaard en de warmtepomp alleen bij de hogere modellen. Dus technisch gezien is het niet hetzelfde en lijkt het een keuze van Hyundai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
jouwheld schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Aangezien die 5 kW trekt als die gaat preconnen ging er altijd vanuit dat het een ptc was. Ik weet dat je bij de ioniq5 alleen precon had als je ook de warmtepomp nam. Bij EV6 is de batterijverwarming standaard en de warmtepomp alleen bij de hogere modellen. Dus technisch gezien is het niet hetzelfde en lijkt het een keuze van Hyundai.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm4BTsXxXoGdm2p7LCP0nN0WGlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hJbrbvtBk6dsIkSx5vxT7Z53.png?f=fotoalbum_large
Aanvulling: Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de warmtepomp niet alleen gebruikt wordt voor ruimteverwarming, maar ook voor het opwarmen van de batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door nietwijk op 05-06-2025 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
nietwijk schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:06:
Aanvulling: Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de warmtepomp niet alleen gebruikt wordt voor ruimteverwarming, maar ook voor het opwarmen van de batterij.
Tja en daar zijn de meningen dus over verdeeld, deze discussie kwam mij al bekend voor.
Razwer in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ik heb toen de conclusie getrokken dat precon een ptc gebruikt. Gesteund door het feit dat bij de EV6 batterijverwarming en warmtepomp twee aparte opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Snap ik. Ik kan nu geen uitsluitsel geven. Internet staat vol met schema's, maar de vraag is hoe authentiek ze zijn en of ze van toepassing zijn op onze NL modellen. Autoverkopers hoef je ook niet te vragen. 500 kg batterij opwarmen met een PTC heater lijkt me in ieder geval niet handig, zeker niet als je een WP aan boord hebt. (en dan bedoel ik niet de airco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-07 16:35
Voor het verwarmen van het pakket word een verwarmingsweerstand gebruikt. (Zoals een waterkoker)

Dit filmpje geeft uitsluitsel, vanaf minuut 11 word uitgelegd hoe het werkt, waar deze zit en hoe de koelvloeistof stroomt.

YouTube: This is Cool (No Pun Intended): Hyundai Ioniq 5 Thermal System

[ Voor 6% gewijzigd door KnarfX op 05-06-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Ik heb mijn nieuw wifi obd2 dongel net gebruikt. Ik wil onder andere de 12v batterij monitoren. Hij gaf aan 80% soc en 14.2v. Eerste vandaag 30 kilometer gereden en thuis wel een tijd de auto aan gehad (stationair) voor het connecten met de app omdat het niet direct werkte. Laad de batterij weer naar 100% soc? En wanneer zou ik actie moeten ondernemen om de 12v eventueel te vervangen? Wanneer deze niet oplaadt tot 100% of nog verder zakt?

Ik heb nog de originele batterij en mijn kennis hierover is beperkt. Ben benieuwd naar tips en adviezen van mijn mede tweakers.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:06
Ik heb ChatGPT gevraagd hoe je de geluidskwaliteit kan verbeteren. Kennelijk blijkt er nog meer te tweaken dan het inpluggen van een Musway. Enigzins geschoond:

Goede vraag! De Bose-audio in de Hyundai Ioniq 5 Lounge is prima voor gemiddeld gebruik, maar audiofielen en muziekliefhebbers vinden het soms vlak, schel of weinig gedefinieerd in het laag. Er zijn een paar manieren om dit gericht te verbeteren, zónder dat je het hele systeem hoeft te slopen.

1. Geluidsdemping aanbrengen achter speakers (grootste winst). Bose-speakers zitten tegen metalen deurpanelen die resoneren, dit vervormt het geluid.
Oplossing: demp de deuren met Bitumenmatten (zoals STP Black Gold, Silent Coat, Dynamat) of Acoustic foam tegen reflecties, Alubutyl-matten op het deurpaneel zelf.
Resultaat: minder rammels, strakker laag, en beter stereobeeld.

2. Vervang midrange en tweeters (voorzijde). De Bose-set heeft goede componenten, maar:
De tweeters zijn beperkt qua helderheid en de mids kunnen wollig klinken
Optie: vervang tweeters en midrange vóór door merken als: Focal, Audison, Hertz, Gladen, of Morel
Let op inbouwdiepte en impedantie (liefst 2–4 ohm)
Je behoudt dan de originele Bose-subwoofer en versterker, maar het geheel klinkt veel helderder en natuurlijker.

3. DSP (Digital Signal Processor) toevoegen:
➕ Beter fasebeheer (stereobeeld)
➕ Fijne equalizer- en timinginstellingen
➖ Complexer en prijziger
Meestal gecombineerd met aftermarket versterker en speakers.

Wat kost het ongeveer?
Demping 4 deuren €300 – €500
Vervanging tweeters + midrange €400 – €800
DSP-versterker + inbouw €700 – €1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
nietwijk schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Klopt, maar rijd je zoveel kilometer op een dag dat je Long Range én preconditiong nodig hebt? Ik snap dat het best weleens van pas komt hoor....Zelf ben ik zo gelukkig dat ik er slechts 2 keer gebruik van heb kunnen maken in 45.000 km met 58 kWh. Heeft me toch 2x 5 minuten bespaard.
Ik ga 1 à 2x per jaar op wintersport en moet een paar keer per maand van Groningen naar Utrecht. In de winter red ik het dan net niet met mijn 58kw. En ik wil einde dag op terugweg snel laden en dan thuis zijn. Kortom: ik gebruik de preheat functie relatief veel. Met een 84kwh hoef ik niet meer bij te laden voor die ritjes naar het westen van het land. Blijven lange reizen over. Ik zou preconditioning / warmtepomp toch wel kunnen waarderen, maar ben het met je eens dat dat mogelijk ook zonder zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rem_hopster schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:42:
Hi all,

Ik heb mijn nieuw wifi obd2 dongel net gebruikt. Ik wil onder andere de 12v batterij monitoren. Hij gaf aan 80% soc en 14.2v. Eerste vandaag 30 kilometer gereden en thuis wel een tijd de auto aan gehad (stationair) voor het connecten met de app omdat het niet direct werkte. Laad de batterij weer naar 100% soc? En wanneer zou ik actie moeten ondernemen om de 12v eventueel te vervangen? Wanneer deze niet oplaadt tot 100% of nog verder zakt?

Ik heb nog de originele batterij en mijn kennis hierover is beperkt. Ben benieuwd naar tips en adviezen van mijn mede tweakers.

Alvast bedankt
Een OBD2 dongel is niet echt geschikt om de 12 volt batterij te monitoren. De 80% is hetzelfde als wat de Bluelink API teruggeeft. 14.2 Volt wil alleen zeggen dat de 12 volt batterij tijdens het rijden geladen wordt. Een BM2 monitor is beter geschikt.

Na 3 jaar heb ik een nieuwe 12 volt accu gekregen (serviceactie), maar deze is niet echt beter dan de vorige :X
Mijn gemiddelde 12 volt SOC% is dit jaar 82%, max 99%, min 66%, actuele waarde is 78%.

Met een BM2 monitor kun je beter achterhalen hoe het met de 12 volt accu is. Wanneer die vaker onder de 12.3 volt komt, dan begint de accu slechter te worden.....

Tip 1: probeer de achterklep zoveel mogelijk met de auto aan open en dicht te doen, dat kost het meeste stroom
Tip 2: rijdt met lichten aan, dan wordt de accu bij het rijden altijd opgeladen (minimaal met 13.8 volt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Sjors81 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:28:
Er is al eerder eens wat over gepost maar heeft iemand toevallig ooit eens onderzocht of het mogelijk is originele parkeersensoren voor te plaatsen op een style? Is de software er wel op aangepast?

Dealer raadt universele set (terecht) af...
Inmiddels contact gehad met een bedrijf wat universele sets inbouwt. Deze wordt aangesloten op het snelheid signaal. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 15:36

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tweaklie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Ik dus ook geen mogelijkheid vanwege verlopen bluelink en "unstable network" op elke mogelijke plek.

Schijnt dat er een dealer modus is waarin je dingen kunt resetten.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11008135-0001.pdf

Ik heb t niet doorgelezen maar ga t zo doen en wellicht proberen. Op vakantie momenteel is de SoC niet uitlezen vrij onhandig.
Had je dit toevallig al geprobeerd? Ik heb ook de "
This import request failed because the network connection of this car is unstable." issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

In navolging van mijn niet kunnen snelladen paar pagina’s terug. Vandaag bij de dealer geweest. Die heeft “updates” gedaan aan ondere andere de VCM?

Ik kwam voor vervanging achterlicht. Plastic kapot. Foutje van 1200€…..

Anyhow net geprobeerd te snelladen. En krijg wederom de communicatie fout. I zie foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUIQSGofxZMdb2-CXFLVp6Ty53c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GAjmw7HzlfBdYAAV7zzjMQWd.png?f=fotoalbum_large

PJvI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 08:47
Hallo!

Leuk om hier even mee te lezen (alle 1.000 pagina’s gaat me niet lukken 🤪) daar ik de 5N overweeg.

Momenteel rij ik in een Polestar2 performance en heb een reservering staan voor de Zeekr 7X privilege maar neig toch sterk naar de 5N.

Ik zag dat er maar 84 in NL geregistreerd staan (wat ik persoonlijk dan wel weer tof vind) dus weet niet of er veel eigenaren hier op het forum zitten?

Vandaag de lease offertes ontvangen en binnenkort een paar dagen mee om goed te kunnen testen. Ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen!

To be continued… 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-07 16:35
joepie de p schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:54:
Ik heb ChatGPT gevraagd hoe je de geluidskwaliteit kan verbeteren. Kennelijk blijkt er nog meer te tweaken dan het inpluggen van een Musway. Enigzins geschoond:

Goede vraag! De Bose-audio in de Hyundai Ioniq 5 Lounge is prima voor gemiddeld gebruik, maar audiofielen en muziekliefhebbers vinden het soms vlak, schel of weinig gedefinieerd in het laag. Er zijn een paar manieren om dit gericht te verbeteren, zónder dat je het hele systeem hoeft te slopen.

1. Geluidsdemping aanbrengen achter speakers (grootste winst). Bose-speakers zitten tegen metalen deurpanelen die resoneren, dit vervormt het geluid.
Oplossing: demp de deuren met Bitumenmatten (zoals STP Black Gold, Silent Coat, Dynamat) of Acoustic foam tegen reflecties, Alubutyl-matten op het deurpaneel zelf.

2. Vervang midrange en tweeters (voorzijde). De Bose-set heeft goede componenten, maar:
Optie: vervang tweeters en midrange vóór door merken als: Focal, Audison, Hertz, Gladen, of Morel
Je behoudt dan de originele Bose-subwoofer en versterker, maar het geheel klinkt veel helderder en natuurlijker.

➖ Complexer en prijziger

Wat kost het ongeveer?
Ik heb het Bose systeem niet maar de standaard speakers, die zijn echt verschrikkelijk. Zeer onrustig en rommelig. Ik heb alles voor vervangen voor Audison. Het zoeken/passend maken van speakerringen kostte wat creativiteit.

Dempingsmatten aanbrengen aan de binnenkant van de deur is relatief simpel, als je een klein beetje handig bent kan je dit makkelijk zelf, het materiaal is niet heel duur. De deurpanelen aan de binnenkant klikken eenvoudig los, paar stekkers en klaar. Dan kan je rustig bitumen matten aanbrengen en (eventueel) de speakers vervangen.
Het vervangen van de tweeters is ook eenvoudig. Die zitten achter een kapje welke je zo lostrekt.

Het klinkt nu ook zonder subwoofer echt prima, ook bij hogere volumes blijven de tonen helder, zelfs met de fabrieks-versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P86 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:26:
In navolging van mijn niet kunnen snelladen paar pagina’s terug. Vandaag bij de dealer geweest. Die heeft “updates” gedaan aan ondere andere de VCM?

Ik kwam voor vervanging achterlicht. Plastic kapot. Foutje van 1200€…..

Anyhow net geprobeerd te snelladen. En krijg wederom de communicatie fout. I zie foto. [Afbeelding]
Heb je al geprobeerd de DC laadkabel/stekker goed erin te drukken en houden totdat deze begint met laden? Misschien is de vergrendeling niet meer geweldig :?

Ik neem aan dat je ook bij een andere DC lader/aanbieder geprobeerd hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Heb je al geprobeerd de DC laadkabel/stekker goed erin te drukken en houden totdat deze begint met laden? Misschien is de vergrendeling niet meer geweldig :?

Ik neem aan dat je ook bij een andere DC lader/aanbieder geprobeerd hebt?
@P86 Ik heb inderdaad ook eens gehad dat ik stekker iets omhoog vast moest houden totdat die begon. Als dat helpt zou ik het alsnog bij de dealer aangeven, want zou niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:46
jouwheld schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:38:
[...]

@P86 Ik heb inderdaad ook eens gehad dat ik stekker iets omhoog vast moest houden totdat die begon. Als dat helpt zou ik het alsnog bij de dealer aangeven, want zou niet moeten.
Idem bij mij als de eigen laadkabel te strak stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 15:36

HollovVpo1nt

I like gadgets

WilliamGeluk schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:57:
Dit is wat ik van mijn dealer doorkreeg. Een andere klant met vergelijkbare problemen was daarmee en daardoor geholpen:

---

U kunt onderstaande (ingevulde) mail toesturen naar: bluelink@hyundai-europe.com

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij verzoek ik u de Bluelink diensten op mijn voertuig met chassisnummer(VIN) XXXXXXXXXXXXXXXXX te her-activeren en mij een bevestiging te sturen zodra dit is uitgevoerd, zodat ik binnen de gestelde periode van 10 dagen mijn abonnement naar wens kan aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

---

Blijkbaar moeten ze bij deze externe partij (de leverancier van de app en achterliggende systemen) iets resetten.

Ik ga dat mailtje maar eens versturen en kijken wat het vervolg is.
Kleine update, ik heb van de dealer begrepen dat de Bluelink activatie inmiddels een bekende kwaal is en de officiële manier om het te repareren is om idd een mail te sturen naar dit e-mail adres: bluelink@hyundai-europe.com

Dank voor deze voorbeeldmail!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-07 00:19
joepie de p schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:54:

➖ Complexer en prijziger

Wat kost het ongeveer?
Bij de Bose set merk je al een verschil van dag en nacht als je. de equaliser een beetje tweakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:06
@usac085 @KnarfX
Tijdens de proefrit in de Nline edition heb ik al e.e.a uitgeprobeerd met de equalizer. Ik ben redelijk audiofiel dus ik twijfel of de equalizer mij gelukkig gaat maken. Ik hou rekening met een aftermarket upgrade. Niet per se erg. Een goed geluid vind ik belangrijker dan bv een glazen dak.

Ik heb me er een avondje in verdiept. Naast de DSP ga ik vermoedelijk ook de tweaters in de voorportieren vervangen. Uit een Duits filmpje maak ik op dat de kwaliteit daarvan ondermaats is en een hick-up zal blijven, zelfs met de ingelaste DSP. De tweaters vervangen is eenvoudig, zolang de maatvoering overeenkomt. Hier een kant en klaar pakket voor €1055: https://www.arsshop.de/hy...7-hochtonupgrade/33861456.
Na-isolatie van de deuren twijfel ik nog over, vermoed dat dit pas bij heel hoge volumes verschil gaat maken.

Maar goed, voorlopig ben ik nog aan het wachten op de uitlevering. De dealer kan na 7 weken nog geen update geven van de status.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-07 13:31
Ik vertrek vanavond met vouwwagen richting zuid Frankrijk. Ik heb de auto nu bijna een jaar in het bezit alleen heb ik nog maar één keer moeten snelladen om m’n bestemming te bereiken. Ik ben benieuwd hoe de auto gaat presteren. Ik heb tenslotte de Ioniq gekozen voor het snelladen en uiteraard de looks en rijgenot.

Waar ik alleen geen antwoord op kan vinden is de functionaliteit van de aanhangermodus. Wat mij namelijk tegen valt is dat ik in de ECO rijmode naar mijn gevoel alsnog te snel kan accelereren. Heeft de aanhangermodus hier invloed op? Of bepaald deze alleen het remgedrag zoals hier eerder over is gesproken?

Zijn er nog andere instellingen waardoor ik efficiënter om ga met het verbruik dan de ECO rijmode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:52
sander121 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:05:
Ik vertrek vanavond met vouwwagen richting zuid Frankrijk. Ik heb de auto nu bijna een jaar in het bezit alleen heb ik nog maar één keer moeten snelladen om m’n bestemming te bereiken. Ik ben benieuwd hoe de auto gaat presteren. Ik heb tenslotte de Ioniq gekozen voor het snelladen en uiteraard de looks en rijgenot.

Waar ik alleen geen antwoord op kan vinden is de functionaliteit van de aanhangermodus. Wat mij namelijk tegen valt is dat ik in de ECO rijmode naar mijn gevoel alsnog te snel kan accelereren. Heeft de aanhangermodus hier invloed op? Of bepaald deze alleen het remgedrag zoals hier eerder over is gesproken?

Zijn er nog andere instellingen waardoor ik efficiënter om ga met het verbruik dan de ECO rijmode?
Ik rijd nu met een kip shelter caravan in Denemarken. Ik heb het gewicht handmatig geconfigureerd op “zwaar”, dan rekent hij verbruik meteen goed uit en verwart het niet met de fiets drager. Hij switched netjes tussen wel/geen caravan als we een dagtripje zonder maken.
Kwa rij modus heb ik sowieso geen verschil kunnen ontdekken tussen de modi. Als het er is dan is het minimaal. Ik rijd met de caravan op eco en dat gaat prima. Ik kan zeer zeker snel accelereren dus ik weet niet of de modus wat doet. Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel prettig, alles in eigen hand (voet).
Cruise control en automatisch sturen werkt ook gewoon.
Het enige dat ik eigenlijk van de aanhanger modus merk is de range schatting en dat is erg prettig.
Nb, met kip shelter rij ik 30kWh/100km bij 90km/uur. Ik probeer altijd een vrachtwagen te vinden die 90 rijdt, daar achter is mijn verbruik 26 tot 27kWh/100km.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-06 09:18
sander121 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:05:

Mag ik vragen hoe u het opladen doet met een vouwwagen naast de snel weg? omdat er vaak alleen achteruit ingeparkeerd kan worden geladen
kiest u specifieke laadpunten? of moet u steeds afkoppelen.

Ik wil namelijk een kleine aanhanger kopen, maar dit punt vind ik wel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-07 10:07
Iemand enig idee wanneer de nieuwe infotainment/navigatie update komt voor OTA modellen. Op de site staat mei, maar daar zijn we ondertussen ruim voorbij. Het zou fijn zijn nieuwe kaarten te hebben voor de vakantie.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Slinnenb Bij mij is deze via OTA binnengekomen (net voordat mijn abbo verliep). Helaas (nog?) geen update via de site/USB.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-06-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Slinnenb
Ik heb al een week de melding staan dat er nieuwe updates zijn, maar er gebeurt niets en de knop om de update te starten doet niets.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZvw8jDBxKAOweOkpH0bcQRPtlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oH6pjCCAVF1EGIlZUoNzGHST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MicheldeGoey Is jouw abbo afgelopen? En heb je een (en welk) nieuw abbo afgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-07 13:31
Bad Pino 1976 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Mag ik vragen hoe u het opladen doet met een vouwwagen naast de snel weg? omdat er vaak alleen achteruit ingeparkeerd kan worden geladen

Ik wil namelijk een kleine aanhanger kopen, maar dit punt vind ik wel belangrijk
Ik ga het meemaken, dit wordt m’n eerste reis met een elektrische auto. Ik gok dat het in de nacht geen probleem is om iets asocialer te staan? En anders wordt het afkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
MicheldeGoey schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:31:
@Slinnenb
Ik heb al een week de melding staan dat er nieuwe updates zijn, maar er gebeurt niets en de knop om de update te starten doet niets.[Afbeelding]
Je moet ergens bij instellingen instellen dat hij automatisch bijwerkt. Toen ik dat deed startte het direct.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
[...]

Ik ben met kip shelter caravan op weg in Denemarken. Mijn ervaring is dat je ongeveer de helft van de tijd moet loskoppelen. Met mijn kleine kip is dat weinig werk. Lastigste is eigenlijk dat je soms niet weet waar je hem dan moet laten.
Alles bij elkaar. Tenzij het een heel grote is valt het alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-07 10:07
ZuinigeRijder schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:26:
@Slinnenb Bij mij is deze via OTA binnengekomen (net voordat mijn abbo verliep). Helaas (nog?) geen update via de site/USB.

Deze heb ik ook gehad. Maar deze bevatte geen nieuwe kaarten.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Terugkomend op de meerdere reacties. Meerdere palen geprobeerd. Hij locked goed. Ook met extra vasthouden omhooghouden enzovoorts. Maar daarna stopt hij gelijk en unlocked hij weer. Heb ergens op redder gezien dat het de VCMS is die kaduuk is.

PJvI

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slinnenb schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Deze heb ik ook gehad. Maar deze bevatte geen nieuwe kaarten.
Jawel, in ieder geval bij mij:

De geïnstalleerde versies:
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.250226
Firmware version: NE_E.EUR.02.241203
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.250123.b7eaa86
Kaartversie: EUR.17.50.49.026.631.5

En zie deze post:
Vorige kaartversie was EUR.17.45.50.013.632.5. Deze is dus nieuwer :-).

StarC in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@ZuinigeRijder
Tijdig een Pro abonnement afgesloten. Officieel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
Luft schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Ik rij gewoon de toegelaten snelheden, doe geen sprintjes oid. Wat ik ook vindt helpen is niet met ipedal rijden. Als je ergens stilstaat, bv bij stoplicht, dan bij groen de rem los en de auto begint langzaam te rollen voordat ik stroom geef. Nu 19” met hankook winterbanden. Altijd op eco en regenereren op level 3. En hij staat thuis altijd binnen in de garage. Met oude verbrander reed ik ook al veel zuiniger dan gemiddeld.
Ik zet mijn regenereren altijd direct op 'auto'. Bevalt me toch het best.

(oei, dat was een oude pagina - excuus)

[ Voor 3% gewijzigd door usac085 op 09-06-2025 00:23 . Reden: te oud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
P86 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:56:
Terugkomend op de meerdere reacties. Meerdere palen geprobeerd. Hij locked goed. Ook met extra vasthouden omhooghouden enzovoorts. Maar daarna stopt hij gelijk en unlocked hij weer. Heb ergens op redder gezien dat het de VCMS is die kaduuk is.
Dat locken van die laadkabel is echt het allerslechtste aan de ioniq 5. Ik heb nu maar ingesteld dat hij hem gelockt houdt zolang de auto op slot staat, en zet ook altijd meteen bij het laden de auto expliciet op slot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 08:39
usac085 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:26:
[...]

Dat locken van die laadkabel is echt het allerslechtste aan de ioniq 5. Ik heb nu maar ingesteld dat hij hem gelockt houdt zolang de auto op slot staat, en zet ook altijd meteen bij het laden de auto expliciet op slot.
Hoezo is dat slecht? Wanneer je gaat laden auto op slot en is de kabel gelocked zodat de boel niet gejat kan worden en bij ontgrendelen koppel je hem van de laadpaal af zonder gedoe omdat de kabel ontgrendeld als je de auto ontgrendeld. Je hebt je sleutel niet eens nodig om de boel vast en los te maken. Lijkt me een zeer wenselijke situatie en alles behalve slecht.

[ Voor 10% gewijzigd door Rugby82 op 09-06-2025 08:18 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Bij onder andere chargemap vind je meestal uptodate foto’s van de laadpalen zodat je kunt zien of de palen geschikt zijn.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
Rugby82 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:12:
[...]

Hoezo is dat slecht? Wanneer je gaat laden auto op slot en is de kabel gelocked zodat de boel niet gejat kan worden en bij ontgrendelen koppel je hem van de laadpaal af zonder gedoe omdat de kabel ontgrendeld als je de auto ontgrendeld. Je hebt je sleutel niet eens nodig om de boel vast en los te maken. Lijkt me een zeer wenselijke situatie en alles behalve slecht.
Was het maar zo. De kabel kont geregeld los als hij stopt met laden. Ik moet in de settings expliciet aangeven dat ik wil dat de kabel vast blijft zolang de auto op slot zit. Maar bovendien moet ik nog een keer de auto op slot bliepen
Pagina: 1 ... 262 ... 266 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic