Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:44
Just_DH schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:26:
Na een tijdje meelezen ook net 3 weken geleden de I5 '25 gekregen. Prima wagen. Alleen begon het al op de eerste dag met problemen met ontgrendelen van laadkabel. Beide instellingen (vergrendeld tijdens laden of altijd) gaven problemen en kabel liet niet los. Dealer gekeken en begreep het ook niet en heeft nieuwe laadpoort oid besteld. Overigens werkte het soms wel weer en daarna weer niet, vreemd.

Maar afgelopen weekend wilde de auto niet meer DC laden en in Parijs (zonder laadstop met 10% over gehaald :*) ) ook niet meer AC en DC. Volgens lokale dealer een ICCU probleem want geen DC en geen AC laden. Auto afgesleept met 1500 km op te teller en pas 3 weken in bezit. :? Komt dit bekend voor?

Als het inderdaad het ICCU probleem is, bevestigt dit dan weer dat ook in het 25 modeljaar het probleem nog duidelijk aanwezig is...
Balen dat je direct al zoveel problemen hebt.
Bij ICCU problemen is het in principe alleen AC laden wat niet werkt en DC vaak wel. Aangezien je ook al andere problemen had met de laadpoort, lijkt mij dat waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:28
Ik heb net bij Van Mossel ~290 euro afgerekend voor de 60.000 beurt.
Geen remvloeistof of koelvloeistof op de bon.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 13:08
Het lukte niet om mijn bluelink abonnement af te sluiten en nu is het dus verlopen. Maar omdat ik via de app het abonnement moet afsluiten en de app nu de auto niet meer ziet is dat niet meer mogelijk. Volgens mij een kip-ei situatie.
Ik heb het infotainment systeem gereset en probeerde bluelink opnieuw te activeren maar dat lukt niet omdat het volgens de auto eerst geactiveerd moet worden??????
Opnieuw de auto registreren in de telefoon met de QR code lukt niet want na het invullen van de verificatie krijg ik de melding:

This import request failed because the network connection of this car is unstable

Iemand nog een idee anders ga ik komend weekend even naar de dealer.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:32
Na een tijdje meelezen ook net 3 weken geleden de I5 '25 gekregen. Prima wagen. Alleen begon het al op de eerste dag met problemen met ontgrendelen van laadkabel. Beide instellingen (vergrendeld tijdens laden of altijd) gaven problemen en kabel liet niet los. Dealer gekeken en begreep het ook niet en heeft nieuwe laadpoort oid besteld. Overigens werkte het soms wel weer en daarna weer niet, vreemd.

Maar afgelopen weekend wilde de auto niet meer DC laden en in Parijs (zonder laadstop met 10% over gehaald :*) ) ook niet meer AC en DC. Volgens lokale dealer een ICCU probleem want geen DC en geen AC laden. Auto afgesleept met 1500 km op te teller en pas 3 weken in bezit. :? Komt dit bekend voor?

Als het inderdaad het ICCU probleem is, bevestigt dit dan weer dat ook in het 25 modeljaar het probleem nog duidelijk aanwezig is...
Inderdaad vervelend. Hoop dat herstel snel en eenvoudig is en dat het zeker geen ICCU-issue is.

Btw, wat was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_DH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:46
joepie de p schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:04:
[...]

Inderdaad vervelend. Hoop dat herstel snel en eenvoudig is en dat het zeker geen ICCU-issue is.

Btw, wat was de levertijd?
Besteld begin december 2024, geleverd eind april 2025. Redelijk nog. Nu kijken hoelang het duurt voordat ie het weer doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robvanderhelm schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:48:
Het lukte niet om mijn bluelink abonnement af te sluiten en nu is het dus verlopen. Maar omdat ik via de app het abonnement moet afsluiten en de app nu de auto niet meer ziet is dat niet meer mogelijk. Volgens mij een kip-ei situatie.
Ik heb het infotainment systeem gereset en probeerde bluelink opnieuw te activeren maar dat lukt niet omdat het volgens de auto eerst geactiveerd moet worden??????
Opnieuw de auto registreren in de telefoon met de QR code lukt niet want na het invullen van de verificatie krijg ik de melding:

This import request failed because the network connection of this car is unstable

Bedankt!
Je kunt proberen om de 12 volt accu even 1 minuut los te maken (de min pool).
En anders gewoon een mail sturen aan bluelink@hyundai-europe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 11:06

Het spijt me zeer dit te lezen.

Maar als hij ook geen DC laden meer doet, is er iets anders aan de hand behalve ICCU. Want de ICCU heeft niets met DC laden te maken, had ik begrepen. Ik hoop het eigenlijk want zo snel na in gebruik name al een kapotte ICCU, dat zou wel heel erg zijn, en zeker ook voor onze hoop dat ze het eindelijk opgelost hadden.

Ik hoop dat uw dealer snel en antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:05

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

nietwijk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Vorig jaar augustus durfde Herwers me nog € 178,- voor onderhoud + € 144,- voor remvloeistof is € 322,- euro te vragen inclusief BTW. Dat was al duurder dan bij menig andere Hyundai dealer. Dan zijn ze flink duurder geworden, of ze hebben meer gedaan, zoals: Pollenfilter € 34,-, aircoreinigingservice van € 45,-, of natuurlijk de brandstofsysteemreiniger van € 25,- die ze me vorig jaar wilden aansmeren voor mijn EV.

Die koelvloeistof blijft me altijd een raadsel. Lekker laten zitten wat mij betreft.
Airco was geen tijd voor omdat mijn vrouw ze altijd kort houdt na een paar akkefietjes >:) Filter is wel gedaan en de auto is gewassen en uitgezogen.

Geen zin om naar Zwolle of Arnhem of verder te rijden voor een beurt. Tijd is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Peter-036 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:25:
Dit keer wel remvloeistof bij 60.000 maar bij 2 jaar/30.000 niet terwijl dat volgens mij wel in de voorschriften staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 28-05 08:42
Peter-036 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:25:
Voor dat geld heb je waarschijnlijk meer gehad dan alleen een 60.000 beurt. Adviesprijs voor de beurt is 189 euro inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 28-05 08:42
de meester01 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:47:
[...]

Airco was geen tijd voor omdat mijn vrouw ze altijd kort houdt na een paar akkefietjes >:) Filter is wel gedaan en de auto is gewassen en uitgezogen.

Geen zin om naar Zwolle of Arnhem of verder te rijden voor een beurt. Tijd is geld.
Groot gelijk, het heeft weinig zin om voor 1 a 2 tientjes verder te rijden om daar weer belabberde service te krijgen. Wassen en uitzuigen zit bij de prijs van de onderhoudsbeurt a 189 euro inclusief BTW in, evenals verlengde mobiliteitsgarantie. Dus voor dat geld krijg je toch nog wat terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier is mijn prijsopgave voor de komende 4 jaar beurt (km stand ~50.000), inclusief APK.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
145.20 S60K48MPST: Voer tot 48 maanden/60000 km (Standaard Gratis Hyundai Pechhulp ter waarde van € 185)

211.20 SHVB60K36MPP: Koelvloeistof hoogspanningsaccu verv (elke 60.000 km/36 maanden) 

0.00 BICOP: Carrosserie controle uitgevoerd

26.40 SPF30K24MPP: Vervang cabinelucht/pollenfilter (elke 30.000 km/24 maanden).
 29.17 97133L1000H FILTER ASSY­AIR

118.80 SBF24MPP: Vervang remvloeistof (elke 24 maanden).
 11.36  Remvloeistof

0.00 Gratis uitgevoerde APK keuring icm onderhoud
  0.00 Millieu­ en administratiekosten € 9,50
  7.85 APK Afmeldkosten

13.20 X99 Diversen

52.50 Kleinmateriaal

6.00 Milieuheffing

Totaal exclusief BTW €621.68
Totaal inclusief BTW €752.24

Ik heb aangegeven dat ik zelf het pollenfilter ga vervangen.

P.S. Bij de 2-jaars beurt hebben ze géén remvloeistof vervangen. Gelukkig staat vervangen van de e-call batterij er niet bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

nietwijk schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:46:
[...]

Voor dat geld heb je waarschijnlijk meer gehad dan alleen een 60.000 beurt. Adviesprijs voor de beurt is 189 euro inclusief BTW.
60.000 beurt € 194,30
Remvloeistof € 146,97
(Pollen)filter € 64,82

Alles incl BTW en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:16
Ik had vorige week de 30k beurt en aangegeven dat de LKA best agressief kan zijn.
Bij eerdere meldingen hierover bij een andere dealer was het antwoord "alles staat goed gekalibreerd, kunnen we verder niks aan doen", nu was het antwoord "we kennen het probleem en hebben een modificatie uitgevoerd" 🤷‍♂️.

Ik heb er nu een paar ritten opzitten en zie eigenlijk geen reden meer de LKA direct uit te zetten!
Ook de combi LKA+LFA geeft geen "ik zit bijna in de vangrail"-situaties meer. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 21:22
tomhier schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:04:
Ik had vorige week de 30k beurt en aangegeven dat de LKA best agressief kan zijn.
Bij eerdere meldingen hierover bij een andere dealer was het antwoord "alles staat goed gekalibreerd, kunnen we verder niks aan doen", nu was het antwoord "we kennen het probleem en hebben een modificatie uitgevoerd" 🤷‍♂️.

Ik heb er nu een paar ritten opzitten en zie eigenlijk geen reden meer de LKA direct uit te zetten!
Ook de combi LKA+LFA geeft geen "ik zit bijna in de vangrail"-situaties meer. 👍🏻
Dit geeft anderen die dit probleem nog hebben een handvat om hun dealer te benaderen :)
Of een andere dealer inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-05 14:00

JerryVR

ioniq5 N-Line

en welke dealer was dat? dan kunnen we daar allemaal naar toe😂

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Caeruleus schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:23:
Ik las in een I5 Facebook groep dat de truuk van het indrukken van de vergrendel/ontgrendel knoppen ter voorkoming van Gameboy diefstal niet meer werkt bij modeljaar 2025. (Indrukken van beide knoppen doet blijkbaar niets).
Kan iemand dit bevestigen? Mijn I5 wordt deze maand geleverd en ik waar ik woon worden nogal wat auto’s gestolen.
Het lijkt er inderdaad op dat dit niet werkt bij MY25 :/
Zal weer aan het googlen slaan of er een alternatief is.

Edit: email gestuurd naar Hyundai maar die kwamen met een standaard antwoord om de instellingen in het menu te checken of anders de dealer te vragen. Ik denk niet dat ik veel wijzer ga worden van de dealer dus denk dat ik het er maar bij ga laten.

[ Voor 18% gewijzigd door Caeruleus op 21-05-2025 18:15 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:41

IMHO interessanter om te weten WAT de modificatie is.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 19:47
robvanderhelm schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:48:

Bedankt!
Ik dus ook geen mogelijkheid vanwege verlopen bluelink en "unstable network" op elke mogelijke plek.

Schijnt dat er een dealer modus is waarin je dingen kunt resetten.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11008135-0001.pdf

Ik heb t niet doorgelezen maar ga t zo doen en wellicht proberen. Op vakantie momenteel is de SoC niet uitlezen vrij onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
Tweaklie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Ik dus ook geen mogelijkheid vanwege verlopen bluelink en "unstable network" op elke mogelijke plek.

Schijnt dat er een dealer modus is waarin je dingen kunt resetten.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11008135-0001.pdf

Ik heb t niet doorgelezen maar ga t zo doen en wellicht proberen. Op vakantie momenteel is de SoC niet uitlezen vrij onhandig.
Werkt niet, enige mogelijkheid is een abonnement aanschaffen. Je dient bluelink@hyundai-europe.com te mailen en te vragen om een tijdelijke toegang. Dan kan je Bluelink in en je abbo aanschaffen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Besloten een Plus abo aan te schaffen. Maar ik heb (en wil) geen credit card, dus moet nu door hoepeltjes springen om via via een Bluelink abonnement aan te schaffen 😔. Matige service voor Nederlandse klanten. Tenzij iemand een route weet dat het zonder kan?

[ Voor 10% gewijzigd door GoodPeople op 22-05-2025 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:17

YJB

Gewoon een prepaid card van Wise of Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HannesF
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:20
Alle nieuwe betaalkaarten werken via het Mastercard of visa netwerk. Kan je gewoon gebruiken en dan worden de kosten van je betaalrekening afgeschreven. Noem je officieel een debitkaart. Nummer, exp. date en security code vindt je achter op je pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Dank voor de tips, ik ga het proberen 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
Paar dingen die opvallen na 1.5 dag in bezit (MY25):
- De logica van de wireless charger direct naast de bestuurder? Je hoeft je telefoon niet direct naast je te hebben tijdens het rijden, zeker met draadloze Carplay. Was beter geweest om de chargepad ergens wat meer uit het zicht te plaatsen (geloof dat oudere modellen dat hebben?) en de ruimte bovenop voor wat anders nuttigs te gebruiken.
- De sleutel :X Goedkoop stuk plastic and de fysieke sleutel voor noodgevallen kan niet meer in de keyfob worden bewaard. Die moet nu dus apart aan de sleutelhanger of je laat hem thuis waarmee je een probleem hebt in het onwaarschijnlijke geval dat je hem nodig hebt. Wederom, wat is de logica?
- Touchscreen, ik kom van een BMW met fysieke idrive button. Ik weet dat BMW tegenwoordig ook van de touchscreens is maar ik ben toch meer van de oude school. Touchscreen is ook vrij ver weg, je moet vrij ver reiken als je aan de andere kant van het scherm moet zijn.
- Pingel geluidjes, ik weet dat de snelheidswaarschuwing makkelijk uit te schakelen is en lane assist ook. Tot nu to houdt ik lane assist meestal aan en kan nog niet helemaal wijs worden uit alle ping geluidjes tijdens het rijden. In de bebouwde kom, ga de bocht om: PING! Kijk op de heads up display / dashboard, niets te zien. Zal het ooit wel uitvinden wat het betekent.
- Moet nog bedenken wat de beste optie is voor de shortcut knop op het stuur and onder het scherm. Tot nu toe niet echt gebruikt.
- Kleinigheidje: radioscherm gaat bij default naar de complete DAB lijst en niet naar mijn favorieten. Had het liever gehad dat hij zou onthouden dat ik alleen m'n favorieten wil zien.
Edit/toevoeging: digitale binnenspiegel: mijn ogen focussen niet altijd lekker. Kan het niet omschrijven maar vind de normale spiegel fijner. Zal de digitale alleen gebruiken als m’n zicht naar achteren beperkt is.

Dit zijn mijn "negatieve" punten / verwonderingen maar zijn allemaal kleinigheidjes. Verder erg positief, stoelen zitten heerlijk en auto rijdt geweldig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caeruleus op 22-05-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_DH
Caeruleus schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:53:
- De logica van de wireless charger direct naast de bestuurder? Je hoeft je telefoon niet direct naast je te hebben tijdens het rijden, zeker met draadloze Carplay. Was beter geweest om de chargepad ergens wat meer uit het zicht te plaatsen (geloof dat oudere modellen dat hebben?) en de ruimte bovenop voor wat anders nuttigs te gebruiken.
- De sleutel :X Goedkoop stuk plastic and de fysieke sleutel voor noodgevallen kan niet meer in de keyfob worden bewaard. Die moet nu dus apart aan de sleutelhanger of je laat hem thuis waarmee je een probleem hebt in het onwaarschijnlijke geval dat je hem nodig hebt. Wederom, wat is de logica?
- Touchscreen, ik kom van een BMW met fysieke idrive button. Ik weet dat BMW tegenwoordig ook van de touchscreens is maar ik ben toch meer van de oude school. Touchscreen is ook vrij ver weg, je moet vrij ver reiken als je aan de andere kant van het scherm moet zijn.
- Pingel geluidjes, ik weet dat de snelheidswaarschuwing makkelijk uit te schakelen is en lane assist ook. Tot nu to houdt ik lane assist meestal aan en kan nog niet helemaal wijs worden uit alle ping geluidjes tijdens het rijden. In de bebouwde kom, ga de bocht om: PING! Kijk op de heads up display / dashboard, niets te zien. Zal het ooit wel uitvinden wat het betekent.
- Moet nog bedenken wat de beste optie is voor de shortcut knop op het stuur and onder het scherm. Tot nu toe niet echt gebruikt.
- Kleinigheidje: radioscherm gaat bij default naar de complete DAB lijst en niet naar mijn favorieten. Had het liever gehad dat hij zou onthouden dat ik alleen m'n favorieten wil zien.

Dit zijn mijn "negatieve" punten / verwonderingen maar zijn allemaal kleinigheidjes. Verder erg positief, stoelen zitten heerlijk en auto rijdt geweldig :)
Inderdaad, die sleutel 8)7 Niet passend bij een auto van deze omvang en waarde... Ik zag ook al dat er covers/hoesjes in omloop zijn. Blijkbaar is er markt voor dit soort dingen. Rara...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Edit/toevoeging: digitale binnenspiegel: mijn ogen focussen niet altijd lekker. Kan het niet omschrijven maar vind de normale spiegel fijner. Zal de digitale alleen gebruiken als m’n zicht naar achteren beperkt is.

Als je een “Ping” hoort in een bocht dan ben je over de streep gereden.
Probeer maar eens uit; zodra je tussen de lijnen blijft hoor je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
JerryVR schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:56:
[...]

en welke dealer was dat? dan kunnen we daar allemaal naar toe😂
Dat hangt ervan af waar je woont.
Mijn dealer (Wittenberg in Hilversum) heeft het perfect opgelost.
Maar je moet even in dit forum zoeken; er zijn meerdere dealers die het goed uitvoeren.
Overigens zouden ALLE dealers dit goed moeten doen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Marcel2020 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:42:
[...]

IMHO interessanter om te weten WAT de modificatie is.
De modificatie is het (deels?) afplakken van een sensor op de stuurkolom.
Het betreft een standaard TSB (Technical Service Bulletin) die in principe op alle (oudere) Hyundai Ioniq 5 modellen uitgevoerd hoort te worden.
Wellicht hoort het opnieuw kalibreren van de camera achter de spiegel er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-05 13:23

is de sleutel veranderd bij het nieuwe model? ik heb de sleutel nog gewoon in de keyfob zitten bij mijn model. dat zou wel een downgrade zijn bij het nieuwe model....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:54
Ik heb de auto nu bijna 3 jaar, dus al een beetje gewend aan al die pingeltjes op de meeswt stomme momenten.
Maar 1 situatie erger ik me nog steeds een beetje. Stel, er zijn 2 rijstroken voor linksaf, en ga op de meest rechtse rijstrook staan voor linksaf, met richtingwijzer aan naar links stil voor verkeerslicht. Auto naast je, ook voor links, en de auto gaat helemaal over zijn nek met geluidjes, stuur trekken als je wegrijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:31
wim1955 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:37:
Ik heb de auto nu bijna 3 jaar, dus al een beetje gewend aan al die pingeltjes op de meeswt stomme momenten.
Maar 1 situatie erger ik me nog steeds een beetje. Stel, er zijn 2 rijstroken voor linksaf, en ga op de meest rechtse rijstrook staan voor linksaf, met richtingwijzer aan naar links stil voor verkeerslicht. Auto naast je, ook voor links, en de auto gaat helemaal over zijn nek met geluidjes, stuur trekken als je wegrijd etc.
heb niet die ervring ... gee probleem mee ... (kan ook zijn omdat ik sneller wegrij dan die naast mij ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Tiggy80 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:37:
[...]

is de sleutel veranderd bij het nieuwe model? ik heb de sleutel nog gewoon in de keyfob zitten bij mijn model. dat zou wel een downgrade zijn bij het nieuwe model....
Dit is de sleutel die ik heb (foto van internet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6gAJohrEOZjWOFwof5_vrtnzfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaPYDBs9oFGUrI0FKiMHb6jX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:51
Caeruleus schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:33:
[...]

[Afbeelding]
What in de jaren 90 is dat nu weer voor een ding. Zelfde vibe als mijn minidisc speler afstandsbediening uit 1998.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Gelukkig zit er een lederen lusje aan voor het premium gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
[...]

[Afbeelding]
hmmm ja ik snap je, dat ziet er niet heel fraai uit en is inderdaad heel anders dan mijn sleutel. welke uitvoering heb je? wellicht dat daar ook nog onderscheid in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:07

-CJ

Not remastered

[...]

[Afbeelding]
Zo die is lelijk. Dat is echt een downgrade vanaf het oude model, en die was al niet bovengemiddeld goed ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door -CJ op 22-05-2025 14:14 ]

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:29
[...]

[Afbeelding]
Op Ali staan wel covers, bv https://nl.aliexpress.com...ist.main.4.8f70aRNBaRNBeJ

Ik heb die ook voor het oude model, en die maakt het wel premium (mooie metaal legering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

[…] nu was het antwoord "we kennen het probleem en hebben een modificatie uitgevoerd" 🤷‍♂️.
@tomhier Zou je je dealer willen vragen welke modificatie er precies is uitgevoerd? Omschrijving + nummer van de modificatie. Dan kunnen alle anderen hier naar de eigen garage gaan en om hetzelfde vragen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 14:23
ik vraag me af, zit er in the ioniq 5 nu wel of geen GPS tracking systeem, met dit kan de auto terug worden gevonden als deze wordt gebruikt door iemand anders dan de eigenaar. Dus is een extra alarm level 3 systeem niet nodig. Ik vraag dit omdat ik hier een paar vragen voorbij zag komen over de verzekering van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
trisje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:47:
ik vraag me af, zit er in the ioniq 5 nu wel of geen GPS tracking systeem, met dit kan de auto terug worden gevonden als deze wordt gebruikt door iemand anders dan de eigenaar. Dus is een extra alarm level 3 systeem niet nodig. Ik vraag dit omdat ik hier een paar vragen voorbij zag komen over de verzekering van de auto.
je kan met bluelink je wagen volgen ... echter dat kan een dief eenvoudig afzetten ...

Een hidden tracker werkt eenmaal beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Heel herkenbaar :-) (sinds 4 weken eigenaar)
Mijn shortcut op het stuur gaat naar de veiligheidsinstellingen, zodat ik ISA kan uitschakelen (dus niet alleen het geluid, wat met volumeknop kan, maar het systeem in het geheel).
Die sleutel is inderdaad bizar groot en van een discutabele plastic-kwaliteit. Heb er zelf een hoesje omheen gedaan: https://www.amazon.nl/dp/B0DF78DSTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
vifra schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:03:
[...]

je kan met bluelink je wagen volgen ... echter dat kan een dief eenvoudig afzetten ...

Een hidden tracker werkt eenmaal beter ...
wat is het nut van een ingebouwde tracker, Waneer deze eenvoudig uitgezet kan worden ?? Kan er een pin op de auto zo als ze dat by Tesla doen ?
Ben een beetje aan het twijvelen tussen een ioniq 5 en een model 3. wat ik het vervelenst bij een Tesla vind is de ghost brake verhaal. gebeurt niet vaak maar toch irritant. geen idee of ioniq 5 ook van die fratsen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:44
trisje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:26:
[...]

wat is het nut van een ingebouwde tracker, Waneer deze eenvoudig uitgezet kan worden ??
Je auto terugvinden als je niet meer precies weet waar je had geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trisje
jouwheld schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Je auto terugvinden als je niet meer precies weet waar je had geparkeerd.
Ik vind het toch een gemiste kans, zal wel meer te maken hebben met dat mensen niet gevolgt willen worden.
en als je je auto kwijt bent omdat je vergeten bent waar je hem hebt neergezet, ja wat zal ik zeggen. hopelijk is dat geen grote ondergrondse parkeer garage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:29:
[...]

@tomhier Zou je je dealer willen vragen welke modificatie er precies is uitgevoerd? Omschrijving + nummer van de modificatie. Dan kunnen alle anderen hier naar de eigen garage gaan en om hetzelfde vragen.
das een lang bekende, zou al in de lijst moeten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

DSmarty schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:13:
[...]
Mijn shortcut op het stuur gaat naar de veiligheidsinstellingen, zodat ik ISA kan uitschakelen (dus niet alleen het geluid, wat met volumeknop kan, maar het systeem in het geheel).
@DSmarty
Welke instelling is dat precies? Ik houd de volumeknop opp het stuur nu 4s vast en dan is in elk geval het geluid van de snelheidsoverschrijding weg (irritant als je net 51 km/h rijdt) en dan 4s de knop met het autootje links op het stuur om LKA uit te zetten (dan wordt dat oranje op het dashboard/ display).

Maar jij zet wat anders uit, begrijp ik? Ben wel benieuwd.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:45:
[...]

das een lang bekende, zou al in de lijst moeten staan
In de lijst staan er heel veel, en mijn vraag is om welke het gaat in het verhaal van @tomhier

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
trisje schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:26:
[...]

wat is het nut van een ingebouwde tracker, Waneer deze eenvoudig uitgezet kan worden ?? Kan er een pin op de auto zo als ze dat by Tesla doen ?
Ben een beetje aan het twijvelen tussen een ioniq 5 en een model 3. wat ik het vervelenst bij een Tesla vind is de ghost brake verhaal. gebeurt niet vaak maar toch irritant. geen idee of ioniq 5 ook van die fratsen heeft.
vanuit fabrikant is het gemakkelijk voor dieven om te weten hou je deze kan uit zetten ... bij de I5 trekken ze de kabels los in de rechter voorstijl - zodat er geen gps en gsm signaal meer is ... voila... daar heb je de reden waarom een aftermarket tracker meerwaarde heeft ... die is daarvan niet afhankelijk en kan op verschillende plaatsen zitten (bvb in koffer, motrokap, onder een zetel ...

Ghostbreaking - andere vormen wel ..; maar valt al bij al mee. maar dat is subjectief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:21
DSmarty schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:13:
[...]

Heel herkenbaar :-) (sinds 4 weken eigenaar)
Die sleutel is inderdaad bizar groot en van een discutabele plastic-kwaliteit. Heb er zelf een hoesje omheen gedaan: https://www.amazon.nl/dp/B0DF78DSTP
Hier nu week of 6 een connect+ 84kw (4050km verder). Zeker blij mee maar als echte Nederlander buiten de punten hierboven nog wat opmerkingen:

Snelladen is echt snel, niet een korte piek maar gewoon perfect altijd snel. Het is echt stekkeren, wc, koffie halen en verder rijden.

Infotainment en navigatie gewoon echt snel en prima dit in combinatie met draadloos Android auto is echt een top combinatie.

Microfoon / bellen in de auto gaat heel prettig, je bent goed te verstaan. Echt duidelijk beter dan in vele andere auto's.

HUD vind ik echt een enorme meerwaarde in combinatie met navigatie zeker.

De neem een pauze melding met piepjes zijn mijn grootste ergernis, kan volgens mij ook niet meer uit in dit model.

En sjonge sjonge al sinds 2021 klagen mensen over krakende kofferbak... Na twee weken begon het al, her en der wat filt geplakt en de haak voorzien van tape en alles weer prima maar kom op Hyundai fix dit gewoon eens goed.

Deur niet compleet trillingsvrij bij bepaald wegdek, geen ramp wel jammer.

Kom wel op een 8.5 als cijfer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:21
Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:59:
[...]

Welke instelling is dat precies? Ik houd de volumeknop opp het stuur nu 4s vast en dan is in elk geval het geluid van de snelheidsoverschrijding weg (irritant als je net 51 km/h rijdt) en dan 4s de knop met het autootje links op het stuur om LKA uit te zetten (dan wordt dat oranje op het dashboard/ display).

Maar jij zet wat anders uit, begrijp ik? Ben wel benieuwd.
Met volume knop vasthouden houd je piepjes als snelheid veranderd volgens de auto en knipperen de borden etc. Met de optie uitzetten verdwijnen alle piepjes en ook de borden herkenning etc staat dan uit. Je krijgt dan daar ook een oranje lampje voor terug :)

Ik heb ook die favorieten knop daar aan gehangen, daarna wel nog keer rechts boven op de snelheidswaarschuwing optie klikken en dan uit aanvinken maar dan heb je tenminste een piepjes vrije rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 22:53
G! Kijk op de heads up display / dashboard, niets te zien. Zal het ooit wel uitvinden wat het betekent.
Afhankelijk van of je het gebruikt, maar ik heb Carplay / Android auto op de shortcut knop en dat is echt heel handig om daar zo snel naar te kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

KryTech schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:31:
[...]
Met volume knop vasthouden houd je piepjes als snelheid veranderd volgens de auto en knipperen de borden etc. Met de optie uitzetten verdwijnen alle piepjes en ook de borden herkenning etc staat dan uit. Je krijgt dan daar ook een oranje lampje voor terug :)

Ik heb ook die favorieten knop daar aan gehangen, daarna wel nog keer rechts boven op de snelheidswaarschuwing optie klikken en dan uit aanvinken maar dan heb je tenminste een piepjes vrije rit.
@KryTech Hmm, dat geldt dan niet voor mij. In de MY25 kan ik die piepjes bij snelheid veranderd en bordherkenning in de instellingen permanent uitzetten gelukkig. Mijn auto gaat alleen wel piepen als ik 1 km/h te hard rijd en dat moet ik elke rit weer uitzetten. Met het lang indrukken van de volumeknop is dat gelukkig nog wel te doen.

En hebben jullie dat ook dat de I5 erg slecht is met die maximum snelheid? Soms mag ik op de snelweg maar 80 of zelfs 50 en in een dorpje met 30 km wegen mag ik dan 80 volgens de aanduiding op de kaart.
Ik dacht die aanduiding maar uit te zetten, zodat je niet in de verleiding komt om daar naar te kijken en er enige waarde aan toe te kennen, maar dat moet dan ook per rit opnieuw en dat zit echt vele lagen diep verstopt… 8)7 |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:05:
[...]

En hebben jullie dat ook dat de I5 erg slecht is met die maximum snelheid? Soms mag ik op de snelweg maar 80 of zelfs 50 en in een dorpje met 30 km wegen mag ik dan 80 volgens de aanduiding op de kaart.
Ik dacht die aanduiding maar uit te zetten, zodat je niet in de verleiding komt om daar naar te kijken en er enige waarde aan toe te kennen, maar dat moet dan ook per rit opnieuw en dat zit echt vele lagen diep verstopt… 8)7 |:(
Ik heb een 2023 dus weer niet of dat hetzelfde is.
Snelheid gaat vaak goed maar soms niet. Met name lagere snelheid voor vrachtwagens pikt hij met regelmaat op.
Ik weet niet meer precies waar het zit maar bij de 2023 kan je ergens instellen dat hij pas bij een paar km/uur hoger gaat waarschuwen. Het wordt dan bij de echte maximum snelheid wel oranje op het display maar de piepjes beginnen pas bij bij een paar km/uur hoger.
Voor mij prima. Ik heb het altijd aan staan. Alleen die vrachtwagen meldingen zijn irritant.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:05:
[...]

@KryTech Hmm, dat geldt dan niet voor mij. In de MY25 kan ik die piepjes bij snelheid veranderd en bordherkenning in de instellingen permanent uitzetten gelukkig. Mijn auto gaat alleen wel piepen als ik 1 km/h te hard rijd en dat moet ik elke rit weer uitzetten. Met het lang indrukken van de volumeknop is dat gelukkig nog wel te doen.

Proefondervindelijk kan ik gerust stellen dat het vrij slecht gesteld is met de nauwkeurigheid ervan, in Nederland valt het nog mee, maar in de binnenlanden van Frankrijk kan ik gerust stellen dat op elke rit er wel secties zijn waar de aangegeven vmax niet overeenkomt met de lokale bebording, helaas wijkt het in veel gevallen naar beneden af (dus auto geeft lagere vmax aan dan geldt). Alleen op autosnelwegen gaat het veelal redelijk goed.

Wat ik nog vreemder vind overigens, is dat ISA direct begint te piepen (zonder enige marge) bij de door de auto aangegeven snelheid, niet de echte snelheid. Het stimuleert daarmee eigenlijk dat je altijd langzamer rijdt dan toegestaan :/

[ Voor 8% gewijzigd door DSmarty op 23-05-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:29:
[...]

@Hippe Lip ik vraag me af of dat voor ons modeljaar ook van belang is, aangezien die service actie van 2022 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ander vraagje :-)

Ik heb twee userprofielen in de auto... en naief als ik ben, ging ik er zomaar vanuit dat als je de auto instapt... en jouw telefoon paired met de auto, dat deze dan zo intelligent is om het juiste profiel te pakken.

Echter lijkt dat niet zo te werken.

Is er ergens een mogelijkheid om van userprofiel te switchen, anders dan handmatig (en alleen als de auto in parkeerstand staat)? Het staat nog niet in mijn muscle-memory, dus vaak stap je in, start de auto, rijdt weg... en kom er dan achter dat het verkeerde profiel actief is... dan moet je eerst weer de auto stoppen, dan profiel switchen en je mag weer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:57
Dat is inderdaad de way to go en is precies waardoor profielen in deze auto mijns inziens weinig toevoegen. Het wachten op het bevestigen van de veiligheidseisen en daarna profiel wisselen neemt zoveel tijd dat wij gewoon samen 1 profiel delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad is 1 profiel handiger. Wanneer je de versie hebt met memory, kun je bestuurdersstoel, spiegels en zo instellen, zodat je via de deur positie 1 of 2 kunt kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
DSmarty schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:10:
Ander vraagje :-)

Ik heb twee userprofielen in de auto... en naief als ik ben, ging ik er zomaar vanuit dat als je de auto instapt... en jouw telefoon paired met de auto, dat deze dan zo intelligent is om het juiste profiel te pakken.

Echter lijkt dat niet zo te werken.

Is er ergens een mogelijkheid om van userprofiel te switchen, anders dan handmatig (en alleen als de auto in parkeerstand staat)? Het staat nog niet in mijn muscle-memory, dus vaak stap je in, start de auto, rijdt weg... en kom er dan achter dat het verkeerde profiel actief is... dan moet je eerst weer de auto stoppen, dan profiel switchen en je mag weer door.
Ik vind dit ook niet handig...
Een andere workaround is met je gewenste profiel vanaf je telefoon de airco alvast aan te zetten, volgens mij doet dat met hetzelfde profiel als de bluelink verbinding en zie je dat profiel als je de auto (op)start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
@JerryVR @Marcel2020 @Hippe Lip

Ik heb de dealer gebeld (Dijksman, Katwijk) en die heeft mij verteld dat ging om een TSB die sinds 15-09-2022 uitgegeven is.
Het gaat specifiek om nummer
code:
1
HFE2261P040NEEV
.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William2
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01:22
redah schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:23:
Mochten er nog mensen zijn die hun Hi5 willen upgraden, een paar 100 Euro over hebben om stuk te slaan en ook nog in het bezit zijn van een Bose audio-systeem:

Twee weken terug heb ik via bilradiospes.no een Musway M6 versterker gekocht, met bijbehorende Ioniq5 tuning en aansluitkabels. Ik kreeg een voorgeconfigureerde Musway M6 V4 (i.t.t. V3 die de meesten op internet kregen). Vorige week ingebouwd en mijn hemel wat een verschil... Ik hoor klanken en tonen die ik eerder niet hoorde (en als ik de versterker bypass ook weer niet hoor), en daarnaast lijkt het nu alsof de muziek uit alle speakers komt, in plaats van alleen maar uit het midden van het dashboard. De auto klinkt nu meer gevuld met muziek en de tweeters in de deuren links en rechts doen daadwerkelijk mee. Zo ook de subwoofer achterin: ik merk nu daadwerkelijk dat ik er een heb!
Bedankt voor de tip! Ik heb ‘m inmiddels ook aangeschaft en je hebt gelijk: wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 22:53
redah schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:23:
Mochten er nog mensen zijn die hun Hi5 willen upgraden, een paar 100 Euro over hebben om stuk te slaan en ook nog in het bezit zijn van een Bose audio-systeem:

Twee weken terug heb ik via bilradiospes.no een Musway M6 versterker gekocht, met bijbehorende Ioniq5 tuning en aansluitkabels. Ik kreeg een voorgeconfigureerde Musway M6 V4 (i.t.t. V3 die de meesten op internet kregen). Vorige week ingebouwd en mijn hemel wat een verschil... Ik hoor klanken en tonen die ik eerder niet hoorde (en als ik de versterker bypass ook weer niet hoor), en daarnaast lijkt het nu alsof de muziek uit alle speakers komt, in plaats van alleen maar uit het midden van het dashboard. De auto klinkt nu meer gevuld met muziek en de tweeters in de deuren links en rechts doen daadwerkelijk mee. Zo ook de subwoofer achterin: ik merk nu daadwerkelijk dat ik er een heb!

Het enige wat ik heb moeten bijstellen is het algemeen volume. Ik vermoed dat ze de tuning hebben gedaan op de oude infotainment software, waar je het volume veel hoger moest zetten dan in de huidige software.
Ik las ergens wel opmerkingen over dat de nieuwe versterker vrij warm kon worden, ook nog enige tijd na het uitschakelen van de auto. Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:49
@William2 dank voor delen. Hoe was het inbouwen? Ik lees dat het redeljjk plug and play is en dat de kabels om de musway aan te sluiten onder de achterstoel aan de linker kant zitten. Klotpt dat? Ben zelf niet heel technisch, maar hou wel van goed geluid en in mijn ioniq 5 kan dat zeker beter.
Dank alvast voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William2
rem_hopster schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:04:
@William2 dank voor delen. Hoe was het inbouwen? Ik lees dat het redeljjk plug and play is en dat de kabels om de musway aan te sluiten onder de achterstoel aan de linker kant zitten. Klotpt dat? Ben zelf niet heel technisch, maar hou wel van goed geluid en in mijn ioniq 5 kan dat zeker beter.
Dank alvast voor je reactie
Het inbouwen is vrij eenvoudig. Je krijgt een handleiding meegeleverd en er is een YouTube video met uitleg (in Noors). De aansluiting voor de kabels zit onder de rechter achterstoel. Wel vond ik dat de ruimte erg krap was, ook voor de versterker, misschien omdat ik een elektrisch verstelbare achterbank heb en daar ook allerlei kabel lopen. Maar met een beetje passen en meten lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William2
gemertp schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:44:
[...]

Ik las ergens wel opmerkingen over dat de nieuwe versterker vrij warm kon worden, ook nog enige tijd na het uitschakelen van de auto. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik heb niet getest hoe warm de nieuwe versterker wordt. Maar goed punt, ik ga dat binnenkort even testen en dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

tomhier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:06:
[...]
Ik vind dit ook niet handig...
Een andere workaround is met je gewenste profiel vanaf je telefoon de airco alvast aan te zetten, volgens mij doet dat met hetzelfde profiel als de bluelink verbinding en zie je dat profiel als je de auto (op)start.
Dat is ook hoe ik het doe. En als je dan instapt achter het stuur start de auto ook nog eens vanzelf, dus niet de fout maken die ik in het begin deed: weer op de startknop drukken, want dan gaat-ie weer uit… :+

Als je dit niet via je telefoon doet start de auto standaard op met het profiel van de laatste chauffeur. Ik kan dat nooit per ongeluk verkeerd doen, want mijn vrouw is een stuk kleiner en ik kan gelukkig nét dwars tussen leuning en stuur (niet zwaar gebouwd 8) ) als mijn vrouw de laatste was. Dus dat is meteen duidelijk.

Mijn vrouw is volkomen a-technisch en wil dat opstarten via de app niet. “Veel te ingewikkeld”. Tja…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

JerryVR schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:07:
[...]

@Hippe Lip ik vraag me af of dat voor ons modeljaar ook van belang is, aangezien die service actie van 2022 is..
@JerryVR Ik ga nergens van uit. Ja, er zijn een aantal dingen (al dan niet flink) gewijzigd, maar of dat op dit gebied ook zo is?

Die LKA schakel ik bij vertrek (en anders in de eerste kilometer) uit, dus hoe agressief die is weet ik eerlijk gezegd niet.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb net een update binnen maar geen nieuw thema ofzo met ronde wijzers, is dat alleen voor nieuwe modellen ? Mijne is van juni 2023.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 19:47
William2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb ‘m inmiddels ook aangeschaft en je hebt gelijk: wat een verschil!
Kun je een link delen waar je'm aangeschaft hebt?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:01

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

joezzt schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:16:
Heb net een update binnen maar geen nieuw thema ofzo met ronde wijzers, is dat alleen voor nieuwe modellen ? Mijne is van juni 2023.
Ja, voor nieuwe modellen. Misschien zelfs enkel voor de N-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William2
wfveennl schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Kun je een link delen waar je'm aangeschaft hebt?
Ik heb de versterker gekocht bij de site die @redah had gepost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 19:47
Nog altijd geen gehoor van bluelink @ Hyundai over het aanzetten van bluelink na aflopen gratis abonnement. Ik merk dat ik toch semi afhankelijk ben van een paar app functies (vooral SoC uitlezen en limiet aanpassen). Heel irritant dat dit zo slecht werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaklie op 26-05-2025 09:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:50
Gisteren de 100.000kms aangetikt. Vandaag officieel 2 jaar in bezit. Enkel een x een dode 12v accu gehad. Toch wel een van de weinige auto’s dat nog steeds elke dag een glimlach op mijn gezicht brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:42
Nou, mijn Bluelink abonnement werd verlengd, maar blijkbaar niet heel soepel. Ik stapte in de auto en kreeg de melding dat alles ontkoppeld werd en de profielen gereset. Zucht.

Na de installatie had ik wel weer gewoon een Bluelink abonnementje, maar toch erg vervelend dat al mijn instellingen qua stoel, display, waarschuwingen en audio allemaal weg waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:42
William2 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Top! Het heeft mij echt verbaasd. Ik heb wel mijn laptop aan de versterker gehangen en het algemene volume met 6dB verlaagd, heb jij dit ook gedaan? Anders kun je het geluid bijna niet meer zacht zetten, standje 1 is dan ook al vrij hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William2
redah schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Top! Het heeft mij echt verbaasd. Ik heb wel mijn laptop aan de versterker gehangen en het algemene volume met 6dB verlaagd, heb jij dit ook gedaan? Anders kun je het geluid bijna niet meer zacht zetten, standje 1 is dan ook al vrij hard.
Dat heb ik nog niet gedaan, stand 1 is bij mij wel zacht genoeg (of ik ben al een beetje doof..) , al is er duidelijk een verschil qua volume niveau. Dus misschien dat ik deze aanpassing ook ga doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

raar dingetje in mijn ioniq 5 N-line MY2025.
als ik op de cruise controle op de snelweg een bocht inga, schiet de hele auto in de stress, begint te horten en te stoten en het ESC icoontje in scherm begint op te lichten..
iemand anders daar ook last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
JerryVR schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:26:
als ik op de cruise controle op de snelweg een bocht inga, schiet de hele auto in de stress, begint te horten en te stoten en het ESC icoontje in scherm begint op te lichten..
ja ik heb dat kort geleden ook nog hier gepost. gebeurd het altijd bij jou? het gebeurd bij mij niet altijd en ik heb het 1 dag de hele dag gehad waarbij ik het leek te kunnen reproduceren, maar nu weer niet. wat er anders is aan de situatie heb ik nog niet kunnen ontdekken. de monteur die ik sprak gaf aan eens op te letten of en waar er evt andere autos om de auto heen bevinden en dat goed bij te houden. ik heb daar toen niet goed op gelet, maar het zou kunnen dat een auto in de buitenbocht onterecht als auto voor je wordt geregistreerd en dus alle hulpsystemen in werking gaan (eigen theorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Dat horten en stoten heb ik een paar dagen geleden ook gehad. Weliswaar niet heel sterk, maar genoeg om het op te merken. Het voelde aan als een beetje stotteren, vuil in de carburateur. Nu heb ik die nog niet nagekeken, maar ik denk dat het wat anders is.

Mijn vrouw reed toen en omdat het maar lichtjes was heb ik er niet heel veel aandacht aan besteed. Het deed zich niet alleen in bochten voor maar ook rechtuit. Op de snelweg.
In ritten daarna heb ik het niet meer gemerkt.

Ik zal er nog eens op letten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
  • Laatst online: 29-05 23:09
Er is toch een terugroepactie geweest voor de aandrijfas? Hebben jullie die laten uitvoeren?
Ik herken de problemen die jullie beschrijven niet van mijn Ioniq 5, maar iets soortgelijks heb ik wel meegemaakt met een VW Polo. Bleek een kromme aandrijfas te zijn. Begon op vakantie met af en toe een klacht, werd op de terugweg zo erg dat we ons huis ternauwernood gehaald hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie going electric: Probleme mit ESP bei den 2025er Modellen

Blijkbaar is er ook een service-actie: NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik ... Kampagnencode: 50D033

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-05-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 13:08
Tweaklie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:59:
Nog altijd geen gehoor van bluelink @ Hyundai over het aanzetten van bluelink na aflopen gratis abonnement. Ik merk dat ik toch semi afhankelijk ben van een paar app functies (vooral SoC uitlezen en limiet aanpassen). Heel irritant dat dit zo slecht werkt
hier ook nog geen gehoor van bluelink @ Hyundai helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze overstelpt worden met mailtjes :Y en die ene persoon is nu overspannen :'( en geen mailtjes meer terug |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:43
Ik heb Bluelink een dag voor het verstrijken verlengd. Ging vlekkeloos over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@edvanleeuwen Bij mij ook, 26 mei liep Bluelink Pro af en 27 mei ging Bluelink Plus in. Maar voor diegene die niet vóór aflopen abonnement een nieuw abonnement in de Bluelink Store afgesloten hebben, wordt de Bluelink van de auto gereset. En daarna hebben ze problemen om een nieuw abonnement af te sluiten/koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-05-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:50
Ik had op bepaalde plaatsen dat de auto begon te bokken. Op de A9 bij Amstelveen was het bijvoorbeeld vaste prik - daar wordt nogal veel aan de weg gewerkt waardoor de Ioniq lijkt te denken dat je in de bebouwde kom rijdt of zo. Heb toen iets uitgezet in de rijhulp, dat ie niet meer de kaart gebruikt voor het vaststellen van de max snelheid oid. Was sowieso irritant want ik gebruik voor navigatie altijd Android auto apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
Mijn bluelink is een week of zo geleden verlopen, maar ik heb nog niet het idee iets te missen. Wat zou niet meer moeten werken nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 12:26
Caeruleus schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat dit niet werkt bij MY25 :/
Zal weer aan het googlen slaan of er een alternatief is.

Edit: email gestuurd naar Hyundai maar die kwamen met een standaard antwoord om de instellingen in het menu te checken of anders de dealer te vragen. Ik denk niet dat ik veel wijzer ga worden van de dealer dus denk dat ik het er maar bij ga laten.
Vanmorgen een uitgebreid en redelijk schokkend artikel op BBC morning live, over hoe simpel de auto kan worden meegenomen. En dat hij bovenaan staat in het lijstje van 'vehicles most stolen in the UK'. Nu ben ik regelmatig een paar dagen in de UK en ik was hier niet van op de hoogte. Gelukkig zijn de 'keyless entry' sensors makkelijk te deactiviteren via de sleutel.

"Hyundai said its vehicles met all the required security standards for the UK market, and it was developing updates to reduce the risk of keyless thefts. It said vehicles sold from February 2024 have the latest updates to “mitigate” risk and it was working on offering retrospective action to customers with cars placed in the UK market before February 2024".

https://www.theguardian.c...n-effortlessly-in-seconds

Helaas kan ik verder weinig concrete informatie vinden over Hyundai after market oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

usac085 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:14:
[...]

Ik had op bepaalde plaatsen dat de auto begon te bokken. Op de A9 bij Amstelveen was het bijvoorbeeld vaste prik - daar wordt nogal veel aan de weg gewerkt waardoor de Ioniq lijkt te denken dat je in de bebouwde kom rijdt of zo. Heb toen iets uitgezet in de rijhulp, dat ie niet meer de kaart gebruikt voor het vaststellen van de max snelheid oid. Was sowieso irritant want ik gebruik voor navigatie altijd Android auto apps.
bij mij gebeurde het bij de bocht naar rechts vanaf de a9(amstelveen) naar de a2 richting Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Justvinnie schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:23:
[...]

Vanmorgen een uitgebreid en redelijk schokkend artikel op BBC morning live, over hoe simpel de auto kan worden meegenomen. En dat hij bovenaan staat in het lijstje van 'vehicles most stolen in the UK'. Nu ben ik regelmatig een paar dagen in de UK en ik was hier niet van op de hoogte. Gelukkig zijn de 'keyless entry' sensors makkelijk te deactiviteren via de sleutel.

"Hyundai said its vehicles met all the required security standards for the UK market, and it was developing updates to reduce the risk of keyless thefts. It said vehicles sold from February 2024 have the latest updates to “mitigate” risk and it was working on offering retrospective action to customers with cars placed in the UK market before February 2024".

https://www.theguardian.c...n-effortlessly-in-seconds

Helaas kan ik verder weinig concrete informatie vinden over Hyundai after market oplossingen.
Ik woon in London :X
Het is dus niet duidelijk wat er is veranderd sinds Feb 2024 en de truuk met de sleutel werkt niet meer bij een 2025 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
JerryVR schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:00:
[...]

bij mij gebeurde het bij de bocht naar rechts vanaf de a9(amstelveen) naar de a2 richting Utrecht
Ja, daar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 19:58
Geen routeplanning met laadstops na april update

Ik kwam er deze week achter dat er geen laadstops meer ingepland worden bij een lange route. Het systeem zegt dan dat er geen laadstations op de route gevonden zijn. Je krijgt dan de optie om zonder te plannen of om laadstations te zoeken. Die worden dan zonder problemen gevonden.

Ik meende dat ik er hier ook iets over gelezen had, maar kan het niet terugvinden. Zijn er anderen met dit probleem? Op goingelectric.de is er wel iets te vinden.

Het gaat om standaard Gen5 (oude infotainment hardware) met de April 2025 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Ik had een gekke gedachte: mijn auto heeft V2L; die kan dus 230V leveren. Stand alone weliswaar, dus niet aan het net gekoppeld, maar wel tot 16A.

Wat gebeurt er als ik daar een (1-fase) PV-omvormer op aansluit? Die kan z’n vermogen niet kwijt, maar merkt de omvormer dat en dimt die terug, of blaast de omvormer de V2L van de auto op?

Ja, ik weet het, het is een hypothetische vraag en ik ga het niet proberen. Zie het maar als gedachtenoefening.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
Hippe Lip schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:03:
Ik had een gekke gedachte: mijn auto heeft V2L; die kan dus 230V leveren. Stand alone weliswaar, dus niet aan het net gekoppeld, maar wel tot 16A.

Wat gebeurt er als ik daar een (1-fase) PV-omvormer op aansluit? Die kan z’n vermogen niet kwijt, maar merkt de omvormer dat en dimt die terug, of blaast de omvormer de V2L van de auto op?

Ja, ik weet het, het is een hypothetische vraag en ik ga het niet proberen. Zie het maar als gedachtenoefening.
Dat kan… en is gedaan… zie hier.
In betreffend topic nog op auteur “grotegok” zoeken en dan vind je meer details.
Het geeft aan “dat het dus kan”, maar ik heb zelf al besloten dat ik dit zeker niet ga doen. De kans dat je ergens iets verkeerd doet en de auto stuk maakt is veel te groot.

Wat ik wel zie zitten,
- ik heb de laadpaal zelf gebouwd (smartevse, zie elders op tweakers) en de controller zit in de meterkast.
- met vrij weinig moeite kan ik de V2L in de meterkast laten leveren.
- in de simpelste variant maak ik een stopcontact in de meterkast waar ik in geval van nood met wat verlengsnoeren het huis van stroom mee kan voorzien.
- in de “wat meer werk” variant zorg ik dat ik een aantal groepen handmatig op de V2L kan schakelen.
Staat op het lijstje “leuke klusjes”

[ Voor 21% gewijzigd door Stefannn op 30-05-2025 07:33 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:56
Stefannn schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:29:
[...]
Wat ik wel zie zitten,
- ik heb de laadpaal zelf gebouwd (smartevse, zie elders op tweakers) en de controller zit in de meterkast.
- met vrij weinig moeite kan ik de V2L in de meterkast laten leveren.
- in de simpelste variant maak ik een stopcontact in de meterkast waar ik in geval van nood met wat verlengsnoeren het huis van stroom mee kan voorzien.
- in de “wat meer werk” variant zorg ik dat ik een aantal groepen handmatig op de V2L kan schakelen.
Staat op het lijstje “leuke klusjes”
Een interessante gedachtegang, ik heb geen smartlevse maar ik neem aan dat de V2L ook 16A levert, net als de aansluiting onder de achterbank?

1 groep overschakelen naar de auto en onze meest essentiele apparaten hebben weer stroom

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
LT1970 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:44:
[...]

Een interessante gedachtegang, ik heb geen smartlevse maar ik neem aan dat de V2L ook 16A levert, net als de aansluiting onder de achterbank?

1 groep overschakelen naar de auto en onze meest essentiele apparaten hebben weer stroom
Levert ook 16A inderdaad (het is immers dezelfde omvormer).
Het gebruik van de smartevse heeft als voordeel dat alles in de meterkast zit en ik de laadkabel dus bidirectioneel kan gebruiken totop een stopcontact in de meterkast.
Zonder smartevse lukt dat ook prima. Dan moet je in geval van stroomuitval de V2L adapter in de auto stoppen en iets verzinnen waarmee de kabel je huis in komt.
Stroom uitval is dermate zelden dat enig handwerk in het geval het zich voordoet helemaal niet zo’n probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:56
Stefannn schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:04:
[...]
Levert ook 16A inderdaad (het is immers dezelfde omvormer).
Klopt, maar ik kon me met mijn beperkte kennis van omvormers voorstellen dat de max stroomsterkte was gereduceerd op de aansluiting onder de achterbank.
Het gebruik van de smartevse heeft als voordeel dat alles in de meterkast zit en ik de laadkabel dus bidirectioneel kan gebruiken totop een stopcontact in de meterkast.
Zonder smartevse lukt dat ook prima. Dan moet je in geval van stroomuitval de V2L adapter in de auto stoppen en iets verzinnen waarmee de kabel je huis in komt.
Stroom uitval is dermate zelden dat enig handwerk in het geval het zich voordoet helemaal niet zo’n probleem is.
De smartevse is inderdaad de ideale oplossing, mijn idee was altijd om bij langdurige uitval met verlengsnoeren te werken maar jouw idee om handmatig een aantal groepen op de V2L te schakelen triggerde me. _/-\o_

Voor nu is het nog niet nodig, maar als het net instabieler wordt dan hebben we voor weinig een makkelijker oplossing dan allemaal verlengkabels :)

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_DH
Nog een update van de laadproblemen van 1,5 week geleden. Na uberhaupt niet meer te kunnen laden is de auto op transport terug gekomen uit Frankrijk. Dit duurde 1,5 week en bij aankomst bij de dealer is de auto direct gerepareerd, lees, nieuwe laadpoort. Deze was al besteld en lag klaar omdat de kabel na het laden al niet los wilde komen, apart bij compleet nieuwe auto. Oorzaak van het niet kunnen laden was fout in vergrendelings mechanisme waardoor laden niet kon starten. ICCU is voorlopig nog ok:)
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic