Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MT88 Remote services staat onder Plus, tenminste op deze pagina. Dus daar heb je geen Pro abonnement voor nodig.
PLUS
Extra gebruiksgemak.

Aanvullend op Bluelink LITE

Extra LIVE Services

LIVE verkeersinformatie
LIVE brandstofprijzen
LIVE snelheidscamera's
LIVE Parking
Weerbericht
Sportnieuws

Remote Services

Op afstand portieren ver- en ontgrendelen
Op afstand opladen starten/stoppen (alleen elektrische en Plug-in Hybrid modellen)
Op afstand klimaatregeling bedienen (alleen elektrische modellen)
Op afstand batterij preconditioneren (voor nieuwste generatie elektrische modellen)
Alle andere op afstand te gebruiken functies beschikbaar in de Bluelink-app voor uw auto

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-05-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:26
ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:35:
@tvc15 Ik zit nog in de gratis periode van Bluelink tot 26-5-2025. Daarna ga ik over op het 29 Euro abonnement, zónder OTA. Dus dan zal ik per USB de infotainment moeten updaten. Er is nu verwarring, omdat er nu een USB update is voor auto's GEN5W zonder OTA-update. Maar het lijkt erop dat deze update dezelfde is, als die met OTA (zeker omdat de geïnstalleerde software je leidt naar dezelfde pagina). Maar in de lijst staat de (oudere) IONIQ 5 er niet in. Dus onduidelijk of in de toekomst via USB nog mogelijk is. Gekke is dat ik volgens mij via OTA updaten uit had staan, maar tóch de OTA update kreeg. Trouwens, dit is mijn eerste OTA update, voorheen altijd via USB geupdate.
Of komt er een extraatje voor één optie bij?
Bv. €29,- voor een algemene usb-update zonder OTA (en dan) €80,- als je een kaart wil downloaden….
🫣

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderhelm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 17:45
Op de Hyundai site zie ik dit staan mbt het Bluelink abonnement:
De Bluelink-app is gratis.
Voor de modellen die Hyundai heeft geleverd voor 2024 blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft van kracht.
De nieuwe modellen uit 2024 hebben drie jaar kosteloos toegang tot Bluelink. Na de proefperiode kun je kiezen tussen het PLUS- en PRO-abonnement.

Zie: https://www.hyundaiwittenberg.nl/bluelink

Is die kosteloze periode dan 2,5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@robvanderhelm Dat is dan in tegenspraak met de volgende pagina, of jouw pagina is niet volledig.
Modellen van vóór 2024.
Voor de modellen die Hyundai tot in 2024 heeft geleverd, blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft tot Bluelink van kracht – afhankelijk van de auto:
- Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode is er toegang tot Bluelink PLUS.
- Voor auto’s met OTA-functie is Bluelink de eerste drie jaar gratis. Na afloop is er toegang tot Bluelink PLUS en PRO.
Bij jouw pagina staat:
De Bluelink-app is gratis.
Voor de modellen die Hyundai heeft geleverd voor 2024 blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft van kracht.
De tweede regel kan ook gelezen worden dat de periode van kosteloze toegang op moment van koop bekend was en niet betekent dat de periode oneindig is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35
ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:
@tvc15 Ik denk dat daar niet de kaart-updates mee bedoeld worden. Op de pagina voor Bluelink staat het volgende:

Bluelink Plus: OTA software-updates²
Bluelink Pro: OTA software-updates voor infotainment³

² Als deze functie in jouw auto beschikbaar is.
³ Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.

Voor zover ik weet, hebben de oudere modellen geen mogelijkheid tot firmware updates, mogelijk alleen kleine verbeteringen aan de infortainment software. Maar dit zou dus zonder kaart updates zijn 8)7
Er staat toch bij Lite:

code:
1
OTA service software-updates²
en maakt het due helder dat, indien het voertuighet ondersteund, er wel OTA's doorgevoerd kunnen worden met service updates.

Pas bij Bluelink Pro staat:

code:
1
2
3
OTA software-updates voor infotainment:
Nieuwe, volledige kaart van Europa
Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies

Wat dus kaart updates betekent. Dus bij Bluelink Lite en Plus GEEN kaartupdates via OTA, en bij Pro WEL.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 15:18
Komt de OTA update gefaseerd...ik heb tot heden nog geen update voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:26
rem_hopster schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:38:
Komt de OTA update gefaseerd...ik heb tot heden nog geen update voorbij zien komen.
Staat “automatische updates” aan?
Stond bij mij uit.
Toen ik het aanzette startte de download direct.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Stefannn zal door het menu gaan...😁 of weet jij waar deze te vinden is. Zie het niet bij instellingen terug...

Found it. Iets verder naar beneden scrollen

[ Voor 17% gewijzigd door rem_hopster op 07-05-2025 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 15:35
Voor degene die geen OTA melding krijgen of geen geduld hebben. Je kunt in de Navigator Update applicatie Turkije aangeven en daar vind je deze update volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:43
Impstoker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:11:
Wat een useless update was dit.

Geen nieuwe features, dus het zal wel niet die update van April staan zoals online te zien.\
En qua kaart: de ringweg van Groningen die al maanden af en open is staat er nog niet eens in. |:(
Misschien is de update ook bedoeld om de nieuwe abbo-vormen mogelijk te maken. Zit er onderhuids een stukje software in die Hyundai laat differentiëren naar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:43
ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:01:
Er is weer een nieuwe service actie voor mijn Project 45:

NE VCMS-Update - Gültig bis: 22.10.2027 - Kampagnencode: 50D113

Overzicht bijgewerkt.
De terugroepactiesite ligt eruit (internal server error 500):

https://www.hyundai.com/d...-und-serviceaktionen.html

Is dit al lang zo? Zou graag willen weten waar die VCMS-update goed voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@IonniUnique Deze serviceactie werd pas bij mij deze week getoond op de link die jij noemde. Deze site doet het wel vaker niet. Maar daar zie je geen extra informatie wat deze VCMS-Update inhoudt. Het werd op goingelectric als eerste genoemd. Daar wordt ook gespeculeerd wat deze update kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:58

Geen nieuwe features, dus het zal wel niet die update van April staan zoals online te zien.\
En qua kaart: de ringweg van Groningen die al maanden af en open is staat er nog niet eens in. |:(
De kruising van de A1 met de A50 is wel aangepast in deze update, maar ook pas 2 jaar nadat de situatie gewijzigd is daar.

Zoals iedere keer bij een update was de aanhanger modus bij mij weer verdwenen, even de 12 Volt batterij loskoppelen verhielp dit weer. Jammer is dat daarmee de overall verbruiksmeter ook gereset wordt (niet de afstand en tijd, alleen verbruik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEW1eIDfcnZMGKfSFEpsTM-oVYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hedI9TeAtR7FH0RTfujytQVH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5OB2-kSLfyNJVS3n3JpkHq3yvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsDTITlBFtYpGd8NVeUL5WTN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door tvc15 op 08-05-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 10-05 19:10
Ook maar even de serviceacties gecheckt. Je kan nog een toevoegen @ZuinigeRijder, staat ook al op goingelectric.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9Si_SSL8vr3dGC6N2utBQfWvEs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3PnbwmSI714bc6igo82f7RL8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-05 22:39
Sinds vanmiddag kreeg ik Android auto niet meer aan de praat. Toestel herstarten, Android auto updaten en of verwijderen, het bracht allemaal geen soelaas. Wat is de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:55:
Ook maar even de serviceacties gecheckt. Je kan nog een toevoegen @ZuinigeRijder, staat ook al op goingelectric.

[Afbeelding]
Deze nummers stonden allemaal al in het overzicht. Alleen de omschrijving was soms in het Engels of Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:00

Hippe Lip

+ + + NL + + +

krizzziz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:33:
[...]

Er staat toch bij Lite:

code:
1
OTA service software-updates²
en maakt het due helder dat, indien het voertuighet ondersteund, er wel OTA's doorgevoerd kunnen worden met service updates.

Pas bij Bluelink Pro staat:

code:
1
2
3
OTA software-updates voor infotainment:
Nieuwe, volledige kaart van Europa
Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies

Wat dus kaart updates betekent. Dus bij Bluelink Lite en Plus GEEN kaartupdates via OTA, en bij Pro WEL.
Wat ik nu in mijn Bluelink app zie is een betere omschrijving:
Bij LITE: Over-the-Air-updates (voertuigsysteem)
Bij PRO: Over-the-Air-updates (Kaart & infotainment)

En bij LITE heb je wel contact met de auto, maar is dat eenrichtingverkeer.
Pas vanaf PLUS heb je services op afstand en kun je commando’s naar de auto sturen.

Overigens, mijn auto van 05-02-2025 heeft een LITE-abo inbegrepen voor 10 jaar, plus de eerste 6 maanden het PRO-abo gratis. Na die 6 maanden moet je betalen als je meer dan LITE wilt en na 10 jaar… (Kan tegen die tijd zomaar anders zijn…).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiWEFq4EQhMnQH5tkfk0Gv5Cwtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYfebPOPnK8MRPj9yCzf6fHA.jpg?f=fotoalbum_large

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

En verder zie ik in die de Bluelink Store van de app een plaatje van een interieur dat ik hier nog niet ben tegengekomen. Eerlijk gezegd ben ik daar erg nieuwsgierig naar en lijkt me die fijner dan wat ik nu heb.

Eerst dacht ik dat dit mss het oude dashboard zou zijn, totdat ik toch echt de nieuwe middenconsole zag. En daarop zie ik nog meer dat ik niet ken: boven de draadloze telefoonlader zie ik nóg een knoppenpaneeltje. Wat is dat?

Iemand bekend met dit interieur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy9LzDP0WUUXG2zUAeIAdhBzdRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zhih1s7mV486l7KTveAgNHKo.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:27

-CJ

Not remastered

Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:26:
En verder zie ik in die de Bluelink Store van de app een plaatje van een interieur dat ik hier nog niet ben tegengekomen. Eerlijk gezegd ben ik daar erg nieuwsgierig naar en lijkt me die fijner dan wat ik nu heb.

Eerst dacht ik dat dit mss het oude dashboard zou zijn, totdat ik toch echt de nieuwe middenconsole zag. En daarop zie ik nog meer dat ik niet ken: boven de draadloze telefoonlader zie ik nóg een knoppenpaneeltje. Wat is dat?

[Afbeelding]
Lijkt op de nieuwe Hyundai Santa Fe.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

-CJ schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Lijkt op de nieuwe Hyundai Santa Fe.
Als ik op de site van Hyundai naar die Santa Fe kijk, dan lijkt het interieur daar in de verste verte niet op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDcczzjuEoCKNYfFtqpv7wl1UOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw0sijQxuUAIYoHB52jZW7g9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Hippe Lip op 08-05-2025 23:24 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-05 22:39
Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Wat ik nu in mijn Bluelink app zie is een betere omschrijving:
Bij LITE: Over-the-Air-updates (voertuigsysteem)
Bij PRO: Over-the-Air-updates (Kaart & infotainment)

En bij LITE heb je wel contact met de auto, maar is dat eenrichtingverkeer.
Pas vanaf PLUS heb je services op afstand en kun je commando’s naar de auto sturen.

Overigens, mijn auto van 05-02-2025 heeft een LITE-abo inbegrepen voor 10 jaar, plus de eerste 6 maanden het PRO-abo gratis. Na die 6 maanden moet je betalen als je meer dan LITE wilt en na 10 jaar… (Kan tegen die tijd zomaar anders zijn…).

[Afbeelding]
Ik heb de Ioniq pas een half jaar dus ik weet niet wat het normale patroon is bij Hyundai, maar dusver waren alle updates behoorlijk underwhelming. Mijn proefabonnement loopt kennelijk nog 12 dagen, zal toch even kijken of Lite echt een degradatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:27

-CJ

Not remastered

Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:23:
[...]

Als ik op de site van Hyundai naar die Santa Fe kijk, dan lijkt het interieur daar in de verste verte niet op.[Afbeelding]
Check, is een Ioniq 9. Tegenhanger van de Kia EV9.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn

Gister tocht van 125km heen en ook weer terug gedaan.
Ik heb tijdens het rijden het hele infotainment systeem doorgespit.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn:
- ik heb werkelijk geen enkele extra feature kunnen vinden.
- de kaart deed het prima maar ik heb ook geen enkele wijziging kunnen vinden

Nou is het natuurlijk een Europa kaart dus die “dat die up-to-date is” zal je waarschijnlijk vooral op vakantie waarderen.

Volgens de site kan je pro-abbonement ook per maand doen.
>> plus abbonement voor een jaar en dan 1x/jaar een maandje pro?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDTd5whpjo7AjPJjn2pnZgeMpBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YevmOkYzMeTnZlXT6rhIEhRA.jpg?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35
Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:26:

[Afbeelding]
IONIQ 9

https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/ioniq-9/design.html

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:13
Stefannn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 06:45:
[...]

Gister tocht van 125km heen en ook weer terug gedaan.
Ik heb tijdens het rijden het hele infotainment systeem doorgespit.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn:
- ik heb werkelijk geen enkele extra feature kunnen vinden.
- de kaart deed het prima maar ik heb ook geen enkele wijziging kunnen vinden

Nou is het natuurlijk een Europa kaart dus die “dat die up-to-date is” zal je waarschijnlijk vooral op vakantie waarderen.

Volgens de site kan je pro-abbonement ook per maand doen.
>> plus abbonement voor een jaar en dan 1x/jaar een maandje pro?
[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit dan vooral een feature-enabling-update is.
m.a.w. de software is nu gereed om connected service te ondersteunen, alleen moeten de connected services nog aangezet worden.
Ik keek stiekem wel uit naar SoundCloud via de auto, ipv Android Auto (vooral omdat SoundCloud de laatste tijd niet lekker meer werkt met AA, blijft de feed laden, maar er verschijnt niks)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 08:00
best irritant dat je in de bluelink app elke week (langer kun je de melding niet onderdrukken) wordt gewaarschuwd dat je abbonement afloopt....... terwijl ik al een voorbestelling heb gedaan van een plus abbonement.... dus alles is al geregeld, maar we gaan klanten nog wel "waarschuwen" dat iets afloopt |:(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:28

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Tiggy80 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:28:
best irritant dat je in de bluelink app elke week (langer kun je de melding niet onderdrukken) wordt gewaarschuwd dat je abbonement afloopt....... terwijl ik al een voorbestelling heb gedaan van een plus abbonement.... dus alles is al geregeld, maar we gaan klanten nog wel "waarschuwen" dat iets afloopt |:(
Inderdaad, Hyundai zou toch in staat moeten zijn om ergens een bitje om te zetten lijkt mij.

Het geld is overigens nog niet afgeboekt van mijn creditcard, misschien is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvandew
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 17:30
Ff een vraagje voor de zakelijke leaserijders hier: Mijn 'gratis' Bluelink abonnementje loopt nu ook af. Wil deze verlengen naar de Plus-versie. Ik mag deze echter niet declareren bij mijn werkgever/leasemaatschappij. Voor die 3 tientjes doe ik niet moeilijke, maar het gaat een beetje om het principe en weet niet zeker of de werkgever daar gelijk heeft.
Hoe gaat dat bij andere leaserijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

roelvandew schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:35:
Ff een vraagje voor de zakelijke leaserijders hier: Mijn 'gratis' Bluelink abonnementje loopt nu ook af. Wil deze verlengen naar de Plus-versie. Ik mag deze echter niet declareren bij mijn werkgever/leasemaatschappij. Voor die 3 tientjes doe ik niet moeilijke, maar het gaat een beetje om het principe en weet niet zeker of de werkgever daar gelijk heeft.
Er is vast wel een leaseregeling vastgelegd? Kijk eens wat die zegt. Vaak moet je voor dit soort extra kosten toestemming vooraf vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Het is meer een extra luxe ding. Ikzelf als werkgever zou dit bij mijn medewerkers niet accepteren als een declaraties. Maar zoals de gezegde gaat, nee heb je en ja kun je krijgen. Ik zou het dus wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 08:00
de meester01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Inderdaad, Hyundai zou toch in staat moeten zijn om ergens een bitje om te zetten lijkt mij.

Het geld is overigens nog niet afgeboekt van mijn creditcard, misschien is dat de oorzaak.
bij mij idd ook nog niet, wat ook gek is aangezien ik daar al toestemming voor heb gegeven..... afmaken lijkt een zwak punt bij Hyundai

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:40:
[...]

bij mij idd ook nog niet, wat ook gek is aangezien ik daar al toestemming voor heb gegeven..... afmaken lijkt een zwak punt bij Hyundai
In de creditcard app staat ook niet dat het geld gereserveerd is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:13
Iets wat ik mij laatst ook al afvroeg, ik ga het eens navragen bij m'n werkgever.

Abbos spelen steeds meer en vaker een bijna essentiele rol voor functionaliteit van een auto.
Zou fijn zijn dat LMs een bepaald abbo meeleveren met een auto.
Aangezien functionaliteiten van een auto steeds vaker alleen per abbo af te nemen zijn, behoort dit wat mij betreft tot een zakelijke uitgave, zodat de functionaliteit ten tijde van levering voor de volledige looptijd gegarandeerd zijn, liefst vanuit de LM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
ZuinigeRijder schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:38:

Ze hebben een klein boekje van 28 pagina's toegevoegd:
- nummer: LEAFTNE1HOQQH
- titel: IONIQ 5 AANVULLING OP HANDLEIDING VOOR DE EIGENAAR

Wanneer je het boekje doorneemt, vraag je je af waar je de hulpsystemen voor hebt met al die waarschuwingen en uitzonderingen wanneer die niet werken |:(
Heb deze ook vandaag meegekregen.

Auto is wel maximaal Gejinxed. "Oh ik zag dat jij nog jouw originele ICCU hebt". Klaar ergens dit weekend gaat het fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Gisteren in België was de auto erg nerveus en moest ik zelf vaak bijsturen. Eenmaal in Frankrijk was dat weer voorbij. Weet iemand wat daarvan de oorzaak kan zijn? Type belijning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:53
edvanleeuwen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:23:
Gisteren in België was de auto erg nerveus en moest ik zelf vaak bijsturen. Eenmaal in Frankrijk was dat weer voorbij. Weet iemand wat daarvan de oorzaak kan zijn? Type belijning?
Belijning speelt zeker mee in hoe goed de systemen het zelf kunnen verwerken.
Rij zelf veel op de A10 en aan een kant zijn ze bezig met de geluidswal en hebben ze tijdelijke gele lijnen getrokken, regelmatig gaan de systemen dan zelf al uit of ik pak zelf maar het heft in handen want de auto snapt het regelmatig niet.
Maar merk überhaupt dat de auto het steeds vaker moeilijk heeft zelfs met bochten die normaal altijd wel goed gingen.
Na de laatste update van de systemen bij de dealer dacht ik dat het juist beter ging maar na verloop van tijd komt het zenuwachtige gedrag vaker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Ik ben wat aan het hobbyen met eigenbouw laadpaal.
Gister deed de auto geen Bluelink update per 10% laden meer. Op AC dus.

Meer mensen die dat hebben? Ik had infotainment software de dag ervoor geüpgrade.

Nb, als dat algemeen is dan moet zich bij iedere AC oplaad beurt voordoen. Ook op openbare palen. Niet alleen op eigen bouw paal.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefannn op 11-05-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefannn Bij mij doet deze "Bluelink update per 10% laden" het soms wel en soms niet. Maar tegenwoordig meer niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:01
ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:44:
Wil je echt iets over de 12 volt accu weten, heb je meer aan een BM2 monitor. Goedkoop apparaatje, die je aan de plus van de accu en aan het chassis monteert.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Toch ook zojuist maar eens een BM2 monitor besteld, aangezien via de API je niet echt up to date resultaten krijgt. Heb je een foto van hoe je hem hebt bevestigt/weggewerkt, gewoon op de accu geplakt?
Toevallig al eens geprobeerd of je die bm2 monitor ook met HomeAssitant kan uitlezen ipv de app? De bluetooth van mijn HA zou in theorie dichtbij genoeg moeten zijn als de auto voor de deur staat. Hoef ik er niet aan te denken om eens in de zoveel tijd via de app de monitor uit te lezen en heb ik direct ook mijn logs in HA ipv op telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:46:
@Stefannn Bij mij doet deze "Bluelink update per 10% laden" het soms wel en soms niet. Maar tegenwoordig meer niet 8)7
Inderdaad, zelfde hier: “meestal wel”, “soms niet”.
Maar gister “helemaal niet”. Van 37% tot 93% geladen zonder een enkele refresh.
En de dag ervoor de infotainment software geüpgrade.

Kortom…. Meer mensen die sinds de software upgrade geen blue link battery refresh per 10% meer krijgen als ze aan een A-C lader hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jouwheld schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:08:
[...]

Toch ook zojuist maar eens een BM2 monitor besteld, aangezien via de API je niet echt up to date resultaten krijgt. Heb je een foto van hoe je hem hebt bevestigt/weggewerkt, gewoon op de accu geplakt?
Toevallig al eens geprobeerd of je die bm2 monitor ook met HomeAssitant kan uitlezen ipv de app? De bluetooth van mijn HA zou in theorie dichtbij genoeg moeten zijn als de auto voor de deur staat. Hoef ik er niet aan te denken om eens in de zoveel tijd via de app de monitor uit te lezen en heb ik direct ook mijn logs in HA ipv op telefoon.
Rood aan de plus en zwart aan het chassis. Bij de plus heb ik een klein stukje uit het hard plastic gehaald, zodat het klepje van de + goed dicht ging. Bij het gratis vervangen van de 12 volt accu hebben ze zelfs de BM2 weer aangesloten _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rMYkRvf7PDkmakAhp-RGokhuio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdMN1z11mSreorj9F4ttnqig.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt de BM2 monitor uitlezen via dit tool, maar dan moet je wel binnen de bluetooth afstand zitten. Daar zit ook een python script bm2_mqtt.py bij.

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-05-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@ZuinigeRijder je kan zwart toch ook gewoon aan je accu aansluiten? Wat is voordeel van se aansluiting aan chasis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
rem_hopster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:38:
@ZuinigeRijder je kan zwart toch ook gewoon aan je accu aansluiten? Wat is voordeel van se aansluiting aan chasis?
Is een beetje iets van vroeger. Als je maar 1 draad op de min hebt dan kan je nooit kortsluitingen krijgen als je de zwarte los haalt en die per ongeluk ergens tegen aan tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rem_hopster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:38:
Zie deze post op goingelectric en de links in die post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:58
Stefannn schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Inderdaad, zelfde hier: “meestal wel”, “soms niet”.
Maar gister “helemaal niet”. Van 37% tot 93% geladen zonder een enkele refresh.
En de dag ervoor de infotainment software geüpgrade.

Kortom…. Meer mensen die sinds de software upgrade geen blue link battery refresh per 10% meer krijgen als ze aan een A-C lader hangen?
Hier werkt het vandaag prima: Bluelink updates bij 50, 60 en 70% SOC. Ik heb de laatste infotainment update er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:29
GoodPeople schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:46:
Ik heb voor het abonnement mijn bluelink profiel gereset. Ik wilde namelijk mijn e-mail adres wijzigen. Maar dit kon helaas niet. Dus afgemeld bij bluelink - opgezegd en helemaal nieuw bluelink account aangemaakt. Telefoonnummer ook succesvol gekoppeld.

Maar nu kan ik mijn profiel van de auto niet meer koppelen aan Bluelink. “Telefoonnummer niet geregistreerd of niet geldig”.

Ik heb daarom opnieuw telefoonnummer gereset via de bluelink app. Maar ook nadien nog steeds dezelfde foutmelding. Ook na 48u wachten blijft de melding staan en lukt koppelen niet.

Iemand nog tips hoe ik dit zou kunnen fixen? Anders ga ik maar eens bluelink support berichten.
Resolved:
Ik had mijn telefoonnummer met 06 ... en daarna met 00316 ingevoerd. In plaats van de vereiste +316... Na het toevoegen van de landenprefix met + kon ik bluelink account koppelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:01
ZuinigeRijder schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Rood aan de plus en zwart aan het chassis. Bij de plus heb ik een klein stukje uit het hard plastic gehaald, zodat het klepje van de + goed dicht ging. Bij het gratis vervangen van de 12 volt accu hebben ze zelfs de BM2 weer aangesloten _/-\o_

[Afbeelding]

Je kunt de BM2 monitor uitlezen via dit tool, maar dan moet je wel binnen de bluetooth afstand zitten. Daar zit ook een python script bm2_mqtt.py bij.
Thanx, je hebt hem dus gewoon los aan de kabels hangen en niet het "kastje" ergens op vastgemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jouwheld schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:40:
[...]

Thanx, je hebt hem dus gewoon los aan de kabels hangen en niet het "kastje" ergens op vastgemaakt?
Nee, initieel op de 12 volt accu, maar toen op plus en min aangesloten. Uiteindelijk ging dat los. Later op chassis aangesloten en gewoon los laten hangen, zodat de BM2 geen invloed heeft op de stroomshunt die aan de negatieve pool van de 12V-accu is bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ah-klapkrat
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:52
jouwheld schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:08:
[...]

De BM2 koppelen is mogelijk in HA. Dit heb ik voor elkaar gekregen. Ik zou moeten opzoeken hoe exact, maar is gelukt via een BLE Proxy naar MQTT via een ESP32. De verbinding is echter erg instabiel. Dit moet echt <3-5 meter zijn tussen de BM2 en de ESP32 in mijn geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cwh-jq9d5Ve84ZzDXeKPlruZwf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XGbJw8OPe09JbVH9Q6jW1NdT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@-CJ en @krizzziz
Thnx. eigenlijk vind ik dit een veel beter dashboard dan wat er nu in de MY25 (I5) zit. met name dat vaste deel vooraan. Dat open vakje zit hoger = bereikbaarder, daaronder zit nog bruikbare bergruimte (in de I5 MY25 is dat open loze ruimte) en het klimaatregelpaneel is veel beter. Ik heb heel veel last van spiegeling van dat paneel en kan het dus vaak nauwelijks tot niet aflezen, wat de veiligheid niet bevordert tijdens het rijden.
Hebben andere MY25-rijders daar geen last van?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

jouwheld schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:40:
[...]

Bij mij zit het bloetoet ding op de accu geplakt, blijft prima zitten.

Het is een CTEK battery sense maar die worden kennelijk niet meer gemaakt/verkocht.
Pagina: 1 ... 259 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic