Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:21

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb regelmatig last om het klimaatpaneel onderaan het dashboard van mijn nieuwe MY25 af te lezen. Het is een nogal spiegelend front (ook als de zon er niet op staat) en de verlichtingssterkte van de icoontjes en cijfers is erg laag.

Hebben anderen met een MY25 daar ook last van?
Is daar iets aan te doen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:40
Stefangrp schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:24:
Ook een fijne melding zo op vakantie..
Vandaag 250 km gereden en langs de snellader geweest zonder problemen.
83k km op de teller, originele 12v batterij.
Wat denken jullie?

Ik heb de accu al losgekoppeld gehad een minuutje maar dat hielp in ieder geval niks. De hoofdbatterij heeft nog 30%.
De Italiaanse anwb is inmiddels onderweg. Hyundai pechhulp regelt het tot nu toe wel vlotjes

[Afbeelding]
Nou morgen kan ik m weer ophalen met een nieuwe 12v accu. Dat kost me €250 (want slijtage onderdeel en ouder dan 2 jaar dus buiten garantie), wat volgens Hyundai NL vrij duur geprijsd is.

De Hyundai pechhulp heeft verder netjes ondersteund. Ze faciliteren alleen niet dat de auto terug komt. Dus morgen met een taxi naar de garage. Daarvan mag je dan maximaal €100 bij Hyundai declareren. De rest via de reisverzekering, al houden die ongetwijfeld nog wel wat eigen risico in.

Gelukkig staat de auto op de bv, sponsort de fiscus (en dus ook jullie, dank daarvoor) ook nog wat mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:00
250 euro voor een loodanker accu? Je vervangt hem in 10 minuten...en een AGM accu kost rond de 140 euro..ik zou daar een stevig stukje over gaan debatteren, zelfs in Italie ;-)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:52
@Stefangrp , is serviceactie 40D240 ooit uitgevoerd bij jouw auto? Naast een software update wordt bij die serviceactie een slechte 12 Volt accu vervangen, indien nodig, zonder kosten voor de berijder, ongeacht de leeftijd van de auto. De buitenlandse dealer moet dat in het systeem kunnen zien, je kan hem dan vertellen dat hij niet bij jou, maar bij de importeur moet zijn met z’n rekening.

[ Voor 25% gewijzigd door tvc15 op 29-04-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

tvc15 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:14:
@Stefangrp , is serviceactie 40D240 ooit uitgevoerd bij jouw auto? Naast een software update wordt bij die serviceactie een slechte 12 Volt accu vervangen, indien nodig,
Indien nodig. Mijn garage vond het niet nodig dus helaes pindakaes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-08 10:12
rem_hopster schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:01:
@tvc15 dank!
Auto uit 2023
Ben naar de garage geweest en hij geeft aan dat het wel om een model 2024 gaat. Zou dat kunnen en kan ik daar zelf achter komen nog?
Het fijne is wel dat vanaf 2025 (de garantie in gaat).
Als de auto in februari 2023 is geproduceerd is het nog model 2023. Modeljaar wijziging is meestal rond de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:04
Ik kom net terug uit België (Ardennen).
Het gemiddelde verbruik van mijn Lounge AWD met 20 inch velgen en Airco aan kwam uit op 15,2 kWh per 100 km over de ongeveer 300km.
Ik was blij verrast 😁
In België heb ik grotendeels binnendoor gereden en vanaf Luik 120 km/uur en in Nederland 100 km/uur.
Het lijkt erop dat dit zuiniger is dan vroeger; heeft iemand dezelfde ervaring?
Zou er iets in de efficiëntie van de Ioniq 5 zijn verbeterd door (bijvoorbeeld) software aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

CharlieBulldog schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:36:
Het gemiddelde verbruik van mijn Lounge AWD met 20 inch velgen en Airco aan kwam uit op 15,2 kWh per 100 km over de ongeveer 300km.
Ik was blij verrast 😁
In België heb ik grotendeels binnendoor gereden en vanaf Luik 120 km/uur en in Nederland 100 km/uur.
Zou er iets in de efficiëntie van de Ioniq 5 zijn verbeterd door (bijvoorbeeld) software aanpassingen?
los van de lekkere temperaturen zou ik niet weten dat hij zuiniger is geworden haha.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:12
Ik was blij verrast 😁
Het gaat bij mij een beetje op en neer. De ene keer blij verrast, de andere keer juist wat teleurgesteld. Het is wel echt een combinatie van “alles”. Wel/geen verwarming of airco. Mee of tegenwind. Beetje bergaf gemiddeld. Buiten temperatuur. Belading.

Gemiddeld heb ik echter niet het idee dat het nu anders is dan vorig jaar (met rwd Connect+).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 07:46
Waar vergelijk je dan mee? Ook de heenweg of alleen de terugweg? Zo te lezen ben je binnendoor heel rustig naar boven gereden óm vanaf Luik met 120km naar beneden te zeilen. Dat scheelt natuurlijk. De mijne is het laatste jaar steeds onzuiniger geworden in het woon/werkverkeer maar dat wijt ik aan de versleten banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:04
IonniUnique schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:02:
[...]

Waar vergelijk je dan mee? Ook de heenweg of alleen de terugweg? Zo te lezen ben je binnendoor heel rustig naar boven gereden óm vanaf Luik met 120km naar beneden te zeilen. Dat scheelt natuurlijk. De mijne is het laatste jaar steeds onzuiniger geworden in het woon/werkverkeer maar dat wijt ik aan de versleten banden.
Ik vergelijk het nergens mee, maar heb in de 43000 km die ik inmiddels heb gereden nog nooit zo'n lage waarde gezien bij langere reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-08 09:39
Na ruim 2,5 jaar en 57k probleemloos gecruised te hebben met mijn Ioniq 5, kreeg ik onlangs de melding:

"Front radar alignment error"

De Hyundai-dealer gaf aan dat een radarherkalibratie ongeveer twee uur duurt. Geen drama op zich — zulke dingen kunnen gebeuren met moderne rijhulpsystemen.

Wat me echter stoorde, was het gemak waarmee de dealer de oorzaak bij mij legde: volgens hen is de fout ontstaan door een "botsing" met de voorbumper en valt het dus niet onder garantie. Er is echter géén schade, ik heb nergens tegenaan gezeten. Toch is de aanname meteen: eigen schuld, dus géén garantie.

Ik vind het kwalijk dat bij dit soort storingen automatisch de bewijslast bij de klant wordt gelegd, terwijl er geen hard bewijs is voor externe schade. Een radar kan ook door fabrieksmontage, thermische werking of trillingen langzaam uit lijn raken, zeker na duizenden kilometers.

Ben benieuwd of meer Ioniq 5-rijders dit meegemaakt hebben — en hoe jullie dealers hiermee omgingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:37
Richard.v.Naam schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:09:
Na ruim 2,5 jaar en 57k probleemloos gecruised te hebben met mijn Ioniq 5, kreeg ik onlangs de melding:

Ben benieuwd of meer Ioniq 5-rijders dit meegemaakt hebben — en hoe jullie dealers hiermee omgingen.
De rader is bij mij onder garantie vervangen. Dit onderdeel heeft in principe (voor alle units) tot hedendag een ontwerpfout dat onstaat door een thermisch probleem. Dit kan gedeeltelijk er uit gekalibreerd worden voor een bepaalde tijd. Waarna deze vervangen moet worden.

Voor wat ik begrijp heeft Hyundai hier nog geen permanente oplossing voor, al dan vertelde mijn dealer dit eind vorig jaar.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:39
Nog een Ioniq 5 voor de ICCU lijst, waarschijnlijk. 21 500 km. Deze avond wou ik de auto van de oprit de garage binnen rijden. Bij het aanzetten hoorde ik de gevreesde plop. En ja, daar kwam het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYh_YtSb2IucTiAaoSbKgQBVkds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t7PNGSCffp4rUqtbXsfYKia.jpg?f=fotoalbum_large

En met 1 mei hebben we in België verlengd weekend. 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Richard.v.Naam schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:09:

De Hyundai-dealer gaf aan dat een radarherkalibratie ongeveer twee uur duurt. Geen drama op zich — zulke dingen kunnen gebeuren met moderne rijhulpsystemen.

Wat me echter stoorde, was het gemak waarmee de dealer de oorzaak bij mij legde: volgens hen is de fout ontstaan door een "botsing" met de voorbumper en valt het dus niet onder garantie. Er is echter géén schade, ik heb nergens tegenaan gezeten. Toch is de aanname meteen: eigen schuld, dus géén garantie.

Ik vind het kwalijk dat bij dit soort storingen automatisch de bewijslast bij de klant wordt gelegd, terwijl er geen hard bewijs is voor externe schade. Een radar kan ook door fabrieksmontage, thermische werking of trillingen langzaam uit lijn raken, zeker na duizenden kilometers.

@Richard.v.Naam Tja, het is voor beide partijen lastig aan te tonen. Je kunt wel zeggen 'wie eist bewijst', maar jij eist herstel onder garantie en zij eisen jouw betaling. Beetje patstelling lijkt me daardoor.

En jij hebt mss nergens tegenaan gezeten, maar een ander kan met zijn bumper of trekhaak jouw bumper geraakt hebben op een manier die je niet zo makkelijk ziet, maar de boel nét genoeg ontwricht om de uitlijning te verstoren?

<John O`Mill>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-08 10:46

JerryVR

ioniq5 N-Line

Nog net geen 3 maanden oud, maar genieten van elke kilometer!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRZN6LP_eKLqL0l4w1cUwRQ7GR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT6g4MonKYluvXIj4frFW1uL.jpg?f=fotoalbum_large

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:56
@PhilippeJoris dat is wel zuur. In een eerdere post vertelde je je laadstrategie en die gebruiken wij ook. Maar wat ik bijzonder vind is dat je de auto aanzet en dan de plop hoorde. Dan zou er toch iets dit veroorzaakt hebben (piek in electra ...) dat de iccu eruit klapt?

Hoop dat je snel terecht kan en weer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
Codeaction schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:48:
[...]

De rader is bij mij onder garantie vervangen. Dit onderdeel heeft in principe (voor alle units) tot hedendag een ontwerpfout dat onstaat door een thermisch probleem. Dit kan gedeeltelijk er uit gekalibreerd worden voor een bepaalde tijd. Waarna deze vervangen moet worden.

Voor wat ik begrijp heeft Hyundai hier nog geen permanente oplossing voor, al dan vertelde mijn dealer dit eind vorig jaar.
Bij mij is de radar ook vervanger nadat die eerst gekalibreerd was, want dat werkte maar een week of twee. Dit is een bekend probleem en zou onder garantie moeten worden opgelost. Ik zou in ieder geval de dealer heel duidelijk maken dat als het na de kalibratie weer fout gaat, je je geld terugkrijgt. Hoeveel wilt hij in rekening brengen?

[ Voor 13% gewijzigd door IonniUnique op 02-05-2025 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard.v.Naam
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-08 09:39
Dank voor de tip @IonniUnique
Dealer gaf 'twee uurtjes' aan, bovendien dat ze deze fout helaas heel vaak tegen komen. Kosten hebben we het nog niet over gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door Richard.v.Naam op 02-05-2025 09:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-08 10:12
AlteKiet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Nog even terugkomend op de krakende achterklep. Het frustreert me ook al een hele tijd. Nieuwe blokjes gemonteerd, steuntjes op de hoeken ingedraaid, uitgedraaid. Niets dat echt (langer dan een paar dagen) helpt.

Naar aanleiding van jouw tip heb ik een stuk dun plastic (broodzak) om het beugeltje gedraaid en aan zichzelf vastgeknoopt.
Geen gekraak meer! Niets!! Al 5+ dagen, dus.
Ik heb niet de illusie dat het dunne plastic heel lang gaat blijven zitten en snel slijt, maar het is een easy + goedkope fix. Wellicht inspiratie voor een andere, meer duurzame oplossing...
Ook de methode ducttape gebruikt tegen het krakende geluid van de achterklep. De eerste 5km geen enkel !! geluid van de klep gehoord. ( nog niet verder gereden dan 5 km. )
Ongeveer twee omwikkelingen, dat is precies de breedte van de ducttape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70aQOY7OtIOeAgXlm3__YVJhjHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56we7QRMlSmBRf2Ynv2KZT5G.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-08 09:52
JerryVR schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:39:
[Afbeelding]
Mooi design van de tellertjes. Geniet van de fijne ritten. Ik doe dat ook nog steeds elke dag. Inmiddels al meer dan 3,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
rem_hopster schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:21:
@PhilippeJoris dat is wel zuur. In een eerdere post vertelde je je laadstrategie en die gebruiken wij ook. Maar wat ik bijzonder vind is dat je de auto aanzet en dan de plop hoorde. Dan zou er toch iets dit veroorzaakt hebben (piek in electra ...) dat de iccu eruit klapt?

Hoop dat je snel terecht kan en weer kan rijden.
@rem_hopster, tja, het was de hoop dat wij dit zo konden vermijden. Ijdele hoop dus.

Ik heb deze ochtend nog geprobeerd maar de 12V wordt zelfs niet meer geladen volgens BM2. De auto start nog op maar ge ziet de spanning in elkaar zakken. Maandag proberen de garage te bereiken, 4 km. Wordt spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
TheJVH schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:54:
[...]

Ja die staat aan, maar ik lees dat de batterij boven de 20% moet zijn en dat je niet in eco modus moet rijden. Ik rij vrijwel alleen in eco modus dus wellicht is dat het probleem. Morgen op vakantie zal ik het wel wat vaker proberen, hoewel ik gok dat de auto toch wel hard genoeg werkt met de caravan erachter :) .
@TheJVH, ik denk niet dat je niet-ECO moet geen voor de batterij conditionering. Wij rijden altijd ECO en wij hebben dat gloeispiraaltje all herhaaldelijk zien opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:24
JerryVR schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:39:
[Afbeelding]
Ziet er te gek uit! Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
mdeiman schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:03:
Na 105.000 km op de Vredestein Quatrac Pro All weather een nieuwe set onder de P45.
Nu de 'nieuwe' EV versie.

Niet gedacht zo lang op 1 set banden te kunnen rijden met een dergelijke zware auto. En eigenlijk zat er nog voldoende profiel op...

Meer lieden die lang kunnen rijden met een setje?
Ik heb sinds deze winter precies de nieuwe EV versie van de Vredesteins eronder liggen. Ben er erg tevreden over. Mooie grip, weinig snelweg herrie, geen trillingen.

Ik ga dan ook niet geld uitgeven om nu weer te wisselen naar de (originele) 45.000km zomer banden, en dan weer geld uitgeven in de herfst voor de wissel. Ik bewaar de zomerbanden wel voor nood/reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Laatst online: 21-07 10:20
Is er al meer duidelijkheid of de navigatie update naar de pre-2025 modellen komt?
StarC schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:43:
De oudere generaties krijgen de update in April (zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-08 21:17
Vraag voor bestuurders van een ioniq 5 2025 model.
Een persbulletin van Hyundai meldt dat het rijcomfort van het 2025 model een 5-tal verbeteringen heeft tov de 2023/2022 modellen.

Zijn deze wijzigingen door jullie opgemerkt? Graag jullie ervaringen.
Heb zelf een 2023 model en overweeg een “upgrade”.

Hieronder deze 5 verbeteringen. Vertaald met Google.

1. De nieuwe IONIQ 5 heeft een schokdemper die helpt om trillingen van de weg te verlichten, wat zorgt voor een soepelere rijervaring.
2. De stijfheid van de kap dwarsbalk is ook verhoogd om trillingen in het stuur te verminderen.
3. Versterkingen aan het achterwiel en het onderste deel van het voertuig zijn verdubbeld, wat resulteert in verbeterde stabiliteit en wendbaarheid.
4. De stijfheid van de carrosserie van het voertuig is versterkt om laagfrequente dreunende geluiden te verminderen en de motorruisbeheersing is geoptimaliseerd.
5. Extra geluidsisolatie voor de achterwielmotor verbetert de algehele stilte.

The new IONIQ 5 has a shock absorber that helps to alleviate vibrations from the road, providing a smoother driving experience. The rigidity of the cowl crossbar has also been increased to reduce vibrations in the steering wheel. Reinforcements at the rear wheel and lower part of the vehicle has been doubled, resulting in improved stability and agility. The stiffness of the vehicle body has been strengthened to reduce low-frequency booming noise, and motor noise control has been optimized. Additional sound insulation for the rear wheel motor enhances overall quietness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:05
PhilippeJoris schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:17:

Ik heb deze ochtend nog geprobeerd maar de 12V wordt zelfs niet meer geladen volgens BM2. De auto start nog op maar ge ziet de spanning in elkaar zakken. Maandag proberen de garage te bereiken, 4 km. Wordt spannend.
Kun je dit weekeinde de 12V accu niet een poosje opladen?
Dan haal je het met wat meer vertrouwen naar de dealer.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-08 10:12
IwanVb schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:56:
Is er al meer duidelijkheid of de navigatie update naar de pre-2025 modellen komt?

[...]
Eergisteren gekeken. Planning stond op mei. (MY22)

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 23:27
Vandaag voor de tweede keer gehad dat bij het wegrijden het 12V-accu-ontlaad-symbool bleef branden. De eerste keer had ik dit niet door en kreeg ik uiteindelijk "lage 12v accuspanning, stop het voertuig". Allebei de keren gefixt door de auto uit te zetten, deur open en weer dicht te doen, en dan de auto weer aan. Heb dit eerder nooit gezien, nu in 1 maand 2x. Op 28 maart zijn hier twee softwareupdates uitgevoerd waarvan ik vermoed dat ze dit veroorzaken, meer mensen hier last van? De relevante servicecampagnes zijn:
  • 40D240 Herprogrammeren VCU
  • 40D236 Herprogrammeren ICCU en/of vervangen ICCU & zekering Ioniq 5-6

[ Voor 8% gewijzigd door Rembooooo op 02-05-2025 15:50 ]

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PhilippeJoris schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:56:
Nog een Ioniq 5 voor de ICCU lijst, waarschijnlijk. 21 500 km. Deze avond wou ik de auto van de oprit de garage binnen rijden. Bij het aanzetten hoorde ik de gevreesde plop. En ja, daar kwam het scherm:

[Afbeelding]

En met 1 mei hebben we in België verlengd weekend. 🤬
Nou ben ik benieuwd:

1. is die plop het moment dat het mis ging en wordt het geluid dus veroorzaakt tijdens het ontstaan van het defect, of

2. is oorzaak en gevolg andersom, dat het (iets eerder) mis is gegaan en dat die plop komt bij het opstarten omdat er (al) een defect is?

Kan die plop het geluid zijn van een zekering die eruit vliegt?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 02-05-2025 21:43 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vlieger
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-08 21:06
L.Hou schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Ook de methode ducttape gebruikt tegen het krakende geluid van de achterklep. De eerste 5km geen enkel !! geluid van de klep gehoord. ( nog niet verder gereden dan 5 km. )
Ongeveer twee omwikkelingen, dat is precies de breedte van de ducttape.

[Afbeelding]
Ik heb dit nu al maanden zo zitten en heb absoluut geen rammel meer gehoord.
En eigenlijk is dit ook wel logisch, want er werd als oplossing aan de dealers vanuit Hyundai gezegd dat ze de beugel met een ferme tik naar binnen moesten slaan.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11008918-0001.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Vlieger op 02-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
@PhilippeJoris ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @Hippe Lip dit kan namelijk wel waardevolle informatie zijn.

Is het nog gelukt met opladen van 12v accu, zodat je de 4km kan overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:57
Voor de kleprammelaars hoor je dat alleen in de auto of ook als je met ramen open rijdt?

Reden is dat ik recent heb opgemerkt wanneer ik met mijn bestuurdersraam open rij en over putdeksels en dergelijke rij er iets rammelt alsof er een schroefje oid los op ijzer trilt. Met ramen dicht hoor ik dit niet. Ik hoor wel het gekraak achter van mijn klep, was al eens verholpen, maar weer teruggekomen.

Gisteren heb ik de auto voor de 60k-beurt gebracht met verzoek om naast de beurt ook de nieuwe achterklep fix te doen en naar die rammel buiten te kijken. Bij ophalen bleek dat ze aan beide niks hebben gedaan en nog steeds rammel. Voor achterklep moeten er onderdelen komen en als die gefixt is kijken ze naar de andere rammel. Ik dacht dat het twee verschillende rammels waren, maar zou het kunnen zijn dat ik gewoon de achterklep hoor bij raam open?

Ik had trouwens lichte stress vanochtend toen ik in HomeAssistant zag dat de 12volt accu op 37% stond. Normaal altijd boven de 80% en de verhalen van andere die lege 12 volt hadden na een beurt. Gelukkig ging auto nog open en kon ik gaan laden, maar ik zag de HV accu wel oplopen, maar 12volt niet. Even via carscanner gekeken en 12volt is gelukkig weer 100%. De bluelink api stuurt dus niet altijd de actuele 12volt accu status mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jane6FE5_8-xaakRpTh3xM2C1AU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IvDDyeCcB35yv5mA9wlx7BYi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3ScjEWQTQDYGCkMWCDB3pKq-RI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uOnCTkfdMK0I7pqDBnWZwShN.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door jouwheld op 03-05-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@jouwheld hoe oud is de 12v accu?

Ik lees toch vaak dat een issue ontstaat na 2 jaar al met de accu. Zelf heb ik een nieuwe ioniq 5, maar ga zelf preventief naar een agm accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na 86000 KM met mijn ioniq 5 (december 2021), nu een controleer remsysteem als ik m aan zet. Nu wachten op de ANWB, 12v is nooit leeg geweest oid maar als ik zo op t internet zoek is die melding één van de eerste symptomen.

Edit: 12v is nog in orde 🥳 alleen de ABS sensor rechts voor lijkt overleden.

[ Voor 15% gewijzigd door itsme op 03-05-2025 15:02 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:37
edvanleeuwen schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:01:
Weet iemand wat de laatste versies zijn van de softwarecomponenten (te zien in de instellingen)?
Het gaat om een auto uit december 2021. Als ik de update ophaal via de site, dan krijg ik infotainment van juli 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59
Ik las in een I5 Facebook groep dat de truuk van het indrukken van de vergrendel/ontgrendel knoppen ter voorkoming van Gameboy diefstal niet meer werkt bij modeljaar 2025. (Indrukken van beide knoppen doet blijkbaar niets).
Kan iemand dit bevestigen? Mijn I5 wordt deze maand geleverd en ik waar ik woon worden nogal wat auto’s gestolen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Caeruleus schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:23:
Ik las in een I5 Facebook groep dat de truuk van het indrukken van de vergrendel/ontgrendel knoppen ter voorkoming van Gameboy diefstal niet meer werkt bij modeljaar 2025. (Indrukken van beide knoppen doet blijkbaar niets).
Kan iemand dit bevestigen? Mijn I5 wordt deze maand geleverd en ik waar ik woon worden nogal wat auto’s gestolen.
Welke knoppen bedoel je precies? Dat is me niet duidelijk.

En waar lees je dat dit iets zou doen? Ik heb daar nog niet eerder van gehoord.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hippe Lip Zie topic start:
Voorkom diefstal via de sleutel en voorkom diefstal via gameboy door deur en achterklep sensoren uit te zetten en deze bijdrage voor uitgebreidere informatie over diefstal preventie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 22:45
Wat de flip is een Gameboy diefstal 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:57
rem_hopster schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:28:
@jouwheld hoe oud is de 12v accu?

Ik lees toch vaak dat een issue ontstaat na 2 jaar al met de accu. Zelf heb ik een nieuwe ioniq 5, maar ga zelf preventief naar een agm accu.
Ongeveer twee jaar, vandaar dat ik dacht dat die aan de beurt was. Heb een jumper in de frunk dus ik zie wel wanneer die sneuvelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 21:25
Die van mij is net voor een 2 jaars/60k beurt geweest: daarbij is preventief de 12V vervangen omdat "deze niet meer in goede conditie was".

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tweaklie schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:44:
Wat de flip is een Gameboy diefstal 😁
FF één post hoger lezen? 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Peter-036 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Kun je dit weekeinde de 12V accu niet een poosje opladen?
Dan haal je het met wat meer vertrouwen naar de dealer.
@Peter-036, ik heb geen lader. K heb de sleutel mooi wegvelegd om de auto niet onnodig te wekken en volgens BM2 blijft de spanning mooi op 12.50V staan. Morgenvroeg weten we het...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Hippe Lip schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Nou ben ik benieuwd:

1. is die plop het moment dat het mis ging en wordt het geluid dus veroorzaakt tijdens het ontstaan van het defect, of

2. is oorzaak en gevolg andersom, dat het (iets eerder) mis is gegaan en dat die plop komt bij het opstarten omdat er (al) een defect is?

Kan die plop het geluid zijn van een zekering die eruit vliegt?
@Hippe Lip, ik dacht eerst dat het de laadklep was die sloot bij het in D zetten maar die had ik zelf reeds gesloten. En tegen dat ik een paar meters had afgelegd leg ik "het scherm".

Dus 1) plop, 2) enkele meters verplaatsing, 3) screen-of-death.

Die plop kan van achter mij, wat wel overeenkomt met de positie van die hoofdzekering. Ik kan ook zeggen dat de laadsessies ervoor afgesloten werd aan 6A, dus de laagst mogelijke stroom.

[ Voor 10% gewijzigd door PhilippeJoris op 04-05-2025 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:08
Jirnsum schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:41:
Die van mij is net voor een 2 jaars/60k beurt geweest: daarbij is preventief de 12V vervangen omdat "deze niet meer in goede conditie was".
Bij mij idem, 12V accu preventief vervangen bij 60K beurt na 2,5 jaar

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
PhilippeJoris schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:45:
. Ik kan ook zeggen dat de laadsessies ervoor afgesloten werd aan 6A, dus de laagst mogelijke stroom.
Oei…….
En dank voor die info!
Ik heb net mijn zelfbouw laadpaal zodanig gemaakt dat hij laadsessies altijd met 6A afsluit. Zie hier.
Ik had hoop dat ik de iccu daarmee “min of meer beschermde”.
Helaas…. Wellicht niet….
Ik blijf het wel zo doen, baat het niet dan schaadt het niet. Maar mijn hoop heeft een deuk.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@PhilippeJoris dank voor het beschrijven. Maar ga je het toch met de auto rijden naar de garage? Hyundai zou je toch kunnen ( moeten) helpen met het ophalen en wegbrengen van de auto?

Heeft iemand meer informatie over de iccu issues, zelfs na de laatste (noodzakelijke) update?

Heeft hyundai uberhaupt al meer over dit probleem gemeld en een roadmap om het op te lossen in de toekomst?

Het lijkt dat je of geluk hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
rem_hopster schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:28:
@PhilippeJoris dank voor het beschrijven. Maar ga je het toch met de auto rijden naar de garage? Hyundai zou je toch kunnen ( moeten) helpen met het ophalen en wegbrengen van de auto?

Heeft iemand meer informatie over de iccu issues, zelfs na de laatste (noodzakelijke) update?

Heeft hyundai uberhaupt al meer over dit probleem gemeld en een roadmap om het op te lossen in de toekomst?

Het lijkt dat je of geluk hebt of niet.
@rem_hopster, ja. De garage ligt op 4km van thuis. Op de tijd dat ik Hyundai gebeld heb, ben ik daar. En ik ben er geraakt met batterij op 11.71V (BM2). Oef!

Extra info: een week voor het Grote Defect heeft de auto TSBs 40D236 & 40D240 gehad. Ik heb, dacht ik, hier ergens gelezen dat iemands ICCU ook enkele dagen na deze TSBs de fles op ging. Is er een verband?

Ze gaan nu de auto uitlezen. De technicus vertelde me vorige maal dat hij een 4-tal ICCUs had uitstaan. Ik denk dat "geluk hebben" niet zal lukken. Wat mij erg stoort is dat Hyundai "van den krommen haas" gebaart in deze internet tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@PhilippeJoris keep us posted. Heel benieuwd wat er uit het uitlezen komt.

Ik hoop dat er een keer een goed oplossing komt vanuit hyundai.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RuudW
  • Laatst online: 12-08 08:43
Twee jaar en 90.000 km verder: probleemloze jaren, super tevreden. Geen kraakje, piepje, storing, rare melding of wat dan ook. Thuis laden, op het werk, onderweg, in het buitenland, alles zonder porobleem. Echt heerlijke auto (lounge, 77 kwh accu, rwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 22:45
Hippe Lip schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:31:
[...]

FF één post hoger lezen? 8)
Die post verklaart voor mij niets, want daar noemen ze het "diefstal middels Gameboy" 😅 zijn dit van die hippe rf gadgets waarmee je dingen kunt ontgrendelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
RuudW schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:19:
Twee jaar en 90.000 km verder: probleemloze jaren, super tevreden. Geen kraakje, piepje, storing, rare melding of wat dan ook. Thuis laden, op het werk, onderweg, in het buitenland, alles zonder porobleem. Echt heerlijke auto (lounge, 77 kwh accu, rwd).
Hier nog een zeer tevreden rijder van een MY23 I5, connect, RWD, zonder warmtepomp, deze nog nooit gemist. Vorige vrijdag de 60.000 beurt, met als extra's een remvloeistof wissel (op mijn verzoek). De tractie accu (HV) koelvloeistof hoefde niet vervangen te worden, na controle. Ik was € 318,00 kwijt.
In het verleden als terugroepactie de 12V accu vervangen, en wat software updates ontvangen.

99,5% gewoon thuis laden met 11 kW, alleen met vakantie ( 3 - 4 vakanties per jaar) langs de weg DC
Ben, zoals vermeld, zeer tevreden met de I5, en over 2 weken met vakantie naar Oostenrijk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wim1955 op 05-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
rem_hopster schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:09:
@PhilippeJoris keep us posted. Heel benieuwd wat er uit het uitlezen komt.

Ik hoop dat er een keer een goed oplossing komt vanuit hyundai.
@rem_hopster, Diagnose: 12V batterij is dood (die werd 2 weken geleden nog onder waarborg vervangen), ICCU is dood. De 12V batterij wordt nu geladen zodat ik naar huis kan rijden. Morgen terug voor de vervanging van die 12V batterij. ICCU wordt besteld, kan weken duren (er staan hier nog 5 auto's te wachten op hun nieuwe ICCU).

Met de nieuwe batterij kunnen we rijden tot de nieuwe (zelfde 😢) ICCU binnen is, maar we kunnen enkel snelladen (€€€).

Ik geef dit maar mee: De technicus zegt me dat er voorlopig geen oplossing is. Hij vreest dat EVs voor Hyundai niet groot genoeg zijn in de wereld om een snelle oplossing te vereisen. EVs zijn alleen in EU aan het opkomen en hoe "groot" is de EU in de wereld van auto verkoop? volgens hem. De nieuwste EVs bij Hyundai hebben WEL een andere ICCU maar die past niet in onze Ioniq 5.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 05-05-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Update 12:24: de nieuwe ICCU zal dan toch verschillend zijn van de oude, volgens de echte specialist bij de dealer. Hij heeft mij zelfs het TSB laten zien waar inderdaad staat dat ze moeten verifiëren dat er op een bepaald onderdeel in de ICCU een "V" teken staat geprint.

De 12V batterij was niet meer te redden. Wij hebben een Ioniq Electric als vervanger meegekregen. Ik moet wel zeggen dat wij een excellente dealer hebben, HdS Group in Hasselt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59
Tweaklie schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:43:
[...]

Die post verklaart voor mij niets, want daar noemen ze het "diefstal middels Gameboy" 😅 zijn dit van die hippe rf gadgets waarmee je dingen kunt ontgrendelen?
In die post wordt verwezen naar de eerste post in dit topic en de de onderwerpen in die post waar je meer informatie kunt vinden ;-)
Ondertussen weet ik nog niet of de preventietip werkt bij modeljaar 2025 maar ik kom er vanzelf achter als ik m’n auto heb over een paar weken.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Zo, weer terug uit Frankrijk :-)

Ruim 3500km gereden in 2 weken, een echt genot in deze auto :-P

Paar dingen vallen me wel op:
Bluelink kent een vehicle rapport, waarin energy consumption wordt weergegeven.
In Bluelink wordt aangegeven dat ik 600kWh gebruikt heb, echter heb ik in die tijd in totaal ~750kWh geladen bij Ionity/Tesla. Een kleine diff met de laadpaal is vast normaal (verliezen), maar meer dan 20% vind ik wel heel fors. Hoe is jullie ervaring met deze getallen?

Alhoewel ik al wel wist dat de auto enorm inefficient is t.o.v. mijn vorige e-niro, valt het verbruik toch echt wel op, zelfs als ik rekening houd met het formaat en de grote 20" wielen. Heb gemiddeld 22kWh/100km gebruikt.

Als je op de Franse snelweg 130km/h rijdt (GPS, dus 137 op de teller), dan ligt het verbruik op ruim 29kWh/100km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S85rxtC1VcPxZemAuMLVbeCcr7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9Y6cQxxCAl3Q3dvFYfIBKJM.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het ESC-probleem overigens sinds die ene dag niet meer teruggezien. Heb volgende week afspraak om i.v.m. die recall voor dat issue, dus dat zal dan hopelijk sowieso opgelost zijn.

Is er trouwens een methode om de driver settings permanent aan te passen, zodat het automatisch ingesteld wordt als ik wil rijden?
Dit geldt voorzaken als lane driving assist, die vind ik dermate vervelend (zeker buiten de snelweg) dat ik die liever permanent uitgeschakeld zie. Op dit moment heb ik een hele startup-procedure... auto starten, dan ISA uitschakelen, lane drive assist uitschakelen, vervolgens regeneratie weer op i-pedal zetten. Is nogal omslachtig om een paar keer per dag die routine uit te voeren voordat je normaal kan rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:46
Hallo,

Ben hier nieuw met een vraag,
of er iemand een compressor koelbox op de interne 220V aangesloten heeft?
Dus stilstaand, en rijdend.

Alvast bedankt
Buske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Buske schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:01:
Hallo,

Alvast bedankt
Buske
Nog niet geprobeerd, heb wel een compressorkoelkastje op de 12V gehad, dat ging verder prima (alleen voeding als auto draait, maar dat is voor een koelkast prima, die overleeft wel paar uur)
Heb wel koffie en thee gezet op de 230V (zowel een 1.8kW waterkoker als een nespresso-apparaat), ook dat ging goed. Kon alleen niet tijdens het laden, dat was wat onhandig, aangezien je meestal geen koffie zet tijdens het rijden :-)
Uiteindelijk niet echt belangrijk, heb het meer getest "omdat het kan". O-)

[ Voor 6% gewijzigd door DSmarty op 05-05-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buske
DSmarty schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:04:
[...]

Nog niet geprobeerd, heb wel een compressorkoelkastje op de 12V gehad, dit ging verder prima.
Heb wel koffie en thee gezet op de 230V (zowel een 1.8kW waterkoker als een nespresso-apparaat), ook dat ging goed. Kon alleen niet tijdens het laden, dat was wat onhandig, aangezien je meestal geen koffie zet tijdens het rijden :-)
Uiteindelijk niet echt belangrijk, heb het meer getest "omdat het kan". O-)
Ik wil mijn start batterij ontzien, en dus net niet willen gebruiken hiervoor.

Heb de 220v aansluiting zelf ook getest met klein stofzuigertje, werkte ook perfect.
De vraag aan mijn vrouw om onder het rijden verder te doen, viel niet in goede aarde :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:11
Geen ervaring, maar zover ik weet:
-Rjjdend zou sowisio goed moeten gaan.
-Tijdens het opladen gaat het waarschijnlijk niet werken (ook koffie zetten werkt niet ;) )
-Als de auto stil staat maar wel aan, zou het goed moeten gaan.
-Als de auto uit staat werkt het standaard niet, maar er is een speciale stand om het ook te laten werken als de auto uit staat, ik dacht dat utility-mode was. Die kun je in het menu ergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PhilippeJoris schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:10:
[...]
De nieuwste EVs bij Hyundai hebben WEL een andere ICCU […].
En weet iemand of die andere ICCU dan ook in de I5 MY25 zit?

Want ik neem aan dat er nog geen MY25’s zijn met defecte ICCU?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Buske schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Ik wil mijn start batterij ontzien, en dus net niet willen gebruiken hiervoor.
Voor zover ik weet komt die 230V uit de grote accu. Mss wel via je 12V-systeem, maar je zal er de 12V-accu niet mee belasten.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

canonball schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:51:
[...]
-Als de auto uit staat werkt het standaard niet, maar er is een speciale stand om het ook te laten werken als de auto uit staat, ik dacht dat utility-mode was. Die kun je in het menu ergens vinden.
Kampeermodus heet dat tegenwoordig (MY25) dacht ik. Daarmee kun je het stopcontact ook aan laten als je de auto verlaat (tijdens de nacht bijvoorbeeld). Omdat de auto zelf dan niet werkt, is het verbruik ook veel kleiner dan met auto in rijmodus. Alles werkt dan op je HV-accu, dus je hoeft niet bang te zijn dat je de volgende ochtend met een lege accu staat.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DSmarty schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:01:

Is er trouwens een methode om de driver settings permanent aan te passen, zodat het automatisch ingesteld wordt als ik wil rijden?
Dit geldt voorzaken als lane driving assist, die vind ik dermate vervelend (zeker buiten de snelweg) dat ik die liever permanent uitgeschakeld zie. Op dit moment heb ik een hele startup-procedure... auto starten, dan ISA uitschakelen, lane drive assist uitschakelen, vervolgens regeneratie weer op i-pedal zetten. Is nogal omslachtig om een paar keer per dag die routine uit te voeren voordat je normaal kan rijden 8)7
@DSmarty Nee, dat kun je niet permanent uitschakelen. Mag niet meer volgens de laatste wetgeving. Zelfs de ACC kun je niet meer omschakelen naar CC (zonder A), zoals dat in de e-Niro wel kan/kon.

Ik kom ook net van een (MY19) e-Niro en daar had ik een vaste riedel van 4 knoppen die ik indrukte, direct na het aanzetten van de auto. Maar dat gaat bij de I5 niet zo makkelijk, omdat die er langer over doet om op te starten, dan wil weten welk gebruikersprofiel je wilt (wij hebben elk een eigen profiel omdat we nogal verschillende instellingen willen) en daarna heeft-ie nóg even nodig voordat je aan die riedel instellingen kunt beginnen helaas.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
Toevallig laatst getest (op de oprit): 24 uur de caravan op de V2L aansluiting.
Kostte 6.5% accu, dat is ongeveer 4.5kWh.
Dat was inclusief de helft van de tijd led lampjes en continue koelbox met peltier element.
Die koelbox trekt zo’n 50W.
De auto zelf kan met zo’n constante V2L niet “slapen” en zal dus 150W getrokken hebben.

Ter voorbereiding op een vakantie waar we met regelmaat “zonder Electra” willen kamperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IonniUnique
Hallo,

Alvast bedankt
Buske
Het voordeel van de kampeermodus is dat je daarmee je koelkast 24 uur per dag stroom geeft. De 12v doet dat alleen als de auto is ingeschakeld of op kampeermodus staat. Niet handig bij hoge temperaturen.

Maar in de kampeermodus staat een hele riedel van 12v apparatuur (display’s, etc.) aan, dat belast de 12v accu ook. En je kunt de auto niet (makkelijk) afsluiten in die modus.

Als je de 240volt aansluiting gebruikt wordt de stroom eerst vanuit de 800 HV accu naar 240 volt geconverteerd en daarna door de koelkast naar 12volt. Dat is niet zo efficiënt. Al zal dat op die paar watt verbruik van die koelkast niet zo heel veel uitmaken.
Onderweg gebruik ik altijd de 12v aansluiting voor mijn compressorkoelkast. Eenmaal aangekomen op een camping zonder stroom hang ik hem aan de v2l-stekker aan de buitenkant van mijn auto. Dat kost weliswaar 200watt, maar is beter dan de kampeermodus van mijn auto vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 20:10
Hippe Lip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:37:
[...]

@DSmarty Nee, dat kun je niet permanent uitschakelen. Mag niet meer volgens de laatste wetgeving. Zelfs de ACC kun je niet meer omschakelen naar CC (zonder A), zoals dat in de e-Niro wel kan/kon.

Ik kom ook net van een (MY19) e-Niro en daar had ik een vaste riedel van 4 knoppen die ik indrukte, direct na het aanzetten van de auto. Maar dat gaat bij de I5 niet zo makkelijk, omdat die er langer over doet om op te starten, dan wil weten welk gebruikersprofiel je wilt (wij hebben elk een eigen profiel omdat we nogal verschillende instellingen willen) en daarna heeft-ie nóg even nodig voordat je aan die riedel instellingen kunt beginnen helaas.
Als de de bestuurder via BlueLink de klimaatregeling vast opstart, wordt het juiste profiel automatisch geladen bij het starten van de auto... scheelt weer.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-08 09:18

mdeiman

Projet 45

Toch weer tweemaal vlot achter elkaar een zombie modus. Blijft een raar fenomeen.
De ene keer kreeg ik de auto niet uit en de andere keer wel, maar bij starten geen Ready.

Tips uit de topic start helpen helaas niet voor mij, behalve dan even de 12V accu loskoppelen. Blijft bijzonder dat dit nog steeds kan optreden.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:04
Hippe Lip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:20:
[...]

En weet iemand of die andere ICCU dan ook in de I5 MY25 zit?

Want ik neem aan dat er nog geen MY25’s zijn met defecte ICCU?
Op Reddit worden de eerste ICCU-problemen met 2025 model al gerapporteerd.
https://www.reddit.com/r/...ally_has_a/?show=original

Kan natuurlijk zijn dat er wel een andere ICCU inzit welke kapot is gegaan zonder dat er een relatie is met de eerdere problematiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
IonniUnique schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:54:
[...]

Het voordeel van de kampeermodus is dat je daarmee je koelkast 24 per dag stroom geeft. De 12v doet dat alleen als de auto is ingeschakeld of op kampeermodus staat. Niet handig bij hoge temperaturen.

Maar in de kampeermodus staat een hele riedel van 12v apparatuur (display’s, etc.) aan, dat belast de 12v accu ook. En je kunt de auto niet (makkelijk) afsluiten in die modus.

Als je de 240volt aansluiting gebruikt wordt de stroom eerst vanuit de 800 HV accu naar 240 volt geconverteerd en daarna door de koelkast naar 12volt. Dat is efficiënter. Al zal dat op die paar watt verbruik van zo’n ding niet zo heel heel uitmaken.
Onderweg gebruik ik altijd de 12v aansluiting voor mijn compressorkoelkast. Eenmaal aangekomen op een camping zonder stroom hang ik hem aan de v2l-stekker aan de buitenkant van mijn auto. Dat kost weliswaar 200watt, maar is beter dan de kampeermodus van mijn auto vind ik.
Wij doen vaak één dag uitstapjes in combinatie met een winkel bezoek.
En dan liggen er soms diepvries produkten in de aanbieding.
Ook bij de wekelijkse boodschappen, kan hij dan dienst bewijzen.
Ahja, ik rij de Ioniq 6 ;) en heb niet zoveel ruimte als jullie :-(
Dus ben ik min of meer verplicht om een kleintje aan te schaffen.
Zal dus een 15l worden, Kan dan mooi achter de zetel kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

joepie de p schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Op Reddit worden de eerste ICCU-problemen met 2025 model al gerapporteerd.
https://www.reddit.com/r/...ally_has_a/?show=original

Kan natuurlijk zijn dat er wel een andere ICCU inzit welke kapot is gegaan zonder dat er een relatie is met de eerdere problematiek.
Tja, die las ik net ook. Ik reageerde daar in een andere groep en werd meteen gecorrigeerd dat ook de ICCU van de MY25 hier last van heeft.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-08 10:15
De OTA update is er aan het doorkomen bij mij, vreemd genoeg nog geen release notes bij Hyundai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:01

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Op mijn rit naar werk vanochtend ging voor het eerst HDA niet aan.
Ik merk niet veel verschil, anders dan dat ik in de file nu steeds moet bevestigen dat de auto iets naar voren kan rijden.

Nu heb ik in dit topic gezocht op 'HDA niet aan' en woorden van soortgelijke strekking, maar krijg dan veel hits.
Kent een van jullie dit probleem en is er een oplossing?

Ik heb trouwens nergens een foutmelding van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Creokr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:33:
De OTA update is er aan het doorkomen bij mij, vreemd genoeg nog geen release notes bij Hyundai...
ooeeee!

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Creokr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:33:
Yes! Mijn auto is ook aan ‘t downloaden.
Kampeer modus aan op de oprit en lekker aan laten staan om te downloaden.
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit.

En zoals jij zegt, geen release notes. Classic Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 10:44
Impstoker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:00:
[...]

Yes! Mijn auto is ook aan ‘t downloaden.
Kampeer modus aan op de oprit en lekker aan laten staan om te downloaden.
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit.

En zoals jij zegt, geen release notes. Classic Hyundai.
en ook niet downloadbaar via de site. Is dat nieuw beleid zodat je persé een bluelionk abonnement moet nemen?

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Slinnenb schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:14:
[...]

en ook niet downloadbaar via de site. Is dat nieuw beleid zodat je persé een bluelionk abonnement moet nemen?
We zullen zien….
Maar volgens de site “bestaat deze update nog helemaal niet” dus er is nog hoop….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 10:44
Stefannn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:28:
[...]

We zullen zien….
Maar volgens de site “bestaat deze update nog helemaal niet” dus er is nog hoop….
hoe kun je zien of OTA bezig is?

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-08 09:52
Ik heb voor het abonnement mijn bluelink profiel gereset. Ik wilde namelijk mijn e-mail adres wijzigen. Maar dit kon helaas niet. Dus afgemeld bij bluelink - opgezegd en helemaal nieuw bluelink account aangemaakt. Telefoonnummer ook succesvol gekoppeld.

Maar nu kan ik mijn profiel van de auto niet meer koppelen aan Bluelink. “Telefoonnummer niet geregistreerd of niet geldig”.

Ik heb daarom opnieuw telefoonnummer gereset via de bluelink app. Maar ook nadien nog steeds dezelfde foutmelding. Ook na 48u wachten blijft de melding staan en lukt koppelen niet.

Iemand nog tips hoe ik dit zou kunnen fixen? Anders ga ik maar eens bluelink support berichten.

Ps: melding van de OTA nav update ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:05
Een vraagje voor degene die binnenkort een Bluelink abbonement moeten nemen, welke gaan jullie doen?
Vindt het namelijk een beetje onduidelijk wat er precies zit inbegrepen bij welk abbonement.
Alleen bij Pro zit de nieuwe infotainment updates maar vallen hier ook de navigatie updates onder? Want bij Plus zijn het OTA voertuigsysteem updates ipv infotainment updates.
Ben namelijk bang dat het via USB updaten straks helemaal verdwenen is als de abbonementen eenmaal echt actief worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:44:
Een vraagje voor degene die binnenkort een Bluelink abbonement moeten nemen, welke gaan jullie doen?
Vindt het namelijk een beetje onduidelijk wat er precies zit inbegrepen bij welk abbonement.
Alleen bij Pro zit de nieuwe infotainment updates maar vallen hier ook de navigatie updates onder? Want bij Plus zijn het OTA voertuigsysteem updates ipv infotainment updates.
Ben namelijk bang dat het via USB updaten straks helemaal verdwenen is als de abbonementen eenmaal echt actief worden.
Even wachten. Komende software update is binnen de maand mei beloofd. Dus binnen een paar weken weet je of je met je usb uit kan.
Nb.. als download met usb niet lukt kan je kijken of je pro abbonement voor 1 maand kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Slinnenb schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:33:
[...]

hoe kun je zien of OTA bezig is?
Bij mij is het er nog niet maar je ziet het vrij groot niet te missen op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Nog bezig, maar ik zie dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4E6E0GxfhKzxtl1ZFHyKX-8Z_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d3cAzjL8deddfEGQpL4wyfw.jpg?f=fotoalbum_large

Half jaar geen update, en dan dit…

[ Voor 4% gewijzigd door Impstoker op 06-05-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:44:
Die van €99.

We gebruiken de meeste functionaliteit wel en ik heb geen zin meer om te klieren met usb sticks etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stefannn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:02:
[...]

Nb.. als download met usb niet lukt kan je kijken of je pro abbonement voor 1 maand kan afsluiten.
Ik zag die optie niet toen ik gisteren het abbo afsloot, alles gaat volgens mij per 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
de meester01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Ik zag die optie niet toen ik gisteren het abbo afsloot, alles gaat volgens mij per 12 maanden.
Website suggereert dat je pro per maand kan afsluiten. Er staat 9.99/maand of 99/jaar. Ik heb de app nog niet gecheckt. Ik heb nog een jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe service actie voor mijn Project 45:

NE VCMS-Update - Gültig bis: 22.10.2027 - Kampagnencode: 50D113

Overzicht bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb gisteren ook een OTA update melding gekregen. Geaccepteerd en de auto een tijdje laten aanstaan. Vanmorgen de OTA installatie laten voltooien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mJahJMa4U6pADuuio_4wL-c3P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByH50lFUtwnnOMyJ9xnrSsy3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BKqLFFI4Q1i15RbPZ6R3-4Y2eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIAdqJwc0ijharEzMt8qKQLW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd_24UMrg71O-DeswMJGfreRBSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D40WUCVZVYP3Fm3EtzRBQJan.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbNnJSZcSzf-bqI7rl0LTMK4KUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1ynVcf4ohmE1OcITD7i8Ulx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt9tgNRGndY2T0w6YCuPEvZesmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNVUoZKThIGY6DOBkH1ICoAt.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik de QR code scan, wordt ik omgeleid naar de dezelfde pagina als de USB update zonder OTA van 25 april 2025.

De geïnstalleerde versies:
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.250226
Firmware version: NE_E.EUR.02.241203
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.250123.b7eaa86
Kaartversie: EUR.17.50.49.026.631.5

Ik weet niet wat de vorige kaart-versie was en of deze nieuwer is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:53
Vorige kaartversie was EUR.17.45.50.013.632.5. Deze is dus nieuwer :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
@ZuinigeRijder , zit jij nog in de gratis periode van Bluelink, of is je betaalde abonnement al in gegaan? In dat geval zou je dus met het 29 Euro abonnement gewoon OTA functionaliteit houden, dat was mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tvc15 Ik zit nog in de gratis periode van Bluelink tot 26-5-2025. Daarna ga ik over op het 29 Euro abonnement, zónder OTA. Dus dan zal ik per USB de infotainment moeten updaten. Er is nu verwarring, omdat er nu een USB update is voor auto's GEN5W zonder OTA-update. Maar het lijkt erop dat deze update dezelfde is, als die met OTA (zeker omdat de geïnstalleerde software je leidt naar dezelfde pagina). Maar in de lijst staat de (oudere) IONIQ 5 er niet in. Dus onduidelijk of in de toekomst via USB nog mogelijk is. Gekke is dat ik volgens mij via OTA updaten uit had staan, maar tóch de OTA update kreeg. Trouwens, dit is mijn eerste OTA update, voorheen altijd via USB geupdate.

[ Voor 22% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-05-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Als ik in de Bluelink app naar de Bluelink Store ga, dan zie ik dat het Plus abonnement van 29 Euro ook OTA voertuigsysteemupdates heeft, erg verwarrend dus. Hoort daar het infotainment systeem wel of niet bij? Wie het weet mag het zeggen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwgETK8smWg0ePCjuiJGEzw319U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ID43qRsPi3FQetaG5bhfg5uR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tvc15 Ik denk dat daar niet de kaart-updates mee bedoeld worden. Op de pagina voor Bluelink staat het volgende:

Bluelink Plus: OTA software-updates²
Bluelink Pro: OTA software-updates voor infotainment³

² Als deze functie in jouw auto beschikbaar is.
³ Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.

Voor zover ik weet, hebben de oudere modellen geen mogelijkheid tot firmware updates, mogelijk alleen kleine verbeteringen aan de infortainment software. Maar dit zou dus zonder kaart updates zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:30
ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:
@tvc15 Ik denk dat daar niet de kaart-updates mee bedoeld worden. Op de pagina voor Bluelink staat het volgende:

Bluelink Plus: OTA software-updates²
Bluelink Pro: OTA software-updates voor infotainment³

² Als deze functie in jouw auto beschikbaar is.
³ Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.

Voor zover ik weet, hebben de oudere modellen geen mogelijkheid tot firmware updates, mogelijk alleen kleine verbeteringen aan de infortainment software. Maar dit zou dus zonder kaart updates zijn 8)7
Pro zijn vooral de streaming diensten en andere apps. In europa minder van toepassing (aantal apps beperkt t.o.v. bvb. asiatische markt) alsook als je uw telefoon integreerd dan heb je x meer apps ter beschikking op uw infotainment ... ook buiten uw auto (plus punt)
Zou voor de Bluelink Plus kiezen ... kaartupdate kan je per usb doen ... of zoals velen uw navigatie van uw smartphone gebruiken ... (die is meestal recenter met kaarten)

[ Voor 5% gewijzigd door vifra op 07-05-2025 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Wat een useless update was dit.

Geen nieuwe features, dus het zal wel niet die update van April staan zoals online te zien.\
En qua kaart: de ringweg van Groningen die al maanden af en open is staat er nog niet eens in. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:59

YJB

ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:01:
Er is weer een nieuwe service actie voor mijn Project 45:

NE VCMS-Update - Gültig bis: 22.10.2027 - Kampagnencode: 50D113

Overzicht bijgewerkt.
Ik mis in jouw lijstje:
Kampagnencode: 30D030
NE Sitzbelüftung Fahrer-/Beifahrersitz prüfen

Deze komt bij mij als service actie (Lounge 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@YJB Dat is dan een nieuwe, deze is blijkbaar niet voor de IONIQ 5 Project 45 uit 2021. Ik heb deze toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT88
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 22:44
Nog maar een vraag over de Bluelink abo’s. Remote services staat onder pro, mag ik daaruit afleiden dat voor op afstand verwarming aan/uit en ver- en ontgrendelen je dus een pro abo moet hebben? Of valt dit onder services op afstand bij een plus abonnement? Fijne auto verder hoor, maar Hyundai dealers en klantenservice/CX is echt heel slecht…
Pagina: 1 ... 259 ... 269 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic