Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:17:
@TheJVH Zie topic start:
Batterij conditionering handleiding
en
Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate

Bij mijn Project 45 gaat er géén symbool aan (gloeisymbool of sneeuwvlokje), maar kan ik in het energie-display zien, wanneer de batterijverwarming actief is. Heb je de setting batterij-conditionering wel aan staan?
Bij mijn 73Kwh, Connect met warmtepomp kan ik het ook enkel in het energie display zien. Geen symbooltje.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
joezzt schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:15:
@nietwijk @Stefannn jullie gebruiken een type b alamat? Niet een aparte aardlek type b dus ? Die zijn nl behoorlijk verschillend , alamat type b is bepaalde afschakelkarakteristiek voor overbelasting. Type b aardlek is een met dc beveiliging.
Of zit de dc aardlek bij jullie in de laadpaal ?
Ik gebruik net als de meesten een aardlekautomaat (alamat) omdat het makkelijker installeert en ruimte scheelt. De mijne is een combinatie van een B20 automaat (20A B-kar) en een 30 mA aardlekschakelaar. Mijn Wallbox Pulsar Plus heeft standaard ingebouwde DC lekbeveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:57
joezzt schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:15:
@nietwijk @Stefannn jullie gebruiken een type b alamat? Niet een aparte aardlek type b dus ? Die zijn nl behoorlijk verschillend , alamat type b is bepaalde afschakelkarakteristiek voor overbelasting. Type b aardlek is een met dc beveiliging.
Of zit de dc aardlek bij jullie in de laadpaal ?
B is inderdaad de afschakel karakteristiek.
En ik heb inderdaad een DC aardlek beveiliging in de laadpaal (die klapt er overigens niet uit).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
ZuinigeRijder schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:17:
@TheJVH Zie topic start:
Batterij conditionering handleiding
en
Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate

Bij mijn Project 45 gaat er géén symbool aan (gloeisymbool of sneeuwvlokje), maar kan ik in het energie-display zien, wanneer de batterijverwarming actief is. Heb je de setting batterij-conditionering wel aan staan?
Ja die staat aan, maar ik lees dat de batterij boven de 20% moet zijn en dat je niet in eco modus moet rijden. Ik rij vrijwel alleen in eco modus dus wellicht is dat het probleem. Morgen op vakantie zal ik het wel wat vaker proberen, hoewel ik gok dat de auto toch wel hard genoeg werkt met de caravan erachter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

nietwijk schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:31:
[...]

De vraag is hoe goed die meting van je Zappi is. Maar gezien mijn 20A alamat is 16A mijn probleem niet. Daarnaast heb ik eens op de +/- 50 keer een trip. Weinig last van. Ik heb overigens alle updates.
De auto geeft een identieke waarde aan. Net als de P1 meter.

Geen reden om daar aan te twijfelen derhalve.

En geen uitval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:53

YJB

TheJVH schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:54:
[...]

Ja die staat aan, maar ik lees dat de batterij boven de 20% moet zijn en dat je niet in eco modus moet rijden. Ik rij vrijwel alleen in eco modus dus wellicht is dat het probleem. Morgen op vakantie zal ik het wel wat vaker proberen, hoewel ik gok dat de auto toch wel hard genoeg werkt met de caravan erachter :) .
Ik rijd vrijwel altijd in eco modus, en batterij conditionering werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:17
TheJVH schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:54:
[...]

Het werkt sowieso onder ecomodus, dus dat is het probleem niet. Echter, de batterij moet ruim boven de 20% zijn. Ergens in dit topic staat een foto met de specifieke voorwaarden, ik denk dat die in de openingspost wel gelinkt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Het is gelukt, toen ik vanavond naar de laadpaal reed zag ik inderdaad 3,8kW verbruik van batterij conditionering en schoot hij direct naar 180kW bij Fastned. Geen icoontje inderdaad dus niet heel doorzichtig, maar wel goed om te weten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Hi all...morgen de dag dat ik mijn nieuwe auto mag halen😀
Vraag
Ik neem aan dat ik een laadkabel kriig, maar krijg ik ook een hyundai granny charger en de adaptor om andere electrische apparaten aan te sluiten?

Edit: wat is dit toch een fijn forum. Ik zie net bij de openingspost een link naar de accessoires (een mooie pdf met alle info over de accessoires ioniq 5).😁

[ Voor 27% gewijzigd door rem_hopster op 18-04-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
Ik heb net mijn raam laten vervangen en er staat geen solar of hud symbool in. Volgens Autotaalglas zou die het wel hebben. De Hud zit ontzettend scheef, met software instelling maximaal aanpassen is hij bijna recht. Medewerkers leken niet geschikte apparatuur te hebben voor deze auto, maar dat zeggen ze natuurlijk niet luidop.
Ze hebben twee soorten calibratie apparatuur, 1 waarschijnlijk goedkope van henzelf, en 1 waar de calibratie software van de importeur in kan worden geladen van elk merk. Ze hebben het daarna geprobeert met de importeur software, maar is niet gelukt of ze willen er niet voor betalen.
Ze beweren dat de auto de HUD zelf calibreert en als dat nog niet voldoende is, dan moet ik maar naar de Hyundai dealer, omdat zij waarschijnlijk meer kunnen instellen. Toen ik vroeg voor wie de kosten zijn, zeiden ze dat het maar weinig tijd kost en de dealer zo wel wil doen. uhu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K64AzcZBg3vQuGbPU0BGaS1tcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPcRzOuMhaYphHpaiSKZJqDh.jpg?f=fotoalbum_large
Analyse code:
E20: goedgekeurd in EU door Polen.
AS1: goedkeuring in Amerika.
DOT 618: Database of Department of Transportation: SEKURIT SAINT‐GOBAIN HANGLAS POLSKA
43R 01475: Goedkeuring ECE /EU + nog wat landen
M471106: 4,7mm dikte glas, kleurcode 1, brons glas, 06 = onbekend.
5: productiejaar 2025.

Analyse originele ruit:
E11: goedgekeurd in EU door UK.
DOT‐748 KAC YEONKI‐KUN CHOONGNAM KOREA
// : ordinary laminated glass
m4.5: 4,5mm dik glas, kleurcode ontbreekt.
33: onbekend
Symbolen van: Solar, HUD, Acoustic

[ Voor 62% gewijzigd door ditbenikecht op 18-04-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

ditbenikecht schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:01:
[...]

Ik heb net mijn raam laten vervangen en er staat geen solar of hud symbool in. Volgens Autotaalglas zou die het wel hebben. De Hud zit ontzettend scheef, met software instelling maximaal aanpassen is hij bijna recht. Medewerkers leken niet geschikte apparatuur te hebben voor deze auto, maar dat zeggen ze natuurlijk niet luidop.
Ze hebben twee soorten calibratie apparatuur, 1 waarschijnlijk goedkope van henzelf, en 1 waar de calibratie software van de importeur in kan worden geladen van elk merk. Ze hebben het daarna geprobeert met de importeur software, maar is niet gelukt of ze willen er niet voor betalen.
Ze beweren dat de auto de HUD zelf calibreert en als dat nog niet voldoende is, dan moet ik maar naar de Hyundai dealer, omdat zij waarschijnlijk meer kunnen instellen. Toen ik vroeg voor wie de kosten zijn, zeiden ze dat het maar weinig tijd kost en de dealer zo wel wil doen. uhu.

[Afbeelding]
De HUD kalibreert zelfs niks en mijn dealer zei dat daar ook niks aan kan worden gedaan. Mijn voorruit is ooit vervangen door een imitatie ruit, HUD was scheef en wazig net zoals hier ook op het forum werd gezegd. Daarna door Autotaalglas laten vervangen door een originele, nu is het bijna weer zo goed als origineel (nog steeds niet zo scherp als toen 'ie nieuw was).

Originele ruit is wel enorm duur, bijna € 2.800 euro.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@-CJ Is die 2800 euro dan wel vergoed door de verzekering?
Ze beweren dat dit ruit HUD en Solar geschikt is, maar ik kan niks daarover vinden qua typenummers.
Op de factuur voor de verzekering wel een typenummer gevonden, dit levert eindelijk meer resultaat op.
4181AGRCIMOUV voor 1277 euro. Maar dit nummer is merkonafhankelijk, lijkt een universele OEM code voor de IONIQ 5 te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door ditbenikecht op 18-04-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

ditbenikecht schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:07:
@-CJ Is die 2800 euro dan wel vergoed door de verzekering?
Ze beweren dat dit ruit HUD en Solar geschikt is, maar ik kan niks daarover vinden qua typenummers. Überhaupt een catalogus van autoruiten kan ik niet vinden.
Op de factuur voor de verzekering wel een typenummer gevonden, dit levert eindelijk meer resultaat op.
4181AGRCIMOUV voor 1277 euro.
Geen idee, leaseauto dus geen kosten hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02:53
Lang verhaal kort: ik zit nog te wikken en wegen. Waar ik een jong gebruikte overwoog neig ik nu naar nieuw.
Een voorkeur voor Lounge uitvoering.

Met de hoge DC laadsnelheid zou ik denken dat 66 kWh voldoende is. Ik heb nu 64 kWh in de e-Niro en het langgemiddeld verbruik is ca 17 kWh per 100 km (relatief veel korte stukjes).

Wat is het praktijkverbruik van de Ioniq5?
Zijn er meer die voor het kleine pakket (63 kWh) hebben gekozen? Btw ik koop de auto prive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Het verbruik over de laatste ~24000 km van mijn (2022) 72kWh lounge (op 20 inch wielen) is nu 17,2 kWh/100 km Correctie: zojuist in de auto gezien 17,1kWh/100km volgens de boordcomputer.
Dat is van oktober '23 tot nu, dus er zitten nu 2 'winters' in.
Ook ik kocht 'm privé, en heb daar nog geen moment spijt van gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter-036 op 19-04-2025 11:01 . Reden: Correctie ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
joepie de p schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:47:
Lang verhaal kort: ik zit nog te wikken en wegen. Waar ik een jong gebruikte overwoog neig ik nu naar nieuw.

Met de hoge DC laadsnelheid zou ik denken dat 66 kWh voldoende is. Ik heb nu 64 kWh in de e-Niro en het langgemiddeld verbruik is ca 17 kWh per 100 km (relatief veel korte stukjes).

Zijn er meer die voor het kleine pakket (63 kWh) hebben gekozen? Btw ik koop de auto prive.
Ik heb een 74kWh uit 2023.
Ik ben blij met de lange range, maarrrr....
De grootste "noodzaak" daarvoor zit erin dat ik met caravan wil rijden. Met de grote range is mijn totale range dan 250km en daarmee moet je dan met de nodige marges onderweg elke 200km stoppen. Minder is dan niet handig.
Afgezien van caravan:
- ook met de kleinere accu zal je vrijwel elke tocht binnen Nederland zonder bijladen kunnen doen
- ook met de kleine accu denk ik dat je zomers eerder moet plassen dan moet laden.
- met de kleine accu zal je naar de wintersport 1 extra stop op heen en terugweg moeten maken.

Kortom... "zonder caravan" en "zonder specifiek lange afstanden beroep" kom je met de kleine accu naar mijn mening prima uit.
Het 200kW snelladen is eigenlijk de veel grotere plus op lange tochten. En dat is voor grote en kleine accu niet anders.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019

Wat het verbruik betreft nog het volgende.
Het hangt ervan af of je 2wd of 4wd neemt en ook de banden/wielen beïnvloeden het verbruik.
Mijn Ioniq 5 Lounge AWD met 20 inch velgen is van maart 2023 en ik heb ruim 40.000 km gereden.
Mijn gemiddelde verbruik in die 2 jaar is 20 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik heb gisteren de Ioniq 5 (2025 84kWh RWD N Line, 20") opgehaald.
Eerste 1000km zit er op, 95% snelweg.

De hoge laadsnelheid went snel, wat een genot :-)

Qua verbruik zit de auto rond de 20% boven wat mijn e-niro voorheen deed op vergelijkbare wegen/snelheden. Ik heb vandaag 25kWh/100km verbruikt (of 1:4 voor de fossielen onder ons).
Echter heb ik overal vMax (GPS) gereden, dus op teller vMax + 5 grofweg. 40% 130kmh, 40% 110-120kmh, 20% 80-100 wegen. Met 4 personen en kofferbak vol.

Overall is het echt een heel prettige auto, qua wegligging, demping/vering, stilte en ruimte in de kabine (zelfs wind- en bandengeruis hoor je nauwelijks), stoelen en overige matrialen helemaal top, ook qua verstelbaarheid erg fijn. De auto ligt ook echt superstrak in bochten. De 360 graden view, camera's etc zijn ook echt topkwaliteit, heb net langsgeparkeerd op een plek waar zelfs Parijzenaars zweethanden van krijgen, met paar cm aan beide kanten vrij. De hoeveelheid 12V, 230V en met name USB-c poorten zijn echt geweldig, heb een koelkast bij me, telefoon op de qi-charger (die overigens goed werkt met een hoesje, dat valt me mee), kinderen met muziekspelers aangesloten op de laders etc.
En oh ja, omdat het kan, gewoon koffie en thee zetten middels de 230V :-)
De HUD werkt ook prettig en geeft bruikbare info.

Paar puntjes waar ik nogal aan moet wennen, die me wat tegenvallen of die ik nog niet goed kan vinden:
- De ISA (EU verplichting) is bizar irritant, vooral omdat het navigatiesysteem (valt me hier op in Frankrijk, maar ook al in NL en BE) erg vaak een andere snelheid aangeeft dan ter plekke geldt. (overigens is het met twee klikjes wel snel uit te schakelen, maar moet per rit), daarnaast gaat deze ook af op 1kmh te snel... en dat mag dan wettelijk wel verplicht zijn, maar waarom doet hij dat niet op de "echte" (GPS)-snelheid, maar op de (somehow altijd) afwijkende, te hoge snelheid die de auto zelf aangeeft.
- De HDA reageert mijns insziens ongemakkelijk traag op het wisselen van rijstrook (daardoor voel ik een soort van linksklever-light), daarnaast gaat de richtingaanwijzer te lang door, waardoor als je naar links gaat mensen het idee krijgen dat je twee rijstroken wil opschuiven. Mijn eerste indruk is dat ik liever zonder HDA rijd.
- Wat daarin ook opvalt is dat als je dus naar links wil, maar door de (paar seconden) vertraging in het rijstrookwisselen kom je iets dichterbij de voorligger (en denk dan niet aan niveau bumperklever, maar eerder aan nog steeds >2 vrachtwagens afstand), dan gaat hij dus eerst vol in de ankers, om vervolgens naar links te gaan en te accelereren. Om dit te voorkomen moet je zo ongeveer de rijstrookwisselfunctie inzetten als er nog 150m+ afstand tussen zit, dit voelt met name heel onnatuurlijk.
- Dit is niet specifek een i5 issue, maar de hoeveelheid piepjes in Zuid-Koreaanse auto's is echt next-level en ik lijk het ook nergens uit te kunnen schakelen, zaken als de dubbele piep (op best stevig volume) van de kofferbak irriteert me, zeker als je 's nachts de auto staat in te pakken in een vinex-wijk. Ik hoor elke paar minuten wel een piepje van een systeem... en je gaat dus echt op alle schermen staren om te kijken "wat het nu weer is", denk dat ik binnen een paar dagen in full-on ignore ga op al die geluidjes. (ze leiden echt af)
- De audio (ondanks de wat luxere uitvoering op de N line) overtuigt mij nog niet, met name de balans lijkt niet echt top te zijn af-fabriek en middentonen zijn (behoorlijk) afwezig, wellicht dat ik ook nog opteer voor de upgrade die ik anderen in dit topic zie noemen.
- Waarschijnlijk een kwestie van RTFM, maar bij de cruise control heb ik de resume-optie nog niet gevonden, als ik een keer de cc uitzet voor een afrit of iets dergelijks en daarna weer resume wil doen, dan zet hij de huidige snelheid vast i.p.v. de snelheid die ik had ingesteld.
- Ik merk dat de auto af en toe wat zoekt tussen de lijnen, meestal gaat het redelijk goed, maar af en toe gaat hij een beetje zwieren tussen de lijnen (alhoewel het al wel 10x beter is als mijn 2019 e-niro).
- Ik heb al 2x een false positive gehad op obstacle collission, waarbij de auto plots gaat afremmen, in beide gevallen zat er niets voor me (maar reed ik wel op een helling omhoog). De eerste keer was op de A1 A'doorn>Afoort, bij de splitsing naar de A28 gaat de weg iets omhoog. De tweede keer was in Frankrijk toen ik een 4% helling op reed.

Al met al lijken die veiligheidssystemen eerder onveilig of een irritatie, dan dat ze meerwaarde bieden. (ook dit is natuurlijk niet i5-specifiek). Ben benieuwd naar de ervaring van anderen op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31

Mijn praktijkverbruik is nu 18 kWh per 100 km met een 77.4 kWh, achterwielaandrijving, 19" velgen, 2024 versie gekocht in augustus 2024. Er staat nu bijna 14 duizend km op de teller.

Ik rijd er voornamelijk woon-werk verkeer mee; 100 op de snelweg en een klein stukje in de stad. Met wintersport; fris en 130 km/h door Frankrijk loopt het verbruik wel richting de 25 kWh per 100 km, dan kom je op 70% accu (80%-10%) dus ongeveer 200-220 km ver.

Ik heb 'm prive gekocht en ben er erg tevreden mee! Bij de volgende beurt wat aan de rammelende achterklep laten doen maar verder top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSmarty schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:13:
- Dit is niet specifek een i5 issue, maar de hoeveelheid piepjes in Zuid-Koreaanse auto's is echt next-level en ik lijk het ook nergens uit te kunnen schakelen, zaken als de dubbele piep (op best stevig volume) van de kofferbak irriteert me, zeker als je 's nachts de auto staat in te pakken in een vinex-wijk. Ik hoor elke paar minuten wel een piepje van een systeem... en je gaat dus echt op alle schermen staren om te kijken "wat het nu weer is", denk dat ik binnen een paar dagen in full-on ignore ga op al die geluidjes. (ze leiden echt af)
De geluidsterkte van sommige piepjes kun je instellen op het navigatiescherm, druk op het geluidsymbool en regel de geluidsterkte van de navigatiestem en de melding geluidjes via de aparte sliders. Dat werkt in ieder geval voor flitsers en te hard rijden.
- De audio (ondanks de wat luxere uitvoering op de N line) overtuigt mij nog niet, met name de balans lijkt niet echt top te zijn af-fabriek en middentonen zijn (behoorlijk) afwezig, wellicht dat ik ook nog opteer voor de upgrade die ik anderen in dit topic zie noemen.
Zie topic start: Geluidsinstellingen Bose systeem verbeteren, inclusief subwoofer
- Waarschijnlijk een kwestie van RTFM, maar bij de cruise control heb ik de resume-optie nog niet gevonden, als ik een keer de cc uitzet voor een afrit of iets dergelijks en daarna weer resume wil doen, dan zet hij de huidige snelheid vast i.p.v. de snelheid die ik had ingesteld.
De knop waarmee je de CC snelheid omhoog/omlaag mee regelt, kun je ook indrukken voor het pauzeren van de CC. Nogmaals drukken, gaat deze terug naar de originele instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBurgersSr
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09 08:58
DSmarty schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:13:
Ik heb gisteren de Ioniq 5 (2025 84kWh RWD N Line, 20") opgehaald.
Eerste 1000km zit er op, 95% snelweg.

De hoge laadsnelheid went snel, wat een genot :-)

Qua verbruik zit de auto rond de 20% boven wat mijn e-niro voorheen deed op vergelijkbare wegen/snelheden. Ik heb vandaag 25kWh/100km verbruikt (of 1:4 voor de fossielen onder ons).
Echter heb ik overal vMax (GPS) gereden, dus op teller vMax + 5 grofweg. 40% 130kmh, 40% 110-120kmh, 20% 80-100 wegen. Met 4 personen en kofferbak vol.

Overall is het echt een heel prettige auto, qua wegligging, demping/vering, stilte en ruimte in de kabine (zelfs wind- en bandengeruis hoor je nauwelijks), stoelen en overige matrialen helemaal top, ook qua verstelbaarheid erg fijn. De auto ligt ook echt superstrak in bochten. De 360 graden view, camera's etc zijn ook echt topkwaliteit, heb net langsgeparkeerd op een plek waar zelfs Parijzenaars zweethanden van krijgen, met paar cm aan beide kanten vrij. De hoeveelheid 12V, 230V en met name USB-c poorten zijn echt geweldig, heb een koelkast bij me, telefoon op de qi-charger (die overigens goed werkt met een hoesje, dat valt me mee), kinderen met muziekspelers aangesloten op de laders etc.
En oh ja, omdat het kan, gewoon koffie en thee zetten middels de 230V :-)
De HUD werkt ook prettig en geeft bruikbare info.

Paar puntjes waar ik nogal aan moet wennen, die me wat tegenvallen of die ik nog niet goed kan vinden:
- De ISA (EU verplichting) is bizar irritant, vooral omdat het navigatiesysteem (valt me hier op in Frankrijk, maar ook al in NL en BE) erg vaak een andere snelheid aangeeft dan ter plekke geldt. (overigens is het met twee klikjes wel snel uit te schakelen, maar moet per rit), daarnaast gaat deze ook af op 1kmh te snel... en dat mag dan wettelijk wel verplicht zijn, maar waarom doet hij dat niet op de "echte" (GPS)-snelheid, maar op de (somehow altijd) afwijkende, te hoge snelheid die de auto zelf aangeeft.
- De HDA reageert mijns insziens ongemakkelijk traag op het wisselen van rijstrook (daardoor voel ik een soort van linksklever-light), daarnaast gaat de richtingaanwijzer te lang door, waardoor als je naar links gaat mensen het idee krijgen dat je twee rijstroken wil opschuiven. Mijn eerste indruk is dat ik liever zonder HDA rijd.
- Wat daarin ook opvalt is dat als je dus naar links wil, maar door de (paar seconden) vertraging in het rijstrookwisselen kom je iets dichterbij de voorligger (en denk dan niet aan niveau bumperklever, maar eerder aan nog steeds >2 vrachtwagens afstand), dan gaat hij dus eerst vol in de ankers, om vervolgens naar links te gaan en te accelereren. Om dit te voorkomen moet je zo ongeveer de rijstrookwisselfunctie inzetten als er nog 150m+ afstand tussen zit, dit voelt met name heel onnatuurlijk.
- Ik merk dat de auto af en toe wat zoekt tussen de lijnen, meestal gaat het redelijk goed, maar af en toe gaat hij een beetje zwieren tussen de lijnen (alhoewel het al wel 10x beter is als mijn 2019 e-niro).
- Ik heb al 2x een false positive gehad op obstacle collission, waarbij de auto plots gaat afremmen, in beide gevallen zat er niets voor me (maar reed ik wel op een helling omhoog). De eerste keer was op de A1 A'doorn>Afoort, bij de splitsing naar de A28 gaat de weg iets omhoog. De tweede keer was in Frankrijk toen ik een 4% helling op reed.

Al met al lijken die veiligheidssystemen eerder onveilig of een irritatie, dan dat ze meerwaarde bieden. (ook dit is natuurlijk niet i5-specifiek). Ben benieuwd naar de ervaring van anderen op dit vlak.
CC kun je pauzeren met het knopje waarmee je ook de ingestelde snelheid kunt aanpassen. Naar boven of beneden bewegen is aanpassen ingestelde snelheid, indrukken is pauzeren of herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Gisteren mijn ioniq 5 awd 2024 opgehaald....helemaal top. De auto zat in een terugroepactie van de rdw. Ik ga er vanuit dat de garage alles heeft nagelopen (foutcode iccu uitlezen). Dinsdag moet ik alleen nog terug omdat de laatste software update niet doorgevoerd is. (Netjes is het niet, maar wordt opgelost).

Vraag: wordt de rdw geïnformeerd dat de auto is nagelopen en eventueel is gerepareerd? Kan niet de juiste informatie vinden online over dit onderwerp. Wie weet meer van dit proces?

Ik heb nog niet veel gereden gisteren, omdat we de verjaardag van mijn dochter vierden...ik heb volgens mij de hele dag met een dubbele glimlach gelopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rem_hopster Zie topic start: Opvragen van terugroep- en service-acties m.b.v. VIN EDIT: nieuwe URL

Wanneer een serviceactie of terugroepactie uitgevoerd is, verdwijnt deze binnen 1 week van de lijst.

Soms heeft deze site problemen, lijkt nu ook het geval te zijn. Na verloop van tijd lost dit zich dan weer op.

[ Voor 21% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-04-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Als er bij de RDW een terugroep was, zal de dealer doorgeven dat die actie is uitgevoerd........daar kan enige tijd overheen gaan.
De meeste acties (die voor mijn auto nog openstaan) zijn 'service-acties' die wel bij de dealer/importeur/fabrikant, maar niet bij de RDW, bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Goedendag,

Wij zijn nog aan het oriënteren wat voor ons de opvolger gaat worden voor onze Lynk & Co 01, en ergens overweeg ik nog wel de Ioniq 5 (en de Enyaq, maar daar valt het max trekgewicht wat tegen.)

Dit zou dan wel een Ioniq 5 Lounge edition AWD (met pano dak) worden, bij voorkeur. Nu lees ik wel dat destijds de automatische handgrepen geschrapt zijn vanaf een bepaalde datum vanwege chiptekorten. Is deze optie later nog wel teruggekomen, of heb ik (waarschijnlijk) bij alles na 2021 pech? Ik lees wel dat het te herkennen is aan de blokjes op de grepen, maar dat is helaas niet echt duidelijk te zien op de foto's van occassion sites.

En qua interieur twijfel ik tussen wit en zwart leder. Wat is jullie ervaring hiermee? Het witte geeft wel een frisse uitstraling, maar met twee kids van 10+ wel een groter risico (lijkt mij). Dan is zwart leder weer een veilige keuze...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
psnepvangers schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:57:
Dit zou dan wel een Ioniq 5 Lounge edition AWD (met pano dak) worden, bij voorkeur. Nu lees ik wel dat destijds de automatische handgrepen geschrapt zijn vanaf een bepaalde datum vanwege chiptekorten. Is deze optie later nog wel teruggekomen, of heb ik (waarschijnlijk) bij alles na 2021 pech?

&

En qua interieur twijfel ik tussen wit en zwart leder. Wat is jullie ervaring hiermee? Het witte geeft wel een frisse uitstraling, maar met twee kids van 10+ wel een groter risico (lijkt mij). Dan is zwart leder weer een veilige keuze...
Ik heb net een i5 RWD Lounge in ontvangst genomen, ook met pano. De automatisch uitklappende deurhendels zitten er gewoon op. We hebben een wit interieur wat heel ruimtelijk is, zeker samen met het pano dak. Dat hebben we juist voor de kinderen gedaan, om zo weinig mogelijk klachten van de achterbank te krijgen. Zeker besmettelijker dan zwart, maar nog te weinig ervaring mee om te zeggen of het storend is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Goedendag,

Wij zijn nog aan het oriënteren wat voor ons de opvolger gaat worden voor onze Lynk & Co 01, en ergens overweeg ik nog wel de Ioniq 5 (en de Enyaq, maar daar valt het max trekgewicht wat tegen.)

Dit zou dan wel een Ioniq 5 Lounge edition AWD (met pano dak) worden, bij voorkeur. Nu lees ik wel dat destijds de automatische handgrepen geschrapt zijn vanaf een bepaalde datum vanwege chiptekorten. Is deze optie later nog wel teruggekomen, of heb ik (waarschijnlijk) bij alles na 2021 pech? Ik lees wel dat het te herkennen is aan de blokjes op de grepen, maar dat is helaas niet echt duidelijk te zien op de foto's van occassion sites.

Ik heb wit interieur.
Destijds zelfs vanuit de "Connect voorkeur" naar de "Connect+" geüpgraded omdat we het zo mooi vonden.
Is heerlijk. Enorm licht. Heel goed voor het goede humeur. Echt super, enorme aanrader.
Kinderen zijn de deur uit maar na 2 jaar ziet het er nog steeds erg goed uit (en wij zijn niet van die poetsers).

Panorama dak bewust niet. Ik had dat op mijn vorige auto met ervaring:
- doe je bijna nooit open, op de snelweg is het te lawaaiig.
- Daglicht is dan wel aardig maar zomers moet het schutdoek er voor anders is het te heet.
Kortom: "het zit niet in de weg", maar ik vond het niet meer de moeite er ook maar een euro aan te besteden.

AWD moet je natuurlijk zelf weten maar is minder zuinig en ik zou niet weten wat je er in Nederland mee moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rem_hopster
@Stefannn ik heb zaterdag mijn ioniq 5 awd long range opgehaald. Vandaag gereden gemiddeld 17.4kw per 100km (gemiddelde snelheid 105 km/pu). Ik vind dan zelf netjes en de auto rijdt zo heerlijk. Met een caravan erachter zal dit een ander verhaal zijn.
Ik vind de keuze voor een rdw of awd een persoonlijke en wij hebben hier bewust voor gekozen. Dus je opmerking "zou niet weten, wat je erin Nl mee moet" is bijzonder. Zijn ook mensen, die in een ioniq 5 N rijden, of andere snelle auto's. Heb je in Nl niet veel aan met de snelheidsbeperkingen, maar maakt hun blij of gelukkig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

rem_hopster schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:55:
@Stefannn
Ik vind de keuze voor een rdw of awd een persoonlijke en wij hebben hier bewust voor gekozen. Dus je opmerking "zou niet weten, wat je erin Nl mee moet" is bijzonder. Zijn ook mensen, die in een ioniq 5 N rijden, of andere snelle auto's. Heb je in Nl niet veel aan met de snelheidsbeperkingen, maar maakt hun blij of gelukkig.
Alsof je je daar voor moet verantwoorden. Waarom AWD - gewoon omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Als ik het nieuwe adres gebruik voor het opvragen van de terugroepacties, dan krijg ik alleen een draaiend cirkeltje na het invullen van de VIN. Anderen ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@edvanleeuwen Ja, bij mij sinds gisteren ook. Meestal wordt dit wel binnen een week hersteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joepie de p
Vandaag de knoop doorgehakt. Lounge in galactic grey, 2025 model. Heb gekozen voor de kleine batterij. Ik kan wel leven met 'slechts' 170 pk. De actieradius lijkt me voor dagelijks gebruik prima, al zal soms 5-10 minuutjes bijladen nodig zijn om thuis te komen.

Als ik ABRP mag geloven vergt de 63 kWh batterij op middellange afstanden (Rdam-Winterberg of Vogezen, 375 - 650 km) amper meer laadtijd dan de 84 kWh versie en is op langere afstanden (Rdam-Narbonne) ongeveer 30 minuten meer laadtijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
Vorige week mijn Ioniq 5 (AWD Lounge ‘23 met panoramadak) in gebruik genomen. Ik werd wel helemaal gek van de rammelende achterklep. Met wat Hansaplast sporttape om de haak en op de steunen en het uitdraaien van de pootjes is het nu voor ~95% weg. Binnenkort voor een beurt, eens kijken of er dan een meer permanente fix mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Montijn
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-05 11:47
@eric, Heb een ionic5 model 23 connect + AWD 77 kilowatt.
Alle optie's werken perfect, behalve automatisch remmen bij obstakels en bij plotseling remmen van de voorgangers. Dus systeem Forward Collision Assist wekt niet.
In het menu staat Forward Assist aan. Mijn dealer zegt dat enkele wagens dit niet hebben.
Dit lijkt mij sterk, omdat het menu aanwezig is en je dus kun kiezen aan of uit.
Weet iemand hier meer van ? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Stefannn schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb wit interieur.
Destijds zelfs vanuit de "Connect voorkeur" naar de "Connect+" geüpgraded omdat we het zo mooi vonden.
Is heerlijk. Enorm licht. Heel goed voor het goede humeur. Echt super, enorme aanrader.
Kinderen zijn de deur uit maar na 2 jaar ziet het er nog steeds erg goed uit (en wij zijn niet van die poetsers).

Panorama dak bewust niet. Ik had dat op mijn vorige auto met ervaring:
- doe je bijna nooit open, op de snelweg is het te lawaaiig.
- Daglicht is dan wel aardig maar zomers moet het schutdoek er voor anders is het te heet.
Kortom: "het zit niet in de weg", maar ik vond het niet meer de moeite er ook maar een euro aan te besteden.

AWD moet je natuurlijk zelf weten maar is minder zuinig en ik zou niet weten wat je er in Nederland mee moet.
Bedankt voor de reactie! Wit interieur toch maar als optie open houden en in het echt bekijken.

AWD wil ik toch graag vanwege de 2-3x wintersport per jaar, en het scoutingterrein van de kids iedere winter. Is altijd een drama om weg te komen, en ben toch iedere keer jaloers op de vierwielaangedreven auto's van de andere ouders die moeiteloos wegkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Autovisie: "De ADAC – de Duitse tegenhanger van de ANWB – publiceert ieder jaar nieuwe pechstatistieken. Ditmaal blijkt dat een Koreaanse elektrische auto het vaakst langs de weg staat van alle EV’s: de Hyundai Ioniq 5."

Dit weten de lezers van dit forum al een tijdje: https://www.autovisie.nl/...aakst-pech-dit-is-waarom/

[ Voor 44% gewijzigd door Amersfoort op 22-04-2025 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
Amersfoort schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:12:
Autovisie: "De ADAC – de Duitse tegenhanger van de ANWB – publiceert ieder jaar nieuwe pechstatistieken. Ditmaal blijkt dat een Koreaanse elektrische auto het vaakst langs de weg staat van alle EV’s: de Hyundai Ioniq 5."

Dit weten de lezers van dit forum al een tijdje: https://www.autovisie.nl/...aakst-pech-dit-is-waarom/
Dit kan ik beamen, bouwkwaliteit Ioniq 5 en service vanuit Hyundai is ronduit op Zastava niveau jaren 70.

Onbegrijpelijk eerlijk gezegd voor dat merk gezien de service en kwaliteit dat Koreanen normaal gesproken kenmerkt.

Goed dat een degelijke club zoals de ADAC dit ook opvalt en bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@spidertje hangt de bouwkwaliteit en de issues niet af van het bouwjaar? Ik heb mijn auto net helemaal nieuw en is een model uit 2024. Ik heb zelf nog niets gemerkt van slechte bouwkwaliteit (nog te weinig kilometers), maar was juist positief verrast. Wil natuurlijk niet zeggen, dat er geen issues kunnen ontstaan. Hopelijk heb ik geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:52
rem_hopster schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:32:
@spidertje hangt de bouwkwaliteit en de issues niet af van het bouwjaar? Ik heb mijn auto net helemaal nieuw en is een model uit 2024. Ik heb zelf nog niets gemerkt van slechte bouwkwaliteit (nog te weinig kilometers), maar was juist positief verrast. Wil natuurlijk niet zeggen, dat er geen issues kunnen ontstaan. Hopelijk heb ik geluk.
De visuele bouwkwaliteit is niet hetzelfde als de structurele & technische bouwkwaliteit. Visueel is deze zeker degelijk (zetels, interieur, ... ).
De structurele en technische kwaliteit is een andere zaak ...
Ze spreken dan ok over de gekende zaken als kapotte ICCU, 12v batterij porbleem, ... als de belangrijkste oorzaak. (en die zijn ons hier gekend).

Ook is dat idd bouwjaarspecifiek anders ... maar toch nog steeds niet opgelost ...
Ondanks dat is de betrouwbaarheid beter dan de gemiddelde verbrandingsmotor aangedreven wagen ...

En als ja ADAC wat volgt dan ga je ook snel vinden dat voor de $ ze de I5 juist zeer sterk geplaatst vinden ...

[ Voor 25% gewijzigd door vifra op 24-04-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Goed nieuws in het FD gisteren. ;)

Het kabinet komt vrijdag vrijwel zeker met een reeks voorstellen om de CO2-uitstoot te verminderen, aldus bronnen in Den Haag.

Op het lijstje staat onder andere het aantrekkelijker maken van een elektrische leasewagen door een gunstigere bijtelling in te voeren.

Maar!!! Ook krijgt de elektrische auto een zetje via een 'gewichtscorrectie' op de wegenbelasting, boven de correctie die er nu al is. oOo

Wat denken jullie met dit kabinet, hoeveel kilo gaat dat schelen voor mijn Ioniq 5 Lounge RWD uit 2022 met een 77 kWh accupakket met een geschat gewicht van 480-500 kg?
48, 50 :N of toch 500 kg? :Y

Met dank aan de lobby van jongens als Vereniging Elektrische Rijders en de ANWB. _/-\o_

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Amersfoort schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:12:

Leuke reactie van de importeur, dat artikel leg ik eens voor aan de dealer. De zombie modus is nog nooit erkend, spiegels die soms niet uitgaan, handvaten die soms niet uitklappen bij een deel van de deuren, achteruitcamera die soms zwart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Goedendag,

De 2025 modellen hebben wel automatisch uitklappende handgrepen (afhankelijk van het uitrustingsniveau) voor zover mij bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:34

DJN

spidertje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:20:
[...]

Dit kan ik beamen, bouwkwaliteit Ioniq 5 en service vanuit Hyundai is ronduit op Zastava niveau jaren 70.

Onbegrijpelijk eerlijk gezegd voor dat merk gezien de service en kwaliteit dat Koreanen normaal gesproken kenmerkt.

Goed dat een degelijke club zoals de ADAC dit ook opvalt en bevestigd.
Welkom terug! Jij hebt de jouwe al lang geleden verkocht toch? Leuk dat je nog mee leest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik zie een update van de Bluelink app met daarin de Bluelink store verwerkt. Om nieuwe Bluelink abonnementen af te kunnen sluiten.

Ik zou het heel tof vinden om eindelijk eens een kaart update te krijgen, de zuidelijke ring in Groningen is al maanden af, maar mijn Ioniq snapt er de ballen van.
Laat staan dat we useful nieuwe features krijgen, dat heb ik al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Impstoker schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:13:

Ik zou het heel tof vinden om eindelijk eens een kaart update te krijgen, de zuidelijke ring in Groningen is al maanden af, maar mijn Ioniq snapt er de ballen van.
Haha daar erger ik me ook al maanden aan! Uitrol van kaarten gaat echt langzaam. 🤞

Ik ga wel kijken of ik dan de €4 maand abo kan doen en dan kaartupdates via usb stick

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Impstoker schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:13:
Ik zie een update van de Bluelink app met daarin de Bluelink store verwerkt. Om nieuwe Bluelink abonnementen af te kunnen sluiten.

Ze hebben hun zaakjes weer goed op orde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yCrCG9EgVPVlYyLj_RNIYLQkQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/StUld3uyiiZPLcs0IfQ6JPZt.png?f=fotoalbum_large

Op "abonnement" klikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8stKrAY8Q7FRRsCWwElzRD-z-I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zlK4TFcpsENNcWV8x5FzSQqa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
dvdj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:47:
[...]

[Afbeelding]

Op "abonnement" klikken:
[Afbeelding]
Mailtje sturen naar bluelink@hyundai-europe.com en dan regelen ze het.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Vandaag released: Software update voor “non ota models”: hier

“Update for ota equiped models,… ioniq5…ioniq6.... will follow in may”

Nog even wachten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefannn op 25-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 22:59
Vraagje. Is het gebruikelijk dat de i5 de ventilatiekleppen openen/sluiten terwijl de wagen al uren geparkeerd staat en dat de auto ‘koud’ is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl8294s_FqPbf0XoueWf7kcTPiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gv4xhOZ2UKHFb56fVGEoEojv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

dvdj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:47:
[...]

[Afbeelding]

Op "abonnement" klikken:
[Afbeelding]
Gelukkig kun je alleen betalen met een creditcard :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Maroi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:08:
Vraagje. Is het gebruikelijk dat de i5 de ventilatiekleppen openen/sluiten terwijl de wagen al uren geparkeerd staat en dat de auto ‘koud’ is?

[Afbeelding]
Ja, als de 12V batterij wordt bijgeladen gaan de kleppen open. Gewoon laten doen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Vraag aan de standard range eigenaren ( alle jaren). Eerder in dit draadje las ik over een piepgeluid van de 170 kW motor bij snelheden boven zegge 95 km/u. Is dat veelvoorkomend? Is het alleen bij eerdere jaargangen? Is dat tussentijds verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Gezien de nieuwe abonnement structuur; heeft iemand al ervaring met één van de abonnementen en Home Assistant? Welk abonnement is hiervoor minimaal noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 10:49
de meester01 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:42:
[...]

Gelukkig kun je alleen betalen met een creditcard :/
En dan ook nog alleen via Hyundai Pay :? Ik zit niet op nog een verwerker van mijn betaalgegevens te wachten voor een auto abonnementje.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-CJ schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:33:
Gezien de nieuwe abonnement structuur; heeft iemand al ervaring met één van de abonnementen en Home Assistant? Welk abonnement is hiervoor minimaal noodzakelijk?
Bluelink Plus voor 29 euro per jaar neem ik aan. Ik heb in ieder geval die besteld.

Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=173976&mode=view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:38
joepie de p schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:42:
Vraag aan de standard range eigenaren ( alle jaren). Eerder in dit draadje las ik over een piepgeluid van de 170 kW motor bij snelheden boven zegge 95 km/u. Is dat veelvoorkomend? Is het alleen bij eerdere jaargangen? Is dat tussentijds verholpen?
Ik heb het BJ2021. Ik vind het eigenlijk wel grappig. Het is een heel subtiel fluitje/piepje, voor mij totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:03:
[...]

Bluelink Plus voor 29 euro per jaar neem ik aan. Ik heb in ieder geval die besteld.

[Afbeelding]
Die wilde ik ook nemen. Wat ik een beetje verwarrend vind: is dat in jouw Duitse plaatje staat dat je met het PRO-abonnement bij infotainment-updates als extra een complete, nieuwe kaart van Europa krijgt. In de NL-webshop geeft men bij het PRO-abonnement alleen aan: ‘de nieuwste inforainment-updates’. Bij het PLUS-abonnement staat ‘Lite functies als ….. OTA-voertuigsysteemupdates’. Maar die zie ik bij het LITE-abonnement weer niet genoemd staan. Het LITE-abonnement is trouwens nog niet bestelbaar, de rest wel.

Je zou nu kunnen concluderen dat je alleen bij het dure PRO-abonnement nog kaart updates krijgt, maar dat lijkt me sterk omdat dan door veranderende POI’s de aangeboden LIVE-services van het PlUS-abonnement op den duur niet meer actueel zouden zijn.

En wat zijn de ’OTA-voertuigsysteemupdates’ van het PLUS-abonnement ? Volgens mij in ieder geval geen software-updates van bv. de ICCU. Of bedoelen ze eigenlijk gewoon toch de infotainment updates?

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]
Hier in het Nederlands. https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BClMcD-Un6EwCl5eOa2XYvM5cWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZTzcO70P4uOashXZ3eWC86e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Ik zie bij de pro versie ook de mogelijkheid voor preconditionering batterij op afstand (alleen voor de nieuwste gereratie). Alleen hebben ze het op de site over "welke modelen zijn nieuw (modellen van 2024 en later)?
Ik heb net een nieuwe ioniq 5 awd model 2024 met nu een pro abonnement. Alleen zie ik bijvoorbeeld in her menu niet de optie "op afstand batterij preconditioneren". Gisteren een nieuwe update van de app geïnstalleerd. Is dit dan toch enkel een functie voor model 2025 en heb ik de informatie verkeerd geïnterpreteerd op de website?

Kan het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 22:59
dvdj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:15:
[...]

Ja, als de 12V batterij wordt bijgeladen gaan de kleppen open. Gewoon laten doen ;-).
Dank je wel! Niet dat er wat aan ging doen maar was gewoon nieuwsgierig. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Ten aanzien van het preconditioneren van de batterij heb ik een vraag:

Ik woon 4 km van een charger 150kw en deze heb ik als favoriet ingesteld in mijn navigatie. Ik heb in het ev menu "preconditionering" aanstaan. Heeft dit zin? Gisteren duurde het laden van 64% naar 87% (wilden naar 80%, maar ik zat gezellig met vrouw in zonnetje op bank te praten en de melding op telefoon niet gemerkt). 17.42 min met gemiddeld 73.12kw. We zijn samen nog helemaal onbekend met alles. We hebben in de buurt ook een 300kw charger. Daar zal het laden dan sneller gaan neem ik aan? Alvast dank voor de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:43
rem_hopster schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:13:
Hi all,

Ten aanzien van het preconditioneren van de batterij heb ik een vraag:

Ik woon 4 km van een charger 150kw en deze heb ik als favoriet ingesteld in mijn navigatie. Ik heb in het ev menu "preconditionering" aanstaan. Heeft dit zin? Gisteren duurde het laden van 64% naar 87% (wilden naar 80%, maar ik zat gezellig met vrouw in zonnetje op bank te praten en de melding op telefoon niet gemerkt). 17.42 min met gemiddeld 73.12kw. We zijn samen nog helemaal onbekend met alles. We hebben in de buurt ook een 300kw charger. Daar zal het laden dan sneller gaan neem ik aan? Alvast dank voor de antwoorden.
Op 4 km zal het preconditioneren niet veel zin hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
rem_hopster schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:13:
Ik heb in het ev menu "preconditionering" aanstaan. Heeft dit zin?
4km preconitioning is inderdaad kort, hoewel er bij de huidige temperaturen niet veel voorverwarming nodig zal zijn (in de winter kan het rustig een half uur of langer duren).

Daarnaast ligt de laadsnelheid niet zo hoog bij zulke batterijpercentages. Zie deze laadcurve bijvoorbeeld.

300kW lader kan schelen, tenzij hij gedeeld is met een andere auto (2 laadkabels aan dezelfde paal). Maar vooral tussen grofweg 10% en 60% batterij waar de Ioniq 5 ruim boven de 200kW aan kan (263kW piek voor het 2025 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Ook een fijne melding zo op vakantie..
Vandaag 250 km gereden en langs de snellader geweest zonder problemen.
83k km op de teller, originele 12v batterij.
Wat denken jullie?

Ik heb de accu al losgekoppeld gehad een minuutje maar dat hielp in ieder geval niks. De hoofdbatterij heeft nog 30%.
De Italiaanse anwb is inmiddels onderweg. Hyundai pechhulp regelt het tot nu toe wel vlotjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vv52Q1kKrbpxWKdMNhnSuUSGGMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAZkPEkDGKTQBmGadtRMNzoR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
@Stefangrp niet cool. Even benieuwd hoe oud de 12v batterij is. Hoop dat het snel opgelost wordt. Zou het ook met de iccu te maken kunnen hebben?
Heel veel succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
De auto is van 2022 dacht ik. De 12v waarschijnlijk dus ook. Het is een occasion import, met 13k km heb ik m aangeschaft.

Edit: opgezocht. Auto is van Sept 2021

[ Voor 15% gewijzigd door Stefangrp op 26-04-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
De ruitenwisser staat bij mij normaal gesproken op Auto, maar de afgelopen week sloeg die vaak op hol bij miezerregen. Heeft iemand dat ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:15
edvanleeuwen schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:53:
De ruitenwisser staat bij mij normaal gesproken op Auto, maar de afgelopen week sloeg die vaak op hol bij miezerregen. Heeft iemand dat ook?
Niet dit specifiek, maar wel dat ik bijna altijd vindt dat hij niet lekker reageert.. dan weer te snel dan weer te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

koerskii schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:21:
[...]
Niet dit specifiek, maar wel dat ik bijna altijd vindt dat hij niet lekker reageert.. dan weer te snel dan weer te langzaam.
Jep, zelfde ervaring hier. Van alle auto's die ik heb gehad deden alleen de regensensoren van Mercedes en Lexus het accuraat. De rest doet maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:33:
[...]

Jep, zelfde ervaring hier. Van alle auto's die ik heb gehad deden alleen de regensensoren van Mercedes en Lexus het accuraat. De rest doet maar wat.
Eigenlijk bij de meeste auto’s (Suzuki, Citroën, Nissan) geen probleem gehad. Ik zal eens goed kijken naar de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:36:
[...]

Eigenlijk bij de meeste auto’s (Suzuki, Citroën, Nissan) geen probleem gehad. Ik zal eens goed kijken naar de sensor.
Voorruit is schoon ter hoogte van de sensor, meer kun je zelf niet doen en aangezien meerdere mensen de ervaring delen zal het 'by design' zijn.

Toyota, Citroën, VW, Seat waren allen matig op dit punt. Doorgaans te laat óf juist op de raarste momenten zeer nerveus. Lexus LS en Mercedes E-klasse gingen precies op het moment dat je zelf ook zou wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Mij was die overdreven snelheid van de wisser, bij slechts een paar regendruppels op de ruit, ook al opgevallen. Ruit was schoon maar heb er voor de zekerheid nog eens extra aandacht aan besteed, het hielp echter niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Stefangrp hopelijk is het probleem verholpen en kon je verder. Ik ben heel benieuwd en hoop dat het alleen de accu was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Is het normaal dat de batterijstatus na een nacht 1 procent verliest? Waren gisteren met 82% thuis en hebben diverse malen bluelink connectie gemaakt met de auto. Was een probleem met bluelink, die reageerde niet. Na wat gedoe, kan deze de status van de auto wel versturen en ophalen.

Ging vanochtend kijken of de app het nu wel goed deed en zag de batterij status 1% gedaald. Kan dit komen doordat we veel met bluelink hebben gedaan en dat de 12v accu bijgeladen wordt of wat anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@rem_hopster Dit komt door de temperatuurdaling, dan zakt SOC%. Bij temperatuurstijging stijgt deze. Dit kan soms wel 3% zijn, positief of negatief. De hoogvoltaccu is daar erg gevoelig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
rem_hopster schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:31:
@Stefangrp hopelijk is het probleem verholpen en kon je verder. Ik ben heel benieuwd en hoop dat het alleen de accu was.
Ja nou in Italië geen busje met onderdelen helaas. Ze hebben de auto meteen afgesleept en brengen maandag maar de Hyundai dealer.
Die is hopelijk met een uurtje 12v accu vervangen klaar. We waren gelukkig al op de plaats van bestemming aangekomen, redden het wel een paar dagen zonder auto.
De ergste horror is wat mij betreft terug moeten rijden in een vervangende benzine auto :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik rijd nu iets meer dan een week in een nieuwe Ioniq 5 (2025, RWD)
Reed vorige week op een Franse snelweg, in de bergen (4-6 graden dalingen/stijgingen), redelijk bochtig, maar verder droog en goed asfalt.
Tot 6x toe in de tijdspanne van een half uur vloog de ESC in de stress, volstrekt willekeurig op de weg (wel altijd in bochten), zonder enige aanleiding. Piepen, ESC lampje, rukken aan het stuur, plots pompend remmen. Erg vervelend en ronduit levensgevaarlijk. Heb de auto gestopt en i.o.m. ANWB de ESC uitgeschakeld, dat verhielp het probleem.
HDA aan of uit maakte overigens geen verschil, in beide configuraties trad het probleem op.

Het vreemde is dat ik deze problemen sindsdien niet meer gehad het op de snelwegen alhier. Alsof het een softwarematig probleem is.

Iemand bekend met een dergelijke issue?
Ik zie elders in dit topic dat er blijkbaar een update (50D033) geweest is, hoe kan ik checken of mijn auto die update al gehad heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door DSmarty op 27-04-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DSmarty Zie dit Duits topic.
Zie ook topic start: Opvragen van terugroep- en service-acties m.b.v. VIN EDIT: nieuwe URL

[ Voor 30% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-04-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:51:
@DSmarty Zie dit Duits topic.
Zie ook topic start: Opvragen van terugroep- en service-acties m.b.v. VIN EDIT: nieuwe URL
Thanks, die had ik gemist, ik zie inderdaad dat er een service-actie openstaat.
Meteen maar inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik vind het wel grappig dat ze willen dat je een pro abonnement gaat betalen terwijl ze niet eens 1 kaart update per 6 maanden kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Wellicht wordt dat een 'selling point' om de duurdere abo's te verkopen?
Bij afsluiten van een abo wel vaker een update........
Ik zal genoeg hebben aan 'lite', updaten met een USB stickie gaat ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Peter-036 op 28-04-2025 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Ook mijn Bluelink abonnement loopt binnenkort af.
Ik krijg er nu in de app een waarschuwing voor.
Maar wanneer ik verder klik om de abonnementen te bekijken en mogelijks te bestellen, krijg ik een foutmelding dat er voor mijn wagen geen mogelijkheden zijn.

Heeft iemand dit hier ook al meegemaakt (en kunnen oplossen)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wf3ygjdM0duFXD9Z3UXTBdNXdmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drQV1eVlZr8YDTnv5BxUTImq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_98H7a85Wz9OtUMvprTynZTsd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3VYsRO5ZrS86VDjE53RvXZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SZ0U4gdd0mqzNarc4JydXY71EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6a3p8pkKfMkRqGxBYyWkUbB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Ik heb hetzelfde, alleen mijn vervaldag ligt nog ruim een maand verder in de toekomst dan de jouwe.
Ik neem aan dat ik op, of na de vervaldag eenvoudig (wel) voor het 'lite' abo kan kiezen.
Tot dan werkt het nog allemaal goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Ik weet niet zeker of ik nu een model 2024 heb. Dit omdat iemand zei dat ik een oud kentenken nummer heb. Kan de garage vragen, maar wil eerst eens hier informatie hebben. Mijn auto: datum inschrijving voertuig in nederland 27 juni 2023 en datum eerste toelating 28 februari 2025. Volgens mijn ai vriend en de anwb is dan het bouwjaar 2025. Klopt dit? Ik heb een ioniq 5 awd 77,4kWh Connect+
Heel benieuwd hoe ik dit allemaal moet interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met mijn Project 45 wel het Plus jaarabonnement van 29 euro per jaar kunnen kiezen. Het Lite abonnement is alleen beschikbaar vanaf modeljaar 2024. Dus dan kun je alleen kiezen voor Plus of Pro of het Bluelink laten beëindigen. Even contact opnemen met hyundai bluelink email adres (staat in App en email).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Weet iemand wat de laatste versies zijn van de softwarecomponenten (te zien in de instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

edvanleeuwen schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:01:
Weet iemand wat de laatste versies zijn van de softwarecomponenten (te zien in de instellingen)?
@edvanleeuwen Voor welk MY? Ik kan me voorstellen dat dit enig verschil kan maken?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 12:14
rem_hopster schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:32:
Hi all,

Ik weet niet zeker of ik nu een model 2024 heb. Dit omdat iemand zei dat ik een oud kentenken nummer heb. Kan de garage vragen, maar wil eerst eens hier informatie hebben. Mijn auto: datum inschrijving voertuig in nederland 27 juni 2023 en datum eerste toelating 28 februari 2025. Volgens mijn ai vriend en de anwb is dan het bouwjaar 2025. Klopt dit? Ik heb een ioniq 5 awd 77,4kWh Connect+
Je auto komt uit 2023 en uit het buitenland vermoedelijk; is sinds februari 2025 is het een Nederlandse auto geworden.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Hi all,

@rem_hopster Je noemt wat tegenstrijdige dingen: inschrijving in NL in 2023 en dan zou het bouwjaar 2025 zijn? Dat gaat natuurlijk sowieso niet lukken.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 08:13
je kunt ws de eerste inschrijving in Bleulink zien....mijn i5 is in 2022 was in D toegelaten en in 23 met 0km aan mij verkocht, en 2022 staat in bluelink (de app in inmiddels geupdate en heeft nu een store voor de betaal abonnementen)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:21
Hi all,

Het modeljaar moet uit je VIN-nummer te halen zijn, positie 10 geeft dit weer: N=2022, P=2023, R=2024

https://en.wikibooks.org/..._codes)/Hyundai/VIN_Codes

[ Voor 9% gewijzigd door tvc15 op 28-04-2025 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Grappig, ik had een heel klein beetje last van een klepperende achterklep. Daar zat een service-actie op met 4 nieuwe steunen. Sindsdien klappert de klep er lustig op los. Zelf maar gaan hobbyen met plakvilt op de onderste steunen en de binnenkant van de vanghaak. Probleem opgelost, alleen heeft de klep nu een klein zetje nodig om te sluiten, maar dat zal nog wel bijtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@tvc15 dank!
Auto uit 2023
Ben naar de garage geweest en hij geeft aan dat het wel om een model 2024 gaat. Zou dat kunnen en kan ik daar zelf achter komen nog?
Het fijne is wel dat vanaf 2025 (de garantie in gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:21
De link op de startpagina om alle details van je auto te checken op basis van VIN werkt helaas niet meer, maar je dealer heeft nog wel toegang tot deze data. Hij moet dus in het systeem kunnen zien wat de productiedatum van de auto is op basis van je VIN-nummer. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van wat hij tevoorschijn moet kunnen toveren, hopelijk helpt je dat in je discussie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJHegecDCEbDMynkUjIWdzMjdZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KhfzSUiZTToayz2uWDMGH3bW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door tvc15 op 28-04-2025 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
@tvc15 ik heb de auto als 2024 model gekocht en 21km. Ik zie net in de papieren (certificate of conformity)
16-02-2023 date of manufacture of the vehicle.

Dus toen gebouwd. Kom alleen nergens dan tegen dat het om model jaar 2024 zou gaan. Ik mag er toch vanuit gaan dat een officiele hyundai dealer hierover niet zou liegen?

Ps: auto rijdt fantastisch, maar de reden van deze zoektocht is dat ik van veel autoliefhebbers.de vraag over het kenteken kreeg.

[ Voor 16% gewijzigd door rem_hopster op 28-04-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
joepie de p schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:42:
Dit geluid is bij mij ook hoorbaar.
Maar ik vind het niet echt storend. Zet gewoon de radio iets harder.
Ik heb het ook nooit aangegeven bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Hippe Lip schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:05:
[...]

@edvanleeuwen Voor welk MY? Ik kan me voorstellen dat dit enig verschil kan maken?
December 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
The Ioniq Guy heeft een video gepost over een vierde (naast de haak, steunen en uitdraaidoppen) mogelijke oorzaak voor de rammelde achterklep, de bevestigingsbouten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:59

mdeiman

Projet 45

Na 105.000 km op de Vredestein Quatrac Pro All weather een nieuwe set onder de P45.
Nu de 'nieuwe' EV versie.

Niet gedacht zo lang op 1 set banden te kunnen rijden met een dergelijke zware auto. En eigenlijk zat er nog voldoende profiel op...

Meer lieden die lang kunnen rijden met een setje?

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
mdeiman schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:03:
Na 105.000 km op de Vredestein Quatrac Pro All weather een nieuwe set onder de P45.
Nu de 'nieuwe' EV versie.

Niet gedacht zo lang op 1 set banden te kunnen rijden met een dergelijke zware auto. En eigenlijk zat er nog voldoende profiel op...

Meer lieden die lang kunnen rijden met een setje?
Hier 95.000 km op een setje Michelin Primacy 4 R19. Vorige maand de eerste twee en deze week de laatste twee van het originele setje vervangen onder mijn MY 2021 AWD Lounge.. Er zit nu Michelin e-Primacy onder. Best blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door IonniUnique op 29-04-2025 14:05 ]

Pagina: 1 ... 258 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic