Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:59
Vlieger schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Heb je al duct tape om je kofferbaksluiting gedaan….werkt bij mij perfect!! Nu al maanden geen gerammel.Niet een te dikke laag anders sluit je klep niet meer. Gewoon even proberen totdat hij automatisch sluit.
Waar precies heb je ducktape geplakt? Want dan ga ik dat ook proberen.

Bij mij zijn de "blokjes" en het slot vervangen wat een paar maanden heeft geholpen, maar het gerammel is inmiddels weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlieger
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-09 12:37
Crocidolite schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 04:40:
[...]

Waar precies heb je ducktape geplakt? Want dan ga ik dat ook proberen.

Bij mij zijn de "blokjes" en het slot vervangen wat een paar maanden heeft geholpen, maar het gerammel is inmiddels weer terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB1tLhuG7w7FCb-Il6HXv7N1Ido=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jfbFkHLh41cNJJCaX7sSjDST.png?f=fotoalbum_large

Ik zou eerst 2 omwentelingen proberen, dit zal waarschijnlijk teveel zijn! (Maar sluit hij wel makkelijk dan misschien nog iets meer tape) Kijk of je klep automatisch wil sluiten lukt dit niet haal er dan weer een beetje af totdat je klep wel sluit. Wat ik wel de eerste paar keer had was dat de klep een beetje bleef hangen tijdens het automatisch openen met de ab. Maar na enkele keren openen geen last meer gehad. Succes :)

[ Voor 57% gewijzigd door Vlieger op 25-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Vlieger Waar zit nou die tape? Want die zie ik niet op je foto.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
@Vlieger ik zou zelf denken het metalen beugeltje in het midden, waar de deurhaak zich vastgrijpt, zodat je geen metaal-op-metaal meer hoort tijdens het rijden (heb er zelf ook last van en wilde precies dit gaan toepassen, maar nog niet gedaan :-D)

[ Voor 4% gewijzigd door mcauseway op 25-03-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlieger
Hippe Lip schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:12:
@Vlieger Waar zit nou die tape? Want die zie ik niet op je foto.
Dit is een voorbeeld foto…je moet de tape inderdaad om het metalen beugeltje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Heb het inmiddels geprobeerd en het metalen 'geklik' is weg. Echter hoor je nog wel wat krakend achtig geluid van de achterklep, als je over hobbels gaat, maar dit is volgens mij ook een bekende klacht die je met rubber pads zou kunnen verhelpen (of misschien ook adhv de draaibare kunststof pootjes op de hoeken van de klep?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

mcauseway schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:18:
Heb het inmiddels geprobeerd en het metalen 'geklik' is weg. Echter hoor je nog wel wat krakend achtig geluid van de achterklep, als je over hobbels gaat, maar dit is volgens mij ook een bekende klacht die je met rubber pads zou kunnen verhelpen (of misschien ook adhv de draaibare kunststof pootjes op de hoeken van de klep?).
Nee kan alleen met die rubbers. Of zelf ringetjes onder doen, of naar de dealer.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlieger
misschien de kuststof pootjes verder indraaien en iets meer duct-tape om het beugeltje...Baat het niet dan schaadt het niet. Bij mij zijn echt alle bijgeluiden verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcauseway
Vlieger schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:15:
[...]

misschien de kuststof pootjes verder indraaien en iets meer duct-tape om het beugeltje...Baat het niet dan schaadt het niet. Bij mij zijn echt alle bijgeluiden verdwenen.
Ga ik mee experimenteren, thanks!

Je ziet wel duidelijk, zodra de klep automatisch sluit, dat de 'grijper' van de klep met kracht het laatste stukje dichttrekt, dus vast zit ie sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:52
Hippe Lip schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:07:
[...]

@tvc15 Ik zal de vraag opnieuw formuleren, want je leek de essentie te missen:

Je zegt dat een laadkabel van 15 meter een aardige inductieve load is. Wat is er, algemeen gesproken, anders aan een laadkabel dan aan de kabel van meterkast naar laadpaal? Oftewel: denk je dat een laadkabel een inductieve load vormt en een vaste kabel van de meterkast naar een laadpaal niet?
Die zijn in die zin toch identiek?
Laadkabels van 15 meter zij n standaard te vinden in de handel ... geen probleem.
De kabel van metrkast naar laadpaal is puur electriek - de laadkabel bevat daar nog eens twee communicatiekabels bij - maar 15 meter zou zeker nog geen probleem mogen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
Bij mij was het gekraak ook echt niet om aan te horen.

De eerste keer hebben ze eigenlijk niks gedaan. Waarschijnlijk alleen de pootjes uitgedraaid.

Maar in januari moest de auto voor een keurt en heb ik aangegeven dat het echt niet te doen was.
Ze hebben de blokjes vervangen voor de blokjes die op het 2025 model zitten. En het vervelende geluid van de achterklep is helemaal weg.
Dus dat is de echte oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 08:13
vifra schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Laadkabels van 15 meter zij n standaard te vinden in de handel ... geen probleem.
De kabel van metrkast naar laadpaal is puur electriek - de laadkabel bevat daar nog eens twee communicatiekabels bij - maar 15 meter zou zeker nog geen probleem mogen vormen.
Het hele issue met de ICCU heeft m.i.niets met inductieve loads te doen maar met een verkeerd ontwerp van de ICCU. Een grotere capaciteit parallel aan de 12v accu zou de ellende mogelijk kunnen tegengaan maar de echte oplossing is een (deels) nieuw ontwerp.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:21
Vlieger schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Heb je al duct tape om je kofferbaksluiting gedaan….werkt bij mij perfect!! Nu al maanden geen gerammel.Niet een te dikke laag anders sluit je klep niet meer. Gewoon even proberen totdat hij automatisch sluit.
Nee niet geprobeerd.
Ga wel weer klagen bij de komende beurt.
Volgens mij was er weer een nieuwe modificatie uitgekomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vlieger schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Dit is een voorbeeld foto…je moet de tape inderdaad om het metalen beugeltje doen.
@Vlieger OK, duidelijker nu. En hoe houdt die tape zich dan? Is daat na 5 tot 10 keer achterklep openen en weer sluiten de haak niet door die tape heen gesleten?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:57
Hippe Lip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:11:
[...]

@Vlieger OK, duidelijker nu. En hoe houdt die tape zich dan? Is daat na 5 tot 10 keer achterklep openen en weer sluiten de haak niet door die tape heen gesleten?
Nb… ik heb het nog niet geprobeerd… maar je hebt ducttape en ducttape…
Van de action is waardeloos.
Premium merk van de bouwmarkt is 3x duurder maar gaat 100x langer mee.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 08:13
bij mij gaat de klep niet dicht met een wikkeling van fysiotape (katoen) om dat metalen oog, dat spul is dunner dan ducttape...

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coppe218
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 10:25
Dinsdag eens het snelladen getest bij een snellader in Breda. Dat ging echt super. piek op 260 kW en gemiddeld met 180 kW geladen van 14 naar 80 %.

Tesla kom daar maar eens mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZBo-c68AcGW_t_XGrhhmSb4DGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RlThSe9xdzIS5mpzrdIp034.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
Let niet op de omschrijving het is een Ioniq 5 met 84 kWh accu. maar de laadpaal herkent niet de verschillen in de upgrades. Wel het verschil tussen en 58/63 kWh versie en de 74/77/84 kWh uur versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
coppe218 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:41:
Dinsdag eens het snelladen getest bij een snellader in Breda. Dat ging echt super. piek op 260 kW en gemiddeld met 180 kW geladen van 14 naar 80 %.
Piek op 260 kW? Klopt dat wel?

Bij mijn weten is de max laadsnelheid bij de Ioniq 5 225 kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coppe218
Dat klopt zeker. Deze data komt rechtstreeks uit de laadpaal. Ik kan zelf precies zien welk voltage en amperage hij doet op dat moment. Dan moet ik wel live meekijken. De 84 kWh uur versie kan tot max. 270 kW piek. Dat is bij de facelift verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:46

tomk94

Developer

Ik kan inmiddels aan het lijstje toegevoegd worden van kapotte ICCU, alle service acties gewoon gehad, 35.000km, bijna 2 jaar oud.

Dealer heeft al 10 andere autos staan die wachten op een nieuwe ICCU dus ben bang dat het wel even gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crocidolite
tomk94 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:00:
Ik kan inmiddels aan het lijstje toegevoegd worden van kapotte ICCU, alle service acties gewoon gehad, 35.000km, bijna 2 jaar oud.

Dealer heeft al 10 andere autos staan die wachten op een nieuwe ICCU dus ben bang dat het wel even gaat duren.
Sterkte!

Bij mij duurde het 3 weken en dat schijnt nog behoorlijk snel geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:44
Gisteren even achteraan gebeld, 3 weken geleden gestrand. De dealer gaf aan dat ze week 18 (laatste week april) weer een zending iccus verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
Heb je bij een kapotte ICCU niet ook de optie om door te rijden en alleen te snelladen tot de vervangende ICCU binnen is?

Vraag is dan of dat bij je situatie past…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crocidolite
StarC schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:48:
Heb je bij een kapotte ICCU niet ook de optie om door te rijden en alleen te snelladen tot de vervangende ICCU binnen is?

Vraag is dan of dat bij je situatie past…
Dat is geen optie, maar meer een kwestie van pech of "geluk".

Het hangt er vanaf wat er in je ICCU kapot is. Als die de 12 V accu niet meer kan bijladen, dan is het over en uit. Auto kan dan niet meer rijden.

Maar soms kan de defecte ICCU niet meer AC laden maar nog wel de 12V accu bijladen. In dat geval kun je gewoon doorrijden en met DC de auto laden.

In mijn geval kon beide niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 23:29
Deze week onze Ioniq 5 opgehaald (Lounge, 84kw, RWD). Prima auto.
Alleen één probleem. Bluelink werkt niet. Dealer kreeg Bluelink niet aan de praat. Ik zie op internet vaker Bluelink problemen gemeld worden. Na het weekend kijkt de dealer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:20
geertjb61 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:38:
Deze week onze Ioniq 5 opgehaald (Lounge, 84kw, RWD). Prima auto.
Alleen één probleem. Bluelink werkt niet. Dealer kreeg Bluelink niet aan de praat. Ik zie op internet vaker Bluelink problemen gemeld worden. Na het weekend kijkt de dealer verder.
Wat werkt er niet. Krijg geen account gecreeerd?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 23:29
repmeer schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:40:
[...]

Wat werkt er niet. Krijg geen account gecreeerd?
Activeren Bluelink in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
In bijgaande video demonstreert ‘der Tarik aus Köln’ (Elektrobays) wat te doen bij een platte 12v accu.

YouTube: Das 12 Volt Problem des Kia EV6 und die Lösung im Notfall.

Het gaat om een Kia EV6, maar is ook van toepassing op de Ioniq 5 - weet ik uit ervaring.

Het 12v probleem is ook hier al heel vaak besproken en er zijn ook al diverse oorzaken (bv de laadklepsensor, HV accu < 20%) benoemd, maar in de commentaren onder deze video wordt één oorzaak genoemd die ik nog niet kende maar in Duitsland kennelijk bekender is:

Derde partijen zouden met door de eigenaar geïnstalleerde apps via de Bluelink-connectie (de Hyundai-app) zo vaak verbinding leggen met de auto dat de 12v accu wordt leeggezogen. Die kende ik nog niet. Iemand anders wel? Om welke apps en aanbieders zou het dan gaan?

Een mogelijke oplossing zou zijn om de Bluelink-app opnieuw te installeren met een nieuw PIN. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat lijkt me om home assistent te gaan en dan specifiek de force update functie. Daar staat ook een waarschuwing bij in de documentatie.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Geen zekerheid om die update ook voor pre-2025 modellen beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:49
Update staat al in de Navigation Updater, maar staat duidelijk bij for ccNC equipped models.
Dus de oudere generaties krijgen deze update nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e528UTfNedX_CkjSWHDd2yaE1mI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKFOYyfqEldugfu1Cmlbq731.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Stephan_haarlem op 31-03-2025 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarC
De oudere generaties krijgen de update in April (zie hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
StarC schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:43:
Oftewel precies als voor een hele buts mensen de betaalde bluslink-abonnementen in moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik heb net even in mijn (facelift) auto gekeken, maar bij de updates zie ik deze niet staan. OTA lijkt dus (nog?) niet te gaan lukken.

Ik kan ‘m zelf downloaden vanaf https://update.hyundai.com, maar waar moet ik de USB-stick in de auto aansluiten voor de update? in de handleiding vind ik alleen info over OTA, niet over het handmatig updaten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocOnTheRoad
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-06 12:41

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:37
Vlieger schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou eerst 2 omwentelingen proberen, dit zal waarschijnlijk teveel zijn! (Maar sluit hij wel makkelijk dan misschien nog iets meer tape) Kijk of je klep automatisch wil sluiten lukt dit niet haal er dan weer een beetje af totdat je klep wel sluit. Wat ik wel de eerste paar keer had was dat de klep een beetje bleef hangen tijdens het automatisch openen met de ab. Maar na enkele keren openen geen last meer gehad. Succes :)
Nog even terugkomend op de krakende achterklep. Het frustreert me ook al een hele tijd. Nieuwe blokjes gemonteerd, steuntjes op de hoeken ingedraaid, uitgedraaid. Niets dat echt (langer dan een paar dagen) helpt.

Naar aanleiding van jouw tip heb ik een stuk dun plastic (broodzak) om het beugeltje gedraaid en aan zichzelf vastgeknoopt.
Geen gekraak meer! Niets!! Al 5+ dagen, dus.
Ik heb niet de illusie dat het dunne plastic heel lang gaat blijven zitten en snel slijt, maar het is een easy + goedkope fix. Wellicht inspiratie voor een andere, meer duurzame oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Zie ook Radar van 24 maart:

https://radar.avrotros.nl...s-opels-en-citroens-61429

Dat lijkt precies hetzelfde euvel, al vraag ik me af of die laadunits uit dezelfde fabriek komen als de onze. Die van Hyundai (en Kia) komen toch uit Roemenië of zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Hippe Lip op 31-03-2025 17:49 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Hoelang moet de lendensteun eigenlijk spanning blijven ? Bij mij blijft deze hooguit 15-20 minuten op spanning😩

[ Voor 4% gewijzigd door Killemall op 31-03-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

AlteKiet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Nog even terugkomend op de krakende achterklep. Het frustreert me ook al een hele tijd. Nieuwe blokjes gemonteerd, steuntjes op de hoeken ingedraaid, uitgedraaid. Niets dat echt (langer dan een paar dagen) helpt.

Naar aanleiding van jouw tip heb ik een stuk dun plastic (broodzak) om het beugeltje gedraaid en aan zichzelf vastgeknoopt.
Ik heb niet de illusie dat het dunne plastic heel lang gaat blijven zitten en snel slijt, maar het is een easy + goedkope fix. Wellicht inspiratie voor een andere, meer duurzame oplossing...
Er zou ergens iets met een veer tussen die klep moeten zitten. Onder veerbelasting kan het dan niet meer rammelen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
Hippe Lip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Zie ook Radar van 24 maart:

https://radar.avrotros.nl...s-opels-en-citroens-61429

Dat lijkt precies hetzelfde euvel, al vraag ik me af of die laadunits uit dezelfde fabriek komen als de onze. Die van Hyundai (en Kia) komen toch uit Roemenië of zo?
Onze ICCU's worden door Mobis gefabriceerd. Een zuid Koreaans bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Ik heb net even in mijn (facelift) auto gekeken, maar bij de updates zie ik deze niet staan. OTA lijkt dus (nog?) niet te gaan lukken.

Ik kan ‘m zelf downloaden vanaf https://update.hyundai.com, maar waar moet ik de USB-stick in de auto aansluiten voor de update? in de handleiding vind ik alleen info over OTA, niet over het handmatig updaten.
Oh wow.. “volgens de YouTube was de update er nog niet”, maar kennelijk dus wel.
USB stick moet in de poort op de midden console “voorop”, onder het navigatie/radio/verwarm systeem dus.
StarC schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:43:
Ah… voor mij nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Killemall schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:50:
Hoelang moet de lendensteun eigenlijk spanning blijven ? Bij mij blijft deze hooguit 15-20 minuten op spanning😩
Bij mij al 2 jaar (en langer heb ik hem niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-09 12:46
AlteKiet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Heb je toevallig een panoramadak? Bij mij bleek dat in sommige gevallen bij modellen met een panoramadak de lasverbinding niet helemaal goed zat, wat een krakend geluid veroorzaakte.
Dit is uiteindelijk opgelost door nieuw laswerk bij een plaatwerkerij. Was de auto wel een week kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank800
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:40
Killemall schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:50:
Even benieuwd of hier meer reacties op komen. Ik heb namelijk ook het idee dat deze bij mij maximaal 20 minuten op spanning blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Frank800 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:10:
[...]

Even benieuwd of hier meer reacties op komen. Ik heb namelijk ook het idee dat deze bij mij maximaal 20 minuten op spanning blijft.
bij mij wel langer dan 20 min, maar niet meer dan een dag idd

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Kwantman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:45:
[...]
Heb je toevallig een panoramadak? Bij mij bleek dat in sommige gevallen bij modellen met een panoramadak de lasverbinding niet helemaal goed zat, wat een krakend geluid veroorzaakte.
Dit is uiteindelijk opgelost door nieuw laswerk bij een plaatwerkerij. Was de auto wel een week kwijt.
@Kwantman en @AlteKiet
Hmm, opvallend dat je dit noemt. Bij bestelling van mijn I5 (facelift) in september twijdelde ik of ik zo'n glazen dak wilde hebben. het leek me wel wat. Maar omdat ik meer wensen en eisen had begon de prijs wel flink op te lopen. Toen ik het er met de verkoper over had hoe ik mijn prijs een beetje in de hand kon houden begon hij meteen over dat glazen dak. Hij adviseerde dat te laten vallen omdat het zou gaan kraken.

Dat vond ik toen wat vreemd klinken, maar heb het toch maar niet gekozen. Nu ik jouw (@Kwantman) lees, krijg ik de indruk dat het wel eens (heel?) veel vaker voor kan komen dat zo'n glazen dak voor kraakgeluiden zorgt en ben ik blijk dat ik het niet koos.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
Hippe Lip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:22:
[...]

@Kwantman en @AlteKiet
Hmm, opvallend dat je dit noemt. Bij bestelling van mijn I5 (facelift) in september twijdelde ik of ik zo'n glazen dak wilde hebben. het leek me wel wat. Maar omdat ik meer wensen en eisen had begon de prijs wel flink op te lopen. Toen ik het er met de verkoper over had hoe ik mijn prijs een beetje in de hand kon houden begon hij meteen over dat glazen dak. Hij adviseerde dat te laten vallen omdat het zou gaan kraken.

Dat vond ik toen wat vreemd klinken, maar heb het toch maar niet gekozen. Nu ik jouw (@Kwantman) lees, krijg ik de indruk dat het wel eens (heel?) veel vaker voor kan komen dat zo'n glazen dak voor kraakgeluiden zorgt en ben ik blijk dat ik het niet koos.
Rij nu 90k KM met het glazendak in mijn Ioniq 5, piept of kraakt niks. Ideaal dat daglicht in de auto, geeft zo'n ruimtelijk effect.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 16:17
IonniUnique schreef op maandag 31 maart 2025 @ 01:18:
In bijgaande video demonstreert ‘der Tarik aus Köln’ (Elektrobays) wat te doen bij een platte 12v accu.

YouTube: Das 12 Volt Problem des Kia EV6 und die Lösung im Notfall.

Het gaat om een Kia EV6, maar is ook van toepassing op de Ioniq 5 - weet ik uit ervaring.

Het 12v probleem is ook hier al heel vaak besproken en er zijn ook al diverse oorzaken (bv de laadklepsensor, HV accu < 20%) benoemd, maar in de commentaren onder deze video wordt één oorzaak genoemd die ik nog niet kende maar in Duitsland kennelijk bekender is:

Derde partijen zouden met door de eigenaar geïnstalleerde apps via de Bluelink-connectie (de Hyundai-app) zo vaak verbinding leggen met de auto dat de 12v accu wordt leeggezogen. Die kende ik nog niet. Iemand anders wel? Om welke apps en aanbieders zou het dan gaan?

Een mogelijke oplossing zou zijn om de Bluelink-app opnieuw te installeren met een nieuw PIN. Herkenbaar?
Klopt en is niet echt onbekend. Hyundai heeft vorig jaar juist daarom met nieuwe software het aantal Bluelink calls beperkt tot 20 of 25 ter dag. Er waren blijkbaar mensen met derde partij Apps die tot 5000 maal per dag Bluelink opriepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Crocidolite schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:57:
[...]

Piek op 260 kW? Klopt dat wel?

Bij mijn weten is de max laadsnelheid bij de Ioniq 5 225 kW.
Facelift IONIQ 5 heeft een hogere laadsnelheid dan de non-facelift. Zie bjvoorbeeld ook YouTube: NEW Hyundai Ioniq 5 review – ALL changes in detail | What Car? op 10:05

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
Hippe Lip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Zojuist de melding gekregen dat er een update klaar staat. Hij is nu bezig met het download proces. Auto nu 1,5 week in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:52
krizzziz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:37:
[...]

Facelift IONIQ 5 heeft een hogere laadsnelheid dan de non-facelift. Zie bjvoorbeeld ook YouTube: NEW Hyundai Ioniq 5 review – ALL changes in detail | What Car? op 10:05
HA lijt me dat de iets grotere batterij ook iets meer laadsnelheid aan kan ... is hetzelfde op alle andere batterijverschillen bij I5 ... dit maakt dat de tijd van 10% naar 80% in ideale omstandigheden +- gelijk zijn onafhanelijk van kleine, grote, geupdate grotere en nieuwste grote gelijk lopen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gistermiddag heb ik de update handmatig via een USB-stick gedaan. Dat was wel even een leer momentje.

Ten eerste moet je bij de USB-aansluiting op de knop drukken om de aansluiting in een andere modus te zetten. Anders ziet de auto de stick niet.

Daarna duurt het lezen van de stick best lang. Ik dacht dat dit snel zou gaan omdat alles lokaal aanwezig is en je niet vertraagt wordt door een radioverbinding, maar toch.

En daarna (b)lijkt er een instructie te missen. Ikke maar uren wachten omdat de auto zegt “Update is bezig”. Uiteindelijk heb ik ‘m uitgezet en weer gestart en toen kwam het volgende scherm. Mogelijk had dit meteen gekund nadat de tekst wijzigde van “Software-installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid...” naar “Software van infotainmentsysteem is gereed voor installatie.” Door op het scherm te tikken of zo. Maar dat deed ik niet omdat-ie bleef zeggen dat die bezig was… |:(
En in het eerste scherm stond de tekst “Verwijder het USB-apparaat pas nadat u een melding hiertoe krijgt”, maar die melding heb ik nooit gezien.
Ruimte voor verbetering, zullen we dus maar zeggen.

Na het opnieuw starten van de auto kon ik kiezen tussen meteen updaten of pas als de auto uit is.

Edit
Het bleek vandaag dat er veel (alle?) instellingen gereset/weg zijn. Zo waren de voorinstellingen van de radio foetsie. Had geen tijd om naar andere instellingen te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msuBDYGFncQsz82RI5xUDmiM93o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqBaUu892qtOvFiRhvtL7yyo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyADITcOpc_ix8PcTPtIMkfDudQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNuF3QY4Ul3U3OVitSDq6wD4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRmqroSNyufj1SvLoQyEuYd-koY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUGNbYFo9pFTcJyWGSPZzTd0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejtstn34saNbdgbshvHMMzLPQcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7MfsAPazprnlHRiWHO8kVGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3j8pCAbhO36AFp1Ixdi3-dczP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpAteU3thvpI2Ay5rocm4sbv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj9p5sN7bmSfhEOXZ5zaffeQiNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whNiAZ9j1DuSyVFcSlDWJXy7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 02-04-2025 12:38 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Laatst online: 12-09 19:17
dextertje schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:34:
[...]

Vandaag is de ICCU van onze IONIQ 5 vervangen. Ik heb vooraf op de parkeerplaats gekeken naar de V2L, maar die bleek al kaput. Er kwam geen stroom uit.
Na het vervangen van de ICCU werkte de V2L wel weer.
Misschien wel de moeite waard om te delen dat we ruim € 500 van de dealer kregen overgemaakt ter compensatie.
Ik weet niet waar het op gebaseerd is, maar het is voor het DC moeten laden gedurende ruim 3 maanden, waarin we ~4000 km hebben gereden en ~800 kWh hebben moeten snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:20
dextertje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:13:
[...]

~4000 km hebben gereden en ~800 kWh hebben moeten snelladen.
500 euro voor 800Kwh = €0,625/KWH. Redelijk marktconform met eventueel een abbonoment op Fastned of ionity.

in 2021 ging mijn ICCU er ook uit, met 6 weken te rijden in een kona ter compensatie.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemall
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Frank800 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:10:
[...]

Vandaag weggebracht voor de 60k beurt. Monteur heeft er naar gekeken en heeft geen probleem vast kunnen stellen. Op de terugweg bleef de spanning er zeker een half uur aanwezig 8)7 De monteur heette zeker Jomanda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilep
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
[quote]rvdgaag schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:36:
[...]

Rij nu 40k KM met het panoramadak in mijn Ioniq 5 AWD LOUNGE van eind 2021 piept of kraakt niks. Ideaal dat daglicht in de auto, geeft inderdaad samen met de witte/creme bekleding een heerlijk ruimtelijk effect. Van mij had het dak ook nog open kunnen gaan ( dan ook de hond achterin blij )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:02

oks

Ota werkt! Vandaag is mijn ioniq 5 aan het updaten. Aan de interactie kan nog wel gewerkt worden. Een voortgangsbalkje met download snelheid zou wel aardig zijn. Maar goed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Codeaction schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:20:
[...]

500 euro voor 800Kwh = €0,625/KWH. Redelijk marktconform met eventueel een abbonoment op Fastned of ionity.

in 2021 ging mijn ICCU er ook uit, met 6 weken te rijden in een kona ter compensatie.
Ik vond de compensatie prima, ja. Ik heb gemiddeld ruim 2xgoedkoper geladen (Tesla met abo, later Circle K met Electroverse).
Het kostte alleen wel echt veel meer tijd. En elk ritje van meer dan 100 km heen en 100 km terug, daar wilden we wel onderweg laden, omdat niet al te leeg thuis te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Codeaction
Helaas wordt er inderdaad geen rekening gehouden met persoonlijke tijdsverlies. Zelf heb ik ook jaarlijks 6-8 keer bij de dealer gestaan met weken tot maanden wachten er tussen. Meestal terug moeten komen omdat een onderdeel vergeten te bestellen is. Of dat een reparatie verkeerd uitgevoerd is. Alhoewel de Wittebrug dealer beleeft is wordt met het tijdsverlies heel nonchalant gedaan.

Vooralsnog de volgende mankementen (project 45):
ICCU
Rader
12V accu (2x)
Uitlijnen (6x), waarvan 5x garantie
Beweging in de stoel 3x "verholpen" met speciale bouten. Dit werkte deels voor enkele weken
vervolgens stoel frame vervangen
5x deur trims vervangen, Links achter 3 keer. Foli dat los laat

Zelf verder diverse panelen die los kwamen weer vast gezet. Waaronder de geribbelde buiten paneel op de recht achter deur. Deur rubbers die los laten. Interieur paneel bij links achter gordel die los kwam.

Desondanks zou ik niet zomaar een andere auto willen. Zelfs na bijna 4 jaar is er geen auto die het volgende allemaal heeft:
- Het snelle laden profiel heeft.
- 220v onboard, met ruimte voor een nespresso aparaat:)
- Heerlijk vermogen en trek gewicht. Wat zeer fijn is met een caravan.
- Veel interieur ruimte, tov de buiten afmetingen. Voelt een beetje als een woonkamer. Heerlijk om af en toe een dutje te doen bij lang wachten.
- elektrische verstelbare achterbanken. Mechanisch zou ook kunnen. Een simpele feature, dat me verbaast niet meer fabrikanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Codeaction schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:36:
Helaas wordt er inderdaad geen rekening gehouden met persoonlijke tijdsverlies. Zelf heb ik ook jaarlijks 6-8 keer bij de dealer gestaan met weken tot maanden wachten er tussen. Meestal terug moeten komen omdat een onderdeel vergeten te bestellen is. Of dat een reparatie verkeerd uitgevoerd is. Alhoewel de Wittebrug dealer beleeft is wordt met het tijdsverlies heel nonchalant gedaan.

ICCU
Rader
12V accu (2x)
Beweging in de stoel 3x "verholpen" met speciale bouten. Dit werkte deels voor enkele weken

Zelf verder diverse panelen die los kwamen weer vast gezet. Waaronder de geribbelde buiten paneel op de recht achter deur. Deur rubbers die los laten. Interieur paneel bij links achter gordel die los kwam.

Desondanks zou ik niet zomaar een andere auto willen. Zelfs na bijna 4 jaar is er geen auto die het volgende allemaal heeft:
- Veel interieur ruimte, tov de buiten afmetingen. Voelt een beetje als een woonkamer. Heerlijk om af en toe een dutje te doen bij lang wachten.
- elektrische verstelbare achterbanken. Mechanisch zou ook kunnen. Een simpele feature, dat me verbaast niet meer fabrikanten hebben.
Pas je de achterbank vaak aan? Ik kan ze mechanisch verstellen en ze staan eigenlijk altijd in de achterste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
jouwheld schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:44:
[...]

Pas je de achterbank vaak aan? Ik kan ze mechanisch verstellen en ze staan eigenlijk altijd in de achterste stand.
Eigenlijk alleen met vakantie. of bij andere gelegenheden met 4/5 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Codeaction schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:01:
[...]

Eigenlijk alleen met vakantie. of bij andere gelegen met 4/5 man
En dan zet je ze meer naar voren om meer bagageruimte te creeëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
@jouwheld , voor meer bagageruimte inderdaad. Het scheelt ongeveer 15cm. Dan hou je voor de achterbank nog steeds genoeg ruimte voor mensen onder de ~190

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Codeaction schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:36:

ICCU
Rader
12V accu (2x)

Mee eens. Mijn I5 is inmiddels bijna 3 jaar oud en gaat er op niet al te lange termijn uit (private lease). Weinig issues gehad behalve het gerammel bij de achterklep, folie bij de achterportieren en een nieuwe 12V accu (voorzorg). Rijd nog steeds op mijn eerste set banden (65K). Al druk aan het rondkijken geweest naar een andere auto, nu om te kopen ipv te leasen. In een paar verschillende auto’s wezen proefrijden maar kom toch weer terug op de I5. Allemaal missen ze wel iets wat ik erg waardeer aan de I5. Naast de door jouw genoemde punten ook nog de I pedal (vind ik persoonlijk heerlijk), de heerlijke Lounge stoelen en afgezien van het gerammel van de achterklep (wat nu echt verholpen lijkt te zijn) zo ontzettend stil. Daarnaast erg prettig dat de rolstoel zo achterin geschoven kan worden zonder met de achterbank te moeten schuiven. Idem met de golftas en karretje. Heerlijke reisauto. Dus overweeg serieus nu de rode I5, N line met panorama dak (heb ik nu niet)

[ Voor 6% gewijzigd door mh514452 op 03-04-2025 17:16 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
dextertje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:13:
[...]

Misschien wel de moeite waard om te delen dat we ruim € 500 van de dealer kregen overgemaakt ter compensatie.
Ik weet niet waar het op gebaseerd is, maar het is voor het DC moeten laden gedurende ruim 3 maanden, waarin we ~4000 km hebben gereden en ~800 kWh hebben moeten snelladen.
Heb je hier om gevraagd bij de dealer?
Ik ben nog aan 't wachten op een ICCU, maar ik word nu al beetje gestoord van de DC laadkosten... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
Impstoker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:36:
[...]

Ik ben nog aan 't wachten op een ICCU, maar ik word nu al beetje gestoord van de DC laadkosten... :X
Ja, omdat ik hier had gelezen dat iemand compensatie kreeg. :)
De dealer zei dat ze dat sowieso doen, maar het kan natuurlijk geen kwaad om even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:18
Hi all

Wij krijgen volgende week onze Hyundai IONIQ 5 Connect+ AWD 77 kW. Met een persoonlijke gave kleur Gravity Golden matte. Nu al veel zin in om mee te gaan rijden. Stoelen perfect,de ruimte voor de kids achterin. Fijn rijgedrag. Toch na de verschillende proefritten de keuze gemaakt, ondanks de verhalen over de iccu issues. Toch lees ik ook fijne reviews van bezitters zonder issues en veel gereden kilometers.

[ Voor 73% gewijzigd door rem_hopster op 04-04-2025 19:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KryTech
  • Laatst online: 22:37
Vanochtend in Den Haag bij Wittebrug een RDW Connect+ 84KW mogen ophalen *O* (opties: zwart + afneembare trekhaak). Hele rits auto’s proefgereden maar de Ioniq 5 was toch de auto waar ik echt blij van werd. Technisch hoogstaand, 800V & V2L in combinatie met de looks en het zitcomfort (zalig veel ruimte voor mijn rechterknie, die stoot ik altijd behalve in de ioniq 5) maakte dat ik voor deze auto gekozen heb. Kleur zwart is verplicht bij ons bedrijf gezien de bestickering die er nog op moet komen.

Ondertussen 130KM verder en meer dan tevreden maar nog te pril om er echt wat over te zeggen. Moet nog beetje wennen aan ACC waarbij direct ook “auto steer” bij aanschiet en wat dan blijft aanstaan als je ACC pauzeert.

Connect+ heeft een HUD, echt wat mij betreft een hele fijne optie en werkt ook opvallend goed samen met Android Auto / Google maps navigatie.

Vorige auto wel Android auto maar niet draadloos. Draadloos Android Auto is wel echt top en werkt tot op heden snel en foutloos (Galaxy S21FE). Mijn standaard instap ritueel zal ik dus wat moeten aanpassen, i.p.v. kabeltje aansluiten wordt het nu op de draadloze lader leggen en nog even de rechter knop op het stuur vasthouden.

Erg blij dat ik me nu bij dit topic kan voegen, wel wat angstig voor de ICCU-verhalen maar ik mag toch hopen dat ze dit wel onder controle gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Ter info,
Ik heb de software van mijn zelfbouw laadpaal “smartevse” aangepast.
Met behulp van het Python tool van @ZuinigeRijder bepaal ik wat de accu status is.
Tot 90% laad ik op full power, 3x16A, dus 11kW.
Daarna regel ik met een paar stappen terug naar het minimum, 3x6A dus 4.1kW en daarmee doe ik dan de laatste 10% (als ik naar 100% wil). Afschakelen gebeurt dan dus altijd op het laagste laadnivo.
De hoop is dat ik de ICCU heel houdt.
Of het echt helpt weet ik niet. Maar “baat het niet dan schaadt het niet”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

KryTech schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:43:
Connect+ heeft een HUD, echt wat mij betreft een hele fijne optie en werkt ook opvallend goed samen met Android Auto / Google maps navigatie.
Ehh, weet je zeker dat Google Maps samenwerkt met je HUD?
Ik meen dat bij mij (ook een recente facelift-versie) de HUD wel samenwerkt met Apple Maps, maar niet met Google Maps… |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Impstoker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:36:
[...]

Hyundai vergoedt de kosten voor snelladen gedurende die periode. Zie eerdere berichten in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Laatst online: 22:37
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:52:
[...]

Ehh, weet je zeker dat Google Maps samenwerkt met je HUD?
Ik meen dat bij mij (ook een recente facelift-versie) de HUD wel samenwerkt met Apple Maps, maar niet met Google Maps… |:(
Zojuist nogmaals getest maar ja ik weet zeker dat het bij mij werkt. Android auto draadloos, google maps route ingeven en hierna meteen in de hud de aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:48
rvdgaag schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:36:
[...]

Rij nu 90k KM met het glazendak in mijn Ioniq 5, piept of kraakt niks. Ideaal dat daglicht in de auto, geeft zo'n ruimtelijk effect.
Bij mij mei 2023 wel altijd een ruis als ik het scherm tot glazendak open heb staan. Boven de 70 km per uur.
Dus vaak scherm dicht!

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Zal wel een Apple dingetje zijn? Zou mij niet verbazen in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

KryTech schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:58:
[...]

Zojuist nogmaals getest maar ja ik weet zeker dat het bij mij werkt. Android auto draadloos, google maps route ingeven en hierna meteen in de hud de aanwijzingen.
Je hebt gelijk, ik haalde er twee door elkaar. Ik was vandaag op pad en merkte dat het Waze is die niet met de HUD werkt. Wel apart, omdat Waze tegenwoordig (al een aardig tijdje trouwens) ook van Google is…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Pieter Hermens schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:16:
[...]

Bij mij mei 2023 wel altijd een ruis als ik het scherm tot glazendak open heb staan. Boven de 70 km per uur.
Dus vaak scherm dicht!
Wacht ff. Hebben we het wel over hetzelfde glazen dak? Ik heb het over het lange, vaste glazen dak. Daar zit geen beweegbaar scherm onder. Je kunt dat alleen in stappen mat wit maken, toch?
Dát zou het dak zijn dat kraakt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
Vanochtend de chrome Hyundai logo's vervangen. Het stoorde me dat werkelijk niks aan mijn PJ45 chrome is, behalve de 2 logo's. Er zijn aftermarket logo's maar die vind ik maar niks. Gelukkig heeft Korea zilvergrijze logo's, dus die heb ik nu op mijn auto zitten. Bijna plug&play (de gaatjes komen niet 100% overeen dus die moet je afknippen), en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G31IGMx.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhSpcFD.jpeg

In mijn optiek past dit veel beter bij de rest van het zilvergrijs van mijn Digital Teal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:48
Hippe Lip schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:41:
[...]

Wacht ff. Hebben we het wel over hetzelfde glazen dak? Ik heb het over het lange, vaste glazen dak. Daar zit geen beweegbaar scherm onder. Je kunt dat alleen in stappen mat wit maken, toch?
Dát zou het dak zijn dat kraakt.
Ja, geen open dak, vermoedelijk niet voldoende en of juist gekit.

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

We kunnen de aanraaktoetsen van de klimaatregeling slecht zien. Veel te donker en weinig contrast.

Kun je de helderheid daarvan ergens regelen? In fe gebruiksaanwijzing heb ik het niet kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_pBf1o_35BgG_hvjGBNB1oTl6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBfTtq3toTVzHhkqkJpfqIyX.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Hippe Lip schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:50:
We kunnen de aanraaktoetsen van de klimaatregeling slecht zien. Veel te donker en weinig contrast.

Kun je de helderheid daarvan ergens regelen? In fe gebruiksaanwijzing heb ik het niet kunnen vinden.
Instellingen —> Scherm —> verlichting
(Boekje pagina 4-5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

StarC schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:13:
[...]
Instellingen —> Scherm —> verlichting
(Boekje pagina 4-5)
Kan het zijn dat je het hebt over de handleiding van het ‘vorige’ model? Op pagina 4-5 vind ik informatie over de Power/Charge-meter en de laadtoestandmeter (mooie voor scrabble :+ ) (SoC) voor hoogspanningsaccu.

Ik rijd de facelift, en die heeft een andere handleiding. Daarin vond ik het niet…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Ah. 4-4 in het nieuwe boekje, al staat daar in tegenstelling tot het vorige boekje niks opgenomen over de verlichting van de schakelaars. Maar zou dat dus even proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door StarC op 06-04-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

StarC schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:22:
Ah. 4-4 in het nieuwe boekje, al staat daar in tegenstelling tot het vorige boekje niks opgenomen over de verlichting van de schakelaars. Maar zou dat dus even proberen.
@StarC Denk je. Dat op pagina 4-4 gaat over het instrumentenpaneel achter je stuur. Dat heb ik geprobeerd en dat wil je niet te helder hebben, want dan staalt het je tegemoet. En daarmee wordt de helderheid van die strip voor de klimaatregeling helaas niet anders.
Dank voor je moeite in elk geval.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
afgelopen weekend heb ik mij noodgedwongen gemeld bij de dealer voor de 12v service actie. afgelopen week 3x een lege 12v accu gehad. heel bijzonder blijf ik het vinden; je rijd 45min naar een bestemming, wil na 3 uur weer terug en krijgt na het aanzetten van de auto de melding "12v accu spanning te laag zet de auto langs de kant" (of zo iets). de auto heeft dan dus gewoon stil gestaan, niet aan een lader oof iets en toch is de 12v accu leeg. nou dat had ik dus nog 2x die week waarbij de laatste keer de accu niet meer werd bijladen (na een booster de auto 30min aan laten staan en de volgende ochtend weer plat)
de accu is onder garantie vervangen en de software is weer bijgewerkt.

ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat de auto 3 jaar geen problemen heeft gehad met de 12v accu en dan spontaan de 12v accu gaat leegtrekken. geen software aanpassing, geeen ander gebruik en toch een ander resultaat. bij mensen begrijp ik dat ze soms een dag anders reageren met dezelfde input, maar een computer moet met dezelfde input altijd dezelfde output geven lijkt mij.....nu maar hopen dat de nieuwe software geen "randomizer" bevat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
Tiggy80 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:23:
afgelopen weekend heb ik mij noodgedwongen gemeld bij de dealer voor de 12v service actie. afgelopen week 3x een lege 12v accu gehad. heel bijzonder blijf ik het vinden; je rijd 45min naar een bestemming, wil na 3 uur weer terug en krijgt na het aanzetten van de auto de melding "12v accu spanning te laag zet de auto langs de kant" (of zo iets). de auto heeft dan dus gewoon stil gestaan, niet aan een lader oof iets en toch is de 12v accu leeg. nou dat had ik dus nog 2x die week waarbij de laatste keer de accu niet meer werd bijladen (na een booster de auto 30min aan laten staan en de volgende ochtend weer plat)

ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat de auto 3 jaar geen problemen heeft gehad met de 12v accu en dan spontaan de 12v accu gaat leegtrekken. geen software aanpassing, geeen ander gebruik en toch een ander resultaat. bij mensen begrijp ik dat ze soms een dag anders reageren met dezelfde input, maar een computer moet met dezelfde input altijd dezelfde output geven lijkt mij.....nu maar hopen dat de nieuwe software geen "randomizer" bevat....
Heb je een accessoire aan een USB poort gekoppeld (met name aan de “data” poort voorin)?
Zo niet dan blijft eigenlijk alleen een Bluelink probleem over.
Je zou die eens een week uit kunnen schakelen om te kijken of het leeglopen van je 12V accu dan niet meer voorkomt…
Is het dan over dan zou het Bluelink zelf of een “derden” app kunnen zijn die veel connecteert met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
CharlieBulldog schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:10:
[...]

Heb je een accessoire aan een USB poort gekoppeld (met name aan de “data” poort voorin)?
Zo niet dan blijft eigenlijk alleen een Bluelink probleem over.
Je zou die eens een week uit kunnen schakelen om te kijken of het leeglopen van je 12V accu dan niet meer voorkomt…
Is het dan over dan zou het Bluelink zelf of een “derden” app kunnen zijn die veel connecteert met de auto.
nop, niets van dat alles. daarom vind ik het zo vreemd, als ik inderdaad iets anders zou doen met de auto dan zou ik daar een verklaring in kunnen zien, maar nu lijkt het zo random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite

Kan ook heel goed het bekende ICCU probleem zijn. Dat die de 12V accu niet meer bijlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Crocidolite schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:23:
[...]

Kan ook heel goed het bekende ICCU probleem zijn. Dat die de 12V accu niet meer bijlaad.
daar was ik ook bang voor, maar ac laden gaat probleemloos en kwam bij de dealer ook niet naar voren tijdens het uitlezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld

Er zal weinig aan de laadkant zijn veranderd, maar de 12 volt accu lijkt het bij iedereen te begeven na een paar jaar. Zeker als die een keer helemaal leeg is getrokken gebeurt het steeds vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

@jouwheld
Hier na 3 jaar de 12V-accu preventief vervangen met een AGM-accu. Geen problemen meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10
Ik kreeg zo'n mailtje ook dat ik moest gaan betalen voor bluelink, want het liep af. Maar in de mail (en op de site) stond niks over wat je dan moest doen om abbo af te sluiten. Ik maar eens een berichtje gestuurd. Kreeg paar dagen later antwoord, conclusie: de launch gaat lekker..
Bedankt voor uw contact met Bluelink.

Wij wijzen u erop dat onze online winkel nog niet beschikbaar is voor de aanschaf van een Bluelink abonnement. Om deze reden is de einddatum van de gratis proefperiode van Bluelink verschoven naar 2025-05-19.

Zodra de webwinkel beschikbaar is zullen wij u hierover informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021

-CJ

Not remastered

Haha wat een gepruts. Het staat nog steeds niet op de website en ben ook niet geïnformeerd over vertraging. Heb ook maar even gemaild voor de zekerheid, voordat er dingen af worden gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door -CJ op 07-04-2025 22:17 ]

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:20
Dala schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:46:
Ik kreeg zo'n mailtje ook dat ik moest gaan betalen voor bluelink, want het liep af. Maar in de mail (en op de site) stond niks over wat je dan moest doen om abbo af te sluiten. Ik maar eens een berichtje gestuurd. Kreeg paar dagen later antwoord, conclusie: de launch gaat lekker..

[...]
Er staat toch in dat webwinkel nog niet beschikbaar is en dat ze informeren zodra die beschikbaar is?
Dus ik zie het probleem niet.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dextertje
Even iets onbelangrijks, maar wel iets leuks tussendoor: bij Asphalt Legends Unite (racespel) hebben ze sinds vorige week de Hyundai IONIQ 5N om mee te racen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EazHJfoyxS6-u2C9sGhdKagBaFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PTqm9nHUmv4mnDQfYNJEvkN.png?f=fotoalbum_large 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
dextertje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 00:33:
Even iets onbelangrijks, maar wel iets leuks tussendoor: bij Asphalt Legends Unite (racespel) hebben ze sinds vorige week de Hyundai IONIQ 5N om mee te racen.
[Afbeelding] 8)
Ben benieuwd waar ze die nitro inspuiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54
Voor mijn Ioniq5 Project45 AWD (origineel 20 inch) heb ik een setje 19 inch velgen van een Santa Fe op de kop getikt. Exact dezelfde specs als de originele 19 inch Ioniq5 velgen: 7.5j x 19, ET 49.5, banden 235-55/19.

Bij het monteren blijken ze helaas niet te passen. Op de achteras lopen ze heel lichtjes tegen de remklauw aan. Op de vooras gaat het wel goed.

Weet iemand of de AWD versie andere velgen heeft dan de RWD versie? De bandenboer dacht dat er misschien een ring tussen moest om ze iets verder naar buiten te zetten, maar wist het ook niet precies.

Het gaat om deze velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlbpxWNI5_Ytg52sPy1eZJVXHQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EDT8DWa3LSIyeyaqoQpC5dV.jpg?f=fotoalbum_large

@spidertje heeft deze ook onder zijn Ioniq5. Weet jij of ze zonder problemen te monteren waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Zojuist in de bus.
Motorrijtuigenbelasting.
Ik moet voor mijn Connect+ uit 2023 89euro per kwartaal betalen.

Pagina: 1 ... 256 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic