Gistermiddag heb ik de update handmatig via een USB-stick gedaan. Dat was wel even een leer momentje.
Ten eerste moet je bij de USB-aansluiting op de knop drukken om de aansluiting in een andere modus te zetten. Anders ziet de auto de stick niet.
Daarna duurt het lezen van de stick best lang. Ik dacht dat dit snel zou gaan omdat alles lokaal aanwezig is en je niet vertraagt wordt door een radioverbinding, maar toch.
En daarna (b)lijkt er een instructie te missen. Ikke maar uren wachten omdat de auto zegt
“Update is bezig”. Uiteindelijk heb ik ‘m uitgezet en weer gestart en toen kwam het volgende scherm. Mogelijk had dit meteen gekund nadat de tekst wijzigde van
“Software-installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid...” naar
“Software van infotainmentsysteem is gereed voor installatie.” Door op het scherm te tikken of zo. Maar dat deed ik niet omdat-ie bleef zeggen dat die bezig was…
En in het eerste scherm stond de tekst
“Verwijder het USB-apparaat pas nadat u een melding hiertoe krijgt”, maar die melding heb ik nooit gezien.
Ruimte voor verbetering, zullen we dus maar zeggen.
Na het opnieuw starten van de auto kon ik kiezen tussen meteen updaten of pas als de auto uit is.
Edit
Het bleek vandaag dat er veel (alle?) instellingen gereset/weg zijn. Zo waren de voorinstellingen van de radio foetsie. Had geen tijd om naar andere instellingen te kijken.
[
Voor 4% gewijzigd door
Hippe Lip op 02-04-2025 12:38
]