Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
dvdj schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:47:
Is er iemand al aan het betalen voor Bluelink? Mijn gratis abo verloopt op 3 maart. Volgens de Belgische site gaat deze grap €9,90 per maand kosten: https://www.hyundai.com/b...nectiviteit/bluelink.html

Hier zit o.a. navigatie op basis van live verkeersinfo, zoeken naar locaties en live status laadpalen mee in, voor mij wel cruciaal.

In Nederland zijn er voor de Gen5W 2 abo's: Lite en Pro. De Lite kost €2,99 en daar zit bovenstaande al mee in. Pro kost €9,99 maar dat voegt enkel muziek streaming toe. Hetgeen er toe doet zit al in het Lite abo.

Het lijkt er dus op dat onze Nederlandse vrienden er een pak goedkoper vanaf komen.

Dan maar even de klantendienst hierover gecontacteerd en het formulier ingevuld:
[Afbeelding]
Ik zie in andere landen dezelfde setup als in NL. Dus het lijkt mij dat de Belgische website nog niet helemaal klaar is :).

Vooralsnog denk ik ook dat Bluelink Pro niet beschikbaar is voor Gen5W of in ieder geval zonder het streaming gedeelte. Dat was immers "nieuw" op CCNC systemen (zoals in de nieuwe KONA). Dus ben erg benieuwd waar je €9,99 dan voor betaalt.....

ehhhh..HOI

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:39
krizzziz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik zie in andere landen dezelfde setup als in NL. Dus het lijkt mij dat de Belgische website nog niet helemaal klaar is :).

Vooralsnog denk ik ook dat Bluelink Pro niet beschikbaar is voor Gen5W of in ieder geval zonder het streaming gedeelte. Dat was immers "nieuw" op CCNC systemen (zoals in de nieuwe KONA). Dus ben erg benieuwd waar je €9,99 dan voor betaalt.....
zouden belgen in een nederlandse garage de renewal kunnen kopen aan de "lite" prijs ? (vrije handel dacht ik)

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:17
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:48:
[...]

Nu staan deze service acties pas bij mijn VIN nummer genoemd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
NE, CE Verbesserter Regellogik für Batteriekontrollsystem
Gültig bis: 05.06.2027
Kampagnencode: 40D240

NE CE ICCU aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuen (3. Software)
Gültig bis: 17.06.2027
Kampagnencode: 40D236
Bij mij nu ook, ik heb een afspraak op 13 maart om ze er op te laten zetten. Ik heb de 50.000 km mijlpaal met m’n eerste ICCU gehaald, hopelijk helpen die software updates om hem in leven te houden. ;)

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Dure grap zo'n 30.000 km beurt. €600,- en dan heb ik nog keurig €100,- gecrediteerd gekregen voor de accu die ik preventief had laten vervangen. De grootste post is twee soorten koelvloeistof.
De auto rijdt merkbaar een beetje beter.

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

MicheldeGoey schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:12:
Dure grap zo'n 30.000 km beurt. €600,- en dan heb ik nog keurig €100,- gecrediteerd gekregen voor de accu die ik preventief had laten vervangen. De grootste post is twee soorten koelvloeistof.
De auto rijdt merkbaar een beetje beter.
Ja... Komt ook niet overeen met de offerte die ik heb gekregen voor de eerste 30.000KM beurt.
Bij mij is geoffreerd:
-1e Onderhoudsbeurt a 156,51 euro
- Remvloeistof vervangen a 44,26
-Kleinmateriaal a 13,50

Totaal zou komen op ~260 euro voor de eerste beurt. Bij een Hyundai dealer.

Ik vermoed dat dit niet jouw eerste 30.000 KM beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@FijneKnul

Jawel, eerste 30k beurt, maar de auto nadert 4 jaar oud, dat zal ermee te maken hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09 20:49
Mijn iccu is kapot sinds 17 november maar de auto kon nog snelladen.. nu tijdens autorit naar italie, nadat kind haar oplader in het stopcontact plaatst, alarm 'controleer elektrisch systeem, beperkt vermogen en stop de auto'.

De hyundai garage aldaar diagnosticeert een iccu probleem, alleen nu kan ie dus niet meer verder rijden. Auto gaat op transport naar de garage in de buurt, hopelijk zorgt het reeds lange wachten op een nieuwe iccu dat deze snel geplaatst wordt.

Maar ik ben dit nog niet eerder tegengekomen in deze draad, ook de garage heeft aangegeven dat ik prima ermee op vakantie kon want snelladen was geen probleem. Dus mocht je iccu kapot zijn, stop niks in de V2L ... Better safe than sorry.

Overigens uitstekende service van de hyundai pechhulp met direct vergelijkbaar vervangend vervoer (Volvo xc40) waardoor we gewoon vakantie 3u later hebben kunnen vervolgen en prettig contact daarna. Loopt vast allemaal via de anwb, maar toch netjes. :)

Nu op zoek naar een huurauto voor de komende weken.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:33
Sirojth schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:41:
Mijn iccu is kapot sinds 17 november maar de auto kon nog snelladen.. nu tijdens autorit naar italie, nadat kind haar oplader in het stopcontact plaatst, alarm 'controleer elektrisch systeem, beperkt vermogen en stop de auto'.

De hyundai garage aldaar diagnosticeert een iccu probleem, alleen nu kan ie dus niet meer verder rijden. Auto gaat op transport naar de garage in de buurt, hopelijk zorgt het reeds lange wachten op een nieuwe iccu dat deze snel geplaatst wordt.

Maar ik ben dit nog niet eerder tegengekomen in deze draad, ook de garage heeft aangegeven dat ik prima ermee op vakantie kon want snelladen was geen probleem. Dus mocht je iccu kapot zijn, stop niks in de V2L ... Better safe than sorry.

Overigens uitstekende service van de hyundai pechhulp met direct vergelijkbaar vervangend vervoer (Volvo xc40) waardoor we gewoon vakantie 3u later hebben kunnen vervolgen en prettig contact daarna. Loopt vast allemaal via de anwb, maar toch netjes. :)

Nu op zoek naar een huurauto voor de komende weken.
Ouch..
Nooit aan gedacht maar erg logisch.
Bij V2L wordt het inverter om te laden achterste voren gebruikt.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 09:53

(..)
Goed om te weten, dit!
Wat kon je nog wél, nadat je kind de oplader in het stopcontact plaatste?

Ik heb een afspraak in maart om de ICCU te vervangen, ik ben nu wel nieuwsgierig of ik het probleem kan reproduceren, vlak voor ik bij de garage ben. (8>
Of kan ik dan beter wachten tot ik op hun parkeerterrein ben aangekomen?

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09 20:49
dextertje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Goed om te weten, dit!
Wat kon je nog wél, nadat je kind de oplader in het stopcontact plaatste?

Ik heb een afspraak in maart om de ICCU te vervangen, ik ben nu wel nieuwsgierig of ik het probleem kan reproduceren, vlak voor ik bij de garage ben. (8>
Of kan ik dan beter wachten tot ik op hun parkeerterrein ben aangekomen?
Ik kon op slakkentempo ~300m rijden totdat ie echt zei, stop auto nu en vermogen ook wegviel. Dit kon ook elke keer als je de auto weer uitzette en opnieuw startte. Daardoor ipv de vluchtstrook op de autobahn een parkeerplaats kunnen bereiken.

Zou wel interessant zijn! Weet niet of de garage het zo leuk vind :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
dextertje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:09:
[...] ik ben nu wel nieuwsgierig of ik het probleem kan reproduceren
username checks out :+

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 23:46
Maar ik ben dit nog niet eerder tegengekomen in deze dr opaad, ook de garage heeft aangegeven dat ik prima ermee op vakantie kon want snelladen was geen probleem. Dus mocht je iccu kapot zijn, stop niks in de V2L ... Better safe than sorry.
Tegen mij werd ook gezegd dat ik nog prima kon doorrijden en snelladen met een kapotte ICCU. Echter stond ik twee weken later tijdens vakantie in de Ardennen toch met een lege 12 volt accu die niet meer werd bijgeladen vanwege de kapotte ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6yrogpTAJ7FfbtFaRTeyBnxbyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbURyffal2UnASMkzT4kFC9T.jpg?f=fotoalbum_large

Tja,....we weten allemaal wat dit inhoud. :(

Dit gebeurde toen net ik net van huis was, omgekeerd en gelukkig nog thuis gekomen ondanks dat de auto echt begon te bleren dat ik moest stoppen. Gisteren viel mij ook al op dat die niet wou laden aan de 11kW lader.

Straks maar eens de garage bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
MicheldeGoey schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:14:
@FijneKnul

Jawel, eerste 30k beurt, maar de auto nadert 4 jaar oud, dat zal ermee te maken hebben.
De 30k/24 mnd beurt kost 189 euro. De rest zijn overige werkzaamheden. Als ik het goed begrijp heb je de 30k/24 mnd beurt overgeslagen inclusief recht op garantie en pechhulp. :P De 60k/48 mnd beurt kost overigens het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@nietwijk

Nee hoor, de auto heeft keurig z'n 24 maandenbeurt gehad, dit gaat om 30k kms.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyoAmYNoqDpBYPmRCNtluKPatFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lRecYDuSdiGxWYJFTnvmOM51.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
MicheldeGoey schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:37:
@nietwijk

Nee hoor, de auto heeft keurig z'n 24 maandenbeurt gehad, dit gaat om 30k kms.[Afbeelding]
Je was me even kwijt, maar als je auto (c.a. 2 jaar geleden) de 24mnd beurt gehad heeft is dit niet de 30k beurt, maar de 60k/48mnd beurt. Zelfde prijs en inhoud, maar dan doe je geen onderhoud op kilometerstand, maar op looptijd.

EDIT: aan de code te zien willen ze de koelvloeistof van de accu bij 60kkm/36mnd vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door nietwijk op 21-02-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
sinds deze week heb ik de volgende service acties staan, iemand al bekend met deze acties?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
NAL inserting additional operating instructions for FCA with evasive assist ESA
Campaign code: 40D095

NE check of the 12V battery, as well as the SW version for AVN unit
Campaign code: 40D112

NE, CE Improved control logic for battery control system
Campaign code: 40D240

NE CE ICCU update and if necessary Renew ICCU and backup (3. Software)
Campaign code: 40D236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsvenkat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 12:24
YJB schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 05:54:
[...]

Klinkt als een ICCU probleem. Even testen of je wel bij een snellader kunt laden?

Ik zie niet waarom het wer een probleem zou zijn. Ik laad regelmatig bij -20C (of lager) en dat geeft geen problemen.
Dit is wat er gebeurt als ik probeer op te laden met het AC laadpaal in onze straat. https://imgur.com/a/XF1LmRu

Het werkt wel met een snellader. Ik heb volgende week een afspraak bij de garage voor de diagnose.

Iemand op een ander forum zei dat deze knipperende lampjes ook kunnen aangeven dat de kabel kapot is en vervangen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svsvenkat
KnarfX schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:15:
Knipperende leds bij de laadpoort?

Staat gepland laden aan?

[Afbeelding]
Lampjes op mijn auto knipperen anders. Zie:
https://imgur.com/a/XF1LmRu

Er is geen planning geconfigureerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
demonic schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:18:
sinds deze week heb ik de volgende service acties staan, iemand al bekend met deze acties?
Die 3 serviceacties zijn 24-01-2025 bij mij uitgevoerd samen met een storingsdiagnose op de active air flaps. Al met al een uurtje werk. Bij mij lijkt niks vervangen. AAF motor is afgelopen week vervangen, maar dat staat los van die serviceacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
demonic schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:18:
voor meer info kun je kijken bij ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic", deze post wordt up-to-date gehouden door ZuinigeRijder . Daarin staan dan weer verwijzingen na andere post, met meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07:23

JerryVR

ioniq5 N-Line

ik heb deze service actie openstaan:
Serviceaktionen

(NUR OTA) NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik
Gültig bis: 13.09.2027
Kampagnencode: 50D033
@Hippe Lip jij ook deze?

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

JerryVR schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:28:
ik heb deze service actie openstaan:
Serviceaktionen

(NUR OTA) NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik
Gültig bis: 13.09.2027
Kampagnencode: 50D033
@Hippe Lip jij ook deze?
@JerryVR Ja, die zag ik ook al langskomen. Kreeg meteen de neiging om die OTA te starten, maar bedacht me toen dat ik ooit ergens gelezen heb dat je maar een beperkt aantal (2?) OTA’s voor noppes krijgt en daarna daar een abo voor moet nemen of de boel handmatig via stikkie updaten.

Hoe zit dat?
  • Hebben we maar een beperkt aantal OTA’s?
  • Waar staat dat beschreven?
  • Kan ik deze update dan ook zelluf met een USB-stick uitvoeren?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Als er een 'Campagnecode' voor is, moet 'ie door de dealer uitgevoerd worden.
De 'halfjaarlijkse' (dat zou het moeten zijn) update die je op USB stick zet, en zelf uitvooert, is voor de kaart en het infotainment, als daar extra's in zitten, zijn die mij (nog) niet opgevallen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Hippe Lip schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:08:
Kreeg meteen de neiging om die OTA te starten
OTA geldt voor infotainment updates. Dit is een serviceactie (lees terugroepactie, waarvoor je niet teruggeroepen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

nietwijk schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:17:
[...]

OTA geldt voor infotainment updates. Dit is een serviceactie (lees terugroepactie, waarvoor je niet teruggeroepen wordt).
@nietwijk Dan heb je de post van @JerryVR hierboven niet goed gelezen: OTA only.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@JerryVR Ik vond WiFi in de auto, maar vond nergens wat ermee kan. Die kan ik toch niet onbeperkt als hotspot gebruiken?
Weet jij daar meer van?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:49:
@JerryVR Ik vond WiFi in de auto, maar vond nergens wat ermee kan. Die kan ik toch niet onbeperkt als hotspot gebruiken?
Weet jij daar meer van?
@Hippe Lip
ik heb al weken mijn telefoon op de Hyundai wifi en spotify er vrolijk op los😂.
we hebben sowieso 10 jaar bluelink en het eerste halfjaar alle opties dier maar zijn. daarna kun je eventueel "plus" of "pro" nemen, zo staat het op de website.
OTA, is altijd gratis onderdeel van de lite versie.
OTA infotainment update is onderdeel van de "pro " versie.
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mEtCFqa3eufwJ7c0C87YPCsTUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keirtLDHQqpqLbb0WKbdPxRm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:18:
[...]

@Hippe Lip
ik heb al weken mijn telefoon op de Hyundai wifi en spotify er vrolijk op los😂.
we hebben sowieso 10 jaar bluelink en het eerste halfjaar alle opties dier maar zijn. daarna kun je eventueel "plus" of "pro" nemen, zo staat het op de website.
OTA, is altijd gratis onderdeel van de lite versie.
OTA infotainment update is onderdeel van de "pro " versie.
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
[Afbeelding]
@JerryVR Nou, de PLUS lijkt me dan goed genoeg. In het PRO-abonnement zitten dan nog twee abo’s voor streaming, maar daaraan heb ik geen behoefte. En jij gebruikt je eigen spotify, dus neem ik aan dat je daar ook geen behoefte aan hebt?

Dan houd je alleen nog de OTA van de volledige EU-kaart over. Ik neem aan dat ik die ook via een stikkie zelluf kan doen, dus daaraan hoef ik die 70 euro extra per jaar ook niet uit te geven.

Die ‘Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies’ zijn ook lekker vaag. Als dat interessant is (als die er ooit komen), dan neem ik die PRO wel voor een maandje. Das een stuk voordeliger.

Maar die WiFi is me nou niet duidelijk. Die zie ik in geen van de drie abo’s genoemd. Kijk ik niet goed?
Zit die al in het LITE-abo? Onbeperkte data? Dat zou dan wel opvallend zijn…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:33:
[...]

@JerryVR

Maar die WiFi is me nou niet duidelijk. Die zie ik in geen van de drie abo’s genoemd. Kijk ik niet goed?
Zit die al in het LITE-abo? Onbeperkte data? Dat zou dan wel opvallend zijn…
ik denk, maar hou me er niet aan vast.. dat we op dit moment allemaal de "pro" versie hebben, en daar zit volgens de "FAQ" data bij...zal wel even vandeweek deze vraag bij mijn dealer neerleggen voor de zekerheid.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESiiWUy8N-680CQhBohKkvbDOog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/874Riz83POlkXRm1BfShlNd1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dus om de hotspot van de auto te blijven gebruiken heb je het PRO-abonnement nodig, als ik het zo lees.
Zat het net online ook nog eens door te spitten en kwam daar ook op.

Ach, we zien over een klein half jaar wel wat er wegvalt… 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Hippe Lip op 24-02-2025 18:01 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:59:
Dus om de hotspot van de auto te blijven gebruiken heb je het PRO-abonnement nodig, als ik het zo lees.
Zat het net online ook nog eens door te spitten en kwam daar ook op.

Ach, we zien over een klein half jaar wel wat er wegvalt… 8)
ja zo vat ik het wel op .
ik heb voor de zekerheid net dit naar mijn dealer gemaild, even kijken wat ze daarop antwoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWSsfC3g9SBKw4AEAZQ2bftVimc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erIltFbX6MFFjzLo3urCD1TY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Nu toch hier even wat informate inwinnen. Afgelopen weekend, 's nachts, op een drukke autoweg, besloot mijn IONIQ5 ermee te stoppen. Pechhulp gebeld en deze gaf aan dat de auto afgesleept moest worden. De berger vertelde me in het vervolg 112 te bellen, aangezien ik op een levensgevaarlijk stuk achter een bocht stond (maar ja, de auto wilde echt niet meer, viel langzaam uit). Al wachtende op de berger vielen een voor een alle verlichting van de auto uit, dus het was een bijzondere (en gevaarlijke) situatie. Gelukkig kreeg ik direct vervangend vervoer van de berger en kon ik naar huis.

En nu komt het probleem: ik woon een kleine 250km verderop. Daar ben ik met de leenauto dan ook naartoe gereden. Mijn eigen auto werd (met een tussenstop bij de berger) vanochtend bij de dealer 250km van mij vandaan afgeleverd, en niet bij mijn eigen. De dealer 'ver weg' vroeg mij wat er was gebeurd, en wist eigenlijk direct te vertellen dat dit een ICCU probleem is. Deze dealer had geen vervangend vervoer voor mij, en als hij dat al wel had, dan moest ik dat zelf komen halen. 250km verderop.

Mijn lokale dealer heeft een stuk of 8 ICCU-gevallen in de wachtrij. Ook hij heeft geen vervangend vervoer, en zijn ambulance kan de IONIQ5 niet dragen dus wordt vervoer naar mijn eigen dealer ook lastig.

Woensdag moet ik de leenauto inleveren. En als ik van de dealers hoor dat het echt nog wel even kan duren voordat mijn auto gerepareerd wordt... Wat zijn mijn opties?

De auto is door mijzelf gekocht, geen lease, heeft verlengde garantie (zit nog binnen fabrieksgarantie uiteraard), en is netjes onderhouden bij mijn eigen dealer. Ik wil natuurlijk niet 8 weken of nog langer zonder vervoer zitten, maar om nu zelf uit eigen zak iets te betalen terwijl ik het niet 'schuld' ben voelt ook niet helemaal oké...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:18

-CJ

Not remastered

Sowieso is dat hele OTA een beetje onzin voor die anderhalve update per jaar. Ook maar de vraag hoe lang ze dat volhouden.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
redah schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:03:
Nu toch hier even wat informate inwinnen. Afgelopen weekend, 's nachts, op een drukke autoweg, besloot mijn IONIQ5 ermee te stoppen. Pechhulp gebeld en deze gaf aan dat de auto afgesleept moest worden. De berger vertelde me in het vervolg 112 te bellen, aangezien ik op een levensgevaarlijk stuk achter een bocht stond (maar ja, de auto wilde echt niet meer, viel langzaam uit). Al wachtende op de berger vielen een voor een alle verlichting van de auto uit, dus het was een bijzondere situatie. Gelukkig kreeg ik direct vervangend vervoer van de berger en kon ik naar huis.

En nu komt het probleem: ik woon een kleine 250km verderop. Daar ben ik met de leenauto dan ook naartoe gereden. Mijn eigen auto werd (met een tussenstop bij de berger) vanochtend bij de dealer 250km verderop afgeleverd, en neit bij mijn eigen. Deze vroeg mij wat er was gebeurd, en wist eigenlijk direct te vertellen dat dit een ICCU probleem is. Deze dealer had geen vervangend vervoer voor mij, en als hij dat al wel had, dan moest ik dat zelf komen halen.

Mijn lokale dealer heeft een stuk of 8 ICCU-gevallen in de wachtrij. Ook hij heeft geen vervangend vervoer, en zijn ambulance kan de IONIQ5 niet dragen dus wordt vervoer naar mijn eigen dealer ook lastig.

Woensdag moet ik de leenauto inleveren. En als ik van de dealers hoor dat het echt nog wel even kan duren voordat mijn auto gerepareerd wordt... Wat zijn mijn opties?

De auto is door mijzelf gekocht, geen lease, heeft verlengde garantie (zit nog binnen fabrieksgarantie uiteraard), en is netjes onderhouden bij mijn eigen dealer. Ik wil natuurlijk niet 8 weken of nog langer zonder vervoer zitten, maar om nu zelf uit eigen zak iets te betalen terwijl ik het niet 'schuld' ben voelt ook niet helemaal oké...
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met Hyundai Nederland. Zij moeten een huurauto voor je vergoeden, al dan niet via een van hun dealers. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tvc15 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:30:
[...]-
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met Hyundai Nederland. Zij moeten een huurauto voor je vergoeden, al dan niet via een van hun dealers. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
@tvc15 Waarom moeten ze een huurauto voor je vergoeden? Op basis van welke regeling of bepaling?
Niet dat ik je niet geloof, maar uit nieuwsgierigheid.
En voor het geval het mij gaat overkomen natuurlijk. :+
Dat zijn we natuurlijk allemaal. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:30

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Hippe Lip schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:30:
[...]

@tvc15 Waarom moeten ze een huurauto voor je vergoeden? Op basis van welke regeling of bepaling?
Gewoon op basis van het consumentenrecht.

https://www.anwb.nl/jurid...e-en-onderhoud/je-rechten

Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd op grond van non-conformiteit ("wettelijke garantie") dan staat in de wet dat er hersteld moet worden binnen een redelijke termijn. Dit is doorgaans twee weken. Duurt de reparatie langer, dan moet de verkoper de overlast voor jou beperken door bijvoorbeeld een leenauto te verstrekken. Dit geldt ook als je je auto op grond van garantie ter reparatie naar de verkoper hebt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

de meester01 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:56:
[...]

Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd op grond van non-conformiteit ("wettelijke garantie") dan staat in de wet dat er hersteld moet worden binnen een redelijke termijn. Dit is doorgaans twee weken. Duurt de reparatie langer, dan moet de verkoper de overlast voor jou beperken door bijvoorbeeld een leenauto te verstrekken. Dit geldt ook als je je auto op grond van garantie ter reparatie naar de verkoper hebt gebracht.
@de meester01
Mooi dat je dit naar voren brengt, maar minder fraai dat je wel erg selectief leest.

Er direct achteraan staat namelijk:
Schadevergoeding kun je alleen vorderen als de lange reparatieduur aan de verkoper toe te rekenen is. Dat is niet aan de orde als onderdelen lange tijd niet leverbaar zijn.
Hier is simpelweg sprake van overmacht.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
de meester01 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:56:
[...]

@redah Dit ja en start met een schriftelijke ingebrekestelling, waarin je ze 14 dagen geeft. Je kan online zat voorbeeldbrieven vinden als je zelf geen rechtsbijstandsverzekering hebt. Bij mij begonnen ze te rennen toen die 14 dagen voorbij waren.

@Hippe Lip Diezelfde fabrikant is zelf verantwoordelijk voor het op voorraad houden van de vervangingsonderdelen. Er zijn opties om het wel binnen een dag te repareren, maar die wenden ze liever niet aan, maar na het verstrijken van die 14 dagen deden ze dat bij mij wel. Dit probleem is inmiddels jaren bekend en dat ze voorraad moeten houden dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:27
Hippe Lip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 02:35:
[...]

[Hier is simpelweg sprake van overmacht.
Overmacht of niet, een beetje stevig het gesprek in gaan bij je dealer doet vaak wonderen. bij Hyundai vinden ze een 8 voor service pas een voldoende, vraag even of je een tevredenheidsformuliertje kunt invullenals het gesprek de verkeerde kant op lijkt te gaan. het ICCU leverprobleem is eigenlijk al sinds dag 1 aan de hand (met uitzondering van 1 kwartaal ofzo), dat die onderdelen dus niet leverbaar zijn is simpelweg een verwijtbaar feit aan het worden. ik zou inderdaad even selectief lezen en met die instelling bij je dealer naar binnen stappen.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redah
tvc15 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:30:
Ik houd jullie gewoon continu op de hoogte ;) Vanochtend weer met beide dealers gesproken, aan beide kanten van het land. Ze zijn allebei welwillend, daar niet van, nu is het voornamelijk een kwestie van "Wie gaat de auto repareren" (en dus vervangend vervoer regelen) maar als dat niet de dealer 'ver weg' is, hoe komt de auto dan in mijn woonplaats. Hyundai NL geeft aan dat 'dealers het gewoon moeten regelen' dus ik weet niet hoever ze daarin gaan als 'het niet geregeld wordt', maar toch.

Vooralsnog klinkt het hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

nietwijk schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:23:
[...]
@Hippe Lip Diezelfde fabrikant is zelf verantwoordelijk voor het op voorraad houden van de vervangingsonderdelen. Er zijn opties om het wel binnen een dag te repareren, maar die wenden ze liever niet aan, maar na het verstrijken van die 14 dagen deden ze dat bij mij wel. Dit probleem is inmiddels jaren bekend en dat ze voorraad moeten houden dus ook.
De fabrikant is mss wel verantwoordelijk voor het op voorraad houden van onderdelen, maar jij hebt geen overeenkomst met Hyundai. Je hebt hooguit een overeenkomst met een dealer en voor die dealer kan het overmacht zijn als die de benodigde onderdelen niet sneller kan krijgen.

Je kunt je dus niet zomaar zeggen dat Hyundai hetmaar moet uitzoeken, want die is geen partij in jouw probleem, hooguit in het probleem tussen de dealer en Hyundai, maar daar heb jij weer geen invloed op.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tiggy80 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:26:
[...]
Overmacht of niet, een beetje stevig het gesprek in gaan bij je dealer doet vaak wonderen. bij Hyundai vinden ze een 8 voor service pas een voldoende, vraag even of je een tevredenheidsformuliertje kunt invullenals het gesprek de verkeerde kant op lijkt te gaan. het ICCU leverprobleem is eigenlijk al sinds dag 1 aan de hand (met uitzondering van 1 kwartaal ofzo), dat die onderdelen dus niet leverbaar zijn is simpelweg een verwijtbaar feit aan het worden. ik zou inderdaad even selectief lezen en met die instelling bij je dealer naar binnen stappen.
Het klinkt een beetje als op hoge poten bij de dealer binnenstappen en je recht opeisen. Dan zet je de toon en kun je de relatie aardig verpesten als die dealer jou vervolgens wijst op het feit dat je het toch echt mis hebt.
Ik ben het met je eens dat je de druk best op mag voeren, maar ga dan geen oneigenlijke argumenten erbij halen want je verliest meteen aan geloofwaardigheid en daarmee wellicht ook aan goodwill.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:40
Hippe Lip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:06:
[...]

De fabrikant is mss wel verantwoordelijk voor het op voorraad houden van onderdelen, maar jij hebt geen overeenkomst met Hyundai. Je hebt hooguit een overeenkomst met een dealer en voor die dealer kan het overmacht zijn als die de benodigde onderdelen niet sneller kan krijgen.
Ik denk dat die iets te kort door de bocht is, de garantie en eventuele terugroepacties gaan via Hyundai. Wij hebben helaas ook een ICCU probleem en de auto staat al meer dan een maand bij de dealer. Echter wij hebben gratis vervangend vervoer, de dealer heeft de auto bij Hyundai als niet rijdend afgemeld en volgens hen worden alle kosten van het vervangende vervoer door Hyundai gedragen.

Ik vind het vervelend dat de auto zo lang defect is maar qua afhandeling hebben wij niets te klagen.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Hippe Lip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Het klinkt een beetje als op hoge poten bij de dealer binnenstappen en je recht opeisen. Dan zet je de toon en kun je de relatie aardig verpesten als die dealer jou vervolgens wijst op het feit dat je het toch echt mis hebt.
Ik ben het met je eens dat je de druk best op mag voeren, maar ga dan geen oneigenlijke argumenten erbij halen want je verliest meteen aan geloofwaardigheid en daarmee wellicht ook aan goodwill.
klopt helemaal. en afhankelijk van je relatie met je dealer ga je er met gestrekt been in (je hebt vrij weinig te verliezen als je dealer al niet mee wil werken). is je relatie goed, dan zal je dealer ook niet zo moeilijk doen over vervangend vervoer (zoals al bij meerdere hier is geregeld)
ik zeg hiermee overigens niet dat je vloekend en tieren binnen moet stappen, maar wel dat je best mag laten merken aan een dealer dat je niet gedient bent van het feit dat ze van hun probleem jouw probleem maken terwijl je een goed werkend product verwacht waar je dik geld voor neer hebt gelegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

LT1970 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:22:
[...]
Ik denk dat die iets te kort door de bocht is, de garantie en eventuele terugroepacties gaan via Hyundai. Wij hebben helaas ook een ICCU probleem en de auto staat al meer dan een maand bij de dealer. Echter wij hebben gratis vervangend vervoer, de dealer heeft de auto bij Hyundai als niet rijdend afgemeld en volgens hen worden alle kosten van het vervangende vervoer door Hyundai gedragen.

Ik vind het vervelend dat de auto zo lang defect is maar qua afhandeling hebben wij niets te klagen.
@LT1970 Kennelijk toch niet zo kort door de bocht, want wat je beschrijft is precies volgens waar ik het over heb:

De dealer meld de auto bij Hyundai af als niet rijdend. Die dealer is namelijk partij voor Hyundai, niet jij. En die dealer krijgt vervolgens iets van Hyundai, dat ze weer aan jou doorgeven.

Maar als de dealer nix van Hyundai zou krijgen (om wat voor reden ook), dan kun jij daar geen rechten aan ontlenen, dan kun je nix van Hyundai opeisen. Dat is wat ik bedoel.

En dan heb ik het over de juridische posities ten opzichte van elkaar. Niet over goed fatsoen, souplesse, coulance of wat dan ook, want dat is natuurlijk ook allemaal nog mogelijk.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsvenkat
svsvenkat schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Dit is wat er gebeurt als ik probeer op te laden met het AC laadpaal in onze straat. https://imgur.com/a/XF1LmRu

Het werkt wel met een snellader. Ik heb volgende week een afspraak bij de garage voor de diagnose.

Iemand op een ander forum zei dat deze knipperende lampjes ook kunnen aangeven dat de kabel kapot is en vervangen moet worden.
Het is inderdaad kapote ICCU :'( De garage heeft een nieuwe besteld, maar kan niet zeggen wanneer deze wordt geleverd. Tot die tijd alleen snellader. Ik zal met mijn leasemaatschappij overleggen of ze een tijdelijke oplossing hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vifra
Blijf me na een jaar nog steeds verrassen hoe zalig deze wagen rijdt, en als je niet te zot doet ook een uitstekend berijk.
Net even Amsterdam - brussel héén en terug op één (thuis)lading ... mooi autosnelweg (nu aan 70 ~ 100 in Nederland / 50 ~120 in Belgie).
Lekker rustig cruise control zijn werk laten doen, stuurt mooi in de baan, volgt de voorligger, muziekje aan, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:43
vifra schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:41:
Blijf me na een jaar nog steeds verrassen hoe zalig deze wagen rijdt, en als je niet te zot doet ook een uitstekend berijk.
Net even Amsterdam - brussel héén en terug op één (thuis)lading ... mooi autosnelweg (nu aan 70 ~ 100 in Nederland / 50 ~120 in Belgie).
Lekker rustig cruise control zijn werk laten doen, stuurt mooi in de baan, volgt de voorligger, muziekje aan, ...
Mooi bereik, daar doe ik toch nog te zot voor denk. Verder helemaal met je eens, rijdt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
jouwheld schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:52:
[...]

Mooi bereik, daar doe ik toch nog te zot voor denk. Verder helemaal met je eens, rijdt heerlijk.
met het verkeer dat er was was er geen ruimte voor "zot" doen ... en ja dat heeft geholpen in het bereik ... (het nattig weer dan weer niet ... )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redah
Update: vandaag 250km heen gereden met huurauto van de pechhulp, en 250km terug met vervangend vervoer van de Hyundai dealer :). Het kostte wat telefoontjes, geduld, en vandaag een vrije dag, maar dan heb je ook wat.

Zowel mijn eigen dealer als de dealer 250km verderop waren erg behulpzaam: maar mijn auto op een bergwagen door het land sturen werd de oplossing niet. Uiteindelijk was het "Als jij hier kunt komen, hebben wij vervangend vervoer voor je". En ach, de zon scheen, en ik moest toch nog een huurauto retourneren... Dus ik ben hartstikke blij. Oftewel, niets dan lof voor beide partijen!

De ICCU is inmiddels besteld, dus we zullen zien hoe lang dat duurt. In de tussentijd heb ik tenminste prima vervoer.

Wel weer wennen hoor, dat benzine. Niks geen 605nm koppel die direct beschikbaar is. Niet rustig afremmen op de snelweg dankzij regen braking.

Maar wel vertrekken met '600km resterend' en zonder tanken thuiskomen met '640km resterend' :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:30

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Hippe Lip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 02:35:
[...]

@de meester01
Mooi dat je dit naar voren brengt, maar minder fraai dat je wel erg selectief leest.

Er direct achteraan staat namelijk:

[...]

Hier is simpelweg sprake van overmacht.
Misschien moet je eens nadenken over het verschil tussen 'overlast beperken' en 'recht op een schadevergoeding'?

Zouden dat misschien niet zomaar 2 verschillende (juridische) grootheden kunnen zijn?

Ik zal de alinea even aan je uitleggen, ik lees het namelijk met een juristen bril 8)
Hij is opgesplitst in 3 verschillende onderdelen/situaties:

1 De redelijke termijn van de reperatie, het inperken van overlast

2 Als het de spuigaten uitloopt met de reparatieduur
Bij een langdurige reparatie kan onder omstandigheden een koopprijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd zijn.

3 Schadevergoeding wegens wanprestatie/extreem lange hersteltijd, overmacht bij lange duur
Schadevergoeding kun je alleen vorderen als de lange reparatieduur aan de verkoper toe te rekenen is. Dat is niet aan de orde als onderdelen lange tijd niet leverbaar zijn. Probeer in dat geval samen met verkoper te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door de meester01 op 27-02-2025 15:10 ]

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
Zijn er voor het PE 2025 model al opberg boxen voor onder de armsteun etc ?
Linkje?

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 11:55
vifra schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:41:
Waw! Dat is iets meer dan 400 km, in de winter, met regen. Straf!

Als ik mag vragen: aan hoeveel % vertrokken? Met hoeveel % terug aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Ligt het aan mij of kan mijn auto na de laatste ICCU update bij de dealer niet meer goed snelladen?

Nu 3x bij Fastned aan de snellader gehangen, met ruim voldoende pre-conditioning tijd (1,5 uur snelweg)
En dan laadt de auto eerst een stuk op 68kW (bij 25% ongeveer), om richting de 100kW te gaan laden bij 50%, en daarna kruipt het nog iets omhoog, maar hoger dan 140kW wordt het niet...
En ik zie nu dat de auto pendelt tussen 119kW en 143kW. Hij gaat heel eventjes 143kW laden, en daarna weer een langere tijd 119kW of zelfs lager.

Voor de afgelopen recall update heb ik eigenlijk standaard kunnen laden met boven de 200kW aan een vrije paal (dus niet delen met een andere auto)...
Ook bij Ionity altijd makkelijk boven de 200kW, en vaak zelfs 220kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s10l1c1zUn13U7B4bMb8teyWR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/434vtJwDLtFyhSYr2806uRsu.jpg?f=fotoalbum_large

Correlatie is niet persé causatie, maar ik vind het wel frappant.
Dealer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
@Impstoker , ik zou eerst iets meer onderzoek doen: als je aan het voorverwarmen bent, zie je dan op het energiescherm dat de batterij-conditionering actief is en significant vermogen gebruikt? Je zou het ook aan het momentane verbruik moeten kunnen zien. En, indien mogelijk, een keer bij Ionity testen. Mijn ervaring met Fastned is wisselend, soms snel, soms niet, onafhankelijk van het aantal auto’s dat aan het laden is.

Batterijvoorverwarming gebruikt een extra PTC heater, als die stuk is, dan zie je dat het gebruikte vermogen voor voorverwarming niet de gebruikelijke 4-5 kW is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Impstoker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:33:
Ligt het aan mij of kan mijn auto na de laatste ICCU update bij de dealer niet meer goed snelladen?

Nu 3x bij Fastned aan de snellader gehangen, met ruim voldoende pre-conditioning tijd (1,5 uur snelweg)
En dan laadt de auto eerst een stuk op 68kW (bij 25% ongeveer), om richting de 100kW te gaan laden bij 50%, en daarna kruipt het nog iets omhoog, maar hoger dan 140kW wordt het niet...
En ik zie nu dat de auto pendelt tussen 119kW en 143kW. Hij gaat heel eventjes 143kW laden, en daarna weer een langere tijd 119kW of zelfs lager.

Voor de afgelopen recall update heb ik eigenlijk standaard kunnen laden met boven de 200kW aan een vrije paal (dus niet delen met een andere auto)...

[Afbeelding]

Dealer bellen?
idd even bij ionity proberen en het preconditioning verbruik checken. ik heb bij Fastned nooit (op een enkele keer na) echt lekker snel kunnen laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
Impstoker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:33:

[Afbeelding]

Dealer bellen?
Als het goed is, gaat DC laden geheel buiten de ICCU om. Vandaar dat je soms met een defecte ICCU nog wel kunt DC laden. Die van mij is vorige week ook defect geraakt, en de 12V accu wordt daardoor bij mij niet meer geladen dus de auto doet helemaal niks meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Crocidolite schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:27:
[...]

Die van mij is vorige week ook defect geraakt, en de 12V accu wordt daardoor bij mij niet meer geladen dus de auto doet helemaal niks meer :(
Ik vraag me werkelijk af dit normaal is. Gaat bij iedereen gewoon stuk? Ook in 2025 model lijkt het nog steeds niet opgelost.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 09-09 08:30
olson schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:56:
[...]

Ik vraag me werkelijk af dit normaal is. Gaat bij iedereen gewoon stuk? Ook in 2025 model lijkt het nog steeds niet opgelost.
Nee, is niet normaal.
En, nee, gaat lang niet bij iedereen stuk.
Zie het als een loterij: er gaat een aantal stuk, en veel van die mensen melden het hier, er zitten hier ook mensen waar 'ie (nog?) niet stuk is gegaan (ondergetekende is er een van, 50kKm nu), maar er zitten hier ook een aantal 'winnaars'(?) waarbij de 2e of zelfs 3e ICCU is geplaatst.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
Ik vind het in ieder geval niet normaal. Maar ik zou er redelijk mee kunnen leven als het met 2 dagen weer gefixd zou kunnen worden.

Maar dit kan dus in het slechtste geval maanden gaan duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Peter-036 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:53:
[...]

Nee, is niet normaal.
En, nee, gaat lang niet bij iedereen stuk.
Zie het als een loterij: er gaat een aantal stuk, en veel van die mensen melden het hier, er zitten hier ook mensen waar 'ie (nog?) niet stuk is gegaan (ondergetekende is er een van, 50kKm nu), maar er zitten hier ook een aantal 'winnaars'(?) waarbij de 2e of zelfs 3e ICCU is geplaatst.
Ik sta op t punt om deze auto te bestellen (N Line) maar dit is toch echt iets wat me niet over de streep getrokken krijgt...Dat dit in het begin voorkomt. Ok. Maar het lijkt gewoon niet onder controle.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

olson schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:00:
[...]
Ik sta op t punt om deze auto te bestellen (N Line) maar dit is toch echt iets wat me niet over de streep getrokken krijgt...
@olson Ook niet als het bij –zeg– 1% voorkomt?
Dat dit in het begin voorkomt. Ok. Maar het lijkt gewoon niet onder controle.
Ik heb net een een maandje het nieuwe model en ben zeer tevreden. Ja, ik heb hierover ook gelezen, maar de gedachte om het dan maar niet te doen is niet bij met opgekomen.
Eerlijk gezegd heeft elke auto zo zijn sterke en zwakke kanten. Lees de topics er maar eens op na.
Ik ben het met je eens, het is niet leuk als het je overkomt, maar ik heb niet de indruk dat je 10% kans op bingo hebt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Simon59 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:42:
Zijn er voor het PE 2025 model al opberg boxen voor onder de armsteun etc ?
Linkje?
Daar heb ik ook al her en der naar gezocht, maar nog niet gevonden helaas.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

de meester01 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:51:
[...]
Misschien moet je eens nadenken over het verschil tussen 'overlast beperken' en 'recht op een schadevergoeding'?

Zouden dat misschien niet zomaar 2 verschillende (juridische) grootheden kunnen zijn?

Ik zal de alinea even aan je uitleggen, ik lees het namelijk met een juristen bril 8)
Hij is opgesplitst in 3 verschillende onderdelen/situaties:

1 De redelijke termijn van de reperatie, het inperken van overlast

2 Als het de spuigaten uitloopt met de reparatieduur
Bij een langdurige reparatie kan onder omstandigheden een koopprijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd zijn.

3 Schadevergoeding wegens wanprestatie/extreem lange hersteltijd, overmacht bij lange duur
Schadevergoeding kun je alleen vorderen als de lange reparatieduur aan de verkoper toe te rekenen is. Dat is niet aan de orde als onderdelen lange tijd niet leverbaar zijn. Probeer in dat geval samen met verkoper te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
@de meester01 Dank voor uitgebreide uitleg! Ik verkeerde in de (verkeerde :+ ) veronderstelling dat als de dealer wel wil repareren, maar niet kan repareren omdat hij de onderdelen niet kan krijgen, dat die zich dan kan beroepen op overmacht.
Maar kennelijk zit het anders in elkaar. Wel goed om te weten.

Lees (interpreteer) ik de tekst goed dat je dan pas na 2 weken een beroep op vervangend vervoer kan doen, of kan dan meteen vanaf dag 1 als het voorzienbaar langer gaat duren?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

In mijn strijd tegen alle piepgeluiden in de Ioniq 5 heb ik weer twee dingen gevonden.

De pieptoon die je hoort als je de auto aan laat staan en wegloopt zit net achter de voorbumper. Als de stekker uit de speaker trekt piept 'ie niet meer. Verder geen bijwerkingen tot nu toe. Indien gewenst kan ik de locatie van de speaker, en hoe je er bij komt, delen.

De piep van de achterklep bij openen en sluiten is zo'n zelfde speaker die verstopt zit achter de afdekkap van de achterklep. Deze kan ook worden afgesloten of, zoals ik heb gedaan, worden ingewikkeld met tape of stof om het geluid wat te dempen. Hier een link met wat uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

-CJ schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:27:
In mijn strijd tegen alle piepgeluiden in de Ioniq 5 heb ik weer twee dingen gevonden.

De pieptoon die je hoort als je de auto aan laat staan en wegloopt zit net achter de voorbumper. Als de stekker uit de speaker trekt piept 'ie niet meer. Verder geen bijwerkingen tot nu toe. Indien gewenst kan ik de locatie van de speaker, en hoe je er bij komt, delen.

De piep van de achterklep bij openen en sluiten is zo'n zelfde speaker die verstopt zit achter de afdekkap van de achterklep. Deze kan ook worden afgesloten of, zoals ik heb gedaan, worden ingewikkeld met tape of stof om het geluid wat te dempen. Hier een link met wat uitleg.
@-CJ Voor die achterkleppieper zou ik een inbouw wipschakelaartje in de bekleding van de achterklep zetten. Dan kun je die any time eenvoudig aan en weer uit zetten.

De pieper aan de voorkant zou ik nooit uitzetten. Die is juist om je ervoor te behoeden dat je de auto per ongeluk in de aan-stand achterlaat.

En waar heb je die handleidingen (waar je de eerste foto’s uit hebt) vandaan? Ik ben namelijk op zoek naar hoe ik de hogere bekledingdelen van de achterklap los kan maken; naast en boven de achterruit.
Ook de hemel wil ik zowel voor als achter los kunnen maken. Achteraan voor het maken van een klein ledje in de hemel dat ik aansluit op het derde remlicht. Dan kan ik in mijn binnenspiegel zien of mijn remlicht aan gaat. Dat gaat die namelijk niet alleen op basis van mijn rempedaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 01-03-2025 16:42 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:53
Nu nog een oplossing voor, naar mijn mening, by far de meest irritante piep en dat is als je de CC aan- of uitzet terwijl de auto op iPedal staat. Ik doe alles op iPedal en op CC maar dan heb je ongeveer 30 piepjes tijdens het rijden een rit van 15km. Elke keer dat je moet remmen een piepje omdat je de CC uitzet en na weer optrekken ook een piep om hem weer op de CC te zetten. Als die nou eens uit kon.....

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 18:52
Ik zou eerlijk gezegd heel graag de piepjes bij het achteruitrijden willen kunnen uitzetten. Zeker ‘s avonds als de kinderen al slapen of ‘s morgens vroeg als een deel van de buurt nog slaapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 21:55

oks

Ik heb een vraag: kun je de volgorde van de rijmodi veranderen?
In mijn vorige auto de Seat Leon sportstourer kan je met een 1 'klik' van eco naar sportstand gaan. Dat is handig als je in een verkeerssituatie even al het motorvermogen wil hebben om een vervelende verkeersituatie goed af te kunnen handelen.
In mijn recent aangeschafte lounge versie zou ik graag de 'my drive' stand voor de sportstand willen hebben. Dan kun je met 1 druk op de knop in sportstand schieten. En dus sneller kunnen reageren op een verkeerssituatie.
Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Hippe Lip schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:41:
[...]

@-CJ Voor die achterkleppieper zou ik een inbouw wipschakelaartje in de bekleding van de achterklep zetten. Dan kun je die any time eenvoudig aan en weer uit zetten.

De pieper aan de voorkant zou ik nooit uitzetten. Die is juist om je ervoor te behoeden dat je de auto per ongeluk in de aan-stand achterlaat.

En waar heb je die handleidingen (waar je de eerste foto’s uit hebt) vandaan? Ik ben namelijk op zoek naar hoe ik de hogere bekledingdelen van de achterklap los kan maken; naast en boven de achterruit.
Ook de hemel wil ik zowel voor als achter los kunnen maken. Achteraan voor het maken van een klein ledje in de hemel dat ik aansluit op het derde remlicht. Dan kan ik in mijn binnenspiegel zien of mijn remlicht aan gaat. Dat gaat die namelijk niet alleen op basis van mijn rempedaal.
Service handboek is hier te downloaden: https://www.reddit.com/r/...s/13iv5c4/service_manual/

Die speaker aan de voorkant mis je weinig aan. Op het moment dat je de auto per ongeluk niet hebt uitgeschakeld krijg je 'm ook niet op slot met de sleutel. Van alle keren dat 'ie in 3 jaar heeft gepiept is het in 99% van de gevallen irritant en in 1% van de gevallen terecht, maar was ik er ook op een andere manier achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

oks schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:11:
In mijn vorige auto de Seat Leon sportstourer kan je met een 1 'klik' van eco naar sportstand gaan. Dat is handig als je in een verkeerssituatie even al het motorvermogen wil hebben om een vervelende verkeersituatie goed af te kunnen handelen.
In mijn recent aangeschafte lounge versie zou ik graag de 'my drive' stand voor de sportstand willen hebben. Dan kun je met 1 druk op de knop in sportstand schieten. En dus sneller kunnen reageren op een verkeerssituatie.
Weet iemand of dit mogelijk is?
Nee, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

HaraldBou schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:50:
Ik zou eerlijk gezegd heel graag de piepjes bij het achteruitrijden willen kunnen uitzetten. Zeker ‘s avonds als de kinderen al slapen of ‘s morgens vroeg als een deel van de buurt nog slaapt
Is mogelijk door er een zekering uit te halen. Enige nadeel (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is dat je ook het geluid bij voorruit rijden onder 30km/u ook daarmee uitschakelt.

Ik heb het al een tijdje en het is zeker bij achteruit rijden ideaal. Uiteraard is het niet heel handig dat 'ie bij lage snelheden geen geluid maakt maar tot op heden nog geen problemen mee gehad. Let hier uiteraard wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Is andersom inparkeren bij thuiskomst een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Hippe Lip schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:41:
[...]

@-CJ

Ik heb het aan- en uitgaan van mijn achterlichten getest met behulp van een OBD2 dongle en mijn gsm.
Je kunt dan op je gsm scherm zien wanneer je remlicht aan- en weer uitgaat (volgens mij wel met een beetje vertraging door de BlueTooth verbinding).
Nu ik weet in welke gevallen het remlicht aangaat houd ik er rekening mee m.b.t. de recuperatie instellingen.
Er staat in de topicstart ook een link naar “remlichten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Het bijzondere: de MY25, het faceliftmodel, heeft ze niet meer! Dat is een van de eerste dingen die me opvielen bij deze auto!.

Voorheen bij mijn Kia e-Niro (MY19) had ik een knop op het dashboard waarmee je die achteruitrijpiep uit kon zetten voor één rit. Dan waren tijdens die rit de spaceship-geluiden onder de 30 km/h ook uit.
Latere modellen hadden die knop niet meer, maar de kabelboom was ongewijzigd. De grap was dat je die knop er dan dus zelf alsnog in kon bouwen.

Voordat mijn MY25 werd geleverd ging ik daar al naar op zoek, of hier ook zo’n draadje in de kabelboom zou zitten, maar dat is dus niet nodig. Hij maakt wel het ‘spaceship’-geluid, dat-ie ook maakt onder de 30 km/h. Dat is gelukkig een beschaafd geluid…

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 01-03-2025 23:59 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CharlieBulldog schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:31:
[...]
Er staat in de topicstart ook een link naar “remlichten”.
Helaas kom ik dan uit bij de batterijwissel van de key fob. |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@-CJ Dank! En nu maar hopen dat er in de MY25 niet teveel veranderd is t.o.v. MY22 en 23, want dat zijn de handboeken daar.
Dat zal ijdele hoop zijn, omdat het een facelift-model is en er dus juist veel gewijzigd zal zijn. Maar ja, dit is al veel beter dan nix. :)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Ik wacht nu 8 weken op de ICCU en de dealer heeft nog geen idee wanneer ie geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
GLK63 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
Ik wacht nu 8 weken op de ICCU en de dealer heeft nog geen idee wanneer ie geleverd word
Oei, dat is echt niet cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 18:52
CharlieBulldog schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:23:
[...]

Is andersom inparkeren bij thuiskomst een optie?
Ja, met als effect dat ik in de ochtend daaropvolgend heel vroeg de net pensioneerde buren met een achteruitrijdt-concert wek🫣🤣😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:36
GLK63 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
Hier idem, vanaf 5 januari aan het wachten. Naar het schijnt komen ze mondjesmaat binnen en Hyundai NL verdeeld ze dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:57:
[...]

Helaas kom ik dan uit bij de batterijwissel van de key fob. |:(
Speciaal voor jou gefixt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
PhilippeJoris schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:46:
[...]

Waw! Dat is iets meer dan 400 km, in de winter, met regen. Straf!

Als ik mag vragen: aan hoeveel % vertrokken? Met hoeveel % terug aangekomen?
Tjah winter kan je het niet echt noemen met een temperatuur rond de 8 a 10 °c overdag ...
vertrokken aan 100% (thuis aan de lader) en terug met dacht 9% (alvast iets net onder de 10%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gelukkig voor niemand anders, want wie kijkt er nou naar dat lijstje in de TS… :+

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

HaraldBou schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Ja, met als effect dat ik in de ochtend daaropvolgend heel vroeg de net pensioneerde buren met een achteruitrijdt-concert wek🫣🤣😂
Zoals aangegeven, er is een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hippe Lip schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:51:
[...]

Het bijzondere: de MY25, het faceliftmodel, heeft ze niet meer! Dat is een van de eerste dingen die me opvielen bij deze auto!.
@JerryVR Heb jij dat ook, geen piepjes als je achteruit rijdt?
Ik begin me nu af te vragen of dit zo hoort of dat het een instelling of defect is. Niet dat ik het zou laten repareren als het defect is hoor… 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:19
maax schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Hier idem, vanaf 5 januari aan het wachten. Naar het schijnt komen ze mondjesmaat binnen en Hyundai NL verdeeld ze dan
Ik rijd nu 2 jaar met plezier in de Ioniq5 (lounge, AWD), maar vind het nog steeds bijzonder kwalijk dat Hyundai de productie van de ICCU niet heeft opgeschaald. Mogelijk is er in de VS een terugroep actie en met de huidige president zullen ze dan alle voorrang daaraan geven. Zelfs als de kans 1% is zie ik het vaak genoeg in dit forum terugkomen, en is het voor mij een reden geweest om m'n oude V60 naar de Franse Alpen te nemen, moest er niet aan denken dat je ergens in de bergen met een kapotte ICCU staat. Het risico inschatten en accepteren is natuurlijk voor iedereen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
oks schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:11:
Als ik dit filmpje moet geloven heb je in elke rijmodus het volle vermogen tot je beschikking. Dus alleen de mapping van het pedaal tussen stand 0 en bijna vol gas zal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
Eddey schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Als ik dit filmpje moet geloven heb je in elke rijmodus het volle vermogen tot je beschikking. Dus alleen de mapping van het pedaal tussen stand 0 en bijna vol gas zal anders zijn.
Wellicht voor de Rear wheel drive model. Met AWD is op eco de voormotor uitgeschakeld.
Verder is het inderdaad een mapping / response tijd aanpassing.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Volgens mijn dealer zou er een nieuwe oplossing in de maak zijn voor de klepperende achterklep. Misschien wisten jullie dit al, maargoed:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ynpKjmD.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 11:55
Rugby82 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:48:
Nu nog een oplossing voor, naar mijn mening, by far de meest irritante piep en dat is als je de CC aan- of uitzet terwijl de auto op iPedal staat. Ik doe alles op iPedal en op CC maar dan heb je ongeveer 30 piepjes tijdens het rijden een rit van 15km. Elke keer dat je moet remmen een piepje omdat je de CC uitzet en na weer optrekken ook een piep om hem weer op de CC te zetten. Als die nou eens uit kon.....
Zo waar! Ik ben van miserie teruggevallen op LVL3 omdat 1) de auto i-pedal vergeet, ook al na even in Reverse te zijn geweest tijdens maneuveren wat dus soms verschieten is als uw auto in Drive plus naar voren rolt, en 2) die piepjes bij ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:51
Hi all,

Super topic! Wij zijn onlangs wezen kijken voor een ioniq 5 lounge uit 2024. Mooie prijs bij inruil. Echter kwam ik, mede door dit topic en de iccu problemen erachter dat er een terugroepactie zit op de auto. Ik ben vandaag naar de hyundai garage geweest en daarover gehad. De verkoper was aardig, maar wist het niet. Toen hij naar het 2025 model keek, zat daar ook een terugroepactie op. Op de 2024 ioniq 5 n geen terugroepactie en ook niet op 2025. De iccu van deze auto is toch hetzelfde?. De terugroepactie geeft aan dat er een software update uitgevoerd moet worden of de iccu moet worden vervangen. De garage zal natuurlijk alles oplossen werd aangegeven, maar wat is nu wijsheid? Vragen of er zo ie zo een nieuwe iccu geplaatst wordt (ook geen echte garantie toch of is de nieuwe iccu wel definieve oplossing?) voordat ik aanschaf ?
De iccu is niet op voorraad. De garage gaat zelf ook navraag doen en heb volgende week een proefrit. De kans is natuurlijk dat er niets gebeurt met de iccu, maar toch.

Stukje uit rdw terugroepactie

''"Referentiecode producent
41D033

Omschrijving van het defect
De controle-unit van de hoogspanningsbatterij kan bij zware belasting het 12-volt systeem in de auto niet ondersteunen. Als gevolg laadt de 12-volt accu dan niet bij en raakt verder leeg.'''

'''Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software wordt aangepast en indien nodig wordt ook de controle-unit vervangen.'''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
maax schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Droevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:01
@rem_hopster De kans is waarschijnlijk niet heel groot, maar wel groot genoeg om het eens met de dealer over te hebben wat te doen bij een defect. Kun je daar niet gewoon een maatwerkafspraak voor maken? Gaat de ICCU binnen (ik zeg maar wat) 4 jaar of 80k km kapot vervangen ze ‘m gratis, of zoiets. Voor zover dat overigens niet onder de reguliere nog lopende garantie valt. Lijkt me toch een mouw aan te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:07:
[...]

@JerryVR Heb jij dat ook, geen piepjes als je achteruit rijdt?
Ik begin me nu af te vragen of dit zo hoort of dat het een instelling of defect is. Niet dat ik het zou laten repareren als het defect is hoor… 8)
@Hippe Lip ik hoor inderdaad ook geen piepjes bij achteruitrijden(ben toch ook geen vrachtwagen :) )
ik was eergisteren even naar Neurenberg gereden, eerste keer lange rit, was heel benieuwd of me dat ging bevallen.. wilde eigenlijk heel rustig rijden, maar dat is niet echt gelukt. wat rijdt dat ding lekker, ook als je hem goed op z'n staart trapt! elke 200 kilometer even beetje laden, of bij ENBW, of bij EWE-GO, 59 cent per kw of 52 cent per kW, de laadpunten lagen vrij dicht langs de snelweg in de buurt en allemaal op grote parkeerplaatsen bij grote supermarkten, dus elke keer maar even boodschappen gedaan ;-) . Ben wel bang dat het even gaat duren voordat mijn auto mijn gemiddelde reikwijdte weer gaat bijstellen ;) .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVYftyFjLT05LqRiLOkpC6KpVTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7ylRp5CsH3KMTAFc2kCRJjA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
FijneKnul schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:13:
Volgens mijn dealer zou er een nieuwe oplossing in de maak zijn voor de klepperende achterklep. Misschien wisten jullie dit al, maargoed:
[Afbeelding]
Bij mij zijn onlangs de “blokjes” van de achterklep vervangen; ik hoor niets meer klapperen.
Dit was een nieuwe oplossing volgens de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
;w

volgens mij is mij ICCU ook kaput.
De laadpaal was er snachts uit geknald (zekering om), en toen ik die weer aanzette en probeerde de auto te laden ging het direct weer mis. Geen melding in de auto verder overigens.
Toen geprobeerd te laden bij twee verschillende publieke laadpalen, maar die gingen ook meteen in error modus.
Thuis nog met de granny charger op een stopcontact geprobeerd, en toen knalde ook de zekering van dat stopcontact er uit.

Snellader kan gelukkig nog wel.
Komende donderdag naar de dealer om hem uit te laten lezen, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 05:54:
[...]
@Hippe Lip ik hoor inderdaad ook geen piepjes bij achteruitrijden(ben toch ook geen vrachtwagen :) )
:+
ik was eergisteren even naar Neurenberg gereden, eerste keer lange rit, was heel benieuwd of me dat ging bevallen.. wilde eigenlijk heel rustig rijden, maar dat is niet echt gelukt. wat rijdt dat ding lekker, ook als je hem goed op z'n staart trapt! elke 200 kilometer even beetje laden, of bij ENBW, of bij EWE-GO, 59 cent per kw of 52 cent per kW, de laadpunten lagen vrij dicht langs de snelweg in de buurt en allemaal op grote parkeerplaatsen bij grote supermarkten, dus elke keer maar even boodschappen gedaan ;-) .
Dat beeld herken ik wel. Nou had ik dat 6 jaar geleden in mijn eerste EV (e-Niro) ook in het begin en ik dacht dat ik dat punt wel voorbij zou zijn. De laatste jaren was het vooral de zuinigheidsdrang elke rit.
Nu ligt mijn verbruik eerder bij de 20 kWh/100km dan lager. Dat moet toch echt beter kunnen.
Ik houd dat bij in Google Sheets vanuit HA; we gaan het zien.
Ben wel bang dat het even gaat duren voordat mijn auto mijn gemiddelde reikwijdte weer gaat bijstellen ;) .[Afbeelding]
Tja, al je teveel met 190 km/h gaat rijden krijg je je gemiddelde niet makkelijk lager.
Wat me op je foto overigens opvalt is dat je de LKA nog aan hebt staan. Vind je dat niet vervelend?
Na het starten druk ik standaard op twee knoppen:
  1. lang op LKA, zodat het autootje tussen de lijnen oranje wordt en
  2. lang op volume op het stuur zodat er (in het grijs) een luitdsprekertje plus kruisje te zien is rechts van het verkeersbord op je display. Dat lijkt bij jou nu ook uit te staan op die foto. Anders word je gek van de piepjes.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:24:

Dat beeld herken ik wel. Nou had ik dat 6 jaar geleden in mijn eerste EV (e-Niro) ook in het begin en ik dacht dat ik dat punt wel voorbij zou zijn. De laatste jaren was het vooral de zuinigheidsdrang elke rit.
Nu ligt mijn verbruik eerder bij de 20 kWh/100km dan lager. Dat moet toch echt beter kunnen.
Ik houd dat bij in Google Sheets vanuit HA; we gaan het zien.
ik heb dat ook in een google sheet bijgehouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD0NXApDNYXB3KEq2Ct9KrUT6ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykcFaz8rEZTBX3PaJkvOT1C5.jpg?f=fotoalbum_large
Tja, al je teveel met 190 km/h gaat rijden krijg je je gemiddelde niet makkelijk lager.
Wat me op je foto overigens opvalt is dat je de LKA nog aan hebt staan. Vind je dat niet vervelend?
Na het starten druk ik standaard op twee knoppen:
  1. lang op LKA, zodat het autootje tussen de lijnen oranje wordt en
  2. lang op volume op het stuur zodat er (in het grijs) een luitdsprekertje plus kruisje te zien is rechts van het verkeersbord op je display. Dat lijkt bij jou nu ook uit te staan op die foto. Anders word je gek van de piepjes.
eerste wat ik doe is op de mute knop drukken om die piep uit te zetten.
tweede is op het stuur drukken zodat ie zelf stuurt en me binnen de lijnen houdt, ik vind dat sinds mijn Skoda dat ook had, heerlijk ontspannen rijden, alleen ben ik niet gecharmeerd van het "slingeren binnen de lijnen" (beetje overdreven), en ik vind dat de auto eigenlijk teveel aan de rechterkant van de witte lijn rijdt.
maar het is heerlijk om gewoon je vinger aan het stuur te hangen en dan op de oersaaie a2 gewoon "niks" te hoeven doen;-)

Pagina: 1 ... 253 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic