compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
onder het profiel (iig bij mijn lounge) vallen iig ook de interieur verlichting, HUD, SSC, stoelpositie, spiegels (alleen buiten uiteraard), audio instellingen (waarschuwingsgeluidjes enz). dus op zich wel de moeite waard om te switchen.Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:27:
@Stefannn Beperkt? De garage (en ik dacht ook iemand hier) zei dat er meerdere instelling zijn die gekoppeld zijn aan het profiel. Voor de audio-instellingen merkte ik dat in elk geval. Voor rij-instellingen weet ik het nog niet zeker. Zou wel fijn zijn, want mijn vrouw wil een aantal instellingen pertinent anders dan ikke!
verder zie ik overigens best wat vragen van je voorbij komen die al lang en breed besproken zijn in dit forum, dus probeer ook even te zoeken en terug te lezen
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Al weer een tijd terug dat ik voor het laatst heb gepost. Wilde even onderstaande ervaring delen. Wellicht is het bij de meeste van jullie al bekend. Anyway
Het was vanmorgen koud (2 graden C) Dus zoals ik vaker doe, zet ik de verwarming van de auto aan met de app. Mijn auto staat gewoon op een publieke parkeerplaats, niet aan de lader. Tijdens het rijden naar mijn werk, een ritje van 7 km, viel mij op dat het verbruik vrij laag was. Dus ik de Car Scanner app opgestart (die via EBD 2, de waarden van de auto uitleest). Tegenwoordig ondersteunt de app ook Carplay dus kon de resultaten in het rechter scherm van het dashboard zien. Is de temperatuur van de batterij gewoon 12 graden C (min) en 17 graden C (max) . Ik wist al dat als ik de auto zonder verwarming opstart, dat de batterij temperatuur gelijk is aan de buitentemperatuur. Ik kan dit alleen verklaren doordat de batterij verwarming aan is gegaan.
Ik had al eerder zo'n vermoeden dat de batterij warmer werd bij het opwarmen van de auto, maar nu blijkt dat de batterij actief wordt opgewarmd als je de verwarming van de auto aanzet. Wat dus ook duidelijk is, is dat de energie die hier wordt verbruikt, buiten de verbruikscijfers van de auto zelf vallen. Bijzonder.
Auto : Ioniq 5 Lounge - 74 kWh
Aanschaf.: dec 2022
KM stand : 83000
Gemiddeld verbruik : 16.8 kWh/100 km
Standaard rij modus : recuperatie 0
Op snelweg : recuperatie auto (tijdens spits) , anders op CC
Max. snelheid : Doorgaans 103
Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Waar zie je dat in de app? Kan je daar een printscreentje van delen?McRizzo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:16:
Klopt. Interieur voorverwarming zet bij deze temperatuur ook de batterij voorverwarming aan. Is te zien in de app trouwens.
€ 17,50 bij de dorpsgarage.Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:30:
• 50% korting op bandreparatie; dat zien we dan wel weer, die kans lijkt me bijzonder klein en als die al nodig is, is dat onderweg en krijg ik van Hyundai vast niet de helft terug.
Ik had een maandje geleden een langzaam leeglopende band waar bij nader onderzoek een kleine schroef in het loopvlak zat.
Gezocht hier maar niet gevonden: kun je de functie “Neem een pauze” nog uitzetten? Of op z’n minst het geluid ervan?Tiggy80 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:39:
[...]
verder zie ik overigens best wat vragen van je voorbij komen die al lang en breed besproken zijn in dit forum, dus probeer ook even te zoeken en terug te lezen
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik weet niet of dit bij de facelift gewijzigd is, maar bij de "oude" vind je dit onder Voertuiginstellingen: "Driver Attention Warning" en heet het "Slingerwaarschuwing". De menustructuur is niet erg helder, maar de zoekfunctie in de auto kan je misschien helpen om de Slingerwaarschuwing te vinden.Hippe Lip schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:48:
[...]
Gezocht hier maar niet gevonden: kun je de functie “Neem een pauze” nog uitzetten? Of op z’n minst het geluid ervan?
:strip_exif()/f/image/a55IVdj7SSjpX4MGfbAJOeHb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door tvc15 op 11-02-2025 14:06 ]
Zijn er mss "onzichtbare" softwareupdates ?
Vroeger voetgangerdetectie OK, gisteren bijna een jogger omvergereden die achter de wagen liep, geen signaal.
Nooit last gehad van het slingergedrag bij de lanekeep assist, nu zet ik het liever uit door schokkerig en onrustige stuurmaneuvers.
Hetzelfde met het automatisch sturen, vroeger met plezier opgezet, nu zet ik het dikwijls liever uit uit door hetzelfde schokkerig sturen.
Iemand nog last hiervan ?
Onzichtbare software updates niet dat ik weet en gemerkt heb. Is bij jou serviceactie 40D075 uitgevoerd? Er was eerder iemand die ook opmerkte dat hij het gevoel had dat voetganger- en fietserdetectie minder gevoelig was na uitvoering van 40D075.sempaai schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:06:
Software updates ?
Zijn er mss "onzichtbare" softwareupdates ?
Vroeger voetgangerdetectie OK, gisteren bijna een jogger omvergereden die achter de wagen liep, geen signaal.
Nooit last gehad van het slingergedrag bij de lanekeep assist, nu zet ik het liever uit door schokkerig en onrustige stuurmaneuvers.
Hetzelfde met het automatisch sturen, vroeger met plezier opgezet, nu zet ik het dikwijls liever uit uit door hetzelfde schokkerig sturen.
Iemand nog last hiervan ?
De mijne is defect sinds 4 december. Zou as donderdag (12/2) vervangafapraak hebben maar kreeg net een belletje dat dit verzet is naar 14 maart… en zelfs dat kunnen ze niet garanderen.maax schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:21:
[...]
Goedemiddag, zojuist met mijn dealer gebeld en die gaf aan dat de levering van de ICCU units nog wel een tijdje gaat duren (fabriek is wel weer opgestart). De mijne begaf het ook op dezelfde 5 jan. Zijn er nog andere " slachtoffers" waarvan de unit al wel weer is vervangen?
Ook maar een afspraak gemaakt bij een andere garage, maar vermoed dat dat niet uit maakt.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Da’s bijna 3½ maandRobbieB schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:24:
[...]
De mijne is defect sinds 4 december. Zou as donderdag (12/2) vervangafapraak hebben maar kreeg net een belletje dat dit verzet is naar 14 maart… en zelfs dat kunnen ze niet garanderen.
Ook maar een afspraak gemaakt bij een andere garage, maar vermoed dat dat niet uit maakt.

Zeker, in principe kun je alle laadkosten terugvragen. Maar is een zakelijke lease, dus heb er niks aan. Wel aangegeven bij de werkgever, die ging er achteraan.maax schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:49:
[...]
Da’s bijna 3½ maand, is Hyundai dan niet (wettelijk) verplicht om een soort van compensatie te geven oid?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
@tvc15 Die slingerwaarschuwing-optie zit er niet meer in. Die kun je in de faceliftversie (PE) daardoor niet meer uitschakelen…tvc15 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:00:
[...]
Ik weet niet of dit bij de facelift gewijzigd is, maar bij de "oude" vind je dit onder Voertuiginstellingen: "Driver Attention Warning" en heet het "Slingerwaarschuwing". De menustructuur is niet erg helder, maar de zoekfunctie in de auto kan je misschien helpen om de Slingerwaarschuwing te vinden.
[Afbeelding]
<John O`Mill>
@Hippe Lip , heb jij zo'n "blokje" bovenop je stuur die je ogen in de gaten houdt? ik zie die bij sommige modellen wel en bij sommigen weer niet, ik heb geen blokje bovenop mijn stuurkolom, krijg ook nog geen melding van vermoeidheid.Hippe Lip schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:49:
[...]
@tvc15 Die slingerwaarschuwing-optie zit er niet meer in. Die kun je in de faceliftversie (PE) daardoor niet meer uitschakelen…
Ik vind wel dat de waarschuwing van de middengordel achterin lang rood blijft branden, is dat bij jou ook zo?
instagram: ioniq5nline
Ik heb teruggehoord van de dealer die het weer heeft nagevraagd bij de importeur...antwoord van de importeur"De IONIQ 5 beschikt niet over Digital Key.Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:33:
[...]
… maar doet het dus ook niet.![]()
Andere MY25-rijders hier die dit (al) geprobeerd hebben?
Vandaar dat dit niet te vinden is"
Dus dat..
Voel je gezegend dat je dat blokje niet hebt. Ik rijd wel eens in een Kona uit '24, en wordt daar gek van de 'houdt uw ogen op de weg' meldingen. (Daar is dat blokje voor).JerryVR schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 04:40:
[...]
@Hippe Lip , heb jij zo'n "blokje" bovenop je stuur die je ogen in de gaten houdt? ik zie die bij sommige modellen wel en bij sommigen weer niet, ik heb geen blokje bovenop mijn stuurkolom, krijg ook nog geen melding van vermoeidheid.
Ik vind wel dat de waarschuwing van de middengordel achterin lang rood blijft branden, is dat bij jou ook zo?
Die meldingen staan echt veel te sensitief. Ik krijg ze - bijvoorbeeld - al als ik ~3 seconden naar jouw auto staar die voorbij rijdt.
In de Kona kan de melding ook niet worden uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door FijneKnul op 12-02-2025 10:24 ]
Ik vind hem namelijk erg mooi, en heb mijn oog ook op die kleur laten vallen!
Printscreen lukt helaas niet omdat hij nu niet wil voorverwarmen;) In het status scherm bij batterij status zie je het batterij tekentje dan op active staan.Waiting4Ioniq5 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:05:
[...]
Waar zie je dat in de app? Kan je daar een printscreentje van delen?
Jaaa, dat is de ultimate red inderdaadrevo37 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:41:
@JerryVR ik zag de foto's van jouw IONIQ 5 langs komen, is dit de Ultimate Red kleur?
Voor zover ik weet heeft midden zitting geen sensor en “gokt” het lampje een beetje. Is in ieder geval bij mijn 2023 Connect+ ook zo.JerryVR schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 04:40:
[...]
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
@JerryVR Nee, geen blokje kunnen vinden. Niet op de stuurkolom en ook niet ergens anders. Nix dat je ogen in de gaten houdt. Mss alleen op de N?JerryVR schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 04:40:
[...]
@Hippe Lip , heb jij zo'n "blokje" bovenop je stuur die je ogen in de gaten houdt? ik zie die bij sommige modellen wel en bij sommigen weer niet, ik heb geen blokje bovenop mijn stuurkolom, krijg ook nog geen melding van vermoeidheid.
Die vermoeidheid wordt alleen in de gaten gehouden aan de hand van je stuurbewegingen. Eergisteren reed mijn vrouw en die klaagde al snel over de veelheid van piepjes, stuurtrekken instellingen en wat al niet meer. Toen kwam daar ook nog de “Neem een pauze”-melding op het display bij. Ik vond al dat ze wat schokkerig, houterig stuurde, maar ze zei dat dit kwam door de harde wind. Vandaar dus. En meteen duidelijk hoe het werkt.
De auto is zó veel stiller dan de e-Niro die we hiervoor hadden, dat ik die wind helemaal niet in de gaten had.
En ik moest nu net even instappen en starten om te zien waar die gordelmelding voor achterin dan toch wel niet zit. Was me nog totaal niet opgevallen; zit in een hoekje weggestopt. Wel de eigen gordel, maar die staat dan ook prominent midden bovenin en verdwijnt natuurlijk acuut.
<John O`Mill>
@revo37 Ja, dat is de Ultimate Red. Die heb ik ook sinds vorige week. Het is een mooie diep-rode kleur. Ga naar een Hyundai-dealer om de kleur in het echt te zien. Die is er ook op andere modellen gelukkig, want toen ik in september bestelde kon ik de I5 nog niet in rood aanschouwen. De dealer had wel andere modellen in die kleur staan en die gaven mij het laatste zetje. Op een foto krijg je nooit die zelfde kleurindruk als in het echt.revo37 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:41:
@JerryVR ik zag de foto's van jouw IONIQ 5 langs komen, is dit de Ultimate Red kleur?
<John O`Mill>
Mijn vrouw wil altijd zonder ‘A’ rijden, zelf rijd ik meestal op ACC, maar op een volle snelweg is dat echt niet handig en zet ik het ook graag uit.
<John O`Mill>
ik heb even zitten googlen voor je, en ik denk niet dat het kan, onderstaande foto is van een "normale" ioniq..dat zou je kunnen proberen.Hippe Lip schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:32:
@JerryVR Weet jij of we de SCC (ACC) om kunnen schakelen naar CC (niet-adaptief dus)? Dan konden we in de e-Niro door de afstandknop 3-4 sec vast te houden met uitgeschakelde cruise control. Maar hier lukt dat niet en in het ‘handboekje’ vond ik er ook nix over.
Mijn vrouw wil altijd zonder ‘A’ rijden, zelf rijd ik meestal op ACC, maar op een volle snelweg is dat echt niet handig en zet ik het ook graag uit.
:strip_exif()/f/image/u0IT7t3Nn1cfphbB8Aa6uPb6.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: de functie moet aan staan, maar niet actief zijn om dit te kunnen doen.
Er zijn kennelijk een heleboel functies eraf gegaan, vooral erbij gekomen en gewijzigd. De coffee break kon in het achterruitenwisserloze model nog uitgezet worden, maar daarna niet meer.
Het gaat erop lijken dat die ACC (SCC) daar nu ook onder valt.
Laat me horen als je hebt gevonden hoe het tóch moet…
[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 12-02-2025 19:51 ]
<John O`Mill>
@ZuinigeRijder Ah, OK. De post van @JerryVR een paar posts hoger deed anders vermoeden. Dat zal dan wel in het buitenland zijn.ZuinigeRijder schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:39:
@Hippe Lip De IONIQ 5 heeft alleen SCC, ook de oudere modellen.
Jammer dat we deze functie nu moeten missen…
<John O`Mill>
<John O`Mill>
In de winter heb ik standaard de dimlichten aanslaan. De Ioniq (hyundai/kia) werkt daarmee goed. Deze dimt het instrument cluster niet direct als je het dimlicht aanzet. Dat deed m’n Nissan wel, dat was pas irritant.
Ik had nooit last van het niet open kunnen krijgen van de laadklep, als ik er al naar wees ging hij open.
Omdat ik geen contact meer had met de auto via Blue link heb ik die uiteindelijk helemaal gereset en profiel e.d. weer opnieuw ingesteld. Sindsdien krijg ik de laadklep alleen nog maar open met de sleutel of de via de app. Is dat toeval of zit er ergens instelling die ik over het hoofd heb gezien?
Het grootste verschil is echter dat het interieur al op temperatuur is en je dus minder verbruik van het klimaat hebt. Als je in je energieverbruik kijkt zie je dat je op korte ritsjes somsmeer dan 25% aan klimaat kwijt bent. Als je interieur al warm is is dit aandeel veel lager.Richard-I5 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:55:
Goedendag,
Al weer een tijd terug dat ik voor het laatst heb gepost. Wilde even onderstaande ervaring delen. Wellicht is het bij de meeste van jullie al bekend. Anyway
Het was vanmorgen koud (2 graden C) Dus zoals ik vaker doe, zet ik de verwarming van de auto aan met de app. Mijn auto staat gewoon op een publieke parkeerplaats, niet aan de lader. Tijdens het rijden naar mijn werk, een ritje van 7 km, viel mij op dat het verbruik vrij laag was. Dus ik de Car Scanner app opgestart (die via EBD 2, de waarden van de auto uitleest). Tegenwoordig ondersteunt de app ook Carplay dus kon de resultaten in het rechter scherm van het dashboard zien. Is de temperatuur van de batterij gewoon 12 graden C (min) en 17 graden C (max) . Ik wist al dat als ik de auto zonder verwarming opstart, dat de batterij temperatuur gelijk is aan de buitentemperatuur. Ik kan dit alleen verklaren doordat de batterij verwarming aan is gegaan.
Ik had al eerder zo'n vermoeden dat de batterij warmer werd bij het opwarmen van de auto, maar nu blijkt dat de batterij actief wordt opgewarmd als je de verwarming van de auto aanzet. Wat dus ook duidelijk is, is dat de energie die hier wordt verbruikt, buiten de verbruikscijfers van de auto zelf vallen. Bijzonder.
Auto : Ioniq 5 Lounge - 74 kWh
Aanschaf.: dec 2022
KM stand : 83000
Gemiddeld verbruik : 16.8 kWh/100 km
Standaard rij modus : recuperatie 0
Op snelweg : recuperatie auto (tijdens spits) , anders op CC
Max. snelheid : Doorgaans 103
Hier zit o.a. navigatie op basis van live verkeersinfo, zoeken naar locaties en live status laadpalen mee in, voor mij wel cruciaal.
In Nederland zijn er voor de Gen5W 2 abo's: Lite en Pro. De Lite kost €2,99 en daar zit bovenstaande al mee in. Pro kost €9,99 maar dat voegt enkel muziek streaming toe. Hetgeen er toe doet zit al in het Lite abo.
Het lijkt er dus op dat onze Nederlandse vrienden er een pak goedkoper vanaf komen.
Dan maar even de klantendienst hierover gecontacteerd en het formulier ingevuld:
/f/image/pDVgOTJA1S5EXMUpQsalT8Fp.png?f=fotoalbum_large)
Alles rondom BlueLink staat duidelijk inclusief de prijzen op de Nederlandse site:dvdj schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:47:
Is er iemand al aan het betalen voor Bluelink? Mijn gratis abo verloopt op 3 maart. Volgens de Belgische site gaat deze grap €9,90 per maand kosten: https://www.hyundai.com/b...nectiviteit/bluelink.html
Hier zit o.a. navigatie op basis van live verkeersinfo, zoeken naar locaties en live status laadpalen mee in, voor mij wel cruciaal.
In Nederland zijn er voor de Gen5W 2 abo's: Lite en Pro. De Lite kost €2,99 en daar zit bovenstaande al mee in. Pro kost €9,99 maar dat voegt enkel muziek streaming toe. Hetgeen er toe doet zit al in het Lite abo.
Het lijkt er dus op dat onze Nederlandse vrienden er een pak goedkoper vanaf komen.
Dan maar even de klantendienst hierover gecontacteerd en het formulier ingevuld:
[Afbeelding]
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
Als ik het goed begrijp zitten updates van de kaarten alleen in het plus abonnement van €9,99 per maandCharlieBulldog schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:15:
[...]
Alles rondom BlueLink staat duidelijk inclusief de prijzen op de Nederlandse site:
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Daar lijkt het wel op, maar de updates worden wel gratis uitgevoerd tijdens onderhoud.Slinnenb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Als ik het goed begrijp zitten updates van de kaarten alleen in het plus abonnement van €9,99 per maand
Daarnaast lijkt het erop dat je het zelf ook kunt uitvoeren via de Navigation Updator: https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
[ Voor 3% gewijzigd door CharlieBulldog op 13-02-2025 13:58 ]
Als je de kaarten zelf via USB kunt updaten (in dezelfde frequentie) is €7 per maand extra betalen een beetje onzinnig.CharlieBulldog schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:
[...]
Daar lijkt het wel op, maar de updates worden wel gratis uitgevoerd tijdens onderhoud.
Daarnaast lijkt het erop dat je het zelf ook kunt uitvoeren via de Navigation Updator: https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
Ik zie nu dat er 15 januari een nieuwe update is uitgekomenCharlieBulldog schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:
[...]
Daar lijkt het wel op, maar de updates worden wel gratis uitgevoerd tijdens onderhoud.
Niet voor de Ioniq 5 met Gen5W, zie de discussie in dit forum op 17 januari.Slinnenb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:03:
[...]
Ik zie nu dat er 15 januari een nieuwe update is uitgekomen
Ik heb nu een IONIQ 5 RWD (Lounge) uit 2021 en mag dit jaar op zoek naar een opvolger. Lees wat berichten over de snelheidswaarschuwingen. Zijn die echt zo irritant? Of is dit eventueel eenvoudig uit te schakelen? De LFA had ik al en daar heb ik eigenlijk geen problemen mee en die zet je zo uit. Ben overigens wel benieuwd of de HDA2 nu koersvaster is dan in mijn model.JerryVR schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:25:
[Afbeelding]
De eerste week zit erop.. alleen maar genieten
BTW Als ze bij de IONIQ 5 zo'n camera hadden geinstalleerd om te checken of je wel naar de weg kijkt, had ik de auto direct van mijn voorkeuzelijstje gehaald. Ik had laatst een leenauto met zo'n blokje en te pas en te onpas gingen er allerlei alarmen af bij het rijden (terwijl ik wel op de weg lette).
Mijn vrouw had de dealer al gebeld en die zeiden dat de 12V accu waarchijnlijk leeg zou zijn maar dat lijkt me sterk want hij heeft de afgelopen dagen elke nacht tot 90% op staan laden en ik heb er gisteren nog +/- 240km mee gereden. Afgelopen nacht weer tot 90% volgeladen. Vanmorgen is er nog 40km mee gereden en vanmiddag met 73% lading deed hij het dus ineens niet meer.
Volgens home assistant is de 'car battery level' 85% en de 'EV battery level' nu inmiddels 59% nadat ik na de problemen nog 30km heb gereden.
Iemand dit ook meegemaakt, vast wel, en wat is de juiste oplossing?
Goh, wat zijn die abonnementen dan verschillend. Bij mijn auto loopt dat abonnement 10 jaar door.dvdj schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:47:
Is er iemand al aan het betalen voor Bluelink? Mijn gratis abo verloopt op 3 maart. Volgens de Belgische site gaat deze grap €9,90 per maand kosten: https://www.hyundai.com/b...nectiviteit/bluelink.html
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/CG4DnY4hDZTmNnIlZ0jafpyu.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
En kun je die kaarten ook updaten via WiFi? Dat zou wel mooi zijn.Slinnenb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:02:
[...]
Als je de kaarten zelf via USB kunt updaten (in dezelfde frequentie) is €7 per maand extra betalen een beetje onzinnig.
<John O`Mill>
Sinds deze week de trotse berijder van een nieuwe IONIQ 5, daarvoor een Kona. Bij de Kona kon ik een een rijmodus (eco, comfort etc) bepalen en deze vastzetten. Bij de 5 moet ik deze elke rit opnieuw instellen als ik een andere rijmodus dan normaal wil. Weet iemand of je dit ook in de 5 kan vastzetten, zodat je het niet elke rit opnieuw hoeft te bepalen evenals de recuperatie?
En SNOW mode moet je ook altijd opnieuw selecteren.ZuinigeRijder schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:26:
@R.E.M. Behalve one pedal driving en laagste recuperatie nivo op auto valt terug op 1.
Volgens de website welHippe Lip schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:22:
[...]
En kun je die kaarten ook updaten via WiFi? Dat zou wel mooi zijn.
Dan heb ik in de menu’s nog niet gevonden hoe ik de auto aan mijn WiFi kan koppelen.
Toch nog eens verder zoeken.
<John O`Mill>
@R.E.M. Tja, ik heb net mijn e-Niro (MY19; ws zelfde menu’s en functies als de Kona) ingeruild en rijd nu een week in een nieuwe Lounge. Ik ervaar de zelfde frustraties. Allerlei dingen die ik gewend was en hier terug verwachtte omdat dit uit hetzelfde concern komt; maar dan blijkt het toch anders. Mede vanwege wettelijke eisen wellicht, maar toch. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een aantal dingen.R.E.M. schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:52:
Hallo allemaal,
Sinds deze week de trotse berijder van een nieuwe IONIQ 5, daarvoor een Kona. Bij de Kona kon ik een een rijmodus (eco, comfort etc) bepalen en deze vastzetten. Bij de 5 moet ik deze elke rit opnieuw instellen als ik een andere rijmodus dan normaal wil. Weet iemand of je dit ook in de 5 kan vastzetten, zodat je het niet elke rit opnieuw hoeft te bepalen evenals de recuperatie?
Ook las ik net ergens op internet dat je bepaalde instellingen kunt bewaren in je profiel door het expliciet opnieuw op te slaan. Misschien helpt je dat?
<John O`Mill>
Ik niet. Blijft bij mij gewoon zo staanYJB schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:58:
[...]
En SNOW mode moet je ook altijd opnieuw selecteren.
Connect +
Sinds dinsdag iets soortgelijks.slvans schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:14:
Afgelopen vrijdag had ik een lege accu. Toevallig moest mijn auto ook die dag naar de garage voor de 12v terugroepactie en de lane assiste update. Ik heb ook een nieuwe accu gekregen. Nu doet ineens mijn verwarming het niet goed meer. Hij wordt nooit echt heet. Het wordt wel iets warmer dan de 5 graden die het buiten is in de ochtend, maar het wordt nooit echt warm. Ik heb de laatste keer mijn jas maar aangehouden. Ook als ik hem op 27 graden zet gaat hij niet ineens harder blazen. Kan het niet zijn dat alleen de warmtepomp het doet en de elektrische verwarming niet, doordat er een zekering niet in zit? Ik heb gebeld en ze willen dat ik weer langs kom. Helaas lukt me dat niet echt op de korte termijn. Zou het niet iets simpels kunnen zijn. Wat denken jullie?
Had laatste stuk naar huis nog weinig batterij capaciteit. Toen de capaciteit onder de 10% kwam stopte de verwarming. Was nog maar een paar kilometer tot thuis en dacht dat het een energie besparingsmode was.
Thuis meteen aan de oplader, woensdag mee ongeveer 100 km, niks aan de hand.
Vandaag een korte rit binnen de woonplaats. Na 5 minuten stopte de verwarming en nog alleen koude lucht.
Net naar huis, voorraam rijp laagje en binnenkant beslagen (batterij 44%), maar de verwarming ging niet aan (stond ook op 0kw). Duurde zeker 5 minuten tot ik raam binnen en buiten schoon had.
Naar huis gereden, maar de nu de hele rit geen verwarming.
Lijkt op wat de persoon in dit filmpje beschrijft:
YouTube: Hyundai Ioniq 5 Problemen met verwarming 1
Gevalletje terug naar de dealer/garage?
Auto heb ik 1,5jaar met nu 50K op de teller
Oei…ArnoutV schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:08:
[...]
Sinds dinsdag iets soortgelijks.
Had laatste stuk naar huis nog weinig batterij capaciteit. Toen de capaciteit onder de 10% kwam stopte de verwarming. Was nog maar een paar kilometer tot thuis en dacht dat het een energie besparingsmode was.
Vandaag een korte rit binnen de woonplaats. Na 5 minuten stopte de verwarming en nog alleen koude lucht.
Net naar huis, voorraam rijp laagje en binnenkant beslagen (batterij 44%), maar de verwarming ging niet aan (stond ook op 0kw). Duurde zeker 5 minuten tot ik raam binnen en buiten schoon had.
Houd ons op de hoogte graag?
Sterkte.
Er is pas donderdag plaats. Krijg wel vandaag al vervangend vervoer omdat nu rijden in de kou te gevaarlijk is ivm bevriezen/beslaan van de voorruit aan de binnenkant, omdat ook de AC niet aangaat.
/edit
Leen auto vanmiddag opgehaald.
Tijdens de rit op naar de dealer werkte de verwarming weer gewoon, batterij was ook 100% bij vertrek.
Werd op de terugweg in de leenauto al gebeld dat er meteen al een monteur aan de slag is gegaan.
Ik hou jullie op de hoogte
[ Voor 41% gewijzigd door ArnoutV op 14-02-2025 16:51 ]
https://m.etnews.com/2025...em_tEWll8NkylxPB4f7J2RFXg
Op de website staat voor het PRO abonnementHippe Lip schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:19:
[...]
Dan heb ik in de menu’s nog niet gevonden hoe ik de auto aan mijn WiFi kan koppelen.
Toch nog eens verder zoeken.
OTA software-updates voor infotainment³
Nieuwe, volledige kaart van Europa
Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies
De vraag is alleen of je bij LITE de kaarten kunt downloadenb via USB of geen updates gaat krijgen (anders dan 2-jaarlijks bij de dealer
Ik heb ook praktisch 50k aangetikt. Heb hem wel een jaartje langer. Inmiddels is de standkachel vervangen en doet hij het weer als vanouds.ArnoutV schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:08:
[...]
Sinds dinsdag iets soortgelijks.
Toen ik later achteruit reed viel me opeens op dat ik op het camerabeeld plotseling een witte IONIQ in het beeld zag staan. Zeker weten doe ik het niet meer, maar in mijn herinnering was die rood, wat mijn auto van buiten ook is. Het viel mijn vrouw ook op, terwijl ik daar nix van had gezegd.
Ik ben nog eens door alle instellingen gegaan, maar kan niet vinden waar ik dat kan aanpassen.
Hoe zit dat? Kijk ik er overheen, of kan ik dat zelf helemaal niet instellen en was dat altijd al wit?
<John O`Mill>
ik heb ook nog niet kunnen vinden waar je dat kunt aanpassen, die van mij is ook wit in het display, terwijl die toch ook echt rood van buiten is!Hippe Lip schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:20:
Ik heb vanmiddag terwijl ik stond te wachten nog wat rondgekeken door de instellingen.
Toen ik later achteruit reed viel me opeens op dat ik op het camerabeeld plotseling een witte IONIQ in het beeld zag staan. Zeker weten doe ik het niet meer, maar in mijn herinnering was die rood, wat mijn auto van buiten ook is. Het viel mijn vrouw ook op, terwijl ik daar nix van had gezegd.
Ik ben nog eens door alle instellingen gegaan, maar kan niet vinden waar ik dat kan aanpassen.
Hoe zit dat? Kijk ik er overheen, of kan ik dat zelf helemaal niet instellen en was dat altijd al wit?
De E2-storing op mijn ICCB granny charger is weer terug. Kan alleen nog maar DC-laden.IonniUnique schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:04:
[...]
Net bij de dealert geweest met de E2-storingsmelding op de ICCB (Granny Charger). De storing bleek samen te hangen met een probleem in de actuator (een soort regelaar) die verantwoordelijk is voor de vergrendeling van de laadkabel.
Nu de boel is gereset zou de laadkabel geen error meer moeten geven en gewoon werken. Zo niet, dan moest de actuator vervangen worden.
Volgens mij heb ik een primeur hier
<John O`Mill>
De grannycharger geeft alleen de storing aan. Het probleem zit in de laadkabel vergrendeling op de auto (die doet het niet). Het probleem doet zich ook voor bij de gewone laadpaal op straat. De laadpaal zelf vergrendelt de kabel wel en laat niet meer los, de auto vergrendelt de kabel niet. Dus duurde het gisteren een uur eer de juiste (uiteindelijk Belgische) servicedienst van Vattenfall op het goede knopje had gedrukt om mijn laadkabel van de laadpaal te ontgrendelen. Dinsdag naar de dealert die 50km verderop is gaan zitten. Om de boel te laten resetten en te gaan aandringen op een nieuwe ‘actuator’ die de vergrendeling regelt.Hippe Lip schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:06:
@IonniUnique Je hebt het over een storing in je granny charger. Betekent dit dat je ook niet AC kunt laden bij een gewone laadpaal op straat?
Ik krijg 'alarm: climate control not available, Please check your vehicle status'?
iemand een idee?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Vaak helpt wachten of auto opnieuw starten. Heb het ook wel eens met de stoel- en stuurverwarming.multipasser schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:25:
Paar keer al gehad dat de climate control niet werkt.
Ik krijg 'alarm: climate control not available, Please check your vehicle status'?
iemand een idee?
All I had to do was follow the damn train.
@R.E.M. volgens de gebruiksaanwijzing kan dit niet en gaat het standaard altijd weer terug naar normaal bij opnieuw opstarten.R.E.M. schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:52:
Hallo allemaal,
:strip_exif()/f/image/Zcfg8UKiiWpP13ToCxDY6CkA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Peter-036 op 16-02-2025 09:22 ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Dit is dan nieuw. Bij mijn I5uit 2021 onthoudt hij dit (staat bij standaard in eco).JerryVR schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:42:
[...]
@R.E.M. volgens de gebruiksaanwijzing kan dit niet en gaat het standaard altijd weer terug naar normaal bij opnieuw opstarten.[Afbeelding]
Zelfde als met recuperatie, alleen 1pedal onthoudt hij niet.
Die regeneratiestand lijkt de MY25 wel te onthouden in je profiel.Peter-036 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:22:
Dat is er dan niet op vooruitgegaan: bij mijn Ioniq 5 (lounge 72kWh van '22) blijft 'ie netjes staan op wat daar ingesteld is (Eco/Normaal/Sport) waarbij ik per instelling daarvan een eigen regeneratie-stand kan kiezen, die ook onthouden wordt.
<John O`Mill>
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Mijn achterklep was na een eerdere TSB wederom gaan rammelen.
Bij mij was hiervoor een tijd geleden ook een TSB uitgevoerd.
Toch kwam het kraken/rammelen terug.
Nu is er een andere TSB voor en deze is onlangs uitgevoerd.
Geen kraakje en rammeltje meer te horen....
Komt ws door de vegan leren bekleding ervan?
[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 16-02-2025 21:07 ]
<John O`Mill>
Hebben ze tegenwoordig veganistisch leer? Voor de facelift was het allemaal echte koeienhuid.Hippe Lip schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:06:
@JerryVR Heb jij ook zo’n ‘last’ van dat ruwe stuur? Het maakt zoveel geluid als je er met je handen overheen glijdt tijdens het sturen…
All I had to do was follow the damn train.
Ik dacht niet dat er nog iets ‘echt’ in zit…-CJ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:07:
[...]
Hebben ze tegenwoordig veganistisch leer? Voor de facelift was het allemaal echte koeienhuid.
Edit
Op deze pagina zie ik dit staan:
Mogelijk is het dus wel leer, maar dan anders bewerkt…Slim gebruik van milieuvriendelijke materialen.
In het interieur van de IONIQ 5 zijn volop ecologische materialen toegepast, zoals ruwe materialen uit suikerriet voor de hemelbekleding, tapijt en de stoelbekleding. Maar ook biologische verf met plantenextracten en met plantaardige extracten bewerkt leder – een fraaie en herbruikbare oplossing. De toepassing van natuurlijke materialen draagt ook bij aan de duurzaamheid in het productieproces, waardoor de IONIQ 5 minder afhankelijk is van producten op oliebasis.
[ Voor 58% gewijzigd door Hippe Lip op 16-02-2025 21:18 ]
<John O`Mill>
@JerryVR Heb jij ook zo’n ‘last’ van dat ruwe stuur? Het maakt zoveel geluid als je er met je handen overheen glijdt tijdens het sturen…
@Hippe Lip
:strip_exif()/f/image/JUAmdOWu0SUccD5nwwts1ia2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt wel mee,als je de radio aan hebt😁@Hippe Lip
[ Voor 13% gewijzigd door JerryVR op 17-02-2025 09:42 ]
en wat me ook opvalt is dat de smart cruise control geen rekening houdt met rechts inhalen, of is dat een instelling? mijn Skoda haalde tijdens de cruise control niet rechts in tenzij ik even het gaspedaal indrukte. maar de ioniq gaat op de A2 richting Utrecht gewoon stug overal langs de links klevers voorbij
ik zie het probleem nietJerryVR schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
maar de ioniq gaat op de A2 richting Utrecht gewoon stug overal langs de links klevers voorbij
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Bij mij werkt het erg goed en blijft de Ioniq 5 netjes in het midden van de rijbaan.JerryVR schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
wat mij opvalt in vergelijking met mijn vorige auto ( Skoda superb) voor wat betreft de lane keep assist, ik vind dat de ioniq in vergelijk meer aan de rechterkant richting de witte lijn houdt, waardoor ik de hele tijd de neiging heb om tegen te sturen ( en dat voel ik echt in mijn pols), en hij is wat minder "stabiel" m.a.w. de auto gaat wat meer van links naar rechts, dat deed de Skoda bijna niet.
Wellicht moet je het systeem laten kalibreren; neem daarover contact op met je dealer.
Ah, dank, Op de snelweg vind ik de auto teveel naar rechts rijden, als ik op de linkerbaan rijd.CharlieBulldog schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Bij mij werkt het erg goed en blijft de Ioniq 5 netjes in het midden van de rijbaan.
Wellicht moet je het systeem laten kalibreren; neem daarover contact op met je dealer.
Maar nooit bij stilgestaan of het aan te passen was.
Het is een leaseauto en de leasemaatschapij (mobilty service) verwacht dat we gewoon doorbetalen voor een auto die er niet is. Ze bieden ook geen vervangend vervoer omdat we dit hadden moeten verzekeren. Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
Allereerst je lease contract volgende keer iets luxer maken zodat je wel vervangend vervoer hebt.chewy8 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:35:
De iccu van mijn ioniq 5 is sinds 22 december 2024 kapot en staat sindsdien bij de hyundai dealer. Er zou eind februari 2025 een vervangende ICCU binnenkomen maar heb tot op heden nog niets gehoord of dat nog gaat lukken.
Het is een leaseauto en de leasemaatschapij (mobilty service) verwacht dat we gewoon doorbetalen voor een auto die er niet is. Ze bieden ook geen vervangend vervoer omdat we dit hadden moeten verzekeren. Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
Daarnaast zou ik gewoon een auto huren nu en de kosten claimen bij Hyundai als de dealer geen vervangende auto voor je heeft.
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Sneeuwkettingen (König XG12 Pro) ook even mogen gebruiken. Werken uitstekend: snel om te leggen en af te halen.
Zondag weer retour. 👋 Servus!
:strip_exif()/f/image/otd4L1Alr237wEQ3rpQx7Wma.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu staan deze service acties pas bij mijn VIN nummer genoemd:nietwijk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:40:
Mijn auto staat bij de dealer ivm storing "Controleer Actief Luchtklepsysteem", ondertussen worden een aantal serviceacties uitgevoerd.
Voor de liefhebbers:De onderste is bekend en was op chassisnummer te vinden, de bovenste 2 niet en kon ik in dit topic ook niet terugvinden. Afgelopen jaar had ik andere service acties op VCU (20D123) en ICCU (41D033).
- Service campagne 40D240 Herprogrammeren VCU IONIQ 6-5 (CE-NE)
- Service Campagne 40D236 ICCU herprogrammeren en/of ICCU en zekering vervangen IONIQ 5 en IONIQ 6 (NE-CE) 0.3
- Service Campagne 40D112 controle en indien nodig vervangen, 12 Volt batterij IONIQ 5 (NE)
Ze zijn nog steeds bezig met verbetering.
1
2
3
4
5
6
7
| NE, CE Verbesserter Regellogik für Batteriekontrollsystem Gültig bis: 05.06.2027 Kampagnencode: 40D240 NE CE ICCU aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuen (3. Software) Gültig bis: 17.06.2027 Kampagnencode: 40D236 |
Er zijn meer meldingen in dit topic mbt lane assist, vooral de LKA kan aan de agressieve kant corrigeren.JerryVR schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
wat mij opvalt in vergelijking met mijn vorige auto ( Skoda superb) voor wat betreft de lane keep assist, ik vind dat de ioniq in vergelijk meer aan de rechterkant richting de witte lijn houdt, waardoor ik de hele tijd de neiging heb om tegen te sturen ( en dat voel ik echt in mijn pols), en hij is wat minder "stabiel" m.a.w. de auto gaat wat meer van links naar rechts, dat deed de Skoda bijna niet.
en wat me ook opvalt is dat de smart cruise control geen rekening houdt met rechts inhalen, of is dat een instelling? mijn Skoda haalde tijdens de cruise control niet rechts in tenzij ik even het gaspedaal indrukte. maar de ioniq gaat op de A2 richting Utrecht gewoon stug overal langs de links klevers voorbij
Het inhouden op de rechterbaan is een VAG-feature (ik vond dit ook wel fijn van m'n vorige auto), dus niet beschikbaar op je Hyundai.
De Hyundai doet het wat dat betreft dan wel weer beter dan de VAG auto's in Groot- Brittannië 😂tomhier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:35:
[...]
Het inhouden op de rechterbaan is een VAG-feature (ik vond dit ook wel fijn van m'n vorige auto), dus niet beschikbaar op je Hyundai.
Even een vraagje nadat een zoekactie op dit topic nog niks opleverde.
Gisteren zat ik voor het eerst eens op de achterbank, ik werd gereden in mijn eigen wagen.
Er viel mij ineens een soort rateltje/piepje/trilling op aan de aandrijfwielen. Sindsdien hoor ik het natuurlijk de hele tijd dat geluid tijdens het rijden als ik gas geef.
Is dit iets wat jullie bekend voorkomt en vooral… wat er mogelijk aan te doen is?
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Haha, dat is helemaal in lijn met Duitsers die helemaal over de zeik gaan als je er rechts langsschuift.tomhier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:35:
[...]
Klinkt als een ICCU probleem. Even testen of je wel bij een snellader kunt laden?svsvenkat schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:35:
Mijn IONIQ 5 is uit 2023. Nooit problemen gehad met opladen tot nu toe. Toen ik vandaag probeerde op te laden, laadde de auto helemaal niet op. Verschillende laadpalen en laadpassen geprobeerd. Er gebeurt niets, behalve dat ALLE LED-lampjes bij de laadpoort 1-2 minuten knipperen. Geen andere foutmelding op het dashboard of de Bluelink-app. Zou het weer een factor kunnen zijn?
Ik zie niet waarom het wer een probleem zou zijn. Ik laad regelmatig bij -20C (of lager) en dat geeft geen problemen.
Ze hebben geantwoord:dvdj schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:47:
[Afbeelding]
"Bluelink is een Europess programma. Dat betekent dat de prijzen en de inhoud van de pakketten in elk Europess land dezelfde zullen zijn."
Weliswaar in schril contrast met beide websites...
@JerryVR Heb je LKA al uitgezet? Aan de linker kant van het stuur het knopje rechtsonder (weg met belijning) 3-5s ingedrukt houden. Dat tekentje wordt dan oranje op je dashboard (display).JerryVR schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
Ik begin langzamerhand mijn standaard starthandelingen te ontwikkelen, de serie extra handelingen voordat ik ga rijden. Na het starten houd ik die LKA-knop vast tot dat uit staat en ik houd de volumeknop ingedrukt tot er een grijs kruisje (mat luidsprekertekentje) staat naast het verkeersbord linksboven in het dashboard/ display. Dan heb ik geen last van piepjes als ik 2-3 km/h over de vermeende max ga.
<John O`Mill>
Private lease? Dan kan je terugvallen op consumentenrecht.chewy8 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:35:
De iccu van mijn ioniq 5 is sinds 22 december 2024 kapot en staat sindsdien bij de hyundai dealer. Er zou eind februari 2025 een vervangende ICCU binnenkomen maar heb tot op heden nog niets gehoord of dat nog gaat lukken.
Zakelijke lease? Dan is het maar net wat er afgesproken is.
Dank voor de tip, passen perfect en werken goed. Afgelopen week gebruikt in Oostenrijk.IwanVb schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:29:
Ter info voor de wintersporters met de 20-inch wielen/banden: 255/45R20 en op zoek naar sneeuwkettingen.
Heb loopvlakkettingen van Maggi Trak, Type SUV 4x4 L51 (niet LT52 zoals veel websites vermelden). Passen perfect.
Maggi Trak is niet nieuw meer te krijgen, maar op Marktplaats is er levendige handel. Over het algemeen niet heel goedkoop, maar heb geen ander/beter alternatief kunnen vinden. De sneeuwkettingen van Maggi worden nu nieuw door Weissenfels gemaakt; welk type je dan moet hebben weet ik niet.
Heb de 20” diamond velgen met 255/45R20 banden.
Mocht iemand nog omhoog zitten stuur even een berichtje, ik heb best lang moeten zoeken naar een passende set.
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic