Goedemorgen,
Ik meet sinds enkele weken mijn nieuwe 12V batterij uit in mijn Home Assistant.
Hier zie ik dat de wagen gisteren rond 7u heel wat van de 12V verbruikt heeft zonder reden en dat de wagen die maar met mondjesmaat terug bijlaadt. Ik heb in het totaal sinds gisterenochtend 100km gereden.
Zijn er mensen die er meer van kennen dan mij die mij kunnen zeggen of dit normaal gedrag is?
Ik heb mijn wagen (Balance Vision) twee jaar.
De wagen zelf is 3 jaar.
In de zomer van 2023 had ik de eerste keer 12V problemen en moest ik de eerste keer starten met een booster. Toevallig de dag na de OTA update.
Ik heb het toen nog kunnen rekken tot november, maar dan moest de batterij vervangen worden (in garantie).
13 maanden later, in december 2024 kreeg ik terug problemen en moest ik quasi elke dag starten met de booster. Begin januari kon de batterij dan vervangen worden bij de dealer.
Maar dit kon volgens mijn dealer niet meer in garantie omdat ik de vorige reeds in garantie heb ontvangen.
Zelfs mits wat aandringen was dit niet mogelijk.
De dealer heeft de batterij vervangen door exact dezelfde batterij. Een andere en betere batterij was volgens hen niet mogelijk.
Ik vermoed dat niet de batterij kapot is, maar mijn wagen gewoon de batterij niet genoeg bijlaadt en zo dieper en dieper ontlaadt tot wanneer deze kapot is.
Wat zijn jullie bevindingen hierbij?
Groeten,
Sander