Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 11:55
Well, het blijkt dat onze Hyundai producent het wel goed doet. Global 500 Brand Report van Brand Finance.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfByVVdyIoyRjDnwIvWhTWGOECU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3emNMVyHy6UYs2GXwUMSCSBa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PhilippeJoris op 02-02-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 23:50
Misplaatste reactie verwijderd. Excuses!

[ Voor 93% gewijzigd door irab op 03-02-2025 12:42 . Reden: Verkeerde forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
irab schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:24:
Wat is waardevol als je ICCU defect is?

Kijk eens naar de market capitalization:
Hyundai is nummer 16. Nog geen 3% van Tesla!!!

[Afbeelding]
BAF d'erop! Hoh, en ik maar fier zijn. Dat zal me leren 🤣

Brand Finance, the world’s leading brand valuation consultancy, zal zich dan wel vergissen zeker. 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
damitch300 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Leuk ontwerp. Heb je misschien een foto dat hij in de auto staat?
Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Thanks
Bij het model op makerworld is een foto toegevoegd:

https://makerworld.com/en/models/575873#profileId-496345

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Codeaction en @damitch300 Dat gaat niet meer lukken met het nieuwe model van de I5. Daar is niet zoveel vrije ruimte naar boven toe om ‘m daar neer te kunnen zetten. :N

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Krijg ik een Engelstalige mail van Hyundai Nederland BV, dat er morgen door Stripe een bedrag van mijn rekening wordt geïncasseerd. Oorsprong van de mail is San Francisco. Geen specificatie.
Beetje vaag allemaal.

Mail doorgestuurd naar mijn dealer en die heeft doorgestuurd naar Hyundai Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MicheldeGoey schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:26:
Krijg ik een Engelstalige mail van Hyundai Nederland BV, dat er morgen door Stripe een bedrag van mijn rekening wordt geïncasseerd. Oorsprong van de mail is San Francisco. Geen specificatie.
Beetje vaag allemaal.

Mail doorgestuurd naar mijn dealer en die heeft doorgestuurd naar Hyundai Nederland.
@MicheldeGoey Tik eens op de regel met de afzender (zonodig in twee of meer stappen) tot je het werkelijke mailadres van de afzender ziet. Eindigt dat op hyundai.com of hyundai.nl of is dat iets totaal anders?

In dat laatste geval is het phishing… :?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcniver
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 21:03
Heeft er iemand tips hoe om te gaan met vastgevroren deurgrepen en laadklep?

Kwam gistermorgen na een weekje vakantie bij mijn auto, en beide waren dichtgevroren.
Kreeg de deurhendels (en de deur zelf) nog wel open met een beetje geweld, maar laadklep wilde niet..

Was gelukkig niet dringend nodig, kon nog wel een stukje rijden dus toen ie even in de zon had gestaan ging het wel, maar ben benieuwd how dat bv gaat als je een langere trip maakt in de kou..

Hij stond bij een hotel geparkeerd, dus had ook niet echt tools bij de hand gehad ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 10:17

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

irab schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:24:
Wat is waardevol als je ICCU defect is?

Kijk eens naar de market capitalization:
Hyundai is nummer 16. Nog geen 3% van Tesla!!!

[Afbeelding]
En wat zegt dat volgens jou?
(Tesla heeft een P/E-ratio van ~190...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Hippe Lip

Het lek is boven. Ik heb me aangemeld voor Service MyHyundai. Dat wordt kennelijk Engelstalig afgehandeld.

https://www.hyundai.com/n...en/service-myhyundai.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
Hippe Lip schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:17:
@Codeaction en @damitch300 Dat gaat niet meer lukken met het nieuwe model van de I5. Daar is niet zoveel vrije ruimte naar boven toe om ‘m daar neer te kunnen zetten. :N
Helaas waar. Het middenconsole is ook hiermee een kleine afbruik aan de vrije ruimtelijkheid van het interieur (naar mijn mening).

Het koffie houder model is bruikbaar van 2021 t/m 2024.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01
Mcniver schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:44:
Heeft er iemand tips hoe om te gaan met vastgevroren deurgrepen en laadklep?

Kwam gistermorgen na een weekje vakantie bij mijn auto, en beide waren dichtgevroren.
Kreeg de deurhendels (en de deur zelf) nog wel open met een beetje geweld, maar laadklep wilde niet..

Was gelukkig niet dringend nodig, kon nog wel een stukje rijden dus toen ie even in de zon had gestaan ging het wel, maar ben benieuwd how dat bv gaat als je een langere trip maakt in de kou..

Hij stond bij een hotel geparkeerd, dus had ook niet echt tools bij de hand gehad ofzo..
Verwarming aanzetten via Bluelink?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MicheldeGoey schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:57:
@Hippe Lip

Het lek is boven. Ik heb me aangemeld voor Service MyHyundai. Dat wordt kennelijk Engelstalig afgehandeld.

https://www.hyundai.com/n...en/service-myhyundai.html
Is dat een betaald abonnement of krijg je dat er de eerste X jaren kosteloos bij?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Codeaction schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:11:
[...]
Helaas waar. Het middenconsole is ook hiermee een kleine afbruik aan de vrije ruimtelijkheid van het interieur (naar mijn mening).
Haha, maar je krijgt er heel veel voor terug! Ik ben wel erg blij met zowel de fysieke knopjes die daar zitten (Zag een paar dagen geleden dat ze bij de Inster daar nog veel beter in zijn: géén touchbedieningen meer!) en een praktische plaats voor je telefoon (met draadloze CarPlay).

Maar nu nog kijken hoe ik die ruimte daaronder ga indelen. Het is groot, maar met een laag randje zodat er niet veel in kan. Bovendien is alles in het zicht, wat me niet zo fijn lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 03-02-2025 12:14 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
lkolkman schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:30:
[...]

Dat heeft best wel lang geduurd dan.. Die van van mij was sinds 5 jan defect.(na ruim 80k) En ik heb hem gisteren ook weer terug gekregen.
Mogelijk zijn er eindelijk wat ICCU leveringen geweest..
Goedemiddag, zojuist met mijn dealer gebeld en die gaf aan dat de levering van de ICCU units nog wel een tijdje gaat duren (fabriek is wel weer opgestart). De mijne begaf het ook op dezelfde 5 jan 8)7 . Zijn er nog andere " slachtoffers" waarvan de unit al wel weer is vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09 14:55
maax schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:21:
[...]

Goedemiddag, zojuist met mijn dealer gebeld en die gaf aan dat de levering van de ICCU units nog wel een tijdje gaat duren (fabriek is wel weer opgestart). De mijne begaf het ook op dezelfde 5 jan 8)7 . Zijn er nog andere " slachtoffers" waarvan de unit al wel weer is vervangen?
Mijn ICCU is vanaf 19 december in bestelling. Gelukkig kan ik wel snelladen. Afgelopen maand op en neer naar Portugal zonder problemen. Model 2023 Lounge 80.000km.

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcniver
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 21:03
chaoscontrol schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Verwarming aanzetten via Bluelink?
Dat kon dus niet omdat hij al een week stil stond. Na het openen van de deuren eesrdt de boel opgewarmd, en daarna een half uur gereden met de verwarming aan, maar dat helpt voor de laadpoort niet, die zat daarna nog steeds vast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01
Mcniver schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Dat kon dus niet omdat hij al een week stil stond. Na het openen van de deuren eesrdt de boel opgewarmd, en daarna een half uur gereden met de verwarming aan, maar dat helpt voor de laadpoort niet, die zat daarna nog steeds vast
Dan moet je gewoon een föhn even in het stopcontact doen onder de achterbank en even warm föhnen natuurlijk, duh.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
lkolkman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Bij mij hield hij er bij ruim 80000 er mee op. Hij staat inmiddels al weer 3 weken in Zwolle bij de dealer.
Verwachte reparatietijd: 5 a 6 weken.
Wat is jouw verwachte reparatietijd?
Geen idee, men wist het niet te vertellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
Hippe Lip schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:17:
Ik heb een '24 pre facelift gekocht. Komt vrijdag voor de deur. Dus ik kan dit gelukkig nog wel doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@damitch300 Wat dat betreft ben je een mazzelaar… 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:23
[...]

Afgelopen donderdag had ik contact met de dealer dat de levering van de ICCU tot zeker aan de voorjaarsvakantie zou duren. Vrijdag werd ik gebeld dat ICCU vervangen was. Uit het niets hadden ze er een aantal binnengekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:47
@Hippe Lip ,
Je hebt de auto geloof ik nog niet, of in ieder geval niet lang?
Ik heb het 2023 model, dat is anders maar ook een grote ruimte onder de armsteun.
In praktijk vind ik het prettig. In ieder geval prettiger dan zo’n groot blok dat meer regulier is.
Super fijne ruimte om wat grotere dingen die in de weg liggen weg te stoppen en toch bij de hand te hebben.
Met dit weer een sjaal of een muts. Maar zomers ook van alles.

Ik heb eraan gedacht om er zoals @IonniUnique een Nespresso neer te zetten maar zelfs tijdens vakantie vonden wij dat “geklieder” (ieder zijn ding). De Nespresso staat bij lange ritten wel in een kratje achterin, compleet met cupjes, kopjes en fles water. Tijdens het rijden zijn we blij met een travelmug, en bij het stoppen is de Nespresso zo gemaakt.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:00:
@Hippe Lip ,
Je hebt de auto geloof ik nog niet, of in ieder geval niet lang?
Morgen, eind van de ochtend ophalen en dan linea recta naar de bandenboer voor de CrossClimates én uitlijnen. Ervaring met de e-Niro was dat de banden snel gingen cuppen en dat kwam door beroerde uitlijnen.
Heeft iemand hier ook ooit last gehad van cuppende banden?

Daarna kan het echte genieten beginnen.
Met of zonder Nespressoapparaat ingebouwd :+

[ Voor 18% gewijzigd door Hippe Lip op 04-02-2025 11:01 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Hippe Lip
Bij de recente 30.000 km-beurt werd het rouleren van de banden niet uitgevoerd vanwege 'licht cuppende' achterbanden. Ze hebben nog 5 mm profieldiepte, dus vervangen is nog wat vroeg.

De achterwielen hebben een minimale toespoor voor betere rechtuitstabiliteit, de banden 'wringen' dus altijd licht over hun profiel. Of uitlijnen dat verbetert, weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
MicheldeGoey schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:38:
@Hippe Lip
Bij de recente 30.000 km-beurt werd het rouleren van de banden niet uitgevoerd vanwege 'licht cuppende' achterbanden.
Wat is de logica daarachter, juist bij cuppen wil je rouleren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MicheldeGoey schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:38:
@Hippe Lip
Bij de recente 30.000 km-beurt werd het rouleren van de banden niet uitgevoerd vanwege 'licht cuppende' achterbanden. Ze hebben nog 5 mm profieldiepte, dus vervangen is nog wat vroeg.

De achterwielen hebben een minimale toespoor voor betere rechtuitstabiliteit, de banden 'wringen' dus altijd licht over hun profiel. Of uitlijnen dat verbetert, weet ik niet.
Als ik morgenmiddag toch bij de bandenboer sta voor de wissel, dan laat ik er meteen naar kijken. Ik heb het daar eerder laten doen en daar kreeg ik een keurig rapport van. Wat de instellingen waren vóór en wat de instellingen zijn ná het werk. Wordt ingesteld aan de hand van wat de fabrikant voorschrijft, niet zomaar wat zij denken dat het moet zijn, voor zover ik weet.

@MicheldeGoey Als je last hebt van dat cuppen (geluid), dan kun je tractiecontrole uitschakelen en op een ruim (leeg parkeer-) terrein een paar keer plankgas optrekken om ze weer een beetje glad te schuren.
Deed ik ook bij mijn banden en dat hielp behoorlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Hippe Lip op 04-02-2025 12:31 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@ASW1

Geluid, op de vooras maken cuppende banden meer lawaai dan achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
MicheldeGoey schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:45:
@ASW1

Geluid, op de vooras maken cuppende banden meer lawaai dan achter.
Als je banden hebt zonder verplichte draairichting dan kun je ook links-rechts wisselen dan is het geluid van cuppende banden direct vrijwel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 09:53
[...]

Vandaag gebeld door de dealer voor een afspraak halverwege maart (ik weet niet of dat komt doordat het op de werkplaats zo druk is, of omdat ze de ICCU nog moeten ontvangen); probleem was op 11 december gemeld.

Dus ongeveer 3 maanden wachttijd. Zal blij zijn als we weer normaal thuis kunnen laden, want nu is het altijd gedoe met plannen en soms zelfs speciaal naar een DC-laadlocatie rijden om te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 10:29
Mcniver schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:22:
[...]

De laadpoort kon ik met mijn duim op bepaalde plekken verwarmen. De 4 punten en de onderrand, daar waar het sluitmechanisme zit. Na deze manuele therapie ging het klepje als vanzelf open.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 11:33
[...]

Kennelijk zijn er dus verschillende defecten aan de ICCU. De mijne was echt 'geplopt' en deed dus helemaal niets meer..
Misschien heb ik daarom wat voorrang gekregen..? Of staat die van jouw ook stil? . ;(

8300Wp oost/west Enphase | Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Iemand een idee wat dit inhoudt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qTHJuwZlC0e1TWzElhGbw6CwTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T705VMZOhMnZYHFn6ltm64AJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Nu online
lkolkman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:26:
[...]

Kennelijk zijn er dus verschillende defecten aan de ICCU. De mijne was echt 'geplopt' en deed dus helemaal niets meer..
Misschien heb ik daarom wat voorrang gekregen..? Of staat die van jouw ook stil? . ;(
Yep, die is de 5de weg getakeld want deed helemaal niets meer. Ik ga morgen weer eens bij de dealer buurten om te horen hoe de zaken ervoor staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Goedemorgen,

Ik meet sinds enkele weken mijn nieuwe 12V batterij uit in mijn Home Assistant.

Hier zie ik dat de wagen gisteren rond 7u heel wat van de 12V verbruikt heeft zonder reden en dat de wagen die maar met mondjesmaat terug bijlaadt. Ik heb in het totaal sinds gisterenochtend 100km gereden.
Zijn er mensen die er meer van kennen dan mij die mij kunnen zeggen of dit normaal gedrag is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rCXSqM5toZ0ZQWKehB1siVveM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8eWqHQWujm4sfZayaU82q7V.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn wagen (Balance Vision) twee jaar.
De wagen zelf is 3 jaar.

In de zomer van 2023 had ik de eerste keer 12V problemen en moest ik de eerste keer starten met een booster. Toevallig de dag na de OTA update.
Ik heb het toen nog kunnen rekken tot november, maar dan moest de batterij vervangen worden (in garantie).

13 maanden later, in december 2024 kreeg ik terug problemen en moest ik quasi elke dag starten met de booster. Begin januari kon de batterij dan vervangen worden bij de dealer.
Maar dit kon volgens mijn dealer niet meer in garantie omdat ik de vorige reeds in garantie heb ontvangen.
Zelfs mits wat aandringen was dit niet mogelijk.
De dealer heeft de batterij vervangen door exact dezelfde batterij. Een andere en betere batterij was volgens hen niet mogelijk.

Ik vermoed dat niet de batterij kapot is, maar mijn wagen gewoon de batterij niet genoeg bijlaadt en zo dieper en dieper ontlaadt tot wanneer deze kapot is.

Wat zijn jullie bevindingen hierbij?

Groeten,
Sander

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@eyegraphic Ik hoop dat je Home Assistent zo hebt ingeregeld dat je alleen de cache waardes van de IONIQ 5 ophaalt van de server. En niet dat je actief (refresh) de status van de auto ophaalt in HA, want dat wordt de auto wakker en duurt het weer een twintigtal minuten voordat die in diepe slaap gaat en verbruikt die best wel wat van de 12 volt batterij.

Bij mij varieert het 12 Volt % ook sterk met alleen de cache ophalen met de Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect.. Via MQTT kun je hiermee ook de waardes in Home Assistant laten zien.

Wil je echt iets over de 12 volt accu weten, heb je meer aan een BM2 monitor. Goedkoop apparaatje, die je aan de plus van de accu en aan het chassis monteert.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 07:43
eyegraphic schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:
Goedemorgen,

Ik meet sinds enkele weken mijn nieuwe 12V batterij uit in mijn Home Assistant.

Hier zie ik dat de wagen gisteren rond 7u heel wat van de 12V verbruikt heeft zonder reden en dat de wagen die maar met mondjesmaat terug bijlaadt. Ik heb in het totaal sinds gisterenochtend 100km gereden.
Zijn er mensen die er meer van kennen dan mij die mij kunnen zeggen of dit normaal gedrag is?

[Afbeelding]

Ik heb mijn wagen (Balance Vision) twee jaar.
De wagen zelf is 3 jaar.

In de zomer van 2023 had ik de eerste keer 12V problemen en moest ik de eerste keer starten met een booster. Toevallig de dag na de OTA update.
Ik heb het toen nog kunnen rekken tot november, maar dan moest de batterij vervangen worden (in garantie).

13 maanden later, in december 2024 kreeg ik terug problemen en moest ik quasi elke dag starten met de booster. Begin januari kon de batterij dan vervangen worden bij de dealer.
Maar dit kon volgens mijn dealer niet meer in garantie omdat ik de vorige reeds in garantie heb ontvangen.
Zelfs mits wat aandringen was dit niet mogelijk.
De dealer heeft de batterij vervangen door exact dezelfde batterij. Een andere en betere batterij was volgens hen niet mogelijk.

Ik vermoed dat niet de batterij kapot is, maar mijn wagen gewoon de batterij niet genoeg bijlaadt en zo dieper en dieper ontlaadt tot wanneer deze kapot is.

Wat zijn jullie bevindingen hierbij?

Groeten,
Sander
Zoals @ZuinigeRijder ook al zegt, doe je hopelijk niet continu de waardes pollen van je auto. De default setting van de integratie in HA doet dat volgens mij twee keer per dag en de rest is de cache van de server dus dat kan die drop wel verklaren dat die na 12 uur de nieuwe waarde ophaalt bij de auto. Bij mij dropt de 12 volt wel nooit onder de 80% en laadt dan ook wel snel weer op. Ik weet niet hoe dat bij andere is? Onderstaand mijn waardes van dit jaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5f_2J5uYKiVT22EBKZ6E6Zk-nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nldgNojgs5Qe9Gupfml7wqb9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
jouwheld schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:01:
De default setting van de integratie in HA doet dat volgens mij twee keer per dag en de rest is de cache van de server
Ik gebruik volgens mij de default setting.
Kun je me vertellen waar ik dit kan verifiëren voor de zekerheid?

De dagelijkse drop kan het volgens mij niet zijn, want de week voordien heb ik nooit dergelijke drop gehad. Daarnaast vind ik het raar dat de 12V batterij maar enkele procenten bijlaadt wanneer ik een half uur naar mijn werk rij, of is dat normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ah-klapkrat
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:06
Graag deel ik een ervaring in de hoop dat het jullie kan helpen als je dit probleem ervaart.

In Duitsland geladen aan een DC lader van ENBW middels plug&charge. Helaas bleek de lader offline te zijn en de sessie kon niet gestopt worden op zowel de paal en de app van ENBW.

Uiteindelijk de tip van de klantenservice: pas het laaddoel aan in de auto en dan wordt de laadkabel ontgrendeld en stopt de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:18

-CJ

Not remastered

ah-klapkrat schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:20:
Graag deel ik een ervaring in de hoop dat het jullie kan helpen als je dit probleem ervaart.

In Duitsland geladen aan een DC lader van ENBW middels plug&charge. Helaas bleek de lader offline te zijn en de sessie kon niet gestopt worden op zowel de paal en de app van ENBW.

Uiteindelijk de tip van de klantenservice: pas het laaddoel aan in de auto en dan wordt de laadkabel ontgrendeld en stopt de sessie.
Heb je de handmatige ontgrendeling van de laadkabel geprobeerd? Zit in de kofferbak achter een paneel.

In het verleden heb ik die wel eens moeten gebruiken.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ah-klapkrat
-CJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:
[...]

Heb je de handmatige ontgrendeling van de laadkabel geprobeerd? Zit in de kofferbak achter een paneel.

In het verleden heb ik die wel eens moeten gebruiken.
Die wil ik liever niet gebruiken als er spanning op de kabel staat. Weet niet of dat zomaar kan zonder vonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ah-klapkrat Heb je ook geprobeerd op de sleutel op ontgrendelen te drukken (ook al is de deur ontgrendeld) en dan binnen tien seconden (het knipperen van het opladen stopt normaal dan even) de laadstekker eruit halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ah-klapkrat
Uiteraard heb ik dat ook gedaan. Dat doe ik altijd bij AC laden, maar blijkbaar werkt dat bij (deze) DC paal niet. De connector blijft op slot. Het was een Alpitronic Hypercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Nu online
ah-klapkrat schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:10:
Uiteraard heb ik dat ook gedaan. Dat doe ik altijd bij AC laden, maar blijkbaar werkt dat bij (deze) DC paal niet. De connector blijft op slot. Het was een Alpitronic Hypercharger.
Ik heb dat ook een keer gehad in Duitsland (Regensburg), heb toen het telefoonnummer gebeld dat op de paal stond (was van Aral) en ze hebben toen op afstand de stekker ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT88
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:15
Randy21 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 03:13:
[...]

Afgelopen donderdag had ik contact met de dealer dat de levering van de ICCU tot zeker aan de voorjaarsvakantie zou duren. Vrijdag werd ik gebeld dat ICCU vervangen was. Uit het niets hadden ze er een aantal binnengekregen.
Hier hetzelfde. I5 al sinds half dec bij de dealer zonder indicatie wanneer de ICCU geleverd zou kunnen worden. Ineens gebeld dat hij weer klaar stond. Begon net te wennen aan 800 km op een tank…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 09:51
maax schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik heb dat ook een keer gehad in Duitsland (Regensburg), heb toen het telefoonnummer gebeld dat op de paal stond (was van Aral) en ze hebben toen op afstand de stekker ontkoppeld.
Zelfde voor mij bij een lader in Ierland, het is kennelijk iets wat vaker voorkomt en ze konden het op afstand wel snel stoppen waarna de boel ontgrendelde.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-09 07:23

JerryVR

ioniq5 N-Line

Daar stond ie dan eindelijk met een mooie rooie strik, klaar om op te halen, heb er gister de hele dag mee zitten "spelen " helemaal blij mee. kan alleen de digitale sleutel nog niet terugvinden in het menu, maar hij bevalt prima!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FStRskxOZrf5wQVKsfhg0VFlks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHyeOALikUo1Wr50onz44FbN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVBwmZoEcDDEMi-g7AAEpg6Eyho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjvgvGgFVc3ZT6DNJyVb2hiE.jpg?f=fotoalbum_large
@Hippe Lip heb je ook al je laadkabels erbij gekregen?

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:14:
Daar stond ie dan eindelijk met een mooie rooie strik, klaar om op te halen, heb er gister de hele dag mee zitten "spelen " helemaal blij mee. kan alleen de digitale sleutel nog niet terugvinden in het menu, maar hij bevalt prima![Afbeelding]

[Afbeelding]
MOOI d:)b

En ook leuk weetje dat er bijna geen rode I5’s rondrijden. Geen unicum, maar wel heel uitzonderlijk :)
YEP. Extra goed op gelet bij aflevering. De granny charger zit apart verpakt (verstopt) maar dit zit dus wel goed gelukkig. Gebruik dat dit toch best een aantal keren per jaar.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
Hippe Lip schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:18:
[...]

MOOI d:)b

En ook leuk weetje dat er bijna geen rode I5’s rondrijden. Geen unicum, maar wel heel uitzonderlijk :)
Mooi, mijn rode I5 Lounge is ook bijna gearriveerd 👍
[...]

YEP. Extra goed op gelet bij aflevering. De granny charger zit apart verpakt (verstopt) maar dit zit dus wel goed gelukkig. Gebruik dat dit toch best een aantal keren per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Daar stond ie dan eindelijk met een mooie rooie strik, klaar om op te halen, heb er gister de hele dag mee zitten "spelen " helemaal blij mee. kan alleen de digitale sleutel nog niet terugvinden in het menu, maar hij bevalt prima!
Heel gaaf, dit is de Ultimate Red kleur neem ik aan?
Zit daar ook naar te kijken (wel voor Connect versie), dus wat details zijn anders maar de kleur ansich het zelfde

[ Voor 9% gewijzigd door revo37 op 06-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Hippe Lip schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:18:
[...]

Wordt er nog steeds standaard een granny charger bij geleverd?
Ik rijd nu een Ioniq 5 2021 (lease) en daar zat hij wel bij, maar als ik een nieuwe bestel niet volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 09-09 08:30
Als je bij het bestellen met je lease-mij afspreekt dat je, wanneer die 'granny-charger' er niet bij zit, die uit je 'oude' auto meeneemt, is er voor jou toch niet aan de hand.
Of je haalt 'm er sowieso uit, (maar dan moet je op voorhand geen slapende honden wakker maken) ik verwacht niet dat ze er op controleren........

[ Voor 29% gewijzigd door Peter-036 op 06-02-2025 13:19 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 09:27
gemertp schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:33:
[...]

Zelfde voor mij bij een lader in Ierland, het is kennelijk iets wat vaker voorkomt en ze konden het op afstand wel snel stoppen waarna de boel ontgrendelde.
Had ik gisteravond bij een laadpaal in Polen. Helaas konden ze de paal of afstand niet bereiken omdat hij offline stond. Ik heb zelf de stekker ontgrendeld door in het laadmenu van de auto de maximale lading op een lage setting te zetten. Daarmee kwam de stekker wel los.

Dat was mazzel, want de leverancier van de snellader had pas de volgende ochtend op locatie kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Nu online
maax schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:25:
[...]

Yep, die is de 5de weg getakeld want deed helemaal niets meer. Ik ga morgen weer eens bij de dealer buurten om te horen hoe de zaken ervoor staan
Zojuist bij de dealer geweest, receptie van de werkplaats gaf aan dat zij er gisteren al eentje hebben vervangen (ze waren ook verrast dat er een ICCU uni binnen kwam) maar het schijnt dat de units beetje bij beetje worden uitgeleverd en ze worden op volgorde van wanneer deze stuk is gegaan gerepareerd. Deze auto stond al sinds half december bij ze, de mijne begin januari dus ze hopen/verwachten dat ik over 1 á 2 weken aan de beurt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 09:49
Word soms een beetje bang van die ICCU praat. Als ik een ander auto topic in ga, kom ik hopelijk ook dergelijke problemen toch? :S Of is dit een IONIQ specific probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Tweaklie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:39:
Word soms een beetje bang van die ICCU praat. Als ik een ander auto topic in ga, kom ik hopelijk ook dergelijke problemen toch? :S Of is dit een IONIQ specific probleem?
mijn buurman heeft een Opel bestelbus, die heeft net na 1o weken wachten zijn bus terug, stond 300 kilometer op de teller toen de bus alleen nog maar kon snelladen. dus zo te zien is het niet alleen Hyundai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Daar stond ie dan eindelijk met een mooie rooie strik, klaar om op te halen, heb er gister de hele dag mee zitten "spelen " helemaal blij mee. kan alleen de digitale sleutel nog niet terugvinden in het menu, maar hij bevalt prima![Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben nu officieel JALOERS op die kleur 😭

Geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

is het iemand gelukt om de digitale sleutel in te stellen? ik heb een modeljaar 25 en ik zie die hele optie niet in de app of op het scherm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbNSle6JdGkhxKRJNW5um1GCEBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ad0lw57LLtkB94qzR46lZv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 04:27:
is het iemand gelukt om de digitale sleutel in te stellen? ik heb een modeljaar 25 en ik zie die hele optie niet in de app of op het scherm [Afbeelding]
@JerryVR Heb je beide gewone sleutels mee in de auto als je dit probeert?

Ik ga het straks proberen.

Edit
Met beide sleutels op zak geprobeerd. Ook bij mij is dat item niet te zien. Zal de dealer eens vragen.
Is Hyundai op de een of andere manier te benaderen? Lijkt me geschikter dan de dealer…

[ Voor 15% gewijzigd door Hippe Lip op 07-02-2025 13:50 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

revo37 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Wordt er nog steeds standaard een granny charger bij geleverd?
Ik rijd nu een Ioniq 5 2021 (lease) en daar zat hij wel bij, maar als ik een nieuwe bestel niet volgens mij?
Inmiddels kan ik je verzekeren dat granny meegeleverd wordt met een MY25. Keurig apart in bubbeltjesplastic verpakt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Inmiddels kan ik je verzekeren dat granny meegeleverd wordt met een MY25. Keurig apart in bubbeltjesplastic verpakt.
Kijk dat is mooi, welke versie heb jij besteld? Mogelijk dat daar nog verschil in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Edit
Met beide sleutels op zak geprobeerd. Ook bij mij is dat item niet te zien. Zal de dealer eens vragen.
Is Hyundai op de een of andere manier te benaderen? Lijkt me geschikter dan de dealer…
@Hippe Lip ik reed vandaag met een kennis in een Kia EV3, meteen daar bij instellingen-voertuig gekeken...en jaa hoor...digitale sleutel :( .. het lijkt wel alsof we een software update missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik probeer thuis erachter te komen welke accu er in een Ioniq 5 zit die ik interessant vind. Deze staat op 500km rijden, de advertentie geeft 58kwh aan maar 218pk, het zou rwd zijn, verkoper zegt dat het de grote accu is. Nu bedacht ik mij ineens dat ik met een foto van het instrumentarium wellicht een en ander kon berekenen: accucapaciteit * percentage vulling accu, dat delen door gemiddelde verbruik in kwh dat onderaan staat * 100 en dan zou je ongeveer uit moeten komen bij het bereik dat op het scherm staat. Het gekke is dat als ik dat doe voor de auto die ik interessant vind, ik vrij precies op 58kwh uit kom. Wat me niet verbaast als de auto 248km bij 81% accu aangeeft en 14 graden (geen idee of die de temperatuur meeneemt in de berekening. Ter referentie heb ik deze berekening uitgevoerd voor 2 andere auto's die er staan (toevallig met 72,6kwh) en dan kom ik er totaal niet op uit, verschillen van 25% of meer.

Daarom ben ik benieuwd, wat is het precies voor getal dat je onderin ziet? Is dat alleen het verbruik in je huidige rit en is die weg zodra je je auto 1 keer uit zet? En hoe berekent de Ioniq 5 het bereik als die aan staat, is dat puur op basis van huidig verbruik of ook de historie?

Edit: nu weer 3 andere auto's gepoogd, 2 kwamen aardig goed uit qua berekening maar eentje heb ik niet eens geprobeerd want die gaf als gemiddeld verbruik 118kwh/100km aan :P Ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen. Overigens heb ik een VIN maar kan ik geen website vinden waar het mij niet een paar tientjes kost om achter het vermogen of iets anders te komen dat batterijformaat aangeeft.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 07-02-2025 17:02 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@JT Als je de grootte van de HV-accu probeert vast te stellen aan de hand van de range, dan kun je bedrogen uitkomen. Die range is een schatting van de auto op basis van recent gebruik. Als er veel ritten op lage snelheid zijn gereden zie je een veel groter bereik bij dezelfde accuvulling dan wanneer er daarvoor lange ritten met 130 op de snelweg zijn gereden.
En als de auto een tijdje (bv voor schoonmaak?) aan heeft gestaan zonder te rijden komt dat het gemiddelde ook niet ten goede.

Beter is het om gewoon de specs van de betreffende auto te bekijken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
JT schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:44:
Ik probeer thuis erachter te komen welke accu er in een Ioniq 5 zit die ik interessant vind. Deze staat op 500km rijden, de advertentie geeft 58kwh aan maar 218pk, het zou rwd zijn, verkoper zegt dat het de grote accu is.
als je het kenteken weet kun je op https://ovi.rdw.nl/ het gewicht zien, en daarmee kun je opzoeken wat het zou moeten zijn (of adhv de orginele prijs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:13
Als je het kenteken intypt op RDW.nl, dan vind je onder "Motor en Milieu" de WLTP range. Daarmee zie je wat voor batterij er in zit. Voor de 58 kWh versie is dit ongeveer 380 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@JT de waarde die onderin staat is wel het verbruik over langere tijd, (bij mij over de laatste 20+k km) maar die is wel te resetten, dus voor wat je ermee wilde is dat niet betrouwbaar.
De beide suggesties hierboven geven je een beter model.
Mijn lounge met 72,6 kWh accu weegt volgens de RDW rijklaar 1985kg en leeg 1885kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

tvc15 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:14:
Als je het kenteken intypt op RDW.nl, dan vind je onder "Motor en Milieu" de WLTP range. Daarmee zie je wat voor batterij er in zit. Voor de 58 kWh versie is dit ongeveer 380 km
Het is en Duitse auto ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 23:13
Als je het VIN-nummer kan krijgen van de verkoper, dan kan je alle technische info van die auto checken.
Op de startpagina vind je een link "Gratis technische informatie m.b.v. VIN opvragen"

https://gathering.tweaker...message/68758372#68758372

[ Voor 3% gewijzigd door tvc15 op 07-02-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

tvc15 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:53:
Als je het VIN-nummer kan krijgen van de verkoper, dan kan je alle technische info van die auto checken.
Op de startpagina vind je een link "Gratis technische informatie m.b.v. VIN opvragen"

https://gathering.tweaker...message/68758372#68758372
Zie mijn eerdere posts van enkele dagen terug, werkt niet meer ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tvc15 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:53:
Als je het VIN-nummer kan krijgen van de verkoper, …
Dat staat gewoon linksonder in (achter) de voorruit.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
JT schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:44:
Ik probeer thuis erachter te komen welke accu er in een Ioniq 5 zit die ik interessant vind. Deze staat op 500km rijden, de advertentie geeft 58kwh aan maar 218pk, het zou rwd zijn, verkoper zegt dat het de grote accu is. Nu bedacht ik mij ineens dat ik met een foto van het instrumentarium wellicht een en ander kon berekenen: accucapaciteit * percentage vulling accu, dat delen door gemiddelde verbruik in kwh dat onderaan staat * 100 en dan zou je ongeveer uit moeten komen bij het bereik dat op het scherm staat. Het gekke is dat als ik dat doe voor de auto die ik interessant vind, ik vrij precies op 58kwh uit kom. Wat me niet verbaast als de auto 248km bij 81% accu aangeeft en 14 graden (geen idee of die de temperatuur meeneemt in de berekening. Ter referentie heb ik deze berekening uitgevoerd voor 2 andere auto's die er staan (toevallig met 72,6kwh) en dan kom ik er totaal niet op uit, verschillen van 25% of meer.

Daarom ben ik benieuwd, wat is het precies voor getal dat je onderin ziet? Is dat alleen het verbruik in je huidige rit en is die weg zodra je je auto 1 keer uit zet? En hoe berekent de Ioniq 5 het bereik als die aan staat, is dat puur op basis van huidig verbruik of ook de historie?

Edit: nu weer 3 andere auto's gepoogd, 2 kwamen aardig goed uit qua berekening maar eentje heb ik niet eens geprobeerd want die gaf als gemiddeld verbruik 118kwh/100km aan :P Ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen. Overigens heb ik een VIN maar kan ik geen website vinden waar het mij niet een paar tientjes kost om achter het vermogen of iets anders te komen dat batterijformaat aangeeft.
Zie hier de stap voor stap beschrijving van vin nummer opzoeken

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Stefannn schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Zie hier de stap voor stap beschrijving van vin nummer opzoeken
Zie mijn eerdere posts van enkele dagen terug, werkt niet meer ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhamelink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 16:57
ah-klapkrat schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:20:

Via de bluelink app kan je het laden ook altijd stoppen :)

I5rijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinE
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-02 20:57
Ik heb zelfde issue; als ik laadstation in de geplande route weghaal dat blijft systeem bij herberekenen van de route een nieuw, of hetzelfde station weer opnieuw toevoegen. Dit heb ik pas recent en afgelopen jaren niet gehad. Iemand een idee in welk menu dit permanent uit te zetten?
Weet niet hoe ik dit in het menu doe. Bij het aanvragen van een route naar een bestemming komt er een scherm, met daarop een checkbox "inclusief laadstations". Als je die op dat moment uitzet, wordt er geen laadsessie gepland. En, heb ik gemerkt, bij de volgende keer routeberekening ook niet. Het vinkje is dus een instelling die wordt vastgehouden voor de volgende navigatiesessies, tot je de instelling daar weer verandert. In een ander antwoord op mijn oorspronkelijke vraag sis een foto van het betreffende scherm bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
mhamelink schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Als de Bluelink app (goed) werkt wel ja.........................

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 31-08 10:30
Goedendag,
Vandaag bij de dealer mijn handtekening gezet voor een nieuwe Hyundai IONIQ 5 PE N Line Vision 84KWH AWD in de kleur Ecotronic Grey Pearl Mica. Wat is die auto met alle kleine veranderingen in mijn beleving volwassen geworden.
Kijk er echt naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mijn hemel, wat is er veel uit te vinden als je aan een nieuwe auto begint. @chrvdbos bereid je maar vast voor, neem 2 weken vrij en worstel je door het ‘boekje’, het handboek van 705 pagina’s, om vervolgens als je de auto hebt tot de ontdekking te komen dat je van alles wist, maar toch nog alles uit moet vinden…

Zo was het gelukkig niet moeilijk om de Bluelink app te installeren, accountje maken en koppelen aan de auto.
Maar nu wil ik dat voor mijn vrouw ook op haar telefoon doen, zodat ze haar instellingen kan zien, zelf dingen initiëren en haar navi voorbereiden als ze op stap gaat. Wat ik nou nergens kan vinden: moet ze voor haar app een eigen account aanmaken, of moet ze met mijn accountgegevens inloggen op de app op haar toestel?

En wordt nu haar app/toestel gekoppeld aan haar profiel in de auto? Hoe gaat dat? Daar ben ik nog niet echt achter.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:09
Hippe Lip schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:29:
...
Maar nu wil ik dat voor mijn vrouw ook op haar telefoon doen, zodat ze haar instellingen kan zien, zelf dingen initiëren en haar navi voorbereiden als ze op stap gaat. Wat ik nou nergens kan vinden: moet ze voor haar app een eigen account aanmaken, of moet ze met mijn accountgegevens inloggen op de app op haar toestel?

En wordt nu haar app/toestel gekoppeld aan haar profiel in de auto? Hoe gaat dat? Daar ben ik nog niet echt achter.
Ze moet een eigen account aanmaken en dan wordt haar account gekoppeld aan haar profiel. Dus in de auto haar bluelink account koppelen als haar profiel in de auto actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Iemand ervaring met Frank energie icm het koppelen van de Hi5 aan je FE account? Ik zie dat als ik de ondergrens op 80% instel de auto ongeacht de kosten van stroom naar 80% wordt geladen. Ik neem aan dat hij vannacht als de stroom het goedkoopste is naar de ingestelde 90% gaat.

Maar als ik hem instel op 30% ondergrens en 90 boven gaat hij dan wel naar de 90% ergens in de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
[quote]JerryVR schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 04:27:
is het iemand gelukt om de digitale sleutel in te stellen? ik heb een modeljaar 25 en ik zie die hele optie niet in de app of op het scherm[/qoute]

Over de ev3 is er een video met wat informatie, YouTube: Kia Electric News Episode #100 9th February 2025 bij ongeveer 2.20
Het lijkt erop dat kia(en waarschijnlijk dus ook hyunda) controleert of jouw telefoon supported is, mogelijk laten ze de opties niet zien al die niet supported is. Echt het model nummer wordt gecontroleerd, niet alleen of het technisch mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 31-08 10:30
Hippe Lip schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:29:
Mijn hemel, wat is er veel uit te vinden als je aan een nieuwe auto begint. @chrvdbos bereid je maar vast voor, neem 2 weken vrij en worstel je door het ‘boekje’, het handboek van 705 pagina’s, om vervolgens als je de auto hebt tot de ontdekking te komen dat je van alles wist, maar toch nog alles uit moet vinden…

Zo was het gelukkig niet moeilijk om de Bluelink app te installeren, accountje maken en koppelen aan de auto.

Dank Hippe Lip voor je sympathie, maar het zal wel meevallen want ik heb bewust een Ioniq 6 ingeruild op deze Ioniq 5. Niet omdat ik iets op die 6 tegen had (heerlijke auto) maar omdat we achterin de bak meer ruimte nodig hebben.
Het Ioniq wereldje is dus niet onekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 09:27
mhamelink schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Blijkbaar niet, van de week in Polen moest ik ook echt via het menu het maximale laadniveau beperken om de auto los te krijgen. Via de app werkte niet, terwijl hij wel connectie met de auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

canonball schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:35:
is het iemand gelukt om de digitale sleutel in te stellen? ik heb een modeljaar 25 en ik zie die hele optie niet in de app of op het scherm[/qoute]

Over de ev3 is er een video met wat informatie, YouTube: Kia Electric News Episode #100 9th February 2025 bij ongeveer 2.20
Het lijkt erop dat kia(en waarschijnlijk dus ook hyunda) controleert of jouw telefoon supported is, mogelijk laten ze de opties niet zien al die niet supported is. Echt het model nummer wordt gecontroleerd, niet alleen of het technisch mogelijk is.
Dan ben ik toch wel nieuwsgierig waarom mijn iPhone 15 Pro Max met iOS 18.3 geen resultaat levert.
Alles volgens procedure, maar ik zie het juiste item niet in het menu…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tomhier schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:48:
[...]
Ze moet een eigen account aanmaken en dan wordt haar account gekoppeld aan haar profiel. Dus in de auto haar bluelink account koppelen als haar profiel in de auto actief is.
@tomhier Hmm, lijkt goed advies, maar toch strand ik al snel.

In de Bluelink-app op haar toestel tik ik dan op ‘Uw voertuig’ (registreer een nieuw voertuig in uw account) > Voertuig toevoegen. Vervolgens ga je in de auto bij de instellingen naar Bluelink > Modeminformatie en moet je een QR-code scannen. En dan zegt de app vrolijk: “Het voertuig is al gekoppeld aan een andere [sic] account. Deactiveer eerst de Bluelink onder [instellingen] > [Bluelink] > [Bluelink deactiveren] in uw infotainmentsysteem.”

Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling, want dan ben ik de koppeling met mijn eigen telefoon kwijt.
Kortom: Wat doe ik verkeerd?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Van Hyundai krijg ik nu een mailtje
Beste Hippe Lip,

Wij hopen dat je plezier hebt van jouw Hyundai Bluelink abonnement. Ben je nieuwsgierig tot welke services en diensten je toegang hebt? Kijk dan even op onze website.
Maar wij willen nog meer voor jou betekenen, en daarom brengen wij het Service myHyundai abonnement bij jou onder de aandacht.
Met dit jaarlijkse abonnement heb je o.a. recht op:
  • Gratis APK
  • 50% korting op ruitreparatie en bandreparatie
  • Gratis bijvullen van vloeistoffen
  • En nog veel meer!
Ben je nieuwsgierig geworden? Bezoek onze pagina via onderstaande link en misschien geniet jij nog meer van je Hyundai met het Service myHyundai abonnement, zorgenvrij!
Zit dit niet standaard bij een nieuwe auto?
En hebben jullie dit abonnement? Ik vraag me serieus af of dit zinvol is.
  • Die APK heb ik de eerste 4 jaar niet nodig.
  • 50% korting op ruitreparatie: valt onder de meeste verzekeringen.
  • 50% korting op bandreparatie; dat zien we dan wel weer, die kans lijkt me bijzonder klein en als die al nodig is, is dat onderweg en krijg ik van Hyundai vast niet de helft terug.
  • En nog veel meer. Hmm, zal wel; nog meer onnodig of nix-voorstellende-zaken?
Vergeet ik nou iets of is het volkomen zinloos?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:05:
[...]

In de Bluelink-app op haar toestel tik ik dan op ‘Uw voertuig’ (registreer een nieuw voertuig in uw account) > Voertuig toevoegen. Vervolgens ga je in de auto bij de instellingen naar Bluelink > Modeminformatie en moet je een QR-code scannen. En dan zegt de app vrolijk: “Het voertuig is al gekoppeld aan een andere [sic] account. Deactiveer eerst de Bluelink onder [instellingen] > [Bluelink] > [Bluelink deactiveren] in uw infotainmentsysteem.”

Dat lijkt me toch niet echt de bedoeling, want dan ben ik de koppeling met mijn eigen telefoon kwijt.
Ah, dan ben ik denk nog 1 stap vergeten.
Met jouw eigen telefoon en bluelink account de auto delen.
App openen > Gebruikersinstellingen > Auto delen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:30:
Van Hyundai krijg ik nu een mailtje

[...]

Zit dit niet standaard bij een nieuwe auto?
En hebben jullie dit abonnement? Ik vraag me serieus af of dit zinvol is.
  • Die APK heb ik de eerste 4 jaar niet nodig.
  • 50% korting op ruitreparatie: valt onder de meeste verzekeringen.
  • 50% korting op bandreparatie; dat zien we dan wel weer, die kans lijkt me bijzonder klein en als die al nodig is, is dat onderweg en krijg ik van Hyundai vast niet de helft terug.
  • En nog veel meer. Hmm, zal wel; nog meer onnodig of nix-voorstellende-zaken?
Vergeet ik nou iets of is het volkomen zinloos?
Is een poosje eerder besproken
Meesten (ik ook) vinden het zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:05:
[...]

Inmiddels voor elkaar. Pff, complex gedoe en zeer matige handleiding.
Het komt erop neer dat mijn vrouw een eigen account aan moet maken voor de Bluelink-app op haar telefoon en dat ik in mijn app haar toegang moet geven via Auto Delen.

Daarna moet haar toestel nog eens gekoppeld worden aan de auto en dat is ook gelukt.

Als zij nu instapt met haar sleutel en haar telefoon bij zich (en zonder mij in de buurt), staat dan automatisch de stoel in haar stand en haar profiel actief?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

canonball schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:35:

Ik heb een samsung fold 6, die zou gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Ik heb een samsung fold 6, die zou gewoon moeten werken
… maar doet het dus ook niet. 8)7

Andere MY25-rijders hier die dit (al) geprobeerd hebben?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:28:
[...]

Inmiddels voor elkaar. Pff, complex gedoe en zeer matige handleiding.
Het komt erop neer dat mijn vrouw een eigen account aan moet maken voor de Bluelink-app op haar telefoon en dat ik in mijn app haar toegang moet geven via Auto Delen.

Daarna moet haar toestel nog eens gekoppeld worden aan de auto en dat is ook gelukt.

Als zij nu instapt met haar sleutel en haar telefoon bij zich (en zonder mij in de buurt), staat dan automatisch de stoel in haar stand en haar profiel actief?
Profiel is helaas niet aan sleutel gekoppeld, dus je moet handmatig het profiel kiezen, bij starten auto.
Wisselen van profiel duurt vervolgens wel weer lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tomhier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:55:
[...]
Profiel is helaas niet aan sleutel gekoppeld, dus je moet handmatig het profiel kiezen, bij starten auto.
Wisselen van profiel duurt vervolgens wel weer lang...
En ook niet aan de telefoon, zo lijkt het. Wel jammer. Ik had gehoopt dat de auto automatisch zou switchen op de een of andere manier.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:27:
[...]

En ook niet aan de telefoon, zo lijkt het. Wel jammer. Ik had gehoopt dat de auto automatisch zou switchen op de een of andere manier.
Beperkt ja.
Eigenlijk voornamelijk “welke telefoon op luidsprekers zit”,
Stoel alleen bij modellen met stoel geheugen. De gewone elektrische stoelen hebben geen sensoren. Dus die kunnen niet naar een geheugen stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn Beperkt? De garage (en ik dacht ook iemand hier) zei dat er meerdere instelling zijn die gekoppeld zijn aan het profiel. Voor de audio-instellingen merkte ik dat in elk geval. Voor rij-instellingen weet ik het nog niet zeker. Zou wel fijn zijn, want mijn vrouw wil een aantal instellingen pertinent anders dan ikke!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 19:40
Stefannn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Is een poosje eerder besproken
Meesten (ik ook) vinden het zinloos
Mijn dealer kwam er zelf mee dat het pas zinvol is om er over na te denken als de auto aan zijn eerste APK toe is.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:27:
@Stefannn Beperkt? De garage (en ik dacht ook iemand hier) zei dat er meerdere instelling zijn die gekoppeld zijn aan het profiel. Voor de audio-instellingen merkte ik dat in elk geval. Voor rij-instellingen weet ik het nog niet zeker. Zou wel fijn zijn, want mijn vrouw wil een aantal instellingen pertinent anders dan ikke!
Klopt op zich wel.
Dit bedoel ik met het woord “beperkt”:……

Mijn vrouw en ik hebben een eigen profiel met de redenen die je zegt.
Na 1.5 jaar neem ik met regelmaat niet meer de moeite om over te schakelen bij het instappen.
Afgezien van dat het super onhandig is als de verkeerde telefoon op de luidsprekers staat als je wil bellen…
Ik heb inmiddels vaak niet meer het geduld voor de extra minuut wachten bij het instappen om profiel te veranderen. En in praktijk blijkt dat niet echt een probleem.

Maar goed… we hebben nog steeds 2 profielen. Op lange tochten gebruiken we die ook zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefannn op 09-02-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Stefannn We moeten nog ervaren of het in dit nieuwe model ook zo lang duurt.
Ik had eigenlijk gehoopt dat als je de deur open doet en daar drukt op het knopje van de stoelpositie, dat dan ook meteen het bijbehorende profiel geselecteerd wordt. Nou zijn het slimme ontwikkelaars en programmeurs bij Hyundai/Kia, maar kennelijk hebben ze hier een steekje laten vallen.
Laten we zeggen dat er altijd ergens plek is voor verbetering… O-)

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 251 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic