@MB1962
Mijn ingangsdatum is 15-01, de auto is van juli '21, lijkt dus geen verband te houden.
Mijn ingangsdatum is 15-01, de auto is van juli '21, lijkt dus geen verband te houden.
Thx, dit beschrijft exact mijn probleem op 1 ding na: Zaterdag is de Wegenwacht opgeroepen door mobiliteitsservice en ja....toen was de melding weg en wilde niet meer terugkomen. Ook in bluelink was de melding bij Motor Control System weg. Ik ga er vanuit dat de melding weer terugkomt als ik een langer stuk rijd.jouwheld schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:48:
[...]
Ik heb dezelfde melding gehad ook toen ik problemen had met de luchtkleppen. Bij mij verdween die wel altijd als ik de auto uit en aan zette en kwam pas terug als ik weer op de snelweg de error van de kleppen kreeg. Garage heeft hem toen uitgelezen en motor van de klep vervangen.
Zie ook jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Zou hem inderdaad lekker laten ophalen en garage het nu goed laat fixen.
De handgrepen zien er net iets anders uit. Hier staat het perfect beschreven:Tweaklie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:45:
Oh man, ik zie nu dat de er 2021 varianten zijn met en zonder chiptekort? HDA 2.0 en automatische deurgrepen? Ik ben aan het kijken naar occasions en de 2021 vallen het meeste in mijn prijsklasse. Is er een manier hoe ik dit kan checken? Aan het VIN ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door KnarfX op 27-01-2025 08:53 ]
Best een logische uitleg. Denk je dat je dan ook HDA 2.0 hebt als je die deurgrepen hebt?KnarfX schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:51:
[...]
De handgrepen zien er net iets anders uit. Hier staat het perfect beschreven:
https://www.ioniqforum.co...niq-5-door-handles.37416/
Het "beste" is subjectiefTweaklie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:13:
[...]
Best een logische uitleg. Denk je dat je dan ook HDA 2.0 hebt als je die deurgrepen hebt?
Is er sowieso consensus over welk MY uiteindelijk gezien wordt als de beste? (Of een ranking ofzo...) De nieuwste uitvoeringen met grotere accu's zijn natuurlijk zo goed als de beste uitvoering, maar vroege 2021 klinkt beter dan 2022 bv.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Hier in Groningen gevraagd wat de verwachting is. hyundai heeft gecommuniceerd dat vanaf eind januari de productie weer opgestart zal zijn en het uiteraard topprioriteit is om ze zo snel mogelijk in te bouwen. Hier stonden nog bij verschillende vestigingen ~10 autos stil na kapotte iccu en enkele die nog kon doorrijden.dextertje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:09:
[...]
Dat is precies dezelfde datum als dat bij ons het probleem officieel geconstateerd werd, ben benieuwd of wij dan binnenkort aan de beurt zijn.
Die zagen 100 000-den ICCUs terugkomen en hebben gedacht: dan liever het geld van de verzekering 🤣MicheldeGoey schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:28:
Weet iemand de naam en de locatie van de ICCU-fabriek die naar verluidt is afgebrand?
[ Voor 74% gewijzigd door PhilippeJoris op 27-01-2025 15:12 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Bij mij hield hij er bij ruim 80000 er mee op. Hij staat inmiddels al weer 3 weken in Zwolle bij de dealer.GLK63 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:05:
Hoera. Mijn Ioniq 5 met ruim 70k op de teller staat ook op de parkeerplaats van de dealer te wachten. Inderdaad, de ICCU is er mee gestopt.
8300Wp oost/west Enphase | Ioniq 5
Ik vond dit terug in de US:dextertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Het percentage kapotte ICCU's is inderdaad waarschijnlijk onder de 50%, maar het zijn er wel bijzonder veel.
Een klein jaar geleden waren er al ruim 30 meldingen in dit topic (nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"), ik heb er de afgelopen maanden nog wel wat voorbij zien komen, waaronder van ondergetekende.![]()
Ik weet niet hoeveel verschillende mensen in dit topic posten, maar het is wel een significant percentage dat een probleem met de ICCU heeft, waarvan sommigen zelfs herhaaldelijk.
Of Hyundai heeft afgetekend op het design na vrijgave testen. Dan hebben zij het weer vlaggen.Hippe Lip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:16:
Het is voor ons als leken altijd lastig uit te vinden hoe dat zit. Want heeft die fabriek de ICCU zelf ontworpen (en is die dus verantwoordelijk) of heeft Hyundai die ontworpen en maakt de fabriek die volgens de aangeleverde specs (Hyundai verantwoordelijk)…
En in beide gevallen is er nog zoiets als kwaliteitscontrole. Daarin is Hyundai zelf altijd nog verantwoordelijk.
Kortom: een complexe zaak.
[ Voor 11% gewijzigd door PhilippeJoris op 27-01-2025 15:33 ]
Ik denk het niet. Die brand was op 31-07-2015.PhilippeJoris schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:05:
[...]
Die zagen 100 000-den ICCUs terugkomen en hebben gedacht: dan liever het geld van de verzekering 🤣
Dank voor de cijfersPhilippeJoris schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:29:
[...]
Ik vond dit terug in de US:
[Afbeelding]
Link: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RMISC-24V204-0136.pdf
En er zouden 63 722 I5s verkocht zijn in de US of A. Link: https://carfigures.com/us-market-brand/hyundai/ioniq-5
Dat zou dus 0.9% geven.
Natuurlijk geeft niet iedereen zijn ICCU probleem aan de NHTSA, maar Amerikaanse consumenten zijn wel bij de mondigsten van alle. Dus veel zal het niet schelen.
Nu is bijna 1% ook toch niet weinig.
Zit er nog n verschil tussen de P45 auto en de MY2021 Lounge editie? Ik kan het nergens terugvinden.Razwer schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:35:
[...]
Het "beste" is subjectief
P45 heeft over het algemeen de meeste opties met iets minder sap in de accu. Wanneer alle serviceacties zijn uitgevoerd en alle software up-to-date is, is deze op zich prima.
Een MY23 heeft als relatief siginifcant verschil "betere" vering.
Verder zijn de verschillen minimaal.
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
<John O`Mill>
Het gewicht wat deze mag dragen.Hippe Lip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:43:
Nu mijn bestelde rode monster ws op 5 februari geleverd gaat worden ben ik me aan het oriënteren op de banden. Ik wil de premacy’s inruilen voor CrossClimate’s. Nu zie ik dat er een gewone versie en een SUV-versie van is.
Weet iemand wat het verschil is en welke (en waarom) aan te raden is?
Ik heb de MY2021 Lounge: die had chiptekort --> geen automatische deurhandels. P45 niet. Sommige Lounges destijds, niet allemaal. Om het makkelijk te makenTweaklie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:34:
[...]
Zit er nog n verschil tussen de P45 auto en de MY2021 Lounge editie? Ik kan het nergens terugvinden.
[ Voor 14% gewijzigd door brogast op 28-01-2025 07:54 ]
chiptekort had daar niet veel mee te maken, was een keuze van de importeur. de eerdere lounge hadden ook die automatische deurgrepen (tot 1e week nov '21 ongeveer, ik heb naar verluid een van de laatste met automatische deurgrepen en die is geleverd op 12 nov 21. de andere lounge die die week afgeleverd werd door de dealer had ze niet meer). chiptekort bepaalde of je wel of geen HDA2 en HUD (HUD weet ik niet meer zeker, kan ook zijn dat dit bij de enyaq was en ik dat door elkaar haal) had, dan was de keuze langer wachten of geen HDA2 (en HUD)brogast schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:52:
[...]
Ik heb de MY2021 Lounge: die had chiptekort --> geen automatische deurhandels. P45 niet. Sommige Lounges destijds, niet allemaal. Om het makkelijk te maken
En die zonnepanelen zijn een verschil.
[ Voor 9% gewijzigd door Tiggy80 op 28-01-2025 08:17 ]
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Afgezien van zonnepanelen op het dak kan het wat aandrijving en gewicht een totaal andere auto zijnTweaklie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:34:
[...]
Zit er nog n verschil tussen de P45 auto en de MY2021 Lounge editie? Ik kan het nergens terugvinden.
Je kan ook de “niet SUV” Cross Climate 2 235/55R19 105H XL VOL nemen, die heeft brandstofverbruiksindex A tegen B voor de SUV versie. zuiniger dus. Speedindex H is voldoende: 210 km/u. omdat deze band geclassificeerd is als winterband mag je een lagere speedindex gebruiken, valt binnen de typegoedkeur van de auto. Ik heb ze bij aflevering in januari 2023 laten monteren, bevallen prima, na 50.000 km nog meer dan 4 mm profiel.Hippe Lip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:43:
Nu mijn bestelde rode monster ws op 5 februari geleverd gaat worden ben ik me aan het oriënteren op de banden. Ik wil de premacy’s inruilen voor CrossClimate’s. Nu zie ik dat er een gewone versie en een SUV-versie van is.
Weet iemand wat het verschil is en welke (en waarom) aan te raden is?
Had ik dan ook weer verwijderd maar gij zijt waarschijnlijk getraind door Lucky Luke, schiet sneller dan zijn eigen schaduw 🤣nietwijk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:25:
[...]
Ik denk het niet. Die brand was op 31-07-2015.
Ik heb nog wat verder doorgezocht en het enige dat ik over een brand die een "Electronic device module parts are not supplied" veroorzaakte, is deze:PhilippeJoris schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:28:
[...]
Had ik dan ook weer verwijderd maar gij zijt waarschijnlijk getraind door Lucky Luke, schiet sneller dan zijn eigen schaduw 🤣
Ik heb het vandaag aan de dealer gevraagd.CharlieBulldog schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:03:
[...]
Dat zal vast werken maar dat vind ik symptoombestrijding.
Ik heb dit nog nooit gehad en vermoed dat dit sinds de laatste update is ontstaan.
Volgende week ben ik bij de dealer voor de vervanging van de rubbers van de achterklep en zal ik het met hun bespreken.
Wordt vervolgd…..
@Vermeer10 Dank voor de link. Interessante site. Die geeft de voorkeur, maar zeker niet alle mogelijkheden.Vermeer10 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:23:
[...]
Het gewicht wat deze mag dragen.
Ioniq 5 alleen met de SUV. Versie
https://www.michelin.nl/a...ndai/ioniq-5/ioniq-5/2021
<John O`Mill>
@ZuinigeRijder En dan heb ik het liefst de stilsteZuinigeRijder schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:28:
@Hippe Lip Volgens mij is het verschil de snelheidsindex, H (210 km/uur) of V (240 km/uur). Maar beide zijn dus geschikt voor de IONIQ 5.
<John O`Mill>
De vraag is alleen of jij het verschil in geluid gaat horen, zou me er niet op blindstaren. “Één dB is géén dB, zelfs onder ideale meetomstandigheden”Hippe Lip schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:37:
[...]
@ZuinigeRijder En dan heb ik het liefst de stilste
[ Voor 37% gewijzigd door nietwijk op 29-01-2025 09:01 ]
ik heb niets toe te voegen aan het antwoord van @brogast en @nietwijkTweaklie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:34:
[...]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
<John O`Mill>
11 maanden geleden werd de onze nog met de lader geleverd.Hippe Lip schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:48:
Vraagje aan de lezers hier die recent een nieuwe I5 hebben gekregen, een PE-versie dus: wordt er een grannylader meegeleverd of moet ik die zelf kopen als ik er eentje wil hebben? Ik gebruik zo’n ding toch wel ‘regelmatig’ als ik op pad ben; op visite bijvoorbeeld of bij een vakantiehuisje.
PE = Product Enhancement, ook wel de facelift genoemd. De meegeleverde dingen kunnen bij zo’n modelwisseling zomaar veranderen, vandaar mijn vraag aan degenen die het vernieuwde model geleverd hebben gekregen.PhilippeJoris schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:19:
[...]
11 maanden geleden werd de onze nog met de lader geleverd.
Maar, wat is "PE-versie"?
<John O`Mill>
Bij mij ligt ie onderin de achterbakHippe Lip schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:48:
Vraagje aan de lezers hier die recent een nieuwe I5 hebben gekregen, een PE-versie dus: wordt er een grannylader meegeleverd of moet ik die zelf kopen als ik er eentje wil hebben? Ik gebruik zo’n ding toch wel ‘regelmatig’ als ik op pad ben; op visite bijvoorbeeld of bij een vakantiehuisje.
instagram: ioniq5nline
Goede vraag, want eerder stonden de volgende 2 artikelen als "inclusief" in de prijslijst:Hippe Lip schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:20:
[...]
PE = Product Enhancement, ook wel de facelift genoemd. De meegeleverde dingen kunnen bij zo’n modelwisseling zomaar veranderen, vandaar mijn vraag aan degenen die het vernieuwde model geleverd hebben gekregen.
@Hippe Lip, sorry, de onze heeft géén achterruitwisser, jammer genoeg. PE zou PC moeten zijn, voor Product Correction. 😢Hippe Lip schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:20:
[...]
PE = Product Enhancement, ook wel de facelift genoemd. De meegeleverde dingen kunnen bij zo’n modelwisseling zomaar veranderen, vandaar mijn vraag aan degenen die het vernieuwde model geleverd hebben gekregen.
@MicheldeGoey Het zal iets meer zijn dan een stukje ledstrip… 🤓MicheldeGoey schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:02:
Nou moe, een stuk van 50 cm van de feestverlichting in de voorbumper is stuk. Kostenpost €1200,-. Daar moet de garage toestemming voor vragen bij Hyundai. Is gelukkig garantie, maar €1200,-?
<John O`Mill>
Ja klopt ongeveer wel. Paar maanden geleden is bij mij ook een deel vervangen, weliswaar dankzij een schade kwestie maar stond inderdaad voor 1200 op de factuur van het schadebedrijf. Het is namelijk zowel de ledstrip als de glasplaat die erboven op zit die vervangen moet worden.MicheldeGoey schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:02:
Nou moe, een stuk van 50 cm van de feestverlichting in de voorbumper is stuk. Kostenpost €1200,-. Daar moet de garage toestemming voor vragen bij Hyundai. Is gelukkig garantie, maar €1200,-?
[ Voor 6% gewijzigd door Stephan_haarlem op 29-01-2025 16:14 ]
@JerryVR Dank je. Ben weer gerustgesteld. Kon nergens vinden wat er wel en niet meegeleverd wordt…
<John O`Mill>
Leuk ontwerp. Heb je misschien een foto dat hij in de auto staat?Codeaction schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:09:
Hierbij deel ik graag mijn design voor de koffie houder (Krups Nespresso Essenza Mini XN1108).
Het heeft even geduurd. Dank voor het wachten.
[Afbeelding]
https://makerworld.com/en/models/575873#profileId-496345
[ Voor 69% gewijzigd door Hippe Lip op 29-01-2025 23:50 ]
<John O`Mill>
<John O`Mill>
@ZuinigeRijder Het gaat er mij expliciet om dat de achterlichten ook aan zijn in de ‘auto’ stand met DRL, zodat als je in een flinke regenbui of beginnende mist zit, je wel achterlichten aan hebt als de automatiek je lichten nog niet heeft ingeschakeld.ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:52:
@Hippe Lip
Om de achterlichten in te schakelen bij daglichtrijverlichting vóór, kun je deze in stadslicht stand zetten.
<John O`Mill>
Het zou fijn zijn als dat kon, maar op dit forum is volgens mij geen oplossing gepost, anders dan stadslicht inschakelen. Ik vind dat overigens geen goede oplossing, je kan beter permanent dimlicht inschakelen: voorkomt het risico dat je bij invallende duisternis met alleen stadslicht aan rondrijdt. Die 50 Watt extra verbruik heeft geen merkbare invloed op de range.Hippe Lip schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]
@ZuinigeRijder Het gaat er mij expliciet om dat de achterlichten ook aan zijn in de ‘auto’ stand met DRL, zodat als je in een flinke regenbui of beginnende mist zit, je wel achterlichten aan hebt als de automatiek je lichten nog niet heeft ingeschakeld.
Iemand hier zei dacht ik dat die dat heeft laten doen en daar ben ik naar op zoek.
Daarbij gaat dimlicht ook gewoon uit als je de auto uitschakeld. enige "nadeel" is dat deze methode het automatisch dimmen van groot licht overruled (op de auto stand doet hij dat wel, de lounge iig). rij je dus vaak in buitengebied met grootlicht, dan zou je die functie kunnen missen......ik vind dat hij sowieso te laat reageerd op tegenliggers dus ik schakel grootlicht zelf wel en mis dus niets met dimlichten standaard aantvc15 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:23:
[...]
Het zou fijn zijn als dat kon, maar op dit forum is volgens mij geen oplossing gepost, anders dan stadslicht inschakelen. Ik vind dat overigens geen goede oplossing, je kan beter permanent dimlicht inschakelen: voorkomt het risico dat je bij invallende duisternis met alleen stadslicht aan rondrijdt. Die 50 Watt extra verbruik heeft geen merkbare invloed op de range.
<John O`Mill>
[ Voor 20% gewijzigd door ZuinigeRijder op 30-01-2025 22:32 ]
Dat met dimlicht rijden doen wij nu idd al vele jaren. Juist om niet met alleen aan de voorkant met licht te rijden. Vanmiddag had ik dat weer op de snelweg. Nat wegdek, een nevel achter elke auto en dan een auto met een ‘kleur’ die daar volkomen in opgaat. Onzichtbaar ben je dan dus zonder achterlicht. Ik vind het maar nix en snap niet dat dit niet verplicht gesteld wordt, zo’n achterlicht aan, ook bij DRL.tvc15 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:23:
[...]
Het zou fijn zijn als dat kon, maar op dit forum is volgens mij geen oplossing gepost, anders dan stadslicht inschakelen. Ik vind dat overigens geen goede oplossing, je kan beter permanent dimlicht inschakelen: voorkomt het risico dat je bij invallende duisternis met alleen stadslicht aan rondrijdt. Die 50 Watt extra verbruik heeft geen merkbare invloed op de range.
[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 30-01-2025 22:54 ]
<John O`Mill>
<John O`Mill>
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
In stand Sport, stand Snow of one-pedal driving heeft de AWD permanente vierwielaandrijving. In Eco en Normaal stand helpt de voorwielaandrijving alleen mee wanneer het nodig is (met wegrijden of b.v. heel hard optrekken), daarna wordt de voorste motor ontkoppeld. Volgens mij ook iets speciaal voor het E-GMP platform. Dus het extra verbruik valt mee, wanneer je niet in de sportstand of one-pedal driving rijdt.Hippe Lip schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:11:
@ZuinigeRijder en @MicheldeGoey Een beetje jaloers ben ik wel op die AWD…![]()
Ik had ‘m graag als AWD besteld, maar dan moest ik wéér 4k meer lappen en ik moest al een paar keer flink slikken omdat ik te gretig was in een aantal opties, functies. Neem nou zo’n elektrische trekhaak![]()
![]()
Hoe rijdt dat nou? Merk je het en waarin dan?
Volgens de specs is dat minder zuinig rijden, wat ik me wel voor kan stellen omdat twee motoren natuurlijk meer gebruiken (ook bij deellast) dan eentje. En als er eentje mee staat te freewheelen, dan is dat toch nét ietsje meer weerstand dan een as helemaal zonder motor.
Maar toch heeft het wel wat voor mijn gevoel. En meer veiligheid?
Zet je auto een keer op iPedal als het flink glad is en de situatie het toelaat en laat dan je gaspedaal rustig opkomen. Dan remt je auto niet. Mij enkele keren overkomen bij de eerste keer rijden met winterse neerslag. Meest angstaanjagende ervaring ooit. Sindsdien staat mijn auto op "snow" bij gladheid. Wat er naar mijn idee gebeurt: auto remt te stevig af op de achteras, blijft glijden, ABS ontkoppelt de voorremmen. Ik reed rustig op een kruising met verkeerslichten af en de auto wilde niet/nauwelijks vertragen. Gevolg: halverwege de kruising kwam ik tot stilstand. Voor mijn gevoel had ik ook geen controle over het sturen. (het is inmiddels 2 jaar geleden)YJB schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:56:
Ik vraag meal een tijdje af wat SNOW mode exact veranderd aan de instellingen (Ik heb een RWD), ik zie dat regen beperkt wordt tot 1, maar verder heb ik niets kunnen ontdekken.
Ik gebruik SNOW mode zeer regelmatig als ik in Zweden ben (eigenlijk altijd als er sneeuw/ijs op de weg ligt). Alleen een beetje vervelend dat je het na iedere start opnieuw moet aanzetten.
[ Voor 13% gewijzigd door nietwijk op 31-01-2025 09:19 ]
Slickwegen aanpakken met sneeuwmodus
Het dynamische personage van Ioniq 5 maakt het een leuke favoriet voor droge omstandigheden. De sneeuwmodus verandert echter de rijervaring om deze aan te passen voor ongunstige winterweeromstandigheden. De speciale rijmodus optimaliseert tractiecontrole, evenals andere aandrijf- en remparameters, om ervoor te zorgen dat bestuurders zonder bezorgdheid besneeuwde en ijzige wegen aankunnen.
Kracht behouden met vierwielaandrijving
Wanneer uitgerust met vierwielaandrijving (AWD), heeft Ioniq 5 een extra voordeel in de winterweer. De dubbele motorconfiguratie stuurt stroom naar de voor- en achterkant en biedt een optimaal vermogen en koppel voor uitdagend terrein. Perfect voor gladde omstandigheden, kan de AWD -aandrijving van Ioniq 5 stroom verspreiden naar waar het het meest effectief is, waardoor bestuurders de controle kunnen behouden, zelfs op de gladste wegen.
[ Voor 82% gewijzigd door ZuinigeRijder op 31-01-2025 09:17 ]
Doet het zonnepanelen dak nog iets voor je? Nou weet ik dat het rendement laag ligt, maar je gevoel, de wow-factor, etcZuinigeRijder schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:31:
@Hippe Lip Dit is een Project 45 uitvoering waar je op moest inschrijven (200 in Nederland geleverd), maar dan moest je wel gekozen worden. AWD en zonnepanelen dak. Maar géén achterruitwisser
[ Voor 9% gewijzigd door Tweaklie op 31-01-2025 10:55 ]
@ZuinigeRijder Hmm, dan kom je kennelijk niet in Duitsland. Los van of het nodig is, is het daar onder bepaalde omstandigheden min of meer verplicht.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:19:
[...]
Bij gladheid zet ik de auto in Snow-stand, zodat de permanente vierwielaandrijving geactiveerd is. Toch iets extra veiligheid, omdat ik op de standaard 20 inch Pilot Sport EV zomerbanden (255/45R20) rij, ook in de winter.
En kan zinvol zijn als je in het buitengebied (in het bos bv) woont.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:00:
@Tweaklie
Ook zou ik zelf niet het extra geld voor een AWD uitgegeven hebben, maar door de scherpe prijs van het actie/introductie model is het wel handig in winterse omstandigheden.
Sinds ik van die sticker heb gehoord kijk ik er wel naar, maar ben ‘m eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen.En in het begin reed je in iets unieks, hoewel er nog steeds niet heel veel in Nederland rondrijden (nog geen 7500). Dat is toch wat anders dan een Tesla, met tegenwoordig vaak een sticker: I bought this before Elon went crazy
<John O`Mill>
waar kan je die gevoeligheid instellen?coppe218 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:37:
Bij mijn huidige auto gaan de lampen ook aan als de ruitenwisser wordt geactiveerd door de regensensor. Nu is het alleen bij mist overdag nog dat je extra moet opletten of de achterlichten en dimlichten voor aan gaan. Maar ik heb 3 standen om de gevoeligheid in te stellen en op de meest gevoelige stand heb ik zelden dat ik de lampen handmatig moet aanzetten en ik let er zelf heel bewust op.
als je bij RDW ovi kijkt dan lijkt dit een import te zijn en dan kunnen deze opties wel weer. de duitse boekjes op de foto geven trouwens ook wel wat wegTweaklie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:25:
Vreemd, ik dacht dat de geen solar roof versies gemaakt werden na 2021 (of automatische grepen)
https://www.herwers.nl/vo...e-tiel/elektrisch/2211630
Lijkt praktisch een p45, maar RWD.
<John O`Mill>
ik ben temu in de gaten aan het houden en zoek elke dag even op ioniq 5, daar komt van alles omhoog..Hippe Lip schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:36:
Ik verbaas me nogal over de bergruimte in het nieuwe model (die met achterruitewisser dus). Tussen de voorstoelen is een fraaie console met vooraan een tabletje waarop je je telefoon legt voor draadloos AA of CarPlay en daarnaast twee bekerhouders die je nooit gebruikt (ikke niet in elk geval).
Meer naar achteren een armsteun (prima!) die omhoog kan klappen.
Maar onder dat alles is een vrij grote (hoge) open ruimte met maar een laag randje aan de zijkant. Mijn huidige e-Niro heeft op die plek twee prachtige dichte bergruimtes: eentje onder een rolluikje en eentje onder de opklapbare armsteun.
Ik vind dit wel een enorme misser. Is er iemand die daar al wat voor gefabriceerd heeft? Een betere bak met bovenkant of zo zodat je dingen een beetje stofvrij kunt opbergen?
En uit het zicht is ook wel fijn.
Accessoires (aftermarket) bakjes voor die plek heb ik nog niet gezien…
instagram: ioniq5nline
Ik heb er gewoon mijn Nespresso machine staan. Blij mee!Hippe Lip schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:36:
Ik verbaas me nogal over de bergruimte in het nieuwe model (die met achterruitewisser dus). Tussen de voorstoelen is een fraaie console met vooraan een tabletje waarop je je telefoon legt voor draadloos AA of CarPlay en daarnaast twee bekerhouders die je nooit gebruikt (ikke niet in elk geval).
Meer naar achteren een armsteun (prima!) die omhoog kan klappen.
Maar onder dat alles is een vrij grote (hoge) open ruimte met maar een laag randje aan de zijkant. Mijn huidige e-Niro heeft op die plek twee prachtige dichte bergruimtes: eentje onder een rolluikje en eentje onder de opklapbare armsteun.
Ik vind dit wel een enorme misser. Is er iemand die daar al wat voor gefabriceerd heeft? Een betere bak met bovenkant of zo zodat je dingen een beetje stofvrij kunt opbergen?
En uit het zicht is ook wel fijn.
Accessoires (aftermarket) bakjes voor die plek heb ik nog niet gezien…
@IonniUniqueIonniUnique schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:26:
[...]
Ik heb er gewoon mijn Nespresso machine staan. Blij mee!
[ Voor 33% gewijzigd door Hippe Lip op 01-02-2025 01:05 ]
<John O`Mill>
Dat is niet helemaal waar. Ik ga elke zomer 3 keer met vakantie met de vouwwagen, en op de achterbank staat zo'n camping koelkastje. Deze is via de 230V aansluitsnoer verbonden met de 230V outlet onder de achterbank. Werkt perfect de hele rit, tijdens pauze lekkere koele drankjes.Hippe Lip schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:51:
[...]
@IonniUnique
Die staat bij mij klaar voor inbouw![]()
Maar het lastige is dat de 230V~ alleen in P werkt en om die nou onderweg op de snelweg in te schakelen…
@JerryVRJerryVR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:22:
[...]
ik ben temu in de gaten aan het houden en zoek elke dag even op ioniq 5, daar komt van alles omhoog..
ik denk dat de gedachtengang is dat vrouwen er een handtas in kunnen zetten, omdat het gevaarlijk is om bij de voeten te zetten omdat je een open ruimte hebt? anders begrijp ik ook niet waarom er zo'n grote open ruimte is.
<John O`Mill>
@wim1955wim1955 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:20:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Ik ga elke zomer 3 keer met vakantie met de vouwwagen, en op de achterbank staat zo'n camping koelkastje. Deze is via de 230V aansluitsnoer verbonden met de 230V outlet onder de achterbank. Werkt perfect de hele rit, tijdens pauze lekkere koele drankjes.
<John O`Mill>
En ook niet op weg naar het laadstation met SOC < 20%. Op tijd koffie zetten dus..ZuinigeRijder schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:05:
@Hippe Lip Het stopcontact werkt niet tijdens het laden.
Dat is inderdaad heel jammer - want dan wil je juist een bakkie koffie.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:05:
@Hippe Lip Het stopcontact werkt niet tijdens het laden.
Eindelijk hebben ze het vermoedelijk opgelost. En het bleek de ptc heater te zijn. Ik ben drie keer bij ze geweest. En heb al die tijd zonder verwarming gereden. Het heeft echt veel te lang geduurd. Ben echt helemaal niet te spreken meer over de auto en met name de dealer.Crocidolite schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 06:56:
[...]
Klink idd als een PTC heater die niet werkt. Kan een kapotte zekering zijn, PTC heater kan ook kapot zijn.
Ik had het zelfde probleem toen de auto afgeleverd werd. Voorverwarmen werkte niet en het was nauwlijks warm te krijgen in de auto. Bleek kapotte PTC heater te zijn waar ik ruim een maand op moest wachten totdat het onderdeel binnen was en gerepareerd kon worden.
PEC schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:46:
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat de navigatie een laadpunt (en dus de accu gaat voorverwarmen) toevoegd terwijl er nog ruim voldoende energie in de accu zit.
Op bestemming nog zo'n 30-40% energie in de accu, maar toch gaat de navigatie bokhard een laadpunt invoegen - zonder te vragen of melden - waarom?!?
Nu wis ik de bestemming als ik het voorverwarmen zie aan gaan en navigeer ik maar zelf... Dat moet toch anders kunnen?
3 keer langs de dealer geweest voordat ze wisten wat er aan de hand was? Dat is erg slecht!slvans schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:51:
[...]
Eindelijk hebben ze het vermoedelijk opgelost. En het bleek de ptc heater te zijn. Ik ben drie keer bij ze geweest. En heb al die tijd zonder verwarming gereden. Het heeft echt veel te lang geduurd. Ben echt helemaal niet te spreken meer over de auto en met name de dealer.
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Dat heeft best wel lang geduurd dan.. Die van van mij was sinds 5 jan defect.(na ruim 80k) En ik heb hem gisteren ook weer terug gekregen.Redwood schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:02:
Nadat de laatste week van november bij mij de ICCU het begaf met zo'n 90k km's op de teller, kreeg ik gisteren te horen dat deze weer klaar is. Al met al nét iets meer dan twee maanden dus.
Inmiddels 2,5 jaar met de Ioniq5. Als leenauto kreeg ik een nieuwe Skoda Enyaq 60 Sportline mee. Ik moet bekennen dat ik dit een hele fijne auto vind en deze misschien zelfs boven de Ioniq5 verkies. Anyway, dat is voor later.
[ Voor 23% gewijzigd door Xmoo op 01-02-2025 19:15 ]
Volgens mij is het een 200wp paneeltje. Dus bij ideaal weer levert 5 uur in de zon je 1kwh op.Tweaklie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:46:
[...]
Doet het zonnepanelen dak nog iets voor je? Nou weet ik dat het rendement laag ligt, maar je gevoel, de wow-factor, etcIk vraag me af of een zonnendak of een zonnenpanelendak leuker is om te hebben.
(Dit is namelijk mijn enige twijfel of ik een P45 of een Lounge ga proberen op te zoeken)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ben wel benieuwd, gister bij een Ioniq 5 wezen kijken, bleek de HV-accu op 5% te zitten, de 12v accu zo goed als leeg en bleek die niet opgeladen te zijn ondanks dat die op een paal aangesloten wasXmoo schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:11:
Probeer net weg te rijden. “12v battery voltage low Stop safety” blijft piepen. Lampen geven mij een disco show. Heb nog 66% soc.
Heel vaag dit. Wegen wacht is onderweg.
Edit: hoor ook beetje van die statische geluiden.
Probleem is dat die niet meer opslot gaat ook nog eens.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Gelukkig geen ICCU maar een dode 12V. Heel bijzonder… Ik dacht het is de ICCU dus ik bel Hyundai wegenwacht. Wat denk je? Komt gewoon ANWB. Meneer zegt al gelijk, je had via ANWB moeten bellen. Ik mag deze niet vervangen.JT schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:13:
[...]
Ben wel benieuwd, gister bij een Ioniq 5 wezen kijken, bleek de HV-accu op 5% te zitten, de 12v accu zo goed als leeg en bleek die niet opgeladen te zijn ondanks dat die op een paal aangesloten wasOndanks dat de achterlichten nog wel aan gingen, ging die ook niet op slot.
Ik moest ook ineens denken aan mensen die problemen hadden met die 12v accu in de Ioniq 5 en twijfel of ik deze wil, straks koop ik een of andere probleembak. Aan de andere kant, als die een aantal weken met een halfgare 12v accu buiten heeft gestaan met 5% en dus niet die 12v accu bijlaadt, ondanks de kou, dan is het prima uit te leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Xmoo op 01-02-2025 20:51 ]
Anwb net geweest en heeft hem vervangen. Alsnog een lood accuXmoo schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Gelukkig geen ICCU maar een dode 12V. Heel bijzonder… Ik dacht het is de ICCU dus ik bel Hyundai wegenwacht. Wat denk je? Komt gewoon ANWB. Meneer zegt al gelijk, je had via ANWB moeten bellen. Ik mag deze niet vervangen.
Jumpstart, naar huis gereden en veilig geparkeerd. Nu wacht op echt ANWB om de 12V te vervangen.
Rond 14:00 naar het nieuwe huis gereden, 66% SOC aangekomen. Rond 17:30 kwam maat van mij iets ophalen, via de app unlocked en weer gelocked. Iets voor 19:00 wil ik weer naar huis rijden en krijg ik dit. Na de jumpstart was de SOC 60%. Nu wachten op ANWB thuis en hopen dat hij vervangen wordt met iets beters als de originele.
Lounge edition MY23, Mei 2023, 88000kms inmiddels.
EDIT:
Bijzondere is dat de auto nu wel de 12V lijkt op te laden. Hij reageert nu ook gewoon via Bluelink app. Vaag
Trekhaak heel zeker niet de vaste. Die zit erg dicht op de bumper en fietsdrager heeft significante kans om niet te passen.revo37 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:02:
Momenteel rijd ik een Ioniq 5 Connect uit 2021, met een 72.6 kWh accu.
Ik mag binnenkort weer een nieuwe lease auto bestellen, en zit te kijken of ik wederom voor een Ioniq 5 ga.
Echter ben ik niet volledig op de hoogte van alle updates die er over de afgelopen jaren zijn uitgevoerd, en in hoeverre de Ioniq 5 nog verbeterd is.
Zover ik nu heb kunnen zien zit er qua bereik tussen de 63 kWh 2025 model en 72.6 2021 model niet zo heel veel verschil door toegenomen efficiëntie. Klopt dit, of is dit voorlopig nog enkel een papieren werkelijkheid?
Daarnaast is mijn huidige Ioniq niet uitgerust met battery preconditioning, wat toch wel irritant is in de winter. Dit is vanaf de Connect versies tegenwoordig wel aanwezig toch (aldus de brochure). Ik lees in dit topic verschillende ervaringen over de preconditioning en dat het soms toch niet lekker werkt, dus hopelijk wordt dat ook verbeterd.
Zijn er nog andere zaken die echt beter zijn in de 2025 Connect versie tegenover de 2021 Connect versie?
Of dingen die verwijderd zijn en nu alleen vanaf Connect+ beschikbaar zijn?
Daarnaast ook nog een vraag over de trekhaak, welke variant adviseren jullie? Vast, afneembaar of elektrisch inklapbaar? Ik zal hem eigenlijk met name gebruiken voor een fietsendrager.
Alvast bedankt voor alle informatie die jullie kunnen delen!
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Bedankt voor je informatie, goed om te weten van de trekhaak. Elektrisch inklapbaar lijkt me in principe overdreven duur voor iets wat ik niet vaak nodig zal hebben.Stefannn schreef op zondag 2 februari 2025 @ 06:50:
[...]
Trekhaak heel zeker niet de vaste. Die zit erg dicht op de bumper en fietsdrager heeft significante kans om niet te passen.
....
Batterij conditioning is super. Als je geen caravan gaat trekken denk ik dat je met 63kW en batterijconditioning beter af bent dan met 77kW zonder. Het heeft immers minder zin om langer dan 2.5 a 3 uur door te kunnen rijden terwijl het wel zin heeft om de stops korter te houden. Beiden is nog beter maar kost weer extra.
Het klopt dat de wegklapbare trekhaak erg duur is. Maar omdat ik de auto lease wordt dit bedrag voor mij over meer dan 3 jaar uitgesmeerd.revo37 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:57:
[...]
Bedankt voor je informatie, goed om te weten van de trekhaak. Elektrisch inklapbaar lijkt me in principe overdreven duur voor iets wat ik niet vaak nodig zal hebben.
Conditioning lijkt me ook prettig, gisteren ben ik er ook achter gekomen dat deze in het 2025 met een knop in het EV menu handmatig geactiveerd kan worden. Dus mocht hij moeilijk doen via navigatie is dat een prima oplossing
Ik heb ook een wegklapbare trekhaak en ben daar erg tevreden over.lkolkman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Het klopt dat de wegklapbare trekhaak erg duur is. Maar omdat ik de auto lease wordt dit bedrag voor mij over meer dan 3 jaar uitgesmeerd.
Groot voordeel is dan dat de aansluiting vlak onder de kogel zit! Hoef je niet meet onder de auto te duiken om de stekker in te pluggen. Dat was mij de extra investering wel waard.
A.. mooi.revo37 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:57:
[...]
Conditioning lijkt me ook prettig, gisteren ben ik er ook achter gekomen dat deze in het 2025 met een knop in het EV menu handmatig geactiveerd kan worden. Dus mocht hij moeilijk doen via navigatie is dat een prima oplossing
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
[ Voor 5% gewijzigd door FijneKnul op 02-02-2025 12:42 ]
Het kan natuurlijk dat de Thule past en dat is prettig.FijneKnul schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:26:
Ik heb een vaste trekhaak. Geen last van met mijn aanhanger, noch met de Thule wegklapbare fietsendrager.
Ik was in eerste instantie wat angstig na het lezen van de berichten hier, maar het valt allemaal wel mee. Het past makkelijk.
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq