Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
Ik mag hopen dat ze deze componenten niet single source inkopen, al blijven het Koreanen... Ik hoorde 2 jaar geleden dat de fabrikant van Nissan stuurhuizen in Oekraïne plat lag en dat je anderhalf jaar moest wachten als je een stuurhuis nodig hebt (dan zouden er ook anderhalf jaar geen auto's meer van de band kunnen rollen).

In die fabriek maken ze vast niet alleen vervangende ICCU's, maar ook die van nieuwe auto's. Dan stagneert die productie ook heel snel. En in die fabriek worden vast niet alleen maar ICCU's gemaakt voor Hyundai/Kia. Daarnaast blijft de vraag of een magazijnvoorraad(je) afgefikt is, of de productielijn, of beide.

Met andere woorden...meer onduidelijk dan duidelijk, maar wel vervelend om zo lang te moeten wachten, want eerder hadden ze het op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Mijn i5 is in bestelling :). Klopt het dat er geen Hyundai / Blue link skill is voor Amazon Alexa?
Enige skill die ik kan vinden lijkt specifiek voor de US te zijn.
Ik heb een “routine” voor als ik naar bed ga, lampen in huis uit, thermostaat omlaag en ik check of m’n (non-hyundai) op slot is. Zou dit graag bik de i5 ook willen checken.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:05
De auto waarschuwt je zelf in Blue-link, daar zit weleens een vertraging op, maar meestal werkt het goed genoeg voor mij. Soms moet ik dan Blue-link verversen.

[ Voor 13% gewijzigd door Peter-036 op 17-01-2025 11:33 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Laatst online: 16:54
Caeruleus schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:19:
Mijn i5 is in bestelling :). Klopt het dat er geen Hyundai / Blue link skill is voor Amazon Alexa?
Enige skill die ik kan vinden lijkt specifiek voor de US te zijn.
Ik heb een “routine” voor als ik naar bed ga, lampen in huis uit, thermostaat omlaag en ik check of m’n (non-hyundai) op slot is. Zou dit graag bik de i5 ook willen checken.
Met de bluelink app kun je de status van jou i5 opvragen en zien of die op slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:04
er lijkt een Gen5W update te zijn....ws alleen kaartmateriaal..

download loopt.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
De updater meldt hier dat ik al de laatste kaartupdate heb, maar er zou ook een software update in dit pakket zitten, volgens wat er onder stond. Ook hier is de download gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:58
Marcel2020 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:46:
er lijkt een Gen5W update te zijn....ws alleen kaartmateriaal..

download loopt.
Dit is wat er op de update pagina staat:
January 2025 Navigation Map and Software Update
17-Jan-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
net geinstalleerd, 'nieuw kaartenmateriaal en het is nu makkelijker om akoestische waarschuwingen voor snelheidslimieten aan te pasen

NE_E.EUR.SW5W_001.001.240726

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel2020 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:43:
net geinstalleerd, 'nieuw kaartenmateriaal en het is nu makkelijker om akoestische waarschuwingen voor snelheidslimieten aan te pasen

Ik heb deze gedownload en het is precies dezelfde versie als IONIQ5_EU.240726, zowel de software als het kaartenmateriaal.

@Marcel2020 Had jij de augustus update nog niet geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Ik heb deze gedownload en het is precies dezelfde versie als IONIQ5_EU.240726, zowel de software als het kaartenmateriaal.

@Marcel2020 Had jij de augustus update nog niet geïnstalleerd?
die was OTA geinstalleerd, mijn USB poort was toen kaduuk anders had ik dat eerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
versie lijkt hetzelfde, maar in de lijst updates staat die van Aug niet ....

zouden ze er een bug hebben uitgehaald en hem als nieuw hebben ge-published?

https://update.hyundai.com/EU/DE/updateNoticeList

[ Voor 12% gewijzigd door Marcel2020 op 17-01-2025 14:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Marcel2020 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:06:
versie lijkt hetzelfde, maar in de lijst updates staat die van Aug niet ....

zouden ze er een bug hebben uitgehaald en hem als nieuw hebben ge-published?
Ik heb een MD5 erover gehaald en de files zijn allemaal precies hetzelfde als de augustus 2024 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Dank voor die info!
Ik heb de download al wel op de USB staan, maar dan ga/hoef ik 'm niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de januari update staat "Standard-class Gen5W Navigation" niet in de lijst.

En wanneer je naar het kaartenmateriaal kijkt bij IONIQ 5, is deze ouder dan bijvoorbeeld Ioniq Electric met "Compact GEN5 Navigation". Bij de Ioniq Electric is met "Standard GEN5W Navigation" staat ook nog het oude kaartmateriaal versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-10 08:10
Klopt Gen5W kaartupdate is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Gezien ik niet vaak verre ritten maak sta ik bijna nooit bij de snellader en heb ik eigenlijk geen behoefte aan pre-conditioning, tot gisteren. Een ritje vanuit Duitsland naar huis, de ingebouwde navigatie gebruikt en thuis als bestemming gezet. De navigatie zag vanzelf dat ik het niet ging redden met de SOC en zocht een Fastned voor mij uit aan de A28 bij Nunspeet. Helemaal top, dacht ik. De laatste keer dat ik pre-conditioning wilde gebruiken kon de software in de auto nog niet zelf een laadstation kiezen en moest je dat nog zelf doen als POI dus ik was helemaal blij nu. Ik lette op of ik het spiraaltje van pre-conditioning zag maar helaas kwam dat dus nooit in beeld. Eenmaal bij de 175kw Fastned lader, Ik had 23% SOC bij aankomst, wilde deze dan ook niet hoger dan 69kw laden.
Een flinke teleurstelling natuurlijk maar ook achter mijn oren krabbend waarom er geen pre-conditioning was. Deed ik iets fout of issue met de software?

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 17-01-2025 14:29 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Razwer Heb je de setting in het EV scherm batterij preconditionering aan staan? Hebben ze de juiste software er ooit op gezet? Staat er bij jou nog wintermodus? Heb je een warmtepomp? Heeft het ooit gewerkt?

Het spiraaltje doet het bij mij niet, maar kan wel in het energieverbruik schermpje zien wanneer de batterij preconditionering actief is. Maar ook maar 1x gezien/nodig gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-01-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:31:
@Razwer Heb je de setting in het EV scherm batterij preconditionering aan staan?
Ga ik zo eens checken.
Hebben ze de juiste software er ooit op gezet? Staat er bij jou nog wintermodus? Heb je een warmtepomp? Heeft het ooit gewerkt?
MY2023 Lounge, laatste software en ja heeft gewerkt, ik verwacht dat het misschien niet aangevinkt is. Ik bewerk de post na het checken
Het stond aan @ZuinigeRijder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDugUDRlBwP0Ty2yzdQbTb34mzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eF0xdMsgFnzgIaPQxoVrMS8h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvewE7BmkTtHjrG9rdMqGq0jUnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kP5MWXIT3fvyjpPl6v5tfCfi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Razwer op 17-01-2025 15:15 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Stefannn schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 03:40:
[...]

Is een jaar geleden besproken, je kan zoeken op onder andere mijn naam en @Marcel2020 vorig jaar februari.
Het lijkt door met name door pieken te komen bij afschakelen bij af laden.
Het “kan” een idee zijn om de laadstroom te beperken. Mijn thuislaadpaal staat daarom op 14A in plaats van 16. In de auto zelf kan je het laadvermogen op 90% zetten. Dat werkt bij alle palen. (Niet te verwarren met maximale laad capaciteit)
@Stefannn, jij hebt het over een 11kW lader. @ZuinigeRijder en ik laden met de meegeleverde lader (1 fase) , die kan max 12A.

Ik zet hier gewoon de stelling neer dat ICCU problemen MISSCHIEN niet voorkomen als je enkel met die meegeleverde lader laadt, of DC.

Mijn vraag is dus: is hier al iemand die ENKEL met de meegeleverde lader of DC geladen heeft en toch ICCU problemen gehad heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door PhilippeJoris op 17-01-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilippeJoris schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Ik zit nu aan 17k km en nog geen problemen. Het kan nog altijd.
Ik zit aan 45000 km, laten we hopen op geen problemen in de toekomst |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:22
Ik zit aan de 70K in iets meer dan 2 jaar en laad voor 95% op straat op openbare 11kW laders dus AC met de snelheid op 100% ingesteld. Die 5% zijn snelladers voor vakanties en de sporadische lange rit. Nog geen problemen gehad met de ICCU of 12V accu.

[ Voor 5% gewijzigd door Rugby82 op 17-01-2025 15:34 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-10 20:13
Grrr, waar mn iccu gearriveerd zou zijn en maandag geplaatst zou worden nu gecanceld want niet gekomen. Zelfde afgebrande fabriek verhaal. Echt ongelofelijk irritant om niet thuis te kunnen laden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 16:33
Razwer schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:28:
Eenmaal bij de 175kw Fastned lader, Ik had 23% SOC bij aankomst, wilde deze dan ook niet hoger dan 69kw laden.
Een flinke teleurstelling natuurlijk maar ook achter mijn oren krabbend waarom er geen pre-conditioning was. Deed ik iets fout of issue met de software?
Mijn ervaring (regelmatig lange ritten naar o.a.. Luxemburg, België, Frankrijk, Italië, Denemarken, Polen) is dat je er niet 100% op kan vertrouwen dat de pre-conditioning altijd aanslaat als je een snellader als tussenstop hebt geselecteerd. Ik controleer altijd of deze 25 - 30 minuten voor een laadstop is gestart. Als dat niet het geval is, wis ik m’n route, voer ‘m opnieuw in inclusief tussenstop bij de snellader. Dan start ie eigenlijk altijd alsnog.

Jammer dat ‘t nodig is, maar ik heb het voor mezelf geaccepteerd als de praktijk. Met deze simpele maatregel laad ik eigenlijk altijd met hoge snelheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 16:33
BlackMesa schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:48:
Die ICCU lijkt wel een russische roulette - ik ga met enige angst richting Franse Alpen volgende week (2023 AWD Lounge 25K).
Welnee, staar je niet blind op de meldingen die hier gedaan worden. Alle kilometers die naar volle tevredenheid gereden worden hier niet gemeld, alleen de probleem kilometers. Lekker genieten van een heerlijke reisauto die gemaakt is om trips naar de Franse Alpen super comfortabel af te leggen.

De kans dat je ICCU tijdens die reis de geest geeft is extreem klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sperwer51
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-10 11:41
ErwinE schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Dank - dit scherm zie ik meestal tijdens het rijden, en laat ik dan zonder veel aandacht voorbij gaan. Zal de volgende keer de route plannen voordat ik wegrij. Dan moet het goed komen.
Ik heb zelfde issue; als ik laadstation in de geplande route weghaal dat blijft systeem bij herberekenen van de route een nieuw, of hetzelfde station weer opnieuw toevoegen. Dit heb ik pas recent en afgelopen jaren niet gehad. Iemand een idee in welk menu dit permanent uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-10 08:03
sperwer51 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Ik heb zelfde issue; als ik laadstation in de geplande route weghaal dat blijft systeem bij herberekenen van de route een nieuw, of hetzelfde station weer opnieuw toevoegen. Dit heb ik pas recent en afgelopen jaren niet gehad. Iemand een idee in welk menu dit permanent uit te zetten?
Zie hier

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-10 22:15
born2tweak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:12:
Helaas is ook mijn Ioniq5 ten prooi gevallen aan de ICCU issues en is deze vlak na de kerst geploft.
<knip>
ik zit dus gewoon zonder een goede auto. Ik kan wel een leenauto huren maar voor 2 maanden a 30 euro per dag is dat wel erg veel
<knip>
Hoe is jullie ervaring in zulke situaties? Wat zijn de mogelijkheden en spelregels? De dealer geeft aan dat zij alleen een leenauto leveren op het moment dat de auto daadwerkelijk in reparatie is, maar hij wacht nu op onderdelen en dat is schijnbaar wat anders... :(

edit: prive auto, 35k km's en heeft al zijn onderhoud gehad incl. de software update van de ICCU vorige maand.
Bijzonder, het lijkt wel of iedere dealer andere spelregels heeft.

Bij ons is vorig weekend de ICCU ook overleden, de 12v accu werd niet meer opgeladen en we konden nog maar 40km/uur. De auto is afgesleept en we hadden 5 dagen vervangend vervoer vanuit de pechhulp en gisteren vervangend vervoer vanuit de Dealer gekregen, een Kia Kona. Deze kunnen we blijven rijden totdat de auto is gerepareerd. Alles wordt afgedekt door de garantie, top service.

Volgens hem is de auto niet rijdbaar gemeld bij Hyundai en alle kosten worden door Hyundai gedragen.

PS, wij rijden ook prive, de auto is 2 jaar oud en heeft 60k gereden.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:34
ditbenikecht schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Heb je de servicecode hiervan? Ik krijg de melding actief luchtinlaatsysteem bij langere tijd snel rijden (140-160km/u) De dealer kan er niks mee omdat ze in Nederland die snelheid niet kunnen testen.
Ik heb deze melding ook een aantal keer gehad. Een luchtklep bleef soms open staan. Afgelopen maandag afspraak bij de dealer gehad. Er is een motortje van de luchtklep vervangen. Dinsdag naar wintersport gereden. Nog steeds hetzelfde probleem. Alleen bleef nu de luchtkleppen beide open staan. Gevolg: een range van 250km bij 120 km/uur snelweg. Maandag maar weer met de dealer bellen. Hopelijk opgelost voordat mijn vrouw over twee weken naar het buitenland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 12:42
Hebben de Ioniqs in Nederland ook de mogelijkheid tot Remote Park en Summon achtige features? (Bij de Lounge of Connect opties)

Verder: ik zie echt heel veel "Limited" of "SE(L)" uitvoeringen. Zijn dit de Connect en Lounge varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:23

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Tweaklie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:49:
Hebben de Ioniqs in Nederland ook de mogelijkheid tot Remote Park en Summon achtige features? (Bij de Lounge of Connect opties)

Verder: ik zie echt heel veel "Limited" of "SE(L)" uitvoeringen. Zijn dit de Connect en Lounge varianten?
@Tweaklie Park zit volgens de beschrijving op de Lounge.
Wat is Summon? Dat ken ik niet.

En waar zie je die Limited of SE(L)? Staat dat op de auto’s? In NL?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 12:42
Hippe Lip schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:59:
[...]

@Tweaklie Park zit volgens de beschrijving op de Lounge.
Wat is Summon? Dat ken ik niet.

En waar zie je die Limited of SE(L)? Staat dat op de auto’s? In NL?
Sorry, ik ben wat onduidelijk.

Ik bedoel "summon-achtig", dus je auto naar voren of achter laten rijden van buiten de auto. Bij Tesla heet dit Summon.

Over die termen: ik kom ze veel op Reddit tegen een YouTube filmpjes. Reviews e.d., vaak Amerikaans. Ter aanduiding van de modellen e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaklie op 19-01-2025 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-10 17:55
Ja, de Lounge editie kan dit in ieder geval - zowel gewoon vooruit of achteruit rijden als in parkeren op afstand met de sleutel, terwijl je zelf niet in de auto zit. Dat inparkeren gaat alleen niet zo rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik gebruik dat naar voren of achteren rijden wel eens als je heel krap bent in geparkeerd ergens. Dat stap daarna makkelijker in dan tussen twee auto's schuiven en de deur maar op een kiertje open kunnen doen.
Automatisch inparkeren gebruik ik nooit, dat duurt veel te lang en levert alleen maar stress op vind ik.

Ik heb een Project 45 versie btw, vergelijkbare uitvoering als de Lounge.

[ Voor 10% gewijzigd door Impstoker op 20-01-2025 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-10 13:04
PhilippeJoris schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:
[...]

@Stefannn, jij hebt het over een 11kW lader. @ZuinigeRijder en ik laden met de meegeleverde lader (1 fase) , die kan max 12A.

Ik zet hier gewoon de stelling neer dat ICCU problemen MISSCHIEN niet voorkomen als je enkel met die meegeleverde lader laadt, of DC.

Mijn vraag is dus: is hier al iemand die ENKEL met de meegeleverde lader of DC geladen heeft en toch ICCU problemen gehad heeft?
Denk dat de meesten onder ons nog geen ICCU problemen hebben mee gemaakt (gelukkig maar).

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-10 14:36
ditbenikecht schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Heb je de servicecode hiervan? Ik krijg de melding actief luchtinlaatsysteem bij langere tijd snel rijden (140-160km/u) De dealer kan er niks mee omdat ze in Nederland die snelheid niet kunnen testen.
Ik kreeg hem eerst ook altijd alleen in Duitsland, maar na een tijdje ook in Nederland inclusief een permanante error. Ik dacht dat daarvoor de error ook al wel uit te lezen was. Uiteindelijk heeft het vervangen van een motortje voor de kleppen het probleem opgelost. Althans afgelopen weekend in Duitsland geen issues gehad. Ik zou de dealer vragen om je auto uit te lezen, die servicecode zou nog mooier zijn.
Waiting4Ioniq5 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:01:
[...]

Mijn ervaring (regelmatig lange ritten naar o.a.. Luxemburg, België, Frankrijk, Italië, Denemarken, Polen) is dat je er niet 100% op kan vertrouwen dat de pre-conditioning altijd aanslaat als je een snellader als tussenstop hebt geselecteerd. Ik controleer altijd of deze 25 - 30 minuten voor een laadstop is gestart. Als dat niet het geval is, wis ik m’n route, voer ‘m opnieuw in inclusief tussenstop bij de snellader. Dan start ie eigenlijk altijd alsnog.

Jammer dat ‘t nodig is, maar ik heb het voor mezelf geaccepteerd als de praktijk. Met deze simpele maatregel laad ik eigenlijk altijd met hoge snelheden.
Ik heb hetzelfde, meestal gaat die netjes optijd voorverwarmen, maar af en toe begint die niet, dan moet je inderdaad de route opnieuw inplannen.

Afgelopen weekend wilde de navigatie mij wel heel hardnekkig langs een snellader sturen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSf87XckokRAb0lbX8bsoV5loLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On289xkY7PscEWUqN9P052qi.jpg?f=fotoalbum_large
Opnieuw plannen hielp niet en ook toen ik deze voorbij reed stelde die voor om 3 km voor mijn huis nog langs een snellader te gaan :? terwijl ik met 30% ging aankomen. Ik had sowieso idee dat de navigatie wat conservatiever was geworden met laadplanning. Altijd ruim boven de 20% laadstops en soms wilde die ook tot 100% laden. Dat was met de laatste update juist beter geworden, geen noodzaak meer om DC max op 80 of 90% te zettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
jouwheld schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:32:
[...]

...

Afgelopen weekend wilde de navigatie mij wel heel hardnekkig langs een snellader sturen. [Afbeelding]
Opnieuw plannen hielp niet en ook toen ik deze voorbij reed stelde die voor om 3 km voor mijn huis nog langs een snellader te gaan :? terwijl ik met 30% ging aankomen. Ik had sowieso idee dat de navigatie wat conservatiever was geworden met laadplanning. Altijd ruim boven de 20% laadstops en soms wilde die ook tot 100% laden. Dat was met de laatste update juist beter geworden, geen noodzaak meer om DC max op 80 of 90% te zettten.
@jouwheld, onze HI5 is van FEB-2023 en inderdaad hij stuurt U naar de lader zodra ge in e buurt van 30% komt.

Hoe was dat vroeger dan?

Spijtig dat de gebruiker het % niet zelf kan instellen. Aan de andere kant hebben we het wel eens meegemaakt dat de auto ons, midden in Duitsland, naar een laadpark stuurt dat een grote bouwwerf was, zonder laders. Dan ben je wel blij met die overblijvende 30% 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-10 13:31
jouwheld schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:32:
[...]

Ik kreeg hem eerst ook altijd alleen in Duitsland, maar na een tijdje ook in Nederland inclusief een permanante error. Ik dacht dat daarvoor de error ook al wel uit te lezen was. Uiteindelijk heeft het vervangen van een motortje voor de kleppen het probleem opgelost. Althans afgelopen weekend in Duitsland geen issues gehad. Ik zou de dealer vragen om je auto uit te lezen, die servicecode zou nog mooier zijn.

[...]

Ik heb hetzelfde, meestal gaat die netjes optijd voorverwarmen, maar af en toe begint die niet, dan moet je inderdaad de route opnieuw inplannen.

Afgelopen weekend wilde de navigatie mij wel heel hardnekkig langs een snellader sturen. [Afbeelding]
maar je kunt toch ook een route plannen zonder laadstops? vinkje uit bij het voorstel route overzicht en het is gefixt, toch?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
PhilippeJoris schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:14:
[...]

@jouwheld, onze HI5 is van FEB-2023 en inderdaad hij stuurt U naar de lader zodra ge in e buurt van 30% komt.

Hoe was dat vroeger dan?

Spijtig dat de gebruiker het % niet zelf kan instellen. Aan de andere kant hebben we het wel eens meegemaakt dat de auto ons, midden in Duitsland, naar een laadpark stuurt dat een grote bouwwerf was, zonder laders. Dan ben je wel blij met die overblijvende 30% 😁
De mijne is ongeveer even oud, ik vergelijk het met een paar weken terug, waar ik vaak iets onder de 20% bij de snellader kwam. Ik heb helaas geen foto van die planning gemaakt dus kan zijn dat ik het mij inbeeld, maar viel mij op. De planning maakt die volgens mij online dus zou kunnen dat men de planningsalgoritme wat heeft aangepast.
Tiggy80 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:08:
[...]

maar je kunt toch ook een route plannen zonder laadstops? vinkje uit bij het voorstel route overzicht en het is gefixt, toch?
Weet ik, maar op een rit van 1000 km is die laadplanning wel zo fijn. Ik had nog niet eerder zo'n hardnekkig stop gezien. Leek haast wel of ik ergens aankomen met 30% had ingesteld. Zou trouwens mooi zijn als dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
[...]

Weet ik, maar op een rit van 1000 km is die laadplanning wel zo fijn. Ik had nog niet eerder zo'n hardnekkig stop gezien. Leek haast wel of ik ergens aankomen met 30% had ingesteld. Zou trouwens mooi zijn als dat kon.
[/quote]
persoonlijk vind ik die laadplanning vrij waardeloos (tenzij je alle aanbieders accepteerd, maar als je maar bij 1 aanbieder wil laden ivm een abonnement doet hij het vrij beroerd naar mijn mening). ik plan altijd handmatig bij een laadstop even de volgende laadstop op de route in, heb je ook nog wat te doen in die 15-20 min dat je stilstaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Tiggy80 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:27:
[...]

persoonlijk vind ik die laadplanning vrij waardeloos (tenzij je alle aanbieders accepteerd, maar als je maar bij 1 aanbieder wil laden ivm een abonnement doet hij het vrij beroerd naar mijn mening). ik plan altijd handmatig bij een laadstop even de volgende laadstop op de route in, heb je ook nog wat te doen in die 15-20 min dat je stilstaat O-)
Grappig vind die dus eigenlijk wel prima, ik selecteer alleen Ionity en hij weet het altijd wel zo te plannen dat ik alleen maar bij Ionity laad. Soms wel alweer iets te snel en dan zoek ik naar snelladers op de route die ook filtert op alleen ionity om te zien of ik de volgende Ionity niet kan halen. Heel soms komt er een andere aanbieder in de planning en dan is er inderdaad geen Ionity binnen mijn range en route. Het gaat hier wel om ritjes in Duitsland naar de Alpen waar redelijk wat aanbod van Ionity is. Op de route naar Berlijn gaat het inderdaad mis, maar daar staan ook net niet genoeg Ionity-laders, dat krijgt abrp ook niet gepland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
jouwheld schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:23:
[...]

De mijne is ongeveer even oud, ik vergelijk het met een paar weken terug, waar ik vaak iets onder de 20% bij de snellader kwam. Ik heb helaas geen foto van die planning gemaakt dus kan zijn dat ik het mij inbeeld, maar viel mij op. De planning maakt die volgens mij online dus zou kunnen dat men de planningsalgoritme wat heeft aangepast.

[...]

Ik zet laadplanning altijd uit. En zeker bij een tocht van 1000km.
Ik zet het middenschermpje op, daar kan je precies de laadpunten zien.
En/of op rechterschermpje “laadstops op route” checken op basis van favoriete provider.
Tijden het rijden vergelijk ik de range met de marge naar een of meerdere kandidaat laadpunten. Zo’n 3 kwartier van te voren maak ik een definitieve keuze en selecteer betreffende laadpaal als eindbestemming (ik vind het werkelijk zinloos de eind-van-de-dag bestemming altijd op de planner te hebben).
Dan gaat hij netjes voorverwarmen.

In die auto die zelf stuurt en afstand houdt heb je verder toch geen bal te doen.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jouwheld schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Grappig vind die dus eigenlijk wel prima, ik selecteer alleen Ionity en hij weet het altijd wel zo te plannen dat ik alleen maar bij Ionity laad. Soms wel alweer iets te snel en dan zoek ik naar snelladers op de route die ook filtert op alleen ionity om te zien of ik de volgende Ionity niet kan halen. Heel soms komt er een andere aanbieder in de planning en dan is er inderdaad geen Ionity binnen mijn range en route. Het gaat hier wel om ritjes in Duitsland naar de Alpen waar redelijk wat aanbod van Ionity is. Op de route naar Berlijn gaat het inderdaad mis, maar daar staan ook net niet genoeg Ionity-laders, dat krijgt abrp ook niet gepland.
die berlijn route zal dan wel aan de min 20% (of 30%) voor aankomst bij de lader zijn. ik heb die route 2 jaar geleden gereden met ABRP en dat gaf 3 stopjes bij ionity, ging perfect. mogelijk dat er een verbetering in de planning zit, maar zoals ik het doe bevalt mij prima tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup... ook hier een dooie ICCU, en een afgrebrandde fabriek... mooi klaar mee. Heb tijdelijk een VW ID.4 en dat is zo'n absurde stap naar beneden... gewoonweg niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
Ik wou vanmiddag van mijn werk naar huis rijden. Dus eerst mijn auto voorverwarmen want het is koud.
Stap ik in en start ik de auto, valt mij op dat de batterijverwarming aan staat wat raar is want ik had de navigatie uit staan en de HV accu was nog 65% vol.

Dus denk ik van, even de auto uitzetten en weer aanzetten. Maar dat ging dus niet. Ik kon de auto niet meer uitzetten. Maar rijden was ook onmogelijk want bij in de D zetten ging die alleen maar van de P naar de N, en in de R zetten ging ook niet. Alleen terug in de P zetten werkte nog.

Na een hoop geklooi kwam ik er achter dat uitzetten alleen werkte als ik niet de rem intrapte alhoewel het linkerscherm dan wel wit bleef branden zonder info weer te geven, en elke keer dat in de auto weer starte bleef die aan het voorverwarmen (en ook de HV accu verwarmen)

Uiteindelijk weer uitgestapt, voorverwarmen met de app aan en uit gezet, en ook de auto met de app op slot gezet en later weer van het slot af, toen ingestapt en de auto weer gestart en toen kon ik hem eindelijk in de D zetten en probleemloos naar huis toe rijden.

Dit deed mij denken aan de beruchte zombiemodus alhoewel ik de auto pas in de D zette na tientallen seconden omdat ik verbaasd was dat accuverwarming aan stond.

Maar nu denk ik eerder dat het voorverwarmen van de auto niet uit wou gaan om wat voor reden ook en dat dat de auto weerhield om te kunnen rijden of compleet uit te gaan als ik hem uitschakelde.

Erg vaag allemaal,...zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? Of weet iemand wat er hier aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Crocidolite schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:08:
Ik wou vanmiddag van mijn werk naar huis rijden. Dus eerst mijn auto voorverwarmen want het is koud.
Stap ik in en start ik de auto, valt mij op dat de batterijverwarming aan staat wat raar is want ik had de navigatie uit staan en de HV accu was nog 65% vol.

Dus denk ik van, even de auto uitzetten en weer aanzetten. Maar dat ging dus niet. Ik kon de auto niet meer uitzetten. Maar rijden was ook onmogelijk want bij in de D zetten ging die alleen maar van de P naar de N, en in de R zetten ging ook niet. Alleen terug in de P zetten werkte nog.

Na een hoop geklooi kwam ik er achter dat uitzetten alleen werkte als ik niet de rem intrapte alhoewel het linkerscherm dan wel wit bleef branden zonder info weer te geven, en elke keer dat in de auto weer starte bleef die aan het voorverwarmen (en ook de HV accu verwarmen)

Uiteindelijk weer uitgestapt, voorverwarmen met de app aan en uit gezet, en ook de auto met de app op slot gezet en later weer van het slot af, toen ingestapt en de auto weer gestart en toen kon ik hem eindelijk in de D zetten en probleemloos naar huis toe rijden.

Dit deed mij denken aan de beruchte zombiemodus alhoewel ik de auto pas in de D zette na tientallen seconden omdat ik verbaasd was dat accuverwarming aan stond.

Maar nu denk ik eerder dat het voorverwarmen van de auto niet uit wou gaan om wat voor reden ook en dat dat de auto weerhield om te kunnen rijden of compleet uit te gaan als ik hem uitschakelde.

Erg vaag allemaal,...zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? Of weet iemand wat er hier aan de hand was?
Wanneer het koud is en je de auto met de app voorverwarmt dan doet hij soms ook de batterij voorverwarmen. Dit om hem op een optimalere temperatuur te krijgen voor het rijden. Je kan het in de app ook zien, staat ergens in dit topic ook een screenshot. Soms doet die niks met de accu ook al is het koud, dus is blijkbaar niet alleen aan de buitentemperatuur gelinked.
Waarom je niet kon uitzetten of in drive kon zetten geen idee, maar niemand weet precies hoe je de zombiemodus activeert dus kan het toch wel zijn geweest.

Edit:Zie hier dat de accu soms ook wordt voorverwarmt als je via de de app de auto voorverwarmt. Nooit gecheckt, maar ik kan mij voorstellen dat die hier even mee doorgaat als je instapt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCsBQ9nIaen4tL5jupisDD-Gh1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wKsBVHuviev10RG5pxREs58p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door jouwheld op 22-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
jouwheld schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:04:
[...]

Wanneer het koud is en je de auto met de app voorverwarmt dan doet hij soms ook de batterij voorverwarmen. Dit om hem op een optimalere temperatuur te krijgen voor het rijden. Je kan het in de app ook zien, staat ergens in dit topic ook een screenshot. Soms doet die niks met de accu ook al is het koud, dus is blijkbaar niet alleen aan de buitentemperatuur gelinked.
Waarom je niet kon uitzetten of in drive kon zetten geen idee, maar niemand weet precies hoe je de zombiemodus activeert dus kan het toch wel zijn geweest.
Zombiemodes kan ontstaan als je de auto start en direct in de D zet i.p.v. eerst een aantal seconden te wachten totdat je de melding "ready" te zien krijgt.

Maar ok, dat was niet het geval bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 12:19
Na een hoop geklooi kwam ik er achter dat uitzetten alleen werkte als ik niet de rem intrapte
Maar echt.. man man, ik heb dit ook een keer gehad dat ik de auto dus niet uitkreeg. Dit is zo'n gewoonte bij het starten & versnelling kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:51
Tiggy80 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Ben eigenlijk wel aardig positief over de standaard laadplanning. Maar mijn reactie nu is even over die 30% die je benoemt. Jij hebt er niks aan, maar in de "Facelift versie" van de IONIQ 5 met het ccNC systeem zit dit er nu standaard in. Je kan dus je % aanpassen met hoeveel je een laadsessie wil beginnen.
Batterypreconditioning heeft wel een ondergrens van een bepaalde hoeveelheid SoC% die ik niet weet. Is ook niet aanpasbaar.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49

Heb vandaag exact hetzelfde meegemaakt. Na een half uur opnieuw geprobeerd en toen lukte het wel. Later in de middag hetzelfde probleem weer gehad toen ik allen even stopte en de auto in P zette om iemand er uit te laten.De auto bleef aan maar wilde niet meer in D of R. Een half uur later kon de auto weer gewoon gestart worden. Dit alles is superirritant en maakt de auto onbetrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-10 13:32
Kon het bericht niet vinden, maar ook bij ons is de ledstrip in de deur achterin kapot. Rood lijkt het niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
krizzziz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:
[...]

Je kan dus je % aanpassen met hoeveel je een laadsessie wil beginnen.
Batterypreconditioning heeft wel een ondergrens van een bepaalde hoeveelheid SoC% die ik niet weet. Is ook niet aanpasbaar.
dat zou wel een fijne toevoeging zijn, wellicht heb ik er over een paar jaar wat aan O-) het minimum voor preconditioning vind ik op zich logisch dat je dat niet kunt aanpassen (hoewel ik de 20% van nu best hoog vind)

ik vind de laadplanning ook niet verschrikkelijk hoor, maar ik zou hem hem alleen op vakantie ritten gebruiken. dan kan ik het ook wel op de door mij aangegeven methode doen.als je hem voor werk gebruikt, dan zou ik het wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 09:45
Wat die laadplanning betreft, ergens in september had ik daar echt last van: uitgerekend dat we met ergens tussen de 5-15% thuis kwamen, begint de batterij opeens aan conditionering.
Ik kreeg de automatische tussenstops niet weg, als ik ze wilde skippen, kwamen ze vanzelf weer op. Ik redd niet zelf, dus kon wat beter zoeken, maar zelfs zo lukte het niet. Ik heb uiteindelijk preconditioning maar uitgezet.

We kregen aan het einde wel een aantal keer de vraag: "EV-oplaadstation overgeslagen. Wilt u EV-oplaadstaion overslaan en direct naar uw volgende bestemming gaan?"
Zelfs als ik die met 'ja' beantwoordde, ging hij nog op zoek naar een lader. Het ging zelfs zo ver, dat toen we nog maar ongeveer 5 km van onze eindbestemming waren, de navigatie een omweg gaf van ergens tussen de 10 en 20 km naar een snellader. 8)7

Meer mensen hier last van gehad? Of instellingen gevonden om dit gedrag weg te krijgen?
edit: ik zie nu Stefannn in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic", daar geeft Stefannn een oplossing.
Ik heb er zelf daarna geen last meer van gehad, maar dat komt misschien ook omdat ik niet altijd de ingebouwde navigatie gebruik en...
omdat we niet meer kunnen thuisladen vanwege een kapotte ICCU, dus dan is het sowieso niet raadzaam om met onder de 20% thuis te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door dextertje op 23-01-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
vifra schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Denk dat de meesten onder ons nog geen ICCU problemen hebben mee gemaakt (gelukkig maar).
Het percentage kapotte ICCU's is inderdaad waarschijnlijk onder de 50%, maar het zijn er wel bijzonder veel.
Een klein jaar geleden waren er al ruim 30 meldingen in dit topic (nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"), ik heb er de afgelopen maanden nog wel wat voorbij zien komen, waaronder van ondergetekende. :'(
Ik weet niet hoeveel verschillende mensen in dit topic posten, maar het is wel een significant percentage dat een probleem met de ICCU heeft, waarvan sommigen zelfs herhaaldelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Bestaat de zombimodus nog? En dan heb ik het over de situatie waarbij je de auto laat voorverwarmen en er dan mee gaat wegrijden voordat het geplande voorverwarmen is afgelopen. Of gaat dat inmiddels goed?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Hippe Lip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:34:
Bestaat de zombimodus nog? En dan heb ik het over de situatie waarbij je de auto laat voorverwarmen en er dan mee gaat wegrijden voordat het geplande voorverwarmen is afgelopen. Of gaat dat inmiddels goed?
Zombie-mode is er kennelijk (nog) wel, maar ik heb er (gelukkig) nooit last van gehad.
Ook gistermorgen het voorverwarmen onderbroken (had ik al vaker zo gedaan) en gewoon weg kunnen rijden.
'22 Ioniq 5 met 72 kWh accu, nu ~49.000km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-10 21:59

MicheldeGoey

Project 45

@Hippe Lip
Ja, Zombie Mode bestaat nog, gebeurt bij mij bijna elke keer. Simpele oplossing, op de startknop drukken zonder voet op rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:07

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

vifra schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: Zijn er onder degenen met ICCU problemen, mensen die alleen bij publieke laadpalen laden en dan ook uitsluitend met de meegeleverde laadkabel?

Ik zag dat in de specs van MY25 de laadsnelheid was teruggebracht naar 10,5 kW - dus misschien is dat wel veiligheidshalve gedaan.

In de iets meer dan 3 jaar dat ik de auto nu rijd, wel meegedaan aan de defecte front-radar actie, maar verder geen problemen gehad met de auto - afgezien van een niet-waterdichte parkeersensor in de eerste maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
Hippe Lip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:34:
Blijkbaar wel, zie bv Crocidolite in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ikzelf heb eigenlijk nooit problemen met wegrijden voordat voorverwarming klaar is, of op een andere manier de zombiemodus gehad. Sleutel 10 ligt al anderhalf jaar werkloos in de frunk samen met de powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
cvanmansom schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: Zijn er onder degenen met ICCU problemen, mensen die alleen bij publieke laadpalen laden en dan ook uitsluitend met de meegeleverde laadkabel?

Ik zag dat in de specs van MY25 de laadsnelheid was teruggebracht naar 10,5 kW - dus misschien is dat wel veiligheidshalve gedaan.

In de iets meer dan 3 jaar dat ik de auto nu rijd, wel meegedaan aan de defecte front-radar actie, maar verder geen problemen gehad met de auto - afgezien van een niet-waterdichte parkeersensor in de eerste maand.
Nee, onze auto werd voornamelijk thuis opgeladen (met de meegeleverde laadkabel, dat wel), soms DC, soms openbaar.
Toen het mis ging, sloegen bij ons de stoppen ook door (letterlijk, in overdrachtelijke zin viel het mee ;)): dextertje in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:33
dextertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:17:
Wat die laadplanning betreft, ergens in september had ik daar echt last van: uitgerekend dat we met ergens tussen de 5-15% thuis kwamen, begint de batterij opeens aan conditionering.
Ik kreeg de automatische tussenstops niet weg, als ik ze wilde skippen, kwamen ze vanzelf weer op. Ik redd niet zelf, dus kon wat beter zoeken, maar zelfs zo lukte het niet. Ik heb uiteindelijk preconditioning maar uitgezet.
Ik had vandaag iets soortgelijks.
Ik moest een ritje van ongeveer 4 kilometer naar mijn huis rijden met nog ongeveer 27% in de accu.
Plotseling begon de auto met voorverwarmen van de accu en stelde een laadstation voor en paste de route daarop aan.
Omdat ik thuis ging laden klikte ik het laadstation weg maar het bleef steeds terugkomen.
In die 4 kilometer een paar keer het laadstation weggeklikt, maar het bleef maar terugkomen… :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
CharlieBulldog schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Ik had vandaag iets soortgelijks.
Ik moest een ritje van ongeveer 4 kilometer naar mijn huis rijden met nog ongeveer 27% in de accu.
Plotseling begon de auto met voorverwarmen van de accu en stelde een laadstation voor en paste de route daarop aan.
Omdat ik thuis ging laden klikte ik het laadstation weg maar het bleef steeds terugkomen.
In die 4 kilometer een paar keer het laadstation weggeklikt, maar het bleef maar terugkomen… :?
Laadpaal planning uitzetten zoals hier beschreven.
In ieder geval in mijn 2023 connect+ heb ik dan nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
dextertje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:41:
[...]

Het percentage kapotte ICCU's is inderdaad waarschijnlijk onder de 50%, maar het zijn er wel bijzonder veel.
Een klein jaar geleden waren er al ruim 30 meldingen in dit topic (nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"), ik heb er de afgelopen maanden nog wel wat voorbij zien komen, waaronder van ondergetekende. :'(
Ik weet niet hoeveel verschillende mensen in dit topic posten, maar het is wel een significant percentage dat een probleem met de ICCU heeft, waarvan sommigen zelfs herhaaldelijk.
Dat klopt natuurlijk. Maar de vraag was specifiek alsof velen al ervaring zouden kunnen delen met al dan niet het stuk gaan van de ICCU in relatie met de standaard laadkabel voor in normaal stopcontact.
Hiervoor dringen zich twee zaken op:
- de meesten hebben gelukkig nog geen ICCU problemen gehad. We spreken niet over 50%, maar veel lager ... (5% ?? En dat zou al heel veel zijn ... )
- velen gaan niet een dergelijke grote batterij met de standaard ladertje opladen voor 220v ..; dat wordt meestal slecht sporadisch (of nooit) gebruikt in geval er echt niets anders kan

Dus versta me niet verkeerd - ICCU is een groot probleem dat te veel met ook zware impact voor komt, maar dit in relatie met een laadkabel die ook hier bijna niemand gebruikt en nog minder dat alleen als laadmogelijkheid gebruikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Stefannn schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Dat zal vast werken maar dat vind ik symptoombestrijding.
Ik heb dit nog nooit gehad en vermoed dat dit sinds de laatste update is ontstaan.
Volgende week ben ik bij de dealer voor de vervanging van de rubbers van de achterklep en zal ik het met hun bespreken.
Wordt vervolgd…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Mijn auto staat bij de dealer ivm storing "Controleer Actief Luchtklepsysteem", ondertussen worden een aantal serviceacties uitgevoerd.

Voor de liefhebbers:
  • Service campagne 40D240 Herprogrammeren VCU IONIQ 6-5 (CE-NE)
  • Service Campagne 40D236 ICCU herprogrammeren en/of ICCU en zekering vervangen IONIQ 5 en IONIQ 6 (NE-CE) 0.3
  • Service Campagne 40D112 controle en indien nodig vervangen, 12 Volt batterij IONIQ 5 (NE)
De onderste is bekend en was op chassisnummer te vinden, de bovenste 2 niet en kon ik in dit topic ook niet terugvinden. Afgelopen jaar had ik andere service acties op VCU (20D123) en ICCU (41D033).
Ze zijn nog steeds bezig met verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
vifra schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:51:
[...]

Dat klopt natuurlijk. Maar de vraag was specifiek alsof velen al ervaring zouden kunnen delen met al dan niet het stuk gaan van de ICCU in relatie met de standaard laadkabel voor in normaal stopcontact.
- de meesten hebben gelukkig nog geen ICCU problemen gehad. We spreken niet over 50%, maar veel lager ... (5% ?? En dat zou al heel veel zijn ... )
- velen gaan niet een dergelijke grote batterij met de standaard ladertje opladen voor 220v ..; dat wordt meestal slecht sporadisch (of nooit) gebruikt in geval er echt niets anders kan

Dus versta me niet verkeerd - ICCU is een groot probleem dat te veel met ook zware impact voor komt, maar dit in relatie met een laadkabel die ook hier bijna niemand gebruikt en nog minder dat alleen als laadmogelijkheid gebruikt ...
Nu ik het zo teruglees, had ik de context er inderdaad niet helemaal bij betrokken. Het is natuurlijk wel interessant of er iemand is die alleen de meegeleverde grannycharger gebruikt en toch ICCU-problemen heeft.

Maar wat het percentage ICCU-problemen betreft: mijn indruk is dat die wel boven de 5% ligt. Als het vorig jaar al om 30 gevallen ging en nu misschien wel om 40 gevallen, dan is dat waarschijnlijk wel meer dan 5% van de individuen in dit topic. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@dextertje
Net ergens gelezen dat Hyundai zelf zegt dat het om minder dan 2% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-10 20:03

Killemall

Can you say Moooh !!??

MicheldeGoey schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:53:
@dextertje
Net ergens gelezen dat Hyundai zelf zegt dat het om minder dan 2% gaat.
Ik heb zo mijn twijfels over die 2%.

Volgens https://electrek.co/2024/...-top-262000-24-countries/ zijn er ruim 260.000 Ionic5's verkocht. Dat zullen er nu ongetwijfeld nog eens 100.000 bijgekomen zijn.

2% hiervan is in abolute zin toch een groot aantal auto's. Gezien het aantal meldingen hier in dit topic maar ook wat ik in de diverse andere fora en Faceboek groepen lees krijg ik toch de indruk dat die 2% wel erg voorzichtig ingeschat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
vifra schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:51:
[...]

@vifra, niet helemaal juist. Hier wordt met het standaard ladertje geladen of DC. Slechts eenmaal hebben we op een openbare AC lader gezeten in de AH (gratis) om te zien hoe dat ging. Vandaar dat ik de vraag reeds gesteld had nl. of iemand die dat ook zo laadt reeds ICCU problemen had meegemaakt. PhilippeJoris in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
dextertje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Nu ik het zo teruglees, had ik de context er inderdaad niet helemaal bij betrokken. Het is natuurlijk wel interessant of er iemand is die alleen de meegeleverde grannycharger gebruikt en toch ICCU-problemen heeft.

Maar wat het percentage ICCU-problemen betreft: mijn indruk is dat die wel boven de 5% ligt. Als het vorig jaar al om 30 gevallen ging en nu misschien wel om 40 gevallen, dan is dat waarschijnlijk wel meer dan 5% van de individuen in dit topic. :/
@dextertje, inderdaad, dat is precies wat ik ook wou weten: geeft de Granny Charger ook ICCU problemen of niet (PhilippeJoris in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Killemall schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels over die 2%.

Volgens https://electrek.co/2024/...-top-262000-24-countries/ zijn er ruim 260.000 Ionic5's verkocht. Dat zullen er nu ongetwijfeld nog eens 100.000 bijgekomen zijn.

2% hiervan is in abolute zin toch een groot aantal auto's. Gezien het aantal meldingen hier in dit topic maar ook wat ik in de diverse andere fora en Faceboek groepen lees krijg ik toch de indruk dat die 2% wel erg voorzichtig ingeschat is.
Wel, 2% op 250 000 geeft 5 000 wagens met ICCU problemen. Op dit forum hebben we er 50. Ik weet niet of 2% over of onderschat is maar ik had dan hier toch meer meldingen verwacht.

Aan de andere kant heeft het NHTSA daar wel een duidelijk punt gemaakt tegenover Hyundai, omdat zij wagens die op de highway plots zonder vermogen vallen niet zo fijn vinden, en is Hyundai een grote recall begonnen. https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCMN-24V868-9385.pdf

Nu maar afwachten wat een EU gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:47
Die USA recall houdt weer in dat ze de ICCU en fuse alleen vervangen bij foutcode P1A9096. Anders alleen een software update. Het lijkt er op dat ze dit in Europa niet met een recall, maar met een service campagne doen (40D236). @nietwijk is van de forumleden (een van) de eerste is die de nieuwe ICCU software krijgt. @nietwijk, heb je een OBD2-dongel? Dan zou je de ICCU-software versie kunnen uitlezen om te zien of er inderdaad weer een update is na de vorige update van actie 41D033.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRq5AxfoNncf8D3HkyhOZKi7s8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ms4MEERT6cQp6uYF7cqQebB4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door tvc15 op 24-01-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Vanmiddag knalde de door mij vaak gebruikte openbare laadpaal van Vattenfall eruit en kon men de paal op afstand niet meer aan de praat krijgen. Ook een andere paal ging direct op tilt en de medewerker van de helpdesk meldde me dat het waarschijnlijk aan de kabel of mijn auto lag. En ja hoor, bij de garage werd vastgesteld dat ook ik na drie jaar zorgeloos rijden bij de ‘gelukkigen’ hoor met een defecte ICCU. De aardige monteur vertelde mij van de afgebrande fabriek en een wachtlijst met meer dan 24 andere Kia’s en Hyundai’s..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 22:56
Driekussie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:44:
Vanmiddag knalde de door mij vaak gebruikte openbare laadpaal van Vattenfall eruit en kon men de paal op afstand niet meer aan de praat krijgen. Ook een andere paal ging direct op tilt en de medewerker van de helpdesk meldde me dat het waarschijnlijk aan de kabel of mijn auto lag. En ja hoor, bij de garage werd vastgesteld dat ook ik na drie jaar zorgeloos rijden bij de ‘gelukkigen’ hoor met een defecte ICCU. De aardige monteur vertelde mij van de afgebrande fabriek en een wachtlijst met meer dan 24 andere Kia’s en Hyundai’s..
De ICCUs uitlevering komt weer op gang.
De mijne (Kia) begaf het op 11 december en is op 22 januari weer vervangen. Bijna 6 weken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkolkman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-10 10:40

Enige tijd geleden heb ik ook iets soortgelijks gehad. Volgens mij kreeg ik hem toen wel ‘gereset’ in de auto door deze enkele malen zonder de rem in te trappen de auto uit/aan probeerde te zetten.

Dit zal echter wel niet veel te maken hebben met het ‘ploffen’ van mijn iccu. Deze is nu inmiddels 3 weken geleden overleden nadat we, na een normale thuislaad sessie, probeerden weg te rijden. Er was amper 3 meter gereden en toen plofte met een knal de iccu. Direct de bekende meldingen ‘ controleer elek syst wagen’ etc. Na opslepen meldde de dealer dat de levering van de iccu tot 6 weken kon duren..
Ter info: mijn auto is van maart ‘23 en heeft zo’n 80000 gereden. Nu maar hopen dat men de productie van de iccu weer snel op gang krijgt.. ik vind 5/6 weken wachten eigenlijk behoorlijk onacceptabel…

8300Wp oost/west Enphase | Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
dextertje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Per jaar zijn er een 2000 tal nieuwe I5 op de baan in nederland alleen (BE cijfers ken ik niet). 40-tal is 2% ... pak dat er 120 zijn dan zitten we rond de 5% ...

Dat is nog steeds veel te veel !!! Maar dat is wel ook nog steeds een minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
PhilippeJoris schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:32:
[...]
Nu maar afwachten wat een EU gaat doen.
Zoals altijd - zeer reactief (dus niets) en pas als het echt de speugaten uit gaat dan effectief een terugroepactie ...
200.000 - dat is in Ndl en Vlaanderen samen wat te hoog gegrepen ... NDL heeft +- een 2000 nieuwe I5's per jaar (iets onder zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Heeft de Nederlandse Ioniq 5 PE (2025) ook de mogelijkheid om Digital Key 2 (op basis van UWB) te gebruiken? (En dus niet alleen Digital Key 2 Touch op basis van NFC)?

De Belgische webpagina van Hyundai (https://www.hyundai.com/b...bluelink/digital-key.html) is daarover heel duidelijk, die zegt expliciet dat zowel "Digital Key 2" als "Digital Key 2 Touch" ondersteund zijn, en noemt ook expliciet zowel "NFC" als "UWB". De overeenkomstige Nederlandse webpagina (https://www.hyundai.com/n.../digital-key-2-touch.html) noemt daarentegen alleen "Digital Key 2 Touch" en "NFC", vandaar dat ik me afvroeg of de Nederlandse versie wellicht afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
CharlieBulldog schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Dat zal vast werken maar dat vind ik symptoombestrijding.
Ik heb dit nog nooit gehad en vermoed dat dit sinds de laatste update is ontstaan.
Volgende week ben ik bij de dealer voor de vervanging van de rubbers van de achterklep en zal ik het met hun bespreken.
Wordt vervolgd…..
Ik heb ook het idee dat het recent is, volgens mij wordt de route- en laadplanning in principe online gedaan tenzij de auto geen verbinding heeft. Zou dus best kunnen dat er recent in de hyundai-cloud een aanpassing is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
nietwijk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:40:
Mijn auto staat bij de dealer ivm storing "Controleer Actief Luchtklepsysteem", ondertussen worden een aantal serviceacties uitgevoerd.

Voor de liefhebbers:
  • Service campagne 40D240 Herprogrammeren VCU IONIQ 6-5 (CE-NE)
  • Service Campagne 40D236 ICCU herprogrammeren en/of ICCU en zekering vervangen IONIQ 5 en IONIQ 6 (NE-CE) 0.3
  • Service Campagne 40D112 controle en indien nodig vervangen, 12 Volt batterij IONIQ 5 (NE)
De onderste is bekend en was op chassisnummer te vinden, de bovenste 2 niet en kon ik in dit topic ook niet terugvinden. Afgelopen jaar had ik andere service acties op VCU (20D123) en ICCU (41D033).
Ze zijn nog steeds bezig met verbetering.
Ik kon de auto gisteren weer ophalen. Bleek niet gerepareerd. Over de uitgevoerde serviceacties kon men niks zeggen. Zojuist wel opeens het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LlbBzj4HjZesR7bQ-og3NOVEmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWcOP9jfqWg42YSzo5LZIGyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZm-sUdn9QC4macdsf3D9Dgfols=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwoY9Taa8ON4PdOssetZSgxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMM70nD-Uw47knIkfWlhL_B47rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WF2fYgrOylC3BzU1wlyb93VQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand hier ervaring mee? Zal het boekje zo ff lezen en eventueel mobiliteitsservice bellen.

Aanvulling:
Het gebeurde net voor ik thuis kwam, dus ik ben doorgereden. Bij thuiskomst contact uitgezet en bij opnieuw starten was de melding direct terug. Vervolgens thuis direct aan de lader gehangen en hij laadt prima, dus dat was een opluchting. Maar volgens het boekje mag ik niet meer rijden, dus nu maar mobiliteitsservice bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATXL98l96VmmoacRwXSJ4LnQnCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkf4BqE5b17MCs55jC9xLFf9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sSGuv_fqxn3oX6nXUINHRjz8P8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gLe0bxfnbVUUvHhWCnXJzID6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door nietwijk op 25-01-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Niet echt een beste beurt van je dealer….. Wat ik in dit geval zou doen is de 12 Volt accu even loskoppelen om alles hard te resetten en daarna kijken of je AC kan laden. En als je een OBD2-dongel hebt het foutregister uitlezen. Foutcode P1A9096 is einde verhaal ICCU. hopelijk valt het mee voor je. Mocht je in de buurt van Enschede verblijven, dan help ik je graag met de analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
tvc15 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:03:
Niet echt een beste beurt van je dealer….. Wat ik in dit geval zou doen is de 12 Volt accu even loskoppelen om alles hard te resetten en daarna kijken of je AC kan laden. En als je een OBD2-dongel hebt het foutregister uitlezen. Foutcode P1A9096 is einde verhaal ICCU. hopelijk valt het mee voor je. Mocht je in de buurt van Enschede verblijven, dan help ik je graag met de analyse.
Thx, ik heb hem inmiddels ruim een uur thuis aan de lader en dat gaat goed (gelukkig). Volgens het boekje mag ik niet meer rijden, dus dan maar mobiliteitsservice bellen. Gisteren al 2x naar de dealer op en neer gereden, ben er wel klaar mee. Haal dat ding maar op.
Ik woon in Apeldoorn, niet echt om de hoek. Kan er zo wel ff een dongel in drukken. Welke app zou je adviseren? Ik werk normaal alleen met BMW/Mini😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
nietwijk schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Thx, ik heb hem inmiddels ruim een uur thuis aan de lader en dat gaat goed (gelukkig). Volgens het boekje mag ik niet meer rijden, dus dan maar mobiliteitsservice bellen. Gisteren al 2x naar de dealer op en neer gereden, ben er wel klaar mee. Haal dat ding maar op.
Ik woon in Apeldoorn, niet echt om de hoek. Kan er zo wel ff een dongel in drukken. Welke app zou je adviseren? Ik werk normaal alleen met BMW/Mini😊.
Car Scanner werkt prima. Maar als je de mobiliteitsservice belt om hem op te halen, dan is deze actie niet zinvol meer. Succes, hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBOwgR2uYKHLY3Pd_nQtj8PohGw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Oq1TBfyHUWdVHGLq87D3r7U3.png?f=fotoalbum_large

Lijkt door de active air flap storing veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
nietwijk schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:24:
[Afbeelding]

Lijkt door de active air flap storing veroorzaakt?
Die laatste code wel, maar die U0594 code indiceert een ECU communicatie probleem, maar is mogelijk niet van toepassing op de Ioniq 5 (ik heb hem nooit gezien bij mij). Je kan proberen de foutmeldingen met Car Scanner te wissen en kijken of die fout terugkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door tvc15 op 25-01-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 20:05
Nadat ik vorig jaar mijn Pewag/Skoda sneeuwkettingen op een veel te steile besneeuwde helling (en waarschijnlijk verkeerd bevestigd) heb stukgereden heb ik deze zelfspannende set Konig XG-12 Pro 250 besteld. Zien er degelijk uit.

Deze week thuis even oefenen met omleggen. Schakels hebben dikte van 12mm. De max dikte bij mijn 19” banden volgens gebruiksaanwijzing.

Ik vind dat er maar weinig sneeuwketting sets geschikt zijn, tevergeefs paar weekjes op marktplaats gekeken.

En dan gaan we in de voorjaars weer eens een lange rit met de i5 maken naar de Oostenrijkse sneeuw 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg121Y7mdcISMP-fLTTlmhvtKv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26bhYI1YwxkpCb0IsyobWzd3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door GoodPeople op 25-01-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
GoodPeople schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:50:
Nadat ik vorig jaar mijn Pewag/Skoda sneeuwkettingen op een veel te steile besneeuwde helling (en waarschijnlijk verkeerd bevestigd) heb stukgereden heb ik deze zelfspannende set Konig XG-12 Pro 250 besteld. Zien er degelijk uit.

Deze week thuis even oefenen met omleggen. Schakels hebben dikte van 12mm. De max dikte bij mijn 19” banden volgens gebruiksaanwijzing.

Ik vind dat er maar weinig sneeuwketting sets geschikt zijn, tevergeefs paar weekjes op marktplaats gekeken.

En dan gaan we in de voorjaars weer eens een lange rit met de i5 maken naar de Oostenrijkse sneeuw 😊

[Afbeelding]
Zie dit artikel van iemand die naar Lapland is geweest en ”sneeuwsokken” heeft gebruikt:
https://www.autosturm.nl/...p-de-ioniq-5-naar-lapland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
nietwijk schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:45:
[...]
Iemand hier ervaring mee? Zal het boekje zo ff lezen en eventueel mobiliteitsservice bellen.

Aanvulling:
Het gebeurde net voor ik thuis kwam, dus ik ben doorgereden. Bij thuiskomst contact uitgezet en bij opnieuw starten was de melding direct terug. Vervolgens thuis direct aan de lader gehangen en hij laadt prima, dus dat was een opluchting. Maar volgens het boekje mag ik niet meer rijden, dus nu maar mobiliteitsservice bellen.
Ik heb dezelfde melding gehad ook toen ik problemen had met de luchtkleppen. Bij mij verdween die wel altijd als ik de auto uit en aan zette en kwam pas terug als ik weer op de snelweg de error van de kleppen kreeg. Garage heeft hem toen uitgelezen en motor van de klep vervangen.
Zie ook jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Zou hem inderdaad lekker laten ophalen en garage het nu goed laat fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Hoera. Mijn Ioniq 5 met ruim 70k op de teller staat ook op de parkeerplaats van de dealer te wachten. Inderdaad, de ICCU is er mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:30
Is er al iemand met een 77Kw Ioniq 5 die een aanslag voor wegenbelasting voor januari heeft ontvangen ik heb er nog steeds niks over ontvangen en zoja hoeveel is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 20:53
bour12 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:22:
Is er al iemand met een 77Kw Ioniq 5 die een aanslag voor wegenbelasting voor januari heeft ontvangen ik heb er nog steeds niks over ontvangen en zoja hoeveel is dat?
Ik heb nog niets ontvangen maar op de site van de belastingdienst kun je het als zien
https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen (ledig gewicht is 1910 kg)
Ik kom voor mijn Ionic 5 77kw uit op €89 per kwartaal
EDIT: provincie Utrecht

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@bour12

Hier een 73 kWh AWD. Aanslag binnen en betaald: €96/kwartaal.
De hoogte van de aanslag varieert per provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:40
Nog niet gehoord behalve ergens in december een brief dat ik moet gaan betalen, ondertussen zelf maar opgezocht wat ik moet gaan betalen.
Nog geen aanslag gehad of wat dan ook, communicatie is echt weer top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Van de belasting website: "Hebt u gekozen voor automatische incasso? Dan wordt iedere maand rond de 28e van de maand 1/3 deel van dit bedrag van uw rekening afgeschreven."
Het zou voor mijn 73kWh Ioniq op 33 euro/maand neerkomen, als ik alles goed heb ingevuld.
En ik had voor vorige auto's zo'n automatische incasso, dus het zal komende week wel afgeschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Peter-036 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:56:
Van de belasting website: "Hebt u gekozen voor automatische incasso? Dan wordt iedere maand rond de 28e van de maand 1/3 deel van dit bedrag van uw rekening afgeschreven."
Maar voordat het zover is, moet je dat proces eerst in gang zetten. Ik heb voor mijn e-Niro ook nog nix gehoord.

Je moet toch gewoon een bericht van de belastingdienst afwachten? Of moet je het zelf ergens aangeven?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Zelf aangeven? Hoe dan? De auto is op naam geregistreerd, 'ze' weten waar ik woon.....
Als ik volgende week geen afschrijving van de bankrekening zie, ga ik wel informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Simon59 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:44:
[...]

De ICCUs uitlevering komt weer op gang.
De mijne (Kia) begaf het op 11 december en is op 22 januari weer vervangen. Bijna 6 weken dus.
Dat is precies dezelfde datum als dat bij ons het probleem officieel geconstateerd werd, ben benieuwd of wij dan binnenkort aan de beurt zijn. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Stefannn schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Als ik jouw post niet had gelezen, was ik nu nog bezig met zoeken naar die instelling ;), dus bedankt! _/-\o_
De instelling stond bij mij uit, misschien was dat doordat ik in september meerdere keren geklikt had op "EV-oplaadstation overslaan". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogast
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-10 19:59
MicheldeGoey schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:12:
@bour12

Hier een 73 kWh AWD. Aanslag binnen en betaald: €96/kwartaal.
De hoogte van de aanslag varieert per provincie.
Idem hier, Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-10 19:57
Hier ook de aanslag MRB ontvangen. Er staat dat ik betaal voor het tijdvak dat ingaat op 8-1-2025, mijn Ioniq5 is dan precies 3 jaar oud. Misschien maakt de leverdatum uit voor de ingangsdatum? Bij de belastingdienst vind ik daar niets over.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Weet iemand de naam en de locatie van de ICCU-fabriek die naar verluidt is afgebrand?
Pagina: 1 ... 249 ... 276 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic