• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:50
Razwer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Bingo :)
Verkeer en andere "live" services in de ingebouwde nav komen ook van of via TomTom.
byzonder hoe veel slechter de gegevens als V max etc dan zijn vergeleken met TomTom direct...

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:50
Razwer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de mogelijkheid om (perongeluk) weg te kunnen rijden wanneer dit ongewensd is. Met utility mode kan je veelal hetzelfde bereiken zonder de "motor te laten draaien".
Denk eerder dat de bluelink app generiek is voor ook de non-ev wagens van hyundai - en als de wagen in 'rijklare' status staat geeft die na een tijd een signaal (45 minuten hier) ... die de app wat met dichterlijke vrijheid vertaalt als "draaiende motor" ...
Het is een bericht om vergeetachtigen duidelijk te maken dat de wagen niet uit staat ...

Verder, indien bedoeld langdurig stationair, is het natuurlijk beter om de utility mode te gebruiken, dan worden de voorzieningen specifiek voor rjden uitgezet en dus ook energie bespaard ...

[ Voor 19% gewijzigd door vifra op 31-07-2024 09:47 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• vifra
Crocidolite schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Ik heb de PTC heater en de verdamper van de airco kapot gehad. Op beide onderdelen moest in een maand wachten voordat de onderdelen binnen waren.
Dus in de winter een maand zonder verwarming en in de zomer een maand zonder airco moeten rijden. Nu lijkt de airco weer kapot te zijn, en ik ga er van uit dat ik weer een maand zonder airco moet rondrijden. :(

Dat dingen kapot gaan heb ik alle begrip voor, maar dat het dan zo lang moet duren voordat er onderdelen zijn vind ik echt ontzettend slecht van Hyundai. Daarom zal ik niet snel weer voor Hyundai gaan. Wellicht na deze auto weer terug naar Mercedes.
De meeste primium erken (audi, mercedes, bmw, ... ) betaal je natuurlijk ook voor de after sales kwaliteit waaronder ook voorraad aan wisselstukken, en dus snelle service.
Hyundai is niet gericht naar "primium" en heeft dan ook een veel beprktere (locale) infrastructuur (opslag, ... ) en supply chain voor wisselstuken ...
PS dat is ook bij toyota, peugeot, ... het geval ...

Wacht tot de wagen (model) 5 jaar oud is, dan valt de wettelijke europese regels rond spare parts weg en dan zie je dat merken als toyota enzo plots echt veel trager aan specifieke zaken kunnen geraken ...

Best in class op dat niveau - de VW groep, mercedes en BMW ...
Worst in class van de grotere merken: gans de aziatische merken ...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
vifra schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Denk eerder dat de bluelink app generiek is voor ook de non-ev wagens van hyundai - en als de wagen in 'rijklare' status staat geeft die na een tijd een signaal (45 minuten hier) ... die de app wat met dichterlijke vrijheid vertaalt als "draaiende motor" ...
Het is een bericht om vergeetachtigen duidelijk te maken dat de wagen niet uit staat ...

Verder, indien bedoeld langdurig stationair, is het natuurlijk beter om de utility mode te gebruiken, dan worden de voorzieningen specifiek voor rjden uitgezet en dus ook energie bespaard ...
Het voertuig schakelt zichzelf uit na 90 minuten stilstand. Wanneer je utility mode aan zet gaat hij niet uit na 90 minuten.
https://www.reddit.com/r/.../1ctq0zv/comment/l4ea3h7/

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:54
Razwer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de mogelijkheid om (perongeluk) weg te kunnen rijden wanneer dit ongewensd is. Met utility mode kan je veelal hetzelfde bereiken zonder de "motor te laten draaien".
Nb.. ik had haast want moest een online video meeting doen en het was snikheet dus ik was al lang blij dat ik de airco aan had.
Maar goed….
Voor volgende keer…
Utility mode dus.

Maar….
Een belangrijke reden dat ik de boel maar gewoon aan gezet had was dat ik de meeste kans wilde hebben dat mijn 12V accu niet leeg zou raken.
Is daar iets zinnigs over te zeggen?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Razwer
Stefannn schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Nb.. ik had haast want moest een online video meeting doen en het was snikheet dus ik was al lang blij dat ik de airco aan had.
Maar goed….
Voor volgende keer…
Utility mode dus.

Maar….
Een belangrijke reden dat ik de boel maar gewoon aan gezet had was dat ik de meeste kans wilde hebben dat mijn 12V accu niet leeg zou raken.
Is daar iets zinnigs over te zeggen?
Utility mode houd ook de 12v accu op peil dus dat zit wel goed.

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:58
Nou, vandaag bij de dealer geweest voor de airco en weer moet de verdamper vervangen worden omdat die weer lek is. Deze zit er nog geen jaar in en de airco heeft nog maar weinig gedraaid vanwege de waardeloze zomer die we dit jaar hebben en nu alweer kapot. Echt te triest voor woorden dit.

De Ioniq 5 is naar mijjn mening de mooiste en tofste auto die er ooit gebouwd is, maar wat een belabberde kwaliteit.

Zijn er trouwens meer mensen die kapotte verdampers hebben gehad? Want toen de verdamper vorig jaar kapot was, zeiden ze bij de dealer dat dat een bekend probleem bij de Kona was en dat de Ioniq 5 dezelfede verdampers heeft als de Kona.

Klein pluspuntje is dat ik nu maar 2 weken hoef te wachten i.p.v. 4 weken.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:44

MicheldeGoey

Project 45

Er zit een Gremlin in mijn i5. Bij benaderen openen de buitenspiegels, maar de deurhendels niet. Op het vierkantje duwen en ik kan instappen. Uurtje later, de deurhendels openen, maar de spiegels blijven ingeklapt. Ze reageren niet op de knop in de armsteun. Handmatig lukt ook niet, ze zitten muurvast.
Weer afgesloten en met de sleutel geopend, spiegels blijven ingeklapt, maar reageren nu wel op de knop in de armleuning.
Luchtvochtigheid 99% vindt mijn i5 misschien niet leuk.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
@MicheldeGoey Dat gekke gedrag heb ik ook weleens. Dan ben ik aan het rijden en zie bij de eerste oprit dat mijn spiegels nog niet zijn uitgeklapt. Vervolgens willen ze soms wel uitklappen met knop op de armleuning en soms niet, dan moet ik ergens voor een stoplicht mijn auto uitzetten en weer aan en dan werkt het wel weer.
Soms klappen ook de voorste deurhendels wel uit, maar blijft achter dicht.

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-11 11:20

Killemall

Can you say Moooh !!??

ditbenikecht schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:55:
@MicheldeGoey Dat gekke gedrag heb ik ook weleens. Dan ben ik aan het rijden en zie bij de eerste oprit dat mijn spiegels nog niet zijn uitgeklapt. Vervolgens willen ze soms wel uitklappen met knop op de armleuning en soms niet, dan moet ik ergens voor een stoplicht mijn auto uitzetten en weer aan en dan werkt het wel weer.
Soms klappen ook de voorste deurhendels wel uit, maar blijft achter dicht.
Me too :?

• Razwer
MicheldeGoey schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:11:
Er zit een Gremlin in mijn i5. Bij benaderen openen de buitenspiegels, maar de deurhendels niet. Op het vierkantje duwen en ik kan instappen. Uurtje later, de deurhendels openen, maar de spiegels blijven ingeklapt. Ze reageren niet op de knop in de armsteun. Handmatig lukt ook niet, ze zitten muurvast.
Weer afgesloten en met de sleutel geopend, spiegels blijven ingeklapt, maar reageren nu wel op de knop in de armleuning.
Luchtvochtigheid 99% vindt mijn i5 misschien niet leuk.
Wanneer heb je voor het laatst de batterij van je sleutel vervangen?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Razwer schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Wanneer heb je voor het laatst de batterij van je sleutel vervangen?
Vorig jaar.

• Razwer
Dan ben ik benieuwd of een nieuwe batterij het issue op kan lossen. Mocht je er eentje hebben liggen kan je het wellicht proberen.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Razwer schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:21:
[...]

Dan ben ik benieuwd of een nieuwe batterij het issue op kan lossen. Mocht je er eentje hebben liggen kan je het wellicht proberen.
Je kunt nooit genoeg batterijen op voorraad hebben, dus heb ik ze in beide sleutels vervangen. We gaan het zien.
Geen onlogische gedachte, bedankt!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Vraagje: nogal wat auto accessoires worden geleverd met dubbelzijdige tape als bevestiging.

In onze Ioniq 5 kleeft dat dus gewoon niet, zelfs niet na zuivering met bv. wasbenzine. Dat gerecycleerd materiaal lijkt wel speciaal behandeld.

Hebben jullie dat ook ondervonden?

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
PhilippeJoris schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:41:
Vraagje: nogal wat auto accessoires worden geleverd met dubbelzijdige tape als bevestiging.

In onze Ioniq 5 kleeft dat dus gewoon niet, zelfs niet na zuivering met bv. wasbenzine. Dat gerecycleerd materiaal lijkt wel speciaal behandeld.

Klopt. Mijn dashcam bleef met mogelijkheid zitten op de cover achter de binnenspiegel. Uiteindelijk maar met boutjes en moertjes vastgezet.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Marcel2020
nanotape geprobeerd?

(ik heb nog niks vastgeplakt in de I5 maar dat spul is errug goed, en kost geen drol meer (2 euro bij de action momenteel)

(Ik zou eerder IPA (isopropylalcohol) als wasbenzine gebruiken om te ontvetten)

• Razwer
PhilippeJoris schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:41:

wfveennl schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:54:
[...]

Klopt. Mijn dashcam bleef met mogelijkheid zitten op de cover achter de binnenspiegel. Uiteindelijk maar met boutjes en moertjes vastgezet.
3M VHB tape plakt super op het voorruit. Dit wordt bij de meeste goede dashcams geleverd maar wanneer je op google zoekt naar "3M dashcam tape" kan je ook sets vinden die mogelijk op jouw exemplaar passen mocht deze er niet bij zitten (of nep zijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41KS67bVNvaoeFLbwi6n19HzaZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9ppanPvSDuDFVR6d0Vclp8y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Razwer op 03-08-2024 10:00 ]

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:17
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Zie topic start "Extra garantie kopen".

Je kunt deze afsluiten vóór het aflopen van de 5 jaar garantie. Onduidelijk is wat er nu precies onder de verlengde garantie valt, bijvoorbeeld ICCU, radar, etc 8)7 Maar misschien dat je daar naar moet informeren bij de dealer en hier dit te melden O-) Ik ben er namelijk ook nog steeds over aan het nadenken......
Op de website staat mi vrij uitvoerig beschreven wat er onder valt, en wat specifiek uitgesloten wordt.
En dat voor de extra garantie eigenlijk best wel een koopje in mijn ogen: bijna € 1000 voor jaar 6 en 7.
Een keer de ICCU of frontradar eruit, en je hebt het er al dubbel uit.

voorwaarden:
https://s7g10.scene7.com/...ngen_VerlengdeGarantiepdf

Prijzen: https://www.hyundai.com/n...zenverlengdegarantie.html

[ Voor 5% gewijzigd door wim1955 op 03-08-2024 14:42 ]

@wim1955 frontradar valt niet onder de verlengde garantie volgens het document (niet genoemd). ICCU staat ook niet met naam genoemd, maar mogelijk dat dat wel onder een van de andere naamgevingen valt :?

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:35
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:44:
@wim1955 frontradar valt niet onder de verlengde garantie volgens het document (niet genoemd). ICCU staat ook niet met naam genoemd, maar mogelijk dat dat wel onder een van de andere naamgevingen valt :?
Op een ander (internationaal) forum eens gelezen dat de iccu onder de batterijgarantie valt, dus sowieso al meer dan 5 jaar. Of het waar is en ook in NL geldt weet ik niet.

• wfveennl
Razwer schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

[...]

3M VHB tape plakt super op het voorruit. Dit wordt bij de meeste goede dashcams geleverd maar wanneer je op google zoekt naar "3M dashcam tape" kan je ook sets vinden die mogelijk op jouw exemplaar passen mocht deze er niet bij zitten (of nep zijn).

[Afbeelding]
Zoals je aangaf het plakt super op voorruit maar geen enkele tape blijft voor langere tijd plakken op de kap achter de binnenspiegel. Ik heb meerdere soorten en merken geprobeerd.

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:17
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:44:
Allereerst staat dit bovenaan het formulier:
De Hyundai Verlengde Garantie geldt voor elk onvoorzien defect van alle hieronder genoemde mechanische en elektrische onderdelen, alsmede originele, mechanische en elektrische Hyundai-accessoires die door de fabrikant of de Hyundai Erkend Reparateur zijn aangebracht vóór de eerste aflevering van het voertuig.
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om elk onderdeel met naam te noemen.... maar alle elektrische accessoires die door de fabrikant zijn aangebracht voor aflevering, lijkt mij toch veelzeggend. Ik bedoel, stoelverwarming, navigatie, stuurwiel, niet functionerende richtingshandel aan stuur, defect LCD scherm, wordt ook niet genoemd, maar is wel gedekt.

hmmm, vraag mij af dan wat dit betekent:
Laadsysteem
Onboard Charger, laadaansluiting, Charge Control Module, laadkabelvergrendeling, actuator

Hier versta ik ook de ICCU onder.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:59
Wat is de hoogvoltagebatterijmodule ?

Aangezien die is uitgesloten. Maar is misschien logisch omdat die voorzien is via een aparte verzekering voor de batterij.
wim1955 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 01:07:
[...]

Allereerst staat dit bovenaan het formulier:
De Hyundai Verlengde Garantie geldt voor elk onvoorzien defect van alle hieronder genoemde mechanische en elektrische onderdelen, alsmede originele, mechanische en elektrische Hyundai-accessoires die door de fabrikant of de Hyundai Erkend Reparateur zijn aangebracht vóór de eerste aflevering van het voertuig.
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om elk onderdeel met naam te noemen.... maar alle elektrische accessoires die door de fabrikant zijn aangebracht voor aflevering, lijkt mij toch veelzeggend. Ik bedoel, stoelverwarming, navigatie, stuurwiel, niet functionerende richtingshandel aan stuur, defect LCD scherm, wordt ook niet genoemd, maar is wel gedekt.

hmmm, vraag mij af dan wat dit betekent:
Laadsysteem
Onboard Charger, laadaansluiting, Charge Control Module, laadkabelvergrendeling, actuator

Hier versta ik ook de ICCU onder.
Het vervelende is dat er staat dat het gaat om alleen genoemde onderdelen.....alles wat niet genoemd is valt NIET onder de garantie.
van alle hieronder genoemde mechanische en elektrische onderdelen
En ook accessoires achteraf aangebracht vóór aflevering zijn alleen gedekt wanneer ze genoemd zijn. Stuurverwarming en zo zijn dus NIET gedekt door de verlengde garantie omdat het niet genoemd is.
maar alle elektrische accessoires die door de fabrikant zijn aangebracht voor aflevering, lijkt mij toch veelzeggend. Ik bedoel, stoelverwarming, navigatie, stuurwiel, niet functionerende richtingshandel aan stuur, defect LCD scherm, wordt ook niet genoemd, maar is wel gedekt.
Dus je wil zwart op wit hebben dat ICCU, frontradar, etc onder de garantie valt.

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-11 13:30
Ik heb mijn i5 in 2021 in Duitsland gekocht als demo-auto. De verlengde garantie heb ik erbij gekregen. Ik begreep van mijn NL-dealer dat die verlengde garantie alleen in Duitsland geldig was, aangezien deze door de Duitse importeur bij een derde partner is verzekerd. HMNL zal dan waarschijnlijk een andere verzekeringspartner hebben. Is wellicht een aandachtspuntje als je de auto ooit naar het buitenland wilt verkopen.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
IonniUnique schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:50:
Ik heb mijn i5 in 2021 in Duitsland gekocht als demo-auto. De verlengde garantie heb ik erbij gekregen. Ik begreep van mijn NL-dealer dat die verlengde garantie alleen in Duitsland geldig was, aangezien deze door de Duitse importeur bij een derde partner is verzekerd. HMNL zal dan waarschijnlijk een andere verzekeringspartner hebben. Is wellicht een aandachtspuntje als je de auto ooit naar het buitenland wilt verkopen.
In Duitsland lijk je inderdaad 8 jaar garantie te krijgen, zonder aparte uitzonderingen. Dat is wel netjes, weinig merken doen dat ook. Ik heb alleen niet gevonden vanaf wanneer die 8 jaar geldt.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:19
Mocht je ooit twijffelen om naar Noorwegen te gaan met je EV, zeker doen (gaan). Het aantal snelladers is zeer hoog soms zelf bij een kleine parking langs een doorgaande route. Bij veel benzine pompen en vrijwel alle grote supermarkten staan vaak meerdere snelladers.

Ionity overtrof zichzelf met 18 laadaansluitingen waarvan 14 350kW en 4 200 kW max in dit voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpsVwrciPJBuLD6UD8L9FuElv2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH3WBGicZTbCtZ9tLViOZWvN.jpg?f=fotoalbum_large

gemiddeld heb ik bij Ionity in Noorwegen voor 27ct per kWh snelgeladen, op basis van het paspoort abonnement. In Duitsland was dat 39ct. De hele trip van bijna 4000km was dus vrij goedkoop mede omdat je in Noorwegen vaak 70 tot max 80 km/h mag en dan is zelf de Ioniq 5 vrij zuinig.

[ Voor 15% gewijzigd door rvdgaag op 04-08-2024 16:44 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11 21:37
Inmiddels over de 50K aan kilometers gereden en nog steeds dik tevreden over de auto. Afgelopen weekend terug gereden vanuit Zuid West Frankrijk, in 1 dag een tocht van ruim 1100 km. Wat blijft het toch een heerlijke reis auto voor dit soort afstanden. Stil, comfortabel (mijn vrouw heeft regelmatig in de lounge stoel achterover met de beensteun omhoog heerlijk liggen slapen), maar ook vooral het laden bij de Ionity palen blijft een feestje. Heerlijk om te zien hoe snel de auto weer vol is en klaar om te gaan in vergelijking met vele andere merken, behalve dan bij de palen van Seclin, daar werd ik afgetroefd door de Lotus Eletre die met de duizelingwekkende snelheid van 350 KW stond te laden.

Verder gelukkig nog geen problemen met de ICCU, lege 12V accu of andere meer voorkomende problemen op dit forum gehad. Zelfs de rammel in de achterklep is na het vervangen van de blokjes vorig jaar, niet meer voorgekomen. Kortom, na 2 jaar nog steeds een tevreden gebruiker

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 21:36
mh514452 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:43:
Inmiddels over de 50K aan kilometers gereden en nog steeds dik tevreden over de auto. Afgelopen weekend terug gereden vanuit Zuid West Frankrijk, in 1 dag een tocht van ruim 1100 km. Wat blijft het toch een heerlijke reis auto voor dit soort afstanden. Stil, comfortabel (mijn vrouw heeft regelmatig in de lounge stoel achterover met de beensteun omhoog heerlijk liggen slapen), maar ook vooral het laden bij de Ionity palen blijft een feestje. Heerlijk om te zien hoe snel de auto weer vol is en klaar om te gaan in vergelijking met vele andere merken, behalve dan bij de palen van Seclin, daar werd ik afgetroefd door de Lotus Eletre die met de duizelingwekkende snelheid van 350 KW stond te laden.

Verder gelukkig nog geen problemen met de ICCU, lege 12V accu of andere meer voorkomende problemen op dit forum gehad. Zelfs de rammel in de achterklep is na het vervangen van de blokjes vorig jaar, niet meer voorgekomen. Kortom, na 2 jaar nog steeds een tevreden gebruiker
Ik ook gister uit Spanje vertrokken en in een keer naar Amsterdam gereden. Overal vmax+10% of een beetje harder als dat kan, vandaar het verbruik. Een uur rijtijd van de Google Maps voorspelling afgereden 8) In combinatie met snel laden maakt het inderdaad een lekkere reisauto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUmC-M5mkOOMJXL8b9z-heUXTkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSMLGoOyJTqvNqwJHtSxQhIw.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 P45

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
Gisteren (tijdens een rit door België), zeer vaak een “collision warning” gekregen. Gelukkig waren de meldingen dusdanig kort dat er geen noodstop volgde!

Iemand bekend met dit fenomeen?

Geen idee of het alleen in België optreedt, omdat de rit voor slechts 15% door NL liep.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:52
Superbert225 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:59:
Gisteren (tijdens een rit door België), zeer vaak een “collision warning” gekregen. Gelukkig waren de meldingen dusdanig kort dat er geen noodstop volgde!

Iemand bekend met dit fenomeen?

Geen idee of het alleen in België optreedt, omdat de rit voor slechts 15% door NL liep.
Kapotte radar denk ik. Maar check eerst even of je radar balk voor wel beetje schoon is.

• Impstoker
Ik dacht dat je bij Tesla V4 palen wel goed kon laden met een Ioniq 5.
Maar ik kreeg niet meer dan 96kW.
Traaaaag. Zeker omdat ze vorige stop bij een Ionity was die gewoon lekker met 218kW pompt.

Zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsUhvSlQRI4Ly_Bhl2QxgrIGQ-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvkV6mbrjGYqkIUwnQTTb1xX.jpg?f=fotoalbum_large

*er waren nog 30 Tesla laders vrij hiernaast, de V3 palen. Dus even zo dwarsstaan kon geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bKlyWZUiPwvHvMgfbYFBvTpN9M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vnj04BlE5vZKeYmG8OvIqGMd.png?f=fotoalbum_large

Wat een fijne reis auto verder!
Comfortabel, gekoelde stoelen in de hitte is top, laden gaat bijna te snel: even naar toilet, croissantje eten en je kan door.
Cruise control werkt mooi, en autosteer is als hulpje ook ok.

Wel weer een achterklep rammel helaas.
Dit keer ga ik zelf dunne plaatjes 3d printen voor onder de rubber blokken. Het schijnt dat dat goed helpt.

Groot fan van deze top auto!

[ Voor 10% gewijzigd door Impstoker op 05-08-2024 21:16 ]

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:21
[quote]Impstoker schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:13:
Traaaaag. Zeker omdat ze vorige stop bij een Ionity was die gewoon lekker met 218kW pompt.

Nee, je ziet niets over het hoofd 😉
96-98 Kw is de max bij Tesla. Ondanks dat en de korte kabels is het vaak goedkoop laden, zelfs zonder abonnement.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:33
Impstoker schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:13:

[Afbeelding]

*er waren nog 30 Tesla laders vrij hiernaast, de V3 palen. Dus even zo dwarsstaan kon geen kwaad.

[Afbeelding]

Wat een fijne reis auto verder!
Comfortabel, gekoelde stoelen in de hitte is top, laden gaat bijna te snel: even naar toilet, croissantje eten en je kan door.
Cruise control werkt mooi, en autosteer is als hulpje ook ok.

Wel weer een achterklep rammel helaas.
Dit keer ga ik zelf dunne plaatjes 3d printen voor onder de rubber blokken. Het schijnt dat dat goed helpt.

Groot fan van deze top auto!
Vwb het rammeltje bij de achterklep:
Heb je al geprobeerd de ronde rubbertjes die aan de achterklep zitten iets uit te draaien

[ Voor 4% gewijzigd door maax op 05-08-2024 22:55 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:16
Impstoker schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:13:

[
eeeeh ja, ongeveer 10 paginas op dit forum O-) :+

maar serieus, het is voor mij inderdaad wel een rede om de tesla palen links te laten liggen op vakantie ritten, als het even kan pak ik gewoon ionity's (met een tijdelijk abbootje ;) )

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• PhilippeJoris
Marcel2020 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:13:
nanotape geprobeerd?

(ik heb nog niks vastgeplakt in de I5 maar dat spul is errug goed, en kost geen drol meer (2 euro bij de action momenteel)

Ja, dat heb ik gedaan en dat is ook de enige "tape" die erop blijft. Maar de dashcam heb ik moeten vastschroeven.

We zullen maar hopen dat het vuil ook nergens op blijft zitten in de auto 😁

• Vielleicht
  • Laatst online: 25-09 14:29
PhilippeJoris schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

We zullen maar hopen dat het vuil ook nergens op blijft zitten in de auto 😁
Dan moet ik je teleurstellen :')

• Impstoker
Tiggy80 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:26:
[...]

eeeeh ja, ongeveer 10 paginas op dit forum O-) :+

maar serieus, het is voor mij inderdaad wel een rede om de tesla palen links te laten liggen op vakantie ritten, als het even kan pak ik gewoon ionity's (met een tijdelijk abbootje ;) )
Ionity laadt tot nu toe netjes boven de 200kW. Maar het zijn vaak maar 4 palen en flinke drukte aan de Peage/Autoroute. En wij moeten dan altijd de vouwwagen afkoppelen.

Ik vind Fastned ook fijn. Grote lange plekken, handig voor onze vouwwagen, en in Frankrijk laden ze goed snel. In Nederland helaas vaak niet boven de 200kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKvqKSdHphWhTp5lNZfg1_6q7DM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mqvtBa7v3pGInBctZMqqvOhp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GUieHaP7IagSBzr5TPk_sUg_DM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oBVm1LiMb3x5xwWNWZVOl0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdwRwvGa3JIpUzhvvqEzo2TIwIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9Mlx6UtVwPlGaOZko2sZVCc.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in Nederland dikke pret:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p422b56n1wGUrv-AkaHZP3p2YVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0SoGS9PE6aUBaaPNmkJaY2J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Impstoker op 06-08-2024 13:15 ]

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34
Meer dan een beetje spannend, zo voor de eerste keer op reis gaan met een EV. En dan nog met onze nieuwe (minder dan 2000km bij vertrek) IONIQ 5 N met toch wel een vrij beperkte actieradius (380km volgens de GOM)
Tegenvallen doet het niet, al is alles natuurlijk nog wel wat zoeken. Onze vakantie is nog volop gaan de gang, maar tot nu toe hebben we ongeveer 700km gedaan, wat naar ons doen zéér weinig is, maar we zitten dan ook wat dichter bij huis dan andere jaren.
Bij de heenreis naar onze eerste vakantiebestemming halt gehouden nog net in Luxemburg om de batterij even tot 80% op te laden zodat we zeker genoeg rijbereik hadden om daar de eerste paar dagen niet over na te moeten denken eens op bestemming (ten oosten van Saarbrücken). Laden aan 250 kW gaat verdorie toch snel.
Kleine meevaller op bestemming, want daar mochten we gratis laden (aan de granny charger).
Laden bij de lokale Lidl lukte, om welke reden dan ook, niet, maar was uiteindelijk dus ook niet nodig.
Vervolgens naar Duitsland, iets ten zuiden van Cochem. Daar aangekomen met ongeveer 40% batterij over, dus al bij al zeker geen slecht resultaat voor een rit van ruim 180km (vertrokken met 100%).
Laden in Duitsland is wel een kostelijke zaak, of toch op de plek waar wij zitten. Nog een geluk dat je, met een omweg, een Hyundai tarief kunt activeren bij EnBW waardoor (snel-)laden daar lukt aan 51ct/kWh.
Nu nog eens kijken waar ik een stop inplan eens we terug huiswaarts keren.
Intussen wel ontdekt dat, zeker in België en Frankrijk, Freshmile met de I5N best interessant kan zijn.

ABRP is verbazend pessimistisch als het op verbruik aankomt (het echte verbruik valt vaak gunstiger uit) en de I5N is (voorlopig?) niet uit te lezen via de OBD poort voor ABRP, dus kalibreren lukt ook niet. Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in, al gaat alles best oké met WazebGoogle Maps en de interne navigatie.
Mijn vrouw heeft wel wat aanmerkingen over de nogal krap bemeten sportzetels, zeker tijdens langere ritten. Moest je interesse hebben in een I5N, zorg dus dat je er dus zeker op z’n minst eens in gezeten hebt.

Conclusie:
Geweldige auto, al is het toch wat beperkter reizen dan vroeger als je een Skoda Superb Combi gewoon was als reiswagen.
Hij rijdt geweldig, en op de Autobahn zit je verbazen snel aan, en boven, de 200 km/h.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcodtOz0Y98UWiBjYisUCTo6Nl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCGdsIhaI2sbyNyatIcc7AFS.jpg?f=fotoalbum_large

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

P86 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Mijn verwachting is helaas niet waargemaakt door Hyundai. Deze week wederom hoop haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6ocQXSZ5mThGnnSE6YizosBKWE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e1Oy8D1pGWIQRaY9IixsxQHh.jpg?f=user_large

Nog maar weer eens gecontact omtrent de update.... Zouden ze wat zaken hebben getweakt nog?

PJvI

• wfveennl
Marcel2020 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:13:
nanotape geprobeerd?

Ik heb meerdere soorten tape geprobeerd. Sommige soorten werken voor een paar weken ofzo maar uiteindelijk komt de dashcam toch weer naar beneden vallen. Mijn geduld was in elk geval op.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:44

-CJ

Not remastered

Waarom plak je de dashcam niet gewoon op de ruit? Daar zit 'ie (met een beetje 3M-tape) perfect en redelijk uit het zicht (achter de achteruitkijkspiegel).

All I had to do was follow the damn train.

• wfveennl
-CJ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:59:
Waarom plak je de dashcam niet gewoon op de ruit? Daar zit 'ie (met een beetje 3M-tape) perfect en redelijk uit het zicht (achter de achteruitkijkspiegel).
Omdat ik vrij zicht wil hebben voor bestuurder en passagier en op de kap achter de spiegel is een perfecte plek. De dashcam valt van buitenaf ook veel minder op als hij op de kap gemonteerd zit.

• -CJ

-CJ

Not remastered

wfveennl schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

[...]

Omdat ik vrij zicht wil hebben voor bestuurder en passagier en op de kap achter de spiegel is een perfecte plek. De dashcam valt van buitenaf ook veel minder op als hij op de kap gemonteerd zit.
Ah check. Ik heb een compact cilindervormig model en zie 'm niet vanuit mijn stoel, bijrijder ook niet, als 'ie op de ruit zit (net onder grote spiegelkap). Vandaar de vraag. Maar kennelijk heb je dan een grotere.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMwsTYF0ZYZfVlvsOpmfvD6sMs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLrucaBdPkEkP69GeYEbrMbF.jpg?f=fotoalbum_large
Zit uit het zicht achter de binnenspiegel.

• PhilippeJoris
MicheldeGoey schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:45:
[Afbeelding]
Yep! Ik vermoed dat dit een BlackVue is. De mijne zit ook zo, zelfs iets hoger. Maar de lijm houdt dus niet, ik heb moeten schroeven.

• Marcel2020
wat anders, de kofferbakrammel heb ik, maar sinds de Eibach veren ook een rammel aan de voorkant...klinkt alsof er iets zwaars van metaal op metaal van links naar rechts klappert...zo rond de 30km/h (eronder niet en erboven niet) op slecht wegdek, kei irritant.

iemand tips (anders dan naar de dealer)?

• -CJ

-CJ

Not remastered

[Afbeelding]
Op de ruit geplakt of in het plastic vastgeschroefd? Mijne zit op exact dezelfde plek maar dan op de ruit geplakt.

• wfveennl
[Afbeelding]
Ziet er goed uit, maar die van mij is groter en ik wil graag de LED's kunnen zien. Als ik al aangaf, ik heb'm nu geschroefd.

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:14
KriVaDesign schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:21:
Kleine meevaller op bestemming, want daar mochten we gratis laden (aan de granny charger).
Ik sta op de camping nu ook aan de granny charger, omdat de normale laadpalen hier in t dorp stuk zijn. Heb even snel berekend dat hij 5km bereik per uur erbij laadt 😂. Maarja, nog altijd het beste alternatief tov "niets" 🙃. Dus beginnende vanaf 25% zou dat zo'n 50u laden naar 80% zijn. :+
KriVaDesign schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:21:
Laden in Duitsland is wel een kostelijke zaak, of toch op de plek waar wij zitten. Nog een geluk dat je, met een omweg, een Hyundai tarief kunt activeren bij EnBW waardoor (snel-)laden daar lukt aan 51ct/kWh.
Je zou nog IONITY kunnen overwegen. Abbo is 8eu (normaliter 11eu, maar eerste maand is korting) en dan laadt je voor 0,39. IONITY is in DE ook best goed aanwezig.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:46:
Vanochtend klapte Android Auto er opeens weer uit (onlangs de module al vervangen) en paar seconden laten hele rechter scherm op zwart. HDA gaf gelijk foutmeldingen.
Systeem startte zich tijdens het rijden weer opnieuw op en daarna deed alles het weer.
Hopelijk eenmalig want als het hele systeem nu naar de knoppen gaat dan is het echt einde van de Ioniq 5.
Beging het nu wel erg irritant te vinden al dit gezeik.
Dit weekend ging het scherm ook op zwart. Tijdens het aankoppelen van de caravan. Daar zijn we wel al mee naar Zwiterland mee geweest:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAfmQAKHZMMrobhDwDXpBeatj9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87RM834BWdWXKcSE935DEF6j.jpg?f=fotoalbum_large

Een loskoppeling met de 12V heeft het verholpen voor nu. Maar spannend is het wel. Is het bij jou terug gekomen dit eufel?

[ Voor 7% gewijzigd door Codeaction op 06-08-2024 20:37 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42
Hierbij deel ik graag mijn design voor de koffie houder (Krups Nespresso Essenza Mini XN1108).

Het heeft even geduurd. Dank voor het wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yemupTm99TOYnqK1tmVtKWbkYgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SXyAKppWT5JdUIlmjCshDQ4S.png?f=fotoalbum_large

https://makerworld.com/en/models/575873#profileId-496345

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 21:49
Codeaction schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:34:
[...]

Een loskoppeling met de 12V heeft het verholpen voor nu. Maar spannend is het wel. Is het bij jou terug gekomen dit eufel?
Nee gelukkig niet. Het is na het vervangen van de module echte de enige keer geweest dat het rechter scherm helemaal op zwart ging.
Dus ik hoop dat het zo blijft :-)

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

-CJ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:56:
[...]

Op de ruit geplakt of in het plastic vastgeschroefd? Mijne zit op exact dezelfde plek maar dan op de ruit geplakt.
Op de ruit geplakt.

• PhilippeJoris
Wel wel, zou Hyundai in actie geschoten zijn in dit verband? Iemand die update reeds gezien?

https://edition.cnn.com/2...urity-software/index.html

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Razwer @Killemall @ditbenikecht

Vervangen van de batterij in de sleutel lijkt het probleem met het rare gedrag van de deurgrepen en de spiegels te hebben opgelost.

• Vielleicht
Ik zou nog even een productverbetering door willen geven. Ik zou graag de mogelijkheid willen zien om de koelingflappen aan de voorkant handmatig te sluiten.

Vorige week ben ik door de wasstraat gereden, en ik heb nu een hele mooie schone auto. Het enige is dat de coolingflaps open stonden, en die dus niet schoongemaakt zijn. Nu steekt het nogal af :')

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Vielleicht schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:31:
Ik zou nog even een productverbetering door willen geven. Ik zou graag de mogelijkheid willen zien om de koelingflappen aan de voorkant handmatig te sluiten.

Vorige week ben ik door de wasstraat gereden, en ik heb nu een hele mooie schone auto. Het enige is dat de coolingflaps open stonden, en die dus niet schoongemaakt zijn. Nu steekt het nogal af :')
Zul je toch nog met de hand aan de slag moeten… :+

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:48

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Vandaag nog gedaan na een ruit vervanging. Easy peazy: oude lijm van het voetje gepeuterd, restant eraf geschuurd, 3M vhb tape op maat geknipt en plakken maar.

Karweitje van niks.

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hij is er! De update staat sinds vanochtend vroeg online :)F

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Rij sinds 2021 de eerste lichting Ioniq 5s.. Ik vind het zo'n fijne auto, ik hoop dat ik hem nadat leaseperiode voorbij is nog door mag leasen want ik wil voorlopig niks anders 😭

• Razwer
HollovVpo1nt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:57:
Rij sinds 2021 de eerste lichting Ioniq 5s.. Ik vind het zo'n fijne auto, ik hoop dat ik hem nadat leaseperiode voorbij is nog door mag leasen want ik wil voorlopig niks anders 😭
Ook niet het nieuwe model? Er zijn toch echt wel fijne verbeteringen.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:27
Driekussie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 06:54:
2,5 week extra developement van de Australie update. Beloofd wat.
Nog steeds niks in de changelogs mbt climate control.

Nu wel met nieuwe mappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xmoo op 08-08-2024 09:12 ]

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:21

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Ik heb nu zo'n 13.000 op de teller staan. Sinds een week of twee maakt de auto een hoge pieptoon aan de achterzijde van de auto wanneer ik ~100 KM/h rijd. Ik denk dat het geluid van rechtsachter komt.

Kennen jullie dit fenomeen? Het is een hoge pieptoon die wel weg te filteren is met muziek aan - maar dat wil ik natuurlijk niet in mijn nieuwe auto hebben.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54
Versie informatie update software:
+|8075|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.240726|HM|IONIQ5_EU|1489|1

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54
FijneKnul schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:19:
Ik heb nu zo'n 13.000 op de teller staan. Sinds een week of twee maakt de auto een hoge pieptoon aan de achterzijde van de auto wanneer ik ~100 KM/h rijd. Ik denk dat het geluid van rechtsachter komt.

Kennen jullie dit fenomeen? Het is een hoge pieptoon die wel weg te filteren is met muziek aan - maar dat wil ik natuurlijk niet in mijn nieuwe auto hebben.
Ik heb dat één keer gehad ook rond 100 km/h met een paar duizend km. op de teller. Na een paar minuten wat sneller gaan rijden. Toen was de piep weg en is niet meer terug gekomen. Oorzaak mij onbekend, en ook geen onderzoek meer gedaan, want het deed zich niet meer voor.

• Vielleicht
Razwer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Ik heb er ook een uit 2021, maar zou ook niet iets anders willen hoor. Ook niet de facelift. Ik rij nu nog met 12% bijtelling. Ben zeer tevreden met mijn auto, dus dit zou de enorme maandelijkse meerprijs niet waard zijn.

• vifra
Driekussie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 06:54:
downloaded - updated - ... behalve de reeds besproken zichtbare verbetering (zetel verwarming ... ) zal ik de komende dagen zien wat er nog verandert is ...

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
FijneKnul schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:19:

Herkenbaar. Heb ik ook zo nu en dan rond die snelheid.
Is vaker naar voren gekomen op dit forum.
Ik meen dat het geluid door de elektromotor veroorzaakt wordt en dat er verder weinig aan te doen valt.
In de Ioinq 5 facelift is de geluidsisolatie van de elektromotor verbeterd, dat zullen ze ook niet voor niks gedaan hebben...

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Razwer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet of die aanpassingen mij het waard zijn om in een nieuw bijtellingsstelsel te vallen. De achterruitenwisser is leuk, maar ik heb het nooit als een gemis gezien. De veranderingen in de middenconsol vind ik ook niet essentieel. Een iets grotere batterij is wel leuk, maar ook geen must.

Wat ik wel een 'verslechtering' vind is de nieuwe neus/voorkant. Het breekt een beetje met het 'monolithic' design van de Ioniq 5. De nieuwe neus is te gestroomlijnd/ te organisch qua lijnen en matcht niet met de rest van de auto vind ik, die veelal hoekig is.

Waar ik overigens wel 'last' van heb, en in de garage hebben ze de oorzaak ook niet kunnen achterhalen:

Ik hoor een gekraak, wat vanuit de richting van de linker voorband lijkt te komen. Dit gekraak hoor ik alleen op als ik op de snelweg rij en lijkt afhankelijk te zijn van de luchtweerstand op de snuit. Meer wind/ hanrden rijden leidt tot harder gekraak. Er lijkt bijna iets los te zitten maar geen idee wat.

[ Voor 21% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-08-2024 10:24 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:16
HollovVpo1nt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Wat ik wel een 'verslechtering' vind is de nieuwe neus/voorkant. Het breekt een beetje met het 'monolithic' design van de Ioniq 5. De nieuwe neus is te gestroomlijnd/ te organisch qua lijnen en matcht niet met de rest van de auto vind ik, die veelal hoekig is.
het is toch alleen de koelkleppen die veranderd zijn? die vallen wat meer weg, alsof er een groot gat zit en zijn wat breder. maar voor de rest is het toch redelijk gelijk gebleven dacht ik, of zie ik wat over het hoofd?

ik heb gelukkig geen last van bijtellingen, maar ik vind in de facelift vooral de klep ivp lade in het dashboard een achteruitgang. of dat nu een dealbreaker zou zijn.... zolang de automatisch handgrepen er maar weer op zitten ;)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Razwer
[...]

Ik weet niet of die aanpassingen mij het waard zijn om in een nieuw bijtellingsstelsel te vallen.
Dat is een logische motivator inderdaad.

• Razwer
Tiggy80 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
ik heb gelukkig geen last van bijtellingen, maar ik vind in de facelift vooral de klep ivp lade in het dashboard een achteruitgang. of dat nu een dealbreaker zou zijn.... zolang de automatisch handgrepen er maar weer op zitten ;)
hear hear, en de achterruitenwisser is toch echt wel een plus.

• Marcel2020
vifra schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

downloaded - updated - ... behalve de reeds besproken zichtbare verbetering (zetel verwarming ... ) zal ik de komende dagen zien wat er nog verandert is ...
de download heb ik op usb stick, maar hij doet niks...het is toch de usb poort links midden onder?
Welke folder moeten de bestanden in?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Waar ik overigens wel 'last' van heb, en in de garage hebben ze de oorzaak ook niet kunnen achterhalen:

Ik hoor een gekraak, wat vanuit de richting van de linker voorband lijkt te komen. Dit gekraak hoor ik alleen op als ik op de snelweg rij en lijkt afhankelijk te zijn van de luchtweerstand op de snuit. Meer wind/ hanrden rijden leidt tot harder gekraak. Er lijkt bijna iets los te zitten maar geen idee wat.
Dit heb ik ook! en de garage kon het ook niet vinden

PJvI

• Razwer
Marcel2020 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

de download heb ik op usb stick, maar hij doet niks...het is toch de usb poort links midden onder?
dezelfde poort als Android auto/Apple car play. Wanneer hij je stick niet herkent dan een ander type stick proberen. Hij herkent niet alle. Daar had ik vorige keer ook last van.
Dat moet je de Navigation Updater lekker laten regelen, die zet alles op de stick in de juiste folderstructuur.

• Marcel2020
Razwer schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:12:
[...]
dezelfde poort als Android auto/Apple car play. Wanneer hij je stick niet herkent dan een ander type stick proberen. Hij herkent niet alle. Daar had ik vorige keer ook last van.

[...]

Dat moet je de Navigation Updater lekker laten regelen, die zet alles op de stick in de juiste folderstructuur.
Dat heb ik gedaan....256g exFAT,,zal eens zien hoe muziek loopt van USB

• Vielleicht
Marcel2020 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Dat heb ik gedaan....256g exFAT,,zal eens zien hoe muziek loopt van USB
Goed idee. Bij mij deed hij het ook een keer niet, en toen had ik een kapotte AVN-module }:|

• Marcel2020
Vielleicht schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Goed idee. Bij mij deed hij het ook een keer niet, en toen had ik een kapotte AVN-module }:|
nou dat dus....ook een USB media wordt niet herkend...dus op naar de dealer...en het malle is dat ik die USB poort amper heb gebruikt....wel 1 update

• vifra
Marcel2020 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

usb stick exFAT formateren ... de Navigation Updater tool gaat dan zelf alles op de juiste plaats zetten ...
Is inderdaad usb-poort onder het scherm (aan uw voeten).
Verder pakt de update een half uurtje, 3/4 de uur in.

heb nog niets extra gevonden dan die zeteldingen ...

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik pak de map altijd uit. Werkt gelijk.

PJvI

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
[...]

Dit heb ik ook met de EV6.

[ Voor 33% gewijzigd door Tolga07 op 08-08-2024 16:13 ]

• mh514452
Software direct op de USB laten downloaden, net in de auto geïnstalleerd. Ging weer prima en eenvoudig… blij met hoe je nu de stoelventilatie / verwarming kunt bedienen, stuk eenvoudiger geworden. Verder geen idee of er nog updates zijn die interessant zijn, zoek ik de komende dagen nog wel uit

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:21

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

mh514452 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:43:
Software direct op de USB laten downloaden, net in de auto geïnstalleerd. Ging weer prima en eenvoudig… blij met hoe je nu de stoelventilatie / verwarming kunt bedienen, stuk eenvoudiger geworden. Verder geen idee of er nog updates zijn die interessant zijn, zoek ik de komende dagen nog wel uit
Hier vind je een overzicht van de nieuwe functies.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/GqOwU4

De functie waarmee je de snelheidsmeldingen eenvoudiger kan dempen is ook een waardevolle wanneer je een auto van ná 1 januari 2024 hebt. (Volgens mij...)

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 16:54
FijneKnul schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Hier vind je een overzicht van de nieuwe functies.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/GqOwU4

De functie waarmee je de snelheidsmeldingen eenvoudiger kan dempen is ook een waardevolle wanneer je een auto van ná 2024 hebt. (Volgens mij...)
:) Je bedoelt van 2025 of 2026? :) die zijn er vroeg bij.

• Marcel2020
vifra schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

usb stick exFAT formateren ... de Navigation Updater tool gaat dan zelf alles op de juiste plaats zetten ...
Is inderdaad usb-poort onder het scherm (aan uw voeten).
Verder pakt de update een half uurtje, 3/4 de uur in.

heb nog niets extra gevonden dan die zeteldingen ...
Thanks, dat werkt dus niet...als in helemaal niet, de USB poort laad wel mijn foon, maar ik kan niet in het interne geheugen kijken, en een USB stick wordt niet herkend als zodanig dus ik vermoed dat er wat kapot is.

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-10 21:36
Hebben jullie ook sinds een tijdje dat bij op slot zetten via bluelink, de spiegels niet inklappen? Met de sleutel doet hij dat wel nog gewoon.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51

Gallus

Cheesy

Rembooooo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:11:
Hebben jullie ook sinds een tijdje dat bij op slot zetten via bluelink, de spiegels niet inklappen? Met de sleutel doet hij dat wel nog gewoon.
Ja, dat heb ik ook. Weet echter niet of het ooit anders geweest is.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• mh514452
Rembooooo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:11:
Is bij mij nooit anders geweest (Lounge, 2022)

• Razwer
mh514452 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:33:
[...]

Is bij mij nooit anders geweest (Lounge, 2022)
Dat is bij mij ook altijd zo geweest (MY2023 lounge)

• vifra
Marcel2020 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Thanks, dat werkt dus niet...als in helemaal niet, de USB poort laad wel mijn foon, maar ik kan niet in het interne geheugen kijken, en een USB stick wordt niet herkend als zodanig dus ik vermoed dat er wat kapot is.
of andere usb stick gebruiken - het ding is gevoelig en sommigen werken / sommigen niet ...

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:27
Ik heb bij de action een USB 3.1 stick gekocht, exFAT geformatteerd, via de updater de update er op gezet, daarna de auto aangezet en de USB aangesloten, na een minuutje herkende de auto dat er een update opstond en na accorderen was de auto na 40min klaar.

Als android auto/apple carplay wel werkt lijkt me dat de gegevensoverdracht oké is?

• Marcel2020
vifra schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

of andere usb stick gebruiken - het ding is gevoelig en sommigen werken / sommigen niet ...
twee geprobeerd waaronder 1 hagelnieuwe USB3 256Gb stick, en mijn foon aan de USB gehangen, doet allemaal niks, ik gok op 'naar de garage'

• vifra
Marcel2020 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

twee geprobeerd waaronder 1 hagelnieuwe USB3 256Gb stick, en mijn foon aan de USB gehangen, doet allemaal niks, ik gok op 'naar de garage'
als de foon al niets doet - dan mag je een bezoekje doen aan de garage ...

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:09
Ik heb de update geïnstalleerd, mochten er mensen zijn in de buurt van Enschede die mijn USB stick (met werkende update) willen gebruiken, stuur me dan even een PB.

Overigens verdween bij mij ook dit keer na de update het aanhanger menu. 12 Volt batterij even loskoppelen loste dit weer op.

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11 12:44
Ik kon het niet vinden op dit forum, maar is er een mogelijkheid om de auto van buiten af te sluiten in kampeer modus (als je de airco wilt aanlaten voor de hond)?

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 21:49
Marcel2020 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Klinkt als de bekende defecte AVN Module of misschien alleen defecte USB poort. Dus idd ritje naar de dealer.

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Na de update heb ik als test een lange reis in de routeplanner opgegeven. Nu lijkt het er op dat ik opeens, in plaats van de IONIQ 5, een Kona EV bezit want alle laadstops (ook die van 20 naar 80%) worden op zo’n 45 minuten ingeschat. Hebben anderen dat ook al gezien?

• IwanVb
  • Laatst online: 03-11 11:06
Driekussie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:42:
Na de update heb ik als test een lange reis in de routeplanner opgegeven. Nu lijkt het er op dat ik opeens, in plaats van de IONIQ 5, een Kona EV bezit want alle laadstops (ook die van 20 naar 80%) worden op zo’n 45 minuten ingeschat. Hebben anderen dat ook al gezien?
Heb je wel aangegeven dat je alleen bij >150kWh laders wil laden?

[ Voor 84% gewijzigd door IwanVb op 09-08-2024 14:17 ]

Pagina: 1 ... 234 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic