10-07-2024 update is via de Australische servers te downloaden https://www.instagram.com...8p/?igsh=eTRmNjJpZmd2bHIy
Gaat om enkel Software update (8GB), geen nieuwe mappen.
Gaat om enkel Software update (8GB), geen nieuwe mappen.
[ Voor 32% gewijzigd door trippelb op 25-07-2024 21:14 ]
All I had to do was follow the damn train.
Climate control hebben ze vernieuwd en naar mijn mening erg verbeterd! https://www.instagram.com...i6/?igsh=M3Z6YWZ6bHpubmN5trippelb schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:11:
Ben benieuwd! Heb je ook een link naar de downloadpagina ipv Instagram? Of een changelog?
Laat maar, gevonden:
https://update.hyundai.com/AU/EN/updateNoticeView/wHmf9M
Dat is al meer de moeite! Mooi dat ze het niet noemen in de release notesXmoo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:21:
[...]
Climate control hebben ze vernieuwd en naar mijn mening erg verbeterd! https://www.instagram.com...i6/?igsh=M3Z6YWZ6bHpubmN5
BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )
Misschien een voor de hand liggende vraag maar heb je autohold aanstaan? Knop zit links naast de hoogteverstelling van de verlichting, het logo (mits het aanstaat) vind je linksonderin de display.BenOnderweg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:59:
Ik weet niet of ik zelf per ongeluk iets heb uitgezet of dat er iets in een recente update is uitgeschakeld maar ik constateer nu de volgende twee vervelende dingen:
Normaliter als ik de auto aanzette met mijn voet op het rempedaal, naar drive schakelde en mijn voet van het rempedaal haalde, dan reed de auto net als iedere andere automaat meteen rustig weg. Zo ook als je onderweg, in welke regeneratiestand dan ook, voor een verkeerslicht stond te wachten en de rem losliet bij groen licht. Nu blijft de auto staan en moet ik bewust 'gas' geven.![]()
Uitermate vervelend en ik kan geen instelling vinden waar ik dat kan wijzigen.![]()
Verder gaat ook ineens mijn binnenverlichting niet meer branden als ik mijn deur open (beide lampjes werken wel met de schakelaar). Ook hier nog geen instelling voor gevonden.![]()
Iemand enig idee wat er is gebeurd of hoe dit te wijzigen?
ccNc of Gen5 of beiden ?-CJ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Dat is al meer de moeite! Mooi dat ze het niet noemen in de release notes
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117
Ook de Facelift! Ik heb over enkel weken onderhoud, eens kijken wat de inruil opties zijn.vifra schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:02:
[...]
ccNc of Gen5 of beiden ?
Denk dat meesten op gen5 zitten, enkel de I5N heeft de nieuwste versie - die climate control is volgens mij enkel voor de ccNc ...
De screenshot eerder lijkt me geen ccnc te zijn? Dus dan toch gewoon ook de climate vernieuwing op de eerdere versies?Xmoo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Ook de Facelift! Ik heb over enkel weken onderhoud, eens kijken wat de inruil opties zijn.
Mijn screenshots zijn van mijn eigen auto. My23 met gen5-widetrippelb schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:48:
[...]
De screenshot eerder lijkt me geen ccnc te zijn? Dus dan toch gewoon ook de climate vernieuwing op de eerdere versies?
en dat geeft me nu eens een smile op mijn gezichtXmoo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Mijn screenshots zijn van mijn eigen auto. My23 met gen5-wide
[ Voor 17% gewijzigd door vifra op 26-07-2024 10:51 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MW1Ln5e7pt8ktmKTurs8aBfy.jpg?f=user_large)
De handrem gaat voor zover ik weet er automatisch erop als je de auto uitzet, dus deze hoef je niet handmatig aan te halen. En als de autohold functie erop staat dan zeker.Pietdelft schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:20:
Omdat hier veel mensen zitten die (vrijwel) alles begrijpen van de Ioniq5 heb ik helaas weer een vraag. Mijn auto is nu bijna 1 jaar oud, maar er zitten nog steeds dingen/knopjes die ik niet begrijp
EBS handmatige parkeerrem
1. als ik de auto parkeer (in de neutraal zet), dan meldt de auto dat de parkeerrem actief wordt. Maar er zit naast mijn stuur ook een knop voor de elektronische parkeerrem. Ik ga binnenkort naar Frankrijk en ik weet dat ik de auto dan altijd op een flinke helling moet parkeren. Moet ik die 'handrem' nu ook elke keer aantrekken? Of gaat dat automatisch? Het gaat mij om rechter knopje <12> op het plaatje. [Afbeelding]
2. Er zou ook iets van een soort relax/massage functie o.i.d, in de stoelen ingebouwd zitten. Hoe activeer je dat? Zit dat zowel in bestuurdersstoel als bijrijdersstoel? Ik heb het na 11 maanden nog niet mogen vinden.
Alvast hartelijk dank!
[ Voor 11% gewijzigd door Stephan_haarlem op 26-07-2024 12:33 ]
Zou je nu dan de stoelventilatie gewoon op 1 kunnen zetten ipv dat hij start op stand 3? Degene die dat verzonnen heeft.....-CJ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Dat is al meer de moeite! Mooi dat ze het niet noemen in de release notes
Ja inderdaad het viel mij deze week op vakantie ook op, als ze nu nog de range met caravan ook hierin opnemen en niet alleen in de GOM is het helemaal perfect. Dit is overigens echt al een hele verbetering!Creokr schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:46:
Bij mijn reis terug naar België, merkte ik op dat de laadplanning "slimmer" is geworden. Terwijl ik in de laadinstellingen heb aangegeven om te laden tot 100%. Hebben anderen dit ook gezien? Hierdoor wordt de totale reistijd (inclusief laden) veel realistischer...
[Afbeelding]
Deze knop moet aanstaan.BenOnderweg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:59:
Ik weet niet of ik zelf per ongeluk iets heb uitgezet of dat er iets in een recente update is uitgeschakeld maar ik constateer nu de volgende twee vervelende dingen...
Verder gaat ook ineens mijn binnenverlichting niet meer branden als ik mijn deur open (beide lampjes werken wel met de schakelaar). Ook hier nog geen instelling voor gevonden.![]()
Iemand enig idee wat er is gebeurd of hoe dit te wijzigen?
:strip_exif()/f/image/NRViZkYZ14ipsEHBM00VSpqY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Kratos op 26-07-2024 15:59 ]
welke update? die voor Australie?Kratos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:58:
Net de update geïnstalleerd en werkt goed! Het valt me op dat het schakelen tussen de ingebouwde systemen zoals navigatie en de Apple CarPlay erg veel sneller is! 0.5 seconden in vergelijking tot 3-5 seconden hiervoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Oh nice! Dat wil ik ook wel. Ik zie dat je de infotainment ook op Nederlands hebt staan, werkt dat gewoon als je de update via Australië binnenhaalt? In de update toolie kun je dan alleen Engels selecteren dacht ik namelijk.Kratos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:58:
Net de update geïnstalleerd en werkt goed! Het valt me op dat het schakelen tussen de ingebouwde systemen zoals navigatie en de Apple CarPlay erg veel sneller is! 0.5 seconden in vergelijking tot 3-5 seconden hiervoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
in de auto kun je de taal ook kiezen, (mits die in dat pakket it vermoed ik)Rembooooo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:52:
[...]
Oh nice! Dat wil ik ook wel. Ik zie dat je de infotainment ook op Nederlands hebt staan, werkt dat gewoon als je de update via Australië binnenhaalt? In de update toolie kun je dan alleen Engels selecteren dacht ik namelijk.
stoer om dat te proberen!Kratos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:11:
Yes las op andere forums dat het een update is zonder navigatie. Dus kon hem veilig installeren!
[...]
Het is al vaker vermeld: geef een spraakcommano “stoelkoeling op stand 1”.de meester01 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:48:
[...]
Zou je nu dan de stoelventilatie gewoon op 1 kunnen zetten ipv dat hij start op stand 3? Degene die dat verzonnen heeft.....
24218 Mb da's 24Gb, is dat niet wat veul voor update zonder kaarten?Kratos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:11:
Yes las op andere forums dat het een update is zonder navigatie. Dus kon hem veilig installeren!
[...]
Dan ben je de vorige update aan het downloaden van 2023. Die is ~ 24GB en bevat ook een kaart update. Je krijgt de nieuwste (juli 2024) van 8GB alleen als je helemaal in het begin Australië als land kiest. Je ziet dan bovenin de balk naast het login-poppetje een lange tekenreeks staan die begint met AU. Onderin de balk zie je de versie die je aan het downloaden bent.Marcel2020 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:18:
[...]
24218 Mb da's 24Gb, is dat niet wat veul voor update zonder kaarten?
(Hij loopt maar de down speed is maar ~10Mb/s)
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Thnx, was inderdaad de Auto Hold.-CJ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:07:
[...]
Misschien een voor de hand liggende vraag maar heb je autohold aanstaan? Knop zit links naast de hoogteverstelling van de verlichting, het logo (mits het aanstaat) vind je linksonderin de display.
Als je dit uitzet gedraagt de auto zich zoals je eerder beschrijft.
BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )
Al was het inclusief de mappen. Unit is slim genoeg deze te skippen. Je kunt zelf mix en matchen.Kratos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:11:
[...]
OK, ik zie een AUS map van 1.9 Gb ofzo...waar ont-selecteer je die precies? ....niet dat ADAS straks links gaat rijden ;-)Xmoo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:23:
[...]
Al was het inclusief de mappen. Unit is slim genoeg deze te skippen. Je kunt zelf mix en matchen.
Werd met de gen5 vaak gedaan. Rusland kreeg toen nieuwere fw maandelijks, kon je dan mixen met eu maps.
Mooi snel opgelost zo!BenOnderweg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:39:
[...]
Thnx, was inderdaad de Auto Hold.![]()
Heb van de week de handrem gebruikt en waarschijnlijk met mijn dikke vingers ingedrukt.![]()
Binnenverlichting werkt ook weer. Met schoonmaken auto ook zelfingedrukt en uitgeschakeld.
Ik wil het ook zonder een rij stemcommando's gewoon comfortabel kunnen bedienen. Dat is niet teveel gevraagd lijkt mij.CharlieBulldog schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:50:
[...]
Het is al vaker vermeld: geef een spraakcommano “stoelkoeling op stand 1”.
Zie ook eerdere uitgebreide posts over spraakcommando’s.
Gewoon overkopieren zoals het is! Systeem zelf is slim genoeg.Marcel2020 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:41:
[...]
OK, ik zie een AUS map van 1.9 Gb ofzo...waar ont-selecteer je die precies? ....niet dat ADAS straks links gaat rijden ;-)
Je kunt de wachttijd op respons sterk verkorten door de stem in de instellingen de mond te snoeren.de meester01 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:54:
[...]
…..Want na dat stem commando moet je wachten op respons…
[ Voor 22% gewijzigd door IonniUnique op 28-07-2024 08:06 ]
[ Voor 99% gewijzigd door IonniUnique op 28-07-2024 08:06 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Rugby82 op 28-07-2024 12:05 ]
R6, 7D2 en wat L-lenzen
allemaal gedaan, maar de 'úpdate' knop blijft grijs, nouja, over een paar dagen is de EU release er waarschijnlijkRugby82 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:03:
In eerste instantie per ongeluk met de update voor Nederlands gekozen maar je moet inderdaad Australië en dan als taal Engels kiezen. Wat een verademing dat je niet meer de knop warmer nodig hebt maar alles vanuit de climate control gaat. Dat was echt een hele onhandige keuze qua UI. Verder nog niet echt veranderingen ontdekt maar ook niet hard gezocht.
Er staat nog iets dat je met de mute knop ingedrukt houden de speed limit assist aan of uit kan zetten maar dat doet in mijn auto helemaal niks. Die staat uit want op dat gepiep zit ik sowieso niet te wachten.
uiteindelijk bij de verkoper waar ik de auto wilde kopen een gesprek gehad, en hij zou met directie gaan praten over de manier waarop ik ben toegesproken, en hij zou me 2 dagen later bellen met een aanbod.......hij heeft nooit meer gebeld( dus heb ik hem maar een mail gestuurd met de bevestiging dat ik zelf geen interesse meer heb om bij hun iets te kopen, hier had hij wel begrip voor...)....op vrijdag heb ik de auto in Hilversum gekocht bij een hele aardige verkoopster die wel mijn hardverdiende geld wil hebben. het is geen lease auto, gewoon een privé aankoop, ze gaven me een goede inruilprijs voor mijn huidige auto, en alles is gewoon goed geregeld nu, zonder dat het me een cent meer kost als wat de "sales manager" van ursum Barten me wilde doen geloven.Nu maar weer gaan wachten en hopen dat het geen 2 jaar duurt voordat de auto wordt geleverd ;-)JerryVR schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:50:
Nou..dacht een ioniq 5 besteld te hebben afgelopen zaterdag, maar ben net gebeld door een sales manager, de verkoper die mij de auto heeft verkocht heeft een foutje gemaakt, lang verhaal kort; mijn inruilauto rijdt te lang door voordat de nieuwe kan worden geleverd, dus krijg 2000 euro minder terug voor mijn auto...dus we hebben hem niet besteld, je moet maar zeggen of je het nog wil..werd medegedeeld alsof ik een brood kocht... toch eens denken of ik niet naar een andere dealer moet gaan...
[ Voor 6% gewijzigd door JerryVR op 28-07-2024 17:31 ]
instagram: ioniq5nline
Ach ja. Autoverkopers hebben niet voor niks een slechte naam.JerryVR schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:30:
[...]
uiteindelijk bij de verkoper waar ik de auto wilde kopen een gesprek gehad, en hij zou met directie gaan praten over de manier waarop ik ben toegesproken, en hij zou me 2 dagen later bellen met een aanbod.......hij heeft nooit meer gebeld( dus heb ik hem maar een mail gestuurd met de bevestiging dat ik zelf geen interesse meer heb om bij hun iets te kopen, hier had hij wel begrip voor...)....op vrijdag heb ik de auto in Hilversum gekocht bij een hele aardige verkoopster die wel mijn hardverdiende geld wil hebben. het is geen lease auto, gewoon een privé aankoop, ze gaven me een goede inruilprijs voor mijn huidige auto, en alles is gewoon goed geregeld nu, zonder dat het me een cent meer kost als wat de "sales manager" van ursum Barten me wilde doen geloven.Nu maar weer gaan wachten en hopen dat het geen 2 jaar duurt voordat de auto wordt geleverd ;-)
Marcel2020 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:35:
[...]
allemaal gedaan, maar de 'úpdate' knop blijft grijs, nouja, over een paar dagen is de EU release er waarschijnlijk
[ Voor 3% gewijzigd door DJN op 28-07-2024 18:30 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
robvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:02:
Misschien een heel domme vraag maar ik heb ooit gehoord dat die niet bestaan......
Ik ben bezig met de aankoop van een occasion Ionic 5 Lounge edition.
Kan ik met het kenteken controleren wat voor uitvoering Ionic 5 het werkelijk betreft?
Ik heb namelijk in de brochure in de openingpost hier gelezen dat de Lounge editie een elektrisch verstelbare achterbank heeft maar dat ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb toen ik ging proefrijden. Ik heb er naar gekeken en zag een handmatige hendel aan de voorzijde om de bank te verschuiven.
De verkoper zit net te ver weg om nog een keer te te gaan kijken. Dat doe ik natuurlijk nog wel even voor de koop definitief wordt.
Dan is het vermoedelijk geen Lounge edition. De Lounge is de enige met automatisch verstelbare achterbank. De Connect+ en alles daaronder heeft dus een hendel.robvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:02:
Misschien een heel domme vraag maar ik heb ooit gehoord dat die niet bestaan......
Kan ik met het kenteken controleren wat voor uitvoering Ionic 5 het werkelijk betreft?
Ik heb namelijk in de brochure in de openingpost hier gelezen dat de Lounge editie een elektrisch verstelbare achterbank heeft maar dat ik kan me niet herinneren dat ik dat gezien heb toen ik ging proefrijden. Ik heb er naar gekeken en zag een handmatige hendel aan de voorzijde om de bank te verschuiven.
De verkoper zit net te ver weg om nog een keer te te gaan kijken. Dat doe ik natuurlijk nog wel even voor de koop definitief wordt.
De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 53.400 inclusief BTW en BPMVielleicht schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:14:
[...]
Dan is het vermoedelijk geen Lounge edition. De Lounge is de enige met automatisch verstelbare achterbank. De Connect+ en alles daaronder heeft dus een hendel.
Als je het kenteken opzoekt, wat is de catalogusprijs?
Waar zit de elektrische knop om de bank te verstellen? Misschien kan ik het op de foto's zien?!DJN schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:05:
Verstelling voor-achter idd elektrisch. ‘Handmatige hendel’ om leuning naar voren te klappen
[...]
De carplay/AA usb poort waar die in zit gaat na een paar minuten uit als je de auto hebt afgesloten. Echter gaat die ook een paar keer per dag aan als bv de bluelink app een statusupdate ophaalt. De auto staat bij mij voor de deur en mijn telefoon connect dan dus met mijn carlinkit die aan de usb poort hangt.multipasser schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:25:
https://autoabc.shop/prod...roidauto-adapter-magicbox heeft iemand ervaring met dit ding voor Wireless Carplay ?
Ik heb het gekregen van mijn vader. Het werkt.
vraag me alleen af, als je de auto uitzet. Blijft dat ding stroom vragen?
Origineel Nederlands of import? Uitvoeringen in het buitenland zijn significant anders dan hier in Nederland en vaak ook niet 1-op-1 te vergelijken.robvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:52:
[...]
De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 53.400 inclusief BTW en BPM
Hangt af van jaar van auto, versie en land - bv. naar mijn weten BE heeft dieelektrische achterbank nooit gehad ...robvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:53:
[...]
Waar zit de elektrische knop om de bank te verstellen? Misschien kan ik het op de foto's zien?!
-CJ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:27:
[...]
Origineel Nederlands of import? Uitvoeringen in het buitenland zijn significant anders dan hier in Nederland en vaak ook niet 1-op-1 te vergelijken.
Aha, dat is het auto is geïmporteerd.vifra schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Hangt af van jaar van auto, versie en land - bv. naar mijn weten BE heeft dieelektrische achterbank nooit gehad ...
[ Voor 24% gewijzigd door robvanderhelm op 29-07-2024 12:05 ]
aan de binnenzijde van de voorstoelen zou een knop moeten zitten voor de achterbanken, dat zou je op de foto moeten kunnen zienrobvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:53:
[...]
Waar zit de elektrische knop om de bank te verstellen? Misschien kan ik het op de foto's zien?!
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Bij mij heeft het wel gewerkt. Zelfde configuratie: MicroSD in een usb adapter.Marcel2020 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:00:
een 32Gb micro SD in een USB adapter werkte niet, en een 256Gb USB ook al niet, zal er nog eens een opzoeken...
Updater app kan de USB stick zelf voor je formateren. Dan weet je zeker dat het goed moet gaan.Marcel2020 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:00:
een 32Gb micro SD in een USB adapter werkte niet, en een 256Gb USB ook al niet, zal er nog eens een opzoeken...
Ik had hetzelfde "probleem" dat een paar keer per dag mijn iPhone verbinding maakte met de CarPlay ipv de thuis WiFi.jouwheld schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:09:
[...]
De carplay/AA usb poort waar die in zit gaat na een paar minuten uit als je de auto hebt afgesloten. Echter gaat die ook een paar keer per dag aan als bv de bluelink app een statusupdate ophaalt. De auto staat bij mij voor de deur en mijn telefoon connect dan dus met mijn carlinkit die aan de usb poort hangt.
exFATzegt de instructie, maarikheb de USB stick ook door het programma laten formatteren....zelfde resulttaatXmoo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:22:
[...]
Updater app kan de USB stick zelf voor je formateren. Dan weet je zeker dat het goed moet gaan.
Format is namelijk ook erg belangrijk. Volgens mij is mijn USB-stick NTFS geformatteerd.
Bij mijn lounge zit er aan beide zijden aan de buitenkant van de achterbank een kantel/drukknop voor het elektrisch verschuiven van de bank, en daar vlakbij zit de handle waarmee je de rugleuning in delen verstelt of omklapt.robvanderhelm schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:02:
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Bij mij is dat de airco die hard z'n best doet. Bij EV's valt dat extra op, de i5 is m'n tweede EV (mijn vorige auto was ook een EV), en als de compressor van de airco/warmtepomp extra hard moet werken (groter temperatuurverschil = harder werken) dan kun je het gewoon voelen!WilliamGeluk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:29:
Heeft iemand een idee? De laatste tijd is er een soort van gebrom hoorbaar tijdens het rijden. Lijkt ergens onder de motorkap vandaan te komen. Wellicht iets van een pomp, want bij het versnellen lijkt de bron van het geluid ook in toeren toe te nemen. In de drie jaar dat ik de auto rij had ik dit gebrom zo nu en dan op uitzonderlijk warme dagen. Inmiddels hoor ik het ook als ik wegrij op een frisse ochtend. Dacht eerst dat het de airco was. Vandaag nog even getest met het rijden zonder airco, maar het gebrom bleef. Iemand een idee wat het kan zijn?
die pk's komen daar niet echt van pas (wellicht tenzij je daar echt gaat racen), maar het koppel wel....al is dat bij de 5N niet hoger dan bij de long range AWDwim1955 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:41:
Niet om je enthousiasme te temperen, maar ik vraag me echt in alle ernst waar je nu 650 pk voor nodig hebt.......ik denk dat je het verschil niet eens merkt met 350 pk. En meestal is het niet eens mogelijk dat al die paardjes via de banden zich kunnen afzetten op de weg (wielspin) Ik reed met mijn I5 op onderstaande weg, en had totaal geen moeite om erop te komen met fietsendrager.....met beleid holde de I5 connect RWD er zo op/ Dus werkelijk? 650 pk???
[Afbeelding]
lees het forum nog maar even terug. onderdelen zijn verschrikkelijk geregeld bij HMNL. zeker garantie dingen als iccu's, frontradars, enz. het is gelukkig voor mij al even geleden dat ik wat had (ff afkloppen), maar tot nu toe heb ik altijd meerdere weken moeten wachten. en als de onderdelen er dan zijn dan zijn de monteurs op lijkt het...Thexerox schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:02:
Vraagje, moeten jullie ook telkens lang wachten op onderdelen? Reeds enkele malen gehad dat bij onderhoud of schade bepaalde onderdelen weken in bestelling zijn, waardoor de auto enkele weken bij de dealer staat. Lijkt dat Hyundai niet bezig is met bestaande klanten …
[ Voor 47% gewijzigd door vifra op 30-07-2024 08:39 ]
Relaxed stand kan ook komen doordat de achterbank niet volledig naar achter staat, heb je dat al gechecked?Daniel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:56:
Ben op roadtrip in Frankrijk dus voor het eerst wat langere ritten in wisselende omstandigheden. Het goede nieuws, de airco heeft nog geen problemen gegeven ondanks de defecte driewegklep (auto laat wel regelmatig een hard bonkend geluid horen vanuit de voorzijde maar dat is dus de klep die stuk is). Maar voor de rest toch wel wat irritaties. Vooral kleine storinkjes en defecten die eigenlijk niet voor mogen komen bij een auto van 60k+ die nog geen 10 maanden oud is: harde pieptoon uit de airco bij langere ritten (alleen weg te krijgen door de airco uit te zetten, leuk bij 30 graden), usb poort in de middenconsole is stuk, passagiersstoel wil niet in relaxstand omdat ie denkt dat er wat op de achterbank zit/staat (wat niet zo is) en flink wat rammels uit de achterkant bij slechter wegdek.
Wanneer je de gordels achter ingeklikt hebt om het rammelen van de gordels te voorkomen, dan doet de relaxstand het ook niet. Misschien is dat het probleemDaniel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:56:
passagiersstoel wil niet in relaxstand omdat ie denkt dat er wat op de achterbank zit/staat (wat niet zo is)
Een goede tip, in dat menu zag ik ook om online verwerking af te zetten. Hierbij lijkt het me dat de standaard commando's werken, maar ook sneller. Uiteraard moet het wel op de juiste manier worden "uitgesproken"...IonniUnique schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:00:
[...]
Je kunt de wachttijd op respons sterk verkorten door de stem in de instellingen de mond te snoeren.
Hmm volgens mij wel maar zal dat eens controleren. Normaal staat achter de passagier een kinderstoel maar nu niet, maybe is ie daardoor nog in de wartrippelb schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:44:
[...]
Relaxed stand kan ook komen doordat de achterbank niet volledig naar achter staat, heb je dat al gechecked?
Ja het valt mij toch wel een beetje tegen - en dan heb ik het nog niet eens gehad over de huiveringwekkende kwaliteit van de Hyundai navigatie. Ik had hiervoor 5 jaar een Volvo V60 (more or less zelfde prijsklasse als je meerekent dat dat geen EV was) en die daar is in 100k km nooit iets mee geweest.Helemaal mee eens dat dit vervelende punten zijn die je niet verwacht bij een dergelijke auto.
Aan de andere kant, als je van VAG komt, is de navi echt een verademing!Daniel schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Ja het valt mij toch wel een beetje tegen - en dan heb ik het nog niet eens gehad over de huiveringwekkende kwaliteit van de Hyundai navigatie. Ik had hiervoor 5 jaar een Volvo V60 (more or less zelfde prijsklasse als je meerekent dat dat geen EV was) en die daar is in 100k km nooit iets mee geweest.
Ik heb sinds dit weekend een bijgeluid van de motor of aandrijfas aan de achterkant. Zal er eens een geluidsopname van maken.Vielleicht schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:22:
Ik heb sinds een paar weken dat ik mijn motor hoor, bij rustig optrekken en uit laten rollen. Alsof er iets ratelt. Dit is snelheidsafhankelijk, want de frequentie is lager bij lagere snelheden. Herkent iemand dit of moet ik de dealer even waarschuwen?
Heb ik ook dat geluid. Lijkt een pomp ofzo, met name in de bochten hoor je het meer, maar dat kan komen omdat de snelheid dan lager is. Vooral hoorbaar tussen de 30 en 50 km/u.WilliamGeluk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:29:
Heeft iemand een idee? De laatste tijd is er een soort van gebrom hoorbaar tijdens het rijden. Lijkt ergens onder de motorkap vandaan te komen. Wellicht iets van een pomp, want bij het versnellen lijkt de bron van het geluid ook in toeren toe te nemen. In de drie jaar dat ik de auto rij had ik dit gebrom zo nu en dan op uitzonderlijk warme dagen. Inmiddels hoor ik het ook als ik wegrij op een frisse ochtend. Dacht eerst dat het de airco was. Vandaag nog even getest met het rijden zonder airco, maar het gebrom bleef. Iemand een idee wat het kan zijn?
Dit is vooral bij warm weer zeker? Boven de 28 graden buiten? Dit is hetzelfde als wat ik met het pomp geluid bedoel.Vielleicht schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:22:
Ik heb sinds een paar weken dat ik mijn motor hoor, bij rustig optrekken en uit laten rollen. Alsof er iets ratelt. Dit is snelheidsafhankelijk, want de frequentie is lager bij lagere snelheden. Herkent iemand dit of moet ik de dealer even waarschuwen?
ik heb op drempels of bij optrekken als de auto zwaar beladen was in de achterbak een krakend geluid gehad; dat bleek een kromme achteras te zijn...ZuinigeRijder schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Ik heb sinds dit weekend een bijgeluid van de motor of aandrijfas aan de achterkant. Zal er eens een geluidsopname van maken.
Het is inderdaad verschrikkelijk. Geeft me helaas niet veel zin om opnieuw voor een Hyundai/Kia te kiezen ondanks dat de auto verder fijn rijd.Tiggy80 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:55:
[...]
lees het forum nog maar even terug. onderdelen zijn verschrikkelijk geregeld bij HMNL. zeker garantie dingen als iccu's, frontradars, enz. het is gelukkig voor mij al even geleden dat ik wat had (ff afkloppen), maar tot nu toe heb ik altijd meerdere weken moeten wachten. en als de onderdelen er dan zijn dan zijn de monteurs op lijkt het...
Ik moet toch ook zeggen dat de navi goed meevalt. Is vaak zelfs correcter dan Google Maps.Vielleicht schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:26:
[...]
Aan de andere kant, als je van VAG komt, is de navi echt een verademing!
als je dat aangeeft bij de dealer regelen ze trouwens wel vaak wat meer voor jeThexerox schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:10:
[...]
Het is inderdaad verschrikkelijk. Geeft me helaas niet veel zin om opnieuw voor een Hyundai/Kia te kiezen ondanks dat de auto verder fijn rijd.
Vind die navigatie eigenlijk erg goed. Niet de mooiste, maar werkt zeer fijn. Alle info klopt altijd en is minimaal net zo accuraat als TomTom zelf of Waze.Daniel schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Ja het valt mij toch wel een beetje tegen - en dan heb ik het nog niet eens gehad over de huiveringwekkende kwaliteit van de Hyundai navigatie. Ik had hiervoor 5 jaar een Volvo V60 (more or less zelfde prijsklasse als je meerekent dat dat geen EV was) en die daar is in 100k km nooit iets mee geweest.
ehhhh..HOI
Dat is niet zo gek gezien TomTom de kaarten levert aan Hyundai/Kia.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
powered by Here zag ik toch zeer recent(vanmorgen) op het scherm van de kaart in Bluelink staan...dus of TomTom voor de toekomst is, en het nu Here gebruikt, of alleen Here in de app en TomTom in de auto vraag ik me wel af.Razwer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:50:
[...]
Dat is niet zo gek gezien TomTom de kaarten levert aan Hyundai/Kia.
https://www.tomtom.com/customers/hyundai-motor-group/
[ Voor 10% gewijzigd door Marcel2020 op 30-07-2024 13:34 ]
Als dat de regel is, zeg je feitelijk dat (relatief) nieuwe eigenaren om hun ervaringen niet mogen delen. Dat lijkt me toch vrij apart. Smaken verschillen vast, maar ik vind de navigatie nogal traag reageren, de interface onoverzichtelijk en een ongezonde voorkeur hebben voor obscure routes door woonwijken omdat ze iets korter zijn. Het kunnen plannen via laadstations en de weergave in de HUD is natuurlijk wel een voordeel tov een telefoon-based navi.Tiggy80 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:12:
zullen we niet weer verzanden in een 5 pagina's durende discussie over de navigatie? daar hebben we al een paar pagina's aan gewijd. ik weet dat ze hem updaten en dat er inmiddels iets aangepast kan zijn, maar het blijft een persoonlijke smaak welke navigatie software je beter vind.
Zie topic start "Extra garantie kopen".de meester01 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:27:
Heeft iemand zich al eens verdiept in de verlengde garantie van Hyundai?
Krijg je een aanbod aan het einde van jaar 5 (dus als de fabrieksgarantie van 5 jaar verloopt) of had je die bij aankoop moeten afsluiten?
Ik denk er namelijk over om de auto na 5 jaar naar privé te halen en dan is het wel prettig als er nog 2 jaar garantie op zit. De kilometerstand zal tegen die tijd rond de 100.000 zijn.
Het zou wel mooi zijn als ik mijn BV de garantie kan laten betalen, ik de auto voor een prikkie koop en dan zonder zorgen nog 2 jaar kan rondkarren in de auto zonder financiële tegenvallers.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:06:
[...]
Zie topic start "Extra garantie kopen".
Je kunt deze afsluiten vóór het aflopen van de 5 jaar garantie. Onduidelijk is wat er nu precies onder de verlengde garantie valt, bijvoorbeeld ICCU, radar, etcMaar misschien dat je daar naar moet informeren bij de dealer en hier dit te melden
Ik ben er namelijk ook nog steeds over aan het nadenken......
als je het zo bot wil stellen ja, er zijn zoals gezegd al meerdere paginas gevuld met vergelijkingen met waze/maps/tomtom/ enz en eind van het liedje is niemand het echt met elkaar eens en gebruikt de een het een en de ander het ander. prima dat je je mening wil geven over hoe jij er over denkt, maar het gevolg is dat er weer 30 anderen op reageren waarom ze het (wederom) wel of niet eens zijn. als er nieuwe functionaliteit in de navigatie komt is het prima om dat even te vermelden, maar laten we ajb de paginas lange welles/niettes commentaren vermijden. je vind ervan wat je vind en als je een andere nav prettiger vind; gebruik hem lekker.Daniel schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:00:
[...]
Als dat de regel is, zeg je feitelijk dat (relatief) nieuwe eigenaren om hun ervaringen niet mogen delen. Dat lijkt me toch vrij apart. Smaken verschillen vast, maar ik vind de navigatie nogal traag reageren, de interface onoverzichtelijk en een ongezonde voorkeur hebben voor obscure routes door woonwijken omdat ze iets korter zijn. Het kunnen plannen via laadstations en de weergave in de HUD is natuurlijk wel een voordeel tov een telefoon-based navi.
BingoMarcel2020 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:09:
[...]
of alleen Here in de app en TomTom in de auto.
Ik heb de PTC heater en de verdamper van de airco kapot gehad. Op beide onderdelen moest in een maand wachten voordat de onderdelen binnen waren.Thexerox schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:02:
Vraagje, moeten jullie ook telkens lang wachten op onderdelen? Reeds enkele malen gehad dat bij onderhoud of schade bepaalde onderdelen weken in bestelling zijn, waardoor de auto enkele weken bij de dealer staat. Lijkt dat Hyundai niet bezig is met bestaande klanten …
Ik wacht nog even op de EU versie en dan zien of het resultaat hetzelfde is.-CJ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:12:
Ik heb een oudere Ioniq 5 en vandaag de (Australische) software update geïnstalleerd. Los van dat het klimaat/verwarming (colder/warmer) scherm er anders uitziet is het ook sensationeel veel sneller. Normaal moest je soms 1 tot 3 seconden wachten totdat je iets kon doen nadat je op een knop hebt gedrukt, nu is het binnen een seconde in beeld en kun je de instellingen veranderen.
Echt de moeite waard dus!
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
[ Voor 10% gewijzigd door Stefannn op 30-07-2024 18:27 ]
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de mogelijkheid om (perongeluk) weg te kunnen rijden wanneer dit ongewensd is. Met utility mode kan je veelal hetzelfde bereiken zonder de "motor te laten draaien".Stefannn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:25:
er draait natuurlijk echt geen motor. Maar wellicht is lang airco gebruiken zonder rijwind een probleem?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq