Impstoker schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:54:
Iemand anders met een Project 45 die een accu-verwarm symbooltje ziet bij pre-heater onderweg naar een snellader?
............ Komende week naar Frankrijk, dan zullen we verder zien hoe snel we kunnen laden.
net of je in de zomer die verwarming nodig hebt.
Voor de meeste I5 rijders is natuurlijk die hele accu verwarming flauwe kul. In mijn geval heeft zelfs de verkoper bij de dealer deze bij mij afgeraden, was zonde van het geld. Ik ging voor de connect, waar deze als optie ( + € 1500 ) was..
Ik woon in het midden van het land, en al mijn bekenden, familie en kennissen wonen minder dan 160 km bij mij vandaan. Zelfs in de winter haal ik dat met gemak heen en weer, aangezien ik een thuis laadpaal heb, dus vertrek vol. Die keren dat ik wel > 200 km enkele rit in de winter maak, zal ik het langer maken dan 2-3 uur, dus een wijk paaltje met 11 kW is genoeg om weer thuis te komen. In de 2 jaar dat ik de auto heb, in de winter naar Centre Parc in Dld, en moest dan wel DC laden op de rit.......dan 125 kw. Tsjonge, wat erg, ipv 20 min, nu 35 min in de vakantie. Dat was mij allemaal geen € 1500 waard.
Maar mensen die zakelijk meer dan 600 km per dag rijden.....tsja, dan kan het handig zijn, maar nog.....ruim 100 kW tov 200 maakt toch ook geen verschil? Iets langere koffie break.
Kortom, ik mis die batterij verwarming totaal niet, ook al omdat je dit niet handmatig kan instellen met de verplichting gebruik interne routebeschrijving.