BlackMesa schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:03:
Ik kon het niet vinden op dit forum, maar is er een mogelijkheid om de auto van buiten af te sluiten in kampeer modus (als je de airco wilt aanlaten voor de hond)?
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 08:52
Update gedaan, lijkt allemaal soepel en nog geen issues tegen gekomen.
Nieuwe klimaat scherm is wel echt een verbetering.

Verder vind ik het best wel een karige saaie update na zo lang wachten. Denk ook eerlijk gezegd niet dat Hyundai nog met nieuwe functies of features gaat komen met updates.

Als iemand een usb stick met update nodig heeft rondom Groningen, roep dan ff.

[ Voor 12% gewijzigd door Impstoker op 09-08-2024 16:23 ]

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Sorry, heb inmiddels ontdekt waardoor de lange laadstops werden ingepland. Had eerder DC laden voor een keer ingesteld op 100%…

[ Voor 79% gewijzigd door Driekussie op 09-08-2024 20:32 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11 09:16
Rembooooo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:11:
Hebben jullie ook sinds een tijdje dat bij op slot zetten via bluelink, de spiegels niet inklappen? Met de sleutel doet hij dat wel nog gewoon.
Net geprobeerd, het duurt even (20sec) voordat de spiegels inklappen bij mijn lounge uit 21.aar ze gaan wel dus

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-10 21:36
Impstoker schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:23:
..
Verder vind ik het best wel een karige saaie update na zo lang wachten. Denk ook eerlijk gezegd niet dat Hyundai nog met nieuwe functies of features gaat komen met updates.
..
Ja ik zie het ook somber in. Had toch gehoopt dat ze minstens een keer iets zouden doen aan het frustrerend traag opstarten tot je je profiel kunt selecteren. Maar er is geen enkele motivatie voor Hyundai om nog iets voor onze gen5w te gaan ontwikkelen, want alle nieuwe auto's zijn met ccNC uitgerust :-(

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• Tiggy80
Net voor de 2e x door de navigatie het bos in gestuurd op weg naar ionity ohligser heide West. Eerder dit jaar stond ik op de brug 200 verder over de snelweg waar het laadpunt zit. Nu herkende ik gelukkig de afslag en ben ik al eerder gekeerd. Het is tot nu toe de enige plek waar ik echt structureel verkeerd gestuurd wordt. Maar mocht je die laadplek dus in de nav zetten, dan ben je gewaarschuwd

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 08:22
HollovVpo1nt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Waar ik overigens wel 'last' van heb, en in de garage hebben ze de oorzaak ook niet kunnen achterhalen:

Ik hoor een gekraak, wat vanuit de richting van de linker voorband lijkt te komen. Dit gekraak hoor ik alleen op als ik op de snelweg rij en lijkt afhankelijk te zijn van de luchtweerstand op de snuit. Meer wind/ hanrden rijden leidt tot harder gekraak. Er lijkt bijna iets los te zitten maar geen idee wat.
Bij mij is het niet echt gekraak, lijkt meer op een soort geigerteller die een snel tikkend geluid maakt. Ook afhankelijk inderdaad van snelheid en windrichting lijkt wel ja.

Bij mij kon de garage niets vinden helaas, enige remedie is bij tegenwind de radio tandje harder…

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:54
Net de nieuwe software geïnstalleerd.
Climate control ziet er veel beter uit zoals anderen al meldden…
De “warmer” fysieke knop onderaan roept nu meteen een stoelverwarming/stuurverwarming pop-up op hetgeen ook wel logisch is.
Verder….

Bij route opties is er een 4de keuze gekomen:
We hadden al snelste/economisch/snelwegen
Er is nu een optie “aanbevolen” bij gekomen. Ik gok zo dat die rondwegen neemt ook als “door de stad” sneller is.

Daarnaast…… en wat me zorgen baart….
Ik heb voor de grap “Marseille” ingetypt.
- hij plant alle laadstops netjes in.
Maar…..
Ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe je dat uit kan zetten.

Mijn persoonlijke voorkeur is die laadplanning NIET te volgen en mijn eigen plan te te trekken.
Bij de vorige editie moest je dan iets van 3x bevestigen dat je “echt niet wilde dat de auto je hielp”. Irritant, maar het kon in ieder geval.
Nu kan ik compleet niet vinden hoe ik dat uit zet.

Tips?

Nb… op zich kan je een laadstop natuurlijk gewoon voorbij rijden als je denkt dat je later wilt, maar dan heeft hij de batterij dus wel voor niets zitten voorverwarmen…. Dat wil ik dus niet.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-11 11:14

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Tiggy80 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:39:
Net voor de 2e x door de navigatie het bos in gestuurd op weg naar ionity ohligser heide West. Eerder dit jaar stond ik op de brug 200 verder over de snelweg waar het laadpunt zit. Nu herkende ik gelukkig de afslag en ben ik al eerder gekeerd. Het is tot nu toe de enige plek waar ik echt structureel verkeerd gestuurd wordt. Maar mocht je die laadplek dus in de nav zetten, dan ben je gewaarschuwd
Bij mij ging het drie weken geleden goed, maar helaas waren toen alle vier de laders bezet. Even verderop gekeerd en Ohliger Heide Ost gekozen en daar was plek zat. Vreemd..... is dit misschien de nieuwste navigatie versie en dat hier een fout in zit?

• cvanmansom

cvanmansom

Tijdens mijn vakantie in de Elzas ontdekte ik - na bijna 3 jaar IONIQ 5 rijden - dat je als je een huis gehuurd hebt bovenop een heuvel, je beter niet tot 100% kunt laden voor je weggaat. Reed vol goede moed op i-Pedal de pas naar beneden in, maar kreeg na 100 meter de melding dat de batterij vol was en daarbij werd niet alleen de i-Pedal maar eigenlijk al het remmen op de motor uitgeschakeld. Is allemaal goed gekomen met wat beleid en is inherent aan het rijden in een EV (niet IONIQ 5 specifiek) maar wel goed om rekening mee te houden.
Voor wie nog twijfelt over het rijden van bergpassen met de IONIQ 5: Het is zoveel relaxter dan met een benzine- of dieselauto. Ik reed altijd automaat en dan moest je toch regelmatig remmen. Met de IONIQ 5 zet ik i_Pedal aan (LFA uit!) en dan is het een fluitje van een cent, ondanks het formaat en gewicht van de auto.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Ja heuvels en bergen rijden is inderdaad geweldig. Ik heb dit in Duitsland, Noorwegen en Engeland gedaan en je gebruikt bij iPedal het rempedaal nagenoeg niet. Heel wat anders dan met een automaat die telkens in een te hoge versnelling zit of handgeschakeld waar het afremmen op de motor veel minder is. Met de 2000kg hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over oververhitting van de remmen. Ik wil niet anders meer.

Qua laden moet ik zeggen dat Engeland ook erg goed gaat maar Wales was echt drama. De palen die er waren in de dorpjes weigerden zowel de Eneco als de Hyundai pas. Uiteindelijk een keer 45min enkele reis gemaakt om te laden en totaal 2.5 uur kwijt geweest. Gelukkig rij je daar geen bizar grote afstanden en bleef het bij 1 keer zo'n grote omweg. Ofwel ga je die kant uit gaat zorg dat je de laatste stop tot 100% laad en kijk of je op je locatie de granny charger kunt gebruiken (was bij ons ook niet mogelijk want we zaten erg mooi maar wel off grid).

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:21
Rugby82 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:20:
Ja heuvels en bergen rijden is inderdaad geweldig. Ik heb dit in Duitsland, Noorwegen en Engeland gedaan en je gebruikt bij iPedal het rempedaal nagenoeg niet. Heel wat anders dan met een automaat die telkens in een te hoge versnelling zit of handgeschakeld waar het afremmen op de motor veel minder is. Met de 2000kg hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over oververhitting van de remmen. Ik wil niet anders meer.

Qua laden moet ik zeggen dat Engeland ook erg goed gaat maar Wales was echt drama. De palen die er waren in de dorpjes weigerden zowel de Eneco als de Hyundai pas. Uiteindelijk een keer 45min enkele reis gemaakt om te laden en totaal 2.5 uur kwijt geweest. Gelukkig rij je daar geen bizar grote afstanden en bleef het bij 1 keer zo'n grote omweg. Ofwel ga je die kant uit gaat zorg dat je de laatste stop tot 100% laad en kijk of je op je locatie de granny charger kunt gebruiken (was bij ons ook niet mogelijk want we zaten erg mooi maar wel off grid).
Net klaar met drie weken in Wales (Brecon Beacons, Pembrokeshire en Snowdonia). Laden viel mij erg mee. Via zapmap en electroverse makkelijk kunnen AC laden en tussen de parken waren er altijd wel snellladers (50 kwh laders zijn er redelijk wat) te vinden (paar keer bij Tesla geladen). Door de kleine weggetjes en het vele klimmen en dalen is het verbruik ook laag. Alleen bij Conwy ( noordwest wales) was nauwelijks iets te vinden. Maar omdat we de auto steeds tot 100% laden en proberen niet onder de 30% te komen hadden we altijd zo'n 100 mijl respijt.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
Kan iemand bevestigen dat de update het snelheids-piepjes-systeem niet forceert op auto's van 2 jaar oud?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Ruuddie schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:04:
Kan iemand bevestigen dat de update het snelheids-piepjes-systeem niet forceert op auto's van 2 jaar oud?
Bij dezen bevestigd dat er geen verandering is :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Stefannn
Stefannn schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:52:
Net de nieuwe software geïnstalleerd.
Climate control ziet er veel beter uit zoals anderen al meldden…
De “warmer” fysieke knop onderaan roept nu meteen een stoelverwarming/stuurverwarming pop-up op hetgeen ook wel logisch is.
Verder….

Bij route opties is er een 4de keuze gekomen:
We hadden al snelste/economisch/snelwegen
Er is nu een optie “aanbevolen” bij gekomen. Ik gok zo dat die rondwegen neemt ook als “door de stad” sneller is.

Daarnaast…… en wat me zorgen baart….
Ik heb voor de grap “Marseille” ingetypt.
- hij plant alle laadstops netjes in.
Maar…..
Ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe je dat uit kan zetten.

Mijn persoonlijke voorkeur is die laadplanning NIET te volgen en mijn eigen plan te te trekken.
Bij de vorige editie moest je dan iets van 3x bevestigen dat je “echt niet wilde dat de auto je hielp”. Irritant, maar het kon in ieder geval.
Nu kan ik compleet niet vinden hoe ik dat uit zet.

Tips?

Nb… op zich kan je een laadstop natuurlijk gewoon voorbij rijden als je denkt dat je later wilt, maar dan heeft hij de batterij dus wel voor niets zitten voorverwarmen…. Dat wil ik dus niet.
Nou… vandaag had ik tijd om het nog even rustig te bekijken (op de oprit, ik ben niet daadwerkelijk wezen rijden).
Als de route klaar is met plannen en wacht op “start route” kan je rechts boven een blauw vinkje “laadstops toevoegen” uit-klikken. Dan plant hij de route opnieuw zonder laadstops.
Als hij klaar is vraagt hij nog even of je zeker weet dat je geen laadstops wilt (aangezien het dus te ver voor de accu is) maar als je dat accepteert kan je de route starten zonder laadstops.

Hij lijkt de setting te onthouden. Dat is dan wel weer handig. Alleen een beetje bizar dat je het bij instellingen /route opties niet kan selecteren als “default voorkeur”. Dat zijn ze dus vergeten.

Maar goed…
Ik heb hem nu toch op “automatisch laadstops toevoegen” staan zodat het in het dagelijks leven niet fout gaat. Op lange vakantie ritten kan ik het dus wel bewust uitzetten.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Tiggy80
cvanmansom schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:56:
[...]

Bij mij ging het drie weken geleden goed, maar helaas waren toen alle vier de laders bezet. Even verderop gekeerd en Ohliger Heide Ost gekozen en daar was plek zat. Vreemd..... is dit misschien de nieuwste navigatie versie en dat hier een fout in zit?
Ik had het in mei met de oude software en nu dus met de nieuwe. Vreemd. ik had gewoon gezocht op ionity en vervolgens geselecteerd...

• mhamelink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 17:11
Voor de statistieken: ook bij mij (2022) helaas kapotte ICCU tijdens ac laden bij 22kw lader deze zomervakantie in Italië, ondanks de software update van terugroepactie die al was uitgevoerd. Helaas dus niet afdoende blijkbaar.

I5rijder

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-11 06:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat is de maximale lengte van de bagageruimte? Ik ben op vakantie dus niet in de buurt van de auto en kan het dus zelf niet nameten. Maar er moet een plaat van 190cm lang in vervoerd worden. Ik vermoed dat het wel kan maar wil het toch zeker weten :)
Dus als iemand dat wil nameten?

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:59
Daniel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:10:
Wat is de maximale lengte van de bagageruimte? Ik ben op vakantie dus niet in de buurt van de auto en kan het dus zelf niet nameten. Maar er moet een plaat van 190cm lang in vervoerd worden. Ik vermoed dat het wel kan maar wil het toch zeker weten :)
182.88 centimeters tot max 193cm. Dus lijkt mij nipt.
YouTube: Hyundai IONIQ 5 True Cargo Storage Capacity in Inches

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:02
Daniel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:10:
Vooral afhankelijk van hoe ver je de voorstoel naar voren zet, maat 190cm moet lukken als je zelf geen 210cm lang bent.

• Marcel2020
  • Laatst online: 16:50
TheJVH schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Vooral afhankelijk van hoe ver je de voorstoel naar voren zet, maat 190cm moet lukken als je zelf geen 210cm lang bent.
hangt ook van de breedte vd plaat af lijkt me

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-11 06:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheJVH schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Ok thanks, zo lang ben ik niet dus dat moet wel goed komen. Breedte is maar 80 cm dus dat is geen probleem.

• DocOnTheRoad
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18-09 10:59
gisteren tijdens 33-34° buitentemperatuur in het zuiden van Duitsland vlot kunnen laden bij Ionity met mijn Ioniq5-Solar. Doch nadien tijd niet meer kunnen starten: alles bleef werken, doch kon niet meer in D of R gezet worden, bij sommige startpogingen kwam er een rode batterij te staan Li onder op het scherm. Na 10-20 minuten wachten lukte het toch. Waarschijnlijk door oververhitting van de batterij. Wel vreemd dat er geen waarschuwing nog bijkomende foutboodschap kwam.
Even later bij het rijden, was er inderdaad te zien dat er energie gebruikt werd om de batterij te koelen. (Neen, er was geen bijkomend laadpunt ingegeven) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3ao7ulYyOoZT9_4lMG2yrgHmOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsLlzrR86TP0eP5gH3nKVioN.jpg?f=fotoalbum_large
@DocOnTheRoad Dit is géén oververhitting van de batterij, maar zombie-modus. Zie hier:

Waarschijnlijk had het uitzetten van de auto zónder op rempedaal drukken en aanzetten met rempedaal ingedrukt het ook verholpen? Dit treedt namelijk op wanneer je tijdens het laden de auto aanzet, dan moet je de auto eerst onlogisch uitzetten.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43
Tiggy80 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:39:
Ik geloof je meteen! Maar ik ben meerdere keren door de Hyundai navigatie uitermate correct de juiste kant opgestuurd. Raar dat er zo een verschil tussen zit.

ehhhh..HOI

• boyvdveer
  • Laatst online: 10-10 09:32
beste IQ 5's,

Ik had vanochtend dit lampje branden in mijn IQ5 Lounge. Kan het niet in de handleiding vinden. Lampje is inmiddels weer uit.

Jullie een idee? ps foto is niet mijn auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKUYcPcV50Aj3ZprYe-vbD3JVTs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZzyX5vVgncHagmGuOBN9U2jv.webp?f=fotoalbum_large
@boyvdveer Is toch duidelijk, je moet het 8) schuifdak dichtmaken :+

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-11 22:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOa-F392YxSiqVm1MI61Db-ZRc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JH5np2YfW0RMS8Awymt492Ox.png?f=user_large

Pagina 4-11

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:20
Razwer schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Bij dezen bevestigd dat er geen verandering is :)
Erg jammer dat dit niet veranderd is. In de update log staat wel een wijziging op dit systeem, maar ik heb het niet werkend gekregen.

Afgelopen weken in Frankrijk geweest en toen was dit de grootste irritatie van de auto. Op de Autoroute wordt vaak de snelheid aangegeven met borden. En 200 meter daarna de snelheid voor de uitzonderingen, bijv auto's met aanhanger of zwaarder dan 3500kg. Dan ziet de auto dit laatste bord als geldend. Onderborden worden niet gelezen. Daardoor vaak gehad dat het systeem 90 'ziet' waar ik gewoon 130 mocht. En dan is de piep die je niet kan uitzetten heel vervelend.
Ik heb nergens kunnen vinden waar ik de functie van het lezen van de verkeersborden kan uitzetten. Dat zou al schelen. Maar de pieptoon uitzetten is ook een oplossing.

Verder wederom bevestiging: erg fijne reisauto. Voldoende ruimte achterin.Laden onderweg is geen enkel probleem. Nooit hoeven wachten.
Wat betreft de laadruimte: ik heb de subwoofer achterin verwijderd (5 minuten werk). Daarna de zachte bodemplaat met de bobbel voor de subwoofer eruit gehaald en thuisgelaten. Daarmee onder de plaat in de achterbak een grote vlakke ruimte waar veel losse zaken kon liggen. Dat scheelde veel ruimte. Ook de subwoofer niet gemist. Die ga ik niet terug leggen.

• cvanmansom

cvanmansom

Tiggy80 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:28:
[...]

Ik had het in mei met de oude software en nu dus met de nieuwe. Vreemd. ik had gewoon gezocht op ionity en vervolgens geselecteerd...
Er gaat nu wel een lampje bij me branden (ik kom uit vakantie-modus): Ik heb de route uitgestippeld via ABRP en de Raststätte als POI ingevoerd. Het kan zijn dat dit het verschil oplevert.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
edegroot1973 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Erg jammer dat dit niet veranderd is. In de update log staat wel een wijziging op dit systeem, maar ik heb het niet werkend gekregen.

Afgelopen weken in Frankrijk geweest en toen was dit de grootste irritatie van de auto. Op de Autoroute wordt vaak de snelheid aangegeven met borden. En 200 meter daarna de snelheid voor de uitzonderingen, bijv auto's met aanhanger of zwaarder dan 3500kg. Dan ziet de auto dit laatste bord als geldend. Onderborden worden niet gelezen. Daardoor vaak gehad dat het systeem 90 'ziet' waar ik gewoon 130 mocht. En dan is de piep die je niet kan uitzetten heel vervelend.
De vraag was over de modellen die de piep niet hebben of deze er nu niet ingemoffeld was.
Die piep moet er in van de EU (is wetgeving) bij alle modellen verkocht sinds 7/7/2024
https://www.autoweek.nl/a...stance-dit-moet-je-weten/

[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 12-08-2024 14:04 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:20
Razwer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:03:
[...]

De vraag was over de modellen die de piep niet hebben of deze er nu niet ingemoffeld was.
Die piep moet er in van de EU (is wetgeving) bij alle modellen verkocht sinds 7/7/2024
https://www.autoweek.nl/a...stance-dit-moet-je-weten/
Sorry, dan heb ik het niet goed gelezen. In ieder geval zou het heel fijn zijn als het te onderdrukken is.
Helaas zijn ook de snelheden icm met tijden op de NL snelwegen nog niet goed ingebouwd. Dus nog steeds 100 na 19 uur 's avonds.

• boyvdveer
Dit stuk beschrijft naar mijn idee het rondje met het uitroepteken, niet het uitroepteken in het auto icoontje

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:50
een auto met een uitroepteken in wilt zeggen dat er een electrische fout is (standaard symbool specifiek voor EV wagens). kan dus de batterij zijn, de motro of alles daartussen ...

Een cirkel met een uitroepteken en tussen twee haakjes is dat er een fout op de remmen is ...

Dus als dat terug komt, best eens checken ...
Kan ook een voorbode zijn van 12v batterij die laag wordt (en dan heb je dat probleem ...)

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• boyvdveer
vifra schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:57:
een auto met een uitroepteken in wilt zeggen dat er een electrische fout is (standaard symbool specifiek voor EV wagens). kan dus de batterij zijn, de motro of alles daartussen ...

Een cirkel met een uitroepteken en tussen twee haakjes is dat er een fout op de remmen is ...

Dus als dat terug komt, best eens checken ...
Kan ook een voorbode zijn van 12v batterij die laag wordt (en dan heb je dat probleem ...)
Bedankt ga gelijk even de 12v uitlezen.

• Stefannn
Stefannn schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

Nou… vandaag had ik tijd om het nog even rustig te bekijken (op de oprit, ik ben niet daadwerkelijk wezen rijden).
Als de route klaar is met plannen en wacht op “start route” kan je rechts boven een blauw vinkje “laadstops toevoegen” uit-klikken. Dan plant hij de route opnieuw zonder laadstops.
Als hij klaar is vraagt hij nog even of je zeker weet dat je geen laadstops wilt (aangezien het dus te ver voor de accu is) maar als je dat accepteert kan je de route starten zonder laadstops.

Hij lijkt de setting te onthouden. Dat is dan wel weer handig. Alleen een beetje bizar dat je het bij instellingen /route opties niet kan selecteren als “default voorkeur”. Dat zijn ze dus vergeten.

Maar goed…
Ik heb hem nu toch op “automatisch laadstops toevoegen” staan zodat het in het dagelijks leven niet fout gaat. Op lange vakantie ritten kan ik het dus wel bewust uitzetten.
Sorry voor de spam..
Maar vandaag tot de conclusie gekomen dat het toch iets anders is,
En dat verklaart ook waarom ik in eerste instantie niet wist hoe ik dit veranderd kreeg…

1/ als je met de voicecontrol een bestemming ingeeft (bijvoorbeeld: “navigeer naar Lyon”) dan heb je GEEN mogelijkheid om in te geven of dat met of zonder laadstops moet.
2/ als de route eenmaal gepland en actief is dan kan je in de “maps mode” (dus de gewone rijmodus waar je dus gewoon de kaart ziet) links kiezen voor “menu” en dan links boven voor “route opties”
3/ dan gaat hij alles nog een keer opnieuw uitrekenen maarrrr…. Dan wordt hij niet meteen actief maar geeft je de mogelijkheid om rechts op het scherm “opties te kiezen”. Je kan dan bijvoorbeeld de planvoorkeur aanpassen (van aanbevolen naar snelweg bijvoorbeeld), maar je kan ook het blauwe vinkje “laadstops” aanpassen.

Defacto is dit dus wel een soort ontwerp fout:
- deze mode geeft de routeopties weer die je bij instellingen als default hebt gezet.
- maar bij betreffende instellingen kon je de voorkeur om laadstops te plannen dus niet ingeven.

Ik heb wel het idee dat de keuze onthouden blijft. Weet ik niet 100% zeker, daarvoor zou ik het uit moeten zetten en volgende dag checken om zeker te weten dat het zichzelf niet na een poosje reset. Dat is me nu even te veel moeite. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu weet hoe het werkt.
In dagelijks gebruik laat ik het lekker aan staan. Is wel prettig voor de partner ook. Bij lange reizen, als ik er ook speciaal op let, zet ik het denk ik uit.

• DocOnTheRoad
  • Laatst online: 18-09 10:59
ZuinigeRijder schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:04:
@DocOnTheRoad Dit is géén oververhitting van de batterij, maar zombie-modus. Zie hier:

Waarschijnlijk had het uitzetten van de auto zónder op rempedaal drukken en aanzetten met rempedaal ingedrukt het ook verholpen? Dit treedt namelijk op wanneer je tijdens het laden de auto aanzet, dan moet je de auto eerst onlogisch uitzetten.
dank voor je reactie. Misschien goed om weten: het enige wat ik mogelijks kan gedaan hebben tijdens het opladen was het op afstand (via de app) aanzetten van de airco: ook voldoende voor zombie? Toen ik bij de auto kwam, was het opladen al gedaan.
Hoort de rode batterij ook bij de Zombie?

• boyvdveer
boyvdveer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:59:
[...]

Bedankt ga gelijk even de 12v uitlezen.
Geen problemen met de 12v accu 92%. Zal het wel in de gaten houden.

• JohanScha
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-02 20:45
Tijdens mijn reis van en naar Oostenrijk hoor ik na het snelladen en tijdens het rijden een hoge piep.. het is een "willekeurig onderbroken" gepiep, stotterend ofzo (moeilijk te omschrijven). Na een half uur verdwijnt de piep langzaam weer.

Wie herkent dit?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 09:17
Ik (her-)ken het niet, maar kan het de koelvloeistofpomp van de HV accu zijn?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:12
JohanScha schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:51:
Tijdens mijn reis van en naar Oostenrijk hoor ik na het snelladen en tijdens het rijden een hoge piep.. het is een "willekeurig onderbroken" gepiep, stotterend ofzo (moeilijk te omschrijven). Na een half uur verdwijnt de piep langzaam weer.

Wie herkent dit?
Als het warm is en hij heeft aan de snellader gehangen, dan gaat de koeling vaak 20-30 minuten op volle toeren draaien om de temp naar de beneden te krijgen. Dit is volgens mij wat je hoort. Ik hoor het ook bij mij.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 07:42
Weet iemand hoe je de alternatieve route kunt selecteren die in het grijs wordt weergegeven?

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:53

H12

edvanleeuwen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:25:
Weet iemand hoe je de alternatieve route kunt selecteren die in het grijs wordt weergegeven?
Tot nog toe is de enige mogelijkheid die ik heb gevonden: Die route rijden.

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
McRizzo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Als het warm is en hij heeft aan de snellader gehangen, dan gaat de koeling vaak 20-30 minuten op volle toeren draaien om de temp naar de beneden te krijgen. Dit is volgens mij wat je hoort. Ik hoor het ook bij mij.
Ik hen het ook tijdens al mijn lange vakantieritten gehoord na snelladen, ook in niet warme condities.

Ook na het snelladen vlak daarna een uur gepauseerd om te eten hoor je het geluid daarna alsnog een tijd, dus het is niet alleen direct na het snelladen.

Als ik binenkort weer thuis kom van vakantie is de auto aan z’n eerdte beurt toe en het stond al op mijn lijstje om te melden bij de dealer.
Het is een irritant en onregelmatig geluid inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door klootwyk op 13-08-2024 20:12 ]

• Slinnenb
Ik probeer de update te installeren op een usb stick van 64Gb. Dezelfde stick heb ik de vorige keren gebruikt. De stick is leeg (62gb vrij) en geformatteerd .
Toch krijg ik van de update software de melding dat er te weinig ruimte is. Wat doe ik fout?
Ik gebruik een Mac met de laatste versie van macOS

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Slinnenb schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:04:
Ik probeer de update te installeren op een usb stick van 64Gb. Dezelfde stick heb ik de vorige keren gebruikt. De stick is leeg (62gb vrij) en geformatteerd .
Toch krijg ik van de update software de melding dat er te weinig ruimte is. Wat doe ik fout?
Op een Mac ziet die stick er leeg uit, maar dat is die niet.
Je moet je prullenbak legen (met stick erin) en dan is de stick écht leeg.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Stefannn
Bij mij gelukt, ook via Mac.
Ik had de stick eerst met de diskdokter erased en als exFAT geformatteerd.
Geen idee of dat echt nodig is maar het werkte wel. Is in een paar secondes gepiept.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Stefannn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Bij mij gelukt, ook via Mac.
Ik had de stick eerst met de diskdokter erased en als exFAT geformatteerd.
Geen idee of dat echt nodig is maar het werkte wel. Is in een paar secondes gepiept.
Prullenbak legen is voldoende. Die prullenbak zie je niet, maar is er wel. Vandaar dat de stick dan (gedeeltelijk) vol lijkt.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Ik had even geen zin in de update via een USB stick.
Maar….vanavond werd de update “over-the-air” geïnstalleerd :)

• Stefannn
CharlieBulldog schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

WoW! Dat is snel.
Als ik het goed onthouden heb duurde het de vorige keer maanden voor de ota updates begonnen.
Toen ik de download aan het zoeken was viel me al op dat die echt heel lastig te vinden is. Navigerend op de Hyundai site zelf is me dat in ieder geval niet gelukt. Ik heb het via Google gevonden.
Op de Google site geven ze vooral aan dat “usb verleden tijd is”.. “altijd up-to-date met ota”.
Met de herinnering van de voorheen late ota zat ik me daar al wat aan te ergeren.

@Marcel2020 : usb poort al gefixt? Er is in ieder geval hoop voor je mbt software dus.

• Marcel2020
Stefannn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:01:
[...]

WoW! Dat is snel.
Als ik het goed onthouden heb duurde het de vorige keer maanden voor de ota updates begonnen.
Toen ik de download aan het zoeken was viel me al op dat die echt heel lastig te vinden is. Navigerend op de Hyundai site zelf is me dat in ieder geval niet gelukt. Ik heb het via Google gevonden.
Op de Google site geven ze vooral aan dat “usb verleden tijd is”.. “altijd up-to-date met ota”.
Met de herinnering van de voorheen late ota zat ik me daar al wat aan te ergeren.

@Marcel2020 : usb poort al gefixt? Er is in ieder geval hoop voor je mbt software dus.
nee pas half september een date met de werkplaats....OTA heb ik niet zo'n hoop op want ik woon dicht bij de Belse grens waar Vodafone niet zo'n beste ontvangst heeft...

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 10:19
JohanScha schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:51:

Wie herkent dit?
Is inderdaad de koeling van de accu. Je zult dat dus ook verbruik zien in het energieoverzicht bij de accuverwarming(koeling dus ook).

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
Maandag de 30.000 km laten uitvoeren en bij een EV verwacht je dan minimaal een software update (in plaats van de brandstofsysteemreiniger die op de werkbon stond 8)7 ). Bij ophalen bleek de update niet uitgevoerd. Ze zouden hem die avond binnen krijgen......jaja :X . Zelf maar geïnstalleerd. Dus als er liefhebbers in Apeldoorn zijn die mijn USB stick willen lenen, stuur maar een PB...

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 15:12
nietwijk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:25:
Maandag de 30.000 km laten uitvoeren en bij een EV verwacht je dan minimaal een software update (in plaats van de brandstofsysteemreiniger die op de werkbon stond 8)7 ). Bij ophalen bleek de update niet uitgevoerd. Ze zouden hem die avond binnen krijgen......jaja :X . Zelf maar geïnstalleerd. Dus als er liefhebbers in Apeldoorn zijn die mijn USB stick willen lenen, stuur maar een PB...
Hebben ze wel de terugroepactie van de iccu gedaan? Of had je die al eerder laten doen?

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 16:05
Toevallig vanavond voor het eerst dat mijn accu niet meer oplaad aan verschillende laadpalen met verschillende laadpassen. Snellader nog niet kunnen proberen, maar klinkt als een defecte ICCU. Ik ben op vakantie in de buurt van Apeldoorn. Enig idee of dit nu nog effect heeft of ben ik te laat?

• CharlieBulldog
CharlieBulldog schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

Vandaag kwam ik uit Drenthe terug en had niet voldoende lading om thuis te komen.
Normaal gesproken krijg ik dan een waarschuwing en stelt de navigatie een of meer laadstops voor.
Dat kreeg ik nu na de update niet....
Iemand enig idee waarom?
Moet ik iets in de instellingen aanpassen?
Toevoeging 21:07 uur:
Thuis opnieuw getest en op grotere afstanden gaat het goed.
Ik had mijn fietsendrager achterop en het lijkt erop dat daar het probleem schuilt.
Zonder fietsendrager zou ik meer range hebben en het dan wel gehaald hebben.
Blijkbaar houd de navigatie (na de update?) niet (goed) rekening met de verminderde actieradius.

[ Voor 24% gewijzigd door CharlieBulldog op 14-08-2024 21:10 ]

• Marcel2020
slvans schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

Toevallig vanavond voor het eerst dat mijn accu niet meer oplaad aan verschillende laadpalen met verschillende laadpassen. Snellader nog niet kunnen proberen, maar klinkt als een defecte ICCU. Ik ben op vakantie in de buurt van Apeldoorn. Enig idee of dit nu nog effect heeft of ben ik te laat?
de update van de infotainment software waar we het hier nu over hebben gaat je ICCU niet helpen als die kaputt is en de ICCU update ook al niet (maar alleen de dealer kan de ICCU software updaten) Heb je een alarm melding in je scherm? Ms is gewoon de de keuze van traaglaadpalen niet compatibel met je passen?

• Stefannn
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:46:
[...]

Vandaag kwam ik uit Drenthe terug en had niet voldoende lading om thuis te komen.
Normaal gesproken krijg ik dan een waarschuwing en stelt de navigatie een of meer laadstops voor.
Dat kreeg ik nu na de update niet....
Iemand enig idee waarom?
Moet ik iets in de instellingen aanpassen?
Toevoeging 21:07 uur:
Thuis opnieuw getest en op grotere afstanden gaat het goed.
Ik had mijn fietsendrager achterop en het lijkt erop dat daar het probleem schuilt.
Zonder fietsendrager zou ik meer range hebben en het dan wel gehaald hebben.
Blijkbaar houd de navigatie (na de update?) niet (goed) rekening met de verminderde actieradius.
Dank voor de info, ik ga er op letten. Maar ik denk niet dat ik voorlopig veel info zal hebben want in het dagelijks gebruik rijd ik niet zover leeg.
Voor zover ik kan zien:
- moet de auto een laadstop plannen op een “verwachtte 20% soc”
- fietsdrager moet in principe niet uitmaken. Misschien dat de auto aan het begin van de reis te optimistisch is, maar… “of je komt met 20% thuis”, “of hij komt op een gegeven moment toch wel tot de conclusie dat er een laadstop nodig is om niet onder de 20 te komen.

• nietwijk
jouwheld schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Hebben ze wel de terugroepactie van de iccu gedaan? Of had je die al eerder laten doen?
2 mnd geleden laten doen.

• nietwijk
slvans schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

Het gaat om een infotainment update. Die reanimeert helaas geen eventueel overleden ICCU’s.

• CharlieBulldog
Stefannn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Dank voor de info, ik ga er op letten. Maar ik denk niet dat ik voorlopig veel info zal hebben want in het dagelijks gebruik rijd ik niet zover leeg.
Voor zover ik kan zien:
- moet de auto een laadstop plannen op een “verwachtte 20% soc”
- fietsdrager moet in principe niet uitmaken. Misschien dat de auto aan het begin van de reis te optimistisch is, maar… “of je komt met 20% thuis”, “of hij komt op een gegeven moment toch wel tot de conclusie dat er een laadstop nodig is om niet onder de 20 te komen.
De navigatie gaf aan dat de geplande rit 134 km was en de range was op het moment van plannen van de rit 100 km.
Dan had hij een laadstop moeten plannen (lijkt mij).

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Zelfde ervaring hier. Ik plan 3 maand tevoren een beurt, geef aan: doe dan ook alle updates (niet multimedia maar de auto updates) en dan krijg je rond half 4 gewoon een belletje dat ze te weinig tijd hebben voor de updates en of ze de auto nog een dag mogen houden |:(

Moet je net mijn vrouw treffen die toch al de buik vol heeft van hun werkwijze...

• Stefannn
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:32:
[...]

De navigatie gaf aan dat de geplande rit 134 km was en de range was op het moment van plannen van de rit 100 km.
Zie deze post waarin ik het plan-gedrag van laadstops met de nieuwe software heb uitgeplozen.

Mijn conclusie:
- klopt, met range van 100km en afstand van 135km had hij een laadstop moeten plannen.
- maarrrrr…. Dan moet de optie “laadstops plannen” wel aan staan.
- het aan/uit zetten van die optie zou je verwachten bij de instellingen van navigatie. Daar waar je ook kan kiezen tussen voorkeur voor snelste/ecomische/aanbevolen/snelwegen voorkeur. Die instelling is daar niet en dat beschouw ik gewoon als bug.
- je kan de instelling wel veranderen, voor zover ik kan zien is dat permanent, door “als je eenmaal een route hebt gepland”, in rijmodus (dus kaart zichtbaar na het drukken op de map knop) “menu” te kiezen. En dan links boven via submenu naar route opties. Vervolgens kan je het laadpalen plannen rechts op het scherm aan of uitvinken.

Nb… ik ben er nog maar half zeker van. Ik heb dit niet met iets op trekhaak geprobeerd. Dit is hoe ver ik gekomen ben met kwartiertje op de oprit proberen.

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:34
Lijkt er op dat hij na de laatste update qua volume ook geen rekening meer houdt met radio of bluetooth. Voorheen onthield hij de stand van desbetreffende input, nu is er gewoon 1 stand. Via bluetooth staat mijn volume altijd wat harder als ik een podcast oid luister. Toen ik van de week naar radio schakelde was het wel even schrikken. Nog niet verder getest, maar is dit al meer mensen opgevallen?

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 15:12
amw82 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:28:
Lijkt er op dat hij na de laatste update qua volume ook geen rekening meer houdt met radio of bluetooth. Voorheen onthield hij de stand van desbetreffende input, nu is er gewoon 1 stand. Via bluetooth staat mijn volume altijd wat harder als ik een podcast oid luister. Toen ik van de week naar radio schakelde was het wel even schrikken. Nog niet verder getest, maar is dit al meer mensen opgevallen?
Ik schrok laatst ook van radiovolume, verder niet bij nagedacht zal er eens opletten. Ik zag vanochtend bij de info over welke baan je het beste kunt aanhouden onderaan scherm dat die de busbaan aangeeft met een icoontje. Was mij nooit eerder opgevallen, maar kijk er ook niet vaak naar. Dus kan voor de update ook al geweest zijn.

• Rugby82
Het volume werkt hier juist beter. Voorheen moest ik altijd mijn telefoon op maximaal zetten anders dan moest Bluetooth rond de 35 en dat hoeft nu niet meer. Als ik schakel heb ik dan ook geen probleem waar ik het hierboven beschreven gedrag wel eens had met de oude versie.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:44

-CJ

Not remastered

amw82 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:28:
Ik herken het ook. Erg vervelend, vooral omdat de verschillen zo groot zijn. Radio (DAB+) is rond de 7/8 qua volume, Android Auto doorgaans rond de 30.

All I had to do was follow the damn train.

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 20:05
Ik maakte voor snel starten van airconditioning gebruik van de Bluelink widget op mijn iPhone. Sinds upgrade naar iOS public beta 18.1 is deze weg. Maar kan deze ook niet meer toevoegen. Is de feature überhaupt niet meer beschikbaar op oudere iOS? Iemand anders die ze gebruikt en deze nog wel heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIldSJVEBFoCd7iRCqQ_cv2jl9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pl1jAgwEj3vY8a5xFyqCKgyw.png?f=fotoalbum_large

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11 15:55
Ik had dit ook. Nadat ik mijn VPN uitgeschakeld had lukte het wel.

PieterH

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:11
Pieter Hermens schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Ik had dit ook. Nadat ik mijn VPN uitgeschakeld had lukte het wel.
Ik krijg een zelfde melding op 2 verschillend Mac's, alleen klaagt ie over niet genoeg schijfruimte. Heb geen VPN. Software heeft iets van 52GB vrije ruimte nodig om te installeren, maar met zelfs 98GB vrije ruimte blijft het hetzelfde... Denk eerder dat het een bug in de software voor Mac is...

• CharlieBulldog
CharlieBulldog schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:32:
[...]

Naast dit probleem had ik ook dat verkeersborden niet meer gelezen werden.
Is het aan te raden een reset van het infotainmentsysteem uit te voeren?
En zo ja: raak ik dan instellingen kwijt zoals favoriete laadstations en dergelijke?

[ Voor 19% gewijzigd door CharlieBulldog op 15-08-2024 12:02 ]

• Slinnenb
Andre_FR2010 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Ik krijg een zelfde melding op 2 verschillend Mac's, alleen klaagt ie over niet genoeg schijfruimte. Heb geen VPN. Software heeft iets van 52GB vrije ruimte nodig om te installeren, maar met zelfs 98GB vrije ruimte blijft het hetzelfde... Denk eerder dat het een bug in de software voor Mac is...
Op mijn Mac mini met meer dan 100 gb vrije ruimte bleef deze roepen dat er maar 48gb beschikbaar was. Uiteindelijk via mijn macbook wel gelukt. Wel raar want beide zijn exact gelijk geconfigureerd qua software en harde schijf

Jammer van de update is dat alle voorkeurszenders zijn gewist. Kost je toch bijna 5 minuten om ze weer terug te zetten 😉. Verder ging de update als een zonnetje

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Slinnenb schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Op mijn Mac mini...

Jammer van de update is dat alle voorkeurszenders zijn gewist. Kost je toch bijna 5 minuten om ze weer terug te zetten 😉. Verder ging de update als een zonnetje
Hé, raar. Bij mij bleven de voorkeurszenders mooi staan. Bizar hoe die software verschillend reageert, niet echt geruststellend.

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:11
Slinnenb schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Op mijn Mac mini met meer dan 100 gb vrije ruimte bleef deze roepen dat er maar 48gb beschikbaar was. Uiteindelijk via mijn macbook wel gelukt. Wel raar want beide zijn exact gelijk geconfigureerd qua software en harde schijf

welke locatie kies jij voor de Download?

• Slinnenb
Zowel op de Mac mini als de macbook gebruik ik de standaard Downloads map

• tvc15
  • Laatst online: 22:44
GoodPeople schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:18:
Ik maakte voor snel starten van airconditioning gebruik van de Bluelink widget op mijn iPhone. Sinds upgrade naar iOS public beta 18.1 is deze weg. Maar kan deze ook niet meer toevoegen. Is de feature überhaupt niet meer beschikbaar op oudere iOS? Iemand anders die ze gebruikt en deze nog wel heeft?

[Afbeelding]
Ik zie Bluelink niet in het Widgetkeuzelijstje voor op het lockscreen staan op mijn iPhone die draait op iOS 17.6.1

• tvc15
CharlieBulldog schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Naast dit probleem had ik ook dat verkeersborden niet meer gelezen werden.
Is het aan te raden een reset van het infotainmentsysteem uit te voeren?
En zo ja: raak ik dan instellingen kwijt zoals favoriete laadstations en dergelijke?
Al je instellingen blijven bewaard als je een reset uitvoert. Als je een cold boot doet door je 12 Volt batterij los te koppelen, dan blijven je instellingen ook bewaard, alleen je totaalverbruik wordt wel gereset (niet het aantal gereden km en uren, alleen het verbruik)

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 08:52
Andre_FR2010 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Even je mac rebooten. Dat hielp bij mij

• tvc15
Stefannn schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 03:07:
[...]

Zie deze post waarin ik het plan-gedrag van laadstops met de nieuwe software heb uitgeplozen.

Mijn conclusie:
- klopt, met range van 100km en afstand van 135km had hij een laadstop moeten plannen.
- maarrrrr…. Dan moet de optie “laadstops plannen” wel aan staan.
- het aan/uit zetten van die optie zou je verwachten bij de instellingen van navigatie. Daar waar je ook kan kiezen tussen voorkeur voor snelste/ecomische/aanbevolen/snelwegen voorkeur. Die instelling is daar niet en dat beschouw ik gewoon als bug.
- je kan de instelling wel veranderen, voor zover ik kan zien is dat permanent, door “als je eenmaal een route hebt gepland”, in rijmodus (dus kaart zichtbaar na het drukken op de map knop) “menu” te kiezen. En dan links boven via submenu naar route opties. Vervolgens kan je het laadpalen plannen rechts op het scherm aan of uitvinken.

Nb… ik ben er nog maar half zeker van. Ik heb dit niet met iets op trekhaak geprobeerd. Dit is hoe ver ik gekomen ben met kwartiertje op de oprit proberen.
@Stefannn , dank je wel voor deze tip. Ik reed gisteren een rit van 200 km en vertrok met 300 km bereik, het navigatie systeem verraste me met een ongevraagd geplande laadstop na ca. 130 km. Het uitzetten van het blauwe vinkje bij “inclusief laadstations" voorkomt dit soort overbodige stops. Met het vinkje uit werkt het weer net zo als bij de vorige versie: je krijgt de vraag of je naar laadstations wilt zoeken, die kan je wegdrukken.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XL3lxeVMqDrgp08Vwda7HO1RPso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XakX3enAvKIGlIIPcRAOthXt.png?f=fotoalbum_large

Waarom kan je geen 2021 AWD 73kwh kiezen??
Zijn al die long ranges niet de 77kwh?

En aan hoeveel kunnen we nu met v3 tesla max laden? 35kwh?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:44

MicheldeGoey

Project 45

@multipasser
Geleverd in '21 is modeljaar 22.
Tesla rond 95 kW.

• Crocidolite
  • Laatst online: 04-11 10:58
multipasser schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:32:
En aan hoeveel kunnen we nu met v3 tesla max laden? 35kwh?
Laadsnelheid druk je uit in kW, kWh gebruik je voor voor capaciteit ;)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MicheldeGoey schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:37:
@multipasser
Geleverd in '21 is modeljaar 22.
Tesla rond 95 kW.
Dus alle AWD's long range uit 2022 gaan automatisch 73kwh zijn?

• Slinnenb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ajNryhYZH9w4vq_YSBhNSpPmNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVlcfJggl8nKekqTQ2WMEl2w.jpg?f=fotoalbum_large
Een mijlpaal voor mijn Ionic, de eerste keer een range van boven de 500 km op guess-o-meter. 😀

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:19
multipasser schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

Dus alle AWD's long range uit 2022 gaan automatisch 73kwh zijn?
Nee, ik heb een Lounge long range van feb 22 die is 73kWh, ik meen dat de productie na augustus 2022 77 kWh werd.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Marcel2020
OTA rulez, ook met defecte AVM kwam de update binnen:-)

• Marcel2020
Lijkt het of start het systeem sneller op na de update?

de snelheidsinfo is iig nog even useless...(ja het display laat 50 zien maar die 80 binnen de bebouwde kom)???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HflU92cPhm8CMwAPoDUrVpvgwbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tlPHQ2SjtVjCAmDPfUy9aYm.jpg?f=fotoalbum_large

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 16:33
Even een positieve ervaring delen:

Deze vakantie in m’n 77 kWh rwd Lounge volgepakt met dakkoffer en towbox naar midden Italië gereden: 1425 km enkele reis. (‘s nachts) Gereden in 16 uur, inclusief zes laadstops, met een maximum snelheid van 130 km/u waar dat mocht. Terugweg identieke cijfers.

Ik was erg benieuwd wat de invloed van de dakkoffer zou zijn, maar in principe kwam het in de zomer rijden mét dakkoffer exact overheen met naar de wintersport (1100 km rond het vriespunt) rijden zónder dakkoffer. Dus stints van 200 tot 225 km op een accucapaciteit van 85% tot 20% (= kwartiertje laden).

Laden was zowel onderweg als op locatie geen enkel probleem, ondanks waarschuwingen van kennissen over de Italiaanse laadinfrastructuur.

Weer een positieve ervaring met lange afstand rijden dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmTIkuNenV5cYnDRl_HhqmVu_pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiiCXJlaz4A4pOScYcQJN01Z.jpg?f=fotoalbum_large

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Grr. Stom dat je in de nav niet kunt zeggen gebruik alleen Ionity. Je moet bijna ABRP gebruiken.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

En ABRP zegt 1u19 laden met 4 stops voor een route van 1050km. Als ik dan de lijst bekijk staat er bij 26 a 29 minuten laden dus kom ik aan 2u? Waarom klopt dat niet?

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

GG85

.......

multipasser schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 01:39:
Grr. Stom dat je in de nav niet kunt zeggen gebruik alleen Ionity. Je moet bijna ABRP gebruiken.
Dat kan wel.

• Rugby82
Gewoon bij kiezen van de laadstops het filter linksboven op 150+ zetten en fe aanbieders filteren. Werkt perfect, ik doe niet anders in her buitenland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcGpohk6v3CZe3fwSp_z0wI4zD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv8m6xTMuziwyZNXZAAejNeY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Rugby82 op 19-08-2024 08:20 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Tiggy80
Rugby82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:18:
Gewoon bij kiezen van de laadstops het filter linksboven op 150+ zetten en fe aanbieders filteren. Werkt perfect, ik doe niet anders in her buitenland.

[Afbeelding]
klopt, dit heb ik ook zo ingesteld (alleen ionity) maar toch plant de nav de eerste stop van mijn rit naar straatsburg bij een andere laadpaal dan ionity.... dan heeft zo'n filter niet zoveel nut meer. ik voeg dus handmatig tussenstops in waarbij ik zoek naar ionity's op de route en steeds z'n 250km rijden zijn. tijdens het laden voeg ik de volgende laadstop in. iets minder efficient dan ABRP, wel minder voorbereiding en zeker laden bij ionity

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:27
Hier in the middle of nowhere in Noorwegen kwam de update ook binnen. Merk vooralsnog eigenlijk geen verschil, maar de nieuwste rotondes zullen er vast nu ook op staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX8vOb5XIkHH-WvURpJdpZSbM-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taVrCnJTNtfoxgFwTRZczD5b.jpg?f=fotoalbum_large

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 22:29
Tiggy80 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

klopt, dit heb ik ook zo ingesteld (alleen ionity) maar toch plant de nav de eerste stop van mijn rit naar straatsburg bij een andere laadpaal dan ionity.... dan heeft zo'n filter niet zoveel nut meer. ik voeg dus handmatig tussenstops in waarbij ik zoek naar ionity's op de route en steeds z'n 250km rijden zijn. tijdens het laden voeg ik de volgende laadstop in. iets minder efficient dan ABRP, wel minder voorbereiding en zeker laden bij ionity
Klopt ik had dit van het weekend ook. Alleen Ionity ingesteld in het filter en toch wilde de navigatie mij tussendoor bij FastNed laten gaan laden terwijl de accu dan nog op 30% zou zitten.
Vage is dat ik de rit tot het Ionity laadpunt makkelijk zou halen want ik zou daar aankomen met ongeveer 9%.
Om te testen nog een paar random verre ritten geprobeerd en elke keer wilde de navigatie al bij 30% gaan laden.
Iemand enig idee of je dit ergens kan aanpassen want dit deed het systeem eerst nooit.

PS: ik heb wel het idee dat het automatisch van rijstrook wisselen een stuk soepeler gaan na de update van de ADAS systemen. Was rustig onderweg dus meerdere keren geprobeerd en geen een keer dat het systeem zichzelf annuleerde terwijl dat eerst wel regelmatig gebeurde.

• Rugby82
Op zich heel logisch dat de navigatie een andere aanbieder kiest als de geselecteerde uit het filter niet op je route zit bij te weinig range.

Bij interne navigatie ligt de nadruk op de route waarbij je bij ABRP een compleet onlogische route kunt maken puur door slechts 1 aanbieder te selecteren en daar de boel op te baseren. Dat is niet het primaire doel van een navigatiesysteem.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Tiggy80
Rugby82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:19:
Op zich heel logisch dat de navigatie een andere aanbieder kiest als de geselecteerde uit het filter niet op je route zit bij te weinig range.

Bij interne navigatie ligt de nadruk op de route waarbij je bij ABRP een compleet onlogische route kunt maken puur door slechts 1 aanbieder te selecteren en daar de boel op te baseren. Dat is niet het primaire doel van een navigatiesysteem.
in het door mij beschreven geval was daar geen sprake van, de ionity zat ook gewoon op de route, anders zou ik ook nooit de ionity moeten kunnen vinden als ik een tussenpunt op de route selecteer. ik zou ook met 30-35% aankomen bij die laadstop, ook niet wenselijk.

daarbij snap ik niet waarom de navigatie dat niet zou kunnen plannen als ABRP, als je een route hebt en binnen een bepaalde afstand van die lijn naar laadplekken zoekt is het probleem opgelost. juist snellaadplekken zitten soms 2km van een snelweg af op een industrieterrrein, nou prima om daar even langs te rijden. als het systeem zich inderdaad beperkt tot de raststattes en tankstations dan is het wat mij betreft te star. een setting die hierin een keuze zou geven aan de gebruiker zou dan een oplossing kunnen zijn

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij probeert de navi je altijd te laten laden vóórdat je onder de 20% duikt.

Dat zou ik wel graag zelf kunnen aanpassen.
Ik probeer meestal onder de 10% bij de paal te arriveren, aangezien ik+gezin anders te laat terug zijn bij de auto van plassen/koffie enz

• Marcel2020
een laadstation verder rijden?

Pagina: 1 ... 235 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic