• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Inderdaad, ik plan zelf altijd handmatig de laadstations omdat dat veel beter werkt qua range. Soms verbruik je meer en wil je wat eerder laden en soms valt het mee en kan je wat later. Een laadstop handmatig toevoegen is zo simpel met dit systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door Rugby82 op 19-08-2024 12:56 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 16:33
Rugby82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Inderdaad, ik plan zelf altijd handmatig de laadstations omdat dat veel beter werkt qua range. Soms verbruik je meer en wil je wat eerder laden en soms valt het mee en kan je wat later. Een laadstop handmatig toevoegen is zo simpel met dit systeem.
Dat doe ik inderdaad ook op lange reizen. Met de door de nav voorgestelde laadstops kom je er ook prima, maar als je zelf de optimalisatie zoekt, bespaar je toch reistijd.

Ik had de indruk dat de navi het prima vindt om met 16 of 17% bij een laadstop aan te komen, maar als het lager dreigt te worden zoekt ie automatisch naar alternatieven.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rugby82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:18:
Gewoon bij kiezen van de laadstops het filter linksboven op 150+ zetten en fe aanbieders filteren. Werkt perfect, ik doe niet anders in her buitenland.

[Afbeelding]
No shit, ik heb zeker 15minuten liggen zoeken!
Dat zit enkel maar onder een Hamburger menu!! pffff.

ok soit idd na hetselecteren neemt hij toch nog andere laders :(
Omdat hij altijd boven die 20/30% wil blijven. Stom dat je dat niet kan instellen naar 5% of 10%.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:50
Blijft ook voor het systeem koffiedik kijken...je verbruik kan zomaar anders zijn dus de ondergrens is ws zo gekozen dat een wat minder oplettend bestuurder niet stil komt te vallen.
Ik plan meestal met plm 15%-20% restafstand de volgende laadstop.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja maar met de 'slechte' range van een AWD en je rijdt maar 50% van je batterij op, wordt het wel heel veel laden. Telkens van maar van 80% tot 30% is je tank maar half voldoen :)

• Marcel2020
scheelt toch 30% en een flink stuk rijden, laden bij 20, of 50%. ;-)

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 15:12
Die conservatieve planning is inderdaad irritant. Het is al iets beter dat die niet meer altijd tot je max DC soc plant, maar hoeveel je nodig hebt om volgende stop te halen.
Je zou hem gewoon zijn planning kunnen laten maken. Vervolgens als je in de buurt van de eerste stop komt kijken of er nog een andere ionity op de route ligt die je kan halen. Laders op de route gebruikt hetzelfde filter, deze stop toevoegen aan je planning en lekker voorbij de voorgestelde stop rijden.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom zegt ABRP 1u7 laden terwijl het bijna 2u is?
Raar dat die tijden zo uit mekaar liggen.

edit: got it! Er is een setting bij ABRP die bij elke stop 10 mins bij telt als extra!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCh1wymANdw4uoudTO9PCW9c22g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uj35KOI6DMCJipjfwJXJ84KP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door multipasser op 19-08-2024 16:16 ]

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
Naast de uitgelopen bandenherstel set,welke reeds meer dan 4 maand in backorder staat, nummertje 2 van de topics gespot op dit forum.
Garage had er nog niet van gehoord :) "Is toch wel duur, 147€, maar dan kunnen we ineens ook het tapijt in de kofferruimte vervangen, die is wel binnen" zegt baliemedewerker.

Hopelijk stopt het hierbij, geen zin om alle andere "topics" onder mijn neus te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBFu8wFYvtkaSZ-PyeRIeFHPM2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjnqvQfHhmstDYkhsjgJ5MtA.jpg?f=fotoalbum_large

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11 09:16
sempaai schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:11:

Hopelijk stopt het hierbij, geen zin om alle andere "topics" onder mijn neus te krijgen.
Als dat nou eens de reactie van een dealer zou worden, dan komen we nog ergens. helaas is het (bijna) altijd de reactie die je ook aangeeft; "dat hebben we nog nooit gehoord/gezien" :?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-11 11:06
Stefangrp schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:55:
Volgens mij probeert de navi je altijd te laten laden vóórdat je onder de 20% duikt.

Dat zou ik wel graag zelf kunnen aanpassen.
Ik probeer meestal onder de 10% bij de paal te arriveren, aangezien ik+gezin anders te laat terug zijn bij de auto van plassen/koffie enz
Zonder het uitgebreid te hebben getest, lijkt het als volgt te werken met de automatische onboard-laadplanning

- Tussenstops lijken altijd te worden gepland met een batterij >20%
- Terwijl voor de eindbestemming dit wel <20% kan zijn.

Zou een mooie feature zijn voor een volgende update om het gewenste batterij niveau bij aankomst in te kunnen geven >:)

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:44

-CJ

Not remastered

Ook een andere mooie functiewens die ik laatst besprak met iemand; een functie om op basis van de afstand te kunnen berekenen hoe hard je kunt rijden om zonder laadstop thuis te komen. Laatst een lange rit (200km) gehad midden in de nacht en heb wat harder gereden dan 130km/u maar alle tijdswinst die ik had door sneller te rijden was ik kwijt door een extra laadstop :+

All I had to do was follow the damn train.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:54
Dat vind ik dus juist niet zo handig. Dat wil zeggen... in de winter....
Want de voorverwarming heeft dan zijn werk al gedaan.

Dit is dus wel de reden dat ik de automatische planning bij lange ritten uitzet.
Met het middenschermpje zie je precies wanneer/waar de laadstop zitten.
Je kan ook nog "laadstops op route`' zoeken met alle filters van dien. Op "info" drukken om beter te zien hoe het er uit ziet.

Je hebt toch geen bal te doen. auto stuurt zelf en houdt zelf afstand.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, welke schoonmaak middelen gebruiken jullie voor je interieur? Ik merk dat de traditionele/goedkope autodoekjes bij mij juist strepen/vlekken achter laten. En als er regeldruppels door de ramen naar binnen komen op de deuren dan geven die ook vlekken.
-CJ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:59:
Ook een andere mooie functiewens die ik laatst besprak met iemand; een functie om op basis van de afstand te kunnen berekenen hoe hard je kunt rijden om zonder laadstop thuis te komen. Laatst een lange rit (200km) gehad midden in de nacht en heb wat harder gereden dan 130km/u maar alle tijdswinst die ik had door sneller te rijden was ik kwijt door een extra laadstop :+
Haha heb je daar een functie voor nodig? Bij ICE auto's weet je toch ook wel of je een keer extra moet tanken als 1:10 rijdt t.o.v. 1:17. Je auto geeft het kWh/100km verbruik als het goed is aan. Overigens heeft de ABRP app een soortgelijke functie.

[ Voor 58% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-08-2024 18:11 ]

• Marcel2020
dat hoef je voor een stukje als 200km niet te berekenen, als je uurgemiddelde niet drastisch hoger dan 110 wordt, en daar moet je flink voor doorrijden, win je amper tijd...dus met accu onder de plm 50KW heeft dat weinig zin (awd)

• Marcel2020
Stefannn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Dit is dus wel de reden dat ik de automatische planning bij lange ritten uitzet.
Je kan ook nog "laadstops op route`' zoeken met alle filters van dien. Op "info" drukken om beter te zien hoe het er uit ziet.

tussenstop wel bijtijds cancelen, je ziet het aankomen toch?

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
HollovVpo1nt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:08:
Vraagje, welke schoonmaak middelen gebruiken jullie voor je interieur? Ik merk dat de traditionele/goedkope autodoekjes bij mij juist strepen/vlekken achter laten. En als er regeldruppels door de ramen naar binnen komen op de deuren dan geven die ook vlekken.

[...]
Kent Foam Cleaner op bol.com. Werkt zeer goed. Met microvezel doekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6t2IWEIj-ZkelvQReXHKon5S4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrScWkA2PFa5MF60NWKZtLh5.jpg?f=fotoalbum_large

• PhilippeJoris
Stefannn schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

@Stefannn middenschermpje? Sorry, I'm lost.

• Stefannn
Marcel2020 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

tussenstop wel bijtijds cancelen, je ziet het aankomen toch?
Ah.. geen idee.. ik zet het dus altijd uit… nog nooit geprobeerd :)
Maar goed…. Als je ze toch gaat cancelen dan is plannen zonder laadstops dus wel zo handig

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Stefannn
Niet in mijn auto nu. Dus kan geen foto maken.
Als je maps op hebt (dus zoals je normaal navigeert tijdens het rijden)
En je hebt een route ingesteld
Dan kan je rechts onder het hoofd scherm (dus niet het extra informatie scherm rechts) op een hokje klikken.
Dan krijg je een middenscherm.
Dat middenscherm heeft bovenaan 3 opties:
Normaal: alle afslagen die je moet nemen
Detail: alle afslagen die je moet nemen en ook nog de afslagen waar je voorbij rijdt
Rustplaatsen: dat zijn alle parkeerplaatsen die je tegenkomt.

Selecteer de rustplaatsen.
Dan zie je alle parkeerplaatsen onderweg inclusief of je daar kan laden of eten.

Ik typ dit uit mijn hoofd dus het zal niet exact kloppen. Beetje zoeken en je komt er wel uit.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Herkenbaar. Recent een keer de auto niet genoeg kunnen opladen (stekker vergeten in te pluggen de dag er voor) en dan een ritje op en neer naar Eindhoven. Ik zou het net wel of net niet halen, maar bij 130km/h tikken de range kilometers sneller weg dan de navigatie kilometers...
Dus ga je dan 80/90 rijden of 4 minuten aan Fastned? Ik koos voor het laatste.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rvdgaag schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:42:
Mocht je ooit twijffelen om naar Noorwegen te gaan met je EV, zeker doen (gaan). Het aantal snelladers is zeer hoog soms zelf bij een kleine parking langs een doorgaande route. Bij veel benzine pompen en vrijwel alle grote supermarkten staan vaak meerdere snelladers.

Ionity overtrof zichzelf met 18 laadaansluitingen waarvan 14 350kW en 4 200 kW max in dit voorbeeld.
[Afbeelding]

gemiddeld heb ik bij Ionity in Noorwegen voor 27ct per kWh snelgeladen, op basis van het paspoort abonnement. In Duitsland was dat 39ct. De hele trip van bijna 4000km was dus vrij goedkoop mede omdat je in Noorwegen vaak 70 tot max 80 km/h mag en dan is zelf de Ioniq 5 vrij zuinig.
Dit is ook mijn ervaring van Noorwegen met een EV, ook deze zomer. Zelfs in redelijk dunbevolkte gebieden staan bijvoorbeeld in dorpen met slechts 1500 inwoners, snelladers bij supermarkten. En dan 200, 300 of zelfs 400 kW snelladers; het type dat je in Nederland echt alleen langs de snelweg of op een industriegebied tegenkomt (althans in mijn ervaring). En dat voor prijzen die soms lager zijn dan wat ik thuis betaal! In de kleinere dorpen heb je dan 4 beschikbare laders, maar langs doorgaande wegen of in grotere plaatsen regelmatig 8 of meer laders. Ik heb nooit ergens hoeven wachten op plek.

Eén verschil met Nederland daardoor is dan wel, het laadpas/app verhaal. Omdat het allemaal snelladers zijn heb je vaak wel een specifieke app nodig om te kunnen laden. Met de apps Bilkraft (heeft zelfs autocharge!) en Elton heb ik overigens wel al mijn laadsessies in Noorwegen kunnen betalen. Uiteindelijk viel het voor mij met 2 apps wel mee maar N=1. Wel handig om dat voor je reis al geïnstalleerd te hebben. Gek genoeg heb ik zelf nog een Noor geholpen. Hij was op vakantie in eigen land, maar verbaasd was dat zijn default app niet werkte ;)

Verder is het dus met de I5 met de hoge laadsnelheid goed vertoeven in Noorwegen. De gemiddelde snelheid die je rijdt is zo laag dat je echt zeer zuinig kunt rijden. Op een gegeven moment gaf de range indicator mij 540 km aan op basis van 100% batterij, leuk om te zien :) Bergpassen rijden is heerlijk met de regeneratie in plaats van hoeven te remmen. Toch geinig als je een paar honderd meter daalt, je het accupercentage een paar procent omhoog ziet gaan. Je raakt ongetwijfeld meer kwijt als je weer stijgt, maar het blijft lollig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:20
Nog een voordeel van zelf de volgende laadstop inplannen vind ik dat je kan kijken hoeveel laadpalen (incl bezetting) er zijn en op basis daarvan je laadstation mede selecteren. Afgelopen weken in Frankrijk weer gemerkt dat er langs de snelweg zoveel laadstations zijn dat je daar best wat mee kan spelen. Laadstation met 12 palen waarvan bij het plannen er maar 3 bezet zijn, heeft waarschijnlijk over een half uur nog steeds plek. Daar houdt de automatische planning van de auto geen rekening mee. Laadstation met 2 plekken waarvan 1 bezet wordt gewoon meegenomen in de planning. De kans dat die volledig bezet is als je aankomt is wat groter.
Daarnaast kun je zo ook wat makkelijker rekening houden met de wensen van het reisgezelschap.
Met deze manier van plannen nog nooit misgegrepen.

• boyvdveer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-10 09:32
ZuinigeRijder schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:24:
[...]

Ik neem aan dat de software geupdate wordt nadat ze van de boot gehaald zijn bij de controle vóórdat deze naar de dealer gestuurd wordt en mogelijk misschien zelfs vóór dat deze de boot opgaat.

In de auto kun je alleen het infotainment/kaart versie controleren. Bij mij stond: bijgewerkt 26-03-2021.
Dus dit is al gebeurd voordat deze op de boot ging. Het kan natuurlijk zijn dat in de tussentijd geen updates waren, dus hoeft deze ook niet bijgewerkt te worden.

Nu zijn er wel nieuwe kaart versies. Maar ook de firmware updates zijn natuurlijk belangrijk en die kun je niet zo makkelijk achterhalen. Maar wel via de (dealer) engineering mode O-)

Maar ik denk dat je expliciet moet vragen voor de laatste kaart/infotainment én firmware updates (service acties). Maar het kan zo zijn dat de dealer zegt dat dit gedaan is, maar dat uiteindelijk niet gebeurd is, omdat deze erop vertrouwd dat de auto zo nieuw is, dat dit de laatste versies zijn. 8)7
Bij mijn auto stond de nieuwe software er nog niet op dus goed om dit even te checken.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Een tip voor de Ioniq 5N rijders.

Vanwege de grote remschrijven kan de 5N soms last hebben van wat roest op de schrijven als er te veel op de motor wordt afgeremd. De remschrijven wordt dan te weinig gebruikt en je kan dan wat schurend geluiden ervaren.

Houd de Auto Hold-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt. Er verschijnt een melding in het instrumentenpaneel dat de remreiniging is geactiveerd. Regenereren wordt dan onderbroken en je remt dan volledig op de remschrijven en niet op de motor. Dat zou de roest moeten verwijderen.

Schijnt dat je het ook weer moet deactiveren (10 sec inhouden)

[ Voor 16% gewijzigd door Genestealer op 21-08-2024 12:59 ]

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-11 14:44

MicheldeGoey

Project 45

@Genestealer

Daar hoef je geen 5N voor te hebben. Als ik mijn P45 nat wegzet, zitten na een week de blokken muurvast op de schijven.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-11 06:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hoe lang duurt de OTA update normaal? Mijn auto is sinds vrijdag bezig en staat ondanks 2-3 uur per dag rijden al sinds zondag op “de installatie wordt voorbereid”. 6 á 8 uur voor enkel de voorbereiding lijkt me nogal excessief.

• Marcel2020
Daniel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:03:
Hoe lang duurt de OTA update normaal? Mijn auto is sinds vrijdag bezig en staat ondanks 2-3 uur per dag rijden al sinds zondag op “de installatie wordt voorbereid”. 6 á 8 uur voor enkel de voorbereiding lijkt me nogal excessief.
volgens mij heeft het systeem daar de live verbinding/server voor nodig, duurde bij mij een uur of drie (ik woon op een plek waar Vodafone weinig signaal heeft)
Dus bandbreedte beperkt agv van de uitrol, of slechte ontvangst zouden het zomaar nog langer kunnen laten duren.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
MicheldeGoey schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:00:
@Genestealer

Daar hoef je geen 5N voor te hebben. Als ik mijn P45 nat wegzet, zitten na een week de blokken muurvast op de schijven.
Vlak voor thuiskomst een paar keer flink remmen zodat de remmen droog en warm zijn als je de auto parkeert.
Let wel op achterliggers!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CharlieBulldog schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:27:
[...]

Vlak voor thuiskomst een paar keer flink remmen zodat de remmen droog en warm zijn als je de auto parkeert.
Let wel op achterliggers!
En achteruit rijdend rem je ook uitsluitend op je remblokken. Ik parkeer altijd achteruit op de oprit (dat is veiliger bij het wegrijden; dan zie ik meer), dus de remmen worden dan telkens weer gepoetst.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Xmoo
  • Laatst online: 02-11 20:27
Morgen 60k onderhoud. Inmiddels al wel 65K op de teller :p
Ga even de opties bespreken om mijn 23 Lounge in te ruilen voor een 25 Lounge of N-Line.

Hopelijk krijg ik de N mee morgen.

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

En achteruit rijdend rem je ook uitsluitend op je remblokken. Ik parkeer altijd achteruit op de oprit (dat is veiliger bij het wegrijden; dan zie ik meer), dus de remmen worden dan telkens weer gepoetst.
ik weet niet hoe snel je achteruit inparkeert maar ik vermoed dat het effect er van haast te verwaarlozen is ;-)

Naar mijn idee heeft het meer zin geregeld eens in recovery 0 te rijden, of op en leeg stukje weg/parkeerplaats de parkeerrem met 25 km/h aan te trekken

• Tiggy80
Xmoo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:15:
Morgen 60k onderhoud. Inmiddels al wel 65K op de teller :p
Ga even de opties bespreken om mijn 23 Lounge in te ruilen voor een 25 Lounge of N-Line.

Hopelijk krijg ik de N mee morgen.
ben benieuwd naar je rekening, mijn onderhoud staat 4 sept gepland, maar ik heb nog geen verwachte kosten gekregen van de dealer....

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:27:
[...]

ik weet niet hoe snel je achteruit inparkeert maar ik vermoed dat het effect er van haast te verwaarlozen is ;-)
Geen idee, maar last van roest heb ik in elk geval niet.
Naar mijn idee heeft het meer zin geregeld eens in recovery 0 te rijden, of op en leeg stukje weg/parkeerplaats de parkeerrem met 25 km/h aan te trekken
Je kunt de auto ook in z’n vrij zetten en dan remmen. Dan doe je dat ook op de remblokken.

<John O`Mill>

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:50
Hippe Lip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Geen idee, maar last van roest heb ik in elk geval niet.

[...]

Je kunt de auto ook in z’n vrij zetten en dan remmen. Dan doe je dat ook op de remblokken.
Samengevat - de meesten gaan nooit last hebben van roest op de remblokken. Om dat te hebben dien je een of meerdere van volgende condities te hebben:
- auto staat (heel) lange periode stil
- leven in slechte klimaatomstandigheden (bv. aan zee roest het sneller)
- rijd (en remt) altijd zacht

Vooral dat laatste, als je een beete file rijder bent, regelmatig stadsverkeer doet, ... dan is de kans klein dat er zich roest vormt ...

Maar voor als je het echt nodig hebt (je kan eenvoudig visueel zien of je remschijven blinken of niet) dan kan je best eens op regen level 0 rijden in stad-dorps verkeer ... dan rem je hoofdzakelijk met uw remschijven ...

De "auto hold" knop induwen werkt niet met de I5 ...

Hier meer info - YouTube: How To Enter Brake Disc Cleaning Mode! - Kia and Hyundai EV’s!

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Xmoo
Tiggy80 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

ben benieuwd naar je rekening, mijn onderhoud staat 4 sept gepland, maar ik heb nog geen verwachte kosten gekregen van de dealer....
Voor mijn 30k onderhoud was het iets van 130 euro of zo, zoals in het boekje beschreven staat. Deze zal wat spannender worden verwacht ik. Een voordeel, er werkt een goede vriend van mij. Die regelt in ieder geval dat ik geen onzin dingen doe en betaal. Was met mijn 30K onderhoud ook. Hadden ze van te voren nog 2 dingen ingepland/aangeslagen, volgens hem helemaal niet nodig en is het enkel voor extra verkoop.

Timing is wel perfect. Weekje voor ik 2,5 weken naar Italië vertrek. Worden weer leuke postjes voor op de Instagram. Vorig jaar was het Lake Como, Milaan, Interlaken, Riquewihr en Strasbourg.
Dit jaar wordt het Modena, Siena, Florence, Sorrento, Amalfi, Positano, Capri (zonder auto), Cinque Terre, Pignone, Portofino en dan via Geneva terug.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
Daniel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:03:
Ik heb ook dagenlang die melding gezien. Tot op een zeker moment bij het uitzetten van de auto de melding kwam dat hij updates ging installeren.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• jwyseu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:49
Is er nog iemand die dergelijke barstjes/krassen heeft in de plastiek aan de koffer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNj81LkeN68YAaqqisss5N45VkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqHECcDxG8USE5QW4vXKzTek.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik het in die plastiek overal heb ongeveer een centimeter van elke rand, lijkt het me dat of de kofferbeweging of warmte deze veroorzaakten dus hoop ik dat het garantie is.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:49
Ja hier ook, je herinnert me er aan dat ik dit nog moet melden bij de lease

• jouwheld
jwyseu schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:47:
Is er nog iemand die dergelijke barstjes/krassen heeft in de plastiek aan de koffer?

[Afbeelding]

Aangezien ik het in die plastiek overal heb ongeveer een centimeter van elke rand, lijkt het me dat of de kofferbeweging of warmte deze veroorzaakten dus hoop ik dat het garantie is.
Ik had bij aflevering op diezelfde plek lijmresten van de transportbeschermfolie die werden na een tijdje zwart van vuil en leverde gelijke patronen op. Je zou eens kunnen checken of je het weg kan poetsen.

• vifra

[Afbeelding]

lijkt me van een tape roller (afscheurtanden) te zijn ... de beschermtape als ze die afhalen kan wel eens lijmresten daar achterlaten ... blijkbaar bij aflevering wordt de wagen niet zo top afgekuist om lijmresten weg te halen ... wat kuisalcohol en dat zou weg moeten gaan ...

(op vele plekken kan je die vinden ... )

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11 15:55
[ quote]Tiggy80 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

[/quote]
Mijnrekening bij 60000 km na twee jaar was 373 euro. Bij 30000 km n 1 jaar 273 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Pieter Hermens op 22-08-2024 14:48 ]

PieterH

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55

[Afbeelding]

Ja, dit had mijn auto ook toen ik hem 2 jaar geleden ontving vanuit de pool. Deze was 3 maanden oud. Ik deed daarom de aanname dat het overblijfsel van vorige leaserijder was, een fietsendrager bijvoorbeeld. Lijmresten van beschermfolie kan het natuurlijk ook zijn. Met allesreiniger en een paar goede microvezeldoeken was het met wat moeite zonder schade van shooting star matgrijs te verwijdern.

• ThijsR
Hallo mede I5 rijders,

Het rechter display van mijn I5 RWD 73kwh Connect uit 2022 valt regelmatig uit. Deze blijft de hele rit zwart. Zowel het gehele display cluster als ook de AVN module zijn al eens vervangen door een andere Hyundai dealer. Helaas dus zonder blijvend resultaat.

Nu heb ik een kleine discussie met de locale Hyundai dealer, leasemaatschappij en evt. wagenparkbeheer. Ik heb namelijk 4 van deze LED strips van Ali Express onder de stoelen geplakt om zelf wat interieurlicht voor en achter te creeren. In de winter is de wat kale Connect uitvoering van binnen nl. erg donker.

https://www.aliexpress.co...ail_item.2.da17f19csKlVrw

- voeding komt uit een USB A adapter in de sigarettenaansteker in middenconsole (zie op foto rechts)
- dus naast de data poort voor o.a. carplay
- deze usb zit alleen vast tijdens ritten in het donker (alleen herfst/winter)
- besturing via app op telefoon
- krijgt dus voeding vanuit de 12V accu
- stroomverbruik lijkt me een fractie van stroombehoefte hedendaagse smartphone
- als auto uit is, zijn strips uit
- de USB haal ik er meestal uit als de rijomgeving niet donker is

Volgens de monteur en werkplaatsreceptie lokale Hyundai garage beweert men dat het regelmatig gebruiken van deze paar LED strips de reden kan zijn dat de AVN én het scherm beschadigd zijn.
Ik vind dit zelf erg ongeloofwaardig maar heb weinig technische kennis.

Is hier wellicht iemand op het forum met elektro-technische kennis die dit kan bevestigen danwel ontkennen? Liefst met argumentatie.

Bij voorbaat dankAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JAaQD7O8Ycq7aYZcslgbq-4NeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7tArnT5mq0ifmTTT2EqwGyY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door ThijsR op 22-08-2024 15:31 ]

• vifra
ThijsR schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:31:

Volgens de monteur en werkplaatsreceptie lokale Hyundai garage beweert men dat het regelmatig gebruiken van deze paar LED strips de reden kan zijn dat de AVN én het scherm beschadigd zijn.
wat een flauwe kul - je hebt niets aangepast aan de wagen (geen draden getrokken naar de zekeringkast, aftapping van bestaande draden, ... ) maar gewoon gebruik van de daarvoor voorziene stekker ... en vermoed dat de bediening standaard bleutooth is ... dan dien je de bewijslast aan die monteur eens te vragen hoe dit er voor kan zorgen dat het scherm deffect gaat ....

• ThijsR
vifra schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:00:
[...]

wat een flauwe kul - je hebt niets aangepast aan de wagen (geen draden getrokken naar de zekeringkast, aftapping van bestaande draden, ... ) maar gewoon gebruik van de daarvoor voorziene stekker ... en vermoed dat de bediening standaard bleutooth is ... dan dien je de bewijslast aan die monteur eens te vragen hoe dit er voor kan zorgen dat het scherm deffect gaat ....
Dank voor je snelle reactie Vifra. Ja, bediening is idd via bluetooth. In de app op iphone kan ik echter alleen de kleur en lichtsterkte instellen. Niet de strips uit- of inschakelen. Maw USB/sigarettenaansteker ingedrukt is LED lichtjes aan, eruit trekken is uit. Staat de auto uit, dan krijgen ook de lichtjes geen stroom.

Argument van meneer van de werkplaatsreceptie was dat een smartphone, tablet oid 'afschakelt' als deze teveel stroom vraagt dan de auto 'aan' kan. Zo'n LED strip is one-way en blijft maar stroom trekken.

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 16:54
vifra schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:00:
[...]

Eerste reactie is bij mij ook flauwekul.
Echter we moeten eerst weten hoeveel watt de led strips trekken en welke “driver” er wordt gebruikt voor de stroomomzetting.

@ThijsR zou je daar meer over kunnen vertellen?

Er is namelijk een max wattage op die poort. Bovendien Ali express drivers staan erom bekend dat ze rare zaken doen…

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 22-08-2024 16:23 ]

• ThijsR
internet4me schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Eerste reactie is bij mij ook flauwekul.
Echter we moeten eerst weten hoeveel watt de led strips trekken en welke “driver” er wordt gebruikt voor de stroomomzetting.

@ThijsR zou je daar meer over kunnen vertellen?

Er is namelijk een max wattage op die poort. Bovendien Ali express drivers staan erom bekend dat ze rare zaken doen…
Ben ook geen fan van Ali en Amazon maar heel soms ontkom je er niet aan..
Ik heb de USB versie met 48 lampjes per strip. Dit staat bij specs:

Specifications:
Remote Control and APP Control 2 types
Brand new and high quality
This is about one set of decoration light, including 4 pieces lights one cigarette lighter or usb and one remote control .(ps:app version dose not include remote)
Simple design for you a beautiful, exotic and romantic interior.
Double-side adhesive tap available for installation.
It can be used on the car interior floor or dash.
Specical Features:Wireless Control decoration light
Wireless Control: Music/voice control
Remote Function: on/off,change color,change flashing pattern,change flashing speed
Voltage: USB is 5v,Cigarette lighter is 12v
Light Color:Colorful

Description:
Wireless music control 7 color RGB car interior lights kit.
High quality RGB LED strip lights, waterproof, anti-collision, anti-corrosion.
Wireless IR control, change the color as you wish.(Remote control needs to be aligned with signal line control)
Also comes with music control mode, makes your car more attractive.
Control mode: 16 signal color control, brightness control, ON/OFF, 2 jump mode control, 2 fade mode control

Installation:
Directly to the product configuration into the cigarette lighter socket cigarette lighter socket can be, without any wires modification.

Package Contents:
1 set Light

180watt staat op de deksel van die poort. Dat zou toch voldoende moeten zijn.
Heb het product in november 2022 gekocht en verpakking is weg.

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsR op 22-08-2024 16:43 ]

• PhilippeJoris
Hallo mede I5 rijders,

Wat een bullshit, zeg. Die stekker staat daar om een maximum van 15A af te geven en is aldus afgezekerd. Die heeft ook totaal niets te maken met de AVN module of het rechter scherm.

Het zou mij trouwens sterk verbazen als die LED strips 15A zouden trekken. Zelfs met een slechte efficiëntie zou dat 100W aan achtergrond verlichting geven 😂 Je ziet dan niets meer.

Ik zou die dealer eens serieus aanspreken ivm deze kolder!

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 08:49
Hey iedereen!

Sinds wij een Ioniq 5 hebben (lease van de zaak), zit de deur linksachter al op het kinderslot. Naar mijn weten kan dit relatief simpel omgezet worden met een schuifje of draaiknopje in de deur zelf. Met deze auto krijg ik het echter niet voor elkaar.

In het gaatje waar het kinderslot zich zou moeten bevinden zit een soort plastic dopje met een A erop, niet iets waar je een sleutel/schroevendraaien in kan stoppen om te draaien. Als je heeeel goed kijkt zie je links van het gat ook nog het slot logo met een pijl omhoog en naar beneden, het is dus wel het goede gaatje :P

Heeft iemand een idee? Moet die plastic kapje er af wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6B7XrOCsHvWl-Zz5OLh1SJer5s=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/iyV6umjHqmRaMgLGG6ehtpPt.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pl5X7tYDvjH63DjAaUdQkfkVmFo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wZNubxqn9emT9do4hxD6VLRr.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Schroefdop op 22-08-2024 19:48 ]

• ThijsR
PhilippeJoris schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Wat een bullshit, zeg. Die stekker staat daar om een maximum van 15A af te geven en is aldus afgezekerd. Die heeft ook totaal niets te maken met de AVN module of het rechter scherm.

Het zou mij trouwens sterk verbazen als die LED strips 15A zouden trekken. Zelfs met een slechte efficiëntie zou dat 100W aan achtergrond verlichting geven 😂 Je ziet dan niets meer.

Ik zou die dealer eens serieus aanspreken ivm deze kolder!
Dank je wel voor deze info @PhilippeJoris _/-\o_

Heb nog een foto toegevoegd, Denk dat dit de 'driver' van de LED strips is weggewerkt onder de vloermatten @internet4me
input: DC 5-12V
output: 3-2A

Die QR code leidt je enkel naar de app om het ding te bedienen. Het werkt overigens allemaal prima voor €12 :-) en geeft mooi subtiel licht bij de voeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wz_JuRclFNmdDX6HYhpmU5r5F0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wi4FNLziwzabXZQmEiSzffkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gB6CVjPVjANUwAdc-XHa4cEV-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8QlP7Xe7nu9SfWugzxpZE0H.jpg?f=fotoalbum_large
Schroefdop schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:46:
Hey iedereen!

Sinds wij een Ioniq 5 hebben (lease van de zaak), zit de deur linksachter al op het kinderslot. Naar mijn weten kan dit relatief simpel omgezet worden met een schuifje of draaiknopje in de deur zelf. Met deze auto krijg ik het echter niet voor elkaar.

In het gaatje waar het kinderslot zich zou moeten bevinden zit een soort plastic dopje met een A erop, niet iets waar je een sleutel/schroevendraaien in kan stoppen om te draaien. Als je heeeel goed kijkt zie je links van het gat ook nog het slot logo met een pijl omhoog en naar beneden, het is dus wel het goede gaatje :P

Heeft iemand een idee? Moet die plastic kapje er af wellicht?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie pagina 214 van de handleiding.

Ik heb trouwens een elektronisch kinderslot, kun je aan/uitzetten aan de bestuurders kant.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
Deze routeplanner gebruikt snellaad netwerken door heel Europa. Is volgens mij nog experimenteel maar toch al interessant.

https://www.randmeer.net/europa/routeplanner_nederland.html

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 08:49
ZuinigeRijder schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

Zie pagina 214 van de handleiding.

Ik heb trouwens een elektronisch kinderslot, kun je aan/uitzetten aan de bestuurders kant.
Yea, ik had het ook al in de handleiding gevonden, vandaar mijn vraag hier. Het werkt dus niet zomaar met een schroevendraaier lijkt het.

In dit model zit ook elektronische kinderslot, maar deze deur gaat hoe dan ook niet open, elektronisch kinderslot aan of uit.

• Tiggy80
Schroefdop schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

Yea, ik had het ook al in de handleiding gevonden, vandaar mijn vraag hier. Het werkt dus niet zomaar met een schroevendraaier lijkt het.

In dit model zit ook elektronische kinderslot, maar deze deur gaat hoe dan ook niet open, elektronisch kinderslot aan of uit.
dan zou ik naar de dealer gaan, als het elektronisch kinderslot niet werkt is er iets niet goed. ik heb dat ook en het werkt voortreffelijk; knopje indrukken en de achterkant is uitgeschakeld (deuren en ramen)

• nietwijk
  • Laatst online: 16-10 08:16
Of dat nu wel of niet de reden is... ze moeten de auto gewoon fixen en kunnen je hooguit vragen die Ali meuk te verwijderen (of niet meer in te pluggen). Probleem is dat jij geen partij bent voor de garage, de leasemaatschappij is de klant. Je moet dus mogelijk meerdere partijen overtuigen. Al zal de leasemaatschappij aan het eind van de looptijd een fatsoenlijk functionerende auto terug willen hebben.

• nietwijk
Tiggy80 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

30/60/90 kkm beurt is 178 euro inclusief klein materiaal en (uitlees)apparatuur en volledig wassen van de auto.
Het gaat er om wat er allemaal eventueel extra moet gebeuren of wat je je laat aansmeren, waardoor de rekening duur wordt. Denk hierbij aan banden, ruitenwissers, remvloeistof, koelvloeistof, aircoservice, interieurfilter, brandstofsysteemreiniger 8)7 , etc

• Tiggy80
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

30/60/90 kkm beurt is 178 euro inclusief klein materiaal en (uitlees)apparatuur en volledig wassen van de auto.
Het gaat er om wat er allemaal eventueel extra moet gebeuren of wat je je laat aansmeren, waardoor de rekening duur wordt. Denk hierbij aan banden, ruitenwissers, remvloeistof, koelvloeistof, aircoservice, interieurfilter, brandstofsysteemreiniger 8)7 , etc
dat is natuurlijk nogal kort door de bocht, hoe moet ik bepalen wat wel en niet noodzakelijk is? banden snap ik wel, maar koelvloeistof... remvloeistof moet bij mijn motor officieel elke 2 jaar vervangen worden ivm vocht wat erin trekt, ik ga ervanuit dat het voor deze auto ook zal gelden, ondanks dat je de remmen veel minder gebruikt door het regeneratief remmen. dus vandaar de vraag. de ene dealer zal iets meer willen "moeten" doen dan de ander

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online

• Tiggy80
LOL dat is echt heel lelijk, niet alleen het ontwerp maar ook de uitvoering (met een SLS printer was het iig nog een smooth oppervlak geweest ipv al die randjes). nee zo erg mis ik hem nou ook weer niet :+

• Xmoo
Xmoo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Voor mijn 30k onderhoud was het iets van 130 euro of zo, zoals in het boekje beschreven staat. Deze zal wat spannender worden verwacht ik. Een voordeel, er werkt een goede vriend van mij. Die regelt in ieder geval dat ik geen onzin dingen doe en betaal. Was met mijn 30K onderhoud ook. Hadden ze van te voren nog 2 dingen ingepland/aangeslagen, volgens hem helemaal niet nodig en is het enkel voor extra verkoop.

Timing is wel perfect. Weekje voor ik 2,5 weken naar Italië vertrek. Worden weer leuke postjes voor op de Instagram. Vorig jaar was het Lake Como, Milaan, Interlaken, Riquewihr en Strasbourg.
Dit jaar wordt het Modena, Siena, Florence, Sorrento, Amalfi, Positano, Capri (zonder auto), Cinque Terre, Pignone, Portofino en dan via Geneva terug.
48v Koelvloeistof wordt vervangen.
Remvloeistof wordt vervangen.
Pollen filter wordt vervangen.
Airco wordt verschoond ofzoiets.
Ruitenwisser blades worden vervangen.
2 Banden vervangen.

ICCU update 2, KLA en / of front radar of camera update, volgens mij nog een update maar vergeten welke.

Kreeg jammer genoeg geen Ioniq 5N mee. Vertrouwde mij niet met alle PK’s. Dus nu een instap Kona mee. Dan ga je toch wel alle luxe in de Lounge uitvoering missen.

• vifra
en waarom niet onder dat groot afdak zetten ??

• nietwijk
@Tiggy80 Ik vond het om eerlijk te zijn een redelijk uitgebreid antwoord voor een kort door de bocht vraag/opmerking. Alles hangt af van kilometerstand, leeftijd en wat er in het verleden gedaan is en geen van allen is mij bekend. Onderhoudsbeurt is om de 30 kkm, remvloeistof om de 24 maanden. Als je 15 kkm per jaar rijdt heb je dus beide na 2 jaar.

Aanvulling: Daarnaast proberen ze waarschijnlijk airoservice aan te bieden (zou ik niet doen, wat ze doen is zinloos en kan je zelf voor 10% van die prijs), Interieurfilter (kan, zinnig als je in een pollenrijke omgeving woont en het zelf niet kan/wilt voor een kwart van de prijs) en een brandstofsysteemreiniger (terwijl je geen brandstofmotor hebt), etc. Bij mij wilden ze ook de Bosch wissers door Hyundai wissers vervangen. Ze gaan er vanuit dat je zelf niks kan en over 2 jaar pas weer bij ze langskomt. Daar valt wat voor te zeggen als je er zelf (2 jaar lang) niet over na wilt denken.

[ Voor 46% gewijzigd door nietwijk op 23-08-2024 10:35 ]

• Tiggy80
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:29:
@Tiggy80 Ik vond het om eerlijk te zijn een redelijk uitgebreid antwoord voor een kort door de bocht vraag/opmerking. Alles hangt af van kilometerstand, leeftijd en wat er in het verleden gedaan is en geen van allen is mij bekend. Onderhoudsbeurt is om de 30 kkm, remvloeistof om de 24 maanden. Als je 15 kkm per jaar rijdt heb je dus beide na 2 jaar.
ik snap dat het aan de km stand en leeftijd hangt, maar je geeft zelf aan "Het gaat er om wat er allemaal eventueel extra moet gebeuren of wat je je laat aansmeren", vooral dat laatste heb ik wat moeite mee in je antwoord. dat wil ik dus voorkomen, dat de dealer extra dingen gaat doen onder het mom van "dat moet ook echt gebeuren"

je zit zelf ook lang genoeg op het forum dat je de verschillen in bedragen ook voorbij hebt zien komen ;)

• Razwer
Zonder ruitensproeier er bij is de toegevoegde waarde ook gelimiteerd.

• nietwijk
@Tiggy80
Klopt, ik weet waar het over gaat en heb zelf het meeste over dit onderwerp geschreven in dit topic. Ik heb zelf autotechniek gestudeerd en in het verleden bij verschillende autobedrijven gewerkt. Ik weet precies hoe het werkt. Degene die de werkbon opmaakt heeft geen tijd/kennis om een fatsoenlijke werkbon op te maken, waardoor je een brandstofsysteemreiniger op de werkbon van je EV krijgt. "aircoservice" levert flink geld op en kost ze bijna niks aan tijd en geld, dus altijd mee zien te verkopen en de klant vindt dat zijn auto heerlijk fris ruikt, top dus. Verder ga je er vanuit dat de klant pas over 2 jaar weer langs komt. Je vervangt dus niet wat op dat moment nodig is, maar wat binnen 2 jaar nodig is. Heel logisch natuurlijk, maar wel extra kostbaar als de klant alert is.

Ik stond er op vooraf een prijsopgave te krijgen. Niet bij inleveren van de auto... 2 a 3 maanden vooraf moest ik een afspraak maken, dus dat deed ik bij 25 kkm en 15 maanden. Na meerdere malen aandringen kreeg ik prijsopgave met:
  • Servicebeurt + uitlezen + Klein materiaal = 146 + 24 + 8 = 178 euro
  • Remvloeistof + arbeid = 24 + 120 = 144 euro
  • Pollenfilter = 34 euro
  • Brandstofsysteemreiniger 25 euro
  • Airco reinigingsservice 45 euro
Ik heb alleen de servicebeurt laten doen ivm garantie
Remvloeistof komt over een half jaar wel, tegen die tijd combineren met eventuele andere werkzaamheden
Pollenfilter kan ik zelf ook vervangen voor een fractie van de prijs
Brandstofsysteemreiniger kan je niet kwijt in een EV
Airco reinigingsservice is een bus "deo" leegspuiten en door het interieur laten circuleren. Zo'n bus kan ik zelf ook wel leegspuiten voor een fractie van de prijs.

In de loop van de dag wilden ze me nog nieuwe ruitenwissers verkopen. Ze waren goed, maar zouden het niet meer die 2 jaar volhouden. Die vervang ik uiteraard zelf even zodra het nodig is.

Wat naslagwerk als aanvulling:

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 23-08-2024 11:00 ]

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:12
Vorige week de 60.000km beurt laten uitvoeren. Eur 148,88. Het luchtfilter had ik zelf al vervangen en expliciet gevraagd om de auto niet door de wasstraat te halen.

• Razwer
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:51:
Airco reinigingsservice is een bus "deo" leegspuiten en door het interieur laten circuleren. Zo'n bus kan ik zelf ook wel leegspuiten voor een fractie van de prijs.
Horen ze niet ook de condensor schoon te blazen?
Onderstaand filmpje doet vermoeden van wel?
YouTube: How airco well® Air Conditioning Cleaning Works ➔ aircowell.com

• Marcel2020
Schroefdop schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

Ik las elders dat als er op dat draaipiefje een A staat je er niks aan kunt verstellen...dus even checken of je niet per ongeluk de knop vd automatische kindervergrendeling erop en eraf zet (dat doe ik geregeld) en zo niet naar de garage.

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Horen ze niet ook de condensor schoon te blazen?
Onderstaand filmpje doet vermoeden van wel?
YouTube: How airco well® Air Conditioning Cleaning Works ➔ aircowell.com
Ik ga er even vanuit dat je de verdamper bedoelt, zoals in het filmpje getoond. Leuk filmpje, maar in de praktijk kan dat niet. Om bij de verdamper te komen moet je het dashboard uitbouwen en dat is 2 dagen werk. Met een beetje geluk kan je via het pollenfilter een stuk van de verdamper bereiken (met zo'n leuk meegeleverd slangetje), maar slechts een deel van de verdamper reinigen is zinloos. Daarnaast doen ze of al het vuil je verdamper op waait, maar daar zit nog een pollenfilter tussen. "Pollenfilter" kan je ook lezen als actief koolstoffilter of anti-bacterieel filter. Maar net welke je er in zet. Dit doet de dealer niet. Zij hebben een bus "autodeo". Je zet de klimaatregeling op inwendig recirculeren, drukt de knop op de deobus in (blijft een minuut lang spuiten tot leeg), zet je op de grond onder het handschoenenkastje en laat je een half uur door de auto circuleren.

Geeft een lekker/penetrante geur af en doet niet veel meer dan dat. Als je een muffe geur in de auto hebt werkt maar 1 ding en dat is de auto met ozon vullen en een uur lang laten staan. Daarvoor ga je beter niet naar de dealer, maar naar een aircospecialist.

Daarnaast heb je aircoservice voor als er iets aan het systeem mankeert, vaak een lekkage. Ze trekken het systeem dan eerst leeg, wegen hoeveel koudemiddel er uit komt en stoppen dan de juiste hoeveelheid weer terug + wat fluor, zodat je later een eventuele lekkage kan opsporen. Ook dit beter niet bij de dealer laten doen, maar bij de airco specialist. Tenzij je binnen de garantietermijn zit. Na verloop van tijd kan je natuurlijk wat koudemiddel verliezen over pakkingen en o-ringen. Na 5 jaar leegtrekken en opnieuw vullen is dan doorgaans vroeg zat. Ik wacht gewoon tot de auto niet meer koud wordt en dat is het teken voor aircoservice.

Aanvulling: Hierbij een voorbeeld van een willekeurig busje "aircodeo". Zit een filmpje bij. Dat doet de dealer voor 45 euro. Kan je zelf ook. Verkopen ze ook bij de Action voor een paar euro. Zelf vind ik het penetrante troep, maar anderen kunnen het lekker vinden. Ruikt wel schoon, afhankelijk van welke geur je kiest

[ Voor 13% gewijzigd door nietwijk op 23-08-2024 11:27 ]

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-11 14:21
Vraag over de augustus update.
Je zou nu de akoestische waarschuwing bij bv een trajectcontrole moeten worden kunnen uitzetten dmv de mute knop op het stuur.
Ik krijg dat niet voor elkaar. Dat ellendige piepje blijft klinken.
Heeft iemand dat wel voor elkaar gekregen, zo ja wat is de truuk

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Xmoo
Slinnenb schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:21:
Vraag over de augustus update.
Je zou nu de akoestische waarschuwing bij bv een trajectcontrole moeten worden kunnen uitzetten dmv de mute knop op het stuur.
Ik krijg dat niet voor elkaar. Dat ellendige piepje blijft klinken.
Heeft iemand dat wel voor elkaar gekregen, zo ja wat is de truuk
Gewoon in de settings uitzetten? Ik heb dus wel dat hij de borden laat zien, maar niet gaat piepen.

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-11 14:21
Xmoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Gewoon in de settings uitzetten? Ik heb dus wel dat hij de borden laat zien, maar niet gaat piepen.
Die methode bestond al, nu zou het ook met de mute knop moeten kunnen (tijdelijk)
Als je het via settings uitzet kun je in cruise control niet de snelheid snel aanpassen met de +/- knop.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 15:02
Slinnenb schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:38:
Nee, je ziet niets over het hoofd 😉
96-98 Kw is de max bij Tesla. Ondanks dat en de korte kabels is het vaak goedkoop laden, zelfs zonder abonnement.
Huh? Zelfs mijn oudere Model S (max 150kW laden) haalt de 125kW wel, en ik heb al bij 6 verschillende supercharge plekken gestaan?

*lurkt hier nog omdat 2 maanden terug nog een Ionic5 op de shortlist stond*

EDIt, laat maar, al gevonden :)

"
Hachy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:20:
@MicheldeGoey Zoals @Gropah hierboven perfect uitlegt is de beperkende factor altijd de zwakste schakel. De maximale DC laadsnelheid van een Ioniq wordt bereikt bij ongeveer 750V en 300A (750x300=225000) oftewel 225kW.

De Tesla SuC zal in theorie maximaal 250kW (480Vx520A) kunnen leveren echter waarschijnlijk zal de 400V omvormer in de Ioniq niet met die 520A uit de voeten kunnen en dus maximaal zo'n 480Vx300A halen (144kW) wat natuurlijk ook helemaal niet zo slecht is. Het is alleen wel minder dan die 225kW.

TL;DR, Als een snellader zoals de SuC geen 800V ondersteunt haal je bij de Ioniq5 en de EV6 etc het maximale vermogen niet.

Dit is overigens mijn theorie, ik ga het nog testen binnenkort ;-)
"

Is dat de reden dat Kia/Hyundai rijders zo vaak de (nu zeldzame) 150kW Tesla palen bezet houden? Ik dacht altijd dat ze beter bij de v3/v4 palen die tot 250 gaan konden staan.

(tot voor kort had ik nog geen CCS adapter voor mijn 2018 model S, dus ik kon alleen bij de oude palen laden)

[ Voor 54% gewijzigd door _Anvil_ op 23-08-2024 13:41 ]

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:29
_Anvil_ schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:13:
[...]

Huh? Zelfs mijn oudere Model S (max 150kW laden) haalt de 125kW wel, en ik heb al bij 6 verschillende supercharge plekken gestaan?

Klopt maar omdat Hyundai 800v technologie gebruikt en daar kunnen de Tesla superchargers niet goed mee overweg, vandaar dat de Ioniq 5 max rond de 95kW haalt.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:29
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:37:
[...]

Klopt maar omdat Hyundai 800v technologie gebruikt en daar kunnen de Tesla superchargers niet goed mee overweg, vandaar dat de Ioniq 5 max rond de 95kW haalt.
Dus het is of wat langer laden tegen een goedkoper tarief of sneller laden tegen een hoger tarief. Luxe dilemma 🤣

• Xmoo
_Anvil_ schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:13:
[...]

EDIt, laat maar, al gevonden :)

"
[...]
"

Is dat de reden dat Kia/Hyundai rijders zo vaak de (nu zeldzame) 150kW Tesla palen bezet houden? Ik dacht altijd dat ze beter bij de v3/v4 palen die tot 250 gaan konden staan.

(tot voor kort had ik nog geen CCS adapter voor mijn 2018 model S, dus ik kon alleen bij de oude palen laden)
Probleem is deels complex en deels eenvoudig. Ik heb het een keer hier geplaatst inclusief de foutcodes etc vanuit Tesla zelf (via een maat van mij die daar werkt). Ze krijgen het maar niet opgelost. Tot enkele weken terug werkte de v4 chargers nog steeds niet bij mij. V2 98kW en v3 41kW

• _Anvil_
Xmoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Probleem is deels complex en deels eenvoudig. Ik heb het een keer hier geplaatst inclusief de foutcodes etc vanuit Tesla zelf (via een maat van mij die daar werkt). Ze krijgen het maar niet opgelost. Tot enkele weken terug werkte de v4 chargers nog steeds niet bij mij. V2 98kW en v3 41kW
Ow joh. Dat verklaart wellicht de Kia's/Hyundais aan de V2 palen dan inderdaad. Bij mijn lokale SuC zijn er maar twee V2/150kW palen en daar stond dan steevast zo'n ding beide vakken te blokkeren omdat ie zn poort rechtsachter ipv links had |:(

Superblij met mn Model S (3 en Y trekken me niet), maar vind de Ioniq5 nog steeds een prachtig model om te zien, heerlijk die retro looks. Beetje de Delorean uit BTTF.

Maar helaas te jong model en dus te duur voor mij. Dan is de afschrijving op een Model S van ooit bijna 100K een stuk leuker.. ik zit nu voor kleingeld in een luxe limo (mits je de American build quality ff negeert ; )

[ Voor 22% gewijzigd door _Anvil_ op 23-08-2024 15:01 ]

• _Anvil_
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:41:
Dus het is of wat langer laden tegen een goedkoper tarief of sneller laden tegen een hoger tarief. Luxe dilemma 🤣
Voor mij geen dilemma, want die paaltjes zijn voor mij gratis laden :P

[ Voor 42% gewijzigd door _Anvil_ op 23-08-2024 15:04 ]

• ThijsR
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Of dat nu wel of niet de reden is... ze moeten de auto gewoon fixen en kunnen je hooguit vragen die Ali meuk te verwijderen (of niet meer in te pluggen). Probleem is dat jij geen partij bent voor de garage, de leasemaatschappij is de klant. Je moet dus mogelijk meerdere partijen overtuigen. Al zal de leasemaatschappij aan het eind van de looptijd een fatsoenlijk functionerende auto terug willen hebben.
Ja eens @nietwijk Het wordt ófwel repareren ergens komende weken, en dan eindelijk met blijvend resultaat..
Of ik wissel naar een auto uit de pool. Waarschijnlijk een Kia EV6.

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik vraag me af of iemand mij kan helpen aan de kleurcode van de grijze kleur van de wielkast ring van een lounge model dus niet de zwarte kleur van andere modellen heb kleine schade en wil dat bijwerken.

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:14
Subwoofer eruit levert best veel ruimte op voor de vakantieritten.
Maar ik wilde ook graag de balk achter de achterbank er uit halen.
Ik heb t geprobeerd, gewoon blijven draaien, maar er kwam geen beweging in.

Iemand een idee hoe deze eruit gehaald kan worden?
Levert toch weer wat praktische ruimte op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-VnOBwkV4EhRB5VLMOMbdgshTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbuvPv4Pwch8DDItFbQxAugV.jpg?f=fotoalbum_large

• Xmoo
Aantal van jullie hebben mij een DM gestuurd met vragen over mijn 60k (65k inmiddels) onderhoud.

Standaard onderhoud 137,50
Koelvloeistof 48V 242,94
Carrosserie controle 0,00
Cabinelucht/pollenfilter 53,29
Remvloeistof 123,50 (deze wordt ook bij 30K gedaan maar is eigenlijk enkel een must om de 60k)

Tot hier was het verplicht. Nu komen de additionele kosten.

Aircofresh 21,49
Ruitenwisserbladen 61,77
2 Nieuwe banden 762,90 (Voor banden waren al omgedraaid met 30k onderhoud of winter/zomer, de twee banden hadden nog 3mm tot het limiet. Gezien ik naar Italië ga paar weken, toch maar preventief vervangen via de dealer).
Led lichtje kofferbak 0,00

Energietoeslag 4,00
Kleinmateriaal en milieuheffing 52,50
Totaal 1.986,71 (inc btw)

En als leenauto de nieuwe Kona gekregen. Ze zaten moeilijk te doen met de Ioniq 5N, dat men niet zomaar 650pk aan kan.....

Ohja mijn MY23 Lounge vernieuwen naar MY25 Lounge, moest ik ergens tussen de 10/15K bijleggen. Schrok ik eigenlijk wel van! Niet verwacht dat de waarde zo hard zou dalen in het eerste jaar. Nu vergelijk ik het met een Volvo XC40 van mijn compagnon die hij 3 jaar achter elkaar, elk jaar vernieuwd had.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Xmoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:58:
Aantal van jullie hebben mij een DM gestuurd met vragen over mijn 60k (65k inmiddels) onderhoud.

Standaard onderhoud 137,50
Koelvloeistof 48V 242,94
Carrosserie controle 0,00
Cabinelucht/pollenfilter 53,29
Remvloeistof 123,50 (deze wordt ook bij 30K gedaan maar is eigenlijk enkel een must om de 60k)

Tot hier was het verplicht. Nu komen de additionele kosten.

Aircofresh 21,49
Ruitenwisserbladen 61,77
2 Nieuwe banden 762,90 (Voor banden waren al omgedraaid met 30k onderhoud of winter/zomer, de twee banden hadden nog 3mm tot het limiet. Gezien ik naar Italië ga paar weken, toch maar preventief vervangen via de dealer).
Led lichtje kofferbak 0,00

Energietoeslag 4,00
Kleinmateriaal en milieuheffing 52,50
Totaal 1.986,71 (inc btw)

En als leenauto de nieuwe Kona gekregen. Ze zaten moeilijk te doen met de Ioniq 5N, dat men niet zomaar 650pk aan kan.....

Ohja mijn MY23 Lounge vernieuwen naar MY25 Lounge, moest ik ergens tussen de 10/15K bijleggen. Schrok ik eigenlijk wel van! Niet verwacht dat de waarde zo hard zou dalen in het eerste jaar. Nu vergelijk ik het met een Volvo XC40 van mijn compagnon die hij 3 jaar achter elkaar, elk jaar vernieuwd had.
2 banden voor € 762,90; dat is weg erg duur!

• nietwijk
Xmoo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
Een voordeel, er werkt een goede vriend van mij. Die regelt in ieder geval dat ik geen onzin dingen doe en betaal.
Ik ben benieuwd of jullie nog vrienden zijn nu je € 1.986,71 lichter bent.

• nietwijk
CharlieBulldog schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

2 banden voor € 762,90; dat is weg erg duur!
€ 923,10 inclusief btw denk ik zelfs……
Als ik alle bedragen bij elkaar op tel en met 1,21 vermenigvuldig mis ik nog steeds ruim 200 euro.

Ff gekeken maar 20’ Hankook EV zomerband kost 250,- per stuk inclusief montage, verwijderingsbijdrage en btw. Michelin € 275,-

[ Voor 17% gewijzigd door nietwijk op 23-08-2024 23:10 ]

• Xmoo
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Ik ben benieuwd of jullie nog vrienden zijn nu je € 1.986,71 lichter bent.
Haha ja hoor. Hij kan er ook niks aan doen dat de dealer prijzen zo abnormaal hoog zijn. Volgens mij waren mijn 4 winterbanden totaal 1k bij de bandenboer. Ik had het ook via de bandenboer kunnen doen maar gezien mogelijke levertijd en vakantie, dit x toch maar via dealer gedaan.
nietwijk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:03:
[...]

€ 923,10 inclusief btw denk ik zelfs……
Als ik alle bedragen bij elkaar op tel en met 1,21 vermenigvuldig mis ik nog steeds ruim 200 euro.

Ff gekeken maar 20’ Hankook EV zomerband kost 250,- per stuk inclusief montage, verwijderingsbijdrage en btw. Michelin € 275,-
900 is incl btw en montage

[ Voor 31% gewijzigd door Xmoo op 23-08-2024 23:31 ]

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:46
Vraagje: als de OTA update geïnstalleerd is, moet je dan nog steeds via een usb een update doen om de meest geactualiseerde kaarten te krijgen?

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
HaraldBou schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:37:
Vraagje: als de OTA update geïnstalleerd is, moet je dan nog steeds via een usb een update doen om de meest geactualiseerde kaarten te krijgen?
Nee, dat hoeft niet. De meest up to date kaarten komen met de OTA update mee.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Xmoo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:29:
[...]

Haha ja hoor. Hij kan er ook niks aan doen dat de dealer prijzen zo abnormaal hoog zijn. Volgens mij waren mijn 4 winterbanden totaal 1k bij de bandenboer. Ik had het ook via de bandenboer kunnen doen maar gezien mogelijke levertijd en vakantie, dit x toch maar via dealer gedaan.
Je had nog 3 mm profiel geef je aan. Dat is nog ca. 5-6.000 km tot je aan 2 mm zit ( ik rij nooit door tot de 1,6). Dat had je toch makkelijk na je vakantie kunnen doen?

• Xmoo
de meester01 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 02:29:
[...]

Je had nog 3 mm profiel geef je aan. Dat is nog ca. 5-6.000 km tot je aan 2 mm zit ( ik rij nooit door tot de 1,6). Dat had je toch makkelijk na je vakantie kunnen doen?
Was idd ook een optie geweest. Heb er zelf minder verstand van, dus vandaar toch gedaan. Als ik dit geweten had, had ik het waarschijnlijk na de vakantie gedaan.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:35
Heeft die vriend je toch een paar onzin banden verkocht.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Ja die prijs voor een set banden is echt compleet buiten proportie want het monteren dat zijn de kosten niet. Dan vraag ik me wel af wat voor extreem exotische banden ze op je auto hebben geplaatst want anders ben je gewoon afgezet.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
de meester01 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 02:29:
[...]

Dit is inderdaad wel erg vroeg, er zat dus nog 5mm profiel op. Bij sommige merken band is het profiel nieuw ongeveer 6,5mm, dan heb je er amper wat af gereden. En als het nieuw 9mm was, heb je er nog maar 4 af gereden, dan had je nog wel een tijdje door gekund. Zou met niets verbazen als die wel weer een weg vinden op een andere auto.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hallo mede I5 rijders,

Het rechter display van mijn I5 RWD 73kwh Connect uit 2022 valt regelmatig uit. Deze blijft de hele rit zwart. Zowel het gehele display cluster als ook de AVN module zijn al eens vervangen door een andere Hyundai dealer. Helaas dus zonder blijvend resultaat.

Nu heb ik een kleine discussie met de locale Hyundai dealer, leasemaatschappij en evt. wagenparkbeheer. Ik heb namelijk 4 van deze LED strips van Ali Express onder de stoelen geplakt om zelf wat interieurlicht voor en achter te creeren. In de winter is de wat kale Connect uitvoering van binnen nl. erg donker.

https://www.aliexpress.co...ail_item.2.da17f19csKlVrw

- voeding komt uit een USB A adapter in de sigarettenaansteker in middenconsole (zie op foto rechts)
- dus naast de data poort voor o.a. carplay
- deze usb zit alleen vast tijdens ritten in het donker (alleen herfst/winter)
- besturing via app op telefoon
- krijgt dus voeding vanuit de 12V accu
- stroomverbruik lijkt me een fractie van stroombehoefte hedendaagse smartphone
- als auto uit is, zijn strips uit
- de USB haal ik er meestal uit als de rijomgeving niet donker is

Is hier wellicht iemand op het forum met elektro-technische kennis die dit kan bevestigen danwel ontkennen? Liefst met argumentatie.

Bij voorbaat dank[Afbeelding]
Ja, die kennis is hier aanwezig. Het zou kunnen dat je ledjes de storing veroorzaken. Niet waarschijnlijk als er alleen ledjes en voorschakelweerstanden in de strip zitten. Maar je kunt het niet altijd eenvoudig zien als er toch iets van actieve componenten gebruikt worden. Die kunnen wat hogere frequenties genereren waardoor het infotainmentsysteem dan weer van slag raakt. Dit is toch de aansluiting waarop je je telefoon aan kunt sluiten voor bedrade versie van Android Auto of Car Play?
Nogmaals: zou kunnen, niet 100% uit te sluiten.

Wat heel eenvoudig is om het uit te sluiten, is die 12V 180W aansluiting daarnaast te gebruiken. Die zit ws op een geheel eigen voeding en zekering, los (gescheiden) van andere systemen. Steek daar zo’n voedingsplugje in en zie of je van je probleem af bent.
Eenvoudige test, lijkt me.

<John O`Mill>

• jouwheld
Ik begrijp uit zijn post dat hij de 12 volt aansluiting gebruikt en niet de usb poort.

• Hippe Lip

Hippe Lip

jouwheld schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:22:
Ik begrijp uit zijn post dat hij de 12 volt aansluiting gebruikt en niet de usb poort.
Hij laat op de foto bij die post alleen een snoertje in de USB-C aansluiting zien en helemaal nix in die gewone 12V-aansluiting. Dan is dat wel een erg onhandige (lees: misleidende) foto als voor die ledjes wel de 12V-aansluiting gebruikt wordt… 8)7

<John O`Mill>

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 07:42
Nog een keer proberen: weet iemand hoe je het alarm voor de gordel achter uit kunt zetten? Mijn hond ligt daar met een Isofix-gordel, maar mijn I5 begrijpt dat niet. Of dan toch maar nepgespen erin?

• ThijsR
Hippe Lip schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:10:
[...]

Hij laat op de foto bij die post alleen een snoertje in de USB-C aansluiting zien en helemaal nix in die gewone 12V-aansluiting. Dan is dat wel een erg onhandige (lees: misleidende) foto als voor die ledjes wel de 12V-aansluiting gebruikt wordt… 8)7
Je hebt helemaal gelijk @Hippe Lip. Wat @jouwheld zegt klopt. Voor de duidelijkheid hier een betere foto. Het gaat op de 12V poort rechts. Links gebruik ik voor Carplay/AA. Ook een foto waar je ziet dat scherm rechts zwart blijft na het starten van de auto.

Voor de duidelijkheid, het is niet zo dat als ik die ledjes inplug het scherm uitvalt. Of wanneer ik ze niet inplug, het scherm wel werkt. Heb de lampjes sinds april niet of nauwelijks meer gebruikt omdat het licht was. Dat is nu juist de periode dat de problemen begonnen. Het begon met af en toe een zwart scherm, nu is het permanent zwart. Ook na vervanging van de instrumentencluster. Ze wachten op op goedkeuring vanuit HMNL om de AVN opnieuw de vervangen. Heb echter m'n twijfels of dit het probleem verhelpt. We gaan het zien. En hoop uiteraard dat ze de leasemaatschappij geen rekening gaan sturen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0SPr4dPkzgz0IjaToqiHk8-MsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSqSAHirKyxyj7k7hCziZWIS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmakEK7BWJ7Omexvc9i_8uPRGBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAhOCkNDjaIbbCJUlusqI5RN.jpg?f=fotoalbum_large
edvanleeuwen schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:55:
Nog een keer proberen: weet iemand hoe je het alarm voor de gordel achter uit kunt zetten? Mijn hond ligt daar met een Isofix-gordel, maar mijn I5 begrijpt dat niet. Of dan toch maar nepgespen erin?
Gewoon de achtergordel inklikken O-)
Pagina: 1 ... 236 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic