Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:52:
[Afbeelding]
Doffe plof rechts achter gehoord en toen dit. Rara wat zal het zijn?
Ik vraag mijn clubpas vast aan...
Bevestiging: defecte ICCU. Dermate defect dat de 12v niet meer word geladen dus leenauto mee.
Nu wachten op nieuw onderdeel.
@nietwijk dus weer 1 voor de statistiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 27-05-2024 10:16 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:34
jouwheld schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Er zijn meer mensen die issues hebben met Ioniq 5 en laadpaal dat de automaat eruit klapt. Vaak Alfen, maar ook andere merken heb ik zien voorbij komen. Zoek maar eens in dit topic op automaat of aardlek, zie bijvoorbeeld
edegroot1973 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ik heb het zelf ook twee keer gehad, was altijd aan het eind van de laadsessie.
Mijn auto is twee weken geleden bij de dealer geweest voor de updates. Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad. Maar dit was inderdaad alleen met het afsluiten van een laadsessie waardoor de automaat eruit klapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:58
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Bevestiging: defecte ICCU. Dermate defect dat de 12v niet meer word geladen dus leenauto mee.
Nu wachten op nieuw onderdeel.
@nietwijk dus weer 1 voor de statistiek.
Dit is echt balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

Daan_

Alles op zijn tijd !!

RenegadexRIPxx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:56:
[...]

Uw accupakket waar een paar modules van stuk zijn ? Ik zou dit zeker aanmelden bij uw garagist dat ze dit fixen tijdens de garantie. Want dit zou niet mogen.
Hij is aangemeld. Nu kijken wanneer ze tijd hebben. Eerste keer was ik auto 7 weken kwijt en laatste keer 2 half week.

Hij is nu 100% geladen en range is 137km.

Helaas moet ik nog 6 maanden met deze auto. Dan zit de lease van 3 jaar erop.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edegroot1973 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Mijn auto is twee weken geleden bij de dealer geweest voor de updates. Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad. Maar dit was inderdaad alleen met het afsluiten van een laadsessie waardoor de automaat eruit klapte.
Dat kan kloppen, de laatste ICCU update/terupgroepactie zorgt er ook voor dat er aan het eind/bij van het laden geen grote piek meer komt. Dat was ook ter bescherming van de ICCU. Blijkbaar toch ook een probleem van de IONIQ 5 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Tijdje meegekeken in dit topic omdat ik binnenkort een Ioniq 5 wil bestellen. Van de dealer begrepen dat er 12 juni een dealerdag is binnen Hyundai om het nieuwe (facelift) model te bekijken. Hij zou rond die tijd ook bestelbaar moeten zijn.

Heeft iemand dergelijke geluiden ook gehoord?

Ik ben zelf ook erg benieuwd of de kleinere accu ook aangepast wordt, daar heb ik niks over gelezen tot nu toe (wel dat de 77,4 kWh accu nu 84 kWh wordt). Ik neem aan dat ze die nieuwe battery packs toch ook in de standaard range variant gaan stoppen, dus misschien krijgen die ook +10%? Met het snelle laden kan het eerder uit om een kleinere accu te nemen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Sarion op 27-05-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
Sarion schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:28:
Tijdje meegekeken in dit topic omdat ik binnenkort een Ioniq 5 wil bestellen. Van de dealer begrepen dat er 12 juni een dealerdag is binnen Hyundai om het nieuwe (facelift) model te bekijken. Hij zou rond die tijd ook bestelbaar moeten zijn.

Heeft iemand dergelijke geluiden ook gehoord?

Ik ben zelf ook erg benieuwd of de kleinere accu ook aangepast wordt, daar heb ik niks over gelezen tot nu toe (wel dat de 77,4 kWh accu nu 84 kWh wordt). Ik neem aan dat ze die nieuwe battery packs toch ook in de standaard range variant gaan stoppen, dus misschien krijgen die ook +10%? Met het snelle laden kan het eerder uit om een kleinere accu te nemen denk ik.
Het is maar net waar je de auto voor nodig hebt. Ik heb een 58 kWh en in 24kkm heb ik 3x 5minuten aan de snellader gestaan. 1x om mijn range naar vakantiebestemming in Duitsland te verlengen. 1x omdat ik een lange retourrit had op een dag en 1x omdat ik vergeten was de auto thuis aan de lader te leggen. Maar dan is het wel fijn dat je niet zo lang hoeft te staan. Voor het vermogen en de acceleratie hoef je het ook niet te laten. Enige nadeel vind ik dat de 58 kWh 750 kg mag trekken ipv 1600 kg. Maar daar had ik geen € 6.000,- extra voor over (destijds met SEPP subsidie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Het is vooral woon-werk verkeer, daarvoor heb ik geen 84 kWh nodig. Maar we willen er ook mee op vakantie >1000 km, dus dan moet ik even rekenen met de nieuwe specs (kWh en ook kW DC laden). Maar we hebben geen caravan, dus 750 kg trekken denk ik prima.

Ik zet `m ook op 19" wielen, dat zou ook een aantal tientallen km moeten schelen t.o.v. 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolurt
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-03 14:38
Daan_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:58:
Heb een i5 net twee half jaar oud. Vorig jaar wilde hij niet laden. Hebben ze de EC evervangen en twee weken terug wilde die weer niet laden. Nu was het iets met software.

Auto nu paar dagen terug. Range is max 160km op 100% lading. Auto geeft verbruik aan van 14.5 t/m 17,5 kWh. Op zich goede waardes. DIe range is wel heel laag nu. Iemand hier ervaring mee?
Klinkt als een defecte accucel. Omdat alle kleine accu’s in serie staan werkt de batterij op basis van de slechtste. Heb helaas onlangs ook dit probleem gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:22
tomhier schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:27:
[...]
...

Komende week staat een afspraak bij de dealer, ik ga dan met de monteur een ritje maken.
Gisteren de auto weer terug gekregen.
De dealer heeft er andere banden en andere wielen op gehad en nog eens laten uitlijnen.
Het mag allemaal niet baten.

Nu een nieuwe afspraak gaan maken, waarbij ze er een andere I5 naast zetten en per onderdeel gaan vervangen/vergelijken.

The saga continues...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Ik begin me zo langzaamaan wel af te vragen in hoeverre deze meterkastverhalen nog Ioniq 5-relevant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Stefangrp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:03:
Algemene meterkast kennis is ook handig. :)

Ik heb gister de hele dag zonder problemen kunnen laden door de AC laadstroom van de auto op 60% te zetten.
Met die setting op 60% gaat het laden in Eco+ met automatische fase schakeling verder prima.

Met de Zappi op Fast laadt ik dan overigens nog steeds met 10,6 kw, dus de 60% van wat precies is dit dan?
Die vind ik wel raar, gezien de IONIQ 5 maar tot 11 kW kan laden met 3-fasen (volgens de productpagina van Hyundai en https://ev-database.org/ . Dan zou je verwachten dat die 60% limiet toch wel iets zou moeten doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dolurt schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:11:
[...]

Klinkt als een defecte accucel. Omdat alle kleine accu’s in serie staan werkt de batterij op basis van de slechtste. Heb helaas onlangs ook dit probleem gehad.
Helaas defecte batterij cel. Gelukkig meewerkende dealer om mij er tussen te proppen om het te repareren. Anders had ik moeten wacht tot eind juli.

Nog half jaartje dan vliegt de i5 eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 28-05-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Sarion schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:45:
Het is vooral woon-werk verkeer, daarvoor heb ik geen 84 kWh nodig. Maar we willen er ook mee op vakantie >1000 km, dus dan moet ik even rekenen met de nieuwe specs (kWh en ook kW DC laden). Maar we hebben geen caravan, dus 750 kg trekken denk ik prima.

Ik zet `m ook op 19" wielen, dat zou ook een aantal tientallen km moeten schelen t.o.v. 20".
750kg is het maximum wat je mag trekken op een B rijbewijs. De meeste onder ons zullen weer rijexamen moeten afleggen om van het 1500KG trekvermogen te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Gisteren de ICCU update en de LFA update gehad. Zojuist op de snelweg waarschuwingen over de HDA en de LFA op het scherm. Gingen gelukkig vanzelf snel weg. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:42
McRizzo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:52:
[...]

750kg is het maximum wat je mag trekken op een B rijbewijs. De meeste onder ons zullen weer rijexamen moeten afleggen om van het 1500KG trekvermogen te mogen gebruiken.
Heeft u rijbewijs B dan mag u met een auto:
  • een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen);
  • een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.
Dat wilt zeggen, ioniq 5 is met max laadvermogen 2500 - je kan dus tot 1000 kgr trekken ... daarna idd een specifiek rijbewijs nodig (B+ of BE)

[ Voor 10% gewijzigd door vifra op 28-05-2024 11:20 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
@Tiggy80 correct - laten we terug on topic gaan ...

Het is van november geleden dat er nog een software update was voor de ioniq 5 - welke nieuwe zaken hopen we in de komende software update te hebben ?

Ik zou het bv. wel leuk vinden dat opstarttijd ingekort wordt - we een soort dashcam mode kunnen hebben (pre-recording voor accidenten, ... ) en sentry mode activeren (bewaking met de camera's wanneer geparkeerd), ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 23:24
Daan_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Helaas defecte batterij cel. Gelukkig meewerkende dealer om mij er tussen te proppen om het te repareren. Anders had ik moeten wacht tot eind juli.

Nog half jaartje dan vliegt de i5 eruit.
Zou ik wat meer info over je situatie mogen? Heb hier op het forum gevraagd wat de ervaring na een aantal maanden/jaren is met de ioniq5 en de meeste zijn tevreden (met wat ongemakken hier en daar).
Ben nog niemand tegen gekomen die toch van zijn ioniq5 af wilt. Heb niet het hele topic gevolgd of terug gelezen maar als je mij een kleine samenvatting wilt geven zou ik dat erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:34
vifra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:29:

Het is van november geleden dat er nog een software update was voor de ioniq 5 - welke nieuwe zaken hopen we in de komende software update te hebben ?

Ik zou het bv. wel leuk vinden dat opstarttijd ingekort wordt - we een soort dashcam mode kunnen hebben (pre-recording voor accidenten, ... ) en sentry mode activeren (bewaking met de camera's wanneer geparkeerd), ...
Betere kaarten waarin ook de snelheidslimieten inclusief tijdstippen zijn doorgevoerd. Ik rij nu dagelijks over een stuk waar je 100 mag en waar een trajectcontrole is. Volgens de i5 mag je er 70 en dus begint de auto te piepen.
Ook de snelheid van 130 na 19 uur 's avonds is toch geen rocketscience om correct weer te geven, zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kal1mar1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Zou ik wat meer info over je situatie mogen? Heb hier op het forum gevraagd wat de ervaring na een aantal maanden/jaren is met de ioniq5 en de meeste zijn tevreden (met wat ongemakken hier en daar).
Ben nog niemand tegen gekomen die toch van zijn ioniq5 af wilt. Heb niet het hele topic gevolgd of terug gelezen maar als je mij een kleine samenvatting wilt geven zou ik dat erg waarderen!
Ben al keer 7 weken de auto kwijt geweest. ICCU vervangen. Twee weken. Defecte laad poort. Recentelijk gestrand in Koblenz. Auto wilde niet meer laden. Drie weken kwijt. Kreeg hem terug paar dagen later batterij cellen defect. Kan nu max 120km rijden.

Auto is nog geen twee half jaar oud. Helaas hier een niet al tevreden i5 rijder. Al rijdt de auto erg fijn, maar gedoe en service hebben ons hier doen besluiten dat die einde van de lease eruit gaat. Nu alleen nog knoop doorhaken welke het gaat worden VW of weer MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
vifra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Heeft u rijbewijs B dan mag u met een auto:
  • een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen);
  • een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.
Dat wilt zeggen, ioniq 5 is met max laadvermogen 2500 - je kan dus tot 1000 kgr trekken ... daarna idd een specifiek rijbewijs nodig (B+ of BE)
Dat klopt. Met als aanvulling dat het gaat om het maximaal toelaatbare gewicht. Het maximaal toelaatbare gewicht van mijn P45 is 2540kg. Dus in de praktijk kan je alleen aanhangers trekken van max 750kg. De rest zit eigenlijk direct >1000kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra

edegroot1973 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Beter kaarten waarin ook de snelheidslimieten inclusief tijdstippen zijn doorgevoerd. Ik rij nu dagelijks over een stuk waar je 100 mag en waar een trajectcontrole is. Volgens de i5 mag je er 70 en dus begint de auto te piepen.
Ook de snelheid van 130 na 19 uur 's avonds is toch geen pocketscience om correct weer te geven, zou je zeggen...
Ah en als er borden zijn met bv. 90 boven, 70 onder voor 3.5Ton ... dat deze wel degelijk de 90 pakt en niet de 70 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Satteliet view zou ik wel waarderen, evenals wireless carplay. Opstarttijd zou een mooie bonus zijn. Ik hoop ook vurig op een aanpassing van het infoscherm. Wat vind ik dat een nutteloze informatie. De hoofdzakelijk (voor mij) belangrijke info is de actieradius en de KM/h. en deze zitten praktisch achter mijn stuur.... De N variant van het scherm zou ik graag willen kunnen instellen!

digital key?

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
McRizzo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:52:
[...]

De gemiddelde 60+er heeft hem (E achter B ) er gratis bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Daan_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Nu alleen nog knoop doorhaken welke het gaat worden VW of weer MB
VW EV's (MEB) staan niet beter te boek dan EGMP modellen. Maar ja een maandagochtendmodel is altijd lastig om goed te praten en snap ik je beslissing. Persoonlijk is dan MB een no brainer, maar een EQE is wel flink aan de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 28-05-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 23:24
Daan_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Ben al keer 7 weken de auto kwijt geweest. ICCU vervangen. Twee weken. Defecte laad poort. Recentelijk gestrand in Koblenz. Auto wilde niet meer laden. Drie weken kwijt. Kreeg hem terug paar dagen later batterij cellen defect. Kan nu max 120km rijden.

Auto is nog geen twee half jaar oud. Helaas hier een niet al tevreden i5 rijder. Al rijdt de auto erg fijn, maar gedoe en service hebben ons hier doen besluiten dat die einde van de lease eruit gaat. Nu alleen nog knoop doorhaken welke het gaat worden VW of weer MB
Service niet goed (genoeg)? Compenseren/ komen ze je tegemoet wat naar jouw idee juist is?
Afhankelijk van het model zou je met een MB toch wel achteruit gaan lijkt mij? De meeste elektrische varianten zijn niet vanaf de grond opgebouwd maar een aanpassing op ICE varianten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Mijn ervaring met de service van Hyundai is op zich goed. Wachttijden voor onderdelen en dan nog wachten op tijd in de werkplaats is wel een dingetje. Maar als je bijna een jaar lang hebt rondgereden waarbij er iets niet (goed) werkt (AC laden, 12v of frontradar (CC)), dan begin je het wel een beetje zat te worden.

In augustus heb ik hem 3 jaar, bijna 50K km. jaar 1 en 2 waren praktisch probleemloos. Afgelopen jaar was ICCU, dan frontradar en 12v vlak achter elkaar. Nu werkt alles weer en is het een heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Noem het bad luck, maar mijn vertrouwen in de auto en het merk is helaas weg. Ondanks dat de huidige garage echt haar best doet. Als die straks gerepareerd is hoop ik nog half jaartje met plezier er in te kunnen rijden.

Vandaag is bestelling doorgezet naar LM. Alleen geen Hyundai en EV meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:24
Er zijn vandaag 2 nieuwe (veel scherpere) Ionity tarieven van kracht geworden:

Laadtarieven van een paar landen volgen hierna; je kunt de tarieven van alle overige landen in de Ionity app vinden.

Passport Motion: € 3,99 eerste maand en vervolgens € 5,99 per maand.
Nederland, België en Duitsland € 0,49 per kwh
Frankrijk € 0,39
Denemarken € 0,39

Passport Power: € 7,99 eerste maand en vervolgens € 11,99 per maand.
Nederland, België en Duitsland € 0,39 per kwh
Frankrijk € 0,33
Denemarken € 0,29

De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar en overstappen van Passport Motion naar Passport Power kan direct ingaan. Terug van Passport Power naar Passport Motion kan aan het eind van de facturatiemaand.

Je kunt dus voor een vakantie tijdelijk Ionity Power "aanzetten"; die maand abonnementskosten heb je er al snel uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:19
CharlieBulldog schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:50:
Er zijn vandaag 2 nieuwe (veel scherpere) Ionity tarieven van kracht geworden:

Laadtarieven van een paar landen volgen hierna; je kunt de tarieven van alle overige landen in de Ionity app vinden.

Passport Motion: € 3,99 eerste maand en vervolgens € 5,99 per maand.
Nederland, België en Duitsland € 0,49 per kwh
Frankrijk € 0,39
Denemarken € 0,39

Passport Power: € 7,99 eerste maand en vervolgens € 11,99 per maand.
Nederland, België en Duitsland € 0,39 per kwh
Frankrijk € 0,33
Denemarken € 0,29

De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar en overstappen van Passport Motion naar Passport Power kan direct ingaan. Terug van Passport Power naar Passport Motion kan aan het eind van de facturatiemaand.

Je kunt dus voor een vakantie tijdelijk Ionity Power "aanzetten"; die maand abonnementskosten heb je er al snel uit! ;)
das mooi net een maandje te laat 8)7 net een op en neertje italie gehad voor vakantie :+ maar wel fijn dat ze weer een beetje gezakt zijn

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:08

-CJ

Not remastered

Het is voor mij ook de eerste en laatste Hyundai. De auto kan lekker rijden en ziet er goed uit maar ze hebben een onvolledig product op de markt gezet en lossen problemen niet goed op. Dealers doen hun best maar weten het ook vaak niet.

Daarnaast valt in negatieve zin op dat het plastic in het interieur (voor en achter) erg snel krast. Is dit normaal bij Hyundai of specifiek iets van deze auto? Valt vooral op in de kofferbak en instaplijsten, terwijl ik de Ioniq 5 vaker schoonmaak dan andere auto's die ik heb gehad.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20

MicheldeGoey

Project 45

Vielleicht schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:47:
Ik begin me zo langzaamaan wel af te vragen in hoeverre deze meterkastverhalen nog Ioniq 5-relevant zijn...
Ik heb ruim drie jaar geleden een Wallbox laten plaatsen door een gespecialiseerd bedrijf. Eén keer een probleem gehad met miscommunicatie tussen de Wallbox en de auto. Bijna altijd >11,5 kW laadstroom.
Er ligt een 25 meter zware kabel van de meterkast naar de Wallbox.
Werkt probleemloos en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
MicheldeGoey schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb ruim drie jaar geleden een Wallbox laten plaatsen door een gespecialiseerd bedrijf. Eén keer een probleem gehad met miscommunicatie tussen de Wallbox en de auto. Bijna altijd >11,5 kW laadstroom.
Er ligt een 25 meter zware kabel van de meterkast naar de Wallbox.
Werkt probleemloos en betrouwbaar.
Hier precies hetzelfde. Hier ook een Wallbox en deze werkt feilloos, geen meterkast problemen. De Wallbox is wel vervangen, maar dat kwam door een kabelbreuk in de vaste kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 09:29
Ik ga volgende week met de Ioniq 5 naar Londen. Jullie hebben vast ook meegekregen hoeveel Ioniq 5's er in Londen gestolen worden. Ik heb een prive parking maar zelf dat lijkt geen oplossing als ik sommige verhalen op Reddit lees en op Youtube zie.

Nu heb ik al 2 dingen die ik altijd doe en 2 dingen ingebouwd. GPS Tracker, Apple Airtag (zonder speaker), Keyless uitzetten en de sleutel altijd in een NFC blokkeer tasje. Nu wil ik voor Londen een extra maatregel treffen en dat is een stuurslot. Op internet lees ik dat Stoplock PRO Elite een hele goede is. Heeft iemand ervaring met specifiek deze icm de Ioniq 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Xmoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:56:
Ik ga volgende week met de Ioniq 5 naar Londen. Jullie hebben vast ook meegekregen hoeveel Ioniq 5's er in Londen gestolen worden. Ik heb een prive parking maar zelf dat lijkt geen oplossing als ik sommige verhalen op Reddit lees en op Youtube zie.

Nu heb ik al 2 dingen die ik altijd doe en 2 dingen ingebouwd. GPS Tracker, Apple Airtag (zonder speaker), Keyless uitzetten en de sleutel altijd in een NFC blokkeer tasje. Nu wil ik voor Londen een extra maatregel treffen en dat is een stuurslot. Op internet lees ik dat Stoplock PRO Elite een hele goede is. Heeft iemand ervaring met specifiek deze icm de Ioniq 5?
Als ze hem ZÓÓÓ graag willen hebben... Gewoon goed verzekeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Vielleicht schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Let wel op dekking buiten de EU :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04
[...]

Of met de trein naar London ;P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
[...]

Precies 0 bijdrage maar toch bedankt.
olafmol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Of met de trein naar London ;P
Moet op meerdere locaties zijn. Dan is auto toch eenvoudiger.
Vorig jaar met de Niro PHEV geweest, zonder problemen of bedreigingen.
Nu toch wel iets meer spanning. Meeste diefstallen zijn gemeld in het noorden en westen van Londen. Ik zit zelf in oost en centraal.

[ Voor 21% gewijzigd door Xmoo op 29-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04
Xmoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:25:
[...]

[...]

Nu toch wel iets meer spanning. Meeste diefstallen zijn gemeld in het noorden en westen van Londen. Ik zit zelf in oost en centraal.
Gemak dient de mens, ik zou gewoon met trein (of vliegtuig) gaan, en daar een taxi/Uber pakken voor je locale vervoer. Stuk minder stress lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
[...]

[...]

Vraagje - hoe stel je de lichten in voor rijden in UK ? Is daar een setting voor of gebeurt dat automatisch ? Of zijn de lichten zo ingesteld dat die goed zijn voor zowel links als rechts rijden ...

[ Voor 7% gewijzigd door vifra op 29-05-2024 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
vifra schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Vraagje - hoe stel je de lichten in voor rijden in UK ? Is daar een setting voor of gebeurt dat automatisch ? Of zijn de lichten zo ingesteld dat die goed zijn voor zowel links als rechts rijden ...
Bij de Niro werd een of ander sticker geadviseerd. Ik moet bekennen dat ik daar niks mee gedaan had. Heb daar niet in de avond uren gereden.
olafmol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Gemak dient de mens, ik zou gewoon met trein (of vliegtuig) gaan, en daar een taxi/Uber pakken voor je locale vervoer. Stuk minder stress lijkt me...
Ik denk dat ik mijn vraag anders ga stellen. Ik ga op bezoek ergens waar OV, vliegen of met de uber wat lastiger is. Iemand ervaring met een stuurslot? Specifiek de Stoplock PRO Elite
:/ :/ :?

[ Voor 34% gewijzigd door Xmoo op 29-05-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
Xmoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Bij de Niro werd een of ander sticker geadviseerd. Ik moet bekennen dat ik daar niks mee gedaan had. Heb daar niet in de avond uren gereden.

[...]

Ik denk dat ik mijn vraag anders ga stellen. Ik ga op bezoek ergens waar OV, vliegen of met de uber wat lastiger is. Iemand ervaring met een stuurslot? Specifiek de Stoplock PRO Elite
:/ :/ :?
zet alvast valet mode op ... maakt het hen al wat lastiger en vooral dan is bluelink nog aangesloten. Zet dan afbakening op dat je een alarm krijgt vanaf deze zich verplaatst.

Stuur en pedaal slot kunnen zeker ook helpen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20

MicheldeGoey

Project 45

Xmoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:56:

Kijk eens naar een accupool onderbreker, dan krijgen ze de auto niet open of gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:13
kijjk op Youtube maar eens hoe 'moeilijk' en stuurslot te verwijderen is, vergeet de procedure 'netjes' verwijderen.

De diefstal gebeurt met een omgebouwde gameboy en niet via de sleutel, dus die voorzorgen zijn leuk maar gaan diefstal ws niet voorkomen.

Mijn verzekering eiste een klasse 3 alarm, met aparte startonderbrekening, daarnaast zit er een Onntrack GPS tracker in voor het geval ze hem alsnog meenemen (meestal wordt een gestolen voertuig niet heel veel verderop 'kaltgestellt' voor eventuele ingebouwde trackers. Bluelink wordt onklaar gemaakt, ws is je eerste notificatie va diefstal een email dat je auto van het bluelink account ontkoppeld is.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
[...]

[...]

vliegen en daar een auto huren? Ook geen gedoe met links sturen in links verkeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:28
vifra schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Komende zomer ga ik naar Wales dus dit zou ik ook graag willen weten. Hopelijk iemand hier die er ervaring mee heeft (in de handleiding kan ik er niets over vinden)

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Marcel2020 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:42:
kijjk op Youtube maar eens hoe 'moeilijk' en stuurslot te verwijderen is, vergeet de procedure 'netjes' verwijderen.

De diefstal gebeurt met een omgebouwde gameboy en niet via de sleutel, dus die voorzorgen zijn leuk maar gaan diefstal ws niet voorkomen.

Mijn verzekering eiste een klasse 3 alarm, met aparte startonderbrekening, daarnaast zit er een Onntrack GPS tracker in voor het geval ze hem alsnog meenemen (meestal wordt een gestolen voertuig niet heel veel verderop 'kaltgestellt' voor eventuele ingebouwde trackers. Bluelink wordt onklaar gemaakt, ws is je eerste notificatie va diefstal een email dat je auto van het bluelink account ontkoppeld is.
Links stuur en links rijden is voor mij geen probleem.

Ja dat gameboy achtige device ontcijferd de code die gebroadcast wordt door het keyless systeem. Je kunt lock en unlock knop (op je keyfob) enkele seconden inhouden (4x lichten knipperen) om het keyless tijdelijk uit te schakelen. Dan zouden ze in theorie enkel nog met een relay jouw sleutel kunnen kopiëren of raam inslaan, erin kruipen en met een ODB adapter een neppe key koppelen.

Echter is dat keyless uitschakelen een theorie dat die dan geen signalen meer zou versturen. Praktijk heeft niemand zomaar zo'n gameboy device liggen om het te testen of dit wel/niet klopt. Kan zijn dat die enkel niet reageert op de deurgrepen bijvoorbeeld. Diefstal van Ioniq 5 is trouwen niet enkel in de UK een probleem. Op reddit hebben ook gebruikers uit Belgie en Duitsland zich gemeld. Het is goed verzekerd maar de drama eromheen is niet prettig.

Auto is voorzien van een GPS tracker van Moving Intelligence. Jammer genoeg geen startonderbreker. Wellicht een toekomstproject voor mijzelf. Voor nu te weinig tijd om het in te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Slinnenb schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Komende zomer ga ik naar Wales dus dit zou ik ook graag willen weten. Hopelijk iemand hier die er ervaring mee heeft (in de handleiding kan ik er niets over vinden)
Google geeft mij binnen 1 minuut antwoord dat ik het kan vinden in het boekje op 9-41 en daar staat het ook. En in 9-43 kun je nog wat aanpassen als je dat zo graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
volgens mij is dan idd alleen de naderingschakeling vd deurgrepen uitgeschakeld ...maar idd ik heb ook die gameboy niet liggen..

Zelf een startonderbreker inbouwen? kweenie, lijkt me toch meer iets voor iets met certificaatje of een simpele schakelaar 'kill switch', al was het maar voor de gemoedsrust dat je niet ergens staat er wat niet werkt zoals gedacht.

Ik ben als voetganger al een gevaar in de UK (puur op atomatisme links rechts links kijken, de weg op stappen en getoeter), dus ik laat me daar wel rijden ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Marcel2020 op 29-05-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Marcel2020 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:19:
volgens mij is dan idd alleen de naderingschakeling vd deurgrepen uitgeschakeld ...maar idd ik heb ook die gameboy niet liggen..

Zelf een startonderbreker inbouwen? kweenie, lijkt me toch meer iets voor iets met certificaatje of een simpele schakelaar 'kill switch', al was het maar voor de gemoedsrust dat je niet ergens staat er wat niet werkt zoals gedacht.

Ik ben als voetganger al een gevaar in de UK (puur op atomatisme links rechts links kijken, de weg op stappen en getoeter), dus ik laat me daar wel rijden ;-)
Met de dodehoekdetectie is hel veelal eenvoudiger. Met de Ioniq 5 zie je nog zelfs je dode hoek, dus zou het nog eenvoudiger moeten zijn als vorig x met mijn Niro PHEV.

Bedoel idd een killswitch, geen gecertificeerde startonderbreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:28
True schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Google geeft mij binnen 1 minuut antwoord dat ik het kan vinden in het boekje op 9-41 en daar staat het ook. En in 9-43 kun je nog wat aanpassen als je dat zo graag wilt.
Dankjewel, blijkbaar zijn mijn google skills niet op jouw nivo ;)
Voor wie het wil weten zie hieronder. Aanpassen is niet nodig

"Deze koplampen zijn zodanig ontworpen dat
tegemoetkomend verkeer niet verblind
wordt. Daarom hoeft u de koplampen niet
aan te passen als u in een land rijdt waar
het verkeer aan de andere kant van de weg
rijdt."

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
Slinnenb schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Dankjewel, blijkbaar zijn mijn google skills niet op jouw nivo ;)
Voor wie het wil weten zie hieronder. Aanpassen is niet nodig

"Deze koplampen zijn zodanig ontworpen dat
rijdt."
de ganse tekst is toch veel minder duidelijk ...

Wisselen tussen links- en rechtsrijdend
verkeer (Europa)
De dimlichtbundel is asymmetrisch. Als
u naar een land gaat waar het verkeer
links rijdt, kan dit asymmetrische deel
tegemoetkomend verkeer verblinden.
Om verblinding te voorkomen schrijven
ECE-regels verschillende technische
oplossingen voor (bijv. een automatisch
aanpassingssysteem, afplakken of
de koplampen lager afstellen). Deze
koplampen zijn zodanig ontworpen dat
rijdt.

Wat is het nu - zijn ze asymetrisch en kunnen tegemoetkomend verkeer verblinden als je naar linksrijdende landen gaat of is het zodanig ontworpen dat niets nodig is ...

Ik vermoed dat je wel best de koplampen lager afstelt (te doen links van uw stuur ...) om zeker te zijn dat je tegenliggend verkeer niet verblind ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uajH-Ixgj178YSBhTuu3xF6MjVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g37NVfn6sDq7edwgWAJIFUyR.png?f=fotoalbum_large
Zojuist via de leasemaatschappij de brief voor de terugroepacties gekregen. Zo te zien is 41D022 en 41D033 samengevoegd in een brief, beide staan ook open voor mij.
Ik had de afspraken al staan, een begin juli en aangezien ze meer dan een dag nodig hebben voor onderhoud, terugroepacties en rammelende achterklep nog een begin augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
vifra schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:59:
[...]

verkeer (Europa)
rijdt.

Wat is het nu - zijn ze asymetrisch en kunnen tegemoetkomend verkeer verblinden als je naar linksrijdende landen gaat of is het zodanig ontworpen dat niets nodig is ...

Ik vermoed dat je wel best de koplampen lager afstelt (te doen links van uw stuur ...) om zeker te zijn dat je tegenliggend verkeer niet verblind ...
ik ben vorig jaar naar londen geweest en ik heb geen seintjes gehad van tegenliggers, dus ik ga ervanuit dat het toch symetrisch is ontworpen. ik kon er toen ook niet zoveel over vinden en bij de dealer heb ik een non antwoord gekregen.

@Xmoo ik zat net onder londen en heb mijn wagen nog steeds, je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar gezien de hoeveelehid maatregelen die je al getroffen hebt....
vergeet trouwens niet aan te melden voor die milieuzone in londen, dat kan anders ook nog wel in de papieren lopen (afhankelijk waar je precies naartoe moet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Tiggy80 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:13:
[...]

ik ben vorig jaar naar londen geweest en ik heb geen seintjes gehad van tegenliggers, dus ik ga ervanuit dat het toch symetrisch is ontworpen. ik kon er toen ook niet zoveel over vinden en bij de dealer heb ik een non antwoord gekregen.

@Xmoo ik zat net onder londen en heb mijn wagen nog steeds, je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar gezien de hoeveelehid maatregelen die je al getroffen hebt....
vergeet trouwens niet aan te melden voor die milieuzone in londen, dat kan anders ook nog wel in de papieren lopen (afhankelijk waar je precies naartoe moet)
Thx Tiggy80. Ik doe altijd gelijk eerste week milieuzone voor DE, FR en UK aanvragen.

Buiten deze maatregelen is er ook niks meer. Vliegen zoals vele hier aanbevelen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
voor DE en F is het toch alleen eenmalig een sticker kopen en plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Marcel2020 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:12:
voor DE en F is het toch alleen eenmalig een sticker kopen en plakken?
Correct. Voor UK moet je digitaal registeren. Werkt zonder een onzin sticker, enkel digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Xmoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Correct. Voor UK moet je digitaal registeren. Werkt zonder een onzin sticker, enkel digitaal.
Ik vind eigenlijk alle stickers en registraties onzin, er zijn toch kentekenregistratiedatabases (3 x woordwaarde)...
als ze mij vanuit de meeste landen via mijn kenteken voor een boete kunnen achterhalen lukt het vast ook om vast te stellen of ik tegen de milieumaatregelen in ergens heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-10 17:55
vifra schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:59:
[...]

verkeer (Europa)
rijdt.

Ik begreep dat de lichtbundel van de led lampen (Lounge versie iig) verkeer niet zal verblinden. Het is dus niet nodig om stickers op de lampen te plakken. Het is kennelijk wel mogelijk om met een schroef ergens de afstelling te wisselen voor het geval je langer in een land verblijft waar ze aan de andere kant rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
gemertp schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:07:
[...]

Ik begreep dat de lichtbundel van de led lampen (Lounge versie iig) verkeer niet zal verblinden. Het is dus niet nodig om stickers op de lampen te plakken. Het is kennelijk wel mogelijk om met een schroef ergens de afstelling te wisselen voor het geval je langer in een land verblijft waar ze aan de andere kant rijden.
tjah - is dus niet nodig op zich maar is aangenamer rijden als je er langere tijd bent ... zo versta ik nu hun uitleg ... mocht wat duidelijker verwoord zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
heel waarschijnlijk gewoon om meer zicht te hebben in de berm het verst van de bestuurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
@nietwijk Voor de statistiek: Ik heb mijn exemplaar sinds vandaag weer terug met nieuwe ICCU. Maandag weggebracht, vrijdag weer terug. Ik zal niet klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Razwer op 31-05-2024 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
Razwer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:13:
@nietwijk Voor de statistiek: Ik heb mijn exemplaar sinds vandaag weer terug met nieuwe ICCU. Maandag weggebracht, vrijdag weer terug. Ik zal niet klagen.
nou dat hebben ze vlot gefixt voor je _/-\o_ . hopelijk blijft het nu ook weg met de nieuwe software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Superpioneer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:19:
De laatste weken komt het bij iedere rit op de snelweg voor dat het vermogen voor een fractie van een seconde volledig wegvalt. Ik rij dan tussen 100km/u en 130 km/u met de cruisecontrol aan. Dit resulteert in een harde bonk en een sterke vertraging van de auto waardoor je in de gordel wordt gedrukt. Binnen een halve seconde pikt de motor weer op, alsof je een aan/uit knop bedient. Er komt geen foutmelding. Er rijdt op dat moment niemand voor mij waar de radar op zou kunnen reageren, ook geen bocht of drempel ofzo. Ik heb problemen met de frontradar (tijdelijk geen cruisecontrol en andere systemen als het regent, dat was afgelopen winter), de dealer in Waddinxveen gaf aan dat dit (foutmelding cruisecontrol) een bekend probleem is waarvoor volgens hun geen remedie is. Meteen maar mijn conclusie getrokken dat dit mijn eerste en laatste Hyundai is geweest.
Wellicht is bovenstaande probleem van het wegvallen van het vermogen al eerder omschreven in dit forum maar ik heb het niet kunnen vinden. Iemand met dezelfde ervaring?
Auto is pas geleden door de dealer onderhanden genomen. Gelukkig pakten zij het probleem serieus op. Na een week of 2 was ie klaar. Motor is eruit geweest en uiteindelijk hebben zij een regelunit die achter of boven de motor zit vervangen. Ik heb de factuur gezien :F , die is opgestuurd naar de importeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:35
Over anderhalve maand is eindelijk mijn leasecontract ten einde en mogen we verder met de Ioniq 5. We hebben deze week te horen gekregen dat mijn vrouw niet zwanger is van één kind maar van twee! We hebben nu een kind van 2,5. Het krijgen van een tweeling hebben we niet bij stilgestaan vorig jaar bij het bepalen van een nieuwe leaseauto.

Is het iemand gelukt om twee baby autostoelen en een kinderstoel op de achterbank te plaatsen?

Ik heb in dit topic de Multimac bank al gevonden maar ben benieuwd of het ook nog mogelijk is met losse zitjes.

Het leasecontract is begin februari getekend met een startdatum half juli. Begin maart werd ik gebeld door de autogarage wanneer het uitkwam om te leveren. De startdatum waren ze vergeten door te geven bij de leasemaatschappij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48
De gewone achterbank is geschikt voor 2 stoeltjes en dan kan er geen 3de kind meer zitten, zelfs niet zonder verhoger. Je zal eerder naar extreem smalle zitjes moeten kijken want ik vrees dat nagenoeg elke auto dit probleem zal geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Rugby82 op 01-06-2024 08:11 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou overwegen de oudste voorin te vervoeren en je partner achterin tussen de kleintjes, ik verwacht dat dat wel moet passen maar dat zal even uitproberen zijn.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:21

DJN

Het is mij ooit gelukt in een Volvo V70
sander121 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 06:47:
Over anderhalve maand is eindelijk mijn leasecontract ten einde en mogen we verder met de Ioniq 5. We hebben deze week te horen gekregen dat mijn vrouw niet zwanger is van één kind maar van twee! We hebben nu een kind van 2,5. Het krijgen van een tweeling hebben we niet bij stilgestaan vorig jaar bij het bepalen van een nieuwe leaseauto.

Is het iemand gelukt om twee baby autostoelen en een kinderstoel op de achterbank te plaatsen?

Ik heb in dit topic de Multimac bank al gevonden maar ben benieuwd of het ook nog mogelijk is met losse zitjes.

Het leasecontract is begin februari getekend met een startdatum half juli. Begin maart werd ik gebeld door de autogarage wanneer het uitkwam om te leveren. De startdatum waren ze vergeten door te geven bij de leasemaatschappij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11

Nooit geprobeerd want voor mij niet nodig, maar ik zit wel eens tussen mijn twee kleintjes in op de achterbank als dat nodig is. Dat past met een beetje moeite (zelfs van voor naar achteren klimmen bij het stoplicht gaat prima in deze auto). Suggestie om dus één kind op de voorstoel te vervoeren is misschien een optie. Bedenk in dat geval wel dat de Ioniq 5 geen Isofix heeft op de voorstoel. Mijn stoeltjes zijn Isofix-only dus kunnen daar niet worden neergezet…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wellicht ook leuk om de survey van the Ioniqguy in te vullen. Wellicht zet het Hyundai aan tot wat wijzigingen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
pietjansen schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Nooit geprobeerd want voor mij niet nodig, maar ik zit wel eens tussen mijn twee kleintjes in op de achterbank als dat nodig is. Dat past met een beetje moeite (zelfs van voor naar achteren klimmen bij het stoplicht gaat prima in deze auto). Suggestie om dus één kind op de voorstoel te vervoeren is misschien een optie. Bedenk in dat geval wel dat de Ioniq 5 geen Isofix heeft op de voorstoel. Mijn stoeltjes zijn Isofix-only dus kunnen daar niet worden neergezet…
Dit zou toch wel moeten lukken ... afhankelijk van de gebruikte stoelen ... zou al beginnen met deel van de bank naar voor en deel naar achter zodat breedste punt van de zitten (x3) niet tegen elkaar duwen ...
je kan natuurlijk de kinderstoelen draaien bvb. 2 buitenste naar voor en middelste naar achter (of andersom) ... wat ook er voor zorgt dat breedste punten niet op elkaar duwen ...

EV6 is gekend om 3 zitten mogelijk te plaatsen, verwacht van I5 dus hetzelfde (dacht dat i5 zelfs net iets breder is) ... gewoon proberen en puzzelen maar dat moet lukken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 15:38

Gefeliciteerd!
En volgens mij past dat wel.
https://youtu.be/1oDsmnO0ACA?si=H3eSXpdmMBd9781M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33

Vorige week 3 groep 2/3 stoelen naast elkaar gehad, het is proppen, maar het gaat net. Wel zonder gebruik te maken van Isofix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht

Gefeliciteerd bofkont!

Twee Isofix zitjes kan prima met een volwassene ertussen. Wij doen dat regelmatig met oma's/tantes. Een stoeltje ertussen wordt wel zeuren.

Maaaaar je bent gelukkig niet de enige. Ik kwam deze al eens eerder tegen: https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater. Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Vielleicht schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Gefeliciteerd bofkont!

Twee Isofix zitjes kan prima met een volwassene ertussen. Wij doen dat regelmatig met oma's/tantes. Een stoeltje ertussen wordt wel zeuren.

Maaaaar je bent gelukkig niet de enige. Ik kwam deze al eens eerder tegen: https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater. Misschien is dat iets?
Ik zit niet in de kids en heb geen referentie maar wow: wat een prijzen :o

En dan uit het VK dus ws invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:16
Sinds twee weken ben ik een tevreden berijder van Ioniq 5 RWD long range, van februari 2023, uit de pool. Met grote belangstelling volg ik dit topic en heb alles gelezen vanaf pagina 800. Gelukkig vooralsnog geen problemen met ICCU en inmiddels een afspraak voor de terugroepactie gemaakt.

Tijdens het rijden en rommelen met de 'flippers' achter het stuur ontdekte ik dat het mogelijk om met de linker flipper bij te remmen als het systeem op lvl3 staat of op Auto. Ik had nog niet gelezen dat dit kon, dus misschien dat dit nog niet heel bekend is, maar ik vind het wel een fijne mogelijkheid om bij te remmen en dus extra te recupereren. Het rijden met I-pedal ben ik niet echt kapot van.

Daarnaast heb ik nog een vraag. Is het mogelijk om in te stellen dat de auto niet rechts inhaalt? Dat doet ie nu wel. Mijn vorige auto (Cupra Formentor) deed dat niet, tenzij ik een tikje op het gaspedaal gaf, dan ging ie er wel links voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Randy21 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:

Daarnaast heb ik nog een vraag. Is het mogelijk om in te stellen dat de auto niet rechts inhaalt? Dat doet ie nu wel. Mijn vorige auto (Cupra Formentor) deed dat niet, tenzij ik een tikje op het gaspedaal gaf, dan ging ie er wel links voorbij.
VAG heeft deze functie inderdaad. Hyundai niet ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-10 20:48
Ervaring ruit vervangen bij Carglass: Van de leasemaatschappij moest ik naar Carglass. Diverse mensen op dit forum waarschuwden al dat een niet-originele ruit problemen geeft met de HUD.
Toen ik de auto bracht bij Carglass, heb ik dit ter sprake gebracht. De monteur vertelde mij dat bij auto’s met HUD er een U in het typenummer van de ruit moet staan. Hij wilde dit laten zien, maar toen bleek dat er geen U in stond maar een i. Dus de verkeerde ruit was besteld. Hij bestelde direct de juiste ruit (die kostte €2700,-), en vandaag had ik de afspraak. Direct maar even gevraagd of nu de goede ruit besteld was. Gelukkig maar, want de ruit die klaar lag voor mijn auto, was niet de goede! De goede stond er gelukkig wel, ze hadden de ruit van de vorige keer klaargelegd!.
De monteur vertelde dat bij auto’s met een HUD er een coating over de ruit zit. Als die er niet op zit, wordt het beeld van de HUD vaag.
Net auto opgehaald, en beeld is scherp. HUD lijkt alleen iets lager te zitten, dus dat moet ik nog een beetje bijstellen. Bij het ophalen zag ik dat er weer een Ioniq5 stond voor een nieuwe ruit. Wie weet krijgt die de ruit zonder coating….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Zonnekamp schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:08:
Ervaring ruit vervangen bij Carglass: Van de leasemaatschappij moest ik naar Carglass. Diverse mensen op dit forum waarschuwden al dat een niet-originele ruit problemen geeft met de HUD.
Toen ik de auto bracht bij Carglass, heb ik dit ter sprake gebracht. De monteur vertelde mij dat bij auto’s met HUD er een U in het typenummer van de ruit moet staan. Hij wilde dit laten zien, maar toen bleek dat er geen U in stond maar een i. Dus de verkeerde ruit was besteld. Hij bestelde direct de juiste ruit (die kostte €2700,-), en vandaag had ik de afspraak. Direct maar even gevraagd of nu de goede ruit besteld was. Gelukkig maar, want de ruit die klaar lag voor mijn auto, was niet de goede! De goede stond er gelukkig wel, ze hadden de ruit van de vorige keer klaargelegd!.
De monteur vertelde dat bij auto’s met een HUD er een coating over de ruit zit. Als die er niet op zit, wordt het beeld van de HUD vaag.
Net auto opgehaald, en beeld is scherp. HUD lijkt alleen iets lager te zitten, dus dat moet ik nog een beetje bijstellen. Bij het ophalen zag ik dat er weer een Ioniq5 stond voor een nieuwe ruit. Wie weet krijgt die de ruit zonder coating….
Dit is eentje voor het starttopic!

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:08

-CJ

Not remastered

Bedankt voor het delen, dat geeft hoop! Ik zal dit ook doorgeven als ik een ruit laat vervangen.

Dure jongens wel zeg :o

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
Ontvang net bericht van de leasemaatschappij, dat er 2 terugroepactie zijn: 1 voor het 12V systeem, en een voor het vervangen van de hoofdaccu. Voor dat laatste kan je niet naar de dealer maar zijn er 21 locaties in NL waar ze dit doen.

Vraag mij wel af of dit wel klopt, zal morgen eens bellen. De terugroepactie die bij de RDW staat over de aandrijfas, krijg ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Zonnekamp op 03-06-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 12:19
Zonnekamp schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:52:
Ontvang net bericht van de leasemaatschappij, dat er 2 terugroepactie zijn: 1 voor het 12V systeem, en een voor het vervangen van de hoofdaccu. Voor dat laatste kan je niet naar de dealer maar zijn er 21 locaties in NL waar ze dit doen.
Hier hetzelfde. Code die lease maatschappij geeft is 41D374.
Kan deze zelf niet terug vinden. Maar gaat inderdaad om 2 brieven.
1. Voor 12volt. (Dit zal de ICCU Update zijn.
2. vervangen van hoogvoltage batterij

Dealer gebeld, hun hebben de volgende acties staan.
- 41D033 (Recall ICCU Update)
- 20D123 (Update VCU)
- 40D075.

De werkplaats was ook niet bekend met die code of uberhaupt die actie. Morgen maar is bellen naar het nummer in de brief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgBgZGZSZQeoSX0Rp22Nj1et4mQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DTRKoIVuYnWCeFN4hMMQCYxD.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra6xIiA6j6LErQbzXWSqg_wrSag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9rRcLoETti9IApU2QeZEk7bv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
er was ooit een recall voor de HV accu bij de Ioniq....dus de 'oude' niet de Ioniq 5....zou het kunnen dat iemand bij de leasemaatschappij effe vlug een oud bestandje heeft geopend en copy past heeft gedaan zonder echt te lezen wat er al stond?

https://www.hyundai.com/nl/nl/services/Recall.html

[ Voor 12% gewijzigd door Marcel2020 op 03-06-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
40 D075 heb ik vandaag later uitvoeren, het is een update van ADAS (HDA) de rijhulpjes, en het borden lezen...borden lezen lijkt beter te gaan en de ingrepen zijn vloeiender en logischer (is mijn eerste indruk)....

Duurde wel even, er zijn een aantal systemen die moeten worden ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de eerste ruit (geen originele Hyundai ruit) die carglass plaatste had duidelijk HUD onder het typenummer, alsnog werkte het niet, niet alleen was het beeld wazig maar de bolling van de ruit klopte van geen kant (ook merkbaar aan de ruitenwissers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank800
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:40
Hier ook sinds kort een lease Ioniq 5 uit de "pool". Helemaal blij mee! Gaat in dit geval om een 77 kWh Style in de kleur Atlas White met zwart interieur. Het vreemde is dat deze auto geïmporteerd is uit Duitsland na ongeveer een half jaar. Op details heeft deze Style ook iets andere opties. Wat erop zit: warmtepomp, verwarmd stuur en verwarmde voorstoelen. Wat er niet op zit is de automatisch dimmende binnenspiegel. En het koppelen van het Hyundai account aan de Bluelink was ook even leuk! Aangezien "mijn" auto dus uit Duitsland komt gaat het aanmelden van het account dus via Hyundai Duitsland. Goed voor mijn ontwikkeling Duits zullen we maar zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04:55
Als jouw auto in Duitsland voor het eerst op naam is gesteld vóór 18-12-2023 dan is het waarschijnlijk een BaFa-carrousel-auto. In 2023 kregen Duitsers (particulieren en ondernemingen) voor een Ioniq 5 nog €4.500 kooppremie, in 2022 nog €9.000. Voorwaarde was wel dat ze hem minstens zes maanden in bezit moesten houden. Velen verkochten hun auto meteen daarna met winst in het buitenland. Misschien dat jouw leasemaatschappij daar een constructie voor had met een vestiging in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
demonic schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Hier hetzelfde. Code die lease maatschappij geeft is 41D374.
Kan deze zelf niet terug vinden. Maar gaat inderdaad om 2 brieven.
1. Voor 12volt. (Dit zal de ICCU Update zijn.
2. vervangen van hoogvoltage batterij

Dealer gebeld, hun hebben de volgende acties staan.
- 41D033 (Recall ICCU Update)
- 20D123 (Update VCU)
- 40D075.

De werkplaats was ook niet bekend met die code of uberhaupt die actie. Morgen maar is bellen naar het nummer in de brief.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb twee brieven gekregen: B096/002 en 41D033. De eerste is al een oude, van 3 juli 2023 voor het vervangen van de hoogvoltagebaterij: https://www.arval.nl/site...oogvoltage%20batterij.pdf
Mijn auto is 4 oktober 2023 geleverd dus het zou kunnen dat die nog net met de oude accu is geleverd. Maar vrij wonderlijk dat ik dan pas 8 maanden later een oproep krijg.

Die andere is van 30 mei 2024 en betreft het updaten van de software van het 12 volt systeem: https://www.arval.nl/site...6/41D033%20klantbrief.pdf

Arval geeft kenmerk 41D493 op maar dit is vermoed ik een autospecifieke code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Daniel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb twee brieven gekregen: B096/002 en 41D033. De eerste is al een oude, van 3 juli 2023 voor het vervangen van de hoogvoltagebaterij: https://www.arval.nl/site...oogvoltage%20batterij.pdf
Mijn auto is 4 oktober 2023 geleverd dus het zou kunnen dat die nog net met de oude accu is geleverd. Maar vrij wonderlijk dat ik dan pas 8 maanden later een oproep krijg.

Die andere is van 30 mei 2024 en betreft het updaten van de software van het 12 volt systeem: https://www.arval.nl/site...6/41D033%20klantbrief.pdf

had je het bericht iets eerder al gelezen? Er is nooit een recall voor de HV batterij geweest voor de Ioniq 5, WEL voor de 'oude' Ioniq...ik durf te wedden dat er iemand heeft zitten suffen bij het opstellen van die brief.

41D493 lijkt een TSB nummer (Technical Service Bulletin), maar geen voor de Ioniq 5 voorzoever ik weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 12:19
Daniel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:
[...]

heel alert, was mij niet eens opgevallen van die datum. Mijn auto is maart 2023 op kenteken gezet.
Dus die is wel van voor die tijd. Maar waarschijnlijk hebben ze dus bij Arval lopen slapen...
Dat lijkt dus eerder een nummer wat ar(f)val maakt.
En grote kans inderdaad dat de url waar we heen worden gestuurd zegt alleen maar "Hyundai" niks anders.

EDIT:
Hyundai gebeld, die weten van niks. (wel van de ICCU - 41D033).
De leasemaatschappij gebeld. geirriteerd persoon die zich afvroeg waarom ik hem belde voor terugroep acties van Hyundai. uhm.. jullie sturen mij de acties door en verder weet niemand waar je het over hebt.
Hij kon toen in een keer bevestigen dat die actie inderdaad niet voor de ioniq 5 was. |:( 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door demonic op 04-06-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoalfrink
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-05 16:52
Er is zeker niets mis gegaan bij Hyundai maar bij Arval.
Arval heeft bij het bekend maken van de Recall 41D033 ook de oude mailing verzonden van het vervangen van de accupakket van de Kona en de normale Ioniq EV.

Zie ook datum waar de brief uit dateert.

3 juli 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoalfrink
Marcel2020 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:14:
[...]

had je het bericht iets eerder al gelezen? Er is nooit een recall voor de HV batterij geweest voor de Ioniq 5, WEL voor de 'oude' Ioniq...ik durf te wedden dat er iemand heeft zitten suffen bij het opstellen van die brief.

41D493 lijkt een TSB nummer (Technical Service Bulletin), maar geen voor de Ioniq 5 voorzoever ik weet
41D493 is geen bekende, openstaande, TSB bij Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
Maar weet iemand hoe het dan zit met de terugroepactie 41D022? Aandrijfas. Die staat open bij de RDW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timoalfrink
Zonnekamp schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:07:
Maar weet iemand hoe het dan zit met de terugroepactie 41D022? Aandrijfas. Die staat open bij de RDW.
Gaat om een X aantal auto's met de fabricage datum tussen 30 januari en 28 februari 2023.
Deze is dus niet voor allemaal bestemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
demonic schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:28:
[...]

heel alert, was mij niet eens opgevallen van die datum. Mijn auto is maart 2023 op kenteken gezet.
Dus die is wel van voor die tijd. Maar waarschijnlijk hebben ze dus bij Arval lopen slapen...

[...]

Dat lijkt dus eerder een nummer wat ar(f)val maakt.
En grote kans inderdaad dat de url waar we heen worden gestuurd zegt alleen maar "Hyundai" niks anders.

EDIT:
Hyundai gebeld, die weten van niks. (wel van de ICCU - 41D033).
De leasemaatschappij gebeld. geirriteerd persoon die zich afvroeg waarom ik hem belde voor terugroep acties van Hyundai. uhm.. jullie sturen mij de acties door en verder weet niemand waar je het over hebt.
Hij kon toen in een keer bevestigen dat die actie inderdaad niet voor de ioniq 5 was. |:( 8)7
Ik heb gisteren dezelfde twee brieven ontvangen van Arval. Toen ik de dealer belde ging er geen belletje rinkelen. Dank je wel voor de tip!

Terugroepactie 41D033 is als het goed is een paar wekel geleden tijdens grote beurt uitgevoerd, maar ze gaan dat voor de zekerheid checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
timoalfrink schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:02:
Er is zeker niets mis gegaan bij Hyundai maar bij Arval.
Arval heeft bij het bekend maken van de Recall 41D033 ook de oude mailing verzonden van het vervangen van de accupakket van de Kona en de normale Ioniq EV.

Zie ook datum waar de brief uit dateert.

3 juli 2023
dat dus ja
er was ooit een recall voor de HV accu bij de Ioniq....dus de 'oude' niet de Ioniq 5....zou het kunnen dat iemand bij de leasemaatschappij effe vlug een oud bestandje heeft geopend en copy past heeft gedaan zonder echt te lezen wat er al stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
Zonnekamp schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:07:
Die zat bij mij in dezelfde brief gecombineerd met 41D033 zie jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Check even op https://ovi.rdw.nl/ op jouw kenteken of 41D022 voor jouw auto van toepassing is. Bij mij staat die ertussen, maar zoals hierboven al genoemd is dit slechts een beperkte batch geweest van begin 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
Marcel2020 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Niet goed gelezen blijkbaar :D Pff lekker scherp van Arval. Nouja scheelt weer. Die andere actie komt wel bij onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 21:42
Vielleicht schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:37:
[...]

Hier nog een! 3 mei ben ik aan de beurt. Hopelijk is het onderdeel dan geleverd
Hoe lang heb jij moeten wachten? Ben even benieuwd naar de frontradar levertijden tegenwoordig. Ik wacht nu 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoalfrink
erikhui schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Hoe lang heb jij moeten wachten? Ben even benieuwd naar de frontradar levertijden tegenwoordig. Ik wacht nu 3 weken.
Bijzonder want front radars zijn in stock bij hyundai nederland :?
Pagina: 1 ... 226 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic