Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:10
Pfff...net een afpraak gemaakt voor de terugroepactie, en dat kan pas midden augustus. Ik dacht dat dit geval met de ICCU mogelijk gevaarlijk kon zijn en dat er dan haast achter zou moeten zitten. Maar niet dus.

Ook krijgen de VCU en de LFA ADAS een update. Hebben jullie die ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoalfrink
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-05 16:52
Crocidolite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:14:
Pfff...net een afpraak gemaakt voor de terugroepactie, en dat kan pas midden augustus. Ik dacht dat dit geval met de ICCU mogelijk gevaarlijk kon zijn en dat er dan haast achter zou moeten zitten. Maar niet dus.

Ook krijgen de VCU en de LFA ADAS een update. Hebben jullie die ook gehad?
Uit voorzorg zal Hyundai zeggen dat er een risico aan zit.
Doen zij dat niet en er gebeurd iets dan is Hyundai daarvoor verantwoordelijk.
Veel meer dan een lege 12 volt accu zal er niet gebeuren.

Staat ook netjes vermeld dat er in Europa geen incidenten bekent zijn.

het is een voorzorg maatregel, en het kost tijd om uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 21:42
timoalfrink schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Bijzonder want front radars zijn in stock bij hyundai nederland :?
Wat is je bron en is dit niet model jaar afhankelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timoalfrink
erikhui schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Wat is je bron en is dit niet model jaar afhankelijk?
alle ioniq 5's hebben de zelfde front radar en wellicht ben ik wel bevoegd om onderdelen te bestellen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:13
eeeh geen risico aan een plots uitvallen van de auto inclusief rembekrachtiging en servosturing etc als je onderweg bent?

been there done that (met een andere auto), ik kan je vertellen dat er zeker een risico aan zit...al is het klein.

Ik denk dat als er wat gebeurt H ook aansprakelijk is, het is hun systeem dat het uitvoeren van deze recall niet aankan...tenzij de klant er voor kiest om hem niet of heel laat te laten uitvoeren.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel2020
BTW; waarschijnlijk is in Z Korea de lente naar de zomer verhuisd, voorjaar 2024 Map update staat voor Juli 2024

in de FAQ van Mapnsoft;

Release Schedule
There are two system & map update releases per year - Spring (around April) and Fall (around November).

For older models (typically 2013 and older), there is only either Spring or Fall system & map update release per year.

iets verderop
New version 18.0 will be available in July 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:07
sander121 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 06:47:
Over anderhalve maand is eindelijk mijn leasecontract ten einde en mogen we verder met de Ioniq 5. We hebben deze week te horen gekregen dat mijn vrouw niet zwanger is van één kind maar van twee! We hebben nu een kind van 2,5. Het krijgen van een tweeling hebben we niet bij stilgestaan vorig jaar bij het bepalen van een nieuwe leaseauto.

Is het iemand gelukt om twee baby autostoelen en een kinderstoel op de achterbank te plaatsen?

Ik heb in dit topic de Multimac bank al gevonden maar ben benieuwd of het ook nog mogelijk is met losse zitjes.

Het leasecontract is begin februari getekend met een startdatum half juli. Begin maart werd ik gebeld door de autogarage wanneer het uitkwam om te leveren. De startdatum waren ze vergeten door te geven bij de leasemaatschappij..
Moet lukken. 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D76vcqyuIZLSfgXrzacA5Z0W5qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lfRo4uWEfRFfxnqeSzmvnlIx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Weet iemand waarom/hoe de Auto Hold uitgeschakeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
6-32 van de manual

. Trap, met het bestuurdersportier en de
motorkap gesloten, het rempedaal in
en druk op de AUTO HOLD schakelaar.
Het witte controlelampje AUTO HOLD
gaat branden en het systeem schakelt
over naar de stand-bymodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Dank. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde was: ik zet Auto Hold aan en zie dat op het scherm linksonder. Na een tijdje (geen idee hoelang/wanneer) is het uitgeschakeld en de aanduiding op het scherm weg.

Wat zorgt ervoor dat het uitgeschakeld wordt, zonder mijn bemoeienis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

edvanleeuwen schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:13:
Dank. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde was: ik zet Auto Hold aan en zie dat op het scherm linksonder. Na een tijdje (geen idee hoelang/wanneer) is het uitgeschakeld en de aanduiding op het scherm weg.

Wat zorgt ervoor dat het uitgeschakeld wordt, zonder mijn bemoeienis?
Ik rijd geen IONIQ 5, maar het is vrij standaard in auto's dat je AUTO HOLD in je cockpit alleen ziet als die actief je auto remt en vasthoudt. Dus als jij gas gaat geven verdwijnt die melding uit je cockpit, voor auto's met een fysieke knop, is het knopje normaliter dan nog wel 'actief' belicht.'
Of is dit volledig anders bij een IONIQ 5? 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
True schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Ik rijd geen IONIQ 5, maar het is vrij standaard in auto's dat je AUTO HOLD in je cockpit alleen ziet als die actief je auto remt en vasthoudt. Dus als jij gas gaat geven verdwijnt die melding uit je cockpit, voor auto's met een fysieke knop, is het knopje normaliter dan nog wel 'actief' belicht.'
Of is dit volledig anders bij een IONIQ 5? 8)7
Inderdaad. Auto Hold staat altijd vermeld en verandert van kleur als het actief is en de auto vasthoudt. Daarna blijft de aanduiding staan. Maar op een gegeven moment verdwijnt het en moet ik de knop gebruiken om ‘m weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
als je van drive modus verandert? I-pedal heeft hold, de stand L3 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:42
Marcel2020 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:24:
eeeh geen risico aan een plots uitvallen van de auto inclusief rembekrachtiging en servosturing etc als je onderweg bent?

been there done that (met een andere auto), ik kan je vertellen dat er zeker een risico aan zit...al is het klein.

Ik denk dat als er wat gebeurt H ook aansprakelijk is, het is hun systeem dat het uitvoeren van deze recall niet aankan...tenzij de klant er voor kiest om hem niet of heel laat te laten uitvoeren.
De incidenten (US) melden eerder dat de gebruiker de waarschuwing niet ten harte neemt - als de 12v te laag staat gaat er op dashboard een warning komen van batterij met advies te stoppen en direct service in te roepen ... sommigen denken - ach - nog even wat verder rijden ...

Normaal ook geen probleem daar zolang je wagen aan staat de DC/DC converter de nodige stroom voorziet van uit de grote batterij (het laden van de 12v s gewoon geimpacteerd) ... maar verstandig is het niet ... als de DC/DC om whatever reden even niet juist doet dan vallen de systemen uit en als je dan in het midden van een autostrade rijdt dan wordt het wel echt gevaarlijk ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Iemand een idee hoe je kan testen of de battery preheating upgrade is uitgevoerd? Ik zie namelijk nog steeds de "winter modus" optie in de instellingen. Ik heb ernaast gisteren gereden en een fastcharge punt op 45min aftstand geselecteerd in interne navigatie, maar ik zag niks aan battery preconditioning, en de cellen waren rond de 18C.

De brief van de garage zegt: "De BMS en VCMS update waren niet uitgevoerd, vandaar dat het voorverwarmen van de batterij het niet deed. De update zijn nu uitgevoerd en moet het doen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timoalfrink
Dala schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:32:
Iemand een idee hoe je kan testen of de battery preheating upgrade is uitgevoerd? Ik zie namelijk nog steeds de "winter modus" optie in de instellingen. Ik heb ernaast gisteren gereden en een fastcharge punt op 45min aftstand geselecteerd in interne navigatie, maar ik zag niks aan battery preconditioning, en de cellen waren rond de 18C.

De brief van de garage zegt: "De BMS en VCMS update waren niet uitgevoerd, vandaar dat het voorverwarmen van de batterij het niet deed. De update zijn nu uitgevoerd en moet het doen".
Zolang wintermodus beschikbaar is heb je geen pre heating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
erikhui schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Hoe lang heb jij moeten wachten? Ben even benieuwd naar de frontradar levertijden tegenwoordig. Ik wacht nu 3 weken.
Volgens mij heb ik langer moeten wachten... Ik weet het niet precies, maar volgens mij een week of 5 / 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
is de levertijd ms inclusief akkoord van Hyundai HQ? Als ze in voorraad zijn is de levering zelfs met een postduif sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Marcel2020 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:47:
is de levertijd ms inclusief akkoord van Hyundai HQ? Als ze in voorraad zijn is de levering zelfs met een postduif sneller ;-)
Nee hoor. Omdat garantie is moet het defect eerst worden vastgesteld door de dealer. Je kan dus niet bellen met het verhaal dat de Front Radar defect is, en of ze alvast een nieuwe willen bestellen zodat het mee kan met de 90k km beurt. (Heb ik geprobeerd).

Vervolgens heeft het defect zich hersteld, waardoor er tijdens de 90k km beurt ook geen diagnostische gegevens beschikbaar waren. Een uur later was het probleem er weer, en moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden.

Paar dagen later dus inderdaad aan kunnen tonen, en toen is er besteld. Maar omdat de werkplaatsagenda nogal vol zat is dit ook een aantal weken later gebeurd. Ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of het onderdeel slecht leverbaar was, of dat de garage gewoon geen tijd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Paar dagen geleden klapte mijn laadpaal thuis eruit zonder duidelijke reden. De laadpaal heb ik nog niet zo lang dus heb meteen een bericht gestuurd richting de installateur.

Gelukkig had ik inmiddels 400 km toen her gebeurde. Gisteravond de straatpaal gebruikt maar vanmorgen nog steeds 50 km, net aan gered naar kantoor en 8 laadpalen in storing gezet (🤡).

Uiteindelijk gebeld met de provider van de palen en die gaf aan dat mijn auto mogelijk de problemen geeft en een lek heeft. Hij verwees mij door naar een snellader, daar kon ik wel opladen.

De auto is 2,5 jaar. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
MikelS1986 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:27:
Paar dagen geleden klapte mijn laadpaal thuis eruit zonder duidelijke reden. De laadpaal heb ik nog niet zo lang dus heb meteen een bericht gestuurd richting de installateur.

Gelukkig had ik inmiddels 400 km toen her gebeurde. Gisteravond de straatpaal gebruikt maar vanmorgen nog steeds 50 km, net aan gered naar kantoor en 8 laadpalen in storing gezet (🤡).

Uiteindelijk gebeld met de provider van de palen en die gaf aan dat mijn auto mogelijk de problemen geeft en een lek heeft. Hij verwees mij door naar een snellader, daar kon ik wel opladen.

De auto is 2,5 jaar. Iemand bekend met dit probleem?
Klinkt als ICCU kapot...AC laden werkt dan niet meer, DC vaak nog wel. Op naar de garage en laten uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020

een van die updates moet manueel worden gestart en niet automatisch, was bij mij ook fout gegaan. Same player shoot again, vermoedelijk na RTFM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heeft de dealer nog steeds niet de firmware goed ge-update, wanneer er nog steeds "winter modus" staat.

Zie topic start (voor de dealer :+ ):

Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Marcel2020 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:05:
[...]

een van die updates moet manueel worden gestart en niet automatisch, was bij mij ook fout gegaan. Same player shoot again, vermoedelijk na RTFM ;-)
Sterker nog, batterijconditionering is geen update die je zelf kunt uitvoeren. Dit moet bij de dealer gebeuren.
M.a.w. de dealer heeft het niet goed gegaan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P45
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 21:19

P45

Vraag over laden met variabele wattage. Mijn laadpaal (Ratio) kent een puresolar functie. Het wattage van de laadpaal wordt daarmee aangepast op de hoeveelheid zonnestroom dat op dat moment beschikbaar is. Bij een wolk stopt het laden dan tijdelijk en gaat weer verder als de zon schijnt.

Ik vraag mij af of dat mogelijk nadelig is voor de batterij van de auto.

(Ioniq5/2021/73kw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Vielleicht schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Sterker nog, batterijconditionering is geen update die je zelf kunt uitvoeren. Dit moet bij de dealer gebeuren.
M.a.w. de dealer heeft het niet goed gegaan :N
uiteraard door de dealer, de enige update die je zelf kunt starten is de map update/infotainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@P45 Niet voor de hoogvolt batterij. Maar de 12 volt batterij zal wel ontladen worden, zolang er niet geladen wordt (denk ik). Dus dat kan mogelijk een te lage 12 volt batterij opleveren, wanneer die periode te lang is. Neem aan dat je de laadstekker 's nachts wel loskoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11
Kreeg vandaag voor de tweede keer in een week oproep voor de terugroepactie. Las hier over de faalactie van Arval, dus nog niet al te serieus genomen. Maar bij de mail van Arval van vandaag zit een brief van Hyundai zelf, waarin ze mijn kenteken oproepen voor vervanging van de aandrijfas (en verbeteringen/zekeringen 12V accu). Lijkt me niet dat Arval dit verkeerd heeft doorgegeven dus. Maar eens bellen met de dealer voor een afspraak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:22
P45 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:56:
Vraag over laden met variabele wattage. Mijn laadpaal (Ratio) kent een puresolar functie. Het wattage van de laadpaal wordt daarmee aangepast op de hoeveelheid zonnestroom dat op dat moment beschikbaar is. Bij een wolk stopt het laden dan tijdelijk en gaat weer verder als de zon schijnt.

Ik vraag mij af of dat mogelijk nadelig is voor de batterij van de auto.

(Ioniq5/2021/73kw)
Nee. Niet nadelig.
Beetje kort antwoord maar er is gewoon niet iets dat nadelig kan zijn. Iets dat er niet is kan je niet uitgebreider uitleggen.

Dwz… met volle accu 3 dagen eraan laten hangen kan wellicht 12v accu problemen geven. Zie Posts van @Razwer. Is geen 100% bewijs voor maar wel sterk vermoeden

[ Voor 11% gewijzigd door Stefannn op 05-06-2024 18:40 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
pietjansen schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:32:
Kreeg vandaag voor de tweede keer in een week oproep voor de terugroepactie. Las hier over de faalactie van Arval, dus nog niet al te serieus genomen. Maar bij de mail van Arval van vandaag zit een brief van Hyundai zelf, waarin ze mijn kenteken oproepen voor vervanging van de aandrijfas (en verbeteringen/zekeringen 12V accu). Lijkt me niet dat Arval dit verkeerd heeft doorgegeven dus. Maar eens bellen met de dealer voor een afspraak…
snel te checken;

even je vin inkloppen en je weet het

https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
Dank. Gedaan, beide staan er inderdaad in. En daarnaast ook nog serviceactie voor de LFA. Wordt een flinke klus voor de garage denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
welnee, terwijl de updates lopen sleutelen ze de as er uit en de nieuwe er in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
En vervolgens weer helemaal uitlijnen… heb een kapotte aandrijfas gehad met een vorige auto en dat was geen feest. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Marcel2020 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Klinkt als ICCU kapot...AC laden werkt dan niet meer, DC vaak nog wel. Op naar de garage en laten uitlezen.
Poeh! Dat klinkt verkeerd. Enig idee hoe lang dit duurt en welke kosten dit met zich meebrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
MikelS1986 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Poeh! Dat klinkt verkeerd. Enig idee hoe lang dit duurt en welke kosten dit met zich meebrengen?
kosten? garantie....duur? anything tussen een paar dagen en vele weken (hangt vls mij vooral af van hoe pro actief je garage is)
Ik zou beginnen met een diagnose laten stellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Vielleicht schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Nee hoor. Omdat garantie is moet het defect eerst worden vastgesteld door de dealer. Je kan dus niet bellen met het verhaal dat de Front Radar defect is, en of ze alvast een nieuwe willen bestellen zodat het mee kan met de 90k km beurt. (Heb ik geprobeerd).

Vervolgens heeft het defect zich hersteld, waardoor er tijdens de 90k km beurt ook geen diagnostische gegevens beschikbaar waren. Een uur later was het probleem er weer, en moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden.

Paar dagen later dus inderdaad aan kunnen tonen, en toen is er besteld. Maar omdat de werkplaatsagenda nogal vol zat is dit ook een aantal weken later gebeurd. Ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of het onderdeel slecht leverbaar was, of dat de garage gewoon geen tijd hadden.
Heb hetzelfde probleem. Op vacantie hield de radar er voor de 2e keer mee op. Dealer (Oostendorp Nijmegen) wilde ook niet bij voorbaat een radar bestellen. Omdat ik op 17 juni al een afspraak voor een terugroepactie had en er voor die tijd geen ruimte was om het euvel te laten zien, hebben ze dat uiteindelijk toch toegezegd. Een paar dagen later deed de radar het weer en nu nog steeds. Ik hoop nu dat hij voor datum toch definitief de geest geeft, anders wordt het ook een langdurige geschiedenis. Op het moment dat de radar uitvalt, merk je pas hoe je aan die luxe gewend bent .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwyseu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 08:15
De service acties zijn maandag uitgevoerd bij mij (duurden een uurtje). Verdwijnen deze dan van die pagina?
Momenteel staan ze er nog steeds op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:19
jwyseu schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:27:
De service acties zijn maandag uitgevoerd bij mij (duurden een uurtje). Verdwijnen deze dan van die pagina?
Momenteel staan ze er nog steeds op ...

[...]
kan een paar dagen duren, afhankelijk hoe snel je dealer de acties afmeld.... heel soms vergeten ze dat ook wel eens 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tiggy80 op 06-06-2024 08:38 ]

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:28:
[...]

Dan heeft de dealer nog steeds niet de firmware goed ge-update, wanneer er nog steeds "winter modus" staat.
Dat vreesde ik ook al
Zie topic start (voor de dealer :+ ):

Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate
Wat de dealer zegt dat ze gedaan hebben is precies wat hier staat.

Ik heb echt geen idee wat ik hun moet zeggen, behalve it's broken. En ik zal wel weer 4m moeten wachten voor nieuwe afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
er zijn meer dealers die updates kunnen uitvoeren....even shoppen, en dan bij de afspraak even de instructies uitprinten en meenemen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 15:38
Ik heb gisteren mijn prachtige Ioniq 5 mogen ophalen in Gorinchem. :)F
De auto rijdt fantastisch!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvbPqy33elvVvMK3CwH6Ld8gX0I=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ISofPmMad9yS1oIV3DZqPK9F.gif?f=fotoalbum_large

Maar ik kreeg helaas halverwege de rit naar huis (van Gorinchem naar Groningen) een melding over de bestuurdersulpsystemen. En nu meldt de auto iedere keer dat ik hem aan zet problemen met de hulpsystemen. Deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCPYisIkhkjxWfRhEAkrWkX2BRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Staf5eda1mKlIVAFE71AlL4r.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de 12v batterij al even 5 minuten ontkoppeld om te kijken of de error verdween. Maar helaas.
Dus direct de dealer gebeld in Gorinchem, die zegt dat ik het beste de auto kan laten uitlezen in Groningen. Van Mossel Groningen heeft pas 1 Augustus tijd! |:( De eerst mogelijke afspraak is 4 Juli in Emmen.
Of ik moet tussendoor naar Gorinchem rijden, daar kunnen ze wel vlot uitlezen (garantie aflevering enz).
Maar dan is alleen nog maar de auto uitgelezen, als de radar unit bijvoorbeeld vervangen moet worden zal ik wel weer weken of maanden moeten wachten op dat onderdeel en een afspraak.
Dat wordt waarschijnlijk dus naar Frankrijk zonder cruise control... B)

Helaas niet zo'n awesome begin in deze toffe auto. Maar dat hoort er wellicht allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-10 13:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Bij een defecte frontradar krijg je als het goed is een andere melding, iets in de trend van dat er niet aan de voorwaarden voor SSC is voldaan, met een duidelijke referentie naar de frontradar. Werken de camera's? Misschien valt het mee en is een probleem met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:19
Impstoker schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:58:
Ik heb gisteren mijn prachtige Ioniq 5 mogen ophalen in Gorinchem. :)F
De auto rijdt fantastisch!
[Afbeelding]

Maar ik kreeg helaas halverwege de rit naar huis (van Gorinchem naar Groningen) een melding over de bestuurdersulpsystemen. En nu meldt de auto iedere keer dat ik hem aan zet problemen met de hulpsystemen. Deze error:
[Afbeelding]

Ik heb de 12v batterij al even 5 minuten ontkoppeld om te kijken of de error verdween. Maar helaas.
Dus direct de dealer gebeld in Gorinchem, die zegt dat ik het beste de auto kan laten uitlezen in Groningen. Van Mossel Groningen heeft pas 1 Augustus tijd! |:( De eerst mogelijke afspraak is 4 Juli in Emmen.
Of ik moet tussendoor naar Gorinchem rijden, daar kunnen ze wel vlot uitlezen (garantie aflevering enz).
Maar dan is alleen nog maar de auto uitgelezen, als de radar unit bijvoorbeeld vervangen moet worden zal ik wel weer weken of maanden moeten wachten op dat onderdeel en een afspraak.
Dat wordt waarschijnlijk dus naar Frankrijk zonder cruise control... B)

Helaas niet zo'n awesome begin in deze toffe auto. Maar dat hoort er wellicht allemaal bij.
ik zou hem sowieso zsm laten uitlezen (dat kost namelijk niet zoveel tijd en kunnen ze echt wel even tussendoor doen) , dan weten ze namelijk wat er evt vervangen dient te worden. anders gaan ze hem 1 aug uitlezen en kun je vervolgens weer 2 maanden wachten voordat ze het gaan oplossen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:42
Impstoker schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:58:
Van Mossel Groningen heeft pas 1 Augustus tijd! |:( De eerst mogelijke afspraak is 4 Juli in Emmen.
Je hebt hem gisteren ontvangen dan zou ik sowieso terug rijden naar de garage asap en hen aangeven dat er een aflevering is met defect ... zeker niet wachten op "een afspraak" ... dat is geen service voor iets dat nog blinkt van de verpakking ... zij hebben namelijk een auto met gebreken afgeleverd en jij bent binnen redelijke termijn terug bij hen met een vraag voor een juiste oplossing ...
Dat kunnen ze er wel tussen nemen ...

[ Voor 16% gewijzigd door vifra op 06-06-2024 16:48 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de 'beste dealer van 2024' laat je zo vast niet staan...ik zou ze terug bellen met de info over de termijnen bij delaers dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Marcel2020 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:50:
de 'beste dealer van 2024' laat je zo vast niet staan...ik zou ze terug bellen met de info over de termijnen bij delaers dichterbij.
Nee die zijn best behulpzaam hoor, ze zeggen dat ik sowieso tussendoor langs kan komen om hem te laten uitlezen.
Dus dat moet ik dan maar doen (2.5 uur heen en 2.5 uur terug).
Maar dan mogen ze het onderdeel (als er iets vervangen moet worden) lekker naar Groningen laten sturen want ik ga die rit niet nog een keer doen een aantal weken later voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Impstoker schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Nee die zijn best behulpzaam hoor, ze zeggen dat ik sowieso tussendoor langs kan komen om hem te laten uitlezen.
Dus dat moet ik dan maar doen (2.5 uur heen en 2.5 uur terug).
Maar dan mogen ze het onderdeel (als er iets vervangen moet worden) lekker naar Groningen laten sturen want ik ga die rit niet nog een keer doen een aantal weken later voor de reparatie.
Gewoon in Groningen op een maandagochtend (als het niet zo druk is dus) langs gaan en vragen of ze niet even kunnen uitlezen? Zielig doen?
“In de weg staan” werkt soms wel.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:12
Hyundai: abonnement op opties

Hyundai begint met het in rekening brengen van de populaire opties. De Koreaanse autofabrikant is van plan de weg van BMW en Audi te volgen en abonnementsopties te introduceren. Hoewel niet precies is aangegeven welke opties beschikbaar zullen zijn als abonnement, meldt Autocar dat sommige nieuwe functies op afstand kunnen worden geactiveerd in oudere voertuigen.

Onder druk van het publiek heeft BMW het idee van een betaalde stoelverwarming opgegeven, maar het abonnement op 'software'-opties en enkele elektronische assistenten behouden.

Hyundai: suscripción a opciones

Hyundai comenzará a cobrar por las opciones populares. El fabricante de automóviles coreano tiene la intención de seguir el camino de BMW y Audi e introducir opciones por suscripción. Aunque no se especifican exactamente qué opciones estarán disponibles por suscripción, Autocar informa que algunas nuevas funciones podrán activarse de forma remota en vehículos antiguos.

Cabe destacar que BMW, bajo presión pública, abandonó la idea de un calentador de asientos de pago, pero mantuvo la suscripción a opciones "de software" y algunos asistentes electrónicos.

Hopelijk niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobve
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-05 22:02
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Bevestiging: defecte ICCU. Dermate defect dat de 12v niet meer word geladen dus leenauto mee.
Nu wachten op nieuw onderdeel.
@nietwijk dus weer 1 voor de statistiek.
Voor mij gister exact het zelfde probleem als hierboven beschreven door Razwer, auto meteen naar de garage gebracht, dat was gelukkig om de hoek. Morgen hoor ik hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Jobve schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:16:
[...]

Voor mij gister exact het zelfde probleem als hierboven beschreven door Razwer, auto meteen naar de garage gebracht, dat was gelukkig om de hoek. Morgen hoor ik hoe lang het gaat duren..
HMNL lijkt ze op voorraad te hebben dus ligt het er aan of ze je voorrang geven bij de werkplaats en kan het binnen een week klaar zijn.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:08

-CJ

Not remastered

Vermeer10 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:11:
Hyundai: abonnement op opties

Hyundai begint met het in rekening brengen van de populaire opties. De Koreaanse autofabrikant is van plan de weg van BMW en Audi te volgen en abonnementsopties te introduceren. Hoewel niet precies is aangegeven welke opties beschikbaar zullen zijn als abonnement, meldt Autocar dat sommige nieuwe functies op afstand kunnen worden geactiveerd in oudere voertuigen.

Onder druk van het publiek heeft BMW het idee van een betaalde stoelverwarming opgegeven, maar het abonnement op 'software'-opties en enkele elektronische assistenten behouden.

Hyundai: suscripción a opciones

Hyundai comenzará a cobrar por las opciones populares. El fabricante de automóviles coreano tiene la intención de seguir el camino de BMW y Audi e introducir opciones por suscripción. Aunque no se especifican exactamente qué opciones estarán disponibles por suscripción, Autocar informa que algunas nuevas funciones podrán activarse de forma remota en vehículos antiguos.

Cabe destacar que BMW, bajo presión pública, abandonó la idea de un calentador de asientos de pago, pero mantuvo la suscripción a opciones "de software" y algunos asistentes electrónicos.

Hopelijk niet in Nederland.
Nou heeft Hyundai bijzonder weinig losse opties over het algemeen dus ben benieuwd hoe ze dat gaan uitvoeren, als ze dat al doen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:18
Een leuke taxi gespot in Bilbao vandaagAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziCuux_R3lBduVB11VvPPgQneUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jY02oCCv47l0Sqj3bj9anGPz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
Kort Caravan verslagje:

Gezien het nogal onstabiele zomerweer in onze contreien naar Zuid-Frankrijk gereden:

- 1e dag ca 730km (tot bij Lyon)
- 2e dag ca dik 300km (Luberon)

Na een week

- dik 200km (naar omgeving Bezier)

Combinatie:
- RWD 77kWh
- Caravan ca 1150kg (213cm breed, 260cm hoog)

Range anxiety
Eerste etappe ging wel naar verwachting, 34-35 kWh per 100km. Eenmaal in Frankrijk kreeg ik het toch wel wat benauwd…Metz, Nancy, Dijon, Lyon.

Het verbruik zat daar een flinke tijd lang boven de 45kWh/100km!!! Schijnbaar gaat het daar flink omhoog (ik heb weinig ervaring met rijden naar Zuid-Frankrijk). Vanaf Lyon zat het verbruik daarentegen rond de 28kWh/100km.

Afkoppelen?
Snelladers vinden is buiten het seizoen geen probleem. Er zijn aardig wat FastNed stations waar je niet hoeft af te koppelen. Verder was het bij grote stations (Ionity, Total en Shell) zo rustig dat ik de combinatie gewoon dwars ervoor kon zetten. Afkoppelen en aankoppelen is trouwens iets waar je vanzelf heel handig en snel in wordt ;-).

Tip: 13 polig krulsnoer aanschaffen om het koppelen nog gemakkelijker te maken (wel de kabel vastzetten met een bandje oid).

Op de camping
Geloof het of niet, maar volgens de Patron was er maar 3A beschikbaar! V2L bracht de oplossing voor de Nespresso en de Föhn van vrouwlief :-)

Conclusie
Hoogseizoen: ik zou me nog eens goed bedenken omdat parkeren en laden waarschijnlijk teveel stress en vertraging oplevert. Misschien dat het wel te doen is als je de weekenden vermijdt. Wie het weet mag het zeggen!

Laagseizoen: neem de tijd en geniet van de rust in de Ioniq 5. Het kost misschien 3 uur extra tijd op 1000km reizen. Etappes van 120-150 zijn realistisch. Ff de beentjes strekken, sanitaire stop en weer verder! Koffie zetten we onderweg met de Nespresso mini mbv V2L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superbert225 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:35:
Kort Caravan verslagje:

Gezien het nogal onstabiele zomerweer in onze contreien naar Zuid-Frankrijk gereden:

- 1e dag ca 730km (tot bij Lyon)
- 2e dag ca dik 300km (Luberon)

Na een week

- dik 200km (naar omgeving Bezier)

Combinatie:
- RWD 77kWh
- Caravan ca 1150kg (213cm breed, 260cm hoog)

Range anxiety
Eerste etappe ging wel naar verwachting, 34-35 kWh per 100km. Eenmaal in Frankrijk kreeg ik het toch wel wat benauwd…Metz, Nancy, Dijon, Lyon.

Het verbruik zat daar een flinke tijd lang boven de 45kWh/100km!!! Schijnbaar gaat het daar flink omhoog (ik heb weinig ervaring met rijden naar Zuid-Frankrijk). Vanaf Lyon zat het verbruik daarentegen rond de 28kWh/100km.

Afkoppelen?
Snelladers vinden is buiten het seizoen geen probleem. Er zijn aardig wat FastNed stations waar je niet hoeft af te koppelen. Verder was het bij grote stations (Ionity, Total en Shell) zo rustig dat ik de combinatie gewoon dwars ervoor kon zetten. Afkoppelen en aankoppelen is trouwens iets waar je vanzelf heel handig en snel in wordt ;-).

Tip: 13 polig krulsnoer aanschaffen om het koppelen nog gemakkelijker te maken (wel de kabel vastzetten met een bandje oid).

Op de camping
Geloof het of niet, maar volgens de Patron was er maar 3A beschikbaar! V2L bracht de oplossing voor de Nespresso en de Föhn van vrouwlief :-)

Conclusie
Hoogseizoen: ik zou me nog eens goed bedenken omdat parkeren en laden waarschijnlijk teveel stress en vertraging oplevert. Misschien dat het wel te doen is als je de weekenden vermijdt. Wie het weet mag het zeggen!

Laagseizoen: neem de tijd en geniet van de rust in de Ioniq 5. Het kost misschien 3 uur extra tijd op 1000km reizen. Etappes van 120-150 zijn realistisch. Ff de beentjes strekken, sanitaire stop en weer verder! Koffie zetten we onderweg met de Nespresso mini mbv V2L.
En wat voor snelheid rijd je dan? Je post hier: Superbert225 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" dat je zo rond de 87 km/u hangt op de teller. Dat is flink wat minder snel dan wat de gemiddelde Nederlander met sleurhut zo'n 10 jaar geleden mee naar Zuid FR reed, waar je met caravan ook 130 km/u mag.
Nu snap ik het idee als je elke 1,5u even stopt met 90 km/u. Maar de 2,5u rijden 0,5u stoppen en in die 3 uur een 240 km verderop zijn zit er met deze gang niet in. Wellicht is dat wat meer voor Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa dan voor hier, maar dat is wel even een verschil als ik correct de aanname doe dat je inderdaad met ~90 km/u op de teller rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:03
@True in Frankrijk mag je met een combinatie waarbij de totale toegestane massa van auto+caravan samen 3500kg of meer is maximaal 90km/h. Daar zit je met een beetje elektrische auto en caravan al snel aan.

Zelf rijd ik 90km/h op de GPS met caravan (icm met een EV6). En mede dankzij de relatief goede stroomlijn van mijn caravan (hefdak van 210cm breed) ligt het verbruik dan meestal rond de 28kWh/100km. Bij een etappe met vooral stijging ligt dat natuurlijk hoger (rond de 33kWh/100km wat ik tot nu toe gezien heb).

Ook ik gebruik trouwens de V2L functie op de camping @Superbert225. Erg handig bij het koken op inductie aangezien campings vaak standaard maar 6A leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
Snelheid (teller) 90-95 km/uur.

Etappes van 150km haalde ik vaak niet (vanaf Lyon wel). Het klopt wat je zegt: 2.5 uur rijden, half uur stoppen zit er niet in, 1.5 + 0.5 wel. Thuis vertrokken met 100%, in totaal (inclusief laden) dik 11 uur onderweg geweest om 730km verder te komen.

Onderweg nauwelijks caravan combinaties gezien die veel harder dan 100 reden (130 lijkt mij onverantwoord hard).
True schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:55:
[...]

En wat voor snelheid rijd je dan? Je post hier: Superbert225 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" dat je zo rond de 87 km/u hangt op de teller. Dat is flink wat minder snel dan wat de gemiddelde Nederlander met sleurhut zo'n 10 jaar geleden mee naar Zuid FR reed, waar je met caravan ook 130 km/u mag.
Nu snap ik het idee als je elke 1,5u even stopt met 90 km/u. Maar de 2,5u rijden 0,5u stoppen en in die 3 uur een 240 km verderop zijn zit er met deze gang niet in. Wellicht is dat wat meer voor Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa dan voor hier, maar dat is wel even een verschil als ik correct de aanname doe dat je inderdaad met ~90 km/u op de teller rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superbert225 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:24:
Snelheid (teller) 90-95 km/uur.

Etappes van 150km haalde ik vaak niet (vanaf Lyon wel). Het klopt wat je zegt: 2.5 uur rijden, half uur stoppen zit er niet in, 1.5 + 0.5 wel. Thuis vertrokken met 100%, in totaal (inclusief laden) dik 11 uur onderweg geweest om 730km verder te komen.

Onderweg nauwelijks caravan combinaties gezien die veel harder dan 100 reden (130 lijkt mij onverantwoord hard).

[...]
offtopic:
Je rijdt nu nog in het voorseizoen, dat zijn mensen die de tijd hebben en niet hoeven te haasten voor hun vakanties ;) je wilt ze de kost niet geven in juli/augustus.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Impstoker
Update op de bestuurdershulpsystemen error:

De fantastische Hyundai dealer in Delfzijl zei aan de telefoon dat ik direct mocht langskomen om de auto uit te laten lezen, kopje thee en kleur boekje voor mijn dochter. Top.
En de conclusie is; radar unit kapot. Gelukkig zijn die op voorraad, de 20e hebben ze wel plek om hem te monteren. Wat een service, gewoon echt top. En natuurlijk onder garantie.

Ik ben blij, en zij hebben er een vaste klant bij. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 00:05

mdeiman

Projet 45

Impstoker schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:16:

De fantastische Hyundai dealer in Delfzijl zei aan de telefoon dat ik direct mocht langskomen om de auto uit te laten lezen, kopje thee en kleur boekje voor mijn dochter. Top.
En de conclusie is; radar unit kapot. Gelukkig zijn die op voorraad, de 20e hebben ze wel plek om hem te monteren. Wat een service, gewoon echt top. En natuurlijk onder garantie.

Persoonlijk ook erg goede ervaringen in Delfzijl. Ik zou niet weten wat daar beter moet. Top garage.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 17:05
Impstoker schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:16:

Top. Mooi geregeld man. Zuur dat je direct een issue had tijdens je eerste rit, maar fijn dat je in je eigen omgeving snel geholpen wordt door een klantgerichte dealer. Hopen op vele probleemloze kilometers!

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:33
Nou weer wat bijzonders hoor, we staan dit weekend lekker op de camping. Krijgen we vanochtend van andere campinggasten te horen dat in de nacht het licht van onze auto plots aan ging. Sowieso al niet zo fijn natuurlijk. Ook rond 1;00 een melding van Bluelink: Motor uit maar achterlicht nog ingeschakeld.

Maar nu is vanochtend ook de 12v leeg. Lekker dus maar niet heus.

Iemand bekend met dit probleem.

—> heb trouwens ook al even geen update gegeven over de problemen met de laadpaal, maar is nog niet opgelost en Eneco blijft stellen dat het niet aan de immuniteitsklasse van de aardlekschakelaar kan liggen dus dat ze geen andere willen plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door trippelb op 08-06-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
PS: wij doen ook behoorlijk veel met de caravan. Deze winter naar trondheim geweest. Van de zomer zijn we naar noord Spanje geweest (met de fietsen op het autodak)

Caravan is een Solifer van bijna 8 meter dus geen kleintje. Eigenlijk halen we altijd wel op 100% 180km+ rijden dan 85/90 op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
trippelb schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:04:
Nou weer wat bijzonders hoor, we staan dit weekend lekker op de camping. Krijgen we vanochtend van andere campinggasten te horen dat in de nacht het licht van onze auto plots aan ging. Sowieso al niet zo fijn natuurlijk. Ook rond 1;00 een melding van Bluelink: Motor uit maar achterlicht nog ingeschakeld.

—> heb trouwens ook al even geen update gegeven over de problemen met de laadpaal, maar is nog niet opgelost en Eneco blijft stellen dat het niet aan de immuniteitsklasse van de aardlekschakelaar kan liggen dus dat ze geen andere willen plaatsen.
Ouch!
Stond de auto gewoon “los”? Of had je iets aan de V2L hangen?
In het eerste geval is het te vergelijken met de oprit.
In het tweede geval iets specifieks voor kamperen zonder stroom van de camping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Yups, 2 keer exact hetzelfde probleem gehad al :(

in mijn geval was de SoC in beide gevallen rond de 15% en beide keren gebeurde het ‘s nachts. Weet zeker dat de auto op slot was, de lichten uit, niet aan de lader stond en geen v2l gekoppeld etc. Geen idee of dit opgelost gaat worden met de lopende service acties

[ Voor 5% gewijzigd door Astronaut op 08-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10 13:34
Frontradar hier ook stuk na 90.000km. Ik rij 99% op SCC en merk dat autorijden nu echt stuk minder prettig is. Afspraak gemaakt maar kon pas terecht begin juli bij van Mossel :-(.

Er is helemaal niks wat je er evt zelf aan kan doen behalve alle radars schoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Stefannn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Ouch!
Stond de auto gewoon “los”? Of had je iets aan de V2L hangen?
In het eerste geval is het te vergelijken met de oprit.
In het tweede geval iets specifieks voor kamperen zonder stroom van de camping.
Nope gewoon geparkeerd.

SOC bij wegzetten was 22% overigens en had deze dag al 600km gereden dus de 12V kan ook niet heel leeg geweest zijn lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Met al die berichten over plots lege 12V accu's speelt er toch echt wel een probleem. We hebben het er al eens een lange discussie over gehad over mogelijke oorzaken.
Maar hoe gaat Hyundai dit onderzoeken, wie pakt het probleem op?
Er is geen enkele monteur die voldoende is opgeleid om dit op engineering niveau te analyseren en het probleem te vinden.
Pas als elke monteur een hulpvraag uitzet bij de importeur wordt de importeur en Hyundai misschien wakker. Maar meestal denkt de monteur, dit is een eenmalig fout / fout van de gebruiker want niet voldoende opgeladen.
En ik ga niet tijdens een onderhoudsbeurt dit melden, want dan weet ik dat de beurt extra veel geld gaat kosten, voor de tijd van het doorbladeren van alle TSB's. En de uitkomst is we hebben het niet kunnen vinden / we hebben ermee gereden en het probleem niet ervaren.

Zo heb ik ook in die 90k km slechts 2x gehad dat het vermogen wegvalt, de motor hapert / de auto begint te bonken voor een paar tellen alsof die in een verkeerde versnelling zit.
Als ik dit ga melden bij de garage weet ik nu al de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:45
trippelb schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Nope gewoon geparkeerd.

SOC bij wegzetten was 22% overigens en had deze dag al 600km gereden dus de 12V kan ook niet heel leeg geweest zijn lijkt me
600 km gereden, waarbij de koelkast in de caravan de hele dag stroom trok uit de 12v accu?
Er zit geen dynamo (oid) in deze auto's, maar een omvormer die bij 'normaal gebruik' de 12v accu goed op spanning kan (hoort te kunnen) houden.
Onder 20% SOC doet die omvormer het niet (meer), en wanneer door een nachtelijke temperatuurverlaging de SOC onder 20% komt, zou dit de/een(?) oorzaak kunnen zijn.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Nope 600km gereden waarvan 60 met caravan ;) ik kwam uit het buitenland voor werk. En we zijn nu dichtbij huis aan het kamperen.

En zoals eerder aangegeven al diverse lange reizen met de caravan en deze auto gemaakt maar dit probleem nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 12:54
siesta schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:19:
Frontradar hier ook stuk na 90.000km. Ik rij 99% op SCC en merk dat autorijden nu echt stuk minder prettig is. Afspraak gemaakt maar kon pas terecht begin juli bij van Mossel :-(.

Er is helemaal niks wat je er evt zelf aan kan doen behalve alle radars schoon maken?
die frontradars sneuvelen bij bosjes... de onze is ook stuk (55k op de teller), 2 weken geleden ofzo. 1 juli komt de nieuwe binnen, 5 juli wordt ie gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Hier ook sinds gisteren onderstaande foutmelding. Vreemd dat ze nu bij bosjes kapot gaan. Komende dinsdag afspraak bij de garage.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmmqAZ-sqdbMZe2EmS5bX1Kr2Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4v0YgoQ2bC1Wegxga3UFbRB.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:42
Net helaas iemand zo fatsoenlijk geweest om tegen mijn auto aan te rijden op de parkeerplaats en uiteraard zonder gegevens achter te laten.
Lakschade redelijk kunnen wegpoetsen maar helaas niet alles. Lichtbalk helaas wel gebarsten.
Maandag dus maar even langs het schadebedrijf om alles in werking te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_krcFSNaPGUev7_YO_kd9cVDCSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxYRFwJO9ntEULsCVYfNU7yX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
trippelb schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:55:
Nope 600km gereden waarvan 60 met caravan ;) ik kwam uit het buitenland voor werk. En we zijn nu dichtbij huis aan het kamperen.

En zoals eerder aangegeven al diverse lange reizen met de caravan en deze auto gemaakt maar dit probleem nog niet eerder gehad.
met caravan? met 13polige plug? --> daar zit dan toch de koelkast aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Stefannn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:11:
[...]

met caravan? met 13polige plug? --> daar zit dan toch de koelkast aan?
Ja caravan met 13 polige plug, al ongeveer 7000km met de caravan achter deze auto gereden waarvan gisteren dus circa 60km.

Overigens de koelkast niet aan gehad onderweg, maar natuurlijk wel de overige verlichting van de caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Dat zijn verschijnselen van een lege 12v accu. Dit soort gedrag zie je ook soms wanneer je de lege 12v probeert te laden met druppellader. De auto probeert half in leven te komen maar gaat gekke dingen doen zoals bijvoorbeeld lichten aan.
Je mag van geluk spreken dat er geen alarm ging loeien. Ik heb een 3rd party alarmsysteem wat de hele buurt wakker jankt bij lege 12v accu.
:+ ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Dank voor alle reacties, blijkbaar dus toch een 12v issue, maandag de garage maar weer eens bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agroman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 19:37
Kan het zijn dat de achterlichten niet aangaan bij stand "Auto"? Of dat ze pas aangaan als het al (te) donker is.
Wil eigenlijk wel zeker weten dat die achterlichten branden. Om dat HBA te gebruiken met je dus stand "auto" selecteren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:08

-CJ

Not remastered

Agroman schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:53:
Kan het zijn dat de achterlichten niet aangaan bij stand "Auto"? Of dat ze pas aangaan als het al (te) donker is.
Wil eigenlijk wel zeker weten dat die achterlichten branden. Om dat HBA te gebruiken met je dus stand "auto" selecteren..
Achterlichten gaan aan zodra dimlicht voor ook aan is, ook in de automatische stand.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-10 12:09
Het nadeel is bij de stand "automatisch" de achterlichten niet branden.....
Bij mist gebeurt er helemaal niets, dus ook de achterlichten branden niet.
Vandaar dat ik standaard de verlichting gewoon "aan" heb staan, dan branden ook de achterlichten altijd.
Wel zo veilig, en die extra LED-jes maakt het verschil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agroman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 19:37
wim1955 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:19:
Het nadeel is bij de stand "automatisch" de achterlichten niet branden.....
Bij mist gebeurt er helemaal niets, dus ook de achterlichten branden niet.
Vandaar dat ik standaard de verlichting gewoon "aan" heb staan, dan branden ook de achterlichten altijd.
Wel zo veilig, en die extra LED-jes maakt het verschil ook niet.
Dit is tegenstelling wat CJ hierboven schreef. En ik zou wel graag HBA gebruiken. Maar voor de veiligheid ( zoals jij ook al aangeeft) zal ik toch de draaiknop helemaal tot einde draaien. ipv Auto. Als dat zo is ( geen achterlicht bij stand "AUTO") is dat toch een flinke misser. En dat ze niet branden klopt ( bij mij) want ik reed kreeg de eerste x in donker weg de waarschuwing de achterlichten branden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-CJ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:00:
[...]

Achterlichten gaan aan zodra dimlicht voor ook aan is, ook in de automatische stand.
Of bij stadslicht, dan zijn de achterlichten ook aan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
high beam assist is nou niet iets wat overdag in regen of mist nodig is, bij die omstandigheden zet ik de verlichting met de hand aan. 's Nachts gewoon auto en de HDA aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 26-10 09:29
Inmiddels terug uit Londen (incl auto).
2x heen en 1x terug bij Ionity opgeladen.

Bij de Airbnb was de parking aan de achterzijde waardoor mijn auto niet direct in het zicht was.
In het centrum geparkeerd bij Urban Parking Shelton Street. Top parking, soort van valet service voor relatief normale London parkeren prijzen.

Bijzondere was wel dat de tracker van Moving Intelligence daar geen bereik oid had. Mijn live locatie was mijn woning, tot ik weer terug in Nederland was. Daar ga ik hen wel nog over contacteren.

Vandaag de 55K kms aangetikt. Auto is net 1 jaar en 1 week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-10 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Xmoo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:59:
Inmiddels terug uit Londen (incl auto).
2x heen en 1x terug bij Ionity opgeladen.

Bij de Airbnb was de parking aan de achterzijde waardoor mijn auto niet direct in het zicht was.
In het centrum geparkeerd bij Urban Parking Shelton Street. Top parking, soort van valet service voor relatief normale London parkeren prijzen.

Bijzondere was wel dat de tracker van Moving Intelligence daar geen bereik oid had. Mijn live locatie was mijn woning, tot ik weer terug in Nederland was. Daar ga ik hen wel nog over contacteren.

Kan ik uit je verhaal opmaken dat je bang bent dat je auto gestolen wordt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Xmoo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:59:

Die staat zich niet vaak voor de deur te vervelen ;)
Flink wat mee gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10 17:21
Leuk! Wat meer te zien over de Ioniq5 van de politie NL
YouTube: Wordt de elektrische politie-auto een succes? - OP STAP MET DE POLIT...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
de meester01 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Kan ik uit je verhaal opmaken dat je bang bent dat je auto gestolen wordt ?
Als je ook op reddit actief bent, kun je zien dat er afgelopen periode flink (15+) Ioniq 5's in en rondom Londen gestolen zijn. Eenvoudig door de keyless signaal van de auto te kraken, dus geen sleutel relay zoals ze dat vroeger deden.
Ditzelfde is nu ook al 2x in Belgie en 1x in Duitsland gedaan/gebruikt. Nu vind ik deze wat minder gezien het een lage aantallen zijn.
WilliamGeluk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Die staat zich niet vaak voor de deur te vervelen ;)
Flink wat mee gereden.
Rijdt zoooooooo heerlijk dat ik vaker de auto pak voor zowel vakanties als business trips ipv de vliegtuig.

[ Voor 21% gewijzigd door Xmoo op 10-06-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
wat vreemd dat je tracker geen signaal geeft, ik heb een onntrack zonder abbo die het prima doet, ook in D en B. Laat je weten waardoor het kwam? (kan niet normaal zijn, maar ms een instelling...)

Overigens is een 3rd party alarm met onderbreker wel meer zekerheid tegen de gameboy brigade, die tracker had ik eigenlijk alleen in de auto voor de periode tot het alarm werd ingebouwd. Nu dus een riem en bretels ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Marcel2020 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:25:
wat vreemd dat je tracker geen signaal geeft, ik heb een onntrack zonder abbo die het prima doet, ook in D en B. Laat je weten waardoor het kwam? (kan niet normaal zijn, maar ms een instelling...)

Overigens is een 3rd party alarm met onderbreker wel meer zekerheid tegen de gameboy brigade, die tracker had ik eigenlijk alleen in de auto voor de periode tot het alarm werd ingebouwd. Nu dus een riem en bretels ;-)
Heb ze hierover gemailed en wacht op antwoord. Gelukkig deed de airtag haar werk wel goed.
Ik heb dit al eens eerder ervaren, 4 dagen in Limburg en er werd geen live locatie gestuurd. Toen dachten ze dat de tracker kapot was. Afspraak gemaakt en een dag voor de gemaakte afspraak begon hij weer locatie te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Zo, we kunnen er weer 30k kilometers tegenaan.
90k beurt gehad.

Alles nagelopen, de service en terugroep acties uitgevoerd, wat piepende deurrubbers gesmeerd en de remvloeistof vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvm60E0bO0TBfn_ZJn_wzUevG50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3axPtozKOxsyO8WgblZRIaYd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

WilliamGeluk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:26:
Zo, we kunnen er weer 30k kilometers tegenaan.
90k beurt gehad.

Alles nagelopen, de service en terugroep acties uitgevoerd, wat piepende deurrubbers gesmeerd en de remvloeistof vervangen.

[Afbeelding]
Die 'S90K72MPST' is ook lekker transparant, wat doen ze eigenlijk voor die 140€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Die 'S90K72MPST' is ook lekker transparant, wat doen ze eigenlijk voor die 140€?
Dat lijkt op het basis bedrag van de servicebeurt, naar wat ik opmaak uit de beschrijving. Dus auto op de brug en overal aan zitten/naar kijken wat op de lijst staat.
Qua kosten valt de factuur op zich mee voor een "grote beurt".

[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 10-06-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Razwer schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Dat lijkt op het basis bedrag van de servicebeurt, naar wat ik opmaak uit de beschrijving. Dus auto op de brug en overal aan zitten/naar kijken wat op de lijst staat.
Qua kosten valt de factuur op zich mee voor een "grote beurt".
"overal aan zitten/naar kijken wat op de lijst staat"
Ja precies, wat krijg je nu dan voor die 140€? Welke lijst is dat dan precies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:51:
[...]

"overal aan zitten/naar kijken wat op de lijst staat"
Ja precies, wat krijg je nu dan voor die 140€? Welke lijst is dat dan precies? :P
Ik kon alleen op de website van Hyundai Canada een lijst vinden:
https://www.hyundaicanada...E2AK&kmage=km&kilometer=1
Service #1 includes:

Check fluid levels (coolant and washer)
Inspect air conditioning refrigerant for any leaks
Check all electrical system
Check 12V battery condition
Inspect air conditioning compressor function
Inspect bolts and nuts on chassis and body
Inspect brake fluid
Inspect brake lines, hoses and connections
Inspect brake pedal
Inspect cooling system
Inspect driveshafts and boots
Inspect exterior lights
Inspect front suspension ball joints
Inspect and lubricate all latches, hinges and locks
Inspect disc brakes/pads
Inspect steering gear box, linkages and boots/ball joints
Inspect brake (front and rear disc/pad & calipers)

[ Voor 42% gewijzigd door Razwer op 10-06-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Razwer schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Ik kon alleen op de website van Hyundai Canada een lijst vinden:
https://www.hyundaicanada...E2AK&kmage=km&kilometer=1

[...]
Maar het is de 72k beurt wat Service #2 zou moeten zijn, maar los hiervan zitten we niet in Canada. Ik weet het, het is een beetje flauw. Maar wat doet Hyundai nu voor die 140€ (voor een IONIQ 5 bij de 72k km beurt in Nederland ..)?

Edit: Oh en 'Replace brake fluid' staat dan weer onder de Service #3 welke elke 48k km is.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 10-06-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Maar het is de 72k beurt wat Service #2 zou moeten zijn,
90k volgens de getoonde factuur, dus service #1 (84k) of #3 (96k) :+
72 is het aantal maanden leeftijd.
Service #3 includes:

Check fluid levels (coolant and washer)
Inspect air conditioning refrigerant for any leaks
Check all electrical system
Check 12V battery condition
Inspect bolts and nuts on chassis and body
Inspect brake lines, hoses and connections
Inspect brake pedal
Inspect cooling system
Inspect driveshafts and boots
Inspect exterior lights
Inspect front suspension ball joints
Inspect and lubricate all latches, hinges and locks
Inspect steering gear box, linkages and boots/ball joints
Replace cabin air filter
Service front and rear brakes (including parking brake and tire rotation)
Inspect reduction gear fluid
Replace brake fluid
Inspect air conditioning compressor function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

zo, dan gaan we zo maar eens even weer naar Broekhuis Hyundai. Zeer waarschijnlijk is wederom mijn ICCU kapot en mag ik op naar de volgende.

Het is nu zo erg dat de openbare laadpaal in de straat het nu ook niet meer doet en mijn eigen laadpaal ging dermate op tilt dat dat gisteravond 2 van de 3 hoofdzekeringen van ENEXIS er uit klapten! Hele nacht met een paar nog werkende stopcontacten in huis moeten doorbrengen.

Ben ik nu straks recordhouder met een oorspronkelijke ICCU (=1), een eerste (=2) en tweede vervangingen (=3) en nu op naar ICCU-nr 4? Ik houd jullie op de hoogte. Werkelijk ongelofelijk dat ze dit niet permanent kunnen fixen.....

[ Voor 14% gewijzigd door jrk op 10-06-2024 15:54 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:58
jrk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:49:
zo, dan gaan we zo maar eens even weer naar Broekhuis Hyundai. Zeer waarschijnlijk is wederom mijn ICCU kapot en mag ik op naar de volgende.

Het is nu zo erg dat de openbare laadpaal in de straat het nu ook niet meer doet en mijn eigen laadpaal ging dermate op tilt dat dat gisteravond 2 van de 3 hoofdzekeringen van ENEXIS er uit klapten! Hele nacht met een paar nog werkende stopcontacten in huis moeten doorbrengen.

Ben ik nu straks recordhouder met een oorspronkelijke ICCU (=1), een eerste (=2) en tweede vervangingen (=3) en nu op naar ICCU-nr 4? Ik houd jullie op de hoogte. Werkelijk ongelofelijk dat ze dit niet permanent kunnen fixen.....
Wat als de garantieperiode is afgelopen? Dat spookt de laatste tijd door mijn hoofd. We hebben hem nu 3 jaar. ICCU, front radar en 12v kan elk moment nogmaals voorkomen. Duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jrk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:49:

Ik zou de verkopend dealer gewoon de factuur van de Enexis storingsmonteur doorsturen.
McRizzo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Wat als de garantieperiode is afgelopen? Dat spookt de laatste tijd door mijn hoofd. We hebben hem nu 3 jaar. ICCU, front radar en 12v kan elk moment nogmaals voorkomen. Duur grapje.
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel17

Auto is niet in de staat die je redelijkerwijs kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Zie pagina 9 en 10 van dit document uit de OP van dit topic.
Genoemde bedragen zijn ex BTW. Beurtje is dus 178,33 inclusief. Treurige is dat ze daar flink bijtikken voor kleinmateriaal, beetje ruitensproeiervloeistof en testapparatuur.
Die "gratis autowassen" betaal je gewoon. (regel 66 op pagina 10)
Remvloeistofbeurt viel best mee: 94,84 + 12,32 inclusief BTW. Vorig jaar postte iemand een factuur twv 119,79 + 19,74 inclusief BTW. Over transparantie gesproken....echt heel slecht. Ik heb vooraf om prijsopgave gevraagd. Ben benieuwd of ik die ooit ga krijgen. Ze doen er al 4 weken over. |:(

Hoe moeilijk is het om een basisprijs voor onderhoud op de site te zetten....

[ Voor 14% gewijzigd door nietwijk op 10-06-2024 16:44 ]

Pagina: 1 ... 227 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic