Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:22
Grijze Ridder schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Heb je trillen van het stuur opgelost? En wat was de oplossing.
Ik heb er ook last van, zie ook het topic voor dit specifieke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
-CJ schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:28:
[...]

Normaal wel, dus dat is gek. Je kan het beste in het boekje kijken welke condities van toepassing zijn.
De gebruiksaanwijzing zegt hier niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:09
Jawel, ik kan het zo even niet terug vinden, maar de 220V contactdoos ("stopcontact") kan je in ieder geval niet gebruiken bij SOC < 20%.
Zelf meegemaakt meerdere malen, wij gaan camperen met een vouwwagen, en een los camping koelkastje op de achterbank. Vorig jaar meerdere malen de melding gezien op het scherm bij SOC < 20%. Zodra ik weer ging laden, meestal rond 15%, werkte het weer bij wegrijden.

[ Voor 49% gewijzigd door wim1955 op 19-05-2024 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 18:54
Grijze Ridder schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Heb je trillen van het stuur opgelost? En wat was de oplossing.
Dealer heeft de banden opnieuw gebalanceerd en toen was het weg gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
wim1955 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:02:
Jawel, ik kan het zo even niet terug vinden, maar de 220V contactdoos ("stopcontact") kan je in ieder geval niet gebruiken bij SOC < 20%.
Zelf meegemaakt meerdere malen, wij gaan camperen met een vouwwagen, en een los camping koelkastje op de achterbank. Vorig jaar meerdere malen de melding gezien op het scherm bij SOC < 20%. Zodra ik weer ging laden, meestal rond 15%, werkte het weer bij wegrijden.
Accu was vol. Dus dat was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Pietdelft schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:19:
Tijdens de rit wilde ik (achterin zittende) gebruik maken van het stopcontact onder de achterbank. Dit om mijn laptop op te laden. Ik kreeg daarop (op het scherm van de chauffeur, waar regulier aangegeven wordt dat je elektra laad of teruglevert), dat het stopcontact niet beschikbaar was. Kan je het stopcontact tijdens het rijden niet gebruiken?
Ja, je moet een extra handeling doen...
Wat was t ook alweer?
Misschien was t een schakelaar omzetten bij t stopcontact zelf. Sowieso ook het schuifje echt ver genoeg opdoen. Misschien is dat meteen de schakelaar...
Je ziet t, ik weet t niet precies meer, maar er was iets mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Pietdelft Pagina 20 van de handleiding. Is ooit het stopcontact in stand "On"gezet? Brandt het blauwe lampje, voordat de stekker in het stopcontact gezet is? Is V2L geactiveerd in het infotainment?

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-05-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:38
ZuinigeRijder schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:37:
@Pietdelft Pagina 20 van de handleiding. Is ooit het stopcontact in stand "On"gezet? Brandt het blauwe lampje, voordat de stekker in het stopcontact gezet is? Is V2L geactiveerd in het infotainment?
Zomaar een “wild thought”…
Als je dat stopcontact altijd aan hebt (en dat heb ik).
Zou dat dan kunnen bijdragen aan 12V leegloop probleem?
Met andere woorden,.. is dat een sluipverbruiker?

Ik zal dat sowieso eens gaan meten als ik een paar dagen tijd heb voor een nette Apple-to-Apple meting.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefannn Denk het niet, het stopcontact in de auto doet het alleen wanneer de auto in Ready of Utility mode staat. Maar meten is weten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
ZuinigeRijder schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:37:
Bedankt voor de tip. In mijn “boekje” staat het op pag 20. Vreemd.
Dat gaat, dacht ik, over 12 volt aansluiting. Ik wil de 230 volt aansluiting gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWGEH1FFvGckeE4RuQuVqIDEzH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/akJHFx9heHJCH47DqfQ7auDG.jpg?f=user_large

Waar in infotainment systeem zou ik moeten kijken??? Daarover lees ik nog niks (maar ik beken, heb nog niet het hele ‘boekje :? ’ doorgelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pietdelft op 20-05-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:18:
@Stefannn Denk het niet, het stopcontact in de auto doet het alleen wanneer de auto in Ready of Utility mode staat. Maar meten is weten O-)
Klopt… meten is weten… ga ik zeker doen. Ik ben nu alleen op vakantie zonder auto dus dat gaat even niet. En dan nu maar hopen dat dat niet echt zo is want dan kom ik over een week thuis en heb ik een probleem.
Ik ga sowieso bij thuiskomst 12V en hoofd accu meten met jouw Python script. Dat heb ik voor ik weg ging ook gedaan. Ik ben benieuwd hoe zich dat heeft gedragen over 10 dagen.
Hij staat op 80% opgeladen zonder verbinding met laadpaal op de oprit. Zou wel goed moeten gaan want dat heb ik in september ook gedaan.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietdelft schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Bedankt voor de tip. In mijn “boekje” staat het op pag 20. Vreemd.
Dat gaat, dacht ik, over 12 volt aansluiting. Ik wil de 230 volt aansluiting gebruiken
Typisch weer een vertaalvout >:) het gaat hier echt om de 230 volt aansluiting.
Waar in infotainment systeem zou ik moeten kijken??? Daarover lees ik nog niks (maar ik beken, heb nog niet het hele ‘boekje :? ’ doorgelezen.
Dat staat nu net niet in het boekje :(

Maar wel in de online manual......op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5W/AVNT/EU/Dutch/images/077_H22Y1Q_EUR_NL.eps.png

8 EV-opladen overdracht
Gaat naar het menu Instellingen voor energieoverdracht.

Je kunt die altijd op "V2L" laten staan (heb ik ook), totdat @Stefannn uitgevonden heeft dat dit de 12 volt accu leegtrekt :+ Je kunt daar ook de limiet instellen tot welk SOC% de V2L leeggetrokken mag worden. Minimum is 20%, dus als deze hoger staat ingesteld en je SOC% is lager, doet ie het ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-05-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb m altijd aan staan, no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48
Hij staat hier ook al meer dan een jaar aan zonder problemen. Het klepje van de 230V aansluiting is echter wel dicht. Die gaat pas open als ik hem nodig heb want dan pas werkt de aansluiting en gaat het lampje branden.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Rugby82 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:24:
Hij staat hier ook al meer dan een jaar aan zonder problemen. Het klepje van de 230V aansluiting is echter wel dicht. Die gaat pas open als ik hem nodig heb want dan pas werkt de aansluiting en gaat het lampje branden.
En @Stefangrp
Het staat bij mij ook al een jaar aan, maar de auto staat vrijwel nooit meer dan 5 dagen stil.
De zorg, of meer “datgene dat ik wil checken” is hoe dit over een week of meer gaat.
We zullen zien. Ik ga het meten en ga het melden maar even geduld. Ik ben op vakantie en moet daarna even de tijd vinden voor een goede Apple-to-apple vergelijking.
Het heeft inderdaad geen haast.
Maar het stoort me dat ik de exacte fout conditie voor de 12V failure niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Vandaag een waardeloze ervaring! 7(8)7

Met een SOC van 15% hedenmorgen een lege accu en dus niets meer.
Portier met de sleutel geopend en met mijn jumpstarter de auto 'gestart' en naar een laadpaal gereden.
Daar aangesloten, oplaadsessie gestart, auto afgesloten en naar huis gegaan in de verwachting tig uur later een volle batterij en weer vrolijk op pad.

Nada dus. :-(

Bluelink-app bereikte de auto niet en ik zag geen laadoverzicht. Connected maar Niet aangesloten.
Bij aankomst auto nul % bijgeladen.

Heb nu de jumpstarter aan de accu laten zitten in de hoop dat de auto nu wel oplaad.

Ben voornemens om straks de V2L-adapter erin te prikken om mijn accu op te laden.

Iemand suggesties hoe ik dit anders moet aanpakken? :?

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
BenOnderweg schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:03:
Vandaag een waardeloze ervaring! 7(8)7

Met een SOC van 15% hedenmorgen een lege accu en dus niets meer.
Portier met de sleutel geopend en met mijn jumpstarter de auto 'gestart' en naar een laadpaal gereden.
Daar aangesloten, oplaadsessie gestart, auto afgesloten en naar huis gegaan in de verwachting tig uur later een volle batterij en weer vrolijk op pad.

Nada dus. :-(

Bluelink-app bereikte de auto niet en ik zag geen laadoverzicht. Connected maar Niet aangesloten.
Bij aankomst auto nul % bijgeladen.

Heb nu de jumpstarter aan de accu laten zitten in de hoop dat de auto nu wel oplaad.

Ben voornemens om straks de V2L-adapter erin te prikken om mijn accu op te laden.

Iemand suggesties hoe ik dit anders moet aanpakken? :?
Je bent naar een AC laadpaal gereden. Bij AC laden sluit je eigenlijk gewoon op een stopcontact aan en laad je met de onboard charger die dus op de 12V loopt. Je had waarschijnlijk beter naar een DC snellader kunnen rijden. Daarvan zit de lader “in de laadpaal” dus dat werkt ook als je een 12 V probleem hebt.
Niet zelf getest… maar dit is denk ik hoe het werkt.

Vraag me af of het met de V2L lukt. De power van de V2L komt welliswaar uit de grote accu maar de besturing van de V2L komt denk ik weer uit de 12V accu.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefannn op 20-05-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:19
CharlieBulldog schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Mijn ervaring is heel anders; het werkt bij mij prima.
Met name op de snelweg werkt het voortreffelijk.
Op de binnenwegen werkt het zoals bekend minder goed: het systeem heeft lijnen nodig om “te volgen”.
Als die vaag zijn of ontbreken houdt het natuurlijk op.
Met name op binnenwegen zonder middenlijn heeft de auto geen referentiepunten en werkt het niet (goed).

Ten slotte: zijn alle updates uitgevoerd?

Mocht je in de buurt van Almere wonen dan zou je een keer in mijn auto kunnen rijden om een eventueel verschil vast te stellen.
hoe doet jou auto het dan op de A6 om knoopunt almere (A27)? bij mij trekt LFA hem dan namelijk steevast over de lijn van de binnenbocht heen (lelystad richting amsterdam linkerbaan dus over de doorgetrokken streep en rechterbaan over de middenstreep). hij doet dat op meerdere plekken, maar dit is er 1 die ik regelmatig vast stel

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:38
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:40:
[...]

hoe doet jou auto het dan op de A6 om knoopunt almere (A27)? bij mij trekt LFA hem dan namelijk steevast over de lijn van de binnenbocht heen (lelystad richting amsterdam linkerbaan dus over de doorgetrokken streep en rechterbaan over de middenstreep). hij doet dat op meerdere plekken, maar dit is er 1 die ik regelmatig vast stel
mijn ervaring is dat het systeem last heeft van hoogteverschillen in de belijning, dus kombochten ed worden snel griezelig...

verder is voldoende zictafstand belangrijk om het pendelen te voorkomen (wat ook logisch is gezien de kortere reactietijd bij weinig afstand..

ben benieuwd wat de update hier voor kan betekenen....

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:33
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:40:
[...]

Het klopt dat de stuurhulp sommige op- en afritten niet goed neemt; het hangt ook van de snelheid af waarmee je die neemt.
Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee omdat ik het het systeem puur als ondersteunend beschouw en niet als een autonoom systeem zoals de autopilot van Tesla.
Het gaat mij met name om de grote snelwegritten naar Frankrijk, Spanje en Duitsland; het rijdt dan zeer ontspannen.
En in langzaam rijdende files hoef je het stuur helemaal niet vast te houden (heerlijk).
Maar ik ben het met je eens dat het altijd beter kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:28
Vandaag bij de dealer geweest voor
ICCU SOFTWARE UPDATE, AND ICCU AND FUSE REPLACEMENT (Kampagnencode: 41D033:)
Meteen gevraagd of ze ook LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung (Kampagnencode: 40D075) wilden doen.
Geen probleem met ongeveer 60 minuten was alles gepiept 😀

Opvallend: de receptie noemde de LFA update ook een recall actie en geen service

Overigens merk ik in het rijden niets van de updates (maar ik had tot nu toe ook nergens last van)

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Marcel2020 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:18:
[...]

mijn ervaring is dat het systeem last heeft van hoogteverschillen in de belijning, dus kombochten ed worden snel griezelig...

verder is voldoende zictafstand belangrijk om het pendelen te voorkomen (wat ook logisch is gezien de kortere reactietijd bij weinig afstand..

ben benieuwd wat de update hier voor kan betekenen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY3srOz3DNwPkPMIjJ5L0XzXoL0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dCMwpD6QaK10cu9IGNpdzkPA.png?f=fotoalbum_large

Ik reed van t weekend door deze bocht, linksaf dus. Trekt mij netjes over de middenstreep, geen centimeter hoogteverschil ;). Ik merk het in meerdere bochten, rechtsaf doet tie goed, maar linksaf gaat vaker verkeerd.

@CharlieBulldog Het is inderdaad een hulpsysteem, maar een hulpsysteem moet helpen. Nu moet ik het hulpsysteem helpen om binnen de lijnen te blijven ;). Ook kan het hulpsysteem opeens stoppen halverwege de bocht, waardoor je zelf opeens moet bijsturen. Ik ga niet zeggen dat het gevaarlijk is, maar ik voel mij met dit systeem minder comfortabel, dan mij m'n vorige auto, want met Skoda had ik hier echt nooit last van!

En dan gaan mensen natuurlijk reageren: "Dan zet je t toch uit!".
Nou nee, want in 95% helpt t systeem, maar die laatste 5% maakt t voor mij minder betrouwbaar. Ik ben een betrouwbaarder systeem gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
tomhier schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:50:
[...]
Ook kan het hulpsysteem opeens stoppen halverwege de bocht, waardoor je zelf opeens moet bijsturen.
Zonder een ellenlange disussie aan te willen wakkeren; sowieso moet je alert zijn bij deze hulpsystemen. Wanneer je op een spitstrook rijd en er een schuine streep is, wil hij ook nog wel eens je de vangrail in parkeren. Dus alertheid is altijd geboden. Uiteraard is nauwkeuriger altijd beter, maar dat is een open deur in trappen :+

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
even voor alle duidelijkheid , met hoogteverschil bedoelde ik tussen de rechter en linkerkant vd weg...mijn theorie is dat hierdoor de belijning verkeerd als dichterbij wordt geinterpreteerd door de beeldherkenning (wat an sich ook klopt)

In de bocht van de A16 naar de A58 onder Breda gebeurt er ook iedere keer wat geks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Marcel2020 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:15:
even voor alle duidelijkheid , met hoogteverschil bedoelde ik tussen de rechter en linkerkant vd weg...mijn theorie is dat hierdoor de belijning verkeerd als dichterbij wordt geinterpreteerd door de beeldherkenning (wat an sich ook klopt)

In de bocht van de A16 naar de A58 onder Breda gebeurt er ook iedere keer wat geks...
hoogte verschil zou niet uit moeten maken, de LKA begint namelijk in de door mij gegeven situatie (bij de toegestane snelheid en ook geen positieve/negatieve verkanting in de weg) wel te mekkeren dat ik over de lijn heen ga (en met wat pech schakelt de LFA dan ook uit) het is wat gek dat 2 systemen die beide de belijning in de gaten houden blijkbaar niet eensgezind zijn.

net als bij zoveel dingen; is het een dealbreaker of (levens)gevaarlijk? nee dat niet omdat het een hulpmiddel is. irriteert het je als bestuurder? ja (zeker in het begin) wel, omdat het zo'n stompzinnige tegenstrijdigheid is van 2 systemen....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE9RPqlMTBf6g2fT_n3m4tFE5eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6LcCQmZRMXMq5NYhm7FMLtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
CharlieBulldog schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Het klopt dat de stuurhulp sommige op- en afritten niet goed neemt; het hangt ook van de snelheid af waarmee je die neemt.
Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee omdat ik het het systeem puur als ondersteunend beschouw en niet als een autonoom systeem zoals de autopilot van Tesla.
Het gaat mij met name om de grote snelwegritten naar Frankrijk, Spanje en Duitsland; het rijdt dan zeer ontspannen.
En in langzaam rijdende files hoef je het stuur helemaal niet vast te houden (heerlijk).
Maar ik ben het met je eens dat het altijd beter kan!
Ik zet hte eigenlijk gelijk aan zodra ik in de auto stap. veelal herken ik de situaties wel waarin het niet wekt, maar zoals in de gegeven bocht had ik wel verwacht dat het beter zou werken aangezien het een behoorlijk flauwe bocht is en zeker dat de systemen elkaar niet tegenspreken. de lange ritten zijn echt heerlijk, dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Ik zet hte eigenlijk gelijk aan zodra ik in de auto stap. veelal herken ik de situaties wel waarin het niet wekt, maar zoals in de gegeven bocht had ik wel verwacht dat het beter zou werken aangezien het een behoorlijk flauwe bocht is en zeker dat de systemen elkaar niet tegenspreken. de lange ritten zijn echt heerlijk, dat klopt
Mhh maf.
Ik herken dat eigenlijk niet. Ik zet het ook direct aan, gebruik het overal. Bij zo’n bocht doet hij het “ofwel goed”, “ofwel verliest sync”.

Nb, jouw bocht van Lelystad naar Amsterdam rijd ik echter nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefannn op 21-05-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Ik meen daar toch echt te zien dat de rechterzijde vd weg hoger ligt dan de linkerzijde. Het andere dat me opvalt is dat de belijning een minuscule onderbreking heeft...waarom is dat überhaupt (afwatering?)

wat de oorzaak ook is, het zou fijn zijn als het voorspelbaar was...op basis van de kaart zou je toch een waarschuwing moeten kunnen genereren bij een bocht die 'buiten de parameters valt'...het lijkt aardig reproduceerbaar en geen toevalstreffer (als je ook al voor een tunnel de recirculatie aanzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Marcel2020 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:58:
Het andere dat me opvalt is dat de belijning een minuscule onderbreking heeft...waarom is dat überhaupt (afwatering?)
"slapende" bestuurders wakker trillen wanneer ze buiten op de lijntjes gaan om te voorkomen dat ze tegen de vangrail parkeren.
Probeer zelf maar eens zo'n lijntje mee te pakken. Trilt flink door in de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Razwer op 21-05-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Marcel2020 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:58:
Ik meen daar toch echt te zien dat de rechterzijde vd weg hoger ligt dan de linkerzijde. Het andere dat me opvalt is dat de belijning een minuscule onderbreking heeft...waarom is dat überhaupt (afwatering?)

wat de oorzaak ook is, het zou fijn zijn als het voorspelbaar was...op basis van de kaart zou je toch een waarschuwing moeten kunnen genereren bij een bocht die 'buiten de parameters valt'...het lijkt aardig reproduceerbaar en geen toevalstreffer (als je ook al voor een tunnel de recirculatie aanzet)
het zal wellicht iets hoger liggen aan de rechterkant, maar je kunt het niet noemenswaardig noemen, vertekend denk ik door de maps camera. een kombocht kun je het niet noemen. zeker als je naar de straal van de bocht kijkt. ik heb het in het verleden zelfs wel op een recht stuk snelweg gehad dat LFA een andere lijn verzon (vangrail of rand van het asfalt ofzo??) om zijn positie op te basseren en dan dus ook over de doorgetrokken streep stuurde (kan het zo snel niet recent herinneren), uiteraard weer onder protest van de LKA. als je dan het dashboard op de wegpositie had staan dan liet hij daar ook de auto uit het midden van de 2 lijnen zien. dus alles wijst erop dat de auto wel degelijk weet waar de lijnen zijn, maar de LFA toch een eigen plan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:48:
[...]

het zal wellicht iets hoger liggen aan de rechterkant, maar je kunt het niet noemenswaardig noemen, vertekend denk ik door de maps camera. een kombocht kun je het niet noemen. zeker als je naar de straal van de bocht kijkt. ik heb het in het verleden zelfs wel op een recht stuk snelweg gehad dat LFA een andere lijn verzon (vangrail of rand van het asfalt ofzo??) om zijn positie op te basseren en dan dus ook over de doorgetrokken streep stuurde (kan het zo snel niet recent herinneren), uiteraard weer onder protest van de LKA. als je dan het dashboard op de wegpositie had staan dan liet hij daar ook de auto uit het midden van de 2 lijnen zien. dus alles wijst erop dat de auto wel degelijk weet waar de lijnen zijn, maar de LFA toch een eigen plan trekt.
dat herken ik idd, sporadisch maar alsnog weird...maar dat is net als met de herkenning van snelheids borden...de informatie is er wel maar het systeem doet er niks mee.

kweetooknie, het maar mijn theorie dat hoogteverschil tussen de beide strepen invloed heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Razwer schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:29:
[...]

"slapende" bestuurders wakker trillen wanneer ze buiten op de lijntjes gaan om te voorkomen dat ze tegen de vangrail parkeren.
Probeer zelf maar eens zo'n lijntje mee te pakken. Trilt flink door in de auto.
aaah kijk, ik suf niet in de auto, dus nog niet meegemaakt...kwestie van bewust te hard rijden zodat de snelheid gelijkmatig in je bloed komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Tiggy80 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:48:
[...]

Bij mijn vorige auto, een benzine Citroën c5 had ik trouwens iets vergelijkbaars. Bij 1 specifieke afrit waar ik vaak langs kwam wilde hij altijd van de weg af. Die had inderdaad een kleine onderbreking van de “rechtdoor lijn” waardoor de auto kennelijk de lijn naar rechts wilde volgen. Maar vreemd genoeg bij veel andere, op het oog vergelijkbare, afslagen niet. De ioniq5 rijdt bij betreffende afslag wel gewoon rechtdoor en behoud ook de zelfstuur-sync. ‘’t’kan kennelijk vriezen of dooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Toen ik de auto een jaar of 2,5 geleden kreeg heb ik mij geregistreerd bij ENBW (Duitse aanbieder) en met een actie oid mijn Ioniq 5 aangemeld voor korting - Hollander als ik ben. Niet zo lang geleden kreeg ik een 'ga akkoord met onze aangepaste voorwaarden' mail waardoor ze mijn aandacht weer hadden.

Vandaag tussen Keulen en Trier geladen op een 300kw machine met een piek op 220kw voor 51 cent per kwh en geen starttarief of abbo 😎

[ Voor 30% gewijzigd door de meester01 op 24-05-2024 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 09:29
2 Weken voor ik mijn Iq5 een jaar heb, 51000 kms aangetikt. Nog altijd heel happy. Enkel xtje lekke band gehad, verder (afkloppen) geen verdere issues.

Iemand hier al de Tbox UHD geprobeerd? Deze heeft HDMI output voor een extra scherm. Bijvoorbeeld voor de achter passagiers. https://carlinkitcarplay....lay-ai-box-with-hd-output
Toch eens kijken of ik mijn Tbox Plus ga updaten naar de UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:34
Tijdens mijn vakantie hadden we een huur auto, Hyundai Tucson van eenhalf jaar oud. Deze had draadloze CarPlay en dat is echt heel fijn. Ik gebruik CarPlay in mijn I5 dagelijks, maar helaas wel via een snoertje. Nu zoek ik een betrouwbare dongle om toch de draadloze verbinding te hebben. Heeft iemand goede ervaringen met een dongle voor CarPlay en de I5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
@edegroot1973 Dit topic staat vol met dongels en ervaringen. Gewoon de zoekbalk bovenaan de pagina gebruiken. (om te voorkomen dat het topic overstroomt met terugkerende reacties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 26-10 09:29
edegroot1973 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:54:
Tijdens mijn vakantie hadden we een huur auto, Hyundai Tucson van eenhalf jaar oud. Deze had draadloze CarPlay en dat is echt heel fijn. Ik gebruik CarPlay in mijn I5 dagelijks, maar helaas wel via een snoertje. Nu zoek ik een betrouwbare dongle om toch de draadloze verbinding te hebben. Heeft iemand goede ervaringen met een dongle voor CarPlay en de I5?
Enkel voor Wireless Carplay en/of Android Auto adviseer ik de CarlinKit 5.0: https://www.carlinkit.com/2air
Mocht je echt de infotainmentsysteem willen ombouwen naar een tablet, inclusief wireless carplay en/of android auto adviseer ik de Tbox Plus of UHD: https://www.carlinkit.com/uhd660

Ik heb op Instagram wat meerdere voorbeelden/usecases van de Tbox Plus staan: https://www.instagram.com/evitinararies/p/CuKxhh4Ibnq/ & https://www.instagram.com/evitinararies/p/CuKyiADIeJL/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Laatst online: 16:34
Ik zat gisteren wat beelden te bekijken van de wolkbreuk 2 dagen geleden in Friesland/Groningen waar de straten behoorlijk blank stonden.

En ik vroeg mij toen af...hoe diep kun/mag je eigenlijk met een Ioniq 5 door het water rijden voordat je in de problemen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 15:38
Ik sta op het punt een mooie Ioniq 5 Project 45 te kopen,

alleen heb ik nog 2 vragen aan jullie:

1: De auto staat al een jaar te koop (geen idee waarom), is dat schadelijk voor bepaalde onderdelen? Bijvoorbeeld de banden, accu, 12v accu?
2: Wat doen jullie met banden? Winterbanden bij een bandenboer halen en zomer velgen in opslag? All-season banden? Maken die veel herrie?

Ik heb er zin in!!! :*)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLP-by10g3bqoiBrbaxJ5aoqLX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0lXVOOrEBpkWt8qWDhrBGZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZ5vYsKdYv86_cTek34CCCNueWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flPli5G1anWdFwsJa20vOUAk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een machine! Voelt ontzettend capabel :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

tomhier schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:50:
[...]

[Afbeelding]

Ik reed van t weekend door deze bocht, linksaf dus. Trekt mij netjes over de middenstreep, geen centimeter hoogteverschil ;). Ik merk het in meerdere bochten, rechtsaf doet tie goed, maar linksaf gaat vaker verkeerd.

@CharlieBulldog Het is inderdaad een hulpsysteem, maar een hulpsysteem moet helpen. Nu moet ik het hulpsysteem helpen om binnen de lijnen te blijven ;). Ook kan het hulpsysteem opeens stoppen halverwege de bocht, waardoor je zelf opeens moet bijsturen. Ik ga niet zeggen dat het gevaarlijk is, maar ik voel mij met dit systeem minder comfortabel, dan mij m'n vorige auto, want met Skoda had ik hier echt nooit last van!

En dan gaan mensen natuurlijk reageren: "Dan zet je t toch uit!".
Nou nee, want in 95% helpt t systeem, maar die laatste 5% maakt t voor mij minder betrouwbaar. Ik ben een betrouwbaarder systeem gewend.
Ter vergelijking, welke Skoda had je? (met TA neem ik aan?)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Die N is prachtig, maar het is echt een liefhebbers auto. Ik heb de N overwogen, maar de N-geluiden bij een elektromotor, het schakelgevoel bij een elektromotor en het gebrek aan luxe t.o.v. de Lounge vind ik wel een beetje een afknapper; bijv. geen elektrische stoelen, spiegels en geheugenfunctie. Aan de andere kant, ik trapte tijdens een proefrit het pedaal in en ik schrok mij de pest pleuris toen ik invoegde qua snelheid.

Ontzettend plezier ermee gewenst! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Impstoker schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:01:
Ik sta op het punt een mooie Ioniq 5 Project 45 te kopen,

alleen heb ik nog 2 vragen aan jullie:

1: De auto staat al een jaar te koop (geen idee waarom), is dat schadelijk voor bepaalde onderdelen? Bijvoorbeeld de banden, accu, 12v accu?
2: Wat doen jullie met banden? Winterbanden bij een bandenboer halen en zomer velgen in opslag? All-season banden? Maken die veel herrie?

Ik heb er zin in!!! :*)
2/ ik heb winterwielen gekocht bij givawheels.nl. Dus inclusief velgen. Ik heb idee dat het balanceren vrij nauw komt, meerdere mensen op dit forum waaronder ikzelf hadden last van fikse trillingen boven de 110km/uur hetgeen opgelost werd door herbalanceren. Derhalve ben ik persoonlijk blij dat de banden niet elke keer van de velgen af gaan. Kost wel extra natuurlijk.
Het zijn ook enorme dingen in de kelder.

1/ niet echt verstand van, maar als hij goed rijdt lijkt het me geen probleem. Grootste gemis (behalve de “zichtbare” keuze dingen) zou ik de warmtepomp/accu verwarming vinden (of zit dat er op???) dat is wel erg prettig om op wintersport door te kunnen rijden. Aan de andere kant…. Dat is in totaal 4x 15min extra wachten per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
True schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:05:
Die N is prachtig, maar het is echt een liefhebbers auto. Ik heb de N overwogen, maar de N-geluiden bij een elektromotor, het schakelgevoel bij een elektromotor en het gebrek aan luxe t.o.v. de Lounge vind ik wel een beetje een afknapper; bijv. geen elektrische stoelen, spiegels en geheugenfunctie. Aan de andere kant, ik trapte tijdens een proefrit het pedaal in en ik schrok mij de pest pleuris toen ik invoegde qua snelheid.

Ontzettend plezier ermee gewenst! >:)
Grootste pluspunt: een achterruitenwisser.

Bij nat weer, is het zicht naar achter toe erbarmelijk.
Zijspiegels hebben ook de neiging veel druppels aan te trekken, wat nog enigszins verholpen kan worden met de verwarming.
Maar de achterruit is hopeloos.
Ik heb een handwissertje in de wagen om bij vertrek alles wat vrij te maken, maar dat duurt nooit lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
True schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Ter vergelijking, welke Skoda had je? (met TA neem ik aan?)
Ik had een Skoda Karoq uit 2019, toen met comfort pakket, daarin zit o.a. Adaptive Cruise Control, Travel assist, Lane Assist, Side Assist.
Dus t.o.v. van de techniek van zo'n 4 jaar geleden, vind ik de LFA/LKA geen vooruitgang, eerder een achteruitgang ;).
Daarentegen heb ik ondertussen het idee, na een aantal reacties van forumleden, dat er een beperkt aantal auto's zijn, die deze problemen hebben, anders had ik meer instemmende reacties verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Stefannn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:31:
[...]

2/ ik heb winterwielen gekocht bij givawheels.nl. Dus inclusief velgen. Ik heb idee dat het balanceren vrij nauw komt, meerdere mensen op dit forum waaronder ikzelf hadden last van fikse trillingen boven de 110km/uur hetgeen opgelost werd door herbalanceren. Derhalve ben ik persoonlijk blij dat de banden niet elke keer van de velgen af gaan. Kost wel extra natuurlijk.
Het zijn ook enorme dingen in de kelder.

1/ niet echt verstand van, maar als hij goed rijdt lijkt het me geen probleem. Grootste gemis (behalve de “zichtbare” keuze dingen) zou ik de warmtepomp/accu verwarming vinden (of zit dat er op???) dat is wel erg prettig om op wintersport door te kunnen rijden. Aan de andere kant…. Dat is in totaal 4x 15min extra wachten per jaar.
2: ik neig ook naar winterbanden en dan opslag bij een banden toko voor paar tientjes
1: heeft gewoon warmtepomp/accu verwarming aan boord :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23
IceTeaGX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Zijspiegels hebben ook de neiging veel druppels aan te trekken, wat nog enigszins verholpen kan worden met de verwarming.
Ik heb een handwissertje in de wagen om bij vertrek alles wat vrij te maken, maar dat duurt nooit lang.
Was gisteren weer een grote ergernis het gemis van de achterruitenwisser.
Al het verkeer achter je moet je in de gaten houden via de zijspiegels. Heel hinderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

tomhier schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Ik had een Skoda Karoq uit 2019, toen met comfort pakket, daarin zit o.a. Adaptive Cruise Control, Travel assist, Lane Assist, Side Assist.
Dus t.o.v. van de techniek van zo'n 4 jaar geleden, vind ik de LFA/LKA geen vooruitgang, eerder een achteruitgang ;).
Daarentegen heb ik ondertussen het idee, na een aantal reacties van forumleden, dat er een beperkt aantal auto's zijn, die deze problemen hebben, anders had ik meer instemmende reacties verwacht.
Helder, dank je. Ik rijd nu een '21 Octavia met ACC en hele TA suite. En ben daar erg te spreken over die ondersteuning. Een achteruitgang wil ik niet zes(!) jaar in moeten rijden als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
True schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:17:
[...]

Helder, dank je. Ik rijd nu een '21 Octavia met ACC en hele TA suite. En ben daar erg te spreken over die ondersteuning. Een achteruitgang wil ik niet zes(!) jaar in moeten rijden als ik eerlijk ben.
Ik zou vooral ook geen voorbarige conclusies trekken op basis van mijn ervaring. Ga het vooral zelf beleven met proefritten en ontwikkel dan je eigen ervaring. Wat ik al zei, is dat ik denk dat het een issue is met mijn auto, wat dus betekent dat het met een andere ioniq5 een heel ander verhaal kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

tomhier schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:43:
[...]

Ik zou vooral ook geen voorbarige conclusies trekken op basis van mijn ervaring. Ga het vooral zelf beleven met proefritten en ontwikkel dan je eigen ervaring. Wat ik al zei, is dat ik denk dat het een issue is met mijn auto, wat dus betekent dat het met een andere ioniq5 een heel ander verhaal kan zijn.
Zeker, ik schrijf 'm absoluut niet af. Maar ik volg de topics van wagens in mijn shortlist een beetje om een gevoel erbij te krijgen wat de huidige berijders ervan vinden. Dat neem ik mee in mijn keuze, maar een proefrit is veel bepalender dan wat klagende gebruikers.

Zo kan ik van een alternatief de Lexus RZ 450e/300e überhaupt geen Nederlandse gebruikservaring vinden, maar met maar 127 registraties in NL zul je er ook gewoon veel minder problemen (of lovende woorden) over horen.
Alles is relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:21
IceTeaGX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Ik mis dat helemaal niet. Er is altijd wel voldoende zicht om iets te zien, zeker als.je de achterruitverwarming even aandoet. Verder de zijspiegels goed afstellen om de zij- en achterkant te zien helpt voor mij voldoende. Ook als ik een fietsendrager of iets dergelijks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54
Nou, is er toch iets kapot gegaan in mijn PJ45. Hij wilde ineens niet meer DC-laden. Naar de dealer, de auto moest een nachtje blijven staan om te wachten op onderdelen en nu hebben ze (een gedeelte van?) de laadpoort vervangen. Inmiddels weer in mijn bezit, dus ik blijf tevreden over hoe Hyundai problemen oplost.

[ Voor 22% gewijzigd door redah op 22-05-2024 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
edvanleeuwen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Ik mis dat helemaal niet. Er is altijd wel voldoende zicht om iets te zien, zeker als.je de achterruitverwarming even aandoet. Verder de zijspiegels goed afstellen om de zij- en achterkant te zien helpt voor mij voldoende. Ook als ik een fietsendrager of iets dergelijks heb.
Dan heb je geluk precies. Als het meer dan vijf druppels regent is de mijne niet meer doorzichtig, op zijn best doorschijnend. Achterruitverwarming heeft niet genoeg vermogen om een blijvende toestroom aan water te verdampen. Gelukkig maar, anders zou er niet veel over blijven van mijn bereik. Het water opzij schuiven had veel sneller en efficiënter geweest.

De combinatie van water op de zijspiegels en zijruiten is ook een merkbare belemmering, al helpt de verwarming daar wel. En de camera's zijn door een druppel op de verkeerde plaats ook onbruikbaar.

Al bij al de wagen die mij het slechtste zicht achterwaarts geeft bij regen. Gooi er nog een beetje schemer bij en er zijn plekken waar ik moet hopen dat de fietsers voldoende verlichting hebben, of ik zie ze echt niet. Dat enorm verschil met droog weer, rijdt toch niet zo prettig.

Achterruitenwissers, we have the technology....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20

MicheldeGoey

Project 45

Bij mij kriebelt het ook. Ik heb een racelicentie van de FIA en mijn vorige auto had 610 PK en 850 Nm. Maar ik ben inmiddels ruim 70 jaar oud, dus ik moet me maar inhouden. Mijn P45 moet het maar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:58
IceTeaGX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Dan heb je geluk precies. Als het meer dan vijf druppels regent is de mijne niet meer doorzichtig, op zijn best doorschijnend. Achterruitverwarming heeft niet genoeg vermogen om een blijvende toestroom aan water te verdampen. Gelukkig maar, anders zou er niet veel over blijven van mijn bereik. Het water opzij schuiven had veel sneller en efficiënter geweest.

De combinatie van water op de zijspiegels en zijruiten is ook een merkbare belemmering, al helpt de verwarming daar wel. En de camera's zijn door een druppel op de verkeerde plaats ook onbruikbaar.

Al bij al de wagen die mij het slechtste zicht achterwaarts geeft bij regen. Gooi er nog een beetje schemer bij en er zijn plekken waar ik moet hopen dat de fietsers voldoende verlichting hebben, of ik zie ze echt niet. Dat enorm verschil met droog weer, rijdt toch niet zo prettig.

Achterruitenwissers, we have the technology....
Ik heb de voor en achterruit gecoat met Soft 99 Ultra Glaco. Makkelijk te doen. Als de ruiten niet overdreven vies zijn, dan kan je eigenlijk altijd nog wel wat zien. Ik heb de achterruitewisser nooit gemist eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
[Wat is het comfort voor passagiers vergeleken met "normale"5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
bour12 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:14:
[Wat is het comfort voor passagiers vergeleken met "normale"5
vergeleken met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 23:24
Vragen voor de bezitters van de ioniq5 waarbij het honeymoon gevoel verdwenen is: nog steeds tevreden met de auto? Had je voor hetzelfde geld toch niet een andere EV gehaald?

Ik ben mij aan het oriënteren naar diverse mogelijke 2e handse EV waarbij de ioniq5 vooralsnog de favoriet is. Veel filmpjes en reviews gekeken op internet met zowel positieve als negatieve argumenten maar zou graag van mede forum leden wat reacties krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
Kal1mar1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:26:
Vragen voor de bezitters van de ioniq5 waarbij het honeymoon gevoel verdwenen is: nog steeds tevreden met de auto? Had je voor hetzelfde geld toch niet een andere EV gehaald?

Ik ben mij aan het oriënteren naar diverse mogelijke 2e handse EV waarbij de ioniq5 vooralsnog de favoriet is. Veel filmpjes en reviews gekeken op internet met zowel positieve als negatieve argumenten maar zou graag van mede forum leden wat reacties krijgen.
Na 1 jaar nog steeds mega gaaf.
Afgezien van de voorkeuren die je gemakkelijk zelf kan beoordelen in een proefrit…
De 220kW laadsnelheid is wel een heel groot pluspunt ten op zichtte van veel concurrenten.
Scheelt 10 a 15 minuten per laadbeurt. Met deze snelheid ben je eerder klaar met laden dan met koffie cq toilet.
Daarnaast de warmtepomp cq accu verwarming.
De rest is wel persoonlijke voorkeur.
Awd is nergens voor nodig. De rwd trekt als een tierelier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Vragen voor de bezitters van de ioniq5 waarbij het honeymoon gevoel verdwenen is: nog steeds tevreden met de auto?
redelijk
Had je voor hetzelfde geld toch niet een andere EV gehaald?
Nee. Enige die qua prijs en specs in de buurt komt is Tesla model Y en die vind ik spuuglelijk.
Doen!
Nieuw zou ik niet zomaar meer doen. 1 jaar oude Ioniq 5's met relatief weinig kilometers zijn veel beter geprijsd op dit moment. Qua kinderziektes valt het relatief mee, of je moet net een maandagochtend modelletje hebben, maar dat zien we hier op dit forum niet veel voorbij komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 23-05-2024 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 17:05
Bijna 3 jaar en 90.000km verder geniet ik nog dagelijks van de Ioniq 5
Het is een heerlijke comfortabele reisauto.
Alle kinderziektes die ik heb ervaren zijn netjes opgelost door de dealer.

De perfect vrouw is een utopie, de perfecte auto ook.
- Doe mij toch maar gewoon een ruitenwisser voor de achterruit
- Bij het starten van de auto mag het infotainment systeem wat mij betreft sneller opstarten
- Als de gordels achter niet goed zitten, dan heb je gerammel en daar irriteer ik me aan
- Het kader waarin het voorverwarmen van de accu wordt ingeschakeld mag van mij wel ruimer

Maar goed, het zijn punten die niet heel veel afdoen van het plezier wat ik van de auto heb. En daarnaast blijf ik de looks van de Ioniq 5 goed vinden en nog steeds onderscheidend van de grote grijze massa.

Met de kennis van nu zou ik drie jaar terug ook geen andere EV dan de Ioniq 5 gekocht hebben. Wel zou ik dan de RWD kopen ipv de AWD die ik nu heb. De RWD is voor mij vlot zat en geeft toch weer een aantal km extra bereik.

Succes met je zoektocht wie weet 'welkom bij de club'.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 09:45

Weet ik niet zo goed. Toen wij 'm kochten was de Tesla model 3 nog fors duurder (ruim boven de € 45k).
Als deze destijds (voorjaar 2022) voor dezelfde prijs te koop was als nu, zouden we daar nog wel een proefrit in hebben gemaakt.

Op zich wel fijne auto, maar groot en niet aerodynamisch, dus lastiger qua parkeren en niet zo zuinig.
En er zijn een paar dingetjes die me tegenvielen:
middenscherm + belangrijk stuk aansturing kapot
als de auto aan staat, kun je 'm niet gewoon op slot doen en de mechanische sleutel lijkt niet te werken als de elektronica niet werkt
UX/UI is niet ideaal
Daarop voortbordurend: ik heb wat kleine dingetjes die ik gewoon onhandig vind: het duurt ellenlang voordat het entertainment systeem is opgestart en van gebruiker wisselen duurt ook lang. Als ik van gebruiker wissel en dan alvast achteruit rijdt, dan kan ik vaak opnieuw van gebruiker wisselen, omdat het zo lang duurt en blijkbaar het aanzetten van de achteruitrijcamera een wisselingonderbrekend effect heeft... Ik zou de auto met een knopje op de achterklep centraal op slot willen kunnen doen, maar dat kan niet.
Ontbreken van achterruitwisser is niet fijn, maar ik ga de tip van @McRizzo eens uitproberen.
Deurhandels zijn niet supermakkelijk als ze niet automatisch uitsteken.
Carplay kan (nog??) niet draadloos op ons model.
Zicht op display is voor ons niet optimaal, omdat stuur ervoor zit (hangt wellicht ook van je lengte af en hoe je je stuur hebt ingesteld).
Om een of andere reden doe ik heel vaak per ongeluk het kinderslot aan. Blijkbaar raak ik die knop dan, zonder dat ik het doorheb.
Onze oude Prius was superbetrouwbaar, enige probleem dat ik me kan herinneren is dat 12V-accu een aantal keren leegliep tijdens de corona-tijd (toen we nauwelijks reden).
[edit: hier wilde ik mee zeggen dat daarmee vergeleken de betrouwbaarheid van de IONIQ5 gevoelsmatig tegen valt, omdat binnen 1 jaar al een reparatie nodig is geweest en nu die terugroepactie gaande is

Maar goed, ik heb verder weinig vergelijkingsmateriaal en weet dus niet of het allemaal beter is bij andere auto's.
Als je bovenstaande lijstje zo leest, dan klinkt het vooral als een hoop gezeik; ik ben desondanks nog steeds blij met de auto. :) Het snelladen gaat over het algemeen lekker vlot, het rijdt prima en qua bagageruimte is het lekker ruim. Ook lange mensen hebben achterin voldoende beenruimte. En als, net als ik, je geen lange kinderen hebt, dan is het erg fijn dat de achterbank een stuk naar voren kan, dus kun je nog meer zut meezeulen op vakantie. :Y

We hebben destijds trouwens vooral getwijfeld tussen de IONIQ5 en de Kia EV6. Kia EV6 ging echter over subsidiegrens heen als we een warmtepomp erbij wilden en het model waarin wij een proefrit maakten, had een heel gevoelig rempedaal. Achteraf denk ik: misschien was dat een instelling (volgens mij is zoiets ook mogelijk met de IONIQ5), maar het was in elk geval een minpuntje.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Impstoker
Ik heb hem gekocht! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heO4VTeiW0h1-66R15MEel_SkAU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/cTW2fyPRxzXBFW3oqQPRhYpH.gif?f=fotoalbum_large <3

Dankjewel allemaal voor alle tips en advies.

Nu komt het allermoeilijkste ever; wachten tot ik hem kan halen :X
Er moet nog een trekhaak onder gemonteerd worden door de dealer, en ik heb all-weather matten erbij kunnen regelen. Ik hoop op een weekje maar zal wel twee worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Impstoker schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:18:

[Afbeelding] <3

Er moet nog een trekhaak onder gemonteerd worden door de dealer, en ik heb all-weather matten erbij kunnen regelen. Ik hoop op een weekje maar zal wel twee worden.
gefeliciteerd!

ziet er bekend uit, waar is dat ?
Gorinchem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
Marcel2020 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:46:
[...]

gefeliciteerd!

ziet er bekend uit, waar is dat ?
Gorinchem?
Yes, goed gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn

[Afbeelding] <3

Gefeliciteerd!!!
Gave auto!!
Mbt trekhaak… de standaard vaste zit erg dicht bij de auto. De afneembare heeft 2.5cm extra ruimte.
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 17:05

Nice!
Bij mijn 'huisdealer' :)
Er zit 1 cijfer verschil tussen onze nummerborden.

Geniet ervan.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29

Ik heb mijne sinds december 21, met inmiddels ruim 100k op de teller. Toen 'gekocht' voor de lease, maar als mijn contract vandaag zou verlopen, zou ik hands-down weer dezelfde auto kiezen.

Geen enkele auto is perfect, dus de Ioniq 5 ook niet. Maar het rijcomfort, de rust en de ruimte maken dat ik nog elke dag blij ben met de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
Om even mijn ervaring te plaatsen. IONIQ 5, 77kWh, RWD, Balance sinds Augustus 2023 in bezit. Net 15k mee gereden. Het is een firmawagen, in België. Geen eigen laadpaal, druk bezette in de buurt, wel laden op het werk.

Tesla was geen optie, wel proefgereden.
Kia EV6 had nogal een forse middenconsole die mij stoorde. (ben 2m+, dus wil de benen ergens kwijt kunnen)
VW/skoda was nogal aan de prijs met de nodige opties. En de techniek is aanzienlijk minder.
Andere merken die ik heb getest vielen af, vooral qua ruimte, soms ook prijs en/of techniek.
De IONIQ5 zat ook in een backorder uit 2022 en was zo aantrekkelijk geprijsd.
De IONIQ6 moest nieuw besteld worden, en kwam daardoor duurder uit.
Nog niet veel lange ritten mee kunnen doen, tripje Mannheim was het verste, maar gaf wel een goed idee qua snelladen.

Grootste minpunt:
- Geen achterruitenwisser. Een waterafstotende coating kan misschien helpen.

Kleine irritatietjes:
- Batterij verwarming doet het niet meer onder de 20%. Ik rij op lange stukken zonder veel schrik tot 5 a 10%, er zijn in West Europa voldoende laad opties om even verder te kunnen rijden bij problemen met een laadplaats. Ga je door een laadpaalwoestijn, kan je hier wel rekening mee houden.
- Kofferruimte is aan de kleine kant.
- De warmtepomp doet niet zo veel. De weerstandverwarming wordt nog relatief vaak gebruikt, terwijl dat voor mij (meestal) niet hoeft.
- Het laden regelen of plannen vind ik nogal moeilijk en omslachtig, maar dat ligt misschien aan mijn verwachtigen.
- One pedal driving is geen permanente mogelijkheid.
- Remote Frunk open zou handig zijn
... nog een paar dingen waar ik zelfs niet meer op kan komen.

Al bij al zeer aangename wagen.
Bereik is goed tot zeer goed.
Laadsnelheid is fantastisch, als je de 230kW kan aantikken mag je je haasten op toilet.
Zeer ruim zowel voor als achteraan (koffer dus even buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10 10:02
IceTeaGX schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:50:
[...]

- De warmtepomp doet niet zo veel. De weerstandverwarming wordt nog relatief vaak gebruikt, terwijl dat voor mij (meestal) niet hoeft.
De "ECO" instelling (bij klimaat) waar je niets over vindt, uit de tekening ( 3 lijntjes waarvan één oplicht) kan je afleiden dat het vermogen wordt beperkt. Als iemand hier meer info over heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Creokr op 24-05-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de winter zet ik de temperatuurinstelling op 17 graden en AUTO op stand 1, ECO mode, dan gaat de weerstandsverwarming (bijna) niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:39:
In de winter zet ik de temperatuurinstelling op 17 graden en AUTO op stand 1, ECO mode, dan gaat de weerstandsverwarming (bijna) niet aan.
Stoel- en stuurverwarming werkt ook prima en is energiezuinig. ;)

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:27

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

BenOnderweg schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Stoel- en stuurverwarming werkt ook prima en is energiezuinig. ;)
Van een maatje begreep ik dat de stoelverwarming bij hem goed werkte voor natuurlijke anti-conceptie.
Ik zet voor nu nog even de gewone verwarming aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
FijneKnul schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Van een maatje begreep ik dat de stoelverwarming bij hem goed werkte voor natuurlijke anti-conceptie.
Dat ligt er aan hoe hoog je die stoelverwarming zet. Wanneer je zaakje hoger dan standaard lichaamstemperatuur is gaat de inhoud sneller dood. Zo ook bij/na koorts bijvoorbeeld. Dat herstelt binnen 1 a 2 weken vanzelf na koorts.
Strak ondergoed is ook niet bevorderlijk voor de voortplanting, zeggen ze.
Het is per persoon verschillend wat de effecten hier van zijn. Persoonlijk heb ik daar (aantoonbaar) geen last van met stoelverwarming dus ik zou me niet zo druk maken daar over als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:39:
Maar dat is dan ook alleen weggelegd voor de échte zuinige rijders...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik vermoed dat dit het deel van het “wachten op” is dat het langste duurt… weten dat de auto er is, maar nog niet klaar is om afgehaald te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5IDHagyS1LfvfiIZB8tsQieCZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1nHYeZEN1FVMgqb7q0gTCrS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUDabjT8UDLx-Nkj1ZIeR2vyt0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pie4rhRc2X20nrULTFfrMjVg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KriVaDesign schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:04:
Ik vermoed dat dit het deel van het “wachten op” is dat het langste duurt… weten dat de auto er is, maar nog niet klaar is om afgehaald te worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keer wat anders zo'n wrap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
[Afbeelding]
[Afbeelding]
je kunt je vast digitaal voorbereiden YouTube: The INSANE Hyundai IONIQ 5 N // REAL Nürburgring Performance! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie kleur!

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
Herkent iemand dit gedrag of doe ik iets fout: standaard stonden mijn deuren ingesteld op “automatisch ontgrendelen bij motor uit” (of iets in die geest). Dat irriteerde me omdat de portieren dan op slot blijven als je de auto alleen in P zet en bijv. bij vlug in/uitladen - van een kind ofzo - moest ik dan altijd nog een keer op een knop drukken. Dus ik heb de setting aangepast naar “automatisch ontgrendelen bij P”. Dat werkt inderdaad, maar nu blijven de portieren alsnog wél op slot bij het uitschakelen van de motor 8)7. Dat is toch volslagen onlogisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Daniel Zet je de auto uit, zonder zelf naar P te zetten? Dan is het gedrag zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:21:
@Daniel Zet je de auto uit, zonder zelf naar P te zetten? Dan is het gedrag zoals jij beschrijft.
Volgens mij niet. Ik doe altijd eerst P en dan pas motor uit (erfenis van een ICE). Zal het morgen nog eens specifiek testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBaron89
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-10-2024
In verband met de ICCU recall:

Wat wordt er eigenlijk gedaan? Is dat puur een software update of vervangen ze de ICCU compleet? Want als ik het goed begrijp bevindt die zich onder de achterzetels?

En hoe lang duurt zoiets? (Ik heb het gevoel dat de garage zijn werk niet gedaan heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LeBaron89 Is alleen een software update (mits er geen foutcode in het systeem zit, dat de ICCU niet goed werkt), voor mij is 45 minuten uitgetrokken.

Bij mij is ook ooit een service actie geweest om de ICCU te verstevigen, toen moest wél de achterbank eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:16
Deze ochtend eindelijk eens geprobeerd om bij Tesla supercharger (250kW) te laden en ik moet zeggen viel niet tegen.
Ja je haalt niet de max snelheid maar zeer constant van 25% naar 80% met 95kW.
Wel grappig dat er bij 80% niet de welbekende pauze van 1 minuten qua laden optrad, iets wat ik bij Ionity of Fastned wel altijd heb.
Vanaf 80% ging de laadsnelheid gestaag naar beneden tot ongeveer 50kw.
Dus zeker niet slecht maar hopelijk on de toekomst gaat Tesla ook met de 800v auto sneller laden, maar goed het is wel druk goedkoper haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:26

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:05
Deze vraag gaat over de volgorde van de navigatie-stappen in het beeldscherm en de op/neer knop van de volgende/vorige (muziek)selectie.

Bij de navigatie instructies staat standaard de eerstvolgende actie onderaan, daarboven de volgende stap en daarboven de derde stap. Ik wil deze andersom: Eerste stap boven (net als op de verkeersborden).

Bij de op/neer knop is naar beneden het volgende muziek-nummer. Ik wil dat dit de op-knop wordt (net als op standaard afstandbedieningen).

Ik denk dat ik gelezen heb dat dit aangepast kan worden, maar ik kan het niet meer vinden. Overal gezocht, handleiding, internet, forums enz. Wellicht ben ik helemaal abuis.

Weet iemand hoe je deze twee zaken kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
MJ de Bruijn schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:38:
Deze vraag gaat over de volgorde van de navigatie-stappen in het beeldscherm en de op/neer knop van de volgende/vorige (muziek)selectie.

Bij de navigatie instructies staat standaard de eerstvolgende actie onderaan, daarboven de volgende stap en daarboven de derde stap. Ik wil deze andersom: Eerste stap boven (net als op de verkeersborden).

Bij de op/neer knop is naar beneden het volgende muziek-nummer. Ik wil dat dit de op-knop wordt (net als op standaard afstandbedieningen).

Ik denk dat ik gelezen heb dat dit aangepast kan worden, maar ik kan het niet meer vinden. Overal gezocht, handleiding, internet, forums enz. Wellicht ben ik helemaal abuis.

Weet iemand hoe je deze twee zaken kunt instellen?
Vet irritant inderdaad. Ik ben benieuwd of dat veranderd kan worden.

Ik heb nog een idee, iemand die ook een Homey heeft met een Ioniq?
Zou je een iOS shortcut kunnen maken, bij het disconnecten van de auto-bluetooth verbinding, 10 sec wachten, en dan de lock auto functie gebruiken via Homey met de Hyundai integratie?
Zo kan je walk-away auto-lock via een omweggetje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 29-10 19:16
De laatste maanden reset de oplaadlimiet zichzelf steeds naar 100%. Erg vervelend voor de levensduur van de batterij. Normaal laad ik tot 70% op. Gebeurt bijna 1x per week. Ik heb hier wel eerder berichten over gezien. Maar hebben die mensen er net zoals ik er nog steeds last van?

[ Voor 17% gewijzigd door ditbenikecht op 26-05-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ditbenikecht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:41:
De laatste maanden reset de oplaadlimiet zichzelf steeds naar 100%. Erg vervelend voor de levensduur van de batterij. Normaal laad ik tot 70% op. Gebeurt bijna 1x per week. Ik heb hier wel eerder berichten over gezien. Maar hebben die mensen er net zoals ik er nog steeds last van?
Is hier eerder voorbij geweest. Als ik me goed herinner was het iets met bluelink. Wellicht is er ergens nog iets van een account actief. Zelfs als je de app niet meer op je telefoon hebt.
En anders, cq daarbovenop, een reset doen met paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Dala schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:19:
En lastly, vandaag kusje gehad van busje dat te laat remde. Lichte schade aan de achterkant, net de sensor en de camera gemist, maar 2m wachttijd voor onderdelen. Bij ASN reparatie zeiden ze dat Ioniq 5 en nog een paar andere autos hier bekend om stonden. Beetje balen, maar gelukkig rijd ie nog. Dus top tip: voorkom ongelukken.

[Afbeelding]
Nou, 2 maanden later (levertijd vervangende onderdelen is blijkbaar notoire lang voor Ioniq 5) en 8k rekening voor de persoon die ons gebruikte om te remmen later en het is weer netjes gerepareerd. Maar schade herstel bedrijf zei wel: pas aub op, ze hadden een paar andere Ioniq 5s die nog langer duurder met repareren.

Dus ik heb maar voorgenomen geen ongelukken meer te krijgen /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48
Stefannn schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:51:
[...]

Is hier eerder voorbij geweest. Als ik me goed herinner was het iets met bluelink. Wellicht is er ergens nog iets van een account actief. Zelfs als je de app niet meer op je telefoon hebt.
En anders, cq daarbovenop, een reset doen met paperclip.
Vergeet de tip met de paperclip en herconfigureer de Bluelink vanuit de settings in de auto. Dat werkt veel beter dan de methode met de paperclip. Er zijn hier genoeg voorbeelden waar de paperclip truc niks deed en het herconfigureren het probleem wel op kon lossen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:53

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb een i5 net twee half jaar oud. Vorig jaar wilde hij niet laden. Hebben ze de EC evervangen en twee weken terug wilde die weer niet laden. Nu was het iets met software.

Auto nu paar dagen terug. Range is max 160km op 100% lading. Auto geeft verbruik aan van 14.5 t/m 17,5 kWh. Op zich goede waardes. DIe range is wel heel laag nu. Iemand hier ervaring mee?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d08TRFoFF72sdQl8b7uK7yGK5oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzOUVlQIpaPSLhM18RlEzRZ2.jpg?f=fotoalbum_large
Doffe plof rechts achter gehoord en toen dit. Rara wat zal het zijn?
Ik vraag mijn clubpas vast aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 16-10 08:16
@Razwer Mag ik, mag ik, mag ik? ......... Zekering van de ICCU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-10 17:58
Daan_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:58:
Heb een i5 net twee half jaar oud. Vorig jaar wilde hij niet laden. Hebben ze de EC evervangen en twee weken terug wilde die weer niet laden. Nu was het iets met software.

Auto nu paar dagen terug. Range is max 160km op 100% lading. Auto geeft verbruik aan van 14.5 t/m 17,5 kWh. Op zich goede waardes. DIe range is wel heel laag nu. Iemand hier ervaring mee?
Uw accupakket waar een paar modules van stuk zijn ? Ik zou dit zeker aanmelden bij uw garagist dat ze dit fixen tijdens de garantie. Want dit zou niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
nietwijk schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:54:
@Razwer Mag ik, mag ik, mag ik? ......... Zekering van de ICCU?
Nu onderweg naar de dealer voor bevestiging maar ik acht de kans dat de iccu de geest heeft gegeven reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:56:
[...]

Nu onderweg naar de dealer voor bevestiging maar ik acht de kans dat de iccu de geest gegeven reëel.
je had de recall nog net niet uit kunnen laten voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Tiggy80 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:57:
[...]

je had de recall nog net niet uit kunnen laten voeren?
Nee dat zou over 5 weken gebeuren. Glasscoat herstel zou dan ook gedaan worden. Helaas te laat.

Pagina: 1 ... 225 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic