Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Marcel2020 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:16:
Ik heb een Varta Silver AGM staan om vandaag of morgen te monteren, gewoon om accu gedoe voor te zijn.
Die heb ik er een paar weken in zitten en vooralsnog gaat dat goed. Kanttekening is wel dat toen ik een nieuwe genuine accu kreeg er ook geen issues waren de eerste paar weken.
Daarnaast lees ik dat de Kia EV9 (ook een E-GMP model) een AGM aan boord heeft en ook niet probleemvrij is.
https://www.reddit.com/r/...s_the_battery_in_the_ev9/
https://www.reddit.com/r/...are_dying_within_days_of/
https://www.kiaevforums.com/threads/12v-keeps-dying.10476/
https://lucidowners.com/t...sues-on-our-new-ev9.8116/

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 10-05-2024 22:48 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:38
het enige verschil is dat de AGM beter tegen diep ontladen kan, het leeg raak issue gaat die AGM accu niet verhelpen.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de N op de Schleife, door Misha..best overtuigend!
YouTube: The INSANE Hyundai IONIQ 5 N // REAL Nürburgring Performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:23
redah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Ik heb de opties voorruit, achterruit, spiegel, en stuur. Geen stoel. Verder staat het hele klimaatsysteem automatisch want recent toen het een beetje warm werd begon mijn stoel inderdaad te koelen. Verwarmen doet hij echter niet automatisch, en kan ik simpelweg niet instellen in Bluelink.
Het is diep graven, maar

in bluelink, onder:
- meer
- gebruikersinstelling
- gebruikersprofiel
- voertuiginstellingen
- voertuiginstellingen
- stoelen
- verwarming/ventilatie
- automatische bediening gebaseerd op de klimaat-instellingen
- stoelverwarming/stoelventilatie

voila - maar idd gemakkelijker gewoon in de wagen in te stellen onder de airco settings ...

[ Voor 6% gewijzigd door vifra op 12-05-2024 08:27 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:47
Volgens mij schakelt de stoelverwarming dan pas in op het moment dat je het contact inschakelt en gaat rijden, niet tijdens het voorverwarmen van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-10 21:59

MicheldeGoey

Project 45

tvc15 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:27:
Volgens mij schakelt de stoelverwarming dan pas in op het moment dat je het contact inschakelt en gaat rijden, niet tijdens het voorverwarmen van de auto.
Ik vermoed dat de stoelverwarming pas inschakelt als de stoel belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-10 13:43

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

tvc15 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:27:
Klopt, als je dat anders wilt moet je een Tesla kopen. Die kunnen de stoelen wel voorverwarmen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
de meester01 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Klopt, als je dat anders wilt moet je een Tesla kopen. Die kunnen de stoelen wel voorverwarmen op afstand.
klopt niet - deze schakelt wel degelijk in als de airco ook verwarmd en als de buitentemperatuur wel degelijk koud genoeg is ... heb dit voldoende getest in de koude dagen door geplande klimaatregeling in te stellen ...
en bij warme dagen ventileert de zetel automatisch mee met de airco ...

Het is wel zo dat eens je instapt en auto aan zet zowel stuur als zetelverwarming uit gezet worden - dus manueel terug aan te zetten ...
Ventilatie daarentegen lijkt me wel aan te blijven op stand 1 ...

[ Voor 20% gewijzigd door vifra op 13-05-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-10 14:36
vifra schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Het is diep graven, maar

in bluelink, onder:
- meer
- gebruikersinstelling
- gebruikersprofiel
- voertuiginstellingen
- voertuiginstellingen
- stoelen
- verwarming/ventilatie

voila - maar idd gemakkelijker gewoon in de wagen in te stellen onder de airco settings ...
Ik heb zelf de optie niet, is volgens mij afhankelijk van de uitvoering, maar thnx voor de tip. Wel een hoop andere settings gevonden waarvan ik dacht dat die alleen in de auto gezet konden worden. Helaas geen optie om de laadstroom aan te passen. Dus niet tot hoe vol de accu mag laden, maar hoe snel je wilt AC laden.
vifra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:46:
[...]

klopt niet - deze schakelt wel degelijk in als de airco ook verwarmd en als de buitentemperatuur wel degelijk koud genoeg is ... heb dit voldoende getest in de koude dagen door geplande klimaatregeling in te stellen ...

Het is wel zo dat eens je instapt en auto aan zet zowel stuur als zetelverwarming uit gezet worden - dus manueel terug aan te zetten ...
Zoals ik hierboven ook aangeef is dit volgens mij afhankelijk van de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
jouwheld schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Zoals ik hierboven ook aangeef is dit volgens mij afhankelijk van de uitvoering.
Mogelijks en/of van de versie van software ... kan je eens zien of je in de auto dit kan zetten ... anders heb je nood aan een nieuwe software op uw wagen (alle I5 zouden dit moeten kunnen ... ):
- voor laden, ga naar EV → EV Setting (EV-instellingen) en kies daar tweede keuze (laadstroom) om de sterkte van AC laden te bepalen (eerste keuze is hoeveel in batterij mag gaan)
- voor de zetels - Setup → Vehicle Settings (voertuiginstellingen) → Seat (stoel)→ Heated/Ventilated Features (verwarmde/geventileerde eigenschappen) → Auto (automatisch). Bediening die de instellingen van het verwarmings- en ventilatiesysteem gebruikt → Stoelverwarming/-ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 09:25
vifra schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Het is diep graven, maar

in bluelink, onder:
- meer
- gebruikersinstelling
- gebruikersprofiel
- voertuiginstellingen
- voertuiginstellingen
- stoelen
- verwarming/ventilatie

vifra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:48:

Mogelijks en/of van de versie van software ... kan je eens zien of je in de auto dit kan zetten ... anders heb je nood aan een nieuwe software op uw wagen (alle I5 zouden dit moeten kunnen ... ):
- voor laden, ga naar EV → EV Setting (EV-instellingen) en kies daar tweede keuze (laadstroom) om de sterkte van AC laden te bepalen (eerste keuze is hoeveel in batterij mag gaan)
- voor de zetels - Setup → Vehicle Settings (voertuiginstellingen) → Seat (stoel)→ Heated/Ventilated Features (verwarmde/geventileerde eigenschappen) → Auto (automatisch). Bediening die de instellingen van het verwarmings- en ventilatiesysteem gebruikt → Stoelverwarming/-ventilatie
Dit heb ik allemaal al vanaf dag 1 aan. Het enige wat dit doet is tijdens het rijden zorgen dat als de airco aan gaat, de stoelventilatie ook aan gaat. Of -wederom tijdens het rijden- als het koud is, de verwarming van het stuur en stoel automatisch aan gaan.

Als ik de auto laat voorverwarmen op de oprit, neemt hij de stoelen simpelweg niet mee. Alle ramen, het stuur, de spiegels, alles wat ik in Bluelink kan instellen doet 'ie, maar de optie 'stoelen' zit er gewoon niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

vifra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Heb je het nu over Tesla of Hyundai?

Bij de ioniq 5 kan je de stoelverwarming niet op afstand/via de app inschakelen. Die kun je alleen gebruiken als het contact van de auto aanstaat. Bij een Tesla kan je de SV wel op afstand activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 19:16
Help! Ik heb de truc van de achterklep open houden tijdens rijden gedaan. Dus handmatig het slot-mechanisme in drukken waardoor de auto denkt dat die dicht zit. Dit zag ik eens op youtube.
Nu wil ik de latch/ slot weer openen, maar weet niet meer hoe dat moet. Nu heb ik wel een filmpje gevonden waar iemand aan een touwtje trekt, maar uiteraard geen uitleg waar dat touwtje nu precies aan zit.
Weet iemand hoe dit moet of kan mij naar het juiste filmpje verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ditbenikecht Tip 7 vanaf 7 minuten....

Gewoon op de open knop op de achterklep drukken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@ZuinigeRijder Dankjewel, dit filmpje zocht ik inderdaad. Blijkbaar inderdaad alleen het knopje. Het zag er nog steeds zwart gesloten uit, maar is toch de open positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ditbenikecht schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:07:
@ZuinigeRijder Dankjewel, dit filmpje zocht ik inderdaad. Blijkbaar inderdaad alleen het knopje. Het zag er nog steeds zwart gesloten uit, maar is toch de open positie.
OK, truc begrepen maar werkt het niet als je op de ontgrendel knop van de sleutel remote drukt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-10 13:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx8--smHm4Oifsf43hTguebcDv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1e0V6N7g0BHcrG9U3JvEYL96.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, die zit er in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Nog even een screenshot van de accu bewaker van mijn auto. Je ziet Dat na 30 uur aan de laadpaal de 12V accu ineens instort. Dat is op zich vreemd want het lijkt erop dat er een verbruiker de accu leeg trekt, normaal gesproken zou een accu niet zo snel mogen teruglopen. Wat triggert zoiets? Er loopt geen query oid van externe uitleessoftware. Het enige is een geschakelde dashcam die uitgaat met het contact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtO20WCkc8F5r8EbwRwfTFzQxhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l505oVRaJOroyRVCJBsMplYx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@de meester01 Dat is wel bijzonder ja, binnen een uur de 12v accu helemaal leegtrekken. Lijkt wel een verkeerde schakeling in de ICCU dat hij de grote batterij oplaad of verwarmt. Een andere grote verbruiker zou ik niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhVT6z_mcwimyMSdnZCzPtry1aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWDSCww10IZ5AblXoQ1kQJcR.jpg?f=fotoalbum_large

duurt geen 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Precies, zo gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
zo gepiept of niet, elke keer zoveel euro neertellen omdat ie leeggetrooken wordt en kapot gaat....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Tiggy80 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:49:
[...]

zo gepiept of niet, elke keer zoveel euro neertellen omdat ie leeggetrooken wordt en kapot gaat....
helemaal 130 euro, voor een akku die bijna 2 jaar oud is en niet super degelijk...ik heb het er graag voor over als dat de kans op gedoe kleiner maakt...de winter komt er aan (nouja bijna dan)

het verschil in gewicht was best aanzienlijk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Marcel2020 Wat voor groene smurrie heb je op de accupool gesmeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ik heb het ontbreken van poolvet van het origineel goedgemaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-10 08:03
de meester01 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:15:
Nog even een screenshot van de accu bewaker van mijn auto. Je ziet Dat na 30 uur aan de laadpaal de 12V accu ineens instort. Dat is op zich vreemd want het lijkt erop dat er een verbruiker de accu leeg trekt, normaal gesproken zou een accu niet zo snel mogen teruglopen. Wat triggert zoiets? Er loopt geen query oid van externe uitleessoftware. Het enige is een geschakelde dashcam die uitgaat met het contact.

[Afbeelding]
Oei!!!
Dit is wel heftig
Spanning loopt terug naar maar liefst onder de 5volt. Dat komt akelig dicht in de buurt van een dode 12v accu.
Ik zou inderdaad ook heel graag weten wat de oorzaak is. Als dat iets “software “ is kan het ons allemaal Overkomen.
Na 30uur aan laadpaal dus? Dat is ook de trouble case waar @Razwer last van heeft.
Vooral snelheid van ontladen verrast me. Dat suggereert toch een fikse belasting. Zou de airco aanspringen?

Ik zou graag weten of dit vaker voorkomt. En of het zonder de laadpaal ook voorkomt.
Enig idee wat de Trigger was dat hij weer werd opgeladen? Ging je op stap?
Afgezien van de power drain ging hij ook niet bijladen. Dat is op zich ook opmerkelijk.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Stefannn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Vooral snelheid van ontladen verrast me. Dat suggereert toch een fikse belasting. Zou de airco aanspringen?

Ik zou graag weten of dit vaker voorkomt. En of het zonder de laadpaal ook voorkomt.
Enig idee wat de Trigger was dat hij weer werd opgeladen? Ging je op stap?
Afgezien van de power drain ging hij ook niet bijladen. Dat is op zich ook opmerkelijk.
De trigger voor het opladen was de pechhulp die auto bootte. Daarna een half uur op de oprit in 'ready' modus laten staan met de sleutel in de auto (goede buurt) en vervolgens twee ritten van 40 minuten naar een klant en terug.

Daarna was de accu weer gereanimeerd 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
de meester01 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:32:
[...]

De trigger voor het opladen was de pechhulp die auto bootte. Daarna een half uur op de oprit in 'ready' modus laten staan met de sleutel in de auto (goede buurt) en vervolgens twee ritten van 40 minuten naar een klant en terug.

Ouch… in je bericht stond niet dat de accu daadwerkelijk in “dead mode” was geëindigd (al is een voltage lager dan 5 volt wel een indicatie daarvan).

Mhhh….
Wat was het voltage nivo waar de instort gebeurde?
En enig idee met hoeveel % dat overeenkomt?
“Puur Speculatie”…. Was de accu tot 85% terug gelopen en wilde ze gaan laden maar ging ze juist ontladen “omdat” (software bug) hij aan de lader hing?

Cq.. is er iets dat exact 24 uur daarvoor gebeurde (je hebt soms timers van 24 uur)?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-10 20:03

Killemall

Can you say Moooh !!??

de meester01 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Ik wil je verder geen angst aanjagen, maar ik heb precies hetzelfde gehad. 's middags nog gereden, 's avonds, 6 uur later accu helemaal leeg: 3,3v. Kreeg hem zelf niet opgeladen. Hyundai alarmcentrale gebeld. Die hebben een wegenwacht gestuurd die hem aan de praat kreeg. 3 kwartier op ready en daarna weer dagen zonder problemen rond gereden. 3 dagen later naar de dealer die er een nieuwe accu in heeft gezet. 2 weken later de ICCU kapot. Toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Stefannn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Na 30uur aan laadpaal dus? Dat is ook de trouble case waar @Razwer last van heeft.
Volgens mijn dealer is dit een erkend issue bij HMNL maar gaan ze er niets aan doen. Laadpaalkleven gaat je 12v van leeg en daar zullen we het mee moeten doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Killemall schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Ik wil je verder geen angst aanjagen, maar ik heb precies hetzelfde gehad. 's middags nog gereden, 's avonds, 6 uur later accu helemaal leeg: 3,3v. Kreeg hem zelf niet opgeladen. Hyundai alarmcentrale gebeld. Die hebben een wegenwacht gestuurd die hem aan de praat kreeg. 3 kwartier op ready en daarna weer dagen zonder problemen rond gereden. 3 dagen later naar de dealer die er een nieuwe accu in heeft gezet. 2 weken later de ICCU kapot. Toeval ?
Ik check hem nu dagelijks even maar 5 dagen verder en nog steeds volle bak spanning.
Razwer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:10:
[...]

Volgens mijn dealer is dit een erkend issue bij HMNL maar gaan ze er niets aan doen. Laadpaalkleven gaat je 12v van leeg en daar zullen we het mee moeten doen helaas.
Vet onhandig maar met de kennis/ervaring weet ik wat niet te doen.

Weet jij of de actuele 12V terugroepactie hier nog iets mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
de meester01 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:34:

Ik check hem nu dagelijks even maar 5 dagen verder en nog steeds volle bak spanning.
5 dagen aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:44

-CJ

Not remastered

Ik heb Bluelink gekoppeld aan Home Assistant. Ik merk dat de Bluelink-app bij elke update een fout geeft en in Home Assistant werkt de integratie ongeveer 50% van de tijd, waardoor de data allemaal tussenpozen heeft.

Heb de auto al gereset en ook opnieuw geconfigureerd maar dat mag beiden niet baten. Zijn er anderen mensen die hier last van hebben en wat kan ik nog doen?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-CJ Ik heb er geen last van met mijn tool. Ik run het 4x per uur tussen 6:00 uur en 22:00 uur. Mijn tool haalt alleen de server waardes op, dus triggert NIET om de auto wakker te maken.

Hoe vaak haal jij de informatie op? En haal jij wel actuele waardes op uit de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
de meester01 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:34:
[...]
Weet jij of de actuele 12V terugroepactie hier nog iets mee doet?
Qua software is mijn exemplaar volgens mij helemaal up-to-date, maar het issue gaat niet weg.
Hoe meer "chatty" de paal is, hoe sneller je 12v leeg gaat. In mijn geval een Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing die om elke scheet die ik laat een ander vermogen doormeld aan de auto waardoor er dus meer dan gemiddeld (vs "domme" paal) chatter is en dus mijn 12v relatief snel leeg. Ik gebruik de auto niet dagelijks en dus doe ik aan "laadpaalkleven" aan mijn eigen lader. Die combinatie is dus niet ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Razwer op 15-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Razwer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Qua software is mijn exemplaar volgens mij helemaal up-to-date, maar het issue gaat niet weg.
Hoe meer "chatty" de paal is, hoe sneller je 12v leeg gaat. In mijn geval een Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing die om elke scheet die ik laat een ander vermogen doormeld aan de auto waardoor er dus meer dan gemiddeld (vs "domme" paal) chatter is en dus mijn 12v relatief snel leeg. Ik gebruik de auto niet dagelijks en dus doe ik aan "laadpaalkleven" aan mijn eigen lader. Die combinatie is dus niet ideaal.
Eerlijk gezegd is dat mijn vermoeden:
- vermoeden dat 12V niet wordt bijgeladen als de auto aan de laadpaal staat en er niet geladen wordt omdat de accu vol is.
- laadpaal biedt stroom aan
- wellicht in combinatie met “biedt steeds wisselende stroom aan” door loadbalancing of solar optimalisatie
- auto komt voordurend uit de slaap om die laadpaal communicatie af te handelen.

Als dat daadwerkelijk zo is dan is dat eenvoudig op te lossen (mits je toegang hebt tot de laadpaal instellingen, handmatig of automatisch)
Gewoon de laadpaal “uit” zetten als de auto meer dan 5 minuten niks meer geladen heeft (dan zit die kennelijk vol)

Maar goed… het is nog slechts een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Als ik de auto met de Bluelink app ontgrendel, vergrendelt die dan automatisch terug na een minuut of zo als de deuren niet geopend worden net zoals dat gebeurt wanneer je ontgrendelt met de sleutel?

(ik zou willen weten of ik de auto van op afstand kan ontgrendelen om er een pakje in te laten leveren, maar dan moet die wel ontgrendelt blijven natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Na openen van een deur zal de auto niet weer 'vanzelf' vergrendelen, maar dat vergrendelen kun je ook zelf met bluelink doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 15-05-2024 12:01 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Stefannn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Eerlijk gezegd is dat mijn vermoeden:
- vermoeden dat 12V niet wordt bijgeladen als de auto aan de laadpaal staat en er niet geladen wordt omdat de accu vol is.
Hij laad wel bij aan de paal. Er zit alleen een limiet op hoe vaak hij de 12v gaat laden per $x tijd (deze exacte data heb ik zelf niet). De "chatter" slurpt hem uiteindelijk sneller leeg dan de interval hem bij laadt. Wanneer dat punt bereikt is dat effectief de 12v accu leeg is ligt ook deels aan de gezondheid van de 12v accu en de hoeveelheid chatter van de paal.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 15-05-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
dvdj schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:57:
Als ik de auto met de Bluelink app ontgrendel, vergrendelt die dan automatisch terug na een minuut of zo als de deuren niet geopend worden net zoals dat gebeurt wanneer je ontgrendelt met de sleutel?

(ik zou willen weten of ik de auto van op afstand kan ontgrendelen om er een pakje in te laten leveren, maar dan moet die wel ontgrendelt blijven natuurlijk)
als de auto op slot staat en ik loop langs met de sleutel gaat het slot eraf, en na 30 sec ofzo weer in het slot.
Maar wanneer je de auto ontgendelt met de knop of app gaat die niet vanzelf weer op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Marcel2020 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:19:
[...]

als de auto op slot staat en ik loop langs met de sleutel gaat het slot eraf, en na 30 sec ofzo weer in het slot.
Maar wanneer je de auto ontgendelt met de knop of app gaat die niet vanzelf weer op slot.
Met de knop gaat die ook terug op slot als je geen deur opent, maar niet na 10s of zo, dat duurt langer. Ik vroeg me af of dat via BlueLink ook zo is. Ik ben nu niet bij de auto, anders zou ik het wel even zelf testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-10 14:36
ZuinigeRijder schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:54:
@-CJ Ik heb er geen last van met mijn tool. Ik run het 4x per uur tussen 6:00 uur en 22:00 uur. Mijn tool haalt alleen de server waardes op, dus triggert NIET om de auto wakker te maken.

Hoe vaak haal jij de informatie op? En haal jij wel actuele waardes op uit de auto?
Ik heb hetzelfde in home assistant. Deze faalt af en toe, heb het idee dat het tegelijkertijd begonnen is met de bluelink issues van een paar weken geleden. Die lijken nu weer voorbij, maar zie inderdaad ook gaten in mijn grafiekjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhkB4-jYitu1Uah76BMjk_eggDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XllAfE7Qp8jC4VjOtATqVCNb.png?f=fotoalbum_large
Ik sync naar de server ieder half uur en force sync met auto iedere 8 uur, behalve 's nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je kan de auto via Bluelink ontgrendelen. Dan gaat deze weer naar vergrendelt na een bepaalde tijd (30 seconden of 1 minuut :? ). Ik weet dat, omdat mijn vrouw ooit de deur niet vergrendelt had en haar tas met sleutel in de auto gelaten had. Ik had toen de deur vergrendelt via Bluelink, mijn vrouw vergeet wel eens vaker de auto af te sluiten :X Bij het ontgrendelen via Bluelink heb je niet heel veel tijd om in de deur open te maken. Echter ik denk dat deze niet automatisch vergrendelt, wanneer wél de deur is open gemaakt. Maar dan kun je toch ook met Bluelink weer vergrendelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Razwer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:06:
[...]

Hij laad wel bij aan de paal. Er zit alleen een limiet op hoe vaak hij de 12v gaat laden per $x tijd (deze exacte data heb ik zelf niet). De "chatter" slurpt hem uiteindelijk sneller leeg dan de interval hem bij laadt. Wanneer dat punt bereikt is dat effectief de 12v accu leeg is ligt ook deels aan de gezondheid van de 12v accu en de hoeveelheid chatter van de paal.
Wow!
Ik had niet in de gaten dat jij dit al zo precies wist.
Anyway…
Dan is de oplossing dus om de laadpaal “uit” te zetten als de auto klaar is met laden. De stekker kan blijven zitten. Dat uitzetten kan je dus automatisch of handmatig via internet doen (als je laadpaal die optie heeft).
—>> naar aanleiding van dit alles ga ik die automatisering dus inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Neen, gewoon als in: 5 dagen na het incident ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-10 16:33
Zonnekamp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:25:
Barst in de ruit! Ik kan van de leasemaatschappij kiezen tussen Carglass, Autotaalglas en Kwikfit.

Iemand een tip welke van de drie een fatsoenlijke ruit inclusief regen/lichtsensor en HUD kan monteren?
Meteen een origineel eisen. Ik had ook een barst in m’n ruit. Door de leasemaatschappij doorgestuurd naar een van deze drie Grote Namen, moest inderdaad ook een aftermarket ruit omdat echt alleen de prijs anders zou zijn dan het origineel.

Resultaat: na drie ruiten van twee aftermarket merken is nu een originele Hyundai-ruit besteld, want de HUD is inderdaad misselijkmakend slecht bij die aftermarket merken. Ziet eruit alsof je scheel kijkt.

Wat ze ook zeggen, die aftermarket ruiten werken niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Waiting4Ioniq5 op 15-05-2024 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:33

Ik heb het net even getest:
-Als je met de sleutel ontgrendeld en de deur niet opent sluit de auto weer na 30 seconden
Het licht gaat voor 15 seconden aan en de spiegels klappen open.
-Als je met de BlueLink app ontgrendeld en de deur niet opent gaat de auto ook na 30 seconden weer op slot.
Het licht gaat niet aan en de spiegels blijven ingeklapt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 21:42
Vielleicht schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:37:
[...]

Hier nog een! 3 mei ben ik aan de beurt. Hopelijk is het onderdeel dan geleverd
Hier ook een +1 defecte frontradar. Gister door dealer vastgesteld, uiteraard niet op voorraad en ook geen idee van levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogast
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-10 19:59
Hoi, ik had last van een krakende achterklep. Dat betreft deze serviceacties:

HFG23-91-P500-NE
HSG23-91-P660-NE

De tweede is voor als de auto een glazen dak heeft. Ik ging er vanuit dat Content Eindhoven ze beide zou uitvoeren. Niet dus. Gevolg: nieuwe afspraak nodig.

Dit is hun beleid: "Wij doen altijd eerst rubbers achterklep vervangen, omdat dit 9 van de 10 keer
de oplossing is. Indien het gekraak weer terug is of nog steeds aanwezig, dient hier een nieuwe
afspraak voor gemaakt te worden."

Dus als je een glazen dak hebt: ook meteen die tweede service actie expliciet afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Inmiddels tik ik de 60.000km aan en ben ik dit jaar wel toe aan een set nieuwe bandjes. Nu zijn er maar een paar types EV specifieke banden te koop in de 20 inch maat en zijn die bovendien significant duurder dan normale banden.

Heeft er iemand al ervaring met het monteren van 'normale' banden op de Ioniq 5 en de impact daarvan in vergelijking met EV banden?

Het draagvermogen is doorgaans gelijk waarbij men als voordelen noemt van de EV band dat deze stiller is en dat je bij normale banden wat range inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Goeie vraag. Ik heb "normale" winterbanden vs de EV zomerbanden. Verschil is niet groot en vind de winterbanden eigenlijk iets lekkerder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
saabfanatic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
Inmiddels tik ik de 60.000km aan en ben ik dit jaar wel toe aan een set nieuwe bandjes. Nu zijn er maar een paar types EV specifieke banden te koop in de 20 inch maat en zijn die bovendien significant duurder dan normale banden.

Heeft er iemand al ervaring met het monteren van 'normale' banden op de Ioniq 5 en de impact daarvan in vergelijking met EV banden?

Het draagvermogen is doorgaans gelijk waarbij men als voordelen noemt van de EV band dat deze stiller is en dat je bij normale banden wat range inlevert.
Ik ben van de verschrikkelijke Michelin Premacy EV naar Michelin Pilot sport 4 SUV overgestapt, wat een verschil! Ik was al fan van de Pilot Sport 4 en 5 (op voorgaande auto's), dat is op de I5 ook!

20inch is altijd al duur....

Geen idee hoe het met verslijten gaat, maar dat hangt toch vooral van de rechtervoet af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Ik vind die EV Michelin's ook een verschrikking (erg cup gevoelig). Ik ga is rondneuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Nu online
welke TPMS sensoren hebben jullie bij de banden besteld? ben over niet al te lange tijd ook toe aan nieuwe bandjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Tiggy80 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:35:
welke TPMS sensoren hebben jullie bij de banden besteld? ben over niet al te lange tijd ook toe aan nieuwe bandjes
Die TPMS sensoren zitten op de velg, da's niet elke keer vervangen! (hooguit nieuwe batterijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
saabfanatic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:26:
Ik vind die EV Michelin's ook een verschrikking (erg cup gevoelig). Ik ga is rondneuzen!
nagelnieuw al een verschrikking, geen grip, bouncy, bagger, mijn Bridgstone lm05 (gewone) winterbanden waren een verademing, en de stap naar de Pilot Sport SUV was eens zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

saabfanatic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:

In Duitsland vorig jaar een test in 'onze' bandenmaat:

https://www.auto-motor-un...test-e-autos-255-45-r-20/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11
Deze week precies een jaar in het bezit van mijn Ioniq 5. Het is een RWD 58kwh Connect (met warmtepomp). Voor de geïnteresseerden een tussentijdse conclusie over de plus- en minpunten van de auto wat mij betreft. De laatste tijd zie ik steeds meer mensen op dit forum meelezen die een occasion overwegen, dus wellicht voor jullie nuttige informatie.

Om te beginnen wat statistieken: ik heb in een jaar 23.000 km gereden in 438 uur (ongeveer 52,5km/uur gemiddeld gereden dus, maar dat is in werkelijkheid iets hoger omdat de teller bij stilstaan doorgaat). Gemiddeld verbruik: 17,6kwh/100km. Het verbruik valt me mee en ik denk dat mijn verbruik ook lager is dan gemiddeld omdat ik relatief weinig snelweg rijdt en veel in de file sta.

Problemen: gelukkig heb ik geen van de problemen op dit forum tot op heden ervaren. Mijn exemplaar functioneert vooralsnog uitstekend. Ik heb één keer een trucje van dit forum moeten toepassen om BlueLink te resetten, that's it! O en de kofferbak kraakt een beetje bij drempels, maar dat kunnen ze bij de eerstvolgende beurt waarschijnlijk wel oplossen.

Pluspunten:
- Met stip op 1 het ruimteaanbod. Het interieur van deze auto is zo gigantisch ruim, dat is gewoon fantastisch! Zelf heb ik twee kleine kids en dan is het superfijn om zo'n ruime achterbank te hebben. Maar ook wanneer nodig veel laadruimte. En voorin zit je als een koning.
- De stoelen zitten erg goed.
- Wat mij betreft snel zat, ondanks minder sterke motor in 58kwh RWD (125kW/170pk).
- Bedieningsgemak, op de gewraakte opstarttijd van het infotainmentscherm na dan.
- Bose audiosysteem klinkt erg goed. Wel na aanpassing van de equalizer aan de hand van tips in dit forum.
- Balans hulpsystemen en flippers voor regeneratie zijn goed. Hyundai heeft duidelijk EV-ervaring.
- 58kwh (netto 54) is zat in de zomer.

Minpunten:
- Elektromotor in mijn auto piept. Dat schijnt veel voor te komen bij de kleine batterijversie. Na een jaar hoor ik het bijna niet meer...
- De parkeersensoren slaan erg laat aan. Bij uitparkeren prima, maar bij inparkeren heb ik er vaak weinig aan. Sta al stil voordat ze in werking zijn.
- 58kwh (netto 54) is krap in de winter.

Al met al erg tevreden over deze auto en ga er nog met veel plezier drie jaar in rijden, tot einde leasecontract. Nog heel veel comfortabele kilometers te gaan!

Tot slot: ik moest destijds kiezen tussen Connect/58kwh of Style/74kwh. Gekozen voor meer luxe, minder range. Nog geen dag spijt gehad van die keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door pietjansen op 16-05-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Rugby82 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:22:
heb je ook al de optie herconfigureren in de instellingen van de auto geprobeerd? Reset lijkt namelijk weinig te doen maar herconfigureren wel. Dan stelt de auto Bluelink namelijk helemaal opnieuw in zonder je instellingen te verliezen.
Door het herconfigureren van de Bluekink instellingen in de auto is het probleem nu opgelost. Ben benieuwd of het blijft functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Electrisch rijden goedkoop in onderhoud? Nou nee....net de Ioniq opgehaald van de 60k beurt. 630 euro...de beurt zelf was maar 180 maar vervangen vande koelvloeistof maakt het vol tot dik over de 600. En dan had ik van te voren de remvloeistof (vorig jaar gedaan), interieurfilter en geurbehandeling al weg laten strepen. Ik vind het ronduit belachelijk. Zeker als je op je website plaatst dat een beurt onder de 200 euro zou moeten kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:21
saabfanatic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:02:
Electrisch rijden goedkoop in onderhoud? Nou nee....net de Ioniq opgehaald van de 60k beurt. 630 euro...de beurt zelf was maar 180 maar vervangen vande koelvloeistof maakt het vol tot dik over de 600. En dan had ik van te voren de remvloeistof (vorig jaar gedaan), interieurfilter en geurbehandeling al weg laten strepen. Ik vind het ronduit belachelijk. Zeker als je op je website plaatst dat een beurt onder de 200 euro zou moeten kosten.
Ik heb bijna 30 jaar nieuwe BMW's (vooral 5 series) gereden voor de Ioniq 5, een 60K beurt was minimaal € 1500 euro en mijn record voor de 150K beurt was €3800 euro. (zonder banden overigens).

Dus €600 bij 60K is net 1 cent per kilometer, een koopje wat mij betreft.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@saabfanatic Dat is niet normaal 600 euro voor 60k beurt. Er zijn wel een paar facturen in dit topic te vinden ook voor de 60k beurt voor tussen de 200 en 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de beurt zelf kost dat ook vast, maar de wissel van die koelvloeistof komt er als speciale handeling bij elke zoveel tijd.

maar dat was toch al bekend?

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Het was inderdaad bekend maar als je het zo bekijkt is geen enkele beurt de prijs die Hyundai weergeeft op hun site. Er komt altijd wel een speciale handeling bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Een simpele jaarlijkse beurt voor onze Aygo is nu ook al 400 euro geworden. En daar zit niets op. Dan is 600 relatief weinig. Maar nog altijd te veel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
saabfanatic schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:34:
Het was inderdaad bekend maar als je het zo bekijkt is geen enkele beurt de prijs die Hyundai weergeeft op hun site. Er komt altijd wel een speciale handeling bij.
die staan ook beschreven, en de prijzen zijn vast op te vragen (en zijn hier al zo eens langs gekomen) toch?
Ja het is veul geld, je kunt het vast elders goedkoper laten doen....bespaar je ws 100 euro op de idioot hoge prijs vd vloeistof en een paar tientjes arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-10 11:39
Als je geen interesse hebt in weer een termijn wegen- en pechhulp van Hyundai, zou je zeker kunnen overwegen om het elders te laten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 17-05-2024 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Ik heb vooral geen zin in eventueel gedoe als er iets is qua garantie. Daarom breng ik hem gewoon eens per jaar (dat is bij mij ca. 30k km) naar de dealer. En de prijzen van andere auto's zetten het e.e.a. wel weer in perspectief inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
saabfanatic schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:43:
Ik heb vooral geen zin in eventueel gedoe als er iets is qua garantie. Daarom breng ik hem gewoon eens per jaar (dat is bij mij ca. 30k km) naar de dealer. En de prijzen van andere auto's zetten het e.e.a. wel weer in perspectief inderdaad!
sinds een tijd is je garantie gewoon van toepassing wanneer je onderhoud laat uitvoeren door gekwalificeerd personeel van eenniet merk garage, conform EU recht.
Grote vraag is of je die gaat vinden voor hele specifieke zaken zoals de low conductivity koelvloeistof van een EV vervangen, geen rocket science maar vind maar eens een niet merkgebonden monteur met alle benodigde EV certificering die ook voldoende van het voertuig weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
Matdehaas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:34:
[...]

Door het herconfigureren van de Bluekink instellingen in de auto is het probleem nu opgelost. Ben benieuwd of het blijft functioneren.
Ik heb ook een paar weken Bluelink problemen gehad. Bij mij was dit ook de oplossing. Nu weer 1 a 2 weken probleemloos.

Voor bij wie Bluelink not niet werkt: In de auto --> Bluelink --> Bluelink instellingen --> Herconfigureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Als je de factuur deelt kan ik deze post updaten. (mogen anderen ook doen)
Dat geeft meer inzicht achter het rookgordijn wat de dealer opwerpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
Zeker, bedragen ex. BTW:

S60K48MPST (beurt 60k km): 147.38 EUR
SHVB60K36MPP replace high voltage bttery coolant: 176 EUR
LP040APE01EVH0: koelvloeistof per liter (11.2 liter) totaal: 193,20 EUR
Totaal KVS vervangen: 369.20 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de prijs die Hyundai voor coolant rekent is echt krankzinnig over the top..., de rest gaat nog, de front bumper moet er af en er weer op, systeem leegtrekken en vullen, er staat 2.1 uur werk voor.
Coolant G13 low cond; voor 28 (incl BTW) euro consumentenadviesprijs koop je 5 liter, houd het met plm 60 euro wel op.

Mja, ga je het zelf doen, dat ook weer niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Nu online
Marcel2020 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:28:
de prijs die Hyundai voor coolant rekent is echt krankzinnig over the top..., de rest gaat nog, de front bumper moet er af en er weer op, systeem leegtrekken en vullen, er staat 2.1 uur werk voor.
Coolant G13 low cond; voor 28 (incl BTW) euro consumentenadviesprijs koop je 5 liter, houd het met plm 60 euro wel op.

Mja, ga je het zelf doen, dat ook weer niet ;-)
dat de bumper eraf moet is mijns inziens wel echt een ontwerp fuckup, als dat elke 60k km moet gebeuren valt het gewoon onder monteurtje pesten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:44:
[...]

dat de bumper eraf moet is mijns inziens wel echt een ontwerp fuckup, als dat elke 60k km moet gebeuren valt het gewoon onder monteurtje pesten :-(
Het zou me niks verbazen als de achterbank er ook uit moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Ik denk eerder dat die 60K later bedacht is om de dealers blij te houden, maar dat is een conspiracy theory ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:59
brogast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:59:
Hoi, ik had last van een krakende achterklep. Dat betreft deze serviceacties:

HFG23-91-P500-NE
HSG23-91-P660-NE

De tweede is voor als de auto een glazen dak heeft. Ik ging er vanuit dat Content Eindhoven ze beide zou uitvoeren. Niet dus. Gevolg: nieuwe afspraak nodig.

Dit is hun beleid: "Wij doen altijd eerst rubbers achterklep vervangen, omdat dit 9 van de 10 keer
de oplossing is. Indien het gekraak weer terug is of nog steeds aanwezig, dient hier een nieuwe
afspraak voor gemaakt te worden."

Dus als je een glazen dak hebt: ook meteen die tweede service actie expliciet afdwingen.
Ze hebben bij mij in oktober 2023 de blokjes van de achterklep vervangen. De eerste maanden geen gekraak meer gehoord, maar de laatste 2/3 maanden is het irritante kraakgeluid weer terug. Is er iets bekend over een andere oplossing dan het vervangen van de rubberblokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Nu online
Marcel2020 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Ik denk eerder dat die 60K later bedacht is om de dealers blij te houden, maar dat is een conspiracy theory ;-)
als ik in de werkplaats manual kijk dan zie ik trouwens niet dat voor het drainen van de koelvloeistof de bumper eraf moet, dat is alleen als de radiator(en) moet(en) worden gedemonteerd. maar dat is niet noodzakelijk voor het vervangen van de vloeistof lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:26:
[...]

als ik in de werkplaats manual kijk dan zie ik trouwens niet dat voor het drainen van de koelvloeistof de bumper eraf moet, dat is alleen als de radiator(en) moet(en) worden gedemonteerd. maar dat is niet noodzakelijk voor het vervangen van de vloeistof lijkt mij.
Ach ja, ze roepen vaak ook maar wat. Tegen mij werd gezegd dat het accupakket onder het voertuig uit moest om de ICCU te vervangen. (Achterbank verwijderen is voldoende)
Eveneens werd gezegd dat het niet mogelijk is elders een trekhaak te monteren omdat die ingeleerd moet worden. (Is gewoon plug-and-paly, doet de dealer verder ook niks aan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
saabfanatic schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:01:
Zeker, bedragen ex. BTW:

THX, als er meer mensen info delen vul ik dit lijstje aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GL32scDNCiDHCJH2Yg4Qh0jsv9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RYiadOscTcGPHf92Jlv18owK.png?f=fotoalbum_large
Graag datum er bij vermelden
En of het incl/ex BTW is (voor zoverre het niet al zichtbaar is)

[ Voor 6% gewijzigd door nietwijk op 17-05-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ik blijf me wel afvragen wat 'premium' toevoegt...anders dan een soort van rechtvaardiging voor de bedragen ;-)

Kun je ook service 'standaard' kiezen, of is die niet goed genoeg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Marcel2020 We hebben natuurlijk een premium auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
@Marcel2020 en het wassen van de auto zit bij de onderhoudsbeurt in. Veel mensen denken dat het gratis is en voelen zich premium behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Nu online
nietwijk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:58:
@Marcel2020 en het wassen van de auto zit bij de onderhoudsbeurt in. Veel mensen denken dat het gratis is en voelen zich premium behandeld.
ik voel mij altijd genaaid als ze hem hebben gewassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
als ze hem met de hand wassen vind ik het prima (matte lak) maar anders ga ik toch even verhaal halen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Ik vraag expliciet of ze hem niet willen wassen. Het is 1x gebeurd: niet schoon en wel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
saabfanatic schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:01:
Zeker, bedragen ex. BTW:

Heb je tegelijkertijd de ICCU laten vervangen? Daarvoor moeten ze ook de koelvloeistof eruit laten lopen of snel dichtstoppen. Anders heb je koelvloeistof lekkage onder je achterbank.
Die uren en waarschijnlijk vloeistof krijgen ze gewoon van de importeur vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Nu online
ditbenikecht schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Heb je tegelijkertijd de ICCU laten vervangen? Daarvoor moeten ze ook de koelvloeistof eruit laten lopen of snel dichtstoppen. Anders heb je koelvloeistof lekkage onder je achterbank.
Die uren en waarschijnlijk vloeistof krijgen ze gewoon van de importeur vergoed.
Nee die was vorig jaar al vervangen. Had nog wel gevraagd of ze toen niet al de KVS hebben vervangen maar ze zeiden dat er maar een klein beetje uit liep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
ditbenikecht schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Er loopt maar een beetje vloeistof uit en de uren + vloeistof krijgen ze inderdaad vergoed, maar niet bepaald tegen het tarief dat wij als klant betalen. Zo'n vloeistofbeurt is big business voor ze, want ze verdienen goed op de uren en bijzonder veel op de vloeistoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
als je de TSB voor 40D033 leest zie je de procedure, de werkplaats legt een soort luiermatje onder de aansluiting en vangt zo het kleine beetje lekkende koelvloeistof op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogast
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-10 19:59
maax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Ze hebben bij mij in oktober 2023 de blokjes van de achterklep vervangen. De eerste maanden geen gekraak meer gehoord, maar de laatste 2/3 maanden is het irritante kraakgeluid weer terug. Is er iets bekend over een andere oplossing dan het vervangen van de rubberblokjes?
Zie:

https://www.ioniqforum.co...n-ioniq-5-tailgate.42388/

Iemand had er Velcro tape opgeplakt. Het succes daarvan werd door anderen bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
brogast schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Zie:

https://www.ioniqforum.co...n-ioniq-5-tailgate.42388/

Iemand had er Velcro tape opgeplakt. Het succes daarvan werd door anderen bevestigd.
bij mij heeft de werkplaats er ook zoiets opgeplakt, een soort afdichtband van schuim, het ziet er niet uit maar het werkt wel....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe service actie....

LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung
Gültig bis: 10.11.2026
Kampagnencode: 40D075

Volledige lijst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:48
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:21:
Er is weer een nieuwe service actie....

LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung
Gültig bis: 10.11.2026
Kampagnencode: 40D075

Volledige lijst hier.
Een update voor de LFA, ik hoop dat t een verbetering van functionaliteit is, want hij mag wel wat betrouwbaarder en meer helpen op niet-snelwegen.
Als ik de LFA/LKA een cijfer zou mogen geven, dan is het een 6je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:33
tomhier schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Een update voor de LFA, ik hoop dat t een verbetering van functionaliteit is, want hij mag wel wat betrouwbaarder en meer helpen op niet-snelwegen.
Als ik de LFA/LKA een cijfer zou mogen geven, dan is het een 6je ;)
Mijn ervaring is heel anders; het werkt bij mij prima.
Met name op de snelweg werkt het voortreffelijk.
Op de binnenwegen werkt het zoals bekend minder goed: het systeem heeft lijnen nodig om “te volgen”.
Als die vaag zijn of ontbreken houdt het natuurlijk op.
Met name op binnenwegen zonder middenlijn heeft de auto geen referentiepunten en werkt het niet (goed).

Ten slotte: zijn alle updates uitgevoerd?

Mocht je in de buurt van Almere wonen dan zou je een keer in mijn auto kunnen rijden om een eventueel verschil vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:48
CharlieBulldog schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Mijn ervaring is heel anders; het werkt bij mij prima.
Met name op de snelweg werkt het voortreffelijk.
Op de binnenwegen werkt het zoals bekend minder goed: het systeem heeft lijnen nodig om “te volgen”.
Als die vaag zijn of ontbreken houdt het natuurlijk op.
Met name op binnenwegen zonder middenlijn heeft de auto geen referentiepunten en werkt het niet (goed).

Ten slotte: zijn alle updates uitgevoerd?

Mocht je in de buurt van Almere wonen dan zou je een keer in mijn auto kunnen rijden om een eventueel verschil vast te stellen.
Bedankt voor je aanbod! Ik woon in de Bollenstreek, dus niet echt in de buurt.
Ik ben al van plan om nog eens een proefrit te boeken bij de dealer, want ik vermoed dat er e.e.a. mis is met mijn auto, zie ook mijn vorige posts over trillingen en de LFA/LKA.
Ik wil eens weten of ik spoken zie, of dat mijn klachten terecht zijn en volgens de dealer is alles up-to-date, maarja, dat kan je zelf niet controleren zonder apparatuur aan te schaffen als een dongle.

Komende week staat een afspraak bij de dealer, ik ga dan met de monteur een ritje maken.

[ Voor 3% gewijzigd door tomhier op 18-05-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de prijs van die 'apparatuur' valt wel mee hoor, onder de drie tientjes ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
wetgos schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:45:
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Connect+ in de kleur Digital Teal. Al wat km's gemaakt met een flinke smile op m'n gezicht :-)

Wat wel tegenviel was bij de aflevering al meteen schade te moeten constateren. Op de achterklep dichtbij het logo een cluster van haarkrasjes en 3 'putjes' in de lak. De dealer baalde ontzettend dat ze het zelf niet hadden gezien. Heb 'm wel mee naar huis genomen met de afspraak dat het opgelost ging worden.

Afgelopen zondag merkte ik tijdens het rijden op 100-110 km dat het stuur ging schudden/trillen. Mogelijk toch iets met de wielen of banden niet goed. Ik las eerder hier op Tweakers dat het iets te maken kan hebben met het vastsjorren tijdens transport. In ieder geval niet acceptabel voor een gloednieuwe auto vind ik.

De dealer is vanochtend de auto thuis komen ophalen om naar de schade te kijken en ook naar het schudden van het stuur.

Heb zelf veel berichten gezien over diefstallen van auto's met keyless entry dus ik heb voor de zekerheid de sleutel van de IONIQ in een 'faraday' doosje liggen met deksel. Slaap ik toch iets rustiger van.
Heb je trillen van het stuur opgelost? En wat was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Tijdens de rit wilde ik (achterin zittende) gebruik maken van het stopcontact onder de achterbank. Dit om mijn laptop op te laden. Ik kreeg daarop (op het scherm van de chauffeur, waar regulier aangegeven wordt dat je elektra laad of teruglevert), dat het stopcontact niet beschikbaar was. Kan je het stopcontact tijdens het rijden niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:44

-CJ

Not remastered

Pietdelft schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:19:
Tijdens de rit wilde ik (achterin zittende) gebruik maken van het stopcontact onder de achterbank. Dit om mijn laptop op te laden. Ik kreeg daarop (op het scherm van de chauffeur, waar regulier aangegeven wordt dat je elektra laad of teruglevert), dat het stopcontact niet beschikbaar was. Kan je het stopcontact tijdens het rijden niet gebruiken?
Normaal wel, dus dat is gek. Je kan het beste in het boekje kijken welke condities van toepassing zijn.

All I had to do was follow the damn train.

Pagina: 1 ... 224 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic