Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:56
dank! zal zo nog eens aansluiten en kijken

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 23:11
Voor wie een caravan wil gaan trekken hier mijn allereerste ervaring:

Vandaag voor het eerst een wat langer stuk (123 km) met een caravan gereden. Over een afstand van 110 km rond de 87 km/uur op de teller aangehouden (gewoon tussen het vrachtverkeer gereden). Gemiddeld kwam ik op 75 km/uur uit.

Configuratie:
MY2023 RWD (Connect met WP)
Caravan: Carado C167L (niet erg aerodynamisch), 213 cm breed, 260 cm hoog, 650cm lang, max 1350 kg, leeg 855kg

Verbruik: Volgens de boordcomputer iets minder dan 32 kWh per 100km.

Als ik etappes van ca 150km kan halen (om de 2 uur stoppen) vind ik het prima. Wij gaan van plek naar plek trekken en zullen niet de stress hebben van lange afstanden “moeten” overbruggen. Over een paar weken gaan we echt op pad, dit is zeg maar de eerste test.

Conclusie: Ioniq 5 is een prima caravan trekker. Ligt als een blok op de weg, nauwelijks invloed van inhalende auto’s ed te voelen. Vermogen en koppel van de RWD is meer dan voldoende voor een licht glooiend traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
K-Jay schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Ja, ik heb dit probleem nog steeds. Erg vervelend!
Ik heb nu een afspraak bij de dealer, ook ivm ICCU software update die de dealer zelf spontaan meldde. Kijken of hij het probleem misschien kan vinden waardoor de limieten aanpassen. Maar ik vrees eigenlijk dat het ergens in een app ofzo zit (Bluelink of Smartcharge, hoewel ik die laatste al uit had staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:48:
[...]

Volgens mij niet, ik zie ze ook in de logs van een niet-pro-versie. Kan zijn dat die niet in een van bestaande dashboards zitten, mijn auto is er niet dus kan niet even checken.
te weinig koelmiddel kan vls iemand in het duitse forum het issue zijn...gaan we zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Marcel2020 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:10:
[...]

Ik heb niet zo'n vertrouwen in de IT kunsten van onze overheid, op de duitse Hyundai site staat voor mijn VIN nr 41D033 (de ICCU recall) maar bij de RDW niet...nou is het zeker dat alle I5 tot en met productie Februari 2024 terug moeten dus ik heb meer vertrouwen in de Duitse Hyundai site dan de RDW....de afspraak voor vrijdagmiddag staat...
Die ICCU recall is niet meer dan het checken van een zekering en updaten van firmware om te voorkomen dat er piekspanning optreedt die de ICCU van het leven beroofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de meester01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:21:
[...]

Die ICCU recall is niet meer dan het checken van een zekering en updaten van firmware om te voorkomen dat er piekspanning optreedt die de ICCU van het leven beroofd.
dat is me bekend, (al een maand of zo)...het ging om de status vd recall bij de RDW waar tot op vandaag niks meer aan recall staat bij mijn kenteken terwijl die voor alle auto's tot die zeer recent geproduceerde aan toe. Morgen wordt die recall gedaan, hopelijk maken ze meteen de HVAC (airco).... _/-\o_

Ik kan geen enkele waarde van een sensor zien, geen binnentemp, compressor rpm, geen uitstroomtemp, helemaal niks. Beide zekeringen zijn OK, geen DTC codes. Dus het zit hem ws ofwel in de interface tussen HVAC unit en het bedienpaneel of in de unit zelf of er is iets wat het hele ding buiten werking zet zonder een foutcode achter te laten (wat me in deze tijd erg stug lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:47
Nu onderweg van een tripje Denemarken. Buiten NL geladen met IONITY-abonnement, werkt als een malle. Sneller en betrouwbaarder dan overige aanbieders. Wat me opviel: we plannen een stop bij McD, en hebben nog 1 laadstop nodig. Bluelink was zelf zo slim om de snellader te kiezen die bij die McD staat. We zouden van van 58-80 moeten laden en daarmee goed thuiskomen, dus prima planning opzich. Weet iemand of het systeem idd zo intelligent is om bij een geplande eetstop te kijken of er een lader staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Marcel2020 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:52:
[...]

dat is me bekend, (al een maand of zo)...het ging om de status vd recall bij de RDW waar tot op vandaag niks meer aan recall staat bij mijn kenteken terwijl die voor alle auto's tot die zeer recent geproduceerde aan toe. Morgen wordt die recall gedaan, hopelijk maken ze meteen de HVAC (airco).... _/-\o_

Ik kan geen enkele waarde van een sensor zien, geen binnentemp, compressor rpm, geen uitstroomtemp, helemaal niks. Beide zekeringen zijn OK, geen DTC codes. Dus het zit hem ws ofwel in de interface tussen HVAC unit en het bedienpaneel of in de unit zelf of er is iets wat het hele ding buiten werking zet zonder een foutcode achter te laten (wat me in deze tijd erg stug lijkt)
Oh dat is wel ruk zoveel gezeur met de auto. Ik ga woensdag voor een verse frontradar. Dat is vervelend maar niet zo irritant als een falende airco met dit weer.

Zou het kunnen dat die recall niet bij de RDW staat omdat het geen veiligheidsissue is zoals bijvoorbeeld die rem die er af kon schieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
de meester01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Oh dat is wel ruk zoveel gezeur met de auto. Ik ga woensdag voor een verse frontradar. Dat is vervelend maar niet zo irritant als een falende airco met dit weer.

Zou het kunnen dat die recall niet bij de RDW staat omdat het geen veiligheidsissue is zoals bijvoorbeeld die rem die er af kon schieten ?
het is een recall in de US omdat het als safety issue is ingschaald, zo ook in Duitsland, maar wellicht is de RDW een andere mening toegedaan of interesseert veiligheid ze gewoon niet...meer en meer krijg ik de indruk dat bij veel overheidsinstanties consumenten belang niet echt een grote rol speelt.

overigens vind ik het gezeur wel meevallen met deze auto, dit is de eerste hik....ruk timing met dit weer dat wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:32
Nu het warmer wordt valt mij op dat de stoelkoeling automatisch aan gaat als ik de auto start.
Dit was vorig jaar niet het geval.
Ik kan ook nergens in de instellingen in de auto en in Bluelink iets vinden waarom de stoelkoeling standaard aan staat.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of is dit iets nieuws na de laatste firmware update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:47
CharlieBulldog schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:11:
Nu het warmer wordt valt mij op dat de stoelkoeling automatisch aan gaat als ik de auto start.
Dit was vorig jaar niet het geval.
Ik kan ook nergens in de instellingen in de auto en in Bluelink iets vinden waarom de stoelkoeling standaard aan staat.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of is dit iets nieuws na de laatste firmware update?
Niet iets nieuws voor zover ik weet, zit er volgens mij al sinds het begin op.
Je kan dit aanpassen als je naar het menu van je stoelverwarming/ventilatie gaat en dan rechts helemaal naar beneden scrolt.
Krijg je onderstaande foto, daar kan je aan of uitzetten of de stoel mee moet gaan met de klimaatinstellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmSVDIrU-Tj3u5uztzr1ql85jb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLCUmLcx0p72moaJ1omeSHw0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Bijdeweg, iemand die deze 'self diagnosis' werkend krijgt? Ik iig niet, maar helemaal duidelijk welke knoppen er op magische wijze gebruikt moeten worden is het me niet...

IONIQ5-2022-AWD-Service-Manual/2022-AWD-ac-15-4-4-Heating-Ventilation-And-Air-Conditioning/index.htm

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ondertussen staat de terugroepactie bij RDW genoteerd bij mijn kenteken.

Status terugroepactie(s): Openstaande terugroepactie(s) (1)
Referentiecode producent: 41D033
Omschrijving defect:
De controle-unit van de hoogspanningsbatterij kan bij zware belasting het 12-volt systeem in de auto niet ondersteunen. Als gevolg laadt de 12-volt accu dan niet bij en raakt verder leeg.

Materiële gevolgen
Met waarschuwing vooraf van een te lage spanning van de 12-volt accu uiteindelijk uitschakelen van de aandrijving van het voertuig.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software wordt aangepast en indien nodig wordt ook de controle-unit vervangen.

Contactinformatie consument
Telefoonnr  : (Nog) niet bekend
Internetadres : (Nog) niet bekend
E-mailadres : (Nog) niet bekend

Meer informatie bij de RDW: Details terugroepactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-05 10:23

H12

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:13:
Ondertussen staat de terugroepactie bij RDW genoteerd bij mijn kenteken.
Bevestigd, bij mij staat deze er ook bij (Style 2023).
Ik heb in juni een afspraak voor een beurt, dus dan kan het gelijk worden verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:39
Bij mij ook. De 30.000 km beurt staat gepland voor dinsdag 7 mei, past dus perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 14:49
voor zij die graag wat safety stuff lezen over deze pracht auto ...
crash test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
de recall staat er idd bij mij nu ook...vanmiddag mag die er weer af :-)

Het raadsel van de HVAC en verwarming is deels opgelost, de verwarming doet het wel...ws was het in de auto ver boven de maxi instelbare temperatuur waardoor de heater niet aansloeg...Nu werkt de heater, verbruikt ook vermogen, de koeling niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 21:18
K-Jay schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Ja, ik heb dit probleem nog steeds. Erg vervelend!
Ik had tevroeg gejuicht... Vandaag weer op rare waardes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

K-Jay

Klaas Jan

Dala schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:26:
[...]
Ik had tevroeg gejuicht... Vandaag weer op rare waardes.
Hier ook. Na maanden van spontaan teruggaan naar 100% staan beide waarden nu ineens op 50% |:(

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Marcel2020 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:50:
de recall staat er idd bij mij nu ook...vanmiddag mag die er weer af :-)

Het raadsel van de HVAC en verwarming is deels opgelost, de verwarming doet het wel...ws was het in de auto ver boven de maxi instelbare temperatuur waardoor de heater niet aansloeg...Nu werkt de heater, verbruikt ook vermogen, de koeling niet.
Zoals iemand al vermoedde, vulstand vh koudemiddel was te laag, waardoor de airco helemaal niks deed...

Update gedaan en de achterklep gepoogd te ontrammelen, maar dat is vls mij nog niet helemaal gelukt.(niet zo heel dramatisch wmb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:42
Toch wel balen. Hij staat er nu bij mij ook in. Donderdag was ik nog bij de dealer en die zei toen, er is niks te vinden op jouw kenteken (was ook zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
keko12 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:47:
Toch wel balen. Hij staat er nu bij mij ook in. Donderdag was ik nog bij de dealer en die zij toen, er is niks te vinden op jouw kenteken (was ook zo).
dan laat de dealer de duitse site zien, en je VIN nummer invullen.
De aktie kan gewoon worden uitgevoerd, ze zijn gewoon niet bij met hun informatie.

Je zou denken dat de dealers liever de recall z.s.m. uitvoeren dan alle gedoe met kapotte ICCU's, klanttevredenheid, tijd, leenauto's en dat alles...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

Heb de website van de dealer gebruikt om een afspraak te maken. Optie 'Terugroepactie' aangevinkt en de code daarvan ingevoerd. Afspraak is bevestigd, half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:09
Ik heb al maanden een probleem met thuisladen: na 10 a 15% stopt het laden.
Alle andere auto's blijven aan mij thuislader gewoon doorladen. Mijn auto blijft op andere laadpalen ook gewoon doorladen. Nergens probleem gehad behalve thuis. Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik heb een Mennekens laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:06
Marc123 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:11:
Alle andere auto's blijven aan mij thuislader gewoon doorladen. Mijn auto blijft op andere laadpalen ook gewoon doorladen. Nergens probleem gehad behalve thuis. Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik heb een Mennekens laadpaal.
Het protocol is vrij simpel (ik heb mijn laadpaal zelf gemaakt en ken dat vrij aardig).
Heb je iets van “smart” laden? Dus dat hij de power terug schroeft als je teveel energie dreigt te gebruiken? Of heb je iets van “dynamisch laden op goekope tijden cq zonne energie? Zoals bijvoorbeeld de Hyundai smart laden app?
Van mijn ioniq weet ik dat hij als de laadpaal erg veel start/stops geeft hij er op een gegeven moment mee ophoudt. Dan moet ik de plug er even uit halen (dat gebeurt in praktijk bij mij nooit want zo extreem vaak komt dat bij mijn praktijk niet voor).
Dus… tip…
Zet alle vorm van dynamisch gedrag uit.
Indien mogelijk ook de overbelasting beveiliging uit zetten, zet dan de auto op “Max 70%” of zo, danwel zet de paal op een lagere power setting (om te voorkomen dat je hoofdstop doorslaat nu je de beveiliging eruit hebt gehaald) en test het dan nog eens.
Als het dan werkt kan je het stukje bij beetje weer aan zetten. Doel is dan om wat minder frequent al die dynamische optimalisaties te doen.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 04-05 04:46
Ik heb nu bijna twee jaar een Ioniq 5. Hij rijdt nog altijd heerlijk, maar ik begin me meer en meer te storen aan de software. Met name de traagheid van het systeem is een doorn in m'n oog. Bij het starten van de auto moet je eerst 20-30 seconden wachten tot je überhaupt op de knop kan drukken om de veiligheidsovereenkomst te bevestigen. Ik ben dan vaak al aan het rijden, wat het juist onveiliger maakt. Ook kan je in de tussentijd de radio niet bedienen. Vervolgens duurt het vaak nog eens 30 seconden voordat het systeem ver genoeg opgestart is om de stoelverwarming aan te kunnen zetten. Wisselen van bestuurder is al helemaal een drama, want dan sta je gewoon een minuut te wachten tot alles zo ver is. Dat wisselen doen we dus maar niet meer, dan maar met de hand de stoel goedzetten elke keer. Want ook dat gaat niet goed vanuit het menu tot alles is opgestart.

Ook verbindt de app regelmatig niet (airco commando werkt dan niet bijv).

Ik heb gisteren in een Tesla gezeten, wat een verademing was dat zeg. Alsof ik mijn pc gebruikte ipv de 6 jaar oude tablet van m'n zoontje. Alles werkte zo soepel en vloeiend.

Hebben jullie deze problemen ook, of is er iets mis met mijn auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:47
Ruuddie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:15:
Ik heb nu bijna een Ioniq 5. Hij rijdt nog altijd heerlijk, maar ik begin me meer en meer te storen aan de software. Met name de traagheid van het systeem is een doorn in m'n oog. Bij het starten van de auto moet je eerst 20-30 seconden wachten tot je überhaupt op de knop kan drukken om de veiligheidsovereenkomst te bevestigen. Ik ben dan vaak al aan het rijden, wat het juist onveiliger maakt. Ook kan je in de tussentijd de radio niet bedienen. Vervolgens duurt het vaak nog eens 30 seconden voordat het systeem ver genoeg opgestart is om de stoelverwarming aan te kunnen zetten. Wisselen van bestuurder is al helemaal een drama, want dan sta je gewoon een minuut te wachten tot alles zo ver is. Dat wisselen doen we dus maar niet meer, dan maar met de hand de stoel goedzetten elke keer. Want ook dat gaat niet goed vanuit het menu tot alles is opgestart.

Ik heb gisteren in een Tesla gezeten, wat een verademing was dat zeg. Alsof ik mijn pc gebruikte ipv de 6 jaar oude tablet van m'n zoontje. Alles werkte zo soepel en vloeiend.

De software in de huidige generatie Hyundai/Kia is inderdaad niet echt snel. Nieuwe modellen (bijv Kia EV9) hebben het nieuwere systeem en dat is wel sneller maar absoluut niet op niveau van Tesla of sommige Chinese merken.
Is toch wel een zwak punt van Koreaanse maar ook Japanse merken.
Is zeker iets wat ik bij de eventuele opvolger van mijn Ioniq 5, ook absoluut iets wat ik beter ga testen tijdens een proefrit.

Wat betreft de app, ze hadden de afgelopen weken problemen met de servers/provider van de simkaart.
Zou vorige week opgelost moeten zijn, bij mij werkt het sinds vorige week weer gewoon zoals het hoort.
Dus er is niets mis met je auto ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 06-05-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wisselen van bestuurder is al helemaal een drama, want dan sta je gewoon een minuut te wachten tot alles zo ver is. Dat wisselen doen we dus maar niet meer, dan maar met de hand de stoel goedzetten elke keer. Want ook dat gaat niet goed vanuit het menu tot alles is opgestart.
Heb je ook het geïntegreerde memory systeem o.a. voor de stoelen? Dan is het toch gewoon een kwestie om 1 of 2 te drukken op de bestuurdersdeur terwijl in P :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb nu bijna een Ioniq 5. Hij rijdt nog altijd heerlijk, maar ik begin me meer en meer te storen aan de software. Met name de traagheid van het systeem is een doorn in m'n oog. Bij het starten van de auto moet je eerst 20-30 seconden wachten tot je überhaupt op de knop kan drukken om de veiligheidsovereenkomst te bevestigen. Ik ben dan vaak al aan het rijden, wat het juist onveiliger maakt. Ook kan je in de tussentijd de radio niet bedienen. Vervolgens duurt het vaak nog eens 30 seconden voordat het systeem ver genoeg opgestart is om de stoelverwarming aan te kunnen zetten. Wisselen van bestuurder is al helemaal een drama, want dan sta je gewoon een minuut te wachten tot alles zo ver is. Dat wisselen doen we dus maar niet meer, dan maar met de hand de stoel goedzetten elke keer. Want ook dat gaat niet goed vanuit het menu tot alles is opgestart.

Ik herken jouw mening wel. Bij feitelijk alle autofabrikanten is hier ruimte voor verbetering, alle Japanners maar ook bij VAG is het infotainmentsysteem een drama.
Tesla loopt hier inderdaad ver voorop, maar daar loop je weer tegen andere problemen aan. Het verschil zit hem in mijn ogen in het feit dat een traditionele autofabrikant niet genoeg ervaring heeft met het ontwikkelen van een snel en intuitief infotainment systeem. Aan de andere kant merk je dat een Silicon Valley techbedrijf niet genoeg ervaring heeft met het ontwikkelen van een degelijke auto.
Niets is perfect, zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 04-05 04:46
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Heb je ook het geïntegreerde memory systeem o.a. voor de stoelen? Dan is het toch gewoon een kwestie om 1 of 2 te drukken op de bestuurdersdeur terwijl in P :?
Deze wilde ik inderdaad nog verder uitzoeken, goede tip thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:09
Marc123 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:11:
Kan het zijn dat je de Hyundai Smartcharging app hebt geinstalleerd of vroeger hebt gehad? Die kan er voor zorgen dat het laden pas gebeurd als het tarief gunstig is. Met als gevolg dat het laden op rare momenten stopt.
Je moet die functie dan in de app uitzetten. Alleen de app verwijderen is niet genoeg omdat de instellling op een server staat opgeslagen.
Ik zelf had de app al lang geleden verwijderd maar het probleem bleef. De oplossing was toen de app opnieuw installeren, inloggen, de functie uitzetten en daarna weer
verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:56
Ik heb nu bijna twee jaar een Ioniq 5. Hij rijdt nog altijd heerlijk, maar ik begin me meer en meer te storen aan de software. Met name de traagheid van het systeem is een doorn in m'n oog. Bij het starten van de auto moet je eerst 20-30 seconden wachten tot je überhaupt op de knop kan drukken om de veiligheidsovereenkomst te bevestigen. Ik ben dan vaak al aan het rijden, wat het juist onveiliger maakt. Ook kan je in de tussentijd de radio niet bedienen. Vervolgens duurt het vaak nog eens 30 seconden voordat het systeem ver genoeg opgestart is om de stoelverwarming aan te kunnen zetten. Wisselen van bestuurder is al helemaal een drama, want dan sta je gewoon een minuut te wachten tot alles zo ver is. Dat wisselen doen we dus maar niet meer, dan maar met de hand de stoel goedzetten elke keer. Want ook dat gaat niet goed vanuit het menu tot alles is opgestart.

Soms is mijn I5 ook erg traag met opstarten, maar soms ook behoorlijk snel. Ik vraag mij af waarom soms snel en soms traag.

En die veiligheidsovereenkomst mogen ze wat mij betreft er wel een keer uithalen. Laat die maar 1x per maand zien, of bij elke update of zo...

En een Tesla kan dan wel sneller zijn met opstarten, maar heeft zijn uiterlijk weer niet mee :+

De app werkt idd soms niet meer, maar dan reset ik het infotainmentsysteem weer even met een paperclip (ongeveer eens per 2 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn

Ik snap dat idee van “op veiligheidsovereenkomst drukken” niet. Ik druk nergens op voor ik weg ga.
Wachten op de 7 (geloof ik) bliepjes, dat duurt ongeveer 10sec en gebruik ik om riem vast te maken. Daarna meteen weg.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:30
Stefannn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Ik snap dat idee van “op veiligheidsovereenkomst drukken” niet. Ik druk nergens op voor ik weg ga.
Wachten op de 7 (geloof ik) bliepjes, dat duurt ongeveer 10sec en gebruik ik om riem vast te maken. Daarna meteen weg.
Mijn ervaring is meer zoals @Ruuddie 'm beschrijft.
Het is bij mij wel zo, dat als ik niks doe en ga rijden, hij vanzelf weg gaat, maar niet vanzelf zolang ik stil sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
tomhier schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Mijn ervaring is meer zoals @Ruuddie 'm beschrijft.
Het is bij mij wel zo, dat als ik niks doe en ga rijden, hij vanzelf weg gaat, maar niet vanzelf zolang ik stil sta.
@Ruuddie
Dan hebben we waarschijnlijk wel allemaal hetzelfde maar gebruiken we het anders.
Zolang je niet van gebruiker verandert kan je direct na de bliepjes wegrijden.
Als je wel van gebruiker wilt veranderen moet je wachten tot je op "ander gebruiker" kan drukken, maar ook dan kan je wegrijden zodra die knop "werkt". Je hoeft niet op de verwerking te wachten.

in de D zetten VOOR de bliepjes klaar zijn is dan weer NIEET handig, dan kan je in de zombie modus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
Voor dat ik alles los trek en weer vast zet om te kijken waar het vandaan komt.

De ioniq 5 hier kraakt als een malle als ik met een gangetje van 0-30 door een woonwijk rij. Komt ergens aan de achterkant vandaan, maar kan niet goed plaatsen waar. Iemand eerder zoiets gehad?

[ Voor 18% gewijzigd door BasvanS op 06-05-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
BasvanS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:45:

De ioniq 5 hier kraakt als een malle als ik met een gangetje van 0-30 door een woonwijk rij. Komt ergens aan de achterkant vandaan, maar kan niet goed plaatsen waar. Iemand eerder zoiets gehad?
Ik heb wel gerammel achter als ik over drempels en kuilen heen rijd. Maar dat schijnt de achterklep te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:54
Killemall schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:40:
[...]

Zet me maar op de lijst. Gisteren gecheckt door de garage. Bevestigd dat de ICCU Het probleem is.
Vervanging op zijn vroegst begin juni :-( :(
Vaag, dan zitten er blijkbaar behoorlijke verschillen in levertijd: Mijn '23 auto is vorige week woensdagavond gestrand met de melding om te stoppen en het elektrische systeem te controleren. Donderdag afgesleept naar de garage omdat de wegenwacht er niets mee kon. Vandaag de melding van de garage dat ie met een nieuwe ICCU klaar staat om opgehaald te worden. Hij heeft nog geen drie werkdagen bij de dealer gestaan, dat hebben ze echt heel rap opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
Crocidolite schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:54:
[...]

Ik heb wel gerammel achter als ik over drempels en kuilen heen rijd. Maar dat schijnt de achterklep te zijn.
Dat was ook mijn verdachte, tis alleen niet echt een rammel maar echt een kraak, als een oude deur die langzaam open gaat, of een ouder trap die kraakt als je er op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
BasvanS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Dat was ook mijn verdachte, tis alleen niet echt een rammel maar echt een kraak, als een oude deur die langzaam open gaat, of een ouder trap die kraakt als je er op loopt.
Nee, bij mij is het echt een korte rammel, en alleen bij flinke drempels en erg slecht wegdek (kuilen en hobbels) bij lage snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:42
keko12 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:47:
Toch wel balen. Hij staat er nu bij mij ook in. Donderdag was ik nog bij de dealer en die zei toen, er is niks te vinden op jouw kenteken (was ook zo).
I stand corrected. Ik wilde een nieuwe afspraak maken, maar kreeg te horen dat ze de nieuwe actie meteen hadden uitgevoerd. Toch wel fijn een zo een meedenkende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:18
Stefannn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Die bliepjes zijn dat je gordel niet vastzit. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:18
Stefannn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:37:
[...]

@Ruuddie
Dan hebben we waarschijnlijk wel allemaal hetzelfde maar gebruiken we het anders.
Zolang je niet van gebruiker verandert kan je direct na de bliepjes wegrijden.
Als je wel van gebruiker wilt veranderen moet je wachten tot je op "ander gebruiker" kan drukken, maar ook dan kan je wegrijden zodra die knop "werkt". Je hoeft niet op de verwerking te wachten.

in de D zetten VOOR de bliepjes klaar zijn is dan weer NIEET handig, dan kan je in de zombie modus komen.
Als je je gordel vastzet, dan krijg je geen bliepjes. En ik rij met gordel direct weg, zonder verder ergens op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
edvanleeuwen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Als je je gordel vastzet, dan krijg je geen bliepjes. En ik rij met gordel direct weg, zonder verder ergens op te wachten.
Ik stap met rechtervoet direct op het stroom-pedaal in en druk dan meteen op startknop. Juist OMDAT die startprocedure en paar secondes duurt.
Tegen de tijd dat de riem dan vast zit is de auto wel klaar voor het rijden.
Anyway..... zo begon dit draadje... "duurt zo lang"......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-05 15:17

-CJ

Not remastered

Ja de snelheid van die veiligheidsmelding is echt irritant langzaam. Soms duurt het een volle minuut voordat je eindelijk stoel- of stuurverwarming aan te zetten.

Op dat soort momenten mis ik fysieke knoppen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Stefannn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Ik stap met rechtervoet direct op het stroom-pedaal in en druk dan meteen op startknop. Juist OMDAT die startprocedure en paar secondes duurt.
Tegen de tijd dat de riem dan vast zit is de auto wel klaar voor het rijden.
Anyway..... zo begon dit draadje... "duurt zo lang"......
Wanneer je via de bestuurdersdeur instapt, dan is het systeem al aan het opstarten, zonder dat je op de start knop gedrukt hebt. Dus ik doe eerst de gordel aan en dan pas druk ik op de rem en de startknop. Bijna meteen wordt er dan Ready getoond.

Volgens mij maakt het m.b.t. tijd dus niet uit welke volgorde je het doet, behalve de irritante piepjes. Het infotainment systeem moet dan nog helemaal opstarten. Ik druk ook nooit op bevestigen, ga meteen rijden. En wanneer een route gekozen moet worden, doe ik dat pas nadat het bevestigen weg is gegaan. Via opgeslagen adressen of via stembediening.

Nooit getimed, maar denk dat de tijd tot Ready bijna net zo snel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 09:55
BasvanS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:45:

Zeker, heb ik ook… bekend probleem. Zie hier onderaan bij de terugroepacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:58
Ik ben afgelopen weekend vanuit Noord-Spanje in 1 ruk naar huis gereden met de I5. Langer verslag staat hier https://gathering.tweaker...message/78899464#78899464

Wat wel interessant was, de laadplanning! Een paar bevindingen:
  • De auto plande elke 4 stops vooruit
  • En hield daarbij ook rekening in de reis- en aankomsttijd met de tijd die nodig was voor het laden
  • Ik had natuurlijk meer stops nodig, dus na de eerste laadplek kwam er een laadsessie (plus tijd) bij in de planning. De aankomsttijd liep zo dus nog een paar keer op
  • De planning houdt redelijk met de laad limiet die je in de auto hebt ingesteld. Die had ik eerst op 100% gezet
  • Nadat ik die aanpaste naar 90%, daalde de aankomsttijd fors. Logisch wel natuurlijk want die laatste 10% laden duurt lang
  • Maar dat scheelde dus echt 1,5 uur op 17 uur reistijd. Best fors!
  • Tip: We reisden met 3 kleine kinderen dus meestal waren we niet op tijd terug bij de auto. Tijdens het laden verhoogde ik meestal via de app de laad limiet wel weer even tot 100, om te voorkomen dat de sessie beëindigd werd vóórdat we weer klaar waren voor vertrek
  • We hebben alleen geladen bij Ionity, en elke keer de 200+ kwh wel aangetikt
  • Bij sommige Ionity's zakte de snelheid bij 80% voor een paar minuten in naar vrijwel niks, om daarna weer terug omhog te schieten naar 120 kwh. rebalancing van de cellen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stefangrp Wanneer je de laadlimiet toch aanpast, kun je deze ook instellen op 80%, daalt de aankomsttijd nog forser :+

Bij kleine stops kun je beter stoppen met laden bij 80%. Maar inderdaad slim om even de laadlimiet terug te zetten naar 100% tijdens de stop. Trouwens, die laadlimiet kun je aanpassen tijdens het DC laden, mocht plaspauze, ijsje of het eten langer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
@ZuinigeRijder @Stefangrp
Voor wat het waard is…
Ik plan de route zonder laadstops. Op basis van afstand weet ik wel”hoeveel laadstops” nodig zijn. Daar reken ik 20 a 30 minuten per stop voor (uit het hoofd) en dat is dan mijn verwachting. Laadlimiet kan dan op 100% blijven, dan kan ik dat ook niet vergeten terug te zetten.

Tijdens het rijden met “laadstops langs route” kan je dan prima verzinnen waar je wilt stoppen. Tegen de tijd dat dat “binnen 100km komt “ zet ik dat als bestemming zodat de batterijverwarming functioneert. Vanaf dan ook op het rechterschermpje de bezetting in de gaten houden en eventueel een paal later nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Stefannn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:20:
@ZuinigeRijder @Stefangrp
Voor wat het waard is…
Ik plan de route zonder laadstops. Op basis van afstand weet ik wel”hoeveel laadstops” nodig zijn. Daar reken ik 20 a 30 minuten per stop voor (uit het hoofd) en dat is dan mijn verwachting. Laadlimiet kan dan op 100% blijven, dan kan ik dat ook niet vergeten terug te zetten.

Tijdens het rijden met “laadstops langs route” kan je dan prima verzinnen waar je wilt stoppen. Tegen de tijd dat dat “binnen 100km komt “ zet ik dat als bestemming zodat de batterijverwarming functioneert. Vanaf dan ook op het rechterschermpje de bezetting in de gaten houden en eventueel een paal later nemen.
dat is ook mijn strategie, kan je ook lekker zelf bepalen hoe veel snelheid je wil inruilen tegen SOC O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 11:37
Hoi allen,

Ik ben voornemens binnen nu en 2 jaar mijn oude benzineslurper in te ruilen voor een Ionic 5 74kw en dan wel een gebruikte, aangezien ik geen 45k op de bank heb staan ;)

Nu ben ik van oudsher bij ICE auto's gewend dat Duitse import meestal goedkoper is, ook nu zie ik dat de goedkoopste op mobile.de dik 10k goedkoper zijn dan die op gaspedaal.nl

Maar hoe werkt import met een dergelijke EV? Iemand ervaring mee?

https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/383346073.html

Bij deze staat er 26kbruto en 22 k netto? Dat laatste is dus 13 onder de laagste NL prijs...

EDIT: het trillingsverhaal hieronder doet me direct twijfelen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 07-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-05 08:17
Er komt een update aan voor de Ioniq 5. Het 2025 model krijgt o.a. een achterruit wisser en verbeteringen mbt wegligging, vering en trillingen in het stuur. Enkele klachten, zoals gemeld in dit forum, lijken terecht!
Deze verbeteringen gaan de huidige bezitters helaas niet helpen. Maar inruilen eind 2024 wel. Je gaat waarschijnlijk wel schrikken vd afschrijving.

Hieronder het officiële Hyundai bericht, inclusief een google vertaling.

Wat de chassisopstelling betreft, hebben Hyundai-ingenieurs de schokdempers aangepast voor een soepelere rit en de stijfheid van de dwarsbalk van de kap vergroot voor minder trillingen in het stuur. Ze verdubbelden ook de versterkingen aan de achterwielen en het onderlichaam, verhoogden de stijfheid van het lichaam en verbeterden de geluidsisolatie van de aan de achterkant gemonteerde motor. Ten slotte zouden versterkingen op de deuren en B-stijlen de bescherming tegen zijdelijke botsingen verbeteren, in combinatie met de zijairbags op de tweede rij (inbegrepen in een totaal van acht airbags). Over het algemeen wordt verwacht dat het facelift-model betere NVH-referenties heeft en een meer verfijnde rit biedt in vergelijking met zijn voorganger, terwijl het veiliger is.

In terms of the chassis setup, Hyundai engineers tweaked the shock absorbers for a smoother ride, and increased the rigidity of the cowl crossbar for reduced vibrations in the steering wheel. They also doubled the reinforcements at the rear wheels and the underbody, increased the body stiffness, and improved the sound insulation of the rear-mounted motor. Finally, reinforcements on the doors and B-pillars are said to improve side collision protection, in combination with the second-row side airbags (included in a total of eight airbags). Overall, the facelifted model is expected to have better NVH credentials and offer a more refined ride compared to its predecessor, while being safer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
kweenie, op die achterwisser na zie ik niks waarvan ik heel kooplustig wordt....denk dat een veerpootbrug en een andere torsiestang voor en achter het zelfde doen tegen minder kosten als inruilen.

'tweaked the shocks for a smoother ride' klinkt als 'nog zachtere demperkarakteristiek '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
_Anvil_ schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:49:
Hoi allen,

Ik ben voornemens binnen nu en 2 jaar mijn oude benzineslurper in te ruilen voor een Ionic 5 74kw en dan wel een gebruikte, aangezien ik geen 45k op de bank heb staan ;)

Nu ben ik van oudsher bij ICE auto's gewend dat Duitse import meestal goedkoper is, ook nu zie ik dat de goedkoopste op mobile.de dik 10k goedkoper zijn dan die op gaspedaal.nl

Maar hoe werkt import met een dergelijke EV? Iemand ervaring mee?

https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/383346073.html

Bij deze staat er 26kbruto en 22 k netto? Dat laatste is dus 13 onder de laagste NL prijs...

EDIT: het trillingsverhaal hieronder doet me direct twijfelen :*)
proefrijden?

Bij was de trilling weg na het monteren van fatsoenlijke banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-05 15:55

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Stefannn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:38:
[...]

@rvdgaag , de drager was een heel bewuste keus. Het was de lichtste die ik kon krijgen. Daarmee kan mijn vrouw hem ook sjouwen. Erg simpel op en af zetten. Bij vorige auto enorm veel plezier van gehad. Daarom wil ik die eigenlijk echt niet kwijt.
Stefannn, mag ik weten wat je uiteindelijke keuze is geworden? Heb je nog steeds dezelfde fietsendrager?
Zo nee, welke heb je dan nu? Ik heb een vaste trekhaak aan mijn Ioniq 5 en ben ook opzoek naar een fietsendrager die goed/makkelijk gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:25
Ik vroeg me af of iemand weet wanneer de nieuwe software update uitkomt de vorige is van oktober 2023 dus 7 maanden gelden bij 2 updates elk jaar zou dat dus nu ongeveer moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-04 21:13
Kwantman schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Kan het zijn dat je de Hyundai Smartcharging app hebt geinstalleerd of vroeger hebt gehad? Die kan er voor zorgen dat het laden pas gebeurd als het tarief gunstig is. Met als gevolg dat het laden op rare momenten stopt.
Je moet die functie dan in de app uitzetten. Alleen de app verwijderen is niet genoeg omdat de instellling op een server staat opgeslagen.
Ik zelf had de app al lang geleden verwijderd maar het probleem bleef. De oplossing was toen de app opnieuw installeren, inloggen, de functie uitzetten en daarna weer
verwijderen...
Ook heb dat probleem. De ene dag gaat laden in een ruk door de andere dag stopt deze om de vijf minuten.
Vandaag eerste uur, zes keer moeten herstarten, daarna verliep het vlekkeloos. Ra ra hoe kan dit!

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
bour12 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:07:
Ik vroeg me af of iemand weet wanneer de nieuwe software update uitkomt de vorige is van oktober 2023 dus 7 maanden gelden bij 2 updates elk jaar zou dat dus nu ongeveer moeten zijn?
even terugkijkend zie ik April en Mei, en October en November....dus any moment now denk ik...hopelijk werken onderborden in NL dan ook, en de max snelheid, want dat sucks bigtime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
al las ik net dat v18 ws juni gaat worden...denk dat de codeerafdeling het te druk heeft gehad met de ICCU ROM ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
FijneKnul schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Stefannn, mag ik weten wat je uiteindelijke keuze is geworden? Heb je nog steeds dezelfde fietsendrager?
Zo nee, welke heb je dan nu? Ik heb een vaste trekhaak aan mijn Ioniq 5 en ben ook opzoek naar een fietsendrager die goed/makkelijk gaat passen.
Ik heb de azure easy led
Superfijn ding. Opklapbaar en daarmee makkelijk weg te bergen. Heel erg licht. Hij kan niet kantelen maar is in een vloek en een zucht gedemonteerd (letterlijk 1 minuut). Dus ik haal hem er altijd af als ik in het bos sta en ga fietsen.

Maarrrrr…. Die past dus niet op de vaste trekhaak. Uiteindelijk heb ik voor gereduceerd tarief mogen “upgraden” naar een afneembare trekhaak. Die heeft een paar cm meer ruimte. Hij gaat er bij mij echt nooit van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 10:33

Killemall

Can you say Moooh !!??

Waiting4Ioniq5 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Vaag, dan zitten er blijkbaar behoorlijke verschillen in levertijd: Mijn '23 auto is vorige week woensdagavond gestrand met de melding om te stoppen en het elektrische systeem te controleren. Donderdag afgesleept naar de garage omdat de wegenwacht er niets mee kon. Vandaag de melding van de garage dat ie met een nieuwe ICCU klaar staat om opgehaald te worden. Hij heeft nog geen drie werkdagen bij de dealer gestaan, dat hebben ze echt heel rap opgelost.
Ik vermoed zelf dat de levertijd een excuus is om de werkplaats afspraak zover mogelijk vooruit te zetten omdat ze het te druk hebben. Volgens de planning was 6 juni de eerst mogelijke plek in de planning. Gelukkig laad de I5 snel dus kost het me gemiddeld een kwartiertje oponthoud van/naar mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Stefangrp schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:24:
Ik ben afgelopen weekend vanuit Noord-Spanje in 1 ruk naar huis gereden met de I5. Langer verslag staat hier https://gathering.tweaker...message/78899464#78899464

Wat wel interessant was, de laadplanning! Een paar bevindingen:
  • De auto plande elke 4 stops vooruit
  • En hield daarbij ook rekening in de reis- en aankomsttijd met de tijd die nodig was voor het laden
  • Ik had natuurlijk meer stops nodig, dus na de eerste laadplek kwam er een laadsessie (plus tijd) bij in de planning. De aankomsttijd liep zo dus nog een paar keer op
  • De planning houdt redelijk met de laad limiet die je in de auto hebt ingesteld. Die had ik eerst op 100% gezet
  • Nadat ik die aanpaste naar 90%, daalde de aankomsttijd fors. Logisch wel natuurlijk want die laatste 10% laden duurt lang
  • Maar dat scheelde dus echt 1,5 uur op 17 uur reistijd. Best fors!
  • Tip: We reisden met 3 kleine kinderen dus meestal waren we niet op tijd terug bij de auto. Tijdens het laden verhoogde ik meestal via de app de laad limiet wel weer even tot 100, om te voorkomen dat de sessie beëindigd werd vóórdat we weer klaar waren voor vertrek
  • We hebben alleen geladen bij Ionity, en elke keer de 200+ kwh wel aangetikt
  • Bij sommige Ionity's zakte de snelheid bij 80% voor een paar minuten in naar vrijwel niks, om daarna weer terug omhog te schieten naar 120 kwh. rebalancing van de cellen ofzo?
Op dit moment ben ik in Zuid Spanje (Marbella) met mij Project 45 AWD. Ter aanvulling mijn ervaringen:
De autoroute du Soleil is goed voorzien van laders, ook veel Ionity. De ene keer dat het geen Ionity was, kon ik met creditkaart betalen
Noord Spanje gaat ook nog wel maar na Barcelona wordt het moeilijker: Het aantal laadstations wordt steeds minder naarmate je zuidelijker komt. Soms wel 50-60 km tussen stations. Er zijn maar een paar Ionity's.
Je hebt dus niet veel keus. ABRP wees me naar laadstations van diverse providers. Je moet dan bij elke nieuwe een app downloaden, een account aanmaken, waarbij al je gegevens incl bsn en/of paspoortnummer moet invoeren en een creditcard toevoegen voordat je kunt laden. Bij al deze stappen kan en gaat er er iets mis. Ben een keer daar een vol uur mee bezig geweest en 2x de helpdesk moeten bellen. Helpdesk spreekt niet altijd Engels.
Om deze reden en vanwege weinig laders had ik ook de neiging om tot 100% te laden.
Ook zijn laders niet altijd makkelijk vindbaar, bijv. achteraf op een industrieterrein. Het is nergens met een bordje aangegeven waar de lader precies is. We waren een 2x op een rotonde en de nav gaan aan dat het daar bijna moest zijn. Door geen bordje de verkeerde afslag genomen en weer op de autoweg terecht gekomen.
Omdat de Tesla laders langzaam zijn met onze auto's had ik die uitgesloten. Voor de terugweg ga ik echter aangeven bij voorkeur te willen laden bij Tesla en Ionity. Het langzamer laden neem ik dan op de koop toe omdat het een hoop gedoe scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Marcel2020 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:31:
[...]

proefrijden?

Bij was de trilling weg na het monteren van fatsoenlijke banden
Dat ga ik sowieso eerst doen, ben ook redelijk bezorgd als ik lees hoe erg de wegligging op comfort is afgestemd. Ik ben altijd van de scherp sturende auto's geweest, laag, sportonderstel, dikke sloffen etc. Wordt een hele omslag qua mindset. En lekker 150km/h over lege snelwegen rijden wordt ook pittig qua actieradius weet ik inmiddels al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 24-04 14:11
_Anvil_ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Dat ga ik sowieso eerst doen, ben ook redelijk bezorgd als ik lees hoe erg de wegligging op comfort is afgestemd. Ik ben altijd van de scherp sturende auto's geweest, laag, sportonderstel, dikke sloffen etc. Wordt een hele omslag qua mindset. En lekker 150km/h over lege snelwegen rijden wordt ook pittig qua actieradius weet ik inmiddels al.
Dat had ik "vroeger" (tot een jaar terug) ook toen ik BMW reed. Tegenwoordig ben ik heerlijk zen en ongejaagd in het verkeer en dat bevalt bijzonder goed. Af en toe spielen met de Mini Cooper S cabrio mag ik nog steeds graag doen, maar het comfort van de IONIQ 5 overtreft alles en dan neem ik het sportieve (afgezien van de instant koppel, zelfs met een 58 kWh) voor lief. En wat leeftijd betreft ben ik nog lang niet aan de midlife crisis toe ;). Zowel in de stad (traploze instant acceleratie) als op de snelweg (comfort en stilte) is de EV niet te evenaren. Maar maak vooral een proefrit en overtuig jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
[...]

Ik heb een verleden met oa auto's als een audi S6, MB C300 met AMG onderstel, en de I5 is echt een andere diersoort alleen al door de hoge massa.

Andere banden doen veel (heel veel), een veerpootbrug helpt ook flink, eibach veren staan in de planning maar dan blijft het gewicht altijd over al hoop ik dat het stuurgedrag dan flink scherper is.
Een auto om heel snel een smalle bergpas mee op en af te rijden gaat het nooit worden door de massa, maar zoals anderen ook al vermelden; de traploze versnelling en instant (dat best enorm is bij de AWD) koppel is best aan te wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

[...]

Mijn vorige auto was een sterk getunede RS6. Mijn i5 vraagt om een hele andere mindset. Zuinig rijden is nu de sport. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
wimtim schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:48:
[...]
[/list]Noord Spanje gaat ook nog wel maar na Barcelona wordt het moeilijker: Het aantal laadstations wordt steeds minder naarmate je zuidelijker komt. Soms wel 50-60 km tussen stations. Er zijn maar een paar Ionity's. [list]
een zicht op fastchargers in europa en dan zie je dat nederland, vlaanderen, delen van duitsland en zwitserland wel goed voorzien zijn - hoe meer naar het zuiden dan zie je minder laders (minder blauwe bollen en kleine getallen - one digit aantal laders)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XerHgPPy2NGy-9MZL0x93M-vqVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jko70ts6gKPYtgmZSyYgdCGj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pUDoAWG4O-neyvhAkCwyL7Fe10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3alzzwcvuC6IxloqGpNdovQC.jpg?f=fotoalbum_large

maar het is doenbaar - bepaalde laadpassen gaan ook perfect over de merken heen ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 13:41
Toch nog maar even tussendoor een reactie voor potentiele kopers:

Ik ben op 1 klein puntje na echt heel tevreden over mijn 2ehands PJ45 uit 2021. Ik heb nog nooit een auto gehad die perfect is, dus dat verwacht ik van geen enkele auto. Mis ik tastbare knoppen voor stoelverwarming? Zeker. Is dat 'n dealbreker? Nee.

Maar het rijden is echt een genot, met mijn Hankook banden voelt het alsof ik over de weg zweef maar zodra ik naar de sportstand schakel en het stroompedaal indruk voel ik de grip en doet de enorme koppel wat t moet doen om me te laten glimlachen.

De lokale Hyundai dealer denkt prima mee. Vaak hebben ze geen idee waar ik het over heb omdat ik met serviceacties langskom die ze nog niet kennen, maar ze voeren hem altijd uit -no questions asked-. Ik wist dat toen ik de auto ging kopen dat er kinderziektes gingen zijn, zoals dat bij ieder nieuw model auto is. Je kunt dat gewoon niet vergelijken met een model ICE die al 5 generaties doorontwikkeld is. Maar die kinderziektes worden opgelost, en daar gaat 't om.

Nieuwe modellen hebben misschien aanpassingen zoals vering. En wellicht dat ik de vering van mijn auto nog wel eens vervang. En wellicht dat ik zelf nog extra geluidsdemping toevoeg. Allemaal dingen die in de huidige modellen niet 'fout', 'verkeerd' of 'kapot' zijn, maar zeker verbeterd kunnen worden.

Mijn accu doet 't prima, mijn ICCU doet 't prima, de auto doet 't prima. Het gaat niet altijd bij iedereen mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
redah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:03:
Toch nog maar even tussendoor een reactie voor potentiele kopers:

Ik ben op 1 klein puntje na echt heel tevreden over mijn 2ehands PJ45 uit 2021. Ik heb nog nooit een auto gehad die perfect is, dus dat verwacht ik van geen enkele auto. Mis ik tastbare knoppen voor stoelverwarming? Zeker. Is dat 'n dealbreker? Nee.
Stoelverwarming kun je ook met je stem bedienen, dus ik mis die tastbare knoppen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MicheldeGoey schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Mijn vorige auto was een sterk getunede RS6. Mijn i5 vraagt om een hele andere mindset. Zuinig rijden is nu de sport. :*)
Toevallig pas 3 weken in de getunede S6(zonder R) van mn broer gereden, grappig om dan zelfs bijna alle Tesla's los te rijden 8)

Ik denk dat ik dat aspect wel los kan laten, ik zit alleen met die slechte acteradius als je op snelheid rijdt. Ik rij best regelmatig 's nachts 150km "ff naar huis terug" op lege snelwegen, ik heb dan echt de kracht en het geduld niet om 120 te gaan tuffen. Zie ook mijn aparte topic daarover.

Ik zal dit topic niet meer vervuilen, ik ga proefrijden en kom wel weer in de lucht als ik concreet de aanschaf ga doen. De retro/SF looks en uitstraling van de Ionic5 blijven imho echt superleuk, de meeste Tesla's hebben dat niet, de model 3 is toch een beetje de opel astra van deze tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Crocidolite schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Stoelverwarming kun je ook met je stem bedienen, dus ik mis die tastbare knoppen niet zo.
...en als je op tekst Warmer drukt op het dash, dan opent het menu rechtstreeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
MicheldeGoey schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:35:
[...]

...en als je op tekst Warmer drukt op het dash, dan opent het menu rechtstreeks.
toets "warmer" en "stem" die werken pas nadat infotainment volledig is opgestart en aangemeld (gedrukt op doorgaan op scherm bij opstarten) ... iets wat ik in vorige auto eerder direct induwde bij instappen ...
... maar met bluelink kan je natuurlijk de auto al op voorhand warm zetten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
vifra schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:37:
[...]

toets "warmer" en "stem" die werken pas nadat infotainment volledig is opgestart en aangemeld (gedrukt op doorgaan op scherm bij opstarten) ... iets wat ik in vorige auto eerder direct induwde bij instappen ...
... maar met bluelink kan je natuurlijk de auto al op voorhand warm zetten ...
Precies dat dus. Ik kan niks met de verwarming totdat het infotainmentsysteem is opgestart, en dat wisselt iedere dag hoe lang dat duurt. Als hij dan ook nog eens Android Auto tegelijk wil starten, leidt dat nog al eens tot frustratie.

En met Bluelink kan de stoelverwarming niet aan, helaas. Tijd dat ze dat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-03 22:00
De traagheid die hiervoor wordt gemeld is enkel voor de passagier. Als je in de klimaatinstellingen stoelverwarming en -koeling automatisch laat inschakelen dan heb je als bestuurder er geen last van.
Nadien kan je het dan warmer of koeler zetten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
redah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:40:
[...]

En met Bluelink kan de stoelverwarming niet aan, helaas. Tijd dat ze dat toevoegen.
Jawel - die bestuurderzijde stoel koppelen aan klimaatopwarmen en dan klimaatopwarmen starten ... werkt perfect (en stuur ook btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

vifra schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Jawel - die bestuurderzijde stoel koppelen aan klimaatopwarmen en dan klimaatopwarmen starten ... werkt perfect (en stuur ook btw)
Hoe doe je dat dan, in app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 07:35
[...]

Niet alleen verwarmen, ook het koelen van de stoel in de zomer periode gaat dan automatisch. Het stuur koelt uiteraard niet (helaas 8)7 )

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
[...]

Ik heb de opties voorruit, achterruit, spiegel, en stuur. Geen stoel. Verder staat het hele klimaatsysteem automatisch want recent toen het een beetje warm werd begon mijn stoel inderdaad te koelen. Verwarmen doet hij echter niet automatisch, en kan ik simpelweg niet instellen in Bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
[...]

Kijk, weer wat geleerd vandaag. :) Ik heb de stoelverwarming/ventilatie en stuurverwarming zojuist gekoppeld aan de klimaatinstellingen. Dat moet je in de auto zelf doen, niet in de bluelink app.
Nu nog even wachten op zomerse temperaturen om het via bluelink uit te testen.
Of op winterse temperaturen, maar dat mag nog wel even een tijdje duren voordat ik dat kan gaan testen, nu eerst tijd voor zomer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de derde keer in nog geen twee half jaar. Auto wil niet meer laden. Gister de auto mogen laten afslepen in Koblenz. Dit keer met foutmelding "Controleer elek. syst. wagen"

Auto staat nu bij Hyundai dealer in Koblenz in afwachting om op transport naar NL te gaan. Laatste keren duurde het 7 a 9 weken voor die gerepareerd was. Zonder enige communicatie van de dealer.

lease contract loopt t/m eind van het jaar. En dan vliegt die eruit. Hoe fijn ik hem ook vindt rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 08-05-2024 21:31 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-05 10:49
Barst in de ruit! Ik kan van de leasemaatschappij kiezen tussen Carglass, Autotaalglas en Kwikfit.

Iemand een tip welke van de drie een fatsoenlijke ruit inclusief regen/lichtsensor en HUD kan monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Zonnekamp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:25:
Barst in de ruit! Ik kan van de leasemaatschappij kiezen tussen Carglass, Autotaalglas en Kwikfit.

Iemand een tip welke van de drie een fatsoenlijke ruit inclusief regen/lichtsensor en HUD kan monteren?
ws geen van drieen...

ik heb na de eerste ruit van Carglass die netjes was geplaatst en alles netjes gemonteerd was een 'echte' Hyundai voorruit vanwege een rare bolling, de ruitenwissers werkten minder goed, de HUD was alsof ik flink gedronken had (wazig en scheef). Dus heel goed checken achteraf en reclameren, ik zou even rondbellen om te zien welke ruit ze denken te monteren, als daar aanbieder tussen zit die een 'origineel' plaatst zou ik daar heen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Zonnekamp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:25:

Whatever je doet: zorg dat je een originele ruit krijgt. Eerder op dit forum iemand die een niet-originele ruit had laten plaatsen en daarna wazig beeld van de HUD had (die hebben ze daarna wel voor een originele vervangen en toen was het goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Zit met hetzelfde dilemma, ben benieuwd naar de ervaring.

Ruit scheurt trouwens enorm snel, mocht iemand een sterretje hebben, snel laten repareren.

[ Voor 45% gewijzigd door -CJ op 09-05-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
-CJ schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:46:
Zit met hetzelfde dilemma, ben benieuwd naar de ervaring.

Ruit scheurt trouwens enorm snel, mocht iemand een sterretje hebben, snel laten repareren.
Ik vermoed dat dit komt doordat het chassis wat veel speling heeft aan de voorzijde, modeljaar 25 kent een versteviging van de verbinding tussen beide A kolommen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcher
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Crocidolite schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:25:
Hoe doe je dat dan precies? Of is het type-afhankelijk?

Kijk, weer wat geleerd vandaag. :) Ik heb de stoelverwarming/ventilatie en stuurverwarming zojuist gekoppeld aan de klimaatinstellingen. Dat moet je in de auto zelf doen, niet in de bluelink app.
Nu nog even wachten op zomerse temperaturen om het via bluelink uit te testen.
Of op winterse temperaturen, maar dat mag nog wel even een tijdje duren voordat ik dat kan gaan testen, nu eerst tijd voor zomer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 23:11
Gisteren voor het eerst de zogenaamde ghost modus ervaren; tenminste, het leek erop:

De auto liet “Ready” niet zien, en schakelde alleen naar Neutraal en P. Wat ik ook probeerde van de tips en tricks, niets leek te helpen. Afsluiten en openen werkte, accessoire stand werkte. Tot ik zag dat het sleutel-symbool oplichtte.

De reserve sleutel gepakt (ik was gelukkig thuis), en prompt werkte de auto weer! Geen idee of dit toeval geweest is (dat de reserve sleutel wel werkte). De reguliere sleutel heb ik later die avond getest, en die werkte toen ook gewoon weer.

De accu los maken was mijn laatste optie, en was dus in mijn geval gelukkig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Auto helemaal dood na 48 uur aan de laadpaal 🤬

Pechhulp gebeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 15:13
Ik heb bijna hetzelfde. De 12v accu is nog origineel en nu bijna 3 jaar oud. In de afgelopen 4 weken nu 4x de 12v hulp accu moeten gebruiken om de auto te starten. De auto was nog niet dood, maar gilde wel meteen om hulp.

Mijn hypothese is dat de 12v accu gaar is en de capaciteit te laag is geworden. De auto laadt te weinig/niet vaak genoeg bij. Zeker als je de granny charger gebruikt, dan kan het zijn dat de 12v accu erg lang niet wordt bijgeladen terwijl de auto wel stroom vraagt.

Om hier als gebruiker steeds rekening mee te houden is niet fijn.

Volgende week een nieuwe Varta erin zetten, ik ben dit zat.

[ Voor 5% gewijzigd door McRizzo op 10-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

McRizzo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:35:
Ik heb bijna hetzelfde. De 12v accu is nog origineel en nu bijna 3 jaar oud. In de afgelopen 4 weken nu 4x de 12v hulp accu moeten gebruiken om de auto te starten. De auto was nog niet dood, maar gilde wel meteen om hulp.

Mijn hypothese is dat de 12v accu gaar is en de capaciteit te laag is geworden. De auto laadt te weinig/niet vaak genoeg bij. Zeker als je de granny charger gebruikt, dan kan het zijn dat de 12v accu erg lang niet wordt bijgeladen terwijl de auto wel stroom vraagt.

Mijn accu is ook bijna 3 jaar oud en wordt voortdurend belast door een dashcam en om de haverklap opgeladen door de aandrijfaccu.
Ga je voor een agm-accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Ik heb een Varta Silver AGM staan om vandaag of morgen te monteren, gewoon om accu gedoe voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
de meester01 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:02:
Auto helemaal dood na 48 uur aan de laadpaal 🤬

Pechhulp gebeld
Ik zie toch wel iets van een (beetje) een patroon.
@Razwer heeft al een paar keer een dode 12V gehad en meldt dat hij soms 96uur aan de lader staat.

Nb,
Dat niet iedereen daar last van heeft cq, niet elke lader is op zich verklaarbaar.
Een lader waar geen stroom uit komt heeft 2 modi:
- lader biedt stroom aan maar auto zit vol en wil het niet hebben.
- lader biedt geen stroom aan en of de auto nou vol of niet is, hij gaat niet laden.

Eerlijk gezegd verdenk ik de eerste modus een beetje. Dat zou de auto in een soort “half slaap” kunnen trekken (dit is puur speculatie).
Ik heb poosje terug geprobeerd het te meten maar niet helemaal goed gedaan. Duurt even voordat ik dat weer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
McRizzo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:35:

Zou je de accu niet kunnen laten testen bij de garage?
Na meerdere keren met een dode auto te hebben gezeten heeft de Hyundai dealer de 12v accu in mijn Ioniq 6 (onder garantie) vervangen. Hierna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
MicheldeGoey schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Mijn accu is ook bijna 3 jaar oud en wordt voortdurend belast door een dashcam en om de haverklap opgeladen door de aandrijfaccu.
Ga je voor een agm-accu?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
AnjaT850 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Na meerdere keren met een dode auto te hebben gezeten heeft de Hyundai dealer de 12v accu in mijn Ioniq 6 (onder garantie) vervangen. Hierna geen problemen meer gehad.
Als ik me niet vergis heb je twee jaar garantie op de 12v. Bovendien heb ik liever een Varta dan een OEM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
klopt de 12V accu heeft 24 maanden garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
McRizzo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:24:

Als ik me niet vergis heb je twee jaar garantie op de 12v. Bovendien heb ik liever een Varta San een OEM.
Ah oké, ik was niet op de hoogte van die twee jaar.
Dan is die van mij mooi op tijd vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
I5 in november 2023 geleverd, vanaf dat moment problemen gehad met verwarming en koeling. 5 keer bij dealer geweest hiervoor, vanalles gewisseld geen resultaat. Auto uiteindelijk naar Hyundai Nederland. Maand weggeweest en vandaag terug hopelijk doet het ding het nu. Ze hebben in het airco systeem bepaalde 2 weg kleppen vervangen. Dus we gaan de komende tijd maar weer testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:10
AnjaT850 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:59:
[...]

De garage kan dat zo doormeten. Probleem is dat deze accus nooit diep ontladen mogen worden. Als dat 1 keer is gebeurt kun je hem eigenlijk al weggooien. Ik heb dat ook gehad nadat dat 1 maal was gebeurt, gebeurde het snel een tweede keer en toen de anwb voor de derde keer moest komen heb ik hem naar de garage laten brengen. Hij gaf nog maar 3.7 volt. Garage heeft de accu vervangen en een software update uitgevoerd. Dat probleem heb ik daarna niet meer gehad. Paar weken later moestie wel weer terug naar de garage om de iccu te vervangen. Dat is inmiddels ook gebeurt.
Pagina: 1 ... 223 ... 259 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic