Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-05 09:59
Tiggy80 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:12:
[...]

maar wat hebben ze dan gedaan als ze niets weten van een terugroepactie?? stond de vorige ICCU serviceactei nog open voor jouw auto?
Die stond inderdaad nog open.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 14:12
Ik mag me sinds gisteren ook melden in dit topiq!

Sinds gistermiddag eigenaar van deze in 2023 geleverde Ioniq 5 AWD Lounge in Shooting Star Gray Matte!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAFjSHVIMyneEzvbymD6Glg-TjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e18HwzFiKlDhKdnGDb4dU90q.jpg?f=fotoalbum_large
De dealer heeft deze velgen voor hun demo auto geselecteerd omdat deze met een speciale wrap in Den Haag heeft gestaan en deze velgen daar mooi bij pasten. Het zijn de standaard 20" velgen maar dan volledig zwart.

Super blij mee natuurlijk, dus ik zal nog wel wat kilometers maken de komende dagen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:58
Blijft mooi.
Wees zuinig op je lak. Ik heb dezelfde en heb m laten coaten + alleen hand wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:13
Marcel2020 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:50:
[...]

Bijzonder, had je nog helemaal nooit een update laten uitvoeren? IES02 is inmiddels heeeeeeel oud.

Goed te weten dat versie 13 er dus is!
Vorig jaar juli eerste onderhoudsbeurt, preconditioning + LFA update uit laten voeren, blijkbaar zijn ze het toen 'vergeten'. Heb vorige maand voor het eerst en enige keer een dode 12v gehad bij 50-60% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Stefangrp schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:31:
Blijft mooi.
Wees zuinig op je lak. Ik heb dezelfde en heb m laten coaten + alleen hand wassen
Dat ben ik ook wel van plan, alleen handwassen. Heb je nog tips voor het wassen van matte lak? Welke shampoo's en doeken e.d.? Mijn vorige was een lease en daar was ik wat lui O-)
Is het eigenlijk mogelijk een beschadiging te herstellen of is dat met deze lak niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:25
born2tweak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:50:
[...]

Is het eigenlijk mogelijk een beschadiging te herstellen of is dat met deze lak niet te doen?
volgens mij heb ik gelezen dat het wel kan, maar was dit niet een vraag die je jezelf had moeten stellen voor de aanschaf/leaseopdracht? :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Tiggy80 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:54:
[...]

volgens mij heb ik gelezen dat het wel kan, maar was dit niet een vraag die je jezelf had moeten stellen voor de aanschaf/leaseopdracht? :+
Ik heb bij thuiskomst een plekje ontdekt die ik eerder nog niet gespot had. Ik heb de auto bij bezichtiging goed bekeken en daar waar issues waren heb ik dit aangegeven, maar bij het ophalen was deze me niet opgevallen. Nu vraag ik me dus af of ik dit kan herstellen.

Ik ga de dealer ook nog wel bellen, want ik ben er haast zeker van dat dit er nog niet op zat voordat ik de aanschaf deed, maar bij thuiskomst dus helaas wel. Het zit op de deur boven de deurklink van bestuurderszijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:56
[...]

Dat ben ik ook wel van plan, alleen handwassen. Heb je nog tips voor het wassen van matte lak? Welke shampoo's en doeken e.d.? Mijn vorige was een lease en daar was ik wat lui O-)
Zelfde kleur hier!

Ik heb een foam en zeep van Gyeon, en een berg microvezeldoeken en washandschoenen. Gelukkig is de kleur erg vergevingsgezind en zie je vuil amper (twee keer gewassen in 5 maanden)

Herstellen, ik zou het fijn vinden maar vls mij kan het amper. De onderlaag is gewone lak maar erop zit een matte topcoat en dat aansluitend spuiten is kennelijk erg moeilijk.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
[...]

Herkenbaar. Ik ben nog steeds lui trouwens, gaat prima met de coating.
Ik heb de coater (Uden, mocht je geïnteresseerd zijn) een pakketje laten samenstellen en die kwam met chemical Guys. Washandschoen, emmer, droogdoek en wat spul voor het interieur. Wat het precies was kan ik niet nazoeken vandaag. Karcher had ik al. Foam gun wel naar gekeken maar nog niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:32
Marcel2020 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:02:
[...]

Zelfde kleur hier!

Ik heb een foam en zeep van Gyeon, en een berg microvezeldoeken en washandschoenen. Gelukkig is de kleur erg vergevingsgezind en zie je vuil amper (twee keer gewassen in 5 maanden)

Herstellen, ik zou het fijn vinden maar vls mij kan het amper. De onderlaag is gewone lak maar erop zit een matte topcoat en dat aansluitend spuiten is kennelijk erg moeilijk.
Ik heb schade gehad (ook matte grey).
Perfect gespoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
CharlieBulldog schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:54:
[...]

Ik heb schade gehad (ook matte grey).
Perfect gespoten!
de vraag is hoeveel schade en hoeveel spuitwerk leverde dat op....
Ik heb een plekje van ruwweg 5 cm rond, dat tegen 3000-3500 euro laten spuiten? naah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik weet even niet wie de lijst bijhoudt met IONIC 5's maar als die nog meeleest (ik vermoed van wel <3) mijn T-513-JZ staat niet meer bij mij op naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Marcel2020 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:08:
[...]

de vraag is hoeveel schade en hoeveel spuitwerk leverde dat op....
Ik heb een plekje van ruwweg 5 cm rond, dat tegen 3000-3500 euro laten spuiten? naah
Diepe krassen in spatbord rechtsachter en sierlijst rond wielkast.
Geplamuurd en gespoten voor € 742 inclusief leenauto....
Niets meer van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
CharlieBulldog schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:21:
[...]

Diepe krassen in spatbord rechtsachter en sierlijst rond wielkast.
Geplamuurd en gespoten voor € 742 inclusief leenauto....
Niets meer van te zien.
dat klinkt interessant, mag ik vragen waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
[...]

Ik gebruik de twee-emmer-methode. Één emmer zonder sop, waarin je na elke veeg de microvezel handschoen in schoonmaakt, vervolgens in de emmer met sop en verder wassen. Dit zorgt ervoor dat er geen zand in de handschoen achterblijft en vermindert dus krassen. Ik heb ook een rooster onderin de emmer. Deze vangt alle debris op de bodem, zodat deze niet in het water blijven.
Als shampoo gebruik ik de Chemical Guys Meticulous Matte Auto Wash. Ik spray dit over de hele auto en was hem zoals hierboven beschreven. Deze droog ik daarna af met microvezel handdoeken. Vervolgens ga ik eroverheen met Chemical Guys Meticulous Matte Detailer Spray Sealant. Ook weer afdrogen en de auto is weer als nieuw!
Maar meestal rij ik gewoon naar Loogman :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Vielleicht schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik de twee-emmer-methode. Één emmer zonder sop, waarin je na elke veeg de microvezel handschoen in schoonmaakt, vervolgens in de emmer met sop en verder wassen. Dit zorgt ervoor dat er geen zand in de handschoen achterblijft en vermindert dus krassen. Ik heb ook een rooster onderin de emmer. Deze vangt alle debris op de bodem, zodat deze niet in het water blijven.
Als shampoo gebruik ik de Chemical Guys Meticulous Matte Auto Wash. Ik spray dit over de hele auto en was hem zoals hierboven beschreven. Deze droog ik daarna af met microvezel handdoeken. Vervolgens ga ik eroverheen met Chemical Guys Meticulous Matte Detailer Spray Sealant. Ook weer afdrogen en de auto is weer als nieuw!
Maar meestal rij ik gewoon naar Loogman :')
ROFL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:10
Wat een gedoe met dat wassen.........ik haal de auto 2 x per jaar door de wasstraat: eerste keer na wisselen van winter- naar zomerbanden.. ff al het zout en winterbagger er goed af te wassen aan de onderkant, en de tweede keer na de zomervakantie(s) eind sep, maar alleen als het de eerste week niet gaat regenen. Alleen als ik zo naar de auto loop, wil ik nog wel eens een half natte doek de vogelpoep eraf halen. Maar in de 18 maanden dat ik de ioniq5 heb, dus 3 keer echt gewassen. Meer vind ik zonde tijd en moeite, Dit schema al ruim 12 jaren volgehouden, en zie geen reden om daarvanaf te wijken. De lak kan daar echt wel tegen, en wassen is alleen grotere kans op kringetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
kringetjes ga ik niet zien agv ontkalkt water, twee keer per jaar wassen kan vast maar dat hangt ook wel af van hoeveel km per jaar je rijd en hoe groot je tolerantie voor vuil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Laatst online: 20:10
tolerantie voor vuil is wel een faktor, natuurlijk. Sommige storen zich er al aan na 3-4 dagen als er wat vuil op zit... Meestal na een redelijke regenbui (en die heb je wel in Nl) is de auto voor mij al prima schoon. En ik heb het idee dat de hoeveelheid kilometers die je rijdt niet zo'n grote faktor is qua vuiligheid.....die wordt er ook wel opgewaaid, (zie Saharazand, en na de eerste regenbui was dat ook al weg), of je staat in de garage. Nou, de mijne niet, en rijd wel 25000 km/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneli
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-04-2024
Hallo,
Ik zou graag willen weten welke software updates er zijn geweest voor de Ioniq 5? Is dat na te gaan?

Ik heb de mijne zo'n 1,5 week: Ioniq 5, Lounge, 73 Kw uit 2021. Het is een demo auto geweest uit Duitsland en ingevoerd door een autobedrijf hier in Nederland.
Ik heb het idee dat deze auto wat updates gemist heeft want mijn accupakket word niet voorverwarmd als ik een laadstation via de autonavigatie ingeef en daar ga laden. De laadsnelheid word niet hoger dan zo'n 70 Kw.
Iets anders: het dashboard kan je op licht en donker zetten en er zou ook een optie moeten staan om het bv op bepaalde tijden dit te kunnen ingeven, maar die optie mis ik ook.

Ik voeg een fotootje bij van de soft- en firmware info zoals die op dit moment door de auto word aangegeven.

Alvast dank voor jullie hulp

HansAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFnq2XnSga1ZIWxyj0o2CLeXTXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhkXSq4TTGiTEO5bF7q3s2L4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFnq2XnSga1ZIWxyj0o2CLeXTXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhkXSq4TTGiTEO5bF7q3s2L4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zo te zien mis je alle updates, ik heb hiervoor op mijn iPhone niet de goede download link voor je maar begin maar een goede 64 Gb usb-stick te kopen en te Googlen op Ioniq 5 software update.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Er zullen overigens ook updates in de garage moeten worden uitgevoerd.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zie dat je software van 2024 zijn ik las eerst 2021. De updates in de garage laten uitvoeren die je zelf niet kan doen is wat rest.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
Ohja.. Mijn matgrijze I5 staat in een carport die aan 3 kanten dicht is. Scheelt ook een hoop vuiligheid en scheelt dus wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:54
Rugby82 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:07:
[...]

Het kan ook gewoon door in de instellingen van de auto naar Bluelink te gaan en dan staat er een optie om opnieuw in te stellen of herconfigureren. Heeft tot nu toe bij mij altijd goed gewerkt zonder verder een reset te hoeven doen.
Goeie tip. Ik had ook problemen met Bluelink, en die zijn door deze actie opgelost. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Marcel2020 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:00:
[...]

dat klinkt interessant, mag ik vragen waar?
Ik heb het via Hyundai Wittenberg in Hilversum laten uitvoeren (Telefoon 035 624 26 24).
Zij hebben het weer uitbesteed aan (volgens mij) ABS Autoherstel ook in Hilversum.

Maar….ik weet het niet zeker; anders moet je even met Hyundai Hilversum bellen
Ik ben nu in het buitenland en kan het verder niet uitzoeken.

www.absautoherstel.nl
Telefoon 035-628 4767
Ze zitten door heel Nederland….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 09:43
Hij is weer terug

ICCU Update und ggf. Tausch der ICCU inkl. Sicherung
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 41D033

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vermeer10 Ik dacht van de garage :+

spoiler:
Bij mij staat deze er ook weer in de lijst van terugroepactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-05 17:40
Iemand een idee welke motor onze Ioniq 5 heeft?

Reden?
Zie:
YouTube: KIA you failed us! Electric motor milling refurbish 36500-0E710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
wfveennl schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:16:
[...]

Ik had er ook last van en een mail gestuurd naar de klantenservice. Dit was vorige week donderdag of vrijdag. Vandaag een mail gekregen dat de problemen verholpen zouden moeten zijn.
Probleem met Bluelink blijft. Heel soms werkt het wel, maar meestal niet. Ik rij inmiddels 2,5 jaar in de Ioniq 5 en op wat opstartprobleempjes na in het begin ben ik tevreden over de auto. Maar dat gezeur met Bluelink ben ik wel beu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Iemand een idee welke motor onze Ioniq 5 heeft?
kun je hier zien denk ik

YouTube: Hyundai/Kia E-GMP Electric Drive Units - Clever, Cost Efficient, and...

ze hebben een I5 helemaal uit elkaar gehaald...en in delen besproken

[ Voor 21% gewijzigd door Marcel2020 op 27-04-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51
Matdehaas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:53:
[...]

Probleem met Bluelink blijft. Heel soms werkt het wel, maar meestal niet. Ik rij inmiddels 2,5 jaar in de Ioniq 5 en op wat opstartprobleempjes na in het begin ben ik tevreden over de auto. Maar dat gezeur met Bluelink ben ik wel beu.
Al geprobeerd om in de Bluelink instellingen te herconfigureren vanuit de auto? Dus geen reset met paperclip of op de telefoon maar echt in de auto zelf.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Rugby82 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:26:
[...]

Al geprobeerd om in de Bluelink instellingen te herconfigureren vanuit de auto? Dus geen reset met paperclip of op de telefoon maar echt in de auto zelf.
Ga ik proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 17:04
Een vraag mbt regeneren

Heb sterk de indruk dat het afremmen van de auto bij het regeneren minder aan het worden is.
Op level-3 / i-Pedal remde de auto flink af zodra ik het gas pedaal losliet. Dit lijkt de laatste weken een stuk minder geworden te zijn. En nee, de settings voor hoog/laag zijn niet verandert in de instellingen.

Meerdere mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

IwanVb schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:43:
Een vraag mbt regeneren

Heb sterk de indruk dat het afremmen van de auto bij het regeneren minder aan het worden is.
Op level-3 / i-Pedal remde de auto flink af zodra ik het gas pedaal losliet. Dit lijkt de laatste weken een stuk minder geworden te zijn. En nee, de settings voor hoog/laag zijn niet verandert in de instellingen.

Als je 'Rijstijl" hebt ingesteld in de opties, dan kan dat de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:56
IwanVb schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:43:
Een vraag mbt regeneren

Nee, maar ik merk wel een duidelijk verschil tussen i-pedal en level-3. Bij i-pedal remt hij veel sterker af dan in level-3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlieger
  • Laatst online: 04-05 10:52
Crocidolite schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:08:
[...]

Nee, maar ik merk wel een duidelijk verschil tussen i-pedal en level-3. Bij i-pedal remt hij veel sterker af dan in level-3.
Zal het niet gewoon gewenning zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 10:33

Killemall

Can you say Moooh !!??

Marcel2020 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:34:
[...]

een kapotte ICCU zal daar hoogstwaarschijnlijk uit komen...
Zet me maar op de lijst. Gisteren gecheckt door de garage. Bevestigd dat de ICCU Het probleem is.
Vervanging op zijn vroegst begin juni :-( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 19:43
Matdehaas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:53:
[...]

Ik ben het ook beu,,, Een ander tip die ik had gekregen was om de service in de BL app uit te zetten en daarna weer aan.

Je kunt dit doen onder de optie Meer....dan Servicelijst. Alles uitzetten en opslaan en dan weer aanzetten en opnieuw opslaan. In mijn geval werkte het opslaan al niet want dan moeten de gegevens naar de auto worden verstuurd en dat werkt dus niet. Later werkte het toch weer wel.... <zucht>

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51
heb je ook al de optie herconfigureren in de instellingen van de auto geprobeerd? Reset lijkt namelijk weinig te doen maar herconfigureren wel. Dan stelt de auto Bluelink namelijk helemaal opnieuw in zonder je instellingen te verliezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rugby82 op 27-04-2024 13:23 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Killemall schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:40:
[...]

Zet me maar op de lijst. Gisteren gecheckt door de garage. Bevestigd dat de ICCU Het probleem is.
Vervanging op zijn vroegst begin juni :-( :(
balen!

Weet je ook waarom dat zo belachelijk lang moet duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Marcel2020 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:00:
[...]

balen!

Weet je ook waarom dat zo belachelijk lang moet duren ?
Geen ICCU's op voorraad werd me verteld ivm een "grote vraag naar ICCU's". Voor de zekerheid al een werkplaatsafspraak ingepland maar ze gaven geen garantie dat het onderdeel dan ook binnen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Killemall schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:02:
[...]

Geen ICCU's op voorraad werd me verteld ivm een "grote vraag naar ICCU's". Voor de zekerheid al een werkplaatsafspraak ingepland maar ze gaven geen garantie dat het onderdeel dan ook binnen zou zijn.
Bizar, ik lees op het Duitse forum dat momenteel een ICCU binnen een week vervangen kan worden...het gaat om exct dezelfde ICCU.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 07:35
Gisteren weer eens een echt lange rit van ruim 700 km gemaakt naar Denemarken. Door de buitentemperatuur ook eens goed de batterij preconditioning eens kunnen ervaren in combinatie met de navigatie aan. Werkte prima, haalde de 225 KW laden weer met gemak bij de Ionity laders.. Dan merk je toch echt het verschil met EV’s die langzamer laden, onze dochter / schoonzoon gingen met hun hagelnieuwe Kia Niro EV achter ons aan, maar kwamen toch echt een stuk later aan op de plek van bestemming.

Blijft een heerlijke reisauto, mijn vrouw was niet fit en heeft de lounge stoel achterover gegooid en de voetenbank omhoog en heeft prinsheerlijk geslapen het grootste deel van de rit. Na bijna 2 jaar en ruim 45K aan kilometers nog steeds zeer tevreden over de auto

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:55

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Is er nog een tweaker die een front + rear dashcam heeft geïnstalleerd? Ik wens de mijne te verbinden middels een OBD-hardwire kit die ook op de spanning let van de 12V accu. Volgens reviews online moet dat allemaal goed werken. (Ik wil de parkingmodus gebruiken, heb al schade gehad a 1000 euro omdat er iemand tegen de voorbumper zat.)

Heeft iemand een tip voor een bedrijf die dat netjes kan installeren? Ik heb alle hardware al zelf liggen.
Deze auto is mij net te nieuw om het zelf te proberen, dat laat ik liever 100% goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
FijneKnul schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:44:
Is er nog een tweaker die een front + rear dashcam heeft geïnstalleerd? Ik wens de mijne te verbinden middels een OBD-hardwire kit die ook op de spanning let van de 12V accu. Volgens reviews online moet dat allemaal goed werken. (Ik wil de parkingmodus gebruiken, heb al schade gehad a 1000 euro omdat er iemand tegen de voorbumper zat.)

Heeft iemand een tip voor een bedrijf die dat netjes kan installeren? Ik heb alle hardware al zelf liggen.
Deze auto is mij net te nieuw om het zelf te proberen, dat laat ik liever 100% goed doen.
ws helpt het als je de regio aangeeft, of het moet geen issue zijn een paar honderd km te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

FijneKnul schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:44:

Goede ervaringen met Fleetaccess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:55

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Marcel2020 schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:09:
[...]

ws helpt het als je de regio aangeeft, of het moet geen issue zijn een paar honderd km te rijden.
Geen issue, waar dan ook in Nederland.

Noord-Holland zou het makkelijkste zijn.
MicheldeGoey schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:11:
[...]

Die had ik nog niet gezien, dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
MicheldeGoey schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:11:
[...]

ik ook, hebben mijn alarm ingebouwd (op de hoofdvestiging) en waar je vaak kleine sporen van het inbouwen ziet is er nu helemaal niks te zien!

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel2020 op 28-04-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Marcel2020 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:04:
[...]

Bizar, ik lees op het Duitse forum dat momenteel een ICCU binnen een week vervangen kan worden...het gaat om exct dezelfde ICCU.
Bijna hetzelfde. In duitsland alleen heet ie daar ICCOE _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 21:41

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Killemall schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:02:
[...]

Personeelstekort zal eerder de oorzaak zijn. Ik kon eerst 4 weken wachten voor een diagnose afspraak en daarna nog eens 6 weken voor het vervangen van de front radar wat dan eindelijk over 1,5 week gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:06
Gezien de ervaringen van @Razwer heb ik eens wat testen gedaan met de 12V accu.
Toch wel opvallende conclusie (maar ook enigszins verwarrend)
Ik heb gebruik gemaakt van het python script van @ZuinigeRijder

test1: 20-21 April. Daarna deed de bluslink het vaak niet en was goed testen niet meer mogelijk.
eerste kolom is tijdstip dat de auto nieuwe Ata naar de server stuurde. Je kan met het pythoinscript de server uitlezen maar die is lang niet altijd ge-update. update kan je via app op telefoon forceren.
op basis van deze data:
- 12V accu neemt totaal niet af als paal wordt opgeladen en ook niet als de auto aan dee paal blijft hangen.
- Curieus genoeg kost het tripje in de periode van 16:01 tot 22:45 opeens voor 9% 12V accuverlies. Tripje was maar een half uur maar ik heb niet meer gemeten. raar.
Daarna... na een nacht afgekoppeld voor de deur zit de 12V accu weer op 100%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvYhJue51S4mM-ExzJZjogf19O8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pwo0kGYN07o7Y1YOXGxClyHX.png?f=fotoalbum_large

test2: van 25april 20:10 tot 26april 7:00 geen enkel veerlies op de 12V accu. auto stond gewoon losgekoppeld voor de deur.
En dan na een tripje van 11 km om 11:56 opeens 6% minder 12V accu. raar.

In de nacht van 26 op 27 april ook geen enkele impact op de 12V accu
27april 8:18 python script gedraaid (die leest dus de server uit), nog steeds dezelfde data en timestamp van de dag ervoor. Na een refresh via de telefoon-app wel nieuwe data. Dus de bluslink ververst de data naar de server maar heel sporadisch. Minder dan 2x per dag, misschien maar 1x.

27april van 12:10 gaan laden en met regelmaat via pythonscript de server uitgelezen. Geen enkele refresh geforceerd met de telefoon. Je ziet dat de auto op eigen houtje de server via bleulink ververst elke keer als er een 10-tal % extra in de accu zit (50%, 60%, 70%, 80%).

vervolgens een dag tot 28april een en ander getest. geen invloed op de 12V accu.
Op 28april 15:21 tot 17:04 heb ik de auto met volle accu aan de laadpaal gehangen en elke 5 minuten de paal aan & uit gezet. De auto laadt dan niet maar krijgt wel elke 5 minuten "informatie van de paal" (je mag laden, je mag niet laden, enz). de 12V accu blijft op 97%.
Echter... om 18:25 een tripje van 3km nar de AH en de 12V accu staat 8% lager.

Kortom....
er zit iets raars in de 12V "rapportage".
Of het enkel zo is als de auto aan de paal hangt weet ik nog niet.
Maar in ieder geval bij het aan de paal hangen rapporteert de auto geen 12V accu verandering (hij update zijn inwendige status niet) terwijl die er wel degelijk is. Als je de auto start en gat rijden jumpt de 12V opeens naar beneden.
Als de auto niet weet dat de 12V leeg loopt zal ze die ook niet opladen.

Er zijn zeker nog vraagtekens. Maar dit wilde ik maar vast delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I81D58JX9xB2xOPN0FjYLBTmOts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rx3XpiFtATJIBK2uPC0LT5fN.png?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefannn Ik denk dat het 12 volt% alleen bijgewerkt wordt wanneer de auto aangezet (en/of uitgezet?) wordt. Het SOC% van de grote accu wordt wél geupdate bij een refresh via de Bluelink App (en iedere 10% stap of einde laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:43:
@Stefannn Ik denk dat het 12 volt% alleen bijgewerkt wordt wanneer de auto aangezet (en/of uitgezet?) wordt. Het SOC% van de grote accu wordt wél geupdate bij een refresh via de Bluelink App (en iedere 10% stap of einde laden).
Yep… dat is dus wat het testje aangeeft.
De vraag is dan…
Wordt het alleen niet bijgewerkt in de extreme rapportage?
Of wordt de hele sensor niet uitgelezen? Als de sensor niet wordt uitgelezen dan weet de auto niet wanneer ze de accu weer moet bijladen.
Anyway… het zijn maar speculaties… maar wel echte metingen.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stefannn ik denk dat de sensor die de accu bewaakt wél controleert of de 12 volt accu bijgeladen moet worden (ongeveer wanneer onder de 12.5 volt, daarvoor doet deze sensor checks, welke ik kan zien op mijn BM2 battery monitor). De sensor doet dat volgens mij op gezette tijden. Echter de data opgeslagen in de sensor wordt denk ik alleen uitgelezen door de CAN bus (updaten 12 volt %) bij aanzetten/uitzetten auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:57:
@Stefannn ik denk dat de sensor die de accu bewaakt wél controleert of de 12 volt accu bijgeladen moet worden (ongeveer wanneer onder de 12.5 volt, daarvoor doet deze sensor checks, welke ik kan zien op mijn BM2 battery monitor). De sensor doet dat volgens mij op gezette tijden. Echter de data opgeslagen in de sensor wordt denk ik alleen uitgelezen door de CAN bus (updaten 12 volt %) bij aanzetten/uitzetten auto.

[YouTube: IONIQ 5 BM2 12 volt battery readings from 28 November 2022 till 20 January 2023.]
Ok… makes sense…
Dan is uitlezen via de bluelink dus niet genoeg… helaas.
Ik had gehoopt iets te kunnen verzinnen mbt het “accu kapot” probleem van @Razwer .. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
@ZuinigeRijder, ok… gisteravond geen tijd meer. Vanmorgen wel.
Ik wist niet wat een “BM2 battery monitor” was maar heb dat inmiddels opgezocht. Gaaf!
Heb je dat ding er constant op? Of heb je het als “experiment” een poosje gedraaid?
Dat ding geeft dus wel heel exact aan wat er gebeurt. Kan ik met mijn bluelink uitlezing (notabe met jouw crypt :) ) niet aan tippen.
Maar goed….
Dat gezegd hebbende….
Eerlijk gezegd probeerde ik gewoon te begrijpen wat er bij @Razwer aan de hand is dat hij al aan zijn 3de 12V accu toe is.
Er vanuit gaande dat de auto’s allemaal dezelfde software hebben kan ik me voorstellen dat hij een gebruiks modus heeft die dit probleem triggered. En dan heeft hij die gebruiks modus wellicht elke dag waardoor de accu daadwerkelijk sneuvelt. Maar dan is niet uitgesloten dat ik die gebruiks modus sporadisch heb en daarmee de accu in gevaar breng. En dat wil ik niet.
Kortom… doel is te begrijpen..

Wat me bij @Razwer dan sowieso intrigeert is dat zijn 12V het begeeft terwijl de hoofdaccu nog meer dan 20% heeft. Zelfs als hij een “gebruiker” heeft die de 12V belast dan zou die niet mogen leeglopen.
Kortom… het lijkt een beetje of hij in een modus verzeilt raakt waar de accu niet meer gecheckt wordt.
Hij gaf al aan af en toe 3 dagen aan een laadpaal te staan, dat doe ik in principe nooit. Maar als dat een “gevaarlijke modus” is dan wil ik dat wel weten want ik ben het ook niet actief aan het vermijden.
Vandaar test met laadpaal.
Nb… als de accu vol is heeft de laadpaal 2 modussen als de auto connected is:
- zet een pwm signaal op de CP > en geeft daarmee aan dat er stroom beschikbaar is.
- zet geen pwm signaal op de CP > en geeft daarmee aan dat er niet geladen mag worden.
En afhankelijk van de paal kan het ook nog zo zijn dat er tussen die modi gewisseld wordt (vandaar mijn test met om de 5min aan/uit).
Anyway…. Op zoek naar een conditie waarbij de 12V langzaam leegloopt zonder dat de auto dat in de gaten heeft en weer oplaadt.

Nog niet gevonden dus.

Nb… daarbij… als salderen wordt afgebouwd wil ik de auto constant aan de laadpaal gaan hangen en laden als er zon is. Dus als dat een “gevaarlijke modus” is wil ik dat wel weten. Ik weet nu in ieder geval dat ik de 12V niet met het Python script kan bewaken. Dat is wel jammer eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 29-04-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefannn Ja, zo een BM2 monitor is aangesloten op de + pool van de 12 volt accu en de andere kant aan het chassis (of eventueel min pool). De BM2 heeft een geheugen en met een App op telefoon kun je via bluetooth deze uitlezen. Nadeel is dat je redelijk in de buurt (10 meter) moet zijn voor uitlezen, dus dat doe ik dan ook regelmatig, bijvoorbeeld om de 2 weken, om te zien hoe het met de 12 volt batterij staat.

Een BM2 is niet duur (Quicklynks BM2, gekocht bij AliExpress), ongeveer 2 tientjes. Voor mij aangeschaft voor de gemoedsrust en om zelf een indicatie te hebben wanneer de 12 volt batterij zelf te vervangen door een AGM O-)

Voor het probleem van @Razwer lijkt het te maken te hebben met drain, nadat de auto klaar is met laden. Bij mij heb ik daar geen problemen mee (laad lampjes gaan uit nádat het laden klaar is). Kan ook aan de combinatie IONIQ 5 en laadpaal type en/of instellingen liggen. Of een hardware probleem in de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-04-2024 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:07:
Kan ook aan de combinatie IONIQ 5 en laadpaal type en/of instellingen liggen. Of een hardware probleem in de auto.
Met name dat dus.
Ik heb mijn laadpaal zelf gebouwd (smartevse, zie elders op tweakers). En derhalve weet ik dat de communicatie met laadpaal extreem simpel is. Kortom… lastig voor te stellen dat @Razwer daar iets heel speciaals heeft. En/maar…. Dat wilde ik dus wel onderzoeken. Vandaar mijn test met elke 5 minuten paal actief/inactief. Anyway… zonder de “update” dus weinig bruikbare info.
(Er is nog wel 1 “sneak” wat betreft laadpaal. Het protocol staat een “modem modus” toe. Die modus wordt normaliteit niet gebruikt, maar op zich is het mogelijk dat een laadpaal die activeert en constant met de auto aan het communiceren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 21:18
Vermeer10 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:24:
Hij is weer terug

ICCU Update und ggf. Tausch der ICCU inkl. Sicherung
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 41D033
Nu is de vraag of ie ook weer in de NL systemen staat. Iemand dat al achterhaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Dala schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:17:
[...]

Nu is de vraag of ie ook weer in de NL systemen staat. Iemand dat al achterhaald?
Ik heb op https://www.rdw.nl/partic.../terugroepacties-opzoeken
mijn kenteken ingevuld:
geen terugroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:39
@Stefannn , nog een scenario waar je rekening mee kunt houden in je analyse: laadpaal is aangesloten, maar kan geen energie leveren, bijvoorbeeld t.g.v. load balancing of full green charging bij afwezigheid zon. Mijn Wallbox Pulsar Max gebruik ik deze dagen meestal in de “full green” mode, hij laadt dan alleen als mijn PV-installatie meer dan 4 kW overschot levert. Opvallend is dat wanneer je de auto afkoppeld terwijl hij wacht op voldoende solar stroom, de teller die het verbruik sinds laatste laadbeurt aangeeft niet gereset wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEB_PEmsYx0UNFyHiUNGfZl-IVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jrba7yfX8CZVo67Tu6WfjNZ5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vrnGIlP7ROFE_4rXb9kB6r84HI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HM0RFEB32k7TinlbbwBcEvPW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door tvc15 op 29-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
tvc15 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:21:
@Stefannn , nog een scenario waar je rekening mee kunt houden in je analyse: laadpaal is aangesloten, maar kan geen energie leveren, bijvoorbeeld t.g.v. load balancing of full green charging bij afwezigheid zon. Mijn Wallbox Pulsar Max gebruik ik deze dagen meestal in de “full green” mode, hij laadt dan alleen als mijn PV-installatie meer dan 4 kW overschot levert. Opvallend is dat wanneer je de auto afkoppeld terwijl hij wacht op voldoende solar stroom, de teller die het verbruik sinds laatste laadbeurt aangeeft niet gereset wordt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Exact dat heb ik getest:
- aangesloten, laadpaal off (dus dan geeft hij aan geen energie te willen leveren)
- aangesloten, laadpaal actief (laadpaal kan leveren maar auto is vol)
- om de 5 minuten tussen deze modi schakelen (om te simuleren dat een slimme paal op zon aanbod reageert)

Maar helaas moet ik dat dus opnieuw doen en voor/na de auto starten om de 12V uit te kunnen lezen. (Of een batterij monitor kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 02:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Deze week stond mijn ioniq op 70% en ik stak mijn Wallbox in en hij wou ook niet laden.
Hij zei dat de 'auto geen energiebehoefte' heeft. Hij was maar niet te starten.
Auto paar keer aan/uit gezet, wallbox reset. Toen kon ik wel starten!

raar. nog nooit voorgehad. Ik zie ook een eco! Maar ecomixed mode laadt altijd, neemt gewoon maximaal van de ZON en ook van het net! Ik vind dat beter dan wachten op de 4kw! Want als je hele dat op 3,5kw zit gaat die energie verloren!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Ik heb niet zo'n vertrouwen in de IT kunsten van onze overheid, op de duitse Hyundai site staat voor mijn VIN nr 41D033 (de ICCU recall) maar bij de RDW niet...nou is het zeker dat alle I5 tot en met productie Februari 2024 terug moeten dus ik heb meer vertrouwen in de Duitse Hyundai site dan de RDW....de afspraak voor vrijdagmiddag staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
multipasser schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:10:
Deze week stond mijn ioniq op 70% en ik stak mijn Wallbox in en hij wou ook niet laden.
Hij zei dat de 'auto geen energiebehoefte' heeft. Hij was maar niet te starten.
Auto paar keer aan/uit gezet, wallbox reset. Toen kon ik wel starten!

raar. nog nooit voorgehad. Ik zie ook een eco! Maar ecomixed mode laadt altijd, neemt gewoon maximaal van de ZON en ook van het net! Ik vind dat beter dan wachten op de 4kw! Want als je hele dat op 3,5kw zit gaat die energie verloren!
Is waarschijnlijk de auto.
Ik heb mijn laadpaal zelf gemaakt en bestuur hem ook zelf dus ik ben wel bekend met het protocol.
Het gebeurt inderdaad af en toe dat de auto in “charging ready” mode komt terwijl er nog energie bij kan. Meestal lost dat zich op door de stekker er uit te halen en weer terug te steken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Marcel2020 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:10:
[...]

Ik heb niet zo'n vertrouwen in de IT kunsten van onze overheid, op de duitse Hyundai site staat voor mijn VIN nr 41D033 (de ICCU recall) maar bij de RDW niet...nou is het zeker dat alle I5 tot en met productie Februari 2024 terug moeten dus ik heb meer vertrouwen in de Duitse Hyundai site dan de RDW....de afspraak voor vrijdagmiddag staat...
Ik vrees dat het inmiddels sowieso moet wachten. Komende weekenden steeds auto plannen.
Ik hoor graag hoe het vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Dala schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:17:
[...]

Ik heb gewoon gebeld, en nu ineens stond het er wel in, maar ik moest wel eerst mijn VIN doorgeven, anders kon ze het niet opzoeken, hoe het vorige week wel opgezocht kon worden geen idee.

Maar goed nieuws, 30 mei heb ik afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:28
Voor de navigatie update dit najaar?
https://www.engineersonli...i-voor-slimme-mobiliteit/
Niet duidelijk of het ook op de Ioniq 5 komt.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Laatst online: 13:06
Is het iemand al eens opgevallen dat je power hard terugloopt zodra je SOC onder 25% komt? Sowieso is max power minder bij leeglopende accu. Dus van ongeveer 180 kW bij 60% accu naar 150 kW bij 26%, maar daarna gaat die hard naar max 75 kW vanaf zo'n 24%
Ik kwam erachter na een ritje Duitsland waarbij ik ineens moeite had om topsnelheid te behouden vanaf 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:19:
Is het iemand al eens opgevallen dat je power hard terugloopt zodra je SOC onder 25% komt? Sowieso is max power minder bij leeglopende accu. Dus van ongeveer 180 kW bij 60% accu naar 150 kW bij 26%, maar daarna gaat die hard naar max 75 kW vanaf zo'n 24%
Ik kwam erachter na een ritje Duitsland waarbij ik ineens moeite had om topsnelheid te behouden vanaf 25%
Zeker, niet zo heel vreemd toch? de overall spanning uit de accu daalt ook...maarreeh topsnelheid als in 185km/h ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
MB1962 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:27:
Voor de navigatie update dit najaar?
https://www.engineersonli...i-voor-slimme-mobiliteit/
Niet duidelijk of het ook op de Ioniq 5 komt.
Hyundai werkt er al een poos aan mee, maar data terug naar de auto werkt nog niet...
(tenminste toen ik dat aan H NL vroeg een maand of twee terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Marcel2020 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:22:
[...]

Zeker, niet zo heel vreemd toch? de overall spanning uit de accu daalt ook...maarreeh topsnelheid als in 185km/h ?
Ja maar ik verwacht een lineaire afname zoals het geval is tot 25% niet in eens een halvering. Was inderdaad bij 185 of eigenlijk 190 :$
Bij normale snelheden zou je het waarschijnlijk niet eens merken. Pas als je bij de turtle mode komt, maar die is pas bij 5% dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:29:
[...]

Ja maar ik verwacht een lineaire afname zoals het geval is tot 25% niet in eens een halvering. Was inderdaad bij 185 of eigenlijk 190 :$
Bij normale snelheden zou je het waarschijnlijk niet eens merken. Pas als je bij de turtle mode komt, maar die is pas bij 5% dacht ik.
maarreeh je benodigde vermogen stijgt ook niet lineair met snelheid, ws is de afname meer lineair in stationaire toestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
jouwheld schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:29:
[...]

Tjonge… ik leer opeens een heleboel.

Nope, is echt wel logisch maar was me nooit opgevallen. Ik rijd eigenlijk nooit harder dan 110km/uur

Maar… “turtle mode”.. dat kende ik nog niet. Maar ik vind het niet raar om te mikken op “5% bij thuiskomst”. Hoe langzaam gaat dat dan? En… ik heb een caravan… hoe langzaam zal dat dan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Marcel2020 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:03:
[...]

maarreeh je benodigde vermogen stijgt ook niet lineair met snelheid, ws is de afname meer lineair in stationaire toestand?
Ik bedoel max vermogen, dus wat er wordt geleverd als je pedaal volledig indrukt. Die was nog maar 75 kW en dan krijg je hem met moeite weer terug op de 190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Ik krijg soms heel willekeurig onderstaande melding op mijn BlueLink (bijvoorbeeld tijdens het rijden) en ik vroeg me af of dit bekend was bij iemand:

"[Alarm] Laadkabel losgekoppeld. Doeltemperatuur kan niet worden bereikt. Controleer de aansluiting van uw oplaadkabel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
@jouwheld , het zou ook kunnen dat de batterij en/of elektromotor te warm werden en het vermogen daardoor ineens sterk geknepen werd, ik weet niet hoe lang je aan het planken was voordat je 24% SOC bereikte. Met een OBD2 dongle zou je de batterijtemperatuur real time uit kunnen lezen, ik weet niet of je die aangesloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
SixFo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:34:
Ik krijg soms heel willekeurig onderstaande melding op mijn BlueLink (bijvoorbeeld tijdens het rijden) en ik vroeg me af of dit bekend was bij iemand:

"[Alarm] Laadkabel losgekoppeld. Doeltemperatuur kan niet worden bereikt. Controleer de aansluiting van uw oplaadkabel."
Had je hem kort daarvoor ook aan de lader hangen? Met voorverwarming aan?

Ik krijg vaak na het laden, als ik alweer onderweg naar huis ben, de melding dat het laden succesvol afgerond is. Zo'n 5 tot 10 min na het loskoppelen krijg ik die melding pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
tvc15 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:38:
@jouwheld , het zou ook kunnen dat de batterij en/of elektromotor te warm werden en het vermogen daardoor ineens sterk geknepen werd, ik weet niet hoe lang je aan het planken was voordat je 24% SOC bereikte. Met een OBD2 dongle zou je de batterijtemperatuur real time uit kunnen lezen, ik weet niet of je die aangesloten had.
Batt Max 29 ℃ en Batt Min 23 ℃, die was net voorverwarmd voor de snellader, dus dat zou het niet mogen zijn. Temperatuur is hoger na een laadsessie.
Motor temp was 68 ℃ die zou ik eens moeten vergelijken met andere ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Batterijtemperatuur ziet er inderdaad prima uit, dus dat is de oorzaak niet. Motortemperatuur lijkt niet spectaculair hoog, echter, ik weet niet waar de kritische grens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
Sonerius schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:58:
Sindskort komt het met enige regelmaat voor dat de oplaadlimiet voor AC-laden wordt gereset op 100%, terwijl ik deze standaard op 80% heb staan. De DC-limiet blijft op 80%.

Iemand dit ook ervaren of hier een oplossing voor? Ik heb het probleem nog niet kunnen recreëren, maar vind het geen prettig idee dat ik dit iedere keer moet gaan checken als ik 'm oplaad.
Ik heb dit probleem nu ook. Ze lijken soms ook naar 50% te gaan allebei, maar meestal gaat de AC limiet naar 100%. Ik heb geen verbinding met andere apps of Home Assistant. Ik kan ook niet echt een ander verband ergens mij ontdekken, het lijkt vrij willekeurig te gaan. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Vind het erg vervelend, want ik probeer hem juist niet tot 100% te laden tenzij ik kort daarna een lange rit maak.
@K-Jay , @Dala ik zag dat jullie dit probleem ook hebben of hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:33:
[...]

Ik bedoel max vermogen, dus wat er wordt geleverd als je pedaal volledig indrukt. Die was nog maar 75 kW en dan krijg je hem met moeite weer terug op de 190.
je max vermogen daalt gegarandeerd bij lagere SOC, of dat lineair is? Lijkt me stug omdat het een chemische reactie is, daar zijn vast curves van.
Dat je de 190 met 75KW maar moeizaam bereikt is nogal wiedes...100pK om een 2200kg zware baksteen door de lucht te duwen gaat geen soepele versnelling opleveren boven de plm 130-150km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Marcel2020 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:43:
[...]

je max vermogen daalt gegarandeerd bij lagere SOC, of dat lineair is? Lijkt me stug omdat het een chemische reactie is, daar zijn vast curves van.
Dat je de 190 met 75KW maar moeizaam bereikt is nogal wiedes...100pK om een 2200kg zware baksteen door de lucht te duwen gaat geen soepele versnelling opleveren boven de plm 130-150km/h
Precies en ik vroeg mij dus af of iemand anders dat al eens had opgemerkt vanaf een SoC van 25%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:00:
[...]

Precies en ik vroeg mij dus af of iemand anders dat al eens had opgemerkt vanaf een SoC van 25%
ja dus ;-) (alleen heb ik niet heel specifiek op de SOC gelet, maar onder de 20% wordt dat effect steeds duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Crocidolite schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:41:
[...]

Had je hem kort daarvoor ook aan de lader hangen? Met voorverwarming aan?

Ik krijg vaak na het laden, als ik alweer onderweg naar huis ben, de melding dat het laden succesvol afgerond is. Zo'n 5 tot 10 min na het loskoppelen krijg ik die melding pas.
Nee, heb al ruim een week of twee niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
Iemand die mij kan vertellen (waar ik kan vinden) hoe breed de laadvloer van ioniq 5 is op het smalste punt tussen de wielkasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BasvanS zie topic start "Afmetingen kofferruimte".

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 01-05-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Ik kom net terug van en ritje van plm 220km, het lijkt er sterk op dat de AC niet werkt, de lucht die in de auto gebalzen wordt is lauw, en warmer dan wat er door een open raam binnenkomt...
Zover ik kan zien is er geen geheime instelling, climate op 3, temp op 17'C (gaat niet lager) recirculatie aan en alsnog smelt ik eruit.
smart uitgezet, driver only aan, maakt allemaal niks uit...enige positieve is dat de stoelventilatie helpt.

Ik heb nog niet gezocht maar is via de OBD en Carscanner ook uit te lezen wat de uitstroomtemperatuur is ?
(anders ga ik dat zelf meten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
gemertp schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:29:
[...]

.
True, het is ook weer overgegaan, maar was een paar weken heel irritant constant op en neer. Sorry, niks concreets te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 12:27
kor952 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:42:
Zie dat je software van 2024 zijn ik las eerst 2021. De updates in de garage laten uitvoeren die je zelf niet kan doen is wat rest.
Ik kan me enorm vergissen, maar volgens mij toch 2021 in de screenshot van @haneli? Volgens mij is het datumformat in de softwareversie vermeld als jaar maand dag, dus 240521 is 24 mei 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
Marcel2020 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:05:
Ik kom net terug van en ritje van plm 220km, het lijkt er sterk op dat de AC niet werkt, de lucht die in de auto gebalzen wordt is lauw, en warmer dan wat er door een open raam binnenkomt...
Zover ik kan zien is er geen geheime instelling, climate op 3, temp op 17'C (gaat niet lager) recirculatie aan en alsnog smelt ik eruit.
smart uitgezet, driver only aan, maakt allemaal niks uit...enige positieve is dat de stoelventilatie helpt.

Ik heb nog niet gezocht maar is via de OBD en Carscanner ook uit te lezen wat de uitstroomtemperatuur is ?
Hoor je ook een brommend geluid?

Ik had vergelijkbare problemen vorige zomer. AC koelde niet meer en er onstond na een tijdje een licht brommend geluid. Bleek de verdamper kapot/lek te zijn.
En natuurlijk niet op voorraad, duurde geloof ik een maand terwijl het best wel warm was toen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:37

Of de uitstroom temp in te zienis weet ik zo niet. Wat je wel eenvoudig kunt zien in het energieverbruikscherm is of de airco energie verbruikt.
Ik had vorig jaar ook alleen warme lucht, airco gebruikte geen energie en kleppen in bumper bleven dicht. Uiteindelijk bleek de compressor stuk te zijn… komt vaker voor, zie google…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ImreD schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Of de uitstroom temp in te zienis weet ik zo niet. Wat je wel eenvoudig kunt zien in het energieverbruikscherm is of de airco energie verbruikt.
Ik had vorig jaar ook alleen warme lucht, airco gebruikte geen energie en kleppen in bumper bleven dicht. Uiteindelijk bleek de compressor stuk te zijn… komt vaker voor, zie google…
Ja ik zag al dat het verbruik bij het ventilatorsymbooltje nul is, of ik nou verwarm of ga koelen...maar ik zie ook dat r een 30A zekering in het vooronder kapot is ....bumerflaps gaan open en dicht.
Grote vraag is alleen altijd, waarom is die zekering kaduuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Crocidolite schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:39:
[...]

Hoor je ook een brommend geluid?

Ik had vergelijkbare problemen vorige zomer. AC koelde niet meer en er onstond na een tijdje een licht brommend geluid. Bleek de verdamper kapot/lek te zijn.
En natuurlijk niet op voorraad, duurde geloof ik een maand terwijl het best wel warm was toen. :(
slecht te horen met de ramen open ;-)

Ik meen geen brommend geluid te horen, en daarbij; verwarmen doet ook niks...(niet echt nodig op dit moment maar alsnog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

K-Jay

Klaas Jan

gemertp schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:29:
[...]

Ja, ik heb dit probleem nog steeds. Erg vervelend!

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
herstel zekering is in orde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld

Je hebt wel wat temperatuursensoren die je in carscanner kan uitlezen.
[HVAC] Interior temperature: driver leg vent
[HVAC] Interior temperature: driver vent
[HVAC] Interior temperature: front
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat die precies uitleest, behalve op basis van de naam. De driver vent lijkt in een van mijn logs wel lager te zijn dan de rest dus die lijkt wel op airco te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
jouwheld schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Je hebt wel wat temperatuursensoren die je in carscanner kan uitlezen.
[HVAC] Interior temperature: driver leg vent
[HVAC] Interior temperature: driver vent
[HVAC] Interior temperature: front
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat die precies uitleest, behalve op basis van de naam. De driver vent lijkt in een van mijn logs wel lager te zijn dan de rest dus die lijkt wel op airco te reageren.
is daar de pro versie voor nodig?

(ik zag het, had net de dongle er aan, geen foutcodes in de HVAC iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Marcel2020 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:05:
[...]

is daar de pro versie voor nodig?

(ik zag het, had net de dongle er aan, geen foutcodes in de HVAC iig...
Volgens mij niet, ik zie ze ook in de logs van een niet-pro-versie. Kan zijn dat die niet in een van bestaande dashboards zitten, mijn auto is er niet dus kan niet even checken.
Pagina: 1 ... 222 ... 259 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic