Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
ZuinigeRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:17:
En de release notes van de Infotainmentupdate kun je hier vinden in het Duits.
Wij je deze bij de volgende update blijven posten? Ik vind dit mega interessant
ZuinigeRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Nee en ja. Je kunt nu naar laadstations zoeken (er is een nieuw menu item "Laadstations" toegevoegd bij Zoeken):
- in de buurt van bestemming
- in de buurt van vertrek
- langs de route

De laadstations zijn gesorteerd op afstand, maar je kunt ze ook op naam sorteren. En je kunt aanbieders kiezen/filteren, b.v. IONITY. Fastned en LIDL vallen onder overig volgens mij. En bij het kiezen van het laadstation kun je die toevoegen als tussenpunt (maximaal 2). Echter moet je nog zelf ongeveer uitrekenen hoever je kan komen in km om te kiezen, dus toch nog zelf iets plannen.
Heeft iemand al goede ervaring met de oplossing OBD dongle + EV Notify + ABRP + Android Auto?

Daarmee zou de oplossing voor dit probleem ook geregeld zijn, hoewel een geïntegreerde oplossing uiteraard beter is.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

@bilgy_no1 nodeloos ingewikkeld. Gewoon met ABRP route plannen, de volgende snellader in je navigatie invoeren en dan daar tijdens het laden weer je volgende snellader bepalen. Kans dat je tussentijds ineens een andere snellader nodig zou hebben is niet zo groot.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:28:
@bilgy_no1 nodeloos ingewikkeld. Gewoon met ABRP route plannen, de volgende snellader in je navigatie invoeren en dan daar tijdens het laden weer je volgende snellader bepalen. Kans dat je tussentijds ineens een andere snellader nodig zou hebben is niet zo groot.
Ja, dat kan ook, maar zo zit je wel veel te pielen met de telefoon onderweg. Aan de andere kant maakt het niet zoveel uit waar je precies gaat laden, want de snelheid is toch wel hoog. Gewoon de laadstops invoegen die je het liefst wil gebruiken.

Toch is het wel iets wat gewoon in de navigatie geregeld hoort te zijn en dynamisch aanpast als het verbruik hoger of lager uitpakt.
Vielleicht schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:51:
[...]

Wij je deze bij de volgende update blijven posten? Ik vind dit mega interessant
Je kunt ook zelf kijken of er updates zijn (en zelfs downloaden met de updater) , hier (en kies Notifications).

Bij de Notifications -> mei update worden wat highlights getoond, inclusief screenshots. En ook de april update toont een aantal verbeteringen met screenshots.

Nogmaals, alles op eigen risico natuurlijk, wanneer je zelf de updates installeert en niet door de dealer. }:O
Ben eigenlijk wel benieuwd of emn wanneer de OTA updates gaan komen. Nu zal ik het in ieder geval de eerste tijd niet weten.... :F
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Je kunt ook zelf kijken of er updates zijn (en zelfs downloaden met de updater) , hier (en kies Notifications).

Bij de Notifications -> mei update worden wat highlights getoond, inclusief screenshots. En ook de april update toont een aantal verbeteringen met screenshots.

Nogmaals, alles op eigen risico natuurlijk, wanneer je zelf de updates installeert en niet door de dealer. }:O
Ben eigenlijk wel benieuwd of emn wanneer de OTA updates gaan komen. Nu zal ik het in ieder geval de eerste tijd niet weten.... :F
De dealer zei tegen mij dat er OTA updates komen voor het infotainment en navigatie, maar dat echte aandrijving gerelateerde updates via dealers worden uitgerold. Maar ja, wat weten dealers nou eenmaal... En vanuit Hyundai is het allemaal heel beperkt wat ze nu echt toezeggen.

Ik ben vooral benieuwd of ze ook updates gaan uitvoeren op de autonome functies. Bijvoorbeeld de dynamische snelheidslimieten, of simpelweg het verbeteren van de functies adhv ingrepen door bestuurders.

Mijn ervaring met de proefrit en autonome functies was gemengd. Op een N-weg of snelweg functioneerde het goed, maar daar zaten nog geen moeilijke knooppunten bij.

In de bebouwde kom had hij toch wel erg veel moeite met veel bochten. Dan schakelde de LFA gewoon uit in een flauwe bocht (meerdere keren meegemaakt op een redelijk korte rit).

Als ik dan de filmpjes zie van Tesla FSD Beta 9.2 dan is dat een wereld van verschil. Die navigeert in de stad, tussen het verkeer, over kruispunten, invoegen, uitvoegen, stoplichten, om pilons heen etc etc. Toch zou ook de Ioniq 5 naar Level 3 Autonomie moeten kunnen worden bijgewerkt... Ik ben benieuwd...

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:07:
In de bebouwde kom had hij toch wel erg veel moeite met veel bochten. Dan schakelde de LFA gewoon uit in een flauwe bocht (meerdere keren meegemaakt op een redelijk korte rit).
Voor Lane Following moet je allereerst een Lane hebben met witte lijnen, dat heb je vaak niet in de bebouwde kom. LFA is daarvan afhankelijk.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Eliseth schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Hier de offerte van mijn uiteindelijk bestelde RWD bij de lokale Hyundai dealer. Toch een beetje korting…

[Afbeelding]
Voor mijn project 45 heb ik op een paar euro na € 59.000 betaald. Na lang onderhandelen kreeg ik de afneembare trekhaak twv ongeveer € 1.100 erbij. Ik schat dat de marge voor de dealer tussen de € 2.500 en €3.000 euro ligt.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17

-CJ

Not remastered

Volgens mij heeft deze auto het Light Grey/Dark Grey interieur dat beschikbaar is in de Connect+:

https://autopalace.nl/voo...almere/elektrisch/1110540

Ziet er goed uit!

All I had to do was follow the damn train.

Jan Treur schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Voor Lane Following moet je allereerst een Lane hebben met witte lijnen, dat heb je vaak niet in de bebouwde kom. LFA is daarvan afhankelijk.
Die lijnen waren daar ook aanwezig. Het was een weg met af en toe een middenheuvel bij een oversteekplaats. Daar wist hij geen raad mee. Stuurde eerst wel naar rechts, maar daar waar hij weer rechtuit moest gaan sloeg het systeem af en moest ik in de bocht overnemen.

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
De kleur Gravity Gold Matte is het meest vertegenwoordigd, maar voor degenen die interesse hebben in de andere matte kleur (Shooting Star Gray Matte) zijn hier een aantal foto's die vandaag op Instagram en Twitter verschenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jimcE0gPGBm8xenzBSRvdZclnHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCOcQrV5tXjdua4mYXqWKUDw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa9QYR1pFcB4vM7HlLAY4LsA3pY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuCXgUbpgW8txk7sNqxEgonU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbiLH4LKcthw9awb3f12gy7VL6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HU583ebrqNjqtlGBA2lny7pj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ0TnNeDvtMdTAw_MZ22qhVGWr8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QueNbAQ82epubDjGpYO5iuxx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTF85CDHaL56FaZfn4KivMPCH78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUT31dacgcgt9rvkuopDuUK1.jpg?f=fotoalbum_tile

• revo37
  • Laatst online: 14-11 16:22
DNF1971 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:40:
De kleur Gravity Gold Matte is het meest vertegenwoordigd, maar voor degenen die interesse hebben in de andere matte kleur (Shooting Star Gray Matte) zijn hier een aantal foto's die vandaag op Instagram en Twitter verschenen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Erg gaaf! Wel vervelend dat er nog zo weinig foto's te vinden zijn van de andere kleuren. Heb zelf een Galactic Grey besteld, Connect versie dus met zwart ipv grijze trim(of hoe je dat ook noemt). Nog nergens echt kunnen vinden, wellicht wordt het dus gewoon afwachten tot ik hem zelf heb :)

• DNF1971
revo37 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Erg gaaf! Wel vervelend dat er nog zo weinig foto's te vinden zijn van de andere kleuren. Heb zelf een Galactic Grey besteld, Connect versie dus met zwart ipv grijze trim(of hoe je dat ook noemt). Nog nergens echt kunnen vinden, wellicht wordt het dus gewoon afwachten tot ik hem zelf heb :)
Ja klopt, de andere kleuren zijn lastig te vinden.
Ik kwam dit Youtube filmpje tegen met Galactic Grey, maar zonder zwarte trim. Misschien kende je 'm al. Mooie kleur ook inderdaad. YouTube: Hyundai Ioniq 5 Test Drive - 72.6 kWh Premium Edition in Galactic Grey

• revo37
DNF1971 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Ja klopt, de andere kleuren zijn lastig te vinden.
Ik kwam dit Youtube filmpje tegen met Galactic Grey, maar zonder zwarte trim. Misschien kende je 'm al. Mooie kleur ook inderdaad. YouTube: Hyundai Ioniq 5 Test Drive - 72.6 kWh Premium Edition in Galactic Grey
Die kende ik nog niet, dank voor het delen. Stemt me gelukkig, ziet er inderdaad goed uit! Denk dat bij deze kleur de zwarte trim ook goed zou passen ipv de twee verschillende tinten grijs.

• Jan Treur
bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Die lijnen waren daar ook aanwezig. Het was een weg met af en toe een middenheuvel bij een oversteekplaats. Daar wist hij geen raad mee. Stuurde eerst wel naar rechts, maar daar waar hij weer rechtuit moest gaan sloeg het systeem af en moest ik in de bocht overnemen.
Ja, ik ken dat ook van mijn 38 kWh Ioniq. Dan is de switch van de ene naar de andere kant om een of andere reden te snel.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Jan Treur schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Ja, ik ken dat ook van mijn 38 kWh Ioniq. Dan is de switch van de ene naar de andere kant om een of andere reden te snel.
Staat ook zo ongeveer in de handleiding dat er divers tekortkomingen zijn..

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Jan Treur schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Ik ging er wel vanuit dat de systemen sindsdien zouden zijn verbeterd, zeker de HDA2 versies.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:36
-CJ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:24:
Volgens mij heeft deze auto het Light Grey/Dark Grey interieur dat beschikbaar is in de Connect+:

https://autopalace.nl/voo...almere/elektrisch/1110540

Ziet er goed uit!
Is het lichte interieur met de rode bies, heb er in proefgereden ;)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• -CJ

-CJ

Not remastered

Tiggy80 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Is het lichte interieur met de rode bies, heb er in proefgereden ;)
Hoe heet die optie dan?

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Dove Gray, Dark Teal. heeft een donkere (groene) bovenkant van de deur bekleding en een lichte onderkant en een donker rode (oranje?) bies.

De Dove Gray, Dark Gray heeft een lichte bovenkant van de deur bekleding en een donkere onderkant.

3000Wp op 't dak

• -CJ

-CJ

Not remastered

kor952 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Dove Gray, Dark Teal. heeft een donkere (groene) bovenkant van de deur bekleding en een lichte onderkant en een donker rode (oranje?) bies.

De Dove Gray, Dark Gray heeft een lichte bovenkant van de deur bekleding en een donkere onderkant.
Is de Dove Gray/Dark Grey dan dezelfde als Light Grey/Dark Grey?

In de folder zie ik drie opties: zwart (NNB), two tone grijs (YGN) en donkergrijs/groen (VKE). Waarbij er dan nog leer en stof is, afhankelijk van de uitvoering.

-CJ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

Is de Dove Gray/Dark Grey dan dezelfde als Light Grey/Dark Grey?

In de folder zie ik drie opties: zwart (NNB), two tone grijs (YGN) en donkergrijs/groen (VKE). Waarbij er dan nog leer en stof is, afhankelijk van de uitvoering.
YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 – Full Colors, Exterior and Interior design fea...

Hier komen alle opties langs.

En idd Dove/Dark Grey is in de NL folder Two Tone Grey

Er is ook een optie met lichtbruin, maar die komt niet naar NL.

• NMLB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik rij nu 2 weken met veel plezier in mijn Ioniq 5 Projekt 45. Ik mis de dashcam-mogelijkheid en ben erg teleurgesteld in de Bluelink doeltemperatuur (on)mogelijkheid. Hier kunnen slechts 2 vertrektijden worden geprogrammeerd. Ook werkt deze functie enkel als de laadkabel aangesloten is. Dit omdat deze functie veel stroom verbruikt volgens mijn dealer. Dit moet echter toch via de software opgelost kunnen worden, b.v. functie alleen beschikbaar bij minimaal x% batterijlading. Ik heb thuis geen laadpaal, laad op bij een van mijn werkgevers, heb meerdere werkgevers met verschillende werktijden. Dus deze functie kan ik mede hierdoor 's morgens niet gebruiken.
NMLB schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:39:
Ik rij nu 2 weken met veel plezier in mijn Ioniq 5 Projekt 45. Ik mis de dashcam-mogelijkheid en ben erg teleurgesteld in de Bluelink doeltemperatuur (on)mogelijkheid. Hier kunnen slechts 2 vertrektijden worden geprogrammeerd. Ook werkt deze functie enkel als de laadkabel aangesloten is. Dit omdat deze functie veel stroom verbruikt volgens mijn dealer. Dit moet echter toch via de software opgelost kunnen worden, b.v. functie alleen beschikbaar bij minimaal x% batterijlading. Ik heb thuis geen laadpaal, laad op bij een van mijn werkgevers, heb meerdere werkgevers met verschillende werktijden. Dus deze functie kan ik mede hierdoor 's morgens niet gebruiken.
Het is een optie die is bedacht om energie uit de batterij te besparen. Vanuit die gedachte logisch dat het alleen werkt als je aan een laadpunt bent aangesloten.

Aan de andere kant is het ook een comfort functie: auto al op temperatuur wanneer je instapt. Een knopje 'ik vertrek over 5 minuten' zou heel fijn zijn en voorkomt dat de batterij toch teveel ontlaadt wanneer je een half uur later pas vertrekt...

Eens over de dashcam. Heeft geloof ik met Duitse privacy wetgeving te maken, maar is natuurlijk een BS argument, aangezien je ook after market iets mag installeren.
NMLB schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:39:
Je kunt volgens mij gewoon via bluelink remote de airco starten, ook als deze niet aan een laadpaal staat, net voordat je wil vertrekken. Dus niet hoeven klooien met vertrektijd instellen, zeker wanneer je niet precies weet wanneer je gaat vertrekken (verschillende werktijden). Volgens mij doet de airco het dan maar 15 minuten of zo.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

HollovVpo1nt

I like gadgets

DNF1971 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:40:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Geweldig! Jammer dat alleen de Lounge de zilveren/grijzen trim heeft. Als de connect ook zilver/grijs was had ik zeker weten deze besteld.

• DNF1971
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Geweldig! Jammer dat alleen de Lounge de zilveren/grijzen trim heeft. Als de connect ook zilver/grijs was had ik zeker weten deze besteld.
Volgens mij is bijgaande foto van een niet-Lounge model met zwarte trim. Hij stond dacht ik al eerder in dit forum, maar dan staat ie er nu 2 keer in ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xycEGKGEC6cIa2aYlxYsGxuKvbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXUbNOhHkLpqmXNdwXsMZnhP.jpg?f=fotoalbum_large

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

DNF1971 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:51:
[...]

Volgens mij is bijgaande foto van een niet-Lounge model met zwarte trim. Hij stond dacht ik al eerder in dit forum, maar dan staat ie er nu 2 keer in ;)
[Afbeelding]
Ook heel vet, maar dan vind ik de Gravity Gold met zwart de lijnen van de auto wat meer recht doen. Bovendien moet ik mezelf blijven vertellen dat gravity gold mooier vind want die is al besteld :p

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Keuzes, keuzes, keuzes....

(zit momenteel zelf te twijfelen over wat het moet worden qua kleur 😎)

[ Voor 5% gewijzigd door Motorfret op 21-08-2021 22:17 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Motorfret schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:16:

Was voor mij makkelijke keuze... De standaard lak (Mystic Olive) is bij de Ioniq 5 al een Mica Pearl lak en ik vind hem er nog mooi uitzien ook. De besparing kon mooi worden besteed aan het panorama dak...

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Mijn ervaring met de proefrit en autonome functies was gemengd. Op een N-weg of snelweg functioneerde het goed, maar daar zaten nog geen moeilijke knooppunten bij.

Als ik dan de filmpjes zie van Tesla FSD Beta 9.2 dan is dat een wereld van verschil. Die navigeert in de stad, tussen het verkeer, over kruispunten, invoegen, uitvoegen, stoplichten, om pilons heen etc etc. Toch zou ook de Ioniq 5 naar Level 3 Autonomie moeten kunnen worden bijgewerkt... Ik ben benieuwd...
reken je niet rijk op de autonome functies van Tesla hoor.
De fsd (duur!) die je in de filmpjes ziet is niet de FSD hier, dit komt oa door europese wetgeving.
Ik heb zelf de normale autopilot en op de snelweg is dat heerlijk, maar zelfs bij afritten moet je regelmatig zelf overnemen omdat de bocht te scherp is icm de eisen vanuit de EU.
N wegen gaat redelijk maar wordt nog afgeraden volgens de handleiding en bebouwde kom kan je gerust vergeten, werkt echt niet.
(heb wel een tijdje een demo gehad van de uitgeklede versie van FSD, en automatisch inhalen door richting aan te geven is wel luxe :Y gaat niet heel snel maar wel fijn. kostte 3800 euro en heb dat wel echt overwogen maar vond het toch teveel)
Recent trouwens een filmpje gezien van een laagstaande zon, ging de auto steeds afremmen omdat hij een geel verkeerslicht zag :+

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 22-08-2021 07:56 ]

• de meester01
  • Laatst online: 13:49

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Heeft iemand een idee wat de AWD en RWD doen op de tussenacceleratie van 80-120 bijvoorbeeld? Ik zie op YouTube iemand die 70-120 in 6,1 doet met een rwd.

Ik twijfel tussen beide en 0-100 in 5,xx is gaaf natuurlijk maar dat is niet een dagelijkse hobby zeg maar. Hoeveel praktijk verschil zit er tussen beide versies? Dan heb ik gelijk een referentie tov mijn huidige youngtimer :-)

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 06:13
[b]HollovVpo1nt in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"HollovVpo1nt schreef op vrijdag 13 augustus:

Ik had hiervoor even kort een Opel Ampera-E, waar ik op de snelweg max 180km mee haalde, wat dat betreft is 300 wel een aanzienlijke verbetering.
The fudge? Wat voor rijstijl moet je hebben om 180 km actieradius over te houden met zo'n Opel? Heb 'm ook, rijd gewoonlijk in sportstand, vmax + 15, met acceleratie max waar mogelijk, maar ik rijd VEEL verder op de snelweg. Rijd je constant topsnelheid ofzo? Indien anders, dan is een cursus EV rijden zeer, zeer wenselijk ;)
Dieken Taffert schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

The fudge? Wat voor rijstijl moet je hebben om 180 km actieradius over te houden met zo'n Opel? Heb 'm ook, rijd gewoonlijk in sportstand, vmax + 15, met acceleratie max waar mogelijk, maar ik rijd VEEL verder op de snelweg. Rijd je constant topsnelheid ofzo? Indien anders, dan is een cursus EV rijden zeer, zeer wenselijk ;)
Misschien na het advies van Opel om maar tussen 20 en 80% te laden om brand te voorkomen? 😈😈😈
de meester01 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:01:
Heeft iemand een idee wat de AWD en RWD doen op de tussenacceleratie van 80-120 bijvoorbeeld? Ik zie op YouTube iemand die 70-120 in 6,1 doet met een rwd.

Ik twijfel tussen beide en 0-100 in 5,xx is gaaf natuurlijk maar dat is niet een dagelijkse hobby zeg maar. Hoeveel praktijk verschil zit er tussen beide versies? Dan heb ik gelijk een referentie tov mijn huidige youngtimer :-)
Ik denk dat je het best gewoon een proefrit kunt maken. Maar sowieso zal de RWD (NB er zit nog iets verschil in vermogen tussen de kleine en grote batterij) voor het dagelijks leven ruim voldoende vlot zijn.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat je het best gewoon een proefrit kunt maken. Maar sowieso zal de RWD (NB er zit nog iets verschil in vermogen tussen de kleine en grote batterij) voor het dagelijks leven ruim voldoende vlot zijn.
Ga ik ook doen over 3 weken maar dat is in de AWD versie en dat zal wel indrukwekkend zijn alhoewel ik al eens eerder een auto heb gehad in die vermogensklasse. Maar de dealer heeft geen rwd uitvoering voor een vergelijking vandaar dat ik hier even informeer of die info ergens te vinden is.
de meester01 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Ga ik ook doen over 3 weken maar dat is in de AWD versie en dat zal wel indrukwekkend zijn alhoewel ik al eens eerder een auto heb gehad in die vermogensklasse. Maar de dealer heeft geen rwd uitvoering voor een vergelijking vandaar dat ik hier even informeer of die info ergens te vinden is.
Zoekt en je zult vinden.....

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dieken Taffert schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Cruise control 140km/u snelweg. Bij volle batterij gaf 280km aan.

• de meester01

de meester01

Thanx, even gemist. Als deze metingen kloppen dan is 80-120 in tussen de 3,5-4 voor de AWD en ongeveer 4.4 voor de RWD. Dat is op zich wel apart gezien de power en torque verschillen tussen de twee. Mijn huidige auto doet dat in 6,5 ongeveer maar.... dan moet de 5-bak automaat wel eerst 2 trappen terug.

De keuzestress wordt alleen maar groter zo 8)

• Tiggy80
de meester01 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 04:35:
[...]

Thanx, even gemist. Als deze metingen kloppen dan is 80-120 in tussen de 3,5-4 voor de AWD en ongeveer 4.4 voor de RWD. Dat is op zich wel apart gezien de power en torque verschillen tussen de twee. Mijn huidige auto doet dat in 6,5 ongeveer maar.... dan moet de 5-bak automaat wel eerst 2 trappen terug.

De keuzestress wordt alleen maar groter zo 8)
het is ongeveer €1000,- per 0,1 sec die je sneller bent met de AWD, dus als deze tussen acceleratie je enige dilllema is moet je jezelf afvragen of dit waard is.... :9 ik vind het vrij dure tijd ;)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Motorfret schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:16:

Waar twijfel je tussen?
Bij mij werd de kleur van de body mede bepaald door de of het een Lounge of niet Lounge zou worden. De Lounge heeft grijze skirts en de niet Lounge zwarte, dat maakte de keuze voor mij makkelijker.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38
In het Solar Magazine van deze maand is te lezen:
"Het goede nieuws is dat Hyundai begin 2022 de IONIQ 5 op de markt brengt die is uitgerust met bidirectionele laadtechnologie, en ook nog eens volgens de Europese laadstandaarden. Dat is een mijlpaal. Andere automerken zullen dan snel volgen en wij blijven deze ontwikkeling pushen, ook binnen Europese projecten. Deze technologie biedt immers enorme kansen om kolen- en gascentrales binnen afzienbare tijd te elimineren uit onze wereld."

Lees het hele artikel op https://solarmagazine.nl/...d-van-de-energietransitie

Zou hier nog iets anders bedoeld worden, dan de huidige 2 stekker mogelijkheden (onder de achterbank en het laadpunt rechts buiten de auto) voor het afnemen van elektriciteit?

• Tiggy80
Amersfoort schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:28:
In het Solar Magazine van deze maand is te lezen:
"Het goede nieuws is dat Hyundai begin 2022 de IONIQ 5 op de markt brengt die is uitgerust met bidirectionele laadtechnologie, en ook nog eens volgens de Europese laadstandaarden. Dat is een mijlpaal. Andere automerken zullen dan snel volgen en wij blijven deze ontwikkeling pushen, ook binnen Europese projecten. Deze technologie biedt immers enorme kansen om kolen- en gascentrales binnen afzienbare tijd te elimineren uit onze wereld."

Lees het hele artikel op https://solarmagazine.nl/...d-van-de-energietransitie

Zou hier nog iets anders bedoeld worden, dan de huidige 2 stekker mogelijkheden (onder de achterbank en het laadpunt rechts buiten de auto) voor het afnemen van elektriciteit?
in utrecht is wedrivesolar al met een proef bezig, zij hebben een "kleine aanpassing" gedaan ism met Hyundai (vermoedelijk softwarematig) waarbij ze V2G hebben ipv V2L. dus ja de verwachting is wel dat dit nog wat betekend in de toekomst.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38
Uit een eerdere post in dit forum is al de V2G te zien (zie rode kader):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8XCsn5BBK4SApBriIBk-HjOHlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9Wq2q1KFCoXbYDqscucwfKr.jpg?f=fotoalbum_large

• Motorfret
HollovVpo1nt schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Waar twijfel je tussen?
Bij mij werd de kleur van de body mede bepaald door de of het een Lounge of niet Lounge zou worden. De Lounge heeft grijze skirts en de niet Lounge zwarte, dat maakte de keuze voor mij makkelijker.
Momenteel de Olive green of Atlas white. en dan in de connect uitvoering.
Al lopen zoeken in fora en google, maar nog geen (goede) foto gevonden van de Olive green met de zwarte sideskirts. (en dan bedoel ik dus geen persfoto)
Vind de kleuren lastig te bepalen vanaf het monster bij de dealer en de vele foto's, daar er veel kleurverloop in zit door zonlicht bijvoorbeeld.

in deze video is hij te zien in Olive green, maar helaas zonder goed 'overzichts shot' van de auto: YouTube: Hyundai Ioniq 5 Dynamiq RWD 72.6kwh Mystic Olive - XXL Review [Deuts...

De witte heb ik al live gezien en kan derhalve ook een beeld vormen aan de hand van de online foto's, zoals deze;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW1hAiXLaXf8TnXigWPpmXGgeLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANaC2iGjch4YEXF8X5Dv13sL.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
welke kleur is dit bijvoorbeeld.? :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLdqhw0Wu0qoadMeGBuDFOLGoAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GGnrzjQ3uAyTqTvE6WQzogg9.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Motorfret op 23-08-2021 14:29 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Tiggy80
Amersfoort schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:12:
Uit een eerdere post in dit forum is al de V2G te zien (zie rode kader):
[Afbeelding]
ah kijk eens, tja met 85 paginas heb ik die toch vergeten, lees al redelijk uit het begin mee, maar zoveel info 8)7

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dit is de Atlas White
https://i.ytimg.com/vi/68gpuW4NUAM/maxresdefault.jpg

Dit is de grijze in connect
https://www.vivacar.fr/oc...-kwh-218ch-creative-2021/

https://media.vivacar.fr/...ABk4_C7YQ/2775921-004.jpg

Dit is de blauwe connect:
https://preview.redd.it/a...2374b948827628e082546549c

Deze is volledig zwart:
https://occasion.largus.fr/auto/hyundai/ioniq-5/

In het buitenland heten de connect modellen 'creative', dat helpt bij het googlen

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-08-2021 14:33 ]

Motorfret schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Momenteel de Olive green of Atlas white. en dan in de connect uitvoering.
Al lopen zoeken in fora en google, maar nog geen (goede) foto gevonden van de Olive green met de zwarte sideskirts. (en dan bedoel ik dus geen persfoto)
Vind de kleuren lastig te bepalen vanag het monster bij de dealer en de vele foto's daar er veel kleurverloop zit door zonlicht bijvoorbeeld.

in deze video is hij te zien in Olive green, maar helaas zonder goed 'overzichts shot' van de auto: YouTube: Hyundai Ioniq 5 Dynamiq RWD 72.6kwh Mystic Olive - XXL Review [Deuts...

De witte heb ik al live gezien en kan derhalve ook een beeld vormen aan de hand van de online foto's, zoals deze;
[Afbeelding]

edit:
welke kleur is dit bijvoorbeeld.? :
[Afbeelding]
Volgens mij is die laatste foto ook de Mystic Olive. Het is een pearl mica lak; dit geeft onder verschillende hoeken een heel andere look. Dat zie je ook een beetje in het filmpje dat je linkt. Wel mooi ook met die zwarte accenten ipv lichtgrijs.

• Motorfret
foto gevonden :) : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epfu23bBMTCx-wC5DjKIT0ZUdio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUa9bZ85XYByxGEEuT6753b2.jpg?f=fotoalbum_large:

Hier ook een aantal foto's (maar uitgeknipt, dus lastiger in te schatten zonder achtergrond):

https://www.autoweek.nl/a...i-ioniq-5-back-to-basics/

Wel grappig om te zien hoe die kleur kan verschillen afhankelijk van de lichtinval. Best fascinerend om naar te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 23-08-2021 14:54 ]

• chrvdbos
  • Laatst online: 31-08 10:30
Tiggy80 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:14:
[...]

het is ongeveer €1000,- per 0,1 sec die je sneller bent met de AWD, dus als deze tussen acceleratie je enige dilllema is moet je jezelf afvragen of dit waard is.... :9 ik vind het vrij dure tijd ;)
Het heeft niets te maken met die 0.1 sec voor 1000 euro, maar wel met die glimlach op je gezicht als je met de 72.6 KWh AWD in sport rijdt.
En een glimlach, weten we allemaal, is onbetaalbaar.

• Tiggy80
chrvdbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Het heeft niets te maken met die 0.1 sec voor 1000 euro, maar wel met die glimlach op je gezicht als je met de 72.6 KWh AWD in sport rijdt.
in dat geval moet je wachten op de N uitvoering of de ev6GT, die geeft de grootste glimlach denk ik. maar voor die 0.4 sec.... daar wordt mijn glimlach niet groter of kleiner van

chrvdbos schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb een tijd in een LEAF gereden, met een 0-100 van >10s en maximale snelheid van 130 km/h. Desondanks was ik bij een stoplicht bijna altijd sneller weg dan een willekeurige dikke Duitser. Daar kreeg ik dan wel een glimlach van...

Ik denk dat de RWD met genoemde tijden echt al heel snel is. Juist het direct beschikbare koppel geeft je dat gevoel van 'Wow'. Maar goed, het is jouw geld... En als het je om de kick gaat, kun je uiteraard ook andere auto's overwegen; die geven nog meer bang for more bucks...

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 06:13
HollovVpo1nt schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 01:05:
[...]

Cruise control 140km/u snelweg. Bij volle batterij gaf 280km aan.
280 km actieradius bij 140 km/u geloof ik wel, maar waar zit het verschil in met de eerder genoemde 180 km actieradius?

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
Volgens mij is de kleur van de Ioniq 5 in deze foto: Galactic Grey Metalic.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• revo37
Richard-I5 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Volgens mij is de kleur van de Ioniq 5 in deze foto: Galactic Grey Metalic.
Ik denk dat je gelijk hebt, en ik hoop het ook. Deze uitvoering, met zwarte trim, komt als het goed in september mijn kant op. Vind hem erg gaaf!
>700km op een lading? In Korea is het gelukt: van meest Noordelijke naar meest Zuidelijke laadpunt: 616 km en nog 17% SOC = 101 km range over. Cockpit geeft efficiency aan van 10,5 km/kWh. Dat is maar 95 Wh/km!

YouTube: What mileage does the IONIQ 5 get on a single charge? | Hyundai

Het geheim? Heeeel langzaam rijden. Over die 616 km deden ze 12h45m, oftewel gemiddeld 48 km/h over de snelweg...

Maar goed, als je dus range anxiety krijgt: ga 50 km/h rijden op de snelweg en je komt nog een heel eind...

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
bilgy_no1 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:20:
>700km op een lading? In Korea is het gelukt: van meest Noordelijke naar meest Zuidelijke laadpunt: 616 km en nog 17% SOC = 101 km range over. Cockpit geeft efficiency aan van 10,5 km/kWh. Dat is maar 95 Wh/km!

YouTube: What mileage does the IONIQ 5 get on a single charge? | Hyundai

Het geheim? Heeeel langzaam rijden. Over die 616 km deden ze 12h45m, oftewel gemiddeld 48 km/h over de snelweg...

Maar goed, als je dus range anxiety krijgt: ga 50 km/h rijden op de snelweg en je komt nog een heel eind...
Ter info: minimum snelheid op de autostrade in België is 70km/u, ik veronderstel dat dit in NL ook het geval is.

;) ;)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dieken Taffert schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

280 km actieradius bij 140 km/u geloof ik wel, maar waar zit het verschil in met de eerder genoemde 180 km actieradius?
Ik bedoel, als de batterij volgeladen was, gaf hij een bereik van 280km weer. Na 140km/u gecruised te hebben, vaak van Eindhoven naar Rotterdam, kwam ik aan met 40km bereik over.
Misschien klein accupakket model, dunno, was er een uit 2017.

Ik had er trouwens geen erg in dat de Ioniq 5 connect geen ambient verlichting heeft. Vind ik wel balen. De EV6 Plus doet het voor dezelfde prijs toch wel een stuk beter: stoelventilatie voor, stoelverwarming achter, ambient light...

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-08-2021 00:50 ]

• revo37
HollovVpo1nt schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:54:
[...]

Ik had er trouwens geen erg in dat de Ioniq 5 connect geen ambient verlichting heeft. Vind ik wel balen. De EV6 Plus doet het voor dezelfde prijs toch wel een stuk beter: stoelventilatie voor, stoelverwarming achter, ambient light...
Is een beetje waar je waarde aan hecht ook natuurlijk. Qua rij assistentie is de connect dan weer beter uitgerust met HDA 2, dat heb je bij de EV6 pas vanaf de GT plus, evenals de autonome noodrem assistent (die is bij Ioniq 5 standaard).

Ik hecht zelf meer waarde aan HDA2 bijvoorbeeld, dat was voor mij echt een pré dat er redelijk autonoom gereden kan worden op snelwegen. Enige wat ik wel had willen hebben is stoelventilatie voor

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:32
De Ioniq 5 heeft ook stoelventilatie, is afhankelijk van welke uitvoering je koopt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

revo37 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:50:
[...]

Is een beetje waar je waarde aan hecht ook natuurlijk. Qua rij assistentie is de connect dan weer beter uitgerust met HDA 2, dat heb je bij de EV6 pas vanaf de GT plus, evenals de autonome noodrem assistent (die is bij Ioniq 5 standaard).

Ik hecht zelf meer waarde aan HDA2 bijvoorbeeld, dat was voor mij echt een pré dat er redelijk autonoom gereden kan worden op snelwegen. Enige wat ik wel had willen hebben is stoelventilatie voor
Ik vind met name de voor- en achterlichten incl knipperlichten toch wel een behoorlijke downgrade t.o.v. de Lounge uitvoering. Anders had ik zeker een connect+ AWD overwogen. Bij de Lounge uitvoering mag ik geen AWD kiezen.

Ik had trouwens ook nog een poosje terug een filmpje gemaakt van een Connect+ met de kleur digital teal green vanuit verschillende hoeken, bizar hoe die variëert onder de lichtinval:
YouTube: Hyundai IONIQ5 Connect Plus AWD Digital Teal Green 19 inch alloys 23...

Hoorde trouwens zaterdag dat je nog echt geluk moet hebben, wil je nog gemotoriseerde deurgrepen krijgen, vanwege de chiptekorten. Dus ik vroeg: ah, die installeren jullie er dan later op? Reactie: nou, daar zou ik niet op rekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door xsive op 24-08-2021 09:29 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
xsive schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Hoorde trouwens zaterdag dat je nog echt geluk moet hebben, wil je nog gemotoriseerde deurgrepen krijgen, vanwege de chiptekorten. Dus ik vroeg: ah, die installeren jullie er dan later op? Reactie: nou, daar zou ik niet op rekenen.
Ah, zijn daarom de gemotoriseerde handgrepen in de configurator van Hyundai verdwenen? In een eerdere brochure zag ik deze nog standaard bij de Lounge editie staan. Maar toen ik laatst door de specs aan het browsen was kon ik deze automatische handgrepen niet meer terugvinden.

Ergens jammer, maar aan de andere kant, als ze daardoor wel enigszins tijdig kunnen worden uitgeleverd...
[...]

Dat staat toch in de prijslijst genoemd in ieder geval toen ik hem bestelde. Als dat er niet op blijkt te zitten accepteer ik dat echt niet zonder meer. Chiptekort of niet...

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Dat staat toch in de prijslijst genoemd in ieder geval toen ik hem bestelde. Als dat er niet op blijkt te zitten accepteer ik dat echt niet zonder meer. Chiptekort of niet...
zeker niet zonder communicatie vooraf, auto niet compleet, de betaling ook niet....

Ik realiseer mij trouwens net dat de proefauto (connect+) ook handgrepen had die automatisch naar buiten kwamen, dus de 1e prijslijst leek aangepast omdat andere uitvoeringen deze functie ook kregen redeneerde ik. als dit nu voor alle uitvoering zou vervallen zou dat wel een slechte zaak zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Tiggy80 op 24-08-2021 13:07 ]

• xsive

xsive

ii

GoodPeople schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ah, zijn daarom de gemotoriseerde handgrepen in de configurator van Hyundai verdwenen? In een eerdere brochure zag ik deze nog standaard bij de Lounge editie staan. Maar toen ik laatst door de specs aan het browsen was kon ik deze automatische handgrepen niet meer terugvinden.

Ergens jammer, maar aan de andere kant, als ze daardoor wel enigszins tijdig kunnen worden uitgeleverd...
Persoonlijk heb ik dan liever geen verzonken handgrepen.

• Tiggy80
xsive schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Persoonlijk heb ik dan liever geen verzonken handgrepen.
moet je ze even krom buigen na aflevering :o maar ik geef je gelijk, dat handmatig uitduwen lijkt mij ook niet handig

• kobis90
  • Laatst online: 26-09-2022
Guys,

I have the first bad news with my P45 :( After driving around 5000km, my 12V battery is draining over night and I had to call Hyundai's Mobiliteitsgarantie. The car was completely dead, no locks working, had to open the doors manually with the key. Fortunately they were very quick (30mins on a Sunday) until they arrived at my place. Once the 12V battery was connected to power, the car booted up and when I turned it on it took the power from the main battery - which was still charged around 20%. I drove around a bit, but next day I had the same issue.

Tomorrow calling the pechhulp again and then directly driving to my dealer - crossing fingers this is just a little issue. Fortunately it didn't happen during one of my trips.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Ik vind met name de voor- en achterlichten incl knipperlichten toch wel een behoorlijke downgrade t.o.v. de Lounge uitvoering. Anders had ik zeker een connect+ AWD overwogen. Bij de Lounge uitvoering mag ik geen AWD kiezen.
Huh, hoe zijn de lichten een downgrade, heb je een vergelijking? Ik dacht namelijk dat alleen de "grill" lamp van de Lounge een verschil was?

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 25-08-2021 08:17 ]

kobis90 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:01:
Guys,

I have the first bad news with my P45 :( After driving around 5000km, my 12V battery is draining over night and I had to call Hyundai's Mobiliteitsgarantie. The car was completely dead, no locks working, had to open the doors manually with the key. Fortunately they were very quick (30mins on a Sunday) until they arrived at my place. Once the 12V battery was connected to power, the car booted up and when I turned it on it took the power from the main battery - which was still charged around 20%. I drove around a bit, but next day I had the same issue.

Tomorrow calling the pechhulp again and then directly driving to my dealer - crossing fingers this is just a little issue. Fortunately it didn't happen during one of my trips.
Which software version have you installed? The original one? Probably there is some (small) power drain somewhere. Not a lamp keeping on, e.g. trunk or drawer?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:53

KrazyJay

kobis90 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:01:
Guys,

I had the same with an Ioniq. Appeared to be an issue with the 12V battery. A replacement fixed it.

• Tiggy80
HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:13:
[...]

Huh, hoe zijn de lichten een downgrade, heb je een vergelijking? Ik dacht namelijk dat alleen de "grill" lamp van de Lounge een verschil was?
Alles onder de lounge heeft standaard knipperlichten (niet led) die onderaan de bumpers geplaatst zijn.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tiggy80 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Alles onder de lounge heeft standaard knipperlichten (niet led) die onderaan de bumpers geplaatst zijn.
Dit heeft de dealer mij niet verteld, staat volgens mij ook niet in de prijslijst bij de uitvoeringsverschillen. Hier baal ik wel echt van!

• xsive

xsive

ii

Tiggy80 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Precies. Achterlichten hebben ook alleen pixels waar de lampen zitten, verder zwarte balk.

Correctie: er zitten wel blokjes in die balk, maar je ziet het niet zo goed. Bij de Lounge is het veel meer 1 geheel.

[ Voor 15% gewijzigd door xsive op 25-08-2021 09:07 ]

• kobis90
  • Laatst online: 26-09-2022
ZuinigeRijder schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Which software version have you installed? The original one? Probably there is some (small) power drain somewhere. Not a lamp keeping on, e.g. trunk or drawer?
I don't know which exact version it is, but I didn't upgrade to the newest one from the forum. So it's the original one. Are you aware of any lights which can be turned on or off manually in the trunk or somewhere else?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

xsive schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:03:
[...]

Precies. Achterlichten hebben ook alleen pixels waar de lampen zitten, verder zwarte balk.

Correctie: er zitten wel blokjes in die balk, maar je ziet het niet zo goed. Bij de Lounge is het veel meer 1 geheel.
Knipperlichten voor zitten in de bumber, knipperlichten achter zitten toch gewoon in de 'balk'? Wel zuur van de lichten voor overigens. Ik vraag mij af of de hardware er niet toch in zit. Bij de Audi Q4 standaard uitvoering heb je bijvoorbeeld wel de hardware van een lichtbalk achter, maar staat die niet 'aan'..

• xsive

xsive

ii

HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Knipperlichten voor zitten in de bumber, knipperlichten achter zitten toch gewoon in de 'balk'? Wel zuur van de lichten voor overigens. Ik vraag mij af of de hardware er niet toch in zit. Bij de Audi Q4 standaard uitvoering heb je bijvoorbeeld wel de hardware van een lichtbalk achter, maar staat die niet 'aan'..
Weet niet of je het zo goed kunt zien?

Connect+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eGTJJPR1OknVGFuTibQgLIo7fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcK9bpNzQGoGAGlMSQfdOaQN.jpg?f=fotoalbum_large

Connect+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGtiUcxN3FMsY54d02O8H-EuVks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKzmBxfBR1YMVRblXxRUTRe3.jpg?f=fotoalbum_large

Lounge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4aYlKirTNES7xCxxkQr9vJQ4VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmRA9kBnwFfIFO9wytZk0wla.jpg?f=fotoalbum_large

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:56
HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Dit heeft de dealer mij niet verteld, staat volgens mij ook niet in de prijslijst bij de uitvoeringsverschillen. Hier baal ik wel echt van!
In de prijslijst staat alleen dit bij de Lounge over verlichting:
• Verlichting voorzijde, dual-projectie LED (‘Pixel’)
• Verlichting voorzijde, grille (ambiance)
Er staat niks over de achterkant bij, dus het zou kunnen dat ze dat zijn vergeten.

• -CJ

-CJ

Not remastered

Misschien kunnen we de lounge achterlichten wel los kopen en vervangen >:)

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
Vooral jammer van die hallogeen lampen aan de voorzijde. Dat had toch wel een LED lampje kunnen zijn? Daar zitten de kosten toch niet in? Of is dat om mensen te pushen naar Lounge? Of ingegeven door chiptekorten? :/

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ga er t.z.t. gewoon een punt van maken bij de dealer.
1. Alle dealers die ik heb bezocht voor het bestellen hadden enkel een Lounge of P45 editie, dus in persoon kon in het niet zien.
2. De prijslijst geeft deze verschillen niet weer.
3. De verkopers vertellen niet over dit verschil.

Dan ga ik er ook gewoon van uit dat het er op zit. Het kan toch niet zo zijn dat ik via een forum erachter moet komen dat het niet hetzelfde is i.p.v. via Hyundai?
GoodPeople schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:21:
Vooral jammer van die hallogeen lampen aan de voorzijde. Dat had toch wel een LED lampje kunnen zijn? Daar zitten de kosten toch niet in? Of is dat om mensen te pushen naar Lounge? Of ingegeven door chiptekorten? :/
Ach jammer... voor de clignateurs maakt het niet zoveel uit toch? Die branden maar heel weinig, dus qua energie valt er niet veel te besparen. Wel af en toe vervangen waarschijnlijk (misschien 1 of 2 keer over de levensduur van de auto).

Maar Hyundai had dit soort informatie wel beter op orde moeten hebben voordat ze de bestellingen gingen accepteren. Er was echt veel onduidelijk in de prijslijst.

EDIT:
En ja, uiteraard zijn al die verschillen in de prijslijst er om mensen te pushen naar hogere uitrusting niveaus.

Overigens vind ik dat de Style echt al mooi is uitgerust, maar dat is persoonlijk. Ik wilde bijvoorbeeld heel graag een snelwegassistent (adaptive Cruise Control met Lane Follow Assist). Dat zit bij de Ioniq 5 standaard in de Style ('HDA'). Bij de ID.4 heet dat Travel Assist en krijg je dat pas bij Tech of hoger, wat betekent dat je >€55.000 kwijt bent. Bij Ford en Skoda is het ook een dure optie. Zelfde met de standaard Mica Pearl lak. Bij VW krijg je een solid grijs en bij Skoda een lelijke blauwe kleur, waardoor je bijna wel een kleur-upgrade moet doen. Dan snap ik dat Hyundai wel ergens anders gaat besparen en is een halogeen knipperlichtje wel acceptabel. Je ziet die lampjes zelf toch niet als je erin rijdt...

Zelf heb ik overigens voor een Lounge gekozen ivm het panorama dak en nog wat snufjes. Als ik het panorama dak ook bij Connect(+) had gekund was ik waarschijnlijk wel op iet anders uitgekomen.

[ Voor 41% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-08-2021 10:38 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
bilgy_no1 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
Bij de ID.4 heet dat Travel Assist en krijg je dat pas bij Tech of hoger, wat betekent dat je >€55.000 kwijt bent.
Vroegâh was dat zo, ze hebben de pakketten laten vallen. nu is alles selecteerbaar in de config a la enyaq.

dus je kunt goedkoper uit zijn als je overige tech niet wilt en alleen TA belangrijk is. Nu ben je klaar voor 42k (52kwh) of 50k (77kwh)

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 25-08-2021 10:57 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Simply1337 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Vroegâh was dat zo, ze hebben de pakketten laten vallen. nu is alles selecteerbaar in de config a la enyaq.

dus je kunt goedkoper uit zijn als je overige tech niet wilt en alleen TA belangrijk is. Nu ben je klaar voor 42k (52kwh) of 50k (77kwh)
Aha. Goed om te weten!
Weer een verbruikstest, ditmaal van Instadriver in Zwitserland.

YouTube: YouTube (NB hij start bij de uitkomsten, als je begint bij het begin zie je ook de opmerkingen over de rij-assistenten).

Mooi weer, 30°C (airco staat aan op 21-22°C): zeer laag verbruik bij 100 km/h en heel acceptabel bij 130 km/h! Ze noemen iets later ook de verbruikscijfers bij slecht weer (wind, regen en 15°C) die uiteraard fors hoger zijn.

Het is trouwens niet een heel goede test. Ze rijden maar korte stukjes en lezen alleen de boordcomputer af. Maar tochiets van een indicatie.

[ Voor 26% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-08-2021 11:23 ]

• Motorfret
Dan is deze test toch een stuk beter, compleet met GPS data, gemeten met OBD direct vanaf de accu en ze rijden een rondje, waardoor de wind factor iig een stuk minder is:

YouTube: Hyundai IONIQ 5: drei Varianten im großen Vergleich | Reichweite & A...

Screenshots van de uitslag;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8uCH4opBvt4Q8h5UVyt_WlgGtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybKQzHxf4A4SobTPT5YtnhvR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNUdgUr9P0UVzoC-5r4YdXs9ewI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvHgswx48eFSocM6rmLBqH7r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Motorfret op 25-08-2021 14:42 ]

Motorfret schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:58:
Dan is deze test toch een stuk beter, compleet met GPS data, gemeten met OBD direct vanaf de accu en ze rijden een rondje, waardoor de wind factor iig een stuk minder is:

YouTube: Hyundai IONIQ 5: drei Varianten im großen Vergleich | Reichweite & A...

Screenshots van de uitslag;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, die hadden we een tijdje terug al gepost... :P

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-08-2021 16:00 ]

• IoniQ_653
  • Laatst online: 26-08-2021
Gisteren gespot in Monaco tussen alle Ferrari’s, Lamborghini’s en Bugatti’s

• IoniQ_653
  • Laatst online: 26-08-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuFeKd6zxKdNUvxftGyv-kC3C5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCsxcD4fl9LIADO1As3wX5Ja.jpg?f=fotoalbum_large

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

De Ioniq 5 is wel de ideale taxi auto. Heel ruim van binnen, goed bereik, binnen no time opgeladen. Ben bang dat binnen een paar jaar de wow factor van onze ioniq's weg zal zijn omdat je ze als taxi rond zal zien rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-08-2021 09:29 ]

• -CJ

-CJ

Not remastered

Ach de E-klasse is nog steeds een felbegeerde auto.

HollovVpo1nt schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:09:
De Ioniq 5 is wel de ideale taxi auto. Heel ruim van binnen, goed bereik, binnen no time opgeladen. Ben bang dat binnen een paar jaar de wow factor van onze ioniq's weg zal zijn omdat je ze als taxi rond zal zien rijden.
Elektrisch is zeker ideaal als taxi. Heel veel binnenstedelijke kilometers worden nu gereden met diesels die op niet-optimale toeren heel inefficiënt rijden, stationair draaien voor stoplicht etc. En de Ioniq 5 is al helemaal interessant om de redenen die je noemt.

Maar of daardoor de glans van de auto afgaat? Ik zie dat bij Tesla ook niet echt gebeuren sinds ze grootschalig als taxi worden ingezet.

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Bereik verschil tussen de 100 en 130 en naar 150 km/uur is in alle gevallen wel enorm zo te zien.
Het zijn natuurlijk 2ton plus auto's maar nog steeds is het verschil erg aanzienlijk als je 30 km harder rijdt dan toegestaan.
Bewustwording hierin zal ook met verkeerboetes op de snelweg schelen waarschijnlijk O-)

• Jan Treur
Het gewicht is bij constante snelheid en vlakke weg niet de grootste factor. Het gaat dan meer om de tegenwind die je creeert. Omdat het toenemende energieverbruik theoretisch gezien met het kwadraat van de snelheid gaat, leidt elk verhoging van de snelheid met een factor 1.4 (bijvoorbeeld van 100 naar 140 km/h) in principe tot halvering van het bereik (want 1.4 in het kwadraat is 2).

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 26-08-2021 11:30 ]

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Jan Treur schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:29:
Het gewicht is bij constante snelheid en vlakke weg niet de grootste factor. Het gaat dan meer om de tegenwind die je creeert. Omdat het toenemende energieverbruik theoretisch gezien met het kwadraat van de snelheid gaat, leidt elk verhoging van de snelheid met een factor 1.4 (bijvoorbeeld van 100 naar 140 km/h) in principe tot halvering van het bereik (want 1.4 in het kwadraat is 2).
Ik moet zeggen dat ik twijfel aan deze formule. Terugwerkende kracht zou bij enkel stad gebruik (50km/u) bereik moeten verviervoudigen naar bijna 2000 Km 8)7

• Tiggy80
kadikoylu schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Ik moet zeggen dat ik twijfel aan deze formule. Terugwerkende kracht zou bij enkel stad gebruik (50km/u) bereik moeten verviervoudigen naar bijna 2000 Km 8)7
bij langzaam rijden wordt rolweerstand weer een grotere factor dan luchtweerstand, maar bij hogere snelheden klopt het wat Jan zegt wel, dan is de rolweerstand verwaarloosbaar. als je het in detail gaat bekijken wordt de formule uiteraard ingewikkelder....

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Iemand het filmpje van Hyundai zelf gezien waar ze van de meest noordelijke laadstation in korea naar de meest zuidelijke rijden op 1 lading? Het ging allemaal heel snel kwa info op het scherm tonen en heb geen tijd gehad tussen werk door om alles rustig te pauzeren en bekijken. Maar uit men hoofd hadden ze een rit van 600+ kilometer gedaan. op eco mode + ipedal. met de long range rwd. en toen ze aan kwamen zij de board computer dat ze nog 100+ kilometer konden.... wtf hoe kan dat, als alle andere tests maar net aan de 400+ km komen?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:20
bastanl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:06:
Iemand het filmpje van Hyundai zelf gezien waar ze van de meest noordelijke laadstation in korea naar de meest zuidelijke rijden op 1 lading? Het ging allemaal heel snel kwa info op het scherm tonen en heb geen tijd gehad tussen werk door om alles rustig te pauzeren en bekijken. Maar uit men hoofd hadden ze een rit van 600+ kilometer gedaan. op eco mode + ipedal. met de long range rwd. en toen ze aan kwamen zij de board computer dat ze nog 100+ kilometer konden.... wtf hoe kan dat, als alle andere tests maar net aan de 400+ km komen?
Moet hem ook nog kijken maar volgens mij was de gemiddelde snelheid over de hele rit 50 km/u.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Rare jongens die Koreanen:

https://youtu.be/57kBg2IJXMc

😂😂

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• Tiggy80
vind het zo gek nog niet, in iedergeval netjes gemaakt. ben wel benieuwd wat de klittebandstickers doen op de plastic delen .... of dat nu ook nog netjes is na verwijderen?? ik hou het iig zolang even bij de officiele accessoires :P (op de dakdragers na dan)

Pagina: 1 ... 22 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic