Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:05
repmeer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Vreemd ik heb een Nederlandse Hyundai. Ik ben ook Nederlander. Wellicht iets verkeerd ingesteld bij aflevering?
Hier hetzelfde, en de beurt was gratis. Het een en ander nagekeken en service acties weggewerkt.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:50:
[...]

Bij de meeste modellen is het ook 15.000 km, dus kan best dat de dealer/monteur het verkeerd ingesteld heeft. En heel in het begin was het ook 15.000 km, is pas later aangepast naar 30.000 km/2 jaar.

Je kunt het zelf instellen in het infotainment, uit mijn hoofd in hetzelfde scherm om te kijken welke software versie geïnstalleerd is. Daar kun je de km stand en aantal dagen instellen.
Heb vanmorgen even gekeken maar niet kunnen vinden.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
repmeer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:46:
[...]

Heb vanmorgen even gekeken maar niet kunnen vinden.
Staat toch ergens anders, optie beneden waar de settings van de HUD kunt instellen, Serviceinterval. Zie Duitse video. Zelf niet geprobeerd, maar denk dat deze nog steeds daar ergens staat. Waarschijnlijk kun je ook gewoon zoeken naar service en dan zal service interval er wel bij staan, want zoeken is soms sneller dan door al die schermen te zoeken naar een setting O-)

[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-01-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Hebben meer mensen het problemeen wat ik sinds enige weken heb?

Wanneer ik binnen Waze op Android Auto het microfoontje op het scherm indruk en dan mijn bestemming inspreek, dan vind AA/Waze het adres (hij herhaalt het), maar uiteindelijk wordt het niet ingevoerd als bestemming.

Enige oplossing: met het handje het adres invoeren. Jammer, want dit heeft altijd gewerkt.
Geen idee of het iets van Waze, van AA of van de auto is? Iemand dit ook?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:41
tomhier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:39:
Wat ik bij Android Auto ervaar is dat als Maps of Waze de laatst gebruikte nav is, de route van de onboard navi wordt geannuleerd op het moment dat ik naar AA switch om bv een muziekje aan te zetten. Ik heb ook Sygic nav op m'n telefoon en dan gebeurd dat niet.

Vind ik niet erg handig...

[...]
Nog even wat extra info hoe ik het “switchen” tussen Android Auto (bijvoorbeeld Waze) en de onboard navigatie heb geregeld.
Ik heb Android Auto opgeslagen onder de voorkeuzeknop (het sterretje *).
Daardoor kan ik eenvoudig switchen tussen de onboard navigatie (knop MAP) of Android Auto (*).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qC8WgCHWOQZOjHOVULQ0vCJWwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWTUwgkTFpyzkXMHCoIdKU7y.jpg?f=fotoalbum_large

Er kan maar een navigatie “actief” zijn;.
De navigatie die actief is zal ook actief blijven; ook na switchen.
Als je dezelfde route daarna op bijvoorbeeld Waze start, zal de onboard navigatie “gepauzeerd” worden.
Als je weer naar de onboard navigatie switcht, kun je hem weer herstarten (linksonderin).
Ik doe dit onderweg regelmatig om te kijken welke navigatie de (op dat moment) snelste route toont.

Ten slotte: door te klikken op het rechter scherm zullen de schermen “wisselen” van positie.
Als daarna bijvoorbeeld Spotify (of YouTube Music) links staat kun je een andere playlist of album zoeken en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:49
Ja, dit heb ik precies zo ingesteld.
Probleem is, dat de onbaord navi daadwerkelijk een route heeft, dit wordt gepauzeerd als ik naar AA switch, terwijl maps of waze *geen* route heeft (geeft dus gewoon huidige positie op kaart weer).

Dus stel ik heb een snellader in de onboard als bestemming ingevoerd, batterij gaat lekker opwarmen.
Vervolgens switch ik naar AA en wordt de route van de onboard en opwarmen geannuleerd, want opeens heeft AA de navi overgenomen, zonder dat daar een route ingesteld staat.

Dit is alleen met maps of waze zo, sygic neemt 'm niet over.
CharlieBulldog schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Nog even wat extra info hoe ik het “switchen” tussen Android Auto (bijvoorbeeld Waze) en de onboard navigatie heb geregeld.
Ik heb Android Auto opgeslagen onder de voorkeuzeknop (het sterretje *).
Daardoor kan ik eenvoudig switchen tussen de onboard navigatie (knop MAP) of Android Auto (*).

[Afbeelding]

Er kan maar een navigatie “actief” zijn;.
De navigatie die actief is zal ook actief blijven; ook na switchen.
Als je dezelfde route daarna op bijvoorbeeld Waze start, zal de onboard navigatie “gepauzeerd” worden.
Als je weer naar de onboard navigatie switcht, kun je hem weer herstarten (linksonderin).
Ik doe dit onderweg regelmatig om te kijken welke navigatie de (op dat moment) snelste route toont.

Ten slotte: door te klikken op het rechter scherm zullen de schermen “wisselen” van positie.
Als daarna bijvoorbeeld Spotify (of YouTube Music) links staat kun je een andere playlist of album zoeken en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:50
jrk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:52:
Hebben meer mensen het problemeen wat ik sinds enige weken heb?

Wanneer ik binnen Waze op Android Auto het microfoontje op het scherm indruk en dan mijn bestemming inspreek, dan vind AA/Waze het adres (hij herhaalt het), maar uiteindelijk wordt het niet ingevoerd als bestemming.

Enige oplossing: met het handje het adres invoeren. Jammer, want dit heeft altijd gewerkt.
Geen idee of het iets van Waze, van AA of van de auto is? Iemand dit ook?
Viel mij laatst inderdaad ook op. Maps werk het nog wel gewoon, dus mijn kort door de bocht conclusie was dat het aan Waze ligt (maar hoeft uiteraard niet helemaal het geval te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
tomhier schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:23:
Ja, dit heb ik precies zo ingesteld.
Probleem is, dat de onbaord navi daadwerkelijk een route heeft, dit wordt gepauzeerd als ik naar AA switch, terwijl maps of waze *geen* route heeft (geeft dus gewoon huidige positie op kaart weer).

Dus stel ik heb een snellader in de onboard als bestemming ingevoerd, batterij gaat lekker opwarmen.
Vervolgens switch ik naar AA en wordt de route van de onboard en opwarmen geannuleerd, want opeens heeft AA de navi overgenomen, zonder dat daar een route ingesteld staat.

Dit is alleen met maps of waze zo, sygic neemt 'm niet over.

[...]
Dat probleem heb ik niet.

Wellicht is het een instelling in Android Auto op je telefoon of in de auto?
En heb je de laatste versie van Android Auto en laatste software in de Ioniq 5?

Gebruik je een kabel of een draadloze verbinding (AA Wireless o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
CharlieBulldog schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Dat probleem heb ik niet.

Wellicht is het een instelling in Android Auto op je telefoon of in de auto?
En heb je de laatste versie van Android Auto en laatste software in de Ioniq 5?

Gebruik je een kabel of een draadloze verbinding (AA Wireless o.i.d.).
mm, interressant...
Ja, wie weet... Kan niet iets vinden in de instellingen, ik zal nog eens zoeken.
Verder, ja en ja... :) (AA versie 11.0.635054, wel via AA Wireless)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 10:49

mdeiman

Projet 45

In een Tesla worden allerlei zaken gelogd zoals snelheid, remmen, stuuruitslag, wel of geen stuur vasthouden, etc etc. Dit is uit te lezen.

Wordt bij de Ioniq 5 ook dit soort zaken gelogd en is dit uit te lezen?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
mdeiman schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:08:
In een Tesla worden allerlei zaken gelogd zoals snelheid, remmen, stuuruitslag, wel of geen stuur vasthouden, etc etc. Dit is uit te lezen.

Je kunt bij vrijwel alle moderne auto’s dus ook bij de Ioniq 5 heel veel data uitlezen.
Daarvoor heb je een OBD2 dongle nodig (te koop vanaf ongeveer € 25) en een app om de data uit te lezen (bijvoorbeeld Car Scanner)
Je kunt in dit forum veel informatie over de werking lezen als je zoekt op “OBD2”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdeiman schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:08:

Zie dit topic op goingelectric. Merendeel van de informatie is de informatie die ook beschikbaar is met de Bluelink App of met mijn tool (met debug.py zie je héél véél meer geretourneerde informatie dan mijn tool en/of Bluelink gebruikt). Waarschijnlijk is er ook een "zwarte doos" die de informatie opslaat van de laatste 30 seconden of zo m.b.t. snelheid, stuuruitslag, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-01-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:23
Correct me if i 'm wrong, maar de oplossing met OBD dongle en CarScanner is alleen real time uit te lezen......die kan niet loggen
Of de auto dat zelf op dat niveau doet, en je dat dan uit kunt lezen? Ik heb 't (nog) niet gevonden........maar was er ook niet naar op zoek.

[ Voor 2% gewijzigd door Peter-036 op 28-01-2024 09:42 . Reden: typo ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 22:33
Dit geeft de wagen een geweldige opfrisbeurt: De mat zwarte “ioniq 6 logo’s” op eBay gescoord!

Voor de geïnteresseerde, hier de product nrs voor de emblemen:
Voor: 86305 N1020 (2 bevestigingspunten verwijderen)
Achter: 86302 IB000 (past 1-op-1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdkG8WFEgEYreFp6L6eIhQ34Ksg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNafsXLSN2Wli1yWfnV5PNZK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7GdCPITc7S3h4NVhORrIyyGlE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFZZNftP84XQZ2YvLHtjbIzR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:58
Sonerius schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:58:
Sindskort komt het met enige regelmaat voor dat de oplaadlimiet voor AC-laden wordt gereset op 100%, terwijl ik deze standaard op 80% heb staan. De DC-limiet blijft op 80%.

Iemand dit ook ervaren of hier een oplossing voor? Ik heb het probleem nog niet kunnen recreëren, maar vind het geen prettig idee dat ik dit iedere keer moet gaan checken als ik 'm oplaad.
Ik heb dit nu ook al een tijdje, en zelfs gisteren in de auto hem op 80 gezet. Vanochtend: toch weer tot 100 opgeladen. Wat ik ook doe, voor of na start van opladen, hij gaat elke keer toch tot 100 door.

Ik gebruik wel (al meer dan een jaar) jedlix, dus misschien dat met de pauze van jedlix dingen word gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 10:49

mdeiman

Projet 45

Peter-036 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:41:
Correct me if i 'm wrong, maar de oplossing met OBD dongle en CarScanner is alleen real time uit te lezen......die kan niet loggen
Of de auto dat zelf op dat niveau doet, en je dat dan uit kunt lezen? Ik heb 't (nog) niet gevonden........maar was er ook niet naar op zoek.
Gaat mij inderdaad om opslag van de data. Een Tesla bewaart lange tijd data.

Ben benieuwd of dit bij de Ioniq 5 ook gebeurt en of dit ook toegankelijk voor ons is op een bepaalde wijze.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:51
tomhier schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:42:
[...]

mm, interressant...
Ja, wie weet... Kan niet iets vinden in de instellingen, ik zal nog eens zoeken.
Verder, ja en ja... :) (AA versie 11.0.635054, wel via AA Wireless)
Bij sommige wireless dongles kan je instellen of de GPS antenne van de wagen overgenomen wordt of niet ... zou het daarmee te maken kunnen hebben dat waze en ... de gps data overneemt en dus de interne navigatie stopt (no data)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
Acceleratie zonder pedaal aan te raken.

Steeds aan hetzelfde verkeerslicht reageert de wagen raar.
Licht op rood, stop, en uit het niets accelereert hij terug zonder pedaal aan te raken.
Op geen enkel ander kruispunt of andere situaties, telkens aan hetzelfde verkeerslicht.

Even getwijfeld om het te posten maar het gebeurt met regelmaat.
Iemand anders die dit ook meemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Markiemaster schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik kom dan wel steeds direct op Spotify uit... maar dat is met Carplau

Waar ik wel last van heb is dat in splitscreen met onboard nav en daarnaast carplay de media vaak stilstaat, tijd en nummer kloppen niet. Soms loopt het weer even, maar loopt dan toch weer vast. Paperclip reset helpt altijd, maar loopt binnen no time weer vast
Iemand herkenning/tips?
Hoe heb jij Carplay op je rechterschermpje terwijl je gebruik maakt van de inbouwnavi? Ik krijg dat niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 15:18
sempaai schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:44:
Acceleratie zonder pedaal aan te raken.

Steeds aan hetzelfde verkeerslicht reageert de wagen raar.
Licht op rood, stop, en uit het niets accelereert hij terug zonder pedaal aan te raken.
Op geen enkel ander kruispunt of andere situaties, telkens aan hetzelfde verkeerslicht.

Even getwijfeld om het te posten maar het gebeurt met regelmaat.
Iemand anders die dit ook meemaakt ?
Eerste rood licht bij het vertrekken (of na achteruit rijden)? - I-pedal staat (nog) niet aan.
Reken je op Auto-hold, dan moet je voldoende doortrappen op de rem. Dat doe je mogelijk niet genoeg bij dit licht omdat je ruim kan anticiperen en dus zachter remt.

Alle andere rariteiten zouden universeel moeten zijn (niet beseffen dat er creep is, ofzo) en niet in een specifieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-06 17:52
IceTeaGX schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Eerste rood licht bij het vertrekken (of na achteruit rijden)? - I-pedal staat (nog) niet aan.
Reken je op Auto-hold, dan moet je voldoende doortrappen op de rem. Dat doe je mogelijk niet genoeg bij dit licht omdat je ruim kan anticiperen en dus zachter remt.

Alle andere rariteiten zouden universeel moeten zijn (niet beseffen dat er creep is, ofzo) en niet in een specifieke situatie.
automatisch afstandhoudende cruise control aangezet bij het stuur ronddraaien oid?

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• karodem
  • Laatst online: 23-05 08:58
Marcel2020 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:32:
Ik heb vandaag bij Carglass een nieuwe voorruit gekregen (nouja krijgen), nu lijkt het alsof de HUD waziger als voorheen is (alsof je een lens van je verrekijker niet scherpstelt) en de projectie iets verder naar links zit.
Het verstelbereik is voor virtual realty groot genoeg maar voor de gewone HUD info kun je hoog laag en roteren, maar niet naar rechts schuiven...

Hoe hoort dat eigenlijk op het scherm te staan? Ik neem aan gecentreerd boven het midden van het stuurwiel toch?
Carglass monteert standaard een "third party" voorruit, ik heb hierover geklaagd aangezien de weergave inderdaad wazig was. Ze hebben dit zelf ook geconstateerd en bij mij een nieuwe originele voorruit gemonteerd. Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:04
karodem schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Carglass monteert standaard een "third party" voorruit, ik heb hierover geklaagd aangezien de weergave inderdaad wazig was. Ze hebben dit zelf ook geconstateerd en bij mij een nieuwe originele voorruit gemonteerd. Top service!
kijk... dit zijn nou de redenen dat het handig is om op tweakers te zitten. Extreem handig zo'n weetje.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sempaai
Marcel2020 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:42:
[...]

automatisch afstandhoudende cruise control aangezet bij het stuur ronddraaien oid?
Neen, vertrekken op de parking, reglvl 1, rest alles manueel.
Stoppen aan de uitgang van de parking voor verkeerslicht en enkel en alleen daar dit rare gedrag.

Op geen enkele andere verkeerssituatie maak ik het mee, enkel dat ene verkeerslicht.
Zelfs met stilstaande voorganger accelereert hij uit zichzelf, zeer bizar. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door sempaai op 29-01-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
karodem schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:45:
[...]

thanks voor deze feedback!

Ik heb de plastic laag in het dash schoongemaakt wat wel scheelt, maar alsnog lijkt het wazig (minder) en ik kan het beeld niet meer horizontaal krijgen.

Ik ga er eens over bellen van de week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
sempaai schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Stoppen aan de uitgang van de parking voor verkeerslicht en enkel en alleen daar dit rare gedrag.

Op geen enkele andere verkeerssituatie maak ik het mee, enkel dat ene verkeerslicht.
klinkt griezelig, ik zou eens met een monteur dat ritje maken....Lijkt vrij onmogelijk dat een verkeerslicht enige invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 06-06 15:18
sempaai schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Met reg op lvl1 heb je standaard creep, dus eigenlijk is dit gedrag te verwachten zodra je de rem loslaat zonder autohold te gebruiken.

Dus zoals ik al zei:
- je vergeet i-pedal op te zetten bij het vertrekken. (Niet dus, want op regen 1)
- je hebt auto-hold aanstaan, en je trapt niet voldoende hard op de rem (op de parking rij je misschien wat trager en kan je zachter stoppen voor het licht?).
- je laat de rem los zonder één van deze 2 systemen op. (en dan is het te verwachten)
- je moet dringend de garage bellen! (de wagen versnelt als je remt, en dan zou ik hem al direct aan de kant laten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
Dala schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Ik heb dit nu ook al een tijdje, en zelfs gisteren in de auto hem op 80 gezet. Vanochtend: toch weer tot 100 opgeladen. Wat ik ook doe, voor of na start van opladen, hij gaat elke keer toch tot 100 door.

Ik gebruik wel (al meer dan een jaar) jedlix, dus misschien dat met de pauze van jedlix dingen word gereset?
De app of homeassistant kan dit ook veroorzaken.
Dubbel check in je app/HA of die daar op 100%, en als dat zo is corrigeer hem daar even.

Wat mij is opgevallen is dat als je de airco/voorverwarming aanzet terwijl die aan de laadpaal staat, dat die dan vaak gewoon op volle snelheid gaat laden en dus uiteindelijk bijna 100% kan zijn. (ondanks mijn laadlimiet van 90%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
vifra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:51:
[...]

Bij sommige wireless dongles kan je instellen of de GPS antenne van de wagen overgenomen wordt of niet ... zou het daarmee te maken kunnen hebben dat waze en ... de gps data overneemt en dus de interne navigatie stopt (no data)?
Ik heb is wat gespeeld met de knop 'Media' en 'Ster', de 'Ster' heb ik ingesteld op AA.
Als ik audio heb via AA en op 'Media' druk, dan gaat tie naar AA. Doe ik dit de eerste keer, neemt AA de navigatie over, doe ik dit de tweede keer, dan blijft de onboard werken.

Beetje onvoorspelbaar gedrag, maar lijkt dat ik een manier heb gevonden 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
demonic schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:48:
[...]

De app of homeassistant kan dit ook veroorzaken.
Dubbel check in je app/HA of die daar op 100%, en als dat zo is corrigeer hem daar even.
Aha, sinds 20 januari is did in de home assistant idd naar 100 aan het springen op allerlei momenten. Eens kijken wat er gebeurd daar, heb hem op 80 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cloud schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:54:
[...]
Afgelopen avond/nacht weer een laadsessie gedaan tot 80% en volgens e-flux heeft de auto direct na het bereiken van dat percentage weer de sessie beëindigd.

Ik heb AC limiet nu op 90% ingesteld en zal binnenkort daar mee testen om te zien of het verschil maakt.
Inmiddels getest met de 90% limiet maar gedrag lijkt hetzelfde. Auto lijkt direct de laadsessie af te kappen na het bereiken van de limiet en daardoor dus niet meer in staat te zijn om op gepland schema te gaan voorverwarmen. Ik heb nog niet getest wat er gebeurt als ik opnieuw een laadsessie begin terwijl ik al op het doelniveau zit.

Het is niet de grootste ramp want ik kan ook wel gepland voorverwarmen via Home Assistant regelen; en dan werkt het tenminste ook als ik niet ingeplugd ben. Maar wel vreemd dat dit bij mij zo verschilt na die ICCU service actie, terwijl anderen dus aangeven dat er bij hun geen verschil is :?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
Dala schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:20:
[...]

Aha, sinds 20 januari is did in de home assistant idd naar 100 aan het springen op allerlei momenten. Eens kijken wat er gebeurd daar, heb hem op 80 gezet.
Well I'll be damned, ineens rond 3 (toen ik niks deed met de auto of HA) springt ie naar 100 terug...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWBs79qNnnCbywNFROyg5e5rE8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oElpenamcPEP5yPHNYX0JF32.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Groene Jacob schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:07:
Dit geeft de wagen een geweldige opfrisbeurt: De mat zwarte “ioniq 6 logo’s” op eBay gescoord!

Voor de geïnteresseerde, hier de product nrs voor de emblemen:

[Afbeelding][Afbeelding]
cool, en hoe zet je ze vast? ( en hoe komen de originele er af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:36
Dala schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:20:
[...]
ineens rond 3 (toen ik niks deed met de auto of HA) springt ie naar 100 terug...
Hoe is "IONIQ 5 AC Charging Limit" gedefinieerd?
Is het een helper?
Zijn er automations gekoppeld?
Heb je DESS of ESS aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
MJ de Bruijn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Hoe is "IONIQ 5 AC Charging Limit" gedefinieerd?
Is het een helper?
Zijn er automations gekoppeld?
Heb je DESS of ESS aan staan?
Dat is gewoon de sensor die uit de HA Hyundia integration kwam, niks special, geen automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:12

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Zojuist mijn nieuwe Ioniq 5 voor de deur geparkeerd. Ik ben er erg blij mee.

Ik dacht hem ook maar meteen aan de stekker te hangen, maar tot mijn verbazing kwam ik het volgende tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUirBg7GO3CZWLfiebl9L9mHZ64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsjbFYqVvb4DyCpD2QKRSDA9.jpg?f=fotoalbum_large

De oplader hing al aan mijn woning en is nu een jaar en twee maanden niet gebruikt. Hij was wel afgesloten met de dop erop. Er zat wel water in merkte ik nu ik de dop eraf heb gehaald.

Stom van me, ik had eerder moeten controleren of de laadpaal wel helemaal in orde was. Ik heb de stekker in ieder geval maar niet in de auto gestoken.

Heeft iemand advies? Is dit te repareren, of is het tijd om de kabel van de laadpaal maar te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
Dala schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Well I'll be damned, ineens rond 3 (toen ik niks deed met de auto of HA) springt ie naar 100 terug...

[Afbeelding]
Heb je de addon al geupdate?
FijneKnul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:25:
Zojuist mijn nieuwe Ioniq 5 voor de deur geparkeerd. Ik ben er erg blij mee.

Heeft iemand advies? Is dit te repareren, of is het tijd om de kabel van de laadpaal maar te vervangen?
Ik zou het niet eens riskeren zonder een nieuwe kabel.
Een kabel in vergelijking met een neiuwe ioniq is natuurlijk een kleinigheidje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 22:33
Marcel2020 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:01:
[...]

cool, en hoe zet je ze vast? ( en hoe komen de originele er af)
Vrij eenvoudig! De emblemen zijn (volgens mij) origineel Hyundai. Ze hebben megasterk 3M plakspul aan de achterkant.

Emblemen:

Benodigd:
- haarföhn (ik vind een hittepistool te rigoureus)
- flosdraad
- plastic kaartje (oude lidmaatschapskaart oid)
- stickerverwijderaar (pas op!)
- emmer warm water met Dreft en doekje
- kniptang om pootjes te verwijderen, LET OP: wacht hier mee tot je zeker weet dat het nodig is bij stap 7.

Hier de stappen:
1. Pak de haarföhn en gebruik uiteraard de V2L adapter om deze in te pluggen.
2. Föhn van een afstandje (10cm) voor ongeveer 5 minuten over het gehele logo.
3. Maak met je vingers of het plasticje een hoekje van het logo los. Doe het flosdraad er onder en flos/trek het logo rustig los. Klem? Stoppen en nog wat verder föhnen.
4. Als je rondom veel los hebt kun je met het plastic kaartje de rest losmaken.
5. Het logo is los! Rul nu met je vingers de restanten van de plaklaag op en gebruik stickerverwijderaar op de hardnekkige plekken. Laat dit niet lang zitten, direct met Dreft schoonmaken.
6. Maak het geheel schoon met je sopje en gebruik de föhn om het goed te drogen en op te warmen.
7. Plak het embleem (na het eventueel verwijderen van plastic pootjes die niet passen)
8. Verwarm 20 seconden en druk zachtjes aan.

Klaar, even 48 uur niet wassen en hopen op droog weer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_0rSv3JPrR_ffz2kGQGyfn6hps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmaqXkTTCJ2HOwPRVV86Bvr6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zjlHl6pVex1nKxbgumyNrQTNG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKKT0Vk51tjxkcHJppprfrjK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ke45m_MSAk2CLUW6_aewrDBX4cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iw1mUsZj2l00kGSz5IuzVSr7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVaHSENt5Na8pEtfNqNnY8MrWtk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XISEhNMdJb6OoHz1a2QYFn3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yiJtuTzcro_pjakWKKzXo2SyRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97eN8NNmi6bvkMFCk60RDiI3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 24% gewijzigd door Groene Jacob op 30-01-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
demonic schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:28:
[...]

Heb je de addon al geupdate?
Vanochtend ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Dala op 30-01-2024 20:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
Spanningloos stellen en kijken of je hem schoon kan krijgen. Ziet ie er weer netjes uit? Steek hem gerust in de auto en houd de temperatuur van de stekker in de gaten. Mag niet warm worden. Desnoods de stekker uit elkaar halen voor het schoonmaken. In het uiterste geval de stekker vervangen. Kost zo’n € 50,-.

En voor de toekomst: knip die afdekkap er af en flikker dat ding weg. Dat ding voorkomt niet dat er water in komt, maar voorkomt wel dat het water er uit loopt. Bij vorst vriest ie ook nog eens dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:51

zonder spanning zetten en eens goed rijnigen ... wat goed werkt om groene (koper) uitslag te reinigen is een mengsel van zout en veel azijn ...
Doekje en zo een buisjes-borstel en flink kuisen.

Ander middel is een kontakt spray gebruiken - buiten het reinigen gaat dit ook een beetje beschermlaag opzetten en is specifiek voor electrische contacten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:01
[b]FijneKnul in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Gewoon inspuiten met WD-40, laten intrekken en hierna schoonkrabben met een kleine schroevendraaier (eerst spanning eraf).

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Cloud schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:14:
[...]

Inmiddels getest met de 90% limiet maar gedrag lijkt hetzelfde. Auto lijkt direct de laadsessie af te kappen na het bereiken van de limiet en daardoor dus niet meer in staat te zijn om op gepland schema te gaan voorverwarmen. Ik heb nog niet getest wat er gebeurt als ik opnieuw een laadsessie begin terwijl ik al op het doelniveau zit.

Het is niet de grootste ramp want ik kan ook wel gepland voorverwarmen via Home Assistant regelen; en dan werkt het tenminste ook als ik niet ingeplugd ben. Maar wel vreemd dat dit bij mij zo verschilt na die ICCU service actie, terwijl anderen dus aangeven dat er bij hun geen verschil is :?
Bij mij lijkt het met 90% goed te gaan, de auto heeft de laadsessie meermaals niet verbroken na 2-3 dagen. Met 80% gebeurde dat wel, maar ook niet direct na het bereiken van deze waarde. Mogelijk gaat het na langere tijd alsnog verkeerd hier, maar ik gebruik de auto vrij regelmatig.
Geen idee waar het door komt, maar het lijkt een softwarematige 'keuze' te zijn sinds de ICCU actie.

Shell Newmotion heeft mijn laadpaal nagekeken op afstand en dat was allemaal in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06 09:26
Vielleicht schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:59:
[...]

Hoe heb jij Carplay op je rechterschermpje terwijl je gebruik maakt van de inbouwnavi? Ik krijg dat niet voor elkaar...
In de instelling van split screen media aanvinken. En dan komt daar je media player. Het is dus niet per se een carplayscherm maar media met CarPlay als bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

nietwijk schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 00:18:
[...]

Spanningloos stellen en kijken of je hem schoon kan krijgen. Ziet ie er weer netjes uit? Steek hem gerust in de auto en houd de temperatuur van de stekker in de gaten. Mag niet warm worden. Desnoods de stekker uit elkaar halen voor het schoonmaken. In het uiterste geval de stekker vervangen. Kost zo’n € 50,-.

En voor de toekomst: knip die afdekkap er af en flikker dat ding weg. Dat ding voorkomt niet dat er water in komt, maar voorkomt wel dat het water er uit loopt. Bij vorst vriest ie ook nog eens dicht.
Ik heb dit aan de schuttingpaal (15x15) geschroefd. Werkt prima, geen inwatering oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zpkr2bC2LLx6Fs2a211niV7j4jI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6M6SG8khpli4IjkGly6fOccx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3aJ0-_QNvdjUPev5LD7hENSYyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fstSvDTLTljae0lnAOOGqWM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Ik heb sinds vandaag verschillende Bluelink problemen; het lijkt erop dat mijn smartphone geen Bluetooth verbinding met de auto kan maken.
Daarnaast kon ik in de auto geen navigatiecommando geven en kreeg ik een foutmelding die adviseerde naar de “status” van de auto te kijken.

Zou het resetten van het MultiMedia systeem in de auto het probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 04-06 21:19
de meester01 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Ik heb dit aan de schuttingpaal (15x15) geschroefd. Werkt prima, geen inwatering oid.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@de meester01 En DIT is ....? Link o.i.d.? Thanks.

Ja, laat maar. Leve Google Lens. Voor geinteresseerden:

https://amzn.eu/d/1XItTSK

https://www.reichelt.com/...ay-61142-p341668.html?r=1

https://amzn.eu/d/b3R1CPG

https://www.kabelshop.nl/...1142-i32069-t2252093.html

[ Voor 17% gewijzigd door PhilippeJoris op 01-02-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 23:11
Zeker! Haal die paperclip maar uit het vet.
CharlieBulldog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:14:
Ik heb sinds vandaag verschillende Bluelink problemen; het lijkt erop dat mijn smartphone geen Bluetooth verbinding met de auto kan maken.
Daarnaast kon ik in de auto geen navigatiecommando geven en kreeg ik een foutmelding die adviseerde naar de “status” van de auto te kijken.

Zou het resetten van het MultiMedia systeem in de auto het probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
CharlieBulldog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:14:

Ik had van de week iets vergelijkbaars. Kon de auto niet meer op afstand voorverwarmen of de status uitlezen, maar kreeg nog wel melding van gereed opladen. multimediasysteem gereset, maar geen resultaat. Bluelink app op de telefoon verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, geen resultaat. Uiteindelijk in de bluelink app de auto verwijderd en opnieuw gekoppeld via de QR code. Daarna deed hij het weer, maar kon ik wel alle instellingen opnieuw doen. Nu heb ik nog steeds het probleem dat via de bluetooh mijn telefoonboek niet gekoppeld is van de iphone, wel via het kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sempaai
IceTeaGX schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:51:
[...]

Met reg op lvl1 heb je standaard creep, dus eigenlijk is dit gedrag te verwachten zodra je de rem loslaat zonder autohold te gebruiken.

Dus zoals ik al zei:
- je vergeet i-pedal op te zetten bij het vertrekken. (Niet dus, want op regen 1)
- je hebt auto-hold aanstaan, en je trapt niet voldoende hard op de rem (op de parking rij je misschien wat trager en kan je zachter stoppen voor het licht?).
- je laat de rem los zonder één van deze 2 systemen op. (en dan is het te verwachten)
- je moet dringend de garage bellen! (de wagen versnelt als je remt, en dan zou ik hem al direct aan de kant laten staan).
Reg1 + autohold, rem ingetrapt en "P" licht op en wagen staat compleet stil.
En toch vertrekt hij regelmatig met stilstaande wagen voor mij.

Enkel en alleen aan dat ene verkeerslicht, nergens anders.al meegemaakt
Weet niet wat de frontcameras allemaal registeren en aansturen, maar het kruispunt zelf is wel een beetje bizar.

Lichten staan aan de uitgang van een winkelcentrum maar deze zijn niet gesynchroniseerd met de lichten aan de overkant van de straat.
Deze gaan soms eerder op groen dan deze aan de uitgang.
Mss dat de cameras het "groen" registreren van de overkant en de wagen laat accelereren ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRjIXfRIOqIPsqcsW7mAYufuglY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60P42xyHoiERwJEt0JLsQNnC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 04-06 21:19
sempaai schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Reg1 + autohold, rem ingetrapt en "P" licht op en wagen staat compleet stil.
En toch vertrekt hij regelmatig met stilstaande wagen voor mij.

Enkel en alleen aan dat ene verkeerslicht, nergens anders.al meegemaakt
Weet niet wat de frontcameras allemaal registeren en aansturen, maar het kruispunt zelf is wel een beetje bizar.

Lichten staan aan de uitgang van een winkelcentrum maar deze zijn niet gesynchroniseerd met de lichten aan de overkant van de straat.
Deze gaan soms eerder op groen dan deze aan de uitgang.
Mss dat de cameras het "groen" registreren van de overkant en de wagen laat accelereren ?

[Afbeelding]
@sempaai Doet die dat ENKEL als er een wagen voor U staat?

"Mss dat de cameras het "groen" registreren van de overkant en de wagen laat accelereren ?": volgens mij heeft de Ioniq 5 die functie niet. Hij kan wel naar verkeersborden kijken.

Zowieso behoorlijk griezelig. Misschien met een GoPro opnemen en officieel bij Hyundai dealer registreren met klacht want als er later een ongeluk van komt krijg je dat onmogelijk uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Groene Jacob schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:29:
[...]

Vrij eenvoudig! De emblemen zijn (volgens mij) origineel Hyundai. Ze hebben megasterk 3M plakspul aan de achterkant.

Emblemen:

Benodigd:
- haarföhn (ik vind een hittepistool te rigoureus)
- flosdraad
- plastic kaartje (oude lidmaatschapskaart oid)
- stickerverwijderaar (pas op!)
- emmer warm water met Dreft en doekje
- kniptang om pootjes te verwijderen, LET OP: wacht hier mee tot je zeker weet dat het nodig is bij stap 7.

Hier de stappen:
1. Pak de haarföhn en gebruik uiteraard de V2L adapter om deze in te pluggen.
2. Föhn van een afstandje (10cm) voor ongeveer 5 minuten over het gehele logo.
3. Maak met je vingers of het plasticje een hoekje van het logo los. Doe het flosdraad er onder en flos/trek het logo rustig los. Klem? Stoppen en nog wat verder föhnen.
4. Als je rondom veel los hebt kun je met het plastic kaartje de rest losmaken.
5. Het logo is los! Rul nu met je vingers de restanten van de plaklaag op en gebruik stickerverwijderaar op de hardnekkige plekken. Laat dit niet lang zitten, direct met Dreft schoonmaken.
6. Maak het geheel schoon met je sopje en gebruik de föhn om het goed te drogen en op te warmen.
7. Plak het embleem (na het eventueel verwijderen van plastic pootjes die niet passen)
8. Verwarm 20 seconden en druk zachtjes aan.

Klaar, even 48 uur niet wassen en hopen op droog weer!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er zeker goed uit!

Ik heb een leaseauto dus heb destijds gekozen voor matzwarte holle exemplaren van kunststof. Die kan ik er gewoon afhalen voordat ik de auto over 3 jaar inlever. Als je heel goed kijkt zie je dat ze erop geplakt zijn. Heb zelf een I5 in gravity gold maar zwarte emblemen passen m.i. op iedere kleur lak beter dan dat afstotende aluminum/chroom dat je verder nergens op de auto ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel2020
interessante observatie, ik reed gisteren vrij alleen op een weg en zie in mijn spiegel een ambulance met zwaailicht (en later sirene) aankomen...plm 500 m afstand achter me, ik zie meteen de dode hoek waarschuwing aangaan....
is dat de radar, of werkt het Safety Priority Services systeem op deze manier?
Ik lees dat Hyundai er aan mee werkt, maar HOE zich dat vertaalt in aanwijzingen in de auto zie ik nergens terug.

https://www.government.nl...will-increase-road-safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
PeMo1965 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Ik had van de week iets vergelijkbaars. Kon de auto niet meer op afstand voorverwarmen of de status uitlezen, maar kreeg nog wel melding van gereed opladen. multimediasysteem gereset, maar geen resultaat. Bluelink app op de telefoon verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, geen resultaat. Uiteindelijk in de bluelink app de auto verwijderd en opnieuw gekoppeld via de QR code. Daarna deed hij het weer, maar kon ik wel alle instellingen opnieuw doen. Nu heb ik nog steeds het probleem dat via de bluetooh mijn telefoonboek niet gekoppeld is van de iphone, wel via het kabeltje.
Ik heb gisteren het MultiMedia systeem gereset: dat hielp niet.
Ook de Bluelink app van de smartphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: hielp ook niet.
Vandaag in de instellingen in de auto naar "BlueLink" gegaan en onderaan "Herconfigureren" gekozen.
Alles werkt nu weer naar behoren! :)

Ik ben geen instellingen kwijtgeraakt.

Ik weet nu echter niet zeker of alleen de laaste actie het probleem verholpen heeft, of de combinatie van de 3 acties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
tomk94 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:18:
[Afbeelding]

De Ioniq 5 ook in gebruik bij de politie, vandaag gespot bij de open dag in Waddinxveen.
Hierin Eindhoven/Veldhoven rijdt ook een Ioniq 5 rond in politie trim. Helaas nog geen foto kunnen nemen.
Misschien dat hetzelfde auto is... heb niet echt op het kenteken gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Ze zijn er bij tientallen aanbieders. De meeste laadpalenverkopers leveren ze, Amazon etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:55
CharlieBulldog schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:42:
[...]

Ik heb gisteren het MultiMedia systeem gereset: dat hielp niet.
Ook de Bluelink app van de smartphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: hielp ook niet.
Vandaag in de instellingen in de auto naar "BlueLink" gegaan en onderaan "Herconfigureren" gekozen.
Alles werkt nu weer naar behoren! :)

Ik ben geen instellingen kwijtgeraakt.

Ik weet nu echter niet zeker of alleen de laaste actie het probleem verholpen heeft, of de combinatie van de 3 acties...
Ik had dit probleem vorige week ook en even gezocht in het forum want ik kon me herinneren dat eerder leden hierover geschreven hadden. Oplossing ook gevonden, simpel in de Bluelink app in de servicelijst een service uitzetten en weer opnieuw aanzetten en de verbinding was er weer. Kon daarna weer op afstand voorverwarmen en dergelijke.

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Marcel2020 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:15:
interessante observatie, ik reed gisteren vrij alleen op een weg en zie in mijn spiegel een ambulance met zwaailicht (en later sirene) aankomen...plm 500 m afstand achter me, ik zie meteen de dode hoek waarschuwing aangaan....
is dat de radar, of werkt het Safety Priority Services systeem op deze manier?
Ik lees dat Hyundai er aan mee werkt, maar HOE zich dat vertaalt in aanwijzingen in de auto zie ik nergens terug.

https://www.government.nl...will-increase-road-safety
Dat zou wel heel tof zijn. Ik weet ook dat de dode hoek waarschuwing werkt wanneer een auto met grotere snelheid bezig is met inhalen. Het is dus niet alleen dat de waarschuwing DAT er iemand in de dode hoek zit, maar dat er ook iemand je dode hoek in KOMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 22:04
Vandaag bij de andere dealer geweest voor mijn defecte accucel. De auto heeft 20 minuten in de garage gestaan en ik heb 1,5 uur gewacht. Ik snap niet dat de receptie mij een uur laat wachten terwijl de auto al klaar is bij de monteur. Alsof ik dan het idee krijg dat er meer aan gesleuteld is ofzo.

In die 20 minuten is waarschijnlijk alleen het dossier gelezen, want de hele accu demonteren en elke kabel en verbinding controleren kan nooit in die tijd. (Wat zou moeten gebeuren volgens de vorige afspraak.)
Dealer heeft toegezegd een claim in te gaan dienen voor de defecte accucel. Ik begrijp niet dat dit niet de allereerste keer had kunnen gebeuren. Ik heb nu al drie maanden een slechte actieradius.
Nu dus wachten op toekenning claim en daarna afspraak maken voor cel uitwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Vielleicht schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:23:
[...]

Dat zou wel heel tof zijn. Ik weet ook dat de dode hoek waarschuwing werkt wanneer een auto met grotere snelheid bezig is met inhalen. Het is dus niet alleen dat de waarschuwing DAT er iemand in de dode hoek zit, maar dat er ook iemand je dode hoek in KOMT.
ik las zoiets, ook cool!

de vraag ligt bij Hyundai NL, die werken mee met de proef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
ICCU gisteren vervangen. Eindelijk weer 'gewoon' laden.

Probeerde dat bij de.laadpaal dichtbij huis en... niks, Groen vinkje, geluidje, maar geen schakeling naar de laadaymbolen.

Gelukkig doet elke andere paal het wel, dus het lijkt erop dat toevallig de paal nu net kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

PeMo1965 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:54:
[...]

1 stap te drastisch. Ik denk dat het antwoord wel hier te vinden was. Namelijk: jrk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 5% gewijzigd door jrk op 02-02-2024 16:32 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

mh514452 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:56:
[...]

Ik had dit probleem vorige week ook en even gezocht in het forum want ik kon me herinneren dat eerder leden hierover geschreven hadden. Oplossing ook gevonden, simpel in de Bluelink app in de servicelijst een service uitzetten en weer opnieuw aanzetten en de verbinding was er weer. Kon daarna weer op afstand voorverwarmen en dergelijke.
Kijk. Heel goed. Dat had ik namelijk geschreven denk ik? jrk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Mensen: het antwoord is eigenlijk altijd hier wel te vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Als ik bel via spraak, dan verschijnt het belvenster even, maar daarna weer de kaart. Als ik dan een cijfer moet invoeren, zie.ik niet hoe ik dat kan doen. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:23
doe ik ook met spraak.... bijv: "bel Erik" en erik moet dan wel in je favorieten staan. werkt prima.
wil je het ook laten werken in het buitenland, zet ik altijd +31 6 enz bij mijn favorieten.
waarschijnlijk werkt: "bel met 0204545768980 " ook wel, alleen dat nooit geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door wim1955 op 03-02-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Marcel2020 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:21:
[...]

ik las zoiets, ook cool!

de vraag ligt bij Hyundai NL, die werken mee met de proef.
Het antwoord van H NL is dat het de dodehoekradar was, en het leest alsof er alleen gegevens van het voertuig aan een centraal punt worden aangeleverd, maar dat er nog niks terug komt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 00:32
Vandaag bij een Fastned chargehub (Sonse Heiden), voorverwarmd, met 29% aangekomen, vanaf 36% tot 68% tussen de 200/240kW snelheden. https://www.instagram.com/p/C25GjQgMR95/
Ik ervaar afgelopen 3/4 weken vaak snelheden boven de 200kW bij Fastned 350kW opladers. Alsof ze iets aan hun netwerk gedaan hebben. Daarvoor gebeurde het af en toe wel eens maar nu altijd, nu heb ik deze snelheden echt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Vandaag even fast charging om thuis te komen, hij kwam maar tot 70kW, carscanner gaf koude accus aan. Tijd voor die update.

Maar scary was toen ik wegreed, binnen 4 minuten de 'controleer elektrische systeem' melding kwam. Mijn ICCU is paar maanden geleden vervangen. Ik heb nog naar huis kunnen rijden, maar de OBD gaf wel deze code aan: DTC P0AA6

Na herstart van de auto ging die weg, en ik lees niks over die P0AA6 melding in relatie tov ICCU, weet iemand waar ik morgen op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Dala als je met je OBD de isolatiewaarde kunt uitlezen (CarScanner?) weet je of het echt 'link' is.
Ik heb die waarschuwing met enige regelmaat bij mijn Kia E-Soul gehad, maar bleef met de isolatiewaarde boven 400 Ohm.......vocht kan goed de oorzaak zijn, of een meting die te snel onderbroken werd.
Bij die E-Soul is na de eerste winter die waarschuwing niet meer teruggekomen.
Link naar omschrijving van de foutcode:
https://www.orionbms.com/...tage_isolation_fault.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobrus
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Beste William, ik sinds 2 maand een geweldige Ioniq5 maar ervaar ook gerammel in de kofferbak. Kan je me de referentie van dit bulletin bezorgen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:45
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:54:

Overzicht terugroep acties en service acties

Overgenomen van goingelectric en links toegevoegd naar bijdragen hierover (soms link naar goingelectric).
Opzoeken van openstaande terugroep/service acties voor jouw auto met VIN nummer kan hier.
Terugroep acties
21D064 - SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Service acties
10D122 - Kühlmittelverlust prüfen und ggf. Kühlmittelpumpe erneuern, IONIQ 5 (NE)
10D154 - Spurhalte Assistent (LKA), Fahrer Assistenz System (ADAS) und Elektronische Lenk
10D157 - Motor Control Unit (MCU) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
10D183 - Batterie Management System (BMS) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
10D216 - Kupplung vorderer Motor / NE reduction gear noise inspection and maintenance
10D233 - ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
20D014 - Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)
20D123 - VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
21D172 - VIN Label erneuern, IONIQ 5 (NE EV)
30D045 - Stellmotoren Ladeluftklappen (AAF) erneuern
30D079 - ICCU Steuergerät aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuern
Verdere service acties (niet vermeld op de website van Hyundai)
HFG22-61-P040-NE - Pendelen op de rijstrook met stuur-/rijstrookvolgassistentie
HFG23-91-P500-NE - Rubbers voor linker en rechter achterklep aanslagen
HSG23-91-P660-NE - Maatregel tegen kraken van de bevestiging van de achterklep aan het dak
@Jobrus., in deze post vind je onderaan wat je zoekt, P500 is meestal afdoende, bij auto’s met een solar roof is P660 soms de remedie tegen het kraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dala
Peter-036 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 06:49:
@Dala als je met je OBD de isolatiewaarde kunt uitlezen (CarScanner?) weet je of het echt 'link' is.
Ik heb die waarschuwing met enige regelmaat bij mijn Kia E-Soul gehad, maar bleef met de isolatiewaarde boven 400 Ohm.......vocht kan goed de oorzaak zijn, of een meting die te snel onderbroken werd.
Bij die E-Soul is na de eerste winter die waarschuwing niet meer teruggekomen.
Link naar omschrijving van de foutcode:
https://www.orionbms.com/...tage_isolation_fault.html
Found it, hij staat ik 3000 kOhm (das heel hoog toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanScha
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-02 20:45
Jobrus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:28:
Beste William, ik sinds 2 maand een geweldige Ioniq5 maar ervaar ook gerammel in de kofferbak. Kan je me de referentie van dit bulletin bezorgen?
Alvast bedankt!
Zoek een dealer op. Bij mij is het verholpen. Ze hebben de rubbers vervangen bij achterklep. Ze kenden het probleem. Mocht het bij mij nog rommelen, dan moet ik terugkomen want dan vervangen Ze scharnierpunten van achterklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Dala Dat is ruim voldoende! Bij mij was de melding weg wanneer die waarde boven ~1000 Ohm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Xmoo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:22:
Vandaag bij een Fastned chargehub (Sonse Heiden), voorverwarmd, met 29% aangekomen, vanaf 36% tot 68% tussen de 200/240kW snelheden. https://www.instagram.com/p/C25GjQgMR95/
Ik ervaar afgelopen 3/4 weken vaak snelheden boven de 200kW bij Fastned 350kW opladers. Alsof ze iets aan hun netwerk gedaan hebben. Daarvoor gebeurde het af en toe wel eens maar nu altijd, nu heb ik deze snelheden echt altijd.
ik ben benieuwd. Ik heb die ervaring zeker niet bij FastNed. Ik denk dat zij op hun locaties behoorlijk geknepen worden, of zelf knijpen op hun snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:18
Jobrus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:28:
Alvast bedankt!
Bij mij zijn vorige maand onder garantie deze blokjes vervangen door een gemodificeerde versie.
Die zijn waarschijnlijk iets dikker waardoor ze beter aansluiten.
Ik ben nu (definitief hoop ik) van de rammel af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehVkCzFCdK1QyP0CiV9mv4fNKDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7Fqfx3md25pD52pcLg4BH3K.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
WilliamGeluk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Bij mij zijn vorige maand onder garantie deze blokjes vervangen door een gemodificeerde versie.

[Afbeelding]
Dit loste bij mij het probleem op, inmiddels een aantal maanden verder en nog steeds geen gerammel meer bij de achterklep oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexerox
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-06 21:12
edvanleeuwen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:53:
ICCU gisteren vervangen. Eindelijk weer 'gewoon' laden.

Probeerde dat bij de.laadpaal dichtbij huis en... niks, Groen vinkje, geluidje, maar geen schakeling naar de laadaymbolen.

Gelukkig doet elke andere paal het wel, dus het lijkt erop dat toevallig de paal nu net kapot is.
Hoelang heb je hierop moeten wachten? Bij mij staat hij reeds in de garage sinds midden januari. Volgende de dealer staat de ICCU in backorder en wordt ten vroegste eind februari geleverd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Thexerox schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:28:
[...]

Hoelang heb je hierop moeten wachten? Bij mij staat hij reeds in de garage sinds midden januari. Volgende de dealer staat de ICCU in backorder en wordt ten vroegste eind februari geleverd...
In het verleden lag het hier tussen de 1 en de 112 dagen (zie onderstaande tabel). Beide uitzonderingen, maar de realiteit ligt in het daar wel ergens tussen. Daarnaast kan je er zelf invloed op uitoefenen. Ik heb hem privé gekocht en dan kan je gebruik maken van het consumentenrecht. Voor mij hebben ze een IONIQ 5 uit de showroom gekannibaliseerd om de mijne weer te laten werken. (was voor mij niet nodig, maar ze wilden hun leenauto terug :P ) Een maand later kwam de ICCU binnen en die hebben ze in het showroommodel gewipt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5Jvfgm9zb7f4QvkSTNL81ne2wk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JkLj5phnJX77g0FB8KYWNjaT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door nietwijk op 05-02-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Hoe zit het eigenlijk met de airco van deze auto? Ik heb mijn airco graag op standje diepvries als het buiten goed warm is, is dat heel erg van invloed op de kilometers en het stroomverbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
nasdude schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:23:
Hoe zit het eigenlijk met de airco van deze auto? Ik heb mijn airco graag op standje diepvries als het buiten goed warm is, is dat heel erg van invloed op de kilometers en het stroomverbruik?
Niet zo pijnlijk als de verwarming in de winter, maar je snoept gerust enkele tientallen km's van je bereik af om als Wim Hoff door het leven te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
WilliamGeluk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:10:
[...]

[Afbeelding]
Vorige week ben ik ook voor de krakende achterklep (en software update service actie ICCU) bij de garage geweest. Afgelopen jaar reed ik rond met stoelpootbeschermers om ze wat aan te dikken en dit hielp redelijk.

Hoopte nu op die nieuwe blokjes maar in plaats daarvan hebben ze hem opnieuw 'afgesteld' en de blokjes en pootjes fllnk ingevet. Ik was sceptisch maar hoor geen gekraak en gerammel meer achterin de auto bij drempels, scherpe bochten, etc.:-)

[ Voor 7% gewijzigd door ThijsR op 05-02-2024 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Om de discussie mbt navigatie nog eens aan te zwengelen... De interne navigatie heeft me afgelopen weekend positief verrast. Weekendje Disneyland, hij stuurde me netjes om al die ach... ehhh... boeren heen. Had wel ook maps en Waze er naast ter controle).

Waze wilde me vrijdag gewoon bij Hazeldonk de grens over sturen, wat toch echt geblokkeerd wqs. Die bevestigde mijn vermoeden dat die steeds slechter wordt dus (was tot half jaar geleden mijn standaard navigatie, maar afgelopen maanden zit die er wel heel vaak naast qua files en afsluitingen. Wellicht dat Google toch Maps wil promoten...?).

Ook voor Parijs stuurde de interne nav me op tijd binnendoor... Her en der kleine afwijkingen van Maps (door of om een dorpje heen) maar al met al dus zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Thexerox schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:28:
[...]

Van 20 december tot 25 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 21:15
amw82 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:38:
Om de discussie mbt navigatie nog eens aan te zwengelen... De interne navigatie heeft me afgelopen weekend positief verrast. Weekendje Disneyland, hij stuurde me netjes om al die ach... ehhh... boeren heen. Had wel ook maps en Waze er naast ter controle).

Waze wilde me vrijdag gewoon bij Hazeldonk de grens over sturen, wat toch echt geblokkeerd wqs. Die bevestigde mijn vermoeden dat die steeds slechter wordt dus (was tot half jaar geleden mijn standaard navigatie, maar afgelopen maanden zit die er wel heel vaak naast qua files en afsluitingen. Wellicht dat Google toch Maps wil promoten...?).

Ook voor Parijs stuurde de interne nav me op tijd binnendoor... Her en der kleine afwijkingen van Maps (door of om een dorpje heen) maar al met al dus zeer positief.
Toevallig ervaringen met de snellaadpunten langs de A1 tussen Lille en Parijs?
Heb zelf er enkele genoteerd omdat ik binnenkort ook naar Parijs ga rijden:
Aire de Coeur, Aire de Ressons en Aire de Vemars, maar ervaringen met die (of andere) laadpunten is altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Lacroix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:09:
[...]

Aire de Coeur, Aire de Ressons en Aire de Vemars, maar ervaringen met die (of andere) laadpunten is altijd welkom.
Saint Witz, Ionity bij het Novotel. Al 3 keer geladen, bij het hotel een bakkie koffie tijdens het laden, helemaal prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
mh514452 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:26:
[...]

Saint Witz, Ionity bij het Novotel. Al 3 keer geladen, bij het hotel een bakkie koffie tijdens het laden, helemaal prima
Enige nadeel is dat er maar een paar palen staan en het een gewilde stop is, dus regelmatig een wachtrij.
Lacroix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:09:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit keer er niet op gelet hebt. Heb eerder wel bij Coeur en Ressons gestaan, maar ben niet zo veeleisend... Laden, kids naar toilet en ff beentjes strekken. Dat kan prima.
Mijn stops zijn eerder ingegeven door mn jongste (plasstop met laden) dan andersom :)

Zijn in (dat deel van) Frankrijk goed bezig met aanleggen laadpalen. Diverse stations met rond de 12 plekken. Afhankelijk van je haast even kijken naar snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
mh514452 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:26:
[...]

Ionity Saint Witz inderdaad (Novotel met toiletten, koffie e.d.) en noordelijker Ionity Seclin (BurgerKing en McDonalds op een paar minuten lopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06 07:11
CharlieBulldog schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:37:
[...]

Ionity Saint Witz inderdaad (Novotel met toiletten, koffie e.d.) en noordelijker Ionity Seclin (BurgerKing en McDonalds op een paar minuten lopen).
dat red je dan toch nooit? paar minuten heen lopen (zeg 3) dus ook een paar minuten terug lopen (weer 3) bestellen, (vaak een minuut of 8 ) dan zit je al op 14 minuten......of laad je altijd tot 100%? mijn ervaring met vakantie laadstops is toch dat het toilet bezoek meestal net kan, misschien nog een krentebol uit de achterbak graaien, maar dan is de accu weer vol genoeg voor de volgende stint O-)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Tiggy80 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:28:
[...]

dat red je dan toch nooit? paar minuten heen lopen (zeg 3) dus ook een paar minuten terug lopen (weer 3) bestellen, (vaak een minuut of 8 ) dan zit je al op 14 minuten......of laad je altijd tot 100%? mijn ervaring met vakantie laadstops is toch dat het toilet bezoek meestal net kan, misschien nog een krentebol uit de achterbak graaien, maar dan is de accu weer vol genoeg voor de volgende stint O-)
Wat je stelt klopt, maar het gaat in mijn geval om regelmatig bezoek bij vrienden in Parijs.
Het maakt mij niet uit of ik iets langer onderweg ben.
Op de heenreis laad ik mijn auto thuis op tot 100% en dan is de eerste stop Ionity Seclin (waar ik bij BurgerKing een hamburger eet).
Als ik terugkom bij de auto is deze vrijwel tot 100% geladen.
Dan rijd ik naar Saint-Witz en laadt daar bij tot ongeveer 80% zodat ik op de terugweg van Parijs weer ga opladen bij een van de genoemde Ionity oplaadstations (bij hun in de buurt is geen Ionity station).
Soms moet ik in Nederland nog even kort bij een Ionity station (Oosterhout of Nieuwegein) bijladen om mijn huis te halen….
Het werkt zo prima voor mij; overigens rij ik alleen en vind een stop na ongeveer 2 uur rijden geen ramp….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01
Ionity Seclin is absolute aanrader idd

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Heeft iemand een suggestie hoe ik snel gesproken navigatiemeldingen uit/aan kan zetten?

Ik heb gekeken in de lijst met voice commands, maar daar mis ik de optie helaas. Ik vind de huidige manier wat lastig te doen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
FijneKnul schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:04:
Heeft iemand een suggestie hoe ik snel gesproken navigatiemeldingen uit/aan kan zetten?

Ik heb gekeken in de lijst met voice commands, maar daar mis ik de optie helaas. Ik vind de huidige manier wat lastig te doen tijdens het rijden.
Dat kan toch gewoon via luidspreker symbool op je scherm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfLZmIwjzQJ5WmKzVw_8JXL8Lfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvw5AcAzRKiFu2bzIHicSZZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25
De Ioniq 5 staat nu op mijn longlist om particulier jong gebruikt aan te schaffen. Ik heb de laatste paar pagina's van het topic gescand en zie vrij veel irritaties over kleine zaken en grotere gebreken terugkomen die mij doen twijfelen. Is dit terecht of overdrijf ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Gallus

Cheesy

StarC schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:00:
De Ioniq 5 staat nu op mijn longlist om particulier jong gebruikt aan te schaffen. Ik heb de laatste paar pagina's van het topic gescand en zie vrij veel irritaties over kleine zaken en grotere gebreken terugkomen die mij doen twijfelen. Is dit terecht of overdrijf ik nu?
Ik rijd de auto zelf nu bijna een jaar en het bevalt super goed. De USB/AV unit is vervangen en de achterklep rammelt bij een enkele drempel, maar ook dat is te verhelpen. Op een forum als deze lees je waarschijnlijk ook vooral over gebreken, want dat is voor veel mensen überhaupt de enige aanleiding om iets te posten. Zelf zou ik het wel aandurven, hoewel een nieuwe Model Y nu wel erg gunstig geprijsd is...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Toen ik twee maanden geleden keek naar exact hetzelfde - kwam ik tot de conclusie dat een tweedehands Ioniq 5 aanschaffen niet echt voordelig was. Destijds lag de prijs van een tweedehands heel dicht bij de nieuwprijs. Zelfde trim.

Kijk dat voor de zekerheid dus ook nog even na.
amw82 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Dat kan toch gewoon via luidspreker symbool op je scherm?

[Afbeelding]
Ja, kan - dankjewel voor de tip. Die methode ken ik, maar ik had gehoopt op een snellere manier. Ik vind het niet zo fijn werken op een touch screen terwijl ik rijd. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat er een voice-command voor zou zijn, maar die kon ik helaas niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-06 16:54
Hier sinds juni een Ioniq5 tot grote tevredenheid. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Twee keer meegenomen naar buitenland. Erg fijne reisauto. Ik krijg ook de indruk dat de auto's uit 2023 en verder wat minder last hebben van de irritaties die je hier op het forum leest.

Groot pluspunt voor de lange ritten blijft de hoge laadsnelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:56
Nadeel van dit soort forums is dat vooral de "problemen" besproken worden.
En zoals elke nieuwe auto heeft ook de Ioniq 5 zijn opstartproblemen gehad, zoals de ICCU, AVN module en de kofferbak rammel.

Heb zelf gelukkig weinig problemen behalve de defecte schokdemper bij aflevering en nu de defecte AVN module (wordt 8 maart vervangen)
Staat wel tegenover dat ik elke dag tegen een gaaf model aankijk en bij het laden altijd weer een lach op mijn gezicht krijg dat ik vlugger weg ben dan de rest.
Verder een super comfortabele reisauto.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan_haarlem op 06-02-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06 07:11
ik weet niet welke andere modellen er op je lijst staan, maar als het vergelijkbare modellen zijn dan vermoed ik dat de enyaq, id4 en model y ernaast staan. als je op die fora gaat kijken zul je dezelfde hoeveelheid irritaties tegenkomen. mijn zwager heeft een enyaq (waar ik zelf ook naar gekeken heb) en als ik hoor wat daar mis mee gaat, dan denk ik dat ik met de ioniq 5 beter af ben. blijft een feit dat er bij nieuwe modellen altijd kinderziektes zitten. wil je dat niet dan moet je dus een model hebben wat al jaren op de markt is, maar dan mis je weer die innovatieve dingetjes.... keuzes dus.

Ik ben iig blij met mijn ioniq 5, ondanks de kinderziektes waar ik mee te maken heb gehad.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37
Heeft hier eigenlijk iemand interesse in de Ioniq 5 N? Ik heb zelf vorige week een offerte laten opmaken en de 5 N zou al geleverd worden eind maart, wat me bizar snel lijkt. In mijn geval zou het gaan over een Soultronic Orange mét panoramisch dak, geen idee of dat verschil zou maken in de levertermijn.
Nu eens uitzoeken of een elektrische wagen kopen als particulier in België op dit moment eigenlijk (al?) interessant is… leuk speelgoed is het wel. Voorlopig nog geen knopen doorgehakt dus.
Pagina: 1 ... 210 ... 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic