• ccozdmr
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik snap dat het koud is maar wat ik ook doe, preconditioneren/stuk rijden zonder verwarming, de laadsnelheid komt niet boven 75. Het wordt ook niet hoger naarmate ik langer laad. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
Pietdelft schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Dit tekentje geeft toch aan dat de voorverwarming van de accu werkt

En dat kost, terwijl de accu vol zit, best veel stroom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe koud het bij U is maar verwarming is essentieel voor de werking van uw batterij. Kijk maar naar wat er in Chicago met de Tesla's gebeurd is door niet te verwarmen. (https://finance.yahoo.com...ng-weather-165504525.html). 4.7kW op 63 kW voor de motor valt nog mee, lijkt me. Of vergis ik me?

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 21:54

PEC

PhilippeJoris schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:54:
[...]
4.7kW op 63 kW voor de motor valt nog mee, lijkt me. Of vergis ik me?
Je kunt het niet vergelijken met het maximum motor vermogen (bv 168kW). Je moet het vergelijken met het gemiddelde rij-vermogen, dat ligt ongeveer tussen de 10 en 20kW. Dan kost het verwarmen van de accu dus best veel ten opzichte van de motor.

Weet iemand ook hoeveel energie het voor-verwarmen van de accu kost (bij de huidige) winterse omstandigheden? Iets van 20 minuten lang 4.7kW = 1.6kWh? Dan valt het best mee. Of wordt de accu constant op temperatuur gehouden (tijdens het rijden)?

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:23

YJB

PEC schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Weet iemand ook hoeveel energie het voor-verwarmen van de accu kost (bij de huidige) winterse omstandigheden? Iets van 20 minuten lang 4.7kW = 1.6kWh? Dan valt het best mee. Of wordt de accu constant op temperatuur gehouden (tijdens het rijden)?
Hangt van de oa van de buitentemperatuur af, bij -10C ging de preconditioning al meer dan een uur van te voren aan. Vandaag (0C) 40 min van te voren. Wel 5 min lang 200kW aangetikt bij Fastned:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuKfxivAI8upaRxNgMBAgbha2lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvhIRA7dFaJWSvOUDT4qbZWE.jpg?f=fotoalbum_large Verder rond de 120kW.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:04
Ik rij nu terug van de wintersport en zie dat mijn bereik enorm gedaald is. Heenweg 350km, terug 250km. Blijkt dat één vd de luchtinlaatkleppen open blijft staan. Handmatig krijg ik deze niet geheel gesloten. Heeft iemand ervaring met dit probleem/situatie. Sowieso ga ik langs de dealer omdat mijn vrouw over twee weken er mee op wintersport gaat en ik niet wil dat ze met zo’n lage range moet rijden.

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:35
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Garantie op de 12 volt accu is maar 2 jaar en daar ben ik al ruim over dus t.z.t. ga ik deze wel zelf vervangen door een AGM accu.
Houd je er rekening mee dat een AGM accu een (iets) hogere laagspanning nodig heeft dan loodzuur accu? Is er mogelijkheid om dit aan te passen in een of andere laadregelaar? Overigens zal de AGM t wel even volhouden maar wel redelijk snel defect gaan mocht de laagspanning niet verhoogt worden.
koerskii schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Houd je er rekening mee dat een AGM accu een (iets) hogere laagspanning nodig heeft dan loodzuur accu? Is er mogelijkheid om dit aan te passen in een of andere laadregelaar? Overigens zal de AGM t wel even volhouden maar wel redelijk snel defect gaan mocht de laagspanning niet verhoogt worden.
De laadspanning van de IONIQ 5 is met de standaard accu 14.8 Volt, dat is ook wat een AGM accu nodig heeft.

Volgens dit bericht is een reset vereist na het plaatsen van een nieuwe (type) 12 volt batterij met behulp van een fabrieksscanner.
Een reset is vereist nadat de nieuwe accu volledig is opgeladen en vervolgens in het voertuig is geïnstalleerd. Op de korte termijn zullen er geen problemen ontstaan. Als u echter wilt dat de ICCU de nieuwe 12V-batterij correct leert, heeft u een fabrieksscanner nodig om de reset uit te voeren. Ik ken geen aftermarket-apparaten die dit bidirectionele resetcommando voor de 12V-batterij hebben. Zorg er bij installatie voor dat de 12V-batterij volledig is opgeladen. Met behulp van de fabrieksscanner kan dit op het voertuig worden gestart door ICCU de opdracht te geven de 12V-accu volledig op te laden.
Misschien dat ik net voor de wintercontrole een nieuwe AGM accu plaats en dan tijdens de wintercontrole vraag om eventueel de reset uit te voeren, dan controleren ze toch de accu als het goed is O-) Maar misschien is het ook niet echt nodig, wanneer de capaciteit precies zo groot is als de originele accu. Hier heeft namelijk iemand de Varta A8 AGM zelf ingebouwd en nog geen problemen ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg4EE834JnTOlBGggMYOGXVRUTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/js0q7xKzQqyn3MWYw1fRMXr0.jpg?f=fotoalbum_large

De AGM accu heeft een groot aantal voordelen ten opzichte van de standaard loodaccu:
  • In kortere tijd te laden (minder interne weerstand, 10%-15% minder)
  • Kan beter tegen trillingen
  • Langere levensduur
  • Volledig lekvrij
  • Ook werkzaam in extreem lage temperaturen
  • Volledig onderhoudsvrij
  • Hogere ontlading per uur mogelijk
  • Door separator van glasvezel compacter en lichter
  • Milieuvriendelijker qua recycling
  • Kan dieper ontladen worden (tot 30% i.p.v. 50%)
Ook bij de Kia EV9 zijn de 12 volt accu problemen niet weg. In deze video wordt ook even ingegaan op AGM 12 volt accu's als betere vervanger dan de standaard 12 volt accu (vanaf 5:50)

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
PEC schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Je kunt het niet vergelijken met het maximum motor vermogen (bv 168kW). Je moet het vergelijken met het gemiddelde rij-vermogen, dat ligt ongeveer tussen de 10 en 20kW. Dan kost het verwarmen van de accu dus best veel ten opzichte van de motor.

Klopt. Dat zou uitkomen op 1/5 van het totaal. Maar ik denk dat we er van uit mogen gaan dat die batterij op een bepaald moment toch wel de gewenste temperatuur bereikt zal hebben; dan blijft enkel nog het op temperatuur houden wat hopelijk minder energie vergt. Ik denk dat we dit zien in de percentages: 81% motor, 11% batterij verwarming. Dat zou ook betekenen dat vele korte ritten het aandeel batterij verwarming sterk zullen doen toenemen omdat A ) de batterij niet opgewarmd geraakt en B ) bij iedere stilstand weer zal afkoelen, wat hier eerder al eens vastgesteld werd.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 21-01-2024 11:30 ]

• Sonerius
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-10 16:50
Sindskort komt het met enige regelmaat voor dat de oplaadlimiet voor AC-laden wordt gereset op 100%, terwijl ik deze standaard op 80% heb staan. De DC-limiet blijft op 80%.

Iemand dit ook ervaren of hier een oplossing voor? Ik heb het probleem nog niet kunnen recreëren, maar vind het geen prettig idee dat ik dit iedere keer moet gaan checken als ik 'm oplaad.

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:30
Ik lees al een aantal maanden mee en heb begin dit jaar goedkeuring van mijn baas gehad voor het bestellen van een Connect+ RWD 77 kWh. Levertijd half Mei.

Gisterochtend vertrokken vanuit Oostenrijk naar huis met de eerste twee uur een temperatuur die opliep tot -16 °C ben erg benieuwd hoe groot het bereik dan is inclusief dakkoffer.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:04
edegroot1973 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:42:
Ik rij nu terug van de wintersport en zie dat mijn bereik enorm gedaald is. Heenweg 350km, terug 250km. Blijkt dat één vd de luchtinlaatkleppen open blijft staan. Handmatig krijg ik deze niet geheel gesloten. Heeft iemand ervaring met dit probleem/situatie. Sowieso ga ik langs de dealer omdat mijn vrouw over twee weken er mee op wintersport gaat en ik niet wil dat ze met zo’n lage range moet rijden.
Update: de luchtinlaatklep is halverwege de rit wel weer gesloten. Waarschijnlijk vastgevroren of viezigheid. Wel meerdere malen eens storingsmelding voor de motor gehad. Staat ook in het diagnostisch rapport in de app. Actieradius waarmee de auto nu rekent bij volle accu is 270 km. Dit is ook het daadwerkelijke bereik. Vandaag ook weer stuk gereden, accu loopt snel leeg. Morgen dealer bellen.
Mochten er meer ervaringen van deze strekking zijn, hoor ik het graag.

• MarcoFocus
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik mag sinds november 2023 in het bezit zijn van een Ioniq 5 AWD 77KW Lounge. Helemaal blij mee.
Zelf geïmporteerd uit Duitsland md2023 bj 11-2022 met 20km op de tellert...
Deze zelf in november voorzien van de laatste infotainment update omdat de carkit niet goed functioneerde, en na de update doet de carkit het top het top.
Ook is deze Ioniq 5 af-fabriek (denk ik) voorzien van een afneembare trekhaak. Wat mij direct opviel was dat als ik bijv. een fietsendrager en aan monteerde ik direct stilstond bij het achteruit rijden.
Nu heb ik hiervoor jaren een VW Passat gereden met een wegzwenkbare trekhaak en nooit problemen gehad.
Dacht eerst dat de stekker niet goed was, maar die was goed. Op diverse fora en youtube gezocht en op Youtube kwam ik een filmpje (YouTube: Hyundai Ioniq 5 Trailer Wiring Harness - Step by Step Installation G...) tegen van de Ioniq Guy (goeie info fiilmpjes over o.a. Ioniq 5) en die had zelf de trekhaak gemonteerd incl. kabelboom en hier was in het infotainment systeem na de montage een trailer mode (aanhanger modus) aanwezig.
Ook in een Duits fimlpje (YouTube: Hyundai Ioniq 5 Anhängerkupplung Trailer Modus Tow Mode Towbar Hitch) kwam ik deze modus tegen.
Hoe kan het dat het niet in mijn Ioniq 5 met originele (Hyundai) trekhaak aanwezig is? Iemand het zelfde opgevallen?

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 07:42
MarcoFocus schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:21:
Hoe kan het dat het niet in mijn Ioniq 5 met originele (Hyundai) trekhaak aanwezig is? Iemand het zelfde opgevallen?
Af fabriek bestaat volgens mij niet. Originele trekhaak wil niet zeggen dat die ook goed gemonteerd is. Dus het zou de moeite waard zijn om dat te laten controleren.

Ik heb een trekhaak waar die modus ook werkt.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:49
MarcoFocus schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:21:
Deze al geprobeerd?

portefam in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• MarcoFocus
Dank voor de snelle reactie.
Nee, niet geprobeerd. Maar zal dit volgend weekend eens testen.

• MarcoFocus
edvanleeuwen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Af fabriek bestaat volgens mij niet. Originele trekhaak wil niet zeggen dat die ook goed gemonteerd is. Dus het zou de moeite waard zijn om dat te laten controleren.

Ik heb een trekhaak waar die modus ook werkt.
Dank voor je reactie.
Zal volgend weekend een kijken. Wil toch nog de extra verlichting in de achterklep monteren dus kan dat gelijk eens meenemen.

• jrk
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

dvdj schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Ik ben, tegen verwachtingen in, heel tevreden van de ingebouwde navigatie. En gelukkig, want je moet ze wel gebruiken voor batterijverwarming en de HUD.

Maar: door de Oosterweelwerken is de kaart rond Antwerpen nooit up-to-date. Dat geldt trouwens ook voor Apple Maps en Google Maps. Een nieuwe oprit is een maand later nog steeds niet gekend. Als je in of rond Antwerpen moet zijn is er maar 1 oplossing: Waze.
Er is altijd maar één de beste: Waze. Qua actualiteit, qua layout en kleurgebruik, qua commuminity. Snap echt niet dat je dat allemaal niet mist in de onboard...

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:08
dvdj schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Ik ben, tegen verwachtingen in, heel tevreden van de ingebouwde navigatie. En gelukkig, want je moet ze wel gebruiken voor batterijverwarming en de HUD.

Maar: door de Oosterweelwerken is de kaart rond Antwerpen nooit up-to-date. Dat geldt trouwens ook voor Apple Maps en Google Maps. Een nieuwe oprit is een maand later nog steeds niet gekend. Als je in of rond Antwerpen moet zijn is er maar 1 oplossing: Waze.
Eerlijk gezegd… hier ook. Ik ben heel tevreden met ingebouwde navigatie.
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat er aan de hand is:
- de reageerders/tweakers hier hebben allemaal echt wel de laatste software.
- ik geloof direct dat iedereen zijn oprechte positieve of negatieve ervaringen post.
- Dus waarom is de ervaring dan zo anders?

Heeft het te maken met de geografische loactaie? Werkt het op sommige plekken beter dan anderen?
Of misschien ook frequentie van gebruik. Enkel op vakantie maak ik lange ritten in onbekende omgeving, vertegenwoordigers hebben dat elke dag.
Andere oorzaken?

@dvdj @jrk @CharlieBulldog

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

ZuinigeRijder schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:50:
Er is nu ook in Nederland (opnieuw, na de versteviging service actie) een service actie voor de ICCU, hier op te zoeken met je VIN:

Bij mij wordt getoond (Project 45 van juli 2021):

ICCU Steuergerät aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuern
Gültig bis: 14.03.2026
Kampagnencode: 30D079

Vertaalt:
Update de ICCU-regeleenheid en vervang ICCU en zekering indien nodig
Geldig tot: 14 maart 2026
Campagnecode: 30D079

Op goingelectric wordt er over gediscussieerd.
De link om terugroep en service acties op te vragen werkt weer. Bij staat nog steeds alleen bovenstaande open, beurt is pas over anderhalf jaar :+

• nietwijk
  • Laatst online: 16-10 08:16
krizzziz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:49:
[...]

Wel als je wil dat het voertuig de batterij gaat preconditioneren voor snelladen…..
Gewoon een random snellader invoeren in de ingebakken navi en met Google maps verder navigeren.

• nietwijk
Ik ben over het algemeen heel tevreden over de auto. (of begrijp ik je vraag niet goed?)

• nietwijk
PhilippeJoris schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet hoe koud het bij U is maar verwarming is essentieel voor de werking van uw batterij. Kijk maar naar wat er in Chicago met de Tesla's gebeurd is door niet te verwarmen. (https://finance.yahoo.com...ng-weather-165504525.html). 4.7kW op 63 kW voor de motor valt nog mee, lijkt me. Of vergis ik me?
4,7 kW op 63 kW zegt me niet heel veel. Dat is real-time vermogen en geeft beperkte info over het gebruik. 4,7 kW resulteert in 4,7 kWh als je een uur moet verwarmen. 2,35 kWh als je een half uur moet verwarmen. De duur is dus minstens zo belangrijk. 63 kW zegt me dat hij 165 kmh op de snelweg rijdt, een stijle helling neemt of aan het accelereren is. (vast nog wel wat anders te bedenken) Kruissnelheid op de snelweg is het opgenomen vermogen 2 a 3 keer lager.

• nietwijk
edegroot1973 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:42:
Ik verwacht geblokkeerd door sneeuw/ijs. Je kan er wat (lauw) water overheen gieten of de auto in de zon of (parkeer)garage zetten.

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-11 14:21
ZuinigeRijder schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:01:
[...]

De link om terugroep en service acties op te vragen werkt weer. Bij staat nog steeds alleen bovenstaande open, beurt is pas over anderhalf jaar :+
Toen ik mijn dealer (Wittenberg De Meern) belde dat er service acties open stonden kon ik binnen 4 weken terecht. Zonder kosten zijn ze uitgevoerd. Servicebeurt staat ook pas over meer dan 1 jaar

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• nietwijk
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:41:
Volgens dit bericht is een reset vereist na het plaatsen van een nieuwe (type) 12 volt batterij met behulp van een fabrieksscanner.
Bij mijn BMW uit 2010 kon ik de accu zelf vervangen door vervolgens de BMS (Battery Management System) te resetten met diagnoseapparatuur. Dit onder voorwaarde dat de nieuwe accu exact dezelfde specificaties heeft. Je "vertelt" de auto dan dat er een nieuwe in zit. De BMS houdt de kwaliteit en capaciteit in de gaten en voordat je met een lege accu komt te staan heeft de boordcomputer al een waarschuwing gegeven. Ik kreeg die waarschuwing na 7 jaar met 35% restcapaciteit en heb 2 weken later een nieuwe van de eerder genoemde Duitse webshop geplaatst. Heerlijk dat voorspellend vermogen, voorkomt startproblemen op ongewenste momenten.

Als je een andere accu plaatst moest de BMS opnieuw geprogrammeerd worden. Dat kon niet met mijn diagnoseapparatuur, maar een cartuner kon het wel door dieper in de software te schrijven. Gewoon één met originele specs teruggeplaatst dus, daar kon ik (of een ander) weer 7 jaar mee vooruit.

Hoe dit bij de IONIQ 5 zit weet ik niet, maar houd er rekening mee dat er mogelijk meer aangepast moet worden om (volledig van alle voordelen) te profiteren. En dat de dealer niet kan/mag programmeren.

• nietwijk
PhilippeJoris schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:21:
[...]Ik denk dat we dit zien in de percentages: 81% motor, 11% batterij verwarming.
Daar kan je juist helemaal niks aan zien, zolang de factor tijd onbekend is en zo nog heel veel andere factoren.

• nietwijk
ZuinigeRijder schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Gelijk gecontroleerd: 20D123 en 30D079 zijn bij mij uitgevoerd op 14-11-2023, maar staan nog open op bovengenoemde pagina. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet uitgevoerd zijn, want de dealer was heel gretig op mijn handtekening om het vergoed te krijgen bij HMNL. Ik zal over een paar maanden nog eens kijken en anders doen ze hem over een half jaar gewoon alsnog bij de 30k beurt. ;)

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-11 16:43
nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:16:
[...]

Gewoon een random snellader invoeren in de ingebakken navi en met Google maps verder navigeren.
Heb je toch niks aan? Als de snellader bezet is op het moment dat jij arriveert, dan krijg je dus ook geen alternatieve route.
Doet de ingebouwde n.a.v. het wel op het moment dat je veder met Google maps navigeert?

ehhhh..HOI

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:14
krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Heb je toch niks aan? Als de snellader bezet is op het moment dat jij arriveert, dan krijg je dus ook geen alternatieve route.
Doet de ingebouwde n.a.v. het wel op het moment dat je veder met Google maps navigeert?
Het feit dat een snellader al dan niet bezet is, terwijl je nog 20km moet rijden, zegt op zich niets. Op die tijd kan er veel gebeuren. Je zou eventueel met historische statistieken kunnen werken, maar "rendement uit het verleden,..." telt evengoed hier.

Er is echter geen (eenvoudige) manier om de ingebouwde navigatie/pre-conditioning te combineren met een andere navigatie oplossing. Er is verder geen communicatie tussen AA/CP en de wagen om batterij niveau op te volgen, of pre-conditioning te triggeren. Daar zou nog meerwaarde in zitten.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Afgelopen week heb ik de mijn I5 naar de dealer gebracht om preventief de ICCU terugroepactie uit te voeren. Ik moest er lang op wachten maar dat is verder goed gegaan (al weet ik niet wat ze exact gedaan hebben).

Maar sindsdien is het laadgedrag van de auto veranderd en ik vraag me af of meer mensen dat hebben.

Als ik de auto nu aan de laadpaal hang dan start alles prima en de auto laadt ook op normale snelheid. Het verschil zit hem in wat de auto doet bij het bereiken van de ingestelde AC laadlimiet. Voorheen stopte de auto dan met laden maar - cruciaal - stopte de auto niet de laadsessie met de paal. Met andere woorden, hij kon eventueel 's ochtends nog weer gaan voorverwarmen op het ingestelde schema of in elk geval de accu gevuld houden.

Wat de auto nu lijkt te doen is óók de laadsessie stoppen, waardoor die niet vanzelf opnieuw kan starten zonder mijn RFID tag. De paal geeft ook aan dat het laden gereed is en de kabel ontkoppeld kan worden. Voorheen zei de paal dan dat deze nog gereed was voor laden en aan het wachten was op de auto.

Dit betekent dat voorverwarmen op schema ook niet werkt, want dat doet het alleen met gekoppelde kabel én actieve sessie omdat de energie daarvoor door de laadpaal geleverd moet worden.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Was het bij jullie altijd al zo of is er geen verandering geweest na de ICCU update? :)

Laadpaal is een Alfen Single Pro Line met een Ioniq 5 long range RWD modeljaar 2023, mocht dat uitmaken

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11 09:16
Cloud schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:45:
Afgelopen week heb ik de mijn I5 naar de dealer gebracht om preventief de ICCU terugroepactie uit te voeren. Ik moest er lang op wachten maar dat is verder goed gegaan (al weet ik niet wat ze exact gedaan hebben).

Maar sindsdien is het laadgedrag van de auto veranderd en ik vraag me af of meer mensen dat hebben.

Als ik de auto nu aan de laadpaal hang dan start alles prima en de auto laadt ook op normale snelheid. Het verschil zit hem in wat de auto doet bij het bereiken van de ingestelde AC laadlimiet. Voorheen stopte de auto dan met laden maar - cruciaal - stopte de auto niet de laadsessie met de paal. Met andere woorden, hij kon eventueel 's ochtends nog weer gaan voorverwarmen op het ingestelde schema of in elk geval de accu gevuld houden.

Wat de auto nu lijkt te doen is óók de laadsessie stoppen, waardoor die niet vanzelf opnieuw kan starten zonder mijn RFID tag. De paal geeft ook aan dat het laden gereed is en de kabel ontkoppeld kan worden. Voorheen zei de paal dan dat deze nog gereed was voor laden en aan het wachten was op de auto.

Dit betekent dat voorverwarmen op schema ook niet werkt, want dat doet het alleen met gekoppelde kabel én actieve sessie omdat de energie daarvoor door de laadpaal geleverd moet worden.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Was het bij jullie altijd al zo of is er geen verandering geweest na de ICCU update? :)

Laadpaal is een Alfen Single Pro Line met een Ioniq 5 long range RWD modeljaar 2023, mocht dat uitmaken
ik heb ook een alfen paal, maar ik ervaar dit gedrag niet. het kan ook zijn dat je laadpaal is geuppdate en dat daaar de beeindiging van de sessie wordt getriggerd. (ben ook persoonlijk niet zo'n fan meer van Alfen door het update gedrag van hun laadpalen)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• nietwijk
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:51:
Ook bij de Kia EV9 zijn de 12 volt accu problemen niet weg.
Kan ook een gevalletje pech zijn. In een nieuwe auto verwacht je een nieuwe accu. Echter tussen productie en aflevering kan veel tijd zitten en in die tijd kan van alles gebeuren. In de auto die nieuw geleverd wordt kan een accu zitten die al meerdere malen gestorven is. Voor aflevering zullen ze hem nog even reanimeren, maar eenmaal gestorven blijft het een kansloze zaak.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tiggy80 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:49:
[...]

ik heb ook een alfen paal, maar ik ervaar dit gedrag niet. het kan ook zijn dat je laadpaal is geuppdate en dat daaar de beeindiging van de sessie wordt getriggerd. (ben ook persoonlijk niet zo'n fan meer van Alfen door het update gedrag van hun laadpalen)
Ik update de paal handmatig, maar zou het ook een update van de backoffice kunnen zijn die dit gedaan heeft? Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Het zou wel erg toevallig (maar niet onmogelijk) zijn dat dit precies tegelijkertijd met de ICCU update zou zijn natuurlijk.

Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden, goede tip thanks (y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-11 14:44

MicheldeGoey

Project 45

@nietwijk
Mijn accu is 1 keer ontladen tot 3,7 V. Geldt dat als diep ontladen? Is verder nooit meer voorgekomen en alles werkt naar behoren.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11 09:16
Cloud schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Ik update de paal handmatig, maar zou het ook een update van de backoffice kunnen zijn die dit gedaan heeft? Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Het zou wel erg toevallig (maar niet onmogelijk) zijn dat dit precies tegelijkertijd met de ICCU update zou zijn natuurlijk.

Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden, goede tip thanks (y)
let wel op met handmatig updaten, het kan zomaar zijn dat je dan ineens een default wachtwoord nodig hebt om nog in te kunnen loggen, dit wachtwoord moet je dan bij je serviceprofider opvragen en die kan daar weer moeilijk over doen, maar daar is in het laadpalen draadje zat over te vinden :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• nietwijk
MicheldeGoey schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:56:
@nietwijk
Mijn accu is 1 keer ontladen tot 3,7 V. Geldt dat als diep ontladen? Is verder nooit meer voorgekomen en alles werkt naar behoren.
Ja, dat valt wel onder de categorie diep ontladen. :P Een keertje diep ontladen is niet zozeer het probleem, het gaat om de gevolgen. Op dat moment ontstaat oxidatie, een proces dat in de loop der tijd je accu sloopt. Als je hem binnen een paar uur oplaadt stop je het oxidatieproces (sloopproces). Het gaat dus niet alleen om hoe diep, maar vooral om de duur.

Aanvulling: Als je daarna geen problemen meer ondervindt zou ik me er geen zorgen om maken. Het begin van de winter. Om precies te zijn de eerste nachtvorst van het winterseizoen. Zijn voor mij het moment van de waarheid. Als je accu dan problemen geeft kan je hem maar beter zsm vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door nietwijk op 22-01-2024 10:09 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tiggy80 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:00:
[...]

let wel op met handmatig updaten, het kan zomaar zijn dat je dan ineens een default wachtwoord nodig hebt om nog in te kunnen loggen, dit wachtwoord moet je dan bij je serviceprofider opvragen en die kan daar weer moeilijk over doen, maar daar is in het laadpalen draadje zat over te vinden :+
Ja zeker, ik ben ook wel redelijk up to date met de firmware gelukkig ;) ik had de horrorverhalen inderdaad gelezen maar mijn paal is geleverd met een firmware waarin dat probleem gelukkig al getackeld was.

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat de auto nu lijkt te doen is óók de laadsessie stoppen, waardoor die niet vanzelf opnieuw kan starten zonder mijn RFID tag.
Ik heb, sinds dezelfde terugroepactie is uitgevoerd, ook dit probleem.
Het lijkt niet consistent fout te gaan, maar met enige regelmaat verbreekt de laadsessie nadat het opladen tot 80% is voltooid. Bij het voorverwarmen gaat er dan spanning uit de batterij, in plaats van uit mijn laadpaal. De laadsessie herstarten lukt dan niet eens met de RFID tag, hij sluit de sessie direct weer af.
Ik heb een Newmotion/Shell Recharge laadpaal en had daar al gevraagd een analyse te starten naar dit gedrag, maar het lijkt dus aan mijn auto te liggen. De laatste sessie blijft nu verbonden, dus ik hoop dat het zich oplost.

• krizzziz
Overigens vanmorgen voor het eerst bij Tesla geladen met een IONIQ 6 (ja sorry) met de laatste update (nav systeem). Werkte perfect, ben dus benieuwd of Hyundai de laadproblemen bij de Tesla Superchargers heeft opgelost. Dit was overigens een V3 paal.

ehhhh..HOI

• nietwijk
Trivola schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:56:
[...]
Bij het voorverwarmen gaat er dan spanning uit de batterij, in plaats van uit mijn laadpaal.
Verwarmen gaat altijd uit de batterij. (tenzij iemand er een 230V of 400V/3ph heater ingebouwd heeft die met de laadpaal communiceert :P)
Je bedoelt waarschijnlijk dat de laadcyclus herstart wordt, omdat het verwarmen de batterij leegtrekt naar een waarde onder de ingestelde (bijvoorbeeld 80%) waarde.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Trivola schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb sinds dezelfde terugroepactie is uitgevoerd, ook dit probleem.
Het lijkt niet consistent fout te gaan, maar met enige regelmaat verbreekt de laadsessie nadat het opladen tot 80% is voltooid. Bij het voorverwarmen gaat er dan spanning uit de batterij, in plaats van uit mijn laadpaal. De laadsessie herstarten lukt dan niet eens met de RFID tag, hij sluit de sessie direct weer af.
Ik heb een Newmotion/Shell Recharge laadpaal en had daar al gevraagd een analyse te starten naar dit gedrag, maar het lijkt dus aan mijn auto te liggen. De laatste sessie blijft nu verbonden, dus ik hoop dat het zich oplost.
Ah dan ben ik dus niet de enige :) En inderdaad, opnieuw starten met de RFID-tag lukt ook mij niet ik moet echt de kabel losmaken van de auto, wachten tot de paal weer klaar is en dan opnieuw inpluggen en tag scannen. Voorverwarmen op schema heb ik nog maar één keer geprobeerd maar dat werd dus niet gestart.

Ik heb nog maar drie laadsessies gehad sindsdien maar alle drie zijn dus afgekapt, dat kan ik ook duidelijk terugzien bij e-flux. Deze week zal ik wel weer laden en dan kijken of het zichzelf oplost. Zal misschien ook even testen met laden tot 100% om te zien of de auto zich dan wel anders gedraagt.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Verwarmen gaat altijd uit de batterij. (tenzij iemand er een 230V of 400V/3ph heater ingebouwd heeft die met de laadpaal communiceert :P)
Je bedoelt waarschijnlijk dat de laadcyclus herstart wordt, omdat het verwarmen de batterij leegtrekt naar een waarde onder de ingestelde (bijvoorbeeld 80%) waarde.
Het is verwarrend omdat hij dat voorverwarmen op schema enkel wil starten als je de kabel verbonden hebt met een actieve sessie; hierdoor zou je kunnen denken dat dat voorverwarmen gebeurt door externe spanning in plaats van het accupakket. Maar ik denk dat je gelijk hebt :)

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
En welke snelheid haalde je?
krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:04:
Overigens vanmorgen voor het eerst bij Tesla geladen met een IONIQ 6 (ja sorry) met de laatste update (nav systeem). Werkte perfect, ben dus benieuwd of Hyundai de laadproblemen bij de Tesla Superchargers heeft opgelost. Dit was overigens een V3 paal.

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Cloud schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Ah dan ben ik dus niet de enige :) En inderdaad, opnieuw starten met de RFID-tag lukt ook mij niet ik moet echt de kabel losmaken van de auto, wachten tot de paal weer klaar is en dan opnieuw inpluggen en tag scannen. Voorverwarmen op schema heb ik nog maar één keer geprobeerd maar dat werd dus niet gestart.

Ik heb nog maar drie laadsessies gehad sindsdien maar alle drie zijn dus afgekapt, dat kan ik ook duidelijk terugzien bij e-flux. Deze week zal ik wel weer laden en dan kijken of het zichzelf oplost. Zal misschien ook even testen met laden tot 100% om te zien of de auto zich dan wel anders gedraagt.
Het lijkt er bij mij op dat alle laadsessies tot 80% zijn afgekapt. En die op 90% en 100% niet.
De huidige laadsessie tot 80% is ook gestopt nu, en niet direct nadat 80% is bereikt (uren later pas).

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:35
MicheldeGoey schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:56:
@nietwijk
Ik heb hetzelfde gehad en voor de zekerheid een booster in de frunk gelegd (zeker ook omdat we op wintersport gaan).

• krizzziz
Net iets boven 80kW, batterij was niet “pre-conditioned”

ehhhh..HOI

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07

K-Jay

Klaas Jan

Sonerius schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:58:
Sindskort komt het met enige regelmaat voor dat de oplaadlimiet voor AC-laden wordt gereset op 100%, terwijl ik deze standaard op 80% heb staan. De DC-limiet blijft op 80%.

Iemand dit ook ervaren of hier een oplossing voor? Ik heb het probleem nog niet kunnen recreëren, maar vind het geen prettig idee dat ik dit iedere keer moet gaan checken als ik 'm oplaad.
Ik heb dit probleem ook, maar met dat verschil dat bij mij beide limieten ongevraagd op 100% worden gezet. Hopelijk wordt het opgelost met een nog uit te brengen update van de Bluelink-app.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
ICCU en Smartcharging app

Sinds oktober heb ik problemen met het AC laden. Gemiddeld om de 10% stopte de lader ermee en moest ik weer opnieuw beginnen. Eind vorig jaar is de auto naar de garage geweest maar er werd niks gevonden dat de boel verklaarde. Niettemin is er een nieuwe afspraak gemaakt voor vervanging van de ICCU.

Zoals velen met dit probleem ben ik in de tussentijd dus gaan snelladen. Onlangs was ik in een parkeergarage waar de enige vrije plaatsen bij een AC lader waren. Heb de auto dus maar gewoon ingeplugd. Bij terugkomst bleek dat de laadsessie normaal was afgerond. Daarna heb ik het ook op andere plekken geprobeerd, allemaal wat verder van mijn huis dan ik gewend ben. Ook daar ging het goed. Ben dus gaan zoeken, ook op dit forum, en vond opmerkingen over de werking van de Smartcharging app. Die app heb ik, enthousiast over alle mogelijkheden van mijn nieuwe auto, eind 2021 gedownload en vulde mijn gegevens in. Heb echter nooit van de app gebruik gemaakt.

Nu werd door een Tweaker geadviseerd eerst de koppeling met de auto in de app te verwijderen en vervolgens de app zelf te deleten. In de app staat je adres en kennelijk is er na een software-update van Hyundai in oktober iets misgegaan in de koppeling met die app waardoor ik bij alle laadpalen in een straal van een paar honderd meter rond mijn huis dit laadprobleem kreeg. Nu werkt alles echter weer helemaal naar behoren en hoeft de ICCU niet vervangen te worden. Ik laat de afspraak daarvoor nog even staan maar besprak deze kwestie al met mijn garage, die het een plausibele uitleg vonden en met andere eigenaren contact op zouden nemen die een soortgelijk probleem hebben. Even afwachten of dit daadwerkelijk ook op langere termijn de oplossing is. Ik ben in elk geval erg blij met deze work-around!

• nietwijk
Driekussie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:25:
ICCU en Smartcharging app

Sinds oktober heb ik problemen met het AC laden. Gemiddeld om de 10% stopte de lader ermee en moest ik weer opnieuw beginnen. Eind vorig jaar is de auto naar de garage geweest maar er werd niks gevonden dat de boel verklaarde. Niettemin is er een nieuwe afspraak gemaakt voor vervanging van de ICCU.

Zoals velen met dit probleem ben ik in de tussentijd dus gaan snelladen. Onlangs was ik in een parkeergarage waar de enige vrije plaatsen bij een AC lader waren. Heb de auto dus maar gewoon ingeplugd. Bij terugkomst bleek dat de laadsessie normaal was afgerond. Daarna heb ik het ook op andere plekken geprobeerd, allemaal wat verder van mijn huis dan ik gewend ben. Ook daar ging het goed. Ben dus gaan zoeken, ook op dit forum, en vond opmerkingen over de werking van de Smartcharging app. Die app heb ik, enthousiast over alle mogelijkheden van mijn nieuwe auto, eind 2021 gedownload en vulde mijn gegevens in. Heb echter nooit van de app gebruik gemaakt.

Nu werd door een Tweaker geadviseerd eerst de koppeling met de auto in de app te verwijderen en vervolgens de app zelf te deleten. In de app staat je adres en kennelijk is er na een software-update van Hyundai in oktober iets misgegaan in de koppeling met die app waardoor ik bij alle laadpalen in een straal van een paar honderd meter rond mijn huis dit laadprobleem kreeg. Nu werkt alles echter weer helemaal naar behoren en hoeft de ICCU niet vervangen te worden. Ik laat de afspraak daarvoor nog even staan maar besprak deze kwestie al met mijn garage, die het een plausibele uitleg vonden en met andere eigenaren contact op zouden nemen die een soortgelijk probleem hebben. Even afwachten of dit daadwerkelijk ook op langere termijn de oplossing is. Ik ben in elk geval erg blij met deze work-around!
Herkenbaar probleem. 99% kans dat je probleem verholpen is.
krizzziz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:51:
[...]

Net iets boven 80kW, batterij was niet “pre-conditioned”
Waarschijnlijk mét preconditioning nog steeds 80kW :+

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 09:13
Ik gebruik sinds een tijdje GridIO en dat werkt voor mij echt prima, direct bij thuiskomst inpluggen en pas laden bij lage tarieven.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 13:03
Mensen met een (Thule) dakkoffer hier?

Stond op het punt me een WingBar Edge set en een Thule Motion XT (XL of L) aan te schaffen, maar heb de hoeveelheid ruimte op het dak dan toch wat overschat precies.

Dak lijkt me 170 cm lang te zijn, en de Motion XT M is bvb al 175 cm.
Past die er zonder problemen op, of is dat eigenlijk ook al te groot? (om de koffer nog comfortabel open te krijgen).

• edvanleeuwen
nietwijk schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Ik ben over het algemeen heel tevreden over de auto. (of begrijp ik je vraag niet goed?)
Je had het over navigatie. Maar ik zie dat je Google Maps gebruikt. Die vind ik niet betrouwbaar genoeg, zeker niet bij files en bevat niet alle wegen zoals ik al eens eerder schreef.

Tsja. Persoonlijk dus.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:56

-CJ

Not remastered

Iemand problemen met z'n grijze Ioniq 5 vanochtend? Zag vanochtend een Ioniq 5 die langs de A12 op een oprijwagen werd gezet.

All I had to do was follow the damn train.

• edvanleeuwen
Afgelopen week heb ik de mijn I5 naar de dealer gebracht om preventief de ICCU terugroepactie uit te voeren.
Er is geen terugroepactie. Zie mijn eerdere bericht van Hyundai. Het kan wel zijn dat ze dit als probleem gemeld hebben en daardoor fiat om het te vervangen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

edvanleeuwen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Er is geen terugroepactie. Zie mijn eerdere bericht van Hyundai. Het kan wel zijn dat ze dit als probleem gemeld hebben en daardoor fiat om het te vervangen.
Ik heb te veel op Reddit gezeten, in de VS is het wel een service campaign / recall. Maar in Europa is het slechts een advies (TSB?) of iets dergelijks.

Al zou ik me prima kunnen voorstellen dat op termijn hier ook Hyundai actief klanten gaat benaderen om dit uit te voeren. Voorkomen is een stuk beter dan genezen in dit geval.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Lacroix schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:22:
Mensen met een (Thule) dakkoffer hier?

Stond op het punt me een WingBar Edge set en een Thule Motion XT (XL of L) aan te schaffen, maar heb de hoeveelheid ruimte op het dak dan toch wat overschat precies.

Dak lijkt me 170 cm lang te zijn, en de Motion XT M is bvb al 175 cm.
Past die er zonder problemen op, of is dat eigenlijk ook al te groot? (om de koffer nog comfortabel open te krijgen).
Ik heb de Thule Motion XT L met de WingBar Edge set en dat ging helemaal prima. Hoewel de dakdragers op een vaste zeer specifieke plaats bevestigd moeten worden, heb je best wat horizontale speling met betrekking tot de plaats van de dakkoffer. Je kunt deze makkelijk zo positioneren dat de kofferbak openen geen probleem is :) Sowieso hebben ze daar bij de vorm van de achterkant van de dakkoffer rekening mee gehouden (loopt op de juiste manier schuin af).

Hier zat hij er bij mij op, heb geen foto van de zijkant helaas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl4CGZpdQkp2XW9murt3Pblzym4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlLEwRYQ22HzIz86oqPkV7nc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 22-01-2024 19:40 ]

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Ioniq5 van Jan. 2022; 20000km. Beurt gehad en alle updates. 12V accu al 5 maal leeg gehad. Nu gaat het AC laden niet meer: telkens voor 5 minuten en slaat het laden weer af. Ik kan over 1 week naar de dealer. Zou dit ICCU probleem zijn?

• nietwijk
Marc123 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:50:
Ioniq5 van Jan. 2022; 20000km. Beurt gehad en alle updates. 12V accu al 5 maal leeg gehad. Nu gaat het AC laden niet meer: telkens voor 5 minuten en slaat het laden weer af. Ik kan over 1 week naar de dealer. Zou dit ICCU probleem zijn?
Als je aan verschillende AC laders niet kan laden is de kans groot dat je ICCU er aan is. Probeer ook je granny charger eens. Nooit gebruik gemaakt van de Smartcharge app? Dat gaat ook vaak fout.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-11 17:12
Als de ICCU kapot is, dan kan je helemaal niet AC laden. Ook niet even. Het klinkt als een Smartcharge achtig symptoom.

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-11 19:20

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

multipasser schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 01:16:
[...]

Ze gaan je graag zien komen op het Zeeker forum.
Geloof me dat je genoeg te klagen gaat hebben ivm de software.
Good luck.
Je had een vooruitziende blik! 😊

Zeekr 001 Privilege 2024

• JohanScha
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-02 20:45
De reis ervaringen vind im zelf interessant om te lezen, metname het navigatie gebruik! Dus mijn ervaring ook maar delen.

Ik heb veel zitten klooien met de geplande laadstops. Er lijkt een software fout in te zitten, maar kan niet goed achterhalen wat dan precies. De fout bewust triggeren lukt me niet.

Dit is wat er af en toe fout ging of wat me opviel:

Ik heb 6 laadstops moeten doen, door navigatie gekozen en met filter op aanbieders en DC tot max 80%. Hoog verbruik van gem. 26Kwh. Koud, slecht weer, wind.. en altijd wel harder dan 120km/h. Niks aan te doen. Maar het opwarmen deed ie niet altijd. Ik snap echt niet waarom! Las dat anderen dit ook al ervaarden. Resulteerde dan ook in een langere laadstop.

Ook baalde ik er van dat de filter van max laadvermogen tot 150Kwh gaat en niet tot 300Kwh. Ik wil die 150 Kwh helemaal niet. Ik wil die van 300Kwh die dan 20km verder ligt (bijvoorbeeld). Na route calculatie kan ik niet eenvoudig 1 laadstop handmatig wijzigen.

De 'live' beschikbaarheid van de laadpunten was altijd fout. Los daarvan navigeert ie ook gewoon naar de geplande laadstop die volledig bezet aangeeft. Ik zou dan eigenlijk zelf een alternatief willen kiezen (en handmatig wijzigen).

Omdat ik vaak de route opnieuw heb laten calculeren kreeg ik soms veel laadstops aan begin van rit en aan het einde (heel lang) niks. Bij laadstop overzicht geeft navigatie 'onbekend' bij accustand bij aankomst. Normaal staat hier dan de accu % bestemming.
Ik moet dan route (weer) annuleren en de navigatie nogmaals laten calculeren.

Dit geklooi vond ik dus irritant. Heb veelste vaak de volledige route moeten annuleren en opnieuw laten uitrekenen. Tot dat ik tevreden was met spreiding tussenstops en de snelheid.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
JohanScha schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:24:
De reis ervaringen vind im zelf interessant om te lezen, metname het navigatie gebruik! Dus mijn ervaring ook maar delen.

Ik heb veel zitten klooien met de geplande laadstops. Er lijkt een software fout in te zitten, maar kan niet goed achterhalen wat dan precies. De fout bewust triggeren lukt me niet.

Ik heb 6 laadstops moeten doen, door navigatie gekozen en met filter op aanbieders en DC tot max 80%. Hoog verbruik van gem. 26Kwh. Koud, slecht weer, wind.. en altijd wel harder dan 120km/h. Niks aan te doen. Maar het opwarmen deed ie niet altijd. Ik snap echt niet waarom! Las dat anderen dit ook al ervaarden. Resulteerde dan ook in een langere laadstop.

Ook baalde ik er van dat de filter van max laadvermogen tot 150Kwh gaat en niet tot 300Kwh. Ik wil die 150 Kwh helemaal niet. Ik wil die van 300Kwh die dan 20km verder ligt (bijvoorbeeld). Na route calculatie kan ik niet eenvoudig 1 laadstop handmatig wijzigen.

De 'live' beschikbaarheid van de laadpunten was altijd fout. Los daarvan navigeert ie ook gewoon naar de geplande laadstop die volledig bezet aangeeft. Ik zou dan eigenlijk zelf een alternatief willen kiezen (en handmatig wijzigen).

Omdat ik vaak de route opnieuw heb laten calculeren kreeg ik soms veel laadstops aan begin van rit en aan het einde (heel lang) niks. Bij laadstop overzicht geeft navigatie 'onbekend' bij accustand bij aankomst. Normaal staat hier dan de accu % bestemming.

Dit geklooi vond ik dus irritant. Heb veelste vaak de volledige route moeten annuleren en opnieuw laten uitrekenen. Tot dat ik tevreden was met spreiding tussenstops en de snelheid.
In de app ChargeMyHyundai kun je wel filteren op “300+kW”; ik weet zo 1-2-3 niet of je dezelfde filtering in de auto kunt instellen.
Je kunt er uiteraard wel voor kiezen om alleen exploitanten te filteren die 300+kW leveren (bijvoorbeeld Ionity hoewel die heel soms nog wel eens een oudere/tragere laadpaal hebben staan).

Aanvulling 24-01-2024:
Als je exploitanten met hoge snelheid instelt in de auto (ik heb alleen Ionity gekozen) dan krijg je via POI - Oplaadstations te zien welke er zijn, welk vermogen ze leveren, hoeveel er bezet zijn en de afstand tot die oplaadstations.
Overigens blijf ik van mening dat de onboard navigatie het uitstekend doet; zeker in Nederland, België en Frankrijk (nogmaals: ik heb alleen ervaring met Ionity en met name in deze 3 landen).

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXrh1dsmHkdt4Zhu28bqILYgNSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Id61YoO5BwNRc9XkDtPz4vI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door CharlieBulldog op 24-01-2024 17:00 . Reden: Toevoeging met foto ]

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:59
Mijn aanpak:

Laadstops niet automatisch laten plannen. Tijdens de rit inschatten hoeveel km je nog wilt/kunt rijden (adhv pauzes / range tot 20%). Dan gewoon langs de route zoeken naar HPC snelladers en er een selecteren op de gewenste afstand. Dit station tenslotte als tussenstop in de route toevoegen.

Je kunt bij de zoek-functie zien hoe groot de laadstations zijn, hoeveel poorten er beschikbaar zijn en hoeveel kw ze zijn. Aan de kleuren kun je vrij snel zien welke laadpunten je beter kunt vermijden (geel). Kleine laadpunten die groen zijn vermijd ik meestal ook (zeker als er bijv. maar 1 van 2 vrij is).

Bij lagere temperaturen moet je wel zodanig plannen dat je er met meer dan 20% komt en dat je ongeveer 45 min van te voren een laadstation als tussenstop toevoegt (dit ivm de batterij verwarming).

Deze strategie werkt voor mij tot nu toe prima (geen volle laadstations en meestal een goede laadsnelheid).

• nietwijk
McRizzo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:59:
Als de ICCU kapot is, dan kan je helemaal niet AC laden. Ook niet even. Het klinkt als een Smartcharge achtig symptoom.
De symptomen verschillen per situatie. Toen ik een defecte ICCU had kon ik wel kortstondig laden. Althans: zo leek het in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door nietwijk op 24-01-2024 08:54 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Conclusie - en daar blijf ik bij - gewoon lekker met de hand een paal zoeken en die op een gegeven moment invoeren áls je preconditioning nodig hebt. Dus in de zomervakantie (normaal gesproken....) lekker links laten liggen die onboard navi. Ik ga het pas gebruiken als ik een gewenste SoC kan invoeren op plaats bestemming.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• McRizzo
De enige app waarbij je alles in de hand hebt is ABRP. Zeker als je de OBD dongle methode gebruikt. Van te voren de route plannen en mocht je willen voorverwarmen schakel je op tijd over naar de onboard navigatie. Deze jaarswisseling naar Frankrijk gereden en alles zonder voorverwarmen gedaan. Met 120kw-180kw geladen, maar met een vlakkere curve leek het. Die paar minuten verlies hebben ons niet gestoord.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:14
Misschien ben gek geworden, maar het viel me vanochtend ineens op dat bij mij de dagrijverlichting aan de voorkant niet meer brandt, terwijl de verlichting op automatisch staat. Als ik gewoon de verlichting aan zet brandt ook de dagrijverlichting wel, maar dus niet in de auto stand. Dit is toch niet ergens in de krochten van het menu in te stellen? Ik heb namelijk niks gewijzigd. Die dagrijverlichting is juist zo mooi bij deze auto die ik wel wil graag brandend hebben. Iemand een idee, behalve maar gewoon altijd de verlichting aanzetten?

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

@mh514452 hangt me bij dat met de laatste software update de dagrijverlichting in P niet aan is. Aan de ene kant is het handig, bijvoorbeeld bij een "Drive in" bioscoop. Het heet niet voor niets dagrijverlichting :+ Nooit gecontroleerd trouwens :?

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-01-2024 16:17 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

McRizzo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
De enige app waarbij je alles in de hand hebt is ABRP. Zeker als je de OBD dongle methode gebruikt. Van te voren de route plannen en mocht je willen voorverwarmen schakel je op tijd over naar de onboard navigatie. Deze jaarswisseling naar Frankrijk gereden en alles zonder voorverwarmen gedaan. Met 120kw-180kw geladen, maar met een vlakkere curve leek het. Die paar minuten verlies hebben ons niet gestoord.
...maar dan heb je wel de betaalde versie nodig. Die heb ik gehad, maar ik vond de kwaliteit van de navi niet goed genoeg. Vaste lezers hier weten dat ik niet zonder Waze kan en wil.
Uiteindelijk wil ik gewoon een knopje waar ik de preconditioning mee kan aan- en uitzetten. Zou een mooie toepassing zijn voor onder de "ster" op het stuur bijvoorbeeld! Zonder dat de Navi dat doet. En ja, ik wil ook onder de 20% dat kunnen doen. Zou ook mooi zijn dat er in de onboard een schermpje komt met de accutemp, zodat je zelf kunt zien of je moet preconditioneren. Ik heb dat wel een gecheckt met Carscanner en OBD dongle, maar is me allemaal teveel werk...

[ Voor 24% gewijzigd door jrk op 24-01-2024 16:26 ]

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-11 22:29
Iemand nog interesse in een FitcamX dashcam plug and play voor een Ioniq 5?
4K voor en 1080p achter.
Plug and play via de stekker van je binnenspiegel
Een korte en een lange voor de camera achter.
Zo kan je deze of bij je binnenspiegel of aan de achterkant monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR4T3eJSij4h0Cbv52tgdXy0xYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eha9d5ZCxKUaJ6y0mIobukzT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUtSySuSCV4xr-0soQwKjXdGMEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NquPGrHQl2BrPWgoptNVvbam.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_9XAIWfOOV_wTFmcmzU-t7hrY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3bFRfubhdJvEXKcSVgsuzXA.jpg?f=fotoalbum_large

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:56

-CJ

Not remastered

Darnie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:39:
Iemand nog interesse in een FitcamX dashcam plug and play voor een Ioniq 5?
4K voor en 1080p achter.
Plug and play via de stekker van je binnenspiegel
Een korte en een lange voor de camera achter.
Zo kan je deze of bij je binnenspiegel of aan de achterkant monteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Quanta costa? Deze zijn over het algemeen nogal prijzig.

All I had to do was follow the damn train.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:14
ZuinigeRijder schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:03:
@mh514452 hangt me bij dat met de laatste software update de dagrijverlichting in P niet aan is. Aan de ene kant is het handig, bijvoorbeeld bij een "Drive in" bioscoop. Het heet niet voor niets dagrijverlichting :+ Nooit gecontroleerd trouwens :?
Aha, ga ik dan straks even controleren, klinkt wel logisch. Gezien het feit dat die update bij mij al een tijdje geleden geïnstalleerd is en het me nu pas opvalt, zegt natuurlijk ook iets 8)7

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-11 22:29
-CJ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:52:
[...]

Quanta costa? Deze zijn over het algemeen nogal prijzig.
Ik heb je een PB gestuurd.

• edvanleeuwen
McRizzo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
Nee, ook niet. Want dan wordt er weer geen rekening gehouden met (plots optredende) files (in de gratis versie).

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
Ik weet dat de ioniq5 geen 22kW kan laden, maar ik ervaar met de 22kW-laders op 2 locaties wel vaak problemen. Auto geeft na een paar minuten aan dat tie vol, gaat weer door, dan is tie weer vol. Uiteindelijk geen volle batterij, waar ik dat na een werkdag wel mag verwachten op 11kW...
Ik weet dat t een issue is, ik vind t gewoon irritant en hoop dat t opgelost wordt met een update een keer.

• Thexerox
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-10 12:59
nietwijk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:39:
[...]

Inmiddels wel uitsluitsel?

Aanvulling:
Uit nieuwsgierigheid even wat ICCU cijfers op een rijtje.
Ik heb 33 unieke ICCU meldingen in dit draadje geregistreerd. (waarvan 1 tweaker voor de 2e keer)
Ik heb 26 unieke ICCU meldingen binnen 2023 in dit draadje geregistreerd (waarvan 25 actieve tweakers)
Q1-2023: 6 meldingen, Q2: 5 meldingen, Q3: 8 a 9 meldingen, Q4: 6 meldingen
Er staan zo'n 6500 stuks IONIQ 5 op naam in NL
Schatting: 10% daarvan is actief op Tweakers: 650 stuks
Schatting: kans op een defecte iccu is jaarlijks 25/650 = 4%
Helaas effectief de iccu.. backorder van 4 tal weken, dus voorlopig nog niet meteen terug op de baan

• nietwijk
tomhier schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:16:
Ik weet dat de ioniq5 geen 22kW kan laden, maar ik ervaar met de 22kW-laders op 2 locaties wel vaak problemen. Auto geeft na een paar minuten aan dat tie vol, gaat weer door, dan is tie weer vol. Uiteindelijk geen volle batterij, waar ik dat na een werkdag wel mag verwachten op 11kW...
Ik weet dat t een issue is, ik vind t gewoon irritant en hoop dat t opgelost wordt met een update een keer.
Gebruik je SmartCharge? Of heb je dat weleens gebruikt in het verleden?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CharlieBulldog schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:42:
[...]

Overigens blijf ik van mening dat de onboard navigatie het uitstekend doet; zeker in Nederland, België en Frankrijk (nogmaals: ik heb alleen ervaring met Ionity en met name in deze 3 landen).
Ik had op vakantie in Denemarken geen Android Auto, bleek gelukkig niet die USB unit te zijn maar gewoon een brakke kabel i.c.m. een AA app die gereset moest worden. Heb toen 1,5 week met de ingebouwde navigatie gereden en ik moet ook zeggen: dat viel me echt niet tegen. Ik vind met name de instructies echt zeer duidelijk en voor zover wij gemerkt hebben waren de routes spot on. Niet alleen in het binnenland van Denemarken maar ook op langere ritten inclusief de terugweg naar huis (met veel verkeer) :)

Waze heeft me laatst een paar keer flink teleurgesteld op momenten dat juist die app het beter dan de rest had moeten doen. Waze bleek tussentijds de verkeersinformatie/route gewoon niet te updaten en ik kon zo aansluiten in een file waar ik prima omheen had kunnen rijden. Zelfs toen ik stil stond wist Waze gewoon niet wat er aan de hand was. Toen ik in Maps keek bleek de situatie daar wel up-to-date en ook de ingebouwde navigatie had het juiste plaatje. Dus sindsdien rij ik met Google Maps.

Voorname reden waarom ik niet permanent met ingebouwde navigatie rij is dat ik dan niet zo'n fraaie geïntegreerde Spotify weergave, maar slechts de standaard media bediening. En dus het feit dat de kaart toch een beetje achter kan lopen in mijn regio. Voor een aantal komende langere ritten ga ik misschien wel eens testen met ingebouwde navi.
Trivola schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:53:
[...]
Het lijkt er bij mij op dat alle laadsessies tot 80% zijn afgekapt. En die op 90% en 100% niet.
De huidige laadsessie tot 80% is ook gestopt nu, en niet direct nadat 80% is bereikt (uren later pas).
Afgelopen avond/nacht weer een laadsessie gedaan tot 80% en volgens e-flux heeft de auto direct na het bereiken van dat percentage weer de sessie beëindigd.

Ik heb AC limiet nu op 90% ingesteld en zal binnenkort daar mee testen om te zien of het verschil maakt.

• McRizzo
jrk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:22:
[...]

...maar dan heb je wel de betaalde versie nodig. Die heb ik gehad, maar ik vond de kwaliteit van de navi niet goed genoeg. Vaste lezers hier weten dat ik niet zonder Waze kan en wil.
Uiteindelijk wil ik gewoon een knopje waar ik de preconditioning mee kan aan- en uitzetten. Zou een mooie toepassing zijn voor onder de "ster" op het stuur bijvoorbeeld! Zonder dat de Navi dat doet. En ja, ik wil ook onder de 20% dat kunnen doen. Zou ook mooi zijn dat er in de onboard een schermpje komt met de accutemp, zodat je zelf kunt zien of je moet preconditioneren. Ik heb dat wel een gecheckt met Carscanner en OBD dongle, maar is me allemaal teveel werk...
Eens, de betaalde versie. Zelf heb ik dat ervoor over. Ik gebruik ABPR nu ruim 2 jaar en die app blijft zich gelukkig doorontwikkelen en verbeteren. De navi was niet heel goed in het begin, maar inmiddels stukken beter.

En die knop voor de preconditionering lijkt me een perfect idee.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:49
Ivm een andere werkgever moet ik binnenkort een nieuwe auto uitzoeken. En wie weet wordt het wel weer "gewoon" een IONIQ5. Voordeel is dat ik dit keer wel de bestelde digitale binnenspiegel kan krijgen...

Maar weet iemand of/wanneer de nieuwe ccNc hardware op nieuwe modellen komt? Of blijft dat exclusief voor de N?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 09:17
@Trivola en @Cloud Mijn 2022 Ioniq 5 staat sinds gisternamiddag met 80% nog aan de Alfen sinle pro paal met een actieve laadsessie. Dus ik kan voorverwarmen aan de paal.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• CharlieBulldog
Cloud schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Ik had op vakantie in Denemarken geen Android Auto, bleek gelukkig niet die USB unit te zijn maar gewoon een brakke kabel i.c.m. een AA app die gereset moest worden. Heb toen 1,5 week met de ingebouwde navigatie gereden en ik moet ook zeggen: dat viel me echt niet tegen. Ik vind met name de instructies echt zeer duidelijk en voor zover wij gemerkt hebben waren de routes spot on. Niet alleen in het binnenland van Denemarken maar ook op langere ritten inclusief de terugweg naar huis (met veel verkeer) :)

Waze heeft me laatst een paar keer flink teleurgesteld op momenten dat juist die app het beter dan de rest had moeten doen. Waze bleek tussentijds de verkeersinformatie/route gewoon niet te updaten en ik kon zo aansluiten in een file waar ik prima omheen had kunnen rijden. Zelfs toen ik stil stond wist Waze gewoon niet wat er aan de hand was. Toen ik in Maps keek bleek de situatie daar wel up-to-date en ook de ingebouwde navigatie had het juiste plaatje. Dus sindsdien rij ik met Google Maps.

Voorname reden waarom ik niet permanent met ingebouwde navigatie rij is dat ik dan niet zo'n fraaie geïntegreerde Spotify weergave, maar slechts de standaard media bediening. En dus het feit dat de kaart toch een beetje achter kan lopen in mijn regio. Voor een aantal komende langere ritten ga ik misschien wel eens testen met ingebouwde navi.
[...]

Afgelopen avond/nacht weer een laadsessie gedaan tot 80% en volgens e-flux heeft de auto direct na het bereiken van dat percentage weer de sessie beëindigd.

Ik heb AC limiet nu op 90% ingesteld en zal binnenkort daar mee testen om te zien of het verschil maakt.
Wat bedoel je met “geïntegreerde Spotify weergave”; de weergave van Spotify in Android Auto?
Je kunt Auto Android opstarten en daarnaast de onboard navigatie gebruiken zodat je rechts op het scherm Spotify ziet en links de onboard navigatie.
Ook kun je op de achtergrond FlitsMeister laten draaien zodat je (via de speakers) gewaarschuwd wordt voor snelheidsovertredingen. Bij mij start FlitsMeister automatisch (kan op basis van “beweging” of via Bluetooth).

Weergave Spotify naast de onboard navigatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKx3P9drySsxnUyNQyBdwUCE7Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8MsFQ5M2Ct8NduODzX5rCj6.jpg?f=fotoalbum_large

Weergave “hoofdscherm” Spotify via “Media knop” om een andere playlist of album te kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-IQ3r9EdHnsaSgQ13pPyrYoUBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKcOSG2FpPohXefsyeWT7YcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna weer de Navigatieknop indrukken om de onboard navigatie te tonen (zoals het eerste plaatje).

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
CharlieBulldog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Wat bedoel je met “geïntegreerde Spotify weergave”; de weergave van Spotify in Android Auto?
Je kunt Auto Android opstarten en daarnaast de onboard navigatie gebruiken zodat je rechts op het scherm Spotify ziet en links de onboard navigatie.
Ook kun je op de achtergrond FlitsMeister laten draaien zodat je (via de speakers) gewaarschuwd wordt voor snelheidsovertredingen. Bij mij start FlitsMeister automatisch (kan op basis van “beweging” of via Bluetooth).

[Afbeelding]

Weergave “hoofdscherm” Spotify via “Media knop” om een andere playlist of album te kiezen:

[Afbeelding]

Daarna weer de Navigatieknop indrukken om de onboard navigatie te tonen (zoals het eerste plaatje).
Dit werkt bij Carplay niet zo he?

• CharlieBulldog
Vielleicht schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Dit werkt bij Carplay niet zo he?
Ik zou het niet weten: ik heb geen iPhone.
Maar de werkwijze is denk ik in principe hetzelfde; wellicht kan iemand met een iPhone het even uitproberen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CharlieBulldog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Ik zou het niet weten: ik heb geen iPhone.
Maar de werkwijze is denk ik in principe hetzelfde; wellicht kan iemand met een iPhone het even uitproberen?
Ik heb dat eens geprobeerd met die media-knop maar volgens mij kwam ik dan telkens op het hoofd Android Auto scherm uit en niet rechtstreeks in Spotify.

Maar als dat werkt dan zou die combi best wel okay kunnen werken. Als ik het niet vergeet ga ik het testen op mijn volgende woon-werk rit :)
Peter-036 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:31:
@Trivola en @Cloud Mijn 2022 Ioniq 5 staat sinds gisternamiddag met 80% nog aan de Alfen sinle pro paal met een actieve laadsessie. Dus ik kan voorverwarmen aan de paal.
En (voor de duidelijkheid) jij hebt ook de ICCU service campaign uit laten voeren?

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 10:19
Cloud schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Ik heb dat eens geprobeerd met die media-knop maar volgens mij kwam ik dan telkens op het hoofd Android Auto scherm uit en niet rechtstreeks in Spotify.
Ik kom dan wel steeds direct op Spotify uit... maar dat is met Carplau

Waar ik wel last van heb is dat in splitscreen met onboard nav en daarnaast carplay de media vaak stilstaat, tijd en nummer kloppen niet. Soms loopt het weer even, maar loopt dan toch weer vast. Paperclip reset helpt altijd, maar loopt binnen no time weer vast
Iemand herkenning/tips?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 09:17
@Cloud Ja, die is begin november uitgevoerd, gelijk met die andere service-aktie die openstond.
En de Navi heeft de laatste 2023 update ook gehad, in december.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Overzicht terugroep acties en service acties

Overgenomen van goingelectric en links toegevoegd naar bijdragen hierover (soms link naar goingelectric).
Opzoeken van openstaande terugroep/service acties voor jouw auto met VIN nummer kan hier. <-- laat geen service acties meer zien, deze Engelse site zou deze nog wel geven: recalls.hyundai.co.uk
Terugroep acties
21D064 - SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
41D022 - NE, CE AUSTAUSCH DER INNEREN ANTRIEBSWELLE UND ÜBERPRÜFUNG DER MONTAGE
41D033 - ICCU Update und ggf. Tausch der ICCU inkl. Sicherung
Service acties
10D122 - Kühlmittelverlust prüfen und ggf. Kühlmittelpumpe erneuern, IONIQ 5 (NE)
10D154 - Spurhalte Assistent (LKA), Fahrer Assistenz System (ADAS) und Elektronische Lenk
10D157 - Motor Control Unit (MCU) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
10D183 - Batterie Management System (BMS) aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
10D216 - Kupplung vorderer Motor / NE reduction gear noise inspection and maintenance
10D233 - ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
20D014 - Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)
20D123 - VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
21D172 - VIN Label erneuern, IONIQ 5 (NE EV)
30D030 - NE Sitzbelüftung Fahrer-/Beifahrersitz prüfen
30D045 - Stellmotoren Ladeluftklappen (AAF) erneuern
30D066 - Austausch des Bedienteils für den elektrisch verstellbaren Vordersitz
30D079 - ICCU Steuergerät aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuern
30D167 - NE TMK SEALANT LEAK CHECK AND TMK KIT REPLACEMENT
40D075 - LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung
40D112 - NE 12V BATTERY INSPECTION AND REPLACEMENT
40D095 - NE OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
40D240 - Herprogrammeren VCU IONIQ 6-5 (CE-NE)
40D236 - ICCU herprogrammeren en/of ICCU en zekering vervangen IONIQ 5 en IONIQ 6 (NE-CE) 0.3
50D033 - (NUR OTA) NE PE IEB Update - Verbesserte ESC-Regelogik (Model 2025)
50D113 - NE VCMS-Update
Serviceactie (alleen 5N?)
40D050 - NE N ICCU Update - Verbesserte Ladelogik
?????? - NE N DHS (Door Handle Sensor) UPGRADE
Verdere service acties (niet vermeld op de website van Hyundai)
HFG23-91-P030-NE - Überarbeitung Sitzbefestigung (wackelnde Sitze)
HFG22-61-P040-NE - Pendelen op de rijstrook met stuur-/rijstrookvolgassistentie
HFG23-91-P500-NE - Rubbers voor linker en rechter achterklep aanslagen
HSG23-91-P660-NE - Maatregel tegen kraken van de bevestiging van de achterklep aan het dak

[ Voor 23% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-11-2025 09:32 ]

• McRizzo
edvanleeuwen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Nee, ook niet. Want dan wordt er weer geen rekening gehouden met (plots optredende) files (in de gratis versie).
Het is niet perfect, maar ABRP houdt wel dege rekening met files.

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 18:57
Wat is het onderhoudsschema van de Ioniq 5. Ik krijg een melding in mijn dashboard dat er bij 15000 km onderhoud nodig is.Melding 'over xxxx km onderhoud nodig'. Ik dacht dat het bij 30000 pas moest.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

@repmeer In België om de 15.000 km, in Nederland om de 30.000 km.
Zie topic start: Onderhoudsinterval boekje (digitaal paspoort) om de 30.000 km of 2 jaar

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:51
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:25:
Zie topic start: Onderhoudsinterval boekje (digitaal paspoort) om de 30.000 km of 2 jaar
FDie 15K is omdat BE meer putten in de wegen hebben ... >:)

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 18:57
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:25:
Vreemd ik heb een Nederlandse Hyundai. Ik ben ook Nederlander. Wellicht iets verkeerd ingesteld bij aflevering?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• tomhier
Wat ik bij Android Auto ervaar is dat als Maps of Waze de laatst gebruikte nav is, de route van de onboard navi wordt geannuleerd op het moment dat ik naar AA switch om bv een muziekje aan te zetten. Ik heb ook Sygic nav op m'n telefoon en dan gebeurd dat niet.

Vind ik niet erg handig...
CharlieBulldog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• tomhier
Nee, nooit gebruikt, geloof ik.
Op de 1e dag dat ik wilde laden aan een 22kW paal direct problemen, sessie wilde niet starten. Verschillende palen geprobeerd toen. Bij dealer meteen laten checken, maar die konden geen issue vinden, na uitlezen vd auto.
nietwijk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:55:
[...]

Gebruik je SmartCharge? Of heb je dat weleens gebruikt in het verleden?

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
repmeer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Vreemd ik heb een Nederlandse Hyundai. Ik ben ook Nederlander. Wellicht iets verkeerd ingesteld bij aflevering?
Je kunt het je dealer laten aanpassen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

repmeer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Bij de meeste modellen is het ook 15.000 km, dus kan best dat de dealer/monteur het verkeerd ingesteld heeft. En heel in het begin was het ook 15.000 km, is pas later aangepast naar 30.000 km/2 jaar.

Je kunt het zelf instellen in het infotainment, uit mijn hoofd in hetzelfde scherm om te kijken welke software versie geïnstalleerd is. Daar kun je de km stand en aantal dagen instellen.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 21:34
Het is opeens wel erg warm buiten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAlDHKW6RwDIYOqSzbHfE4m3Ml8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hey699BuOxLIgSa2qbVKLePt.jpg?f=fotoalbum_large

Gevolg;
Geen verwarming en airco meer binnen.
Morgen de dealer maar bellen.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Pagina: 1 ... 209 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic