• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
PhilippeJoris schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:18:
[...]

@Razwer Weet niet of dit bij jou ook zo is maar op UK forum heeft iemand dit als oplossing voor lege 12V gepost: https://www.ioniqforum.co...ce=threadloom#post-590912. Blijkbaar zijn er programma's die met uw BlueLink paswoord nogal vaak de auto contacteren.
tnx maar ik heb geen 3rd party apps die gebruik maken van Bluelink.
Ooit had ik Hyundai Smart Charge aan gezet maar dit veroorzaakte meer issues/onduidelijkheid dan dat het wat opleverde dus heb ik dit uit gezet.

Heel eerlijk, ik vermoed dat de 12v issues an sich wel mee vallen qua lekspanning maar de 12v accu moet statisch gezien gewoon niet meer gezond zijn en daardoor is het effect van mogelijke lekspanning ineens veel groter bij mijn exemplaar.
De 12v accu is zeker al zo'n 30 keer (of meer) leeg geweest. Dat kan gewoon niet meer gezond zijn.
Zolang de dealer weigert de 12v accu te vervangen zal ik dat niet kunnen bevestigen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 10:19
Henry_tw schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:50:
Gisteren zag ik een post over de Tesla S3XY knoppen die je aantal knoppen geeft waarmee je via de ODB2 signalen aan de auto kunt geven ipv deze op het scherm op te zoeken.

Is er iemand bekend met iets vergelijkbaars voor de Ioniq 5? Ik weet het is een 'first world problem' maar ik zou graag een knopje hebben die:
- cruisecontrol aanzet op 105
- stoelverwarming op 1 en stuurverwarming aan.

Beide gebruik ik dagelijks en na het kijken van wat reviews en de mogelijkheden van de ODB2 zou dit toch mogelijk moeten zijn.
Eerste moet al lukken zonder gebruik te maken van ODB met herkenning verkeersborden en gebruikmakend van snelheidslimietassistent. Weet even niet zeker hoe het in het menu wordt genoemd. Maar je kan daar dus een standaard offset instellen als de auto een snelheidsbord ziet en je dat bevestigt

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11 09:16
Markiemaster schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Eerste moet al lukken zonder gebruik te maken van ODB met herkenning verkeersborden en gebruikmakend van snelheidslimietassistent. Weet even niet zeker hoe het in het menu wordt genoemd. Maar je kan daar dus een standaard offset instellen als de auto een snelheidsbord ziet en je dat bevestigt
die functie klinkt heel leuk, maar werkt in de praktijk niet zo lekker. soms wordt een verkeerd bord uitgelezen en dan gaat je auto ineens in de ankers, dat is echt niet tof (vooral in italie gehad omdat daar een snelheidsbord bij elke afrit werd aangehouden door HDA; dat was dan een 30km/u bord! 8)7 ) of bedoel je nog een andere functie??

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11 14:34
CharlieBulldog schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:25:
[...]

Ook ik heb dit nu 2x gehad en heb geen idee waarom dit gebeurd.
Ik ga binnenkort naar de dealer voor het rammelen van de achterklep en zal het ze vragen.
Of weet jij inmiddels meer?
Bij mij is het opgelost na een update van Bluelink

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:07
amw82 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:55:
[...]

Bij mij is het opgelost na een update van Bluelink
Dank!
De Bluelink app stond in de Playstore op status “Aanzetten” (schijnt een Android status te zijn om de app opnieuw te installeren).
Na keuze “Aanzetten” stond er “Update” die ik gedraaid heb.
Hopelijk gaat het vanaf nu goed met de laadlimieten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CharlieBulldog op 09-01-2024 12:34 ]

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 10:19
Tiggy80 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:19:
[...]

die functie klinkt heel leuk, maar werkt in de praktijk niet zo lekker. soms wordt een verkeerd bord uitgelezen en dan gaat je auto ineens in de ankers, dat is echt niet tof (vooral in italie gehad omdat daar een snelheidsbord bij elke afrit werd aangehouden door HDA; dat was dan een 30km/u bord! 8)7 ) of bedoel je nog een andere functie??
Eens dat de herkenning niet altijd goed gaat. Maar zolang de snelheid niet groen wordt en nav ook groen ingekleurd is, dan is er altijd een bevestiging van de bestuurder nodig om de snelheid aan te passen

• Tiggy80
Markiemaster schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:29:
[...]

Eens dat de herkenning niet altijd goed gaat. Maar zolang de snelheid niet groen wordt en nav ook groen ingekleurd is, dan is er altijd een bevestiging van de bestuurder nodig om de snelheid aan te passen
dat is dan aangepast, want in het begin werkte het (iig bij mijn auto) zo dat je vol remde en ik hoefde ook nooit te bevestigen dat de snelheid moest/mocht worden aangepast. zou zeker een verbetering zijn

• Tiggy80
Xmoo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

De engineers zijn het druk aan het testen. Zijn directe collega was van mening dat dit probleem al opgelost zou moeten zijn. Niet dus |:( heeft het weer voorgelegd aan de engineers.

UPDATE:
Fix firmware voor de v3 Chargers is in testfase.

Boven de 43kW schieten de v3 en v4 chargers in een error. Meestal na ca 10 seconden.
Dat zou te maken hebben doordat de EGMP platform een bepaalde powerlevel vraagt.

De rear wheel motor wordt gebruikt als omzetting. Deze vraagt een bepaalde power/voltage aan de charger.
De charger vindt dit (veel te) hoog en geeft hierdoor een error, daardoor stop het.

Volgens Tesla heeft het te maken hoe de rear motor dus de omzetting tussen 400/800volt regelt.
Ik vraag mij af hoe dit dat bij de Taycan en RS e-tron GT (J1 Platform) geregeld wordt.
met het wegvallen van het freshmile ionity tarief wordt tesla ineens wel interessant om te laden, is hier al een verbetering in gerealiseerd of kunnen we de superchargers beter nog gewoon mijden met de ioniq 5?

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

BenOnderweg schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:19:
[...]

Ik heb mijn vraag voor een lobby al bij de Vereniging EV-rijders neergelegd. :Y
Wie volgt? 8)

Bij de ANWB pleiten ze al voor een EV voor een kortingstarief t.o.v. een ICE auto in de periode na 2025. :)F
Welke organisaties kunnen we nog meer pushen?
Beste EV-genoten,

Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk bericht van de Vereniging EV-rijders (VER).
Zij melden het volgende:

"Dag Ben,

Bedankt voor je bericht!

Die lobby hoeft niet gestart te worden, die is er namelijk al.
We zijn al een hele tijd druk bezig om de politiek duidelijk te maken dat een belasting voor elektrische auto's die hoger is dan voor vergelijkbare brandstofauto's niet wenselijk is.
Op onze website hebben we in juni een artikel gepubliceerd over onze activiteiten op dit gebied:
https://www.evrijders.nl/nieuws/ver-vecht-voor-mrb

Om onze lobby meer kracht bij te zetten is het van groot belang dat wij zoveel mogelijk leden hebben. Hoe meer leden, hoe meer de politiek ons hoort.
Dus mocht je in je omgeving nog mensen kennen die interesse hebben in EVs, laat ze dan vooral lid worden!"

Nu 'ken' ik op dit forum inmiddels een heleboel mensen en hoop jullie interesse te hebben gewekt en doe de volgende oproep aan alle Ioniq 5-rijders:

Meld je aan als lid bij de Vereniging EV-rijders en geef hen zo meer lobbykracht zodat zij met een nog grotere stem, namelijk het stemgeluid van al jullie Ioniq 5-rijders, de politiek kunnen motiveren de geplande motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto's een gunstigere 'weging' te geven.

LAAT VIA DE VER WAT VAN JE HOREN! *O*

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:33

tomk94

Developer

Iemand een idee wat dit SOS op het dashboard betekend? Heb de SOS knop niet ingedrukt en auto geeft verder geen waarschuwing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIjEU9Ww-tziZRDM8Nvt-cD3T5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAAbg8GNeqmWPgVFs1oKcwOX.jpg?f=fotoalbum_large
@tomk94 Dan is er iets mis met het SOS systeem. Zie de handleiding.
Als er problemen zijn met het systeem, gaat het SOS-controlelampje branden op het instrumentenpaneel.
Kan bijvoorbeeld zijn dat de speaker of microfoon niet meer goed aangesloten is. Maar voor de precieze oorzaak moet je naar de dealer.....

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:04
tomk94 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:18:
Iemand een idee wat dit SOS op het dashboard betekend? Heb de SOS knop niet ingedrukt en auto geeft verder geen waarschuwing.

[Afbeelding]
Goede kans dat de eCall batterij vervangen moet worden. Dat is volgens mij vast onderdeel van de/een onderhoudsbeurt (zonder dat de meesten rijders dat weten).

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:33

tomk94

Developer

ZuinigeRijder schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:09:
@tomk94 Dan is er iets mis met het SOS systeem. Zie de handleiding.

[...]

Kan bijvoorbeeld zijn dat de speaker of microfoon niet meer goed aangesloten is. Maar voor de precieze oorzaak moet je naar de dealer.....
nietwijk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Goede kans dat de eCall batterij vervangen moet worden. Dat is volgens mij vast onderdeel van de/een onderhoudsbeurt (zonder dat de meesten rijders dat weten).
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben maar doorgereden en na een tijdje verdween de melding weer.

Mocht het weer gebeuren dan bel ik de garage even.

• nietwijk
tomk94 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:41:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben maar doorgereden en na een tijdje verdween de melding weer.

Mocht het weer gebeuren dan bel ik de garage even.
Gewoon geen ernstig ongeval krijgen....en dan nog vraag ik me af hoeveel mensen er aan denken om die knop in te drukken.
nietwijk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Gewoon geen ernstig ongeval krijgen....en dan nog vraag ik me af hoeveel mensen er aan denken om die knop in te drukken.
Niet helemaal, volgens de handleiding ook automatisch....lees airbag geactiveerd O-)
Het eCall-systeem voor noodnummer 112 in het voertuig is standaard actief. Bij een ernstig ongeval wordt het automatisch geactiveerd met behulp van sensoren in het voertuig.
En de accu gaat blijkbaar minimaal 3 jaar mee. (oops, pas na 4 jaar waarschijnlijk mijn tweede beurt)
Noodstroomvoorziening van het pan-Europese eCall-systeem vanuit de accu
• De accu van het pan-Europese eCall-systeem levert 1 uur lang stroom voor het geval de hoofdstroom van het voertuig tijdens de noodsituatie door de botsing uitgevallen is.
• De accu van het pan-Europese eCall-systeem moet om de 3 jaar worden vervangen. Raadpleeg voor meer informatie het Onderhoudsschema in hoofdstuk 9.
Kan ook een storing zijn geweest in het eCall systeem buiten de auto :? Of juist wel een storing in de auto.
Led brandt rood (systeemdefect)
Als de rode led brandt bij normale rijomstandigheden, kan dit duiden op een storing in het pan-Europese eCall-systeem. We adviseren u het systeem te laten controleren door een officiële HYUNDAI-dealer.

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10 10:02
tomk94 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:18:

[Afbeelding]
Toevallig ook gekregen deze ochtend met een vertrek bij -6 (de auto heeft heel de nacht buiten gestaan).
Na een tijdje verdween dit, het was niet te vinden in de handleiding.

Een zoektocht gaf weer dan andere personen net zoals jullie hier ook last van hadden, als ik lees dat er een noodbatterij is, kan ik me voorstellen dat met koudere temperaturen deze mindere voltage geeft...

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:51
Creokr schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Toevallig ook gekregen deze ochtend met een vertrek bij -6 (de auto heeft heel de nacht buiten gestaan).
Na een tijdje verdween dit, het was niet te vinden in de handleiding.

Een zoektocht gaf weer dan andere personen net zoals jullie hier ook last van hadden, als ik lees dat er een noodbatterij is, kan ik me voorstellen dat met koudere temperaturen deze mindere voltage geeft...
Ook ik had dit probleem vanochtend en het verdween na een kwartiertje rijden. Wellicht dat er dan een storing in het systeem (lees niet de auto) is geweest.

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:24
Tiggy80 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:25:
[...]

met het wegvallen van het freshmile ionity tarief wordt tesla ineens wel interessant om te laden, is hier al een verbetering in gerealiseerd of kunnen we de superchargers beter nog gewoon mijden met de ioniq 5?
Ik ben ook heel benieuwd of hier al iets meer over bekend is

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• jwyseu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11 17:49
Laatst bij tesla gaan laden (er was een actie voor niet tesla rijders als je nog nooit aan een super charger geladen had).
In de app kan je zoeken met "Charge your non-tesla", de lader die ik dan vond werkte perfect.

Enige nadeel is dat de kabel kort is en aan de verkeerde kant zit dus ik blokkeerde eigenlijk twee laadplekken omdat ik de kabel nam van de plaats naast mij.

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:03
Nog even over sneeuwkettingen (voor diegenen die dit bericht ooit lezen).
Het vinden van de juiste kettingen is best een zoektocht. Er bestaan dure loopvlak-kettingen van bijvoorbeeld Pewag, maar voor af en toe een vakantie vond ik die te duur. Die zijn zinvol als je in Oostenrijk of Zwitserland woont.
Dus liever goedkopere, normale kettingen.
Via dit forum ben ik geattendeerd op de Pewag Servo SUV A80 (dank voor de privé-adviezen). Ik heb begrepen dat deze ook wordt gebruikt en functioneert.
Echter, de verkoper noemde mij dat bij gebruik op de Hyundai Ioniq 5 hierop geen garantie wordt gegeven omdat dit model niet in de lijst met auto's staat. Ook schade aan de auto zou snel (kunnen) worden afgewezen. Terecht of niet, ik vond dat een risico.
Het merk "König" heeft vijf verschillende modellen die geschikt zijn voor de Hyundai Ioniq 5. De auto wordt in de lijst met geschikte voertuigen expliciet genoemd.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de König XG Cross 2459 2004725249 voor bandenmaat 235/55 R19. Prijs 242,50.
Natuurlijk heb ik geoefend. De eerste ketting kostte me 20 minuten, de tweede ketting 5 minuten. Ik hoop dat ik dit nooit in het donker, in de sneeuw bij min tien op een berghelling hoef te doen. Maar, ik weet nu wel hoe het moet :) .

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:38
MJ de Bruijn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:18:
Het vinden van de juiste kettingen is best een zoektocht. Er bestaan dure loopvlak-kettingen van bijvoorbeeld Pewag, maar voor af en toe een vakantie vond ik die te duur. Die zijn zinvol als je in Oostenrijk of Zwitserland woont.
Via dit forum ben ik geattendeerd op de Pewag Servo SUV A80 (dank voor de privé-adviezen). Ik heb begrepen dat deze ook wordt gebruikt en functioneert.
Echter, de verkoper noemde mij dat bij gebruik op de Hyundai Ioniq 5 hierop geen garantie wordt gegeven omdat dit model niet in de lijst met auto's staat. Ook schade aan de auto zou snel (kunnen) worden afgewezen. Terecht of niet, ik vond dat een risico.
Het merk "König" heeft vijf verschillende modellen die geschikt zijn voor de Hyundai Ioniq 5. De auto wordt in de lijst met geschikte voertuigen expliciet genoemd.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de König XG Cross 2459 2004725249 voor bandenmaat 235/55 R19. Prijs 242,50.
Natuurlijk heb ik geoefend. De eerste ketting kostte me 20 minuten, de tweede ketting 5 minuten. Ik hoop dat ik dit nooit in het donker, in de sneeuw bij min tien op een berghelling hoef te doen. Maar, ik weet nu wel hoe het moet :) .
Ik oefen meestal een keer of 3, dan gaat het steeds beter. In de sneeuw is het dan ook minder lastig om ze om te doen. Evt nog een tip, vroeger gebruikte ik altijd de voetenmat van de auto bij het omdoen (worden je knieën niet nat), dat gaat niet bij de Ioniq 5. Heb dus extra mat bij de kettingen liggen voor het geval dat ikze nodig heb.

• Creokr
jwyseu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:56:
Laatst bij tesla gaan laden (er was een actie voor niet tesla rijders als je nog nooit aan een super charger geladen had).
In de app kan je zoeken met "Charge your non-tesla", de lader die ik dan vond werkte perfect.

Enige nadeel is dat de kabel kort is en aan de verkeerde kant zit dus ik blokkeerde eigenlijk twee laadplekken omdat ik de kabel nam van de plaats naast mij.
Hing aan de Tesla lader één of 2 laadkabels? V2 (2 kabels) is geen probleem, beetje beperkt in snelheid...

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
-CJ schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:04:
[...]

Ben benieuwd, zou je kunnen laten weten of ze er een originele ruit van Hyundai inzetten? Heb je een HUD?
Ruit zit erin. Het is geen orgineel exemplaar. Maakt mij overigens niet uit

• jwyseu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11 17:49
Creokr schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Hing aan de Tesla lader één of 2 laadkabels? V2 (2 kabels) is geen probleem, beetje beperkt in snelheid...
Slechts 1 kabel. In totaal zijn er 16 laadpunten
Zie foto van google maps

Ongeveer de helft was in gebruik maar natuurlijk slaagden de meeste erin om afwisselend te parkeren waardoor ik dus eigenlijk nergens kon. 8)7
Gelukkig was er net een tesla klaar en kon ik dus de plaats ernaast innemen.

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:04
MJ de Bruijn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:18:
In de handleiding staat het volgende:
Als er sneeuwkettingen moeten worden gebruikt, gebruik dan AutoSock (stoffen sneeuwketting).
Iemand ervaring met stoffen sneeuwkettingen?

En ook dit:
Installeer sneeuwkettingen die stroken met de specificaties van elke bandmaat om schade aan de auto te voorkomen.
- 19 inch banden hebben ladderkettingen van minder dan 12 mm (0,47 inch).
- 20 inch banden gebruiken AutoSock (stoffen sneeuwketting).
Beetje tegenstrijdig wat er eerder op de pagina staat.
Ik heb 19inch banden, dus een ladderketting zou t dan moeten zijn en geen stoffen...

[ Voor 11% gewijzigd door tomhier op 10-01-2024 14:22 . Reden: Extra info toegevoegd uit de handleiding ]

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:20
Viel me vandaag op dat er ijs aan de binnenkant van de achterdeur zit. Op de rubbers en de deurstijl. Misschien omdat dat eerder deze week nat was geregend, maar kan dit kwaad dat jullie weten?

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:03
tomhier schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:20:
Iemand ervaring met stoffen sneeuwkettingen?
Stoffen sneeuwkettingen zijn hulpmiddelen om 'even' weg te rijden.
Op plaatsen waar 'gewone' sneeuwkettingen verplicht zijn, zijn sneeuwsloffen niet toegestaan.

• nietwijk
Mooi stukje over wat wel kan/mag/wenselijk is vwb sokken en kettingen.

Key takeaways:
  • Sokken zijn (veel) goedkoper dan kettingen
  • Sokken hebben een kortere levensduur dan kettingen
  • Sokken monteren in de meeste gevallen makkelijker dan klassieke sneeuwkettingen, maar niet makkelijker dan moderne zelfspannende sneeuwkettingen (als je vast staat monteren ze lastiger dan zelfspannende kettingen)
  • Sokken zijn niet toegestaan in Oostenrijk
  • Sokken worden buiten Oostenrijk soms ook geweigerd
  • De levensduur van sokken is soms korter dan de lengte van een bergpas
  • Nieuwe sokken kunnen even veel grip bieden als kettingen op besneeuwde ondergrond, bij ijs doen kettingen het beter
Vanuit het oogpunt van de fabrikant snap ik best dat ze sokken adviseren ipv kettingen.

[ Voor 75% gewijzigd door nietwijk op 10-01-2024 15:36 ]

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:09
GLK63 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:25:
[...]

Ruit zit erin. Het is geen orgineel exemplaar. Maakt mij overigens niet uit
Uit inside informatie (mijn schoonzoon is filiaalmanager bij een Carglass filiaal) weet ik dat ze van 95% van de automerken hun ruiten en ramen bij dezelfde leverancier vandaan halen waar ook dat merk hem vandaan haalt. En Hyundai valt daar ook gewoon onder.

Geen enkel automerk fabriceren hun ramen ook zelf, dat wordt gewoon ingekocht. Ze eisen hooguit dat hun merk erop gezet wordt, en dat merkje staat er niet op als de afnemer Carglass is. (of een andere ruithersteller)

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-11 09:17
jwyseu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:10:

Ongeveer de helft was in gebruik maar natuurlijk slaagden de meeste erin om afwisselend te parkeren waardoor ik dus eigenlijk nergens kon. 8)7
Gelukkig was er net een tesla klaar en kon ik dus de plaats ernaast innemen.
Dat Tesla-bestuurders dat zo doen is omdat ze dan allemaal het maximale vermogen van de laadpaal krijgen: ze zitten per twee aan de stroom, dus als ze direct naast elkaar gaan staan (1+2 of A+B) moeten ze de kW's delen.
#er is over nagedacht

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:14
Peter-036 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Dat Tesla-bestuurders dat zo doen is omdat ze dan allemaal het maximale vermogen van de laadpaal krijgen: ze zitten per twee aan de stroom, dus als ze direct naast elkaar gaan staan (1+2 of A+B) moeten ze de kW's delen.
#er is over nagedacht
Dat is enkel van tel op de V2 laders, en vermits er maar 1 kabel per stall was, is dat uitgesloten.
Meer een pavloviaanse actie op het oude systeem, dus zo hard hebben ze ook niet nagedacht.

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
Nog iemand last van koude voeten ?
Zelfs met de ventilatie enkel op de voeten gericht nog steeds geen optimale temperatuur.
Wat rondgespeeld met verschillende settings zonder resultaat.

• meervdr
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi,
Is er inmiddels al een oplossing voor het voortijdig afbreken van het laden. Ik heb een Wallbox Pulsar plus, 3 fasen 16 amp aangesloten. In eerste instantie liep alles prima maar nu blijft het laden afgebroken worden.

• JohanScha
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-02 20:45
sempaai schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:56:
Zelfs met de ventilatie enkel op de voeten gericht nog steeds geen optimale temperatuur.
Nou, mij valt hetzelfde op. Ik heb dan wel geen koude voeten maar er is wel echt koude tocht langs mijn enkels. Ik krijg dat niet weg met de basis settings. Maar wellicht dat het aan de smart airco ligt waarbij ook de luchtkwaliteit wordt ververst.. met uuuh koudere buitenlucht??

• Razwer
meervdr schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:01:
Hoi,
Is er inmiddels al een oplossing voor het voortijdig afbreken van het laden. Ik heb een Wallbox Pulsar plus, 3 fasen 16 amp aangesloten. In eerste instantie liep alles prima maar nu blijft het laden afgebroken worden.
Heb je de powerboost optie? Deze feature kan er voor zorgen dat je continue bluelink meldingen krijgt dat het laden gestopt is wanneer het beschikbare vermogen veranderd in je woning, bijvoorbeeld wanneer de wasmachine aan staat, waterkoker aan, kookplaat in gebruik, etc.
Daarnaast kan ook de Hyundai Smart charge app roet in het eten gooien, het advies is om deze uit te zetten en dan te kijken of je nog steeds issues hebt.

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
JohanScha schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Nou, mij valt hetzelfde op. Ik heb dan wel geen koude voeten maar er is wel echt koude tocht langs mijn enkels. Ik krijg dat niet weg met de basis settings. Maar wellicht dat het aan de smart airco ligt waarbij ook de luchtkwaliteit wordt ververst.. met uuuh koudere buitenlucht??
Neen , zelfs met alle automatische functies uitgeschakeld en ventilatie op circulatie nog steeds onvoldoende warm.

• meervdr
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-01-2024
Razwer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Heb je de powerboost optie? Deze feature kan er voor zorgen dat je continue bluelink meldingen krijgt dat het laden gestopt is wanneer het beschikbare vermogen veranderd in je woning, bijvoorbeeld wanneer de wasmachine aan staat, waterkoker aan, kookplaat in gebruik, etc.
Daarnaast kan ook de Hyundai Smart charge app roet in het eten gooien, het advies is om deze uit te zetten en dan te kijken of je nog steeds issues hebt.
Hoi,
Nee die mogelijkheid heb ik niet. Ik ga de Smart Charge uitschakelen. Dit onderbreken van laden startte ongeveer nadat ik de Hyundai software-update geinstalleerd heb. Zou er een samenhang kunnen zijn?

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
meervdr schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Hoi,
Nee die mogelijkheid heb ik niet. Ik ga de Smart Charge uitschakelen. Dit onderbreken van laden startte ongeveer nadat ik de Hyundai software-update geinstalleerd heb. Zou er een samenhang kunnen zijn?
Smart Charge doet allemaal gekke dingen. Dat is de reden waarom ik die uitgeschakeld heb. Te vaak gehad dat ik 's ochtends zou vertrekken en dat mijn auto niet geladen heeft.

Waarschijnlijk ten overvloede: Vergeet niet om eerst de Smart Charge uit te schakelen alvorens je de app verwijdert. Anders blijft hij actief, ook als de app verwijderd is.

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:05
Ik vond Smart Charge ook onstabiel / onvoorspelbaar werken.

Sinds een tijdje gebruik ik Gridio. Daar ben ik tevreden over! (Nee, ik heb er geen aandelen in).

Mvg. Eeg
Vielleicht schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Smart Charge doet allemaal gekke dingen. Dat is de reden waarom ik die uitgeschakeld heb. Te vaak gehad dat ik 's ochtends zou vertrekken en dat mijn auto niet geladen heeft.

Waarschijnlijk ten overvloede: Vergeet niet om eerst de Smart Charge uit te schakelen alvorens je de app verwijdert. Anders blijft hij actief, ook als de app verwijderd is.

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Ja valt ons ook op. We komen van kona electric en daar nooit last van gehad. Nu heb ik toch al een probleem met de verwarming. Binnenkort krijg ik nieuwe airco compressor, die schijnt kapot te zijn. Maar voeten is wel een ding idd.

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:56
Superbert225 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:49:
Ik vond Smart Charge ook onstabiel / onvoorspelbaar werken.

Sinds een tijdje gebruik ik Gridio. Daar ben ik tevreden over! (Nee, ik heb er geen aandelen in).

Mvg. Eeg

[...]
interessant, alleen heb ik inverters die ze nog niet ondersteunen (Enphase)
Gridio supports a range of inverters, including Fronius, Huawei (FusionSolar), Growatt, SMA and Ferroamp.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Hoe was jullie verbruik deze dagen?
Ik vertrok gisteravond vanaf de thuislaadpaal (en was aan het laden, dus warme accu) voor een rit van een uur, waarvan 20 minuten 80 km-wegen. Verbruik 20,0 ofzo. Viel me echt mee.

Hetzelfde ritje terug (zelfde snelheid en buitentemp), maar met afgekoelde accu, zat rond de 23. Best een verschil!

EDIT: temp iets boven 0. 73kw Rwd uitvoering, altijd in I-pedal en op 80km en snelwegen altijd op de cruise control.
100 op de snelweg want ik had niet zoveel accu meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefangrp op 12-01-2024 12:43 ]

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:51
Stefangrp schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:17:
Ik vertrok gisteravond vanaf de thuislaadpaal (en was aan het laden, dus warme accu) voor een rit van een uur, waarvan 20 minuten 80 km-wegen. Verbruik 20,0 ofzo. Viel me echt mee.

Hetzelfde ritje terug (zelfde snelheid en buitentemp), maar met afgekoelde accu, zat rond de 23. Best een verschil!
best ook de temperatuur bij zetten ...

ikzelf, bij -2 tot -5 - zit aan 18 tot 21 ... afhankelijk van of er veel of geen hoge snelheiden tussen zit ... en dit met alle comfort aan (verwarming, zetelverwarming, stuurverwarming, ... )
Valt best mee ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Vielleicht
Stefangrp schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:17:

Ik heb afgelopen maandag een gemiddelde van 25+ kWh/100 km gehaald! Rond vriespunt, wind tegen, snelladen onderweg dus batterijconditionering, 115 km/h gemiddeld, RWD, ECO stand

Was een reality check

• nietwijk
Gisteren 5 ritten van +/- 40 km gemaakt bij elkaar exact 200 km totaal. Rond de 100 kmh op de snelweg. Met 100% batterij vertrokken. Percentage bij terugkomst weet ik niet (20-30%), maar er is 50,04 kWh door de meter gegaan. Dus 25 kWh per 100 km inclusief laadverlies, oftewel ongeveer 22,5 kWh zonder laadverlies. De auto heeft wel 5x moeten opwarmen, wat ook samen met rijden HVAC gerust 10 tot 15% extra trekt. En geen idee of de batterij ook conditioneert aan AC laadpaal, dan wordt het netto gunstiger. 58 kWh uitvoering.

• Marcel2020
Makkelijk boven de 25kWh/100km bij <-5'C en kortere afstanden bij normal AWD modus (het is ws ook handig te vermelden of het een AWD of RWD model is en welke rij modus werd gebruikt)

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 12:29
Dan halen jullie beter verbruik dan ik met deze kou. Met gemiddeld 100km/h verbruikt hij rustig 24kwh/100km. Bij 130 in de avond ging dat omhoog naar 35kwh/100km.

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11 12:44
Op onze rit naar de Franse Alpen het afgelopen weekend een gemiddelde van 25 kWh/100km, temp rond de 0-7C, AWD, 73kW, af en toe flinke wind en regen. Ik was 18 gewend, maar zie dat dit redelijke normaal is bij deze temperaturen.

• CharlieBulldog
Ik ben vorige week vanaf Parijs teruggereden, maar heb alleen de gegevens vanaf Ionity Seclin (Noord Frankrijk) naar Almere bewaard.
Lounge 77 kWh AWD en 9 graden onderweg, afstand 305 km, gemiddeld 88 km per uur (2 files onderweg gehad).
Verbruik 19,1 kWh/100 km met behoorlijke rugwind.
Het zou ongetwijfeld veel meer geweest zou zijn als ik op dezelfde dag met dezelfde wind tegen dat stuk afgelegd zou hebben….

• CharlieBulldog
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAvjUzpb7EFZFYyoT_BsB83strM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TyuX4kFxJEdzZkVCbMFXNuC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze legergroene Ioniq 5 net tegen.
Vast van een militair 😉

• Thexerox
  • Laatst online: 11-10 12:59
Vandaag helaas onderstaande moeten vaststellen.. meteen naar de garage, voorlopig nog geen uitsluitsel. Heeft iemand dit al voor gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RWZnoxswc8bPqbKQhKRH28CPM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10APJ03V1TOpEpAwOH6pbnQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Krva8JShtreRd9Qdsp32ryL8NI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiCWoMLcr1XE3lCZspErTOlu.jpg?f=fotoalbum_large

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 07:42

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Deze week mijn éénjarig "Ioniq 5" jubileum gevierd met 15K op de teller.

Tot op heden ben ik best enthousiast over de Ioniq. Er zijn (best wel wat) kleine min puntjes maar die vind je toch bij elke auto?

Waar ik mij op dit moment het meest aan erger is de instelling om alleen tijdens de nachtstroom uren (23-7 uur) te laden. Niet elke keer dat ik moet laden maar wel geregeld moet ik dit weer opnieuw instellen omdat de instelling gewoon verdwenen is. Ik stel het vrijwel altijd in met de Bluelink app en soms in de auto zelf. Heeft iemand hier ervaring mee? In mijn optiek kun je maar weinig verkeerd doen maar ja je weet nooit.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11
@Thexerox Je ICCU is waarschijnlijk stuk.

• Stefangrp
wfveennl schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:21:

Tot op heden ben ik best enthousiast over de Ioniq. Er zijn (best wel wat) kleine min puntjes maar die vind je toch bij elke auto?

Waar ik mij op dit moment het meest aan erger is de instelling om alleen tijdens de nachtstroom uren (23-7 uur) te laden. Niet elke keer dat ik moet laden maar wel geregeld moet ik dit weer opnieuw instellen omdat de instelling gewoon verdwenen is. Ik stel het vrijwel altijd in met de Bluelink app en soms in de auto zelf. Heeft iemand hier ervaring mee? In mijn optiek kun je maar weinig verkeerd doen maar ja je weet nooit.
heb ik ook. Best irritant

• Thexerox
  • Laatst online: 11-10 12:59

Hier hetzelfde probleem. Lijkt om de zoveel tijd gereset te worden.
Ik gebruik de stopcontact-thuislader met maximaal 2.6 kW met slim stopcontact. Het slim stopcontact kun je (automatisch) aan/uitschakelen O-) Dus ik hoef in de auto/bluelink niets in te stellen :+

• CharlieBulldog

Ik had dit in het begin ook met Bluelink.
Na die Bluelink laadproblemen gebruik ik de instellingen van de laadpaal zelf (in mijn geval een Wallbox Pulsar Plus).
Volgens mij kan dat met meerdere laadpalen; de moeite om even uit te zoeken.
Het gaat nu vlekkeloos.
Als ik de kabel er niet in heb zitten krijg ik om 23:00 uur bovendien van de laadpaal een notificatie op mijn smartphone en iPad (iets van “Laden kan niet starten; sluit de auto aan op de lader”).
Ook krijg ik een notificatie van zowel de laadpaal als van Bluelink als de auto opgeladen is.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 22:58

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:03:
Ik gebruik de stopcontact-thuislader met maximaal 2.6 kW met slim stopcontact. Het slim stopcontact kun je (automatisch) aan/uitschakelen O-) Dus ik hoef in de auto/bluelink niets in te stellen :+
Je laadverliezen met een level 1 charger zijn echter een stuk hoger dan met level 2 laden.
@de meester01 valt wel mee, zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Na 480.000 km is een Wallbox terugverdiend :+

Groter probleem is dat iemand misschien iedere nacht meer moet laden dan dat er bijgeladen kan worden met de granny charger. Voor mij geen probleem.

• Marcel2020
gedonie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:59:
Dan halen jullie beter verbruik dan ik met deze kou. Met gemiddeld 100km/h verbruikt hij rustig 24kwh/100km. Bij 130 in de avond ging dat omhoog naar 35kwh/100km.
volgens mij zie je bij flink onder nul gewoon ook de efficientie van de accu dalen, en dat 'lijkt' dan een hoog verbruik (is het soort van ook wel)....mijn bereik was onder de 200km bij -7, zelfde laadtoestand leverde de volgende ochtend opeens 220km op toen de temperatuur aardig was gestegen. Er is dus geen stroom 'verdwenen'

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11
Hier heb ik ook enorm last van. Had het al een tijdje in de gaten, maar met deze kou is het echt vervelend aan het worden. Als ik de instellingen handmatig op alleen voeten zet en hoger dan twee fansnelheid wordt het een klein beetje warm. Maar dan is de rest van je lichaam koud… ga de dealer hier maar eens over bellen.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:13
Heel herkenbaar. Lijkt wel of bij de voeten koudere lucht wordt geblazen dan de rest van de auto.
Bij de automatische stand komt er bij mij alleen warme lucht uit het rooster van het voorraam.
Maar ook als ik handmatig de instellingen aanpas, dan komt er warme lucht uit de hogere roosters maar bij voeten pas op standje 3 en hoger een klein beetje warme lucht.
Qua verwarmen vindt ik überhaupt de auto minder goed dan mijn Peugeot 5008, terwijl ik ze beide op 20 of 21 graden heb staan.

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Stephan_haarlem schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Heel herkenbaar. Lijkt wel of bij de voeten koudere lucht wordt geblazen dan de rest van de auto.
Bij de automatische stand komt er bij mij alleen warme lucht uit het rooster van het voorraam.
Maar ook als ik handmatig de instellingen aanpas, dan komt er warme lucht uit de hogere roosters maar bij voeten pas op standje 3 en hoger een klein beetje warme lucht.
Qua verwarmen vindt ik überhaupt de auto minder goed dan mijn Peugeot 5008, terwijl ik ze beide op 20 of 21 graden heb staan.
Het lijkt er sterk op dat de kanalen/buizen waardoor de lucht stroomt die de voetverwarming verzorgt te sterk afkoelen door de rijwind oid. Mogelijke oplossing zou kunnen zijn die kanalen/buizen te isoleren.

3000Wp op 't dak

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:09

-CJ

Not remastered

Ik herken die geluiden van koude voeten overigens totaal niet, en ik heb makkelijke koude voeten. Rij altijd met Auto 2 aan en temperatuur op 19 of 20 graden.

All I had to do was follow the damn train.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-11 23:14
Ook wij hebben gelukkig totaal geen last van koude voeten, instelling op auto stand 1, temperatuur op 21.5, rijden altijd in Eco modus. Mijn vrouw zou direct klagen als ze daar last van heeft, want koude handen en voeten heeft ze heel snel

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• JohanScha
Koude voeten heb ik ook niet snel. Maar voel de tocht wel sterk. De tocht is dan nog beter voelbaar als de stoelverwarming aanstaat. Als ik mijn hand tussen stoel en portier houd, dan voel je de koude lucht. Alsof de portier enorm kiert ofzo. Dat is waarschijnlijk niet zo, zelf denk ik dat rijwind van voren toch interieur in kruipt.

Qua comfort echt niet fijn dit.

• CharlieBulldog
Ook ik heb geen koude voeten.
2023 Lounge AWD 77kWh (dus warmtepomp) drive-mode “Normal”, 21 graden en auto stand 1 voor de airco/verwarming.

Zou het te maken hebben met het al dan niet hebben van een een warmtepomp?

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-11 22:29
Helaas ga ik binnenkort afscheid nemen van mijn Ioniq 5.
Meer dan 2 jaar met plezier gereden.
Wat achteraf extra aangeschafte zaken ga ik demonteren en verkopen.

FitcamX 4k met 1080p rear camera
Brodit proclip mount

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

• JohanScha
CharlieBulldog schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:15:
Ook ik heb geen koude voeten.
2023 Lounge AWD 77kWh (dus warmtepomp) driver only mode “Normal”, 21 graden en auto stand 1 voor de airco/verwarming.

Zou het te maken hebben met het al dan niet hebben van een een warmtepomp?
Ik heb de lounge 2023, dus met warmtepomp. De tocht heb ik ook echt zeker! Ik rijd wel eco en op 20gr. Soms driver mode soms niet. Vaak stoel en stuur verwarming. Tja tocht blijft tocht hè.. valt niet tegen aan te stoken.. lijkt wel mijn jaren 30 huis 😉

• CharlieBulldog
JohanScha schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb de lounge 2023, dus met warmtepomp. De tocht heb ik ook echt zeker! Ik rijd wel eco en op 20gr. Soms driver mode soms niet. Vaak stoel en stuur verwarming. Tja tocht blijft tocht hè.. valt niet tegen aan te stoken.. lijkt wel mijn jaren 30 huis 😉
Probeer eens te wisselen van Eco naar Normal; wellicht heeft de Eco stand invloed op de warmte (vanwege zo zuinig mogelijk gebruik van alle systemen).
Voor het kWh verbruik zal het nauwelijks iets uitmaken; dat heeft meer met je rechtervoet te maken.
Ik ben na een half jaar overgeschakeld van Eco naar Normal en zie vrijwel dezelfde verbruikscijfers.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:08
CharlieBulldog schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:34:
Voor het kWh verbruik zal het nauwelijks iets uitmaken; dat heeft meer met je rechtervoet te maken.
Ik ben na een half jaar overgeschakeld van Eco naar Normal en zie vrijwel dezelfde verbruikscijfers.
Dank voor deze informatie.
Ik vroeg me eerlijk gezegd al af wat het verschil in gebruik zou zijn en hoe dat dan zou komen. En kon me er niet al te veel bij voorstellen. Dat is dus kennelijk ook zo.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Stefangrp
Het schijnt dat de v3 chargers van Tesla inmiddels een beetje overweg kunnen met de Ioniq 5, volgens deze bron:
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

• Creokr
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Gisteravond had ik de "bron" van de tocht gevonden. Per toeval had ik tocht gevoeld aan de onderkant van de deur. Van de luidspreker tot de onderkant... Daarna vroeg ik aan mijn vrouw of zij hetzelfde constateerde maar was niet het geval.
Deze ochtend naar mijn deur gekeken, en zag ik dat de rubbere dichting aan het bengelen was. Ik kon dit terug bevestigen aan de deur dmv een wit pinnetje in het gaatje te duwen. Het ritje daarna op het eerste zicht geen tocht. Is dit ook bij jullie?

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:09

-CJ

Not remastered

Creokr schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Gisteravond had ik de "bron" van de tocht gevonden. Per toeval had ik tocht gevoeld aan de onderkant van de deur. Van de luidspreker tot de onderkant... Daarna vroeg ik aan mijn vrouw of zij hetzelfde constateerde maar was niet het geval.
Deze ochtend naar mijn deur gekeken, en zag ik dat de rubbere dichting aan het bengelen was. Ik kon dit terug bevestigen aan de deur dmv een wit pinnetje in het gaatje te duwen. Het ritje daarna op het eerste zicht geen tocht. Is dit ook bij jullie?
Ik heb dit wel eens op een andere plek gehad. De deurrubbers komen snel los en zijn gelukkig ook weer makkelijk vast te maken op de witte pinnetjes.

All I had to do was follow the damn train.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Ik heb voor het eerst in 2 jaren Bluelink problemen.
Ik kan via de app de auto niet meer op/van slot doen en de airco starten. Wat heb ik al gedaan?
1) telefoon (Android 13) herstart
2) Bluelink app verwjiderd en opnieuw geinstalleerd
3) met een paperclip het infotainment system op het dashboard gereset.

Het gekke is dat de SoC wel klopt, maar als ik deze wil verversen in de app, dan krijg ik een pop up met:
"netwerkfoout.
Probeer het later opnieuw.
Neem contact op met het uw servicecentrum als de foutmelding blijft bestaan"

Ongemerkt heb ik dit issue nu sinds een week of 3 of zo? Iemand nog een tip om dit zelf op te lossen?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

@jrk Heb je al optie 31b geprobeerd van de startpagina:

Bluelink problemen? Infotainment resetten of vreemde bluelink problemen of opnieuw update draaien.

• Marcel2020
jrk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:03:
Ik heb voor het eerst in 2 jaren Bluelink problemen.
Ik kan via de app de auto niet meer op/van slot doen en de airco starten. Wat heb ik al gedaan?
1) telefoon (Android 13) herstart
2) Bluelink app verwjiderd en opnieuw geinstalleerd
3) met een paperclip het infotainment system op het dashboard gereset.

Het gekke is dat de SoC wel klopt, maar als ik deze wil verversen in de app, dan krijg ik een pop up met:
"netwerkfoout.
Probeer het later opnieuw.
Neem contact op met het uw servicecentrum als de foutmelding blijft bestaan"

Ongemerkt heb ik dit issue nu sinds een week of 3 of zo? Iemand nog een tip om dit zelf op te lossen?
als je foon via WIFI verbinding maakt kan dat de netwerkfout wel eens zijn

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Marcel2020 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:00:
[...]

als je foon via WIFI verbinding maakt kan dat de netwerkfout wel eens zijn
Iedereen schakelt toch thuis gewoon de airco aan via de app om voor te verwarmen. Dan zal hij absoluut op de WiFi zitten en dat heeft altijd gewerkt ==> hieronder de oplossing dus....

[ Voor 6% gewijzigd door jrk op 14-01-2024 17:12 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:12:
@jrk Heb je al optie 31b geprobeerd van de startpagina:

Bluelink problemen? Infotainment resetten of vreemde bluelink problemen of opnieuw update draaien.
natuurlijk had ik je topic-starter bekeken, maar inderdaad dit was wel de oplossing! Dus:

1) In de app een service uitzetten
2) in de auto met de paperclip resetten. Je krijgt dan ook een melding dat de Bluelink service is gewijzigd
3) In de app nu de uitgezette service weer aanzetten en opslaan.
....en dan doet ie het weer gelukkig!

thnx!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 23:20

mdeiman

Projet 45

Zo af en toe krijg ik 'Rij voorzichtig' te zien in de HUD. Zie daar nog logica in?

Shit happens.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11
jrk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:12:
[...]

natuurlijk had ik je topic-starter bekeken, maar inderdaad dit was wel de oplossing! Dus:

1) In de app een service uitzetten
2) in de auto met de paperclip resetten. Je krijgt dan ook een melding dat de Bluelink service is gewijzigd
3) In de app nu de uitgezette service weer aanzetten en opslaan.
....en dan doet ie het weer gelukkig!

thnx!
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij beschrijft, sinds twee weken ongeveer. Las dus even mee welke oplossing voor je werkt. Had de TS ook al bekeken maar deze er nog niet uitgevist.

Vraagje: reset het totale verbruik etc. na de infotainment paperclip reset? Dat zou ik erg jammer vinden, want ik wil graag een jaar volmaken en dan mijn gemiddelde verbruik zien…

• Marcel2020
jrk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Iedereen schakelt toch thuis gewoon de airco aan via de app om voor te verwarmen. Dan zal hij absoluut op de WiFi zitten en dat heeft altijd gewerkt ==> hieronder de oplossing dus....
Ik heb nieuws, dat werkt gewoon met je mobiele data net zo goed...

https://www.goingelectric...?f=535&t=69885&start=1610

• CharlieBulldog
mdeiman schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:26:
Zo af en toe krijg ik 'Rij voorzichtig' te zien in de HUD. Zie daar nog logica in?
Is de buitentemperatuur dan rond het vriespunt?
Volgens mij is dat de reden…

• Creokr
-CJ schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Ik heb dit wel eens op een andere plek gehad. De deurrubbers komen snel los en zijn gelukkig ook weer makkelijk vast te maken op de witte pinnetjes.
Helaas na het terug bevestigen en een ritje op de snelweg, toch een koude linkse voet en hand :-(

• nietwijk
Creokr schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Helaas na het terug bevestigen en een ritje op de snelweg, toch een koude linkse voet en hand :-(
Als je tocht via de deuren hebt krijg je last van lawaai/gesuis, voordat je merkt dat je koude voeten krijgt. Kon me ook niet voorstellen dat het de oplossing zou zijn.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 23:20

mdeiman

Projet 45

CharlieBulldog schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:12:
[...]

Nou, dat zou zo maar eens kunnen. Ik neem aan dat iedereen deze melding krijgt en dat dit niet aan het feitelijk rijgedrag ligt.

Shit happens.

• Razwer
mdeiman schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Ik neem aan dat iedereen deze melding krijgt en dat dit niet aan het feitelijk rijgedrag ligt.
Dat zou eigenlijk een hele mooie feature zijn :)

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Razwer schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Dat zou eigenlijk een hele mooie feature zijn :)
Laat het zijn AUB! Er zijn al genoeg computers die ons in het oog houden. :S

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:54

MicheldeGoey

Project 45

Voor P45-rijders.
In mijn exemplaar krijg ik geen enkel symbool dat de preconditioning van de batterij actief is, maar aan het verbruik kan ik zien dat deze wel werkt.
Hoe gaat dat bij anderen?

• Vielleicht
MicheldeGoey schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:48:
Voor P45-rijders.
In mijn exemplaar krijg ik geen enkel symbool dat de preconditioning van de batterij actief is, maar aan het verbruik kan ik zien dat deze wel werkt.
Mijn Connect+ is ook een vroeg model, maar mijne geeft altijd een sneeuwvlokje op mijn batterij-icoontje. Dat zou jouwe bij mijn weten ook moeten doen.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:10
Voor P45-rijders.
Hier ook een P45. Ik heb nog nooit een icoontje gezien, terwijl hij wel heeft voorverwarmd (stroomverbruik scherm).

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

pietjansen schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij beschrijft, sinds twee weken ongeveer. Las dus even mee welke oplossing voor je werkt. Had de TS ook al bekeken maar deze er nog niet uitgevist.

Vraagje: reset het totale verbruik etc. na de infotainment paperclip reset? Dat zou ik erg jammer vinden, want ik wil graag een jaar volmaken en dan mijn gemiddelde verbruik zien…
Even voor je gekeken: nee, het totale verbruik wordt niet gereset na de paperclip-reset. Dus ik zou dit maar eens proberen. Bij mij werkt het.

• amw82
  • Laatst online: 04-11 14:34
Voor P45-rijders.
Geen P45, maar ik krijg ook niks te zien terwijl hij wel voorverwarmt.
Ik weet dat er meerdere personen waren die niks te zien kregen nadat ze de update hadden laten uitvoeren .

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Vielleicht schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Mijn Connect+ is ook een vroeg model, maar mijne geeft altijd een sneeuwvlokje op mijn batterij-icoontje. Dat zou jouwe bij mijn weten ook moeten doen.
Hier ook een vroege Connect+ met een sneeuwvlokje

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een style van eind 2022, wel een sneeuwvlokje bij voorverwarmen.

Nothing to see here

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 00:12
Stefangrp schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:03:
Het schijnt dat de v3 chargers van Tesla inmiddels een beetje overweg kunnen met de Ioniq 5, volgens deze bron:
Ben benieuwd naar de ervaringen hier! Jammer genoeg ben ik zelf niet binnenkort in de gelegenheid om te testen, misschien over een maandje.

• Tiggy80
Stefangrp schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:03:
nog maar 150kw te gaan O-) ik wordt er nog niet warm van

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11
CharlieBulldog schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:12:
[...]

Ik zie die melding als ik (vrij hard) een bocht in de snelwerg nader. Volgens mij zie ik deze melding regelmatig als ik op de A9 rij, bij knooppunt Holendrecht bijvoorbeeld.

Voor temperaturen beneden de 4 graden is een aparte melding meen ik. Maar ik let er dan ook nooit zo op 8)7

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 07:42
Niet zozeer helemaal het gewenste, maar wel een nette reactie:

'Hartelijk dank voor uw e-mail en het delen van uw bezorgdheid betreft de ICCU van uw Ioniq 5.

Wij betreuren ten zeerste de moeilijkheden die u ondervindt als gevolg van het leveringsprobleem met dit specifieke onderdeel. Wij begrijpen dat de wachttijd van ruim een maand voor het bestellen van het onderdeel voor u bijzonder ongemakkelijk is.

Graag stellen wij u gerust dat eventuele meerkosten die zijn ontstaan door het gebruik van snelladen tijdens deze leveringsvertraging, zullen worden vergoed. Uw tevredenheid en comfort met betrekking tot uw Hyundai zijn voor ons van het grootste belang.

Wat betreft uw vraag over een eventuele terugroepactie, willen wij u informeren dat een dergelijke maatregel alleen wordt genomen wanneer er direct gevaar dreigt voor de bestuurder, de passagiers of andere weggebruikers. Op basis van onze evaluatie is er in dit geval geen sprake van onmiddellijk gevaar.

Wij begrijpen de frustratie en ongemakken die deze situatie met zich meebrengt en verzekeren u dat wij actief bezig zijn met het vinden van een snelle en passende oplossing. Mocht u verdere vragen hebben of aanvullende ondersteuning nodig hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Wij waarderen uw geduld en begrip in deze kwestie.'
Pagina: 1 ... 207 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic