Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:57
FijneKnul schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:47:
Jongens, ik ben in de markt voor een Ioniq 5. 77 KW. Ik maak per week drie keer een rit van 200 KM/
Na het doorlezen van de mogelijke problemen zie ik dat ik vooral het kapotgaan van de ICCU en het leeglopen van de 12V mee moet nemen in mijn beslissing.

...

Zijn deze problemen daadwerkelijk zo vaak voorkomend, of lijkt het in mijn hoofd nu zo omdat ik de laatste +-20 paginas van dit forum heb doorgelezen?
Dit wordt mijn grootste -directe- uitgave tot nu toe. Ik heb niet zo'n zin om dan met zorgen rond te rijden.
Model Y stond ook in mijn keuzetabel maar ik ben toch voor de HI5 gegaan. Ik vind dat TESLA bij kwaliteitsproblemen nogal moeilijk doet, als ik hun fora lees.

[ Voor 22% gewijzigd door PhilippeJoris op 13-12-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
DUBBEL

[ Voor 99% gewijzigd door PhilippeJoris op 13-12-2023 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 09:03
De oplossing is dan om boven 20% charge te blijven, want dan laadt de 12V op vanuit de batterypack...
Goed, dan zou ik dus nog een 60% effectieve range overhouden. Dat vind ik niet reëel meer. Dan kan ik volgens mij beter - toch maar - voor de Model Y kiezen.
Je kan hem dan beter niet langdurig parkeren met een lage SoC, maar dat doe je hoe dan ook best niet.
Er is geen probleem om de wagen tot 1% te rijden, als hij daarna aan de (snel)lader gaat.
Ook laden tot 100% kan, als je snel vertrekt, ook weer, niet langdurig laten staan.
Dus dat valt allemaal nog mee.

De Model Y stond ook op mijn lijstje, hoger dan de Ioniq 5, maar de Y was geen optie voor de firma. Uiteindelijk wel heel tevreden van de Ioniq. Er zijn de nodige minpuntjes, maar geen echte dealbreakers voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Jongens, ik ben in de markt voor een Ioniq 5. 77 KW. Ik maak per week drie keer een rit van 200 KM/
Na het doorlezen van de mogelijke problemen zie ik dat ik vooral het kapotgaan van de ICCU en het leeglopen van de 12V mee moet nemen in mijn beslissing.
Het ligt eraan aan wie je het vraagt, iemand met problemen met de auto uit hier alle frustraties alsof iedere Ioniq5 dat probleem heeft en enorm slecht is. Ik heb nog nooit een probleem gehad met de auto (afkloppen) en rijdt al bijna 2 jaar zeer tevreden rond. Ik heb wel een booster in de auto liggen maar gebruik hem alleen als powerbank :) Ik baal wel van het wisselen van de dealers, ik moet nu al naar mijn 3e dealer, de eerste is zijn dealerschap kwijt geraakt, de 2e is zijn EV personeel kwijt dus nu naar de derde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:47

Het kapotgaan van de ICCU, dat lijkt me iets wat niet heel vaak voorkomt (als het dat al doet). Het zou erg naar zijn, maar dat moet met garantie wel worden opgelost volgens mij. Plus las ik over een terugroepactie. Ik zou een nieuwe kopen, dus dan ga ik ervan uit dat die terugroepacties/updates zijn uitgevoerd. En anders stel ik dat als harde eis.

Máár, het leeglopen van de 12V geeft mij wel een naar gevoel. Ik heb geen zin om constant met een booster in mijn auto te moeten rijden, noch om mijn partner uit te gaan leggen hoe zij een auto moet starten met zo'n booster.
De oplossing is dan om boven 20% charge te blijven, want dan laadt de 12V op vanuit de batterypack...
Goed, dan zou ik dus nog een 60% effectieve range overhouden. Dat vind ik niet reëel meer. Dan kan ik volgens mij beter - toch maar - voor de Model Y kiezen.

Zijn deze problemen daadwerkelijk zo vaak voorkomend, of lijkt het in mijn hoofd nu zo omdat ik de laatste +-20 paginas van dit forum heb doorgelezen?
Dit wordt mijn grootste -directe- uitgave tot nu toe. Ik heb niet zo'n zin om dan met zorgen rond te rijden.
Ik zou mij niet teveel zorgen maken over de 12v accu.

Je kunt best onder de 20% uitkomen, zelfs helemaal leegrijden (niet aangeraden).
Het probleem is het parkeren van de auto met een lage SOC en met name voor langere tijd terwijl je de auto niet aan de lader hangt.
Je moet hiermee zeker oppassen als je een accessoire aan de (voorste) USB poort hebt gekoppeld zoals een webcam, OBD2 dongle, Wireless Android Auto of Apple CarPlay dongle.
Als zo’n accessoire stroom trekt terwijl de auto geparkeerd hebt, kan de 12V accu leegraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Het kapotgaan van de ICCU, dat lijkt me iets wat niet heel vaak voorkomt (als het dat al doet). Het zou erg naar zijn, maar dat moet met garantie wel worden opgelost volgens mij. Plus las ik over een terugroepactie. Ik zou een nieuwe kopen, dus dan ga ik ervan uit dat die terugroepacties/updates zijn uitgevoerd. En anders stel ik dat als harde eis.

Máár, het leeglopen van de 12V geeft mij wel een naar gevoel. Ik heb geen zin om constant met een booster in mijn auto te moeten rijden, noch om mijn partner uit te gaan leggen hoe zij een auto moet starten met zo'n booster.

Het ligt er inderdaad aan aan wie je het vraagt. Ik rij al ruim 2 jaar en 82.000 km vrijwel probleemloos rond. De booster heb ik uit voorzorg in de frunk liggen, maar nog nooit nodig gehad. Ik rij al vertegenwoordiger ook het hele land door. Ritten van 200 km zijn voor mij geen uitzondering, 300 km ook niet meer. De auto redt zich prima.

Het stukje van de effectieve range van 60% snap ik niet helemaal. Ik laad hem altijd op tot 100% (AC) en rijdt hem regelmatig leeg tot <10%. Wat mijn voorganger ook zegt. Het is niet aan te raden om hem langer te laten staan met <20% of >80%,, maar voor een nachtje gaat dat allemaal best.

De Ioniq 5 is niet perfect, maar welke auto is dat wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 24-04 14:11

Op dit forum heb ik 30 defecte ICCU's waargenomen en geregistreerd. Ik schat in dat ongeveer 3% van de gebruikers dit probleem gehad heeft. Dat loopt natuurlijk op naarmate de auto's lager in bezit zijn/meer kilometers maken. Valt onder garantie en hopelijk wordt dit probleem in de toekomst opgelost. Vervelend, maar zou voor mij geen dealbreaker zijn, zeker in vergelijking tot de problemen bij andere fabrikanten.

Die "terugroepacties"(of recalls, zoals de dealer het noemt) zijn geen terugroepacties. Dat zijn updates die kunnen wachten tot de eerstvolgende onderhoudsbeurt. Daar heb je geen last van.

De 12V problemen lijken bij minder auto's voor te komen dan de ICCU problemen. Het vervelende daaraan is dat men daar vooralsnog geen oplossing voor lijkt te hebben, anders dan niet lang < 20% SOC laten staan. Ik sluit niet uit dat het in veel (waarschijnlijk niet alle) gevallen gepaard gaat met modificaties, zoals dashcams, die door de dealer niet ondersteund worden.

Aanvulling: Ik zie dat je 77 kWh overweegt. Ik rijd zelf een 58 kWh. Die is snel zat en in 18.000 km heb ik slechts 2x 5 minuten aan de snellader gestaan en ik rijd ook ritten van 200 km+. Scheelt weer een paar duizend euro aanschafwaarde en een klasse in de wegenbelasting over 1 a 2 jaar. Voor wintersport of het trekken van een sleurhut is die extra range fijn om een laadbeurt uit te sparen, maar daarvoor rijd je altijd met 100 kg extra rond.

Aanvulling 2: de 58 kWh mag 750 kg trekken. De 77 kWh mag 1600 kg trekken. Dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om een 77 kWh te nemen. Maar ik had die € 6.000,- extra (inclusief SEPP) er niet voor over. Het verschil is nu € 3.600,- aangezien SEPP niet meer kan.

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 13-12-2023 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:50

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Jongens, dank jullie wel voor jullie snelle en volledige antwoorden. Die geven me rust. Ik ga het avontuur maar aan, denk ik. Zin in :).
nietwijk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:52:
[...]

Aanvulling: Ik zie dat je 77 kWh overweegt. Ik rijd zelf een 58 kWh. Die is snel zat en in 18.000 km heb ik slechts 2x 5 minuten aan de snellader gestaan en ik rijd ook ritten van 200 km+. Scheelt weer een paar duizend euro aanschafwaarde en een klasse in de wegenbelasting over 1 a 2 jaar. Voor wintersport of het trekken van een sleurhut is die extra range fijn om een laadbeurt uit te sparen, maar daarvoor rijd je altijd met 100 kg extra rond.

Aanvulling 2: de 58 kWh mag 750 kg trekken. De 77 kWh mag 1600 kg trekken. Dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om een 77 kWh te nemen. Maar ik had die € 6.000,- extra (inclusief SEPP) er niet voor over. Het verschil is nu € 3.600,- aangezien SEPP niet meer kan.
Dank ook voor het meegeven van die overwegingen.

Ik weet van de trekgewichten. Dat is voor mij de reden om voor de 77 KWh te kiezen. Wij hebben een zware aanhanger die we nog wel eens gebruiken met meer dan de 750KG. De Ioniq is straks de enige auto met een trekhaak - dus die moet dat wel kunnen trekken.

[ Voor 81% gewijzigd door FijneKnul op 13-12-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 14:38

Killemall

Can you say Moooh !!??

Vielleicht schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:38:
Ander dingetje:
Hebben jullie ook dat na de update de LFA weer werkt zoals een jaar geleden? Mijne stuitert nu weer constant tussen de lijnen wanneer ik het stuur loslaat...
Is ook mijn ervaring.Begin van het jaar de LFA aanpassing laten doen. Daarna strak tussen de lijnen. Ik heb het idee dat sinds de laatste beurt (30k) het zwalkgedrag weer (voor een deel) terug is. Recentelijk nog voor terug geweest naar de dealer. Werkplaats heeft een proefritje gemaakt maar kon het niet bevestigen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik herken het LFA ping-pong gedrag niet met mijn MY2023. Is dit iets specifieks wat terugkeert bij de MY2022 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 16:37
Vorige week een vaag probleem gehad. Ik kreeg een waarschuwing "ultrasone sensor defect of geblokkeerd". Deze melding kwam alleen bij het inparkeren of bij een stoplicht/ files.

Langs de dealer gegaan die de auto heeft uitgelezen. Daarin is deze fout niet aangetroffen. Kon het probleem ook niet meer reproduceren (ik overigens ook niet). Had nog wel wat lopen aandrukken, maar sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad. Ik heb het wel eens eerder meegemaakt dat het uitlezen problemen oplost, maar blijft een vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:47
nietwijk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:22:
Ik herken het LFA ping-pong gedrag niet met mijn MY2023. Is dit iets specifieks wat terugkeert bij de MY2022 modellen?
Ik heb ook een MY2023 en heb ook geen Ping-Pong gedrag.
Alle updates zijn uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:56
@Tallguy2719 Dat zijn de 'parkeersensoren', en als daar een vuiltje op/voor zit, of een andere auto in de buurt staat met sensoren die er op kunnen storen, kan dat al tot zo'n waarschuwing leiden.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 14:43

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Ik heb1 x een platte 12v accu gehad en na een update nooit meer. Die 4-5 tientjes voor een start booster zijn dan meer voor piece of mind maar in mijn benzine auto heb ik er ook al jaren 1 liggen.

Waar ik dan vooral de auto van mijn vader mee start 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 14:43

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Killemall schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:18:
[...]

Is ook mijn ervaring.Begin van het jaar de LFA aanpassing laten doen. Daarna strak tussen de lijnen. Ik heb het idee dat sinds de laatste beurt (30k) het zwalkgedrag weer (voor een deel) terug is. Recentelijk nog voor terug geweest naar de dealer. Werkplaats heeft een proefritje gemaakt maar kon het niet bevestigen. :(
Afgelopen maandag zijn alle updates gedraaid waaronder de LFA. Ik heb nog geen kans gehad om met de auto de snelweg op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 16:37
Peter-036 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:41:
@Tallguy2719 Dat zijn de 'parkeersensoren', en als daar een vuiltje op/voor zit, of een andere auto in de buurt staat met sensoren die er op kunnen storen, kan dat al tot zo'n waarschuwing leiden.
Ik heb deze melding nooit eerder gezien, dus lijkt mij niet dat andere auto's daarop storen, maar wellicht dat een vuile parkeersensor idd het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:42
Tallguy2719 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:42:
[...]

Ik heb deze melding nooit eerder gezien, dus lijkt mij niet dat andere auto's daarop storen, maar wellicht dat een vuile parkeersensor idd het probleem was.
Het storen van andere auto kan zeker. Ik heb het vooral bij auto met uitlaten die zo'n heerlijke lage bromtoon creëren. Dat vinden de sensoren echt niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:00

Bij mij is het wel vaker feest met lege 12v accu, gisteren nog.
Het is een serieus issue maar het lijkt er op dat deze alleen in specifieke voorwaarden voor komt (onbevestigd, maar gezien de weinig klagers lijkt dat het meest logische). In mijn geval hangt de wagen bijna altijd aan de stekker (80% SOC) en de dagen dat ik weinig en/of niet rij loopt de 12v leeg.
Voorbeeld: zaterdag korte rit (10km), zondag korte rit (10km), maandag 2 korte ritten (2x10km) dinsdag niet gereden, lege 12v.
Bij anderen zal het patroon anders zijn, maar dit is meestal het patroon wanneer ik een lege 12v accu heb.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 20:44
Razwer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:01:
[...]
In mijn geval hangt de wagen bijna altijd aan de stekker (80% SOC) en de dagen dat ik weinig en/of niet rij loopt de 12v leeg.
Voorbeeld: zaterdag korte rit (10km), zondag korte rit (10km), maandag 2 korte ritten (2x10km) dinsdag niet gereden, lege 12v.
Bij anderen zal het patroon anders zijn, maar dit is meestal het patroon wanneer ik een lege 12v accu heb.
De enige keer dat ik de 12v leeg heb gekregen was nadat ik hem meerdere dagen aan de oplader heb laten hangen, zonder te gebruiken. Het 'valt er nog wat te laden' verbruikt ook 12v stroom. Sinds ik hem afkoppel als laden geslaagd is geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Razwer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:01:
[...]

Bij mij is het wel vaker feest met lege 12v accu, gisteren nog.
Het is een serieus issue maar het lijkt er op dat deze alleen in specifieke voorwaarden voor komt (onbevestigd, maar gezien de weinig klagers lijkt dat het meest logische). In mijn geval hangt de wagen bijna altijd aan de stekker (80% SOC) en de dagen dat ik weinig en/of niet rij loopt de 12v leeg.
@Razwer , puur uit technische interesse: hangt uw wagen dan thuis aan de paal? Hebt gij iets zoals Home Automation dat regelmatig contact legt met uw wagen?

Ik denk aan die beperking die Hyundai heeft ingevoerd voor communicatie met de wagen (max 25 connecties per dag). Veel communicatie zou de 12V batterij leeg halen omdat bij iedere contact de hele electronica opstart (slecht design).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
PhilippeJoris schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:05:
[...]

@Razwer , puur uit technische interesse: hangt uw wagen dan thuis aan de paal? Hebt gij iets zoals Home Automation dat regelmatig contact legt met uw wagen?

Ik denk aan die beperking die Hyundai heeft ingevoerd voor communicatie met de wagen (max 25 connecties per dag). Veel communicatie zou de 12V batterij leeg halen omdat bij iedere contact de hele electronica opstart (slecht design).
Ik heb geen home automation met de wagen opgezet. Hij hangt hier aan een Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing feature (Power Boost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Eboeker schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:50:
[...]

Sinds ik hem afkoppel als laden geslaagd is geen problemen meer gehad.
Iedere keer afkoppelen vind ik niet acceptabel als oplossing. Mocht Hyundai Nederland dat aandragen als oplossing krijgen ze de wagen terug van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Maandag kreeg ik de volgende melding groot op mijn hoofdscherm (achter het stuur): "Controleer actief luchtklepsysteem".
Na 5 a 10 seconden ging de melding weg, vervolgens niet meer teruggekomen.
Ik zie dat het hier 2 jaar geleden gepost is, wat ik eerder niet vond door een spelfout. Mochten er meer een melding krijgen....Je vindt het onder een andere vertaling in de IONIQ 5 Service manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZWBs9pj1v-2kIWfV54XUHOBTwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Db3hEmWaBTFD3sabzwUWoUxP.png?f=user_large
Extra trefwoorden: Active Air Flap-systeem, luchtklep-actuator, luchtklep systeem, lucht klep systeem, lucht klepsysteem

[ Voor 5% gewijzigd door nietwijk op 13-12-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:05
Superbert225 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:32:
Heb je het ontwerp nog verbeterd? Wil je het delen met mij / anderen?

Mvg. Eeg

[...]
Hola!!
Dat is cool!!
@Codeaction foto? Ervaring?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:09
Nadat mijn 12v accu 5x is leeg gelopen na de ICCU update van 3 weken geleden, staat die nu bij de dealer voor onderzoek. Heb een Volkswagen ID.4 meegekregen als leen auto.

Hij is leegelopen in de volgende situaties:
- 3x bij een accu percentage boven de 50%
- 1x aan de laadpaal met een percentage rond de 30%
- 1x ( ook de laatste keer voordat ik eisde dat Hyundai hem maar op kwam halen ) terwijl die op de brug stond bij de KwikFit voor de bandenwissel, de accu percentage was ongeveer 70%…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 20:44
Razwer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:28:
[...]

Iedere keer afkoppelen vind ik niet acceptabel als oplossing. Mocht Hyundai Nederland dat aandragen als oplossing krijgen ze de wagen terug van me.
niet acuut meteen natuurlijk, maar als ie ergens in de nacht klaar is koppel ik de dag erna af, en niet meer dagen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt na twee jaar gehad. ICCU update gehad, hoeft niet vervangen te worden dus dat is top.
USB en onderdelen zijn besteld, zijn op voorraad volgens de dealer en zouden volgende week binnenkomen en dan afspraak inplannen om alles te vervangen. Hopelijk kunnen ze mij er tussen plannen want ongelofelijk druk in de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:39
nietwijk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:12:
[...]

Probeer ook even 2 andere palen om het zeker te weten, dan heb je een sterker verhaal naar je dealer. Maak je niet druk om die palen, ze gaan niet kapot. Hooguit een zekering die klapt of een reset die nodig is. Wel netjes om door te geven aan de laadpaalprovider als je hem buiten gebruik stelt.
Ja, 4 gedaan alvorens ik gebeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Nuance: Je hoeft niet boven de 20% te blijven. Je kunt 'm helemaal leegrijden. Alleen moet je 'm dan niet een dag zo laten staan. Ga je meteen laden, is er niks aan de hand.

[Ik zie nu dat dat al een aantal keren gemeld.is, sorry]

[ Voor 7% gewijzigd door edvanleeuwen op 13-12-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:33
nietwijk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:52:
[...]

Op dit forum heb ik 30 defecte ICCU's waargenomen en geregistreerd. Ik schat in dat ongeveer 3% van de gebruikers dit probleem gehad heeft. Dat loopt natuurlijk op naarmate de auto's lager in bezit zijn/meer kilometers maken. Valt onder garantie en hopelijk wordt dit probleem in de toekomst opgelost. Vervelend, maar zou voor mij geen dealbreaker zijn, zeker in vergelijking tot de problemen bij andere fabrikanten.
Ik weet niet precies waar je aller cijfers op baseert......ik ga niet natellen hoeveel problemen met de ICCU"sw gemeld zijn hier, dus dat kan dan wel. Alleen er zijn op 3 dec iets meer dan I5 in Nederland (zie andere topic) en dan kom ik uit op 30 / 6500 is 0,4 %.

Tevens lees ik dat er een beetje paniekerig gedaan wordt over de 20% HV-acculading, en dat dan direct de 12V accu plat is, en leeggelopen is. Mijn ervaring is juist dat het helemaal geen vaart loopt hiermee. Alles staat en valt met de conditie van de 12V accu. Voorbeeld, toen ik de auto net een maand had ging ik met vakantie naar Centre parc bin duitsland Chochem. Mijn berekende laadstation, ong 100 km voor de bestemming, was opeens niet toegankelijk wegens reparaties . Dus ik kwam aan met 7% SOC op het parc, wetend dat het parc ook een aantal laadstations had. Helaas waren deze alle 4 in gebruik, en moest de auto wegzetten met 7%. De volgende morgen na een vriesnacht van 8C reed ik naar de laadstations, en gelukkig waren er 2 vrij. Ik wil alleen aangeven dat de accu eea gewoon aankan, mits deze in goede conditie is (en hij was 1 maand oud, dus oke, toch?) Maar ik geef wel toe dat het niet mijn keus was, had liever het laadstation gepakt 100 km voor bestemming. Maar ja, je hebt het niet altijd in je hand.
,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:33
wim1955 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet precies waar je aller cijfers op baseert......ik ga niet natellen hoeveel problemen met de ICCU"sw gemeld zijn hier, dus dat kan dan wel. Alleen er zijn op 3 dec iets meer dan I5 in Nederland (zie andere topic) en dan kom ik uit op 30 / 6500 is 0,4 %.
Of de berekening van @nietwijk klopt weten we niet. De cijfers enaannames waarop dit gebaseerd is heeft hij al meerdere keren gedeeld.

Met jouw berekening ga je er vanuit dat iedereen met een defecte ICCU dit hier gemeld heeft, en dat is met grote waarschijnlijkheid incorrect.

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:33
amw82 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:18:
[...]

Of de berekening van @nietwijk klopt weten we niet. De cijfers enaannames waarop dit gebaseerd is heeft hij al meerdere keren gedeeld.

Met jouw berekening ga je er vanuit dat iedereen met een defecte ICCU dit hier gemeld heeft, en dat is met grote waarschijnlijkheid incorrect.
Ja, daar heb jij ook weer gelijk aan natuurlijk. Maar dat 30% van de autoos de ICCU defect raken, gaat er bij mij niet in. Ik weet zelf van een inside bron van een hele grote leasemij als 5 - 6 % van 1 model steeds dezelfde storing hebben, deze niet meer geleast kan worden. kost te veel.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:02
wim1955 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 01:40:
[...]

Ja, daar heb jij ook weer gelijk aan natuurlijk. Maar dat 30% van de autoos de ICCU defect raken, gaat er bij mij niet in. Ik weet zelf van een inside bron van een hele grote leasemij als 5 - 6 % van 1 model steeds dezelfde storing hebben, deze niet meer geleast kan worden. kost te veel.
Er wordt toch nergens 30% geclaimed? De schatting van nietwijk spreekt over 3%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nietwijk
trippelb schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:07:
[...]

Er wordt toch nergens 30% geclaimed? De schatting van nietwijk spreekt over 3%
Klopt en hoe ik ik die inschatting bepaald heb is eerder genoemd. O.a. op basis van de 6500 stuks uit het andere topic. En het blijft een inschatting en ja, in dit topic heb ik ze allemaal nageteld en genoteerd en meerdere malen gedeeld. Dat doe ik niet elke keer om stemmingmakerij te voorkomen. Hoewel het een inschatting blijft op basis van wat ik hier lees geloof ik niet dat ik er een factor 10 naast zit. ;)

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-04 21:54
Zelfs al heb je de exacte getallen (en die heeft alleen Hyundai) blijft het kansberekening, en dat is op n=1 (je eigen auto) aardig binair...jouw auto heeft er wel of geen last van ;-)

Kortom, op zijn best hebben we een educated guess, op zijn slechtst speculatie. Hoe representatief forumdeelname zal zijn is maar de vraag, ik schat dat het aantal deelnemers t.o.v. het totaal aantal Ioniq 5 op de weg veel te laag is om er iets zinnings over te kunnen zeggen.

Ik heb ooit de toen net geintroduceerde Laguna II gehad, die had ook 'wat' 'kinderziektes' (elke maand 3 dagen in de werkplaats). Elke keer was er iets heel specifieks dat op zich prima en onder garantie werd verholpen. Het aantal van die problemen was enorm, zo zie ik het hier ook. Als de ICCU stuk mocht gaan is dat vervelend, maar m.i. overkomelijk.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
De nieuwe optie om alternatieve routes te adviseren, is grappig (en eigenlijk niet vaak bruikbaar). Ik krijg de afgelopen dagen de volgende suggesties:
- 10 minuten langzamer, 7,1 km langer;
- 31 minuten langzamer, 0,4 km korter.

Benieuwd wanneer ik vanuit Waalwijk aangeraden word om via de Afsluitdijk naar Den Bosch te rijden. 😁

• Marcel2020
edvanleeuwen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:59:
De nieuwe optie om alternatieve routes te adviseren, is grappig (en eigenlijk niet vaak bruikbaar). Ik krijg de afgelopen dagen de volgende suggesties:
- 10 minuten langzamer, 7,1 km langer;
- 31 minuten langzamer, 0,4 km korter.

Benieuwd wanneer ik vanuit Waalwijk aangeraden wordt om via de Afsluitdijk naar Den Bosch te rijden. 😁
het zijn alternatieven toch ;-)

naar mijn ervaring hangt het erg af van de beschikbare mogelijkheden, sommige routeplanners/navigatiesystemen geven gewoon geen alternatief als dat meer don x % afwijkt van de optimale route en sommige geven stug de 'alternatieven'.

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-04 13:58
op basis van US marktstudie is de kwaliteit "average" ... versta marktconform tov andere wagens.
Scoren zeer goed op terugcall acties (minder dan de markt), scoren iets lager op kleine mankementen (meer dan gemiddeld kleine reparaties en defecten ... ).

[ Voor 63% gewijzigd door vifra op 14-12-2023 10:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-04 21:13
Auto gaat niet meer open, 12v accu plat. Hyundai service gebeld, binnen 15 minuten dealer Weert op te stoep om auto met booster te starten. Meteen mee naar de garage gereden en direct doorgemeten. RIP. Nieuwe accu onder garantie geplaatst. Accupakket zat nog 28% in. Super dealer!

PieterH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Marcel2020 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:08:
[...]

het zijn alternatieven toch ;-)
Zeker. Maar op die manier zijn er een ongelimiteerd aantal suggesties mogelijk. Andere universums niet eens meegerekend.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-04 07:32
nietwijk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:17:
[...]

Klopt en hoe ik ik die inschatting bepaald heb is eerder genoemd. O.a. op basis van de 6500 stuks uit het andere topic. En het blijft een inschatting en ja, in dit topic heb ik ze allemaal nageteld en genoteerd en meerdere malen gedeeld. Dat doe ik niet elke keer om stemmingmakerij te voorkomen. Hoewel het een inschatting blijft op basis van wat ik hier lees geloof ik niet dat ik er een factor 10 naast zit. ;)
Als je aanneemt dat de autos die posters uit dit topic heb en een uniforme representatie zijn tov alle Ioniq 5 in Nederland, zou je beter het aantal posters in dit topic delen door het aantal mensen die hier een kapotte ICCU gemeld hebben. En dan misschien de posters uitsluiten waar dat hij enige/eerste bericht is. Ik denk dat je daarmee een veel reëeler beeld krijgt dan die 40 delen door alle autos verkocht in NL, dat is heel raar.

Mijn dealer had dit al paar keer gehad, en meeste dealers zijn er onderhand mee in aanraking gekomen, datn verwacht je niet bij iets wat minder dan 0.5% voorkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 15:59
Het percentage moet sowieso ver naar beneden bijgesteld worden. Mensen zonder problemen met een product doen niks en blijven het lekker gebruiken. Mensen met problemen met een product gaan googlen en voegen zich bij topics om meer informatie te halen. Dat gebeurt met alle productgroepen. Door dit simpele psychologische fenomeen zal het aantal mensen dat zich meld met problemen vele malen groter zijn in verhouding tot de mensen die geen problemen hebben. Ik verwacht dat dit zo een factor 30 zal zijn.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
Zo mooi dat er zoveel mensen zijn in dit topic die verschillende aannames doen over percentages. Alleen al het feit dat er zo veel verschillende meningen zijn zegt genoeg over de betrouwbaarheid van veel van de getallen die genoemd worden.

Ik pak verder weer mijn zak popcorn. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

Razwer schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:52:
Zo mooi dat er zoveel mensen zijn in dit topic die verschillende aannames doen over percentages. Alleen al het feit dat er zo veel verschillende meningen zijn zegt genoeg over de betrouwbaarheid van veel van de getallen die genoemd worden.

Ik pak verder weer mijn zak popcorn. 8)
10% kans dat je daar ziek van wordt. :+

• Marcel2020
MicheldeGoey schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:29:
[...]

10% kans dat je daar ziek van wordt. :+
je gaat er wel of geen last van krijgen en zelfs dat krijgt pas betekenis wanneer je er last van hebt ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
Marcel2020 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:37:
[...]

je gaat er wel of geen last van krijgen en zelfs dat krijgt pas betekenis wanneer je er last van hebt ;-)
Schrödingers popcorn? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vifra
  • Laatst online: 30-04 13:58
vifra schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:31:
op basis van US marktstudie is de kwaliteit "average" ... versta marktconform tov andere wagens.
Scoren zeer goed op terugcall acties (minder dan de markt), scoren iets lager op kleine mankementen (meer dan gemiddeld kleine reparaties en defecten ... ).
US markt dient wel even geduid te worden. De I5 wordt daar geplaagd met een oververhitting van de AC laadpoort ... daar in US alles via 1 fase gaat en dus aan 48 Ampère ...
..; iets waar de europese versie (3 fase aansluiting) geen last van heeft ...

Dus de EU versie is wat betrouwbaarder dan de US versie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Laatst online: 01-05 00:10
Zijn er meer mensen die sinds de OTA update van deze week niet meer met Android Auto kunnen verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:56

-CJ

Not remastered

saabfanatic schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:35:
Zijn er meer mensen die sinds de OTA update van deze week niet meer met Android Auto kunnen verbinden?
Draadloos of bedraad? Ik heb de update zelf geïnstalleerd via een USB-stick en heb daarmee geen problemen met Android Auto via een kabel.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Laatst online: 01-05 00:10
Met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
saabfanatic schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:35:
Klinkt als een AVN-module ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Razwer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:28:
[...]

Ik laad de auto alleen als hij geladen moet worden. Op werk hangt hij wel de hele dag aan een kabel, want dat heeft met de parkeerplek te maken. Anders niet. Puur als ik wil laden en zodra die klaar is, haal ik hem eruit en hang ik de kabel weer netjes opgerold aan de lader.
Ik heb met meerdere (15+)EVs grotendeels Hyundai/Kia waarvan 2x I5 en 1xEV6 nooit problemen met de 12V accu gehad. Ik geloof dat de accu bij mijn schoonvaders Soul is vervangen onder garantie en daar heb ik daarna ook niets meer van gehoord.

Mag ik vragen wat de reden is dat je de auto voor langere tijd aan de kabel laat als deze gewoon vol is? En waarom is het afkoppelen als hij vol is een probleem ten opzichte van afkoppelen voor je vertrekt (kost net zoveel tijd)? Accupercentage blijft over langere tijd stabiel bij wegzetten, in tegenstelling tot wat ik wel eens over Tesla heb gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 15-12-2023 17:25 ]

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-04 09:54
Mijn wagen staat momenteel bij de dealer om enkele garantieproblemen op te lossen.

Maar aan mijn wiebelende stoel kan blijkbaar niets gedaan worden.
De monteur was zo vriendelijk om het mij te tonen.
Ik hoor graag van jullie of iemand van jullie daar al een oplossing voor heeft ontvangen.

Langs de rechterzijde zit een motor met wormwiel die er voor zorgt dat de stoel in hoogte versteld wordt.
Zie rood gemarkeerd op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aon9y0Lq_KFoZKNE2BRksgq2oms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N37YcIkNPSIYYAWhdjgfgLIF.jpg?f=fotoalbum_large

Langs de linkerzijde zit een scharnierpunt dat naast scharnieren ook op en neer moet kunnen bewegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhb7v8Im4NUCqF1PW5jxTppIs2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p40FhSHy23B9WF7u9x99Xwzj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit scharnierpunt wordt achteraan op zijn plaats gehouden door een veer.

Wanneer je op de stoel zit en je gewicht wat van achter naar voor beweegt, blijft de rechterkant in positie door de motor, maar links is beweegbaar, waardoor je een gevoel hebt dat de stoel niet vast staat.

Dit is volgens de monteur eigen aan het ontwerp, en daar valt niets aan te doen.

Hoe hoger de stoel gepositioneerd staat in combinatie met hoe dicht de stoel bij het stuur staat, hoe meer wiebel.

Mijn vriendin heeft blijkbaar een nogal rare zitpositie:
Stoel helemaal naar boven en bijna helemaal naar voor.
Zij heeft er dus het meeste last van.

Herkent iemand het probleem?
En heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 22% gewijzigd door eyegraphic op 15-12-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:16
Hoe inrichten USB stick voor MP3 muziek?

Ik heb een USB stick van 64 GB gemaakt met 12.000 MP3 bestanden. Deze staan allemaal in de root-map.
De display toont de lijst. Ik kan scrollen. Het bestands‐nummer wordt weergegeven als nnn/8000. Dus zo te zien worden slechts 8000 bestanden gelezen.
Bij afspelen komt er "geen artiest of nummer informatie" (of zoiets dergelijks). Er wordt geen muziek afgespeeld.
De menu-opties "Artiest", "Album" etc doen niets.

Welke structuur moet ik op de USB stick inrichten om alle bestanden te zien en om de menu-opties "Artiest", "Album" etc te kunnen gebruiken?
Is het mogelijk om meer dan 8000 bestanden te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
eyegraphic schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:41:
Mijn wagen staat momenteel bij de dealer om enkele garantieproblemen op te lossen.

Ik hoor graag van jullie of iemand van jullie daar al een oplossing voor heeft ontvangen.

Langs de rechterzijde zit een motor met wormwiel die er voor zorgt dat de stoel in hoogte versteld wordt.
[Afbeelding]

Langs de linkerzijde zit een scharnierpunt dat naast scharnieren ook op en neer moet kunnen bewegen.
[Afbeelding]

Wanneer je op de stoel zit en je gewicht wat van achter naar voor beweegt, blijft de rechterkant in positie door de motor, maar links is beweegbaar, waardoor je een gevoel hebt dat de stoel niet vast staat.

Dit is volgens de monteur eigen aan het ontwerp, en daar valt niets aan te doen.

Hoe hoger de stoel gepositioneerd staat in combinatie met hoe dicht de stoel bij het stuur staat, hoe meer wiebel.

Toen ik bij mijn vorige I5 gewag maakte van een af en toe bewegende stoel hebben ze onder garantie een nieuw en verbeterd onderstel geplaatst. Dit zou een bekend probleem zijn geweest. Ik had het met name bij hogere snelheid en plotselinge bewegingen (hobbels in een grote doordraaibocht). Bij mijn dealer was het dus een bekend iets.
Ik heb niet meer kunnen testen hoe het daarna was, omdat de auto verkocht is voor die afspraak stond.

Mijn huidige I5 is vandaag naar de garage geweest. Er waren meerdere recalls, waarschijnlijk mijn frontradar die het niet meer deed, achterruitverwarming en nog de preconditioning update. Ik werd vanmiddag gebeld dat ze het waarschijnlijk niet gingen redden omdat de achterruitverwarming niet functioneerde door een probleem in de kabelboom wat meer tijd kostte. Vraag was of ik het erg vond hem tot en met maandag te laten staan. Nu heb ik hem niet nodig de komende dagen dus dat heb ik maar gedaan. Fijn als het opgelost is en dat heb ik liever dan over weer een aantal weken weer terug te moeten.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MJ de Bruijn schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:57:
Hoe inrichten USB stick voor MP3 muziek?

Ik heb een USB stick van 64 GB gemaakt met 12.000 MP3 bestanden. Deze staan allemaal in de root-map.
De display toont de lijst. Ik kan scrollen. Het bestands‐nummer wordt weergegeven als nnn/8000. Dus zo te zien worden slechts 8000 bestanden gelezen.
Bij afspelen komt er "geen artiest of nummer informatie" (of zoiets dergelijks). Er wordt geen muziek afgespeeld.
De menu-opties "Artiest", "Album" etc doen niets.

Welke structuur moet ik op de USB stick inrichten om alle bestanden te zien en om de menu-opties "Artiest", "Album" etc te kunnen gebruiken?
Is het mogelijk om meer dan 8000 bestanden te gebruiken?
Zorgen dat er niet meer dan 8000 bestanden op de USB staan. Voor de linieten:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Luiaard schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:20:
[...]

Mag ik vragen wat de reden is dat je de auto voor langere tijd aan de kabel laat als deze gewoon vol is? En waarom is het afkoppelen als hij vol is een probleem ten opzichte van afkoppelen voor je vertrekt (kost net zoveel tijd)? Accupercentage blijft over langere tijd stabiel bij wegzetten, in tegenstelling tot wat ik wel eens over Tesla heb gehoord.
Ik parkeer op eigen terrein en heb weinig zin en energie om A.) op te letten wanneer mijn wagen vol geladen is (om vervolgens actie te moeten ondernemen) en B.) in weer en wind naar buiten om alleen die fluit stekker er uit te trekken.
Ik rij 10+ jaar met stekker auto's en dit is het eerste exemplaar waar dit (mogelijk) een issue is. Ik heb 1000 dingen die mijn aandacht en energie nodig hebben en verdienen, stekker trekken is er niet een van.
(kost net zoveel tijd)?
uiteraard niet. Apart jas aan, schoenen aan, sleutels pakken, naar buiten lopen, auto van het slot, kabel ontkoppelen, auto weer op het slot en weer terug naar binnen om alleen de kabel te trekken om vervolgens dezelfde stappen te doorlopen om te vertrekken is dubbel werk natuulijk.
Gezien ik 99 van de 100 keer danwel in de kofferbak moet zijn danwel bij de bijrijders achter portier (kinderwagen/kinder stoel) is stekker trekken bij vertrek juist de kleinste moeite.

[ Voor 20% gewijzigd door Razwer op 15-12-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Razwer schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:31:
[...]
Ik parkeer op eigen terrein en heb weinig zin en energie om A.) op te letten wanneer mijn wagen vol geladen is (om vervolgens actie te moeten ondernemen) en B.) in weer en wind naar buiten om alleen die fluit stekker er uit te trekken.
Ik rij 10+ jaar met stekker auto's en dit is het eerste exemplaar waar dit (mogelijk) een issue is. Ik heb 1000 dingen die mijn aandacht en energie nodig hebben en verdienen, stekker trekken is er niet een van.

[...]
uiteraard niet. Apart jas aan, schoenen aan, sleutels pakken, naar buiten lopen, auto van het slot, kabel ontkoppelen, auto weer op het slot en weer terug naar binnen om alleen de kabel te trekken om vervolgens dezelfde stappen te doorlopen om te vertrekken is dubbel werk natuulijk.
Gezien ik 99 van de 100 keer danwel in de kofferbak moet zijn danwel bij de bijrijders achter portier (kinderwagen/kinder stoel) is stekker trekken bij vertrek juist de kleinste moeite.
Goed, dat zal persoonlijk zijn dan, ik vind het niet veel moeite om de stekker eruit te halen in mijn situatie en als ik 's ochtends vertrek hoef ik het niet meer te doen. Bovendien geeft de auto je een seintje met Bluelink wanneer hij vol is. Uiteraard ga ik daar niet 's nachts mijn bed voor uit.

Het is niet veelvoorkomend je probleem met de 12V accu, ik snap dat het vervelend is, maar om dit bovenstaande punt nu zo belangrijk te maken dat je het zelfs niet zou doen al zou het de oplossing zijn dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.Genoeg auto's op de markt.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Luiaard schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:08:
[...]
Het is niet veelvoorkomend je probleem met de 12V accu, ik snap dat het vervelend is, maar om dit bovenstaande punt nu zo belangrijk te maken dat je het zelfs niet zou doen al zou het de oplossing zijn dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.Genoeg auto's op de markt.
Dat klopt. Ik heb ruim 65 mille neergetikt voor een object wat mij gemak moet brengen. Met meer dan 10 jaar stekker auto ervaring nu het duurste exemplaar ineens minder gemak is niet acceptabel. Er zijn genoeg andere stekker auto's dit wel dit gemak bieden, vaak ook nog voor minder geld.

Maar goed, laten we zien of/hoe ze dit probleem oplossen, we lopen erg op de zaken vooruit. Maar het moge duidelijk zijn dat dit issue een deal breaker is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
moet toch te regelen zijn dat met aanhangende laadkabel de 12V accu op peil wordt gehouden....niet bij een openbare laadpaal maar als het je eigen laadpunt is moet dat toch softwarematig te regelen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-04 22:24
Razwer schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:34:
[...]

Dat klopt. Ik heb ruim 65 mille neergetikt voor een object wat mij gemak moet brengen. Met meer dan 10 jaar stekker auto ervaring nu het duurste exemplaar ineens minder gemak is niet acceptabel. Er zijn genoeg andere stekker auto's dit wel dit gemak bieden, vaak ook nog voor minder geld.

Maar goed, laten we zien of/hoe ze dit probleem oplossen, we lopen erg op de zaken vooruit. Maar het moge duidelijk zijn dat dit issue een deal breaker is voor mij.
Is al meerdere keren gezegd volgens mij, maar ik weet niet of dit forum de beste plek is om een realistisch beeld van de betrouwbaarheid van deze auto’s te krijgen. Mensen presenteren hun issues hier, maar rijders zonder issues hoor je natuurlijk niet, dus krijg je hier makkelijk een negatiever beeld van de werkelijkheid dan realistisch is. Je moet zelf weten hoe zwaar je de posts hier laat meewegen in je eigen beeldvorming, maar lijkt me goed om bovenstaande te beseffen.

Persoonlijk haal ik nooit de stekker uit mijn auto als hij vol is, dat doe ik pas als ik instap om weg te rijden. En ik heb nog nooit een 12V probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:12

MicheldeGoey

Project 45

De auto weer een keer nat in de garage gezet. Dit keer was na 4 dagen het vastroesten van de remblokken aan de schijven wel heel erg. Geen beweging in te krijgen. De auto kwam enkele centimeters omhoog, verder niets. Ik moest het stroompedaal bijna helemaal intrappen, vervolgens twee harde knallen en de auto lanceerde achteruit de garage uit. Dit gaat gepaard met zoveel geweld dat ik me afvraag of dat goed blijft gaan.
Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
MicheldeGoey schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:16:
De auto weer een keer nat in de garage gezet. Dit keer was na 4 dagen het vastroesten van de remblokken aan de schijven wel heel erg. Geen beweging in te krijgen. De auto kwam enkele centimeters omhoog, verder niets. Ik moest het stroompedaal bijna helemaal intrappen, vervolgens twee harde knallen en de auto lanceerde achteruit de garage uit. Dit gaat gepaard met zoveel geweld dat ik me afvraag of dat goed blijft gaan.
Iemand suggesties?
Ik kom niet verder dan parkeerrem uitzetten op het moment dat je de auto parkeert. Net als in dit stukje uit de handleiding:
Voorkom vastvriezen van de parkeerrem
Onder bepaalde omstandigheden kan
uw parkeerrem bevriezen als deze is
aangetrokken. De kans daarop is het
grootst als er rond de achterremmen
sprake is van een opeenhoping van
sneeuw of ijs of als de remmen nat
zijn. Schakel bij het parkeren tijdelijk
stand P (parkeren) in als de parkeerrem
kan bevriezen. Blokkeer bovendien de
achterwielen, zodat de auto niet kan
wegrollen. Deactiveer vervolgens de
parkeerrem.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-04 09:00
Na ruim een half jaar en 28.000 km verder: perfecte auto; doet precies wat íe moet doen en geen enkele storing, rammeltje of piepje gehad. Volgens mij 1e beurt na 30.000 km. Weet iemand of ik daarvan een melding krijg op het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
RuudW schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:07:
Na ruim een half jaar en 28.000 km verder: perfecte auto; doet precies wat íe moet doen en geen enkele storing, rammeltje of piepje gehad. Volgens mij 1e beurt na 30.000 km. Weet iemand of ik daarvan een melding krijg op het display?
Als de dealer bij aflevering de service interval heeft ingesteld dan krijgt je elke dag een melding in de laatste maand totdat de service interval is gereset.
Dat is tenminste qua tijd het geval, neem aan dat hij ook een melding zal geven als de km stand in de buurt komt

[ Voor 10% gewijzigd door Stephan_haarlem op 16-12-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:56

-CJ

Not remastered

MicheldeGoey schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:16:
Iemand suggesties?
In de winter een laagje vaseline over de remmen smeren, dan blijven ze soepel.

Disclaimer: dit is een geintje en absoluut geen goed idee.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
@Razwer , jij wordt wel bovengemiddeld vaak getroffen door een lege 12 Volt batterij. Mijn auto staat soms 4 dagen aan de kabel en ik heb (nog) geen 12 Volt problemen. Ik denk dat er in jouw geval 2 mogelijke oorzaken zijn: een parasitaire stroomtrekker, al dan niet software (Bluelink bijvoorbeeld) gedreven, of een kapotte 12 Volt batterij. Dat laatste zou best kunnen: een paar keer diep onladen is vaak einde oefening voor een loodaccu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Razwer Of de combinatie Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing of andere setting met de IONIQ 5. Wanneer de auto klaar is met laden, zijn dan de Led indicatoren van de auto bij de laadpoort uit? Zo niet, heb je een continue drain van de 12 volt batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
tvc15 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:33:
@Razwer , jij wordt wel bovengemiddeld vaak getroffen door een lege 12 Volt batterij.
Gemiddeld zo'n 2x per maand, soms vaker. Ik maak niet veel kilometers. Ik heb mijn exemplaar sinds februari en heb net 9000km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:17:
@Razwer Of de combinatie Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing of andere setting met de IONIQ 5. Wanneer de auto klaar is met laden, zijn dan de Led indicatoren van de auto bij de laadpoort uit? Zo niet, heb je een continue drain van de 12 volt batterij.
Volgens mij zijn de status leds van de accu in de laadpoort idd altijd aan maar ik zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 05:16
Razwer schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:31:
[...]

Volgens mij zijn de status leds van de accu in de laadpoort idd altijd aan maar ik zal er eens op letten.
Ik heb dezelfde laadpaal met load balancing als Razwer, bij mij gaan de leds uit zodra de auto geladen is (laad meestal tot 90%). Tot nu toe nog nooit een probleem gehad met de 12v accu, inmiddels circa 35K gereden. Ik ga niet apart even naar buiten om de kabel eruit te halen na laden, soms staat ‘ie dan de hele nacht nog gewoon aan de kabel. Maar ik laat vaak de hond nog even uit vlak voor het slapengaan, als het laden klaar is, hang ik kabel dan ook wel direct terug.

Wel unlocked de kabel automatisch als het laden klaar is, zodat ik geen sleutel nodig heb om de kabel er uit te halen, wellicht zit daar het verschil, gezien ik begrijp dat Razwer de auto moet open maken om de kabel los te koppelen

[ Voor 15% gewijzigd door mh514452 op 16-12-2023 20:49 ]

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:50

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Ik heb de knoop doorgehakt en heb een Ioniq 5 LR Lounge gekocht. Heb er ook maar twee jaar extra garantie bijgekocht. Ik ben er blij mee en heb er een goed gevoel bij. O+

Er is een ding wat ik vergeten ben te checken: zit er op de lounge standaard zo'n ' verlichte snor'?
Zie voor een voorbeeld dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://s7g10.scene7.com/is/image/hyundaiautoever/Hyundai_IONIQ5_exterior_front_design_HMNL:4x3?wid=960&hei=720&fit=wrap,1

Ik vind het wel wat hebben, die verticale lijnen. Maar ik weet dus niet of dat standaard is, of niet. Ik zie het in sommige filmpjes/foto's wel, maar in de andere zie ik het weer niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
Gefeliciteerd! De “verlichte snor” is standaard op de Lounge uitvoering, inderdaad erg leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-04 22:24
Grijze Ridder schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:04:
[...]

Ja precies, vrieskist wordt het dan. Ga de 19e naar de dealer, dus als ze iets vinden laat ik het je weten.
Vanavond is het bij mij weer voorgekomen: Na 50 snelwegkilometers werd er alleen nog maar koude lucht ingeblazen en koelde de auto snel af.

Ik hoopte al dat 't vroeg of laat een keer terug zou komen, dus ik heb de afgelopen weken het 'Energieverbruik'-scherm open staan in de split screen. Daar zakte het verbruik van de ventilatie inderdaad terug tot onder de 0,1 kW.

Ik ben niet gestopt om de auto opnieuw op te starten, maar heb de schermen tijdens het rijden gereset met een balpen. (Gaatje onder de knop van de parkeersensoren)

Dat werkte! Direct na het opstarten van de schermen begon de ventilatie weer een halve kW stroom te verbruiken en werd het weer lekker warm. Comfortabele gedachte dat de hele auto niet opnieuw opgestart hoeft te worden, want volgende week vrijdag knallen we in een nacht naar de Franse Alpen voor wintersport, en dan zit ik er niet op te wachten om hiervoor extra te moeten stoppen.

@Grijze Ridder : Ben benieuwd wat je dealer hier over te melden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mh514452 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:25:
Wel unlocked de kabel automatisch als het laden klaar is, zodat ik geen sleutel nodig heb om de kabel er uit te halen, wellicht zit daar het verschil, gezien ik begrijp dat Razwer de auto moet open maken om de kabel los te koppelen
Ik laad met the thuislader op 2600 Watt en bij mij unlocked the kabel NIET en ik moet de deuren van het slot af laten gaan, om de kabel er binnen een aantal seconden eruit te halen. Bij mij gaan de LED's uit, een tijdje (20 minuten?) nadat het laden voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:35:
[...]

Ik laad met the thuislader op 2600 Watt en bij mij unlocked the kabel NIET en ik moet de deuren van het slot af laten gaan, om de kabel er binnen een aantal seconden eruit te halen. Bij mij gaan de LED's uit, een tijdje (20 minuten?) nadat het laden voltooid is.
of de kabel gelocked blijft is toch in te stellen in de software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBurgersSr
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-04 08:42
Ik laat de kabel er thuis in zitten omdat ik vaak ongeveer tien minuten voor vertrek de verwarming, airco, stuurverwarming, spiegels/ruitverwarming of een combinatie hiervan in wil schakelen en daar wordt dan de huisaansluiting voor gebruikt. Zo kan ik altijd met een volle accu EN een ijsvrije of koele auto vertrekken. Nog nooit problemen met de 12Volt accu gehad. Ik ben ook uiterst tevreden met ons ruimteschip op wielen, de RWD 77,4 Lounge versie van de HI5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel2020 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:53:
[...]

of de kabel gelocked blijft is toch in te stellen in de software?
Klopt, ik wil dat de kabel wel gelocked blijft bij/na AC laden. Mijn antwoord was om aan te geven dat een lege 12 volt accu niet de oorzaak hiervan is. Maar mogelijk wel wanneer de LED's bij de laadpoort aanblijven (na meer dan ongeveer 20 minuten na einde AC laden).

[ Voor 28% gewijzigd door ZuinigeRijder op 16-12-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 21:09

PEC

FijneKnul schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:29:
Ik heb de knoop doorgehakt en heb een Ioniq 5 LR Lounge gekocht. Heb er ook maar twee jaar extra garantie bijgekocht. Ik ben er blij mee en heb er een goed gevoel bij. O+

Er is een ding wat ik vergeten ben te checken: zit er op de lounge standaard zo'n ' verlichte snor'?
En nog belangrijker, de Lounge heeft de richtingaanwijzers in de koplampen en achterlicht-balk geïntegreerd!

Dat heb ik toen niet uit de folder kunnen opmaken maar later via filmpjes op internet en heb toen direct mijn Connect+ geannuleerd en voor de Lounge gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:58:
[...]

Klopt, ik wil dat de kabel wel gelocked blijft bij/na AC laden. Mijn antwoord was om aan te geven dat een lege 12 volt accu niet de oorzaak hiervan is. Maar mogelijk wel wanneer de LED's bij de laadpoort aanblijven (na meer dan ongeveer 20 minuten na einde AC laden).
het zijn 15-16 LED's of iets dergelijks toch, lijkt me heeeeeel stug dat die een 12V accu in de knieen krijgen binnen een dag of drie, je ouwerwetse standlicht ms wel, of die accu heeft te weinig capaciteit, maar alsnog, de electronica is vast eerder de boosdoener dan die paar LED's schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Marcel2020 het gaat niet om die ledjes, maar betekent dat de auto niet in een diepe slaap gaat en dus de deelsystemen best wel stroom vragen om in leven te blijven. Daarnaast, wanneer de 12 volt accu al vaker te laag is geweest, kan de 12 volt accu slecht geworden zijn. Vooral bij diep ontladen van de 12 volt batterij kan deze gewoon stuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Marcel2020 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:15:
[...]

het zijn 15-16 LED's of iets dergelijks toch, lijkt me heeeeeel stug dat die een 12V accu in de knieen krijgen binnen een dag of drie, je ouwerwetse standlicht ms wel, of die accu heeft te weinig capaciteit, maar alsnog, de electronica is vast eerder de boosdoener dan die paar LED's schat ik zo.
De accu is niet zo sterk als bij een ICE voertuig. Er hoeft immers geen start motor gebruikt te worden, alleen relais schakelen om de auto "te starten".
Ook zit er geen dynamo in de auto (er us geen draaiende motor die de serpentine belt kan draaien) maar een DC to DC converter (~800v naar ~14v) en laad de auto de 12v bij zelfs bij stilstand.
Er is dus maar een kleine buffer (accu) in het ontwerp omdat het softwarematig allemaal op peil gehouden zou moeten worden.
De praktijk leert dus dat dit in bepaalde gevallen niet naar behoren werkt. Een grotere accu (=buffer) zou het issue mogelijk deels kunnen afvangen maar dat is gissen zonder alle data te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
@ZuinigeRijder net gekeken, accu "vol" (80% soc) sinds gisteren, wallbox niet actief aan het laden (geen blauw licht) en status leds zijn AAN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzu6U4nXhp2iAO_bBVZ3Pdc8Z7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cS3Ul5kzHoYDFkLO08WpV88A.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de oplettende critici: de externe buis is (alleen) voor de datakabel voor powerboost (loadbalancing). Er heeft een 3kw enkelfase LoLo gezeten (afdruk nog zichtbaar op de wand). De 3 fasen kabel komt rechtstreeks uit de muur achter de Wallbox maar we hebben een nieuwe datakabel moeten trekken voor de Wallbox omdat de LoLo dat niet nodig had.

[ Voor 25% gewijzigd door Razwer op 17-12-2023 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Razwer Dan denk ik dat je in die richting moet gaan zoeken, dat de LED's aan blijven langere tijd nadat het AC laden klaar is (en dus de deelsystemen actief blijven). Misschien iets met de load-balancing feature te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05 12:36
PEC schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:16:
[...]

En nog belangrijker, de Lounge heeft de richtingaanwijzers in de koplampen en achterlicht-balk geïntegreerd!

Dat heb ik toen niet uit de folder kunnen opmaken maar later via filmpjes op internet en heb toen direct mijn Connect+ geannuleerd en voor de Lounge gegaan.
én een doorlopende lichtlijn door de achterlicht-balk.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
PEC schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:16:
[...]

Vind ik persoonlijk zoveel mooier, de richtingaanwijzers in de koplampen en achter unit, die wij zijn daar ook erg blij mee. Maar ook wij kwamen daar later pas achter, had dat ook niet uit de folder begrepen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
ZuinigeRijder schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:44:
@Razwer Dan denk ik dat je in die richting moet gaan zoeken, dat de LED's aan blijven langere tijd nadat het AC laden klaar is (en dus de deelsystemen actief blijven). Misschien iets met de load-balancing feature te maken?
Maar ook wij hebben dezelfde load balancing (wordt de power boost genoemd) die standaard bij de pulsar plus Wallbox werd meegeleverd, dus het kan wel werken. In de app van Wallbox hebben we het maximale amperage op 16 gezet, dus wordt er met max 11KW geladen. Tot nu toe gelukkig nooit problemen met de 12v accu gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mh514452 schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:19:
[...]

Maar ook wij hebben dezelfde load balancing (wordt de power boost genoemd) die standaard bij de pulsar plus Wallbox werd meegeleverd, dus het kan wel werken. In de app van Wallbox hebben we het maximale amperage op 16 gezet, dus wordt er met max 11KW geladen. Tot nu toe gelukkig nooit problemen met de 12v accu gehad
Bij jouw gaan de LED's wel uit, dus daarom heb jij nog nooit problemen met de 12v accu gehad (y) Nu is het voor @Razwer uit te zoeken waar het verschil zit, auto of Wallbox Pulsar Plus? Firmware auto? Firmware Wallbox? Settings Wallbox?

Misschien moet @Razwer ook eens proberen om met de stopcontact thuislader te laden tot de volgende 10% en kijken of dan de LED's na enige tijd na einde laden uitgaan?

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-12-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:32
eyegraphic schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb geen oplossing voor je, maar er is wel een TSB voor de wiebelende stoel. Dat betreft een paar andere/langere schroeven in de rails naar de bodem. Ik heb de TSB laten uitvoeren, en ervaar dat de trillingen daardoor nog meer worden doorgegeven aan de stoel. Bij mij klappert de gordelhouder aan de zijkant steeds tegen de stoel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-04 09:54
Van die update heb ik ook al gehoord, maar dat zal bij mij volgens mij niets uithalen aangezien het onderste frame van de stoel wel goed vasthangt aan de bodem. De wiebel wordt veroorzaakt door het scharnierpunt bovenaan de stoel.

Ik blijf verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:35:
@Marcel2020 het gaat niet om die ledjes, maar betekent dat de auto niet in een diepe slaap gaat en dus de deelsystemen best wel stroom vragen om in leven te blijven. Daarnaast, wanneer de 12 volt accu al vaker te laag is geweest, kan de 12 volt accu slecht geworden zijn. Vooral bij diep ontladen van de 12 volt batterij kan deze gewoon stuk zijn.
dat klinkt inderdaad logischer! Dat je een lood accu niet diep moet ontladen is ook bekend, met alle lectronica moet het toch simpel zijn tenminste een waarschuwing op je foon te krijgen VOOR dat punt is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:42
Goedendag mede-IoniQ5rijders!

Zonet wilde ik via de app de laadklep openen maar tot mijn grote verbazing is die functie niet meer beschikbaar in het 'remote' menu.
En volgens mij is het remote menu 'as is' en niet configureerbaar.
Workaround is de auto ontgrendelen en dan ter plekke op de laadklep drukken waarna deze opent maar de remote optie was sneller.
Wie heeft dezelfde ervaring? Of beter nog: Wie weet of ik de functie weer terug kan krijgen?
alvast dank voor het meedenken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMqsM35TKg-NroEZiOFMDq4SNPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uBPCXonDgRUq9X3DGEK91x1k.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door PietjeA op 18-12-2023 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PietjeA Bij mij is die optie nog aanwezig op Android telefoon met de laatste versie van bluelink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 19:51
PietjeA schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:25:
Goedendag mede Ionic5rijders!

Zonet wilde ik via de app de laadklep openen maar tot mijn grote verbazing is die functie niet meer beschikbaar in het 'remote' menu.
En volgens mij is het remote menu 'as is' en niet configureerbaar.
Workaround is de auto ontgrendelen en dan ter plekke op de laadklep drukken waarna deze opent maar de remote optie was sneller.
Wie heeft dezelfde ervaring? Of beter nog: Wie weet of ik de functie weer terug kan krijgen?
alvast dank voor het meedenken!
Bij mij staat het er nog gewoon tussen (iOS, en app laatste update)

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeA
Slinnenb schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:29:
[...]

Bij mij staat het er nog gewoon tussen (iOS, en app laatste update)
Ik heb ook iOS en laatste update, maar (zie screenshot hierboven) geen 'open laadklep' icon meer ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PietjeA Bij Android kun je op de Home tab onderaan "Edit home menu" kiezen en daar "Remote" toevoegen. Daarna staan er een drietal remote iconen in de Home tab, maar ook een "configuratie icoontje" bij de Remote opties. Daar staat bij mij ook "Open charging door" en "Close charging door" erbij en kun je ook verslepen naar boven. En naar "Remote" tab via de "More >" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-01 08:37
Een vraag over het navigeren van een lange reis.

Als voorbereiding op de wintersport heb ik eens met de Navigatie zitten 'oefenen' (heb de laatste update). Als bestemming heb ik Bruneck (Italie) ingevoerd. De navigatie plant keurig tussenstops bij High-Power laders...maar nu komt het

- De aankomst is met 2% SoC; dat is echt te laag/risico vol (idd jammer dat je geen SoC aankomst % kunt invoeren)
- Ik dacht dit op te lossen door een extra tussenstop te plannen.
- Dit deed ik door op de kaart met de 'cursor' ergens tussen het laatste laadpunt en de eindbestemming te gaan staan.
- In het menu kun je dan bij 'tussenstop toevoegen' de navigatie laten zoeken naar laadpunten dicht bij de cursor.
- Ik vond er een en heb deze als tussenstop toegevoegd....tot zo ver het goede nieuws
- Tot mijn verbazing werd nu het door de navigatie een laadpunt verwijderd! Dit was het laadpunt VOOR het laadpunt dat ik zelf toevoegde. De afstand tussen de 2 laadpunten is nu zelfs zo groot geworden dat (465km) dat dit in de winter zeker niet haalbaar is.

Hoop dat de uitleg beetje duidelijk is....doe ik iets fout? Betere tips om aankomst met een (veel) te lage SoC te voorkomen? Zou graag wel de onboard navigatie blijven gebruiken ivm pre-heating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
FijneKnul schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:29:

...

Ik vind het wel wat hebben, die verticale lijnen. Maar ik weet dus niet of dat standaard is, of niet. Ik zie het in sommige filmpjes/foto's wel, maar in de andere zie ik het weer niet terug.
@FijneKnul, welke levertijd hebben ze je opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeA
ZuinigeRijder schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:37:
@PietjeA Bij Android kun je op de Home tab onderaan "Edit home menu" kiezen en daar "Remote" toevoegen. Daarna staan er een drietal remote iconen in de Home tab, maar ook een "configuratie icoontje" bij de Remote opties. Daar staat bij mij ook "Open charging door" en "Close charging door" erbij en kun je ook verslepen naar boven. En naar "Remote" tab via de "More >" optie.
Dank voor de reactie @ZuinigeRijder en helaas: Beide icons (open charging door en close charging door) krijg ik niet te zien, en ook bij mijn vrouw in de bluelink android-app niet ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PietjeA Anders berichtje sturen naar customer support van de bluelink app via More... en dan helemaal onderaan customer support > en dan de link bluelink@hyundai-europe.com klikken.
Pagina: 1 ... 203 ... 259 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic