Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-07 12:33
Gisterenmorgen en vanmorgen viel me de tekst "Conditioning in progress" op in de app tijdens het remote voorverwarmen bij een temperatuur van net boven het vriespunt. Gisterenmiddag was het blijkbaar iets minder koud en kwam die melding niet. Wordt naast het interieur ook de accu voorverwarmd? De auto was trouwens niet ingeplugd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lUP6m4C4MUY6qWvcSCtch_2WeQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sZWVAQMJ5PsqzFgYHlWhqP5u.jpg?f=user_large

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07 13:51
P86 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:39:
[...]

2 januari hebben ze pas vervangend vervoer beschikbaar.... Dus hij staat ook dan ingepland.
Dat zou voor mij niet acceptabel zijn. Vooral om de manier dat ze er mee omgaan. Ik had er al een ingebrekestelling uit. Dan kan er opeens heel veel. Zo laat ik me niet behandelen na zo’n aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 10:16
ZuinigeRijder schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:01:
@LT1970 Volgens de tabel op de pagina kun je ook starten/stoppen van climate control.
Ik heb dit niet werkend gekregen. Alleen genoemde parameters(laadlimieten en sloten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:22
ZuinigeRijder schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:01:
@LT1970 Volgens de tabel op de pagina kun je ook starten/stoppen van climate control.
Verdorie je hebt gelijk, dat komt er van als de documentatie niet wordt gelezen 8)7 Het is niet zichtbaar als optie in de lijst van automatiseringen, maar het is een service call met heel veel opties.Dat wordt een avondje testen wat er allemaal mogelijk is :)

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
Markiemaster schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:57:
[...]

Ik heb dit niet werkend gekregen. Alleen genoemde parameters(laadlimieten en sloten)
Het is een service call; kia_uvo.start_climate

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:58

YJB

LT1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:09:
[...]

En die koppel je aan Google home:
Hey Google ik ga zo weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LT1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:05:
[...]

Verdorie je hebt gelijk, dat komt er van als de documentatie niet wordt gelezen 8)7 Het is niet zichtbaar als optie in de lijst van automatiseringen, maar het is een service call met heel veel opties.Dat wordt een avondje testen wat er allemaal mogelijk is :)
Ik wist dat deze mogelijkheid in de API zit, aangezien ik een aantal bijdragen heb geleverd in github, onder andere de dagelijkse statistieken. Dit laatste gebruik ik in mijn tool Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
MB1962 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:25:
Gisterenmorgen en vanmorgen viel me de tekst "Conditioning in progress" op in de app tijdens het remote voorverwarmen bij een temperatuur van net boven het vriespunt. Gisterenmiddag was het blijkbaar iets minder koud en kwam die melding niet. Wordt naast het interieur ook de accu voorverwarmd? De auto was trouwens niet ingeplugd.

[Afbeelding]
Dit viel me vanmiddag op (gisterochtend en vanochtend stond auto in garage). Had auto op voorverwarmen gezet terwijl ik van kantoor naar parkeerterrein liep. Bij aankomst was ie naast interieur ook batterij aan het voorverwarmen (bij 5C buitentemp)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:38

simplemouse

*.*.*.*

LT1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:09:
[...]

Dit gister gebruikt en de bluelink app gaf aan dat alles aan stond. Was niet bij de auto in de buurt dus kon het niet controleren.
Nu nog even verder uitdokteren hoe ik het juiste schema maak. Denk dat ik er ook 1 voor zomer en winter moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

edvanleeuwen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:50:
[...]

Dit werkt ook als de stekker er niet in zit. Ik laat 's morgens altijd vroeg verwarmen, opdat het in ieder geval ontdooid is.
Ik heb het over gepland. niet een handmatige actie.

De planning heeft nog nooit gewerkt zonder dat de stekker er in zat. Ook in de zomer voor het koelen doet hij het niet

• LT1970
simplemouse schreef op donderdag 30 november 2023 @ 06:30:
[...]

Dit gister gebruikt en de bluelink app gaf aan dat alles aan stond. Was niet bij de auto in de buurt dus kon het niet controleren.
Nu nog even verder uitdokteren hoe ik het juiste schema maak. Denk dat ik er ook 1 voor zomer en winter moet hebben.
Ik heb gisteren een eerste versie gemaakt en deze werkte. ik heb gezien dat de auto begon met opwarmen terwijl de laadkabel niet aangesloten was (De accu was 70% vol).

PS, er is de optie om aan te geven hoe lang de verwarming aan mag, default is dit 5 minuten maar volgens mij schakelt hij niet uit. Dit heb ik opgelost met de service call kia_uvo.sop_climate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:10
Mooie toevoeging aan de IONIQ 5 line-up!

https://www.autoweek.nl/a...0-100-km-h-voor-74-mille/

In 3,4 sec. van 0-100km/u, wow!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:58

YJB

LT1970 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:45:
[...]

Ik heb gisteren een eerste versie gemaakt en deze werkte. ik heb gezien dat de auto begon met opwarmen terwijl de laadkabel niet aangesloten was (De accu was 70% vol).

PS, er is de optie om aan te geven hoe lang de verwarming aan mag, default is dit 5 minuten maar volgens mij schakelt hij niet uit. Dit heb ik opgelost met de service call kia_uvo.stop_climate.
Dit is wat ik heb gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
ioniq_verwarming:
# defrost = voorruit true/false
# heating = stuur / achterruit 4=beide 2=achterruit
# flseat = Stoel linksvoor Verwarmen Koelen 6=low heat 7=med heat 3=low cool 2=med cool
# frseat = Stoel rechtsvoor Verwarmen Koelen
  sequence:
    - service: kia_uvo.start_climate
      data:
        duration: 5
        climate: true
        temperature: 20
        # defrost: true
        defrost: "{{ true if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 4 else false }}"
        heating: "{{ 4 if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 4 else 0 }}"
        flseat:  "{{ 6 if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 10 else 0 }}"
        device_id: 8df8........30
  mode: single

De duur lijkt genegeerd te worden, na 15 minuten stopt alles automatisch.

Ik weet niet of ik alles na 5 minuten met een script weer uit wil zetten, wat als ik dan al in de auto zit, gaat dan de verwarming uit?

[ Voor 20% gewijzigd door YJB op 30-11-2023 11:33 ]

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Jirnsum schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:46:
[...]

Dit viel me vanmiddag op (gisterochtend en vanochtend stond auto in garage). Had auto op voorverwarmen gezet terwijl ik van kantoor naar parkeerterrein liep. Bij aankomst was ie naast interieur ook batterij aan het voorverwarmen (bij 5C buitentemp)
Wat is het nut van die batterij voor te verwarmen? Dat kost bergen energie. Als je batterij op 100% staat dan ben je op korte termijn niet van plan om langs een snellader te gaan, dus ik zie het nut ervan niet. Of is dat "beter" voor de batterij zodat die langer kan meegaan? Die voorverwarming duurt ook maar een kwartier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
edegroot1973 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:34:
[...]

Is een dergelijke widget ook voor Apple beschikbaar dat iemand weet?
Het is een oude stijl widget, niet de nieuwe widgets sinds iOS14. Je kan het enkel en alleen tonen op het meest linkse scherm.
  • Swipe naar het meest linkse scherm
  • Scroll naar beneden en klik op Wijzig
  • Scroll naar beneden en klik op Pas aan
  • Voeg de Bluelink-Vehicle Control widget toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
swijchers schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:30:
Na 5 weken zonder front radar rondgereden te hebben zou deze laatst vervangen worden. Op vrijdagochtend reed ik naar de dealer, ook al deed hij het vanaf de dinsdagavond ervoor het ineens weer.

Dealer kon geen meldingen terugvinden/uitlezen (bij elke start waren dat 5 weken lang een stuk of 4 foutmeldingen). Dus niet vervangen, want geen defect geconstateerd...

Lijkt me toch niet kloppen dat de eerdere meldingen niet meer terug te vinden zijn? Bij eerdere (start)problemen (na vervanging van de ICCU), konden ze ook niets vinden. Bij mijn Peugeot 308 kon de garage elke scheet terugvinden, tot de monteur een reset deed.
Zojuist belt mijn vrouw tijdens het rijden dat de cruisecontrol uitgevallen is. Ik kijk uit het raam en zie dat het sneeuwt. Dus ik zeg, dan zal je ook wel wat andere meldingen gekregen hebben, maar nee. 10 tellen later krijgt ze 3 meldingen op het scherm: iets met SCC, iets met HDA en de 3e weet ik niet meer. Daarnaast boven in beeld een oranje pictogram met 2 botsende auto's. Ik kon haar gerust stellen. Ik geloof in toeval (lees kapotte radar tijdens een sneeuwbui), maar de sneeuw zelf leek me een waarschijnlijker oorzaak. Ze heeft de auto geparkeerd, contact uit, radar schoongeveegd (ijs zat er hard op) en vervolgens de auto gestart. Alle meldingen waren weg (eerder stond er een oranje driehoekje met een "3" onder in het scherm) en het pictogram met 2 botsende auto's ook. 5 minuten later belt ze dat alles nog prima werkt. Ik zal vanavond kijken of de melding ergens terug te vinden is.

Bij mijn vrouw was sneeuw en ijs de oorzaak van "slecht zicht" voor de radar. Mocht je een melding krijgen (nadat je hem al heel vaak gehad hebt, los van winterse omstandigheden) dan zou ik er gewoon mee doorrijden naar de dealer als je agenda het toelaat. En vooral je contact niet uitzetten! (laten afslaan kan gelukkig niet met een EV. ;)

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
krizzziz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:26:
Mooie toevoeging aan de IONIQ 5 line-up!

https://www.autoweek.nl/a...0-100-km-h-voor-74-mille/

In 3,4 sec. van 0-100km/u, wow!
De ruitenwisser achter alleen is het waard :9~

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-07 16:38
MB1962 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:25:

[Afbeelding]
Heeft dit niet met de vroegere "winter modus" te maken? Alleen dacht ik dat dit autonoom gebeurde?

• nietwijk
Ik hoor hier zoveel drama over het ontbreken van een ruitenwisser. Heeft iemand al geprobeerd om er zelf 1 te plaatsen? Ik schat van niet. Een groot deel is mogelijk lease-rijder, maar kan me voorstellen dat in andere landen men ook creatiever is dan hier. Lijkt me niet zo moeilijk aan te leggen overigens. Niet dat ik het ga proberen, want ik mis hem niet.

EDIT:
Ik kon het niet laten om er op te googlen >:)
1. Nano coating op de achterruit aanbrengen zodat deze minder vies wordt/schoon blaast
2. Batterij ruitenwisser op de achterruit met afstandsbediening (€ 50,-) <-- wel lelijk :X
3. Wachten op 2025 model (inclusief de 5N), die hem wel zou hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door nietwijk op 30-11-2023 10:22 ]

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 10:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

nietwijk schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:31:
[...]

Dat zou voor mij niet acceptabel zijn. Vooral om de manier dat ze er mee omgaan. Ik had er al een ingebrekestelling uit. Dan kan er opeens heel veel. Zo laat ik me niet behandelen na zo’n aankoop.
Nog weer een kleine UPDATE: Werd net gebeld door een andere medewerkster. Deze gaf aan dat de man die mij gisteren te woord stond inviel. Ze hebben geen vervangend vervoer voor de 2e januari. Toen ik aangaf dat ik dacht dat het de ICCU was ging ze overleggen met de monteur. Deze gaf aan laat hem dan komende dagen terug komen voor de "diagnose" want daarna mogen we bij Hyundai pas het onderdeel bestellen i.v.m. dat ze die dus schijnbaar van Hyundai niet op voorraad mogen hebben. Dan gaan ze hem bestellen en kan hij er de 2e januari waarschijnlijk gelijk in.

Het betreft een leaseauto die elders gehaald is maar in onderhoud zit bij de garage Nijmegen. Ik ben opzich wel tevreden nu met deze "oplossing". Het is even onhandig maar ik zag gisteren ook hoe druk die beste garage het heeft. De dichtsbijzijnde andere hyundai garage (arnhem) had pas tijd vanaf 31 januari.......

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
P86 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:20:
[...]

Nog weer een kleine UPDATE: Werd net gebeld door een andere medewerkster. Deze gaf aan dat de man die mij gisteren te woord stond inviel. Ze hebben geen vervangend vervoer voor de 2e januari. Toen ik aangaf dat ik dacht dat het de ICCU was ging ze overleggen met de monteur. Deze gaf aan laat hem dan komende dagen terug komen voor de "diagnose" want daarna mogen we bij Hyundai pas het onderdeel bestellen i.v.m. dat ze die dus schijnbaar van Hyundai niet op voorraad mogen hebben. Dan gaan ze hem bestellen en kan hij er de 2e januari waarschijnlijk gelijk in.

Het betreft een leaseauto die elders gehaald is maar in onderhoud zit bij de garage Nijmegen. Ik ben opzich wel tevreden nu met deze "oplossing". Het is even onhandig maar ik zag gisteren ook hoe druk die beste garage het heeft. De dichtsbijzijnde andere hyundai garage (arnhem) had pas tijd vanaf 31 januari.......
Dat ze druk zijn heb ik begrip voor, maar je ruim een maand laten wachten op diagnose en vervolgens laten wachten op levering van de ICCU slaat natuurlijk nergens op. Gelukkig zien ze dat nu zelf ook in. Als het een leaseauto is kan je ze waarschijnlijk niet in gebreke stellen en mogelijk heb je zelfs een laadpas waardoor je zelf niet voor de kosten aan de snellader opdraait. Dat je telkens een tijd aan de snellader staat is zonde van je tijd. Maar voor een particulier die zijn accu wil vullen met overschot aan zonnestroom is het vervelender. Fijn dat ze nu in ieder geval de diagnose willen stellen en het onderdeel gaan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 10:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

nietwijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
[...]

Dat ze druk zijn heb ik begrip voor, maar je ruim een maand laten wachten op diagnose en vervolgens laten wachten op levering van de ICCU slaat natuurlijk nergens op. Gelukkig zien ze dat nu zelf ook in. Als het een leaseauto is kan je ze waarschijnlijk niet in gebreke stellen en mogelijk heb je zelfs een laadpas waardoor je zelf niet voor de kosten aan de snellader opdraait. Dat je telkens een tijd aan de snellader staat is zonde van je tijd. Maar voor een particulier die zijn accu wil vullen met overschot aan zonnestroom is het vervelender. Fijn dat ze nu in ieder geval de diagnose willen stellen en het onderdeel gaan bestellen.
Exact :). Het zelfoplossend vermogen van sommige medewerkers is nog in orde in ieder geval haha. Ja het is vervelend van de tijd vooral. De kosten hoef ik inderdaad niet zelf voor op te draaien. Maar het hele idee van "voordeliger" rijden voor de baas gaat deze maand dan niet op :P.

Ja ik heb ze de diagnose al ingeluisterd.

PJvI

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:51
heeft iemand een idee hoelang de ICCU softwareupdate (Kampagnencode: 30D079) duurt om uit te voeren. wil even inschatten of ik er op wil wachten of niet. de telefoonmiep had het bij het maken van de afspraak erover dat ze dat niet konden inschatten; "de ene keer 30 min en de andere keer 3 uur......" dat lijkt mij niet voor dezelfde update gelden, maar goed, geen zin in discussie.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• nietwijk
Tiggy80 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:55:
heeft iemand een idee hoelang de ICCU softwareupdate (Kampagnencode: 30D079) duurt om uit te voeren. wil even inschatten of ik er op wil wachten of niet. de telefoonmiep had het bij het maken van de afspraak erover dat ze dat niet konden inschatten; "de ene keer 30 min en de andere keer 3 uur......" dat lijkt mij niet voor dezelfde update gelden, maar goed, geen zin in discussie.
Die recall houdt meer in dan alleen een update, afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek kost het meer of minder tijd of moet je de auto wellicht later zelfs terugkomen.

• Tiggy80
nietwijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:58:
[...]

Die recall houdt meer in dan alleen een update, afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek kost het meer of minder tijd of moet je de auto wellicht later zelfs terugkomen.
het is toch of software updaten of een ICCU bestellen? in het laatste geval zal ik moeten terug komen, maar dan zal de diagnose ook niet langer dan 10 min duren lijkt mij? zijn er nog meer scenarios mogelijk dan?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
Ze moesten mijn auto (bij van Mossel) de hele dag hebben, maar zijn pas na de middag begonnen (de auto is toen pas bewogen).
Dat was voor twee updates en het inleren van een sleutel, en pas aan het einde van de middag was 'is klaar.
Of er de hele middag aan gewerkt is.....??

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Peter-036 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:00:
Ze moesten mijn auto (bij van Mossel) de hele dag hebben, maar zijn pas na de middag begonnen (de auto is toen pas bewogen).
Dat was voor twee updates en het inleren van een sleutel, en pas aan het einde van de middag was 'is klaar.
Of er de hele middag aan gewerkt is.....??
bij mij willen ze dat ook altijd, maar ik maak altijd een "wacht afspraak" dan hoef ik pas te komen als ze echt gaan beginnen, vind het namelijk onzinnig dat ik de hele dag de auto niet heb voor een uurtje werk. het naar huis en terug reizen kost meer dan 1,5 uur met het OV en ze zijn zelden langer dan dat bezig

• nietwijk
Tiggy80 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:00:
[...]

het is toch of software updaten of een ICCU bestellen? in het laatste geval zal ik moeten terug komen, maar dan zal de diagnose ook niet langer dan 10 min duren lijkt mij? zijn er nog meer scenarios mogelijk dan?
Tijdens je bezoek zal dat besluit genomen moeten worden na afloop van het "onderzoek" wat eerst gedaan moet worden. Niet dat dat heel spannend is, maar er moeten wel wat handelingen verricht worden.

[ Voor 12% gewijzigd door nietwijk op 30-11-2023 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

LT1970 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:45:
[...]

PS, er is de optie om aan te geven hoe lang de verwarming aan mag, default is dit 5 minuten maar volgens mij schakelt hij niet uit. Dit heb ik opgelost met de service call kia_uvo.sop_climate.
Sorry ik heb je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat je dit met de default app had gedaan.
via HA werkt het idd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

nietwijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:12:
Ik hoor hier zoveel drama over het ontbreken van een ruitenwisser. Heeft iemand al geprobeerd om er zelf 1 te plaatsen? Ik schat van niet. Een groot deel is mogelijk lease-rijder, maar kan me voorstellen dat in andere landen men ook creatiever is dan hier. Lijkt me niet zo moeilijk aan te leggen overigens. Niet dat ik het ga proberen, want ik mis hem niet.

EDIT:
1. Nano coating op de achterruit aanbrengen zodat deze minder vies wordt/schoon blaast
2. Batterij ruitenwisser op de achterruit met afstandsbediening (€ 50,-) <-- wel lelijk :X
Ik heb de rainX/Turtle Clear view op de achterruit zitten maar werkt onvoldoen

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15
nietwijk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:12:

EDIT:
Lelijk of niet, dat ruitenwissertje stelt niet veel voor.
En in mijn geval is het een firmawagen, die er al is. Dus ik kan hoogstens eens zien voor iets van coating.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 03:57
YJB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:28:
[...]

Dit is wat ik heb gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
ioniq_verwarming:
# defrost = voorruit true/false
# heating = stuur / achterruit 4=beide 2=achterruit
# flseat = Stoel linksvoor Verwarmen Koelen 6=low heat 7=med heat 3=low cool 2=med cool
# frseat = Stoel rechtsvoor Verwarmen Koelen
  sequence:
    - service: kia_uvo.start_climate
      data:
        duration: 5
        climate: true
        temperature: 20
        # defrost: true
        defrost: "{{ true if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 4 else false }}"
        heating: "{{ 4 if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 4 else 0 }}"
        flseat:  "{{ 6 if states('sensor.outdoor_temperature') | float < 10 else 0 }}"
        device_id: 8df8........30
  mode: single

De duur lijkt genegeerd te worden, na 15 minuten stopt alles automatisch.

Ik weet niet of ik alles na 5 minuten met een script weer uit wil zetten, wat als ik dan al in de auto zit, gaat dan de verwarming uit?
Ik wil nog een stukje verder gaan .. koppeling met de agenda en Here maken. Zodat de doel locatie en reistijd (incl file bekend is) en daarop koelen of verwarmen. Lijkt me een leuk project voor de kerstvakantie...

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:27
Hebben er nog meer last van veel vocht in de auto nu het kouder wordt? Vandaag na een rit van 45 minuten met verwarming en airco op 20, de auto geparkeerd en toen ik net weg wilde gaan alle ramen beslagen maar ook zichtbaar vocht in de koplampen.
Dit nu al een paar keer gehad, echt geen idee waar het door komt. Ligt niets vochtig in de auto en ook waren mijn kleren droog toen ik in de auto zat.
Dit ook maar op het lijstje zetten voor de onderhoudsbeurt over twee weken.

• da_grum
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 08:21
Lampen heb ik nog niet op gelet, maar de auto is imho wel ondermaats in het ontwasemen van de ruiten.
Mijn vorige wagen kreeg alles helder op <1min, deze morgen zag ik na 1 min nauwelijks nog ietsdoor de voorruit, gelukkig dat de auto vanzelf afstand kan houden. Hij blaast merkelijk warme (onaangenaam warm voor mij) lucht, maar doet er toch bizar lang over. Zover ik kan zien staat verwarming en AC aan in de climate controls.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 03:48
Heb je hier in Nederland ook een service/garantie is voor het gerattel in de kofferbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
Vandaag merkte ik dat er koude lucht uit de achterste ventilatieroostertjes blies (achterbank), terwijl de verwarming aan stond en uit de voorste roosters warme lucht blies... Ik heb even afgewacht om te voelen of de lucht soms langer nodig had om te verwarmen maar dit was niet het geval. De lucht bleef koud.
Klopt het dat er uit de achterste roosters geen warme lucht kan blazen en dat deze dus, ondanks dat de verwarming aan staat, gewoon ijskoude lucht blazen?

[ Voor 18% gewijzigd door Pimmetje223 op 30-11-2023 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-07 22:07

MicheldeGoey

Project 45

@Pimmetje223
Vanmorgen gecontroleerd, bij mij blaast het warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Pimmetje223 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
Vandaag merkte ik dat er koude lucht uit de achterste ventilatieroostertjes blies (achterbank), terwijl de verwarming aan stond en uit de voorste roosters warme lucht blies... Ik heb even afgewacht om te voelen of de lucht soms langer nodig had om te verwarmen maar dit was niet het geval. De lucht bleef koud.
Klopt het dat er uit de achterste roosters geen warme lucht kan blazen en dat deze dus, ondanks dat de verwarming aan staat, gewoon ijskoude lucht blazen?
Het duurt bij mij wel even voordat er warmere lucht uit de achterste roosters komt. Maar het is voor mijn gevoel wel nog steeds kouder dan de lucht uit de voorste roosters.
Heb ook de indruk dat bij de stand auto er uberhaupt alleen maar lucht uit het rooster bij de voorruit komt, terwijl er in de zomer met de airco aan er wel uit meerdere roosters koude lucht kwam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-07 10:08
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:09:
[...]

Het duurt bij mij wel even voordat er warmere lucht uit de achterste roosters komt. Maar het is voor mijn gevoel wel nog steeds kouder dan de lucht uit de voorste roosters.
Heb ook de indruk dat bij de stand auto er uberhaupt alleen maar lucht uit het rooster bij de voorruit komt, terwijl er in de zomer met de airco aan er wel uit meerdere roosters koude lucht kwam.
die airco is niet de beste op de markt, en voor de tweede rij zeker ... ik kwam op volgende uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8fC-pAO-4lQr0TrCj1F2Klo-2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xw3rQHYibU513dasqvwuToUY.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dtPQ5JfW_ITmBOYpYvD83Sfy54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ioKObek4nEAdVrBnd6p4Jw4X.png?f=fotoalbum_large
Dit wilt zeggen niet op auto zetten maar manueel en vooral modus face level of bi-level ... en het helpt nog extra als je de buitenste blazers vooraan dicht zet ...

(en ter info - floor-level blaast niet via A - een foutje in de manual)

[ Voor 17% gewijzigd door vifra op 01-12-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-07 13:58
da_grum schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:05:
Lampen heb ik nog niet op gelet, maar de auto is imho wel ondermaats in het ontwasemen van de ruiten.
Mijn vorige wagen kreeg alles helder op <1min, deze morgen zag ik na 1 min nauwelijks nog ietsdoor de voorruit, gelukkig dat de auto vanzelf afstand kan houden. Hij blaast merkelijk warme (onaangenaam warm voor mij) lucht, maar doet er toch bizar lang over. Zover ik kan zien staat verwarming en AC aan in de climate controls.
Onze ervaring is juist dat het ontwasemen supersnel gaat. Misschien ligt dat ook aan de vergelijking met onze vorige auto, maar als we bij het instappen de ontwasem-knop indrukken, dan kunnen we na een minuutje of zo, misschien 2, wel wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:39

-CJ

Not remastered

Ik ontwasem eigenlijk altijd van te voren, echt ideaal. Op de zeldzame momenten dat het niet van te voren kan gaat het alsnog snel.

Moet ik wel zeggen dat ik nooit met een jas aan in de auto stap. Merk dat dat ook veel invloed heeft,.ongeacht de auto.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Stephan_haarlem schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:34:
Hebben er nog meer last van veel vocht in de auto nu het kouder wordt? Vandaag na een rit van 45 minuten met verwarming en airco op 20, de auto geparkeerd en toen ik net weg wilde gaan alle ramen beslagen maar ook zichtbaar vocht in de koplampen.
Lekke ICCU bij de achterbank? controleer ff je koelvloeistofpeil. Vocht in de auto staat los van vocht in de koplampen. Vocht in de koplampen mag niet, is APK afkeur (nu nog niet van toepassing gezien bouwjaar) en kan tegenliggers verblinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Pimmetje223 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
De lucht moet een langere weg door een nauwer kanaal afleggen naar de achterste roosters en koelt onderweg af. Het duurt even voor het kanaal opgewarmd is en de lucht minder afgekoeld naar buiten stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 28-07 23:10
Xmoo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:06:
Heb je hier in Nederland ook een service/garantie is voor het gerattel in de kofferbak?
Volgens mij wel, had het gemeld bij de servicebeurt van m'n auto. Onderdelen waren niet op voorraad, zojuist een nieuwe afspraak gemaakt om de rammel te verhelpen. De receptioniste zei dat het een bekend probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 28-07 23:10
Heeft iemand een goede tip tegen het vastvriezen van de handmatige deurhendels, ik kreeg de mijne vanmorgen bijna niet uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
nietwijk schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:27:
[...]

Lekke ICCU bij de achterbank? controleer ff je koelvloeistofpeil. Vocht in de auto staat los van vocht in de koplampen. Vocht in de koplampen mag niet, is APK afkeur (nu nog niet van toepassing gezien bouwjaar) en kan tegenliggers verblinden.
Net even gekeken, maar blauwe vloeistofpeil staat nog keurig boven het minimum. De andere vloeistof er gelijk achter staat wel iets onder het minimum.
ICCU stond al op de planning voor de 13de tijdens de onderhoudsbeurt. Koplampen ga ik nog wel extra aangeven want dat zou niet mogen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
maax schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:34:
Heeft iemand een goede tip tegen het vastvriezen van de handmatige deurhendels, ik kreeg de mijne vanmorgen bijna niet uitgeklapt.
altijd lastig - heet water lost niets op (en kan schade bezorgen) en die spuitbussen zijn ook niet altijd top ...
Eenvoudigst is een zakje heet water dicht knopen en er tegen houden ... dan ontdooid het vastgevrorenen maar plens je er niet egelijkertijd heet water in ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:41
maax schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:34:
Als het echt helemaal vastzit... vuilniszak tegen de deur en warm water langs gieten.
Plassen kan ook. Dat heb ik ooit op wintersport moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:58
MJ de Bruijn schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:44:
[...]

Als het echt helemaal vastzit... vuilniszak tegen de deur en warm water langs gieten.
Plassen kan ook. Dat heb ik ooit op wintersport moeten doen.
Tsja, ik zou je jonge heer er niet te dichtbij houden dan, zo "lullig" als je eraan vast zit en je belt 112.
En vrij lastig op een druk parkeerterrein bij een winkelcentrum....

[ Voor 5% gewijzigd door wim1955 op 01-12-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 14:47
maax schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:31:
[...]

Auto activeren met sleutel, haardroger in de V2L en blazen maar. Niet te dichtbij echter, anders misschien schade.

[ Voor 34% gewijzigd door PhilippeJoris op 01-12-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:18:
[...]

Net even gekeken, maar blauwe vloeistofpeil staat nog keurig boven het minimum. De andere vloeistof er gelijk achter staat wel iets onder het minimum.
ICCU stond al op de planning voor de 13de tijdens de onderhoudsbeurt. Koplampen ga ik nog wel extra aangeven want dat zou niet mogen idd.
Ik had er nooit bij stilgestaan dat de IONIQ 5 2 aparte "koelcircuits heeft". De voorste (blauwe) is waarschijnlijk voor de batterij, met duurdere vloeistof die slecht geleidt. De rode is eenvoudige vloeistof, dus voor interieurverwarming? De blauwe stroomt dan ook door de ICCU? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Vraag aan de mensen die een laag peil hadden, was het de voorste blauwe of de achterste rode die laag stond ten gevolge van lekkage bij de ICCU?
Hebben de uitvoeringen zonder warmtepomp ook 2 circuits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
EDIT:
Ik heb schema's gevonden op het IONIQ forum.
Bovenstaande vragen lijken beantwoord te zijn. De blauwe vloeistof gaat alleen door de batterij. De Rode vloeistof door motor, iccu en interieurverwarming.
Met lekkage bij ICCU verlies je dus vloeistof op het achterste rode circuit.

Corrigeer me gerust als iemand andere ervaringen heeft.

[ Voor 111% gewijzigd door nietwijk op 01-12-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
nietwijk schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:24:
[...]

Ik had er nooit bij stilgestaan dat de IONIQ 5 2 aparte "koelcircuits heeft". De voorste (blauwe) is waarschijnlijk voor de batterij, met duurdere vloeistof die slecht geleidt. De rode is eenvoudige vloeistof, dus voor interieurverwarming? De blauwe stroomt dan ook door de ICCU? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Vraag aan de mensen die een laag peil hadden, was het de voorste blauwe of de achterste rode die laag stond ten gevolge van lekkage bij de ICCU?
Hebben de uitvoeringen zonder warmtepomp ook 2 circuits?
Ik kan dit beamen. Ik had dit nadat mijn eerste ICCU was vervangen door een lekkende ICCU.

Uiteindelijk is dit door een 3e nieuwe ICCU te vervangen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 11:11
Ik had hier al eerder gemeld dat mijn achterruitverwarming het niet leek te doen. Vanmorgen ideale omstandigheden voor een test met bevroren ruiten. Mijn EV6 en I5 stonden precies goed geparkeerd en ik heb van beiden alleen de achterruitverwarming aan gezet (verder alles uit). Na 1 minuut zag ik bij de EV6 al verschil en die was na 3-4 minuten al bijna ontdooid. De I5 doet inderdaad helemaal niks, ben na vijf minuten maar gestopt want het is duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJU1V4SBFbBMK-Wo3upGVemX-n8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jUl916RNp6rRNK0X72CPoao3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8lTRwe5aT1_c-GPIAwcW_vWD0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuyzrD7azxtPx21s9QpYz4AT.jpg?f=user_large

Ik ga dan toch nog maar eens langs bij de dealer zodat dit nog meegenomen kan worden bij mijn afspraak over twee weken. Ik wil ook even dat ze zelf gaan kijken bij de auto i.v.m. de radar want anders ben ik bang dat ze na de afspraak zeggen: ja inderdaad, hij is kapot, we hebben de onderdelen besteld en u moet een nieuwe afspraak maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Luiaard op 02-12-2023 09:46 ]

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 20:06
Stephan_haarlem schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:34:
Dit nu al een paar keer gehad, echt geen idee waar het door komt. Ligt niets vochtig in de auto en ook waren mijn kleren droog toen ik in de auto zat.
Dit ook maar op het lijstje zetten voor de onderhoudsbeurt over twee weken.
Wel tijdens langere ritten en een volle auto en flinke regen buien.
De zijramen blijven maar beslaan.
Climate control staat op Auto (1, 2 of 3), als ik dan naar het Climate scherm ga dan is AC uit..
Zet ik AC handmatig aan dan is automatische CC dus uit.
En alle optisch voor intelligent ontwasemen etc staan allemaal aangevinkt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-07 23:06
maax schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:31:
[...]

Volgens mij wel, had het gemeld bij de servicebeurt van m'n auto. Onderdelen waren niet op voorraad, zojuist een nieuwe afspraak gemaakt om de rammel te verhelpen. De receptioniste zei dat het een bekend probleem is.
Bij mij is de rammel echt verholpen nadat ze de originele zwarte blokjes hadden vervangen voor de nieuw gemodificeerde blokjes. Scheelt echt enorm, ineens is de auto ook volledig stil op klinkerwegen en drempels, kan ik wel van genieten *O*

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07 21:51
edvanleeuwen schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:31:
Gisteren weer een dooie 12v-batterij. SoC onder de 20%, dus wist dat dat kan, maar kon even niet snel laden. Maar het is binnen een dag gebeurd, dus dat vind ik wel snel.
Ik eergisteren ook. Inmiddels al voor de tweede keer in een jaar tijd.
Mijn SoC was ook aan de lage kant ongeveer 17%. Heeft dit een relatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
De AC-laadkabel van de I5 is veel stugger en lastiger op te rollen dan de AC-laadkabels van andere merken elektrische auto’s. Ik verwonder mij er vaak over als ik ‘aan de paal’ sta, naast een andere auto.

Weet iemand waarom die van I5 zo dik en stug is? Is dit echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slvans schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:12:
[...]

Ik eergisteren ook. Inmiddels al voor de tweede keer in een jaar tijd.
Mijn SoC was ook aan de lage kant ongeveer 17%. Heeft dit een relatie?
Ja, zie topic start:

Laat de auto niet te lang onder de 20% SOC staan, want dan wordt de 12 volt batterij niet meer bijgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Iemand in deze groep die problemen heeft of gehad met temperatuur regeling? Mijn 5 besluit regelmatig om de warme lucht te vervangen voor ijskoude lucht. Enige wat dan helpt is auot uit en weer aan zetten. Gaat toaal at random. Auto is 3 weken oud dus terug naar dealer. Maar is wellicht iets wat al eens vaker is gebeurd. Dan neem ik zat mee richting dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:28
Grijze Ridder schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:21:
Iemand in deze groep die problemen heeft of gehad met temperatuur regeling? Mijn 5 besluit regelmatig om de warme lucht te vervangen voor ijskoude lucht. Enige wat dan helpt is auot uit en weer aan zetten. Gaat toaal at random. Auto is 3 weken oud dus terug naar dealer. Maar is wellicht iets wat al eens vaker is gebeurd. Dan neem ik zat mee richting dealer.
Heb ik nu twee keer gehad, exact dezelfde klacht, exact dezelfde oplossing. Auto is twee maanden oud. Gek genoeg de afgelopen anderhalve week met het echt koude weer niet meer voorgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-07 15:29
Gebruik je de automatische optie? Die verwarmt namelijk tot de gewenste temperatuur en heeft dan een kleine overshoot en gaat dan koelen dus ijskoude lucht. Dat is in dit geval gewoon hoe het geprogrammeerd is. Als dat het geval is kan je de auto modus beter vermijden.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 23:27
Ik heb eindelijk mijn batterij kunnen uitlezen. Cell 28 tm 42 en 54 tm 60 en 96 tm 99 geven 0Volt.
Wel mooi dat je kunt zien hoeveel je hebt geladen normaal en via de snellader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qKzZubxk8UHjhZW6d-kEngdUqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5msSsRZmxx0HRiZrBd8v5EN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mh514452 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:51:
[...]

Bij mij is de rammel echt verholpen nadat ze de originele zwarte blokjes hadden vervangen voor de nieuw gemodificeerde blokjes. Scheelt echt enorm, ineens is de auto ook volledig stil op klinkerwegen en drempels, kan ik wel van genieten *O*
Netjes, kan je een paar foto’s delen van de nieuwe blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
mh514452 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:51:
[...]

Weet je toevallig onder welke nummer of naam dit bekend staat bij hun intern? Mijne heeft dinsdag haar 1e beurt en wil dit gelijk mee laten pakken.

Net ook voor het eerst snow mode gebruikt.
ditbenikecht schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:46:
Ik heb eindelijk mijn batterij kunnen uitlezen. Cell 28 tm 42 en 54 tm 60 en 96 tm 99 geven 0Volt.
Wel mooi dat je kunt zien hoeveel je hebt geladen normaal en via de snellader.

[Afbeelding]
Obd dongle of HASS?

[ Voor 32% gewijzigd door Xmoo op 03-12-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Rugby82 schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:32:
Gebruik je de automatische optie? Die verwarmt namelijk tot de gewenste temperatuur en heeft dan een kleine overshoot en gaat dan koelen dus ijskoude lucht. Dat is in dit geval gewoon hoe het geprogrammeerd is. Als dat het geval is kan je de auto modus beter vermijden.
Nou hij blijft dan koud, koelt enorm af in de auto. Auto uitzetten en dan weer aan, dangaat hij wel weer warmen. Lijkt een sensor of software die niet op tijd terug schakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:28
Grijze Ridder schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:00:
[...]

Nou hij blijft dan koud, koelt enorm af in de auto. Auto uitzetten en dan weer aan, dangaat hij wel weer warmen. Lijkt een sensor of software die niet op tijd terug schakelt.
Bij mij ook. Het is geen overshoot van een paar minuten, de auto koelt in een kwartier tijd echt helemaal af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Waiting4Ioniq5 schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:25:
[...]

Bij mij ook. Het is geen overshoot van een paar minuten, de auto koelt in een kwartier tijd echt helemaal af.
Ja precies, vrieskist wordt het dan. Ga de 19e naar de dealer, dus als ze iets vinden laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Heb een paar dagen geleden mijn nieuwe iccu gekregen . Sindsdien hoor een een zoem/bromtoon vanonder de motorkap. Ik dacht eerst dat het misschien de warmtepomp was. Maar zodra de auto stopt houdt het op. Het is het beste te horen op lagere snelheden.

Heeft iemand hier ervaring mee na de iccu vernieuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
wimtim schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:57:
Heb een paar dagen geleden mijn nieuwe iccu gekregen . Sindsdien hoor een een zoem/bromtoon vanonder de motorkap. Ik dacht eerst dat het misschien de warmtepomp was. Maar zodra de auto stopt houdt het op. Het is het beste te horen op lagere snelheden.

Is dat niet gewoon de speaker die rijgeluiden simuleert. Zit bij de radar in de buurt (achter de grille)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
nietwijk schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:13:
[...]

Is dat niet gewoon de speaker die rijgeluiden simuleert. Zit bij de radar in de buurt (achter de grille)
Nee dat is een hoogfrequent geluid, dat kan ik nog steeds horen. Dit is echt een nieuw, laagfrequent, brommerige ,geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Xmoo schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:49:
[...]

Weet je toevallig onder welke nummer of naam dit bekend staat bij hun intern? Mijne heeft dinsdag haar 1e beurt en wil dit gelijk mee laten pakken.
Zelf gevonden: https://www.tsbsearch.com/Hyundai/23-BD-006H
Dealer gaf aan haar best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-07 20:38
Heeft iemand de software update van begin november eigenlijk al OTA gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:58
Thanx, ik dacht dat het alleen MY22 was, maar ik heb er ook last van en heb MY23 maar het is dus alles nieuwe dan MY22. Nog even bedenken of ik tot de eerste beurt wacht of al eerder ervoor langs ga.

[ Voor 4% gewijzigd door jouwheld op 04-12-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreBa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2024
Lacroix schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:23:
nee nog niet, maar wel aan het uitkijken.
blijkbaar zou S5W_L.001.001.231102 update er moeten aankomen én zou er vanaf dan wireless Android Auto én Apple CarPlay moeten zijn.

ik veronderstel dat dit wel voor wat berichten zal zorgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lacroix
FreBa schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:12:
[...]

nee nog niet, maar wel aan het uitkijken.
blijkbaar zou S5W_L.001.001.231102 update er moeten aankomen én zou er vanaf dan wireless Android Auto én Apple CarPlay moeten zijn.

ik veronderstel dat dit wel voor wat berichten zal zorgen
De update is al een tijdje beschikbaar om te downloaden en te installeren, maar hem binnenkrijgen via OTA duurt toch langer dan ik verwacht had.

Maar wireless Android Auto / CarPlay zijn in deze update nog niet beschikbaar voor de Ioniq 5 hoor.
De releasenotes mogen wel wat duidelijker zijn, maar deze features zijn enkel beschikbaar momenteel voor autos met entertainment systeem "ccNC ", en niét voor "Standard-class Gen5W" zoals de Ioniq 5 heeft.

Misschien komt de feature binennkort nog naar "Standard-class Gen5W" autos, maar dat is nog even afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mh514452
RambOo schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:53:
[...]

Netjes, kan je een paar foto’s delen van de nieuwe blokjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKfEgwHOq0PctMxpB_z_hAL9ZQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAENCXdKkWSTucCJZw9Cz6fd.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze…. Mochten er meer nodig zijn kan ik die vanavond even maken, onze dochter heeft de auto vandaag mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Xmoo schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:49:
[...]

Net ook voor het eerst snow mode gebruikt.

[...]

Obd dongle of HASS?
Volgens mij is daar een service call van, ik zal eens zoeken. Factuur heb ik niet gekregen, auto loopt via de private lease

In ieder geval wisten ze bij Broekhuis in Almere direct wat ze moesten doen toen ik het over gerammel bij de achterklep had

[ Voor 11% gewijzigd door mh514452 op 04-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
jouwheld schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:30:
[...]

Thanx, ik dacht dat het alleen MY22 was, maar ik heb er ook last van en heb MY23 maar het is dus alles nieuwe dan MY22. Nog even bedenken of ik tot de eerste beurt wacht of al eerder ervoor langs ga.
Mijne is ook een MY23. Alle lijken dit probleem te hebben, MY22, MY 22.5 en MY23.
In de zomer had ik het af en toe wel eens maar nu in de koude winter periode hoor ik het te vaak. Dus komt goed uit dat ik het op tijd gelijk met mijn 1e beurt kan alten aanpakken.

Auto eind mei in ontvangst genomen, morgen 1e 30k kms onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreBa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2024
Lacroix schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:17:
[...]

De update is al een tijdje beschikbaar om te downloaden en te installeren, maar hem binnenkrijgen via OTA duurt toch langer dan ik verwacht had.

Maar wireless Android Auto / CarPlay zijn in deze update nog niet beschikbaar voor de Ioniq 5 hoor.
De releasenotes mogen wel wat duidelijker zijn, maar deze features zijn enkel beschikbaar momenteel voor autos met entertainment systeem "ccNC ", en niét voor "Standard-class Gen5W" zoals de Ioniq 5 heeft.

Misschien komt de feature binennkort nog naar "Standard-class Gen5W" autos, maar dat is nog even afwachten.
ok, dan had ik het inderdaad verkeerd gelezen.
ik had me, na wat internet gesurf, gebaseerd op volgende officiële bron: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/Y2SkCi

als je daar doorklikt op de 'list of eligible vehicles available to download' had ik toch de Ioniq 5 zien staan.
Maar ik lees het mogelijks verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
FreBa schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:32:
[...]

ik had me, na wat internet gesurf, gebaseerd op volgende officiële bron: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/Y2SkCi

als je daar doorklikt op de 'list of eligible vehicles available to download' had ik toch de Ioniq 5 zien staan.
Het is ook voor de IONIQ 5, maar niet voor de IONIQ 5 die nu op de markt is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lacroix
FreBa schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:32:
[...]

Het zijn gewoon verwarrende release notes.

Die specifieke software update, bevat inderdaad Wireless CarPlay, én is inderdaad van toepassing de Ioniq 5 (maar ook op nog enkele andere voertuigen, zoals de 2024 Kona).

Maar ze lijsten daar dus alle features op, die afhankelijk van het model wel of niet van toepassing kunnen zijn.
Vaak staan er verschillende screenshots per entertainment systeem (omdat het er net iets anders zal uitzien), en bij de Wireless CarPlay feature staan er bvb enkel screenshots voor ccNC.
Ondertussen hebben ze er nog "2024 all new Kona" bijgezet blijkbaar, maar nog steeds kunnen ze dit beter weergeven om minder verwarring te zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:15
wimtim schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:57:

ik heb dat ook, en geen ICCU vervanging of update. Bgint bij 30 km/h en stopt weer onder de 20 km/h.

Binnenkort even naar de dealer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-07 23:04
Zonnekamp schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:52:
[...]

ik heb dat ook, en geen ICCU vervanging of update. Bgint bij 30 km/h en stopt weer onder de 20 km/h.

Check even het koelvloeistofniveau. Waarschijnlijk is 1 van de 2 niveau's te laag. In dat geval is er waaschijnlijk een lekje in de ICCU. Aanvullen koelvloeistof lost het geluid tijdelijk op, maar ICCU zal toch vervangen moeten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lotti112
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-07 15:37
Lacroix schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:36:
[...]

Het zijn gewoon verwarrende release notes.

Die specifieke software update, bevat inderdaad Wireless CarPlay, én is inderdaad van toepassing de Ioniq 5 (maar ook op nog enkele andere voertuigen, zoals de 2024 Kona).

Maar ze lijsten daar dus alle features op, die afhankelijk van het model wel of niet van toepassing kunnen zijn.
Vaak staan er verschillende screenshots per entertainment systeem (omdat het er net iets anders zal uitzien), en bij de Wireless CarPlay feature staan er bvb enkel screenshots voor ccNC.
Ondertussen hebben ze er nog "2024 all new Kona" bijgezet blijkbaar, maar nog steeds kunnen ze dit beter weergeven om minder verwarring te zaaien.
Bij mijn garage in Breda waren een aantal medewerkers ook super enthousiast toen ik vroeg of ik iets verkeerds deed, omdat ik Aplle carplay niet aan de praat kreeg terwijl het in de release notes stond.
Ze hadden deze zelf nog niet gelezen. aan het eind van de dag belde ze mij op dat ze een hele dag aan het proberen waren geweest, maar het niet voor elkaar kregen.

Ze hadden uiteindelijk gebeld met Hyundai Nederland en te horen gekregen dat het alleen voor de nieuwe Kona was dat dit ging werken.

De dame in kwestie wist me te vertellen dat er nu een aantal gefrustreerde mensen door het bedrijf liepen omdat ze erg uit hadden gekeken naar deze update.

Ze gaf aan dat dit mogelijk een trail was om het daarna uit te rollen naar andere types en systemen, ze ging samen met mij uitkijken naar die release.

Wat maar aan geeft dat het zelfs voor hen geen duidelijke releasenotes zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Zonnekamp schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:52:
[...]

ik heb dat ook, en geen ICCU vervanging of update. Begint bij 30 km/h en stopt weer onder de 20 km/h.

Deze brom heb ik ook met exact dezelfde snelheden. Op 18 december gaan ze hiervoor bij mij een waterpomp vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
weet iemand of de eSIM van Vodafone te vervangen is? Ik woon dicht bij de grens en de dekking van Vodafone is 'suboptimaal', vooralsnog zie ik (nog) geen oplossing om de dataverbinding aan het stromen te krijgen voordat ik 5 minuten verderop ben. First world problem for sure, maar toch....
Smartfoon aan Android auto, gebruikt Hyundai die verbinding dan?

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Misschien een onnozele vraag, maar wanneer zet je de warmtepomp nou aan?
Ik zie in de Bluelink app ook geen mogelijkheid om de warmtepomp aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:39

-CJ

Not remastered

ArnoutV schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:57:
Waarom zou je deze aan willen zetten? De auto bepaalt zelf wel wanneer het nodig is.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
ArnoutV schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:57:
Je zet hem aan door de verwarming aan te zetten of je batterij op te warmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:43
Lacroix schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:23:
Gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
26-05-23 Auto ontvangen, 05-12-23 Eerste onderhoud 30K kms.
Werkzaamheden: Standaard, Carrosserie controle, cabinelucht/pillenfilter vervangen, ICCU TSB en kofferbak geratel TSB. Totaal 228,45 euro.

Als leenauto de Ioniq 6 Connect meegekregen. Mooie auto maar doe mij maar liever de 5, hoge instap gewend. Prijs hiervan was 39,51 euro.

Al met al erg tevreden met mijn 1e EV onderhoudsbeurt. Doordat de kofferbak langere tijd open heeft gestaan voor de TSB, is de 12V goed leeg geraakt. Bij ontvangst was het 57%, inmiddels 61%. Hopen dat het voor morgen weer boven de 90% komt zoals normaalgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:10
Marcel2020 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:29:
weet iemand of de eSIM van Vodafone te vervangen is? Ik woon dicht bij de grens en de dekking van Vodafone is 'suboptimaal', vooralsnog zie ik (nog) geen oplossing om de dataverbinding aan het stromen te krijgen voordat ik 5 minuten verderop ben. First world problem for sure, maar toch....
Nee, eSim is niet te vervangen. Hyundai betaalt nu de abbo kosten van deze Sim, lijkt mij duidelijk dat alle data via je telefoon zelf loopt als je iets met Android auto doet.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Marcel2020 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:29:
de esim is voor de ingebouwde functies zoals life info routeplanner, software updates (OTA), ...
De telefoon is voor de telefoon zaken ... beiden verbindingen staan dus los van elkaar.

De eSim is niet te vervangen ... dus voor OTA kan je altijd via een USB ook de software updates doen. Voor de andere zaken via de eSIm (beschikbaarheid van laadpalen, ... ) ben je dus wel afhankelijk van de eSIM.

Alternatief is telefoon projectie (android auto of apple carplay) en daar een navi app met dergelijke info (ABRP of andere ... ) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
-CJ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:18:
[...]

Waarom zou je deze aan willen zetten? De auto bepaalt zelf wel wanneer het nodig is.
Ik dacht te hebben begrepen dat bij lagere temperaturen de batterij beter zou functioneren als deze voorverwarmd is.
Maar zoals ik nu begrijp gaat de auto de batterij verwarmen bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Laatst online: 16-07 16:20
Knip

[ Voor 92% gewijzigd door Notna op 06-12-2023 14:55 . Reden: Nee; driemaal raak is niet scheepsrecht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
vifra schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:47:
[...]

de esim is voor de ingebouwde functies zoals life info routeplanner, software updates (OTA), ...
De telefoon is voor de telefoon zaken ... beiden verbindingen staan dus los van elkaar.

De eSim is niet te vervangen ... dus voor OTA kan je altijd via een USB ook de software updates doen. Voor de andere zaken via de eSIm (beschikbaarheid van laadpalen, ... ) ben je dus wel afhankelijk van de eSIM.

Alternatief is telefoon projectie (android auto of apple carplay) en daar een navi app met dergelijke info (ABRP of andere ... ) ...
eigenlijk is dat wat suf...dat ik de kosten van een eventuele eigen eSIM abbo zelf betaal is duidelijk en niet het issue, het is gewoon onhandig dat de navigatie pas alle verkeersinfo heeft als ik al op de snelweg zit.
Laden is niet meteen nodig met het bereik, OTA updates gaan met USB inderdaad veeeel sneller (de vorige update was na een week nog geen procent verder).

Ik had gehoopt dat ik van Vodafone af kon, ook al omdat op enig moment de service vast een betaalde gaat worden (lees elders na 3 jaar) en om nou te betalen voor iets dat half werkt...

Zal eens testen of eerst android auto aanslingeren wat doet, ik verwacht eigenlijk niet dat het Ioniq navisysteem daar data vandaan gaat halen...

Iemand al ervaring met verkeersinfo in het buitenland? Data Roaming is nog steeds super brak, in grote delen van Duitsland sta je helemaal achteraan in de rij en je foon kiest de 'preferred provider' ...met je foon kun je nog een andere provider kiezen om zo een betere datastroom te vinden (werkt al rijdend natuurlijk ook niet lekker maar het is iets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
ArnoutV schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:25:
[...]

Ik dacht te hebben begrepen dat bij lagere temperaturen de batterij beter zou functioneren als deze voorverwarmd is.
Maar zoals ik nu begrijp gaat de auto de batterij verwarmen bij vertrek.
de batterij wordt vls mij ook tot 10'C) verwarmd als je remote (app) de binnentemperatuur omhoog gooit voor vertrek (max 15 min).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:15
PeMo1965 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:00:
[...]

Deze brom heb ik ook met exact dezelfde snelheden. Op 18 december gaan ze hiervoor bij mij een waterpomp vervangen
Net bij garage geweest. Monteur reed direct even mee en constateerde het ook. Auto werd uitgelezen en idd de waterpomp. Er schijnen er 2 in te zitten, het is bij mij de waterpomp die onder de roze vloeistofbak zit.

De dealers hebben ook een forum, en daar stond de vraag ook, en ook het antwoord.

Op 17 januari wordt hij vervangen (ik moet direct langslkomen als het geluid erger wordt), er stond al een afspraak voor de ICCU. Er blijkt ook nog een service-actie open te staan voor de stoelbediening, die wordt dan ook meegenomen. Fijne dealer, Dijksman Katwijk.

edit: werd vanmorgen gebeld, ze willen de auto komende dinsdag al hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Zonnekamp op 07-12-2023 10:50 ]

Pagina: 1 ... 201 ... 267 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic