Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Ben benieuwd of er met hogere snelheden nog verschil zit tussen AWD en RWD qua verbruik.

All I had to do was follow the damn train.

Verplaatst naar Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic.

[ Voor 137% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-08-2021 09:42 ]

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 22:16
Gisteren ben ik eens uitgestapt aan de passagiers zijde, mede mogelijk door het middenconsole. Echter de auto gaat dan niet uit. Normaal druk ik op P en daarna op de stop knop. Pas bij het portier openen komt er een samenvatting van de rit en gaat alles uit. De passagiers portier telt niet mee daarin, dus de radio bleef aan. Ik moest omlopen om alsnog de bestuurder portier enigszins te openen om de auto echt uit te laten gaan. Ik heb de handleiding nog steeds niet gelezen, maar herkennen jullie dit?
-CJ schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:56:
Ben benieuwd of er met hogere snelheden nog verschil zit tussen AWD en RWD qua verbruik.
Bij hogere snelheid wordt aërodynamica de belangrijkste factor.

Bij AWD van de Hyundai scheelt het geloof ik wel welke Mode je gebruikt. Hyundai heeft een permanent magneet motor voor, wat betekent dat die altijd een bepaalde weerstand opwekt door te draaien. In Eco wordt de voorste motor daarom losgekoppeld (want niet nodig bij constante snelheid) en dan zou er geen/nauwelijks verschil moeten zijn tussen de AWD en RWD.

Het kan dus zijn dat in de cijfers die @ZuinigeRijder postte de Ioniq 5 in Normal stond en daardoor een hoger verbruik had.

(de VW en de Ford hebben voor een motor met elektromagneet die kan ongeacht de Mode worden uitgeschakeld als hij niet nodig is).

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 07-08-2021 10:29 ]

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Het kan dus zijn dat in de cijfers die @ZuinigeRijder postte de Ioniq 5 in Normal stond en daardoor een hoger verbruik had.
In het filmpje wordt duidelijk gezegd dat de auto in de stand 'Normaal' (bij Ford heet dat iets anders) getest zijn.

3000Wp op 't dak

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 21:07
Is de Ioniq 5 misschien ergens in Noord-Brabant ergens vrij te bekijken? Geen proefrit, even erin zitten en ervaren hoe het intieur voelt. Zal er gewoon een exemplaar staan bij elke willekeurige dealer?
Ik ben al een hele tijd niet bij een dealer geweest, ik vroeg me af of je tijdens deze Corona tijd gewoon langs kan gaan om op je gemak een auto te bekijken.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

mister_S schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:46:
Is de Ioniq 5 misschien ergens in Noord-Brabant ergens vrij te bekijken? Geen proefrit, even erin zitten en ervaren hoe het intieur voelt. Zal er gewoon een exemplaar staan bij elke willekeurige dealer?
Ik ben al een hele tijd niet bij een dealer geweest, ik vroeg me af of je tijdens deze Corona tijd gewoon langs kan gaan om op je gemak een auto te bekijken.
Ik woon niet in de buurt, maar iemand heeft hier foto's gepost van de Ioniq5 bij een dealer in 's Hertogenbosch, ik zou even zoeken naar dealers op de site van Hyundai.nl en even bellen. Mondkapje kun je tegenwoordig thuis laten. Veel succes, het is echt een aanrader. :)

3000Wp op 't dak

mister_S schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:46:
Is de Ioniq 5 misschien ergens in Noord-Brabant ergens vrij te bekijken?
Bij de Hyundai Dealer in Tilburg staat er een Digital Teal Green Connect+ AWD met 19 inch voor proefritten.

En blijkbaar ook een Project45 goudkleurige in Eindhoven.

[ Voor 32% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-08-2021 11:11 ]

bilgy_no1 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:28:
In Sport Mode is altijd AWD actief. In Normal mode en Eco mode is AWD actief bij wegrijden. Ook in i-Pedal mode is AWD altijd actief, ook in Eco mode. Ik rijd daarom niet in i-Pedal mode en gebruik de linker pedal aan het stuur (vasthouden) om helemaal tot stilstand te komen wanneer nodig. Dan schakelt ook tijdelijk de voorkant bij voor sterkere regeneratie.

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Bij de Hyundai Dealer in Tilburg staat er een Digital Teal Green Connect+ AWD met 19 inch voor proefritten.

En blijkbaar ook een Project45 goudkleurige in Eindhoven.
Klopt, de L-199-NL in Eindhoven is voor proefritten. Binnen staat nog een Digital Teal, maar daar staat wel een bordje "verkocht" op, dus weet niet hoe lang die er nog staat.
Ben gisteren een kijkje gaan nemen en kan nou niet wachten tot ons exemplaar binnen is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvjBCiD_4iT0PVIHJhlINDtgnYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvtkTTBdoDZkmhZYOAMRGryv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH9wu2DCokCdf0-s6Tf8RvFBDt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOn7EoMvHX0jcFfadHXVm0OH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0DSsklsODDDwTMoT-6ofDRQBxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POwV27hw8egVVyslEiBzLHvc.jpg?f=fotoalbum_large

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Normaal ging ik met mijn vorige (benzine) auto door de wasstraat (een hele goede), zo een waarin je in de auto blijf en de auto dmv een soort ketting door de wasstraat heen getrokken wordt. Als ik de I5 in neutraal zet moet dat goed gaan, maar krijg je dan nog last van allerlei sensoren of hulpmiddelen. Dat ie niet ineens de noodrem bedient of de deur hendel openklapt , oid. ? Wie heeft daar ervaring mee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 07-08-2021 18:13 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Luft schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:42:
Normaal ging ik met mijn vorige (benzine) auto door de wasstraat (een hele goede), zo een waarin je in de auto blijf en de auto dmv een soort ketting door de wasstraat heen getrokken wordt. Als ik de I5 in neutraal zet moet dat goed gaan, maar krijg je dan nog last van allerlei sensoren of hulpmiddelen. Dat ie niet ineens de noodrem bedient of de deur hendel openklapt , oid. ? Wie heeft daar ervaring mee ?
Laat ons weten hoe het ging. :7

Inventaris - Koop mijn meuk!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Regensensor uitzetten.
Met Kona EV nooit een probleem gehad, behalve 1ste x de ruitenwissers.
Ook kan je licht aangaan, maar dat is geen probleem, succes.

• Luft
hunter3315nl schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Regensensor uitzetten.
Met Kona EV nooit een probleem gehad, behalve 1ste x de ruitenwissers.
Ook kan je licht aangaan, maar dat is geen probleem, succes.
Bedankt ! Uit voorzorg zet ik de parkeersensoren uit en doe ik de deuren centraal vergrendelen. De ruitenwissers uiteraard ook uit. En de spiegels inklappen.

Ergens stond de breedte van de auto met ingeklapte spiegels, kan het echter niet meer vinden. In de handleiding staat het niet.

Edit: breedte ingeklapte spiegels 1957mm.

Wasstraat gaat tot 2mtr breedte…

[ Voor 7% gewijzigd door Luft op 08-08-2021 10:37 ]

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Voor de wassstraat is dit wellicht een goeie optie om in te schakelen: "Rijveiligheidssystemen UIT in N-modus"

http://webmanual.hyundai....us%20geselecteerd%20wordt.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03:03

MicheldeGoey

Project 45

De eerste 1200 km zitten erop met mijn zwarte P45. Tot nu toe erg tevreden. Rijbereik rond de 425 km, verbruik 17 kWu, altijd met airco en stoelkoeling aan. Het head-updisplay heeft een bug: soms geen verkeersborden zichtbaar. Het navigatiescherm valt regelmatig zomaar terug naar 2D-weergave. Kleinigheden. Ik rij het liefst in Eco met L2 regeneratie.
Tot nu toe altijd thuis kunnen opladen. Ga binnenkort eens een snellader proberen.

Verzekering is een beetje een gedoe geweest. De verzekering van Hyundai stelt geen aanvullende eisen, maar is duur bij een matige dekking. Uiteindelijk voor Eagon gekozen. Met een SCM-volgsysteem nog steeds goedkoper met een betere dekking.

Weet iemand of relay diefstal een gevaar is? Ik kan niet vinden of de sleutel alleen bij beweging activeert.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Iemand al een ioniq in Atlas white bij een dealer zien staan?
Zo ja; waar?

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Luft
Astronaut schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:35:
Voor de wassstraat is dit wellicht een goeie optie om in te schakelen: "Rijveiligheidssystemen UIT in N-modus"

http://webmanual.hyundai....us%20geselecteerd%20wordt.
Helaas is die instelling niet aanwezig in de I5 ! Misschien gaat dat automatisch in neutraal ?

[ Voor 4% gewijzigd door Luft op 08-08-2021 15:25 ]

Luft schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Helaas is die instelling niet aanwezig in de I5 ! Misschien gaat dat automatisch in neutraal ?
Dit staat in de Engelse manual:

If you want to stay in N (Neutral) after the vehicle is OFF (in the ACC state), do the following.
1. Turn off Auto Hold and release Electronic Parking Brake when the vehicle is running.
2. Rotate the shift to N (neutral) whilst depressing the brake pedal.
3. When you take your foot off the brake pedal, the message ‘Press and hold OK button Press and hold the OK button on the steering wheel to stay in Neutral will appear on the cluster LCD display.
4. Press and hold the OK button on the steering wheel for more than 1 second.
5. When the message ‘Vehicle will stay in (N). Change gear to cancel’ (or ‘N will stay engaged when the vehicle is Off’) will appear on the cluster LCD display, press the Start/Stop button whilst depressing the brake pedal. However, if you open the driver’s door within 3 minutes in the ACC state, the gear will automatically shift to P (Park) and the Start/Stop button will change to the OFF position.

NOTICE
With the gear in N (Neutral) the Start/ Stop button will be in the ACC position. Note that the doors cannot be locked in the ACC position or the battery (12V) may discharge if left in the ACC position for a long period.

• Luft
@ZuinigeRijder Dat staat uiteraard ook in de Nederlandse handleiding maar er staat niks over wat er gebeurt als je de auto aan laat. In principe ga je de wasstraat in en rijd tot aan het punt waar de ketting je linker voorwiel “grijpt”. Dan zet je hem in neutraal, kan dat vanuit D zonder de rem aan te raken ?? Zal ik morgen eens proberen. De auto wordt door de wasstraat getrokken en aan het eind moet je weer naar D en wegrijden. Met een gewone koppeling gaat dat natuurlijk makkelijk maar met deze EV ?

[ Voor 7% gewijzigd door Luft op 08-08-2021 19:39 ]

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Motorfret schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:45:
Iemand al een ioniq in Atlas white bij een dealer zien staan?
Zo ja; waar?
Witte demo P45 met duo tone teal interieur zowel in Den Bosch als Breda (elk een exemplaar) alsmede bij Welling Maastricht en Heerlen een witte demo auto (1 voor 2 vestigingen) .

In Den Bosch heb je ook nog als voordeel dat je in de showroom op je gemak in een zwarte P45 kunt zitten met zwart interieur. (Is wel al verkocht, maar mocht van eigenaar nog even blijven staan, ben er afgelopen zaterdag nog geweest)

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Motorfret
Thanks, den Bosch is voor mij het dichtstbijzijnde dan.
Vd week eens langs rijden.

Voor de liefhebbers; de ioniq 5 staat nu ook bij just lease in de lijsten voor de private lease.
In de door mij gewenste uitvoering maar liefst €139,- p/mnd goedkoper dan bij hyundai zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Motorfret op 08-08-2021 20:23 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 21:07
@kor952 @ZuinigeRijder Dank, ik neem even contact op met Hyundai Tilburg en Eindhoven. Hopelijk word ik aangenaam verrast met de kwaliteit van het interieur. Op foto's ziet het er middelmatig uit, maar als ik reviews mag geloven doen foto's de kwaliteit zelf niet goed recht aan.

[ Voor 27% gewijzigd door mister_S op 08-08-2021 22:03 ]

• Luft
Je kan vanuit rijden in D zonder problemen naar neutraal N schakelen zonder eerst de rem aan te raken. Om weer terug naar D te schakelen moet je de rem gebruiken.

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 00:07
Voor de Belgische tweakers. Er staat een ioniq 5 bij hyundai Zaventem. Ben eergisteren mee gaan testrijden. Wat een fantastische auto. Levertermijn nu is ergens in april volgend jaar.
Mauritio schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Hah weer een update berichtje vanuit de dealer, die week 11 is dus gewoon maar een getal omdat 'het moest':

"Die week 11 hebben wij opgegeven, we moeten namelijk ìets vermelden bij een bestelling van LP.

Dus dit is allemaal heel theoretisch. Je weet dat er voor jouw top uitvoering geen levertijd bekend werd gemaakt door Hyundai Nederland maar dit is wel een vroege bestelling. Er is nog niets zinnigs over te zeggen. Ik denk dat we rond oktober meer zicht krijgen van de importeur."

To be continued! :+
Ik begreep vorige week van de dealer dat ze ook maar mondjesmaat info krijgen. Mijn dealer had inmiddels wel een levertijd begin november. Dit is voor de Lounge met panoramadak; begin mei besteld. De order zou nu wel gekoppeld zijn aan een specifiek te bouwen auto in de gekozen kleur.

Ergens begin ik te denken: laat het maar in januari op kenteken gezet worden. Dat is dan weer net iets gunstiger qua restwaarde als bijtelling geen rol speelt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Luft schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:38:
@ZuinigeRijderIn principe ga je de wasstraat in en rijd tot aan het punt waar de ketting je linker voorwiel “grijpt”. Dan zet je hem in neutraal, kan dat vanuit D zonder de rem aan te raken ?? Zal ik morgen eens proberen. De auto wordt door de wasstraat getrokken en aan het eind moet je weer naar D en wegrijden. Met een gewone koppeling gaat dat natuurlijk makkelijk maar met deze EV ?
Ik ben met verschillende EV's en hybrids door de wasstraat gegaan, waarbij ik hem al in N zet zodra de medewerker z'n duim omhoog steekt dat ik 'goed sta'. Wachten tot hij je grijpt om daarna pas te schakelen is m.i. nutteloos. Op het eind kom je vanzelf stil te staan, gaat het stoplicht op groen en schakel je in D net als bij het wegrijden van een parkeerplaats. Niks speciaals aan.

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Goztow schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:55:
Voor de Belgische tweakers. Er staat een ioniq 5 bij hyundai Zaventem. Ben eergisteren mee gaan testrijden. Wat een fantastische auto. Levertermijn nu is ergens in april volgend jaar.
denk dat de meeste verdelers ondertussen wel een testwagen hebben staan, heb wel nog maar enkel de "Core" versie gezien

• Luft
The Third Man schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Ik ben met verschillende EV's en hybrids door de wasstraat gegaan, waarbij ik hem al in N zet zodra de medewerker z'n duim omhoog steekt dat ik 'goed sta'. Wachten tot hij je grijpt om daarna pas te schakelen is m.i. nutteloos. Op het eind kom je vanzelf stil te staan, gaat het stoplicht op groen en schakel je in D net als bij het wegrijden van een parkeerplaats. Niks speciaals aan.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nu we het toch over auto wassen hebben....

Hoe doen andere Gravity Gold eigenaren dat? Niet door de wasstraat neem ik aan?! Of toch wel?

3000Wp op 't dak

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 15:35

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:09:
Nu we het toch over auto wassen hebben....

Hoe doen andere Gravity Gold eigenaren dat? Niet door de wasstraat neem ik aan?! Of toch wel?
Bedoel je mbt de matte afwerking? Zou toch goed moeten gaan?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@cooper_s1 Ik heb me laten vertellen dat je, vanwege de matte lak, beter niet door de wasstraat kunt gaan.

3000Wp op 't dak

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:25:
@cooper_s1 Ik heb me laten vertellen dat je, vanwege de matte lak, beter niet door de wasstraat kunt gaan.
Ah ok, op die manier....
kor952 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:25:
Sowieso is het beter om niet door de wasstraat te gaan. Met geen enkele soort lak*. Er blijft allerlei vuiligheid op die borstels en doeken zitten en dat wordt vervolgens hard en snel over de lak gewreven. Resultaat is een wirwar van micro-krasjes in de toplaag die je kunt zien in het zonlicht.

Bij een matte lak zul je dat waarschijnlijk nog eerder zien. Bovendien kun je een glans lak nog (laten) polijsten en weer laten glanzen, maar bij een matte lak is dat ook geen optie (of althans een heel dure optie).

Ik zou even zoeken op 'How to clean a matte finish car' en dan krijg je op YT waarschijnlijk wel veel goede tips.

EDIT:
*Het is uiteraard een kwestie van wat je belangrijk vindt. Een wasstraat is natuurlijk wel snel, relatief goedkoop en je auto lijkt wel mooi schoon. Het hangt ook een beetje van de kleur en soort lak af. Met mijn 2e hands witte ex-lease auto heb ik er geen probleem mee. Maar de nieuwe ioniq 5 die eraan komt ga ik rustig met de hand wassen.

[ Voor 17% gewijzigd door bilgy_no1 op 09-08-2021 14:17 ]

• chaoscontrol
bilgy_no1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

Sowieso is het beter om niet door de wasstraat te gaan. Met geen enkele soort lak*. Er blijft allerlei vuiligheid op die borstels en doeken zitten en dat wordt vervolgens hard en snel over de lak gewreven. Resultaat is een wirwar van micro-krasjes in de toplaag die je kunt zien in het zonlicht.

Bij een matte lak zul je dat waarschijnlijk nog eerder zien. Bovendien kun je een glans lak nog (laten) polijsten en weer laten glanzen, maar bij een matte lak is dat ook geen optie (of althans een heel dure optie).

Ik zou even zoeken op 'How to clean a matte finish car' en dan krijg je op YT waarschijnlijk wel veel goede tips.

EDIT:
*Het is uiteraard een kwestie van wat je belangrijk vindt. Een wasstraat is natuurlijk wel snel, relatief goedkoop en je auto lijkt wel mooi schoon. Het hangt ook een beetje van de kleur en soort lak af. Met mijn 2e hands witte ex-lease auto heb ik er geen probleem mee. Maar de nieuwe ioniq 5 die eraan komt ga ik rustig met de hand wassen.
Denk dat het ook erg uitmaakt of het je eigen auto is of van de zaak. Niemand die zijn leasebak met de hand wast denk ik. :P (Of dan verklaar ik je iig voor gek.)

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
chaoscontrol schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Denk dat het ook erg uitmaakt of het je eigen auto is of van de zaak. Niemand die zijn leasebak met de hand wast denk ik. :P (Of dan verklaar ik je iig voor gek.)
Ik denk dat het vooral een kwestie is van: hoe lang ga je hem gebruiken. Een leasebak zal je waarschijnlijk zo'n 3 á 4 jaar gebruiken, en ik vind het lastig te geloven dat je na zo'n korte tijd al lakschade gaat zien. Privé-eigenaren zullen wellicht iets zuiniger zijn, omdat ze hun auto waarschijnlijk langer zullen gebruiken dan de gemiddelde leaseperiode.
Overigens vind ik het geen vervelende klus, dus ik sluit helemaal niet uit dat ik mijne lekker met een handwasje ga doen. :)
Vielleicht schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat het vooral een kwestie is van: hoe lang ga je hem gebruiken. Een leasebak zal je waarschijnlijk zo'n 3 á 4 jaar gebruiken, en ik vind het lastig te geloven dat je na zo'n korte tijd al lakschade gaat zien. Privé-eigenaren zullen wellicht iets zuiniger zijn, omdat ze hun auto waarschijnlijk langer zullen gebruiken dan de gemiddelde leaseperiode.
Overigens vind ik het geen vervelende klus, dus ik sluit helemaal niet uit dat ik mijne lekker met een handwasje ga doen. :)
Dat hangt dus weer erg af van de kleur en type lak. Het zijn van die kleine krasjes die je vooral in de schittering van de zon ziet. Op een lichte (en metallic) lak valt dat niet zo snel op, maar op een donkere (en solid) lak zie je het eerder.

De een kan het niet schelen, de ander vindt het vreselijk. Maar sowieso is een matte lak wat gevoeliger voor dit soort krasjes en vallen ze sneller op.

• Luft
Hiervoor had ik ook een donkere auto die ik door de wasstraat deed en er was geen krasje te zien. Hangt heel erg af van de kwaliteit van de wasstraat ! Dus ik durf zeker de P45 er doorheen te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Luft op 09-08-2021 18:58 ]

• VolvoV70!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11 20:45
Hallo,

Even een vraag.
Krijg je bij de levering van de Hyundai Ioniq 5 ook een thuis laadkabel mee geleverd?

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
VolvoV70! schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:25:
Hallo,

Even een vraag.
Krijg je bij de levering van de Hyundai Ioniq 5 ook een thuis laadkabel mee geleverd?
Twee kabels waarvan eentje de "trhuislaadkabel" is.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:23
Vielleicht schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Ik ben privé eigenaar van een P45 uitvoering in de kleur digital teal green. Ik had voor mijn vakantie niet veel tijd en wilde hem schoon meenemen op vakantie. Dus even snel door een vrij nieuwe wasstraat gehaald in de buurt. Op de heenreis viel het me op dat in het zonlicht er al lichte krasjes zichtbaar waren. Ik had dit ook niet verwacht, zeker niet omdat ik de auto voor aflevering nog had laten voorzien van een specifieke waxbehandeling ter bescherming van de lak. Ik baalde er wel even stevig van dat ik hem door de wasstraat had gehaald. De komende tijd was ik hem mooi met de hand. Dat is niet mijn favoriete klus, maar ik hou hem graag nog een tijdje zo mooi mogelijk.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik ben ook een privé eigenaar en ga proberen hem zelf te wassen, zal niet iedere week zijn maar we zien wel waar het schip strandt. Ik heb de Turbo Washer van begin jaren '90 weer te voorschijn getoverd, moeten wel een paar nieuwe O-ringen in maar wie weet voldoet ie dan weer, anders moet het maar een kleine hogedrukspuit op accu worden De druk van een gewone hogedrukspuit vind ik te hoog om een auto te wassen.

3000Wp op 't dak

• wuzy
  • Laatst online: 30-08-2021
WilliamGeluk schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Ik ben privé eigenaar van een P45 uitvoering in de kleur digital teal green. Ik had voor mijn vakantie niet veel tijd en wilde hem schoon meenemen op vakantie. Dus even snel door een vrij nieuwe wasstraat gehaald in de buurt. Op de heenreis viel het me op dat in het zonlicht er al lichte krasjes zichtbaar waren. Ik had dit ook niet verwacht, zeker niet omdat ik de auto voor aflevering nog had laten voorzien van een specifieke waxbehandeling ter bescherming van de lak. Ik baalde er wel even stevig van dat ik hem door de wasstraat had gehaald. De komende tijd was ik hem mooi met de hand. Dat is niet mijn favoriete klus, maar ik hou hem graag nog een tijdje zo mooi mogelijk.
De Duitse IQ'5s komen in Bremerhaven direct uit het vrachtschip (ik weet niet war de autos voor de Nederlandse markt vandaan komen (Antwerpen of toch ook Bremerhaven?) en gaan dan naar een opwerking station in de haven. Daar worden er onder andere mogelijke beschadigingen bijgewerkt. Daarna gaat de auto, meestal in een vieze toestand, naar de dealer. De dealer schuift de auto dan door zijn wasstraat. Dus ontstaan hier gegarandeerd de eerste lichte krasjes - misschien ook die van je auto. Dit kan je bijna niet vermijden.
wuzy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:20:
[...]

De Duitse IQ'5s komen in Bremerhaven direct uit het vrachtschip (ik weet niet war de autos voor de Nederlandse markt vandaan komen (Antwerpen of toch ook Bremerhaven?) en gaan dan naar een opwerking station in de haven. Daar worden er onder andere mogelijke beschadigingen bijgewerkt. Daarna gaat de auto, meestal in een vieze toestand, naar de dealer. De dealer schuift de auto dan door zijn wasstraat. Dus ontstaan hier gegarandeerd de eerste lichte krasjes - misschien ook die van je auto. Dit kan je bijna niet vermijden.
Hyundai verkoopt er een Glass Coat behandeling bij. Ik ga er vanuit dat ze dan eerst met de hand wassen en waar nodig polijsten voor ze dat erop smeren (zoals dat bij al die producten door de fabrikant wordt geadviseerd) Maar voor de zekerheid ga ik dat wel checken.

• Luft
bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:42:
[...]

Hyundai verkoopt er een Glass Coat behandeling bij. Ik ga er vanuit dat ze dan eerst met de hand wassen en waar nodig polijsten voor ze dat erop smeren (zoals dat bij al die producten door de fabrikant wordt geadviseerd) Maar voor de zekerheid ga ik dat wel checken.
In Nederland komen de auto’s aan in Rozenburg.

http://www.croports.com/ports_rotterdam.html

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waar ze bij VAG de auto’s op bestelling maken vaak, laten Kia/Hyundai dat volledig vallen. Dat zie je terug in de grootte van het optie pakket (weinig keuzes).

Meestal produceren ze accu size / kleuren / optie batches in die volgorde. Dus bijvoorbeeld de ene week accu X en dan een verdeling aan kleuren en bij die kleuren weer een verdeling aan optie paketten. Dit om zoveel mogelijk de productie te optimaliseren.

Bij de Kona en Niro was het grootste verschil in levertijd de importeur.
Kia Nederland indicaties klopten eigenlijk vrij nauwkeurig (mijnes is geleverd op de eerst bekende week, en de meesten in dezelfde maand). Hyundai Nederland heeft bij de Kona helaas erg veel “dealtjes” gemaakt waardoor latere bestellingen voorrang kregen. Even 200 auto’s aan een grote energie leverancier bijvoorbeeld. Hyundai Kona bestellingen liepen vaak maanden uit. Daar zijn de consumenten destijds erg boos om geweest. Hopelijk hebben ze er wat van geleerd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
Afgelopen week de Ioniq 5 besteld via leasemaatschappij werkgever. Helaas waren mijn mogelijkheden beperkt door het beschikbare lease budget - toch blij dat ik er een heb kunnen bestellen. Dit is em geworden:

Style, RWD 58 kWH, warmtepomp, trekhaak. in standaardkleur Mystic Olive.

Vehicle 2 Load was vorige week nog niet beschikbaar in de configurator voor een style versie (alleen vanaf uitvoering Connect). Echter, zie ik nu dat deze als aparte optie beschikbaar is, ook voor de Style uitvoering.

Beetje jammer, want die 795 euro voor V2L had ik er misschien nog net bij in kunnen stoppen.

Levering waarschijnlijk nog dit jaar 🤞 - Voor alle Lounge en AWD versies, daar moest ik volgens de dealer sowieso rekenen op Januari of later.
GoodPeople schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:23:
Afgelopen week de Ioniq 5 besteld via leasemaatschappij werkgever. Helaas waren mijn mogelijkheden beperkt door het beschikbare lease budget - toch blij dat ik er een heb kunnen bestellen. Dit is em geworden:

Style, RWD 58 kWH, warmtepomp, trekhaak. in standaardkleur Mystic Olive.

Vehicle 2 Load was vorige week nog niet beschikbaar in de configurator voor een style versie (alleen vanaf uitvoering Connect). Echter, zie ik nu dat deze als aparte optie beschikbaar is, ook voor de Style uitvoering.

Beetje jammer, want die 795 euro voor V2L had ik er misschien nog net bij in kunnen stoppen.

Levering waarschijnlijk nog dit jaar 🤞 - Voor alle Lounge en AWD versies, daar moest ik volgens de dealer sowieso rekenen op Januari of later.
Gefeliciteerd en hopelijk krijg je hem nog dit jaar!

• GoodPeople
Voor de Tweakers in het Noorden. Een Ioniq 5 staat in de showrooms in Leeuwarden en Groningen. De vestiging in Leeuwarden heeft een Lounge AWD beschikbaar voor proefritten en leent deze auto op vaste dagen uit aan de vestiging in Groningen. Je kunt bij Van Mossel uiteraard een afspraak maken voor een rit.

• Blittkit
  • Laatst online: 24-02 12:05
In Delfzijl staan 3 stuks P45, 2 zwart en 1 gravity de 4e Digital Teal-Green Pearl Mica is al verkocht.
Heb zelf begin juli een lounge longrange RWD in olive green besteld. Levering volgens de dealer ergens in
oktober.
Blittkit schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:57:
In Delfzijl staan 3 stuks P45, 2 zwart en 1 gravity de 4e Digital Teal-Green Pearl Mica is al verkocht.
Heb zelf begin juli een lounge longrange RWD in olive green besteld. Levering volgens de dealer ergens in
oktober.
Het is echt een soort loterij bij die bestellingen... Ik heb begin mei een LR RWD Lounge (met panorama dak) besteld en die zou nu pas begin november komen volgens de dealer.

• dea.bakker
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Even terug naar het wassen:

Ik heb mijn Gravity Gold vorige week gewassen. Het was nodig na de autobahn naar Polen. Ik heb voor mijn vakantie bij Chemical Guys verschillende producten gekocht voor matte lak, een schuimspuit en verschillende doeken. Kost wel wat maar is te vergelijken met 10x door de wasstraat op luxe programma.

1. De auto afspuiten met hoge drukspuit op 50cm. Al het losse vuil ervan af.
2. Daarna shampoo in flacon en auto voorzien van een laag schuim > 15min wachten
3. Even afspoelen (zonder de hoge druk, anders al het vuil van de straat weer op de auto)
4. De treeplanken/dorpels worden erg snel vuil, en het blijft er ook op liggen, deze nagelopen
5. Velgen gewassen met normale shampoo
6. Met 2 emmers (vuil/schoon+shampoo) de auto met een een handschoen gewassen, rechte banen en telkens 1 paneel per was. Randjes van motorkap, deurposten en kofferklep binnen meegenomen met een microvezeldoek.
7. Weer even spoelen en daarna hele auto afdrogen.
8. Glas, dak en plastic poetsen.

Dat alles was nog geen uurtje werk, en je leert de auto een beetje kennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtI3N4vMON-fNbLo6G61pcnyLqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXFqoF9fKOMzPJh5lfPYvGcP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door dea.bakker op 10-08-2021 11:57 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@dea.bakker Bedankt voor deze uitvoerige uitleg, Hier was ik naar op zoek. Ga het ook proberen.

3000Wp op 't dak

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nog een vraag, de schuimspuit werkt die op de hogedrukspuit of op perslucht?

3000Wp op 't dak

• dea.bakker
  • Laatst online: 11-05-2022
kor952 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:28:
Nog een vraag, de schuimspuit werkt die op de hogedrukspuit of op perslucht?
Op de Karcher: https://www.chemicalguys....-kranzle-bosch-pa-v2.html

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 19:48
dea.bakker schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:53:

Ik heb mijn Gravity Gold vorige week gewassen. Het was nodig na de autobahn naar Polen. Ik heb voor mijn vakantie bij Chemical Guys verschillende producten gekocht voor matte lak, een schuimspuit en verschillende doeken. Kost wel wat maar is te vergelijken met 10x door de wasstraat op luxe programma.

2. Daarna shampoo in flacon en auto voorzien van een laag schuim > 15min wachten
3. Even afspoelen (zonder de hoge druk, anders al het vuil van de straat weer op de auto)
4. De treeplanken/dorpels worden erg snel vuil, en het blijft er ook op liggen, deze nagelopen
6. Met 2 emmers (vuil/schoon+shampoo) de auto met een een handschoen gewassen, rechte banen en telkens 1 paneel per was. Randjes van motorkap, deurposten en kofferklep binnen meegenomen met een microvezeldoek.

[Afbeelding]
Inderdaad dit! Gaat allemaal best snel en met goed gereedschap is het resultaat top.

Wij hebben onze auto ook laten voorzien van een IGL Kenzo coating, hierdoor is het voldoende om eens per week af te spuiten met hogedruk (5 minuten werk) en dus kontaktloos te wassen en eens per maand zoals hierboven!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Vraag aan de personen die al heerlijk in een Ioniq 5 kunnen rijden. Hoeveel cm ruimte heb je op de middelste zit positie achter als je links en rechts al een isofix kinderstoel hebt zitten? Past er nog een booster seat / zitverhoger of ander soortig kinderzitje dat met een 3punts gordel vastgezet wordt tussen?
Die dingen zijn vaak iets van 45 cm breed geloof ik.

#askingformywife :P

• Tiggy80
  • Laatst online: 10:36
bastanl schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:13:
Vraag aan de personen die al heerlijk in een Ioniq 5 kunnen rijden. Hoeveel cm ruimte heb je op de middelste zit positie achter als je links en rechts al een isofix kinderstoel hebt zitten? Past er nog een booster seat / zitverhoger of ander soortig kinderzitje dat met een 3punts gordel vastgezet wordt tussen?
Die dingen zijn vaak iets van 45 cm breed geloof ik.

#askingformywife :P
Even terugbladeren in het forum, is een video van dat dit getest wordt. Antwoord is past niet

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tiggy80

[Afbeelding]
Gaat hem hier niet worden,in Almere mag je de auto niet op straat wassen ivm riool. Ben dus aangewezen op een wasbox. Gelukkig ook geen matte lak besteld :)

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Gaat hem hier niet worden,in Almere mag je de auto niet op straat wassen ivm riool. Ben dus aangewezen op een wasbox. Gelukkig ook geen matte lak besteld :)
Wat is dit voor onzin, mag het ook niet regenen in Almere? 8)7

3000Wp op 't dak

• Tiggy80
kor952 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Wat is dit voor onzin, mag het ook niet regenen in Almere? 8)7
Regenen wel ( als ze dat nu eens zouden verbieden _/-\o_ ), lees net trouwens dat het nu wel mag maar alleen met biologisch afbreekbare producten. Maar nog altijd liever niet. Regenwater wordt namelijk apart weggevoerd zonder filtratie (dus naar oppervlakte water). Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met autowassen dus voor mij is die wasbox op zich wel prima. Heb het al druk genoeg zonder dat wassen

[ Voor 4% gewijzigd door Tiggy80 op 10-08-2021 18:12 ]

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Tiggy80 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Even terugbladeren in het forum, is een video van dat dit getest wordt. Antwoord is past niet
ah thnx ja gevonden. Maar vind dat hij wel heel snel concludeerd dat het niet past...
Ik zou een degelijke poging nog wel willen zien. Ondertussen kwam een andere zoektocht met de bubblebum. Opblaasbare zitverhoger die maar 30-35 cm breed is. Moet haast wel passen.... Hoop ik :P

• chaoscontrol
bastanl schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

ah thnx ja gevonden. Maar vind dat hij wel heel snel concludeerd dat het niet past...
Ik zou een degelijke poging nog wel willen zien. Ondertussen kwam een andere zoektocht met de bubblebum. Opblaasbare zitverhoger die maar 30-35 cm breed is. Moet haast wel passen.... Hoop ik :P
Je weet toch hoe groot de kofferbak is? Dat past zeker. :+

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:23
Zo, de vakantie naar Kroatië zit er weer op. 3600km genoten van de P45. Het is een heerlijk stille en comfortabele reisauto. Met de highway drive assist aan is het ook ontspannen rijden. De stoelventilatie is ook erg fijn. De drie pubers op de achterbank zaten lekker ruim en met alle mobiele apparatuur waren de USB aansluitingen een uitkomst. Van de in de achterportieren geïntegreerde gordijnen hadden ze ook plezier. De achterbank had ik een centimeter of 5 naar voren geschoven zodat ik aan de achterkant van de bank precies twee klapstoelen in de ontstane opening kon laten glijden zodat ik in de kofferbak alle ruimte over hield voor alle tassen en overige spullen. De verschuifbare middenconsole bleek opeens toch handig te zijn, iets naar achter geschoven konden we er mooi een grote tas met eten en drinken parkeren. En op een krappe parkeerplek is het dan opeens toch handig dat je makkelijk even makkelijk via de andere kant kunt in en uitstappen. Snelladen was een feestje en op de camping was het een kwestie van de granny lader even aansluiten op de stekkerdoos in de huurtent. Een handige feature die me opviel tijdens het rijden door vele tunnels is dat bij het in en uitgaan van de tunnel de interne luchtcirculatie automatisch aan en uitgezet wordt. Tijdens de vakantie werd ik met regelmaat aangesproken door mensen over de auto en heb ik de nodige complimenten in ontvangst mogen nemen. Het design valt op en valt ook in de smaak. Bij thuiskomst de stofzuiger aangesloten in de auto, ook handig!

Over het verhaal dat de luchtstroom van de spoiler bij regen je achterruit schoon blaast waardoor er geen ruitenwisser achter nodig is... dit is echt een ultiem marketing verhaal, want het werkt totaal niet. Zelfs op topsnelheid werd er nog geen druppel weggeblazen. Daarnaast pikt de achterruit ook best makkelijk vuil op. Ben benieuwd hoe ik dit in de herfst/winter ga ervaren.

Vandaag bij de dealer een rubberen mat opgehaald voor de bagageruimte en twee bijbehorende rubberen flappen die je aan de achterkant van de bank 'plakt'. Dan kan ik mooi mijn MTB achterin schuiven zonder de bekleding vies te maken.

Komend weekend is het plan te gaan kamperen met een klein tentje. Als de auto bij de tent kan staan, dan wil ik de V2L adapter testen zodat we stroom in de tent hebben.

Fijne auto, ik ben er wijs mee!

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Vraagje voor de mensen die 'm al hebben en Android Auto gebruiken; is dit over het volledige scherm? Zou iemand daar een foto van kunnen maken? En hoe werkt het in de praktijk, bijvoorbeeld met navigatie en wisselen tussen de infotainment van de auto en Android Auto zelf? Ben benieuwd, alvast bedankt.

All I had to do was follow the damn train.

• Motorfret
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQcw8p_mFSnfW4AbyMku7X-GW6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EauUpMQE1tN2zUZPUwhVhct4.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag in den Bosch geweest en in de zwarte ioniq 5 gezeten met zwart interieur die binnen staat.
Vind zelf (en ook vrouwlief en onze zoon) het zwarte interieur er beter uitzien dan het wit van de auto waar we in hebben proefgereden.
De witte demo was er niet, maar men had nog wel een witte klaarstaan van een klant.
Dus lekker "mijn" kleuren kunnen bekijken en loop er inmiddels aardig warm voor (hij is hoger op het lijstje komen te staan) 😇
Nu nog de ev6 bekijken en dan een keuze maken (Enyaq, ioniq of ev6)

• Pedroootje
  • Laatst online: 28-10 14:39
Ik heb begin juni een Ioniq 5 besteld via Arval bij Van Mossel. Mijn keuze is gevallen op een Connect RWD 58kwh, Phantom Black met Obsidian Black bekleding.

De auto heb ik besteld vanaf het plaatje (mijn vrouw via Tinder ontmoet dus beetje hetzelfde idee.....haha). Ondertussen heb ik een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat ik heel blij met mijn keuze ben.

Ik kon bij het bestellen van de Connect versie geen warmtepomp/batterijverwarming aangeven. Vond ik niet zo erg want ik rij maximaal 250 km per dag en kan op kantoor de auto opladen. Als ik nu in de configurator van Hyundai kijk staat dit pakket er standaard bij. Je kan deze optie dus niet meer aan of uit zetten. Ik ben dan ook benieuwd of dit pakket erbij zit.

Weten iemand van jullie hoe dit precies zit?

• chaoscontrol
Pedroootje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:51:
Ik heb begin juni een Ioniq 5 besteld via Arval bij Van Mossel. Mijn keuze is gevallen op een Connect RWD 58kwh, Phantom Black met Obsidian Black bekleding.

De auto heb ik besteld vanaf het plaatje (mijn vrouw via Tinder ontmoet dus beetje hetzelfde idee.....haha). Ondertussen heb ik een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat ik heel blij met mijn keuze ben.

Ik kon bij het bestellen van de Connect versie geen warmtepomp/batterijverwarming aangeven. Vond ik niet zo erg want ik rij maximaal 250 km per dag en kan op kantoor de auto opladen. Als ik nu in de configurator van Hyundai kijk staat dit pakket er standaard bij. Je kan deze optie dus niet meer aan of uit zetten. Ik ben dan ook benieuwd of dit pakket erbij zit.

Weten iemand van jullie hoe dit precies zit?
Ik heb deze bij Arval wel los in de configurator erbij moeten klikken voor mijn Connect. Was een optie van 1200 uit mijn hoofd.

• GoodPeople
@Pedroootje Ik begreep van de dealer dat vanaf Connect+ de warmtepomp er standaard bij zit. In de configurator zie ik ook dat deze bij Connect+ als standaard optie wordt toegevoegd, maar bij connect (dus) niet standaard wordt meegeleverd.

Ik heb deze apart toegevoegd aan mijn Style pakket (voor 1200 euro).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRHLGpmfc8tFLAIaN6jQ2TafoKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OO0iLW7mqm89gwNWox0lHNF3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door GoodPeople op 11-08-2021 10:00 ]

• e.vanderavoird
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Beste mede-leaserijders,

Even een vraagje, of een paar vraagjes eigenlijk;

Ik kan een verse auto bestellen bij leaseplan en ik wil een ionic 5, grote batterij RWD of AWD.
Liefst Lounge of Connect+, de precieze verschillen zijn me nog niet 100% helder.
Liefst met glasdak, maar geen noodzaak. Wat wél belangrijk is; trekhaak en dakdragers! Ik zag dat er een daklast is opgegeven en dat er 3rd party dragers verkrijgbaar zijn. Maar… passen die ook op het glasdak? Anders is het geen optie - dakdragers hebben prioriteit.

Verder, ik kan de wagen zo bijeen klikken in de mijn-leaseplan site, maar ik wil natuurlijk niets aanvinken dat de levertijd naar volgend jaar brengt.
Dus het kleurtje en interieur kleur heb ik wel een voorkeur voor, maar dit jaar leveren is belangrijker.

Heeft iemand van jullie ervaring met bestelling via leaseplan? Gaan zij shoppen bij de dealers oid? Of zouden zij zicht hebben op leveringen en voorraad? Of moet ik alle dealers in NL zelf gaan bellen 🙃

Alvast dank!

• Pedroootje
  • Laatst online: 28-10 14:39
@GoodPeople Zoals ik het nu zie in de configurator is het een verplicht pakket van 1200 euro geworden. Je bent dus verplicht deze te nemen. Vreemd en niet gunstig voor de bijtelling.

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 14:56
Pedroootje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:29:
@GoodPeople Zoals ik het nu zie in de configurator is het een verplicht pakket van 1200 euro geworden. Je bent dus verplicht deze te nemen. Vreemd en niet gunstig voor de bijtelling.
Volgens mij was de prijs van de Style 73 kWh 46.500 euro zonder warmtepomp en batterijverwarming, en is deze nu inclusief, voor dezelfde prijs.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

e.vanderavoird schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:28:
Beste mede-leaserijders,

Even een vraagje, of een paar vraagjes eigenlijk;

Ik kan een verse auto bestellen bij leaseplan en ik wil een ionic 5, grote batterij RWD of AWD.
Liefst Lounge of Connect+, de precieze verschillen zijn me nog niet 100% helder.
Liefst met glasdak, maar geen noodzaak. Wat wél belangrijk is; trekhaak en dakdragers! Ik zag dat er een daklast is opgegeven en dat er 3rd party dragers verkrijgbaar zijn. Maar… passen die ook op het glasdak? Anders is het geen optie - dakdragers hebben prioriteit.

Verder, ik kan de wagen zo bijeen klikken in de mijn-leaseplan site, maar ik wil natuurlijk niets aanvinken dat de levertijd naar volgend jaar brengt.
Dus het kleurtje en interieur kleur heb ik wel een voorkeur voor, maar dit jaar leveren is belangrijker.

Heeft iemand van jullie ervaring met bestelling via leaseplan? Gaan zij shoppen bij de dealers oid? Of zouden zij zicht hebben op leveringen en voorraad? Of moet ik alle dealers in NL zelf gaan bellen 🙃

Alvast dank!
Als je bij LeasePlan bestelt zul je op een stapeltje belanden van een to-do list. Ik ga er ook zelf achteraan gaan. Wat het handigste is om te doen: bel leaseplan en vraag ze naar de partner dealers voor de Ioniq 5. Ze zullen je dan een lijstje geven van dealers waar zij de Ioniq 5 inkopen. Dat zijn geen super grote lijsten. Voor de Q4 waren het er 6/7, voor de EV6 waren het er 4, ik verwacht dat het voor de Ioniq 5 ook vergelijkbaar zal zijn.
Vervolgens bel je die dealers en vraag je idd welke configuratie meeste kans heeft om in 2021 nog geleverd te worden. Ze zullen je geen 100% zekerheid kunnen geven, maar wel een goede indicatie. Glasdak gaat namelijk zeer waarschijnlijk in 2021 niet meer worden.
Als je een dealer hebt gevonden die jou voldoende gevoel geeft om te bestellen, dan vraag je naar de gegevens van de verkoper en vul je die in bij het opmerkingen veld om zo LeasePlan en de specifieke verkoper in contact te brengen. Zou hou je de druk er een beetje op.

Wat betreft de verschillen tussen de Connect+ en de Lounge:
De verschillen qua opties kun je mooi in de prijslijst zien: https://s7g10.scene7.com/...slijst-Hyundai-IONIQ-5pdf
Pagina 6 zie je de meeruitrusting van de Lounge tov van de Connect +

Wat niet in de prijslijst staat, zijn de verschillen in exterieur. De Lounge en Connect + zien er namelijk ook anders uit. Dit zal de Connect+ zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SSUCw7yNLyplqBa_W9HlpYqfsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLCJFkLYBQFwgF6hVY2Laz4x.jpg?f=fotoalbum_large
En dit is de Lounge:
Afbeeldingslocatie: https://cloudflareimages.dealereprocess.com/resrc/images/c_limit,fl_lossy,w_500/v1/dvp/810/4641703393/Nieuw-0-Hyundai-IONIQ-573kWhLoungeAWD305PK605nmVanafnutebestellenbijNoteboom!!!-ID4641703393-aHR0cDovL21lZGlhLmRlYWxlcmVwcm9jZXNzLmV4cG9ydC5kb29ybGlua2Vudm9vcnJhYWQubmwvODAzODc1MzA1Ni9pbWFnZTEuanBn

• chaoscontrol
Ik heb ten tijde van mijn zoektocht de lijsten zoals deze op de site stonden in excel naast elkaar gezet en de verschillen tussen de versies uitgelicht. Ik weet niet of het nog actueel is en het was gewoon copy+paste van de website maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

• e.vanderavoird
HollovVpo1nt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Als je bij LeasePlan bestelt zul je op een stapeltje belanden van een to-do list. Ik ga er ook zelf achteraan gaan. Wat het handigste is om te doen: bel leaseplan en vraag ze naar de partner dealers voor de Ioniq 5. Ze zullen je dan een lijstje geven van dealers waar zij de Ioniq 5 inkopen. Dat zijn geen super grote lijsten. Voor de Q4 waren het er 6/7, voor de EV6 waren het er 4, ik verwacht dat het voor de Ioniq 5 ook vergelijkbaar zal zijn.
Vervolgens bel je die dealers en vraag je idd welke configuratie meeste kans heeft om in 2021 nog geleverd te worden. Ze zullen je geen 100% zekerheid kunnen geven, maar wel een goede indicatie. Glasdak gaat namelijk zeer waarschijnlijk in 2021 niet meer worden.
Als je een dealer hebt gevonden die jou voldoende gevoel geeft om te bestellen, dan vraag je naar de gegevens van de verkoper en vul je die in bij het opmerkingen veld om zo LeasePlan en de specifieke verkoper in contact te brengen. Zou hou je de druk er een beetje op.

Wat betreft de verschillen tussen de Connect+ en de Lounge:
De verschillen qua opties kun je mooi in de prijslijst zien: https://s7g10.scene7.com/...slijst-Hyundai-IONIQ-5pdf
Pagina 6 zie je de meeruitrusting van de Lounge tov van de Connect +

Wat niet in de prijslijst staat, zijn de verschillen in exterieur. De Lounge en Connect + zien er namelijk ook anders uit. Dit zal de Connect+ zijn:
[Afbeelding]
En dit is de Lounge:
[Afbeelding]
Dank je wel. Daar kan ik wel wat mee. Ik sprak de Hyundai dealer in Leiden even en die gaf ook al aan dat opties als glasdak en ook AWD een probleem gaan worden in 2021. Maar ik heb geen idee of dat ook voor kleuren/interieurs gaat gelden.

Je zou zeggen dat de dealers allemaal in hetzelfde systeem kijken naar wat er aankomt via de importeur. Geen idee of dat zo werkt, maar dat zou ik logisch vinden…

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

e.vanderavoird schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Dank je wel. Daar kan ik wel wat mee. Ik sprak de Hyundai dealer in Leiden even en die gaf ook al aan dat opties als glasdak en ook AWD een probleem gaan worden in 2021. Maar ik heb geen idee of dat ook voor kleuren/interieurs gaat gelden.

Je zou zeggen dat de dealers allemaal in hetzelfde systeem kijken naar wat er aankomt via de importeur. Geen idee of dat zo werkt, maar dat zou ik logisch vinden…
Dat laatste is idd logisch, ze kijken in hetzelfde systeem. Maar Leaseplan werkt niet met alle dealers maar select aantal. Om het nog lastiger te maken zijn de dealers waarmee ze samenwerken per model verschillend.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[Afbeelding]
Hmm.. mijn auto (waarschijnlijk EV6, mat) zal in een straat komen te staan waar ik best veel last heb van honingdauw, een plakkerig laagje over m'n auto nadat onder een boom heeft gestaan. Dat is echt k*t, want dan zou ik om de paar dagen als ik pech heb de auto met de hand moeten wassen. Het merendeel van de parkeerplekken is onder een boom. ;w

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HollovVpo1nt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Hmm.. mijn auto (waarschijnlijk EV6, mat) zal in een straat komen te staan waar ik best veel last heb van honingdauw, een plakkerig laagje over m'n auto nadat onder een boom heeft gestaan. Dat is echt k*t, want dan zou ik om de paar dagen als ik pech heb de auto met de hand moeten wassen. Het merendeel van de parkeerplekken is onder een boom. ;w
Een auto hoes is dan de enige optie denk ik?

• Vielleicht
HollovVpo1nt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Zo te horen heb je hem nog niet besteld? Dan zou ik de matte lak even heroverwegen ;)

Weet iemand op welke versie de automatische handgrepen zitten? In de configurator staat zelfs bij de Lounge dat deze handmatig zijn :?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vielleicht schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Zo te horen heb je hem nog niet besteld? Dan zou ik de matte lak even heroverwegen ;)
Ik vind de EV6 eigenlijk alleen mooi in mat grijs. En de metallic varianten van de Ioniq vind ik alleen mooi met de grijze sideskirt, maar die is alleen voor de Lounge...
cooper_s1 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Een auto hoes is dan de enige optie denk ik?
I think so
:'( :'(

[ Voor 20% gewijzigd door HollovVpo1nt op 11-08-2021 15:08 ]

HollovVpo1nt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Ik vind de EV6 eigenlijk alleen mooi in mat grijs. En de metallic varianten van de Ioniq vind ik alleen mooi met de grijze sideskirt, maar die is alleen voor de Lounge...

[...]

I think so
:'( :'(
Je zou nog kunnen kijken of een keramische coating (bijv Opticoat) ook voor een matte lak werkt. Dan zou het in ieder geval makkelijker te verwijderen moeten zijn.

• Luft
Meer gedetailleerde uitleg over de mogelijkheden van de deurgrepen, het model is EV6 maar is waarschijnlijk gelijk aan de Ioniq 5

https://youtu.be/6E9dz4imoj8

• Vielleicht
Luft schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:15:
Meer gedetailleerde uitleg over de mogelijkheden van de deurgrepen, het model is EV6 maar is waarschijnlijk gelijk aan de Ioniq 5

https://youtu.be/6E9dz4imoj8
Thanks, maar ik ken het concept van de automatische deurgrepen. Ik vroeg mij alleen af welke versie in NL welke deurgrepen krijgen. In de configurator van Hyundai staan alleen maar handmatige. Betekent dat dat je alle deuren handmatig moet openen, maar dat ze wel allemaal automatisch naar buiten komen, of betekent dat dat je ze allemaal handmatig naar buiten moet duwen? :?

• Luft
Vielleicht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Thanks, maar ik ken het concept van de automatische deurgrepen. Ik vroeg mij alleen af welke versie in NL welke deurgrepen krijgen. In de configurator van Hyundai staan alleen maar handmatige. Betekent dat dat je alle deuren handmatig moet openen, maar dat ze wel allemaal automatisch naar buiten komen, of betekent dat dat je ze allemaal handmatig naar buiten moet duwen? :?
Geen idee, heb zelf een P45. Video is meer een technische uitleg met ook de mogelijkheid om met je smartphone de deuren te openen en sluiten.

Vielleicht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

In de prijslijst staat bij Lounge "Deurgrepen exterieur, automatisch". De deurgrepen gaan dan automatisch openstaan wanneer je de auto benadert met de sleutel.

In alle andere gevallen zul je de deurgreep handmatig naar buiten moeten duwen. Basis zit er wel "centrale vergrendeling met smart key" op. Als je dus de 'touch knop' op de deurgreep aanraakt ontgrendelen de deuren. Maar je moet dan nog steeds de handgreep naar buiten duwen (zoals bij Tesla Model 3).

• e.vanderavoird
HollovVpo1nt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Dat laatste is idd logisch, ze kijken in hetzelfde systeem. Maar Leaseplan werkt niet met alle dealers maar select aantal. Om het nog lastiger te maken zijn de dealers waarmee ze samenwerken per model verschillend.
Ja dat maakt het weer eens fijn onoverzichtelijk. De dealer in Leiden meldt (en leest ws mee), dat er geen levertijden opgegeven zijn door Hyundai voor de Lounge, AWD en glasdak:

“Bij de keuze voor lounge / 20 inch, awd of glazen dak geeft de fabrikant geen verwachte leveringstermijn op dit moment op (andere modellen indien niet op vooraad een maand of 4).
Er komen beperkt 73kwh auto’s in style en connect dit jaar nog naar Nederland.”

[ Voor 20% gewijzigd door e.vanderavoird op 12-08-2021 10:01 ]

e.vanderavoird schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Ja dat maakt het weer eens fijn onoverzichtelijk. De dealer in Leiden meldt (en leest ws mee), dat er geen levertijden opgegeven zijn door Hyundai voor de Lounge, AWD en glasdak:

“Bij de keuze voor lounge / 20 inch, awd of glazen dak geeft de fabrikant geen verwachte leveringstermijn op dit moment op (andere modellen indien niet op vooraad een maand of 4).
Er komen beperkt 73kwh auto’s in style en connect dit jaar nog naar Nederland.”
Hyundai is nogal overvallen door de positieve ontvangst door de markt en overspoeld met vraag naar de Ioniq 5. Ze hebben in Korea hun hele doelstelling voor het jaar in de eerste maand verkocht. Daarop hebben ze de doelstelling voor 2021 verhoogd van 70.000 naar 90.000 auto's, wat niet makkelijk was ivm chiptekorten en vakbonden. Desondanks lijkt de vraag nog veel groter te zijn en worden bepaalde modellen vertraagd om toch zoveel mogelijk te kunnen leveren.

De AWD Lounge met panorama dak is het meest vertraagd.

De dealer gaf bij mij aan dat ze wekelijks heel beperkt modellen krijgen om op in te tekenen. Dat gaat dan om combinaties van uitvoering en kleur. Dus wellicht kan de keuze voor een andere kleur nog iets uitmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-08-2021 10:34 ]

• Vielleicht
Vandaag is mijn Ioniq 5 73 kWh RWD Connect + besteld. De verwachte levertijd staat momenteel op 15 december :) Fingers crossed!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Vielleicht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:09:
Vandaag is mijn Ioniq 5 73 kWh RWD Connect + besteld. De verwachte levertijd staat momenteel op 15 december :) Fingers crossed!
Ik zit nog in de offerte molen.... ook voor een connect +.... heeeeeeeeel erg fingers crossed...
al hoorde ik wel dat Alphabet lease een claim heeft op een x aantal Ioniq's....
Als het niet lukt dan moet ik toch weer voor iets heel anders gaan zoeken... alle andere elektrische
auto's zijn óf te duur of vind ik niets...

• GoodPeople
Vielleicht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:09:
Ik heb zojuist mijn leverdatum te horen gekregen voor de Style 58kWH... 27 december. :o Dat wordt bijzonder spannend, hoewel de dealer ook aangaf dat de auto wel iets eerder zou kunnen komen (en uiteraard ook wel wat later). En anders hebben we natuurlijk gewoon pech met de bijtelling. Het lijkt me hoe dan ook een super fijne auto, dus kijk er erg naar uit.

Inmiddels via Leasemaatschappij ook een laadpaal voor thuis aangevraagd, dat gaat via NewMotion. En ook moet ik mijn thuisaansluiting verzwaren naar 3x25A. Dus naast wachten op de auto, staan er ook wat dat betreft nog wat andere acties te wachten voordat de auto op de oprit staat.

[ Voor 18% gewijzigd door GoodPeople op 12-08-2021 16:08 ]

@GoodPeople @cooper_s1 @Vielleicht en anderen. Graag vragen, opmerkingen en discussies over leveringen in Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic. Zie ook topic warning.

• Motorfret
Zijn er eigenlijk al ioniq 5 modellen in 'olive green' in Nederland?
(vrouwlief geeft aan dat ze dat (naast wit) ook wel een mooie kleur vind)

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 15:36
Maandag hem gelukkig kunnen ophalen. Uiteindelijk dus anderhalve maand moeten wachten op de P45.
Wat een mooie en fijne auto! Vooral het 1-pedaal rijden in combinatie met de elektrische automaat geeft een rust.

Nu al een aantal keer aangesproken over hoe gaaf die wel niet is. Dat heb ik bij mijn vorige auto's nog niet gehoord van vreemden.

Nu nog alle instellingen en assistentie mogelijkheden uitzoeken.
Motorfret schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:02:
Zijn er eigenlijk al ioniq 5 modellen in 'olive green' in Nederland?
(vrouwlief geeft aan dat ze dat (naast wit) ook wel een mooie kleur vind)
Die vraag is al eens gesteld hier, maar ik weet niet of hij al ergens staat. Hier wel een link met een filmpje waarin de kleur goed te zien is:

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Plottwist! Het is de Ioniq 5 geworden. Vandaag weer een proefrit gemaakt in eentje met zwarte interieur en dat voelde een stuk beter dan mijn eerste kennismaking met de Ioniq. Nu nog hopen dat die in 21 wordt geleverd

Heb is de gravity gold connect met warmtepomp geworden. Heeft iemand referenties van de zwarte leder/stof interieur? Alleen de connect+ en lounge zijn volledig leer volgens mij.

En weet iemand hoe de koplampen van de niet-lounge versies eruit zien? Alleen bij de Lounge staat: "Verlichting voorzijde, dual-projectie
LED (‘Pixel’)" Is dat zeg maar de grill verlichting?

[ Voor 49% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-08-2021 22:06 ]

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
HollovVpo1nt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:41:
Plottwist! Het is de Ioniq 5 geworden. Vandaag weer een proefrit gemaakt in eentje met zwarte interieur en dat voelde een stuk beter dan mijn eerste kennismaking met de Ioniq. Nu nog hopen dat die in 21 wordt geleverd

Heb is de gravity gold connect met warmtepomp geworden. Heeft iemand referenties van de zwarte leder/stof interieur? Alleen de connect+ en lounge zijn volledig leer volgens mij.

En weet iemand hoe de koplampen van de niet-lounge versies eruit zien? Alleen bij de Lounge staat: "Verlichting voorzijde, dual-projectie
LED (‘Pixel’)" Is dat zeg maar de grill verlichting?
Zie deze Youtube video voor koplampen van niet lounge model, inclusief stoffen interieur.
YouTube: Hyundai Ioniq 5 | Voorsprong door techniek (2021)
Alleen bij Lounge model zijn alle buitenlicht functies in LED uitgevoerd. Op andere modellen is oa. het knipperlicht onderaan in de bumper geplaatst.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oh man... Ik ben mezelf weer gek aan het maken. Begin nu te denken dat ik voor de Mach E had moeten kiezen. Wordt weer een slapeloze nacht...
HollovVpo1nt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:39:
Oh man... Ik ben mezelf weer gek aan het maken. Begin nu te denken dat ik voor de Mach E had moeten kiezen. Wordt weer een slapeloze nacht...
Nog een beetje kunnen slapen? 😁

Maar serieus... Wat is je zorg?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
HollovVpo1nt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:39:
Die Mach e zou ik alleen om het domme openen van de deuren al niet nemen. Heb hem een paar keer zien staan afgelopen vakantie. Vind de ioniq 5 veel mooiere auto.
Pagina: 1 ... 20 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic