Op vakantie is de I5 toch echt een heerlijke auto. Lekker stil en zelfs net 150 heb je niet door dat je hard aan het gaan bent. De begrenzer stopt de auto boterzacht bij de 190 (altijd leuk aan duitsland om op een nagenoeg lege rechte weg even een keer uit te testen). Dat is wel even iets anders dan de Peugeot 308SW die ik hiervoor had.
Na een jaar lang nagenoeg alleen lokaal geladen te hebben nu aangewezen op snellader. Toch wat bevindingen:
1. EnBW komt vaak maar tot 150kW en vanaf 55% naar 125kW. De EnBW van Shell recharge ging wel tot 180kW
2. Fastned ook vaak hetzelfde verhaal
3. Ionity gaat beter met ruim 200kW maar als de palen allemaal vol zijn lijkt het alsof er een soort ontmoedigingsbeleid is. Al een paar keer gehad, bij verschillende locaties, dat deze tot 80% echt heel hard ging en precies op 80% terugschakelde naar 8kW. Alsof ze niet willen dat je langer blijft staan.
Het is al met al wat meer plannen dan met een ICE maar in Duitsland aan de snelweg goed te doen. Daarnaast ben ik voor het eerst echt tevreden over een ingebouwde navi. Laadstops toevoegen gaat echt goed daar waar ABRP nogal autistisch is en je bij een kleine wijziging onderweg alles opnieuw in moet stellen. Niet handig als je aan het rijden bent en dan is de ingebouwde navi een uitkomst.
En wat fijn om als laatste aan te komen en als eerste te vertrekken naar BMW en Audi etcetera en dan de bestuurders zien kijken van gast die nu al

. Zeker als je nog een sanitaire stop hebt of iets gaat drinken dan moet je echt moeite doen om op tijd terug te zijn. Blijft toch een heel groot voordeel en daarop had ik de auto ook uitgezocht maar komt nu pas tot zijn recht. Ben benieuwd hoe het over 2 weken gaat zijn voor 1700km enkele reis naar Noorwegen vanuit NL.
[
Voor 15% gewijzigd door
Rugby82 op 04-08-2023 21:31
]