Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
CharlieBulldog schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:39:
[...]

De beperking vanaf 80% komt van de auto en niet van de laadpaal.
Het betreft de bescherming van de batterij.
Dat ben ik niet met je eens, want als je de auto aan de lader laat zitten gaat hij na 1 of 2 minuten gewoon weer door met laden op hogere snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door PeMo1965 op 07-08-2023 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Want de auto kan niet even 1 a 2 minuten rustig aan doen? Oorzaak gevolg van deze conclusie ontgaat mij even?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
PeMo1965 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, want als je de auto aan de lader laat zitten gaat hij na 1 of 2 minuten gewoon weer door met laden op hogere snelheid.
Rond de 80% worden de accucellen gebalanceerd. Dat duurt een paar minuten, dan gaat de auto weer verder. Dit is de auto, niet de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
trippelb schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:07:
Want de auto kan niet even 1 a 2 minuten rustig aan doen? Oorzaak gevolg van deze conclusie ontgaat mij even?
Ik zie dit alleen bij Ionity.
Bij andere palen loopt de snelheid geleidelijk terug maar loopt gewoon door bij 80%.
Dat is mijn waarneming, vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:34
PeMo1965 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Ik zie dit alleen bij Ionity.
Bij andere palen loopt de snelheid geleidelijk terug maar loopt gewoon door bij 80%.
Dat is mijn waarneming, vandaar mijn opmerking.
Van het weekend even op een rit getest bij zowel Shell Recharge als FastNed, ook daar bij 80% de drop naar 8-10kW en na ongeveer een minuutje weer naar een hogere snelheid.
Ik heb dit persoonlijk nu dus bij Ionity, FastNed en Shell Recharge zien gebeuren, en komt ook overeen met meerdere waarnemingen dat de Ioniq 5 en Kia EV6 een soort drop hebben op de 80% voor een korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcor
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-08 23:41
Weet iemand of je ergens kunt zien wat de verwachte soc is als je een bestemming invoert in het Hyundai navigatie systeem? Uiteraard kan ik wel zien wat mijn huidige range is, maar ik zou het wel handig vinden om ook te kunnen zien hoeveel %lading ik (bij het huidige gemiddelde verbruik) naar verwachting over heb als ik mijn bestemming heb bereikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Alcor schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:34:
Weet iemand of je ergens kunt zien wat de verwachte soc is als je een bestemming invoert in het Hyundai navigatie systeem? Uiteraard kan ik wel zien wat mijn huidige range is, maar ik zou het wel handig vinden om ook te kunnen zien hoeveel %lading ik (bij het huidige gemiddelde verbruik) naar verwachting over heb als ik mijn bestemming heb bereikt.
Dit is momenteel nog niet beschikbaar op de I5. Op de I6 wel, dus hopelijk hebben we nog iets om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Wellicht heb ik het over het hoofd gezien maar is er precies een reden op gegeven dat de automatische uitslaande deurhendels er niet meer op zitten?
Lijkt mij eenvoudige techniek die ineens verdwenen is na het vorige model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
MSoft06 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:52:
Wellicht heb ik het over het hoofd gezien maar is er precies een reden op gegeven dat de automatische uitslaande deurhendels er niet meer op zitten?
Chip tekort. Anders duurde de levertijd waarschijnlijk vele malen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcor
Vielleicht schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Dit is momenteel nog niet beschikbaar op de I5. Op de I6 wel, dus hopelijk hebben we nog iets om naar uit te kijken :)
Dank voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Xmoo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

oke..... zou het een probleem zijn om dit weer achteraf in te bouwen, of is dit prijstechnisch niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Xmoo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

Vreemd verhaal, overal lees je dat de chiptekorten eigenlijk wel mee vallen momenteel en dat er een flinke inhaalslag wordt gemaakt.
Zou wel fijn zijn als deze functie terug komt voor nu vind ik het beetje zielig dat je op een auto van bijna 70K geen uitklapbare deurgrepen hebt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Zo net terug van een rondritje Europa.... 3500km in een dikke week. Zoals gewoonlijk weer prima te doen met de IONIQ5. Blijft een heerlijke reiswagen met 130km op de auto cruisecontrol op de Deutsche Autobahn.

Volop kunnen experimenteren met de laatste versie van de navi-update met de laadplanning. Mijn conclusie?

Ik vind het niet veel toevoegen. Grootste gemis vind ik dat je geeen gewenste SoC kunt invoeren. Dat maakt het advies eigenlijk onbruikbaar als hij het zo inplant dat je met ongeveer 10% SoC aankomt in de late avond op je Hongaarse camping... Vorig jaar druk bezig geweest met ABRP en daar kan dát juist wel. Maar ABRP vind ik uiteindelijk niks, omdat ik alleen van ongeveer 15-->85 wil laden en niet van die 10 minuten laadstopjes.... (ja, ook dat kun je instellen, maar is me alsnog niet van zin). Wat me opviel is de de laadplanning zelfs binnen de laatste 30 km nóg weer verandert. Dan weer een IONITY over 20km, dan weer een ALLEGO over 25km. Werkt verwarrend en is irritant.

Inmiddels is de HPC-laaddichtheid zo groot, dat het allemaal onnodige stress geeft. Mijn tactiek is gewoon simpel voor zo'n reis.Voor mijn praktijk geldt dat ik ongeveer een kleine 300km bereik hebben (tussen de 15 a 20 en 80-85%), Dus bij vol van huis plan je een laadstop in over 300km. En die plan ik dan gewoon in, in WAZE, want die prevaleert voor mijn nog steeds boven de inbouwnavi. Tijdens het laden zoek ik dan weer ff een nieuwe over 275km of zo. De laadplanning in de navi kun je al "inspiratie"gebruiken, maar meestal pak ik de app van Shell Recharge om een nieuw punt te vinden.

Ook gisteren in Duitsland werd ik weer 'geknepen' op een Fastned 300kw waar ik alleen aan stond. Te vaak haal ik bij Fastned niet de max van 220kw, waar ik die bij IONITY eigenlijk altid wel aantik.

In Duitsland kies ik bij voorkeur een Autohof en niet een Raststaette. Want vaak wat meer palen en meerdere aanbieders. Of een industrieterrein met bijvoorbeeld een Hornbach o.i.d. langs de snelweg.

Het duurde bij mij ff dat ik door had dat je bij de inbouwnavi bij het overzicht met laadplanning op het vlaggetjje moet drukken om de details te zien van het laadpunt. Daar kun je het adres zien (om in WAZE in te voeren) en ook de beschikbaarheid. Overigens klopt daar helemaal niks van, dus heb je d'r ook niks aan en levert alleen maar stress op....

Op de plaats van bestemming laat ik doorgaans aan een 11kw lader, bijvoorbeeld tijdens het shoppen of een uit-eten sessie. Dat gaat vaak prima, al heb ik in Hongarije meegemaakt dat RFID niet mogelijk was en alleen via een app, waarin je daan heel complex een account moest aanmaken e.d...... Onderweg toch nog weer een paar keer opmerking gehad "ben je met een EV hier helemaal gekomen en gaat dat goed?" Kun je in Hongarije wel laden dan? Ja hoor, je moet wel ff zoeken én plannen, want op het platteland vind je niks aan laadpalen. Dus zo maar ff de auto pakken gaat niet als je weinig SoC hebt. Dit jaar op de camping in Hongarije zelfs de Granny loader uit de verpakking gehaald.....de hele nacht aan de 6A op de comping gestaan en dan laad je met 1,3Kw zo'n 10% SoC bij..... Schiet dus echt niet op.

Dus ga je richting Duitsland, Oostenrijk*) doe niet moielijk en ga niet lopen stressen met ABRP of de inboard navi. Doe gewoon je ding en ga elke 300km ff laden. Voel je zeker niet verplicht de onboard navi te moeten gebruiken als je in NL altijd Waze/Maps gebruiktt. Die laadplanning voegt voor mij zeer weinig toe en is geen reden om daarvoor de onboard navi te gebruiken. Mijn vuistregels: elke 300km laden elke 10% SoC is ongeveer 50km.

*) voor wintersport heb je de onboard wel nodig, vanwege de preoconditioning. Normaal gesproken heb je die in de zomervakantie niet nodig. Maar.....gisteren tikten we op 1000m hoogte nog wel ff de 12gr. aan én omdat ik toen wel ff op de onboard reed (mijn vrouw reed, en ik zat op m'n telefoon) vloog warempel de preconditioning toen wel aan.

Veel vakantieplezier als je nog gaat!

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 07-08-2023 16:19 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hyundai Ioniq 5 Body in White: A Strong Debut for E-GMP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Het gekke is dat het komt door chip tekorten en in NL worden ze nog steeds uitgeleverd zonder. Alle te korten zijn ook opgelost.

In de USA worden ze gewoon uitgeleverd met.

Ik vind dit ook de meest irritante keuze die is gemaakt.
Mijn kids hebben nog steeds problemen met het openen van de deuren.

Maar goed geen ruitenwisser achter is ook nog steeds een vreemde keuze met dit slechte weer van de afgelopen dagen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 10:31
Het gebrek aan ruitenwissers achter had wat mij betreft mogen betekenen dat de auto geen typegoedkeuring had mogen krijgen. Het is ronduit gevaarlijk en je binnenspiegel is een groot deel van de tijd nutteloos. Of er zit weer stof op de achterruit of door spray van water die de auto zelf maakt zit het raam vol met een soort van mist.

Ik kan er nog altijd niet aan wennen dat de binnenspiegel niet te gebruiken is, maar heb wel geleerd nooit meer een auto te kiezen zonder achterruitwisser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:51
Heb jij geen buitenspiegels dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

gedonie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:45:
Het gebrek aan ruitenwissers achter had wat mij betreft mogen betekenen dat de auto geen typegoedkeuring had mogen krijgen. Het is ronduit gevaarlijk en je binnenspiegel is een groot deel van de tijd nutteloos. Of er zit weer stof op de achterruit of door spray van water die de auto zelf maakt zit het raam vol met een soort van mist.

Ik kan er nog altijd niet aan wennen dat de binnenspiegel niet te gebruiken is, maar heb wel geleerd nooit meer een auto te kiezen zonder achterruitwisser.
nog nooiit met caravan gereden, of met een kofferbak zo vol dat de achterruit ook niet meer doorkijkbaar is?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metom
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
gedonie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:45:

Heb van de garage de tip gekregen om even de camera op te zetten bij hevige regen. Dit heeft namelijk hetzelfde effect als een digitale binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 10:31
Natuurlijk wel, maar die geven bij lange na niet hetzelfde zicht als de binnenspiegel. Met die laatste kun je veel verder en veel beter naar achter kijken. Vooral bij wisselen van rijstrook is juist die spiegel belangrijk om van te voren een veilig gat uit te kiezen.

En ja ik heb ook wel eens met overvolle kofferbak gereden, maar ook dat vindt ik persoonlijk verre van veilig. Je mist gewoon een belangrijk stuk zichtveld, en zo denkt de wetgever er ook over. Anders was die binnenspiegel niet verplicht.

De tip van de achteruitrij camera ga ik eens proberen, kijken of dat wat helpt. Maar mis je dan niet diepte, als in bepalen hoever iets weg is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:35

-CJ

Not remastered

Bij water uit de lucht of op de weg zet ik altijd de achteruitverwarming aan, dat krijgt het "liggende" water redelijk weg. Is het ideaal? Nee, maar het helpt zeker.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:21
Het gemis aan een achter ruitenwisser is inderdaad een heel irritant punt en echt een gruwelijke designfout.

Een binnenspiegel voegt zoveel meer toe dan alleen je buitenspiegels (en ja ik heb ook veel in verlengde sprinters en andere bussen gereden zonder binnespiegel). Voor bijvoorbeeld de snelweg is even in je binnenspiegel kijken zoveel overzichtelijker, sneller, veiliger en ergonomischer dan continu in 2 buitenspiegels te moeten kijken waarbij je veel meer je ogen van de weg af moet halen. Dat is gewoon een feit en de reden waarom dat ding er zit.

Die tip van de achteruitrijcamera aanzetten snap ik persoonlijk ook niet. Vaak is deze camera namelijk ook nat en het beeld vertekend zo gigantisch dat je alsnog weinig zinnigs in kan schatten.

[ Voor 6% gewijzigd door Rugby82 op 07-08-2023 19:30 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
jrk schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:05:
Zo net terug van een rondritje Europa.... 3500km in een dikke week. Zoals gewoonlijk weer prima te doen met de IONIQ5. Blijft een heerlijke reiswagen met 130km op de auto cruisecontrol op de Deutsche Autobahn.

Volop kunnen experimenteren met de laatste versie van de navi-update met de laadplanning. Mijn conclusie?

Ik vind het niet veel toevoegen. Grootste gemis vind ik dat je geeen gewenste SoC kunt invoeren. Dat maakt het advies eigenlijk onbruikbaar als hij het zo inplant dat je met ongeveer 10% SoC aankomt in de late avond op je Hongaarse camping... Vorig jaar druk bezig geweest met ABRP en daar kan dát juist wel. Maar ABRP vind ik uiteindelijk niks, omdat ik alleen van ongeveer 15-->85 wil laden en niet van die 10 minuten laadstopjes.... (ja, ook dat kun je instellen, maar is me alsnog niet van zin). Wat me opviel is de de laadplanning zelfs binnen de laatste 30 km nóg weer verandert. Dan weer een IONITY over 20km, dan weer een ALLEGO over 25km. Werkt verwarrend en is irritant.

Inmiddels is de HPC-laaddichtheid zo groot, dat het allemaal onnodige stress geeft. Mijn tactiek is gewoon simpel voor zo'n reis.Voor mijn praktijk geldt dat ik ongeveer een kleine 300km bereik hebben (tussen de 15 a 20 en 80-85%), Dus bij vol van huis plan je een laadstop in over 300km. En die plan ik dan gewoon in, in WAZE, want die prevaleert voor mijn nog steeds boven de inbouwnavi. Tijdens het laden zoek ik dan weer ff een nieuwe over 275km of zo. De laadplanning in de navi kun je al "inspiratie"gebruiken, maar meestal pak ik de app van Shell Recharge om een nieuw punt te vinden.

Ook gisteren in Duitsland werd ik weer 'geknepen' op een Fastned 300kw waar ik alleen aan stond. Te vaak haal ik bij Fastned niet de max van 220kw, waar ik die bij IONITY eigenlijk altid wel aantik.

In Duitsland kies ik bij voorkeur een Autohof en niet een Raststaette. Want vaak wat meer palen en meerdere aanbieders. Of een industrieterrein met bijvoorbeeld een Hornbach o.i.d. langs de snelweg.

Het duurde bij mij ff dat ik door had dat je bij de inbouwnavi bij het overzicht met laadplanning op het vlaggetjje moet drukken om de details te zien van het laadpunt. Daar kun je het adres zien (om in WAZE in te voeren) en ook de beschikbaarheid. Overigens klopt daar helemaal niks van, dus heb je d'r ook niks aan en levert alleen maar stress op....

Op de plaats van bestemming laat ik doorgaans aan een 11kw lader, bijvoorbeeld tijdens het shoppen of een uit-eten sessie. Dat gaat vaak prima, al heb ik in Hongarije meegemaakt dat RFID niet mogelijk was en alleen via een app, waarin je daan heel complex een account moest aanmaken e.d...... Onderweg toch nog weer een paar keer opmerking gehad "ben je met een EV hier helemaal gekomen en gaat dat goed?" Kun je in Hongarije wel laden dan? Ja hoor, je moet wel ff zoeken én plannen, want op het platteland vind je niks aan laadpalen. Dus zo maar ff de auto pakken gaat niet als je weinig SoC hebt. Dit jaar op de camping in Hongarije zelfs de Granny loader uit de verpakking gehaald.....de hele nacht aan de 6A op de comping gestaan en dan laad je met 1,3Kw zo'n 10% SoC bij..... Schiet dus echt niet op.

Dus ga je richting Duitsland, Oostenrijk*) doe niet moielijk en ga niet lopen stressen met ABRP of de inboard navi. Doe gewoon je ding en ga elke 300km ff laden. Voel je zeker niet verplicht de onboard navi te moeten gebruiken als je in NL altijd Waze/Maps gebruiktt. Die laadplanning voegt voor mij zeer weinig toe en is geen reden om daarvoor de onboard navi te gebruiken. Mijn vuistregels: elke 300km laden elke 10% SoC is ongeveer 50km.

*) voor wintersport heb je de onboard wel nodig, vanwege de preoconditioning. Normaal gesproken heb je die in de zomervakantie niet nodig. Maar.....gisteren tikten we op 1000m hoogte nog wel ff de 12gr. aan én omdat ik toen wel ff op de onboard reed (mijn vrouw reed, en ik zat op m'n telefoon) vloog warempel de preconditioning toen wel aan.

Veel vakantieplezier als je nog gaat!
Mijn tip is om gewoon tijdens de rit een tussenpunt toe te voegen in de interne navi. Kan heel snel en je hebt de optie voor bij de bestemming of bij de huidige locatie en die gaat tot meer dan 50km vooruit. Als je je voorkeurs providers hebt ingevoerd werkt dat ook geweldig. Zo doe ik het nu. En natuurlijk van tevoren thuis al een globaal plan maken qua laadpunten.

ABRP vind ik ook niet altijd geweldig want als je ineens een andere paal pakt dan is deze de weg helemaal kwijt en moet je alles opnieuw instellen en dus stoppen. Daarnaast geeft deze zelfs bij zo min mogelijk stops alsnog veel te veel loze korte stops. In de praktijk gebruik ik dus de combi van beide maar ieder zo zijn eigen voorkeur. ABRP met het globale plan wat thuis is gemaakt en de interne navi voor wijzigingen want daar moet je sowieso je laadpunten in gaan zetten voor de preconditioning.

Omdat ik met de eneco laadpas (leaseauto) niet overal kan laden moet ik sowieso iets anders plannen en sommige providers compleet links laten liggen. ABRP geeft ondanks de voorkeuren toch soms ineens een ongewenste provider. Het is gewoon allemaal relatief nieuwe techniek en moet nog wat beter worden de komende jaren. Dan is het altijd wat behelpen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
De video itself is best interessant.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Razwer met name de itself counter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door wim1955 op 07-08-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Om even in te haken op het gebrek aan achterwisser, ik heb mijn binnenspiegel altijd op het kinderzitje gericht. Voor mijn werk rij ik zo'n grote gele bus met blauwe lampen dus ik ben gewend om alleen buitenspiegels te gebruiken. De Ioniq 5 N komt blijkbaar wel met achterwisser dus misschien alle 2024 modellen ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 19:14

PEC

Weet iemand of de deurhendels achteraf automatisch uitklapbaar te maken zijn? Als dit in de USA er wel op zit dan moet toch bekend zijn welke componenten hiervoor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
PEC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Weet iemand of de deurhendels achteraf automatisch uitklapbaar te maken zijn? Als dit in de USA er wel op zit dan moet toch bekend zijn welke componenten hiervoor nodig zijn.
Misschien eens in die service manual of een parts manual kijken? Ik heb de handgrepen al, dus ik ga het niet uitzoeken.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
PEC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

In de eerdere paginas van dit forum is er iemand geweest die er wat onderzoek in heeft gestoken en het schijnt niet te kunnen ivm kabelboom/aansturing gerelateerde uitdagingen.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Stefangrp
Maken jullie op vakantie ook stiekem af en toe een foto van je auto, ipv de omgeving/je kids/etc?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpA0V7O_lsZNKFpipV2So7qeVwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGqHVHT1L9njS0DGogLk8UGi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
ik zat nog even door de munro videos te scrollen en vond deze nog wel interressant, vooral de laatste minuut over de opbouw van de achterpanelen van de achterbank is wellicht de moeite waard om te noemen. vooral als je de auto regelmatig wil gebruiken als verhuiswagen en de achterbank plat gooit.

ter info:
YouTube: The Great Seat Scuffle: Hyundai Ioniq 5 Seats vs. Rivian & Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24
GG85 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

Het is gelukt afgelopen zaterdag... het enige probleem is dat de front camera erg slecht plakt op het plastic, heb jij dezelfde ervaring?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, weten jullie misschien waar ik een laadhistorie kan vinden van hoeveel kWh is heb geladen in een sessie en wanneer? In Bluelink staat het niet. Ik heb het nodig voor een declaratie, maar het was een domme laadpaal waar ik de gegevens niet van het kunnen exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:40:
Vraagje, weten jullie misschien waar ik een laadhistorie kan vinden van hoeveel kWh is heb geladen in een sessie en wanneer? In Bluelink staat het niet. Ik heb het nodig voor een declaratie, maar het was een domme laadpaal waar ik de gegevens niet van het kunnen exporteren.
ik zou zeggen in de app van je laadpas aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tiggy80 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

ik zou zeggen in de app van je laadpas aanbieder
Het probleem is dat mijn laadpas het niet deed en ik via iDeal afgerekend heb bij een FastNed station. Ik had geen account en had er niet aan gedacht om terplekke een account aan te maken. Ik dacht ik reken wel af via iDeal en ik declareer dat. Heb ik in het verleden ook met mijn benzine auto gedaan.
Alleen bij het indienen van de declaratie vraagt de pasaanbieder nu hoeveel kWh ik geladen heb en tegen welk tarief. Dat weet ik niet. Ik heb alleen een afrekening van mijn bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@HollovVpo1nt Even opzoeken wat het tarief aan die laadpaal is en dan het betaalde bedrag delen door tarief per kWh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:48:
ik zat nog even door de munro videos te scrollen en vond deze nog wel interressant, vooral de laatste minuut over de opbouw van de achterpanelen van de achterbank is wellicht de moeite waard om te noemen. vooral als je de auto regelmatig wil gebruiken als verhuiswagen en de achterbank plat gooit.

ter info:
YouTube: The Great Seat Scuffle: Hyundai Ioniq 5 Seats vs. Rivian & Tesla
Nooit gedacht dat dat zo flimsy zou zijn.... maar ook apart dat stukje over de hoofdsteun van de voor stoelen.
Er zit dus een mechanisme in om hem te bewegen maar dat zit blijkbaar vast. Of zou dat alleen voor safety in een aanrijding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

Nooit gedacht dat dat zo flimsy zou zijn.... maar ook apart dat stukje over de hoofdsteun van de voor stoelen.
Er zit dus een mechanisme in om hem te bewegen maar dat zit blijkbaar vast. Of zou dat alleen voor safety in een aanrijding zijn?
ik denk dat het gewoon onhandigheid is van die gast, hij duwt namelijk naar achteren terwijl de hoofdsteun juist naar voren getrokken moet worden om hem te verstellen.... maar wie weet hadden zij echt een defecte hoofdsteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Stefangrp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:29:
Maken jullie op vakantie ook stiekem af en toe een foto van je auto, ipv de omgeving/je kids/etc?

[Afbeelding]
Nee sorry. Het is maar een auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

wfveennl schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Het is gelukt afgelopen zaterdag... het enige probleem is dat de front camera erg slecht plakt op het plastic, heb jij dezelfde ervaring?
Ik las dat al ergens op internet. Wat ik gedaan heb is 5 drupjes secondenlijm op de tape gedaan (hoekjes en midden) voor ik hem vast drukte. In water lost dat op dus kan er altijd weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
de meester01 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Nee sorry. Het is maar een auto ;)
Zo keek ik er ook altijd naar. Maar bij deze toch niet haha.

Ik ben nu in Montenegro. Best wat reacties gehad op het model, de aandrijving, etc.
Dit kennen ze hier niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24
GG85 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ik las dat al ergens op internet. Wat ik gedaan heb is 5 drupjes secondenlijm op de tape gedaan (hoekjes en midden) voor ik hem vast drukte. In water lost dat op dus kan er altijd weer af.
Lost op in water? Nooit van gehoord, welk merk/soort is het? Ik heb een extra stukje dubbelzijdig tape gebruikt wat ik nog had liggen, tot nu blijft het zitten. Ik wilde het met magneetjes doen die ik nog in voorraad had maar die waren net niet sterk genoeg dus ga ik daar misschien wat ver mee experimenteren.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59
Even een vraag mbt de Navigatie software update via OTA.

De software is bij mij nog niet geinstalleerd. Als ik in het menu kijk (Intellingen --> Algemeen), dan zie ik dat er iets gebeurd. De melding "Installatie voorbereiden" staat er al een paar dagen. Enig idee hoe lang dit zou moeten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
IwanVb schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:59:

De software is bij mij nog niet geinstalleerd. Als ik in het menu kijk (Intellingen --> Algemeen), dan zie ik dat er iets gebeurd. De melding "Installatie voorbereiden" staat er al een paar dagen. Enig idee hoe lang dit zou moeten duren?
Via USB duurt het al heel lang, omdat het een grote update IS. Ik geloof bijna 50GB. Als ie dat OTA moet doen zal 'ie wel een paar dagen bezig zijn met downloaden ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metom

Ik heb vorige vrijdag/zaterdag de update via OTA binnen gekregen.
Van zaterdag tot zondag middag stond er Installatie voorbereiden. In de namiddag een rit van 150km gedaan en daarna kon ik het systeem updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:35
Ik heb ook van de week een update gehad en 2 zaken vallen mij (tot nu toe) op.

- Geen piepjes meer als ik over de lijntjes ga op de snelweg, binnen de bebouwde kom nog wel. Hij stuurt wel tegen op de snelweg trouwens, dus het werkt wel.
- Geen melding meer bij het automatisch van baan wisselen met CC aan. Hij wisselt wel van baan, maar eerder kreeg ik dan altijd een melding onderin het dashboard.

Niet dat ik warm of koud wordt van deze wijzigingen maar het viel mij wel op.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
PeMo1965 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Dit komt vooral door de temperatuur van het accupakket. 10-80% gaat heel snel, en daarna een korte dip. Bij warme temperaturen heb ik een dip waargenomen naar 10KW/H waarna de auto naar een paar minuten koelen weer sneller gaat laden.

Als je de auto vervolgens afkoppeld en direct gaat rijden zul je schrikken hoeveel KWH de functie accuverzorging gebruikt na een stevige oplaad sessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]
Op de Hongaarse camping was de schoonmaakster zo onder de indruk van onze mooie auto, dat ze samen met de eigenaresse van de camping (die wel Engels sprak) kwam vragen of zij op de foto mocht voor onze auto. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Pimmetje223 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:21:
[...]

Via USB duurt het al heel lang, omdat het een grote update IS. Ik geloof bijna 50GB. Als ie dat OTA moet doen zal 'ie wel een paar dagen bezig zijn met downloaden ga ik vanuit.
Via USB duurt het helemaal niet lang. De USB stick klaar maken incl. download is een kwartiertje of zo. De installatie in de auto is in een half uurtje ook gepiept. Ik zou er niet weken op gaan wachten dat het via OTA komt. Ik ben dus blij met ook nog steeds de USB mogelijkheid. Wel zou ik graag bijvoorbeeld 2-wekelijks een OTA update willen hebben voor de POI's en dan met name natuurlijk de laadstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:40:
Dit is wel een terechte vraag en ook wel een tekortkoming eigenlijk. Waarom is dit niet beschikbaar in Bluelink? Ik zou daar ook erg graag een laadoverzicht zien (datum, duur, hoeveel KW, gem. snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
jrk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Op de Hongaarse camping was de schoonmaakster zo onder de indruk van onze mooie auto, dat ze samen met de eigenaresse van de camping (die wel Engels sprak) kwam vragen of zij op de foto mocht voor onze auto. _/-\o_
Dit zijn leuke ervaringen. Zo had ik in oost Polen die ook heel graag fotos wou maken van de auto. Inclusief een even kijke onder de motorkap... Hoe heet zo'n ding eigenlijk bij een EV, een Frunkkap? Maar open gezet... paar foto's later de plastic bak ook maar open gedaan.. leuke gezichten als ze een lege Frunk zien en geen motor. :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:35
Tijdens het AC-laden aan een normale publieke laadpaal krijg ik ineens onderstaande melding in Bluelink.
Nooit eerder gehad, na nu bijna 60.000km gereden te hebben.
Kan niet helemaal plaatsen wat batterij-conditionering met AC-laden bij deze temperaturen te maken heeft. In de auto zelf is niks afwijkends te zien op het display.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XV2VsJfOXa-ENeXyaP3aP7eUm4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/auVa6np9VOzYwSn5E7DxpXC0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Lichte schade aan deurpaneel linksachter.
Gewijzigd

[ Voor 83% gewijzigd door CharlieBulldog op 09-08-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Lichte schade aan deurpaneel rechtsachter.
Vervangen kan alleen door een compleet paneel en kost bijna € 2.000!

Heeft iemand nog een tip voor herstel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMqpTeBKEqTPnQkJX9FeOT0mklU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0j7yzUD2U9UmX1ObrAYuDmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
zetten schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:35:
Tijdens het AC-laden aan een normale publieke laadpaal krijg ik ineens onderstaande melding in Bluelink.
Kan niet helemaal plaatsen wat batterij-conditionering met AC-laden bij deze temperaturen te maken heeft. In de auto zelf is niks afwijkends te zien op het display.
[Afbeelding]
Laad je de batterij wel eens op tot 100%? Waarschijnlijk wel. Zo niet zou ik dat eens doen. Dan worden de cellen gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
jrk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Via USB duurt het helemaal niet lang. De USB stick klaar maken incl. download is een kwartiertje of zo. De installatie in de auto is in een half uurtje ook gepiept. Ik zou er niet weken op gaan wachten dat het via OTA komt. Ik ben dus blij met ook nog steeds de USB mogelijkheid. Wel zou ik graag bijvoorbeeld 2-wekelijks een OTA update willen hebben voor de POI's en dan met name natuurlijk de laadstations.
Bij mij duurt het downloaden en kopieren ook super lang. Ik ben echt niet in een kwartiertje klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:35
Hein66 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Laad je de batterij wel eens op tot 100%? Waarschijnlijk wel. Zo niet zou ik dat eens doen. Dan worden de cellen gebalanceerd.
Laad inderdaad standaard tot 100% op.
In verband met een vakantietrip vorige maand wel een aantal keer snelladen tot 80-85% gedaan, en de granny gebruikt.
Nadien echter thuis weer aantal keer probleemloos met 11kW tot 100% geladen.

Deze melding nooit eerder gezien. Zie nu wel dat de Bluelink app voor iOS gisteren is bijgewerkt. Kan ook een bug in de app zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Vielleicht schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Bij mij duurt het downloaden en kopieren ook super lang. Ik ben echt niet in een kwartiertje klaar.
snellere internet verbinding nemen. Of - bij WiFi - ga eens op de 5ghz wifi in plaats van de 2,4ghz. Qua snelheid een wereld van verschil. En wanneer je überhaupt geen 5ghz hebt, upgrade dan je WiFi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:21

Side-Kick

Timmy!

[Afbeelding]
Auto hangt hier nu thuis aan de laadpaal en daar krijg ik ook de melding over batterij-conditionering aanbevolen in de Bluelink app. Ik heb gisteren ook de update van de app gedraaid. Zal daar inderdaad mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
jrk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

snellere internet verbinding nemen. Of - bij WiFi - ga eens op de 5ghz wifi in plaats van de 2,4ghz. Qua snelheid een wereld van verschil. En wanneer je überhaupt geen 5ghz hebt, upgrade dan je WiFi router.
Het is waarschijnlijker dat het soort USB stick hier een rol speelt. Ik heb twee verschillende USB-sticks hiervoor. Wegschrijven naar de een duurt beduidend langer dan naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:06
CharlieBulldog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:14:

[Afbeelding]
Ik zou proberen een paneel uit een schadeauto te vinden, bijvoorbeeld via onderdelenlijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:28
tvc15 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Ik zou proberen een paneel uit een schadeauto te vinden, bijvoorbeeld via onderdelenlijn.nl
Ik zou eens bij een meer pragmatische garage gaan kijken. Garage die gewend is met oudere auto’s te werken bedoel ik. Lijkt me dat je dit kan wegschuren en opnieuw inlakken.
Dat zal je vast wel enigszins kunnen zien maar aangezien het niet recht voor je neus zit zou ik het compleet accepteerbaar vinden

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:38:
@HollovVpo1nt Even opzoeken wat het tarief aan die laadpaal is en dan het betaalde bedrag delen door tarief per kWh O-)
Dit geprobeerd. Ik hoop dat de bewijslast voldoende is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
souris schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Het is waarschijnlijker dat het soort USB stick hier een rol speelt. Ik heb twee verschillende USB-sticks hiervoor. Wegschrijven naar de een duurt beduidend langer dan naar de ander.
Schrijven naar een gemiddelde usb-stick gaat erg traag (adverteren vaak met 100MB lezen terwijl schrijven dan vaak maar 5MB is) dus dat duurde bij mij ook zeker wel een half uur. De update zelf was zo binnen. Installatie is ook zo gedaan als je hem gewoon in de auto prikt als je deze toch niet gebruikt, echt ideaal.

Zelf update ik ook liever via usb omdat OTA vrij traag is en de update een stuk later komt. Bij alle auto's hiervoor moest deze draaien en moest je echt 1.5 uur ervoor uit gaan trekken. Nu installeert deze de update gewoon op de parkeerplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Rugby82 op 09-08-2023 19:43 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Stefannn schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:51:
[...]

Ik zou eens bij een meer pragmatische garage gaan kijken. Garage die gewend is met oudere auto’s te werken bedoel ik. Lijkt me dat je dit kan wegschuren en opnieuw inlakken.
Dat zal je vast wel enigszins kunnen zien maar aangezien het niet recht voor je neus zit zou ik het compleet accepteerbaar vinden
Dank!
Dat ga ik doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
tvc15 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Dank; inmiddels een zoekopdracht ingevoerd :)

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-08 10:59

Inmiddels is de update binnen via OTA...toch gewoon even geduld hebben.
Nu aanvullend de volgende vraag: Waar kan ik de aanbieders nu instellen? Bij het POI menu kun je aangeven welke aanbieders van laadpalen getoond moeten worden, zijn dat ook de aanbieders die gebruikt worden voor het navigeren/laden?

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:40
IwanVb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:03:
Bij het POI menu kun je aangeven welke aanbieders van laadpalen getoond moeten worden, zijn dat ook de aanbieders die gebruikt worden voor het navigeren/laden?
Ja.

• Xmoo
[Afbeelding]
Dit is toegevoegd sinds de laatste app update voor iOS. Staat in de changelogs.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
IwanVb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:03:
[...]

Inmiddels is de update binnen via OTA...toch gewoon even geduld hebben.
Nu aanvullend de volgende vraag: Waar kan ik de aanbieders nu instellen? Bij het POI menu kun je aangeven welke aanbieders van laadpalen getoond moeten worden, zijn dat ook de aanbieders die gebruikt worden voor het navigeren/laden?
Instellingen --> Hyundai Live--> Live Laadstations en dan de "filter knop" linksboven.

Ik heb nu voor mijn vakantietrip AC en DC uitgeschakeld en alleen HPC aangehouden. Vervolens IONITY en Fastned geselecteerd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
[Afbeelding]
Was zelf ook nieuwsgierig en had de vraag aan Hyundai nederland gesteld. Klaarblijkelijk is dit gewoon een foute vertaling. Er hd iets moeten staan in de trant van "Verwachte laadtijd is".......

ehhhh..HOI

• Tiggy80

[Afbeelding]
kijken of er een sloop onderdeel besachikbaar is? en anders accpteren of sparen vrees ik

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[Afbeelding]
Dr. Vinyl of iets dergelijks? Er zijn bedrijven die schade aan dashboard en bekleding onzichtbaar herstellen.

https://drvinyl.nl/automotive/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn details bekend over de uitvoeringen van de IONIQ 5 model 2024 in Amerika. Zie deze video:

Ik heb een screenshot gemaakt van de video van de verschillen, het plaatje dat getoond werd in de video was al slecht, heb het geprobeerd iets scherper te maken (klikken om groter te openen)

Blauw = nieuw voor model 2024
Rood = vervallen of verplaatst in trim voor model 2014
Groen = verandering t.o.v. model 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Auqn6MObOcigxycHZJvtn2KdUuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNDFuZj2M6XusSEubajFeMqa.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk is het afwachten wat er in Nederland of België gaat gebeuren met model 2024.

Samenvatting voor US (Engelstalig):

SE Trim
Rear Side Airbags
Rear Seatbelt Pretensioning
Steering Wheel Haptics
Wifi Hotspot

— Front Passenger Seatback Pocket
— Rear Passenger Armrest w/ Cupholders
— Level 1 Portable Charger

SEL Trim
Rear Side Airbags
Steering Wheel Haptics
Wifi Hotspot

— Power-folding Side Mirrors
— Ambient Lighting
— H-Tex Synthetic Leather Seating (now cloth)
— Soft-touch Door Trim
— Rear Air Conditioning Vents

Limited Trim
Rear Side Airbags
Steering Wheel Haptics
Digital Rearview Mirror w/ HomeLink
Wifi Hotspot

[ Voor 33% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-08-2023 15:31 ]

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Zitten er in de Ioniq 5 geen airbags achter? Dacht dat dit tegenwoordig wel beetje standaard was in de meeste auto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesTax
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 22:59

CeesTax

2022 Ioniq5 RWD 73kW

[Afbeelding]
Dat hoeft helemaal niet stiekem hoor. Gewoon doen omdat hij mooi is.

• Alcor
Ik heb het eerder over het hoofd heb gezien, maar na een software update te hebben gedaan vanaf een usb stick ipv ota bleek ik vandaag ineens een soundhound integratie te hebben in de auto. Super leuk als je wilt weten wat er op de radio wordt gedraaid. Zag op dit forum dat dit inderdaad een nieuwe feature is.

[ Voor 8% gewijzigd door Alcor op 10-08-2023 23:05 . Reden: Niet goed op het forum gekeken. Oelewapperigheid. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metom
Alcor schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:54:
Ik heb het eerder over het hoofd heb gezien, maar na een software update te hebben gedaan vanaf een usb stick ipv ota bleek ik vandaag ineens een soundhound integratie te hebben in de auto. Super leuk als je wilt weten wat er op de radio wordt gedraaid. Zag op dit forum dat dit inderdaad een nieuwe feature is.
Via OTA komt deze feature ook mee. Voor de mensen dat Soundhound niet kennen, dat is het oranje icoontje met de zwarte 'S' op je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:45
trippelb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:21:
Zitten er in de Ioniq 5 geen airbags achter? Dacht dat dit tegenwoordig wel beetje standaard was in de meeste auto’s?
dit gaat over US markt ... kan dus verschillend zijn.
ben er ook niet uit - maar de ioniq 5 in EU heeft sinds 2022 model gordijnairbags voor en achter.

Bedoelen ze hier extra laterale airbags achter ? dan is dat wel nieuw ook voor EU markt ... en vele merken hebben dit niet ... dus wel echt een verbetering voor waneer het ondenkbare gebeurd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
vifra schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

dit gaat over US markt ... kan dus verschillend zijn.
ben er ook niet uit - maar de ioniq 5 in EU heeft sinds 2022 model gordijnairbags voor en achter.

Bedoelen ze hier extra laterale airbags achter ? dan is dat wel nieuw ook voor EU markt ... en vele merken hebben dit niet ... dus wel echt een verbetering voor waneer het ondenkbare gebeurd ...
Ik vind bepaalde dingen al op het hoogste model hier in EU die nu pas op het US model komen en of helemaal niet zitten.
Het is dus nog maar even afwachten wat EU kan verwachten als MY24 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:34
Maandag bij 15c de auto geladen tot 80%, geparkeerd, vanochtend stond ie op 82%, met 20c buiten. Toch grappig wat die temperatuur doet met de accu. Gratis ritje naar de supermarkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Eboeker schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:12:
Maandag bij 15c de auto geladen tot 80%, geparkeerd, vanochtend stond ie op 82%, met 20c buiten. Toch grappig wat die temperatuur doet met de accu. Gratis ritje naar de supermarkt ;-)
Het gaat niet om de buitentemperatuur, maar om de accutemperatuur en gezien de enorme massa reageert de accu erg traag op de buitentemperatuur. Maar dat hoeft de pret van je gratis ritje niet te drukken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
MSoft06 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

Ik vind bepaalde dingen al op het hoogste model hier in EU die nu pas op het US model komen en of helemaal niet zitten.
Het is dus nog maar even afwachten wat EU kan verwachten als MY24 :/
Ik geloof nog niet echt in een 2024 model. USA is een totaal andere markt met andere klantwensen en andere overheidseisen.... Daarnaast beetje laat om uit te brengen. Er is nog "niks" officieel bekend. De MY23 werd feb 2022 officieel publiekelijk. Dat er vrij snel na de introductie een "redelijke" update kwam in de vorm van een MY2023 model vind ik vrij logisch bij een nieuwe auto met nieuwe technologie, maar dat betekent niet dat er elk jaar een nieuw model gaat komen. Maar ik kan er naast zitten. Andere merken komen ook met nieuwe verder uitgeklede modellen om onder de € 45k te blijven. Dat zijn landspecifieke ontwikkelingen die indirect door de overheid gestuurd zijn. Net zoals dat in 2002 veel auto's opeens cruise control hadden en daarna opeens niet meer. Door subsidies kunnen overheden behoorlijk sturen. Rond 2010 werd opeens een grote hoeveelheid auto's op LPG afgeleverd, omdat die auto's BPM-vrij waren, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
nietwijk schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik geloof nog niet echt in een 2024 model. USA is een totaal andere markt met andere klantwensen en andere overheidseisen.... Daarnaast beetje laat om uit te brengen. Er is nog "niks" officieel bekend. De MY23 werd feb 2022 officieel publiekelijk. Dat er vrij snel na de introductie een "redelijke" update kwam in de vorm van een MY2023 model vind ik vrij logisch bij een nieuwe auto met nieuwe technologie, maar dat betekent niet dat er elk jaar een nieuw model gaat komen. Maar ik kan er naast zitten. Andere merken komen ook met nieuwe verder uitgeklede modellen om onder de € 45k te blijven. Dat zijn landspecifieke ontwikkelingen die indirect door de overheid gestuurd zijn. Net zoals dat in 2002 veel auto's opeens cruise control hadden en daarna opeens niet meer. Door subsidies kunnen overheden behoorlijk sturen. Rond 2010 werd opeens een grote hoeveelheid auto's op LPG afgeleverd, omdat die auto's BPM-vrij waren, etc.
Dit zegt niets over MY24. Elk land bepaalt z'n eigen optiepakketten, zo ook de VS. Dit is ongeveer even relevant als wanneer Thailand bepaalt dat er geen 20" wielen meer aangeboden. Dit heeft 0 invloed op onze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
is er iemand op de hoogte of er in nederland/europa de ICCU software TSB is uitgegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Vielleicht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Dit zegt niets over MY24. Elk land bepaalt z'n eigen optiepakketten, zo ook de VS. Dit is ongeveer even relevant als wanneer Thailand bepaalt dat er geen 20" wielen meer aangeboden. Dit heeft 0 invloed op onze markt.
Dat zeg ik....dan zijn we het misschien een keer eens met elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:45
nietwijk schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Dat zeg ik....dan zijn we het misschien een keer eens met elkaar ;)
Als in US MY2024 laterale airbags krijgt - dan zegt dat wel iets. Dat werd nog niet aangeboden op geen enkel model gelijkwaar ... dus dan heeft Hyundai in de fabriekslijn de nodige aanpassingen gedaan om ook dit te kunnen integreren.
En dus naar EU model zou dit potentieel dan ook kunnen komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Zeker in de USA is het gebruikelijk om in Model Years te werken. In Europa zijn we dat veel minder gewoon. Hier werken we vaak in types die een paar jaar mee gaan (bijv. Golf I, II, III, ....VII) en die worden echt gaandeweg wel een beetje aangepast/opgefrist, maar daar hangt niet echt een MY aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Hetgeen dat mij opvalt is dat ze nog steeds niet spreken over een achterruitwisser. Dat vind ik persoonlijk de grootste win die ze kunnen halen op vlak van veiligheid, en nu de i5N deze wel krijgt, lijkt het me logisch dat deze ook standaard op de MY24 zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
vifra schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Als in US MY2024 laterale airbags krijgt - dan zegt dat wel iets. Dat werd nog niet aangeboden op geen enkel model gelijkwaar ... dus dan heeft Hyundai in de fabriekslijn de nodige aanpassingen gedaan om ook dit te kunnen integreren.
En dus naar EU model zou dit potentieel dan ook kunnen komen ...
In US zijn de eisen aan airbags anders dan in EU. Zo zijn in US de front airbags 3x groter omdat je geen letsel mag oplopen als je 30 kmh rijdt ZONDER gordel om. In EU zijn de botstesten altijd MET gordel om. Dat kan dus gewoon een eis zijn voor een landenvariant en hoeft dus niet te betekenen dat het naar EU komt en hoeft dus ook geen modelwijziging in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Zeker in de USA is het gebruikelijk om in Model Years te werken. In Europa zijn we dat veel minder gewoon. Hier werken we vaak in types die een paar jaar mee gaan (bijv. Golf I, II, III, ....VII) en die worden echt gaandeweg wel een beetje aangepast/opgefrist, maar daar hangt niet echt een MY aan.
Klopt, wij zijn gewend elke 6 a 7 jaar een nieuw model te krijgen en halverwege die periode een facelift/LCI (Life Cycle Impulse), omdat 6 a 7 jaar te lang is voor de consument. Bij de citybugs (C1/107/Aygo) liep het model zelfs een jaar of 10 en heeft de auto 2x een facelift gehad om de kosten laag te houden en de auto toch aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
KrazyJay schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:23:
Hetgeen dat mij opvalt is dat ze nog steeds niet spreken over een achterruitwisser. Dat vind ik persoonlijk de grootste win die ze kunnen halen op vlak van veiligheid, en nu de i5N deze wel krijgt, lijkt het me logisch dat deze ook standaard op de MY24 zal komen.
Voor mij is de vraag OF we wel een MY24 gaan krijgen (in NL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Tiggy80 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:59:
is er iemand op de hoogte of er in nederland/europa de ICCU software TSB is uitgegeven?
Ik krijg op 28 aug een nieuwe ICCU. Zal het dan vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
McRizzo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ik krijg op 28 aug een nieuwe ICCU. Zal het dan vragen.
het was meer dat mijn auto nu bij de dealer staat (in afwachting van een frontradar) en ik mij afvraag of ik hier al wat druk op kan leggen om te checken/uitvoeren, dan hoef ik niet over bijv. 3 weken weer terug.... 8)7

edit:
lijkt erop dat de TSB in nederland beschikbaar is; bericht van de dealer is dat de ICCU niet vervangen hoeft te worden maar dat ze wel een update moesten doen..... dat klinkt wel erg in overeenstemming met wat er in de TSB staat beschreven.

[ Voor 23% gewijzigd door Tiggy80 op 11-08-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Voor de Tweakers die op aanraden van mijn een Carlinkit Tbox Plus hebben aangeschaft... Ze hebben een Android 12 update uitgebracht. Hier te vinden: https://www.carlinkit.com/download/a13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Heb sinds woensdag mijn IONIQ 5 Connect. Zo nu en dan krijg ik enkele seconden na het starten van de auto de melding "controleer rijstrookwisselassistent". Ik zag hier in dit forum niets recentelijk van voorbij komen. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik moet helaas afscheid nemen mede IONIQ5 rijders. Na 1,5 jaar en 30.000km ervaring moet de IONIQ5 plaats maken voor iets anders. De IONIQ5 was een leaseauto en vanwege het wisselen van baan is er nu een privé auto aangeschaft. Nog geen elektrische helaas...

1,5 jaar met veel plezier in de IONIQ5 gereden. Zeker na de HDA-update heel erg fijn rijden. Één storing gehad: elektrische verstelbare stoel deed het niet meer. Moest toen een nieuwe elektrische regelunit voor komen en dat duurde een aantal maanden. Qua rijden probleemloze kilometers. Ook geen zombie mode gehad.

Het ga jullie allemaal goed hier en wie weet tot ziens :w

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
was er geen mogelijkheid om deze over te nemen als tweede hands voor een leuke prijs.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Is iemand bekend met een storing in de Bluelink app. Krijg de hele dag al netwerk fout.. ook na opnieuw inloggen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnDM8h9g41jtvXQkGIZImsO4NdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UGgbFbT6o7SMtxZCOkylGZX6.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 182 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic